חומרה או חובה?נועה גבריאל
היי כולם!
שאלה שעולה לי הרבה בזמן האחרון-האם גרביים/גרביונים זה חומרה או שזה חובה?
מה בדיוק ההלכה מבחינת כיסוי הרגליים(כולל השוק) מעבר לחצאית שמכסה את הברך בישיבה?אני שומעת דעות לכאן ולכאן,ולכן רציתי לשאול אם למישהו יש מושג תכלס מה ההלכה עפ"י כל מיני פוסקים,אני יותר מאשמח אם תמצאו מקורות לזה.
לפי איזה פוסק את רוצה לדעת?פה לקצת
למה לא לשאול את הרב שאת הולכת לפיו?

כמו שאת מנחשת, יש פה מגוון אנשים עם מגוון דעות והשקפות וכל אחד יש לו את ההקפדות שלו
מה שאני מקפידה בטח לא רלוונטי לך כי את הולכת לפי פוסקים אחרים ולכן עדיף לשאול את הרב שלך
כעיקרון הרב עובדיה,לפי פוסקים ספרדיםנועה גבריאל
אבל זה לא קשור,אני רוצה לראות מה הסקלה,אם יש כאתה שמקלים בעניין וכו,וגם בעיקר רבנים של הציונות הדתית,ואין לי רב,אני עוד צעירה בשביל זה.
חובהאהבה.


אוקיאהבה.

בגלל שרב הרבנים אוסרים בתכלית יש ממש מלא מקורות.. אני הבאתי לך את של הרב עובדיה

 

קיצור שולחן ערוך ילקוט יוסף:

אין להתיר לאשה לגרוב גרבי ניילון שקופות, שהבשר נראה דרך הגרביים. וחייבת לכסות את השוק והירך בגרביים שאינן שקופות כלל, או צבעוניות, ואין להקל בזה כלל. [שם עמוד שנג. יביע אומר חלק ו חיו"ד סימן יד אות א]  

אז הסקלה היאפה לקצת
מלא לשים גרביים כלל (לא משנה אורך החצאית) ועד לשים גרביים שחורות אטומות עד מעל הברך

לא חייב בהכרח רב שלך אישית אלא רב שפוסק לפי מי שאת הולכת
זה הנושא החרוש ביותר בפורום (השני)חידוש

ולא תמיד התפתח למקומות טובים

 

ניתן לנבור בארכיון הפורום ולמצוא שלל שרשורים בנושא

מי אחראית עליו?נועה גבריאל
🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️נועה גבריאל
ששואלים אנשים שאלה רצינית וזה מה שיש להם להגיד...
חחח איזו חמודה!:(

ואיזה לא @בנות לא לריב..

מתוך לימוד שאני עשיתיאמיץ(ה)
אם את הולכת עם חצאית שמכסה את השוק את לא חייבת גרביים.

אם את הולכת עם חצאית שרואים את השוק אז חייבת גרביים (20 שניידר לא נראה לי תופס. אם אני לא טועה
צריך מינמום 40) או מכנס ארוך.

אאלט זה לפי הרב עובדיה,
כמובן שתלכי ותבררי בעצמך לפי הרב שאת הולכת. אל תסמכי על מה שכותבים כאן ( גם לא מה שאני כתבתי.)
זאת שאלה לרבפלונפון מירוסלב

יש פוסקים ספרדים שמחייבים לכסות את הרגל גם אם החצאית מכסה את כל השוק.

לא הכי ברור לי מי מקל שלא לכסות את השוק של ימינו חוץ מחרדים (לא פוסקים!) שמסתמכים על החפץ חיים כדי להתבדל מהדתיים לאומיים ולא להידמות להם

בלת"ק, לפי המשנה ברורה אין חובהארץ השוקולד
וממילא זו חומרה.

חובה זה דבר מוסכם לפחות על המיינסטרים.
חומרה זה דבר שיש מחלוקת לגביו בין פוסקים נכבדים.
סימן עה סעיף קטן ב במשנה ברורהארץ השוקולד
"(ב) לכסותו - אבל פניה וידיה כפי המנהג שדרך להיות מגולה באותו מקום וכן בפרסות רגל עד השוק [והוא עד המקום שנקרא קניא בל"א] במקום שדרכן לילך יחף מותר לקרות כנגדו שכיון שרגיל בהן אינו בא לידי הרהור ובמקום שדרכן לכסות שיעורן טפח כמו שאר גוף האשה אבל זרועותיה ושוקה אפילו רגילין לילך מגולה כדרך הפרוצות אסור"

עד הברך [מלמעלה כמובן] (knee בלע"ז) לפי המשנה ברורה חובה לכסות, מעבר לכך תלוי מנהג.
שמת לב..?מבקש אמונה

שאין שום קשר בין "דרכן ללכת יחף" לבין שיהיה מגולה עד הברך?  

 

 

(אלא אם כן אנחנו הולכים על ארבע)

שמתי לב ובכל זאת המשנה ברורה טרח לכתובארץ השוקולד
שהגו לכסות עד הknee שזה ברך
הוא לא כתב ברך. זה אתה מפרש ככה.מבקש אמונה

איך אפשר ככה להתעלם ממילים שסותרות את ההבנה...מה אתה עושה איתן?

סתם הרב חירטט מילים? 

מצטט את מה שהובא לעיל שובארץ השוקולד
"בפרסות רגל עד השוק [והוא עד המקום שנקרא קניא בל"א]"

מה זה קני"א בל"א?
זה לא knee בלשון אחרת?
שזה ברך בתרגום לעברית
אני יכול בקלות לפרש אחרת...מבקש אמונה

אם תסתכל בפרי מגדים במקור שממנו זה בא, זה נלמד מרגל של בהמה..

ולבהמה שיש לה רגל בצורה כמו Z בערך..  יש עוד "ברך" כמו שלנו יש קרסול - רק יותר גבוה.

מה שאומר, שמדובר על הקרסול אצלנו - ואז זה מסתדר עם זה שהולכים יחף  בלי נעליים הקרסול מגולה מן הסתם.

תירוץ מעניין, מודה שלא שמעתי על הסבר כזהארץ השוקולד
אבל רבנים רבים ובטח בעולם הסמינרים מקובל להסביר את המשנה ברורה כפי שהסברתי
ככה שמעתי מת"ח ובאמת יצא לי כשלמדתי את הנושא מבקש אמונה

אז מעניין, הייתי רוצה לשמוע מה הסבר שלהם לדבר הזה..

עד כמה שזכור לימחפש אמת

המשנ"ב ברורה הוא דעת יחיד בנידון(אני לא בטוח)

שורש המחלוקת הוא האם מה שכתוב בגמרא 'שוק באשה ערווה' הכוונה ברך או קרסול

לפי המשנה ברורה ומרן הרב:הָיוֹ הָיָה

במקום שהמנהג ללכת בגרביים - זה חובה גמורה, ומי שלא לובשת היא "עוברת על דת" (נ"ל "דת יהודית", אינני זוכר אם "דת משה")

במקום שהמנהג בלי - אין חובה, אבל זו חומרא חשובה ומומלצת.

יש לך מקור?נועה גבריאל
למשנ"ב - מה שהביא לעיל "מבקש אמונה", לרב - לא זוכר כעת.הָיוֹ הָיָה


כיום לא צריך לכסות כי זה נחשב מקום מגולה כי רוב הנשים הכשרותחסדי הים
לא מקפידות בזה.
אדרבה אם נורה לנשים להקפיד בזה זה יגרום ללחץ מיותר ושנאת הערך העליון של צניעות.
טוב, זה באמת לא לעניין...מבקש אמונה

אם זה אסור, אז כתוב ששוק אפילו שדרך לגלות זה עדיין אסור.

 

ובטח שהסיבה השניה שאמרת לא לעניין ולא נכונה.

זה הטענות של חילונים על כל התורה. 

יש דעה שצניעותמחפש אמת

היא לפי הנורמות ולא לפי כללים קבועים(מעדני יום טוב על הרא"ש-לא זוכר איפה)

יש גבול.מבקש אמונה


ברורמחפש אמת

השאלה היא איפה הוא עובר

ברור שמה שאסור מדאורייתאמחפש אמת

תמיד יהיה אסור

נכון. ואם שוק זה למטה זה אסור בכל מקרהמבקש אמונה


לא נכוןמחפש אמת

אולי זה תלוי בנורמה, אם לא זה אז מה כן?

מדאורייתא יש מקום אחד או שניים שאסורים

מה זה אולי... לא ככה פוסקיםמבקש אמונה

כתוב ששוק באשה ערווה. 

המשנה ברורה כותב לך מפורש שלא יעזור גם אם תהיה רגילות לגלות.

 

מקום או שניים? וכי לפי התורה אפשר ללכת עם בגד ים?!

אשמח שתוכיח את דבריך ותביא את השיטה שאמרת..

למה לא, זה שייך ישירות לדיוןמבקש אמונה

אם היא לא ידעה, בסדר נו.. יש הפתעות בחיים

אעע תגידדדדמבקש אמונה

סתם חח

 

שורש המחלוקת פה, אם שוק באשה זה החלק התחתון - האם זה נהיה מותר כי הפסיקו להקפיד על זה.  

לא פסקתי כלוםמחפש אמת

המשנ"ב כמובן לא פוסק את השיטה הזאת ולכן אין ראייה מדבריו

לפי השיטה הזאת ברור שיש גבול כלשהו של צורת לבוש שגם אם תהיה מקובלת עדיין תהיה אסורה (נכון לא רק מה שאסור מדאורייתא)האם הרגל מתחת לברך מעבר לגבול הזה?לא נראה לי

אמרת בנחרצות שלא נכוןמבקש אמונה

קודם כל, המשנ"ב כן פוסק את זה. 

 

הגבול הוא מה שכתבו חכמים שהוא ערווה, ומעבר לזה - אם באותו מקום נהגו לכסות.

אם שוק באשה ערווה זה החלק התחתון אז זה אסור. 

והוא כותב מפורש "אבל זרועותיה ושוקה אפילו רגילין ללכת כדרך הפרוצות - אסור"

איפה ראית משהו שסותר את זה

 

 

 

 

התכוונתימחפש אמת

שהמשנ"ב לא פוסק כמו השיטה שהולכים לפי הרגילות ולכן אין ראיה מדבריו

המקור לדבריימחפש אמת

דברי חמודות עפ"י הרא"ש לברכות ג, לז, ס"ק קטז(נלקח מפניני הלכה)

מה כתוב שם.. מבקש אמונה


כתבתי מקור תפתחמחפש אמת

אין לי כח להעתיק 

אין לי את זה. בדיון צריך להביא מקורמבקש אמונה

כל עוד לא תביא,

זה כנראה מדובר בתחום המותר.  כך ההיגיון נותן...

 

לא יתכן שהדעה הזאת תתיר ללכת עם גופיה בתל אביב

אין לך מסכת ברכות עם רא"ש?מחפש אמת


לבנתיים עד שיהיה לי כח להעתיק-פניני הלכהמחפש אמת

אחת השאלות המרכזיות בהלכות צניעות הלבוש היא, האם ישנם כללים מוחלטים בהלכות צניעות שאינם תלויים במנהג המקום, או שכל הלכות צניעות הינן יחסיות ותלויות במנהג המקום.

שאלה זו תהיה משמעותית במקום שבו רוב הנשים רגילות ללכת בקיץ ללא שרוולים ועם חצאיות קצרות, האם אפשר לומר, שמאחר שזה המנהג הרווח באותו מקום, מותר יהיה לנשים שגרות שם ללכת בבגדים קצרים אלו, משום שבעיני החברה שבאותו המקום בגדים אלו נחשבים לבגדים הגונים שאינם מושכים תשומת לב מיוחדת, ורק מי שתלבש בגדים קצרים מהמקובל תיחשב כעוברת על כללי הצניעות. או שישנם כללים קבועים בהלכות צניעות שאינם תלויים לא במקום ולא בזמן?

תשובה: אמנם ישנה דעה בפוסקים הסוברת שכללי הצניעות נקבעים על פי המקובל באותו המקום ואותו הזמן (דברי חמודות עפ"י הרא"ש לברכות ג, לז, ס"ק קטז). אבל כל שאר הפוסקים חלקו וקבעו, שישנם מקומות בגוף האשה שאותם חייבים לכסות, ואפילו אם כל הנשים שבאותו המקום תחלטנה ללכת ברחוב ללא בגדים, מנהגן יהיה שלא כהלכה. מפני שחכמים קבעו שיש מקומות בגוף שראוי שיהיו מכוסים ושמורים בטהרה למען האהבה האמיתית שבין בני הזוג, וישנם מקומות שאפשר שיהיו גלויים. ואף שאולי אם כל הנשים תלכנה עם חולצות ללא שרוולים, מראה של אשה ללא שרוולים יגרום לפחות תחושות, מכל מקום על פי ההלכה דבר זה לא רצוי, ולהיפך, יש לשמר את הרגישות הטבעית והמקורית, שנועדה להעמיק את רגשותינו ולחזק את האהבה שבין הבעל לאשתו.

נחזור להלכה, ישנם מקומות בגוף שחייבים להיות מכוסים, כפי שיבואר בהמשך, ואין למנהג המקום השפעה לגביהם. וישנם מקומות שמצד הדין אין חיוב לכסותם, אבל אם כל הנשים שהולכות שם, כולל נשים שמתארחות שם, ינהגו לכסותם, מנהגן יחייב את כל הנשים שבאותו המקום.

אוקיי תודה, אבל קשה לי לסמוך על זהמבקש אמונה

אין לי את הגמרא הזאת אני אנסה לברר..

קשה לי להאמין שבאמת יש דעה כזאת כמו שמובן כאן.

 

בכל אופן, רוב הפוסקים חלקו על זה אז כנראה שגם ככה אי אפשר לסמוך על זה. חצי חיוך

לא התכוונתי שאפשר לנהוג כךמחפש אמתאחרונה

סתם רציתי להוסיף לדיון ברור שזה לא נפסק להלכה (כבר כתבתי את זה)

 

אולי אתה יותר חכם מהשולחן ערוך אבל בסימן ע"ה הוא כותבחסדי הים
שערוה של שוק, קול ושיער תלוי ברגילות.
לכן פוסקים ששער הבתולות ושער שיוצאת מחוץ לצמה אינה ערוה ומותר לשמוע קול של ערוה שהוא רגיל בה והוא מדגיש "טפח מגולה במקום ש'דרכה' לכסותו".
איפה הוא כותב את זה? ציטוט? אני לא רואה משהו כזהמבקש אמונה

זו פרשנות שלך או המילים שלו?

כל מה שכתבתי זה מפורש בסימן ע"ה כבר בסעיף א' הואחסדי הים
כותב במקום שדרכה לכסותו ובהמשך יש את הדינים שהזכרתי.
בקיצור פרשנות שלך... לא לזה התכוון שולחן ערוךמבקש אמונה

שולחן ערוך היה מתיר ללכת ערומים? נו באמת...

 

משנה ברורה אומר לך מפורש אחרת, ואתה מאשים אותי בהתחכמות?!

זה מה שכתוב. הרמב"ם מחלק בין דברים שבעצמותםחסדי הים
הם ערוה שזה אי אפשר כלל להקל לבין דברים שתלויים בזמן ובמקום.

לפי שיטתך צריך כיום לגרש אשה שלא הולכת עם גרביים כי זה בכלל מגלה שוק שנפסק בשולחן ערוך שהיא יוצאת בלי כתובה.
הסתכלתי שם, זה לא מה שכתוב.מבקש אמונה

אז אתה אומר רמב"ם... אוקיי אשמח לראות מה הוא כותב.

 

אני לא מבין בהלכות של מי אמור לגרש ומתי,

אולי מפני שהבעל בעצמו לא אכפת לו אז לא מגרשים או לא חייב אני לא מבין בזה. 

הנה ציטוטים:חסדי הים
סעיף א': "טפח מגולה באשה במקום 'שדרכה לכסותו'."
סעיף ב': "שיער באשה 'שדרכה לכסותו' ".
"אבל בתולות 'שדרכן' לילך פרועות הראש מותר.
הגה: והוא הדין השערות של נשים שרגילין לצאת מחוץ לצמתן."
סעיף ג': "אבל קול הרגיל בו אינו ערוה".

רואים שהכל תלוי אם זה הדרך או לא וכשזה לא הדרך כמו בתולות שלא מכסות את ראשן או שיער שרגיל לצאת מחוץ לצמה או קול שרגיל בה אז זה מותר.

פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך