30,000 נהגי מוניות נגד הרפורמה של סמוטריץסודית
אבל לא הרגשתי בירידה במחיר.( נסיעות תוך עירוניות)
איך זה יכול להיות?
ספק - בבקשה ספק הסבר... מי מרוויח? אגד?

מה הרפורמה?ה-מיוחד


הוזלת הנסיעות הבינעירוניות, הערוניות יתייקרו קצתצדק משמים נשקף
זה מה שטוענים נהגי המוניות.
הרפורמה תדחה כנראה לאחר הבחירות.
למה שהעירוניות יתייקרו44444
באמת זה חסר הגיון- ובוטלסודית
לא בוטל - ביבי דחה בחודשיים בגלל שהוא נכנע לנהגי המוניותספקאחרונה

אז הכל נדחה. 

 

מפתיע שביבי התקפל כרגיל... 

לא הציבור. נהג מונית זה מקצוע ששייך לעבר, בדיוק כמו עגלוניםאריך וייס
אבל מה לעשות שהם כמו טמבלים שילמו מלא כסף על הרישיון שלהם ולא רוצים לוותר עליו? אז כל האזרחים סובלים, במקום לקבל אובר וניסעות שתופיות זולות ,כבר שנים כולם נכנעים לקובצות לחץ המיותרית הזאת.
האזרחים מעוניינים בנהגי מוניות, אחרת המקצוע היה נכחדסודית
לא משנה כמה שלמו על הרשיון.
האזרחים מעוניינים להגיע במהירות וביעילות ממקום למקום.ספק
עבר עריכה על ידי ספק בתאריך ח' בטבת תש"פ 21:04

מה שמגן על נהגי המוניות זה החוק שאוסר על חברות כמו אובר וליפט לפעול בארץ. 

 

גם כשהחלו למכור מקררים בארץ, מוכרי הקרח ניסוי ליצור לובי שיאסור על כך. 

להגיד שהאזרחים מעוניינים במוניות זה כמו להגיד שהאזרחים מעוניינים במוכרי הקרח. 

האזרחים מעולם לא היו מעוניינים במוכרי קרח - הם רצו אפשרות לשמור מוצרי מזון בקירור. כשלא היתה אופציה אחרת, הם היו מעוניינים לרכוש קרח ממוכרי הקרח - אבל ברגע שניתנה להם האופציה של רכישת מקרר, הם העדיפו אותה. 

 

אגב, האזרחים גם לא מעוניינים במקרר - אם תהיה להם אפשרות טובה וזולה יותר לשמור על טריות המזון שלהם, הם יעדיפו אותה, פשוט כרגע, אין. 

מעט מאוד אזרחים מעונינים בכךshir20

מי שמגן על המקצוע זה משרד התחבורה שמקשה מאוד על נסיעות שיתופיות.

בכל מקרה, המקצוע הזה נידון לכליה. בעוד כ 10 שנים מרבית הרכבים החדשים על הכביש יהיו רכבים אוטונומיים ללא כל נהג וזאת בעיקר כדי לצמצם את תאונות הדרכים שרובן נגרמות בגלל טעויות של הגורם האנושי.

השאלה שנשאר לבדוק האם הרכבים הללו יהיו שייכים לחברות שיתפרנסו מכך, או שייכים לאנשים פרטיים שישחררו את רכבם לטובת הסעות בתשלום בשעות שאינם משתמשים בו וזאת כדי להחזיר לעצמם את עלויות הרכב.

רכבים אוטומטיים של העתיד יהיו קופסאות סטנדרטיות....אוהב א"י והעם

שינועו על התשתית הקיימת. התקשורת בניהם לבין הנוסע ובניהם לבין עצמם תקבע

של ידי תקן משותף. הבעלות עליהם תהיה חייבת להיות בידי ישות ציבורית ובשום פניפ ואופן

לא בבעלות פרטית.

רשיון נהיגה יהיה מושג מהעבר.

לא עוד דוחות תנועה וכדומה.

כמובן עדין יהיה צורך בנהגי תובלה שיספקו תוצרת ויצטרכו להשתלב עם "הקופסאות האוטונומיות".

ביום ההוא לא יהיו יותר ברחובות מכוניות יוקרה מוציאות עיניים.

זה נכון. והאמת שגם זה ששדדו אותם זה נכוןמשה


הם לא טמבלים. הם פתחו עסק כמו כל אחד אחר כדי להתפרנסה-מיוחד

כדי לקבל רישיון מונית משלמים כ 240000 שקל והם קנו בתנאים מסוימים אז לשנות את ההסכם זה לא הוגן. צריך לפצות חלק מהנהגים אבל באופן יחסי לשנים שהם קנו את הרישיון.

זה לא מדוייקנפשי תערוג
אם נמשיל למוכרי קרח
זה כמו שמישהו קנה מפעל ליצור קרח וירצה שיגנו עליו ממקררים לכל החיים

לא שללו להם את המספר
פשוט מעדכנים את התעריפים

אמי בכלל בעד שיהיה שוק פתוח לכולם
וכל נהג (גם לא מונית) יכול לקחת כמה שהוא רוצה
בלי קביעת תעריפים ובלי כלום
זה לא מדויקסודית
כשאני נכנסת למונית אני יודעת שלא מדובר ברוצח פוטנציאלי מה שאי אפשר לדעת בלי איזושהי בקרה.
אל תנסו למכור לנו את תרבות הטרמפים שלכם. מספיק בכינו
בשביל זה יש אפליקציות.משה

וגם

גגלי שלי דדון.

רוצח אני באמת לא מכירנפשי תערוג
אבל נהגי מונית אנסים שודדים יש על ימין ושמאל

גגל שלי דדוןמשה


אה, טוב. כי נהגי מוניות הם ל"ו צדיקים לא מעשנים לא משחקים סנאריך וייס
כל אמן שלהם הוא סוכר.

שמענו, גם נהגי מוניות רצחו ואנסו. זה התירוץ הכי מפגר שיש, מי שיהיה נהג אובר גרוע ידווחו עליו.
אוי די עם ההפחדות המגוחגכות הללוספק

יש גם נהגי מונית שרצחו ואם תשאלי אותי, אני מעדיף להיכנס לרכב של אדם שיש לו 99.8% המלצה מנוסעי עבר ממישהו שאיזה פקיד שאל אותו אם הוא רוצח סדרתי. 

 

אני לגמרי בעד שתהיה לך האפשרות לבחור אחרת ולשלם כפול על התענוג - כל זמן שלי תהיה הבחירה שלי. 

אבל זה המצב כעתסודית
אני משלמת על מונית הון עם הפקקים פה כדי שהיא תהיה מתחנת מוניות ידועה לשבח
בעוד שאתה יכול להסיע את בני הכפר שלך בעבור השתתפות במייר הנסיעה, לא? או שגם זה כבר אסור
זה אסור. אסור לאדם להסיע אדם אחר בתשלוםספק

לא בהשתתפות על הדלק ולא בשום צורה שהיא. 

זו עבירה על החוק כיום ואם חלילה מתרחשת תאונה, אז אין ביטוח. 

 

את משלמת למונית כיוון שאין לך שום אפשרות חוקית אחרת. 

 

הזוי? 

זה פחות הזוי מהעובדה שאסור לך לשנע 6 ק"ג של דבש ללא רישיון... אולי מועצת הדבש דואגת שלא יפרוץ לאזרח המסכן דיסק בגלל המשקל... האכפתיות והדאגה של החבר'ה האלה... פשוט מדהימים... 

הצחקת אותי עם הדבש.סודית
אז לפחות משהו טוב אחד יצא מהחוק הזה...ספק


הקטע עם הדבש זה אמיתי לגמרינפשי תערוג
האמת, זה ממש יפה איך כל אינטרס של קבוצת לחץ כלשהיספק

הוא לא באמת אינטרס שלה, אלא אינטרס ציבורי. 

למשל, איסור הייבוא על מוצרי חקלאות לא נועד להגן על החקלאות הלא יעילה של חקלאי מדינת ישראל, אלא נועדה לשמר את היכולת שלנו לספק לעצמנו מזון בשעת חירום (מה שכמובן לא קרוב למציאות בשום צורה שהיא). 

 

האיסור על כניסת גופים שייתחרו במוניות נועדו לשמור עלינו מרוצחים ואנסים. 

 

האיסור לתווך דירות למי שאין לו רישיון, נועד לשמור עלינו שלא ירמו אותנו. 

 

במקרה, כל המגבלות הללו עוזרות לקבוצות לחץ אינטרסנטיות אבל למעשה, הן נועדו רק לשרת את הציבור אותו הן דופקות כל הזמן... 

 

רק לגבי החקלאים.44444
המצב היום הוא הזוי. אני מכירה מישהי ש"זכתה" בהגרלה והיא יכולה לקנות מכסה ב-800,000!!! (דירה בבניין ישן בפריפריה) שמאפשרת לה לבנות לול ולשווק מס' מסוים של ביצים (שלכולם כולל משרד החקלאות ברור שאלה מחוץ למכסה ישווקו לשכנים.... ).
מצד שני זה נותן לה בטחון שבטוח יקנו ממנה ביצים.

ואני לא מסכימה שהחקלאות בארץ לא יעילה.44444
החקלאות בארץ מאד ממוכנת ומנסה להתייעל. עדיין חקלאי הוא עצמאי ויש לו עניין להתייעל.
פשוט העסקה בארץ היא יקרה ויש מחסור בידיים עובדות.
בנובף יש בעיה קשה שאתגרה פה את החקלאות מאז ומעולם- המים.
ב"ה שנה שעברה היתה מאד גשומה אבל לפניה היו הרבה שנות בצורת רצופות.
חקלאים בצפון סיפרו לי שפשוט סגרו להם את המים כי לא היתה לפני כמה שנים התפלת מים בצפון. היום אני חושבת שכבר יש.
החקלאים משלמים הרבה על מים ועובדים.
בנוסף, בגלל שאהחנו מדינה קטנה נוצרו פה הרבה מונופולים גם בתחומים שלא קיים בהם מונופול. בין השאר זה כך גם בתחום המזון ורשתות המזון "מרשות" לעצמם לגבות מחירים גבוהים.
אם היא היתה יעילה, היא לא היתה מתנגדת לייבוא ותחרות...ספק

בואי נגיד שמדינת ישראל התברכה בכל מיני תחומים - מזג אויר טרופי, הוא לא אחד מהם. 

גידול פירות טרופיים - כמו אננס, מנגו וכעוד - בארץ הוא לא יעיל.

יש עוד הרבה מאוד פירות וירקות שלא יעיל לגדל בארץ בגלל האקלים אבל אין ייבוא של כמעט שום תוצאת חקלאית לארץ כדי להגן על הגידולים הלא יעילים. 

 

אם תבקרי בתאילנד, תוכלי להנות מאננס שלם, גדול, מקולף וטעים במחיר של דולר. 

בארץ, תוכלי לסבול מאננס פיצפון וחמוץ ב-40 שקלים אם יש מבצע. 

 

וכן, אם אנחנו חיים במדינה שבה יש מחסור במים - אז גידולים שדורשים הרבה מים הם גידולים שלא יעיל לגדל בארץ. 

בכל מדינה יש תנאים שונים וגידולים שמתאימים לה. 

אין סיבה לגדל גידולים שלא מתאימים ולמנוע ייבוא ותחרות. 

אין סיבה שיהיו במדינה מפותחת "פירות עונתיים" כאילו שכדור הארץ הוא שטוח והאקלים בו זהה. 

 

רשתות המזון כמעט לא מרוויחות מה"תיווך". 

החקלאים כבר ניסו לקיים שווקים ללא תיווך - המחירים בהם היו יקרים יותר מהמחירים בסופרים.  

מסכימה חלקית.44444
לגבי גידולים טרופיים- מסכימה לגמרי.
הם גם לא מוצרים בסיסיים.

הבעיה זה בתחרות מול מדינות כמו תורכיה, ספרד, איטליה ויוון על גידולים ים תיכוניים- בעיקר זיתים וגם גפנים.
הם מדינות בעלות מז"א דומה לישראל אבל יותר שופעות מים.

אז עדיף לפצות את החקלאים ולהפסיק עם זהמשה


למה מוצר טרופי הוא פחות בסיסי או יותר בסיסי מזיתים, למשל?ספק

ואם אין כאן מספיק מים עבור גידולים מסוימים, אז הגידול שלהם לא מתאים לכאן. 

שיגדלו משהו שהם יכולים לגדל בצורה מספיק יעילה כדי להתחרות בייבוא - אחרי הכל, אין להם עלויות של שינוע בקירור כמו ליבואנים. 

זה הזוי? ומה תגידי על חקלאי שלא קיבל מכסהספק

ומועצת הלול דרשה להשמיד את העופות שלו? 

 

ואיזה יופי שיש לה ביטחון שיקנו ממנה את הביצים... מה זה משנה אם השכבות החלשות צריכות לשלם כפול על כל ביצה לעומת יתר המדינות המפותחות שבהן יש שוק חופשי? 

מסכימה.44444
אני אישית בעד שוק חופשי עם גבולות.
בעיני לעשות הגרלה על מכסה זה הכי לא חכם ויעיל שיש. למנוע מאנשים להתפתח זה לא חכם בכלל (אם כי יש כאלו שקונים מכסות וקרקעות שהם רוצים להתפתח).

שכתבתי על היעילות זה יותר ברמת החקלאי, הייצור, שהוא פועל בצורה יעילה- אחרת לא ירוויח.
החקלאי הישראלי עצמו הוא לא יעיל.ספק

הוא מרוויח בגלל סגירת השוק לתחרות. 

החקלאי הישראלי הוא הישג בינלאומיסודית

והרווח שלו אפסי

ההפרטה בדואר דרדרה קשות את השירות (אולי בהתיישבות לא הרגישו בזה)

אובר לא יכול לפתור מה שיפתור עוד קרון ברכבת בשעה עמוסה.

ולגבי הסטודנטים מצטיינים כמובן לומדי תורה באמת  אני בעד שהמדינה תשקיע בהם.

 

 

בנוגע לליברמן.

מכיוון שהוא פועל להעלאת השמאל

למעשה אתה מצביע להסתדרות.

 

 

החקלאי הישראלי ברוב התחומים הוא לא יעילספק
עבר עריכה על ידי ספק בתאריך י' בטבת תש"פ 22:23

זה שהרווח שלו אפסי, מעיד על כך. 

 

לא התרחשה הפרט בדואר - זה יותר מיקור חוץ. ברור שזה יוביל להתתדרדרות. 

 

אובר יכול לפתור הרבה יותר מאשר עוד קרון. 

 

אני אומר דבר מאוד פשוט: אם אתה באמת מאמינה במה שכתבת, אז את צריכה להיות בעד לפתוח את השוק לתחרות חופשית בכל התחומים. 

אם החקלאי הישראלי הוא הישג בינלאומי, הוא לא יתקשה לעמוד בתחרות, נכון?

אם חברה פרטית לא תוכל לתת שירות טוב יותר מדואר ישראל, היא תפשוט רגל, נכון? 

אם אובר לא יצליחו כאן, הם לא יצליחו להשיג כאן נהגים וימשיכו הלאה, נכון? 

 

אז מה הבעיה לאפשר למי שרוצה לנסות? 

או...  שאת יודעת מצוין שמה שכתבת כאן הוא פשוט לא נכון. 

 

לגבי מימון סטודנטים ולומדי תורה - אז תממני. אני לא אמרתי לך לא לתרום להם - אבל מה את רוצה ממני? 

אין "המדינה" מממנת. ל"מדינה" אין עץ דולרים קסום בחצר משכן הכנסת. 

חשוב לך? 

תממני. 

כמה פשוט. 

 

ליברמן פועל כדי לא להקים ממשלה. 

הוא היחיד שלא עובד לטובת ההסתדרות - בניגוד גם לביבי וגם לגנץ. 

חקלאי הוא לא הישגאלף מחשבות

אם לא משתלם להיות חקלאי אל תהיה חקלאי תעשה משהו אחר.

 

הלוואי תהיה הפרטה בדואר, עד היום לא הייתה.

אם שוק הדואר יהיה חופשי אז כל אחד יוכל להתמודד כחברת דוורות. אם את לא מרוצה מהשרות של חברת "דיוור הצבי" תשתמשי בשירותי חברת "ישירות" או "שיא השירות והמהירות". החברות האלו יתייעלו ברגע שתהיה לך אופציה לעבור למתחרים, כי הם לא ירצו לאבד אותך. זה למה הלוואי תהיה הפרטה בדואר.

לא יודעת איפה את חיהסודית
אפשר מצד אחד להמשיך עם המוניות ש"ימכרו" בטיחות44444
ומצד שני לאפשר תחבורה שיתופית.
בדיוק כמו שחנויות ביגוד פיזיות היום "מוכרות" את האפשרות למדוד וכל אחד מחליט לפי מה שמתאים לו.
מגוחךהסטורי
למרות שאני שמכיר יותר כאלו שנוסעים/ות קבוע בטרמפים, מכאלו שנוסעים/ות במוניות - שמעתי יותר סיפורי הטרדות וכד' מצד נהגי מוניות. אין שום ביקורת על נהגי מוניות. אולי רק זה שאם יקרה משהו יהיה יותר קל לאתר אותו.
כי אתה סתם מזמין מוניתסודית
אני מתחנה ספציפית שמכירה אותם
רוב מעשי הרצח והתקיפה מבוצעים ע"י אנשים שמכירים...ספק


תרגע. באמת. יש סיכוי שהשרשור יעלה על הפסים שלוסודית
תכלס אם מחיר המוניות עולה בעיר, למי זה מועיל.
החוצה אנו יוצאים ברכבת
ואם זו לא שעת עומס אז ברכב
לפעמים באגד
מתי פעם אחרונה עליתם על הרכבת הקלה בירושלים? עומדים צפופים
על הפסים של מי? לא הבנתי...ספק
באופן אישי, אני לא עושה שימוש בתחבורה ציבורית.
לא רכבת ולא אוטובוסים.
אם היה אובר, אולי היינו מוותרים על רכב אחד.
ברכב אין סיכוי להגיע בזמן אם זו שעת עומססודית

שעת עומס= משש וחצי בבוקר עד עשר. משתים וחצי עם שבע בערב לפחות.

הכי טוב רכבת.

רק אם אין ישירה - אז אוטובוס, לפחות יש לו נתיב ציבורי.

בעיר - ברגל. 

 

אופנים יותר מהירים מנסיעה ברכב פרטי  

אבל אם אתה אוהב לעמוד בפקקים 4 שעות ביום אז אפשר

טוב ברור שלא לוקחים מונית בינעירונית- את הזמן אפשר לבזבז גם בלי לשלם עליו

 

תלוי מתי יוצאיםספק

אני מגיע לעבודה בתוך רבע שעה - ואני יוצא אחרי תפילה ב-07:10 ואני גר במרכז ונוסע מעיר אחת לעיר אחרת. 

 

חוץ מזה, שאם יהיה אובר ועוד אנשים יוותרו על הרכב השני שלהם, בעיית הפקקים תיקטן בצורה משמעותית. 

לא מדוייק. הרבה נהגי אובר נוסעים כל היום כדי לחפס נוסעים.אוהב א"י והעם


אובר לפחות לפי ויקיפדיה עושה "נסיעות שיתופיות"ה-מיוחד

לך יש רכב ואתה נוסע בו לעבודה מרעננה להרצליה? לי אין רכב ואני נוסע באוטובוס לעבודה מרעננה להרצליה? 

אז באפליקציה אנחנו מתקשרים. אתה אוסף אותי ואני משלם לך, ואנחנו מרוצים.

קוראים לזה  waze carpool אז אתה מוכן לוותר על הרכב? 

אבל אובר זה בתשלום כך שיש לבעל הרכב אינטרסספק

התשלום הוא התמריץ. 

אם אוסרים עליו, אז ברור שזה לא יעבוד. 

 

זה גם בתשלום.ה-מיוחד


לא. זה לא חוקי אם זה בתשלום. זה בדיוק הענין.ספק


תקנות התעבורה לנסיעות שיתופיותה-מיוחד

תרשום בגוגל

כישראלי שמכיר טוב טוב את המציאות בארץ אני חושש...אוהב א"י והעם

...שנהיגה שיתופית שעובדת יפה בהרבה מקומות בעולם,

לא תעבוד בישראל  וחבל.

אני מקווה שאני אתבדה.

חוששני שאתה צודקה-מיוחד


אני חושב שאתה זה שצריך לעשות גוגל - אסור לשלם!ספק

תבדוק ותיווכח. 

לפני שנתיים עברו תקנות חדשותספק

כאלה שנועדו לוודא (זו המטרה המוצהרת שלהן) שאף אחד לא יוכל להרוויח מזה כלום ושיוציא את המוטיבציה של נהגים להשתש באפליקציות הללו.

 

גביה של שקל לק"מ. 

מפתה, אבל בשביל הסכום הזה, אני מעדיף להיות לבד באוטו ולשמוע רדיו...

 

מקס' 2 ש"ח לק"מה-מיוחד

כנהג הייתי שמח לקבל

כנוסע בחיים לא (אפילו לא שקל)

אני קראתי ששקל אחד, אבל זה לא כזה הבדלספק
כנהג, לא שווה לי שיהיה עוד מישהו באוטו עבור סכום כזה.
המטרה בתקנות הללו היא שהנהג לא ירוויח.
זה לא להרוויחנפשי תערוג
זה להשתתף בהוצאות הדלק
וגם תוך כדי לנסוע בנתיב המהיר

אני מאמין שזה יכול לפעול
נסיעה של 25 קמ לעבודה
אם מישהו יביא 3-4 נוסעים כל בוקר ויקבל 150 שח כל בוקר וגם ויגיע מוקדם יותר
כמה אנשים עובדים 25 ק"מ מהעבודהספק
ויכולים לארגן מראש עוד 3-4 אנשים בלי שהם יצטרכו לאסוף אותם?
למה בכלל כל המגבלות הללו טובות?
הרבהנפשי תערוג
כל מי שלא גר בגוש דן עצמו
אלא מסביבו
שלא צריכים לאסוף אנשים ולפזר אותם?ספק
מעט מאוד.
גם אם כולם גרים באותו יישוב, מה הסיכוי שנם עובדים בדיוק באותו מקום?
בעיר זה בדרך כלל מבקש מהטרמפיסיםנפשי תערוג
להתיישר למסלול שלך על ידי הליכה רבע שעה בהלוך ורבע שעה בהורדה
לא רואה מישהו משלם בשביל סידור כזה.ספק
נכון, בגלל התרבות הישראלית הלא כל כך חכמהאריך וייס
זה באמת לא סכום משמעותימשה

מה שכנראה יותר משמעותי זה הנתיב פלוס לסוגיו, וגם גיהנום הפקקים שהולך ומחמיר בכל יום שעובר. אם כי נראה לי שלגבי הפקקים יש פיתרונות בידור ברכב שנועדו לפתור את הבעייה, וכמובן תעשיית הפודקסטים הצומחת שמתבססת על השוק הזה שלא רוצה לשמוע רדיו קלאסי.

משמעותי למי?ה-מיוחד

וזה גם תלוי גם במרחק מהעבודה לבית ותדירות תחבורה ציבורית. 

מהבית לעבודה יש לי 18 ק"מ. והתחבורה ציבורית לא כ"כ אטרקטיבית ועדיין אין מצב שהייתי משלם על נסיעה 18 ש"ח (אולי רק במקרים קיצוניים במיוחד)

אני משתמש בוויז קארפול ויש הרבה נהגים שמגיעים מהייטק. כנראה הם לא מתנגדים לעשות מאות שקלים בחודש.

18 שקלים זה כלום לעומת הזמן המבוזבזמשה

העלות האמיתית של תחבורה ציבורית אגב היא זמן, לא כסף. בכסף התח"צ בישראל זולה עד מחירים מצחיקים ממש שלא מכסים אפילו לא רבע מהעלות (למשל ברכבת הקלה בירושלים).

 

 

18 שקל נסיעה זה סבבה לגמרי למי שמרוויח 500-600 שקל ליום עבודה ומעלה. אם חסכת לו שעה יומית, הוא עדיין נשאר עם רווח.

 

באבל בתל אביב עולה 12 שקלים ומעלה והשירות מלא, בין השאר כי הוא חוסך זמן ואחזקת רכב.

מכל מקום לכל מקום יש רכבת?!הסטורי
אני לא מזמין ולא אותי הטרידו...הסטורי
אבל העדיפות אינה של מונית על טרמפ, אלא של תחנה ספציפית שאת מכירה. סביר. מי שמסתובב ביותר מעיר מגוריו, לא יכול להתנייד כך, במיוחד אם הוא צריך להתנייד במקומות שהתחבורה הציבורית חלשה בהם.
אני לא בקיאה בהסכמים44444
אבל ברמת העקרון אני חושבת שזה הכי צודק.
מצד אחד לפצות את הנהגים ומצד שני לפתוח את השוק.
כי הם לא עדכנו מוניםאחיתופל
עוד דוגמא של.....אוהב א"י והעם

בביקורי ובשהותי בארץ יצא לי לא פעם לקחת מונית.

ברוב המקרים היה זה נהג ולא בעל מספר.

בדרך הוא היה מספר לי איזה קומבינות היו עושים עליו בעל המספר

ובעל התחנה (יש עדין תחנות מוניות בארץ?).

בהתחלה ביבי רצה להכניס את אובר וחברות מתחרות לאובר לארץ אבל

כמו בכל דבר הפוליטיקה נצחה והאזרח הפסיד.

גם נהגי המוניות שרובם לא בעלי מספר מונית הפסידו.

עם הנסיון שלהם הם יכלו להתפרנס לא רע כנהגי אובר במקום

להיות משרתיהם של בעלי המספר ובעלי תחנת המוניות.

אני אישית עובד כנהג אובר להנאתי מדי פעם וזה נחמד.

זה לא פרנסה אבל זה אפשר להגיד בילוי מעניין שמכניס קצת כסף

ועוזר באחזקת הרכב.

חבל שאין לכם שרות כזה בארץ.

תגיד אתה בחופשה בארץ?מיכאלצ

אם לא, למה אתה בזמן האחרון מחכה לבוקר לפני שאתה כותב הודעות?

ההבדל בננו 9 שעותאוהב א"י והעם

עכשיו 3:30 לפנות בוקר יום שלישי. אני עומד לאכול ארוחת בוקר לפני הצום.

צום קלמיכאלצ


שורה תחתונה: הרפורמה נדחתה לאחר הבחירותסודית
רגע, ביבי התקפל בגלל קבוצת לחץ? נסו להיראות מופתעים..ספק


אור של חנוכה שלי...סיעתא דשמייא1
...ראוי שיצויין בכל דרשה השבת את האור הגדול של הארוע המטורף שהיה ביום ראשון . אור ששמו אחמד אל אחמד.


להרבה קשה לעכל את זה אבל לא במקרה השם שלח לשם שינוי איסלמי ערבי לעצור את היורה מלהתקרב למקום הארוע.


חשוב להנהגה  לאמר בכל רם במיוחד ליהודים יקרים כאלה שלא צריך להתלהם ולהכליל ולאבד תקווה.


אותי הוא הציל אישית.

גם בת פרעה הצילה את משה, זה לא גרםקעלעברימבאר

לשאר להיות טובים לישראל. תמיד יש חריגים.

 

גם בגרמניה בשואה היו חסידי אומות העולם.

 

גם אצל הכנענים היה איוב.

דייקת הפעם קאלימבערנקדימון
את המציל שיצא מהכלל באמת צריך להעלות על נסהסטורי
ולהוקיר לו טובה, בדיוק כמו את היחידים בגרמניה הנאצית שהצילו יהודים, בפולין, באוקרינה. כשהכלל כמעט כולו, מההנהגה ועד כמעט אחרון הקבצנים הסגירו יהודים. (אגב, בעזה בשמחת תורה לא היה אפילו אחד...)


אסור שהעובדה שהיה אחד כזה, תסמא את עיננו מלראות שכלל הערבים המוסלמים שונאים אותנו, מתחנכים על שנאתנו ומחכים לג'יהאד הגדול שבו ישמידו אותנו.


לא נשכח לרגע על שם מי הם קוראים כיכרות, את הפוסטרים של מי תולים בבתי הספר, את מי הם מעריכים ובדרכו של מי האיממים מאינדונזיה ועד ארה"ב מדריכים ללכת.


ממליץ מאוד לעקוב אחרי צבי יחזקאלי, שמביא מידי פעם 'פנינים' מדרשה בפני אלפי אנשים במסגד במיאמי/פריז/לונדון. את ההמונים שצועקים "ח'ייבר ח'ייבר יא יהוד" - ומכריזים בלי להתבלבל את מה הם רוצים לשחזר.

יופי אז אתם טוענים…סיעתא דשמייא1

… שזה מקרה. השם לא גרם שדווקא מוסלמי ערבי יעשה את את זה ואל לנו ללמוד מזה כלום.

דרך אגב אם רק 50 אחוז מערביי ארץ ישראל יחליטו לנהוג כמו אותם טרוריסטים לא היה עוזר שום שב"כ או מוסד או משמר הגבול או משטרה. הזחיחות שלכם מדאיגה.

מה הקשר מקרה?הסטורי

מה החשבון של הקב"ה, איני יודע.


אני כן יודע שלאדם יש בחירה והדת המוסלמית בחרה להיות דת של חרב "דין מוחמד בסייף". אני יודע שהם מחנכים שהפרמטר למוסר זה מעשיו של הנביא ומלמדים איך הנביא הורה וישב לראות איך חתנו עלי שוחט בידיו שבע מאות יהודים אחד אחרי השני.

אני יודע ששום דבר מהזוועות של שמחת תורה, של מעלה עקרבים, של תרפ"ט, הם לא המציאו בדור הזה - הכל מוחמד ואנשיו כבר עשו.


העובדה שיש אחד שהתעורר אצלו רצון לצדק ויושר - בהחלט מעלה אותו על נס ויהיה לו גם חלק לעולם הבא, יחד עם כל מצילי היהודים בכל הדורות. אבל אסור להתבלבל מהיחיד ולחשוב שזה הכלל כשהכלל מחנך להפך.

לכלל של אנשים אין בחירה, יש בחירהקעלעברימבאר

לפרט אם לזרום עם מה שהכלל עושה, וגם בחירה של כל הפרטים האם למשוך את הכלל לכיוון אחר מהמגמה הטבעית שלו. אבל זה שהאסלאם הוא דת של חרב ושל מידת הדין וזה שהערבים המציאו אותה, ושעמים מסוימים אימצו אותה. זה ברוב המקים קשור לנטיה טבעית סוציולוגית שה' הטביע בעמים בעזרת גורמים טבעיים, וכמובן לפרטים יש יכולת להשפיע על גורל הכלל, במיוחד על אורך התהליך ועל כמה תופעות כואבות יתלוו אליו.

 

בעם ישראל לפרט בבחירתו החפשית, יש יכולת יותר להשפיע על גורל הכלל , מאשר אצל האומות. אבל גם באומות יש

נכון, אבל כל עוד שהפרט הוא חלק מהאידיאולוגיה הזאתהסטורי
כל עוד שהוא משתתף בנאומי ההסתה במסגדים, כל עוד שהוא שולח את בניו לבית ספר על שם רוצחים שפלים, כל עוד שהוא מאמין שהנביא לא יכל לטעות ומה שהוא עשה - מוסרי, הוא חלק מזה עד שיוכיח אחרת.
אתה נביא? כי יש לי עוד כמה שאלותנקדימון
זה לא מקרה, אבל לנסותקעלעברימבאר
ללמוד דברים לא קשורים ממקרים ולהסיק מסקנות להתנהגות בפועל מהם, זה כמעט "לא תנחשו".


אולי ה' סיבב ככה בתור קריאה לערבים ולמוסלמים לדעת שאפשר גם אחרת. מקרה שנועד לעורר אותם לתשובה

יפה, אז אולי…סיעתא דשמייא1אחרונה

… כדאי לעודד את זה מהצד שלנו?

לא. אני מבין, ברגע שהקיצוניות תדעך יהיה לנו בעיה נצטרך להתפשר. הרי החמס הוא נכס.

רק 1 מתוך מיליארד? זה ייאוש, לא תקווה.נקדימון
ומכיוון שאנחנו יודעים מהי משנת האיסלאם, הקוראן ומוחמד - אז יוצא הדופן הזה הוא זה שצריך להסביר איך זה הגיוני שהוא עבר על מצוות דתו ותרבותו.
זה תלוי פרשנות, בדובאיקעלעברימבאר

יש זרם גדול של פרשנים מוסלמים שתומכים במדינת ישראל בשם האסלאם, כי כתוב בקוראן שארץ ישראל היא הארץ אשר *כתב* הבורא לבני ישראל. ובדרך כלל לפי האסלאם כשכתוב "כתב" הכוונה נשבע לנצח.

 

הרב שרקי נפגש עם אנשים כאלה בדובאי, והוא מקווה שהזרם שתומך בישראל יגדל באסלאם , במגמה עתידית שיצמח זרם באסלאם שייטען שעם ישראל הוא עם האלוקים הנבחר והתורה תקיפה ליהודים, שזה תחילת תיקון האסלאם שבן השפחה יודה שיצחק הוא בן הגבירה והמוביל, כמו שאומרים חזל "ויקברו אותו יצחק וישמעאל בניו" שנתן ישמעאל קדימות ליצחק, ומכאן שישמעאל עשה תשובה בסוף. או כמו שאומר הכוזרי שעיקר בעית האסלאם היא שהם לא מתפללים לכיוון ירושלים.


 

יחד עם זאת אסור להיות שאננים, ולדעת שאנו במלחמת דת מול רוב האסלאם שרוצים להשמיד את ישראל, ולהלחם נגדם מלחמת חרמה

זה יגיע בסוף, אבל אז הם יפסיקו להיות מוסלמיםהסטורי
אור החיים הקדוש, בראשית כ"ה ו':


ולבני הפילגשים וגו'. ולישמעאל לא אמר הכתוב שנתן לו מתנות ושלחו כי לפי מה שכתבנו (לעיל ט"ז ה') כי ישמעאל משפט קנייה יש בו ליצחק משולח ועומד הוא. ויש יום לאל איום משפט יעשה ויכיר נקנה לקוניו.


בסוף בני השפחה יכירו שהזכות שלהם היא לשרת אותנו, כמו שישמעאל עצמו בפטירת אברהם עשה תשבה. בנתיים אולי אותו אחד שעצר את המחבל, הוא מהיחידים שמקדימים את זמנם.

הירא ורך הלבב ישוב לביתו ולא ימס את לבב אחיו כלבבוהסטורי
אכן טיל עשה את זה.


בחסדי שמים ובהשתדלות של הרבה אנשים בהנהגת ראש הממשלה - רוב הטילים הושמדו על הקרקע וגם אלו שכן נורו- רובם יורטו באוויר.


אגב גם במבצע מדהים של צה"ל בהוראת ראש הממשלה - לפני שנה תוך 72 שעות, הושמד כל הנשק הכבד של סוריה, זה שעשרות שנים הפחידו אותנו איתו. זאת אחרי שבמהלך השנה שלפני צה"ל בהכוונת הממשלה חיסל את ארסנל הטילים שחיזבאללה בנה עשרות שנים.

למה הכותרת השלילית?פ.א.
הכתבה מחזקת את ההשקעות האדירות בטכנולוגיה, במחקר ובפיתוח מתוחכם, מצדיקה לחלוטין את המחיר העצום של כל טיל יירוט - כי בהשוואה לנזק, עלות היירוט היא זניחה ושולית.  
כי הפותח באופן קבוע וסדור מתאמץ לייאש אותנוהסטוריאחרונה
אתה צודק שבניגון אחר זה נשמע אחרת. אם הוא יבהיר שכוונתו לא היתה לייאש - אשמח להתנצל.
- כדי להתקבלקעלעברימבאר

להפועל צריך להרוג 100 אוהדי ביתר פעילי כך, ואוהד מכבי אחד.

-למה אוהד מכבי?

-התקבלת


בג"ץ נגד המשטרה: מותר ללבוש חולצות מחאה


האמת שגם פעילי כך נגד המשטרה בנושא הזהברגוע
אתה חושב שיש בעיה ללבוש את החולצה?צע
לא מבין בכדורגל, מצידי שסכנין ינצחו במונדיאל, לאקעלעברימבאראחרונה
אכפת לי
אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
אבל בתנאי אחד: אתם מקימים מפלגה ומריצים את עצמכם עם נבחרת. מה המצע של המפלגה שלכם? בונוס: מי האנשים שאתכם ברשימה?
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
הבעיה היתה ונשארה איוש המועמדים - ליצור נבחרת שתהיה מקובלת ואטרקטיבית על פלח משמעותי מציבור הבוחרים, שתוכל לזכות במספיק מנדטים כדי להגיע לייצוג הולם בכנסת.  
מה פתאוםזיויק
לוגית, אם לכל אחד היה תקציב, הרבה יותר היו רצים והיה לך היצע גדול יותר. בלי לקבוע אם זה מצב טוב יותר או להפך.
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
עבר עריכה על ידי פ.א. בתאריך כ"ו בכסלו תשפ"ו 7:27

באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.  

 

 בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים.  איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?

מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?

אני לצערי לא מכיר. 

חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
…על תאונות הדרכים הקטלניות. 
אין מקריות בעולם . …סיעתא דשמייא1

… מי שמאמין במקריות כופר בהשגחה האלוהית!!!

ראוי שיצויין בכל דרשה השבת את האור הגדול של הארוע המטורף שהיה ביום ראשון . אור ששמו אחמד אל אחמד.

להרבה קשה לעכל את זה אבל לא במקרה השם שלח לשם שינוי איסלמי ערבי לעצור את היורה מלהתקרב למקום הארוע.

חשוב להנהגה  לאמר בכל רם במיוחד ליהודים יקרים כאלה שלא צריך להתלהם ולהכליל ולאבד תקווה.

אותי הוא הציל אישית.

אני מקציב לכם עד 5 מילים לענות על השאלה:זיויק
מה ה-בעיה המרכזית של עם ישראל שצריך לפתור?
יש בהם נקודת אמתקעלעברימבאר
ה' לא מתגלה באופן מלא כדי לתת אוטונמיה לאדם
עוד הוכחה לאפסיות של ביבירועישםטוב

פשוט לא נתפס

 

 

 

 

ביבירועישםטוב

ביבי מתנהל *בדיוק* לפי התפיסה השמאלנית שאומרת - 

יש בעזה מיליון-2 חפים מפשע, אנשים ממש טובים.

למרבה הצער קבוצה טרוריסטית איכשהו השתלטה עליהם.

בגלל 7.10 ישראל נאלצה בלית ברירה לצאת למלחמה וחבל על כל הרוג ופצוע "לא מעורב".

עכשיו שחמאס כמעט נעקר אז ישראל כמובן תעזור לעזתים, האנשים הטובים והאיכותיים, להשתקם חזרה.

 

אתה קורא את מה שאתה מעלה כאן?!הסטורי
אין כאן שום דבר על ראש הממשלה. ארה"ב דורשת, נו שוויין. היו גם כותרות כאלו, רק לפני קצת יותר מחודש, על המחבלים ברפיח ש"ארה"ב דורשת שניתן להם לצאת" וכל שונאי נתניהו חגגו כאן. היא דרשה, הוא סירב. היום המחבלים הללו מתים או בכלא.
אתה קורא את מה ששלחת?ארץ השוקולדאחרונה

כי נראה שלא.

מדובר פה על דרישה אמריקאית, לא על מה שישראל עושה או מבצעת, אז אין פה הוכחה לכלום על נתניהו.


אפשר לנסות ללחוץ שלא יקרה אם באמת אכפת לך.

עכשיו אפשר להיות בטוחבינייש פתוח

חוק הגיוס לא יעבור בשום מתכונת. אלא אם כן יחליפו ממשלה (לא חייב בחירות, אבל זה תלוי במרכז הפוליטי שיפסיק להחרים את נתניהו) ויביאו לחוק שבאמת יגייס חרדים.

אני מקווה שכולם הבינו מזמן שלעולם לא נשיג שינוי בהידברות, שיתוף פעולה ובאופן הדרגתי.

במיוחד שהחוסר בחיילים די גדול וקריטי, אבל הוא קטן מאוד ביחס למיצוי המקסימלי של החרדים הבריאים בגיל גיוס.

אף אחד לא רוצה ולא צרייך לגייס את כל פונוביץ וכל מיר וכל ישיבת חברון ואת כל חסידות סאטמר ותולדות אהרון.

הסברתי את דבריך לנקדימון, לא כתבתי מה דעתיהסטורי

לגופם של דברים:


א.אני לא מדבר על 'שוויון בנטל' והמושג שוויון כשלעצמו לא מעניין אותי.

אין שוויון ולא היה שוויון. אי אפשר שיהיה שוויון - לא בין לוחמים ביחידות קרביות לג'ובניקים, לא בין אנשים עם מסוגלויות שונות ותפקידים שונים. הכי מביך זה לשמוע עיתונאים בוגרי גלי צה"ל, שהשירות הצבאי שלהם היה חסר כל סיכון, חסר כל מאמץ אמיתי והתרומה של השירות שלהם לבטחון ישראל היתה 0 עגול במקרה הטוב ובעיקר מקפצה לג'ובים הבאים בתקשורת, כזאת שאין לבוגרי שירות צבאי אמיתי - מדברים על הנטל והשוויון בו.


ב. צה"ל צריך להבנות מחדש, ליישר את המטרות, לחזור להיות צבא שמשימתו הראשית היא בטחון ישראל, שהקוד האתי שלו הוא כזה שעמינו וחיילנו קודמים לאוייב וקודמים לכל מיני ניסויים חברתיים של שוויון מדומה וקדמה עקומה. כחלק מזה, הצבא גם יתעדף את הצרכים של הלוחמים בקדושת המחנה, על פני דחיפת נשים לכל מיני מקומות, תוך הורדת הרף והעמדת שרפרף בבוחן מסלול.


ג. חלק מהבניין מחדש הזה, הוא צורך בהרבה יותר חיילים אמיתיים. הצורך הזה מצדיק גם גיוס חובה. צריך לוחמים בשדה הקרב, צריך בשביל שהם יוכלו להלחם תומכי לחימה בהתאם וצריך אנשי 'חזית שבעורף' כמו אנשי מודיעין וכד'.


ד. שאר משימות שאינן צורך ביטחוני ממשי, בין אם עושים אותן על מדים (גלי צהל, מורים חיילים, בדיקות קורונה, סיוד מעונית של מסתננים וכד') ובין אם לא (מה שמוגדר היום שירות לאומי/אזרחי לסוגיו) - אינן  אמורות להיות באחריות הצבא (למעט אולי מצבי חירום ממשיים) ואין שום סיבה להתייחס אליהן כשירות צבאי משום בחינה.


ה. זה נכון גם הלכתית - למחלמת מצווה הכל יוצאין, למשימות אחרות גם אם הן חשובות - מי שנדבו ליבו.


ו. ממילא איני רואה שום מקום להשוואה בין אחי החרדים, לאויבים הערבים.

את הערבים (למעט יחידים מהם שחפצים להיות בצד שלנו על מלא לשמוח בשמחתינו ולהצטער בצרתינו) צריך לגרש מהארץ. גם אם לא בשלו התנאים לכך - חובה להרחיק אותם מכל הקשר ביטחוני לא לאמן אותם בנשק, לא לתת להם להתקרב לנשק, לא לשפץ בסיסים של צה"ל (השתגענו לגמרי?!).

שירות לאומי למי שנשאר כאן? לא יודע, אולי זה יכול להיות סוג מודרני של ה'יהיו לך למס ועבדוך' של התורה. אין לזה קשר לחובה ההלכתית והלאומית של יציאה למלחמת מצווה.

אולי יעניין אותך