מאמר מדוייק להפליאהסטורי
ומסכם ברעיון, עוד הרבה לפני הפוליטיקה, הרבה ממה שדובר כאן ובאו"ח:
https://www.inn.co.il/News/Flash.aspx/693376
יפה שהבאת זאת.קרן-הפוך
כשמושכים בזנב הנחש שלא יתפלאו שהראש מתעורר לנשוך.חסדי הים
עדיף לעזוב את הנחש ולהתמקד בדרך הטובה העולה בית ה'.

רק הערה אחת:
נדמה לי שהרב צבי יהודה היה מקפיד לחתום את שמו כ'הרצי"ה'.
היה חותם 'צביהודה'חדשכאן
אה נכון. נזכרתי.חסדי הים
^^^^בכתב ידהסטורי
בדפוס היה חותם את שמו המלא
דווקא לא הסכמתי כמעט עם כלוםעוד סתם אחד
מלבד עם עצם ההתנגדות להזיית נעם.
"אל תרבו תדברו גבוהה גבוהה"חידוש

על הכרה בטוב וכו' וכו', צריך גם להילחם ברע. אם כולם יהיו שאננים כמותו וכמו כל השאר, בינתיים ישרפו לו את המדינה. הכי מצטייר יפה להיות יפה נפש ולדבר במילים גבוהות ויפות. החכמה היא לעשות מה שצריך, לפעול כדי לעצור את המהלך הדורסני שמאיים על יהדותה של המדינה. בקיצור, דמגוגיה

ולכן צריך להתחבר לגוש פוליטי גדול.קרן-הפוך
הפרקטיקה זה נושא אחרחידוש

אני מדבר על ההתנגדות השורשית, שלא לומר שנאה, שיש כלפיהם ברוב המגזר הדת"ל

המאמר שהובא בקישור מציג אותם עם מאפיינים חרדיים מובהקים.קרן-הפוך
מה המשותף בינם לבין הדת״ל?
אני לא יודע איך את מגדירה 'דת"ל וחרדי'...חידוש

מבחינתי ההבדל הוא היחס למדינת ישראל . אם אצלך 'דת"ל' זה 'פשרן' וחרדי זה מי שמקפיד על הכל, אז כן, הם 'חרדים'

ההבדל מתומצת במילים ״נטורי קרתא״ מול ״בוני קרתא״.קרן-הפוך
התמקדות בחסר, בצללים, הדגשה שוב ושוב, בחרדה, את מה שאין, את המזיק את החיידק. התעלמות מהאורות, מהצמיחה ומהבניין, מההישגים ומכל הטוב שיש היום ואתמול.

יש בכך קו חינוכי המביא לפסימיות, וגם אם אי אפשר לעולם בלי בורסקי, הדגש הוא לא להיות מנטורי קרתא אלא מבוני קרתא,
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה וכו'ימ''ל


כמה יפה לצטט סיסמאותחידוש


אז עכשיו גם הרב זצ''ל זה סיסמאות. יפהימ''ל


כל עוד הרב טאו לא אמר את זה...רק בשמחה.


לא אמרתי שזה לא נכוןחידוש

אבל אי אפשר להתווכח בסיסמאות. ולגופו של עניין - המשמעות היא שלא לשבת בחיבוק ידיים ולהתלונן, אלא לקום ולעשות מה שאפשר. וזה בדיוק מה שהם עושים, בניגוד לאלו שלא רק לא עושים אלא זה אפילו לא ככ מפריע להם.

הרב יהושע שפירא, הרב מנחם בורשטין ואחרים, פועליםהסטורי
בנושאים הללו כבר שנים. הם חטפו על הראש מהר המור, כי לא ראוי לעסוק בזה...

פתאום כש'נפל להם האסימון, בהר המר יורים לכל הכיוונים, בלי לחשוב שהם רק גורמים אנטגוניזים, בדרך הפעולה שכולה השמצות. משום מה מאמר הדור נשכח.
מגוחך שאתה מנופף ב"מאמר הדור"חידוש

בא נגיד שהרב טאו מבין אותו קצת יותר טוב ממך, עם ראייה כללית של כל תורת הרב לעומקה ולא בצורה חלקית ושטחית כמו שרוב הציבור מכיר

מי אמר לך? יש רבנים שרואים מהכתבים שלהם שהםחסדי הים
הקיפו את כל כתבי הרב קוק זצ"ל, כמו הרב משה צוריאל.

למה שנשתכנע שבאמת יש לו היקף כזה. איפה רואים בכתבים שלו שהוא שולט בעומק בכל 'אורות הקודש' למשל.

יותר מזה, כדי להבין את מהלך הדור שלנו צריך להיות גדול בנגלה ובנסתר, כמו הרב קוק זצ"ל עצמו היה.

לא באתי לזלזל, פשוט תוהה.

מי הם אלו שלא מבינים?הסטורי
הרב שטיינר? הרב דרוקמן? הרב מלמד?

משום מה גם רוב תלמידי הרב צבי יהודה לא הולכים איתם.

(שמעתי מכמה אנשים, שאפילו ר' צוקרמן מסתייג מנעם והדגיש שצריך לפעול חיובית ולא שלילית.)
העיקרון הואימ''ל

לא להתמקד במה לא אלא במה כן, וכל הגישה של נעם היא רק אנטי בלי עשייה כלשהי.

המשפט הזה ככ מופרךחידוש

כרגע העשייה היא כשלב ראשון להעלות למודעות של הציבור הישראלי את האיומים הרוחניים שקיימים מתחת לפני השטח. עשייה תתאפשר כשתהיה לזה תמיכה והבנה מהציבור. עשייה פוליטית בלי גב ציבורי כבר הוכחה כלא יעילה. 

נסה לזרוק סיסמהימ''ל

כמו "האומץ להיות נורמלי".

ערכתיחידוש


נו נוימ''ל

הדבר האחרון שהם עושים זה לצבור תמיכה ציבורית.

ושוב - לפחות כרגע הפעולה היחידה היא קבילה על הרע, וגם זה בצורה לא מעשית לא חכמה ולא מועילה. וככה זה גם יישאר.

מטבע הדברים, זה מעורר תמיכה אצל חלק ואנטי אצל חלק אחרחידוש

אחרי הכל, ארבעים חמישים אלף זה הישג משמעותי מבחינת התודעה הציבורית

אני מקבל את המיילים שלהם, כולם הכפשות מההתחלה עד הסוףהסטורי
אין שום בעיה "להכפיש" את האיחוד האירופי או הקרן לישראל חדשהחידוש

"להכפיש" - כלומר לחשוף נתוני אמת.

הם לא מכפישים את האיחוד האירופיהסטורי
כל המייל שלהם השבוע, מההתחלה עד הסוף, (חוץ מקמפיין אחד מביא שלושה...) היה השמצות נגד יהודים טובים וטועים. אני מסכים שהיהודים הללו טועים, אבל יש דרך וצורה. בטח בפרסום רשמי, שחתומים עליו תלמידי חכמים.
אתה בוחר לקרוא לזה ככה, אפשר לקרוא לזה במילים אחרותחידוש

"השמצות" זו דמגוגיה. אומרים את האמת. אי אפשר גם לעשות רע וגם לרצות שלא יגידו שזו המציאות.

ועדיף שנעצור כאן.

בוודאי שצריך לפעולהסטורי
ויש צורה שרבותנו הדריכו לפעול בה בייחס לבעיות הדור. מעולם זה לא היה בדרכי 'חובלים' כמו שפועלים עכשיו. להפך, כל החידוש של מרן הרב זצ"ל בדרכי הטיפול בבעיות הדור, הוא שלא זו הדרך.
אגב, אלו שפועלים בעניין הבקיעים במשפחה היהודית כבר שנים (לדוגמה הרב יהושע שפירא שליט"א), בשלב שבו בהר המר עוד צעקו אל תעירו ואל תעוררו - לא תומכים במהלך המוזר הזה, שדווקא גורם שכל היום בחורים צעירים עסוקים בעניינים שהצניעות יפה להם.

אבל, אם קראת את המאמר עד הסוף - העניים שאנו מתווכחים עליו, הוא עניין אחד. השורש, שבעייני הרבה יותר מהותי (אולי, אם אני הייתי כותב, הייתי מתחיל מזה) זה תופעת הפלגנות.
יש כאן בית מדרש, שמדבר גבוהה גבוהה על כל ישראל ובפעל הולך ומתפלג ומתפלג ומתפלג, על כל קוצו של ניואנס. לא רק שלא מסוגלים לשתף פעולה עם ההמון - אפילו אם חבריהם לספסל בית המדרש, תלמידי מרן הרצי"ה זצ"ל אינם מסוגלים לשתף פעולה, על כל הבדל בקוצו של י'.
השיא כמובן היה בפילוג הישיבה, תוך עשיית מחלוקת על רבם. אבל התופעה חוזרת באים ספור ווריאציות בישיבות, מוסדות חינוך, יישובים, גרעינים תורניים ועוד ועוד. כמובן שלכל אירוע יש את הנתונים הספציפיים שלו והרבה פעמים, בהסתכלות ממוקדת נראה שדווקא כאן הסברה הגיונית. אבל כל כותב חבור'ה מתחיל יודע, שכשיסוד אחד מתרץ את כל הקושיות - הוא עדיף על תירוץ מקומי.
הסוף של דבריך הוא עיקר הבעיהחידוש

אתה רואה שיש סיבות הגיוניות, ובכל  זאת מעדיף לצעוק 'פלגנים', למרות שמדובר על אנשים גדולים. תירוץ אחד עדיף, כשהוא מסתבר, ולא כשהוא עקום ומעקם אחרים.

קצת ענווה.

זו לא פלגנות לשמה, אלא מתוך הכרח. אתה לא יכול לרוץ במפלגה אחת עם אנשים שחלקם פועלים בניגוד הגמור אליך, בנושאים קריטיים

כן, גם על מרן הגר"א שפירא זצוק"ל אמרו את זה...הסטורי
ועל הדרך מחקו את סימן רמ"ב ביורה דעה.

אם הם לא היו מקימים מפלגה ומראים שאפילו בית המדרש שהרב פרץ צמח בו ועד לפני כמה שבועות הוא נחשב נציג מובהק שלו - לא תומך בו, היה לו הרבה יותר כח במו"מ וכנראה היה עומד עכשיו בראשות הרשימה.

אם היו מתאחדים עם עוצמה - אולי היה סיכוי כל שהוא (במיוחד בתנאים המשתנים) להשפיע במציאות.

אם היו משתפים פעולה עם הרב דוד חי, במו"מ מול ג' - אולי היה אפשר להשיג הישגים יותר משמעותיים.

אבל, איך אומר הנצי"ב, בהקדמה לתורה, על אנשי בית שני - כל מי שסובר במשהו אחרת מאיתנו הוא צדוקי ואפיקורוס. (נחליף את המילה צדוקי, במילה רפורמי, וזה ישמע בדיוק ציטוט מכמה תומכי נעם, שהתווכחו איתי במהלך החודש האחרון).
הם הקימו רק אחרי ששקד כבר קיבלה את המקום הראשוןעוד סתם אחד
לא נכוןהסטורי
https://www.inn.co.il/News/News.aspx/408279
הראיון הזה התקיים איתם, לפני שקד קיבלה משהו. הם כבר הספיקו להריץ מפלגה, להרשם, לעשות התרמה והרבה רעש.
הם גם מבהירים היטב שהם לא גימיק וגם מה לא מספיק טוב אצל הרב פרץ וסמוטריץ'.
אני לאחרונה קורא את חילופי הדברים בפורום,שום וחניכה

ועקב האכילס שלהם זה 'עיסקאות החבילה' שמוצגות כאן. כלומר, זה די שקוף שהלומדים בישיבות הקו כמעט מתוכנתים לענות אמן על כל ידיעה מטעם ראשיהן, והמתנגדים לקו, בין אם מפני שמצאו את עצמם בצד השני בעת הפילוג ההסטורי ובין בגלל טינה ששומרים לדרך זו מחמת אי אילו אירועים אישיים ושאינם כאלה בעבר, מתייחסים בלעג גלוי ומוסווה לניתוק שמשדר הקו. בקיצור, הפסיכולוגיה גדולה מאיתנו. וגם ממני כנראה. אבל מכיון שכל הפילוג הזה ותילי התלים של הלהג שנכתב ושנאמר עליו והלחשושים המסתוריים שנלחשו עליו בחדרי חדרים, ממש לא עניין ולא מעניין אותי (יותר בכיוון של לשבת על הטריבונה ולהשתעשע ממלחמת הדעות עם הפתוס המטורף), מצאתי את עצמי יושב איפשהו באמצע בין הניצים כאן:

לדעתי עצם המאבק האידיאולגי של מפלגת נעם מבורך. אני לא כ"כ בקיא בכל נושאי המאבק אבל לפחות בנושא של שימור התא המשפחתי זה מאבק נכון וצודק, כולל הדרך שלו. ואני אומר את זה למרות שאני יודע איך זה מתקבל בברנז'ה הישראלית, ואיך זה מעלה את הסעיף להרבה אנשים כאן במדינה, ואיך זה לא יקרב אף אחד. בד"כ אומרים "תהיה חכם ולא תהיה צודק", אבל במצב העכשיו, לדעתי יותר חכם להיות צודק. כי בינינו, הפרופוגנדה סביב פירוק ערכי המשפחה כבר מזמן יצאה משליטה. זה מוחדר בכל הזדמנות אפשרית, וזו הפרה הקדושה של הדור הזה, שאפילו תכנית סאטירה שהיא בית מטבחיים לשחיטת פרות קדושות, לא תיגע בפרה הזאת. לכן אני כן רואה ערך בשלטי חוצות ענקים בלב ליבה של הביצה הישראלית, שהם אכן אצבע בעין לכל התעמולה הזאת ששוטפת אותנו, ולא כדי לשכנע מישהו, או כדי להבהיר עם קורטוב הקנטה: "אותי לא שכנעתם". ולא, לא מעניין אותי שאני לא מעניין אף אחד. אני כן רואה ערך בציניות הזאת שמשתמשים בחופש הביטוי. כן רואה ערך ב'להחזיר מכות' לכל מכות שטיפת המוח במשך השנים של התקשורת, מערכת המשפט, האקדמיה, והמרחב הציבורי במיוחד בתחום הזה.

 

אמנם בכל הנוגע להתפלגות ובדלנות על כל קוצו של יוד, ובכל הנוגע לעידכוני הגירסאות של ההשקפה 'הטהורה הטהורה חדש מחודש 2' כעילה להיווצרות עוד פלג, נפשי סולדת מזה מאוד. לא אוהב את תחושת הבלעדיות הזאת. זה מצמצם וסוגר נפשות רחבות. וזה גם די נאיבי.

אם המסר היחיד היה 'אותי לא שכנעתם' אז במילא, אבל ישחסדי הים
פה אנטי שגורם לדברים ההפוכים להתחזק ולחדור עוד יותר לציבור הישראלי.

כמעט כל הציבור מגחך כשהוא רואה את השלטים של נועם, ובמקום להמשיך בחיים הטבעיים שלו שבעד ערכי המשפחה, הוא שואל את עצמו למה הוא מגחך כשהוא רואה את השלטים ואז הוא תמה לעצמו אולי יש אמת בשינוי ערכי המשפחה.

בנוסף, כל קמפיין האנטי, גורם לצד השני להתחזק ולהזרים עוד יותר כספים ומאמצים לשינוי ערכי המשפחה.

אתן עכשיו דוגמא מעשית: פעילי נועם התייצבו במקום מרכזי מאוד בירושלים וכנגדם באו פעילי להט"ב עם כל הדגלים למחות. מי משך את פעילי להט"ב לבוא ולטמא מקום המרכזי, הרי פעילי נועם.

כשאתה מחזיק בזנב נחש, הראש בא לנשוך אותך.
יפה כתבת. מצטרף לנאמר.בן מערבא


אין שום עניין לעורר אנטגוניזיםהסטורי
אני מסכים לחלוטין, שערעור מוסד המשפחה, הנירמול של התנהלויות שלפי התורה הם תועבה וכו' - זו אחת הבעיות המרכזיות של הדור.

אבל זה לא אומר שלהתנהל באופן שרק יעורר בציבור אנטגוניזים לאמת בנושא הזה ולתורה בכלל - זה הפתרון.
ואגב, אתה תולה את המחלוקת ב'קו', רבים מהקו לא הולכים עם נעםהסטורי
בהנחה שמה שפורסם מדוייק - הרב חננאל אתרוג והרב חיים גנץ, שנייהם ראשי ישיבות שנחשבות 'ישיבות קו' - תומכים בימינה.

כנראה שכשמכירים את המציאות מבפנים, בין אם זה בתל אביב ובין אם זה בחברון ולא רק מגיחים ממגדל שן מנותק - מבינים שלא זו הדרך.
ברוך השב, כתבת יפה. וצריך להוסיף,חידושאחרונה

שהאמירה היא לא רק "אותי לא שיכנעתם", אלא בעיקר כדי להציב אמירת נגד לפוליקטל קורקט, שבקרב הציבור העממי יותר, (לא החילונים הצינים), לא ייטמעו ערכי הפוסט המופרעים כאמת המובנת מאליה. שיבינו שיש גם אמירה נגדית, והם ישפטו בעצמם לפי הטבע הבריא

מאמר מעפןזיויק
ואני בכלל תומך בימין החדש
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משהאחרונה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודדאחרונה
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך