מצרפת תשובה של הרב ברוך אפרתי בנושא שאולי יעזור לגולשות שיחפשו מידע על זה בפורום

ראשית אני רוצה להודות לך על העזרה וההכוונה שאתה נותן לנו וגם על היחס הנעים בתשובותיך על אף שהשאלות מביכות לפעמים.
שאלתי היא כזו,במהלך ההריון שלי ושל אישתי שימשנו בתנוחות שונות מאחר והיה קשה לה לשמש בתנוחה הרגילה..
אשתי ואני העדפנו חלק מהתנוחות ובפרט שהן היו יותר נעימות ופחות כואבות לה.רצינו לשאול האם עכשיו לאחר הלידה מותר לשמש בתנוחות שונות (למשל שהיא למעלה) או שרק התנוחה הרגילה מותרת? ואם אפשר אז אשמח אם הרב יוכל לומר לנו על תנוחות שכן מותרות (אם יש דבר כזה)
תודה רבה וסליחה על הנושא המביך.
תוכן התשובה:
שלום
הנושא הזה הוא עבודת ד', ולכן על אף שהוא מביך אתכם טוב ששאלתם.
אני בוחר לפרסם את השאלה על אף האינטימיות שבה, בשל ריבוי השאלות המתקבלות בנושא הזה בכל שבוע, ותורה היא וללמוד אנו צריכים.
כל עוד לא נשפך זרע לבטלה, והביאה היא כדרכה מבחינת אותו מקום, ומתקיימים התנאים של תשע המידות שהוזכרו במסכת נדרים דף כ (איסור קיום יחסים במקרה של אנוסה, שנואה, היא בנידוי, חושב על אשתו האחרת, מורדת שאינה מעוניינת ביחסים, שכרות, רוצה לגרשה, חושב על אשה אחרת, חצופה שתבעה יחסים בפירוש) אזי מותר מן הדין לעשות את התנוחות שכתבתם, וכל תנוחה אחרת שהביאה כדרכה באותו מקום.
אולם השולחן ערוך פסק באו"ח סימן רמ עוד כמה הסתייגויות-
היא למעלה זו דרך עזות, שניהם שוכבים על הצד זו דרך עקש, לא יבעול מעומד או מיושב. אך ההסתייגויות של השו"ע הן לכתחילה (חלק בשל הצניעות וחלק בשל חוסר בריאות), אולם אם התנוחות הללו הן הדרך לשמירה על מיניות תקינה והתנוחה הרגילה גורמת לרצון לפרישה וכדומה, מותר. שכך פסק הרמ"א באבה"ע סימן כה שמותרים הדברים האלה. ובסוד מובא שיש עניין שקיום היחסים יהיו פנים מול פנים, לזיווג של דעת שלימה של אישיות אחת בחברתה.
ולדעת התו'ס גם ביאה שלא כדרכה שלא באותו מקום, מותרת אם זה באקראי, וכך פסק רמ"א אך כתב שיקדש עצמו במותר לו ובחלקת מחוקק ואחרים כתבו להמנע מכך אם יוצא זרע לבטלה.
בזכותכן התחדש לי, תודה!