טובהפי
יש בי כעס שניסיתי שהוא יעבור אבל לא משנה כמה זמן עובר אני פשוט לא סולחת..
אני לא יודעת מה לעשות גם אני נפגעתי וגם הכעס הזה נשאר אצלי ?!
שבעצם זה לא הוגן .. גם פגעו בי וגם אני צריכה להתמודד עם הכעס שכעס זו מידה נוראית

אני חושבת שהסטואציה הזאת גרמה לי פשוט להיזהר מאנשים וגם אם יש אנשים שלא יפגעו בי ויהיו קצת לא נחמדים אני יחשוב שגם להם יש את האופי הזה שבסוף יפגע בי ואז ההרגשה הזאת שוב תעלה.

אני פשוט מרגישה שהכעס הזה על מה שעשו לי פשוט גורם לנשמה שלי לאדישות ..לאכזבה.. לכאב
כאילו לפני זה האמנתי בכולם באמת בטוב לב של כולם ופשוט נפגעתי בצורה כל-כך קשה שאני לא יודעת מה לעשות..

לסלוח? איך לסלוח?
הלוואי שכן יכולתי לסלוח אבל פשוט זה יהיה שקר .. הכי מעצבן אותי שאני רוצה לסלוח אני לא רוצה שמידת הכעס תהיה בי בכלל אני פשוט רוצה לסלוח..אבל העניין הוא שזה לא פשוט בכלל..

שאני אצא לדייטים איך אני אסביר לבחור שפשוט פגעו בי ויש אנשים שאני לא יכולה איתם ??
גם אם אני אסביר לו הוא יחשוב שזה לא כל-כך נורא וזהו.. כי הוא לא יבין .

אבל לי זה כן קשה ומוזר זה סותר את כל האופי שלי כאילו הם גורמים לצד הרע שלי לצאת .. שנפגע בגללם נטו.

...חשוב לי לציין שאני לא מדברת על כעס על מדויטים או על העולם של שידוכים לא ממש לא...

אלא, איך לוקחים את הפיגעות של החיים לא לפגוע בך הנשמה שלך ..וכתוצאה מזה לא לפגוע בך בעתיד בזוגיות?

לא לשים את זה בדף הראשי תודה לעונים מליבם

אין לי תשובותחדשכאן
רק שאלה, החיבור בין הכעס לאי הסליחה, הכרחי? אפשר לא לכעוס וגם לא לסלוח. קשה אך אפשרי. (כנראה שלי היה קשה..)
אמ כן זה קצת אטימות לא?הפי
רוצה להתייחסחדשכאן
אבל עדיין קשה לי להגדיר כמו שצריך.
אולי אפשר לומר שיש בזה קצת אטימות. אבל אני חושב שהכעס מגיע ממקום יותר של רגש, אני עדיין חווה את הפגיעה. ואילו החוסר סליחה מגיע ממקום של הבנה שהסליחה לא מגיעה, גם אם אני כבר לא חווה את הפגיעה. האטימות היא אולי בכך שהחלוקה בין כעס לחוסר סליחה מכריחה ניתוק מסויים מהרגש.
נראה לי שהניתוק ההוא הכרחי. ההבנה הזו שאין סיבה שאמשיך ללכת בהרגשה כזו, ולא בגלל שהפוגע היה בסדר, אלא כי אני ממשיך הלאה. ההבנה הזו לא בהכרח מביאה אחריה סליחה. הסליחה תלויה בשאלה האם ראוי אותו פוגע סליחה או לא. ולפעמים התשובה לא.
(שוב, חושב שזה קשה. ואולי בתחילה יש הרגשה גדולה יותר של אטימות אבל חושב שזה אפשרי ונכון.)
בעצם מה שאתה אומרהפי
שאפשר לא לכעוס אבל אפשר גם לא לסלוח מתוך הבנה שהסליחה לא תגיע? ורק בגלל זה ואז שזה ישחרר את הכעס?

לפעמים זה קל לחשוב אני לא עשיתי משהו לא בסדר לכן אין סיבה שאני ימשיך לסחוב את זה עלי.. הרי הוא פגע למה שאקח את האבן עלי?

אבל קשה לי לנתק את זה אני יודעת שמגיע לי שאני פשוט יעזוב את זה אבל זה מוזר לי לחשוב שאוקי אז לא מגיע להם שאני אסלח .. כנראה עדיין יש פה כעס
כן..חדשכאן
אם לא מגיעה לו סליחה, אין לך מה לסלוח. ואין סיבה שאת צריכה להמשיך לסחוב את הכעס הזה איתך.

ואני מסכים, זה ממש קשה. כתבתי את זה.. כתבתי גם שלא יודע אם אני עצמי הייתי מצליח..

הקטע שלא בטוח שלא מגיעה להם סליחה אני לא יודעתהפי
מה שכן נראלי אני אקח את ההצעה של מישהי שכתבה פה.
לא לחשוב כרגע עליהם אלא על עצמי לא חשבתי על זה לפני וזה קצת מרגיע
כי כמו שהיא אמרה אני פשוט עדיין לא שם
😐חדשכאן
בהצלחה!
תודה!!הפי
פעם קרה לי משהו כזהultracrepidam

אולי התגובות שלי היו שונות...

 

אני זוכר שזה היה פחות כעס, יותר תחושה של פגיעה. נראה לי די דומה למה שאת מתארת

לא זוכר אם ישבתי לקרוא את שער הכעס באורחות צדיקים (על קנאה אני זוכר שעשיתי כך פעם). אבל אני כן זוכר שדיברתי עם חבר, והסברתי לו למה זה פוגע בי כל כך. והוא אמר לי למצוא דרך לפרוק את זה.

מאז עברו כמה שנים, ואותו אדם שהרגשתי שפגע בי הוא אדם שאהוב עלי מאד. כי אני יודע שהוא לא עשה את זה מרוע לב.

 

אבל יש גם אנשים שלא. היה אדם שפגע בי מאד (הציע לי הצעה אבל בצורה כל כך משפילה של "מי בכלל תרצה אותך". אחרי שהיא אמרה לא, עשיתי הכל כדי להחזיר את זה רק כדי להוכיח שאני מסוגל) - ובעצם לא סלחתי לו. אבל פשוט הבנתי שזה מי שהוא, על הטוב והרע שבו, ויש לו כוונות טובות ומידות לא מלוטשות, וכשזה לא מלוטש זה דוקר ושורט ופוצע (כשזה מלוטש זה דוקר רק במקום שצריך). קשה מאד למצוא רוע טהור. בדרך כלל מדובר בכוונות טובות ומידות לא מלוטשות, לפעמים המון בוץ שמכסה, כל כך מכסה שגם האדם עצמו לא מודע לטוב שנמצא מתחת לכל הלכלוך, ולזוהר שמחכה לליטוש. לפעמים להגיע לליטוש וניקוי מלא זה גם מעל ליכולת של האדם.

 

אז צריך להבין שיש לאנשים לב טוב באמת, אבל צריך להיזהר מהם כי הם לא תמיד יודעים את זה.

 

זה בקשר לאנשים.

 

ובקשר לעצמך - תחווי את הכאב, במנותק מהאנשים שעשו אותו. את בנקודת התחלה חדשה. את יכולה להאשים את מי ששמו אותך בנקודת התחלה נמוכה יותר, אבל יותר חשוב שתתחילי לעלות משם.

העוצמה של הכאב לא קשורה לעוצמה של הזעם. את הכאב את יכולה לחוות בעוצמה. העוצמה הזאת היא כח, שיכול גם להניע אותך. לא בגלל שתפעלי מתוך רגשות שליליים - אני לא אוהב את הגישה הזאת - אלא בגלל שהוא יחבר אותך למקומות עמוקים יותר בנפש ואולי ירפא את הפצעים שעליהם דרך מי שפגע בך.

 

וזוגיות - אם הבחור יהיה רגיש מספיק, ויכיר אותך ואת מי שאת באמת ומי שאת רוצה להיות, הוא יוכל להבין את הכאב שלך, ואת הכעס, ואת זה שאת עדיין לא ליטשת את המידות שלך כמו יהלום מבריק ומושלם, ואולי את גם לא צריכה - כי המידות שלנו הן הדרך בה אנחנו מתקשרים עם העולם בסגנון הייחודי שלנו, ולא רק משהו שצריך לשבור. היכולת לכעוס בצורה מסוימת ובסגנון מסוים מגדירה את מי שאת. תלטשי את זה, תלמדי להשתמש בזה במקום הנכון, ואז כאב על התנהגות של אחרים יתורגם אצלך למניע לעשות טוב. זה דבר מדהים. זה נכון שמישהו יכול לומר לך שאת כועסת וזה לא בסדר. אבל זה לא האנשים שאת צריכה את הקשר איתם. את צריכה את מי שיוכל להבין מה את מרגישה, כולל הכעס - ולקבל את זה כך.

תודה רבה מקסימה התגובה תודה המוןהפי
הייתי רוצה להגיבפצלש פצלש פצלש
באופן משמעותי כ"כ כמו שהגבת לשרשור שלי. לא נראה לי שאני יכול להצליח אבל אענה כמה שאני יכול. מקווה שאני לא רושם שטויות.

כל טיפול בכאב הוא קשה. הוא לוקח אותנו לנקודות הכי שורשיות שלנו. ככל שהפגיעה היתה יותר קשה היא הצליחה לגעת בפגוע שורשית יותר. לכן הטיפול ברגשות כאלו יכול בקלות לגרור אחריו פחד. כי מדובר בדברים הכי קיומיים שורשיים עבורנו.
ממה שאת מספרת מובן שעד היה בך אמון שנשבר באופן מסויים ונראה שאת משליכה את השבירת אמון הזאת באופן כולל. אני חושב שכדאי לך לבדוק את הנקודה הזאת - האם המקרה שפגע בך היה מקרה פרטני, תלוי סיטואציות מסויימות (זמן, מקום, אדם וכולי) שאי אפשר ללמוד ממנו מהפרט אל הכלל או האם הוא אכן אירוע בשאינו תלוי נסיבות פרטיות.
כל פגיעה מערערת יסוד בנפש, שכנראה לא היה חזק בנו עד עכשיו. ועכשיו שהוא נפגע הוא מראה עד כמה שיש צד חלש מסויים מבחינתנו. אולי זה עניין של תחילת תהליך שיחזק אותו צד ולבנתיים צריך לשאת את המצב הבנתיים שנפגעה יציבות מסויימת כדי לבנות קומה יותר חזקה.
גם אם תהליך הבניית אמון בדייטים יהיה יותר ארוך וזהיר זה דבר מובן לגמרי. אפשר להבין שלצד השני לוקח זמן להפתח בגלל דבריים אישיים כאלה או אחרים. בכלל לא משנה מה הסיבה. בהצלחה!!
תודה אבל יש פה נקדהפי
אני לא חושבת שאני לא אפתח ברור לי שאני אספר למי שאני יוצאת איתו .. הנקד היא שאני יודעת שאני מספרת את זה לחברות ואני אספר את זה למדויט הוא לא יביו מה הביג דיל.. הוא יבין שנעלבתי מאותם אנשים אבל הוא לא יבין כמה קשה לי לשחרר
נראה לי מנסיוןחלל הפנוי
שהדרך להצליח להשתחרר זה להבין באמת ולהאמין שכל העולם הזה לא נברא אלא בשבילי ולכן כאשר מישהו פגע בי וכו' אז אני מבין שזה שליחו של ה'. ואם זה משהו שאני יכול להגיד לפוגע שהוא יקבל את דברי אז אומר לו ואם אני עדיין כועס או שזה משהו שלא ניתן לפיתרון אז אני פשוט מפנה את הכעס שלי לה'. וזה (ההבנה ואמונה שהכל וכולם שליחים של ה) ניתן לאפשרות רק ע"י הרבה התבודדויות.

אני נפגעתי כמה פעמים בחיים שלי (הכי קשה היה ממדוייטת/ממש שניה לפני וורט) ונפגעתי ממש קשה. ממש קשה. וכעסתי הרבה.. אבל אז הבנתיצשאם אני רוצה לכעוס זה רק על ה' יתברך. וכשאתה כועס כל ה' ויוצא להתבודדות כל זה ומוציא את כל הכעס ועצבים על ה' זה פשוט מרחף מעליל כמו כלום... יש פעמים ומקרים שזה יקח יותר זמן.. אבל זה יגיע...

פעמים מטפלים אומרים לנפגע שאלד המטרות החשובות הוא לנתק את עצמך מהפוגע... ורק כככ באמת אפשר להמשיך הלאה...
וואו תשובה מהממת ^^n.l
להפנות את הכעס לה'הפי
(קודם כל תודה על התגובה)
השיטה הזאת אני יודעת רבנית אחת אמרה לי את זה אבל עדיין אם אני מפנה את הכעס לה' איך זה עוזר לי?
הפוך זה מקשה עלי עוד יותר זה ממנו והוא גרם לי לזה זה בכלל קשה לי ...

אבל אם אני חושבת שזה הם .. והם צריכים לעבוד על המידות יותר אז אני יודעת שהיה להם בחירה לא להתנהג ככה ובכל זאת הם התנהגו ככה.

להבדיל גם שה' הקשה את לב פרעה למה פרעה נענש? כי פרעה הגזים..
אז כן הם נכנסים אולי זה היתה גזירה משמיים בסדר. אבל גם להם היה סוג של בחירה בתוך הגזירה ונראלי שהם הגזימו .
הבנת?

עוד משהו אני חוזרת ומדגישה שהפגיעה שלי לא היתה ממדויט או מגבר מסוים .. שאז אני חופשי יכולה להגיד יאללה משמיים לא שלי..
לא זה לא המקרה בכלל
אני הבנתי שזה לא המקרהחלל הפנוי
אבל כמו שאמרתי כאשר יש כעס כלפי ה' אם יוצאים חהתבודד וכןעסים עליו וצועקים ומוציאים.. מנסיון זה נעלם לעומת כעס על אנשים שלא בהכרח יעלה במיוחד אם הם לא נעלמים מהחיים...
זה הגיון חולנימסקמילים

אני חושבת שהבעיה של הפי היא הידיעה שאותם אנשים הסירו מעצמם אחראיות על המעשים שלהם.

אם הם היו מתנצלים על הפגיעה בה, היה לה הרבה יותר קל להמשיך מאותו מקרה. 

לומר לאדם שנפגע מאדם א' "תחשוב שהוא שליח של ה'" זה לומר לו "תחשוב שהמעשים שעשה לך אותו אדם היו טובים"

 

בהקצנה : קב' של ילדים אונסים נערה. עכשיו אתה אומר לה: העולם לא נברא לך ולכן כאשר משהו פגע בך תביני שזה שליח ה'

- זה כבר גובל במזוכיזם.

 

לכן אם אדם פגע בך, וציינת לפניו, והוא בחר לא להתנצל - זה מסמן שאותו אדם אינו שליח של ה'. כי זה אדם שאינו ירא. המעשים שלו הם לא דרכה של התורה. אם אדם פגע בך והתנצל אז תוכל לדעת שזה שליח של האל .

 

התבודדות זו לא פתרון. הפוך, כמה שיותר לספר, ככה עדיף

טוב אז קודם כלחלל הפנוי
זה שהם "שליחי ה'" זה לא אומר שהמעשים טובים. זה אתה החלטת וקבעת.. לא אמרתי את זה וזה גם לא נשמע מדבריי ככה.

ולפי מה שאתה טוען אין אפשרות בכלל לצאת מהמעגל הפגיעה. כי אתה אומר אם אדם לא מתנצל אז אין מה לעשות ... מה שאני אימר הפוך. יש מה לעשות. לנתק את עצמך מהאדם ומהמעשה.
ואתה אומר כמה שיותר לספר... ומה בדיוק עושים בהתבודדות שאתה כל כך יוצא נגד?? מספרים לריבונו של עולם הכל מהכל יותר ממה שאתה מספר לבשר ודם.

וכוונתי לשליחי ה' זה לא שהם באים בשם ה'... אלא נמצאים בעולם הזה והגיע למעגל שלך שפגעו בך.. וזה לא סתם.. אלא הכל מאת ה'.

אז אני לא מבין מה חולני במה שאמרתי (שלא המצאתי אלא דברים שנאמרו לפני מרבינו וכל מיני פסיכולוגים כאלה ואחרים..
הבנתי למה הוא התכווןהפי
זה כמו שאמרתי סבבה הבנתי שיכול להיות מאוד שזה מה" לא יכול להיות בטוח.
אבל זה עוד יותר מאכזב גם בגלל שזה ה' והוא קרוב אלי אז למה הוא עשה את זה?
וגם בגלל שאם סגרנו שהוא עשה את זה אז עד כמה הוא היה מעורב ?
זה כמו שאמרתי מקודם שה' בעצם הקשה את לב פרעה אבל הוא עדיין העניש אותם? למה ? כי הם הגזימו.
אותו דבר פה מה הגבול של השליחות של ה' מצידם?
אני מאמינה שהגבול כבר פה.
בסדרחלל הפנוי
אבל אם האדם לא מוכן להתנצל ולקחת על עצמו להבא.. את נשארת תקועה עם מישהו שלא משתנה... ואז את נתקעת במקום הפגוע כי את נתלת בו.. לעומת זאת אם את מתנתקת (רגשית) מהפוגע/ת אז אפשר להתקדם ולא לכעוס ולא להיות פגועים יותר
נכון אבל על זה בדיוק היה השירשורהפי
שאני לא מצליחה(:
ולכן לא יעזור להתקעחלל הפנוי
עם עצבים על הפוגע/ת אלא ללכת להתבודד ולדבר עם ה' על זה..
חחהפי
עשיתי את זה כבר ..
זה לא התקיעות זה האכזבה מהתנהלות העולםמסקמילים

יש לך ציפיה לעולם מתוקן והוא לא. במקרה שלי, התחושה שבנוסף לכך, אתה שומע את אותם אנשים מדברים על גאולה, בוכים על א ו-ב', ואתה תוהה למה ציפו? זה בלתי נסבל...צורם על העור. 

 

אתה רואה את זה כתקיעות עם אותו אדם אבל אתה לא תקוע עם האדם עצמו. הוא ממזמן שחרר עצמו מהאחראיות על מעשיו כלפיך/העולם. אתה לא חיי עמו. לא נמצא עמו. אתה חולק עמו את עולם ורואה את מה שנחשב בעיניך להרס של אותו עולם בידיו וצריך לעצום עיניים כדי לא לראות שהוא ממשיך להרוס...למה? כי הוא לא תקן את מעשיו.

ואולי הנקודה שהכל נעוץ הוא באי הרצון להאמין שיש סציופתים, אנשים אטומים וכו. אתה לא רוצה להאמין שיש כזה רע בעולם.גם אם זה לא רוע - סציופת הוא לא אדם שיש לו כוונה רעה. הוא פשוט מראש חסר בלראות או להסיק...ולעיתים אתה מוצא את אותם אנשים מאשימים אותך בחסרון שלהם...אבל נו...זה א יגמר

 

אין לי דבר נגד התבודדות אלא שהפך להיות שינון פופליסטי של "יש לי תרופה לכל מכה" קוראים לה "התבודדות". איך פותרים בעיות היום? משננים סיסמאות.  


שליח של ה' לא אומר מעשים טובים אבל כן בעל כוונות טובות. אין אנשים שהמעשים שלהם טוב מוחלט אך כן, אדם טוב מצופה ממנו סליחה, לראות מעבר... גם אם הם לא מאמינים שהם אשמים. בטח אם הם יראים. עליהם מוטלת האחראיות.

זהו לא הוסיף. מאכזב אבל זה העולם. אפשר רק לצחוק על המצב העגום. חודש אלול בפתח ועולם כמנהגו נוהג

ואל לעם הזה להתפלא שהוא סובל ~ 

זוהי דרךחלל הפנוי
לראות את העולם.
אבל רבינו הקדוש אמר לנו איך לתקן את העולם.
אם אתה יכול להגיד תוכחה למישהו והוא יקבל את זה אז אדרבה אבל אם לא רק קילקלת...

רבינו אמר לנו שאנחנו צריכים למצוא נקודות טובות ולדון לכף זכות וזה מעצמו יעלה אותו לכף זכות והוא ישתנה והדרך שאני מצאתי לעשות את זה בלב ולהצליח באמת לראות את הטוב במישהו שפגע בי בלב שלם זה רק ע"י התבודדות.

היא פתחה שירשור לא על איך לתקן את העולם אלא היא התבאסה על זה שהיא כועסת וזה גם מתקנים על עדי התבודדות.
לדון לכף זכות לא מונע את העובדה שאותם אנשים הורסים בעיניךמסקמילים

את העולם. בין הדברים של הפי לדיון זה יש קשר אם תקרא מה רשמת בתגובה לפני תבין את הקשר. בכל מקרה אם אתה לא מבין ראה זאת כניצול שרשור לדון על מעשים שמטריפים אותי שהתרחשו בפורומים אלו ובשתיקה מלאה תוך עצימת עיניים של ההנהלה והתנהגות לא תורנית בעליל ע"י אנשים שמחשיבים עצמם ככאלה. 

אז הנה: מה מכעיס אותי: מדובר על אנשים שמחשיבים עצם "יראים" "תורניים" "דתיים" "שמרנים" (בכיון האח הגדול) 

אבל בפועל נוהגים הפוך מכל הערכים שלכאורה מחזיקים ומצפים ממי שהם מחשיבים כופר לנהוג ככזה. כלומר הם נוטלים לחלוטין את האחראיות שלהם.  המעשים כה מטריפים את הדעת שאני לא מאמינה שעד כה לא מצאו מקום להתנצל. 

הם לא רואים איך נראים המעשים שלהם מהצד והם אפשרו לי כל פתח לחשוב עליהם את המחשבות הרעות ביותר בשל הוזלת היד שלהם עצמה על כללים שהם עצמם קבעו. זה לא אדם חילוני - חלקם לפחות אנשי ישיבות, למדו חינוך דתי...אז או:

1. שאין בהם את היכולת לראות. (כף זכות) <-- רב הסיכויים. 

2. הם לא יראי שמים כלומר שקרנים, בעלי מנעים רעים וכו. 

כך או כך להכריע את המניע לא ישנה.  ברור שהם הסירו מעצמם את האחראיות. הכעס לא נובע מהצער עליהם, מ"הפגיעה האישית" אלא מחוסר האונים לידיעה של השלכות מעשיהם בעולם. כי ברור לי שפשוט אין בהם יכולת להבין את גודל הנזק.

 

להתבודד על עוולה שנעשתה בידי אנשים רבים זה לא פתרון. להפך, זה פגיעה בנפש. במקום לשנן סיסמאות אולי תשנן לי קצת תורה. זה ינחם את ליבי

נשמהחלל הפנוי
אתה מאוד כועס.
אז תקרא את תורה רפב בליקוטי מוהרן ותבין שדווקא לדון אדם לכף זכות כן מונע ועוד יותר מעלה את האדם. ..
וכן התבודדות עוזר לא לכעוס על האנשים האלה... והעובדה שאתה לא יכול לשנות אותם מכעיסה אותך כל כך...
רצית תורה.. שלחתי אותך לתורה... רוצה לנסות את האפשרות הזאת שרבינו מביא תנסה..(גם רבינו לא הבטיח שזה יקרה תוך שבוע שבועיים שנה שנתיים אבל זה יקרה...) לא רוצה.. טוב.. זה סהכ מה שיש לי להגיד, מה שאני יודע שלמדתי ושעובד אצלי.

כל אחד צריך להיות אמיתי עם עצמו כדי להיות שמח ועובד ה באמת.. אז תאמין לי כולם יודעים בסופו של דבר איפה הוא נמצא מול בורא העולם.. וזה לא מקום של אף אחד לשפוט ולהגיד מי תורני ומי לא... הרי המושגים והגדרות האלה ניתנו על ידי אנשים ולא ע"י ולכן הגדרות אלו יכולות לנוע על הסקלה...
נשמהמסקמילים

אני לא כועסת.

אני אולי עצובה על המציאות

וגם עצובה שבך אין

יכולת לראות אותה 

 

נשמה, אולי תעלה שלב? 

תוכיח לי שהתורה היא בנשמתך?

אני לא צריכה שתשלח אותי אל תורה

אולי אני בכלל לא דתייה? מאמינה?

אולי אני נגעלת מלהביט בדתיים חוננים

ביום כיפורים לה'?

אני רוצה לשמוע את התורה ממך : יום

ולילה. זה שטוען שהוא נושם אותה יום. יום. 

 

אני לא צריכה עד אנשים שלובשים מסכה,

נוספת על זו שכבר קיימת, מורידים מעצמם אחראיות

על מעשיהם, מפחדים להיות עצמם.

אני רוצה לראות את אותם אנשים פתוחים

אבל בעת שהם פתוחים - אני רוצה לראות אותם

כופפים עצמם לתורה אליה הם "סוגדים"

 

אני רוצה לראות אנשים שיודעים לתקן מעשיהם,

להתנצל, ללכת אחר מה שנכון באמת ולא לומר 

"כף זכות" כשבפיהם שקר, ובו בעת, בעת שהם חוטאים,

אותי רצו ללמד מה היא שפת האמת- ללמד תורת "אמת",

כאלו שאומרים "איסור לשון רע" אך כל שני וחמישי

פה מרכלים.  

אני רוצה לראות אנשים שסיימו ישיבות ומדרשות 

גדולות דורשים קודם כל מעצמם ענווה 

אחר כך מהכופר שעוברים לצדם.

כי יש משהו אחד כשאדם פשוט חוטא ויש משהו 

אחר כשאדם גדול נופל... 

 

אני רוצה הרבה אבל בלב שלי אני יודעת 

שהם לא יתנצלו, לא ייקחו אחראיות,

שאצטרך, אם ארצה לראות, לדרוש

אולי משהו יהיה. אני יודעת אין זה כבר

ישנה ועדין אני מקווה

למה? אני כבר לא יודעת. זה לא ממש 

ישנה גם אם יבחרו להתנצל ועדין אני 

מיחלת 

 

מישהו אמרחלל הפנוי
שאני לא כואב על המציאות?
כל מה שאמרת הוא אמיתי ונכון. אבל אם תקראי קצת מתורה רפב של רבי נחמן בליקוטי מוהרן ותאמיני באמת... אז אולי תביני מה אני מנסה להגיד...

וזה לא קשור לדתי או לא... יהודי זה יהודי...
נראה לי שהשיח הזה מעגלימסקמילים

אתה מתעקש לומר את מה שאתה רוצה לומר, מה שחשוב לך במקום לעזור למי שאתה חושב שזקוק לעזרה.

אכן פניתי בפניה אבל לא מרגישה שהשיחה תוביל למשהו טוב פרט לבזבוז זמנך כי אינך מזהה את הבעיה. 

תודה רבה על הכוונה. 

בהצלחהחלל הפנוי
נשמותהפי
לא לריב
לא רבנומסקמיליםאחרונה

העברתי ביקורת היכן לדעתי חלל הפנוי כושל ובו בעת המלצתי לחתוך דיון אחרת נמשיך במעגל. 

אם הדברים נשמעו פוגעני אני מתנצלת אך שוב לא מרגישה שחלל פנוי מצליח להכנס לנעלים שלי ולכן הוא לא ממש עוזר לי.הכוונה רצויה אבל המעשים עצמם לא. כל טוב.

על קצה המזלגאנונימי פלוס
כמו שהזכרת זה כל כעס הוא מכיוון שאדם מצפה מאנשים מסויימים שהתנגו באופן מסויים. כעס תמיד על בסיס ציפיות.
לפי שכתבת עולם הציפיות שלך מבוסס על עולם הערכים שלך (כל אדם טוב וכו') ואת לא חושבת שעולם הערכים שלך שגוי, להיפך את ממש מאמינה בו. אולי הכעס קשור לכך שפגעו לך בעולם הערכים ואת רואה כביכול שיש בו צד שלא עומד במציאות וקשה לך לקבל את זה.
קיצר, כדי להוריד כעס כזה או אחרת צריך שעולם הציפיות שלנו ישתנה. זה קשה. לא תמיד יודעים מאיפה להתחיל, אבל זה נראה לי הבסיס.
ממילא שמדייקים את הציפיות זה מונע מאבוד אמון כללי בבנ"א.

זה קצת עצוב לא?הפי
פשוט לא לצפות מאנשים?
זה נותן תקווהאנונימי פלוס
לתקן את כלי ביקורת שלנו שעל פיהם אנחנו בונים אמון עם אנשים. כעס הינו תוצאה של שבירת דמיון כולשהו שהיה לנו כלפי המציאות. אני יודע על עצמי שפעם כעסתי על חברים שניתקו איתי קשר, אמנם לאחר זמן, למדתי מהם המון על איזה חברים אני רוצה ליצור קשר. טיפוס החבר שהיה אצלי בראש לא היה מדוייק וע"י כך שהוא נשבר נוצר לי פתח לבחון איזה חברים אני רוצה שיהיו לי. שמעתי (במו אזני) מהרב מנחם בורשטיין שמתי שלרב מרדכי אליהו היה נשבר אמון עם אחד הגופים שעבד איתו היה מאוד קשה לגרום לרב אליהו להחזיר את האמון באותו גוף. הרב מרדכי אליהו האדם הכי אנושי שהכי נותן אמון ומאור לבני אדם - היו לו גבולות ברורים.
שבירתדמיון שהיהלנו על המציאות במובן היותר חיובי אולי יכול גם להביא לצחוק אבל זה כבר נושא אחר..
אמרת פה דברים יפיםהפי
מחכים לקריעת ים סוף ;)מסקמילים

אגב הייתי ממליצה לכל הנשים להימנע מהצעות של כל מיני גברים להתבודד בחיים! 

בדרך כלל, מי שמציע הצעות כאלו בחיים הם גברים אלימים ושקרנים שלא מסוגלים להתנצל על המעשים בין אם התכוונו ובין אם לא. 

 

לא הבנתי איך זה קשור לשירשורהפי
רשמת על פרעה מסקמילים

נאמר על פרעה שהוא התחיל לשעבד את בנ"י ע"י מילים מתוקות וקלות (הניחו עליו מלבן ושחקו ברגשותיהם של בנ"י : מה פרעה עובד ואתם לא?). 

 

פרעה נענש כי ניסה להתחכם על ה'. מצד אחד לנהוג כירא אך מנהג לא ; הוא פחד שה' יעניש אותו ובחר בהשלכת ילדים ליאור כי ה' הבטיח שלא יפיל מבול שוב על הארץ אחרי תיבת נוח, כך, האמין שיכול להתחכם על בורא עולם ולהימנע מדין (סוטה יא)  

 

בחיים שלך יש פרעה: לא משנה מי או מה, פנים או חוץ, אבל ה' יכסח לו את הצורה.

את רק צריכה להמתין לקריעת ים הסוף שלך ובמקביל לבחון את הלב שלך : האם יש סיבה שה' נסה אותך בניסיון זה או לא. מה את יכולה לקחת מזה...וכמובן לרחוק מכל מה שלא עושה לך טוב. אם את מאמינה בלב שלם שהיית כנה, נהגת בדרך הישר, היית אדם - אז תהיה בטוחה שיש דין בשמים ובסוף כל העולם מבוסס על מידה כנגד מידה (אמנם זה מתחיל קצת לפני אבל החל ממסכת סוטה ט ב). 

 

אם פגעו בך. פגעו בך. לוקח זמן לרפא את הנפש וזה כלון נוסף לאותם אנשים שפגעו בך. כנראה זה עדין לא העת שלך לזוגיות  אבל הכי חשוב זה בריאות וגם על ההשלכות האלו - יש דין בשמים👆  

תודה על התגובה !!הפי
למעשה כל יום שבו הם מבזבזים את זמנך בלי שיצא מזה דייטמסקמילים

זה יום נוסף עליהם

לא הבנתי מה הקשר ציינתי בשירשורהפי
שאני לא מדברת על אנשים שפגעו בי בדייטים או בתהליך של השידוכים ממש לא זה לא בכיוון בכלל...
זה ניצול שרשור ;)מסקמילים


כמה מחשבות שעלו ליג'ון
לא קראתי את התגובות כאן, אז מצטער אם אני חוזר על דברים..
**
הרבה מעלים על נס את האידאל של "אני לא כועס וסולח והכל טוב" והם בטוחים שהם צדיקי הדור ודובוני אכפת לי רכובים על חדי קרן מסתובבים לידם..
נכון, הכעס היא מידה קשה שאנחנו עובדים בשביל לתקן אותה. לתקן, לא למחוק.
אנחנו בני אדם, את מתארת סיטואציה שחווית פגיעה קשה מאנשים מסוימים. איפה כתוב שאת צריכה לסלוח להם או לא לכעוס על מה שהיה?
למה את שוללת מעצמך את הלגיטימיות של הרגשות האלה, שהם נורמלים ומעידים על נפש בריאה שאכפת לה מעצמה? הרגשות האלה הם חלק אינטגרלי מהליך ההרפאות (בדומה לחמשת שלבי האבל).

"קשה לכעוס ונוח לרצות - חסיד". מי פה יכול להעיד על עצמו שהוא חסיד? לנהוג בהדרכות ששייכות למדרגות שאנחנו לא נמצאים בהן זאת טעות (איך אני מעיז לחשוב שאת לא שם? פשוט, כי זה כואב לך). יש שברי מאמץ גם בעולם הרוח ואנחנו צריכים להזהר מלפגוע בעצמנו.
גם הרמבם בעצמו כשהוא מדבר על הסוגייה הזאת מציין שאם אדם נפגע ממישהו שלא ישמור בבטן ויגיד אני סולח, אלא "ילך ויודיע לו את אשר חטא לו". אנחנו בני אדם.
לגבי עצם השאיפה להגיע למקום כזה שלא נפגע ונכעס מאחרים, זאת מדרגה מאוד גבוהה שאני מאחל גם לעצמי להגיע אליה, אבל הדרך לשם כוללת הכרה במצב הנוכחי לקבל אותו ואפילו לחבק אותו. לא לשמור בבטן.
והנקודה האחרונה, איך שומרים על מבט אופטימי אחרי שחווים פגיעה באמון?
אני חושב שזה סוג של הליך התבגרות, מעין "תמימות שנייה" כמו שקרא לזה הרב שג"ר בנושא אחר אבל דומה, איך מאמינים אחרי שהתאכזבנו מה'.
לעניינו, אז כן כולם בחזקת צדיקים וחפים מפשע, אבל עדיין זה לא אומר שאני אתן להם מפתח לבית שלי וקוד לאזעקה אם יש. העולם הפנימי שלנו זאת אחת הנקודות הכי מהותיות לנו, צריך באמת לבדוק מי נכנס ואיך.
מושלם.השאלה.
ישהפי
הרבה אמירות שכעס מוציא מן העולם ומי שכועס כל מיני גהינום שולטים בו.. יש בשפע הנחיות כאלה.

לפי מה שהבנתי כתבת שכעס זה חלק וצריך לתת לו מקום לביטוי , אך, כן לעבוד עליו .
איך?
קודם כל לקבל את הכעס לחבק אותו .
ציינת פה את הרמב"ם שאומר שאם בנאדם פגע בך צריך להוכיח אותו על מנת לא לשנוא בלב.
חשבתי על זה כבר לפני אבל יש פה קצת בעיה.
אני מתביישת לבוא ולהגיד פגעתם בי וגם אני כמעט בטוחה שזה לא יזיז להם יותר מידי:/ וזה מה שאני אוכלת את עצמי הכי הרבה. אני רוצה לשחרר את זה ובאמת לסלוח
אבל אין לי איך. למה אנשים כל כך אדישים אני בטוחה כמעט ב95 אחוז שגם אם אני יבוא ויגיד זה לא היה בסדר אני יקבל יחס לא טוב.
ואני לא יכולה לתת לעצמי לקבל את אותו יחס כמו רולטה...

אז כן הלוואי שיכולתי לנהוג כפי שהרמבם נוהג .
מה שכן טוב יצא מזה מכל הסיפור הזה .. שאם בנאדם אחר פוגע בי אני ישר אומרת לו ולא שומרת גם שזה קשה לי.. כדי שאני לא אתבשל עם זה אחרכ שנים כמו שקרה לי במקרה הזה .
ובאמת זה עוזר.
אבל במקרה הזה קשה לי להאמין.לצערי

תודה על התגובה שלך באמת.
העבודה על הכעס היא בעיקר בינך לבין עצמך.לגעת בלב
בטח בשלבים הראשונים.
אל תהיי מוטרדת ממי שפגע בך והתקשורת איתו. לא זה הנושא. זה שלב מתקדם מאד ולא המקום שלך עכשיו.
קודם תתמקדי במה שבתוכך.
ראית את שתי התגובות שלי?
כן תודה אהובה את מקסימההפי
תודה רבה יקרהלגעת בלב
את התגובה הראשונה שהבנתי איפה אני יכולה לתקן תודה לך!הפי
ב"ה שמחה לשמוע! שלחנו באותו רגע, נראה לילגעת בלב
אם את רוצה הסבר נוסף על משהו מסוים שכתבתי בקיצור מדי את מוזמנת בשמחה לשאול!
ובהצלחה רבה!
זה נכון. בהרבה מקרים קשה מאוד לומר בפנים "פגעת בי"ultracrepidam

מהרבה סיבות.

 

הנקודה היא שבהרבה צורות, הכעס הוא בדיוק הרצון לעשות בדיוק את זה.

 

ולכן אחת הדרכים לשחרר כעס היא לומר את זה ל"דמות" של האדם ההוא, שלא בפניו, לא במטרה לחזק את הכעס אלא במטרה לשחרר אותו. אם זה לא מועיל לשחרר, אז זה לא רלוונטי למקרה הזה.

 

ברגע שאנחנו מבינים שאין לנו דרך "לממש" את הכעס - כלומר להתעמת עם מי שפגע, הדרך השניה היא להפוך אותו ללא-משמעותי. לחפש למה לא צריך לכעוס. גם זה דבר שהרמב"ם כותב, שאם רוצים למחול לאדם בגלל שהוא לא מבין מה הוא עשה, זה אפילו דבר טוב: "מי שחטא עליו חבירו ולא רצה להוכיחו ולא לדבר לו כלום  מפני שהיה החוטא הדיוט ביותר, או שהיתה דעתו משובשת  ומחל לו בלבו ולא שטמו ולא הוכיחו, הרי זו מדת חסידות. לא הקפידה תורה אלא על המשטמה."

 

ולכן ההבנה שהוא לא שווה את הכעס היא משמעותית. לא שווה את הכעס לא אומר שלא נתגונן מפניו - אנחנו לא כועסים על תינוק שמלכלך, אבל אנחנו ננקה. אותו דבר טיפש שאומר דברים שהוא לא צריך להגיד. אנחנו לא נכעס, אבל לא נדבר איתו - לא מתוך שנאה אלא כדי לא להיכנס לזה שוב, כדי שלא נצטרך להזכיר לעצמנו שלא להתייחס אליו

 

ואם אין ברירה, וזה אדם שנוכח בסביבה שלנו - אז "סותמים את האף" וממשיכים, ונזהרים כמה שאפשר שלא להיכנס למעגל הזה שוב (ולפעמים שוב יש אמירה שלא רוצים לשמוע, ונסחפים למערבולת שוב. החיים לא תמיד קלים)

 

כמו שפירטתי בתגובה קודמת כאן, זה לא מצריך זלזול מוחלט - רק הבנה (שנכונה כשלעצמה) שהטוב שבאדם לא בא לידי ביטוי הרבה פעמים ולכן אנחנו לפעמים צריכים להתרחק או להתגונן.

 

"לסלוח" ממש זה לחזור לעימות, ואז לפתור אותו. אבל רוב האנשים שפוגעים לא יבינו שהם עשו טעות - וזה בדיוק המצב של "הדיוט ביותר" שהרמב"ם כותב (גם אם בתחומים אחרים מדובר באדם חכם ומוערך). ולכן לא יהיה אפשר לפתור את זה בעימות חיובי (מעין "העמדה לדין") אלא רק בעימות שלילי (סוג של נקמה), ולכן עדיף פשוט לבטל את הצורך בעימות - לא רק כטכניקה אלא בגלל שהאדם באמת הוא כזה ("לא כשיר לעמוד לדין" בהקשר *הזה*)

אהבתי את התגובה אבל אני ממש לא בכיוון שלהפי
למה לא צריך לכעוס... תודה(:

שאמרת שלפעמים עדיף לבטל את העימות ז"א החטא פה של הכעס לא עלי?
את השורה האחרונה ממש לא הבנתיultracrepidam

והאמירה "לא צריך לכעוס" שהשתמעה לא היתה במובן של "תתעלמי מהפגיעה" אלא במובן שכעס הוא תחושה שדורשת מעשה ודוחפת לעימות (או לתסכול, שזה לא הרבה יותר כיף)

 

ולכן אמרתי לנתק את הדחיפה הזאת - כן לכאוב את הפגיעה אבל לא לדחוף לעימות אם אנחנו לא רואים את עצמנו יוצאים מנצחים מהעימות הזה (ומנצחים זה בהרבה סוגים - גם לדעת שפעלנו נכון וגם שבפועל ניצחנו)

סורי על הבורות אבל לא הכי הבנתי אז מה כן לעשותהפי
יופי, אז אני לא מבין מה את אומרת ואת לא מבינה אותיultracrepidam

מה שאמרתי בתגובה הראשונה שלי - שלשום - היה:

 

לכעוס זה בסדר. זה טבעי. זה אנושי. אז אם מה שמטריד אותך זה "החטא" - כמו שכתבת פה ממש לפני כמה דקות - אז ממש לא לדאוג. זה לגמרי בסדר. זה צורך אנושי, והרגש של כעס הוא רגש טבעי. אין בזה שום חטא. (מאמרי חז"ל הם על מי שמטפח את הכעס שלו, לא מי שמרגיש אותו)

 

לכאוב זה בסדר וטבעי ונצרך. תתמקדי בכאב ותצמחי ממנו.

 

מה שהוספתי היום היה - כעס הוא רגש של דחיפה לעימות. הוא כעס *על מישהו*. ואם הכעס דוחף אותך לעימות, שבסופו של עימות תפסידי (תפסידי בעימות, תפסידי מזה שנכנסת לעימות) - אז תפנימי את זה שהכעס כאן הוא רגש הרסני ולא מועיל ולכן לא נכון להשתמש בו.

 

וזה שהרמב"ם כותב שנכון הלכתית לפרוק את הכעס באמצעות עימות - זה כאשר זאת דרך מועילה, כשנצא מהעימות מנצחים: מישהו פגע בי, כעסתי עליו, הלכתי ואמרתי לו "פגעת בי", והוא התנצל. אם אין סיכוי שזה יקרה, עדיף לפרק את הכעס, שוב, כי הוא דבר הרסני (וזאת גם ההדרכה ההלכתית, שלא *לשנוא*, ועל זה הרמב"ם שציטטתי מדבר)

 

מקווה שברור יותר

כן תודה!הפי
כמה נקודותג'ון
גם האמירה שציטטת מאיגרת הרמבן שמביא את דברי חז"ל, צריך לראות אותה בהקשר הכולל. אם בזה שהרמבן השאיר שם המון הנהגות חסידות וממילא זה לא רלוונטי כרגע ואם בזה שגם בגמרא עצמה יש המון הנהגות חסידות שלא מצויינות ככאלה ומביאות לבלבול בקרב המון אנשים.

איך הכעס הופך להיות דבר חיובי? קודם כל עצם קיומו עוזר לנו כמנגנון הגנה מפני פגיעה בנו.
למה אני כועס? כי אני מזהה שמישהו פגע בי במעגל כזה או אחר. אז קודם כל לדעת שזה שאני כועס זה לא אומר שאני רע, זה אומר שאני בריא, שהנפש שלי מתנגדת למחשבה שמישהו יפגע בי.
אחרי שזה קיים צריך לדעת לנתב, לשים לב שאם פתאום נופל עלי בלון מלא במים אבל מתברר לי שזה אחיין שלי אז התגובה שלי תהיה שונה. למה? כי נתחתי בעצם את הכעס, הכעס הפעיל אזעקה, "שים לב מישהו פוגע בך" ואני בדקתי מה קרה, הבנתי את הסיטואציה וצחקתי. כעס גם יכול לשמש כדרייב להצליח (כל הסיפורים של מי שלא האמינו בהם כל החיים והם החליטו להוכיח לכולם שטעו ביחס אליהם).
לקבל את הכעס ולחבק אותו, אומר לא להבהל כשאני כועס להבין שזה מנגנון חיוני וחיובי. הרבה פעמים קורה שאדם כ"כ נבהל כשהוא כועס שהוא ישר פונה לקיצוניות השניה, נהיה "ילד כאפות" מבחינה נפשית ואומר לעצמו שהוא צדיק. הוא לא. הוא סובל. אז כן לחבק את הכעס בשביל להרים את הראש והמבט ולדעת, "אני הפי ואני שווה ולאף אחד/ת אין זכות לפגוע בי".

ואת צודקת, לפעמים באמת אנחנו מגיעים לסיטואציה שבה לכאורה אין מה לעשות ולבוא להגיד אחרי שנים כי זה כבר לא רלוונטי אולי. וזה כואב. כמה שזה כואב.
אבל לפעמים גם עצם האמירה, אפילו בבוטות, עושה טוב גם אם לא בהכרח יקרה איזה שינוי (להבדיל כמו במקרה של פגיעות מיניות חלק משיטות הטיפול גורסות כי יש אפקט חיובי להגשת תלונה גם אחרי שנים, כחלק מהליך ההבראה). לחילופין גם יכול להיות שלא, שזה יפגע יותר, כל אדם הוא עולם וצריך להכיר את עצמו.
יש גם אופציה שהאדמור מפיאסצנה כותב, לכתוב במחברת כאילו אתה פונה לאותו אדם בצורה הכי בוטה שיש. ככה פעם אחרי פעם.

אבל תחבקי גם את הפי שנפגעה לפני כמה שנים שנפגעה מאותם אנשים. תגידי לה שהיא באמת הייתה חסרת אונים, אבל זהו זה נגמר. תרשי לה לסלוח לעצמה על מה שקרה ותבטיחי לה שמהיום הכל יהיה יותר טוב.

אני לא איש טיפול, כל מה שכתבתי זה דברים שאני חושב. כמובן שאם יש שאלות מהותיות אז הכתובת זה מי שבאמת מבין בנפש (לא זה לא רבנים). מקווה שהועלתי
כתבת יפהultracrepidam


תודהג'ון
תודה על התגובה ועל התגובות בכללהפי
בגדול כן יש עניין של ויתור ביהדות .. לכן באמת השאלה איפה הגבול ומה מגיע לי.
עוד משהו: זה לא בכיוון בכלל של פגיעה פיזית.. ב"ה.
הפוך זה פגיעה של היום יום .. משהו שלאחרים יכול להיות ממש לא מפריע ולי פשוט כן
פגיעה נפשית רגשית היא לא פחות חמורהג'ון
בכל מקרה ודאי שיש ערך לויתור, השאלה מאיזה מקום זה מגיע. אם זה מגיע מתוך מקום של חוזק, כמו שאמא מוותרת לבן שלה על הכפית האחרונה של המילקי. או אם זה מגיע ממקום של חולשה, כלומר שהאדם תכלס די מוחק את עצמו ובשל החשש להתעמת ולעמוד על שלו מעדיף לוותר ובעצם פוגע בעצמו.
לפעמים אין לו ברירה אחרתהפי
זה פשוט קורה הוא מוותר וזהו
בעצם את מעלה כאן כמה דברים:לגעת בלב
הפגיעה שפגעו בך,
הכעס שלך עליהם
וההשלכות של הכעס על הנפש שלך.
כשבעצם את מחפשת דרך להתמודד עם ההשלכות.
בעיני את עוברת סוג של פוסט טראומה. הפגיעה בך והכעס בעקבותיה היו לך חוויה קשה, וכשיש סיטואציה שמזכירה לך את הסיטואציה של הפגיעה את בעצם מגיבה בהתגוננות כדי לא לחזור על החוויה הקשה.
עד כמה שאני יודעת בהחלט יש מה לעשות כדי לשחרר את זה. את לא תקועה עם זה עכשיו לכל החיים. הדרך הכי יעילה שאני מכירה זה עיבוד של החוויה הטראומטית. וזה יכול מאד לעזור.
בעיני אפשר להמיס כעס ולהפוך אותו לכאב. ואז יותר קל להתמודד.
כשפוגשים את הכעס הנוקב, אפשר להתרכז בכאב שלי כאן. מה קרה לי, מה כל כך כל כך מכאיב לי. מה עברתי בחוויה הקשה הזו. ממש לתת לעצמי זמן לחשוב ולהיות עם התחושות הקשות. לתת לעצמי הרבה הבנה, מקום לכאב ולתחושות וגם חמלה. לחבק את עצמי על כל מה שאני עוברת.
אפשר לכתוב את זה.
אפשר לדבר עם מישהו מבין שידע לתמוך ולהיות בשבילך, אם יש כזה.
לשהות במקום הזה עוד ועוד, עד שמשהו כבר קצת יותר רגוע. ואם צריך שוב ושוב.
אפשר לנהל כמו שיחה עם הכאב. מה הוא אומר לך ומה את עונה לו. כאילו הוא אישיות שיושבת מולך על כסא.
דרך הנגיעה הזו בכאב את יכולה ללמוד על הצרכים הרגשיים/נפשיים שלך. צורך שחשוב לך לקבל. ואז אחרי שתזהי, תוכלי ללמוד להיות לא תלויה באחרים אלא לעזור לעצמך לקבל את הצורך הזה. וזה משחרר מאד.
בכעס יש הרבה מתנות. אפשר להתבונן דרכו על מה שחשוב לך. כי הנק' שמקפיצה אותך יושבת על ערך שמאד חשוב לך.
אפשר גם לנסות למקד מה בהתנהגות שלהם כל כך מכעיס אותך, ולראות שיש לזה בעצם שורש חיובי שחסר לך בחיים. אבל זו עבודה שדורשת כנראה יותר הכוונה מהמילים הקצרות שרשמתי כאן.
את נשמעת מודעת ועובדת, ואני בטוחה שבע"ה תצמחי מהעניין הזה!
סליחה שכתבתי בקיצור, זו היכולת שלי עכשיו...
והנה משהו יפה שכתבה חברתי דעה אביחיל באותו עניין:לגעת בלב
תזכורתadvfb

גם לגברים יש רגשות

 

סופריקה

נכון ומדוייקאדם פרו+
3>advfbאחרונה
זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

מעצבן ממשארץ השוקולד
פעם אחת קרה ליאביעד מילוא

התחיל איזה קשר והבחורה נעלמה כאילו בלעה אותה האדמה

קרה גם הפוךבחור עצוב
דיברתי עם מישהי איזה שבוע ופתאום פשוט נעלמה מעל פני האדמה. לא הגיבה להודעות. כלום.


אחרי חודש פתאום שלחה הודעה משום מקום. הגבתי לה ביובש שתבין שלא מעוניין. 

תגיד לה ברחל ביתך הקטנההפי
ההתנהגות הזו של היבוש לפני חודש לא היתה לעניין
לא בא לחנך אותהבחור עצוב
רק חתכתי וזהו. 
הלוואי עליadvfb
אם אחרי כל הבירורים זה מה שהתגלהintuscrepidamאחרונה

אזי צריך להודות לה' יתברך ששמר את נפשך.

היה כנראה צריך את הבירור בשביל שני הצדדים, אך ברוב חסדיו ה' חסך לך את כל הפגישות והסבל מהבחור.

ואני לא אומר את זה רק מהצד של הכל לטובה וכו', אלא פה באמת רואים את ההצלה עצמה ישר.

לדעתי החלק שקשה זה שבסיטואציה כזו אפשר לומר לעצמך למה אני שוב פעם בסרט של להתבאס מקשר שהיה רלוונטי והתברר שלא…

עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

ביטחון עצמי כן חובהזיויק
לדעתי
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

אולי יעניין אותך