הזוהר, מי כתבו? למי מותר ללמוד בו?
האם מדובר באמת אלוקית מוסתרת ועלומה או בשגיון גרנדיוזי שאין לו אחיזה במציאות?
@כולם
סלט מקולף
תורת בכלל, אמת או השלייה?
מי כתבו? למי מותר ללמוד בו?
האם מדובר באמת אלוקית מוסתרת ועלומה או בשגיון גרנדיוזי שאין לו אחיזה במציאות?
אף פעם לא הבנתי את הטענה הזו שאם תברר אמיתות אחת תאלץ לברר אמיתות שנייה ולכן המסקנה היא לא לברר בכלל. אדרבה - תברר את שתיהן.
אני רוצה ביסוס.
טענת שיש להם בעיה כללית עם תורה שבעל פה, משמע באופן כללי יותר מהזוהר, וכל מה שעשית הוא להביא טענה שכפירה בזוהר כמוה ככפירה בתורה שבעל פה. זה לא נקרא לענות.
אני לא דרדעי. ואני בהחלט נאמן לתורה.
זה כן הפריע לי כי זאת הוצאת לעז.
אני לא חושב שהגרא"י קוק זצ"ל, הרב עובדיה זצ''ל, הגרש"ז אוייערבאך זצ''ל, הרב יצחק רצאבי ועוד רבים שאמרו עליהם את דעתם (בין היתר יש שאמרו שאסור לשתות את היין שלהם מדין יין נסך, ולקרוא בספרי תורה שהם כותבים מדין ספרי אפיקורסים. והרב אבינר אומר שהם יראי שמים, אבל טועים ביחסם לזוהר ולקבלה) הוציאו לעז.
והם דחו את השולחן ערוך.
וזה לא כזה הוצאת לעז כי אין כיום כבר דרדעים כמעט...
לא הבאת ביסוס למה שאמרת על כך שיש להם בעיה כללית עם תורה שבעל פה. זאת אמירה חמורה שמצופה ממך לעמוד מאחוריה.
אישית, התעמקתי פעם בסוגיה הזאת קצת, והשאלות והקושיות והערעורים עשו עלי רושם, לא מצאתי להם תשובות משכנעות והן מטרידות אותי עד היום. אי אפשר לדחות אותן בהינף יד, ואיומים בנידויים וחרמות לא עושות רושם על מי שבאמת דורש אמת. מצד שני לא התעמקתי בכך מספיק כדי לקבוע עמדה נחרצת ובעיקר בעיקר, קשה לי מאוד עם המחשבה שרוב מניין ובניין של גדולי ישראל טעו בדבר. מבחינתי השאלה הזאת היא בצריך עיון, ומשכתי את ידי ממנה (לפחות לעת עתה). אעפכ לגבי קושיה אחת ספציפית אני ממש סקרן לדעת איך ניתן לתרץ אותה, אם יש מישהו שחושב שהוא יכול לענות עליה או להפנות אותה למי שיכול לענות עליה, אשמח.
בכל אופן. רק כדי לאזן, הנה למשל דעתו של בעל ׳תשובה מאהבה׳ תלמידו של הנודע ביהודה:
תשובה מאהבה ח"א - פלעקלש, אלעזר ב"ר דוד (מהרא"פ) (page 1 of 203)
האם גם עליו ירצו לטעון חלילה וחס שהיה אפיקורס וכופר ??
ורק שתהיה בעניינים, יש הרבה יותר כאלה מכפי שאתה חושב אלא שהם מצניעים את עצמם מחמת זעם קדוש של אלה שלא מסוגלים להתמודד עניינית. פעם הייתי בשיחה של דמות מאוד מוכרת ואפילו אהודה במגזר של הפורומים האלה, בן אדם שמוחזק בהחלט כירא שמיים ושעושה עבודת קודש! וחשדתי שהוא בכיוון הזה, אחרי שהשיחה נגמרה הלכתי איתו לצד והוא אישר לי שאכן כך הוא.
האם הוא טוען שלפי השולחן ערוך כפירה בזוהר היא כפירה בתורה שבעל פה ? אפשר מקור לכך בשולחן ערוך ?
מש"ל! 
ארץ השוקולד(כלול ובלול מכמה חיבורים שחוברו בזמן הגאונים) ושבנוסף חלקו משובש.
"ואני אומר מבואר הדבר למי שרגיל בספר הזוהר שהרשב"י לא כתב כל הדברים שבו, אך כלול ובלול הוא מכמה חבורים שחוברו בזמן הגאונים ובדור שאחריהם (ואולי בימי רבנן סבוראי חובר הספר הקדוש ההוא) כמעט אין לי ספק בדבר זה. וגם יש לידע שהכניסו בתוכו דברים הרבה שאינם מגוף הספר כלל, רק הגהות מאחרונים מאד והמה רבו כמו רבו, ואוכל להכריח ולהוכיח זה בס"ד במופתים חותכים, ואשמת המעתיקים היא"
וכל זה בתגובה לזה שהב''י כותב שמשהו מסוים בזוהר הוא אימרה של רשב''י.
הוא יוצא נגד המצאות של הדורות שלנו.
אבל הוא לא כותב שזהור הוא המצאה או שהוא לא נכתב ע"י רשב"י.
במידה רבה זה אמת או חובה - אם הזוהר והמיסטיקה היהודית שלפניו ושלאחריו לא היו, אני לא חושב שעם ישראל היה שורד בגלות בצורה נורמאלית. נקודה.
מבחינת אחיזה במציאות אין לרעיונות של המיסטיקה הזוהר אחיזה במציאות יותר מרעיונות של האצלה ונוכחות של הניאופלטוניזם (נוכחות לא כהשראה אלא כקיום), או דיכוטומיה של טוב ורע של הגנוסיס, או לידה מחדש של (מה שמיוחס כאינהרנטי (לדעתי בטעות)) לבודהה. זה מצחיק שאתה דורש אחיזה במציאות מתחום "מיסטיקה" (שמגיע מיוונית מיסטיקוס), שמשמעותה סגירת ההכרה של החושים את המציאות, ופתיחת עולמות הדמיון.
הזוהר הוא ספריה, הוא לא ספר. הוא נחשב ספרות פסאודו-אפיגרפית שחלקו הארי נכתב בין המאה ה12 לסוף המאה ה13. תיקוני הזוהר ורעיא מהימנא נכתבו לאחר מכן. לדעתי מי שחושב שהוא של רשב"י וחבורתו לא התמודד עם הטענות שטוענות שזה לא רשבי. ולדעתי, מי שמתמודד עם הטענות לא יכול לסבור אחרת. אגב, זוהי הסיבה שמקובלים רבים טענו (לתחושתי זו טענת טצדקי) שהזוהר מרשבי הוא רק גרעין, שעליו נוספו הוספות רבות.
אם מבחינתך ההגדרה של אמת היא הנחה מסויימת שיש לה עיגון מסויים (ואפילו משני) בתצפית אז אין דבר כזה במיסטיקה. אבל הזוהר, והמיסטיקה היהודית שלפניו ושלאחריו, היא אמת פסיכולוגית. רוב עם ישראל היה צמא לה, זה מה שעם ישראל היה צריך. הכוח שהמיסטיקה היהודית נותנת ליהודי בתוך בית המדרש היה חשוב כדי לשמור אותו שם. המיסטיקה מתחילה בגלות. היא תוצאה של משבר. תוצאה של רצון לצאת מהמציאות לעולמות שמנחמים. מבחינה פסיכולוגית זה אמת. כי זה הדרך שעם ישראל בחר כדרך שמשמרת אותו בהתמודדות עם הגלות. אגב, הגלות (בבל, ורומא בעיקר) הולידו את המיסטיקה היהודית, או אם נרצה נאמר את עולם הנחמה והתקווה היהודי.
היתי מתחיל לפרט על ההתגלגלות של המיסטיקה והקו השזור מאסכולת כוהנים בחורבן בית ראשון שמייסדת את ההבנה מתוך נבואת יחזקאל על מראה המקדש, שיש מקדש שקיים בעולם אלוהי שקיים אי שם למעלה. אולי אנו חווים אבדן גדול , אבל בעולם האלוהי האידאי הוא קיים. כאן מתפתחת הדינמיקה החיה כל כך בין עולמות עליונים לעולמות תחתונים, בין העולם ארצי כמייצג של עולם אלוהי, זהו הבסיס למה שיקרה אח"כ "ספרות ההיכלות" - הנסיון להעלות לאותן היכלות אלוהיים בחוויה מיסטית. לאחר מכן הקו עובר באגדות בחז"ל של השכינה הגולה (אם כי איננה עדיין ישות), דמות הנקיבה ממגילת איכה - בת ציון האבילה מקבלת מימד אלוהי "שכינה", המשיח הבוכה והמחכה, הקב"ה שמצטער על הגלות וכ'ו, עובר דרך ספר (היצירה) הבהיר, ולאחריו ספר הזוהר - שהעניקו מערכת אלוהות ונתנו למילים כוח אלוהי, עובר לר"י קארו שקיבל "נבואה" לגאול את השכינה, למקובלי צפת, לקבלת האר"י, ולתלמידיו שמפיצים את תורתו, לשבתאות שמקצינה את המיסטיקה של הארי (לדעות מסויימות היא גרמה ליציאה מהקהילה, לחילון, ובהמשך לציונות. זו קריצה אירונית של המציאות - שקבלת האר"י, שהיא קבלה של גאולה, היא זו שגרמה למציאות הגאולה אבל בדרך המנוגדת לה) ולחסידות. אבל זה ארוך. אני אתייחס רק לנקודה שאני רוצה להעביר, שהמיסטיקה היהודית היא היתה אמת פסיכולוגית.
אני אתאר ואתייחס למאה ה10- 13 כי לדבר על המאה השניה - שלישית והקשר המיסטי לזוהר יקח הרבה מאוד זמן - למרות שזה גם מעניין. (ספרות ההיכלות ספר היצירה, אגדות חז"ל)
החיים ליהודי בגלות היו סבל. (הן בארצות ערב, והן) בארצות אירופה, היה אסור לו ללבוש בגדים מסויימים, היה אסור לו לעבוד כמעט בשום דבר - חוץ מרפואה (כדי שיטפלו ראשונים במגיפות ולא הגויים), והלוואה בריבית (כי לנוצרים היה אסור), הם עברו מסעות צלב איומים שבהם נרצחו קהילות שלימות, גירושים, עלילות דם שהסתיימו בשריפות של אנשים ומשפחות שלימות - חיים, הכנסיה הנוצרית שהאמינה שהיהודים רצחו את ישו, ואנשים האמינו לעלילות שהיהודים הם רוצחים או מחללי קודש אפילו שאין לזה שום קשר למציאות, גזירות של הכנסייה , אגב, המלכים עשו גירושים כמה פעמים מספרד, מצרפת, ומאנגליה, (ולאחר מכן גם מפורטוגל) - אנשים חושבים שזה בגלל השפעות של הכנסיה, וועידת הכנסיה הלטראנית, אבל הסיבה העיקרית היתה שהמלכים היו חייבים כסף ליהודים (כי הם מלווים בריבית) והגירושים היו על בסיס זה שאם מגרשים לא מחזירים לבנקאים יהודים את החוב - כי אין למי להחזיר. היהודי בגלות חי מפוחד, מסכן, ומנודה.
אז איך שומרים על עמוד שדרה? איך לא מאבדים את הזהות?
אני אקצר ממש ממש ממש את התשובה של המיסטיקה היהודית. וכמובן בלי לתאר תהליכים היסטורים. יש עולם אלוהי, כאשר יהיה בו גאולה תהיה גאולה למטה. העולם נברא בדיבור, דיבור זה דבר נשגב, זה נשמות, עולמות, ואלוהות. עם ישראל הוא חלק מאותו עולם אלוהי שמכונה שכינה, שכינה היא גם תורה שבעל פה, (תורה שבכתב היא בבחינת הקב"ה) הגאולה של השכינה היא גאולת עם ישראל, איחוד קודשה בריך הוא ושכינתה זו הגאולה. לכל אדם יש את הכוח לאחד את השכינה עם הקב"ה ולהביא לגאולה, כי כל אדם שלומד תורה שבעל פה ותורה שבכתב (הבסיס לתיקון שבועות לאחר מכן) או עושה מצוות מביא גאולה.
זו תפיסה שנותנת ליהודי כוח, כוח לשמור על התורה, כוח לעמוד מול אפסותו ודלותו ונידויו, כאדם שפועל על המציאות בדבר היחיד שעוד נשאר לו בחירה - במילים.
אל תקצר ותקרא שוב. (אם בא לך כמובן)
אין קשר לעולם העליון, גאולה בעולם שלנו.
תורת החסידות ניטרלה הרבה מהמוטיבים המשיחיים של קבלת הארי, ומיקדה את המבט בגאולה פרטית - בגלל הלקחים של השבתאות (זה לא אומר שאין בה התיייחסות לגאולה כללית, פשוט היא הוזיזה את המיקוד משם, וגם בזה יש זרמים בחסידות)
באיזה שהוא שלב זה הגיע לכלל. הפיתוח של זה נבע מהמקום הפסיכולוגי של גלות, למרות שיש כאלו שטוענים שיש לזה עוד מקור פסיכולוגי כמו מלחמה בפילוסופיה היהודית.
אבל מספיק לי שהראתי שלדעתי יותר קל לחשוב מבחינת התאמה שזה קשור לזה מאשר לכל דעה פרשנית אחרת שנכתב על זה.
מבחינת סבירות.
ולא אתפלא אם התוודעת לזה שם. מה נראה לך שיתחדש לך כאן יותר משם ?
מתחרט על זה.
וגם אם לא... אני חושב שטלטלה (כמעט) אף פעם לא תזיק.
אלא אם כן זה מעורבב עם פסיכולוגיה והטיית האישור.
יש את מי שמילא את כרסו בש"ס ופוסקים ורוצה לעלות שלב ללמוד את תורת הנסתר
יש מי שרוצה ללמוד בשביל קבלה מעשית
ויש את תורת החסידות שלוקחת את מה שייך למעשה שמתאים לכל אחד
כמו הרמח"ל בעל התניא והרב קוק שאבו רבות מתורת הנסתר ומספר הזוהר, וראו בה משהו מרכזי מאוד ביהדות.
זה מלמד שיש שם תוכן גדול, גם בלי להיכנס לשאלות מי כתב וכו'.
זה פתח להרבה בלבול וטעויות
אני מאמין שיש כאלה מקומות היום.
אותי התחילו ללמד חסידות בכיתה ז'.
אז הייתה בכפר חסידים, היום במגדל העמק.
באמת ישיבה מיוחדת
יש לי שאלה אחת שעליה במיוחד אני מחפש תשובה. אם אתה או מישהו אחר חושבים שאתם מסוגלים להתמודד איתה מוזמנים לפנות בפרטי.
תנאי הכרחי: יושר אינטלקטואלי. אני פתוח לקבל תשובה אמיתית ואם אקבל תשובה משכנעת אצהיר ביושר שהשאלה בטלה
אני מצפה לאותו דבר מהצד השני.
כמו שרשב''י אמר את מה שכתוב בשמו בזוהר.
כלומר, בספר כתוב שהוא אמר - אבל האם זו אמת או פיקציה?
אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?
רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.
מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.
הריון ולידה
פה זה פחות רלוונטי
מה שיעזור זה להחזיר כל פעם
כל פעם
אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון
עם הזמן זה עובר.
ואתם כהורים.
אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.
זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.
מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.
זו פרשנות בלבד.
כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.
חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.
בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.
אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.
לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.
כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.
ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.
לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני).
כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.
כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.
כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.
יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.
כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.
אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח, זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר.
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.
נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה..
שלך באופן שוטף
וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
ומוסיפים כמה שיכולים
יש פורום לנו שנועד לזה.
לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.
ו...
בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭
מגבשים וכייפים ששווה לקנות?
תודה
שם קוד,
אליאס,
דיקסיט,
עידן האבן,
טיקט טו רייד,
Robo rally,
The crew,
Avalon,
Shadows over Camelot,
Nefarious,
Colloretto,
סושי גו,
אזול,
Draftasorus
מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂
ממש תודה!
מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)
ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.
תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?
האורך? מספר השחקנים?
טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.
לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4
שם קוד (יש לו גרסה לזוג),
אליאס,
דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),
Avalon,
Shadows over Camelot
סושי גו,
ולא בטוח לגבי Draftasorus
תלוי איזה סגנון אוהבים
סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד