היי,מה נשמע אנשים?עלומה!

מה שלומכם? יש פה וותיקים שזוכרים אותי?

 

וואי כמה זמן לא הייתי פה

 

יש לי בעיה קטנטנה

 

אני יודעת מי אני אבל אני לא יודעת איך להגדיר את זה בהגדרות שבני אדם רגילים להגדיר, 

 

חרדי או דתי לאומי (חרדלי)

 

אני באמת לא סגורה על אחד מה-2 האלה, אני חושבת שאולי אני לא מכירה מספיר בכלל את המגזר החרדלי לכן אני לא יודעת באמת אם זה מתאים או לא, אבל צריך לבדוק כל בן אדם לחוד ולא ללכת לפי  הגדרות כוללניות אבל מה אני יעשה שככה העולם עובד?  אני לא יודעת איפה לחפש ומה ואיך

 

 

אולי אני ימשיך לחכות שהוא ינחת עלי מהשמיים?

 

אבל אני כבר נהיית זקנה (בת 20)

 

ואני לא יודעת איפה מוצאים אנשים שפשוט הולכים עם האמת שלהם ולוקחים את הדברים הטובים מכל מגזר והם עובדי ה' באמת

 

אוף, ה' תעזור

 

 

אם יש לכם רעיון איפה למצוא אנשים כאלה מתוקים אשמח לשמוע

 

שבת שלום

 

 

כמה נקודות:אוויל מחריש
1) לפי הבנתי ההבדל בין חרדי לחרדי לאומי מתבטא ביחס לכלל ישראל, מדינת ישראל וכל הקשור אליה, תורה, מצוות, עולם החול, אז תתחילי מלבחון מה עמדך בנושאים אלה.
2) לא כל אחד שהולך עם האמת שלו הולך עם האמת האמיתית, אמת פרטית היא ממאפייני התרבות הפוסטמודרנית, אז תבחני אם זה מה שאת רוצה בכלל.
3) האם כל מגזר כולל מבחינתך גם חילונים? חרדים? שמאלנים? מתנחלים? וכו׳ מה את מצפה לקחת ומאיפה?
4) איך ניתן לדעת מי עובד ה׳ באמת? ולמה את רוצה אחד כזה?
..והוא ישמיענו
עבר עריכה על ידי והוא ישמיענו בתאריך א' באב תשע"ט 15:25
עבר עריכה על ידי והוא ישמיענו בתאריך א' באב תשע"ט 15:24
נראה שהיא מתכוונת לאדם שהולך אחרי המהות הפנימית שלו, כמובן מתוך הקישור לכלל ולאמת האלוקית ולא ממקום פרטי ולא קדוש- זו ודאי לא הכוונה.

אדם שכזה שחייו אמיתיים ומלאי משמעות, לא מעניין אותו הגדרות. מעניין אותו בחיים רק דבר אחד- עבודת ה'! לעשות נחת רוח לבורא.
הוא משתדל לאחד בין כל הכוחות שלו- שהרי הוא רוצה לעבוד את ה' בשלימות, ולכן הוא לא מוכן לקבל כל סתירה בין עבודת ה' לאהבת ישראל. הוא מתעלה להבנה פנימית יותר של אהבת ישראל (אורות ישראל ד', ד') , אהבה שאינה תלויה בדבר, שמסתכלת אל הסגולה הפנימית. אהבה שאומרת שלכל אדם יש מקום, ולכל מחשבה יש יסוד טהור (עיין אוה''ק, א' י''ג) כמובן לא מטשטשת את הצד הבחירי של האדם (אורות ישראל ד', ג').

לכן אדם זה עמל, כמובן מתוך יראת שמים גדולה, לברר את הטוב שבכל דבר. הוא אדם שמביט בעין טובה אל המציאות, כי הרי בעל עין רעה הוא מתלמידיו של בלעם הרשע.

אכן, אי אפשר לדעת מי עובד ה' באמת, אפשר לפעמים אולי לשער. אך באמת אין זה מתפקידנו לקבוע מי כן ומי לא, כשאני רואה אדם סתם כך- אני צריך להשתדל להסתכל בעין טובה, ולחשוב שהוא צדיק (מבחינה הלכתית- אדם שלא ידוע מה הוא לכאן או לכאן יש לחשוב אותו כצדיק גמור..) חוץ מגבולות ההלכה, ויסודות האמונה- כל השאר מתפרט להרבה דרכים בעבודת ה'. אין דרך אחת.
אמנם יש דרך אחת מרכזית שהיא דרך התורה שבה הולכים כל הצדיקים לעומת הרשעים שהולכים בדרכים רבות (כמו שאומר המהר''ל עה''פ במשלי "באורח צדקה חיים ודרך נתיבה אל מות") אך כל אחד הולך בה מתוך האמת הפנימית שלו. מתוך הדיוק הנשמתי שלו.
וכשהמקום ה'פרטי' הזה מיטשטש אנחנו בבעיה. לצערי, גם בעולם התורה לא כולם מודעים או מנסים להיות מודעים לנשמה המיוחדת שלהם. וחבל.

יש אנשים שיותר מדגישים אותה, ואנשים שפחות מדגישים אותה והולכים בדרך הזאת, המביאה אל חיי העוה''ב- כמו עדר, כמצוות אנשים מלומדה.
לא מנסים להקשיב לעצמם, אלא למה שהרוב עושים ולמה שמקובל. למה שיותר מגזרי

אז כן.. אתה תקבל עולם הבא אם תתפלל כמו כולם, ותלמד כמו כולם, ותעשה מצוות כמו כולם. ואפילו אם תשים גארטעל/ כיפה סרוגה כמו כולם
(זה סתם בשביל ההסברה... אני עם כיפה סרוגה..), והגמרא שלך תהיה כמו של כולם (של סבא שלך מלפני 45 שנה ), אבל פשוט תפספס את הייעוד שלך. 'אלוקי, עד שלא נוצרתי איני כדאי, ועכשיו שנוצרתי כאילו לא נוצרתי'. אסור להדחיק את הנשמה ע''פ ייחוסה הפרטי המיוחד, אסור לעמעם אותה; צריך למצוא את הדרך להופיע אותה בתוך עבודת ה', אמנם הפרטית, אבל שמחוברת ויונקת מהכלל.





(סליחה שזה יצא אולי מבולגן.. אני פשוט קצת עייף.. אבל זה סתם מחשבות שעלו. העיקר שנזכה לכוון לרצון ה')
הוווי, היטבת להביןעלומה!

בדיוק, חיפוש אחרי המהות הפנימית, עבודת ה' מתוך המקום המיוחד שלי

 

 

אבל לא ענית על השאלה שכתבתי בסוף?  התדע היכן למצוא אותם?

איפה למצוא צדיקים אמיתיים?והוא ישמיענו
אני מניח שיש בכל מקום..
לא חושב שיש מקום מסויים

כתבתי, שאנחנו בעיני בשר ודם לא יכולים לדעת מי אכן כזה

אין ברירה... תצטרכי לחפש אחריהם, ולהמשיך להיפגש עד שתמצאי..
וגם יש סיכוי שחלקם מסתירים את עצמם. אז.. תגדירי לעצמך מה זה אומר לך עובד ה' באמת וחפשי אחריו.
לא בטוח שיש דרך יותר קצרה..
הרבה תפילות שהקב"ה ייתן לך את הזיווג הראוי לךadar
..עלומה!

טוב, והוא ישמעינו ענה לך על כל התשובות בדיוק כמו שאני חושבת

אז בבקשה עני בעצמך על אלה:אוויל מחריש
@והוא ישמיענו
(מוזמן גם כמובן)
מה הכוונה המהות הפנימית שלו?
להבנתי כשאדם מיושר עם המהות שלו היא אמורה להיות זהה אצל כולם ואז למעשה אין לו מהות ייחודית.


״אדם שכזה שחייו אמיתיים ומלאי משמעות, לא מעניין אותו הגדרות. מעניין אותו בחיים רק דבר אחד- עבודת ה'! לעשות נחת רוח לבורא.״
אדם שתפיסת עולמו סובבת סביב עבודת ה' הוא לא בהכרח עמוק, ישנה סבירות שאף להפך…
והנקודה המהותית היא כיצד את מגדירה עבודת ה' ולמה את רוצה מישהו כזה.

מחילה אך למיעוט הבנתי לפי דעת רבותינו מה שכתבת על אהבת ישראל, עין טובה וכו' אינם שייכים בהכרח באדם שעולמו סובב סביב עבודת ה' אלא במדרגות גבוהות יותר בעבודת ה'.

להבנתי ישנם דרכים לדעת מי עובד ה', לפחות ברמה מסוימת, אך נראה שקודם צריך לוודא מה כוונת פותחת השרשור.

ייתכן שאדם שפועל כמו המון העם הוא לא בעל מעלה מסוימת, אבל יש סוגי נפשות שזה מה שמתאים להם, וכיום נראה שרוב האנושות נמצאים שם...

אשמח לביאור כוונתך בסוף הדברים, מה רצית לומר בייחוסה הפרטי של הנשמה, איך אדם יכול להיות מודע אילו בכלל?

הרב אשלג אומרחיות צבעונית
שאדם צריך לשאול את עצמו מהו, שזה באמת המהות האלוקים. חלק אלוק ממעל.
לעומת מיהו, מה התפקיד שלו פה בעולם, בגלגול הזה
שמעתי פעם בשם הבעשט שאדם צריך לזהות בעצמו 2 דברים, נקודה אחת שהוא הכי 'טוב' בה, זה בעצם המתנה הייחודית לו איתה בא לעולם והתפקיד שלו הוא להשפיע דרכה. ונקודה אחת שהכי קשה לו בהתמודדות, ושם זה התיקון שלו פה בתקופת החיים הזאת.
כמובן שזה לא סותר שאדם צריך לעבוד על המידות שלו ולהשתדל לקיים את כל המצוות.
תוכלי בבקשה לבאר את דברי הרב אשל״ג?אוויל מחריש
וכיצד מבינים דברים אלו?
בהקדמה לספר הזוהרחיות צבעונית
הוא שואל כל מיני שאלות שאדם צריך להגיע בהן לתשובה מספקת. ה2 הראשונות הן-''מה מהותנו, ומה תפקידנו בשלשלת המציאות הארוכה שאנו טבעות קטנות הימנה''.
שזה תפקיד ייחודי לכל אדם, כמו שהרב קוק כותב על יום היווצרותו של אדם ''מפני שהגיעה השעה שאני צריך למלא איזה דבר להשלמת המציאות'' בעולת ראי''ה.
הרב אשלג כותב במאמר החירות - ''ודע שזהו הרכוש האמיתי של היחיד הכוחות הייחודיים שלו שאסור לפגוע בו או לשנותו.. נמצא שכל מי שמשחית איזו נטיה מהיחיד ועוקר אותה ממנו, הריהו גורם שיאבד מהעולם השכלה נשגבה ונפלאה ההיא.. משום שנויה ההיא, לא יארע עוד לעולם, בשום גוף אחר זולתו''
ירדנו לפה בזמן מסויים, עם נטייות כשרונות, רצינות וחסרונות מדויקים כדי להשלים את התיקון המסויים שלנו. ועל כל אדם לעשות מסע של התבוננות וחקירה בחייו על מה הם כל אותם מרכיבי נפשו ואיך הוא משתמש בהם כדי לעשות את תפקידו
ישר כחוהוא ישמיענו
שמעתי פעם את הדברים מהבעש''ט.
מעניין לראות את המקור, והאם הוא מפריד בין שני הדברים האלה
רגע,והוא ישמיענו
"מה הכוונה המהות הפנימית שלו?
להבנתי כשאדם מיושר עם המהות שלו היא אמורה להיות זהה אצל כולם ואז למעשה אין לו מהות ייחודית."-
זה מה שאתה אומר או שזה מה שמובן ממה שכתבתי?
זה מה שאני אומר לפי עניות דעתי...אוויל מחריש
אז מה יוצר לדעתך את הייחודיות בין אדם לאדם?והוא ישמיענו
או- האם אדם לדעתך האדם צריך לחיות ללא קשר למהות הפנימית שלו?
ע״פ דברים שמשתנים בין אנשיםאוויל מחריש
להבנתי הייחודיות נוצרת בתחומי המידות, תכונות, כשרונות, סביבת חיים, רצונות וכו׳ שכל אלה מתבטאים אצל כל אחד בצורה שונה.

השאלה כיצד אתם מגדירים מהות פנימית, כי להבנתי כולם צריכים לחיות לפי המהות הפנימית שזהה אצל כולם, והמימוש הייחודי הוא רק הדרך.
מעולה, אז נראה שאנחנו לא ממש חלוקיםוהוא ישמיענו
(מנסה להבין אותך).

יש לאדם כשרונות, וביטוי שונה למידות תכונות וכו'.
כאשר אדם נאמן לייחודיות שלו ומבטא את הדברים האלה ע''פ המיוחדות שלו- הוא נאמן לעצמו. כמובן יש בזה דרגות, כמו כל דבר. ככה נראה לי, לעניות דעתי

אבל אני כולל גם את הנטיה הלימודית שלו, וגם את האיזון שלו בין השכל לרגש (שאמנם השכל הוא השליט על הלב אבל הדגשים הם שונים) וכדומה (לא בטוח שאתה חולק עלי)
מי אמר שזה טוב?אוויל מחריש
אם בן אדם מופנם יותר מידי והוא נשאר במופנמות שלו אז זה טוב? צמיחה וגדילה קורים כאשר נתקלים בחלקים המנוגדים והמאתגרים של האדם.
וכן בתחום המידות, אם אדם קמצן מטבעו אז בסדר?

לי הקטן נראה ברור שהמהות הפנימית של אדם לא בהכרח שווה בהווה לנאמנות לעצמו, לדוגמה אדם שרוצה לחטוא, ודאי שהוא נאמן לעצמו, אבל הוא לא מקושר למהות הפנימית שלו.
לכן נראה שקודם כדאי שתגדירו בצורה ברורה מה זה מהות פנימית.
לא דיברתי על מידות רעותוהוא ישמיענו
התורה וחז''ל מגדירים מהן מידות רעות ומהן מידות טובות. בוודאי שאנחנו מדברים אך ורק על מידות טובות, אבל הדגשים כל כאו''א הם שונים (למשל מהן המידות המרכזיות שלך, ואיך הן באות לידי ביטוי).

אדם שרוצה לחטוא לא נאמן לעצמו, אלא נאמן לצד החומרי שמתחבר אליו, שהוא רק עוד צד בעצמיות שלו. זה לא הוא. העצמיות האמיתית אינה חומרית, הגוף זה לא האדם עצמו, וגם החטא בכלל לא. החטא הוא חיצוני לאדם. המהר''ל כותב את זה בהרבה מקומות (מופיע בהקדמה לנצח ישראל), שהחטא בישראל הוא חיצוני להם ויש ליצר מקום להיכנס בגלל הפער שבין התכלית והמהות של עם ישראל לעולם החומרי בו הם נמצאים. לעומת אומות העולם שאצלם היצר והחומר טבעי להם.

לכן החטא ודאי לא מגדיר את האדם, ועצמיות ומהות פנימית זה אותו הדבר. אין חילוק ביניהם

זה היסוד של התשובה. זה החידוש שלה (ודווקא הקב''ה יכול לגלות את עניינה.. 'דבר זה נשאל לחכמים, לנביאים וכו' '). זה לא חידוש שלי בכל אופן שהחטא הוא חיצוני, ומגיע מהמפגש של הנשמה עם העוה''ז. אותו הדבר 'ישראל היו במחשבה', בשביל ישראל נברא העולם. מלכתחילה לא היה צריך את העמים, אבל ברגע שעמ''י נבראו פתאום היה צורך מצד העוה''ז באומות העולם, כהשלמה חיצונית לעם ישראל
מה זה מידות מרכזיות?אוויל מחריש
אנשים משתמשים בכל המידות לפי המצבים שהם נתקלים.
וכי המידות זה המהות הפנימית? הרי גם מידות אפשר לתקן ולגרוע.
ולמה אתה בהתחלה אומר שהיחס לעולם החומר הוא רק צד מסוים ולאחר מכן לא נחשב חלק ממהות האדם?
וחטאים רוחניים מה איתם? הרי כפירה זה לא יחס לעולם החומר, התייחסות לאנשים זה לא עולם החומר, התייחסות למצוות זה לא עולם החומר...

בכל מקרה יוצא לפי דבריך שמידות, כשרונות, תכונות אינם המהות של אדם, שכן כשם שאפשר לתקן חטא אפשר מידה, והתכונות והכשרונות אינם אלא טבע גופני.
על דבר זה אני מסכים, רק שים לב שכבר התחלת לחתור לכך שלכולם יש אותה מהות בהקשר של תשובה ודעת חז״ל...
אתה צודק. ונראה שצריך לדייק יותר. מידות הן ביטויים של המהותוהוא ישמיענו
הפנימית. כמו דיבור, מחשבה, רצונות וכו'. המהות הפנימית זה הנשמה, שמתבטאת בצורה שונה אצל כל אחד.
עכשיו, לגבי מה שכתבתי- אדייק את עצמי. הגוף הוא מה שעוזר לנו להופיע את הנשמה במושגים של העולם הזה, התחתון. זה לא עצמיות של האדם, והכלי הזה גם לא מבטא גילוי והופעה שלה. הוא כן מבטא כלי על ידו האדם יכול להופיע אותה

הנשמה בטבעה לא באה לידי כפירה. כפירה זה לא גילוי של הנשמה. חטא במחשבה לא מגדיר את האדם. כנ''ל התייחסות לא נכונה למצוות.
כאשר אדם מקיים מצוות זה שייך לנשמה שלו, אבל הענין המיוחד של כל אחד הוא שונה. כל אחד עם מידות אחרות שהם יותר דומיננטיות וזה נובע ישירות מהמהות.
אגב, אני לא בטוח שהרמח''ל חולק על זה במסילת ישרים.
(אם אתה רוצה מקור מעניין לזה, יש מדרש מעניין שכל אחד מהאבות בחר את המידה שלו. אברהם- חסד, משה- ענוה וכו'. ויש הרבה מקורות בעניינים אלו. את המדרש שכתבתי לך אני צריך לחפש במחשב, זה שמור לי איפשהו)

ההקשר של תשובה ודעת חז''ל היא שיש משהו שכולל. אבל שוב, זה בכלל לא מכריח שאין ביטוי חיצוני למהות הפנימית שמשתנה מאיש לרעהו

ואדם שנאמן לביטויים החיצוניים של הנשמה שלו, או יותר נכון לקרוא לזה: לגילויים שלה- לאדם כזה אני קורא 'נאמן לעצמו' (על דרך ההשאלה)
אז מידות רעות מראות על מהות רעה?אוויל מחריש
ב״ה יש לי לא מעט מידות לתקן ואני מכיר אנשים טובים רבים עם מידות לתקן, לא נראה לי שזה אומר שהמהות שלנו רעה. (אלא אם כן תאמר שאדם קרוב אצל עצמו...)

ולשיטתך אם אדם קשור לכאורה למידת החסד, זה אומר שהוא פטור מצדק? וודאי שהוא חייב לתקן הכל אז אני לא מבין מה זה משנה...
מידות רעות לא מראות על מהות רעהוהוא ישמיענו
הם מראות על זה שהאדם צריך לתקן את ההופעות של הנשמה שלו. וכמובן יש שני צדדים למטבע, ובעצם לכל מידה כזאת יש גם את ההיפוך שלה בקודש.

ודאי שאדם לא פטור מהמידות האחרות, ההבדל הוא בדגשים. איזו מידה יותר באה לידי ביטוי, יותר דומיננטית

יאללה, אני עייף.. נמשיך מחר בע''ה. לילה טוב! ⁦
אז שוב קשה לי עם שיטתכםאוויל מחריש
אם המידות בכל מקרה ניתנות לתיקון אין הן מרמזות על המהות הפנימית.
מה גם שאדם שלם הוא בעל כל המידות הטובות ומבטא את כולן כפי הצורך הנכון.
..והוא ישמיענו
אדם שלם הוא בעל כל המידות הטובות ומבטא את כולן כפי הצורך הנכון *ע''פ הנשמה שלו*
מה זה אומר ע״פ הנשמה שלו?אוויל מחריש
למה חזרנו?אוויל מחריש
נדמה לי שהסכמנו שהדומיננטיות לא רלוונטית לאדם מתוקן, ואז נשאלת השאלה מה ההתבטאות הנשמתית הייחודית?
הדומיננטיות בהחלט רלוונטית לאדם מתוקןוהוא ישמיענו
לא מובן לי למה,אוויל מחריש
הרי הוא גם ככה מבטא את הכל.
אך הדיון די סטה מהמקור ונראה לי שצריך לפתוח שרשור אחר כי זה כבר לא ממש קשור.
טוב, אני יענה על מה שחשובעלומה!

אי אפשר לדעת מי עובד ה' אבל אפשר לשער

 

ואני רוצה אחד כזה כי אני אוהבת את ה'

אז אם את אוהבת את ה׳אוויל מחריש
אני מציע לך לחפש אוהב ה׳, להבנתי זו מדרגה גבוהה יותר.
בסדר, צודקעלומה!

אבל מי שאוהב את ה' מן הסתם עובד ה'

נכון, אבל מי שעובד לא בהכרח אוהב.אוויל מחריש
אכןעלומה!אחרונה


תעשי השתדלות להכיר. ותוסיפי תפילה להשם, והכל יתגשם!לה' המלוכה
שדכנים (לא חסרים, ב"ה), אולי באתרי הכרויות לדתיים.
תצאי עם מי שהכי נראה לך, שעונה על הקרטיריונים שאת מחפשת. אל תשללי בנתיים אף אחד.
ועם הזמן, ואת כבר תביני, לאיזה זרם את יותר מתחברת.


תרשמי לך כמה עקרונות שחשובים לך שיהיו בו,השתדלות !
על מה להקפיד, מה יפריע לך... אבל דברים שהם מהותיים בעיניך. ומה שאת לא מכניסה לרשימה- תאמרי לעצמך שאת גמישה עם זה, מקבלת אם הוא יהיה פחות חזק בזה או יותר בזה...
ואני חושבת שיש הרבה אנשים שלא ממהרים ללכת אחרי הזרם, אלא קודם מבררים עם עצמם האם הם באמת מאמינים ושלמים עם הדברים שהם עושים.
מיהו לדעתך עובד ד'? מה חשוב לך שיהיה בו?
את הלב את לא תוכלי לראות בפגישות הראשונות; את איך שהוא חושב, מסתכל על העולם, קולטים תוך כדי... כך שאי אפשר לכתוב את 'עובד ד' באמת' כקריטריון:/

אני לא מצליחה להכניס את עצמי להגדרה כלשהי, ואני נמנעת מהגדרות, כי ממילא כל אחד מגדיר את אותו מושג אחרת... הגדרתיות זה לא יעיל.
כל אחד מוצא את הדרך שלו בעבודת ד'
מאמינה שיש הרבה בחורים כאלה, צריך פשוט להתפלל שתיפגשי עם האחד שמתאים לך
את צעירה הכל בסדר לא כולם מתחתנים בגיל 18adar
לא רלוונטי.אוויל מחריש
מכיוון שאת לא מכירה את מציאות החיים שלה, רגשותיה, חוויותיה, רצונותיה וכו׳ זה יכול מאוד לפגוע האמירה הזו שהיא רוצה להתחתן כי כולם ככה. זה טוב וראוי לחלוטין לרצות להתחתן בגיל 18, קל וחומר שהיא בת 20 והבשלות גבוהה עוד יותר.
לא התכוונתי לפגוע פשוט הסברתי להadar
מה לעשות כל אחד ואחת רוצה להתחתן בגיל צעיר לא משנה המגזר צריך לדעת שהקב"ה מחליט מתי הזמן הכי נכון ולא להגיד לעצמך אני זקן זקנה זהו אני כבר לא יכול /ה להתחתן הגזמתם קצת מה קרה צדיקים גדולים התחתנו בגיל מאוחר מי אנחנו שנתלונן זהו עברנו גיל 18 אנחנו כבר זקנים להתחתן
אני בקרוב מתחתנת ואני לא בת 18 אז זהו נגמר החיים מה שהקב"ה החליט אני מקבלת באהבה כך כולם צריכים לעשות
היא לא מתלוננת, אלא לוקחת אחריות כדי להתקדם לחתונה.אוויל מחריש
למי את מצביעה ומי הכי מבטאאהבתעולם

את העמדות שלך בפוליטיקה?

 

זה מלמד הרבה ונותן כללי טוב.

בהצלחה!

חח, מה זה קשור?עלומה!


כמה נקודות שימקדו אותךחיהל'ה
הציבור החרדי מוביל דרך חיים קהילתית מאד, גם בחיצוניות (ניראות) וגם בפנימיות (השקפה) ..

נתחיל מהקל אל הכבד...
כשנקודת המוצא היא שהציבור החרדי מחייב אחידות יחסית, והחרד''לי יותר גיוון.

#לבוש - האם את מזוהה עם סגנון וקוד הלבוש החרדי הנשי (גרביים בצבע רגל/שחור, וכדו'), והגברי (שחור לבן, כיפה שחורה).
(בכל קהילה הסגנון ייחודי, אבל אלו הקווים המנחים).

#קהילתיות - בציבור החרדי כל אחד משתייך לקהילה מסויימת והולך על פי הרבנים של אותה הקהילה בד''כ. זה נכון גם לבית הכנסת שבו מתפללים, שיעורי תורה, ושלך מנהגים קהילתיים ונורמות ספציפיות לקהילה.

# מוסדות - באיזה מוסדות את למדת? לאיזה מוסדות את חושבת לשלוח את הילדים שלך? (אם התשובה היא דת''ל - את יותר נוטה לשם. אם חרדי - את נוטה לציבור החרדי).

#השקפה - מדינת ישראל בעינייך היא אתחלתא דגאולה או לא? שירות בצבא לגברים הוא חובה וזכות או שכדאי להשתדל לקבל פטור?
(הציבור החרדי לא רואה במדינה אתחלתא דגאולה, והשירות בצבא הוא סכנה רוחנית.. ).

#רבנים - לפי איזה רבנים את הולכת? חרד''ל או חרדים? לאיזה רב את הכי מתחברת?

#יחס כלפי העולם - האם צריך להישמר מהרוחות שבחוץ ולהתמגן מפני הסכנה הרוחנית או שאין בעיה לבוא במגע עם העולם?
(סמארטפון/אינטרנט/עיתונים - הציבור החרדי מעדיף להתנזר ולמעט בקשר עם העולם שבחוץ - כל מגזר והמינון שלו... והחרד''לי יותר פתוח אבל אינדיוודואלית לכל נושא, תלוי ..
כך גם ביחס לאנשים לא דתיים - האם להתחבר או לשמור מרחק מחשש להשפעה לא חיובית)


זה מעורבבעלומה!

בחלק דברים ההשקפה שלי כמו דת'ל ובחלק קטן כמו חרדית

מה הרקע שלך?חיהל'ה
זה יכול אולי לעזור..
2 דבריםאוי טאטע!
לא קשורים
את רוצה בחור שעובד את ד' עם הדרך שלו וזה יכול להיות אצל כולם
בלי קשר את צריכה להחליט אם את מאמינה במדינה כחלק מהגאולה ואז את צריכה חרד"לי(אני שונא את הביטוי הזה... תורני לאומי הרבה יותר טוב)
או שלא ואז את צריכה חרדי

ומה שרצית שידע לקחת את הטוב מכולם זה בקשה קצת מצחיקה
כי כל אחד מגדיר את הדברים הטובים בצורה אחרת
יכול להיות אדם שחושב שהטוב אצל החרדים זה הסגירות והטוב אצל הדת"ל זה האתחלתא דגאולה
ויכול להיות אדם בדיוק הפוך שחושב שהטוב בחרדים זה ההתנגדות לציונות והטוב בדת"ל זה הפתיחות
שניהם לוקחים מכולם.
את מי מהם את תרצי את מי שולקח מכולם את מה שאת לוקחת

בקיצור תגדירי את לעצמך מה את חושבת שטוב בכל מגזר פתיחות/סגירות, תורה/פרנסה, ציונות/אנטי חינוך לילדים וכו'...
ואז תגדירי לעצמך באיזה מגזר את יותר מוצאת את עצמך (יש גם מגזר חוזרים בתשובה, אולי בכלל זה מה שאת מחפשת.. לא מוגדרים ולוקחים מכולם)
ותחפשי בחור מהמגזר הזה ובתוך המגזר תחפשי בחור שיודע לקחת את הטוב מהמגזר השני

מקווה שעזרתי... המון סיעתא דשמיא!
תודה, עזרתעלומה!


קצת צרם לילהיות בשמחה1

שאת בת 20 וכותבת שנהיית זקנה...

 

 

היייעלומה!

את לא יודעת מאיפה אני באה ומי אני ומה עבר עלי לכן את אומרת את זה

צודקתלהיות בשמחה1

זו היתה תגובה אינסטינקטיבית... פשוט ממרום גילי,גיל 20 מבחינתי ממש ממש צעיר... אבל אני מבינה שזה אינדיבידואלי...

 

היי(:daniel052

לדעתי, תכלס לא אמור להיות הבדל..כל אחד והדרך שלו העיקר לעבוד את הבורא באמת ותריג מצוות..

בעיקרון זה בעיה כל ההגדרות האלה סוג כיפה וזה..(לדעתי,מי אני בכלל)

זה כן בעייתי באתרי הכרויות למשל(7 ברכות) מה נעשה..

נתחזק באמונה, הקב"ה קבע לנו את הזיווג שלנו והא יגיע ברגע הכי מתאים בעזרתו יתברך!(:

רק להשתדל טיפה כל אחד לפי דרגתו וזה

בהצלחהה (:

שאלה טובהאחיה1

בעיקרון נראה לי ההבדל בין ההגדרות היא השאלה איך הם מתייחסים לדתיות שלהם כסרח עודף או כחלק מהם זה מתבטא בהרבה דברים. 

זה קצת קשה להגדיר היום בעידן הפוסט מודרני אבל ככה זה הולך לדעתי

משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל

חבר'ה אני צריך ייעוץ.

אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).

אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.

אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!

מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?

יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?

א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.

האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'

ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.

ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...

א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb

מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה? 

בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.

כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.

גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.

לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.

תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.

לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?אחרונה

בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.

כלומר,

אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:

לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?

האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?

האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?

האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?

האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?

 

כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.

 

בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)

 

מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.

אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...

מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
בעלי ממשפחה דתית לייט מאוד, והוא יותר דוס ממני. אנשים גדלים ועושים בחירות משל עצמם בחיים
סליחהיובללל
סליחה שאני שואל, אבל האם וכמה יש חיכוכים שזה יוצר? זה בוודאי לא פשוט הרי, כל המנהגים, כשרות, שיח, צניעות, שמירת שבת ועוד המון מורכבויות שיכול ליצור. אז איך מתמודדים עם זה?
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי

את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.

ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.

לגיטימי אבלזיויק

תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...

תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..

..יובללל
בוודאי שחשבתי על זה. אבל גם יש הבדל בין הדור שלנו לבין הדורות שלהם. הנושא אשה יבדוק באחיה.. וכו וכו. ברור שהאדם עצמו הוא העיקר, אבל זה חבילה שלמה. 
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
של שניכם
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+

לאו דווקא רק בפן התורני.


לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת

בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה

מאשר היא.


אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי

אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון

עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה

שהיה בבית שממנו באה.


אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה

אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.


אבל גם לפי המקורות,

כתוב בשולחן ערוך לישא

בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.

המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.


וגם אם החליטה לשנות כיוון

מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף

תזכר במנהגי הוריה.


אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי

וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה

אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים

ולא כאלה חזקים.


מה דעתכם?

מענייןיובללל
מעניין מה שאתה אומר. בסוף ברור לי שהבית הוא משקל מאוד מאוד משמעותי. והשאלה שלי היא בתכלס כמה יחס לתת בין המידות של הבחורה לבית המידות של הבית שלה (או בפן התורני וכו)? הרי בסוף כמו שכתבו מעליי ראינו מאיפה הגיעו האבות והאמהות שלנו..
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb

תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.

תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.

המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות

חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה

יכול להיות שכבר כתבו בדומה

תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.

החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.

תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...

גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.

תראה שיש ביניכם התאמה וכו'

אולי זו אשתך?

ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...

האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.

אנשים קשים זו התמודדות


וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה

בהצלחה וה יתן לך עצה טובה

זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

אמן(:הפיאחרונה
המהירות של שוק השידוכיםadvfb

ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.

לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,

מה דעתכם על זה?

למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb

אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..

כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.

קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.

אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.

העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.

ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות

 

 

אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?

אולי זה יותר הצורה.

מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?

 

ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.

 

באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.

לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.

 

 

ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..

 

אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb

אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.

ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.

 

ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.

 

אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.

 

 

אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק". 

אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.

כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.

לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם. 

השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.

 

לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020

"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."


יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה  דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.

מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).

אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.

יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.

אין עליךadvfb

אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.

זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.

אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.

נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020

אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.

כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?

הבנתי נכון ?

כןadvfb

אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.

ישר כוח!

תודהלגיטימי?

באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.

אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]

וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...

 

תודה על ההסבר על השוק.

נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.

זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..

מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"ו 11:16

שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.

 

נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות

 

אתה מתכווןהפי

שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .

אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר

האופציה הראשונה חחחadvfb

אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים

מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר

וואו. מעניין.פצלשי"ת

אצלי אני לא מרגישה ככה

הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..

וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש

אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד

אני לא חושב,

אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.

התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb

בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.

כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא ראיתי שרשור מלין בנושא, גם פה דיברת על ימים 
לא תשובה כפרהadvfb

על עצם ההצעה.

אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.

תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.

 

אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.

אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
אתה מרגיש שזה מיידי?
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb

ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.

מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.

לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.

ככה מסתבר לי

מקווה שהפעם זה מובן חח

זה מובןארץ השוקולד
אבל אני לא רואה שום ציפייה למיידיות בעניין הזוגי
בטח, זה דחף ממש חזקadvfbאחרונה

הלבד קשה ולהיות בזוג זה הרצון האולטימטיבי.

לכן בגלל שמדובר בדחף, אז יש גם סבלנות יכולה להוות טריגר.

הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020

אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע, 
אבל אם כן קיימים, אז  זה בונוס נחמד מאוד.

אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.

אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח. 
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.

לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא  חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס. 

היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )

ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ  עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס. 
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.

הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות)  כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל. 
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה 
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה  באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.

יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד  אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.

נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
 ימי חנוכה שמחים לכולם.

 

מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy

כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג

אופס ימי החנוכה😂

לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה

ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים, 

כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב 

להתחיל קשר חדשראובן255

שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי

אני מעוניין לחזור לדייטים

מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?

אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?

תודה לכולם תזכו למצוות

מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד

נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.

מה זה אומר ראש פתוח?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?

האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?

האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?


מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?

האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?

או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?


 

כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות


 

המון בהצלחה

תשובה לארץ השוקולדראובן255

זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות)  אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג

מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב

ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות

לא בטוחה שהכוונה הייתה שתענה כאןלגיטימי?

אבל לפחות לי עדיין לא ברור איפה אתה נמצא.

התרבות החילונית טובה לדעתך? רק לדתיים יש אהבת חינם וחיבור בין אנשים? רק חרדים הולכים לפי ההלכה?

בדברים שאינם הלכתיים, למשל מצב נפשי, תפנה לרב לפני שתפנה לפסיכולוג?

 

אולי יהיה יותר נח להגדיר לאיזה רבנים אתה הולך? איזה ישיבות מתאימות לתפסית עולמך? עם מי אתה מתייעץ? לפי איזו השקפת עולם הלכתית אתה הולך?

איך אתה מחליט מה מהתרבות החילונית אתה לוקח ומה לא?

במה מתבטאת הפתיחות שלך?

 

בעיני לא צריך לענות על זה כאן, רק שמדברך אין לי מושג איפה אתה נמצא על הציר הדתי.

מסכים לגמרי עם דברי לגיטימיארץ השוקולדאחרונה
אם חשוב לך דמיון בעולם הדתי עם אשתך, כדאי להגדיר מי אתה
לא.לגיטימי?

יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.

אבל מעבר לזה, 

הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,

אבל לא רק.

להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,

ככל שיש לך כח להתמודד..

אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.

מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים

"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.

חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.

האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?

הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?

יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.

אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.

הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.

בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.

יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.

הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.

נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.

לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.

לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.

עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.

השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."


התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.

😂😂😂

מדהים!חרמון

מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.

תודה!

תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
תפילה על כולם.
מה בעצם נשאר מהאמירה "העיקר זה לב טוב/מידות"?צע

מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..

והרהרתי בשאלה  האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!

כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.

לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!! 

שזה הבסיס.מוקי_2020

-דעתי-.

המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.

ניקח את שוק הרכב.

אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,

אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.

עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.

אבל קודם הבסיס.

ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.

במה הוא עובד ? 
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ? 

כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)

בהצלחה.

..שפלות רוח

אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"

חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥

זה העיקר, אבל לא הדבר היחידי שצריךadvfbאחרונה
אוקי חברים לא חשבתי שאי פם אשתף את זה כאןכְּקֶדֶם

~אני אוהב מזרחית~

ספק אשכנתוז שתמיד עלתה לו בחילה מהשירים האלה ותמיד שמע בעיקר לועזי ולא ירד לפשוטי העם

פתאום חולה על מזרחית. נו טוב כנראה אחרי מי יודע כמה פרידות ולב שרוף שרוט ושבור לחתיכות, ימים ולילות במ'חנה עשו את שלהם

@צדיק יסוד עולם

סלח לי, אנא

זה המחנההרמוניה

השפעה חיובית;)

 

כתבת בפורום הנכון?

את חושבת? כע גמלי נראה שזה בעיקר זהכְּקֶדֶם
כל פורום שאני נמצא בו הןא הפורןם הנכון
מבולבלת מאדדדד
בהצלחה רבה!


אל תתייאש. בע"ה שלך תבוא כמה שיותר מהר🙏

פפפפפכְּקֶדֶם
לפעמים אצ מדיי מבוגרת
ימח שם עראפת
כמה חפרת לי ברחוב יפו, שאיזו חנות שם הפעילה מזרחית, שאתה לא מסוגל לשמוע מזרחית, שזה משגע אותך
נ.ב. סליחה על חוסר הטאקט🙈ימח שם עראפת
חחחחחחחח אכןכְּקֶדֶם
איך נפלו גיבורים אייי


אוח ישע למתולתל ואני יש דודא אליך 

חחחחח, הגיע הזמן שתבואו לבקרימח שם עראפת
אתה? חחח אוקי. אצלי זה דווקא הפוך לאחרונה.בנות רבות עלי

סליחה @הרמוניה 

לטובת מההרמוניה

בגדת ככה בשירי נשמה? (כן, ככה אני קוראת למזרחית😛) 

 

 

אהה אליסיה משהו מה שמה

כן?

חח כן לטובת אליסיהבנות רבות עלי

נהייתי קצת אובססיבי לשירים שלה ולאחרונה התחלתי לשמוע את כל האלבומים שלה מהעבר, אפילו נרשמתי לTIDAL רק בשבילה.

היא ממש מיוחדת. למען האמת זה בעיקר בגלל הפרסונה... יש לה לב טוב והפרסום לא גרם לה לאבד את זה.

 

האמת שמאז הנערות לא שמעתי מזרחית קלאסית רק מזרח חסידי חח .. האייל גולן זה היה יותר נוסטלגיה בשבילי אז שמעתי תקופה מסוימת.

מה שאני שומע עכשיו זה בעיקר את אליסיה וחסידי קלאסי. (חח רק אני מסוגל לעשות את השילובים האלה 🤣🤣)

מה זה TIDAL?הרמוניה

לבריאות

למה, זה הגיוני. אתה גם: יהודי, גם ישראלי, גם מזרחי, גם בן אדם בעולם, גם ילד לשעבר, גם .... הרבה זהויות.

בואי.. אין לי כל כך הרבה פצלשים..בנות רבות עלי

TIDAL זה כמו ספוטייפי רק באיכות גבוהה יותר ...HiFi .. אני משלם רק 20 ומשהו שקל בחודש..

חחח וואלה תודה לא הכרתיהרמוניה
אני אוהבת את פאר טסיהפי
וזה מוזר כי רוב השירים שלי זה של ארץ ישראל של פעם
בסדר נוכְּקֶדֶם
מביך....צדיק יסוד עלום

אשכול פריקה חושפני ופוטוגני לא יעזור לך לשחזר את הכבוד האבוד שלך. יש דברים שקשה מאוד לתקן. אפילו הייתי אומר ביזיון...

אני אחזור לי למוזיקה החביבה עלי ואתענג על החברה שאני מארח לעצמי


אפ ששהרמוניה

יום אחד גם אתה תחזור בתשובה

כְּקֶדֶם
מקווה שאתה מתמוגג לך בתענוגים
ברבורים ושליו ודגיםצדיק יסוד עלום
אתה מתכוון לשירי עגבים?אני:)))))
ואי ואי ואי....בנות רבות עלי

🍿

..הרמוניה

זה לא יפה אם את אומרת שמזרחית= שירי עגבים...

יש הרבה שירי עגבים וגם סתם שירים מטומטמים שהם לא מזרחיים

לא אמרתי את זהאני:)))))
שאלתי ספציפית אותו 
השיר הראשון לא מוגדר עקרונית כמזרחית לדעתינוגע, לא נוגע

ולצערנו רוב המוזיקה היום (בין הפופ הרגיל ובין הפופ המזרחי) היא מטומטמת. בזכותה אתה מעריך יותר מוזיקה איכותית ונהנה ממנה...

 

השוני שיש בין הפופ המזרחי של היום לבין ימי תחילת ואמצע הז'אנר הזה- לפני עשרים שלושים שנה, בולט מאוד. כבר אין זכר היום למוזיקה שהיו עושים אז.
 

אבל גם היום מדי פעם יש הבלחות, אפילו מדהימות.

נניח פאר טסי הוא מאוד מוכשר, ומי שיסתכל מהצד לא יכול להבין איך מי שכתב והלחין את "מה יהיה מחר" מבזבז את הכשרון שלו על שירים טיפשיים.

אבל שמה הדור נמצא. תרבות רדודה ואנשים שנמצאים בבוץ רגשי, שצמאים לצאת משם ולהגיע לעומקים רגשיים ולקשר אמיתי, אבל הרבה פעמים לא באמת יודעים מה זה כי הם לא חוו את זה או לא מאמינים שיגיעו לזה.


 

 

 

..הרמוניה

השיר הראשון חסום לי🤭 והשני לא

 

נכון

חחנוגע, לא נוגעאחרונה
לא הפסדת הרבה

אולי יעניין אותך