מה ההגדרה של אהבה?אוויל מחריש

על פי התורה כמובן.

שבוע טוב.

אהבה אמיתית לא מגדירים.מיכל318
אהבה מרגישים.
יוצא מדברייך שאהבה היא רגש,אוויל מחריש

מה ההגדרה של אותו רגש?

רגש של אהבה?מיכל318
מה המשמעות של הרגש הזה?אוויל מחריש


משמעות?מיכל318
דאגה לשני יותר מימה שאתה דואג לעצמך, לפעמים זה גם הקרבה,
הרצון שיהיה טוב לשני יותר מילעצמך,
שרואים אותו נהיים שמחים,
שרואים אותו נהייה אושר.

אני חושב שכדאיבן_אהוב
יותר לחדד את ההגדרה...
מכיוון שאנחנו בפורום שמדבר על ההכנה לחיי נישואין וזוגיות, אני מניח ש@אוויל מחריש התכוון לאהבה למין השני...
ההגדרה שלך נכונה ומדויקת אלא שהיא מתייחסת לאהבה כללית שכוללת בתוכה אהבת ודיבוק חברים...
אמ..מיכל318
זה דווקא כן יכול להיות גם לאהבה של המין השני.


(אבל הוא לא שאל רק בפורום הזה)
זה נראה לי ביטויים ולא משמעותאוויל מחריש


לא ירדתיבן_אהוב
לסוף דעתך...
אשמח אם תפרט;)
הם תולדות של אהבהאוויל מחריש

דאגה, הרצון שיהיה טוב לשני יותר מילעצמך,שרואים אותו נהיים שמחים, שרואים אותו נהייה אושר.

מכיון שאוהבים מישהו אז כל אלה נוצרים. השאלה מה עומד בבסיסם.

למה ביטוי?מיכל318
זה כן הגדרה של ומשמעות של אהבה, זה כן אולי קצת יותר עמוק, אבל זה בוודאות אהבה.
..ימ''ל

"חזרזיר: "איך אתה מאיית 'אהבה'?" פו: "אתה לא מאיית את זה…אתה מרגיש את זה"

🤦‍♀️מיכל318
חוק פוימ''ל

או במילים אחרות: אין לי מושג למה את מתכוונת (אבל אני מניח שמשהו לא מצא חן בעינייך).

התכוונתי שזה היה מוזרמיכל318
אז צדקתי? הבאת אחלה מקורות👌
אז אהבה היא רגשאוויל מחריש

מה משמעות הרגש?

רצון להיטיב כפי רצון המוטב, כי אכפת באמת.נפש חיה.
ומה עומד בבסיס הרצון הזה?אוויל מחריש


רצון שלשני יהיה טוב , כפי מידתונפש חיה.
להתאים את הרצון לתת, למקבל .
מה עומד בבסיס הרצון הזה? למה לאותו אדם דווקא?אוויל מחריש


לא מאמינה בהגדרה הזו , אבלנפש חיה.
אהבה היא קבוצת רגשות וחוויות הקשורות לתחושה של חיבה עזה או אחדות עמוקה כלפי ישות כלשהי: אדם, בעל-חיים, חפץ ואף רעיון.

אהבה מאופיינת בגעגועים, חיפוש אחר קרבת הנאהב, דאגה לו ובקשת טובתו.
מה עומד בבסיס החיבה / אחדות?אוויל מחריש


נשמה. כמו שאמר רבינו אברהם פריד "כי זה חיבור של נשמות זה קשרנפש חיה.
אמיתי
ותחושות טובות, חמות מלוות אותי"


כמו מגנט שנמשך.
אז אהבה היא בעצםאוויל מחריש

ביטוי לקשר נשמתי?

יש בשני משהו מיוחד שטוב להתחבר בו,להשקיע בו, ולספוג ממנומבקש אמונה


מסופרבן_אהוב
באחד מספרי הרב אבינר, שבא בחור להתייעץ עם הרב כיצד עליו להגיב בסיטואציה שקרתה לו; הוא רצה לצאת עם עלמת חן כלשהי, אבל היא לא חשבה שזה מתאים וסירבה... הבחור טען שהוא אוהב אותה, מה לעשות וכו'..

הרב אמר לו שהוא לא אוהב אותה, אלא הוא אוהב את עצמו!
אם אתה באמת אוהב אותה, אמר לו הרב אבינר, תעזור לה למצוא מישהו שבאמת מתאים לה!

וזה לעניות דעתי מהות האהבה: גם כשזה נוגד את רצונך, צריך לפעול לטובת הצד השני, תוך שמירת הרצונות שלך כמובן( לא להיות סמרטוט, איסקופה הנדרסת..)
לא הבנתי איזה הגדרה עולה מפה.אוויל מחריש


לעניות דעתי..בן_אהוב
כמו שכתבה לעיל @מיכל318 רק עם איזשהו חידוד
"נפשו קשורה בנפשו" תרגום- "ונפשיה חביבה ליה כנפשיה"מבקש אמונה


מהי אהבה? אחדות !קרן-הפוך
אהבה – מילת קסם. מהותה – מהות הנישואין. כשהיא קיימת, אין דבר יפה ממנה. וכשאיננה, אין גרוע מכך. בני זוג שהחלטתם להינשא לא נבעה משיקולים צדדיים או מאילוצים שונים, חשים באהבה אדירה ביניהם כבר בתחילת הדרך. אך לא תמיד מחזיקה אהבה זו זמן רב. רמת ההתרגשות והאהבה פוחתת והולכת. זה כבר לא זה... שניהם חשים.

מה קרה? מדוע חל השינוי?! האם באמת הם אהבו זה את זה, או שסתם נראו כמאוהבים? מהו המדד האמיתי שיבהיר לנו מהי אהבה אמיתית ומהי אהבה מזויפת, וכיצד נוכל לשמר את האהבה לאורך זמן?


במהות האהבה בעולם המודרני, תרבות המערב - בן הזוג מאוהב בעצמו, במקום לאהוב את זולתו. הוא מאוהב באהבתו! הוא עוסק בהתקשרות רק כניסיון להגדיל את ההנאה שבקשר. כלומר, אני אוהב את עצמי, ובן זוגי הוא בין הגורמים שמספקים לי הנאה. על כן, כל עוד הקשר מרגש ומספק אותי, יש אהבה. התרגלתי, מיציתי את ההנאה שבקשר – זהו! הסתיימה האהבה! בלשון חכמינו מוגדרת ההתאהבות כאהבה התלויה בדבר.

זו איננה אהבה! זה קרוב הרבה יותר לתאווה! בסקר שנעשה באוניבסיטת לויולה בשיקאגו בארהב נתברר, כי 80% ממקרי הגרושין נובעים בגלל חוסר התאמה בחיי האישות של בני הזוג. בסקר אחר שנעשה בחברה החילונית בארץ, 85% מהנשאלים אמרו, שאם היתה להם ברירה לחזור למצב של לפי הנשואין הם לא היו מתחתנים עם בן הזוג הנוכחי.

אנו רואים את התרבות המומחים, היועצים, למיניהם, המרפאות, ספרי הדרכה המציעים תרופות פלא לשפור היחסים והתפקוד בין בני הזוג. הרבה הבטחות, הרבה תקוות, הרבה הצעות וסגולות, הרבה כסף לכל פגישה, לכל טפול, לכל יעוץ. והתוצאות עגומות ביותר. הבה נתבונן במסרי התורה, שם נבחין בשלושה היבטים, בזוויות שונות מהמקובל למה נקרא אהבת אמת. נלמד את הגדרת המושג אהבה, ונראה מה בין אהבה וירטואלית לאהבת אמת מציאותית וברת השגה.

שלושה רבדים באהבה על חיובי הבעל אל אשתו אמרו חכמי התלמוד: אוהבה כגופו, ומכבדה יותר מגופו. אך מתבקשת שאלה יסודית: כיצד ניתן לחייב אדם לאהוב? והרי זו תכונה הנמצאת במעמקי נפשו – או שהוא אוהב או לא. התשובה היא, שאכן לא ניתן לחייב אדם לאהוב. אך לחשוב על הנתונים שמהם נובעת האהבה זה בהחלט אפשרי וגם נחוץ. לחשוב כיצד נגיע לאהבת אמת, שתעמוד במבחן החיים, אהבה שורשית ונצחית שמצטברת ועולה.

א. זיהוי החיובי

ישנו ניב מפורסם: על כל פשעים תכסה אהבה. כלומר, כשיש אהבת אמת היא מכסה את הפשעים ואת החסרונות. כל אדם, בעצם יצירתו, מורכב מפסיפס של מעלות וחסרונות. לכל אדם יש מעלה – התכונה החיובית שבו, וחיסרון – נקודת החולשה שבו. ההבדל בין אוהב לשונא הוא נקודת המבט: כיצד מזהה האדם את זולתו. כשאדם אוהב מישהו באמת הוא יחפש לראות בו את החיובי, הוא לא יהיה מוכן לשמוע על השלילי כלל.

וכאשר יתוודע לשלילי שבו, יצטער מאוד ובודאי לא יזהה את האדם בשלילי שבו! ולהפך, כשאדם שונא את זולתו, עיקר התמקדותו – בשלילי שבו, בחסרונותיו. ועל כן, כשיהיה מוכרח בעל כורחו להודות באיזו נקודה חיובית בזולתו – הוא יראה זאת כנקודה שולית באישיותו, אך בראייה הכללית הוא יזהה אותו בשלילי שבו! התורה מלמדת את האדם: התבונן בזולת כמו שאתה מביט בעצמך.

הרי אדם אוהב את עצמו, ומכיוון שכך הוא מזהה את עצמו בחיובי שבו, אף על פי שבסתר ליבו יודע הוא שאיננו טלית שכולה תכלת... כך בדיוק, עליך לחשוב על הזולת! נסה לחשוב עליו חיובי, לדון אותו לכף זכות. שאל את עצמך: האם כמו שאתה רואה ומזהה את חסרונותיו, באותה מידה אתה מכיר במעלותיו? בזוגיות בא הדבר לביטוי באופן חד מאוד. כאשר אדם אוהב את בן זוגו, הוא מתבונן בחיובי שבו.

יש גם כאלה המייקרים כל כך את אהבתם לבן הזוג, עד כי הם מנהלים יומן אישי, שבו מפורטות הנקודות החיוביות שמזהה האדם בבן זוגו. וכפי שמסופר על אחד מגדולי ישראל, שמצאו בספרייתו מחברת ובה רשומות 300 מעלות חיוביות שמצא ברעייתו!

ב. נתינה יוצרת אהבה

אנו רגילים לחשוב, שכאשר אנו אוהבים מישהו, אנו נותנים לו. זהו דבר טבעי והגיוני, שלזה שאנו אוהבים – אנו נותנים ומעניקים. אך, יש אהבה ברמה גבוהה הרבה יותר. והיא: כאשר אתה נותן, אתה אוהב! כלומר, בעקבות הנתינה באה האהבה, וזו אהבה ברמה רוחנית! אהבה ברמה הנפשית היא כאשר אתה נותן למי שאתה אוהב.

השני מצא חן בעיניך, ובעקבות זאת אתה נותן לו. במקרה כזה הנתינה תלויה באהבה. ברגע שכבר לא תהיה מציאת חן, לא תהיה נתינה. אך אהבה רוחנית נובעת ממקור פנימי טהור. נקודת המוצא של הרעיון היא לתת משלך לזולתך, ובכך תחוש את חלקך נמצא בתוככי זולתך. אותו חלק שלך שאתה אוהב אותו, אתה נותן לחברך. והתוצאה היא שאתה אוהב אותו כמוך!

ג. אהבה = אחדות

האידיאל של האהבה הוא להגיע למצב בו נאמר אנחנו במקום את ואני. יחידה אחת של שלמות. האחדות באה לידי ביטוי כשאנו מרגישים שבעומק אנו אחד, ואז התקשורת שונה לחלוטין. לדוגמא: אדם עומד בפני שני דברים סותרים: הוא השיג עבודה טובה, אך באזור מרוחק. מה יעשה? – אם הדבר חשוב לו, הוא לא יוותר, הוא ילמד להסתדר! מדוע? – כי הוא אוהב את עצמו! האדם הוא הרי יצור אחדותי.

יש בו האיזון בין הצרכים, הוא ימצא דרכים לפתור את הבעיה. כך גם בזוגיות. כשהבסיס למערכת היחסים הוא: את זו את ואני זה אני – יש בעיה. אך כשאנחנו אחד – נדע לפתור את הבעיה ולגשר על הצרכים, בדיוק כמו אדם שמגיע לאופטימציזציה כאשר יש סתירה בין צרכים שונים שלו. יד ימין לעולם לא תכעס על יד שמאל אם היא פגעה בה, מכיוון שזהו גוף אחד.

בני הזוג צריכים לשאוף שרמת אהבתם תגיע למצב כזה שהם יחידה אחת. (דורשי רשומות דרשו: המילה אהבה בגימטרייה 13, וכן המילה אחד בגימטרייה 13. המספר אחד מסמל אחדות). הדבר בא לביטוי בעיקר ברגישות ובאכפתיות. להיות אכפתי, להתעניין במצבו של השני, להיות קשור לרגשותיו, להיות שותף אמתי בחוויותיו.

אדם שאוהב את זולתו באמת, טבעי שיהיה שמח בשמחותיו ועצוב בצערו. התעניינות יום יומית צריכה להיות מתוך אמפתיה, להרגיש מה עובר עליו. להיות אתו בחוויותיו, לא רק לצדו. לדוגמא: כשבן הזוג כועס, ניתן לומר לו: אני מבין שאתה כועס, מישהו הרגיז אותך. אך כשמרגישים אתו מה עובר עליו, אומרים לו: אני מבין את כאבך! מישהו הכאיב לך! כך נותנים לבן הזוג תחושה שאינו לבד בסבל.

לחשוב אהבה פירושו לחשוב מה אני יכול לעשות כדי שבן זוגי ישמח, להשקיע בשיחות היוצרות קשרי אהבה, מחמאות ועידוד, ולהביע את אהבתנו במילים מפורשות, ולא רק ברמזים ובסודות. מכתבים ושיחות טלפון מהרחוב לא נועדו לקבלת אינפורמציה, אלא פשוט כדי להביע את געגועינו לזולתנו. באהבה כזאת אנו מקיימים את מצוות ואהבת לרעך כמוך ברמה המהודרת ביותר, ואין גבול לאהבה זו, המצטברת ועולה משנה לשנה.

כשבני הזוג מתחתנים, בתחילה הם שונים בכל, כאמור, אך כאשר הם מתאימים את עצמם זה לזה, מתוך רצון להשביע את רצונו של בן הזוג, בסופו של דבר, לאחר כמה שנים הם נהיים דומים זה לזה אפילו במראה החיצוני! כל זה מכוח אהבתם.
כתבת דברים נפלאים,אוויל מחריש

אך מה כוונתך במילה אחדות? במידה ואהבה היא מילה נרדפת לאחדות, האם ניתן לוותר על המילה הזו?

או שבעצם אהבה היא רצון לאחדות? 

מה הכוונה "על פי התורה כמובן"?ימ''ל

התורה זה לא מילון, התנ''ך מייחס את המילה אהבה גם לחברות, גם לזוגיות וגם לסתם חשק כמו אמנון לתמר וכמו לאוכל טעים.

לא ברור שהשאלה מתייחסת לאהבה בין איש ואישה, זוגיות?קרן-הפוך
ברורימ''ל

אבל אי אפשר להבין מהתורה מה מוגדר כאהבה ומה לא, זו מילה כוללנית שמתייחסת לרגש אנושי אוניברסלי - לא מונח תורני כמו 'יובל' או 'טהור' ולא מושג בעל משמעות ספציפית.

אתה מערער את היסוד בהתייעצות תורנית המכונה ״דעת תורה״קרן-הפוך
ברור שהתורה לא יורדת לפרטי פרטים בכל דבר - ובכל זאת מגזרים רחבים בציבור החרדי פונים לברר ״דעת תורה״ בנושאים רבים ומגוונים.
לאימ''ל

כלומר כן, אבל זה לא קשור לעניין.

 

א. לגבי 'דעת תורה' (נגיד התייעצות עם רב לגבי שאלה אם לעבור ניתוח מסוים או לא וכדו'), כלומר אם קיים בכלל דבר כזה או לא ואם כן לגבי אילו תחומים - אני מאוד מסוייג מזה, מהרבה סיבות (למשל - עצם זה שיש דעות שונות מראה שאין 'דעת תורה' אחת אלא דעתו של הרב אותו שואלים, זה לא איזה כוח מיסטי לבירור 'דעת התורה/הקב''ה'), בין אם זה קיים או לא (מומלץ לקרוא את המאמר של הרב אהרן ליכטנשטיין בנושא).

 

ב. לא אמרתי כאן לא להתייעץ עם רב, אמרתי שאי אפשר ללמוד מהתורה עצמה מה מוגדר כאהבה, בטח שלא לבד. אולי אפשר ללמוד מה זו זוגיות תקינה (גם זה לא בטוח, למשל הצורה שבה אברהם מוכיח את שרה על שצחקה והיא בתגובה משקרת מרוב פחד או שרבקה מרמה את יצחק ביחד עם יעקב או איך שיעקב עונה לרחל "התחת אלוהים אנכי" ועוד עשרות/מאות דוגמאות כאלה) אבל הגדרה מילונית לאהבה לא תמצאי שם.

גם אני מאוד מסתייגת מהמונח דעת תורה - ובעצמי מפנה למאמרקרן-הפוך
עשה לך רב של הרב ליכטנשטיין + מאמר ברוח דומה באתר ישיבה.

ועדיין - צריך להכיר שיש מגזרים שזה חשוב להם, שזו דרך החינוך שהם קיבלו ולכן ממשיכים כבוגרים ללכת בדרך זו, של התייעצות עם רב על כל צעד ושעל המצריך קבלת החלטות בחיים. אפשר לומר אפילו הסרת אחריות לקבל החלטות בעצמם - שואלים את רב או האדמו״ר, ועושים רק מה שהוא מנחה.
ואכן מן הראוי לערער על היסודות של זהעוד סתם אחד
ההכרה בכך שקיים מצב כזה לא אומרת שיש להשלים עמו ולהסכים עמו. בטח שאין בכך כדי לשנות את העובדה הפשוטה שימ"ל הצביע עליה, שהתורה מדברת על 'אהבה' כמושג המוכר לכל, ולא מנסה להגדיר אותו כמשהו תורני מיוחד.
התורה היא סדר העולםאוויל מחריש

וכחלק מזה היא זו שנותנת משמעות לכל מושג, שים לב שכתבתי תורה ולא תנ"ך, ניתן להשתמש גם בדעת חז"ל, רבנים וכו'.

המשפט בכותרת לא מובן ליימ''ל

לגבי ההבדל בין דעת חז''ל והרבנים לתנ''ך (מתוך הנחה שהוא נבואי, בדגש על התורה) - בחז''ל יש מחלוקות, דעות וגישות שונות. קשה להתייחס למימרא כזו או אחרת כ'דעת תורה'. אפשר לשאול מה גישת חז''ל לגבי זוגיות או אהבה, ואז תקבל תשובות שונות ו/או מורכבות. אבל אם אתה מחפש הגדרה - הסבר פשוט ואחיד - זה לא דבר שאפשר למצוא.

 

[ניקח למשל את המימרא המפורסמת לגבי אהבה התלויה בדבר ואהבה שאינה תלויה בדבר - יש פה אמירה על פן מסוים של אהבה, אבל אין כאן הגדרה כללית, בטח לא כזו שאתה מחפש. או את המחלוקת "בית שמאי אומרים: לא יגרש אדם את אשתו אלא אם כן מצא בה דבר ערוה שנאמר 'כי מצא בה ערות דבר'. ובית הלל אומרים: אפילו הקדיחה תבשילו שנאמר 'כי מצא בה ערות דבר'. ר' עקיבא אומר: אפי' מצא אחרת נאה הימנה שנאמ' 'והיה אם לא תמצא חן בעיניו'" - אפשר להבין שיש פה מחלוקת לגבי הגדרת מציאת חן, אבל זו הבנה מאוד חלקית ולא נכונה]

פשוט מאוד...me.
לאדם יש יצר חיים. תאוות.
והוא אוהב את עצמו מפני שהוא חי.
אדם שמרגיש שאין לו טעם לחיות - לא אוהב את עצמו.

אהבה לעצמך כוללת נתינה. סליחה. חמלה. שקרים. שאיפות להיות טוב.

לאהוב מישהו אחר זה בעצם להרחיב את ה'אני'.

הרחבת האני משמעותה להכיל כמה שיותר תכונות רגשות כלפי השני ששיכים לי.

להכין אוכל למישהו אחר כשהוא רעב זה ביוטוי לאהבה כמו שאתה רעב אז הוא רעב.

המרחב הזה שנוצר בין שני אנשים אוהבים הוא בעצם מרחב אחדותי בו הם "מרגישים" את השני כמעט כמו שהם מרגישים את עצמם.

ואם מצינו בדי אדם ש'מרמים' את עצמם כדי לצאת טובים בעיני הסביבה ככה גם אדם אוהב ימצא סיבות ל'רמות' כדי להעיל עליו את ה"אני" המורחב שלו.

אגם אגואיסט לא אוהב. כי הוא מכיל את השני אלא רוכב עליו.


האם הדברים ברורים?
תצליח
לא הצלחתי להעלות מדבריך הגדרה פשוטה ומדוייקת.אוויל מחריש


אהבה = הרחבת האני.me.


ממש יפה ונכוןroth


מכנה משותףשומר מסך
אנחנו אוהבים את מי שיש לנו איתו מכנה משותף. ככל שהמכנה המשותף יותר גדול האהבה יותר גדולה.
עם אישה זה כמובן השיא של האהבה כי המכנה המשותף מתגלם בילדים ממשיים ולא נשאר מופשט, אבל גם המושגים אהבת ה' לישראל ולהיפך (אהבת עולם=מכנה משותף ניתוחי, אהבת עולם אהבתיך..
אהבה רבה=מכנה משותף הנוגע בתחומים רבים..) אהבת חינם, אברהם אוהבי, וכו'.. לכן אומרים שאהבה בין איש ואישה מתגברת כל הזמן, כי ככל שעובר הזמן יש לכם יותר ויותר מכנים משותפים לפעמים עד כדי הזדהות כמעט מוחלטת אחד עם השני (הרגל שלנו כואבת..)
משפט אחד צרם לייפית8

המכנה המשותף לא מתגלם דוקא בילדים

אהבת איש ואישה עומדת בפני עצמה בלי קשר לשאלה אם יש או אין להם ילדים

👍 מסכימה. ילדים הם לא מכנה משותף שמחבר בין איש ואישה.קרן-הפוך
להיפך - ילדים עלולים להיקלע שלא באשמתם למשברים בזוגיות, והם הראשונים להיפגע ולהישאר עם משקעים במקרים של יחסים מעורערים בין ההורים.
ואי.. שומר מסךבאגט קרנצ

בס"ד

אהבתי.. חיזקת..

אני ממש מנסה לגבש לעצמי את המושג אהבה.. וזה חזק! אדיר שאיך שאהבה יכולה להיות דבר עצוםםם כמו שאיך היא יכולה להרוס.. מנסיון מר

אהבה היאשלומית.

תולדה של נתינה. (כמ"ש הרב אליהו דסלר בספרו "מכתב מאליהו"-"נתינה מולידה אהבה")

ולכן, אהבה אמיתית היא למי שאתה נותן לו ולא למי שכיף לך להיות לידו (כפ"ש הרב אבינר בתגובה הנ"ל)

 

באגט קרנצ'שומר מסך
שלום.
שמח לשמוע.
אהבה אינה הורסת. שנאה כן... שנאה היא הפירוד, היא שלילת המכנים המשותפים בין אדם לחברו לאישתו לחברתו למשפחתו לעמו.

בשנאת חינם הרסנו ובאהבת חינם נבנה. על זה צריך לעבוד כל הזמן, התעסקות וחיפוש המשותף ולא המפריד. ושיח, הרבה שיח. זה מאוד עוזר במציאת אהבה אבודה...
קרן הפוך תגובה אלייךשומר מסך
שלום. זה ממש לא מה שכתבתי.
אהבה מתגברת ונוצרת סביב מכנה משותף בין אנשים. בין בני זוג היא נוצרת עוד בשלב השייטים ומתגברת ככל שהחיים מתקדמים (באידיאל כמובן) הילדים הם גילום משמעותי של המכנה המשותף הזה... הופעה חומרית של משהו מופשט.

בשום אופן ילדים הם לא הפתרון למשברים במכנה המשותף. במקרה כזה הם מהווים הופעה גרועה של מכנה משותף מקולקל. לכן כתוב בחז''ל שאסור לאדם ואישתו לשמש כשהאהבה פגועה (כעס, שנאה, קנאה, וכו'..) כי אז נולדים ילדים פגועים רוחנית (בני שנואה וכו'...) ואז הם גילום של מציאות מופשטת רעה שהייתה בין בני הזוג.

בשורות טובות והצלחה בזוגיות לכל הקוראים.
את צודקת לחלוטין.שומר מסך
לא הייתה כוונה כזאת כלל. אולם יש מימד כזה שהגילום של האהבה הוא ילדים. כמובן שאפשר לגלם אהבה בעוד אין סוף דרכים אך המובן של "ודבק באישתו והיו לבשר אחד" הוא מובן מרכזי ונפלא. בעז''ה שכולם יזכו ולא תפיל אישה פרי בטנה.. אלף סליחות אם חס ושלום פגעתי במישהו. זו ממש לא הייתה כוונתי.
הגדרה לאהבהלא שייך

נתחיל בשאלה הידועה איך אפשר לעשות מעשה טוב שאיננו אנוכי. הרי כל מה שאנחנו עושים הוא בשבילנו, ואפילו אם אנחנו עושים את זה כי רוצים שלשני יהיה טוב, זה בגלל שאנחנו חושבים שזה טוב לעשות את זה, ואנחנו רוצים להיות טובים. נמצא, שכל מה שאנחנו עושים הוא בשבילנו!

התשובה לזה (על פי הקדמת הרב שמעון שקופ לספרו שערי יושר) היא, שאכן כל מה שאנחנו עושים הו בשביל עצמנו, הנקודה היא מהי הגדרת ה"אני" שלנו. תינוק מגדיר את ה"אני" שלו בתור הגוף שלו. בהמשך אנחנו מרחיבים את ה"אני" ורואים אבא/אמא ובני משפחה כחלק מה"אני" שלנו. עם ההתפתחות של האדם זה הולך וגדל (או אמור לגדול). נישואין מיוחדים בכך שאדם שהוא חיצוני אלינו נעשה חלק מאיתנו, חלק מה"אני" הבסיסי שלנו. כשאדם דואג לאביו או אמו הוא איננו אנוכי, הוא פשוט מגדיר א תההורים כחלק ממנו. זוהי מהות האהבה! לתפוס את האחר כחלק ממני. ולכן מצוה התורה "ואהבת לרעך כמוך", זה לא רק שיעור האהבה, אלא צורת האהבה - תתפוס את רעך כמוך! ולכן אהבה מתוויגת תמיד עם אחדות (אהבה בגימטריא אחד), מכיון שמהות האהבה היא לתפוס את עצמך ואת האחר כ"אחד".

ולכן "נתינה מולידה אהבה", מכיון שכשנותנים חלק מאיתנו נמצא אצל השני, וכמו שאדם אוהב יצירה שעשה, מפני שחלק ממנו נמצא ביצירה, כך גם כשנותנים לאחר אנו משקיעים בו חלק מאיתנו, ואת עצמנו הרי אנחנו אוהבים. נמצא, שהוא נעשה חלק מאיתנו וממילא נולדת אהבה!

אפשר להאריך עוד הרבה אבל זה לא המקום. מקוה שהייתי ברור.

ההגדרה מאוד פשוטה וברורהבעל הסולם זצוקל

עפ"י פנימיות התורה בדרך בעל הסולם ההגדרה של אהבה היא מאוד ברורה ומדוייקת:

קודם כל אהבה היא רגש/הרגשה. 

כל הרגשה היא תוצאה של רצון שמוביל לתהליך של אמונה במחשבה מסוימת

ואז שיש מילוי לאותו רצון (כלי) אז נוצרת ידיעה והרגשה.

 

אהבה כפי שנתפסת בצורה חיצונית, מוטעית, עפ"י תודעת הקליפה היא תאווה, כלומר אני אוהב גלידה

הכוונה של האדם שהוא אוהב את עצמו דרך אותה גלידה.

 

הפירוש האמיתי לפי חכמת הקבלה ופנימיות התורה לאהבה: תענוג מהיחד.

הרגשה של תענוג (לא שמחה אלא עונג) אבל לא מאנוכיות או מגאווה או תאווה עצמית אלא מהיחד מהאני המשותף

שלי עם עוד דבר. הכלי לאהבה אמיתית היא היכולת הנפשית שלי להרגיש משהו מחוץ לעצמי הגופני הפרטי, אהבה היא הרגשה של הנשמה ולא הרגשה של האני הגופני, הפרטיות. 

 

לסיכום: אהבה = הרגשת תענוג מחיבור שלי ליחד, לאני המשותף (שלי עם הבורא, אשתי, חברי, עם ישראל וכד') 

אהבה שאינה תלויה בדברבינייש פתוח
אהבה היא נתינה ורצון לעשות טוב לצד השניאסתר יוסף
שאלה פילוסופית מטומטמתישיבע בוחער


אתה מזכיר לי בדיחהנפש חיה.
בחור צעירוביץ' מגיע אל הרב להדרכה איך להתנהג עם פגושה לראשונה בחייו.

הרב אומר לו שידבר על שלושה נושאים
א. משפחה
ב. אהבה
ג. פילוסופיה

מיודענו הצאדיק מגיע כולו נרגש
לקראת כלתו העלומה
וקצת מתוח , הנה היא באה.

לאחר המתח הראשוני הוא נזכר בנושא השיחה הראשון שהרב אמר לשוחח עליו (משפחה). הוא פותח פיו ומגמגם
- א....איך קוראים לך?
- רחל
- וכמה אחים יש לך?
- אין לי אחים אני בת יחידה
ושוב , שקט.
כעת הוא עובר לנושא מספר 2

- את אוהבת לאכול ספגטי?
- לא.

כעת, השתיקה מחייבת את נשק יום הדין הלא הוא נושא מספר 3
- אם היו לך אחים, היית אוהבת ספגטי?.....@




פצלושוניתאחרונה
ניתן לומר הגדרה טובה עפי השלילה - יציאה מתודעה פרטיתסוג'וק

אהבה היא משהו חדש-ישן שמורגש באוויר 

בנוכחות וביציאה מתודעה פרטית (מהמיינד).

קסם של אי חשיבה וחיבור להויה

אחדות עם ההויה בהווה,

מתוך חוסר תודעה פרטית (שבדר"כ עסוקה בהשרדות ובעתיד)

 

שם האלוהות\האהבה במרחב ההויה הנצחית בהווה

                                                                       שכינה!

 

המהירות של שוק השידוכיםadvfb

ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.

לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,

מה דעתכם על זה?

למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb

אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..

כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.

קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.

אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.

העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.

ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות

 

 

אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?

אולי זה יותר הצורה.

מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?

 

ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.

 

באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.

לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.

 

 

ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..

 

אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb

אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.

ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.

 

ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.

 

אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.

 

 

אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק". 

אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.

כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.

לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם. 

השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.

 

לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020

"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."


יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה  דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.

מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).

אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.

יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.

אין עליךadvfb

אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.

זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.

אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.

נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020

אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.

כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?

הבנתי נכון ?

כןadvfb

אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.

ישר כוח!

תודהלגיטימי?

באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.

אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]

וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...

 

תודה על ההסבר על השוק.

נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.

זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..

מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"ו 11:16

שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.

 

נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות

 

אתה מתכווןהפי

שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .

אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר

האופציה הראשונה חחחadvfbאחרונה

אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים

מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר

וואו. מעניין.פצלשי"ת

אצלי אני לא מרגישה ככה

הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..

וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש

אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד

אני לא חושב,

אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.

התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb

בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.

זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי היםאחרונה

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים

"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.

חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.

האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?

הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?

יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.

אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.

הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.

בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.

יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.

הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.

נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.

לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.

לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.

עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.

השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."


התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.

😂😂😂

מדהים!חרמון

מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.

תודה!

תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
תפילה על כולם.
מה בעצם נשאר מהאמירה "העיקר זה לב טוב/מידות"?צע

מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..

והרהרתי בשאלה  האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!

כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.

לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!! 

שזה הבסיס.מוקי_2020

-דעתי-.

המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.

ניקח את שוק הרכב.

אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,

אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.

עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.

אבל קודם הבסיס.

ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.

במה הוא עובד ? 
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ? 

כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)

בהצלחה.

..שפלות רוח

אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"

חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥

זה העיקר, אבל לא הדבר היחידי שצריךadvfbאחרונה
להתחיל קשר חדשראובן255

שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי

אני מעוניין לחזור לדייטים

מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?

אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?

תודה לכולם תזכו למצוות

מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255אחרונה
לא.לגיטימי?

יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.

אבל מעבר לזה, 

הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,

אבל לא רק.

להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,

ככל שיש לך כח להתמודד..

אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.

הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020

אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע, 
אבל אם כן קיימים, אז  זה בונוס נחמד מאוד.

אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.

אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח. 
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.

לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא  חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס. 

היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )

ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ  עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס. 
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.

הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות)  כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל. 
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה 
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה  באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.

יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד  אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.

נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
 ימי חנוכה שמחים לכולם.

 

סוף סוף הרגשתי שהפורום נתן לי משהו.מוקי_2020

נסעתי באוטובוס ציבורי,
ואוטובוס טיולים חסם את כל התנועה כי הבנות, המון בנות, המון המון בנות פרקו מלא דברים, חוץ ממקרר, הוציא מתוכו הכל. 
זה היה נראה כמו מופע קסמים.

ואז נהג האוטובוס אמר משהו, "עוד פעם החרדים האלה...אבל למה ככה לחסום את התנועה ? אני לא מבין את זה..."
עכשיו בעיקרון, אני בדברים כאלה לא מתערב, אבל כאן לא יכלתי לשתוק.

אמרתי לו ברוגע, בנחת , "אלה לא בנות חרדיות, החמודות האלה שייכות למגזר הדתי-לאומי (גוש עציון)".

שבת שלום 

מי יתן, שאחרי השבת הזו יחל השינוי הגדול שכל אחד מצפה לו.
עכשיו ברור לכם, שכאשר קורה שינוי גדול בחיים,  לפניו יש שבת אולי מיוחדת אולי שגרתית, שפשוט מבחינת זמנים מגיע לפני אותו שינוי.
אני מאחל לכולם, לכל אחת ואחד בפורום הטהור הזהו, שהשבת הזו היא השבת לפני השינוי הגדול.

..שפלות רוח

"אלה לא בנות חרדיות, החמודות האלה שייכות למגזר הדתי-לאומי (גוש עציון)"....ואם הן היו חרדיות אז? היה אסור להן לעצור שניה ולהוריד את הדברים?

ואני לא מתפלא שזה מה שלקחת מהפורום הנ"ל..זה אומר המון על משתתפיו.

הוא צוחקאני:)))))
למה לקחת כל דבר רע?
אני לא יודעת מה מוזרהפיאחרונה

שקראתי את זה  

בפורום הטרור הזה

אולי עכשיו היא כבר החזירה תשובה?חרמון

 

עדיין לא.

טוב מן הסתם היא עסוקה, 

בטח בערב היא תברר ותחזיר תשובה.

מבאס, אבל עדיין היא לא החזירה. 

בטח מחר.

משום מה גם מחר היא לא החזירה.

'תגיד, יצרו איתך קשר לברר עלי',

אני שואל את החבר שלי אחרי שלושה ימים.

'האמת שלא..'.

התסריט הזה חזר אצלי לא פעם ולא פעמיים, לצערי זה חזר שוב ושוב. כל פעם מחדש אני אומר לעצמי 'אולי הפעם היא תחזיר תשובה מהר. אולי יקרה נס, והיא תחזיר תשובה אפילו היום..'. אני לא יודע מאיפה זה מגיע, אולי אין מספיק מודעות שיש מישהו שמחכה בצד השני. 

אז בנות, כשאתן מקבלות הצעה שימו לב שיש מישהו שיושב ומחכה בצפייה ממש לתשובה שלכן. יתכן מאוד שזה מעסיק לו את המחשבה כל היום, וכל כמה דקות הוא מציץ בטלפון בתקוה שהיא כבר החזירה תשובה. זה אלף בית של בין אדם לחברו. 

אני מרגיש ככה עם השכינה הקדושה.חסדי הים

אני רוצה "בחלום אדבר בו". תשובות לכל השאלות העמוקות שלי.

אני מתפלל על זה וכלום בחלום. אני שואל את ה' שהדוד רבא שלי הרב פנחס מפרנקפורט בעל ההפלאה יתגלה אלי וכלום. אין תשובות.

אבל אז כשאני קם, אגב העיון הרגיל שלי בתורה בסדרים הרגילים, אני מגיע ל'הפלאה' ו'לפנים יפות' ומבול של תשובות והדרכות לחיים העכשוויים שלי.

כן. זאת התגלות השכינה דרך ספרי הצדיקים.

תשובות. תשובות. תשובות.

"קול דודי דופק פתחי לי אחותי רעיתי". כמו ששמעתי בילדותי מר' אברום שפירא זצ"ל, הספר דופק לפתוח אותו ועם זה השכינה הקדושה.


אל תחכה למשהו מבחוץ, בחורה שלא רודפת אחריך תעזוב אותה. זה לא שווה את הזמן שלך. תתרכז בלהתענג על ה' וימלא משאלות לבך. תנדב את לבך ל-ה' ולעם ישראל. תתן תתן תתן, אל תצפה לקבל כלום. בסוף, הכל יסתדר. "יִרְוְיֻן מִדֶּשֶׁן בֵּיתֶךָ וְנַחַל עֲדָנֶיךָ תַשְׁקֵם. כִּי עִמְּךָ מְקוֹר חַיִּים בְּאוֹרְךָ נִרְאֶה אוֹר. מְשֹׁךְ חַסְדְּךָ לְיֹדְעֶיךָ וְצִדְקָתְךָ לְיִשְׁרֵי לֵב."

...advfb

מאוד מזדהה עם מה שאתה כותב.

הצפייה תלויה לפי תקופות בחיים. תקופות שונות בכל התקופה המתמשכת של הדייט וגם איך קמתי היום..

לגמרי רגישות צריכה להיות בנושא הזה. מסכים מאוד מאוד וליבי איתך.

 

עם זאת, בלי קשר לצד השני שצריך להיות רגיש - חשוב לשמור על איזון. 

אם כל דבר קטן מטלטל אותי, כדאי להתבונן למה זה קורה.

מה דפוסי המחשבה שמניעים אותי?

מה החששות, פחדים, דחפים, רצונות שקיימים בתוכי והאם אני מנהל אותם או שהם מנהלים אותי. ואם אני מנהל אותם - איך אני בוחר לעשות את זה.

וזה מפחיד גם לשאול את השאלות האלה, כי זה לא כיף לגלות שאני במקום שלא רציתי להיות בו, אך בד בבד, זה אנושי וזה קורה. אפילו אפשר לומר שאין אפשרות שזה לא יקרה.

 

ומאזן את מה שאני כתבתי הרגע - זה בסדר להיות לחוץ. בסדר גמור. רק כדאי לשים לב לזה.

האמת לדעתי מי שמציע צריך להיות על זהתפוחית 1

ולא לתת להצעה להתמרח ככה

גם, לא רקadvfb
....אילת השחר

חושבת שזה נכון בכללי לכל מי שאומר כן להצעה, וכשאני אומרת 'אומר כן להצעה' הכוונה ששמעו שיש הצעה, קיבלו מספר לבירורים ויודעים שיש מישהו בצד השני שמחכה.

ולא משנה אם מי שמחכה זה מי ששידך או המשודך.


ברשותך, פונה לצד השני:


דרך ארץ בסיסית...

גם אם עסוקים כל כך ברמה שאין זמן לברר תהיו הגונים ותגידו.

''אין לי פניות לברר'', ותשלחו מישהו שסומכים עליו שיעשה את זה.

''אין פניות ברמה שאין זמן לנשום, אז לברר?", סליחה ששואלת... אבל איפה תכניסו גם פגישות? אם יש זמן לפגישות יש זמן לברר, במיוחד אם זה ימשיך או יקרה בהמשך, זה הרושם שאתם משאירים.

לא עונים לכם בצד שמבררים איתו? תעדכנו בהקדם את מי ששידך שיוכל לעדכן את הצד הממתין. וגם לברר מה קורה שם... יכול להיות שהתקשרו ולא ענה החבר, או שמשהו בקליטה לא עבד או כל סיבה שהיא.

התחרטתם מכל סיבה שהיא? זכותכם... רק תודיעו.


ולך שמחכה -

תברר עם המשדכים, בפרק זמן שמרגיש שזה מספיק זמן לבירור, מה קורה עם הצד השני.


הלוואי ודברים יתוקנו בשורשם ונהיה טובים.


^^צעאחרונה
בין אדם לחברו זה בהחלט חשובלגיטימי?

ובאמת מבאס כשקורה רצף כזה.

אבל לא יפה להוציא שם רע על כל הבנות..

[וקרה לי גם הפוך - מישהו פנה אלי באתר, ביקש לברר, ולקח לו כמה ימים. שאלתי את החברה שלי אם הוא דיבר איתה, ואמרה שלא. שאלתי מה קורה, ועדיין לקח לו כמה ימים..]

 

אני רוצה להגיד שבאופן אישי - 

לפעמים הבירורים לוקחים זמן. שולחים הודעה לחבר, הוא לא זמין, מחפשים אולי מישהו אחר שמכיר, והוא בדיוק במילואים וכו וכו'.

מעדיפה לקחת עוד יום בבירורים מאשר לצאת עם מישהו ולהתבאס שזה יכל להיות ברור מהטלפון שלא שייך.

אבל אם זה מתעכב - נראה לי נימוסי להגיד משהו כמו - אני בתקופה עמוסה, צריכה עוד זמן, סליחה.

 

ועוד משהו קטן - כמעט תמיד, אם קיבלתי הצעה ביום מסוים, וכבר באותו יום ביררתי - לא נתתי תשובה באותו היום. רציתי לישון על זה לילה.

אולי יעניין אותך