מספק יש להתייחס בקדושה אל גליונות דפוס שתוכנם פסול ומכילים אזכרות, ואף יש לגנוז אותם.
אולם הגניזה לא תהיה בבית הגניזה עם כתבי קודש אחרים.
(וכעין זה מצינו לענין קבורה, שאין קוברים רשע אצל צדיק: עי' סנהדרין מ"ז ע"א).
ויכול אדם לחפור בור בחצירו ולגנוז אותם שם.
ונראה שגם אם כתבים אלו מכילים דברי הסתה כנגד ה' ועיקרי האמונה,
שייתכן שמותר גם לשרוף אותם, מסתבר שגם בגניזה כזו יוצאים ידי חובה.
ובאשר לחיוב שריפה בספרים שכוונתם להסית ולהדיח,
אע"פ שהם מודפסים ואין לייחס לפועלים שום כוונה בהדפסת ה"שמות" שבהם מ"מ זיל בתר טעמא.
שהרי חיוב שריפה הוא בגלל החשש להשפעה מזיקה של הספרים על קוראיהם.
ונימוק זה תופס גם בספרים הנדפסים, כי סוף-סוף ההשפעה המזיקה קיימת
בין אם הפועלים התכוונו לכך ובין אם לאו.
ולכן נראה שספרי מיסיון וכדו', שמטרתם להסית ולהדיח אנשים מאמונתם,
יש לשורפם גם אם נדפסו (ועי' שו"ת אגרות משה יו"ד ח"א סי' קע"ב).
מיהו, מכיון שיוצאים ידי חובה גם בגניזה, נראה לענ"ד שעדיף לגנוז אותם
(אם כי, כאמור, לא בגניזה הרגילה המיועדת לשמות הקדושים).
עכ"ל הגר"י אריאל.
מקור:
סימן מג - קדושת שם ה' בספרי כפירה מודפסים | מכון התורה והארץ-'למעשה' אקטואליה הלכתית
בנ"ד לא נראה שמטרתם להסית ולהדיח,
ואפילו לא נראה שהם כוללים דברי הסתה,
אלא לכל היותר דברי ליצנות.
מ"מ, אף באלו הוראתו לגנוז (בנפרד) ולא לשרוף.
לענ"ד נראה שאף לדבריו אין סיבה שלא לגונזם אפילו בגניזה רגילה,
כיוון שסוף כל סוף עיקרן לקיום סדר כהלכתו, כפי שנוהג רוב עמ"י,
אלא שהוסיפו כמה בדיחות (גם אם לא ראויות) לשעשע מעט בימים אלו.