התלבטות בין מגזריםאוהבת טבע

שלום לכולם!

אני אומנם חדשה פה, אבל קוראת בפורומים כבר תקופה ארוכה מאוד...ומאוד נהנית!

חשבתי לעצמי שכדאי לנסות להעלות פה שאלה שמציקה לי מאוד, ומהיכרותי עם הפורום בטוחה שאתרם!

אז ככה:

אנחנו זוג, בני 30 עם שלושה ילדים. שתינו מגיעים מבתים שההורים בעלי תשובה, אבל נכנסו חזק מאוד לציבור החרדי 

( מכירים את הבעלי תשובה של לפני 40 שנה? מחקו בבת אחת את כל עברם ונכנסו לחברה החרדית על כל דקדוקיה, מוסכמותיה והניואנסים הכרוכים בה.)

הענין הוא שהרבה מהדור השני לבעלי תשובה, ואנו בכללם, לא מזדהים באמת עם החברה, הקודים, המוסכמות וכד"ו...

אני שמחה, אוהבת ומחוברת ליהדות בכל נפשי, מנהלת אורח חיים הכי דוס שיש, אבל לא טוב לי חברתית.. מרגישה ( וזה ממש ראיה שלי אישית, לא להיעלב!) שאיו מספיק אמת בחברה הזו... ואין למשל חינוך של ערכים שממש חשובים לי, כמו אהבת ישראל, דרך ארץ, יושר, פתיחות רגשית ובכלל כל הנושא של פתיחות ודיבור ורגשות...

ואז מגיעה השאלה: אני ממש רוצה להעביר את הילדים לחינוך דתי מהזרם החזק ( עוד לא מבינה בדיוק בתתי זרמים של המגזר, אבל יודעת שיש מקומות שבהם הדגש על תורה ורוחניות לא נופל מהמקומות החרדיים). אבל בעלי מפחד, גם ממקום של מה יגידו..( חרדים או לא?..) וגם הוא טוען שאנחנו לא מכירים את החסרונות של המגזר ולכן גם לא נידע איך לחנך / להתגונן מפניהם. כמו למשל, אייפון לבחורים, חברה יותר מעורבת...

הוא צודק. אבל לפעמים כל כך קשה לי לראות דברים מסוימים בחברה בחרדית שאני אומרת לו " נסתדר עם הכל! יותר גרוע מזה אין" ( ושוב, אני באמת לא באה לפגוע ! זו הרגשה שלי אישית.)

השאלה, כמה זה נראה לכם קריטי? מי שמכיר את ההבדלים בין המגזרים... האם מה שחסר לי בחינוך יכול להתווסף רק מהבית וזה יספיק? שווה "לטלטל" את הילדים ( גילאי 10, 7,5) ולהעביר אותם מסגרת בשביל זה?

מקווה שהייתי ברורה... ותודה מראש לעונים/ עונות

מאיפה אתם בארץ? עיר גדולה ליד אם זה יישוב קטןמשה


שווה לך להעביר אותם מסגרותאלגריטי
זה יחסוך לכם הרבה כאבי ראש ולב בהמשך.
מסגרות חרדיות הן ממילא בררניות יותר ויותר ככל שהגיל עולה. ככה שמעבר עכשיו יכול לחסוך לכם טלטלות וטילטולים בהמשך.
אתם גם יכולים לנסות להשלים חוסרים בבית, אבל אם זה ייצור מתח עם הערכים של המוסד, כולכם תהיו בבעיה. אגב, זה יכול לקרות גם בחינוך ציוני.
ה"נחמה" שלי לבעלך היא שבתור אבא לילדים באלעד הוא לא פטור מהחינוך שלהם להתמודדות עם הבעיות שמאתגרות את הנוער. באלעד אין זרם שמצליח לגדל את ילדיו בטהרה אספטית בלי מפגעים ואתגרים.

יש בעיר מסגרות סרוגותמשה
לדעתי יש גם ת''ת ציוני שאולי יהפוך את המעבר לקשה פחות.
אני חושב שאתם צריכים תוכניתדי שרוט
צריך לעשות את הדברים בהדרגה ולאט לאט.

למשל להתחיל לדבר איתם על דברים שאתם מאמינים בהם שהם פחות מכירים בצורה מתונה. להכניס לאט לאט יותר סממנים של חברה ציונית למשל.

אולי גם להתארח שבת או שניים בישוב אצל משפחה דתית לאומית .

להמשיך לדבר עם הילדים לאט לאט גם על החסרונות של החברה הדתית לאומית כמו שבעלך אמר ולהכין אותם. העיקר שהדברים לא יעשו בבום אחד.

לפי דעתי גם לא לדבר איתם על דרך השלילה. כלומר לא להגיד בחברה שלנו זה לא טוב וזה לא בסדר וזה לא אמת. או בחברה החילונית הכל פריצות וזוהמה, כי זה לא נכון לא לגבי החרדים ולא לגבי החילונים.

ואחרי שהילדים קצת יותר יכירו, אפשר לחפש ישוב נחמד או עיר עם קהילה. להעביר מסגרות.

בקיצור, תוכנית.

והעיקר, לא לקחת דברים קשה.

שיהיה לכם בהצלחה במסע שלכם 🙂
תודה לעוניםאוהבת טבע

לגבי אלעד, בגדול אנחנו לא מתכוונים להישאר פה לטווח הארוך... לכן אני לא מדברת ספיציפית על העיר, אלא באופן כללי.

אני לא חושבת שיש ערכים שחשובים לי שאני לא מדברת ומחנכת אליהם בבית. זה גם יוצא טבעי - מה שחשוב לך לזה אתה מחנך...

ספיציפית לציונות, זה דבר שלא גדלתי עליו, אין לי באמת מספיק ידע ולא חונכתי עליו כאידיאל. לא מפריע לי שהילדים שלי יתחנכו לזה כאידאל ואפילו אשמח מאוד , האם זה דבר שאני צריכה ללמד בבית קודם המעבר, באם יעשה? אם אבחר במגזר הדתי זה בגלל הערכים החברתיים/ אנושיים שיש שם, פחות בגלל הציונות עצמה (שוב, לא שיש לי בעיה עם זה....)

 

כן אין בעיה הציונות רק הייתה דוגמאדי שרוט
את יכולה לבחור לך את כל מה שנראה שצריך לחנך עליו. כן את יכולה ללמוד לפני, ככה עושים, קודם לומדים ואז מנחילים 🙂

בכל מקאה, הנקודה היא על הדרך והתוכנית. כשהכל יעשה בצורה מסודרת עם תוכנית מוגדרת, זה יעבור בשלום.
את לא חייבת להיות ציונית בעצמך בשביל לחנך את הילדיםאלגריטי

הילדים שלך ילמדו להסתדר עם זה שאת לא חונכת על הציונות כאידיאל. הם בוודאי יהיו לא הראשונים שיש להם הורים כאלה.

כדאי מאד שתכירי את התודעה הציונית שהילדים שלך יקבלו במסגרות לאומיות. את תגלי שם דברים שיערערו את הידע הקודם שלך ואת תפיסת העולם שגיבשת לעצמך בכל מיני עניינים שאולי לא קישרת אותם עם ציונות. 

מאד חשוב שאת ובעלך תכירו היטב את גדולי הרבנים והפוסקים שמוכרים כציונים דתיים. במיוחד את הבדלי השיטות מול הרבנים החרדים והמשקל של הלאומיות בהשקפה עצמה. 

 

תבדקו את יד בנימין. זה חרדי לאומי שמקבלים חוזרים בתשובה יפה,עם הארץ
ויש שם הרבה כאלה. מאד תורניים ושמחים. ועד מקומות: נחליאל( ישוב תורני, הרבה סגנונות). יצהר( חרדי לאומי חסידי). נריה( דתי לאומי תורני), אפשר גם לבדוק את הר ברכה.
יש לך באלעד את ת"ת מוריה שזה בעצם חרד"לליאן
שזה אומר חרדיים לאומיים. ממה שהבנתי את מכוונת לשם.
הם מצד אחד שומרים את ההלכה קלה כבחמורה. ומצד שני ציוניים.
לדוגמא :חוגגים יום העצמאות. והבנות הולכות עם גרביים.
מחנכים על אהבת הארץ.
ומבחינה הלכתית לא מתפשרים אך יחד עם זאת מעבירים את הדת מתוך אהבת השם ולא מתוך הפחדות ואיומים כמו שמעבירים בחלק מהמוסדות החרדיים.
אני חושבת שהזרם החרדי לאומי ממש יתאים לך.
גם אין שם טלויזיות. האמהות עם כיסוי ראש מלא וכו..
אחרכך יש את איילים שזה כבר ממלכתי דתי ושם יש את כל הסגנונות....
הבנתי ששאלת בכללי אבל ככה קל לי יותר להסביר לך.
אם יש לך שאלות את יכולה לפנות בפרטי.
הייתי מורה גם במוריה וגם באיילים לכן יש לי את כל המידע .
בהצלחה.
יש יתרונות ויש חסרונות לכל ציבורמופאסה
זה מאוד קשה לעבור ציבור ולהעביר את הילדים זה מעבר מאוד לא פשוט (מניסיון). במקומך הייתי בודק את הגוונים השונים שיש בתוך הציבור החרדי, אולי מודרני/חוצניקי יותר, אלי חרדי לאומי וכדו'.
לא קשה כמו שזה נשמע ממך. גם מניסיון.די שרוט
לא צריך להלחיץ. כשעושים מעבר מושכל הדרגתי אז הכל יכול לעבור בשלום.
מאוד תלוי בגיל שלהםלמה לא123


מאוד לא אוהבת את הציבור המודרניאוהבת טבע

לא מתחברת לסגנון.... אני בטבעי אישה מאוד פשוטה כזו... 

אבל אולי לבדוק באמת יותר את הכיוון של החרדי לאומי, הבנים עושים שם בגריות? כי ממש חשוב לי שכן....

כן. חלק עושים רק מינימלימשה


חרדי לאומי זה ממש לא זרם בציבור החרדי..עובד
זה התת מגזר ביותר תורני הציבור הסרוג..
תבדקי אוכלוסיות של חרד"לOrit39
חרדי לאומי. ותקחי בחשבון ששם הרמה התורנית גבוהה לעיתים אף יותר אבל חוגגים יום העצמאות וכדומה... ובבתי הספר תבדקי אם הם מחוייבים למשרד החינוך מבחינת תכנים כי מסננים לשם לפעמים דברים לא כ"כ כשרים. בהצלחה!
חרד"ל הוא בהחלטה גרסה משופרת של המגזר החרדיshaulreznik

מצד אחד, הקפדה על קלה כבחמורה. מצד שני, כמעט ולא צריך קומבינות וקשרים, אין ההיררכיה בשידוכים. יש פה ושם האדרת יתר של המדינה ומוסדותיה, אבל אפשר להתגבר על זה.

 

במקרה של מעבר, רוב הסיכויים שלבני ה-5 וה-7 לא יהיו בעיות בכלל, ואילו בן ה-10 יתאקלם תוך כמה חודשים.  

קחי בחשבון שיש כל מיני שינויים שאת לא חושבת עליהם עכשיואיזה יום שמח

לפני כמה זמן היה פה שרשור דומה, אנסה לחפש לך

 

חינוך מתחיל בבית, אני גם חרדית והילדים שלי שומעים הרבה דברים בבית שהם לא שומעים במסגרות (כך גם אני גדלתי)

ההורים שלי שניהם ד"ל שהתחרדו והעדיפו את החינוך החרדי בגלל ההפרדה מוחלטת יותר בין המגדרים, כיום הם מברכים על זה כשרואים את שאר בני המשפחה, יש להם גם ביקורת שאין מספיק חינוך לציונות אבל את זה הם נותנים לכולנו עד היום..

 

יש לכם רב שתוכלו להתייעץ איתו? מישהו שמכיר אתכם טוב?

יש מקומות מצויינים חרדלי"ם ואני עובדת במקום כזה אבל אי אפשר לדעת לאן זה יגיע..

 

בהצלחה יקרה

 

מצאתי, אולי יעזור לך

חרדי שרוצה לעבור לקהילה דתית לאומית - נשואים טריים

ממש תודהאוהבת טבע

קראנו את כל התשובות וגם את השירשור הקודם ששלחת לי קישור...

באמת נותן הרבה כיווני חשיבה.. תודה רבה!

יש את רשת חינוך מוריהיאיר_
ממה שאני יודע זה די חזק באלעד מהבנתי מאנשים שלשחו את הילדים שלהם ללמוד שם הרמה התורנית מאד גבוהה וגם ערכית ומוסרית נישמע לי שזה די מה שאתם מחפשים כדאי לכם לבדוק.

לגבי מה יגידו דעתי היא שיגידו העיקר שאתם תיהיו שלמים עם החינוך של הילדים שלכם.

המון בהצלחה.
רק חשוב לציין שמוריה זה משכנתא קטנהליאן
במיוחד אם יש כמה ילדים ... זה מוסד פרטי ועולה דיי יקר.
אבל אם את מאמינה שהוצאות חינוך השם מחזיר לכי על זה
מה שידוע לי אפשר לשלם ממעשרותיאיר_
אבל כל אחד יעשה לפי רבו
רוב המוסדותאמא וגם
החרדליים הם די כאלה
מה זה נקרא יקר? סדר גודל של כמה לילד?אוהבת טבע


יכול גם להגיע ל900 לחודש לילדליאן
כולל צהרון.. בגדול הכל יותר יקר.
כמו שכתבואמא וגם
יכול להגיע גם ל900 לילד (בכיתות גבוהות ממה שידוע לי..)
עוד נקודהl666
אם ילד מאוד מחובר לחברים שלו או נשאר לו רק שנה או שנתיים במסגרת הנוכחית לא כדאי להעביר עכשיו אלא שבשנת המעבר בין המסגרות.
בנוסף כדאי לדבר עם ילדים, במיוחד עם גדול. בגיל עשר רב הילדים כבר מודעים להבדלים מגזריים ויש להם דעה בנושא, לפעמים גם דעה שלילית מאוד על מגזרים אחרים.
אני נמצאת במגזר שלך..וגם לי מפריע מה שאת אומרתכלה נאה
רק שאני חושבת שאין שלמות ואין ביטוח אצל אף אחד.
לכל זרם יש את המעלות והחסרונות שלו.
והחינוך העיקרי הוא מהבית.

לא הייתי מעבירה את הילדים. הייתי בודקת בתוך המגזר החרדי איפה לשלוח אותם.
כמו למשל יש את חבד. אם חשוב לך אהבת ישראל..

אני ספרדיה שגדלתי בבית יעקב וכל זה. ולא אהבתי את הסטיגמות. את החוסר פתיחות ריגשית. את המה יגידו. ואת ההסתכלות על החיצוניות. את החלוקה בין ספרדים אשכנזים.. וכשעברתי לצד הספרדי בהכל. כולל מוסדות חינוך לילדים. יותר טוב לי הרגשתי בבית.

ואם את מעבירה את הילדים אז תעשו את השינוי גם אתם. אם זה בלבוש ואזור מגורים..אם לא זה רק יבלבל אותם.
אותי אבא שלי העביר בגיל 10 לחינוך חרדי. זה היה לי מעבר קשה. ממה שזכור לי.
אני הסתדרתי יש לי אחים שלא. ושחזרו לדרך שאבא שלי לא רצה.










כולם כתובו ממש יפה..דפני11
רק מוסיפה, שלא משנה מה תבחרי, אם את "מעבירה" אותם זרם, לדעתי כדאי לעשות את זה בעדינות ולא בדרסטיות...
כלומר לא "להכריז" שעברנו והשתננו...
אלא פשוט להגיד שחשבנו שזה בית ספר שיותר מתאים למשפחה שלנו, לדברים שאנחנו מאמינים בהם וזהו... בפשטות.
אם יהיו להם שאלות אז כמובן שלענות עליהן אבל הכל בנחת ובסוג של טבעיות... לא משהו דרמטי וקיצוני שיכול להיות מאוד קשה לילדים..

אגב אולי אם תעברו דירה זה יכול להיות קל יותר...
ואז לומר שעברנו דירה כי זה מקום שאבא ואמא מרגישים שהוא יותר מתאים למשפחה ולערכים וכו, ואוטומטית הבית ספר משתנה...
ואז זה לא ביג דיל...

אני חושבת שאם עושים את זה בקיתוניות זה יכול להיות מאןד קשה לילדים...
נכון מאד.ד.


נקודתית ממש ובלי לקרוא הכלהעני ממעש
ממליץ ממש, לא לעבור מגזר.
אלא אם זה ייהרג ואל יעבור, וגם אז בשיקול דעת עצום.
מכיר מקרוב.
עברו כי זה יותר נכון וכו וכו- מה שבאמת היה כנראה נכון.
הריקושטים הגיעו כעבור יותר מעשר שנים.
...
נשמח לשמוע פירוטאמת1
הרי ריקושטים יכולים להיות בין ובין כך.
תשובההעני ממעש
זה זיעזוע במעמד- סטטוס- אישי. לא פחות מגירושין

המקרה שהכרתי, זוג נחמד ביותר. היו להם בזמנו חמישה ילדים. ועוד כמה שנולדו במגזר החדש.
כיום הם גרושים, כולל נגזרות נלוות
לא אמרת כלום..עובד
היו להם בעיות זוגיות לפני?
למה הם עברו?
מה קרה אח"כ?
וכו'--
תגובההעני ממעש

ריקושטים הכוונה, ששמיטת קרקע יציבה היא מהלך שעלול לפתוח תיבות פנדורה כאלה ואחרות, בתזמון כזה ואחר

 

גוי שבא להתגייר מנסים לשכנע אותו להשאר בגיותו

ואין לדבר בפניו בהלכות גויים וגם לא בדורות הבאים

 

לולי שאני מכיר את המקרה שעליו דיברתי- משפחה נורמטיבית מכובדת ומשובחת- כמובן שלא הייתי מביא כדוגמא. לא אוסיף פרטים, אפי' שלא מאמין שיש כאן מי שמכיר/ שיזהה

 

 

אני חושבת שאפשר לתת הרבה בביתניקיתוש
לעבור מגזר זה מכלול של דברים. זה לא רק מוסדות
זה אפשרי, אבל לא פשוט (מכירה מקרוב)
איך המשפחות שלכם יקבלו את זה?
אולי מה שחסר לכם זה חברה מתאימה?
אולי אפשר לתת הגות ודעות אחרות בבית? לתת לילדים לצאת מהקופסה בצורה מבוקרת?
אולי יישוב יותר קטן ומכיל, יעזור יותר? בעיר נראה לי הכללים נוקשים יותר.
את צודקת! במיוחד על מקום מגורים מתאים.כלה נאה
ידוע שבאלעד איפה שהיא גרה יש הרבה בלגן בין החרדים עצמם.(ככה שמעתי)
אולי בגלל זה היא מרגישה את החוסר ערכים בצורה יותר חזקה.
תודה על התשובות, החשיבה וההשקעה...אוהבת טבע

לא תכננתי בכל מקרה להעביר אותם, אם בכלל, כאן באלעד. אלא כשנעבור דירה ככה " על הדרך"....

אבל בכל מצב, התגובות פה תרמו לי המון, כיווני חשיבה, דיוקים, על מה לשים לב במיוחד....

לא הבנתי את עניין הריקושטים... ב"ה הבית שלנו שמח, יציב , חזק ואוהב !! לא אחליף את בעלי תמורת שום הון שבעולם! ואם הכוונה לתחום של חינוך ילדים - בזה אין ביטוח לאף אחד!!!

מה שכן, אכן זה מעבר משמעותי שצריך לתת עליו את הדעת איך לבצע אותו בצורה נכונה...

בהצלחה רבהמופאסה
מכירה את הזרם של זילברמן בירושלים?איך אפשר לעזור?אחרונה
בבקשה תקראוLibi9999

לפני כמה שנים הייתי במקום של ייאוש.

התחתנתי צעירה ותמימה  עם אדם שפגע בי ורמס אותי יום־יום, מהרגע שנכנסנו לנישואים.

אחרי שנים של פחד והשפלה, הגיע רגע אחד מכריע – תקרית שבה הוא הרים עליי יד.

באותו יום קיבלתי החלטה: אני הולכת, ולא חוזרת.

ועשיתי את זה.

עזבתי עם הילדים שלי ויצאתי לדרך חדשה.

המשפחה תמכה בי, החברות והחברים עטפו אותי, וכולם היו גאים בי – אפילו בני משפחה שלו.

והכי חשוב: אני גאה בעצמי.

עברתי מהחושך אל האור.

הצלתי את עצמי – בזמן.

והצלתי את הילדים שלי.

היום אני במקום אחר לגמרי.

יש לי עסק פרטי, יש לי רישיון, ובעזרת השם יהיה לי גם בית משלי.

ועדיין, כמו לכל מי שעבר טראומה, יש תקופות של נפילות באנרגיה.

אולי זיכרונות, אולי פצעים שהודחקו.

לא מזמן, כשמצאתי את עצמי שוב במצב ירוד, עלו בי תמונות מהעבר:

איך אחרי מכות או יריקות לפנים הוא היה יוצא מהבית,

ואני נשארת לבד בחדר, בוכה,

עם הילדים הקטנים סביבי.

בלי למי לספר, בלי כתף להישען עליה.

ואז נזכרתי איך הייתי מגיעה לכאן, כותבת שרשור,

ואנשים זרים – טובים – היו מגיבים, מחזקים, מרימים אותי מהרצפה.

כי אז באמת לא היה לי עם מי לשתף.

כשקיבלתי את ההחלטה להתגרש, אנשים לא האמינו שאעשה את זה.

זה היה צעד אמיץ, כמעט בלתי נתפס.

והיום אני רוצה לומר תודה.

עברו כמה שנים, אבל תודה על האנושיות, על הטוב, על היד המושטת.

רק לומר: בסוף יש סוף טוב, גם אם הדרך קשה וכואבת.

יש אור גדול בדרך.

תהיי חזקה.

תאמיני בעצמך 

ווווווואאאו, איזו מלכה!!!!!!דיאט ספרייט

לא זוכרת אותך ובטח לא הייתי אז כאן בכלל.

אבל מה שכתבת ומה שעשית- וואו!

אישה מלכה!

תודה שנתת פה השראה לאומץ!

הלוואי שתצליחי בכל מכל כל!

זה נראה שהסיפור הזה מופיע כאן לראשונהשלג דאשתקד

כך שאף אחד לא היה כאן כדי לחזק...

(סליחה שאני מעלה את זה בזהירות, אבל יש סיכוי שאנחנו מתרגשים מיצירה לא מאוד משובחת של ai)

זה נראה אמיןמישהי נשואה
אבל אולי אני לא מומחית לבינה מלאכותית 
מקף עליון, מקף ארוך?יוני.ו.
וואלה מעורר חשד ..מישהי נשואה
עכשיו אני קוראת את זה אחרת
רק הראשוני והמובהקיוני.ו.

התוכן עצמו גם מעלה כמה חשדות. 

בבקשה, תבוא הכותבת ותבדה אותנו.

אלא אם כן היא סופרת במקצועהמישהי נשואה

אבל כן

קראתי שוב

ואכן יש מצב שזה בינה מלאכותית.


והסיכום: תהיי חזקה

תאמיני בעצמך.


קצת לא קשור לכל הטקסט הקודם.


אם המטרה היתה לחזק מישהי

אז למה רק בסוף?


כל הפוסט מדבר על להגיד תודה

ואז בסוף

תהיי חזקה

תאמיני בעצמך

אז למי דיברו ופנו בפוסט הזה?

לאלה שעזרו?

או למי שרוצה לעשות צעד?

את מעליבה את הסופרים במקצועםיוני.ו.
עבר עריכה על ידי יוני.ו. בתאריך ד' בטבת תשפ"ו 21:32

 

(ולעניין: שוב, אולי מבוסס על סיפור אמיתי, ונעזר בבינה מלאכותית, 

וכן כמו שאמר שם, דרושה זהירות. אבל גם מצידנו כסתם אנשים בעולם המשוגע הזה דרושה זהירות. ואצ"ל בפורום אנונימי וכו'.

תבוא הכותבת עם תגובתה והערותיה.)

וואלה עכשיו שמה לב לזהסטודנטית אלופה
ואני דווקא כן טובה ב-ai בדרך כלל.
את כנראה טובה לא רק ב-aiיוני.ו.

אלא בן אדם אמפתי באופן כללי, לכן זה מיד נגע בך.

אבל בתוכן הדברים יש סתירות 180 בין הרישא והסיפא.

האמת שלא הבנתי מ זה מקף עליון מקף ארוךדיאט ספרייט

מה זה?

ובכלל למה שאנשים ימציאו סיפור?

מה יצא להם מזה? 

סימנים מסגירים של a.iבחור עצוב
סימני פיסוק שבד"כ לא משתמשים בהם בכתיבה רגילה וa.i כן.


כמובן שיכול להיות שמדובר גם במישהי אמיתית שנתנה לai לשפץ לה את הכתיבה. 

אכן שאלה טובה: למה שימציאו סיפור?שלג דאשתקדאחרונה
יש לי מחשבה כלשהי, אבל הייתי דמח קודם לשמוע רעיונות של אחרים
וואו איזו מדהימה ואמיצה את!!!סטודנטית אלופה

מאחלת לך רק טוב!!🫂❤️

עזרת הפורום שוב בעניין רכב 7 מקומותlizi

מישהו מכיר מניסיון ויודע להמליץ בין טיוטה היילנדר לבנם קיה סורנטו

שניהם חצי היברידיים, 7 מקומות

לשימוש עירוני


תודה 🙏 

אשכרה עברו 5 שנים מאז? לא יאומן. עברנו מגפה עולמיתדי שרוט

ומלחמת קיום מאז. יש צורך בעוד אחד כזה? פעם הייתי מצחיק.


 

יאללה בואו נצחק קצת על עצמנו. מקווה שאצליח להעלות חיוך - נשואים טריים

 

עוד אחד דחוף ממשלאחדשה
אמאל'ה הזמן טסססספשוט אני..

וכן, פעם היית מאוד מצחיק 😝

אבל גם היום ❤️

וואו אני ממש זוכרת את השרשור הזהנגמרו לי השמות
כמה צחקתי, זה באמת ענק! 😂
וואו זה לבכות 🤣🤣אונמר
איך עושים כזה? אם אני רוצה לעשות עליו מילים אחרות.מישהי נשואה
??
גם אני אשמח לדעת אחרי שאת מגלהלחוח
יש כל מיני תוכנות של כתוביותאפרסקהאחרונה
אחריות הורית לוקה בחסרלביטה

מה אפשר לעשות כשהאחריות ההורית של ההורה השני לוקה בחסר?

אסביר,

הוא איש טוב ואבא טוב.

לא משנה המצב בינינו, הוא לא רלוונטי.

מתייחסת רק להתנהגות שלו כהורה.


כשהילדים בבית איתו, יש כאוס.

הוא לא מחזיק. לא מקפיד על דברים שצריכים להיות בשגרה.

הכל מרגיש כמו אווירת עלא באב עלא.

חוזרת למגבות על הספה, בגדים מלוכלכים על הרצפה שני ס"מ מהסל, וילדים חצופים ומשתוללים שצריך פלוגה כדי להרגיע אותם.  


כשהילדים איתי, יש רוגע והרמוניה.

מקפידה איתם על חוקים, סדר, זמנים.

הכל ברוגע ושלווה. אין חיכוכים. כל אחד תופס את הפינה שלו ויש אווירה של קסם בבית.

עד שהוא נכנס הביתה.

הילדים פשוט מריחים את הפשרנות שלו לדעתי.

על הכל הוא מוותר.

מעניש, ומוותר. מאיים. לא מקיים שיח.

עכשיו, כמובן שאני לא מושלמת. אבל מפה ועד הורה שהילדים איתו בכאוס מוחלט יש פער רציני.


פרקטית, להיות הורה 24/7 מבחינתי לא אופציונלי.

אני גם ככה איתם המון שעות לבד. באהבה ושמחה.

ויש לי כמובן דברים שאני מחויבת אליהם מול עצמי.

מעבר לעובדה שאם אתמסר ככה, בוודאות אשחק עד היסוד.


ניסיתי לומר לו, לרמוז, לבקש על דברים ספציפיים.

עדיין הכל נותר על כנו.

מה כן אפשר לעשות? 

מבינה אבלמקלדתי פתח

מה שמתואר לא מבטא חוסר אחריות הורית. לא נשמע שמדובר במשהו מסכן את הילד או חוסר דרגה למשהו בסיסי. בגדים על הרצפה ומגבות מפוזרות? זה אומר שקילח אותם/דאג שיתקלחו?

זה מעצבן בטירוף, אני יודעת וגם אצלינו ככה. אבל לא מעיד על כלום.

לגבי גבולות, גם כאן זה נתון לדיון, אבל לא נשמע משהו אקוטי או חריג. 

יש משהו שמפריע לי ואשמח לשתףאנונימית:)

בעלי ואני ב"ה בזוגיות מהממת ואוהבת באמת.

היום קרה משהו שמפריע לי ואני מתלבטת אם אני מגזימה או שזה באמת מציק. בעלי סטודנט והלך ללמוד למבחן שלו עם מישהי מהלימודים, כדי שתשלים לו חומר שהפסיד במהלך החודשים האחרונים במילואים. זה עורר בי פתאום רגשות של קנאות מה הוא יישב עם בחורה לבד והיא תסביר לו? מה ואם הם יצחקו פתאום וכו... אני קנאית בהגזמה או שמה?

חחחח תודה

אם הם יהיו כמה שעות ביחדפשוט אני..

אז מן הסתם הם יצחקו, ידברו, יקשקשו... 

 

אם הוא לא לומד הוראה והוא לא מתכוון לעבוד בישיבה,

אז זה לא כל-כך שונה מאינספור פגישות שיהיו לו גם בעבודה.

 

(אני יודע שלא עניתי לשאלה שלך, רק הרחבתי אותה...)

טעיתי. הבנתי לא נכוןיעל מהדרום
אם זה מפריע לך-אז זה מפריע לך!*אשתו של בעלי*

אין נכון או לא נכון.

לאחת זה יפריע-וזה בסדר.

ולאחרת זה לא יפריע-וגם זה בסדר.

אבל אם זה מפריע לך,פשוט תגידי לו.

תשתפי אותו בתחושות שלך.

מסכימה...לומדת כעת
רק לא כדאי לעשות מזה עניין גדול מדישלג דאשתקד
כי זה בעצמו יכניס רעיונות, בפרט אם אתם באמת נשואים טריים.. 
אפשר להבין אותך. תחושות של זוג טרי טריאלישבע999

אצלה בבית או במקום ציבורי, כמו בספריה?


זה  טבעי שדברים כאלה מעוררים מחשבות ורגשות, במיוחד כשאתם זוג טרי והקשר עוד בבנייה והתגבשות. זה ממש לא משהו לחוש עליו אשמה או לחשוב שאת "מגזימה".


אבל כיוון שההקשר הוא נטו לימודים ולא בילוי חברתי נניח של קולגות מהעבודה ,  לצורך השלמת חומר חיוני שהוא הפסיד עקב המילואים – זוהי מטרה פרקטית, ברורה ומקצועית. זה לא "בילוי" או "יציאה".


אם הם אכן ישבו בספריה - זו התנהלות שגרתית ונורמלית של חבורות סטודנטים.  

אם בפעם הזו נפגשו בבית שלה, לגיטימי לבקש שלהבא ישבו במקום ציבורי  

כל הטעויות הלא פרקטיות התחילו ממטרה פרקטיתשוקו.
פרקטית מי שרוצה לשמור על עצמו על ביתו ועל הזוגיות יתרחק מאוד מאוד


גרוע והתחושה שלך נכונהזיויק
לדעתי זה שונה מעבודה מקצועית
אתה משתמש במילים קשותשלג דאשתקד

יש הרבה חברויות בלימודים ובעבודה שלא מתפתחות למקומות שהפנטזיות של כבודו הולכיהם אליהם.

זה לא הופך את זה לטוב או לרע, אלא בעיקר שצריך לדעת לשים דברים בפרופורציות ולהבא להציב גבולות (נניח, שבפעם הבאה ייפגשו אצלכם בבית, או שייפגש עם אחר/ת).

מחשבה פסימית מיידית או תגובה קיצונית יכולים להזיק מאוד, בין אם החשש מוצדק ובין אם לא.

זה באמת מורכבהסטורי

השאלה אם יש לו ברירה.

לי לא היה מפריע, אם מפריע לך תגידי לו בצורהאור123456
מכובדת ואני מקווה שהוא יכבד 
קשה לתת גבולות ברוריםהעני ממעש

אבל כמה נקודות ציון

א האם יש איסור ייחוד. אם כן אז זה פשוט אסור .

ב האם חד פעמי/ פעמים בודדות/ סדרה של שיעורים

ג האם יש רעשי רקע שיגבירו צניעות או שיגבירו קלות דעת

ד מה הסגנון של הסטודנטית המדוברת


הצלחה רבה 

אני ממש מבינה למה זה מפריעיעל מהדרום

לק"י


לא קשור לאם סומכים על בן הזוג או לא.


ובעיני, אם לך זה מפריע, הכי לגיטימי שתבקשי ממנו ללמוד עם גבר.

אולי לא הייתי באה בדרישה, אלא מבקשת ומקווה שייענה לי.

בעיניי אם הכרחימאמינה-בטוב

עדיף ללמוד בזום ביחד ולא פיזית ועוד יותר עדיף ללמוד עם גבר..

זה די פשוט ובסיסי

אפשרתהילה 3>

שיפריע לך

כדאי לשתף בזה❤️

אפשר להזמין ללמוד אצלכם אם אין אופציה טובה יותר עם מי להשלים..  או שילמדו בזום.

החשש מובןנפשי תערוג

יחד עם זאת, ראוי לסמוך עליו

ואם ממש קשה (לאו דווקא קשה לסמוך אלא קשה הסיטואציה)

אפשר להזמין אותה ללמוד אצלכם

 

 

אני לא אוהב להגיב לדברים כאלו מהסיבההמצפה לישועה

שצריל זהירות גדולה ב"לתת עצות" שחלילה לא יפגע בצורה כלשהי בשלום והאהבה בין איש לאישתו.

אז כל המטרה היא רק לתיקון ולכוונה טובה.

גמו שכתבו זה חייב להיות ברור שהגבולות ההלכתיים חייבים להישאר אחרת אין לזה שום היצר בלי קשר לנישואין בכלל.

והדבר השני והקריטי זו לא הנהגה טובה אני מאמין שהוא עושה את זה בתום לב וגם אותה סטודנטית שעוזרת לו.

אבל זה לא מומלץ כלל וכלל גם כשאין  שום ייחוד ומבחינת הלכתית יבשה הכל נעשה לפי ההלכה.

מהסיבה שזה יוצר קירבה בטח אם משובר במשהו של כמה פעמים.אי אפשר להיות לא אנושיים אי אפשר לשבת עם אדם ולא קצת לצחוק איתו להביע נחמדות וזה לא דבר רע אבל בהקשר הזה זה עלול חלילה להגיע למקומות שליילים ואיני מדבר מדמיונות אלא מסיםורים ששמעתי ומתלמידי חכמים מאוד מתונים ומחוברים לחיים שגם הם אומרים את הדברים הללו.


זה מעבר להרגשה האישית זו הנהגה לא נכונה...

העולם היום הפך להיות מכיל וכל דבר כמו מה שכתבתי נשמע שמפגש בים איש לאישה הוא מלא ביצרים ותאוות.

אבל זו בכלל לא הכוונה שלי.

אנחנו בני אדם בריאים עם רגשות וכל פגישה מסוג כזו היא סוג של חוויה וחוויה היא דבר מקרב.

וזה לא משנה עבודה לימודעם וכד' צריל שיהיו גבולות ברורים

בסגנון הדיבור והתוכן.גם במקום של עבודה זה לא דבר נכון שאיש או אישה ידברו על אה ועל דא או יצחקו אחד עם השני...

זו האמת וזו דרכה של תורה

ברור לי שהרבה מאיתנו לא עושים את זה ממקום רע פשוט העולם הפך להיות מכיל כביכול ונותן לגיטמציה לערבוב הזה.

*אני ממש לא חושב שצריך שלא יהיה שום מפגש בין נשים לגברים.

אבל אני כן מתנגד שבתוך המפגשים האלו יכנסו ערכים,אמונות,תחביבים, חווית וכד' בין גברים לנשים(אא"כ המטרה שלהם להכיר ולהתחתן).

ודרך אגב אני בטוח שהוא ממש צדיק וטוב וממש אוהב את אשתו ובכלל לא חושב על הנ"ל.

אבל כמו שכתבתי זה לא דבר טוב ונכון.


הדרך הכי טובה לדעת אם זה תקיןמישהי נשואה

לשאול אותו

אם הפוך הוא היה מסכים שתשבי עם סטודנט

חזק שלךזיויק
לא הייתי עושה את זהשלג דאשתקד

זה בהחלט יצירתי, אבל אם מדובר בזוג צעיר, עדיף כמה שפחות להתבחבש בזה. כל העיסוק בזה רק מעלה רעיונות ויוצר טינות., ולצערי מדברים שאני מכיר, אנשים (בעיקר נשים!!!) מצטלקים מזה מאוד קשה, ונישואים מאוד יפים יכולים להיהרס על ידי שיחות על "אהה נהנית לגבר איתה", "מה יש לה שאין לי", "וואלה בטח בדקה וחצי שיש לך בערב אתה בטח מגשים איתה פנטזיות". זה פשוט חבל ומסוכן (גם אם זה לא גורם ח"ו לגירושין, זה גורם לפירוד בלב וטינות וכאב).

שפשוט תגיד לו שלהבא אם רוצים אז או עם גבר או בבית שלהם כשהיא נמצאת.

אמנם להתבחבש בזהמישהי נשואה

יכול ליצור יותר מידי התעסקות בעניין

אם זה באמת לא עניין גדול

אז שלא ייפגש עם הסטודנטית.

זה יכולה להיות שיחה קצרה

שאשתו פשוט תגיד לו

תשמע זה מפריע לי....

אני ממש אשמח אם תמצא סטודנט ללמוד איתו במקומה.

אם זה מקובל על בעלה אז הכל סבבה



שוב כל אחד והסטנדרטים שלו

אני מכירה מישהו שכן למד עם סטודנטיות כי לא היתה ברירה בפקולטה הספציפית שבה הוא למד

אולי לא היו מספיק סטודנטים...

הוא אשר אמרתישלג דאשתקד

פשוט להגעד לא, או לתת גבולות כלשהם שמקובלים עליה.

אבל חהתחיל לדון איתו איך הוא היה מרגיש ומה דעתו אם וכאשר ולמה ושמה, זה מתכון למשבר בזוגיות.

קודם כל זה מאד טבעי שככה תרגישיאליפ
למרות שסביר שכלום לא קרה וגם לא יקרה אני בהחלט מבין למה את חוששת. אני חושב שנכון שתבקשי שלכתחילה ימצא סטודנט זכר או לכל הפחות יצרף עוד סטודנט ללימוד משותף.
זה תלויוהנה חלוםאחרונה

יכול להיות שאני שטחי ופרימיטיבי אבל אגיד לך בכנות:

אם היא בחורה יפה - יש לך על מה להיות מוטרד.

אם היא מכוערת, אין מה לדאוג.

ערב נשים - המלצותתתטליולה

מחפשת המלצה לסדנה לערב נשים בקהילה❤️

לא סדנה יקרה! לא קשירת מטפחות.


תודה!!

אני אוהבת סדנאות יצירה קלותיעל מהדרום
לק"י


מניחה שיש במגוון מחירים, ואולי אפשר להכין ערכות ולהכין בלי הדרכה.


הכיף מבחינתי בזה שאפשר לפטפט תוך כדי.

מה זה יקרה?לאחדשה

כמה אתן מוכנות להשקיע פר משתתפת?
ואם לא דחוף לכן מפעילה מבחוץ אפשר סדנת DIY פשוטה יש מלא אופציות

איזה איזור בארץ?סוף טוב

עיצוב שוקולד לפרלינים

ציור בקפה


יש לי המלצות..

ערכות של צביעהמקלדתי פתחאחרונה

תלוי מי הקבוצה, כל אחת לוקחת הביתה או משהו שיוצר קולז

לרב זה על קנווס, עם מדבקה צובעים ומסירחם את המדבקה אז יוצא לכולן יפה ..

אפשר להזמין דברים ספציפיים.


מחפשת רעיון למשהו כיף בחצי האחרון של חנוכהמתייעצת גירושין

בא לי לטוס או לעשות משהו ממש כיף אבל אין לי כרגע ויזה

יש מקום שאפשר לטוס אליו, בלי?

מה עוד אפשר לעשות גם לבד וגם זוגי בחנוכה?

יש לי רצף כייפי של ימים שאני יכולה לעשות בהם מה בא לי 👸

כל רעיון יתקבל בברכה, אני כבר אשקול.

למדינות באירופה, אין צורך בויזה. וממש קל עם כשרותאלישבע999

במדינות הגדולות

וגם קרוב מבחינת משך הטיסה.

יש גם את דובאי - לא הייתי שם עדיין ולא יודעת להמליץ 🙃

גם שם יש שפע של מסעדות כשרות

(חפשי בגוגל "מטיילים בכיפה"  אתר מעולה לתכנון נופש לדתיים) 

אילת;)ברגוע
אם את אוהבת את הקטעמשה

לכי לאיזו גבעה  או מקום דומה. מעניין אותך?

התכוונת שאין לך דרכון?פשוט אני..

אם אין לך דרכון, אז את יכולה לטוס מקסימום לאילת

או לעשות דרכון זמני בנתב"ג, אבל הוא עולה המון ובתוקף רק לחצי שנה.

 

אם יש לך דרכון, אז אפשר לטוס להמון מדינות גם בלי ויזה:

למדינות האיחוד האירופי ושנגן - פשוט עולים על טיסה עם דרכון ישראלי.

כנ"ל לאיחוד האמירויות.

לבריטניה וארצות הברית - צריך להוציא אישור ESTA מהאינטרנט, תהליך של כמה דקות ועוד יום-יומיים לקבלת תשובה. עדיף לעשות אותו ולקבל תשובה חיובית *לפני* רכישת הכרטיסים כדי למנוע עוגמת נפש.

וואו תודה היה כיף נורא, נהנינו מאדדמתייעצת גירושין
תשתפי אותנו מה עשית והיה כזה כייף?אלישבע999אחרונה
נר איש וביתו ✨🏡נגמרו לי השמות

נר איש וביתו

דווקא בחג הזה, חג החנוכה, כשאנחנו מוצאים עצמינו מארחים או מתארחים,

מוקפים בסביבת המון אנשים, משפחה, חברים

דווקא אז חשוב שנזכור את הבסיס שלנו.

שנר איש וביתו.

"ואישתו היא ביתו"

איש ואישתו.

בבית.

פנימה.

כשטוב לנו יחד - מי יכול עלינו

רק מהתנועה *הזו*, מבפנים - החוצה - רק כך נוכל להתעלות.

נתרכז בביתנו פנימה.

נמצא את הכמה רגעים בין לבין, ניצור אותם, ניזום אותם, 

נעלה אותם לראש סדרי העדיפויות, מעל הכל.

גם במחיר "ביטול" מפגש משפחתי כזה או אחר,

גם במחיר אחר.

כמה שנצטרך.

עד שנרגיש שאנו מלאים.

וממילא בהתמלאות ובטוב שלנו - נוכל להיות עוד יותר בטוב ועוד יותר להשפיע גם החוצה.

 

נר ה' נשמת אדם

ה', הקב"ה -

אתה שאמרת שתמחה את שמך מעל המים כדי להשכין שלום בין איש לאשתו

שימכר ספר תורה ובלבד שיהיה שלום בית בין איש לאישתו

ששמך שלום וכמה חשוב השלום. ובראש ובראשונה בין איש לאשתו.

 

נשמת אדם -

נשמה שנתת בי טהורה היא.

ונשמה שנתת באשתי טהורה היא.

ונשמה שנתת בבעלי טהורה היא.

טהורים הם.

כוונותיה של אישתי טהורות הן, נשמתה טהורה היא, גם אם בטעות פגעה בי.

כוונותיו של בעלי טהורות הן, נשמתו טהורה היא, גם אם בטעות פגע בי.
 

וכל עוד הנר דולק אפשר עוד לתקן

כוונותיהם טהורות.

וגם אם מעשיהם לעיתים לא מיטיבים - נלמדם איך.

נלמד גם אנחנו יחד.

נלבן. נברר. נתקרב.

נגדל מזה. נתעצם.

 

נזכור שמי שאמר "ו*כל* זה אינו שווה לי" - היה המן הרשע,

בעוד מרדכי היהודי מלמדנו כי הוא "רצוי *לרוב* אחיו".

והרוב טוב.

ולא צריך לחפש את ה"כל".

נדבק ברוב. ברוב הטוב.

נגדיל אותו.

נמשיך ללמוד אחד את השנייה.

נמשיך ללמוד את עצמינו.

"מוסיף והולך"

נמשיך להוסיף לטוב הזה, כל פעם עוד ועוד

עוד תובנה,

עוד קירבה,

עוד אהבה,

עוד כלים,

עוד תקשורת,

עוד גדילה זוגית ואישית.

 

8 נרות 

8 - מעל הטבע.

נס.

ימים של ניסים, הלל והודיה.

*מעל* הטבע.

וה' מוחה שמו *מעל* המים כדי להשכין שלום בין איש לאישתו

וגם אנחנו, נתבונן *מעל*.

נתבונן ב*מבט על* על הסיטואציה הזוגית שלנו

מה היה שם?

היינו בריב? ריב נוראי? ריחוק איום? מצאתי את עצמי חווה קושי עצום? תסכול עמוק וחוסר אונים?

ואם אני מסתכל/ת במבט על, מה אני רואה?

מה *בעלי* הרגיש וחשב שם?

מה *אשתי* הרגישה וחוותה שם?

 

"לא טוב היות האדם לבדו" -

לא טוב לו לאדם כאשר הוא לבוד, דבוק, גב אל גב

"אעשה לו עזר כנגדו" -

כנגד, מול, מציאות של פנים מול פנים.

מציאות שרואים גם את ה"פנים" - אראה את הפנים של בעלי, אראה גם את הבפנים של בעלי, את הנשמה שלו - וזו תהיה מציאות מתוקנת שתוכל לקרב עוד ביננו.

מציאות בה אראה את הפנים של אשתי, את הבפנים שלה, את הנשמה שלה - היא מציאות מתוקנת שתוכל לקרב עוד ביננו.

 

המבט על הזה,

מעל,

יכול ליצור גם אצלנו מעל הטבע.

מעל הטבע האנושי שלנו.

להתגבר.

להתגדל.

להרחיב את כוחות הנפש שלנו.

לעלות מעלה מעלה.

להביט גם מעלה. לקב"ה. שהכל מאיתו. והוא משרה שכינתו ביננו.

ללמוד ממנו ולהביט גם אנחנו מעל הסיטואציה, מעל הפגיעות שלנו, 

לנסות לראות *גם* את הצד השני (גם ולא רק, לא לבטל את עצמינו חלילה, לא להתכחש לרגשות שלנו חלילה, אלא להיפך - להכיר בהם. לתת להם מקום. להבין אותם. לעומק.

ובהמשך נוכל גם לתווך ולתקשר זאת *נכון* לבן/בת זוגנו)

לנסות לראות מה עובר ועבר שם במחשבתו, ברגשותיו, בנשמתו?

 

ולעיתם דווקא *מתוך הקושי*, מתוך הקושי הכי הכי עצום אפילו -

מ-קץ

עת צרה היא ליעקב ו*ממנה* יוושע -

וגם אם הכי חשוך וקשה - עלות השחר עוד תגיע. וקרובה מאין כמותה.

ודווקא מתוך החושך הכי גדול - נדליק את האור. 

בלב שלנו.

בלב של החצי השני שלנו.

נראה גם את האור שבו/בה.

את כל הטוב שבו/בה.

נבין מתוך עוצמות הכאב במבט על מה היה כאן בעצם,

מה הוביל לכך,

מה אני הכי הייתי צריך שם?

מה אשתי הכי הייתה צריכה שם?

 

לכן נזכור -

כשאנחנו במשבר - זו הזדמנות נדירה ועמוקה בשבילנו לתקן.
לתקן את עצמנו.
לתקן את החיים שלנו.
לתקן מה ששבור לנו בחיים האלה.

כשאנחנו נמצאים במשבר -
יש לנו גם הזדמנות נדירה להיות "משבירים לעצמנו"
כמו יוסף הצדיק, שהיה המשביר במצרים,
בזכותו לכל העם היה מזון ויכולת קיום ל7 שנים שלמות.

גם אנחנו -
אם נשכיל להבין מה המשבר הזה שאנו חווים אומר לנו?
מה הוא אומר עלינו?
מה הוא אומר על המקום שאנו נמצאים בחיים?
מה בו כואב לנו הכי הרבה?
מה הוא גורם לנו לחשוב, להרגיש ולרצות הכי הרבה?
אם נענה לעצמנו על כל אלה -
נוכל לזכות ולהיות המשבירים של עצמנו.
לגרום לנו להיות ניזונים יותר,
להיות חיים יותר,
להיות שלמים יותר
להיות מרוצים יותר.

כשאנחנו נמצאים במשבר - 
ניתן לנו "שובר" במתנה.
כן,
לפעמים
המשבר הוא מתנה.
כי בלעדיו לא היינו עוצרים רגע להסתכל בחיים שלנו.
לראות איפה כואב, איפה קשה,
איפה רע,
מה צריך לתקן,
מה לא הולך אפילו שניסינו בכוח זמן רב,
מה דרוש תיקון לשבר הזה.

קיבלנו שובר חינם להזדמנות חד פעמית להפוך את החיים שלנו למשהו טוב יותר.

 

כשיש משבר,
אפשר לקחת את המשבר הזה,
להתעלם, לכאוב ולבכות ולא באמת לשנות משהו בחיים שלנו.

אבל אפשר גם אחרת.

אפשר גם לתקן את השבור.
אפשר גם לזכות בשובר מתנה להתבוננות מעמיקה על החיים שלנו.
אפשר גם ללמוד ממנו ובזכותו להיות המשבירים הראשיים של עצמנו.
"המשביר לצרכן"
וה"צרכן" הזה הוא אני. לי אני צריך להיות המשביר.

 

נר החיים

הנר שמסמל את החיים, "נר ה' נשמת אדם",

והטומאה - מסמלת היא את היעדר החיים.

"טמא" משורש א.ט.ם - אטום - היעדר חיים.

ביצית שיכלה להיות מופרית אך לא הופרתה - תגיע הוסת ותהיה כאן מציאות של היעדר חיים = טומאה.

תינוק שיצא לאוויר העולם וכבר איננו בתוך גופה של אימו - יש כאן מציאות של היעדר חיים בתוך הגוף = טומאה.

אדם שהתקרב למת, נגע במת - יש כאן מציאות של היעדר חיים = טומאה.

הטומאה היא היעדר החיים.

וכאשר אני עם אשתי/בעלי אני רואה חיים.

"ראה חיים עם האישה אשר אהבת"

איתה, ורק איתה אני אראה חיים.

איתו, ורק איתו אני אראה חיים.

ואם חלילה אפזול הצידה ולא אהיה בבלעדיות ונאמנות לאשתי/לבעלי - כאן יש טומאה. כאן יש היעדר חיים. כאן אראה מר. 

כאן היוונים רוצים להשכיחם מחוקי תורתך, לטמא את הקדוש לנו, להכניס עבודה זרה בליבנו.

נתחזק בחיים.

בשלמות.

בשלום.

בבלעדיות.

"ראה חיים עם האישה אשר אהבת" - נשואים טריים

 

רק איתה, עם אשתך, אתה יכול לראות *חיים*

 

רק לה, לאשתך, תשמור את האהבה שלך.

רק עבורה, עבור אשתך תהיה הגיבור שלה.

תהיה גבר. וגיבור. שלה. ועבורה.

לא לחפש להיות גיבור של אישה רנדומלית, אלא של אשתך.

לא לחפש לעזור ולסייע על חשבון הבית פנימה.

להשקיע את כל הטוב הענק הזה שבך – באשתך.

להסתכל *לה* בעיניים

לשמח *אותה*

להצחיק אותה

לפלרטט איתה

לכתוב לה מכתבים או הודעות משמחות במהלך היום

לשלוח לה אימוג'ים אוהבים

לראות מה קשה *לה*, מה אתה יכול לעשות עבורה? במה אתה יכול לעזור לה?

לראות עוד את כל הטוב הגדול הזה *בה*, במי שכרתת איתה ברית עולם.

 

אין לך דבר יותר יפה ושלם ואהוב ומדהים מהאהבה הזו בינך לבין אשתך.

אין שום דבר שיכול להתחרות בזה.

זה *באמת* הדבר הכי יפה ומדהים שקיים בעולם.

כמה יופי וטוב אתם יכולים לחוות!

אילו עוצמות של קירבה ואהבה ואושר יש בכוחכם לחוות! מרגש ומפעים עד כמה!

כמה היופי והטוב הזה יעשו לך טוב, לאשתך טוב, לילדים שלכם טוב, לקב"ה נחת גדולה, לעולם כולו טוב עצום.

 

-----------

 

"שמעי בת וראי והטי אוזנך" ושכחי כל עבודה זרה שבלב וכל גבר זר שאינו בעלך

והטי אוזנך וליבך לאישך שלך.

תהיי האישה שלו, ורק שלו.

שמרי את יופייך, את צחוקך, את ליבך רק לו.

ראי חיים ואהבה יחד איתו

כל כבודך בת מלך – רכזי פנימה, פנימה אל תוך ביתך, פנימה אל אישך.

השקיעי את כל הטוב הזה שנקרא את – בו.

להביט בו בעיניים

לשמח אותו

לצחוק איתו

להעריך ולתמוך בו

לאהוב אותו.

אין לך דבר יותר יפה ושלם ואהוב ומדהים מהאהבה הזו בינך לבין אישך.

אין שום דבר שיכול להתחרות בזה.

זה *באמת* הדבר הכי יפה ומדהים שקיים בעולם.

כמה יופי וטוב אתם יכולים לחוות!

אילו עוצמות של קירבה ואהבה ואושר יש בכוחכם לחוות! מרגש ומפעים עד כמה!

כמה היופי והטוב הזה יעשו לך טוב, לבעלך טוב, לילדים שלכם טוב, לקב"ה נחת גדולה, לעולם כולו טוב עצום.

אם מישהו רוצה גרסה מקוצרת פשוט אני..

הטקסט מדגיש את רעיון “נר איש וביתו”: חנוכה הוא זמן לחזור לבסיס הזוגי – איש ואשתו, פנימה אל הבית והקשר. מתוך חיזוק השלום, הקרבה והתקשורת בבית, ניתן להשפיע גם החוצה. הוא קורא לראות את בן/בת הזוג במבט על, מתוך הכרה בטוהר הנשמה והכוונות, גם כשיש פגיעה או משבר, ולזכור שדווקא הקושי הוא הזדמנות לצמיחה, תיקון והעמקת האהבה.

 

עוד מודגשת החשיבות של בלעדיות, נאמנות והשקעה רגשית בקשר הזוגי: לראות חיים רק עם בן/בת הזוג, להשקיע בהם את כל הטוב, החיבה, העזרה והשמחה, ולא לפזר את הכוחות החוצה. אהבה זוגית מתוקנת מביאה טוב לשני בני הזוג, לילדים, ולעולם כולו – והיא האור האמיתי שנדליק, במיוחד בימי חנוכה.

 

(GPT)

יש את הגרסה של די שרוטדי שרוט
נר איש וביתו - תדליקו אחד את השני.
במשמעות החיובית של המילה זו אחלה גירסה נגמרו לי השמות
תודהנפשי תערוג
לצערי אני לא מצליח לקרוא את הגרסה הארוכה
מנפלאות הAIנגמרו לי השמות
ממש במקום להעסיק קצרנית... 😅
ואני רק אגיד ששווה לקרוא את הגרסה הארוכה...בארץ אהבתי

קיצור זה טוב בשביל להבין על מה כתבת. אבל זה לא מעביר את התוכן באמת.

וכתבת כל כך מהמם וחזק שהיה לי שווה לקרוא הכל...❤️❤️

תודה רבה יקרה ❤️ ממש משמח לשמוע ב"ה 🙏נגמרו לי השמותאחרונה

אני באמת חושבת שללב ולהבעה של כל אדם ישנה חשיבות ולא תמיד ניתן להעבירה בהכרח בקיצור או בתימצות או בבינה מלאכותית, 

וכי יש מקום לזרימה, לעומק, למהות ולכוונת הלב שבאים מתוך האדם כפי שהם באותו רגע.

וגם מבינה לגמרי מהצד השני שקשה לקרוא אורך ולא אפשרי פעמים רבות מבחינת זמן, פניות, כוח וכו'

לכן בהחלט טוב שכל אחד יעשה כפי ראות עיניו והעדפותיו


 

ושוב תודה יקרה על הפידבק והמילים הטובות, מחמם את הלב לשמוע שהדברים נגעו בך 🙏❤️

תודה על הגירסה המקוצרתהעני ממעש
(התודה לפשוט אני ולצ'אט גיפיטו😅)נגמרו לי השמות

אולי יעניין אותך