"תניא רבי עקיבא אומר יכול יניח אדם תפילין בשבתות וימים טובים, ת"ל "והיה לאות על ידך ולטוטפות בין עיניך" מי שצריכין אות, יצאו שבתות וימים טובים שהן גופן אות" (מנחות לו)
מלבד הפירוש הפשוט ששבתות וימים טובים אות הם בעצמם ואינם נזקקים לאות אחר, יש כאן כוונה עמוקה יותר, שבשבת ויו"ט מתגלה גם קדושת הגוף של ישראל במלוא הוד קודשה. מעתה, הגוף איננו באותה הבחינה של ימי החול, בחינה שבה ראוי לקרוא ליד בשם יד ולעין בשם עין. בשבת ויו"ט מתעלה גם הגוף לנשמה, ושוב אין יד ועין, כי שם חדש ושם אחר למו- יד דנשמה ועין דנשמה.
(מי מרום יג, כה)






