מה יותר עדיף?צבע לחיים

אני סתם שואל, מי שעושה חתונה בתקופה הזאת בתכלס הוא הרוויח? בהסתכלות לטווח הארוך...

כי זוג שביטל חתונה בשווי 150 אלף שקל יכול להתחיל את חייו עם סכום נחמד ביותר (במקום להוציא אותו על ערב אחד שכולם ישכחו ממנו אחרי חודש)

אני צודק או לא? אשמח לדעת

הם קיבלו הרבה פחות צ'קיםברגוע


אבל יש את הסכום הראשוני שההורים מקציבים לפניצבע לחיים


ממש לא כל ההורים מקציבים סכום לפניחגהבגה
הרבה זוגות משלמים מהצ'קים ולא מקבלים מההורים מתנה גדולה.
לא בהכרחברוקולי

 

אני מכירה אנשים שהוזמנו לחתונות ולא הלכו ובכל זאת שלחו צ'ק 

מצד שניהפי
כל הכסף לאולם הולך אליהם ... כך שלא היה להם מה לכסות. למה? כי אין אולם זה רווח לא קטן וזה לגמרי מתנה

הם הרוויחו גם את הכסף של חתונה באולם.. במקום שזה ילך לאולם זה הולך אליהם לגמרי..
אז אולי לא צריך את המתנות
קיצר לרוב זה יותר משתלם
אלא אם כן הכינו כבר אולם ושילמו עליו
ומניחה שגם אם אנשים לא הגיעו לחתונה הם ישלחו מתנה נכון לא כולם אבל עדיין משתלם
חח איזה להתחיל את חייומזרוחניקית
עבר עריכה על ידי מזרוחניקית בתאריך א' בניסן תש"פ 19:39
 

רק כל הטישויים, הנייר מגבת והאלכוגל הולך על הכסף הזה

 

 

 

 

(שלא נדבר על החובות שיהו להם מהמסכות והכפפות שצריכים להחליף כל כמה דקות

ועל כמות החשמל והמים שמבזבזים כשכל היום נמצאים בבית)

 

 

סתם בתכלס אם ממשיכים חיים נורמליים אתה צודק בהחלט

זה בהנחה שבעלי האולם וויתרו להם על התשלוםיעל מהדרום
הרבה בעלי אולמות הולכים לבלות בבית המשפט על הסיפור הזהמשה

המתחתנים יסרבו לשלם, והם יטענו שכח עליון בלה בלה.

 

בגדול תלוי מה כתוב בחוזה, וגם אז זה נחשב "חוזה אחיד" מקפח.

בהרבה אירועיםיבנה המקדש!

יש טופס שחותמים עליו בעל האולם ובעלי השמחה, שאם יש מקרה של "כוח עליון"- אסון טבע, מלחמה, מוות פתאומי של מישהו קרוב, או משהו שלא בשליטתנו שבגללו הכל נעצר- אז האירוע מבוטל ובעלי השמחה לא משלמים...

..הללויה~
לעניות דעתי לכל תקופה יש את היופי שלה~

ולרוב לאנשים אין את הכסף הזה.
אז זה לא שעכשיו יהיה להם סכום יפה להתחיל איתו..
אלא הם לא יוציאו סכומים שאין להם.
שזה גם כן נחמד.

חוץ מזה ביטול אולם עולה כסף.. (אם לא כלול כוח עליון בחוזה וכו.)
וגם דברים לזוג עולים, לא רק הערב עצמו.
אומנם הכסף העיקרי הולך לערב, אבל יש עוד לא מעט הוצאות...

זה נחמד שאפשר בתקופה הזו להתחתן באירוע קטן ומשפחתי~
ולא רק מבחינת עלויות.

וזה לא משנה לעניות דעתי מי זוכר את הערב.
הזוג לא שוכח את ערב החתונה שלהם.. עבורם זה ערב חשוב מאוד.

אבל הכל בסוף תלוי בזוג...
יש כאלה שיאהבו את הקטע של הקטן וצנוע,
ויש כאלה שחיכו כל חייהם לאירוע ענק ובומבסטי ומצטערים שאין אפשרות בכך.


בהצלחה לכולנו.
ישועת ה' כהף עין~
הרוויחוחגהבגה
חתונה טהורה. בלי הסחות דעת (שהן מדהימות ואם אני הייתי צריכה להתחתן בקופה כזו הייתי כנראה בדיכאון!)
הרוויחו שקט
הרוויחו פחות כאב ראש
אולי גם קצת כסף...
והרוויחו שיעור ענק באמונה וביטחון.
כסף, שפיות...sista


הרווחים, לדעתיהנורמלית האחרונה

חתונה שקטה, הרבה רוגע. 

מגיעים הביתה רגועים, אין עבודה לצאת אליה אחרי ה7 ברכות, לומדים להכיר אחד את השני בנחת.

 

יש גם הפסדים לא מעטים. בעיני חתונה זה אירעו כל כך משמח, שמאוד כיף כשמגיעים המון מכרים לשמוח איתך. 

מפסידים את הטבעיות של החיים, יש דאגות של "מה יהיה מחר ואיזה סגר קשה יותר יטילו?" ו"איזה מהאחים להביא לחתונה" "הלוואי שאף אחד לא נדבק בטעות בקורונה ואז השתתף בחתונה המצומצמת" וכדו'. לא כיף להתחתן בזמן לחוץ. אם רוצים חתונה קטנה ורגועה - אפשר פשוט לתכנן אחת כזו בימים רגילים...

אני מעדיף חתונה קטנה, ובמקרה שלי ארוויחארצ'יבלד

יותר במובן הכספי.

אבל זה יהיה תלוי בבחורה, יש בנות שזה נורא חשוב להן.

בוודאי שמרוויחיםהמגיד מרשש

את החתונה זוכרים היטב בחודש הראשון לנישואים. ובשנה הראשונה לנישואין כבר לא חושבים על כך כי מתחילים לחיות.

אחר כך זה זכרון הולך ומתעמעם, ונזכרים בחתונה רק כשמסתכלים על התמונות שבאלבום.

 

מה שחשוב זה לא האירוע המפוצץ שעולה 150,000 שקל, שלוקח שנים להחזיר את הסכום הזה, אלא החיים שאחריו.

הרווח הוא התחלה של חיים נקיים.

אפשר לחסוך לדירה כבר מהחודש הראשון ולא לחכות כמה שנים על האוכל שהפך כבר מזמן לקקי...

 

ואני מדבר מנסיון.

החתונה שלי עלתה 25 אלף שקל.

 

מי זוכר מה הייתה המנה הראשונה ואיזה סידור פרחים היה על השולחן?

מי מכם זוכר מה הוא אכל בחתונה שהוא היה בה לפני חודשיים?!

האם האורחים הרבים יוצאים עם איזה ערך מהחתונה, או שרק מדברים באותו ערב על האוכל שהגישו שם?

וואו איך 25? יהיה מענין שתפרט על מה חסכתםתפוחית 1
לדעתי זה מאוד תלוי במשפחהיוניייי

או יותר נכון בהורים מה סוכם יש באמת את ההורים שנותנים סכום גדול לחתונה ולדירה ויש את אלו שעוזרים רק לחתונה שזה גם יפה בכל מקרה על שיקים מהאורחים אי אפשר לבנות בכלל בחתונות כאלו ואם המשפחה נותנת גם לחתונה וגם לדירה החשבון פשוט שהזוג יוכלו לקחת משכנתא 

מה עדיף?נלחמת ומתייאשת
אני לא יודעת מה עדיף,
אבל האמת שמפריע לי שמציגים כל הזמן כמה החתונות קורונה זה כיף ומיוחד.
זה לא.
בתור כלה שזכתה בחתונה כזאת..
האנשים הכי קרובים אלינו לא היו, ההוצאות בשמיים (שילמנו כפול- על האולם שלא החזיר את הכסף, ועל חופה ששכרנו, סידור החצר, בעלי מקצוע שלקחו יותר בגלל הסיכון וכו), קיבלנו הרבה פחות מתנות, נתקענו שעכשיו אנחנו לא יכולים להיות בתקופה החדשה הזאת בבית שלנו- כי לא נהיה לבד בליל הסדר כשכל השכנים נסעו.
אז נכון, היה מרגש.
אבל היו לי 5 חברות בחתונה, במקום 80 שחשובות לי מאוד.
ואנשים שאני חייבת להם הרבה מהחיים שלי לא היו.
והרב שרצינו לא יכל לקדש אותנו.
ועזבו מסביב, בני דודים שלי לא היו בחתונה שלי. סבתא שלי לא הביאה לי חיבוק בחתונה.
וכמות הבכי, והלילות בלי שינה, והלימודים ששנינו הפסדנו עם כל הודעה...
אז נכון, אנחנו מרגישים עכשיו כאילו אנחנו נשואים שנתיים- חווינו אחד את השני בקיצונויות גדולות מאוד.
וכנראה שלא היינו צריכים את השמחה החיצונית כדי לשמוח מהביחד שלנו.
והתמודדנו יפה עם שאלות קשות, שב"ה הרבה זוגות זוכים שלא להתמודד איתם.
אבל זה עדיין קשה.
וכן, את הקושי אנחנו חווים גם עכשיו.
להסתכל על התמונות, וכל החתונה שלנו נראית כמו הצגה בסניף זה מבאס.
לראות שהערב שחלמנו עליו הופך להיות משהו מאולתר ולהרגיש שהשמלת כלה היא תחפושת וחבל שלא התחתנו ברבנות וזהו, זה לא כיף.



(סליחה על הפריקה. רציתי להציג את הצד השני של העניין. כל הזמן אומרים לי כמה כיף לי, גם אנשים שבחיים לא היו עוישם חתונה כזאת)
וואו... לא פשוט...כי בשמחה תצאו.
קודם כל מזל טוב!

ממש מבין את התחושות, וזה נוגע ללב. באמת.
ברור שיש מצד שני, ולא צריך לקדש (..) את הבדיעבד.
תודה שהצגת אותו מהמקום האישי שלך.

לא חושב שאתם צריכים את החיזוק שלי,
אבל החתונה שלכם שלא לפי החלומות וכו' כבר הייתה,
ועכשיו אין ברירה אלא להתנהל לאור זהה ולא לאור מה שהיה צריך להיות לולא הקורונה

חוץ מזה שיש באמת הרבה שרצו חתונה צנועה,
ואם יש סיבה שלא אתחתן ברבנות זה כי יש גם כלה,
וגם הרבה אנשים בדרך שאני חייב להם טובה והם רוצים לשמוח בשמחתי.

שיהיה לכם בית מאושר תמיד בע"ה!
אנחנו שמחים מאוד בחתונה שהיתה,נלחמת ומתייאשת
שלא יובן לא נכון!!
שמחים שאנחנו נשואים,
שיש לנו אחד את השניה בתקופה ההזויה הזאת,
שמחים שזכינו להגיע לרגע,
אבל לומר שהרווחנו?
זה לא הייתי אומרת... לכן הסברתי כמה הפסדנו גם.
ואווו ואוו ואווויוניייי

דבר ראשון המון המון המון מזל טוב!!!! שיהיה לכם בעזרת ה' בניין עדי עד שזה הכי הכי חשוב!!! ושבעזרת ה' האהבה תיהיה תמיד בביתכם 

ומותר לפרוק!!! יותר נכון חובה לפרוק! לא חושב שזה בעיה בשביל זה האתר קיים אנשים צריכים להוציא מהלב וזה חשוב וכן לצערינו היום יש המון שמתחתנים בצורה הזו ובהחלט נשמע לא כיף...

סתם הצעה לא שאני בכלל מבין ויודע תהרגשה רק מתאר לעצמי  אבל אני  חושב שאולי אם זה אפשרי תעשו מסיבה גדולה שוב שיגמר כל הקורנה הזו ואז לפחות תרגישו שכולם באו ויהיה תמונות כמו שצריך והמון חברות משפחה שזה חשוב בהחלט 

צודקתהפי
אבל יש כאלה שלא ביטלו אולם ולהם יש רק רווחים..
ויהיה להם יותר מחתונה רגילה.
כן אבל אני הגבתי לנלחמת ומתייאשתיוניייי

שלה לצערינו זה קרה לכן אומר שלא צריך לומר ואני מסכים איתך בכל מילה!!!

את האולם תוכלו לתבוע בבית משפטמשה

לדעתי זה כח עליון. 

ואתם לא תהיו היחידים במקום הזה.

 

על כל השאר 

השתתפות בכאב.

נשמע שבאמת חלמתם שיהיה לכם ארוע גדול והפקה. זה שונה לגמרי מאשר מי שהתאים לו מראש חתונה פשוטה.

בגלל שאנחנו לא היחידים לא בטוח שנצליח לקבל...נלחמת ומתייאשת
אל תוותרו על לתבוע את האולם.. ולנסות להשיג על סכום כספיתפוחית 1
שאפשר להחזיר
לפי מה שהבנתי זה סיפור לתבועיוניייי

כשאתה חותם על אולם הם מתחימים אותך שאם יקרה משהו גם אם לוייה לא משנה תמיד צריך לשלם לפחות רוב הסכום

זה מאוד תלוי בחוזהמשה

תלוי מה כתוב שם על כח עליון. זה לא שהמשפחה ביטלה את הארוע.

נכון תלוי באמת על מה חתמו בחוזה ואל תדאג לבעלי האולמותיוניייי

חשבו על הכל

תודהultracrepidam

שאת משמיעה את הקול הזה שכולם מתעלמים ממנו.

 

ושהקב"ה ימלא את החסרון הזה בלבכם בהרבה שמחה

אני תמיד אמרתי שאני רוצה חתונה קטנהפה לקצת
בלי כל הרעש והכאב ראש מסביב
בסוף התחתנתי בחתונה רגילה, עם 450 אורחים, באולם, עם שמלה ואיפור ותסרוקת שבחרתי, עם החברות וכל המשפחה שלי.
ועכשיו כשאני רואה את החתונות הקטנות האלה אני לא מבינה על מה כולם מדברים, מה מגניב בזה?!
לא הייתי רוצה כזאת חתונה. גם לא תמורת חיסכון של 200 אלף שקל.
זה ערב אחד של פעם בחיים. לא, לא מגניב לחגוג אותו בחצר של הבית או בגינה של אנשים טובים שאני לא מכירה, עם חמש וחצי אנשים ובלי כל התפאורה מסביב שמוסיפה לשמחה ולאווירה.
כל חתונה כזאת שאני רואה אני מתבאסת בשביל החברות שלא יכלו לשמוח עם החברה באותו יום, בשביל כל המשפחה המורחבת שלא יכלה להשתתף. אבל הכי הכי, בשביל הזוג.
צודקת !!!יוניייי

אבל זה המצב כרגע ומי שהתחתן ככה לא צריך לומר לו את זה ושוב אני חושב שמי שיצא לו ככה החתונה אפשר לעשות שוב חתונה בלי חופה אלא חתונה שבה מזמינים את כולם איך אמר אותו הנסיך שאחרי שנה מאז שהתחתן עם בת המלך עשה מסיבה גדולה שאלו אותו מדוע ? מה נזכרת עכשיו לשמוח?והוא ענה בפשטות משום שעכשיו אני מבין במה זכיתי גם הזוגות האלו שיצא להם בקורנה יכולים לעשות בהמשך עוד מסיבה גדולה באמת שעכשיו יודעים במי זכו

עד כמה שידוע לי לא הגבתי למישהו שהתחתן ככהפה לקצת
ברור שזה המצב כרגע וברור שזה עדיף מלדחות חתונה
אבל זה לא סותר את זה שהכייף והרווחים מחתונה כזאת הם לא באמת כייפים ושווים
לא יודעתהפי
לי זה נשמע כמו התבכיינות
אולי שכחתם כמה לפני רציתם את החתונה
לא אכפת לי להתחתן בגן ילדים מצידי (בגלל המצב ושזה לגיטימי)
רק להתחתן ולהקים משפחה
חושבת שאנשים קצת שכחו מזה אומר חתונה ומתעסקים בכל המסביב...
אז ליבי איתך? וואלה לא
יכולה אולי להבין אותך? אולי את העצבים
אבל לא מעבר
לא הבנתי איזה התבכיינות את רואה כאןפה לקצת
על מה התבכיינו?

זה לא סותר.
במצב הנוכחי רוצים להתחתן בכל מצב, אבל להפוך את זה לנורמלי ולגיטימי? אני בטוחה שאת לא תסכימי אחרי המגיפה הזאת להתחתן בגן ילדים
אחרי המגיפה זה לא יהיה משהו לגיטמיהפי
אני עדיין חושבת שזה התבכיינות
את בפורום של אנשים שכל מה שהם רוצים זה להתחתן .
פחות אכפת להם איך
אולי שכחת את זה ..
אני לא חושבת שאת צודקתפה לקצת
ובטוחה שיש פה אנשים שאכפת להם איך הם יתחתנו
והנה עוד אחת שהתחתנה עכשיו ואכפת לה איך התחתנה, נורמלי בסך הכל
מה עדיף? - לקראת נישואין וזוגיות
אבל הם לא בשלב של חתונההפי
אולי מיעוט ושיהיה במזל טוב אבל עדיין
אני חושב שכל אחד מרגיש אחרת וכל אחד יש לו את הדברים שהיהיוניייי
עבר עריכה על ידי יוניייי בתאריך י"א בניסן תש"פ 15:51

מעדיף או לא מעדיף 

זה תמיד נכוןהפי
בגלל שכל כך רצינו בחרנו להתחתן ככה.נלחמת ומתייאשת
אבל לומר שהרווחנו לעומת חתונה רגילה?.....
יש הבדל גדול.

זכינו, ב"ה.
ושמחים גם לנסות לזכות אחרים גם בתקופת הקורונה.
(כןכן. בשבע ברכות שלנו שלא היה שלחנו הודעות לאנשים אם הם מוכנים לצאת בתקופה הזאת כי יש לנו רעיונות בשבילם!)
אבל גם הפסדנו את הערב המיוחד הזה.
אם המחיר של הערב הזה שווה את הלעבור את התקופה הזאת ביחד ולא לדחות את החתונה? בעיני הוא שווה, לכן בחרתי להתחתן עכשיו.

אבל לא הרווחנו...
בטח לא כספית.
כן נכון כי יש פה ביטול של אולם שכבר שולם לוהפי
אז במקרה שלכם אמת.
(יש מקרים שלא שילמו לאולמות ולכן יצא משתלם לעשות מצומצם, לא?)
בכל מקרה את מקסימה שיהיה לך המון הצלחה יקרה.
באיזה מקרים לא שולם כלום שבועיים קודם?נלחמת ומתייאשתאחרונה
עונה בתור זוג שכזההשקט הזה
א. אם מסתכלים הקטע הכלכלי, הרבה אנשים הביאו לנו צ'קים וכסף למרות שלא היו, וגפ הכסף שההורים שלי תכננו לשים על האירוע, ילך כדי לעזור לנו בזמן הקרוב כי בגלל המצב אנחנו לא עובדים.
ב.סורי, אבל ההסתכלות הזאת מקוממת אותי. אני לא מתחתנת בשביל לקבל כסף או לא לקבל כסף, לחסוך או לא.
אני מתחתנת בשביל לבנות את הבית שלי ולהתחיל את החיים המשותפים שלנו כמו שרצינו וחלמנו.

מה זה משנה אם יש לנו עכשיו אלפי שקלים מהאורחים או לא?
יש לנו אותנו.
הרווחנו להתחיל את החיים שלנו עם כל כך הרבה זמן איכות ביחד.
הרווחנו להתחיל את החיים שלנו מתוך פשטות וצניעות.
הרווחנו לעשות פסח ביחד אחד עם השני. (ולא בטוח שעם ההורים בכלל😳)

וזה מה שחשוב
ב"ה ביום שני אני מתחתן אני הנני כאינני

ומשהו מרגיש לי קצת מוזר... אני מרגיש שאני לא מעכל את זה, לא שמח בזה בשלימות, לא מספיק מתרגש. איך מגיעים בשמחה? בהתרגשות?

מקסים!חתול זמני

תראה אמנם התמונה שכולם אוהבים לצייר (או בימינו לצלם) היא של פרחים ופרפרים וזיקוקים אבל מתחת לזה ברור שהחלטה כל־כך רצינית וגורלית כרוכה גם בכל־מיני ספקות / בלבולים / מחשבות / עייפות. יכול להיות זה למה משתדלים לעשות חתונה שמחה ושבע ברכות והורים מלווים כו' כדי לתת מעין תמיכה למשהו שמצד אחד הוא גדול ומשמח ומצד שני גם מלחיץ.

 

זה מאוד נורמלי לא לעכל סיטואציות רגשיות במהירות, אל תתן לזה לבאס אותך מעבר למה שזה. אמנם קצת קלישאתי אבל פשוט תנסה לזרום ולהיות נוכח בהווה, זה מה שאני חושב. אתה לא "חייב" להרגיש ככה או אחרת בסוף זאת החתונה שלך לא של מישהו אחר.

 

כך או כך אל תיעלם לנו מפרוזה וכתיבה חופשית

מאה אחוז נכון.נחלת
אני תמיד צודק חתול זמני
מזל טוב ! משה

תן לגוף שלך לחוות את הכל. מותר הכל.

מזל טוב! ענבי הגפן בענבי הגפןנקדימון
מזל טוב!!! advfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך ה' בתמוז תשפ"ו 23:24

זאת סיטואציה שלא הייתה בה והגיוני שהיא תראה אחרת ממה שדמיינת אותה או הסתכלת עליה מבחוץ על אחרים (ויש מצב שגם לא ראית לתוך נבכי נפשם)

בטוח שכל חתן מרגיש ומעכל את זה שונה.

 

איך להתרגש ולשמוח? אמממ אולי תגיד תודה לכל מי שאפשרי, כמובן לקב"ה

שמחה באה בהבנה שמה שקורה הוא לא מובן מאליו, אמירת תודה מחזקת את ההכרה הזאת

הכי הגיוני בעולםפצל"פ

אני גם הייתי ככה לפני החתונה

הרבה פעמים אתה פשוט טובע בהכנות ומרגיש שאין מספיק מקום להתרגשות

או שאולי במקביל לשמחה יש גם קשיים פוחדים


פשוט תנסה להיות קשוב לעצמך

יכול להיות שפשוט זה יגיע היום של החתונה או שאתה צריך לתת לפני מקום גם לדברים שיושבים עליך


בכל מקרה מזל טוב גדול

באמת?הפי
כן, זה נכון (כי עסוקים מאוד בהתארגנויות והכנותזמירותאחרונה

לוגיסטיות רבות לקראת החתונה ובעיקר בארגון הבית בו נגור אחרי החתונה - צריך להכשיר דירה למגורים, עם כל התכולות שיש בבית, יש הרבה הוצאות וכאב ראש בדרך בכל האחריות הנלוות לדברים האלו)

מזל טוב!זמירות

עצה פרקטית פשוטה, שכרגע עשויה להצטייר הזויה…

כנראה כמעט ולא יהיה לכם זמן לאכול כמו שצריך… מקווה שיחכה לכם כיבוד קל בחדר הייחוד, ואחרי זה לא תשבו בנחת וברוגע לאורך כל החתונה ותהיו כל הזמן בתנועה…


תכינו דברים טעימים בדירה / חדר במלון אליו תגיעו בלילה הראשון כזוג טרי 🙂 

וואו מזל טוב!זיויק
מרגש, וחוסר התרגשות יכול להיות מ1000 סיבות, צריך להכיר אותך בשביל זה ולא נראה לי שתשובות כאן יהיו מעשה אחראי
יאאאאאאאאאאאא מזל טובבבבב איזה יופיייייי!!נפש חיה.
מגיעים בנחת  בשלווה בטוב!  ועם הקב"ה.   השמחה האמיתית נבנית לאט לאט.  שלווה פנימית, רוגע, הרגשה טובה בלב..... שמחה לא חייבת להתבטא חיצונית (ריקודים, שירים בקול וכו) יש הרבה דרכים לבטא שמחה .    מה שחשוב הוא - שאתה נכנס לחופה בלב שלם ושמח בכלתך.        בע"ה בניין עדי עד והרבה שמחה ונחת תמיד!


מזל טוב ידידיימח שם עראפת
משמח!נחלת

קראתי אתמול מישהי שכתבה שתמיד יש ספיקות לפני אירושין, נישואין, וזה נורמלי וטבעי לחלוטין.

יש מן הסתם גם חששות - להקים בית, לא להיות לבד יותר (לטוב ולמוטב) - כל זה כנראה פוגם

קצת בשמחה שצריכה להיות (כך אנחנו מצפים). ולא לשכוח את אדון יצר הרע שלעולם לעולם

לא ישן ורק ממתין למשהו טוב ושווה כדי "להתלבש" עליו.

 

זהו. אגב, ספיקות יכולים להיות מדי פעם גם אחר כך....וגם זה טבעי. לא להתרגש מזה.

 

המון מזל טוב. היו מאושרים!

 

"

אני לא התרגשתי בחתונה שלי.אריק מהדרום

ולא התרגשתי בלידות של אף אחד מחמשת ילדיי.

לא יודע, כנראה שאפשר בלי.

איך להפרד אחרי חודשיים בלי לפגוע?ארץ חדשה
הצילו 🙄
למה לפגוע?משה

כלומר, ברור שהוא עלול להיפגע. אבל איפה את מרגישה את זה שאת מפחדת לפגוע בו?

 

(אפילו תעשי על זה עבודת כתיבה של 3-4 פסקאות לנסות להבין למה לך קשה לעשות את הצעד הזה אחרי שהגעת למסקנה שהוא נכון).

לזכור שככול שאת ממשיכה זה יהיה יותר קשהראומה1

ובינתיים את גם פוגעת בעצמך, בשלוות הנפש שלך, בהתקדמות קדימה.


תהיי כנה בפגישה הבאה לומר הכל ולהפרד בכבוד.

בהצלחה♡

בפגישה? לא עדיף בטלפון?ארץ חדשה
עדיף בפגישה, שקטה רגועה בלי הוצאות כספיות גדולותראומה1
ואפשר גם לשתף לפני שאת מתלבטת על כמה דברים לגביי מה שראית אצלו ושחשוב לך לדבר איתו על זה. זה יכין את השטח ...

כדאי לדעתי להכין את השטח כדי שהצד השני לא יגיע מולהב לדייט ולו בשביל שיפרדו ממנו.


כנראה שעדיף בפגישהארץ השוקולד

תשתפי בדברים טובים עליו ולמה לא מתאים לדעתך.

לזכור ולומר שנפרדים כי אין התאמה ולא כי הצד השני לא טוב מספיק.

כן. מסכימה.נחלת

 

ואני מבינה שלאמר "זה לא אתה, זה אני" - ישמע כתירוץ נדוש ומוכר. אז אם זה באמת כך, לא לאמר את זה.

 

סבורה שאם בכל זאת נפגשתם במשך חודשיים תמימים, יש לך דברים טובים לאמר עליו ואליו.

 

אולי באמת לאמר קודם בטלפון (או בדרך התקשורת הרגילה שלכם) שחשבתם קצת (או הרבה)

ואתם רוצים לשתף אותו בזה. כך שהוא יבין במה דברים אמורים, לפחות במקצת. אבל בצורה

מאוד עדינה ובלי לפגוע בכלל.

 

בהצלחה!

 

שאלה מקסימהadvfb

הגיוני מאוד שיכאב לבחורה, אך השאלה איך זה יעשה בצורה מכובדת  שתמזער נזקים

בגדול - להקשיב ולהבין מה היא תרצה.

אני נוטה לחשוב שרוב האנשים ירצו שיודיעו להם בטלפון, לפחות ברמז, ואז לעשות פגישת פרידה שבה מדברים על חוויות, רגשות, מחשבות וכו'

אבל יש כאלה שהם לא אוהבים "להתבחבש" ברגשות, אלא מעדיפים לברוח - וזה הכי לגיטימי שבעולם!!

אז לכן הכי חשוב להקשיב לה - אם היא רוצה לברוח תנסה לעודד אותה ותתן לה לברוח, אם היא רוצה להביע רגש, תן לה להביע מה שתרצה.

כמובן שזה יכול להיות קשה לך שהיא תביע כאב וצער. נראה לי היא שווה ש"תסבול" את זה אם הייתם ביחד חודשיים.

בהצלחה רבה!!

זה אף פעם לא נעים, גם לא אחרי דייט אחד ובטח לא אחרי חודשיים.

באיבחת חרבמי האיש? הח"ח!

כי זו חרב. אין דרך שזו תהיה כרית רכה, חלומית או פלומתית. זו חרב, להט חרב מתהפכת, דוקרת כמדקרות פגיון. ואתה תכאיב, תדקור, תפלח כבכידון מלובן לוהט דרך קרבי האדם בו זה יינעץ.
ואף על פי כן, כך תעשה. והרחמן המרחם על בריותיו שבשמיים, הטוב כי לא כלו רחמיו, יכפר. וכולי האי ואולי.

ומכל זה רק למדים, ומדייקים יותר להבא, וקמים מכשלון ומעפר, וזזים הלאה בחיים.
ולדעתי בשיחה בטלפון, אין עניין אחר. ותקומו איש ואישה בתום הדיבור הקצר, ותהיו לבדכם כל אחד אחת בנפרד במקומותיכם, ותבכו את השריפה אשר כלתה, ותתאוששו כאבלי ציון, ותקומו מאפר.

הגזמת קצת....נחלת

הבה נשאיר את להט החרב המתהפכת למקרים אחרים. יש, בלי עין הרע (או עם), מספיק כאלה...

 

אני כן בעד פגישה. למרות שזה קשה יותר, בכל זאת פנים מול פנים - לא פשוט.

 

אולי אפילו להביא משהו קטן, מנחם?  אבל לא בטוחה לגבי זה כי אז אולי זה י קשה

עליו יותר.

 

אלא אם כן מדובר במישהו שלילי ביותר. אז שיחת טלפון קצרה וחדה היא פתרון מצויין.

 

לא נשמע לי כזה...

אני ממש אוהב את סגנון הכתיבה שלך.חתול זמני
אתה בעד "לברוח"advfb

וזה בסדר ולגיטימי,

יש אנשים בחבשנים (כמוני) שצריכים לעבד ביחד את החוויה. כשמעבדים ביחד את החוויה אפשר להחשף ליותר צדדים של הסיטואציה ולהבין אותה יותר טוב.

אבל אם מרגישים שאין צורך/כוח לזה, אז סבבה אפשר טלפונית. 

 

אהבתי את המטאפורות המוגזמות שלך חחח

כשלמעשה, זה באמת לפעמים מרגיש לא רחוק, הרבה פעמים יכול להרגיש בצורה הכי טבעית שיש, שהשמיים נפלו.

>>ברוקולי

 

הצד המסיים צריך לבוא לקראת הצד שמסיימים איתו (גם אם לצד המסיים גם קשה) 

אם היה קשר משמעותי בחודשיים האלה כדאי לעשות הכנה לפני ואז לתת אפשרות איך היא רוצה להיפרד. 

אם היה קשר משמעותי אני ממליצה מאוד בפגישה כדי לאפשר לסיים את הדברים באמת. 

השתדל להגיע אליה ו/או כל דבר שיקל על הסיטואציה 

 

בהצלחה! 

דעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית:חתול זמני

– ראשית אין לי מושג מה אומר "חודשיים" במושגים כאלה יש אנשים שתוך שבועיים מתחתנים ומצד שני יש לי משלוחים מאמזון שלקח להם גם יותר זמן להגיע. אין לי מושג עד כמה שניכם הייתם מושקעים בזה הקשר, באיזו תדירות כו' כו'.

 

– מה אני אישית כחתול זמני הייתי מעדיף אם היו נפרדים ממני? הייתי מעדיף שייפרדו ממני בשיחה או בהודעה מה הטעם לגרור אותי לפגישה שצריך לתכנן להתכונן אליה להתקלח להתלבש לנסוע הלוך ושוב אחרי העבודה במיוחד אם מדובר במרחק משמעותי רק כדי לומר לי "אה טוב אתה מוזמן לחזור הביתה". כאילו לא יודע לא שאין לי סנטימנטים פשוט אני לא אוהב שמזבלים לי במוח. בשלב השידוכין זה לא שהפכנו לחברי ילדוּת מהטובים שבטובים ועוד רק תוך חודשיים. בסדר היה נגמר כל סוף הוא תמיד התחלה חדשה.

 

– מאחר ולא כולם חתולים זמניים, הייתי מחלק את האנושות לשלוש קטגוריות:

 

1. חתולים זמניים, שזורמים עם הזרם הגדול של החיים ומקבלים את מה שיש לקב"ה להציע באהבה (ייסורים מקבלים באהבה או שלא מקבלים בכלל)

 

2. אנשים שלא משנה כמה דיפלומטי תהיה איתם יתבאסו על החיים שלך (במקרה כזה הייתי ממליץ לעשות מה שהכי פחות פוגע בעצמך כי גם ככה זה לא משנה)

 

3. איפשהו באמצע, כאלה שבדיו המילים הנכונות תוכל לרכך את המכה, אם אנחנו שייכים לקבוצה 3 אז פשוט לנסות לנסח משהו דיפלומטי, אם היו לי הערות משמעותיות הייתי אומר אותן בעדינות (הגעתי בסופו של דבר למסקנה שאני מחפש מישהי עם גישה קצת שונה לגבי XYZ כו') או מושך את האש אליי (בדיעבד הבנתי שאני לא לגמרי XYZ ברמה הכללית של הדברים)

 

אם הם מאוד סנטימנטליים אולי עדיף פגישה

אם לא אז לא

אבל טלפון לדעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית זה מתכון לאי־נעימות

ייסורים הם ייסורים כאשר מרגישים את המרירות שלהםadvfb

ובכל זאת, מקבלים אותם באהבה.

ולא כולם חייבים להיות במדרגה הגבוהה של קבלת יסוריים באהבה וזה בסדר גמור.

נכון, אין לי תלונות לגבי זה.חתול זמני
אולי במכתב רגישזיויקאחרונה
פסקה מעולת ראיה שמזכירה לי את הקשר האחרון שהיה ליadvfb

התפלה מבקשת מהנשמה את תפקידה.

כשעברו ימים ושנים בלא תפלה בכונה, מתקבצים בלב אבני־נגף רבים, שמרגישים על ידם כבדות־רוח פנימית. 

וכשרוח הטוב חוזר, ומתנת התפלה נתנת ממרומים, הולכים בכל תפלה ומתפנים אותם המכשולים, 

והסיכורים הרבים, אשר נקבצו בנחל הנובע של נשמת החיים העליונה, הולכים וסרים. 

ועם אותה העליה הנשמתית, שהיא עולה בכל תפלה ביחש לערך זמנה, אחוזים ידועים באים בתור מרפא את חסרון העבר; 

אמנם לא בבת אחת נמנה החסרון, אבל הולך הוא ומתמלא,

והצוהר של התפלה הולך ומגלה את אורותיו.

 

(עניני תפילה, התפילה המתמדת של הנשמה, ג')

יש פה אנשים דוסים במיוחד?פתית שלג

איך אתם מרגישים עם מיזמים כאלה? חדש מבית פרויקט 252: טיולי פו"פ בימי שישי

ועם שיעורים משותפים? סדנאות? ספידייטים? זום ספידייטים? (כבר שאלתי על זה פעם מזווית אחרת)

 

אני מרגיש שזאת יכולה להיות הזדמנות מטורפת להכיר בצורה בלתי אמצעית וחבל לפספס, אבל זה בכלל לא מדבר את השפה שלי, ואולי קצת נוגד את אורח החיים שלי.

 

ערבבת הרבה דבריםבחור עצובאחרונה

בגדול - לא לכל מה שכתבת מלבד ספידדייטים וזום, אם לא מוצאים אפשרות אחרת.

בכלל - הרוב המוחלט של המיזמים האלו נולדו איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי. 

חוסר נשיותיובללל

אשמח לשאלה שקצת לא נעים לי לשאול.

אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש. הולך אחלה סה"כ, אחלה שיחות, יש צחוקים כימיה ודיבור זורם יחסית.

אבל יש משהו שממש מפריע לי וזה שיש בינינו איזשהו פער באסתטיקה/היגיינה. אני אחד שממש שם לב לדברים וממש רוצה שאישתי תהיה "מטופחת". והיא לא אחת שמתאפרת בכלל, לא לדבר על לק וכל זה.. וגם לבוש דיי פשוט. ואפילו (וממש לא נעים לי להגיד) לא תמיד שמה לב לשערות בפנים…

השאלה מה לעשות עם דבר כזה? אני לא יכול להתעלם מזה.. ברור שגם לי יש עבודה לעשות אבל בסוף יש איזו רמה שאני מצפה ממנה..

שייך בכלל לדבר על זה איתה??

תודה. 

חחח חלאס לרדת עלי😂😂😂Lavender
חשש גנטיאחד האם שומע

שלום לכולם.

אצלנו במשפחה כולם ממש גבוהים. באיזור 190, והבנות יחסית בממוצע. כל חיי גדלתי כגבוה ותמיד קיבלתי על זה מחמאות, לכן אצלי במוח זה נתפס כדבר מאוד מהותי. 
העניין הוא שאתמול יצאתי לדייט עם בחורה מתוקה ממש, אבל גם ממש נמוכה. ויותר מזה, המשפחה שלה גם ככה פחות או יותר. אחרי שהבנתי את זה פתאום התחיל להפחיד אותי העניין הגנטי (ברור שגובה זו לא מחלה ח"ו והבעיה היא בתפיסה שלי! אבל ככה גדלתי וכרגע קשה לי להשתחרר מזה. ומבקש מראש סליחה אם זה פוגע במישהו). 

השאלה שלי היא האם יצא לכם לחשוב על משהו כזה פעם? מה יהיה הגובה של הילדים? איך אפשר לברר גנטית מה באמת ההשלכות של זה? מכירים משפחות שיש פער גובה מטורף כזה? מה הגובה באמת של הילדים?

חבר'ה, באמת כל פיסת מידע שיש לכם כאן תעזור לי, זו לא פעם ראשונה שאני מתלבט על זה. תודה

אם חשוב לך גנטיקהחושבת בקופסא
תבדוק מחלות גנטיות שמשפיעות על החיים הרבה יותר מכמה סנטימטרים לפה או לשם.
כמו שאמרתיאחד האם שומע

אני יודע שזו לא מחלה, וברור שצריך אכן לבדוק מחלות גנטיות. אבל זה מטריד אותי. הלוואי שלא. 

אני יכול להגיד לך שאני חושב על זה לצד השניל המשוגע היחידי

אבא שלי נמוך, אמא שלי ממוצעת על גבול הנמוך,
וכולם אצלינו די נמוכים במשפחה. (אני נמוך)
אני חושב שאם זה פער, אז זה אמור להתאזן, אבל אין לי באמת ידע מקצועי...
אבל בסוף אם תתרגל לזה, אז הגיוני שגם התפיסה שלך תשתנה.

קודםאחד האם שומע

כל תודה רבה על התגובה נשמה טהורה, מקווה שהשאלה שלי בסדר!

דברי שני, זה ברור שעל רוב פשעים תכסה אהבה..אבל עד שהאהבה תגיע....

 

בשמחה, השאלה שלך טובה,ל המשוגע היחידי

וזה גם מובן מאוד למה זה מפריע לך.

ואני מניח שאתה שואל על הילדים שבעז"ה תאהב אותם איך שהם יהיו...

השאלה בסדר גמור. לא להרגיש אשמה רבותינחלת

על הרגשות שעולות אצלכם. יש להן מקום.

 

אין לי תשובה על כך. אולי להמשיך ולראות אם זה עדיין מפריע.

 

אולי הילדים יהיו גבוהים כמוך? יש לנו שכנים שהיא מאוד נמוכה. ממש.

בעלה די גבוה (לא 1.90) ו90% מהילדים, גבוהים.

 

אבל יכול אולי להיות גם ההיפך כמובן.

 

אגב, קראתי בספר "יומנה של שדכנית" על מישהו שהגיע לאחד מגדולי ישראל

בטענה שאחותו שמה דגש על שטויות; הכירה בחור נמוך ואינה רוצה בו כי

טוענת שתתבייש ללכת איתו ברחוב.

 

הצדיק ענה לו: אלו לא שטויות. זה דבר שצריך לקחת בחשבון אם זה מפריע לה.

 

זה לגבי ההצטדקויות שעולות כאן לגבי הרגשות לגטימיות לגמרי.

 

מה עושים איתן? זה כבר נתון לשיקולו של כל אחד.

 

בהצלחה רבה!

 

הגובה שלי 156 ס"מshaulreznik

כנ"ל לאבא שלי, ואימי עוד יותר נמוכה. לגבר זה לא קל מבחינת הביטחון האישי, לנשים אין בעיה (הן אכן נתפסות כ"מיניאטוריות ומתוקות"). ילדיי נמוכים כמוני, הבן עדיין קטן ולא מוטרד במיוחד, לבת הגובה שלה כלל לא מפריעה.
 

אבל רוב הסיכויים שילדיך יגיעו לגובה ממוצע של 175 ס"מ ואף הרבה מעבר. אז אין מה לחשוש. שאל את הבינה המלאכותית והיא תיתן לך תחזית על סמך סטטיסטיקה קיימת.

תודה על השיתוף!אחד האם שומע

על בסיס מה את/ה אומר את זה? באמת כבר שבוע שאני מנסה להסתכל מסביב על משפחות ולא מצאתי משהו עקבי מדי..חוץ משאם יש גנים נמוכים אז זה עובר הלאה..

ראה את המחשבוןshaulreznik
זה עניין אישי ותלוי בטעם שלך, לדעתינקדימון

מה שלא נכון זה המחשבה שגן גבוה פלוס גן נמוך יוצר גן ממוצע. אם אתיופי יתחתן עם אשכנזיה אז הילד יצא מוקה? זה לא ביולוגיה.

אם חכם יתחתן עם טיפשה אז הילד יצא ממוצע הציונים שלהם? זה לא ביולוגיה.


אחד מהגנים יבוא לידי ביטוי וזו הגרלה שאין לנו איך לשלוט עליה, ומה שכן יכול להיות זה עוצמה משתנה של הגן המסוים - אבל הנטייה תהיה גבוהה או נמוכה, וממש לא נטיה לממוצע.

זה דבר שיש לדעת.


עכשיו השאלה היא מה הטעם שלך בנושא, אם בכלל אכפת לך/חשוב לך, וכדומה.

מעניין מאוד.אחד האם שומע

ברור לי שאין פה נוסחה מדויקת (אע"פ שיש מחשבון באמת כמו ששלחו למעלה חחח..) אבל רוצה לשמוע מנסיון החיים פה של האנשים מה רואים/שומעים מסביב. לדעת האם אני לבד בהתלבוטות הזו והאם יש לה מקום או שזה יצר הרע? 

במקרה קפץ לי השרשור ורוצה להגיבבארץ אהבתי

קודם כל - זה נכון שזה לא תמיד יוצא ממוצע, אבל דווקא בדברים האלו (גובה וצבע עור) יש איזשהו ערבוב של הגנים שיוצר לרוב משהו באמצע (כי יש פה כמה גנים שמשפיעים, ולכן חלק מתקבל מהאמא וחלק מהאבא, והתוצאה מושפעת משניהם. יש תחומים אחרים שבהם רק גן אחד משפיע ואז זה באמת סוג של 'הגרלה' אם זה כמו אמא או כמו אבא).

 

מכירה כמה משפחות של אתיופי ואשכנזיה (או להיפך) והילדים באמת בצבע כמו של תימנים. וגם במשפחה שלי רוב הילדים קיבלו צבע בערך באמצע ביני לבין בעלי (עם שונות בין הילדים, אבל בגדול כולם בטווח שבנינו).


 

ולגבי הגובה - יש לי דודים שהם עם הפרש גובה משמעותי. הבעל בערך 1.90, והאישה סביב 1.50 (להערכתי, לא שאלתי אף פעם...). יש להם 7 ילדים, 2 בנים שקיבלו את הגובה של אבא שלהם (לא יודעת אם ממש בגובה שלו, אבל כן גבוהים מהממוצע באופן ניכר), ו-5 בנות בגובה ממוצע, גבוהות יותר מאמא שלהן אבל לא באופן חריג.

 

חוץ מהחשש לילדיםShandy

זה מציק לך בעין?

מרגיש לך מוזר להסתובב עם מישהי יותר נמוכה בהרבה ולא ממוצעת?

איך הצל/ השתקפות שלכם ברחוב או מול חלונות ראווה מרגישה לך??

כי לגובה כמה שתרצה זה מה שה' קובע

אני באה כמיך ממשפחה של גבוהים

אבא שלי 185 אמא 175 ויש לי אחים 192 188 אחיות 176 175 שזה גובה ממש גבוה לבנות

אבל גם אחים בנים יותר נמוכים - ממוצעים 176

(שזה הממוצע בערך לגברים- 177)

ואני שאני 170 זה גם גבוה לבנות

(הממוצע הוא 163)


 

זה תלוי ילד מה הוא אוכל כמה ישן אם עושה ספורט


 

אני מכירה זוגות שהם הפוכים שניהם מגרדים את ה170 ויצא להם בחור 185

זה משפיע אבל לא מחייב בכלל


 

אז תתיחס יותר להרגשה שלך איך זה נראה בעינך

כמה  זה מפריע לך שהאישה שלך שהיא נמוכה

לא הילדים שלך


 

כי לי זה מפריע🙂

מודה

נסיתי  עם כמה וכמה בחורים אבל אני לא נמשכת לכאלה שפחות מ178-180


 

אני צריכה לראות שיש הבדל גובה בנינו

תודה!אחד האם שומע

האם שאני שואל את עצמי את זה גם. כי זה פרדוקס כזה. ככל שאני מפחד יותר מאיך זה ישפיע על דור העתיד אוטמטית זה משפיע על איך אני מסתכל עליה. 
ובדיוק כמו שכתבת, יצא לי להתסכל על הצל ברחוב וזה, וזה מרגיש לי קצת 'מוזר', כמו אחות קטנה. אבל אמרתי לעצמי שזה אולי סתם קול בראש שצריך לנפץ..מבולבל כבר. 

מסכימה; איך זה מרגיש אצלך, לא הילדים כרגע.נחלת
בעלי גבוה ואני נמוכהמתואמת

שמחה שזה לא הפריע לבעלי...

יש לנו ילדים גבוהים, ילדים ממוצעים וילדים נמוכים. מגוון נחמד

אגב, ההורים של בעלי גם נמוכים, רק הוא ואחיו גבוהים...

גם לדעתי - פחות תחשוב על הילדים העתידיים, אלא על איך זה מרגיש לך מולה, אם מפריע לך להיות בפער כזה מולה. זה עניין של העדפות מראה ולא של גנטיקה...

יש לי דוד 1.98 ודודה שלי 1.65 בערך,Lavender

כל הילדים יצאו גבוהים (חמישה במספר)

ואם אתה שואל אם יצא לי לחשוב על זה פעם, אז בפירוש כן.

בסוף כשאני מתחתנת עם מישהו אני רוצה להוריש גנטיקה טובה לילדים, לא דווקא גובה. 

(לי אישית גובה יותר מפריע בקטע שגבר נמוך מצטייר בעייני כפחות "גברי" אבל לא יפריע לי שיהיו לי בנות נמוכות למשל)

נכון, אבל לא בהכרח.נחלת

אני גבוהה.  ובכל זאת, שמתי לב שיש גברים נמוכים שהם גבריים בהחלט.

כמובן שמטבע הדברים, אשה גבוהה היתה רוצה בעל שלפחות בגובה שלה.

אבל יש גברים נמוכים גבריים ומושכים. לגמרי. וגם גבוהים שלא נראים

גבריים כל כך.

 

מכירה מישהו נמוך נמוך נמוך.....למטה מהממוצע. בהרבה.

אשתו גבוהה גבוהה גבוהה...למעלה מהממוצע.

רואה די הרבה זוגות כאלה.

 

 

 

יכול להיות שגם אצלך זו איזו תסמונת גנטיתמרגול

ויכול להיות שסתם נטיית גובה

כנ"ל אצל הגברת המיועדת.


כי כן, ברור שגובה מושפע המון מגנטיקה, אבל יש מקרים שזה ניתן לבדיקה ממוקדת של 2-3 דברים. לרוב יבדקו בשביל שלא יהיה לשני ההורים (למשל כי אז ההשפעה היא לא רק על הגובה, אלא גם על עוד דברים. או כי זה כבר יצור מצב קיצון)


בכל אופן. אני חושבת שייתכן שיש פה גם עניין של מגדר.

כי כאמור, לגברים גבוהים מאוד, קשה פחות מלנשים גבוהות מאוד. וכך גם ההפך.

אז אתה אולי חושב - מה אם הבן שלי יהיה נמוך מאוד וזה יקשה עליו בזיווג/ביטחון עצמי/ ווטאבר

אבל אני כאישה הייתי חוששת בעבר מההפך - מה אם תצא לי בת מאוד גבוהה?


אני נמוכה מאוד, בעלי מעל הממוצע אבל לא ברמה חריגה, אז לא נראה לי שתצא לי בת 180 חחח


אבל בהחלט מבינה את הקושי של ללכת עם מישהי שנמוכה ממך ב40 ס"מ (מהכיוון של זו שהלכה לצידו של מי שגבוה ממנה ב40 ס"מ, וזה באמת מרגיש לפעמים כמו "ילדה", עד שמתיישבים ואז כבר לא. אבל מבינה)

אשכרהאחד האם שומע

כתבת הרבה ממה שעובר לי במוח. 

ברור שגובה באיזשהו מקום זה יתרון/נורמלי לגבר ואילו לאישה זה יהיה חיסרון מסויים..וכל הקטע שזה גם בדיוק להיפך! ואין לנו איך לשלוט על זה. מצד שני, כמו שכתבתי, יש לי איזו תפיסה כזו שגובה הוא מאוד מאוד חשוב. לכן זה משפיע לי על איך אני תופס אותה וגם עולה הפחד על דור העתיד,..

אם אפשר לשאולשלומית.

למה גובה הוא מאוד מאוד חשוב? ( חוץ מלהגיע למדפים הגבוהים בסופר)

אני ובעלי נמוכים והחיים שלנו מצויינים ב''ה. מקסימום לוקחים שרפרף 

את צודקתאחד האם שומע

לחלוטין. זה דבר שלא בשליטתנו בכלל, והוא לא עקרוני למהות של האדם. והאמת שבגלל שזה לא מאוד חשוב אני כועס על עצמי שזה כל כך מפריע לי! באמת. 
אבל כמו שאמרתי, תמיד גדלתי כך שגובה הוא חשוב, תמיד החמיאו לי על זה ותמיד זה היה לי כיף. לכן זה נתפס אצלי כנראה כמשהו חשוב....

כמו הרבה דברים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים

אבל אם גובה מאוד מאוד חשוב בעיניךמרגול

אז זה אמור להיות גם מאוד מאוד חשוב כשאתה חושב על הבנות העתידיות שלך, לא?

להיות בת גבוהה מאוד, זה ממש לא קל.

גם להיות בן מאוד נמוך.


אבל אני אומרת, שאו שגובה זה פיצ'ר חיצוני וזה הכל, ואז באמת לא כזה משנה

או שהוא מאוד חשוב, אבל אז זה חשוב לשני הכיוונים שלא יהיה גובה קיצוני. לא?

ברוראחד האם שומע

קיצוניות לא טובה בשום דבר ובשום מצב. לא מחפש קיצון. 
מבחינתי גובה זה לא הכי חשוב, ברור שהעיקר הנשמה והמידות. עם זאת, קשה לי לשחרר את זה. 

רק אם תתחתן עם מישהי גובהintuscrepidam
תהיה סבירות גבוהה יותר, לא וודאות, שהילדים שלך יהיו גבוהים. וזה תחת הנחה שכל הדורות לפניך גבוהים ככה שיש לכם נטייה להיות גבוהים.
מבחינה גנטיתלגיטימי?

פעם התעניינתי בעניין הגובה, וזה מה שאני יודעת להגיד:

יש תכונות שאפשר לבדוק בדנ"א של אדם, ולהעריך כיצד זה יבוא לידי ביטוי. לגבי גובה, אפשר לקבל הערכה, אבל טווח סטיית התקן הוא עצום, כך שההערכה הזאת מאבדת הרבה מיכולת המימוש שלה.

למה זה קורה? כי יש תכונות שתלויות רק בגן אחד או גנים בודדים, אבל גובה תלוי בעשרות אלפי נקודות שונות בדנ"א. (מקור)

 

אם זה משהו שמטריד אותך ברמה רצינית - לך תקבע תור אצל יועץ גנטי, ותברר.

מכירה הרבה זוגות בהם אחד מבני הזוג יותר גבוה, ומבחינת ילדים - לפעמים כולם בגובה דומה, לפעמים יש מנעד של גבהים.

 

אבל השאלה הגדולה היא:

האם אתה מחפש תשובה גנטית, או שאתה מחפש להשפיע על התפיסה שלך? האם אתה רוצה להשתחרר מהתפיסה הזאת?

כדי לאזן, לדעתי רוב האנשים לא חושבים שלהיות גבוהנוגע, לא נוגע

בפער מהממוצע זה הכי כיף.

אז קח בחשבון שיתכן שגם בשביל הבחורה יש כאן התפשרות מסויימת, ושאולי בזכותה הילדים דווקא יהיו מאוזנים..

אבל זה כל הקטעחתול זמניאחרונה

הגמרא אומרת שגוץ לא יישא גוצה וגבוה לא יישא גבוהה

למהזית שמן ודבש

כמעט כל הדייטים שעברתי מסתיימים כעבור פגישה אחת?

הקב"ה חוסך לך זמן על בנות לא רציניותintuscrepidam
זה פתרון קל. בכל זאת, כדאי לבדוק למהנחלת
אנא המתן לתגובות כאן. יש כאן תובנות ועצות טובותנחלת
בן כמה אתהadvfb

ואיך אתה מרגיש בדייטים עצמם?

זה יכול להיות עניין שכדאי לטפל בו בשלב בחינת ההצעה ועד להתנהגות בדייט עצמו.

כיווניםיהודי שואף לטוב

'מסתיימים' הכוונה שהיא מסיימת אותם?

אם אתה מסיים, זה בירור מסוג אחד.

למה ההצעה, שנראתה לי בעלת פוטנציאל, כבר לא רלוונטית? מה פגשת שגרם לך לחתוך? זו בעיה בהצעה, כלומר לא היתה שום סבירות, אין שום דמיון/קשר בין הדמויות, או שזו בעיה בתקשורת, ביצירת הקשר?

אם זו בעיה בהצעה, למה הציעו לי? ייתכן ולא מכירים אותי/אותה/לא יודעים מה אני מחפש? למה לא 'עליתי על זה' מראש, בשאלות מבעל הרעיון (מלבד פרטים טכניים ומהותיים כאלה ואחרים, 'למה חשבת שהיא מתאימה לי?', 'למה חשבת שאני מתאים לה?'. לא 'כי לשניכם יש אוזניים/לב וריאות', אלא למה דווקא אני לה ודווקא היא לי. איזו ייחודיות ראית בכל צד שהעלת לך את המחשבה שיכולה להיות התאמה) או בשאר הבירורים. אולי העניין צריך חידוד?

אם זו בעיה ביצירת הקשר, האם נבהלתי משתיקות/משהו ספיציפי שהיא אמרה? האם חתכתי 'כי הרגיש לי' או שיש סיבה שאפשר להצביע עליה? הרם באמת נתתי הזדמנות או שמיהרתי לחתוך כי לא היו לבבות והצעת נישואין אחרי 20 דקות? האם נכון לחתוך אחרי נסיון אחד, כששני זאים נפגשים ומובן יהיו רגעים לא נעימים (וגם לא נוראיים) של שתיקות מביכות, או שנכון לתת צ'אנס נוסף, ואולי אפילו יותר? האם אני באמת בא מוכן לקשר, ובא להשקיע בדייט, או בא 'לעבור אותו' (כמשתמע קצת מנוסח שאלתך), ומיילא כל הדייט לא רלוונטי? האם יש בי פחד מיצירת קשר שגורם לי להיבהל ולהרגיש שזה לא רלוונטי, או אפילו להצביע על דברים ספיצייפיים למרות שהם לא באמת מהותיים לי?


אם היא חתכה, יש בירור נוסף, אך זה כמובן דורש גם את הבירור האם ההצעה היתה רלוונטית. אם לא, למה לא סוננה בדרך? האם ייתכן שהמציע/הדמויות שאצלן ביררו עלי לא מציגים אותי נכון?

אפשר גם לשאול אותה, בטלפון בו היא חותכת או בהודעה אחרי זה, למה היא חותכת. היא לא חייבת לך תשובה, וכנראה שהיא תענה 'הרגיש לי שזה לא מתאים', אתה יכול לבקש הערות/הארות להמשך הדרך, אולי תקבל משהו.

ייתכן שיש בך, במראה/דיבור/התנהלות שלך בדייט משהו מרתיע/מרחיק? האם השקעת בדייט, באת מכובד, פתוח (כמה שאפשר) להכיר, לשמוע ולשתף, התעניינת בה ולא חיטטת יותר מידי? האם חשבת מראש על מקום שנוח לה, מתחשב במה שמתאים לה, לא ליד כל החברות, מקום נעים, אולי אפילו עם שירותים? האם הבאתי לפגישה הראשונה מיץ תרד הולנדי סחוט ועוגיות שעורה ותירס במילוי חסה? התנהגתי מוזר? נסה לשחזר את מהלך הפגישה ולבחון אם היתה התנהגות מרחיקה מצידך.


כשזו אחת או שתיים, יש סבירות שההצעה לא רלוונטית/הן לא פתוחות לקשר, אבל אם זה כבר עם בנות רבות, יש כאן נורת אזהרה לכיוון שלך. מה אני לא עושה נכון.


זו התמודדות קשה. נסה ללמוד משהו מכל פגישה. להתייעל בתקשורת, להכיר גבולות ולהבין מה חשוב לאישה ומה מעניין אותה, למד להתחשב, ובעיקר, להיפתח.


זה נסיון לא פשוט. תדבר עם אבא, תגיד לו, ותתכוון לזה, שקשה לך, שאתה צריך את עזרתו, ושאתה מתאמץ ומשקיע כדי להקים בית לכבודו. קבל את הקשיים הללו באמונה, ויהיו לזכותך.


(מקווה שכתבתי כל מה שחשבתי, כי בטעות מחקתי הכל וכתבתי הכל מהתחלה)


אשריך. יצליח ה' דרכך ותבשרנו בשורות טובות במהרה.

נכון מאוד.נחלת
מזכיר לי אותיsubb16

אכן גם אני הייתי בבעייה כזו עד שלימדו אותי איך לפתח קשר עם אישה.
ואז הכל השתנה שסוף סוף הכדור היה אצלי.
לא בקטע מלחיץ אחי אבל אתה צריך ללמוד אם יוצרים קשר עם אישה.
תחשוב שזו בחורה שהיית רוצה ובגלל שאתה לא יודע איך מפתחים איתה שיחה הכל בורח לך, פשוט חבל.
לכן יש אנשים מאוד מאוד מסויימים שיודעים להדריך אז שווה לפנות אליהם וכן גם לשלם אם צריך.

אתה יכול לתת לי טלפון שלהם?זית שמן ודבשאחרונה

תודה

שיר חדשכולנו הביתה

אני ניק שהיה פעיל פה אבל מעדיף לא להחשף

חשבתי לשתף שיר שיצרתי לאחרונה עם AI

לדעתי זה יגע בעולמם של חברי הפורום

 

יום טוב

אולי יעניין אותך