אז הבחורה נתנה תשובה חיובית לפניהבינייש פתוח
ודיברנו בפלאפון על איפה אתה גר ומה לומד ומה עושה בחיים, ואז... היא שאלה אותי על העדה. היה נשמע שזה קריטי מאוד עבורה. מה דעתכם? לדעתי זה מתאים הרבה יותר למאה הקודמת, אני לא יודע כלום על המוצא העדתי של אף אחת מהבנות שיצאתי איתן (ואגב זאת פעם ראשונה נראה לי ששואלים אותי שאלה כזאת). אגב לי נראה (או שאולי מקווה) שאולי זה קריטי בשביל מה לספר לחברות משפחה טפחות על זה יקום או יפול הדייט. לפחות עבור חלק מהאנשים שעדיין מבררים. מה דעתכם?
קשה לך למסור את פיסת המידע הזאתקוד אבל פתוח
אם זה חשוב לבחורה?
חחחחח ממש לא.בינייש פתוח
סתם מעניין אותי לדעת למה זה קריטי כל כך עבור אנשים המדינה שממנה סבתא רבה של בן אדם עלתה לארץ. במיוחד אם אולי עבור אותם אנשים שזה קריטי להם, על זה יקום או יפול הדייט. ככה לפחות היה פעם מקווה שלפחות היום זה כבר ממש לא קיים
סטיגמותקוד אבל פתוח
וסטיגמות מטבען נכונות סטטיסטית.
וגם- מנהגיםרקשאלה
בתור גבר לא צריך לשנות, אבל אישה פתאום צריכה לשנות ויש כאלה שרוצות לשנות כמה שפחות
מה מנהגים??בינייש פתוח
אם הייתי אשכנזי, משהו יקרה אם היא תפסיק לאכול אורז בפסח? ואם היא תמשיך להתפלל לפי הנוסח שלה, יפגע בה ברק מהשמיים? נכון יש עוד קצת כמה דברים אבל כשמתחתנים גם ככה משנים את האורך חיים, וגם ככה מגיעים לפעמים לפשרות ככה שזה נראה לי ממש כסף קטן...
אתה רואה, זאת בדיוק הסיבהultracrepidam

בעיניך זה כסף קטן, היא חושבת שלא. אתה יכול לחשוב שהיא טועה, אבל לא יכול להכריח אותה להודות בטעות וגם להתחתן איתך

אני חושב שהסברתי שמדובר בכסף קטן...בינייש פתוח
ולא שואלים על דברים קטנים לפני דייט ראשון אפילו. היא לא שאלה על מספר הנעליים שלי לצורך העניין. וגם, היה נשמע לי שזה ממש קריטי עבורה
*בעיניך*. מותר לה לחשוב אחרתultracrepidam

לזלזל בסולם ערכים של מישהי זאת הדרך הגרועה ביותר לשכנע אותה לרצות להתחתן איתך

אני חושב שאוליבינייש פתוח
*היא* מזלזלת בדרך אחרת משלה אם חשוב לה כל כך לצאת אם מישהו רק מהמוצא העדתי שלה, במידה ובאמת זה המצב
אין טעם להתווכח.ultracrepidam

בעיניך כולם מזלזלים בך, ואתה רק מתייחס אליהם בהגינות.

 

סולם הערכים היחיד הוא זה שאתה מאמין בו, ושיקול הדעת שלך הוא היחיד שקובע.

 

גם כאן וגם בשרשורים קודמים, זה נראה שאתה לא מוכן לקבל שלאנשים אחרים יש סולם ערכים, שיקול דעת ורגשות משלהם.

 

לא יודע אם לאחל לך בהצלחה בדרך שלך. בטוח מאחל לך שיצא מזה רק טוב

 

אגב, גם אם מישהו באמת טועה, מותר לו לטעות. צריך לכבד דעה של אדם טועה, ולכל היותר אפשר להסביר לו שזה לא נכון. לא צריך לתקוף אדם שחשב משהו לא נכון מתוך כוונה טובה

תודה אבאבינייש פתוח
..והוא ישמיענו
יש מצב שזה קשור:
אני מצטער שלא הקשבתי לאבא שלי כל השנים... - צעירים מעל עשרים

תודה אמא - לקראת נישואין וזוגיות

⁦🤷🏻‍♂️⁩

ואגב, ז'בשך.. תעשה עם מה שהוא כתב לך מה שבא לך. אני בטוח שהוא יודע שאתה לא אוהב לשמוע דעות שונות ולא תשנה את דעתך בקלות
חחחחח ממש לאבינייש פתוח
אלה סתם בדיחות שממש לא קשורות לנושא.זה לא שבאמת לא הקשבתי לאבא שלי עד כדי כך שאני אפילו לא יודע מה הוא אמר לי...
ולפעמים אני אוהב להגיב בציניות למי שמטיף לי מוסר בצורה מתנשאת ומחלק לי ציונים
..והוא ישמיענו
עבר עריכה על ידי והוא ישמיענו בתאריך ז' בתשרי תש"פ 16:33
מה שתגיד
צודק צודק צודק צודק צודק!!!בוז
את מוזמנת להסתכלבינייש פתוח
על התגובה שלי לתגובה שאת כל כך מזדהה איתה, ולחשוב על זה עוד פעם
הסתכלתיבוז
לדעתי אתה צריך להבין שאמנם ההסתכלות שלך היא נכונה בהחלט, לא אמור להיות אכפת לאף אחד מהעדה שלך, אבל להבין את זה זה תהליך.
ואם היא הגיעה ממקום מאד סטיגמטי ושופט, ואם ואם, צריך לנסות להבין את המקום שלה.

זה מזכיר לי את כל הבנות שלא מוכנות בשום אופן לשלוח תמונה של עצמן ומרגישות פגועות מזה, כשסך הכל זו דרישה די לגיטימית. מה! הוא יפסול אותי על מראה! שיסתכל על הפנימיות!

זה לא עובד ככה.
לכל אחד חשובים דברים מסויימים, וללמוד לכבד את השני זה א'-ב' במערכות יחסים.

אז שוב, אתה צודק, ולדעתי זה גם לא מה שיפיל או יעמיד את השידוך, היא סתם רוצה לדעת.

ואגב, אולי תנסה לומר לה בכבוד ובעדינות, לענ''ד זה לא משנה, אם יש לך סטיגמות לגבי העדה שלי את תראי אותי דרך משקפיים מאד מצומצמות, בואי נשחק משחק, תכירי אותי קודם ואז תנחשי

מה אתה אומר?
לגמרי מסכים על כל מילהבינייש פתוח
אני לא אוהב את התופעה, אבל אני מבין שהיא לא בהכרח הייתה פוסלת רק על זה ולא ממהר כל כך לשפוט כל כך לרעה כמו שכולם חושבים, אבל כולם מכירים אותי כל כך טוב כנראה יותר טוב מעצמי.
ככה זה השתמע.בוז
אתה כותב מאד החלטי ונחרץ ומובן מזה דברים שלאו דווקא התכוונת אליהם כנראה.
גם אני כזאת

בכל מקרה בהצלחה.
תודה רבהבינייש פתוח
איך זה קשור לסולם ערכים?רקלתשוהנ

באמת שואלת

 

אם יש לה בעיה, סבבה שיבושם לה אם היא רוצה להמציא בעיות, אבל זה לא הופך את זה לערך. אפילו לא למשהו הגיוני.

מפריע לה - אי אפשר להכריח אותה. זה לא עושה את זה לפחות מוזר לשאול

שני דבריםultracrepidam

לפני הכל - שאלה טובה ונכונה.

 

הנקודה הראשונה היא שסולם ערכים הוא לא סולם של ערכים. הוא המשקל שאני נותן לדברים שונים שיש להם ערך בעיני. למשל, האם חשוב לי לשלם יותר כסף כדי לגור בבית שסבא שלי גר בו. יש לזה ערך רגשי, לא "ערך".

ולכן, אם מבחינתה (או מבחינתי) יש משמעות למשהו, אני מכניס אותו כחלק מסולם הערכים שלי. יש ערך כספי, וערך דתי, וערך רגשי, ו"ערכים" כמו נוחות... כל דבר שהוא בעל ערך בעיני, שאני מוכן תמורתו לוותר על ערך אחר. זה סולם ערכים. ואם חשוב לה - מכל מיני סיבות - משהו מסוים, זה נכנס לסולם הערכים שלה.

 

הנקודה השניה היא שבמקרה כאן - שהדיון היה על מנהגים - באמת מדובר על ערכים. שמרנות היא ערך, שמרנות דתית היא ודאי ערך. כן, יש מי שבאמת מפריע לו שאצלו בבית יאכלו קטניות בפסח. או יתפללו בנוסח שהוא לא גדל עליו. כי הא מכבד ומעריך את המסורת כמו שהוא קיבל אותה. זאת הצורה שבה הוא שומר על הדת, ולשנות את זה פוגע בצורה הזאת.

ברור שאפשר להבדיל בין עיקר וטפל, וללכת לרב שיפסוק, אבל בן אדם הוא לא מכונה, ופסק הלכה לא משנה את הצורה שבה אני רואה מנהגים שונים.

 

וגם באופן כללי, תרבויות שונות כוללות סולמות ערכים שונים. ניקח לדוגמה מנהג כמו סליחות - עם פסיקות של הרב עובדיה לומר סליחות גם ביום, ובתי כנסת של אשכנזים שאומרים סליחות בלילה לפני חצות. האופי של הרבה חגים הוא שונה מבחינת הערכים שהם מייצגים בעדות שונות. לקחתי דוגמה של תרבות בתחום הלכתי כי שם זה מובהק, אבל כל מי שמכיר מקרוב הרגלים של יותר מעדה אחת יודע על דברים שיש כאלה שעושים ויש כאלה שבחיים לא יחשבו על זה

זה לא לגמרי נכוןרציתי לשאול
אתה די צודק אבל תחשוב שגם אפילו מבחינה טכנית של הלכה וכשרות במטבח זה כאילו ללמוד תורה חדשה
הפער ההלכתי הוא עצום בנושא
אז ככהעלומה!
עבר עריכה על ידי עלומה! בתאריך ז' בתשרי תש"פ 15:28

יצא לי מבולגן אז אכתוב שוב

 

 

אולי היא באה מהחברה החרדית שהתרגלה לתת לזה חשיבות?

לא מוגזם?הפי


"לכן אני יודעת שלא ארצה חתן מהעדה הזאת, אין לי בעיה איתם אבל עד להתחתן איתם"
לא יודעת, יכול להיותעלומה!

עזבי את לא תביני את זה

 

ונראה לי הרבה אנשים לא יבינו בגלל זה מחקתי את זה

טוב אהובההפי
אבל עדיין אני כן כתבתי שאם יש עניין של מסורת זה לא משהו רע אין בזה פסול.
אך לדעתי כן לפסול לגמרי זה לפסול לעצמך את המזל את השפע.. להגיד אני לא יוצאת עם אנשים חוץ מהעדה שלי זה מוזר זה לא הכי טוב.
וגם לחשוב הכל טוב ויפה אבל עד לנישואין זאת מחשבה שראוי להרוס.
עדיף להיפגש אם זה ממש מפריע לך ואת רואה את כל מה שמפריע לך אז בסדר אבל מראש זה חבל.
תראי זה לא ממש ככהעלומה!

אני פשוט מעדיפה שלא

 

אם יש לי כמה הצעות אז אני מעדיפה שלא ...

 

ואם הכל נשמע מתאים חוץ מהעדה אני לא יפסול לגמרי אבל קשה לי עם זה, מה לעשות?

בסוף יגיע בחור חלומותייך מהעידה ההפוכה לשלך....יעל מהדרום
לק"י

חייבת לומר, שלא תמיד התכונות של הבנאדם זהות לסטיגמות של העידה שלו.
כן, יש לזה משקלultracrepidam

כמובן זה לא קריטריון יחיד, אבל יש לזה משקל (לא פחות מ"עשה צבא", "עירוניסט", וקריטריונים אחרים)

 

דוקא בדורות קודמים הייתי אומר שבגלל שמודעים מאד לפערים, אז יודעים שצריך להתחשב בהם, ואפשר לקחת בחשבון (הרי כל גבר שמתחתן עם אשה יודע שהם שונים, אבל הוא מבין שהוא יצטרך ללמוד ולהתרגל לדרכי ההתנהלות שלה)

היום כולם כביכול "ישראלים", אבל כשמגיעים לשאלות מסוימות מסתבר שיש ישראלים כאלה ויש כאלה, ולפעמים "מה לא ברור שצריך לעשות ככה" או אנשים שמוזר להם מנהגים מסוימים של עדות אחרות, ובגלל שאין מודעות לזה שיש לפעמים מנטליות שונה או תרבות שונה או מנהגים שונים, לא חושבים שצריך להתחשב במנהגים/הרגלים האחרים, כי "כולנו ישראלים ומה הוא עושה מזה עסק".

 

ברור שבחברה פחות שמרנית יהיה לזה פחות משקל, ובחברה שמרנית יותר בדרך כלל יהיה יותר

ואי איזה שטויות כותבים לךהפי
עבר עריכה על ידי הפי בתאריך ז' בתשרי תש"פ 15:37
עבר עריכה על ידי הפי בתאריך ז' בתשרי תש"פ 15:36
לדעתי, אתה צודק בחששות שלך.
מי נתקע על עדה רק אנשים שלדעתי רואים את החיים בשחור או לבן .
אותי זה מרתיע מאוד תשים לב לעניין הזה . אתה יכול לשאול אותה או לשאול בצורה חכמה מה היא חושבת על הנושא.

בדרך כלל בחורות שמחפשות גבר מעדה מסויימת ופוסלות את השאר. זה לא מראה על חוכמה .הרי נכון?
הם מקבלות את מי שכמוהם זה נורא בעיני.
גם אם בחור ירצה לצאת איתי כי הוא מעדה כמו שלי אני לא יאהב את הנוקשות הזאת.
זה מראה על חשיבה שהיא אני יותר טוב.. מהשאר.
מחילה אבל תפקח עין.
איפה אהבת ישראל
גם המון פעמים זה מראה על המשפחה שלה, גידלו אותה ככה.. עם הסטיגמות האלה לצערה לכן גם כנראה המשפחה שלה נופלים באהבת ישראל
ז"א תורה לחוד חיים לחוד .. שאני אצא עם מרוקאי? חחח עד אלי
מזה השטויות האלה? ההכללות האלה? הטימטום הזה

הערה: יש אנשים שמחפשים עדה מסוימת אבל לא פוסלים את השאר אלא מנסים בודקים , לא עליהם מדובר כי לעיתים זה בא מרצון של מנהגים בית אבל זה לא בא ממקום של פסילה.. אלא ממקום של המוכר והאהוב והמגניב אבל אם זה מוריד מהערך שלך כלפיה זה כבר הזוי. אם זה מציק לה זה לא תקין.

מי שחושב שכן שילך לתקן את עצמו ויחזור חח
אני מאוד אוהבת את הרב קרליבך קשה לי גם שאנשים חושבים שהם יותר טובים מאנשים אחרים

אנשים כאלה אני לא מצליחה לאהוב ..ולשפוט אותם לטובה אני פשוט חושבת שהם צריכים המון עבודה על הראיה שלהם ההסתכלות הרגישות...
כרגיל, מסכים עם כל מילהבינייש פתוח
מי שלא חושב כמוך דעתו מטופשת?מקום בעולם
את מה שכתבת,תכתבי גם על זה שאנשים מציינים איזה תכונות אופי הם מחפשים?
כי גם שם תוכלי להגיד שהיי אהבת ישראל. תקבלו את כולם. כולם טובים. כולנו עם ישראל.
^^נכוןעלומה!


נשמההפי
מה קרה למה מחקת את מה שכתבת?
כי היו המון שטויות
אל תגידי לה נכון יש לך משהו להגיד תגידי אני אתמודד
נכון, כתבתי שטויות, אז מה?עלומה!


אז את לא יכולה לכתוב שטויותהפי
ואז לברוח להגיד לא חשוב..

ושמישהו כותב משהו "נגדי" את אומרת נכון..
תגידי פשוט מה שיש לך להגיד (:
אני יכולה להגיד לך משהו באישי ?עלומה!


אין על עלומה שתדעו (:הפי
סליחה שאני מתערבת, אבל מותר לבנאדם להתחרט על מה שכתביעל מהדרום
לק"י

זה לא שהתפתח דיון שלם, ואז היא מחקה.
ואם זה משהו שעלול לפגוע, אז טוב מאוד שהיא מחקה.
חחח ממש לא מה שאמרתיהפי
תלמדי לקבל ביקורת גם..
במיוחד כזאת שפוסלת אנשים אחרים
בואי אני אגלה לך משהו זה הדבר היחיד שגורם לי לסלידה
הבנאדם חושב שהוא יותר טוב
משפחה חושבת שהיא משום מה יותר טובה
למי מי את מי אתם?
זה ראוי וצריך שיכחד
אם אני אומרת לבן שלי נשמה הכל טוב ויפה אבל אל תביא לי אמרקאי .. אם אתה מביא לי לא נקבל אותו
זאת משפחה הרסנית!!.
צריך לדעת מתי יש הרס ומתי יש יחוד של מסורת
לא צריך להתייפיף מי שגזען יש לו בעיה וצריך להכיר בזה ולנסות לשנות
מי אמר שהיא לא יודעת לקבל ביקורתקוד אבל פתוח
(זה לא הרושם שהיא עושה עלי בכל אופן..)

דבר נוסף, מי אמר שסינון על פי עדה (או על פי כל דבר) מעיד על מחשבה שהוא יותר טוב?

ודבר אחרון, לא ענית לה בכלל לעניין, היא שאלה שאלה מאוד פשוטה, מה ההבדל בין עדה לתכונות אופי?
אתה לא מדד מבחינתיהפי
שאלה ממש לא לגיטימית בעיני
בן אדם הרבה מעבר לסטיגמות שיש על העדה שלו
זה שאתם שואלים זה מראה שיש כאן בעיה.
אם אתה פוסל עדה איך תראה מה התכונות של הבן אדם
לא הבנתיקוד אבל פתוח
איזו שאלה לא לגיטימית?
איך ההנחה שאדם הרבה מעבר לסטיגמה שיש על העדה שלו קשור למה שאמרתי?
לא אני ולא היא, לא אמרנו שאנחנו שואלים על העדה.

הגבנו על דבר אחד, היחס כלפי מי שלא מסכימים איתו. איך הסכת מכך שאנחנו מסכימים או לא מסכימים איתך?
לא נעים לי להגיב לך כבר מזמן שיהיה לך שנה טובההפי
שנה טובהקוד אבל פתוח
אין לי שום בעיה לקבל ביקורת ב"ה.מקום בעולם
אבל הכתוב "וואי איזה שטויות כותבים לך" - מבטא את הזלזול שיש לך בדעות שונות ממך.

למה החלטת שהסיטואציה שכתבת היא זאת שמתרחשת בסיפור שלו?
אה הבנתי את השאלה שלךהפי
הסתכלתי על עוד תגובות שהוא כתב הוא כתב את זה לצורך שירשור לאו דווקא מה היא
לא הבנתי.מקום בעולם
הוא כתב גם בכלליהפי
לאו דווקא היא
א. לא היה נשמע מהודעת נפתיחה שלו שהוא מדבר אקראית.מקום בעולם
ב. גם אם כן, את נתת פה דוגמא לסיטואציה נורא ספציפית, ונורא לא נפוצה.

עדיין לט ענית לי על התגובה שלי, וזה סבבה לגמרי.
אבל כמו שאת רואה את המקרה הזה כזלזול וכחוסר כבוד והתנשאות וכו וכו' ככה תגובתך מתקבלת גם.
לקבל מחשבות אחרות של אנשים זה לא דבר פסול. גם אם הן שונות משלנו.

והאמיני לי, הוריי גרושים ואני יודעת היטב מה זאת התחושה המתנשאת שאנשים לפעמים נותנים בכך שההורים שלהם הם ×.
אז נראה לי אנע פחות הבנאדם לומר לו שמתנשא על אחרים בכך שהוא בוחר עם מי לצאת מסיבותיו שלו..
לא אמרתי שאת מתנשאתהפי
מי אני בכלל
מה כתוב פה אם לא "מתנשאים"?מקום בעולם
"הבנאדם חושב שהוא יותר טוב
משפחה חושבת שהיא משום מה יותר טובה
למי מי את מי אתם?
זה ראוי וצריך שיכחד
אם אני אומרת לבן שלי נשמה הכל טוב ויפה אבל אל תביא לי אמרקאי .. אם אתה מביא לי לא נקבל אותו
זאת משפחה הרסנית!!.
צריך לדעת מתי יש הרס ומתי יש יחוד של מסורת
לא צריך להתייפיף מי שגזען יש לו בעיה וצריך להכיר בזה ולנסות לשנות"
לא אמרתי שאתהפי
אמרתי בן אדם שפוסל לגמרי נטו מגזענות זה הכל

גם לא כתבתי מכוונה של מסורות אני יודעת שה עניין אחר..
אז אני באה לומר לך,מקום בעולם
שהאנשים האלו ממש לא מתנשאים, וממש לא מרגישים מעל מישהו. לדעתי.
זכותם לבחור גם את זה, כמו שהם בוחרים תכונות אופי.
את שמה לב מה את כותבת ?הפי
איך את חושבת שזאת זכותם לפסול מתוך גזענות
אולי שכולם ירצחו ונגיד יופי זכותם
כי את רואה את זה כגזענות. ואני לא.מקום בעולם
אני רואה את זה בדיוק כמו שמישהי תחפש מישהו חם ואוהב.
תגידי לה על זה שהיא גזענית?
או אם מישהי מחפשת מישהו גבוה? אז היא מפלה את כל הנמוכים?

לא.
אבל נראלי לא הבנת אותיהפי
אני מדברת על זה שהנאשם פוסל מתוך גזענות ולא מתוך משהו אחר...
למה החלטת שזה מתוך גזענות אבל? 😕מקום בעולם
לא שמת לבהפי
שכתבתי שאם זה מסורת ומתוך יחוד והעדפה להמשך מסורת זה משהו אחר.. כי זה לא פסילה וזה לא מתוך גזענות.
וזהו אז נשאר מגזענות כי על השני כבר דיברתי
נראה לי שהפכתם כאן זבוב לפיל...השתדלות !
היא סך הכול שאלה אותך מה העדה שלך. אתה לא יודע למה היא שאלה.
תפגוש אותה ותבין את האופי שלה והדעות שלה יותר ואז תחליט אם מוצא חן בעיניך...
בגדול גם אני לא אוהב שמתעסקים בזה..מבקש אמונה

אבל אני עונה, ויוצא מנקודת הנחה שאולי סתם היא התרגלה לשאול.. לא יודע, כף זכות כזה...

 

אולי, עוד לא קבעתי שום דברבינייש פתוח
אני גם יכול לשאול אותה. זה לשם הדיון
אה הבנתי..מבקש אמונה

אז כמו שאמרתי, בגדול אני לא רואה בזה כל כך צורך...

 

אבל מה,

אצל דתיים זה לפעמים באמת קטע של מנהגים וכו' שאולי זה מלחיץ את הבחורה שהיא תצטרך לשנות דברים... 

ככה שטכנית אתה צודק, זה באמת שייך למאה הקודמת אם לא לפני.. אבל זה עדיין רלוונטי

 

 

 

..איכה
יש לזה כמה בחינות.

א' סתם שאלה מסקרנות, בדיוק כמו שתתעניין איפה אתה גר. זה משנה? לא, זה רק מוסיף עוד חלק בפזאל של הדמות והאישיות שלך שהיא רוצה להכיר. והיא רוצה. כי היא אמרה לך כן.

ב' תפיסה קצת גלותית ומיושנת, אבל ממש לא מנותקת שזה קריטי ומשפיע. (כמו שספרדים הם עם אופי יותר חם ואשכנזים פחות. עדיין יש בזה אמת, למרות שיש כבר יותר יוצאי דופן מאשר אלו שבתוך הכלל)

ג' הבנה שעדה יכולה להשפיע על אופי האדם וסגנון החיים שלו. ואז זה יכול להתחלק שוב לשתיים:
1. שוב, רצון להוסיף חלק לפזאל שלך, להבין באיזה סגנון בית אתה חי. וכמו כל דבר ששומעים לפני שמכירים את האדם צריך לקחת בערבון מוגבל.
2. מחשבה שמי שהוא שייך לעדה מסוימת יהיה בעל מנטליות מסוימת או אופי ספציפי והוא מתאים לי או לא מתאים לי.

דעתי האישית, שאתה לא צריך להתרגש וטיפה לנסות לראות את העולם כקצת יותר מורכב.

ועוד הערה קטנה, אני אוהבת לשאול את זה כי זה נותן לי עוד מידע על הבחור. ולא כי אני אפסול על זה. (בדיוק כמו שאני אוהבת לשאול אם יש לו רישיון. למה? ככה. להכיר יותר את האדם. ועוד הרבה שאלות מטופשות, שנחמד לי לדעת מראש. (אבל אני משתדלת לציין את זה, שזה רק בשביל להכיר את המכלול ולא כי זה מדד לפסילה).
הערה להערה -ultracrepidam

יש הרבה שאלות שיכולות לתת תחושה של שיפוטיות. הבחור יענה לך על השאלה, אבל הוא ירגיש שהוא יוצא איתך מעמדת נחיתות. כי הוא לא יודע מה דעתך בסוגיה הזאת, וכשאת שואלת - הוא מניח שיש תשובה עדיפה בעינייך. ואם הוא לא יודע שאת סתם שואלת, הוא יחשוב ששאלת כי את מעדיפה מישהו שכן או שלא, או כזה או כזה - ואז הוא מרגיש שהוא צריך לתרץ את עצמו.

 

אז כדאי מאד להיזהר משאלות כאלה

תודה.איכה
אני שואלת את החברים בבירורים, ואני מציינת בדרך כלל שאני מנסה להבין את המכלול וממש לא פוסלת על כאלו דברים.
וזה בדיוק היתרון של הבירורים..

תמיד אני מפחדת מהאלו שמספרים אח''כ מה בדיוק שאלו..

אם זה ככה אז בסדר גמורultracrepidam

אם את מציינת שזה רק מהתעניינות ולא שיש תשובה נכונה או לא נכונה

מוחעחעחעמקום בעולם
אני חושבת שאפשר להסתכל על זהחצילוש
מזווית אחרת. בעיני, מאיפה שסבתא שלי באה כן השפיע עלי ועל המהות שלי; זה חלק אינטגרלי ממי שאני, ואומר עליי הרבה. זה מעבר למנהגים יבשים, זה תרבות. זה הפיוטים שכשאשמע אותם יתחמם לי הלב, בדיוק כמו שלמישהו ממוצא אחר חזנות למשל תחמם את הלב ותתן לו הרגשה של שורשיות. אפשר להסתכל על המציאות גם בצורה חיובית יותר, אדם שגאה במוצא שלו ובייחודיות של משפחתו- לא תהיה לו כל בעיה לומר זאת. לא חייב להיות בכלל צד של גזענות, אלא בפשטות, סקרנות בעלמא. כמו שתשאל באיזו ישיבה אתה לומד, ככה יכולה גם לשאול מה המוצא שלך, זה חלק מהעצמיות שלך, אני לא רואה בזה שום דבר גזעני או מיושן, להיפך, להתעלם מהייחודיות של כל עדה ולנסות להפוך את כולם לישראלי היפה מהשבלונה שהייתה לאנשי מפא"י בזמנו, ובשושו אני אגיד, גם לציונות הטובה והמשופמת של המפד"ל, זה דווקא מה שמיושן בעיני. תצליח
יפה מאוד. לא חשבתי על זהבינייש פתוח
אני לצורך העניין רואה את הדברים בצורה של האופי שלי שנבנה יותר מהבית ספר שלמדתי, המקום שבו התנדבתי, ופחות הסיפור המשפחתי על האונייה שבה סבא שלי עלה לארץ או איך השפיע עליו הקרב באל עלמיין, לכן אני חושב שרוב האנשים יקחו את זה לכיוון שכאילו מפריע לצאת עם מישהו ממוצא עדתי מסוים. הרי לך זה השפיע הסיפור המשפחתי, אבל אני מניח שלרובנו פחות.
לכןחצילוש
באמת אי אפשר לדעת מה המניע לשאלה עוד לפני שפגשת את אותה בת ישראל ותהית על קנקנה
וזה לא שאני נאיבית, אני מודעת לשד העדתי שעודנו קיים אך נחלש ב"ה
תראי מה הוא כתבהפי
"היה נשמע שזה קריטי מאוד עבורה" כלומר כנראה מאוד ישב עליה .

בתגובה שלך את מייחדת כל עדה שזה ראוי לשבח וזה מקסים .
אבל מה קורה עם מצב שהיא פוסלת עדה אחרת כי הם לא העדה שלה.
לא נראה לך מוזר?
המיוחדות הפכה לה אט אט לשנאה.

לכן חשוב וצריך לדעתי לבדוק מאין זה נובע .
הממ.kaparalay
בא לי להגיד שיצא לי לשמוע על כל מיני סיבות לשאול שאלה כזאת, ולא כולן נובעות מגזענות או מחשיכות כזאת או אחרת. לא אפרט פה כי אלו לא סיפורים שלי לספר, אבל באמת הזוי ממש לשמוע אילו מורכבויות יש בעולם.

כתבו כאן הרבה דברים נכונים- לשני הכיוונים.
ועדיין, עם כל הרצון לדון לכף זכות כזאת או אחרת, ועם כל מה שכתבתי למעלה- סביר להניח שהייתי מתבאסת אם הבחור היה שואל אותי על זה..
לדעתיבדויה123

יש אנשים שלא מתחברים  למראה של עדה מסוימת , למנהגים של העדה, יש סטיגמות לגבי אופי ( מרוקאי עצבני ואשכנזי חנון)... 

 

 

 

זה כן משפיע בצורה כלשהיא לדעתיReminder
כמובן שזה תלוי בהמון פרמטרים אחרים,

אבל כן יש הבדל מסוים בין אנשים ששייכים לעדות שונות
לפעמים זה נראה שכיום כולם כבר התקדמו,
ועברו את כור ההיתוך הישראלי

עדיין זה שונה
לכל אחד יש מנטליות משלו,
ועד שלא נכנסים לבית בתור בן משפחה יש דברים שלא יודעים

כולנו בני אדם בסופו של דבר,
אבל כולנו גם שונים

ובתור משהי מאד מעורבבת,
כל סבא הגיע ממקום אחר אצלי
אני יכולה להעיד על מה שראיתי, לפחות אצלי
גם אם כלפי חוץ זה לא נראה שיש הבדלים,
כשנכנסים לבית בתור בן משפחה רואים שכן

דעתי היא שיש אנשים שעדה כן מעניינת אותם.מקום בעולם
כמו שיש אנשים שמעניין אותם אם אני הולכת עם לק או לא.
לי זה לא נראה כדבר קריטי. להם כן.
האם אגיד בגלל השאלה הזאת שאני לא רוצה לפגוש אותם? לא.

ואין מה לומר שלעדה יש הרבה יותר משמעות בחיים מזה.
תפילות- כן כן. לשנות את נוסח נתפילה זה דבר לא פשוט. במיוחד לא בחגים. ואומרת זאת מניסיון שנכפה עליי מספר פעמים..
דינים, הנהגות, מסורות..
זה לא כזה פשוט.
לך תחגוג ראש השנה אצל אשכנזים אמיתיים ואצל ספרדים אמיתיים ותחוש בהבדל.
לך תחגוג ליל הסדר אצל אשכנזים ואצל ספרדים ותראה את ההבדל.

לי זה לא מםריע, ואני כבר דיי משוכנזת..
האם מבחירה הייתי מוותרת על כל הספרדיות שבי? לא בכזאת מהירות.
רק הערה- לא חייבים לשנות נוסח של תפילות וברכותיעל מהדרום
נכון שלא חייב.. אבל..מקום בעולם
אבל מה? לא חייבים אם לא רוציםיעל מהדרום
לק"י

וזה הדבר הכי יומיומי בשבילי.
שאר ההלכות- אני לא בקיאה גדולה גם ככה, אז הרבה פעמים צריך לשאול.

ברור שהיה לי יותר נוח ששנינו ננהג אותו הדבר מראש, אבל לא על זה הייתי פוסלת קשר.

(גם קטניות בפסח אני אוכלת לפעמים, לרוב לא הרבה. וטוב לי גם ככה).
שלא תמיד יש אפשרות לנוסח תפילה אחר בחגים..מקום בעולם
ומנהגים כמו טקסים בחגים זה גם משהו משמעותי להרבה אנשים..
אההה...אבל אז יש מקרים שגם הבעל "נאלץ" לספוג נוסח חדשיעל מהדרום
לק"י

ככה זה אצלינו בראש השנה בצד שלי (ואפשר גם להתפצל לבתי כנסת שונים, אם יש כאלה....)
ומנהגים אפשר לאמץ לפעמים.

מה שאני באה לומר, זה לא שזה לא קשה בכלל או מבעס לפעמים. גם אני ממרומי 5.5 שנות נישואי לרוב מעדיפה את המנהגים שגדלתי עליהם, ועדיין לא חושבת שזה הדבר הכי חשוב בנישואים.

(וגם לקחת בחשבון, שגם בתוך עידה לפעמים המנהגים שונים. כך בצד הג'רבאי שלי (שזה אי בטוניסיה) לעומת הצד התוניסאי של בעלי (הוא חצי חצי), היינו אצל דודה שלו בסדר ראש השנה וחלק מהסימנים שונים לגמרי).
ג׳רבא ותוניס הן עדות שונותבינייש פתוח
ורואות את עצמם שונות. זה ידוע
יש ביניהן הרבה הבדלים,יעל מהדרום
לק"י

אבל שתיהן שייכות לעידה התוניסאית.
מה שבהחלט עלול לגרום לבחורה תוניסאית להפגש עם ג'רבאי, למרות שחשובה לה אותה עידה, כי הוא קורא לעצמו "תוניסאי" (גם אני הרבה פעמים אומרת שאני תוניסאית, כי לא כולם מכירים את ג'רבה. ובכלל סבא שלי מצד האבא הוא מעיר אחרת- אז מי אני בכלל?).

מניחה שיש הבדלים גם בתוך עידות נוספות, בעיקר אם הבית מורכב מכמה עידות.
סבא שלי תוניסאי, והוא אמר לי שג׳רבאים אינם תוניסאיםבינייש פתוח
ושותף שלי לדירה ג׳רבאי אומר אותו דבר
אני יודעת שהם שונים, ועדיין חוזרת על הודעתי הקודמתיעל מהדרום
לק"י

ג'רבא נמצאת בתוך תוניסיה, ולכן ג'רבאים הם כן תוניסאים.
זה שהם שונים משאר התוניסאים (שאגב אני לא בטוחה ששאר הערים בתוניס זהות מבחינת מנהגים) לא אומר שהם לא נקראים גם תוניסאים.
קלטתי היום שמר"ה-יוה"כ של שנה הבאהחצילוש
אני בחגים מתפללת בנוסח אשכנזי.. אלא אם כן נהיה אצל ההורים שלי.. וואלה נחמצתי קצת.. כי בשבילי זה ה-חגים וזה מה שמוכר ואהוב.. לחשוב שאני אהיה בר"ה בבית כנסת ולא יקראו "עוקד והנעקד" ... ברור שזה מהותי. אגב, ברכת המזון ותפילה אני לא מתכוונת לשנות.. זה פשוט נראה לי יותר מדיי.. עדיף להתחבר ולהתכוון במה שמוכר.
אין אצליכם בית כנסת בנוסח שלך?יעל מהדרום
לק"י

נגיד כשאנחנו בצד שלי בראש השנה- זה אצל דודים שיש רק בתי כנסת תוניסאים, אז בעלי נאלץ לספוג נוסח שונה.

וגם ככה הרבה נשים, כשיש להן כבר ילדים לא הולכות כמעט לבית הכנסת....
חחח מה זה אצליכם?חצילוש
אני מניחה שאתפלל איפה שארוסי מתפלל.. והוא אשכנזי.. בטוח שיש מניינים ספרדיים.. אבל לא יודעת אם שייך להתפצל.. אני פשוט אצטרך ללמוד להתחבר לזה.. ימים נוראים זה קריטי בעיני.. זה חשוב גם לחיבור ולכוונה.. שבתות בדרך כלל אני גם ככה מתפללת בבי"כ אשכנזי ואמצ"ש בסידור של עדות המזרח..
איפה שתגורו...יעל מהדרום
לק"י

את מאורסת?

ולא חושבת שנורא להתפצל.
אני כרגע עם הילדים ירדתי קצת בראש השנה לבית הכנסת שמתחת לבית של ההורים של בעלי. למרות שבעלי התפלל במקום אחר.
(לא שזאת התפילה שגדלתי עליה, אבל היה לי נוח המיקום. ובלאו הכי ביליתי בחוץ עם הילדים).
ההבדל שבין הרומנטיקה לפרקטיקהיאיר29
ברומנטיקה אם נקרא לזה לפי האמת , אתה צודק בהחלט :התייחסות למוצא היא מלאה בסטריוטיפים שיקריים (כמו ה.... קמצנים , ה....עצבניים ..)
להיסתכלות כזו לדעתי כבר אין מקום ..
בפרקטיקה :
הרבה אנשים בגלוי או בהסתר מייחסים לעניין הזה חשיבות מסויימת ..
אני במקומך לא הייתי מייחס לעצם השאלה שלה חשיבות רבה..
בסוף הבחורה אמרהבינייש פתוח
שיש לה טראומה מבחורים שהיא יצאה, קפקזים או בוכרים שאצלם (לא תמיד יש לציין, אבל כל מי שהיא יצאה איתו) הבחורה צריכה לעבור סדנת בישול עם האמא לפני החתונה בשביל שתבשל בדיוק כמוה, או שהיא צריכה להיות כל היום במטבח. איך אמר אחד מהם? 5 אלף בחודש זה הרבה לבחורה. והיא לא לפסול על מוצא עדתי והגיס שלה הוא רוסי
חחחחחחהפי
נראלי זאת חברה שלי
תמיד אני מנסה לשדך לה והיא אומרת לי על בוכרים וזה ואני אומרת לה שהיא לא נורמלית שתתבגר .. אבל היא לא באמת גזענית סתם משגעת את השכל. בטוחה שאם יבוא בוכרי חמוד לא תהיה לה בעיה .
יעל מהדרום
לק"י

לי חמותי (לא בוכרית) אמרה שהיא צריכה לבוא ללמוד ממני להכין סלטים.

בסוף היא תתחתן עם עידה אחרת, ובעלה ירצה שהיא תבשל בדיוק כמו אמא שלו
זה כן טיפה משנה..מי.תהוםאחרונה
לחלק מהבנות לא כולן...כי הן כן הולכות לשנות את.המנהגים שלהן לגמרי אחרי חתונה אז זה עלול להיות שיקול לחלק מהבנות...לא העדה עצמה אלא יותר השינוי..נראלי..
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

בגמרא שם כתוב מפורש שחזקיהוחסדי היםאחרונה

השתדל לשאת אשה הגונה, בתו של ישעיהו, כדי שיצאו ממנו בנים כשרים.

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאר

יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.

 

המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.


 

גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.


 

מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים  והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.

 

וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).

 

כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".

 

בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.

 

כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חייב להסכיםשפלות רוח
עם לחפש אישה יותר רגישה ממנו
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyonאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך