שאלת תם (באמת). האם זה נכון.....אוהב א"י והעם

... מה שכתב נחמיה על בצלאל או זה סתם עלילת דם?

אתה מתכווןרחל=)
למשפט שיותר נעים לחשוב שהקוף הוא קרוב משפחה שלנו מאשר בצלאל?
יופי לך חוכמולוג!!אוהב א"י והעם

עליך ועל כמוכך אמר הכתוב:

 

  • "תְּמֵהַנִי אני אם יש בדור הזה שמקבל תוכחה. אם אמר לו "טול קיסם מבין שִׁנֶּיךָ" אמר לו "טול קורה מבין עֵינֶיךָ"!" (בבלי, מסכת ערכין – דף טז, עמוד א).

    הָרוֹצֶה לְשַׁקֵּר יַרְחִיק עֵדוּתוֹ
    השקרן מתאר לרוב דברים רחוקים שאי אפשר לבדוק אותם.

     

     
שיטוט קטן בויקיפדיה העלה שהוא אכן התגייס בגיל 28חופשיה לנפשי
לגבי השאר, אין לי שמץ.
חה חה חה!!! עשר שנים עשה לביתו ולאחר מכן הכריח את צהל.....אוהב א"י והעם

...ׁ(צהל לא צריך בעלי משפחה בגיל 28) לגייס אותו כדי שהוא לא יתוייג כמשתמט.

תודה נחמיה שהארת את עיננו לגבי מנהיג הציונות הדתית

.....חופשיה לנפשי
לא אגיב, לא משנה
אהבתי את הניק שלך...רחל=)
הוא לא 'עשה לביתו', הוא לא עשה כסףהסטורי
הוא למד כבחור ישיבה ואברך. מהצד (בזמן שרבים עוסקים במלצרות) הוא עסק בפעילות ציבורית חשובה למען העם והארץ.

את מי שהצבא לא צריך, הוא פשוט לא מגייס. אף אחד לא מכריח.
עשה עשה......אוהב א"י והעם

גם למד תורה, גם למד משפטים, הוציא תואר שני, התחתן , הקים משפחה ברוך השם  ולאחר מכן נזכר לשרת את המדינה

שנה וחצי. בחור ישראלי ממוצע עושה את זה בסדר הפוך.

תודה לאל גם פרנסה היתה לו כי כל הפעילות הזאת היא פעילות יקרה בארץ הקודש.

 

אחרי שתשב במעצר ותעבור חקירות שב"כ על פעילות למען העם והארץהסטורי
תדבר...

אגב, הזדהת כתומך 'דגל התורה'. הציבור שלהם ממש משרת שלוש שנים בגיל שמונה עשרה...
אז כן, בעייני מי שלומד תורה אשרי חלקו ומוצדק לחלוטין שידחה גיוס. רק הנסיון וההכרות מראים, שיש כאלו שבאמת לא פסיק פומם מגירסא, גם הם מתחתנים בשנים הללו., יש כאלו שלומדים (כמו סמוטריץ') בשעות אליהם מתחייבים (חותמים על 45 ש"ש) ובשאר הזמן עושים כסף בכל מיני דרכים וקומבינות (סמוטריץ' בזמן הזה נלחם ההשתלטות הערבית על אדמות הארץ, בשביל זה הוא גם למד משפטים!). ויש כאלו שמכלים את זמנם בהסתובבויות חסרות תוחלת.
בגיל 28 לא מתגייסים לצבא נקודה!!!!אוהב א"י והעם

1.מה היה קורה אם כולם היו מתגייסים בגיל 28 ועוד לשנה וחצי?

2. לא פלא שאתם, מעריצי המותגים, תתנו לו להגיע רחוק ככל שניתן בהנהגת המדינה.

3. יכול להיות שהוא מוכשר (הוא חייב להיות מוכשר כדי לעבור מסלול כזה) אבל הוא לא דוגמא לחיקוי בציונות הדתית.

4. תלמידי ישיבות תורתם אומנותם והם משתמטים במוצהר ולא מנסים להנות מכל העולמות.

5. ללמוד באונברסיטה במסלול החרדי כאשר אתה ציוני דתי זה אחלה קומבינה.

אתה לא מכיר את המציאותהסטורי
בוגרי ישיבות רבים מתגייסים בגיל מבוגר. שאלת מה היה קורה אילו... אינה רלוונטית.

גם המסלולים באקדמיה, לא מותאמים לבעלי דעות כאלו או אחרות בדווקא. הם מיועדים לאפשר לבוגרי שנות ישיבה ארוכות להשתלב באקדמיה - המדינה רוצה את זה ולכן היא הקימה.
מילים מכובסות לקומבינות. לא כל אחד יכול לעשות את זהאוהב א"י והעם


מילים מכובסות זה לדבר גבוהה גבוהה על ארץ ישראלהסטורי
ולקבוע את מגוריך בחו"ל...
אני מודה שהשלטון בארץ ישראל מופקר אבל לעולם....אוהב א"י והעם

...לא אדבר רעה על ארץ ישראל. נהפוך הוא כמו כל יהודי ירא שמיים יש לי זכות וגם חובה לדבר על אהבת ארץ ישראל וכל מי שמסלף את דברי חוטא בהוצאת דיבה. לאף אחד אין מונופול על אהבת ארץ ישראל.

 

עליך ועל כמוך אמר הכתוב:

 

  • "תְּמֵהַנִי אני אם יש בדור הזה שמקבל תוכחה. אם אמר לו "טול קיסם מבין שִׁנֶּיךָ" אמר לו "טול קורה מבין עֵינֶיךָ"!" (בבלי, מסכת ערכין – דף טז, עמוד א).

    הָרוֹצֶה לְשַׁקֵּר יַרְחִיק עֵדוּתוֹ
    השקרן מתאר לרוב דברים רחוקים שאי אפשר לבדוק אותם.

     

סמוטריץ' הג'ובניק עדיף על גנץ הקרבי, זה בטוחshaulreznik


לפחות אתה מסכים שהוא גובניק. גם זה התקדמותאוהב א"י והעם


כמו כן, אני לא מתייחס אל שירות צבאי כאל צל"ש אולטימטיביshaulreznik

בגילו לאף אחד לא אמור להיות אכפת מה הוא עשה או לא עשה בצבא, יש לסמוטריץ' מספיק הישגים בזירה הציבורית.

אין שום סיבה שאזרח בעל פרופיל גבוהה לא יעשה צבא בגיל 18!!!!אוהב א"י והעם


למה, הצבא ביטל את מסגרות ההסדר?shaulreznik

הצבא לא משחרר מדי שנה כ-15% מכלל המתגייסים בגלל סיבות כאלה ואחרות? הצבא לא באמת זקוק לכוח עבודה המוני, וזאת הסיבה שלא כולם מקפצים על ג'בלאות. 

אף פעם הצבא לא דחה אזרח בריא שרוצה לרוץ על גבלאות....אוהב א"י והעם

וזאת הנקודה לטעמי לגבי האיש הנידון. לא רק שהוא דחה את שרותו בעשר שנים ולא רק שהוא שירת כגובניק ולא רק שהוא שרת שנה וחצי אלה שבסופו של דבר סיבת הדחיה היתה צרכיו האישיים בלבד כלומר תואר אוניברסיטאי שני , חתונה והקמת משפחה. זה לא בחור ישיבה שתורתו אומנותו זה בחור שיודע להסתדר אולי בגלל שהוא מחובר למקומות הנכונים.

גם אני הייתי עתודאי ודחיתי את הגיוס שלי (לא בעשר שנים) לצורך לימודים אבל לא רק שהתגייסתי ותרמתי לצבא רבות בזכות הידע שרכשתי בלימודים אלה שהוספתי שנת קבע לשרותי הרגיל.

ידידי אך שלא תסתכל על זה זה לא נראה טוב. דחיה של 10 שנים לצרכים אישיים ושירות של שנה וחצי זה ממש יוצא דופן.

אתה אמיתי?! לפני הבחירות הצהרת על תמיכה בדגל התורההסטורי
שהדגל המרכזי והעיסוק המרכזי שלה הוא בלדאוג שלא יגייסו את בחורי הישיבות.
בחור שתורתו אומנותו שיושב כל היום ולעס מסכתות, פטור.אוהב א"י והעם

זה לא בחור ישיבה שתורתו אומנותו זה בחור שיודע להסתדר אולי בגלל שהוא מחובר למקומות הנכונים.

גם אני הייתי עתודאי ודחיתי את הגיוס שלי (לא בעשר שנים) לצורך לימודים אבל לא רק שהתגייסתי ותרמתי לצבא רבות בזכות הידע שרכשתי בלימודים אלה שהוספתי שנת קבע לשרותי הרגיל.

ידידי אך שלא תסתכל על זה זה לא נראה טוב. דחיה של 10 שנים לצרכים אישיים ושירות של שנה וחצי זה ממש יוצא דופן.

 

אז לידיעתך - דגל התורה נאבקת על מניעת גייוסהסטורי
של כל בחורי הישיבה. כולל אלו שלומדים מעט מאוד. כל הוויכוח בינם לבין 'הפלג', הוא על אלו שכבר יושבים על הברזלים.

סמוטריץ' בהחלט ישב ולמד. בזמן שאלו שגפני מגן עליהם כשהם נתפסים כמלצרים וכד', מחוץ לשעות הלימוד - הוא עסק בפעילות למען העם והארץ. של נעליך מעל רגליך, לפני שאתה מבקר אותו, ממקום מושבך על סיר הבשר בגלות.
ראשית אני משיל את נעלי מעל רגלי רק לפני השם!!!אוהב א"י והעם
עבר עריכה על ידי אוהב א"י והעם בתאריך י' בסיון תשע"ט 11:49

שנית איך שלא תסתכל על זה אז:

1. ללמוד עד גיל 28? להתגייס לשנה וחצי? כמה עושים את זה מתוך כל אילו שמבקשים דחיה?

2.למה לא לתת את הפריבילגיה הזאת לכולם ולא רק ליחידי סגולה?

3.האם הצבא צריך חייל בן 28  ועוד לשנה וחצי?

4. מה ההבדל בין אברכים שלומדים קצת תורה ומתבטלים בשאר הזמן לדבריך, לבין הנידון שלמד משפטים ותואר שני במשפט צבורי ובן לאומי בשאר הזמן ?  מה גם שהראשונים מתוייגים כמשתמטים והנידון בזכות גיוסו בגיל 28 לשנה וחצי טהר את עצמו מתיוג זה?

לבסוף ברצוני לציין שאין לי שום דיעה קדומה על האיש. נהפוך הוא

אני תקווה שדיעותיו ייושמו סוף סוף על ידי ממשלה ימנית אמיתית וכל הנהנתנים העכשיויים סוף סוף יבצעו את מה שהם מוכרים לציבור לפני כל בחירות.

אמן כן יהי רצון.

מה אתה שׂח?הבעטליר החמישי

אני אדון אותך לכף זכות שאתה לא גר פה ולא נמצא באמת בעניינים.

על אקדמיזציה לחרדים שמעת? דחיית צבא בשביל התואר. תואר שלא קשור בכלל לשירות, שלא כמו בעתודה. לא לימוד תורה ולא בטיך. ומי מקדם את זה אם לא חברי הכנסת החרדים?

בנדוד שלי חרדי מודרני, פרופיל 97, אינו "לועס מסכתות", בלשון המעטה. הוא דחה גיוס באמתלת "תורתו אומנתו". וכעת עושה תואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה.

 

על מה התפוצץ עכשיו כל הסיפור עם ליברמן?

הרי חרדים יודעים שחלק גדול אצלם (אני מתאפק שלא לומר "רוב") לא יושב ולועס מסכתות. הם פשוט לא מסכימים לאמירה העקרונית שצריך להתגייס. אבל בגלל שיש להם עיניים הם בסוף הסכימו בקושי גדול להתפשר על מכסות - שקטנות בהרבה ממספר המתגייסים, דרך אגב. ליברמן רצה שהמכסות יעוגנו בחוק ושעם השנים המכסה תגדל. החרדים התעקשו שהמכסה תהיה תלויה בהחלטת ממשלה - שהם חלק ממנה, מה שאומר מכסה השואפת ל0%.

 

אה, וסיפור אחרון. אני מכיר מקרוב חבר חרדל"י, בפרופיל ג'ובניק כלשהו. הוא אמר לעצמו, אם כבר ג'וב אז דרך סביבה תורנית. ניסה להתגייס דרך שח"ר, להיות מתכנת בצבא. החרדים שם סיננו אותו כי הוא ציוני ("איזה אבסורד", הוא סיפר לי, "מתקשר אלי מישהו מהצבא וטוען שלא התקבלתי למסלול כי אני ציוני"). בסוף הם שלחו אותו לקבל פטור.

תודה אבל תענה לי בכנות....אוהב א"י והעם

1. ללמוד עד גיל 28? להתגייס לשנה וחצי? כמה עושים את זה מתוך כל אילו שמבקשים דחיה?

2.למה לא לתת את הפריבילגיה הזאת לכולם ולא רק ליחידי סגולה?

3.האם הצבא צריך חייל בן 28  ועוד לשנה וחצי?

 

עונה בכנותהבעטליר החמישי

1. רוב מי שמבקש דחייה של תורתו אומנותו - מצבו הרבה יותר גרוע. הוא יכול לקבל פטור גיל כבר בגיל 24 (!) ולא להתגייס בכלל.

 

2. שאלה טובה, אתה מוזמן לשאול את מפלגת דגל התורה שמאפשרת את זה להמונים, ומתעקשת שלא יהיה על זה שום מכסה שלא הם קובעים אותה.

 

3. אני לא יודע. ראוי לשאול את הצבא. אם הצבא בכל זאת גייס את סמוטריץ' זה אומר אחד משני דברים- או שזה עדיין עוזר לצבא. או שההתנהלות של הצבא מטומטמת והוא מגייס אנשים גם כשלא צריך.

עונה בכנות:הבעטליר החמישי

1. רוב מי שמבקש דחייה של תורתו אומנותו - מצבו הרבה יותר גרוע. הוא יכול לקבל פטור גיל כבר בגיל 24 (!) ולא להתגייס בכלל.

 

2. שאלה טובה, אתה מוזמן לשאול את מפלגת דגל התורה שמאפשרת את זה להמונים, ומתעקשת שלא יהיה על זה שום מכסה שלא הם קובעים אותה.

 

3. אני לא יודע. ראוי לשאול את הצבא. אם הצבא בכל זאת גייס את סמוטריץ' זה אומר אחד משני דברים- או שזה עדיין עוזר לצבא. או שההתנהלות של הצבא מטומטמת והוא מגייס אנשים גם כשלא צריך.

רוב אלו שלומדים עד גיל 28 לא מתגייסים בכללהסטורי
גם אם הם עוזבים את הלימוד והולכים לעשות כסף.

ותנוח דעתך, בגיל כזה הצבא מגייס רק את מי שמועיל לו. בניגוד לגיל 18, שבו הצבא מגייס את כולם למרות כשלושים אחוז אבטלה סמויה.
סליחה ענית לי באמצע העריכה. הוספתי עוד קטע.אוהב א"י והעם

4. מה ההבדל בין אברכים שלומדים קצת תורה ומתבטלים בשאר הזמן לדבריך, לבין הנידון שלמד משפטים ותואר שני במשפט צבורי ובן לאומי בשאר הזמן ?  מה גם שהראשונים מתוייגים כמשתמטים והנידון בזכות גיוסו בגיל 28 לשנה וחצי טהר את עצמו מתיוג זה?

לבסוף ברצוני לציין שאין לי שום דיעה קדומה על האיש. נהפוך הוא

אני תקווה שדיעותיו ייושמו סוף סוף על ידי ממשלה ימנית אמיתית וכל הנהנתנים העכשיויים סוף סוף יבצעו את מה שהם מוכרים לציבור לפני כל בחירות.

אמן כן יהי רצון.

ההבדל נראה לעין-הבעטליר החמישי

הקשב למה שפיך מדבר:

הם מתבטלים בשאר הזמן, הוא לא התבטל.

הם לא התגייסו אפילו לא לחצי שנה. הוא כן התגייס בסופו של דבר לשנה וחצי, אף שיכל לקבל פְּטוֹר בקלות.

 

(זה שהוא לבסוף אינו מתויג כמשתמט- זהו רווח נלווה. לא בשביל זה אדם מתגייס.

אם החרדים לא רוצים להיחשב משתמטים הם מוזמנים להתגייס.

ומכל מקום, כמו שאתה רואה- זה עדיין לא כ"כ הועיל לו לטהר את שמו).

אתה מסתכל על זה בצורה חיובית ואני ....אוהב א"י והעם

מסתכל על זה בצורה לא חיובית (גם לא שלילית חלילה) פשוט כמו שכתבתי:

שהראשונים מתוייגים כמשתמטים והנידון בזכות גיוסו בגיל 28 לשנה וחצי טהר את עצמו מתיוג זה?

אין פה תמימות במעשה זה . יש פה תועלתיות לשמה. כבר אז הוא סימן את דרכו כפוליטיקאי.

לפחות עניתי לך על 3.5 שאלות...הבעטליר החמישי

ומכל מקום, גם אם אתה צודק ואין תמימות במעשה הזה, אינך יכול לומר שיש כאן פסול (בטח לא לעומת שאר החרדים שאינם מתגייסים כלל)-

אם הצבא לא היה צריך אותו- שלא יקבל אותו.

הצבא קיבל אותו? זבש"ו (של הצבא).  אתה לא יכול לקרוא לו משתמט.

חלילה, אין פסול במעשיו אבל התועלתיות שבמעשה.....אוהב א"י והעםאחרונה

...מפריעה לי. כשאנשים מונעים על ידי דרך פעולה של "לצאת בסדר" וכשהתוצאה הסופית היא צרכיהם האישיים

אז יש בזה טעם לפגם ביחוד שמדובר באיש ציבור.

תואר שני, דחית שירות ארוכה, הקמת משפחה, שירות מקוצר ונוח הם בהחלט צרכים אישיים.

לדוגמא הרבה פוליטיקים שמחליטים לקחת "פסק זמן" בודקים קודם כל שלא תפגע הפנסיה שלהם.

אם הוא משתמט, זה מעלה את יקרו אצלי אלפי מוניםאגמון החולה

זה אומר שהוא לא שייך לכת הזויה של מזוגגי עיניים ונבובי מוחין שסוגדים לאליל השרות צבאי, ומאמינים באוולתם הרבה שמי שלא זרק לפח 3 שנים על כלום ושום דבר תוך בזבוז כשרונותיו, אינו "תורם למדינה" (גם אם במהלך 3 השנים האלו הוא מצא תרופה לסרטן).

זה אומר שהוא לא שם על הלחץ החברתי ועושה מה שטוב לעם ישראל, וגם לעצמו. כפוליטיקאי הוא מהווה אנטי-תזה ראויה למפלגת הגנרלים. בניגוד לפרץ שמלקק את מגפיו של גנץ.

אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
אבל בתנאי אחד: אתם מקימים מפלגה ומריצים את עצמכם עם נבחרת. מה המצע של המפלגה שלכם? בונוס: מי האנשים שאתכם ברשימה?
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
הבעיה היתה ונשארה איוש המועמדים - ליצור נבחרת שתהיה מקובלת ואטרקטיבית על פלח משמעותי מציבור הבוחרים, שתוכל לזכות במספיק מנדטים כדי להגיע לייצוג הולם בכנסת.  
מה פתאוםזיויק
לוגית, אם לכל אחד היה תקציב, הרבה יותר היו רצים והיה לך היצע גדול יותר. בלי לקבוע אם זה מצב טוב יותר או להפך.
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
עבר עריכה על ידי פ.א. בתאריך כ"ו בכסלו תשפ"ו 7:27

באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.  

 

 בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים.  איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?

מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?

אני לצערי לא מכיר. 

חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
…על תאונות הדרכים הקטלניות. 
סורי בודד שברח מסוריה המושפלת הוא ראיה?נקדימון

אדם שבחר לא להיות קשור לאף צד במדינה שלו, ואז הגלה את עצמו למקום הכי רחוק שמצא על הגלובוס הוא הראיה שלך וממנו אתה רוצה ללמוד על מיליארד ערבים שיש בעולם?! מיליארד ערבים שחגגו את הטבח, ששומעים דרשות אנטישמיות שיוצאות מסעודיה, שלומדים על הג'יאהד הגדול ועל הג'יאהד הקטן, שמהללים שאהידים מטונפים, ושגדלים על חלוקת דאר-אל-חרב ודאר-אל-אסלאם.

זה כאילו שאתה טיפש מלידה.


ההרתעה הישראלית גדלה בשנתיים האלה, גירוש הוא פנטזיה שאפשר לממש, וכל דפריש - מרובא פריש. 

עוד הוכחה לאפסיות של ביבירועישםטוב

פשוט לא נתפס

 

 

 

 

ביבירועישםטוב

ביבי מתנהל *בדיוק* לפי התפיסה השמאלנית שאומרת - 

יש בעזה מיליון-2 חפים מפשע, אנשים ממש טובים.

למרבה הצער קבוצה טרוריסטית איכשהו השתלטה עליהם.

בגלל 7.10 ישראל נאלצה בלית ברירה לצאת למלחמה וחבל על כל הרוג ופצוע "לא מעורב".

עכשיו שחמאס כמעט נעקר אז ישראל כמובן תעזור לעזתים, האנשים הטובים והאיכותיים, להשתקם חזרה.

 

אתה קורא את מה שאתה מעלה כאן?!הסטורי
אין כאן שום דבר על ראש הממשלה. ארה"ב דורשת, נו שוויין. היו גם כותרות כאלו, רק לפני קצת יותר מחודש, על המחבלים ברפיח ש"ארה"ב דורשת שניתן להם לצאת" וכל שונאי נתניהו חגגו כאן. היא דרשה, הוא סירב. היום המחבלים הללו מתים או בכלא.
אתה קורא את מה ששלחת?ארץ השוקולדאחרונה

כי נראה שלא.

מדובר פה על דרישה אמריקאית, לא על מה שישראל עושה או מבצעת, אז אין פה הוכחה לכלום על נתניהו.


אפשר לנסות ללחוץ שלא יקרה אם באמת אכפת לך.

עכשיו אפשר להיות בטוחבינייש פתוח

חוק הגיוס לא יעבור בשום מתכונת. אלא אם כן יחליפו ממשלה (לא חייב בחירות, אבל זה תלוי במרכז הפוליטי שיפסיק להחרים את נתניהו) ויביאו לחוק שבאמת יגייס חרדים.

אני מקווה שכולם הבינו מזמן שלעולם לא נשיג שינוי בהידברות, שיתוף פעולה ובאופן הדרגתי.

במיוחד שהחוסר בחיילים די גדול וקריטי, אבל הוא קטן מאוד ביחס למיצוי המקסימלי של החרדים הבריאים בגיל גיוס.

אף אחד לא רוצה ולא צרייך לגייס את כל פונוביץ וכל מיר וכל ישיבת חברון ואת כל חסידות סאטמר ותולדות אהרון.

הסברתי את דבריך לנקדימון, לא כתבתי מה דעתיהסטורי

לגופם של דברים:


א.אני לא מדבר על 'שוויון בנטל' והמושג שוויון כשלעצמו לא מעניין אותי.

אין שוויון ולא היה שוויון. אי אפשר שיהיה שוויון - לא בין לוחמים ביחידות קרביות לג'ובניקים, לא בין אנשים עם מסוגלויות שונות ותפקידים שונים. הכי מביך זה לשמוע עיתונאים בוגרי גלי צה"ל, שהשירות הצבאי שלהם היה חסר כל סיכון, חסר כל מאמץ אמיתי והתרומה של השירות שלהם לבטחון ישראל היתה 0 עגול במקרה הטוב ובעיקר מקפצה לג'ובים הבאים בתקשורת, כזאת שאין לבוגרי שירות צבאי אמיתי - מדברים על הנטל והשוויון בו.


ב. צה"ל צריך להבנות מחדש, ליישר את המטרות, לחזור להיות צבא שמשימתו הראשית היא בטחון ישראל, שהקוד האתי שלו הוא כזה שעמינו וחיילנו קודמים לאוייב וקודמים לכל מיני ניסויים חברתיים של שוויון מדומה וקדמה עקומה. כחלק מזה, הצבא גם יתעדף את הצרכים של הלוחמים בקדושת המחנה, על פני דחיפת נשים לכל מיני מקומות, תוך הורדת הרף והעמדת שרפרף בבוחן מסלול.


ג. חלק מהבניין מחדש הזה, הוא צורך בהרבה יותר חיילים אמיתיים. הצורך הזה מצדיק גם גיוס חובה. צריך לוחמים בשדה הקרב, צריך בשביל שהם יוכלו להלחם תומכי לחימה בהתאם וצריך אנשי 'חזית שבעורף' כמו אנשי מודיעין וכד'.


ד. שאר משימות שאינן צורך ביטחוני ממשי, בין אם עושים אותן על מדים (גלי צהל, מורים חיילים, בדיקות קורונה, סיוד מעונית של מסתננים וכד') ובין אם לא (מה שמוגדר היום שירות לאומי/אזרחי לסוגיו) - אינן  אמורות להיות באחריות הצבא (למעט אולי מצבי חירום ממשיים) ואין שום סיבה להתייחס אליהן כשירות צבאי משום בחינה.


ה. זה נכון גם הלכתית - למחלמת מצווה הכל יוצאין, למשימות אחרות גם אם הן חשובות - מי שנדבו ליבו.


ו. ממילא איני רואה שום מקום להשוואה בין אחי החרדים, לאויבים הערבים.

את הערבים (למעט יחידים מהם שחפצים להיות בצד שלנו על מלא לשמוח בשמחתינו ולהצטער בצרתינו) צריך לגרש מהארץ. גם אם לא בשלו התנאים לכך - חובה להרחיק אותם מכל הקשר ביטחוני לא לאמן אותם בנשק, לא לתת להם להתקרב לנשק, לא לשפץ בסיסים של צה"ל (השתגענו לגמרי?!).

שירות לאומי למי שנשאר כאן? לא יודע, אולי זה יכול להיות סוג מודרני של ה'יהיו לך למס ועבדוך' של התורה. אין לזה קשר לחובה ההלכתית והלאומית של יציאה למלחמת מצווה.

שאלות שכל אדם חושב צריך לשאול את עצמו על כיפת ברזלסביר11

💡שאלות שכל אדם סביר צריך לשאול את עצמו לגבי כיפת ברזל וטיל החץ:

1. האם ראיתם אי פעם בעיניים שלכם- כשנאלצתם להיות בחוץ בזמן אזעקה -יירוט אמיתי של רקטה או טיל שעף בצורה אופיינית, וכיפת ברזל שמזנקת אליו ואכן פוגעת בו באמת? לא ראיתם.


ואם ראיתם סרטון כזה- כל איש מולטימדיה שעוסק בעיבוד סרטים ובפוטושופ יכול להראות שהסרט הוא מפוברק, אולי ברמה מקצועית יותר מהסרט המפוברק של שדה תימן, אך נוצר במסך המחשב ולא במציאות.

( יש ברשת כמה סרטים מפוברקים של פגיעה ,עם הסברים משכנעים של איש מקצוע שמראים שהם מפוברקים והפגיעה לא קרתה)


2. טילי תמוז ,גיל ,וכל טיל מכובד,  מראה צלב שהטיל מצלם בעצמו כיצד הוא מתקרב למטרה,

שהולכת וגדלה, עד שהמסך שחור כשהוא מפוצץ אותה.

האם ראיתם אי פעם סרטון כזה מכיפת ברזל?

אני בטוח שלא ראיתם.

ואם כן, איש מקצוע כנ"ל -יוכל להראות לכם שזה סרט מפוברק.


וכן לגבי יירוט של טיל על ידי טיל חץ.


האם לדעתכם קיימים סרטים של יירוט, אלא שמסתירים אותם מהציבור?

לא הגיוני לחשוב כך, כי סרטים כאלה יכולים רק להועיל ולהגביר את אמון הציבור במערכות.


3. 📢מדוע ,כשמתפרסם שהגיע טיל=רקטה לאיזור מסוים, ושהוא יורט בהצלחה, נשמעים באזור כמה פיצוצים .למה יותר מפיצוץ אחד,

כמה פעמים יכולה רקטה של האויב להתפוצץ?

הרי לאחר הפיצוץ הראשון הרקטה כבר לא קיימת יותר. אולי זה חתול בעל תשע נשמות?


4. ידוע שארהב השתתפה ומשתתפת בפיתוח  כיפת ברזל והחץ . האם אין לה אינטרס להגן על עצמה? הרי היא נמצאת בסכנת ירי טילים מכל ספינה רוסית שמתקרבת לחופי ארה"ב גם ממרחק גדול, כגון אלף/ אלפיים קילומטר.

אם כן ,למה ארה"ב לא רוכשת טילי כיפת ברזל או חץ מישראל?

ולהיפך, היא ביטלה עסקאות רכישה של הכיפה מישראל. למשל חפשו בגוגל : "ארה"ב לא תרכוש את מערכת כיפת".

מה שאומר שאין לארה"ב אמון 🤏 בטילים שהיא מייצרת על ידי ישראל.

🐣אבל לקידום מכירות- למה לא? כלומר ארה"ב, שמושקעת בכיפת ברזל וב- חץ,  יש לה אינטרס שמדינות שונות ירכשו מישראל את המערכות הללו, והיא תגזור קופון ברווח , מה שיכול להסביר מדוע גרמניה רכשה לאחרונה חץ3,

ומי יכול לשלול את הטענה שזהו תרגיל של איש העסקים טראמפ , שנתן לגרמניה את הכסף לרכישה?

אגב, גם סינגפור, שסיכמה שתרכוש מערכת כיפת ברזל מישראל- חזרה בה ולא ולא רכשה. חפשו בגוגל "סינגפור לא תרכוש כיפת".



כן ראיתי. פיזית.נקדימון
ולא אכפת לי איך קוראים לזה - זה פוגע ומציל חיים.
ראיתי מלאזוזיק העכבראחרונה

גם אתה היית רואה אם היית גר באיזורים מסויימים בארץ.

ראיתי כיפת ברזל רודף אחרי טיל ופוגע בו לפחות שלושים פעמים. ראיתי שיגורים של כיפת ברזל יוצאים מהקנים. ראיתי והחזקתי בידיים המון רסיסים - גם של מיירטים.

אולי מישהו השתיל לי שבב עם דמיונות לתוך הראש, כשנכנסים לעולם הקונספירציות אפשר להיות מאד פוריים ואין גבול לאפשרויות. 

ענין טכני פשוט -למה כדאי ליועמשיט והחבר'ה למרוחסביר11


לעיל בדקה 24:00 בימים אלה של  תחילת ואמצע דצמבר  מתבצע מהלך רוחבי של מחיקת כל השיחות וההתכתבויות

ביניהם ,כנראה כולל נשיא העליון והיועמשית,

פרט לכך שבווטסאפ הרבה התכתבויות מוגדרות למחיקה אוטומטית אחרי חודש עד שלושה , ולזה בדיוק הם מחכים ,שיעברו חודש עד שלושה חודשים מאוקטובר

ממילא לא ימצא שופט חוקר להחליף את היועמשיתכמו🐌תמס

שעומד בדרישות של השר לוין ושל בגץ גם יחד

כך או כך הפרשה ירדה מסדר היום הציבורי

מקווה שהפצר החדש יעשה ניקיון בפצריה

או לפחות תשתנה שם רוח המפקד

אבל תודה שהחזרת את הנושא החשוב הזה לדיון

ספוילרזיויק
לא יקרה
כבר קורה הם מגלגלים כולם אחריות על הפצריתכמו🐌תמסאחרונה

ומתנערים מזה.

עכשיו יש להם מפקד חדש

שימו לב: התרמות לישיבת פוניבז'שלג דאשתקד

חברים, אני מבקש לתאר כאן תופעה שנרמזה בכל מיני כתבות מוזרות שגוגל מעלה לי, אך על מימדיה לא פיללתי. אלמלא ראיתיה בבית כנסת אצלינו - לא האמנתי:

כידוע, לפני תקופה קצרה התקבלה הכרעה סופית - לכאורה - בנוגע למריבת רבת השנים בישיבת פוניבז'. המריבה הייתה, כזכור, בין הרבנים הוותיקים והיורשים הישירים של הישיבה, ובין הרב שמואל מרקוביץ' שראה בעצמו יורש אולטימטיבי לחלק גדול מהסמכויות בישיבה. הפסק של השופט חעשין, הדהד סברות של הרבה אנשים, ודרש מהרב מרקוביץ לסגת מכל הנכסים והסמכויות שהוחזקו על ידו, ולהסתלק עם תלמידיו מהישיבה לקראת סוף שנה"ל הנוכחית.

בפניבז', כצפוי, מריבה לא מסתיימת מהר כל כך. כבר יש דיבורים על ערעור (בפעם המי יודע כמה), וכן על דינר להקמת ישיבה חדשה, ועוד. ההפתעה שחיכתה לי מחוץ לבית הכנסת השכונתי, הייתה שני תלמידי ישיבה חינניים, שסיפרו שהם מישיבת פוניבז' ו"כידוע" רוצים לזרוק את הישיבה שלהם לרחוב,  ולכן הם מבקשים את עזרת הציבור. כמובן שהם לא סיפרו מי זה פוניבז', ואת מי רוצים לזרוק ולאן (הרי אם נער רוצה ללמוד תורה, לא תחסרנה ישיבות שתכלנה אותו ולא יחסרו רבנים שילמדו אותו בבחינת "ספי ליה כתורא"). ובכלל, ממתי בחורים צריכים לאסוף כסף לישיבה שלהם, הרי כל מטרת הישיבה היא כדי שיוכלו ללמוד תורה ללא טרדות (למעט זריקת סטנדרים/ לבנים/ ג'ורה, כתיבת גרפיטי, גניבת פראק או למצער, חסימות כבישים ברחבי הארץ).

כך או כך, ובאמת לא מתוך נקודת מבט של צד מסוים. דומני שרוב הציבור לא רואה בעין יפה את ההיאחזות של הרב מרקוביץ בקרנות המזבח, ודווקא הוא שבכל כך הרבה הזדמנויות היה יכול לסגת ולכבד את עצמו ואת התורה, ותמורת זאת הותיר את המריבה המסריחה הזו באוויר. כך, שגם אם הוא צודק ובאמת מגיע לו הכבוד המפוקפק הזה של "יורש ראשות ישיבת פוניבז' על פי פסק בית משפט", הרי שמרב ומרביץ תורה הציפייה היא אחרת.

לכן, אני מבקש ליידע את הציבור, שהתרומות הללו אינן לישיבת פוניבז' (אם מישהו כ"כ משתוקק לתרום לה), אלא לרב מרקוביץ, שעדיין מנסה לשוות אווירה של מלחמה, וגם אם יילך - רבים היו מצפים ממנו לעמוד בכוחות עצמו, כמו כל ראש ישיבה אחר (ואולי זו הבעיה התמידית, שבמקום לקבל דברים בזכות, מנסים לקבל דברים בכוח הירושה), ולא לשלוח את תלמידיו לקבץ נדבות.

מפליא אותי שאתה בכלל מביא את הסיפור/ידיעה הזו כאןזמירות
כי מה לציבור שלנו, דתי לאומי - ולחרדים של פוניבז'?
ביטלתי את הוראת הקבע לצדקה למוסד חרדיסודית
ונותנת לדתי לאומי שלומד בישיבה ועשה למעלה מ250 ימים בצבא 
הבאתי את הידיעהשלג דאשתקד

כי פגשתי אותם בבית כנסת באזור שלי, שהוא כללי, לאו דווקא חרדי.

הם אוספים כסף במקומות שאנשים תורמים, וזה לא בהכרח מקומות של חרדים. אז מחר אתה יכול לפגוש אותם מתחת לבית שלך.

הם הסכימו לקבל את הבורר הזהנקדימון

ועכשיו כשפסק נגדם, פתאום זה לא מתאים.

הם עושים חילול השם של הרמה השפלה ביותר.

בפעם הבאהברגוע
תגיד להם שלפי הפסק אסור להם לקרוא לעצמם פוניבז'.


ד"א זה לא כ"כ חריג שבחורי ישיבה מתרימים לישיבה שלהם

אולישלג דאשתקד

באמת לא מעניין אותי מי צודק ולמי מותר לקרוא לעצמו פוניבז'. בעיקרון מהמעט שאני מבין, רק מתחילת שנהל תשפ"ז יחול עליהם האיסור הזה, אבל זה באמת לא משנה.

ממה שאני מכיר בעולם החרדי, בחורים שאוספים כסף לישיבה, זה או לת"ת (תומכי תורה - עזרה של הישיבה לתלמידים וחתנים מעוטי יכולת) או אסיפת כספים נקודתית לבניית ספרייה וכדו' (כשהייתי בישיבה קטנה חרדית, היו אוספים לפני פורים לספרייה של הישיבה. אבל היה סתם בכמה רחובות ליד הישיבה, בעיקר כדי להעסיק את הילדים). וגם זה, בדרך כלל באזור מסוים או לפי כתובות של בוגרים. ככלל, תלמידים לא עומדים כמו בבית כנסת קבצנים ומתרימים בשביל האחזקה השוטפת של הישיבה שלהם.

לא הבנתיאוהב כל יהודי

נראה שאתה מזדהה כנראה עם צד אחד, ומעמיד פני תם כאילו אין לך דעה בעניין,

אני יושב בבית כנסת שאליו מגיעים המון בחורים לא פעם ולא פעמיים, לא בהכרח אוהב את זה,

אבל לא רואה בזה דבר כזה הזוי,

מה שאתה כותב זו דמגוגיה זולה במיטבה,

כמובן שיש הרבה ישיבות, אבל יש משפחות רבות שמבחינתם זו הישיבה שמייצגת את תפיסת עולמם, כמובן שזכותך המלאה כפי שנראה עשית לא לתרום, אבל כזו צרות עין, שאכפת לך שחלילה מישהו יתרום להם כמה פרוטות,

עוד לא ראיתי

אסביר לךשלג דאשתקד

אבל אני חייב לפתוח בזה שאתה משתמש בהרבה מילים שיפוטיות (מעמיד פני תם, דמגוגיה זולה במיטבה, כזו צרות עין). זה לא תמיד נעים לקרוא את זה. אבל זו הערת אגב.

לגופו של עניין:

אין לי דעה לגבי מי צודק בדיון עצמו. אין לי מושג על סמך מה הרב מרקוביץ חושב שמגיע לו והרב פלוני חןשב שלא מגיע לו. באמת אין לי מושג.

ברמה האישית, מבחינתי יש אנשים טובים בכל צד ובימים שהייתי בחרדי היו לי חברים משני הפלגים והערכתי מאוד את הנחמדעם והחכמים שביניהם, ללא הבדל. מבחינת קשר לצד מסוים בפוניבז' - צר לי ידידי, אין לי חיבה לישיבה הזו ולא למגזר שהיא מייצגת, משום כיוון.

מבחינת התנהלות, כתבתי בצורה ברורה בהודעה הראשונה, שלטעמי הרב מרקוביץ לא נהג בהגיון ובאחריות בכך שהוא לא עזב את פוניבז' מזמן והקים לו ישיבה משלו. הוא אדם אחד ועד כמה שהוא ראוי, הוא יוכל לבסס טת מעמדו בעצמו. בצד השני יושבים הרבה אנשים שנמצאים שם הרבה שנים וחלקם אינטגרליים בישיבה (כמו המנהל ואוספי הכספים וכו'), אז טבעי שהציפייה תהיה ממנו, לקום וללכת, לא מתוך צדק אלא דווקא מתוך אחריות לכבוד התורה (אתה לא תאמין, אבל ממש לאחרונה אמר לי את זה בדיוק, אדם שמאוד מחובר ושותף בהגיונות הפלג הירושלמי וכו).

עד כאן דברים שלא מאוד רלוונטיים לפתיחת השרשור, אבל הוצהרו בפירוש בפתיחת הדברים.


אני מדבר על תופעה שרב מבוגר רוצה לפתוח ישיבה, אז שיילך ויפתח ישיבה. למה הוא שולח בחורים לקבץ נדבות בבתי כנסת? קורה שישיבה עושה אירוע התרמה גדול והיא פונה לציבור, אבל זו תמיד ישיבה קיימת שפונה בדרכים יחסית מכובדות, לבוגרים, שכנים ומקסימום בפרסומות באינטרנט, ובוודאי לא שולחת תלמידים לשוטט ולקבץ נדבות. מה גם, שתמיד סרטון הישיבה וההיסטוריה שלה חשוף לציבור כפרסומת.

כאן מדובר בפנייה לציבור שמבזה את התלמידים, במצג שווא לציבור התורמים ובכלל בהקמת מוסד שלא ברור למה הוא מוקם. הרי אם מדובר בישיבה שנפתחת, למה שלא יסדרו את ההיבט הכלכלי בדיוק כמו כל ישיבה שמוקמת. הרי לא מדובר באנשים טיפשים או חסרי ניסיון.


זה מה שאני מבהיר, וכמובן מי שבא לו - שיתרום לאן שבא לו.

עוד מילה, אם זה חשוב ככשלג דאשתקד

אני לא בא להצדיק שום צד מבעלי המחלוקת. למעשה, כמעט מאז שהתחיחו המחלוקות היו אנשים טובים שניסו לשבת על הגדר או אפילו לפשר. המציאות היא ששני הצדדים דחו והפריעו לכל גורם כזה, וזה ממש לא כבוד גדול לאף אחד.

כן אציין שהתופעה הזו חוזרת על עצמה הרבה. גם במחלוקת היעב"ץ והרב אייבשיץ, היו רבנים שניסו לפשר וכמדומני הרב חיים רפפורט כתב אז בכאב שחבל שאף צד לא מוכן להקשיב ולהגיע להבנות.

ההסבר יותר פשוטארץ השוקולד

כשלא עובדים, כסף הופך לאישיו ובסוף פועלים באופן לא ראוי להשיג כסף.

כך כבר פירשו רבותינו על המשנה במסכת אבות:

"רַבָּן גַּמְלִיאֵל בְּנוֹ שֶׁל רַבִּי יְהוּדָה הַנָּשִׂיא אוֹמֵר:


 

יָפֶה תַּלְמוּד תּוֹרָה עִם דֶּרֶךְ אֶרֶץ,

שֶׁיְּגִיעַת שְׁנֵיהֶם מְשַׁכַּחַת עָוֹן.

וְכָל תּוֹרָה שֶׁאֵין עִמָּהּ מְלָאכָה,

סוֹפָהּ בְּטֵלָה וְגוֹרֶרֶת עָוֹן.

וְכָל הָעֲמֵלִים עִם הַצִּבּוּר,

יִהְיוּ עֲמֵלִים עִמָּהֶם לְשֵׁם שָׁמַיִם;

שֶׁזְּכוּת אֲבוֹתָם מְסַיַּעְתָּן,

וְצִדְקָתָם עוֹמֶדֶת לָעַד.

וְאַתֶּם,

מַעֲלֶה אֲנִי עֲלֵיכֶם שָׂכָר הַרְבֵּה כְּאִלּוּ עֲשִׂיתֶם:" (מסכת אבות פרק ב משנה ב)

 

רש"י שם:

"שיגיעת שניהם משכחת עון. שמתוך שהוא לומד ועוסק בתורה ובסחורה להתפרנס אינו חומד וגוזל ממון אחרים:"
 

הרמב"ם שם:

"רוצה לומר בדרך ארץ הנה - העוסק בפרנסה.


 

ואמרו וגוררת עון - כמו שבארנו במקום אחר, אמרו "סופו, שהוא מלסטם את הבריות"."


 

הרב עובדיה מברטנורא שם:

"דרך ארץ - מלאכה או סחורה:


 

שיגיעת שניהם משכחת עון - שהתורה מתשת כחו של אדם, והמלאכה מפרכת ומשברת את הגוף, ומתוך כך יצר הרע בטל ממנו:


 

וכל תורה שאין עמה מלאכה - ואם תאמר יהא עמל בתורה תמיד ויגיעתה תהא משכחת עון, ומה צורך למלאכה, לכך הוזקק לומר וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה, לפי שאי אפשר לו בלא מזונות, ומלסטם את הבריות ומשכח תלמודו:"

 

הטור:

"ואחר כך ילך לעסקיו, דכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עון, שאם אין לו מה יאכל העוני יעבירנו על דעת קונו.

ומ"מ לא יעשה מלאכתו עיקר אלא עראי ותורתו קבע, כמו שמצינו בחסידים הראשונים שהיו עושין מלאכתן עראי ותורתן קבע וזה וזה נתקיים בידן, כי אין מעצור לה' להושיע ברב או במעט.

וישא ויתן באמונה, ויזהר מלהזכיר שם שמים לבטלה, שבכל מקום שהזכרת השם מצויה מיתה מצויה.

ומאד מאד יזהר אדם בענין השבועה, שהרבה הפליגו רבותינו בענין שבועת שקר, ואפילו לישבע באמת, כמו שאמרו אלף עיירות היו לו לינאי המלך וכולם נחרבו מחמת שבועת אמת.

ויזהר מלהשתתף עם העו"ג, דשמא יתחייב לו שבועה וישבע בשם יראתו ועובר משום לא ישמע על פיך. מיהו אם נשתתף ונתחייב לו שבועה, יכול לקבלה. ומיהו אין כל אדם יכול לעמוד בזו, וגם רש"י התירם שאין עכשיו עו"ג." (טור אורח חיים סימן קנו)

 


הבית יוסף:

"ואח"כ ילך לעסקיו וכו' כלומר ולא תימא למה אתה אומר ילך לעסקיו יותר טוב היה לו שילמוד לעולם בתורה לכך אמר מדה טובה הוא שילך לעסקיו כדתנן (פ"ב דאבות) כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה כלומר שיכלה ממונו ואח"כ יצטרך לחזור אחר פרנסתו ולא יוכל אפי' לקבוע עתים לתורה וגם יגרום לו עון כי העוני יעבירנו על דעת קונו." (על הטור באורח חיים סימן קנו וכך הוא פסק בשולחן ערוך)

 

"ואחר כך ילך לעסקיו דכל תורה שאין עמה מלאכה מה שהביא רבינו הסיפא ולא הביא הרישא יפה ת"ת עם ד"א וכו' הוא לפי דנראה דהתנא מדבר בשתי כתות מישראל הא' הם התגרים דפורשין בספינות הים והולכים בסחורות בדרך רחוקה וארז"ל ולא מעבר לים היא לא תמצא תורה בתגרין ועליהם אמר יפה תורה עם ד"א דאצל כת זו ד"א עיקר והתורה טפלה ולכן אמר יפה הוא דיהיה יודע מה שכתוב בתורה שיגיעת שניהם משכחת עון וכת אחרת הם לומדי תורה ויושבים בביתם שהתורה אצלם הוא עיקר אמר עליהם וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון דבכת זו צריך שיתפרנס במלאכה והוא יושב בביתו ועוסק בתורה כי בזה יש לתורה קיום אצל כת זו. ורבינו מדבר כאן בכת זו שיושבי' בביתם ומתפרנסים במלאכה או בשאר עסקים כגון רבית וכיוצא כדי שיוכל לישב בביתו וללמוד תורה על כן הביא על זה הסיפא נ"ל אמת וצדק:" (על הטור באורח חיים סימן קנו)

 

רבותינו היו חכמים, מי שמשנה ופועל נגדם בסוף משלם מחיר.

מי אמר שהוא לא עובד? ראשות ישיבה זה עבודהקעלעברימבאר

בפני עצמה, ניהול חינוכי של המוסד.

 

אחרת גם הטענה שלך צריכה להיות מופנת לראשי ישיבה/רבני עיר/ר"מים בציונות הדתית שמקבלים על זה משכורת.

 

חוץ מזה שכל ישיבה זקוקה לתקציב, כמו שתיאטרון הבימה זקוק לתקציב או כל מוסד

מי אמר שדיברתי עליו?ארץ השוקולד

לגבי ראשות ישיבה והיתר להתפרנס מלימוד תורה - זה אכן נושא השרוי במחלוקת בין הפוסקים.

(בכלל, זה קצת עצוב שכל כך הרבה לומדים תורה בישיבות ובודדים מהם למדו הלכות תלמוד תורה מהתחלה ועד סוף ברמב"ם או בטור או בשולחן ערוך...

זה כמו שאנשים לא ילמדו הלכות חגים לקראת החגים.)


 

זה שהטענה נכונה על רבים בציונות הדתית זה לא סותר את נכונותה.


 

לא הבנתי איך הטענה שלך בסוף רלוונטית להלכה או לדברי רבותינו.

(ואגב, אפשר לוותר על התקציבים לשניהם)

לא מצדיק רק מסבירדרור אל
לגמרי מחוץ לעניין, אני דתי לאומי, ולא הייתי תורם לאף צד שם.


אבל ממה שאני מבין, זה הרבה יותר מסכסוך פרטי בין גיסים. זה הפך לוויכוח מגזרי בין פלגים אידיאולוגים ליטאים.


הנקודה היא לא למצוא מקום ללמוד. באמת שיש הרבה מקומות. הויכוח הוא מיהו הפלג האידיאולוגי שממשיך את המותג "פוניבז', אם הישיבות". לכן זה לא סתם לפרוש ולהקים במקום אחר.


כמובן שמבחינתי זו בדיוק הסיבה לא לתרום, רק מסביר למה זה לגיטימי מבחינתם.

זה בערךדרור אל
כמו שאם בישיבת מרכז נגיד, היה קם פלג אידיאולוגי שמתנגד להנפת דגלי ישראל וגיוס לצבא. ומצליח משפטית לקבל את הזכויות על הישיבה.


ברור שלא הינו בקלות מוותרים.

אני נתקלתי גם, אבל בעיקר בעולם החרדימשה

שאני קצת עובד בו.

אני לא חושב שאתה מציג את הרב מרקוביץ בצורה נאמנה.ימח שם עראפת
ניכר שיש לך דעה אישית אודותיו ואתה דוחף אותה. אני מזכיר שמי שהתחילו את האלימות לא היו תלמידי הרב מרקוביץ.
צר לישלג דאשתקד

אין לי שום דעה אישית עליו. כעיקרון למדתי בבני ברק בשנים קשות וחוויתי את האלימות שהייתה בעת הפילוג עצמו (לפני כ21 שנה, לאחר פטירת הרב ברמן זצ"ל). היו לי חברים משני הצדדים, כולל בנו של הרב מקרוביץ עצמו.

עדיין אני חושב, שאם אדם אחד חושב שמגיע לו משהו ובכדי להשיג את זה הוא יצטרך לבלגן סדרי בראשית, הייתי מאוד מעריך אם הוא היה מוותר - וכל עוד מדובר בתלמיד חכם ובבלגן כל כך עוצמתי, בפירוש הייתי מצפה שהוא יעשה את הצעד הזה - זה לא אומר שהוא טועה או שהוא לא בסדר, הבהרתי את זה קודם ואני חוזר ומבהיר את זה שוב.

אני לא בטוח שאת האלימות הפעיל צד פלוני או אלמוני, המריבות הראשוניות בפוניבז' התחילו עוד לפני הרב מרקוביץ (כמדומני שגם אז צד "המחבלים" היה אלים ומחלל שם שמים גדול בהרבה מ"השונאים", ואכן השונאים הבינו את משמעות המחלוקת ולקחו צעד אחורה כפי שראוי לנהוג). לכן כלל לא הזכרתי את האלימות בדבריי (רק לגלגתי שיש לזה לגיטימציה בישיבת פוניבז', אבל לא התכוונתי בהכרח לצד מסוים).

כדי להבין איך כן אמורים להתנהג במצב כזה, אני מציע לך להסתכל על מריבות דומות שאירעו בישיבות שונות: במרכז הרב, הרצי"ה לא הסתדר עם הרב אריאלי, אז הרב אריאלי עזב והמשיך את הרבצת התורה שלו באופן שכולם היו מרוצים; הרב שפירא לא הסתדר עם הרב טאו, אז הרב טאו עזב והקים לעצמו ישיבה משלו, היה קצת מריבות הם לא הפכו את הישיבה לזירת קרב ואת התלמידים ללוחמים/קבצנים; בישיבת חברון היו לא מעט מריבות - עם הרב חיים סרנא (ובכלל זה עם הרב פרבשטיין), הרב אזרחי, הרב זקס ועוד ועוד - איכשהו הישיבה הצליחה להישאר שפויה, ומקסימום הלך תלמיד חכם ומימן בעצמו ישיבה למי שאוהב אותו ורוצה לשתות את דבריו בצמא (ולא תמיד זה קל, תבדוק כמה היה קשה לתחזק כלכלית את ישיבת עטרת ישראל, וכמה כסף וזמן ודיני תורה היו עד שישיבת כנסת הגדולה עמדה על הרגליים). גם אם היו מריבות קטנות, הן הסתיימו מהר, ובוודאי שלא ציפו שהתלמידים יסתובבו ברחובות כדי לגייס כסף. בישיבת גרודנא, איך שהתחילו מריבות, הרבנים המבוזים הודיעו שכל התלמידים הולכים הביתה עד להודעה חדשה, ואכן קבוצת התומכים שלהם פתרה את הבעיה תוך שבוע-שבועיים.

נתתי לך רשימה די ארוכה של אנשים לא פחות יפים, חכמים וצודקים מהרב מרקוביץ, ואתה רואה ארסנל של פרקטיקות שמשאירות את המריבות במקום מכובד ופותרת את הבעיה בלי להפוך את התלמידים ל"מוציאים לפועל" של הרב שלהם. על זה אני מדבר, ופירוש לא על צדק ויושר ולמי מגיע.

תמונה AI של סופת ביירון. מה דעתכם על זה?נ א

אהבתיסודיתאחרונה

אולי יעניין אותך