חידוש העבודה בזמן הזהבתוך בני ישראל
שלום וברכה ויש"כ לכל העוסקים במלאכה החשובה סביב המקדש והר הבית.
אני עובדת כרגע על כתיבה של קטע כלשהו ובין השאר יש שם סעיף על חידוש העבודה בזמן הזה. לצורך כך, רציתי לחפש את הסיבות המרכזיות *המתנגדות* לחידוש העבודה, אך לא מצאתי רבות. אין בעיה מבחינת טהרה - אפילו הרב אבינר הסכים שאם אין טהורים יעלו טמאים וכו. יש דיון על מזבח לבנים/אבנים וכו'. יש דעות מסוימות בקשר לייחוס כהונה, אך גם דעה סותרת. וכן הלאה.
אשמח שכל מי שיש בידו רעיונות מדוע לאסור קיום מצוות עשה של חידוש העבודה (קרבן פסח בעיקר, אך לא רק) יעלה לכאן. גם רעיונות הלכתיים במידה וישנם, גם רעיונות מדיניים /פוליטיים וכן על זאת הדרך.
תודה, ובהצלחה בפועלכם עם קל.
הראי"ה קוק כתב שישנו צורך בנביאאריאל יוסף

כדי לזהות בוודאות את מקום המזבח,

משפט כהן, סי' צא-צב

וכ"כ הגר"ד ליאור שליט"א ב'דבר חברון'.

הרב זצל גם כתבבתוך בני ישראל
באותו מקום, שו"ת משפט כהן צב
" אם יהיה רצון ה' שנבנה בית המקדש גם קודם שיבוא משיח ותתגלה הנבואה ויראו הנפלאות, לא יהיה כ"כ עיכוב בדבר"
הציטוט הזה לא מסימן צבאריאל יוסף

אלא מסימן צד.

 

א. סימן צד נכתב בתרע"ח ואינו משנה אחרונה.

סימן צב נכתב בתרצ"ד והוא משנתו האחרונה של הרב.

התשובות לא סודרו לפי סדר כרונולוגי.

 

ב. שוב: הרב כותב "אם יהיה רצון ה' - לא יהיה עיכוב".

כעת רבים המעכבים כך שגם לדברים אלו, כנראה אין זה רצון ה'.

 

ג. בכל מקרה, לא מדובר באמירה הלכתית אלא בהבעת תקווה.

האמירה ההלכתית היא, שלא ניתן להקריב ללא נביא.

רבים המעכבים כך שזה לא רצון ה'?בתוך בני ישראל
כמדומני שחלק ממטרתנו בעולם היא להמשיך על אף העיכובים.

ואיך זה מסביר את דבר הח"ח כפי שמובאים בעדותו של רבי יונה משטנצל ש"אין צורך בנביאים"?
זה פירוש הציטוט שהבאת.אריאל יוסף

את יכולה להסכים איתו או לא להסכים איתו.

את יכולה גם לדון על דעת החפץ חיים.

 

שאלת מה עמדת המתנגדים - הרב קוק מתנגד ומסביר את עמדתו.

 

בסדר, תודה.בתוך בני ישראל
אעיין בעז"ה שוכ בסוגיה בבוקר.
בכל מקרה, יש גם סעיף על עיכוב משיח ונבואה ולגבי בנין המקדש באופן כללי, ואם יהיה צורך אוסיף זאת שם.
תודה
אני מצטרף לחלוטין לשאלהידידה דוד

ה' ציווה אותנו לבנות את בית המקדש, ורצונו שנעשה זאת.

 

אם יש עיכובים לעשות את רצון ה', אנחנו צריכים להתמודד עם העיכובים ולנסות לעשות את רצון ה'.

 

ממתי כאשר קשה לעשות משהו זה מלמד שאין רצון ה' שנעשה אותו?

 

אנחנו קוראים עכשיו בפרשות שבוע שהיו עיכובים להוציא את עם ישראל ממצרים, האם זה אומר שזה לא היה רצון ה'?!

 

חטא המרגלים היה עיכוב ענק לכך שעם ישראל להיכנס לארץ, האם פירוש הדבר שרצון ה' היה שעם ישראל לא ייכנס לארץ?!

 

לפני מאה שנה היה עיכובים גדולים לעליית יהודים לארץ, האם יהודים היו אמורים ללמוד מכך שרצון ה' הוא שהם יישארו ח"ו בחו"ל?!

 

עיכוב פירושו שהקב"ה רוצה שנתאמץ כדי לעשות את רצונו. אריאל, אתה עצמך יודע זאת, וכאשר אתה פועל בכל מיני מישורים ויש קשיים, אתה מתמודד עם הקשיים. ולא מרים ידיים ואומר שאם יש קשיים זה סימן שרצון ה' שלא נעשה כלום. מדוע בעניין המקדש אתה אומר שאם יש עיכובים פירוש הדבר שאין רצון ה' שנחדש את העבודה?

 

 

 

 

הרב קוק דיבר על בניין המקדש תחת שלטון הגויים. הוא לא היה יכול להעלות על דעתו שיגיע יום שעם ישראל יכבוש את הר הבית אבל לא יחדש את העבודה ולא יבנה את בית המקדש.

 

כאשר הרב קוק דיבר על עיכובים הוא התכוון לגויים שלא נותנים לעבוד את עבודת המקדש. היום יש עיכובים מסוג אחר לחלוטין. היום עם ישראל מונע מעצמו את העבודה. התפקיד שלנו לבטל את העיכובים ולשכנע את עם ישראל לחדש את העבודה.

דמגוגיהאריאל יוסף

ה' רוצה שאדם יקבע מזוזה.

ואם אין לו בית?

 

ב' רוצה שאדם ישא אישה.

ואם לא מצא?

 

יש דרך לקיים מצווה.

יש לפעמים גם תנאים מסוימים.

 

אם לא נשלמו התנאים - לא ניתן לקיים את המצווה.

 

מ"מ, הטענה שלך היא לא עלי אלא על הראי"ה קוק.

 

הוא כותב שאם יהיה רצון ה' - לא יהיה עיכוב.

 

כרגע יש עיכובים?

כנראה שאין זה רצון ה'.

אין זה משנה באלו עיכובים מדובר.

גם בשנים שהיה כאן שלטון גויים היו מגדולי ישראל שרצו לחדש את העבודה.

היו גם ניסיונות מעשיים כאלה.

גם היום המונע העיקרי הוא לא עם ישראל אלא חשש מאומות העולם.

 

הר הבית היה בידינו עוד כשרבים מתלמידי בראי"ה היו בחיים:

הרב נריה, הרב ישראלי, הרב הנזיר וכמובן בנו הרצי"ה.

הם סברו שעמדתו נותרה בעינה.

 

מצחיק לטעון שהרב לא העלה זאת בדעתו כשכל כתביו מלאים משיבתנו לארצנו ותחייתנו.

 

זה בדיוק מה שהוא ראה מתרחש לנגד כעיניו כשרבים אחרים לא ראו.

 

אתה מלין על אלו שלא עלו לארץ מקוצר ראות כשאתה מבין בעצמך שהרב לא היה ביניהם.

אדרבה, הוא ראה את שהם לא ראו.

 

אתה לא מרוצה מעמדת הראי"ה?

זכותך.

מ"מ, זו עמדתו ועמדת תלמידיו.

ברור יש מניעות, השאלה היא מה עושים עם אותם מניעותידידה דוד

לפני מאה שנה לא הייתה אפשרות להקים את המדינה. האם פירוש הדבר שלא היה בכלל מה לעשות?! ממש לא. היה צריך לקחת יותר אורך רוח, לא לפחד מדרך ארוכה, וקודם להעלות יהודים לארץ ואז לפעול למען הקמת המדינה.

 

כך גם בענייננו. ברור שאין אפשרות שאני ואתה נלך מחר בבוקר ונקריב.

 

השאלה היא האם אנחנו אומרים שבכלל אין מה לעשות והקב"ה לא רוצה שנקריב. או שאנחנו מבינים שהמצווה היא להקריב, ואנחנו בודקים כיצד אנחנו יכולים לקדם ש"במהרה ובזמן קרוב" תחזור העבודה לציון.

 

מאיפה אתה אומר שעמדת הראי"ה שאם יש עיכובים אז אין רצון ה' שנעשה. דרכו של הרב קוק הייתה לא לפחד מעיכובים אלא לחשוב לטווח ארוך כיצד אנו מקיימים את רצון ה'.

דבריו מדברים בעד עצמם.אריאל יוסף

בעניין א"י הוא לא אמר שצריך רוה"ק ואם ירצה ה' לא יהיו עיכובים בדבר.

 

אתה לא חייב לקבל את שיטתו,

אבל אתה גם לא יכול לסלף אותה.

דבריו מדברים בעד עצמם שאפשר להקריבידידה דוד
גם בעניין ארץ ישראל היו עיכובים, והרב קוק התמודד איתם.

אתה אמנם טוען שהרב קוק חזר בו, אבל גם אתה הסכמת שבסימן צד כתוב שאפשר להקריב קורבנות בזמן הזה. ולכן אל תנסה לסלף את דברי הרב קוק ולהכניס בתוך סימן צד שאי אפשר כיום להקריב.
גם אתה מסכים שצריך שמישהו עם רוח הקודש יצביע על מקום המזבחאריאל יוסף
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך ג' בשבט תשע"ט 00:21

והתנאי הזה מעכב.

 

מוזמן למצוא בעל רוה"ק שיודע לומר מה מקום המזבח.

אח"כ אני מסכים שאפשר להקריב.

כל עוד לא מצאת - גם אתה מסכים שאי אפשר.

זה פשט דברי הרב קוק.

מ.ש.ל.

לא, צריך נביא כיוון שיש ספקות מציאותיים שאי אפשר לבררק"ש
בלי נבואה. אפילו בבית שני, שהיו זקנים שראו את הבית הראשון, היו צריכים נביאים שיעידו על כמה דברים במציאות. בוודאי היום - מישהו יודע מקום מדוייק ("מכוון מאוד" בלשון הרמב"ם) של המזבח?
ברור שלא!נער גבעות מצוי

עיכוב פירושו דבר שמעבר ליכולותינו! זה פשוט שזה רצון ד', למה? לא יודעים.

עם ישראל היה במדבר 40 שנה (תקרא לזה עיכוב, תקרא לזה איציק) - זה ודאי וודאי רצון ד', למה? לא יודע! לא יודעים חשבונות שמיים. 

אם היו עיכובים על עם ישראל לבנות את בית המקדש  מצד כוח פיזי (משלטון גויים וכדו'), אז זה רצון ד'. כרגע. ומה לי כוח פיזי ומה לי כוח רוחני (חכמה) לדעת ולכוון מקום המזבח? אנחנו עושים את שביכולותינו, והנה יש לנו מעכבים, איננו יודעים את מקום המזבח.

 

ומה בקשר למאמץ אעפ"כ? לא תמיד. אנחנו עושים את שביכולותינו, ועאכו"כ שלא נדרש מאיתנו מעבר לזה כשמקום המזבח יחודש ע"י רוח הקודש או נבואה [אגב, ברוה"ק שכותב שם הרב זצ"ל, לא מסתבר לומר שיש מי שיודע או יכול לדעת את מקום המזבח בקל אלא ש'כובש' נבואתו, אלא יש צדיק בדור שיש לו הכוח ולא בפועל לדעת את מקום המזבח, ואם יהיה רצון ד' לא יהיה כל עיכוב בדבר]. 

 

זו עובדה פשוטה שהרב זצ"ל כתב, שיש מעכבים, ולא רק הוא כתב, עוד אחרונים כתבו זאת. מה לי מעכב פיזי ומה לי מעכב שכלי. 

איפה הגבול בין המאמץ לעצירה או למה לא מנסים כל הזמן? לא יודע, בשביל זה יש פוסקים שאחראים על זה והם בודאי יודעים את התשובה לזה, ואם הם לא עושים זאת כנראה שאין צורך.

 

[וכהקדמת תרופה למכה הנוראה, אני לא מקבל (למה אני? התורה!) שום טענה שלפוסקים אין את הרצון או האכפתיות וכו', זה כמובן לעג וקלס שאין לו מקור ושורש (אולי יש שורש: "שורש פורה ראש ולענה"), ובודאי זו נאצה וביזיון מאין כמותם. וכמובן על זה נאמר: לא עליך המלאכה לגמור. כי אין לתלמידי חכמים צעירים הכוח והיכולת לעשות זאת. ומבואר היטב ליודעים במהר"ל ובעוד אחרונים שלגדולי הפוסקים יש סייעתא דשמיא להכריע הלכות ויש השגחה על מסירת התורה וכו וכו'].

ואתה קורא לעצמך נער גבעות?ידידה דוד
הגבעות זה בדיוק האמירה, שיש מניעות. והתפקיד של המניעות כדי שנתגבר עליהם. ולכן למרות שיש מניעות נגד הגבעות אנחנו פועלים בידינו ומנסים להתגבר על הצניעות.

וכך היה בבית שני שהיו מניעות נגד בניין בית המקדש (פיזיות ורוחניות וגם גדולי ישראל שאמרו שלא הגיע הזמן לבנות את בית המקדש). ולמרות זאת הקב"ה' כעס על ישראל שלא פועלים לבנות את בית המקדש
מה אכפת לי מהשם..נער גבעות מצוי

זה נתקע לי מאז הקמת הניק. 

 

בית שני זה היה ע"פ נביא, ואאל"ט אומרים את זה החת"ס ור' דוד מקרלין. שם חגי אמר לבנות (או נביא אחר?) והיו צריכים לעלות כחומה. היום אין נביא, ואם כן הולכים על פי ההלכה שמסורה בידינו. עד כמה ששכלנו מגיע. 

בית שני לא היה בגלל ציווי הנביא!ידידה דוד
הנביא הגיע וכעס על ישראל שלא בנו. הבנייה לא היה בגלל שהנביא ציווה לבנות. הציווי לבנות הוא המצווה מדאורייתא "ועשו לי מקדש" (מצוות עשה כ ברמב"ם).

חגי הנביא הגיע וגער בעם ישראל ואמר שהקב"ה מעניש אותם כי הם לא התעוררו לכך שהם חייבים לבנות. הצורך לבנות הוא גם לא נביא.

בסדר, אתה יכול לומר את זה.נער גבעות מצוי

אבל תדע, ראשית, הנביא ניבא 70 שנה עד בניין הבית, זה כבר אמור לעורר איזו שהיא מחשבה לפחות שאז צריך להבנות הבית.

שנית, אומר ר' דוד מקרלין (והחת"ס אם אינני טועה) שבית שני היה משהו מיוחד. ובאמת צריך נביא לזיהוי מקום המקדש.

שלישית, הרב צבי יהודה פסק: מלכות, מחית עמלק ואז בנין בית המקדש.

 

נ"ב. באמת אודה ולא אבוש שלא למדתי את עניין בנין הבית השני לעומק. בלי נדר אעשה זאת. תודה לך.

הרב קוק כתב שאפשר היום להקריב קורבנות, והוא מעולם לא חזר בוידידה דוד

על פי דבריך, בשנת תרצ"ד הרב קוק כותב שאי אפשר היום להקריב קורבנות, וזוהי המסקנה הסופית שלו.

 

אבל באותה תשובה שאתה מפנה אליה (סי' צב), הרב קוק כותב שאפשר היום להקריב קורבנות. וכך הוא מוכיח מתוך דברי הרמב"ם.

 

הרמב"ם פוסק שגם בזמן הזה מי שמקריב קורבנות מחוץ למקדש חייב. וכותב הרב קוק, שיש לנו כלל שהמקריב בחוץ חייב, רק כאשר הוא יכול להקריב את אותו קרבן בתוך המקדש כמו שמקריבים קרבן כשר. ולכן אם ההלכה היא שאדם שמקריב היום קרבן בחוץ חייב, זאת אומרת שיש את האפשרות להקריב את הקרבן במקדש כראוי.

 

הרב קוק לא מתנגד להקרבת קורבנות, להפך, הוא מוכיח שיש היום אפשרות להקריב קורבנות.

 

הרב קוק אומר, שאמנם צריך שהמזבח יהיה במקומו המדוייק, אבל לא צריך נבואה כדי לדעת את מקום המקדש, אלא מספיק רוח הקודש, ורוח הקודש קיימת בכל הזמנים. בכל דור ודור יש אנשים בעלי רוח הקודש שיכולים לזהות את מקום המזבח ועל פיהם אפשר לבנות את המזבח ולהקריב עליו קורבנות.

 

אין כלל סתירה בתוך דברי הרב קוק. בסימן צד הוא כותב שאם נגיע לכך שנבנה את בית המקדש גם נקריב קורבנות. ובסימן צ"ב הוא אומר, שצריך מיקום מדוייק של המזבח, ואפשר על ידי כך להעזר ברוח הקודש שקיימת בכל דור וגם בזמן שלנו. דבריו מתאימים אחד לשני.

 

אי אפשר להגיד שהרב קוק אומר שאי אפשר להקריב, כאשר הוא כותב ומוכיח שאפשר להקריב.

מה ההגדרה שלך ל-"היום"?אריאל יוסף

התאריך הוא לא השאלה.

 

השאלה היא הנבואה או רוה"ק.

 

אתה מוזמן לעבור על הודעותיי בשרשור ולראות מה טענתי.

 

הרב לא אומר "אי אפשר להקריב היום".


הרב אומר "אי אפשר להקריב ללא נבואה או רוה"ק".

 

מצא לי מי שיורה ברוה"ק או בנבואה על מקום המזבח,

ואפשר להקריב...

 

הרב כנראה לא סבר שהוא עצמו יכול לעשות זאת.

 

גם היום אין מישהו כזה?

מ.ש.ל.

היום הכוונה בזמן הזה.ידידה דוד

ברגע הנוכחי בכל מקרה אי אפשר להקריב, כי אסור להקריב בלילה ובכל מקרה צריך קודם כל לבנות מזבח....

 

אני מסכים שהשאלה היא לא התאריך. הרב קוק מדבר שבכל זמן אפשר למצוא בעלי רוח הקודש ועל ידם לבנות את המזבח.

 

אם אתה מקבל את דברי הרב קוק ואת פסק הרמב"ם שהמעלה קרבנות בזמן הזה חייב, פירוש הדבר שאתה גם מסכים שישנה אפשרות להקריב במצב הנוכחי.

 

אם אתה באמת מאמין בדברי הרב קוק, אזי תקבל את דבריו עד הסוף. הרב קוק כתב שבכל דוד ודור יש בעלי רוח הקודש.  ואם כן ברור שגם בדורנו יש כאלה שיכולים לדעת את מקום המזבח.

 

אבל כרגע בגלל ההתנגדות הציבורית לחידוש העבודה, אותם בעלי רוח הקודש לא באים ומכריזים היכן מקום המזבח. קודם כל צריך להעלות לתודעה שיש לנו יכולת ומצווה לבנות את המזבח ולחדש את עבודת הקרבנות. וכאשר ניצור את המצב הציבורי שיאפשר את הבנייה, יבואו בעלי הרוח שיגידו לנו היכן מקום המזבח. (זה רק אם נאמר שצריך דווקא בעלי רוח הקודש, על פי דעות אחרות בכלל לא צריך את זה ואפשר להקריב גם בלי גילוי משמים).

 

ההתנגדות שלך ושכמותך לבניין המקדש היא שגורמת שלא נדע את המקום. אתה לא יכול להתנגד לכך שהציבור ירצה את חידוש העבודה, ואז לעמוד מיתמם ולשאול מדוע אנחנו לא מוצאים את בעלי רוח הקודש שיראו לנו את המיקום.

 

 

ראה תשובותיי הקודמותאריאל יוסף

דמגוגיה - הר הבית

 

הרב היה מאלו שראו.

 

מה ההגדרה שלך ל-"היום"? - הר הבית

 

הרב עודד מאוד עליה לארץ,

אך סבר שהוא עצמו, למשל, לא יכול לומר מה מקום המזבח.

 

מי כן?

איני יודע.

 

העיכוב אינו מצד הציבור כמו שהוא מצד אומות העולם - כפי שהיה בזמן הרב.

האם אתה חולק על הרב קוק ואומר שאין היום בעלי הרוח הקודש?!ידידה דוד

הרב קוק כותב שבכל דור יש בעלי רוח הקודש שיכולים לזהות, האם אתה חולק עליו?!

 

אני לא מבין ברוח הקודש, אולי בשביל לזהות ברוח הקודש את מקום המזבח צריך להיות בתוך הר הבית. אפשר לתת הרבה תשובות. בכל מקרה הדבר ברור הוא, שהרב קוק כותב שבכל דור יש בעלי רוח הקודש שיכולים לזהות את מקום המזבח.

 

מצחיק ועצוב שאתה כותב שהעיכוב הוא מצד אומות העולם. ברור שאם עם ישראל ירצה, אנחנו נבנה את בית המקדש. כמו שברור גם לך שבענייני ארץ ישראל לא אמורים להתחשב בגויים, כך אמור להיות ברור שבענייני ארץ ישראל לא אמורים להתחשב בגויים.

 

יש מצבים שבהם הגויים שולטים עלינו ואין אפשרות להלחם בהם. כיום אנחנו השולטים, ואסור לנו לפחד מהם.

אני גם לא מבין בענייני רוה"קאריאל יוסף

אני רק רואה שאין אף אחד מהשורה הראשונה של גדולי ישראל שבדורנו שטוען שניתן לבנות מקדש וקורא לעשות זאת.

 

ובניגוד לאחרים כאן, אני לא חושב שאני יותר חכם מהם.

אתה אולי לא מבין, אבל כך כותב הרב קוקידידה דוד
כתבת שהרב קוק אומר שצריך נבואה. ועניתי לך שהרב קוק כותב שלא צריך נבואה אלא מספיק רוח הקודש, ויש רוח הקודש כזו בכל דור ודור.

אתה אומר שאתה לא מבין בענייני רוח הקודש. אני מאמין לך שאתה לא מבין. אבל אם אתה מספיק ישר, אתה אמור להודות שהרב קוק שכן הבין בענייני רוח הקודש, כותב שהיא קיימת בכלל דור ודור. הרב קוק כתב במפורש, שבכל דור ודור, וגם בזמן הזה, אפשר לבנות מזבח ולהקריב. זה שאתה לא מבין בענייני רוח הקודש, לא משנה את דברי הרב קוק.

הוספת עוד טענה, שאתה לא רואה אף אחד מגדולי ישראל שאומר לבנות את בית המקדש. תכף אתייחס, אבל בכל מקרה, גם אם אתה לא רואה אף אחד כזה, אתה לא יכול לעוות את דברי הרב קוק. הוא כותב במפורש שניתן להקריב.

יכול להיות שלא ראית את דברי גדולי ישראל שקוראים לחדש את העבודה ולבנות את בית המקדש. זה כנראה כי לא חיפשת את דבריהם. רבים מגדולי ישראל, כתבו שאפשר וחלקם אף כתבו שמצוה להקריב. החל ברב קלישר, בר' עקיבא איגר, בחתם סופר, דרך הכתב סופר, החפץ חיים, הרב קוק והרב זוננפלד, עד הרב נבנצאל והרב שמואל אליהו ועוד. (או שאולי הרבנים שהבאתי לא מספיק בשורה הראשונה לטעמך...).

הטענה שלך שאין גדולי ישראל שאומרים לבנות את בית המקדש, דומה מאוד לטענת חרדים לפני יותר ממאה שנה שהתנגדו לציונות.

הם טענו שכל גדולי ישראל חושבים כמוהם, התעלמו ומחקו את אותם דברים של גדולי תלמידי החכמים, שלא התאימו לשיטתם. ואחרי שהם כבשו לעצמם את דברי גדולי ישראל, הם כבר יכולים להתעלם מדברים מפורשים בפוסקים הראשונים והאחרונים, שהרי 'אסור לחלוק על גדולי ישראל'.

כך אתה מתנהג. החלטת שכל גדולי ישראל אומרים שאסור להקריב. ואז גם ברור שהרב קוק אומר שלא להקריב. אבל הוא כותב במפורש שאפשר להקריב? למרות זאת אתה מתעלם מדבריו וממשיך להגיד שהוא אומר שאין יכולת להקריב. אתה לא יכול להתעלם מדבריו בגלל שזה לא נוח לך. וברור שאתה לא יכול להתהדר בשמו כדי לטעון טענות שהם בניגוד מפורש למה שהוא כתב.

אין לי בעיה לדון בדברי הרב קוק, וגם אין לי בעיה לדון מה אומרים גדולי ישראל בדורנו. אבל אי אפשר לערבב בין השניים.
עניתי לך: גם אתה מסכים שצריך בעל רוה"ק שיצביע על מקום המזבחאריאל יוסף

והתנאי הזה מעכב.

 

מוזמן למצוא בעל רוה"ק שיודע לומר מה מקום המזבח.

אח"כ אני מסכים שאפשר להקריב.

כל עוד לא מצאת - גם אתה מסכים שאי אפשר.

זה פשט דברי הרב קוק.

מ.ש.ל.

אתה ממשיך לצפצף על דברי הראי"הידידה דוד
אתה ממשיך להתחמק. אתה לא יכול לקחת את דברי הרב קוק ולחתוך אותם. הרב קוק כותב בצורה ברורה שגם היום אפשר להקריב קרבנות.

גם אם כרגע אני ואתה לא יודעים מי הם אותם בעלי רוח הקודש, הרב קוק אומר שהם קיימים. אם אתה האמת מאמין עד הסוף בדברי הראי"ה, אז אמור להיות ברור לך שגם היום יש כאלה בעלי רוח הקודש.

אולי כאשר נהפוך את בניין המקדש למעשי הם יתגלו לציבור.

אתה לא יכול להתיימר לאחוז בשמו של הראי"ה, ולטעון שאין לנו אותם בעלי רוח הקודש.

לא יכול להיות שרוממות הרב קוק בגרונך, ובמקלדתך אתה מפצף על מה שכתב. אתה יכול לחלוק על הרב קוק, אתה לא יכול לסלף את דבריו.


כל מה שכתבתי זה בדעת הרב קוק, דעתי האישית כרגע לא חשובה לדיון. אני לא בא לדון כרגע מהי ההלכה, אלא שאני לא מוכן לקבל את הסילוף הענק שאתה עושה בדברי הראי"ה.

כבר הסכמנו שזה לא עניין של תאריךאריאל יוסף

אלא שצריך לדעת את מקום המזבח.

אנחנו לא יודעים אותו.

 

ייתכן מאוד שיש בעלי רוח הקודש שיכולים לומר היכן הוא.

 

כרגע הם לא אומרים וממילא איננו יודעים.

הרב דב ליאור הרב ישראל אריאל ונדמה לי שגם הרב זלמן מלמד והרבהארץ והבית
אליעזר מלמד סוברים שמותר הם לא מספיקים בשבילך?
אתה טועה. הרב ליאור סבור שאי אפשר לבנות מקדש.אריאל יוסף
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך י"א בניסן תשע"ט 20:22

גם הרב זלמן מלמד סובר שאי אפשר.

 

הרב ישראל אריאל סבור שאפשר.

 

לא. הוא לא מספיק לי.

ומה הבעיה? ד' יכול לעשות הכל.נער גבעות מצוי


האם זו לא שאלה מעשית? שאלה של אחריות.ונסי

ב"ה

 

בעיניי, אין פה מה למצוא היתר לאסור קיום מצווה.

 

השאלה היא מעשית. 

ואנחנו מקבלים אחריות על המצוות שאנו מקימים. 

 

האם ניתן לקיים את המצווה? או נאמר, לעלות שלב בעולם, 

שאלה טובה.

 

מתי ניתן לעלות לרמה הבאה? 

גם זו שאלה טובה. 

 

אבל האם מכיוון שמנסים ולא מצליחים או לא יודעים איך לעשות נכון,(וכדומה), האם נוותר על האחריות שלנו? או האם נוותר על האפשרות לעשות את העולם טוב יותר?

 

זו בעיני השאלה המרכזית. 

מעשית ולא הלכתית. לכן, כדי לכתוב עליו, יש להתייחס, בעיניי, למצב כולו.

לא ירדתי לקצה דעתךבתוך בני ישראל
אתה טוען שמבחינה פרקטית אנחנו לא יודעים איך לעשות את זה ולכן צריכים להמנע מכך?
להפךונסי
יש לנו אחריות כלפי המקום והעולם כולו. וזה שאנחנו לא יודעים הכל זה תירוץ לא מספק להפקרה של המקום.
נו, מעולהבתוך בני ישראל
אז אתה מסכים שחובה עלינו לחדש העבודה.
חיפשתי סיבות נגד...
הכל מבואר בשו"ת ציץ אליעזר חלק י' סימן א'.נער גבעות מצוי

מה שאני זוכר שהוא מביא שם:

א. מקום המזבח לא ידוע, וזה מעכב (זו גם תשובה של הרב זצ"ל, כל הראוי לבילה וכו'). 

ב. את מקום המזבח יחדש נביא (מביא בשם חת"ס).

ג. כהנים מיוחסים, והיום אין.

ד. שקלי ציבור, המזבח צריך להיבנות מכספם של כלל ישראל, ולא מועיל שאחד יקנה עבור כל העם (נראה לי רעק"א או מישהו אחר כך כותבים לר' צבי הירש קאלישר על רעיון הקמת המזבח).

 

ה. הרבנות הראשית ובכללה כל הפוסקים אוסרים ולא נותנים לזה שום היתר. אין פוסק בדורנו שמתיר את זה.

 

נ"ב. אולי הלשון "לאסור קיום מצות עשה וכו' " קצת מטעית. אין בכוח מאן דהו לאסור מצוה, אלא אנחנו אנוסים.

מקום המזבח ידועבתוך בני ישראל
אתה לא יודע? מעולה, אז תפנה את השטח לאלו שיודעים.
בבית שני לא ניתנה נבואה לגבי מקום המזבח.
אליהו לא בא אלא לקרב ולרחק אלו שהגיעו למקומם בזרוע.
הרבנות הראשית אמרה שמי שרבותיו פוסקים כך יכול לעלות. ויש שהתירו. הרב אריאל, הרב ליאור, הרב דרורי. גם הרב אליהו לא פסל מעקרון.


לא אנוסים. אנחנו לא. יש לנו יכולת. וגם כאנוסים עלינו לפעול שלא נהיה אנוסים.
את מערבבת שתי סוגיותאריאל יוסף
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך י"ג בניסן תשע"ט 21:46
 

רב שמתיר עליה להר הבית לא בהכרח סבור שניתן להקריב קורבנות (ולהפך).

 

הרב ליאור, ולהבחל"ח הרב גורן, הם גדולי המתירים לעלות להר הבית,

ושניהם סבורים שאין כל אפשרות הלכתית להקריב קורבנות בימינו ושמקום המזבח אינו ידוע.

 

בבית שני כן נתנה נבואה על מקום המזבח. זו גמרא מפורשת בזבחים (סב ע"א),

שנפסקה להלכה ברמב"ם (הלכות בית הבחירה פרק ב'):

 

"המזבח, מקומו מכוון ביותר, ואין משנין אותו ממקומו לעולם...

מידות המזבח מכוונות הרבה, וצורתו ידועה איש מאיש...
ושלושה נביאים עלו עימהם מן הגולה; אחד העיד להן על מקום המזבח...".

תסתכל ברשי שם, שאומר שהנביאים העידו ממסורהבתוך בני ישראל
אז עכשיו פוסקים הלכה מרש"י. הבנתי.אריאל יוסף


אה. כי מקדש משמייםבתוך בני ישראל
אמרתי שמקדש משמיים?אריאל יוסף

אל תכניסי לי מילים לפה.

 

כשתתגלה הנבואה נוכל לבנות מזבח ולהקריב קורבנות.

ואיך תדע שהתגלות הנבואה היא אמיתית?בתוך בני ישראל
לפי הכללים המבוארים ברמב"ם בהלכות יסודי התורהאריאל יוסף


בכבוד. פרט מי לשיטתך יוכל להיות בבית הדין הנ"ל שיבדוק זאת.בתוך בני ישראל
איפה ראית בית דין?אריאל יוסףאחרונה


עלון בית המקדש - עלון בפורמט דיגיטלינ א

עלון בית המקדש הוא עלון דיגיטלי המפרסם בחינם דברים הקשורים לבית המקדש ולהר הבית

לפרטים נוספים, שלחו מייל: alonbethamikdash@gmail.com

 

כל העלונים שיצאו עד עתה:

עלון בית המקדש 1 20251211044335.pdf

עלון בית המקדש 2 20251211044552.pdf

עלון בית המקדש 3 20251211044644.pdf

עלון בית המקדש 4 20251211044720.pdf

עלון בית המקדש 5 20251211044831.pdf

עלון בית המקדש 6 20251211044903.pdf

עלון בית המקדש 7 20251211044941.pdf

עלון בית המקדש 8 20251211045147.pdf

עלון בית המקדש 9 20251211045236.pdf

עלון בית המקדש 10 20251211045324.pdf

מי שמעוניין/ת לקבל את העלונים במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: alonbethamikdash@gmail.com

מיזם נעים למקדש - AI. מה דעתכם על זה?נ א
תמונה 1נ א
תמונה 2נ א
תמונה 3נ א
כמעט תאונהזיויק
מיזם נעים למקדש הוא מיזם להקמת מערכת תחבורה אל הרנ א
עבר עריכה על ידי נ א בתאריך י"ח בכסלו תשפ"ו 22:59

אל הר הבית בשלושת הרגלים 🚍🚆

לא יודעת אם הוא עוד מסתובב כאןקפיץ

אבל 

@צחקן 
לא רצית פעם תמונה בדיוק כזאת?

תכתבו מה דעתכם על התמונות... אהבתם?נ א
תמונה 4נ א

תמונה 5נ א

תמונה 6נ א

התמונות לא עובדות לי בכלל.צחקן
אוכל לשלוח לך את התמונות במיילנ א
כתוב לזה פסוק:קעלעברימבאר
"כי נעים נאווה תהילה"
יפה! 👍נ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונות במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: naimlamikdash@gmail.com

למה אין בימנו משמר המקדש?ירחמיאל

זו הלכה מפורשת שנוהגת גם כשאין בית המקדש בנוי.

 

למה לא עושים?

 

זה לא כל כך קשה, צריך שיהיה מספיק אנשים שבעניין להקדיש בישביל הקב"ה כמה שעות בשבוע בשביל זה ולעשות משמרות

האם היה אפשר לנסך מים בבמות בשעת היתר במות?קעלעברימבאר

איך דוד ניסך מים?

מה המקור שלך שגוד ניסך מים?שלג דאשתקד
הגשש החיוור שם שם🎶קעלעברימבאר
סתם, כתוב במפורש בפסוק שדוד התאווה למים מבור בית לחם, והביאו לו הגיבורים מים והוא ניסך אותם לה'. כמובן אפשר לתרץ שזה היה בסוכות והוא הביא את זה למשכן בגבעון שהכהנים ינסכו, אבל זה דחוק
שתהיה לי בריאשלג דאשתקד
אין הכוונה שם למצוות ניסוך המים, גם לפי הפשט של הפסוק (מי *ישקני* מים מבור בית לחם) והן לפי האגדה המסובכת בבא קמא דף ס
הנה הפסוק:קעלעברימבאר
ויבקעו שלשת הגיבורים במחנה פלשתים וישאבו מים מבאר בית לחם אשר בשער וישאו ויבאו אל דוד ולא אבה לשתותם ויסך אתם לה'


לפי הפשט דוד אמר לעצמו בקול רם שמתחשק לו לשתות מהמים מהבור אבל לא התכוון שמישהו יביא לו. הגיבורים שמעו זאת ולקחו ברצינות את זה והביאו לו. הוא לא אבה לשתותם כי הוא לא ישתה מים שנלקחו תוך כדי סיכון חיים , ולכן הוא ניסך אותם לה'


נכון נשמהשלג דאשתקד

אבל אין סיבה לחשוב שהכוונה למצוות ניסוך המים בחג הסוכות.

הוא הקריב את התשוקות שלו לה', אתה יכול למצוא לזה הרבה הדים, גם ביהדות ואפילו בתקופות שהפולחן היה מאוד מוגדר!

לא בסוכות. אבל משמע שבהיתר במותקעלעברימבאר

אפשר לנסך מים בנדבה בכל ימות השנה בבמות. או שזו הוראת שעה של נביא

עיינתי וראיתי שיש עוד פסוקקעלעברימבאר

על ניסוך מים בבמות:

 

ויקבצו המצפתה וישאבו מים וישפכו לפני ה' ויצומו ביום ההוא ויאמרו שם חטאנו לה' וישפט שמואל את בני ישראל במצפה.

 

למרות ששם אפשר לפרש כמנהג שפיכת מים כסמל לתפילה וצום, ולא לניסוך על מזבח. בניגוד לדוד ששם כתוב ויסך

אם אתה מדבר על תופעהשלג דאשתקד
של ניסוך מים לה', אז כל המקורות שלך אחלה מקורות וזה לא קשור להיתר במות. זה קשור חזה שבא לי לפתוח את הברז בבית לכבוד ה' יתברך.


אם כוונתך למצוות ניסוך המים, אז אצל שמואח זה במצפה, בעוד אין שום מקור או סיבה לחשוב שמזבח ה' היה אי פעם במצפה...

לנסך מים לה' נשמע כמו ניסוך על המזבח. לפחותקעלעברימבאר
אצל דוד.


נסכים מוזכרים רק בקרבנות.


אתה לא יכול לשחוט פרה לשם קרבן סתם כך, ואםילו בכפרות לוקחחם תרנגולים שלא כשרים למזבח שלא יראה כמקדיש קדשים.


צריך לבדוק מה דין המנסך נסכים מחוץ למקדש.


בימי שמואל היו במות מותרות, והיה במה בכל עיר, בספר שמואל מוזכר שמקריבים בגלגל, בית לחם, במזבח שאול במחנה הצבא בפלשת, ברמה, ובעוד הרבה מקומות

יישר כח!שלג דאשתקד

רק לא הבנתי את הסיומת של המאמר.

הרי מפשט הפסוקים, ברור שלא זו הייתה המטרה. דוד מתאווה שישקו אותו מים, ואחר כך לא אווה לשתותם. וכי כולם היו אדיוטים או לא ידעו שצריך מים לניסוך המים? ודברי הרלב"ג שצוטטו, מוכיחים את טענתי דלעיל, שאין מדובר במצוה שגרתית שהייתה נהוגה לפני כן והתקיימה גם אז, אלא להיפך: מכך שדוד (ושמואל) ניסכו מים, הבינו שזו פעולה ראויה.

ועוד תמיהה על הרב שנדורפי היקר, שהוא השמיט את מסקנת הגמ' בתענית שאין מקור לניסוך המים, ואם כן עוד יותר תמוה למה לא הביאו אפילו מקור מהנביאים, ויאמרו שזו הלכה ודוד יישם אותה אותה (כמו שאומרים לגבי הרבה דברים אחרים, ראה כאן: פורטל הדף היומי: יחזקאל הנביא קבע הלכה? (זבחים יח ע"ב) ).

כך שלעניות דעתי, הרבה יותר פדוט לומר שדברי בר קפרא כמשמעם הם אגדה שיוצאת מפשוטו של מקרא, שלא מוכיחים כלום להלכה וגם לא הובאו בבבלי, ואין סיבה לראות בהם פרשנות לתנ"ך.

הרלב"ג לא אומר שלמדו מדוד..אדם כל שהוא

שניסוך המים הוא פעולה ראויה.

אלא שדוד ניסך כי  כפי שהיה ידוע לו מחג הסוכות ששייך סוג כזה של קרבן. ייתכן שהיו עוד הרבה לפניו ואחריו שעשו כך.

עבורנו, זו הוכחה מהכתובים שקיים מושג כזה של ניסוך מים. עבור בני דורו ייתכן שזה היה דבר פשוט.

 

בין אם נפרש כבר קפרא, ובין אם נפרש כרלבג, אין לנו מקור לגבי השאלה מתי ניסוך המים נוהג. ובמילא, דברי בר קפרא לא ישמשו מקור לדיעה שניסוך המים כל שבעה, שאת מקורם מנסה הגמרא בתענית לברר, ובמילא אין ללמוד מכך שהגמרא בתענית לא הביאה אותם.

צודק ולא צודקשלג דאשתקד

לגבי החלק הראשון של דבריך, אכן מבואר ברלבג שהסיפור עם דוד מוכיח שעוד לפני כן ניסכו (וזה לא רלוונטי לדיון שלנו ולשאלתי, כי גם כשמוכיחים מיחזקטל וכדו, זה אומר שזה היה תמיד ויחזקאל רק ניסח/יישם את זה).

החלק השני לא כ"כ נכון, כי הגמ' מחפשת מקור שניסוך המים הוא שבעה ימים של סוכות בדיוק, לא לפני ולא אחרי, והרלבג מסביר בטוטו"ד שאם יש דבר כזה ניסוך המים, הכי מתאים שהוא יהיה בסוכות. כך שזו עדיין ראיה טובה יחסית.

אולי דוד ניסך מים בהוראת שעה של עצמו כנביא, כשםקעלעברימבאר

שאליהו הקריב בהר כרמל בשעת איסור במות. אחרי שהביאו לו את המים נחה עליו רוח הקודש ובנבואה נאמר לו לנסך מים עכשיו.

 

יש היגיון מסוים שזה היה אגב בסוכות, מה פתאום דוד נזכר בטעמם של המים בבור בית לחם אשר בשער דווקא עכשיו?

לא הבנתישלג דאשתקד

הדרך היחידה שמעוררת קושיא על דוד, זה אם מדובר במצוות ניסוך המים. אם סתם היה בא לו לנסך מים לכבוד ה', זה לכאורה גם אתה יכול בברז בבית שלך בכל עת ושעה. כך שלענ"ד אין כאן שאלה (אם לא מקבלים את דברי הירושלמי כפשטם, וככה"נ גם הרלב"ג לא קיבל אותם כפשוטם).

למה לא נראה לי (ולרלב"ג) שדוד מראש רצה לנסך את המים משום מצווה? כי כתוב שהוא התאווה לשתות, והוא ניסך כי הוא לא אווה לשתותם. אם הסיפור היה לניסוך המים, הוא היה מתאווה לנסך והוא היה מנסך בדיוק כי לזה הוא התאווה.

לא בטוח שמותר לנסך מים בברז שלי. האם מותרקעלעברימבאר
לי להקריב צבי לה' על מזבח בחצר הבית שלי?
לכן דחוק שזה קרה בסוכות. אני מסכים שהואקעלעברימבאר
התאווה לשתות ואז ניסך. אז אולי היה אפשר לנסך בנדבה ביחיד בבמה כל השנה, או שהיתה זו הוראת שעה על פי נבואת דוד עצמו
הגמרא אומרת שזה הלכה למשה מסיני כיקעלעברימבאר
דברי נביאים הם רק אסמכתא והרי לא לומדים מדברי נביאים לעולם מה גם זה לא כתוב שם במפורש והאוקימתא של בר קפרא דחוקה שזה קרה דווקא בסוכות.


ניתן להציע שדוד שמר את המים האלו (מים חשובים כי 3 אנשים סיכנו את עצמם עליהם) עד חג הסוכות והקדיש אותם לה' והכהנים ניסכו על המזבח, אבל זה גם קצת דחוק בפשט.


אבל בפשט בפירוש מוזכר ויסך אותם לה' כלומר ניסך את המים כקרבן. נסך לה' זה תמיד לשון קרבן, כמו הקטרה לה'

לגבי הטענה שבכוונה נמנעים מדברי נביאיםשלג דאשתקד
ראיתי במקרה לשון יפה של ה"בן יהוידע", ברכות מח,ב: "אף על גב דילפותא מפסוקי תורה עדיפה, עם כל זה כיון דילפותא הנזכרת אינם מתיישבים בפשט המקראות, לכך אמר אינו צריך למילף בדרשה דחוקה, כי הדבר מפורש להדיה בפסוק של נביאים".
עדיין מה שיש לו מקורקעלעברימבאר
רק בנביאים זה עדיין נקקרא הלכה למשה מסיני
נכון מאודשלג דאשתקד
לצערי לא זכרתי איפה בדיון כאן היה צריך להכניס את הקטע הזה, הרעיון הוא שהגמ' בתענית מחפשת מקור ואין לה מקור טוב, אז היא כותבת בפשטות שזו הלכה למשה מסיני. אם המקור מדוד היה נראה לה טוב, סביר להניח שהיא הייתה מביאה אותו (ועדיין זה היה בגדר הלמ"מ ).


בכל מקרה כיף להקדיש זמן בליל הושענה רבה, לדיונים תורניים, וקצת להניח להתבכיינויות המוצדקות על עסקת החטופים...

אני חושב שלא שייךקעלעברימבאר
לדבר על הצער בעסקה כל חול המועד מפני שמחת החג. אבל גם אני נכשלתי בזה הרבה מפני שעמום
הוא אשר דיברתישלג דאשתקד

שזה היה צריך להתחיל הפוך. מטרת המועדים הם ללמוד תורה, ואז לא משעמם ואז לא מדברים על העסקה

וכמובן אתה (ואני) לא החוטא היחיד, וכבר רבי אבא כאב על כך, בירושלמי מסכת חגיגה...

מטרת המועדים זה לשמוח מצווה דאוריתאקעלעברימבאר
בבשר ויין כשיש מקדש. דבאי רבי אבא הם דרשה בלבד, עובדה שהוא לא התיר מלאכה בסוף. וגם הוא דיבר על פוחזין כלומר חוטאים  . לבזבז את הזמן זה לא פוחזים אלא סתם בזבוז
אני לא בטוחשלג דאשתקד

ששמחת הרגל חוץ מבשר קרבנות, אינה דאורייתא. נדמה לי שיש דיון לגבי "במה משמחן", אם השמחה בבגדי צבעונים וכו מתקיימת בה מצוה דאורייתא.

מה שכן, לא ברור בכלל אם איסור מלאכה בחול המועד הוא מדאורייתא או מדרבנן.

 

ולגבי למה רבי אבא לא באמת ביטל, זו שאלה מאוד גדולה שנידונה בלא מעט ספרים... הלוואי שזה היה כזה פשוט.

כי יש עניין עצמי לשמחה ברגל ללא קשרקעלעברימבאראחרונה
ללימוד תורה. כמו שבשבת יש עניין עצמי
ניקים משועממים בגיזרת ההר והבית-ימח שם עראפת
ברגעים אלה אני מוכר דגלי בית המקדש ביציאה מהר הבית, מוזמנים לבוא לקנות ולפטפט
אפשר להגיע/לקנות מעוד סיבותשלג דאשתקד
לא רק בגלל שמשועממים.
אמת ויציב, ברוך אומר ועושהימח שם עראפתאחרונה
אבל כוונתי למשועממים הייתה למטרת פיטפוט
מה אומרים על הקמת מערכת תחבורה להר הביתנ א

מה אתם חושבים על הקמת מערכת תחבורה מסודרת להר הבית בשלושת הרגלים?

יש לכם רעיונות כיצד כדאי שזה יפעל? אשמח שתעלו כאןנ א
מערכת תחבורה להווה או לעתיד?קעלעברימבאר
לעתיד, כשייבנה בית המקדש בעזרת ה'נ א
בטח יהיו טכנולוגיות מתקדמות יותר מימינו,קעלעברימבאר

אז זה לא יהיה ברכבת או אוטו

וואי, אתה נוגע שאלה שמאוד הטרידה אותישלג דאשתקד

כבר בתור ילד...

כל התיאורים המרגשים בסוף מסכת ביכורים, שהשור הולך לפניהם וקרניו מצופות זהב ועטרה של זית בראשו. האם כל זה יהיה גם כשנוכל לעלות בשיירת לימוזינות?

כילד חשבתי שלעתיד לבוא נעלה עם לימוזינות מקושטות. היום אני חושב שדווקא היופי הנקי והטבעי יותר מרגש, גם היום.

מי יודע מה תהיה הטכנולוגיה שביתקעלעברימבאר
המקדש יבנה? אולי ההנדסה הגנטית תיצור סוסים מעופפים שנטוס עליהם ויהיו חסכוניים יותר ממכונית?
לא זה מה שהטריד את מנוחתישלג דאשתקדאחרונה
יותר הסתפקתי מה יהיה יותר מגניב/מרשים
צריך לקחת בחשבון ענייני טומאה וטהרההסטורי
אולי איזה גלאי טמאים, שלא יתן להם להכנס לקרונות שמיועדים לטהורים🙄😏🫣
או ספסלים פשוטים מעץ, בלי שום בית קיבול.הסטורי
אני חושב שצריך יהיה מתחם של טבולי יוםים התכלת

לפני שייכנסו יטבלו, אחר־כך יעריב שמשם ולמחרת בבוקר ייכנסו

כתבתי על זה ספר שלםrrinaa

בית חדש ישן - רינה אזולאי - נוריתה ביקורות והמלצות על ספרים 

איך מגיעים לאזור ירושלים עם סוג של "פס אלקטרוני". (או עם רחפנים). 

 

הנה ציטוט של קטע מתוך הספר: (לא גרסה אחרונה אולי, אבל נותן טעימה). 

 

"פנחס חיפש את שער היציאה. שם, ליד השער, היה שלט גדול ועליו הכיתוב: לישראל, פנה ימינה.

שתי דרכים יש לך להגיע לירושלים, הסבירה לו רובוטית אדיבה. אחת קצרה שהיא ארוכה, והשנייה ארוכה שהיא קצרה. 

את מתכוונת, דרך הפס או דרך הרחפן? שאל פנחס.

כן, בדיוק. אמרה הרובוטית. 

אני אמור לחזור עם הרחפן, אמר פנחס, מחכים לי בירושלים.

הפס האלקטרוני מגיע אל מתחם שמואל הנביא, הסבירה הרובוטית, משם תוכל לקבל הדרכה איך להיטהר ולהגיע לירושלים.

פנחס הוציא את פנקסו והראה לה שהוא בקיא בהלכות טהרה. הרובוטית הנהנה בראשה ותוך חמש דקות הופיע במקום רחפן שייקח אותו אל ביתו. 

 

תהליך הטהרה הוא מורכב, לכן מוגדר מסלול מיוחד המקל על העולים לישראל לבצע את התהליך כולו, תוך כדי נסיעה בצורה בטוחה, מרווחת, בלי פקקים. הנסיעה היא דרך פס מיוחד, שאליו נכנסים עם יחידות הדיור שלהם, בואכה מרכז הטהרה במתחם שמואל הנביא ומרכזי טהרה נוספים. שם, במרכז הטהרה, מקבלים העולים הדרכה מפורטת, ושם הם עוברים את תהליך ההיטהרות. אבל אנשי ירושלים עצמם, הבקיאים בהלכות הטהרה, יכולים לחזור ישירות לבתיהם ולהקפיד על כללי ההיטהרות שהם בקיאים בהם ומנוסים ביישומם לאורך השנים."

 

 

 

 

איך מערכת התחבורה תראה?נ א

האוטובוסים, הרכבות ועוד...

מה לגבי התחבורה מכל רחבי הארץ - הלוך וחזור? איך זה צריך להראות?

בהנחה שיהיו אוטובוסים ולאקעלעברימבאר
מכוניות מעופפות מבוססות ai
רכבותshindov
לדעתכם, יהיה צריך מערך הסעות כמו למירון בל"ג בעומרנ א

או אפילו יותר מזה?

 

איפה צריך שייבנו את החניונים? מסביב לירושלים?

צריך שאטלים (אוטובוסים הלוך-חזור) שייסעו לעיר העתיקה?

האם הכהן שהניף את 2 הלחם סמוךקעלעברימבאר
למקום המזבח המשוער, חייב כרת, או שטומאה הותרה כשכל הציבור טמאים גם לשתי הלחם?


האם הוא חייב מיתה בידי שמיים על עשיית עבודה ללא בגדים תקינים, כאשר אינינו יודעים בוודאות מהי תולעת השני שבאבנט? 

אני רואה שהשרשור די ישןניב שטרן

אבל רק עכשיו ראיתי אותו...

בלי להכנס לדיון שהיה כאן לגבי ההכשר של העבודה, כרת הוא ודאי לא חייב כי הוא אומר מותר שזה שוגג.

גם קרבן הוא לא חייב כי הוא טועה בדבר מצווה.

שיר וקליפ לירושלים והר הביתElad Mukades

אולי יעניין אותך