בוקר טוב!והוא ישמיענו
לא פתחתם עדיין, אה?

היום בבוקר אחרי התפילה קניתי מילקשייק שוקו. מה כבר יכול להיות רע בשוקו?
שיקשקתי 20 שניות, והתחלתי לשתות. ופתאום אני קולט.. כתוב כשל''פ לאוכלי קטניות!! לא המשכתי לשתות.

לא ידעתי שיש בשוקו קטניות.. זה גם לא הופיע ברכיבים
בשוקו יש סויהציף


אבל סויה מותר לאוכלי קטניות!והוא ישמיענו
סויה זה חריג לפי מה שידוע לי
סויה זה לפתית,השתדלות !
לא?
וכאן האשכנזים מתחלקים אם הם אוכלים או לא..
השאלה אם מגדלים לפתית בשדות חיטהוהוא ישמיענו
או שדות של חמשת מיני דגן.
וגם שאלה אם גזרו על זה מחשש שיחליפו/ יתבלבלו עם חמץ גמור
וזאת בדיוק הסיבה לכך שיש מקלים ויש מחמירים...השתדלות !
אוקיי. חידשתי לי! תודהוהוא ישמיענו
לא זו הסיבה.אניוהוא
הסיבה שזו קטנית חדשה שלא היתה בזמן הגזרה
כן, רק שמהארצות שמגדלים באותם שדות עם חיטההסטורי
הרבנויות לא נותנות כלל הכשר לפסח. כל הלפתית (=קנולה, שמן קנולה) שיש עליה הכשר לפסח, היא רק מארצות שלא מגדלים בהם חיטה.
סויה ולפתית הם שני גידולים שוניםהסטורי
אבל נכון שהדיון לגביהם דומה.
סויה זה סויה לפתית זה קנולהאניוהוא
כן אני יודעת...השתדלות !
הייתה לי תחושה שהתבלבלתי שם בין סויה לקנולה
בוקר טובהשתדלות !
אויש
באמת צריך לבדוק על כל דבר, כי התברר שגם על שקדים טחונים יש חותמות שכתוב עליהם לאוכלי קטניות:/
תלמד כללסביון
אם אתה לא מחמיר לגמרי כמו כל החומרות המוזרות של הבד"צים, אז על כל דבר שכתוב עליו לאוכלי קטניות תבדוק את הרכיבים כי הרבה מה"קטניות" זה חרטה
אתה אומר את זה בכללי או גם בהקשר הזה?והוא ישמיענו
גם בהקשר הזהסביון
תבדוק את הרכיבים, ויש סיכוי לא רע שתגלה שאין שם שום קטניות
אה בדקתי..והוא ישמיענו
אין קטניות. וגם לא ראיתי סויה ברכיבים
אבל כתוב למעלה..
אז כנראה שכתבו מסיבות לא ענייניותסביון
ומצד ההלכה זה בסדר.
(אגב, הכלל הזה עובד גם עם מוצרים שכתוב עליהם "חלבי" ואין ברכיבים שום דבר שקשור איכשהו לחלב.
מצאתי פעם שוקולד כזה שהיה כתוב לאוכלי אבקת חלב נוכרי ובכלל לא היתה אבקת חלב ברכיבים...)
הסתייגות:סביון
לפעמים יש כל מיני רכיבים עם שמות מוזרים בלועזית שכן יכולים להיות חלביים/קטניות ואתה פשוט לא יודע ממה מכינים אותם, אז כדאי לוודא את זה...
מותר לשאול בהקשר הזה על מוצר חמצי?בונים מגדל
ציריוס, מכיר?
לאחרונה בסופר ליד הבית יש חלבי. לאוכלי אבקת חלב נוכרי.
במקום אחד מצאתי פרווה. (אושר עד. ארץ ייצור אחרת)
מה שמחרפן, אין ברכיבים שום דבר חלבי, לפי מה שראיתי.
לפחות הבעיה קיימת רק במתוק ומשתדלים להמעיט בזה בכל מקרה.
אבל זה מחרפן אותי השילוב בין הכיתוב הזה לרכיבים

כמובן שמתוקף הפסח אין לי פרטים מפורטים יותרר...
ההדרכה שאני מכיר מרב שבקי בפוליטיקה של הכשרותסביון
שאם אין שום רכיב חלבי, אז זה לא חלבי. אבל כמו שאמר אניוהוא, צריך לבדוק טוב טוב לפני שמחליטים שאין.
גם כשאין רכיב חלביאניוהוא
אם זה קו יצור חלבי - לאשכנזים אסור לערבב את זה עם חלב (לכתחילה)
ממילא אתה לא יכול לקבוע לפי הרכיבים.
כדי להבין מה כתוב ב'רכיבים' אתה צריך ללמוד הרבה מאדאניוהוא
ואם כתוב אבקת חלב - כנראה שיש שם.
זה לא נשמע סביר...אדם כל שהוא

איזה אינטרס יש למפעל או לגוף כשרות כל שהוא, שלא תאכל את השוקולד אחרי בשר?

האינטרס שלהם שיקנו את המוצר כמה שיותר, ולגוף הכשרות יש לפעמים גם אינטרס שלא לפגוע בשם שלו, ולכן הוא עשוי להימנע מלאשר משהו, שישנם שסוברים שיש בו בעיה כשרותית, גם אם הם עצמם סוברים שמבחינה הלכתית הוא מותר לכתחילה. וכן לציין על משהו שהוא לאוכלי קטניות, אם לדיעות מסויימות הוא הוא אסור למי שאינו אוכל קטניות. [גם אם הם לא בהכרח מזדהים עם הדיעה הזו].

אבל, לציין חלבי או לאוכלי קטניות בלי שום סיבה, זה נראה דבר חסר היגיון ומנוגד לאינטרסים של הנוגעים בדבר.

יש הרבה יותר פוליטיקה בכשרות משנדמהמשה

אל תשכח שמי שעוסק בתחום הם "אנשי מקצוע" שרגישים לדקויות ומתעקשים עליהם. אם זה בד"צים אז הם כפופים לחומרות של המערכת שמעסיקה אותם או ה רבנים.

 

אני לא. לשמחתי.

אין בדבריך תשובה על מה שכתבתי.אדם כל שהוא

אני מקבל שייתכנו חומרות שאינם נצרכות, בגלל שיקולים שונים.

אז אם הוא היה כותב שהוא יודע מהו הרכיב שבגללו צוין מה שצוין, ושע"פ הפסיקה המקובלת אין בכך חשש, אז לא הייתי כותב את מה שכתבתי.

אבל הוא לא כתב את זה. לפי דבריו, נראה שאין שום רכיב שמעורר שאלה, ובכל זאת ציינו שהמוצר חלבי או לאוכלי קטניות.

גם לפוליטיקות ואינטרסים יש היגיון, ולציין סתם ככה על מוצר ציון שמגביל את הצריכה שלו זה נוגד את האינטרס, של בעלת המפעל ושל החתום על הכשרות, ולכן אני מניח שכל מוצר שצויין עליו משהו כזה, ישנו רכיב שגרם לציון הזה. [אלא אם כן הייתה טעות נקודתית בהדפסה, שיכולה לקרות באותה מידה לשני הכיוונים]. ואם לא מוצאים ברשימת הרכיבים את הרכיב הזה, זה כנראה מחוסר היכרות לגבי הרכיבים והדרך שמייצרים אותם.

אם יודעים מה הרכיב, ומגיעים למסקנה אחרת לגביו, זה משהו אחר.

בפוליטיקה של ארגוני הכשרותמשה

רוב ארגוני הכשרות מתנגדים לכתוב "לאוכלי לפתית" או "לאוכלי שמן קטניות". בטח האשכנזיים שבהם.

 

במקרה של המגזר הספרדי - הם לא עוסקים בזה. כותבים "לאוכלי קטניות" וזהו.

 

תקרא את המאמר שפורסם לפני שנתיים על פריכיות B&D בפסח ללא-אוכלי קטניות. היצרן ונותני הכשרות שלו מעולם לא התייחסו רשמית למאמר הזה, מאימת הרבנים החרדים.

ראה גם

https://www.inn.co.il/News/News.aspx/368938

אני לא רואה בדבריך התייחסות למה שכתבתי.אדם כל שהוא

ליפתית, זה משהו שחלק מהפוסקים סוברים שהוא קטניות.

גופי כשרות מסויימים לא רוצים לתת לו הכשר לפסח לאשכנזים, כי הם חושבים שזה אסור, או כי אחרים חושבים שזה אסור [ואם זה כי אחרים חושבים שזה אסור, כאן שייכת פוליטיקה].

זה לא שייך ל'אין שום רכיב' שהוזכר קודם.

 

זה לגיטימי לכתוב "מכיל לפתית"משה

זה גם לגיטימי לכתוב: "מכיל שמן קטניות".

 

זה לא קורה בפועל.

אם גופי הכשרות היו כפופים לרבנים המצב עוד היה טוב...הסטורי
על הרבה מהדברים כל רב שתשאל יגיד שאין צורך, אבל העסקנים דורשים כשרות מכל מיני סיבות (כלכליות...)
יכול להופיע בתור "שמנים מהצומח" ועוד הגדרותהסטורי
שונות ומשונות
בדיוק ! זה יותר פוליטיקהמשה


לא נכון.אניוהוא
גלוקוז יכול להיות קטניות
וגם אם כתוב חומרי טעם וריח - יש סיכוי סביר שהם מכילים קטניות.
ועדיין, זה תבשיל קטניות מערב פסח, וקטניות בטלות ברובמשה

אם החומרים הם פחות מ-3% (כלומר לא מופיעים ברכיבים), אין שום בעיה בכלל.

לא תקף לתימנים.שמקפידים ב"חוזר ונעור"mp3
אצל התימנים במילא אין בעיה עם קטניות. לא ?משה


אה,הדגש היה לא לסמוך על בטל בשישים בפסחmp3
אופס,לא קראתי את כל השרשור חחח
קטניות בטלות ברובהיא שיחתי
כל אומר הרמ''א ומ''ב ונוספים. ותרומת הדשן סובר שבטלות ב60.
לא מכיר מישו שסובר אחרת
לא כשמדובר במעמיד או בדבר שבא לתת טעםאניוהוא
מקור?משה
באופן פשוט - בכל הלכות ביטול - אתה מבטל דבר שהוא לא מהותיאניוהואאחרונה
או שהוא מעט, או שהוא פוגם

ולכן הכלל הוא שאם דבר הוא מעמיד או 'עביד לטעמא' - הוא לא בטל בכלל.

אין סיבה שפה הדין יהיה שונה
מה שביטלו - זה קטניות שלא חלק מהותי בתבשיל ולכן הם בטלות ברוב.
לא מכיר סייג כזה ברמ''א.היא שיחתי
יש רמ"א במקום אחר...אדם כל שהוא

(סי' תסד) שמחמיר בחרדל אף שנתערב לפני פסח.

ויש כמה דיעות איך להסביר מדוע שם הוא אוסר.

וכן יש מהרי"ל, שמחמיר בחרדל שנתערב ביין.

סביב המקורות האלה, יש דיעות שונות שמסייגות את ההיתרים של קטניות בתערובת, ואחד הסייגים שהוזכרו זה מעמיד [שכמובן, הוא לא מושג שהומצא לתרץ את הקושיא הזו, אלא קיים בהלכות אחרות]

ראה כאן- האם קטניות בטלות ברוב? - כושרות - ייעוץ והכוונה בכשרות

 

מכיר את הרמ''א הזההיא שיחתי
חק יעקב מביא ג' תירוצים אחרים.
גם מ''ב נראה שלא מביא חילוק של מעמיד אלא של דיעבד או לכתחילה.
ובנוסך, מי קבע שחומרי טעם
נחשב מעמיד?
מה שראיתי במאמר שציינתי אליו..אדם כל שהוא

ההסבר של מעמיד, מופיע בבאר היטב.

העניין של דבר העשוי לטעם [שגם הוא, כמו מעמיד, לא בטל בשישים בתערובות רגילות, אבל לא נראה לי שקשרו אותו לדין מעמיד] מוזכר שם בשם החוק יעקב.

עוד שני טעמים להחמיר באופן כללי בתערובות במצרכים תעשייתים, [אם כי, אולי דווקא במציאות שממנה מתחיל השרשור הם לא רלוונטיות] זה לכתחילה, ורגילות.

לא כזזה מעמיד (מייצבים למיניהם) או בא לתת טעם.אניוהוא
בוקר טוב! איפה אפשר לטייל היום?פה לקצת
באלי לטייל היום ואין לי רעיון איפה
באלי מסלול עם מים (או אופניים, אבל זה ישאר בגדר חלום)
ואני לא בקטע של ללכת לראות נופים
אה, ולא מידי בצפון כי אני רוצה לחזור היום הביתה ולא להיות רוב היום בנסיעות

יודעת שלא תבוא מכאן הישועה, רק הייתי צריכה להניח את זה איפשהוא
נחל קנה?והוא ישמיענו
יש שם מלא מטיילים בימים האחרונים
כתוב שכדאי שם להצטייד בנשק. פחות באליפה לקצת
אם מטיילים שם בחוה"מ לא צריךסביון
כי יש שם את כל העולם...
ויודע אם יש שם מסלול מונגש?פה לקצת
לא יודעסביון
אבל מעריך שלא...
התקשרתי לברר. אמרו שיש, אבל לא לעגלותפה לקצת
ועשיתי לעצמי קצת אאוטינג אז בנדוד יקר, אם זיהית אותי כאן- מוזמן לעדכן אותי
באיזור ים המלח יש מים ואחלה מסלולים,השתדלות !
לא חייבת להסתכל על הנוף
היינו שם אתמולפה לקצת
שמורת עין אפקוהוא ישמיענו
ליד ראש העין. גם אופניים, גם מים וגם מקום נחמד
אופניים לא באמת רלוונטי, רק בחלוםפה לקצת
נשמע נחמד, בודקת אם הפרטנרים מוכנים ללכת לשם
תודה
פעם אחרונה שהיינו שם מקורות סגרו את הבריכהmp3
אז כדאי לבדוק
יש מחלוקת אצל האשכנזיםמשה

בפועל ארגוני הכשרות הולכים (כרגיל) לצד המחמיר. אני הייתי שותה את זה.

(אבל לא הייתי שותה את זה, בגלל רגישות לחלב).

גם אני הייתי שותה את זההיא שיחתי
מוזמן לעיין בספר של הרב אייל בן דוד 'ללא חשש קטניות'.
אם כי אני חושב שהוא מפליג מדי בהיתרים שלו...
לרוב הדעות מאכל שמעורבב בו ספק קטניות, וודאי שמן של ספק קטניות, אפשר בהחלט לאכול אותו.
והוא הדין למאכל שיש בו 'עלול להכיל' רכיבים של קטניות.
יש בערך 7 או 8 סיבות להקל בזה...
בוקר אור!לב טהור:)
בס"ד

הייתי בוותיקין במערת המכפלה! פשוט קודש!!!!😌



ובאסה עם השוקו... :/
אולי תקנה עוד אחד ותשמור אותו לשבת.....
לא כזה באסה..והוא ישמיענו
היה ניסיון, עמדתי יפה בניסיון..
היתה התמודדות כלשהי, ניסיתי כזה למצוא לעצמי 'היתרים'. אבל היה לי ברור שאני לא אשתה את השוקו.

אני באמת שמח על זה, שזה היה לי פשוט יחסית. גם אם מבחינה הלכתית אולי טעיתי (אבל יכול להיות שלא.. כי היה כתוב נדמה לי 'שמנים מהצומח' כמו ש@הסטורי כתב)
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

קצת דיוקיםגירגירמיאחרונה

כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.

כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.

 

ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.

לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני). 

כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.

כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.

כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.

יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.

כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.

 

אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח,  זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאראחרונה
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוג

תלוי איזה סגנון אוהבים

מה עם הישנים והטובים?אוריןאחרונה

סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד

אולי יעניין אותך