איך מחזרים וגם מקפידים על ההלכה? אפשרי? התסבכתי עם זה..מבקש אמונה

אני ממש בתהליכים של חיזור אחרי מישהי ממש נחמדה, אבל לא יודע איפה הגבול..

ואי מרגיש שאני אולי עלול לאבד את זה אם אני לא אעלה קצת הילוך.

 

 

איך זה יסתדר לי עם "לא תרבה שיחה עם האשה" 

ועם זה שאומרים שלפני חתונה לא להחמיא על יופי וכו' וכו' עוד מגבלות..

תודה חברים

לא אפשרי...הולך בדרכך

אין היתר בהלכה לחזר...
 

בטוח? נשמע לי מוזר...מבקש אמונה


בטוח...הולך בדרכך

לא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיינכם..איסור דאורייתא..

מה זה שונה משיחה תוך כדי פגישה? שואל באמת..מבקש אמונה

גם שם אני מסתכל על הבחורה (לא בדרך זנות ח"ו) וקצת מנסה לעשות רושם..

 

אגב, אני יכול לדבר בוואצאפ ואז אין הסתכלות.  השאלה מה מותר להגיד ומה לא

אני אמור לשאול בצורה יבשה כמו צנון אם היא רוצה להתחתן איתי? ואם לא אז לא? חושב

פגישה זה קצת שונה מ-לחזר אחרי בחורה..הולך בדרכך

התורה לא אסרה להיפגש, כי בכל זאת צריך לדעת עם מי מתחתנים..
אבל כן אסרה לחזר...וזה בדיוק מה שכתוב "לא תתורו.."
בפגישה אתה לא מחזר אחריה, אתה בא להכיר אותה כדי לבדוק התאמה..
אם אתה באמת רוצה את הבחורה  הזו, תשאל את מי שמכיר אותה, דרך צד שלישי..
בכל אופן הלכתית זה בעיה..

לא מבין למה זה "לא תתורו" ופגישה לא.. תסביר.מבקש אמונה

איפה הבעיה?

שאני מדבר איתה ישירות? שאני פונה לבחורה שאני לא מכיר? 

אז נניח שאני רואה בחורה במקום שאין מי שיכיר לי אותה.. אז זהו הלך עלי הפסדתי אותה?

 

ורגע אחרי שמישהו הכיר לי אותה אפשר לשוחח בכיף? 

 

אני מציע שתסביר מה הגדר של "לא תתורו" ולפי זה נעשה את החשבון

גם בפגישה יכול להיות איסור של "לא תתורו.."הולך בדרכך

זה הכל תלוי בבנאדם, הגבול הוא ממש דק..
זה תלוי איך הוא מסתכל, על מה מסתכל, וכמה זמן מסתכל..
כשאתה מחזר, אתה עובר על האיסור הזה בכל מקרה..
וגם אם תשכנע את עצמך "היא יכולה להיות אשתי לעתיד, אז אני מותר לי להסתכל עליה.."
זה בדיוק האיסור..
הבעיה היא שאתה מדבר ישירות, שאתה פונה לבחורה שאתה לא מכיר..
וגם אם יש מסביבך מישהי שאין מי שיכיר לך אותה, לא הפסדת..
וכן אחרי שמישו שידך בניכם אפשר לדבר, ההבדל הוא הצד השלישי שעשה את העבודה..
תהיה כנה עם עצמך, כמה פעמים היצר הרע שכנע אותך להסתכל סבביבך ברחוב או באוטובוס,
ולראות בחורות שנראות טוב ויש פוטנציאל, ושכנע אותך ש"אולי זה ילך בנינו..ואולי היא תהיה אשתי.."
וככה התרת לעצמך להתסכל..עכשיו אולי תבין את האיסור..
 

אוקיי הבנתי אותך..מבקש אמונה

אז נניח שהסתכלתי רק קצת ולקחתי מספר... 

מעכשיו זה נחשב פגישה לא?  לא מסתכל יותר מידי רק חושב מה לומר כדי למשוך אותה

אתה בטוח שלחזר זה לא תתורו?פסידונית
בהחלט..הולך בדרכך

איך אפשר לחזר בלי להיכשל ב"לא תתורו.."?

רק אגיד שאני לא מסכים עם ההבנה שלךקוד אבל פתוח
ואני ממש לא מתכוון להיכנס לדיון.
לא מפתיע אותי..הולך בדרכך

הכיוון שלי היא כמו החרדים בקטע הזה..

בסדר גמורקוד אבל פתוח
רק שזה לא יוצג בתור אפשרות/ דיעה אחת שקיימת.
דווקא רב פוסק חרדי אמר לי שמותר לפנות בעצמי לבחורהמבקש אמונה


מציעה לשאול רב שהוא הפוסק שלךתפוחית 1
אולי תופתעו ממה שהוא יגיד. וגם אם לא, תזכה לתשובה ברורה
חולקת עליך, במחילה...אדם נוף מורשתו
הבאת ציטוט מהתורה, שדווקא לא מתקשר לנושא.

לעומת זה, במשנה רשום שדרכו של האיש לחזר.

אני מגיבה כאן מניסיון של שנים כנשואה - אין יותר מקסים ורומנטי מבחור שמחזר אחרי בחורה.

גם הלכתית זה נכון יותר מאשר להיפך.

ובהסתכלות של שנים - במהלך השנים ביחד יש לפעמים ויכוחים ודיונים. הזכרונות החמים של החיזורים ההתחלתיים, מסייעים לעבור אותם ביתר קלות.

בקיצור, לשואל השאלה - חזר, זה מקסים!!!
לשון הגמרא היא "לחזר אחר אבידתו"הנגר
עבר עריכה על ידי הנגר בתאריך ו' בניסן תשע"ט 23:38

אחרי שהוא כותב על "שדרכו של איש לחזר". הכוונה שם היא במובן של לחפש - לחזר מהשורש ח.ז.ר כלומר כמו לחזור (לחזור לאיפה שאתה חושב שהדבר נמצא). הוא מחפש את אשתו. המונח "חיזור" הגיע מהגמרא הזו אבל זה לא הכוונה המקורית שלה, כלומר לא מה שאנו קוראים היום חיזורים. זה בלי להכנס לדיון ההלכתי

 

זו ההבנה שלי בגמרא. אם תמצא פוסק שמפרש את הגמרא כמוך ככה - אחזור בי

תחזר, זה הדבר הכי מקסים שיש.אדם נוף מורשתו
ואין שום בעיה עם להרבות בשיח, אם זה למטרת נישואים.
זוגיות טובה בנויה על היכולת לדבר אחד עם השני, זו מיומנות שלשוב מאד לרכוש אותה. בלעדיה - ה' ישמור.

ההקפדה שלך מבחינת גבולות צריכה להיות פשוטה מאד - לשמור על הלכות ייחוד, ולא לגעת. זהו.

מבחינת חיזורים, חופשי! שיחות, צ'ופרים, תשומת לב... כל זה למטרה טובה בעז"ה, בניית בית נאמן בעם ישראל.

רשמתי זאת בתגובה למישהו אחר, ואחזור שוב - הזכרונות היפים האלה, שגם בונים את הרובד הראשוני של הזוגיות, מסייעים אח"כ בויכוחים רגילים שיש עם השנים, להשלים ולהמשיך הלאה. אין להם תחליף.

ואסיים בסיפור נחמד, שגם היום, אחרי 20+ שנות נישואים חברה טובה שלי ואני נזכרות בו בחיוך - כשהיא יצאה עם בעלה, זוג דוסים דוסים (מרכזניק...), בערך חודש אחרי שהתחילו לצאת, היה לה יומולדת.
הוא ארגן לה משחק "חפש את המטמון" בתחנה המרכזית, החביא פתקים עם צ'ופרים קטנים בכל מיני חנויות והיא היתה צריכה לפתור כתבי חידה ולעבור בין החנויות. כמובן שכל המוכרים סייעו להם בשמחה...
כשהיא חזרה למעונות שלנו, בעיניים בורקות, וסיפרה לי על זה בהתרגשות, הסתכלתי לה על האצבע ושאלתי אותה "איפה הטבעת?". ואכן, אחרי חודשיים התארסו, והקימו ב"ה משפחה מקסימה. ולאורך כל השנים, והרומנטיות מטבע הדברים משתנה עם השנים, היא זוכרת את זה בשמחה ואהבה.

"דרכו של האיש לחזר..." בהצלחה!
מה פירוש??..והוא ישמיענו
גמרא מפורשת (קידושין ב', ב')!....

''רבי שמעון אומר: מפני מה אמרה תורה "כי יקח איש" אשה, ולא כתב כי תלקח אשה לאיש?

מפני שדרכו של איש לחזר על אשה, ואין דרכה של אשה לחזר על איש; משל, לאדם שאבדה לו אבידה, מי חוזר על מי? בעל אבידה מחזר על אבידתו''

רק מקשר:
האיש אמור לחזר אחר אבידתו. נכון?.. - לקראת נישואין וזוגיות
שטויותהחלילן
ברור שמותרהחלילן
אל תרבה שיחה עם האשה זה מדבר על דורות אחרים. לא קשור לדור שלנו.
עוד תגובות? מישהו..?מבקש אמונה


ב.ג.ל.אורות מאופל
רש"י איוב פרק לא
(א) ברית כרתי לעיני - שלא להסתכל באשת איש:
ומה אתבונן על בתולה - מה לי להתבונן בה כך היתה חסידותי שלא לתת עין אפילו בפנויה שמא לאחר ימים תנשא ונמצאתי כרוך אחריה כך מפורש באבות דרבי נתן:
פירוש המשנה לרמב"ם מסכת סנהדרין פרק ז':
ומותר לראות את הכלה בשעת הברכה ואף על פי שהיא אשת איש והיא ערוה, ואסור לראותה אחר כך אלא אם כן לא נתכוון להכיר צורתה. **ואשה שאינה נשואה מותר למי שאינה ערוה עליו ליהנות בהסתכלות בצורתה, ואין איסור בכך אלא בדרך הצניעות והפרישות מן המותר** כדי שלא יכשל באסור, לפי שהחסידים מתעבים את זה ואף על פי שהוא מותר, מחשש שמא תהיה אותה האשה אשת איש ויתמיד כפי שהורגל מקודם, וכך ביארו בפירוש דברי איוב ברית כרתי לעיני ומה אתבונן על בתולה, אבל אינו אסור. אבל אם נסתכל בה לידע אם היא יפת מראה כדי שישא אתה, או מכוערת בצורתה ולא ישאנה הרי זה חובה והתורה זירזה על כך, ואנשי הצניעות מן התורניים עושים כן.
צטט דברים בהקשרםהנגר

הגמרא שהרמבם  מתבסס עליה באמת אומרת שסתם ככה מותר בשביל לבדוק אם להנשא לה או להשיא אותה למישהו אחר. ראוי להביא גם את הרשי על ולא תתורו. אני חושב ששניהם לא היו אוסרים במקרה הזה, אבל תביא דברים בהקשר - שאנשים לא יחשבו שסתם ככה מותר להסתכל בפנויה דרך זנות, את זה הרמב"ם סותר במפורש בהלכות שלו "והדברים האלו אסורין בחייבי לאוין ומותר להסתכל בפני הפנויה ולבדקה בין בתולה בין בעולה כדי שיראה אם היא נאה בעיניו ישאנה ואין בזה צד איסור ולא עוד אלא שראוי לעשות כן אבל לא יסתכל דרך זנות הרי הוא אומר ברית כרתי לעיני ומה אתבונן על בתולה."

ולפני כן "ואסור לאדם לקרוץ בידיו וברגליו או לרמוז בעיניו לאחת מן העריות או לשחוק עמה או להקל ראש ואפילו להריח בשמים שעליה או להביט ביפיה אסור ומכין למתכוין לדבר זה מכת מרדות והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אשה ונתכוון להנות כמי שנסתכל במקום התורף ואפילו לשמוע קול הערוה או לראות שערה אסור. " - לא חילק בהסתכלות באצבע קטנה בין אישה פנויה לנשואה, כפי שהגמרא לא חילקה.

 

"ומותר להסתכל בפני הפנויה ולבדקה בין בתולה בין בעולה כדי שיראה אם היא נאה בעיניו ישאנה" - לפי זה מותר להסתכל בה כמה שצריך בשביל לבדוק אם ראוי לשאת אותה, אני חושב אבל לא לסמוך עלי פה אני לא פוסק שזה קל וחומר - אם בשביל לבדוק אותה כדי להחליט אם לישא מותר, אז בוודאי גם בשביל להנשא לה ממש. מצד שני אני מניח שיש הבדל גדול בין חיזורים במסגרת הקשר כשאתם כבר בקשר לבין חיזורים לפני, כי אז הסיכוי שהיא תדחה אותך גם קיים וזה לא באמת לצורך בניית הקשר שלכם כי עדיין אין כזה. רק השערה.

ב.ג.ל.אורות מאופל
אני לא רואה איך משמע מדבריי היתר כלשהו להסתכל כל הסתכלות אסורה. אעפכ כל חיזוק סייג הוא מבורך, אשריך.

לא הבנתי את החילוק שעשית, כיוון שגם בתוך כדי הקשר עצמו, לקראת האירוסין, ל"ע אחקי האירוסין ועוד יותר ל"ע אחרי הנישואין יכולה החבילה להתפרק, ולכן החילוק שהצעת לא ככ מחלק... לענ"ד זה תלוי בכוונת האדם, וע"כ נאמר "ויראת מאלוקיך אני ה' "
אני לא חושב שיש פסיקה כלשהי שמתחשבת בסיכוי שזוג ייתגרשהנגראחרונה

כשאיןסיבה סבירה שזה יקרה. הרי כבר הוכח ששניהם מעוניינים אחד בשניה מזה שהם התארסו/נישאו. לעומת זאת כשאין קשר עדיין לא מוכח כלום.

תחשוב על להציע לה דרך צד שלישי...שמואל5


היא כבר הביאה לי ת'מספר שלה.. הבעיה שזה עדיין רופף מידימבקש אמונה


אז לדעתי יש 2 אופציות-שמואל5

1- לפנות אליה ישירות ולשואל אם היא רוצה "להעלות הילוך" בקשר.

2- לבקש ממישהו אחר שמכיר גם אותך וגם אותה, ש"יציע" לה בצורה מסודרת-יכול להיות שאם אתה תשאל זה ירתיע אותה, ואם זה יבוא ממישהו אחר זה (לא חייב להגיד ישר שזה בא ממך...)היא תרגיש יותר בנוח!

 

 

אני הייתי מעדיף את האופציה השנייה...

 

 

בהצלחהכן

אם היא כבר הביאה לו את המספר הייתי במקומו דווקא פונה ישירותנושאת עיניים
למה הכוונה בחיזור?kk

לשלב בו אתה מנסה לבדוק אם היא מעוניינת לצאת איתך?

למשוך את הרצון והלב שלה אלימבקש אמונה


השאלה היאkk

אם זה חיזור עוד לפני שיצאתם ביחד לדייט,

שהמטרה שלו היא לגרום לה לרצות לצאת איתך.

 

או חיזור כשאתם כבר יוצאים ביחד,

שמטרתו לחזק את הקשר הקיים.

אממ..ככה.מבקש אמונה

החלפנו מספרים בלי לדבר יותר מידי באותו רגע כי זה היה בסוף אירוע כלשהו שכל אחד מיהר לדרכו.

כנראה היא הביאה על סמך השערה שאני בסדר ונחמד וכו'  - אחרי שפניתי וביקשתי את המספר.

 

עכשיו אנחנו מדברים בוואצאפ בעיקר, אבל זה קשר די רופף...

אז אני לא בטוחה שחיזור זו ההגדרה הנכונה.kk


>>kk

השאלה היא לא איך לחזר אחריה,

אלא איך לקחת את הקשר צעד קדימה.

 

ככל הנראה מה שיגרום לזה לקרות זה לא מחמאות, פרגונים והתעניינות,

אלא שפשוט תזמין אותה לדייט.

בעייהנושאת עיניים
א) אל תעשה משהו שאתה לא באמת מרגיש. אל תנסה לשחק אותה או להגיד כל מיני מחמאות שאתה לא מאמין בהם. אם פיך וליבך אינם שווים זה יורגש מייד.

ב) לחזר= לשחק ברגשות. זה מאד מסוכן. במיוחד בתחילת קשר. לא בריא גם לא בשבילך להכנס לקשר ממקום כזה.
זה יכול להעיף את הקשר שלכם 10 רמות קדימה ולא כדאי.
נכון. אני מקפיד להגיד את האמת.. אבל מה מותר?מבקש אמונה

הערה נכונה מאד.. ישר כוח!

בגדולנושאת עיניים
להתעניין, להראות אכפתיות, אמפתיה, ביטחון, שאתה יודע מה אתה רוצה מעצמך.

לדעתי זה יעשה את העבודה.

עכשיו ברור שאתה צריך להתקשר ולהעלות הילוך. כמה אפשר להתכתב בוואטסאפ????
תציע לה לצאת לאיזה בילוי משותף, לא לפני שתיהיה בטוח שגם היא בכיוון של חתונה ולא מחפשת עוד 'ידיד.
בהצלחה.
תודה רבה!!מבקש אמונה

אגב, אם נניח היא חוששת מחתונה לדעתך אין עניין אולי להתחיל קודם ולנסות לגרום לה ביטחון שכדאי?

תלוי ברמה התורנית שלהנושאת עיניים
בנות ברמה תורנית גבוהה בד"כ לא יוצאות עם גבר שלא למטרת נישואין.
מבקש,נאןי לי תשובה מסודרת בשבילך, אבל בכל זאת חשוב לי לומרפסידונית
שאני ממש מעריכה את השאלה הכנה שמבטאת רצון טוב ואמיתי, אז שאפו. באמת.
תודה רבה!! מבקש אמונה


תשאל את הרב שלךים...
במקום להסתבך עם חומרות והנהגות קיצוניות שמקורם בשמעתי או בנראה לי של אנשי הפורום הצדיקים
ההלכה יותר גמישה ממה שנוטים לחשוב
במיוחד שזה דברים שבהנהגות או לפי מה שמקובל בחברה ולא הלכות ממש
כשאתה אומר לחזר, למה *אתה* מתכוון?אורות הכתובה
אם אתה חושב שיש פוטנציאל, למה לא לנסות?

לעניות דעתי ה'חיזור' (במינוחו המסויים הזה) מתחיל בשניה בה אתם מתחילים להיפגש.
לפני כן לא הייתי קורא לזה 'לחזר'. זה יותר 'לגשש' אם אתה מעוניין, אם היא מעוניינת. 'לחזר' מבחינתי זה שכבר ברור לשניכם מה המטרה של שניכם בסיפור, לאו דווקא ההבנה 'שזה זה', אלא ששניכם כאן במטרה לנסות, באמת.
ולחזר- הו, אתה חייב. בשביל מה אתה גבר אם לא בשביל זה?
בעיני לחזר זה לא להפתיע אותה מחר בזר פרחים מתחת לביתה, או לשיר מתחת לחלונה סרנדת 'ואפילו בהסתרה' עם זריחה.
יצא לי בעבר לפנות לבחורה באופן ישיר כי חשבתי שזה רלוונטי. הפניה עצמה היתה די עניינית וגם מחמיאה, רוח הדברים- 'יצא לנו מעט להכיר, וזכיתי לפגוש בך כך וכך, ואני מעריך אותך , והייתי שמח מצדי שננסה להפגש, מה דעתך? (כמובן להוסיף שלא צריכה להחזיר תשובה במקום).
מהרגע שהחלטנו שאנו מנסים, מתחיל החיזור. באופן הדרגתי- יותר התעניינות, ועוד התעניינות, דאגה, אכפתיות. הייתי חושב עליה הרבה, וביטאתי זאת (הודעות, פתקים מושקעים, עד כמה שבן כמוני יודע להכין). 'הגעת הביתה?' אחרי פגישה, 'ב"הצלחה במבחן!' לפני מבחן. סתם באמצע היום- 'חושב עליך' עם סמיילי של פרח. בפגישה בסוף שבוע, לפני סוף הפגישה להביא לה פתק שהכנתי עם כמה מילים (תלוי בשלב, ובפתיחות), ציור של נרות שבת (לצייר חלות זה מורכב לי מדי) ועיטורים בטושים צבעוניים. לקנות לה דברים קטנים ש(יש לך סיבה לחשוב ש)ישמחו אותה
באמת, פשוט להיות גבר. אחרת מה אנחנו? אנחנו צריכים להשקיע. דרכו של איש לחזר אחר אבידתו.

ולגבי להחמיא על יופי- במשך תקופה ארוכה מאד, עד ממש ממש לאחרונה, ממש נזהרתי מלהחמיא/להזכיר ביחס לזה. זו נקודה מאד אישית ולמרות שהיא חיצונית-היא מאד פנימית. רציתי (ואני עדיין רוצה) לשמור אתזה לאחת.
אבל מנסיון של קשרים שלא התקדמו, ומשיחה עם אחותי (הסופר שמרנית מהדור הקודם)- הבנתי שזה משהו שנחוץ לבחורה, ונחוץ לקשר. היא רוצה לדעת שהיא מוצאת חן בעיני ושהיא יפה בעיני. היא רוצה לשמוע את זה ממני. צריך הרבה רגישות, תבונה וסיעתא דשמיא לדעת מה להגיד ומתי. באופן הדרגתי וכו- אבל לומר. ואמרתי. ומאז הייתי מחמיא לה גם לא מעט על דברים חיצוניים. שהשמלה שלה מקסימה בעיני. ושהיא ממש מקסימה- וכן- גם יפה- בעיני, ותודה שהשקעת כך לפגישה בשבילי, שהתכוננת וחשבת, וזה לא מובן לי מאליו.
ובשלבים משמעותית יותר מעמיקים- שהיא יפה בעיני- מבפנים ומבחוץ. ושב"ה שאני זוכה להפגש איתה.

אני מאמין שיש כאלו ש*לא* רוצות לשמוע זאת לפני החתונה/ אירוסין. מסתומא בנות שמתחתנות עם בחורים מישיבות גבוהות מסויימות. ואם זה טוב להן אז מקסים. פעם גם אני דגלתי בשיטה הזו בקול גדול.
פשוט זכיתי להבין, ב"ה, שזה ממש לא מתאים *לי*, ולבחורה שאני מחפש.
מאחל לך שתמצא את הנתיב שמתאים לך, ושבע"ה תמצא בקרוב, בבהירות ובלב שמח
בטח שלחזר!!!!בוזי נוזי
לצערי הרב אני ובעלי הלכנו לפי שיטת הרב אבינר לכל העניין הזה של הקשר לפני החתונה. טעות טעות טעות. לך ושמע את דעת הרב לבנון, הרב טל. דעתם שונה והרבה יותר נכונה ריגשית ואנושית.
לטעמי הרעיון הזה שלהיכנס לחופה ועוד כמה דברים אחר כך מתוך ריחוק רגשי הוא טעות איומה. לקח לנו הרבה מאוד זמן לגשר על הקשיים שזה יצר ובלב שנינו חרטה על ההליכה בדרך הזאת. בהצלחה.
אתה חמודברונו ברומהרט

קודם כל כמו שאמרו כאן אין שום איסור בחיזור, וכמו שכתוב "שדרכו של איש לחזר על אישה" (קידושין ב). ועל החולקים להביא ראיה לדבריהם.

 

מכל מקום ברור שצריך לבדוק איך וכיצד מחזרים. מדבריך נשמע שאתם בתחילת הקשר ולכן כדאי למסד אותו בהיכרות אמיתית על ידי פגישות פנים-אל-פנים ולא רק בווטצאפ.

בינתיים בלי מילות חיבה וכאלה. אלא יותר בירור שכלי אם זה באמת שייך. אם אתה רואה שטוב לך (ולה!) בדיבורים ובפגישות, אז אפשר להתקדם. לא כדאי להגיד מילים שאח"כ אתה או היא תצטערו על זה.

כדי להתקדם בקשרלהשתמח
צריך לעבור לפגישות פנים מול פנים כמו שאמרו. הגיוני שבתור בת היא מחכה שאתה תעשה את הצעד הראשון ותציע לה לצאת. אני לא יודעת מה הסגנון שלכם, אבל אם החלפתם מספרים ושניכם דתיים, כנראה שהיא גם חשבה שזה לצורך פגישות והיכרות למטרת חתונה.

מעבר לזה, מחמאות לגבי מראה וכדו' כדאי לשמור לשלב הרבה יותר מעמיק של הקשר. בשלב הזה, נראה לי שיותר ירחיקו. אני בתור רווקה הייתי נבהלת ממחמאות כאלה אם היו מגיעות מבחור שאני לא בקשר עמוק מאוד איתו ומתרחקת. עלול ליצור תחושה שמתייחסים רק לחיצוניות.
תודה לכולם על התגובות.. עזרתם לי מאד!!!מבקש אמונה


"אל תרבה שיחה עם האשה" לא רלוונטיגילה יובל

אם אתה רוצה למצוא את אשתך, צור שיחה. 

חיזור הוא חשוב, גבולות הגזרה הם בתשומת לב ובהקשבה למקום שלה.

כלומר, שים לב לתגובות שלה, בדוק איתה מה נוח לה. האם היא משתפת פעולה או מתחמקת.

 

חיזורים יכולים להיות מחמיאים ועלולים להיות מעיקים. 

ראיתי כבר לא פעם בחורים שמרוב התלהבות והתמקדות במטרה, פשוט גרמו לבחורה מבוכה.

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
..advfbאחרונה
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

יפה טוב לדעתהפי
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפיאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.אחרונה

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי היםאחרונה
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
לא פחות פוסלות אבל להן חופרים כל הזמן ששעון מתקתקתל אורות
שמראהלא עיקר ויתפשרו. אבל לבנים " מוותרים" ואומרים שלהם מראה חשוב, ואין מה לעשות, ויש מבחן 5 שניות ראשונות, וצריך לקבל את זה.. ( ויש מקומות שממש אומרים לבנים ש"מגיע להם" בחורה מהממת ויפה כשהם.. בלשון סבתא מרוקאית "בסדר בסדר" וזהו). אז לא, גם לבנות יש מה לומר, וגם בנים צריכים להקפיד על מראה, ללכת לאימון זוגיות כשצריך.. גם הם צריכים ללמוד להסתכל מעבר לחיצוניות.
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

אולי יעניין אותך