לא יודעתהפי
לפעמים כולם נראים לי בכיינים
גם האלה שמתחתנים וצימצמו להם את החתונה.. בסדר לפחות הם מתחתנים.
וגם האלה שחתכו או נחתכו בקשר יום יומיים בסדר זהו זה לא סוף העולם כנראה שזה לא זה ואם זה זה אז זה יבוא

לא יודעת אני לא חושבת שאני אטומה אני דווקא מאוד רגישה אבל די עם הרגשי כאילו לפחות יש בריאות .
לא יודעת
כאילו קחו בפרופרציות

אני מדברת על האלה שכל היום סביב זה תודו גם על מה שיש לפעמים אין לי עצבים לשמוע על ההתבכיינות הזאת.
הלב שלי נמצא אצל האנשים שיש להם בעיה אמיתית בזה.. למשל מישהו שהוא עם צרכים מיוחדים ורוצה ואין לו. או מישהו שחולה. כל האנשים שעוסקים במשהו אחר והם מאוד רוצים את זה ולא יכולים מסיבתם.
אז אולי באמת צריך לקחת בפרופציות לפחות אפשר לצאת כאילו לא יודעת תארו לכם אם הייתם בבית חולים עכשיו ובכלל לא חולמים על זה.. כל פעם שאני מתפללת לזייוג אני מכוונת דווקא לאנשים שרוצים את זה אבל לא יכולים כי יש להם חתיכת נסיון אחר על הראש
ומה יעשה אותו אחד שבכל זאת כואב לו?חבקו"ק בנשמה!
ברור שלאחרים כואב יותר ותמיד יהיה מי שיסבול יותר אבל כרגע כואב לו.

פעם הייתי כזה - כעסתי על עצמי שעצוב לי שיש אנשים אחרים שלהם רע יותר - התבגרתי - הבנתי שכל צריך לתת מקום לרגש. ברור שלא צריך להגזים ולקחת בפרופורציה - אבל מותר להרגיש
כמו שחבקו"ק כתב כאןYakir12
כאב לא בא ממקום של המח, כזה שניתן לא חד במילימטרים, קילוגרמים או מעלות קלווין. בסוף, כשאדם נמצא בחוויה קשה, זה מקומו עכשיו, והשוואה לכאב האחר, גם אם נכונה בראש, פשוט לא רלוונטית. כרגע המשבר שלו הוא כל עולמו, גם אם הוא לא ילד מזה רעב, חרש ועוור בסיירה לאון.
לא מסכימה איתךמחפשת111

כל אחד והניסיון שלו, אסור לזלזל בדברים שלך הם נראים יותר קלים. את לא יודעת מה זה בשביל אנשים אחרים, כל אחד לפי הכוחות נפש שלו. וצריך לכבד את הניסיון של כל אדם. זה שיש אחרים שיש להם ניסיון יותר גדול לא מנחם את זה שעכשיו קשה לו, ולא אומר שאפשר לזלזל בזה ולהגיד את המשפט הכי מעצבן שאפשר להגיד למישהו שקשה לו: ''תגיד תודה, תראה עם מה X מתמודד, תראה איך הילד שלו חולה/ איך הוא פוטר מהעבודה וכו'''

שמעיהפי
זה נכון מאוד שכל אחד והנסיון שלו.. זה לא אומר שאדם בינו לבין עצמו צריך לא לעבוד על זה בשבילו.

באתי להגיד שגם הניסיון הזה של זיווג הוא מבורך
כי יש לך בחירה .

ועוד נקד שבאתי להעלות בתור עם צריך לא לשכוח את האנשים "שנלקח" להם היכולת להתחתן מכל מיני סיבות עליהם צריך להתפלל
..הללויה~
(כתבתי משהו ארוך והכל נמחק. אנסה לשחזר..)

נשמה~
כל אחד והנסיונות שלו.

יכול להיות שהנסיונות הללו נראים לך קלים,
אך בעבור אותם אנשים שה' יתברך העמיד אותם בכך זה נסיון לא פשוט.

את לא יודעת מה התמונה המלאה ומאיזה מקומות בנפש נובעת התגובה של האדם..
ומחילה אבל זה גם לא עניינך.

הרבה פעמים אנחנו מסתכלים מבחוץ וחושבים שאנו מבינים את כל המורכבות שבעניין.
אבל זה לא כך..


אספר לך שלפני מספר חודשיים עברתי אירוע לא פשוט,
שיכול היה לגבות את חיי.
ניצלתי ממש בנס.. השגחה פרטית לגמריי(!!)
מהצד זה יכול להראות שנשארתי בחיים ובלי פגיעה בגוף, אז מה אני מתלוננת בכלל?
אבל איבדתי את תחושת הביטחון הבסיסית.
כל הליכה ברחוב הפכה להיות קשה בעבורי...
ובתור בן אדם שנמצא הרבה בחוץ זה היה לי קשה כפליים.
אף אחד לא הבין את זה..
וזה היה נראה לאנשים נסיון קל...
קיבלתי הרבה תגובות של אנשים שבחוסר טאקט מוחלט טוענים שאני סתם נתקעת.. וסתם פוחדת.
אבל בשבילי זה היה נסיון ממש קשה.

את לא יודעת מה התמונה המלאה.
השכל שלך, שלנו, מוגבל...
אל תשפטי אנשים שקשה להם ושבוכים.
זה הנסיון שלהם לא שלך..
עבורם זה קשה.

הרבה בהצלחה נשמה~
ישועות בקרוב.
..ultracrepidam

מדהים שאת משתפת. המון הצלחה לך. מאד מבין את התחושה. גם סובלת וגם לא מוכנים לקבל את הסבל שלך כלגיטימי.

 

מבין את הסבל שלך, ומקווה שתצליחי להתגבר ולצאת מזה חזקה יותר.

 

אגב היכולת שלנו להתחבר לאמנות (שירים, סיפורים, אמנות) היא מה שמאפשר להתחבר גם למה שאנחנו עצמנו לא עוברים. במקום לדרג מבחוץ את רמת הסבל, להצליח להכנס לנעליים של האחר. וזאת תכונה אנושית חשובה מאין כמוה.

מי שחשוב לו הקישור היהודי, אז אצל חז"ל זה נקרא "נושא בעול עם חברו" (יכול להיות שהם התייחסו בעיקר לנשיאאה בעול מוחשית, אבל יש התייחסות גם לנשיאה בעול הרגשי)

ובמחשבה שניהultracrepidam

בזוגיות זאת תכונה חשובה מאד, אולי #1. שווה ללמוד אותה

..הללויה~
תודה.

ברוך ה' במקום הרבה יותר שלם..
ברור שיש עוד עבודה (תמיד יש עבודה)

אבל הכל קורה בהשגחה אז בנחת~

(מחילה על הניצלוש)
לדעתי היא לא מתכוונתי.על

למקרים כמו שלך- שיש סבל ואנשים לא רואים ולא מבינים ושופטים..

אלא על מצבים כמו שכולנו מכירים בעצמינו מדי פעם  -שיש אמנם התמודדות אבל אם קצת מרוממים את המבט הכל נראה אחרת, בחלק לא קטן מדובר לגמרי בבחירה שלנו

וכן, יש גם מצבים שכדי לרומם אדם צריך להזכיר לו שיש דברים קשים יותר.

זה לא בא ממקום של לשפוטהפי
אחרי הכל אני באותה סירה שלכם
אבל כאילו זה בא להציג נקד אחרת של תעוררו
אחרי התגובות למעלה..י.על

מבינה ומסכימה איתך ברמת העיקרון, גם לי עוברות מחשבות כאלה מדי פעם.

כדאי כנראה לדעת איפה לפרוק מה.

 

אני אשתוק בשלב זהחופשיה לנפשי
..kaparalay

עוררת בי הרבה מחשבות.

 

לא יכולה להסכים איתך פחות, לא יכולה להסכים איתך יותר.

 

תודה

אבל בעצםkaparalay

עם כל התחושות המעורבות שעוררת בי, אני כן חשה צורך להגיד שנראה לי שמותר לכל אותם אנשים להתבאס.
עם כל זה שיש אנשים עם 'בעיות אמיתיות' (מחילה, אבל נוראי בעייני דירוג הבעיות והקשיים הזה)- פשוט מותר.

מותרהפי
הרי זה ברור שמותר
אבל מבחינת ההתמודדות שלנו עם עצמנו עדיף לא להיות שקוע בזה לגמרי
אני חושבתשוביה!

שאי אפשר להשוות בין התמודדויות. בסה"כ יש צדק בדברייך, שצריך להסתכל על היש ולקחת דברים בפרופורציות. אבל סה"כ רגש זה דבר אינדיבידואלי, ותתפלאי אבל יכול להיות שלאדם שחתכו אותו בקשר יהיה קשה לא פחות ואולי יותר מאדם שנמצא בבית חולים עכשיו.. ה' נותן כוחות לכל ניסיון ולפעמים דווקא כשזה משהו לכאורה קטן זה כואב הרבה יותר דווקא בגלל שלא נותנים לו מקום רגשי ולא מקבלים את זה שיש כאב גם בזה.

נשמה העלתי את זה כי זה חשובהפי
סוף זה לא (;
התכוונתי הסוף במה שהוא כתבףחופשיה לנפשי
אני גם חושבת שזה דיון חשוב, אבל הוא קצת מציף אותי לפעמים וזה כבר לא טוב.
הבנתי נראליהפי
את רוצה שיסגרו? זה בסדר מבחינתי
לא לא לאחופשיה לנפשי
הכל טוב, אני פשוט לא מגיבה על הנושא.
רק רציתי להסכים עם מה שהיא כתבה.
את מבינה שבידיוק על זה אני מדברתהפי
הרי אם היית לוקחת את אותו אדם והיית אומרת לו נשמה יקרה אתה לא תוכל ללכת.. או אתה נכנס לתקופה שיש מצב שלא תבריא ממנה או .. מספיק שהאדם עצמו מתעסק כל כולו רק בצרה שנחתה עליו
הוא לא דומה לאדם שב"ה ההתמודדות שלו זה זיווג לפחות הוא נמצא במקום שהוא מקווה לזיווג הבן אדם השני אפילו התקווה שלו לזיווג נלקחה
מסכימה איתך, אבלשוביה!

לדעתי יכול להיות מצב שדווקא עם המצב של קושי בריאותי וכדו' יהיה לו יותר קל ויותר כוחות להתמודד ודווקא המצב של קושי במציאת זיווג יהיה לו יותר קשה ומשמתעותי ולא יהיה לו כח להתמודד עם זה

מבינה מה שאני באה לומר?

לא (:הפי
זה לא בא כדי להגידהפי
אתם בכיינים לא זאת כוונתי..
פשוט לפעמים אדם כל כך בבועה שלו ששוכח שיש עוד בועות.
וסבבה אם אתם רוצים להתלונן אבל זה סך הכל בא להאיר לכם .
יש אנשים שבאמת הקושי שלהם מהותי בטירוף ויכול להיות שהם לא חושבים על חתונה בגלל זה.

אני גם הייתי ככה תקועה בכאב שלי עד שיום אחד התעוררתי וקיבלתי את הכאפה שלי מחברה שסיפרה לי מה היא עוברת..
והקושי שלנו של הזה פסל אותי .. הזה נמוך מידי..
הוא פשוט חלום חייה שהיא תוכל להיות בריאה כדי לצאת.

אז כן אתם יכולים לכתוב שאתם לא מסכימים לגיטמי.
אבל אם השרשור הזה עזר לאדם אחר להתעורר ולהגיד בואנה סך הכל ב"ה שיש לי קושי בזיווג ואני יכול לצאת .

עשיתי את שלי
אין לי משהו להוסיף. מסכים איתך ומסכים עם רוב התגובות כאןוהוא ישמיענו

זה פשוט איזונים בין השכל לבין הרגש. כל אחד כאן דיבר מצד אחר..

השכל משפיע על הרגש ואם מרוממים את המבט- אז מה שאנחנו קולטים ע"י הרגש מהשכל גם כן מתרומם ומתאזן. זה מה שאת דיברת עליו. אפשר להרגיל את עצמנו לחוות את החויה בפרפורוציות יותר נכונות.

מצד שני האמת האובייקטיבית היא לא הכל- אם היא לבד היא חסרה, והצד הסובייקטיבי- הרגשי משלים אותה. והפרט חייב את הצד הזה! יש לו נפש, יש לו רגשות. וזה מה שהגיבו לך כאן, כי הצד הזה משתנה מאדם לאדם ואי אפשר לזלזל בו.

 

לכן אני מסכים עם שני הצדדים.

כתבת יפה ויש הרבה אמת בדברייךארץ השוקולד
אבל לפעמים היומיום גורם לאנשים לכאוב גם מדברים שאינם גדולים
מאד מזדההצהרים
מצד שני אני חושב שיש לנו אפשרות ללמוד לתת לכל כאב את המקום והפרופורציה שלו. לכאוב את הדברים הגדולים ויחד עם זאת לכאוב את הדברים הקטנים.
על כמה מגדולי ישראל מסופר שידעו להיות עם כל אדם שבא אליהם, עם כל צרה שהייתה לו.
ברור לי רק היה לי חשוב להביא מנגד צד אחרהפי
כי תמיד אוטומטי אנחנו נוטים לפחות אני מדברת על עצמי נוטים להתלונן אז .. זה מאוד מכניס לפרופרציות ובאמת אני חושבת כל עוד לאדם אין צרה בריאותית והוא רשאי לעשות עם עצמו מה שהוא חפץ הכל מהמם כי זה מצב שיש לו תקווה והוא לפחות מקווה שהוא יתחתן
אני דיברתי על מצב של אנשים שהתקווה שלהם היא הכי בסיסית שקיימת.
תראיייחיים של
גם אני חשבתי ככה עד היום בערב!

היום בערב דיברתי עם אמא של בחור שביטל את הארוע.
החתונה ביום שלישי.
אין להם מושג איפה הם יעשו את החתונה.
באולם של בית כנסת או בבית שלהם.
יהיה סגר או לא יהיה סגר.
מי יבוא לחתונה?
מה הם יעשו עם כל האוכל של השבת חתן הם קנו כבר דגים בשרים חד פעמי שתיה... הכלללל
תהיה להם מאפרת? לק?
הכל מעורפל ולא ידוע ולכן זה ככ מלחיץ אותם.
הכלה השקיעה 12k שח בשמלה...

ואחרי שישבתי איתה איזה שעתיים או יותר התחלתי להבין את הבאסה של הזוגות האלה.
להבין את הבאסה זה ברורהפי
שיש באסה וזה לגיטימי..
לשקוע בעצב אסור ליפול לזה
חסרון זה פתחadvfb

לנפילה ופתח לתפילה. תלוי באדם עצמו

הבדל בין מצוקה אמיתית למצוקה דמיוניתאנונימי פלוס

מי שנמצא במצוקה אמיתית לא מתבכיין. הוא פשוט כואב את זה.

מי שהדמיונות שלו מציפים אותו מסיבות כאלו ואחרות יכול לפרוק את זה דרך התבכיינות..

 

ויש כאלה שהתבטלה להם החתונה (באולם וכולי) שבאמת כאבו את זה. זה באמת כואב.

צרות של עשירים במובן מסויים הם צרות יותר גדולות.

ברעיון, את צודקתמחפשת^אחרונה

אבל כשאת מפספסת אוטובוס, כואב לך.

למרות שב"ה שיש לך רגליים וכוח לרוץ אליו,

את רואה את המספר

ושומעת אותו עוזב את התחנה.

ויש לך

בית להיות בו,

ומקום לחזור ממנו.

 

אבל,

כאב הוא כאב הוא כאב.

בלי קשר למידת הכאב של אחרים.

 

 

 

 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

בגמרא שם כתוב מפורש שחזקיהוחסדי היםאחרונה

השתדל לשאת אשה הגונה, בתו של ישעיהו, כדי שיצאו ממנו בנים כשרים.

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאר

יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.

 

המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.


 

גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.


 

מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים  והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.

 

וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).

 

כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".

 

בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.

 

כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

וואי שנייייים (כ10) לא כתבתי פה ובשבילך אני חייבbest(י.י)YYL

אתה לגמרי בסדר!!

המון זוגות נשואים באושר, כאשר ה*גבר הוא הגברי והדומיננטי והמוביל בבית* גם אם הוא נורא רגיש!!

לא יודע לפרט בכל זוגיות איך הצד הרגיש מתיישב עם זה שבפועל זה ככה, אבל זה ככה! 

ראיתי דבר או שניים בחיים וכנראה אני מבוגר מהרבה פה בפורום, ואני אומר את זה מתוך מה שראיתי.

סתם הערה - לפעמים גבר חושב שהוא לא גברי ובעצם הוא כן גברי רק בצדדים אחרים שהוא פחות שם לב אליהם כי הוא לוקח אותם כמובנים מאליהם כי הם חלק ממנו.

אדרבה בשונה מהרבה פה אני חושב שכדאי דווקא לנסות לחפש אישה שרגישה עוד יותר ממך ולא הפוך

וגם ממש לא בטוח שצריך טיפול או עבודה או כאלה,

(אבל דווקא ממה שראיתי הרבה יצאו מרוצים מטיפולים רגשיים אז אם בא לך לנסות אולי)

רגישות היא תכונה נפלאה מאוד, וביותר בחיי משפחה, ואשתך והילדים שלך יהיו מאושרים ממנה מאוד בעזרת ה'!

וגם אתה בזכותה תהיה מאושר מחיי משפחה.

הכל לטובה אחי,

הרבה תפילות צדיק, ושה' ישלח לך את האישה שהכי תענה על הצרכים הנפשיים שלך ואתה על שלה 

ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1אחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
איכשהו את קוראת הכל הפוךלאצעיר

אני נפגש עם צעירות כי כבר עברתי על כל הרלוונטיות בגילאים שפויים, אז מחפש רחוק יותר.

את מתעקשת להתעלם אז אכתוב ברורות - להפגש עם מישהי מבוגרת ממך בגילאים האלו זה לוותר על ילדים. בכלל. או כמעט בכלל. לא יקרה.


אני לא "שם" על בנות כלום. אני משנה איפה שאני מסוגל. ותאמיני לי ששחררתי כל מה שאני מסוגל.


כפי שכתבתי - את יכולה להמשיך לחלום לעצמך שהמציאות והטבע ישתנו ולהשאיר לבד או לבחור בחירות קשות( לך, כי לכל השאר זה די ברור) ואולי לצאת מהמעגל הזה.


וההבדלים ממש לא מצטמצמים, הם רק עולים. אם פעם הייתי נפגש עם מישהי צעירה ממני בשנה-שנתיים, היום זה כבר בכיוון ה5 ויותר.


עם יד על הלב, כמה זוגות את מכירה שהתחתנו בגילאי 30+ והאישה מבוגרת מהאיש? ביותר משנה?

אני מכיר לא מעט זוגות שחיפשו המון זמן ובסוף התחתנו, גם עם 10 שנות הפרש "לטובת" הגבר והם חיים באושר. 

אולי יעניין אותך