קשה לי וקשה לנובאורך

בנות, תנו לי כוח בבקשה.

 

סיפרתי לכן על הבן שלנו. 

שופכת את מה שעל ליבי (ילד עם אמירות בעלות אופי אובדי) - הריון ולידה

 

אנחנו עדיין בתהליך של בדיקת מסוכנות.

בינתיים אנחנו צריכים להיות ערניים ולהשגיח עליו יותר מהרגיל (ברמה המעשית)

לתמוך בו הרבה (ברמה הרגשית)

להשתדל מאד מאד שהוא לא יגיע לתסכולים גדולים...

 

חוץ מהעניין הזה

החיים על פניו רגילים

עם טוב ועם קושי

עם כיף פרטי ומשפחתי ועם אתגרים

 

גם הילד עצמו מבחוץ נראה בסדר גמור.

שר וצוחק

לומד

משתף אותנו

ויש לו חברים.

 

 

***

 

כל הסיפור הזה דורש המון התגייסות

המון כוח

 

ומעבר לזה, צריך להתמודד עם הדאגות שלנו - האם יהיה בסדר בסופו של דבר?

 

אני אישית בוגרת עניינים דומים

היום במקום טוב ב''ה

אבל נותרתי עם רגישות. 

בימים כתיקונם,

אנחנו מאד שומרים עלי שאני לא אעבור את הגבולות שלי.

וגם עכשיו,

דואגת לעצמי לזמנים חופשיים

לפינוקים קטנים

אני בליווי עם הפסיכולוגית שלי...

 

מתוך המתח הגדול בו אני מצאת בגלל הסיפור הזה

אני מתכנסת הרבה

אחרי שאנחנו מסיימים את ההשכבות

כבר אין לי כוח למשהו אחר.

מוצאת מפלט במחשב / בפלאפון.

מתקשה לתקשר עם בעלי.

בסוף היום אני ריקה.

הקשר בינינו נפגע. בעצם אין ממש קשר. יש בעיקר את חוסר סבלנות שלי כלפיו עצוב

 

עברנו דבר אחד או שניים

בלשון המעטה

אז אני מאמינה שאנחנו ''רק'' צריכים שוב לעלות על הגל

ושלא כל-כך נורא.

לא מושלם שהקשר שלנו ככה כרגע

אבל זה טבעי ואנחנו בני אדם.

מצד שני אני לא רוצה שזה ימשיך ככה יותר מדי

כי מתישהו זה כבר ממש רעיל.

 

את הסביבה הקרובה יצא לי לשתף

שאנחנו כרגע עוברים נסיון

ושאנחנו זקוקים לתפילות.

אבל יותר מזה, לא הרגשתי שנכון לפרט.

בגלל הפרטיות של הבן שלנו.

(חברות או קרובי משפחה יודעים פחות או יותר את הדברים שאני עברתי

אבל כאן זה לא אני, זה מישהו אחר)

 

אפילו כאן, אני כותבת על הנושא הזה מניק אחר אפאטי

בניק הרגיל, אני תומכת, מפרגנת, מתפאלת

כמו רוב הנשים הטובות כאן.

זה גם חלק ממי שאני, באמת.

זה החלק הבריא שלי.

אבל זה לא שלם.

 

הסתרה ובדידות.

 

אני חושבת שבמקרה הזה זה הכי נכון

(כל חשיפה באה אם מחיר, לפעמים גדול)

אבל זה קשה.

 

היום ספציפית, אני רואה שנגמרו כל משאביי

צעקתי על הילדים

אני בכלל לא נחמדה לבעלי

ואני מרגישה שכל עצבותי חשופים

ושאם רק יגעו בי

אני אתפוצץ על כולם.

 

ומצד אחד, אני צריכה להיות אחראית. מאד.

חשוב מאד שאני אשדר יציבות. 

סבלנות.

בשביל הבן שלי,

שרגיש מאד בתקופה האחרונה.

ובשביל שאר הילדים, 

שבטח גם עליהם עובר משהו, גם אם אף אחד לא שיתף אותם.

 

ומצד שני, אני רק בן אדם

לא רק זה - אדם עם שבריריות מסוימת

ששמחה, מתקפדת, בונה

אבל בזהירות ובמודעות.

 

ההרגשה שאני צריכה סופר-אמא עכשיו

(ולא רק אמא טובה דיה)

מתישה אותי

חונקת אותי

מלחיצה אותי

מכניסה אותי למקום לא בריא.

 

ריבונו של עולם,

איך צולחים זמנים כאלה?

 

תתפללו עלינו בבקשה?

וואו. איזה קשה.אין לי הסבר

קראתי עכשיו גם את השרשור הקודם.

 

נשמעת חוויה מאוד לא פשוטה,

ואת נשמעת פשוט אמא--

 

מ ד ה י מ ה ! ! ! !

 

איך שאת דואגת לבן שלך, מסירות מטורפת!

תקופה קשה,

בעז"ה את רק תתחזקי, ותתחזקו ממנה!!!

 

חיבוק ענקקק חיבוק

נתפלל עלייך בעז"ה!

גיבורה אחת! בהצלחה בכל! בטח שאתפלל עליךמק"ר
ואוו אימאלה, נשמע ממש קשהחולת שוקולד
הלוואי שתעברו את זה הכי בטוב שאפשר ושזה יהפוך מהר מהר להיסטוריה
בטח שנתפלל, נשמה!!! ואת האמא הכי טובה, הכי טובה!השם בשימוש כבר
שיעבור הכל כלא היה, מהר מהר מהר...
❤️🌷🙏
תודה רבה לכןבאורך
יא..... אהובהאמא3
איזו אישה מיוחדת את
מופלאה!!
נגעת בי עמוק, עמוק, עמוק.
מהממת שאת
חיבוקים..... מתפללת מאד!!
תודה,העלת לי דמעותבאורך
תודה גם לכן מק״ר, אין לי הסבר,חולת שוקולד והשם בשימוש כבר. באמת תודה.

כל-כך קשה לי היום. כל-כך קשה לי הערב.

מאד זקוקה למילים טובות. לעוד מילים טובות. יושבת לי כאן ובוכה.

אני נאבקת בתחושת האשמה.
אני יודעת שזה שלו.
שזה המסלול שלו.
שאני האמא המדויקת לו, לשליחות שלו בעולם.
ועדיין מרגישה בתוך תוכי
שאם לא הייתי כזאת
אז הוא גם לא היה ככה.
מחשבות לא נכונות ולא מועילות
אבל אני לא יכולה להתכחש אליהן לגמרי.

ואתן אומרות עלי דברים כל-כך נחמדים
אבל אני כל-כך חסרת סבלנות לאיש שלי...
ה׳ ירחם.

האיש שלי שהיה כאן לעזור לי
כשאני הייתי עם מחשבות כמו שיש לבני.
עכשיו אני
מתנכרת
מתרחקת
מסתגרת.

ה׳,ה׳.... כמה בכי. קשה לי. ממש אודה לתמיכתכן.
כל כך כואב לי לקרוא נשים בצער..בורא עולם, רפא נא לכלהשם בשימוש כבר
שבורי לב,
וחבש לעצבותם.
ושלח רפואה שלימה ומושלמת לכל חולי עמך ישראל.
רפואת הנפש
ורפואת הגוף.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
תודה רבה רבהבאורך
אני שולחת לך חיבוק אוהב ומכיל! ❤❤❤מרגרינה
תודה רבה רבה מרגרינהבאורך
מותק....אמא3
מותר לך, אהובה
מותר לך
את ככ נלחמת, ככ נאבקת
ככ רוצה.....!!
אני בוכה פה רק מלהרגיש אותך
את הרצון העמוק הזה שיהיה טוב, מתוקן, נכון

ו... אני רואה פתאום שנגמרו לי השמות המהממת כתבה לך את זה אבל אני גם רוצה, כי זה ככ מהלב שלי אלייך-
מותר לך!
מותר לך לצעוק קצת
להיות עצבנית מבפנים
לשדר לאיש שלך שלא טוב לך

הכל מותר
וואו... את ככ מחזיקה הכל!!
אמא מהממת שאת
באיזו מודעות, רגישות ואחריות את כותבת
העוצמה שלך ככ מדברת מבין השורות!
וברור שבפנים הסדק מתרחב...
ושמול האיש לא הכי פשוט
כי הוא הכי יקר לך
ואת הכי יקרה לו
ופתאום המערבולת הזו של אשמה
(מבטיחה לך שאני כותבת לך ובוכה.
כי האשמה הזאת
אויי.... האשמה.
היא נוראית
ושורפת
ואוכלת, לא מותירה דבר)
והקושי
והכאב...

אחותי!
(ואת לא מבינה כמה אני איתך... וואו... הלב שלי ככ איתך. הלוואי שאת מרגישה כמה!!!)
אל תכעסי על עצמך
בבקשה בבקשה
תני לעצמך חיבוק
אוהב
מנחם
מערסל
צאי החוצה לרוח
ותבכי קצת....
תרגישי את הרוח מלטפת אותך באהבה גדולה...
את ככ מחזיקה
ואני רוצה להגיד לך
תניחי קצת
ותאהבי את עצמך
תקבלי בחמלה את עצמך הקטנה, המבוהלת, המפוחדת
ותבטיחי לעצמך שהכל יהיה בסדר....

יקרה אני ממש בוכה כאן איתך
ומתפללת איתך
ועלייך
ועליכם....
אל תבהלי.....!!
בע'ה יהיה בסדר,
יהיה מדויק
יהיה אמיתי

אל תעזבי ידיים.......

ומשהו אחרון
בבקשה ממך יקרה שכמוך
תמצאי לך מישהי להתפרק לידה...
חברה אחת שתוכלי לשלוח לך הודעה ברגעי קושי
שתוכל לקחת את הילדים אחהצ
או לשלוח לך שניצלים לשבת...
חברה אחת להניח את הראש
למצוא כתף
לקבל כוח...
כמה צריך את זה

אינסוף חיבוקים אהובה
מצדיעה לך!!!💕
וואו!! התרגשתי מהתגובה שלך!!השם בשימוש כבר
עונה לך גם כאןבאורך

@אמא3 הטובה,

 

תודה על כל המילים האלה.

הן גרמו לי לבכות,

הן גרמו לי להרגיש שאני פחות לבד ממה שאני מרגישה.

הן גרמו לי קצת יותר להבין מה אני חווה

וקצת פחות להיות מתוסכלת ממה שאני לא מצליחה.

 

לגבי הסיפא -

אני לא כל-כך יודעת למי אני יכולה לספר

בעולם האמיתי...

זה מורכב...

 

אני רוצה מאד

אבל באמת שאני לא יודעת למי.

לשיתופים כאלה

צריך לבחור בפינצטה את האוזן הקשבת.

כדי לא להרגיש שהשיתוף היה לשווא.

כדי שהוא לא יזיק.

קשה.

נכון לעכשיו, טרם מצאתי

מבין בני משפחתי

וחברותיי.

זה נושא שדי לא דומה לאף נושא אחר...

בעיני אלה מחשבות נחוצות ומועילותתפוחים ותמרים
אי אפשר וגם לא צריך לסלק אותן
יש למחשבות האלה רכיב שהוא אולי גנטי
יש להסטוריה שלך משמעות במידת העומק בה את מבינה מה שעובר עליו
במידת הרגישות
בהכלת השבריריות

וכן..... לפעמים כשיש כזה דבר ענק עם ילד
הזוגיות נדחקת
זה בסדר
הוא בנאדם
את בנאדם.
הבן שלכם בנאדם
הכוחות מוגבלים
הזמן מוגבל
כל אחד עושה הכי טוב שהוא יכול במאזן החדש והמורכב הזה
את לא יכולה להיות יותר ממה שאת

אם סופר אמא זה מה שאת עכש יו- יופי
אם זה *יותר* ממה שאת עכשיו - כנראה שאי אפשר, את במקסימום כוח

תודה, תפוחים ותמריםבאורך


חיבוק יקרה, נשמע מאוד מורכב את אמא מדהימה!miki052

בעזרת ה' יהיה בסדר.

 

תודה רבהבאורך
אפשר לשאול...? מניין לכולכן שאני אמא מדהימה? הלוואי... אני מרגישה בכללי אמא מספיק טובה. ועכשיו בכלל לא עונה לדרישות התפקיד שנחת עלינו.
שומעים מהמילים שלךרקלתשוהנ

הכנות שלך

ואיך את לא מייפייפת את המציאות או את עצמך

את לא מגזימה גם

את עומדת ישר ויציב כמה שאת יכולה ומנסה לעשות את הכי טוב שאת יכולה

וזוכרת שאת לא מושלמת ושגם לעצמך את צריכה קצת.

 

זה לא כשרון כתיבה. זה משהו שמשקף אותך עמוק.

וזה מרשים ביותר.

ולי לפחות עולה מזה 

שאת אמא מדהימה.

תודה ממשבאורך
שלקחת את הזמן להסביר לי מה את רואהבאורך
וואו. שאלה מצוינתמיואשת******

אמא מדהימה בעיני היא אמא שרוצה שיהיה לילדים שלה הכי טוב

שמנסה

נופלת

קמה

מנסה

חושבת

בודקת

שואלת

מנסה

נופלת

קמה

חוקרת

לומדת

אוהבת

בוכה

מתפללת

נופלת

קמה

 

 

זאת את. הכי. 

אמא מדהימה!

תודה יקרהבאורך


אני קוראת וקוראת וחושבת: גיבורה. גיבורהרקלתשוהנ

כנראה לא נולדת עם כוחות על למרות שנשמע שאת צריכה כאלה בדיוק.

 

אבל גיבורה.

גיבורה שנלחמת על האהובים לה

ולא שוכחת להילחם על עצמה

ועוד מסמנת מטרות.

 

גיבורה.

עכשיו ראיתי גם את זהבאורך
תודה על המילים הטובות.
ממש אין לי מילים. רק המון תפילות 💕💕💕❤️מיואשת******
תודה רבה רבהבאורך
אישה יקרה ואהובה שאת!!!נגמרו לי השמות

לא יכולתי שלא לכתוב לך

שמכל ההודעה שלך (וקראתי גם את ההודעה מהקישור שהבאת)

הדבר העיקרי זצועק לי זה - איזו אישה נדירה ומדהימה עומדת כאן!!!

 

כזו טובה

כזו מסורה

כזו אוהבת

כזו רוצה

כזו משתדלת

למען כולם.

 

אבל יקרה שלי, את *בנאדם*

בסך הכל בנאדם.

מדהים אומנם, עם המון כוחות אומנם, עם טונות של נתינה אומנם, אבל עדיין בנאדם.

ומתוקף היותך אנושית ולא מלאך - גם כוחותייך מוגבלים.

 

לכולנו יש אנרגיה מוגבלת.

כרגע את לגמרי לגמרי בתוך מצב של "הישרדות" - את כולך נלחמת כמו לביאה גם כשאת ערה וגם כשאת ישנה, גם במודע וגם בתת מודע - כל כולך מכוונת להיות אמא לביאה ששומרת על הגור הקטן שלה ודואגת לו שישאר בחיים!!!

קודם כל לשרוד.

קודם כל שהוא ישרוד.

את עוברת תקופה מאוד מאוד מאוד קשה *אובייקטיבית*

את ברגעים אלה ממש, ועוד לפני כבר תקופה, נמצאת במצב של הישרדות!!!

 

תארי לך אישה שהולכת עם רוצח צמוד אליה שמאיים עליה עם סכין שלופה לשסף לה את הצוואר חלילה בכל שנייה ושנייה - מה היא תרגיש???

רק רצון לנשום את הנשימה הבאה.

רק לעבור את השעה הבאה.

את היום הבא.

יום?1 זה נראה נצח!!!

 

כך גם את בדיוק יקרה ואהובה שלי!!!

את רק רוצה את הבן היקר שלך בחיים!

את רק רוצה לצעוק לקב"ה הטוב: ריבונו של עולם!!! "אל הנער *הזה* התפללתי!!! השם אתה שומע אותי! אל הנער *הזה* התפללתי!!!! אל תיקח לי אותו1 תיתן לי אותו!

תן לו בריאות!

בגוף!

בנפש!

בשלמות!

תן לו אורך ימים ושנים עד 120 ויותר שנים טובות ומאושרות!

שיצא מהחושך הזה לאור גדול!

שיאהב את החיים!

שיחיה בעוצמה ובטוב ובאושר שלם!

למשך עוד לפחות 100 ויותר שנים שלמות בבריאות ובשמחה שלמה!!!

 

כל הנשמה שלך זועקת את זה שנייה שנייה.

 

וגם השכל

וגם הרגש

וגם הגוף

וגם הנשמה

 

כולם כולם מרוכזים כרגע רק בהישרדות. של הבן. שלך בשבילו. של המשפחה כולה בשבילו ובשבילה.

ובהישרדות יקרה שלי כללל האנרגיה מתועלת רק לזה!

אפילו אדם שנמצא באיום - ביולוגית כל מערכת העיכול והשתן מפסיקות לעבוד והוא בכלל לא חושב על אוכל או שתייה או שירולתים, אלא רק עסוק בלשרוד!

 

אז איך יקרה שלי איך יהיו לך עוד כוחות גם להכיל עכשיו זוגיות???

או עוד משהו נוסף???

 

אני הייתי עוזבת את העבודה ומקבלת את כל התמיכה שאני יכולה בעולם

מאישי

מחברים

ממשפחה

משכנים

בייביסיטר

אוכל מוכן

קייטנות

פסיכולוגית לעצמי

מנסה להעיף לי מהעיניים כל דבר שהוא לא ההישרדות עצמה.

 

אחר כך שהכל ירגע ויהיה יותר טוב - אפשר להחזיר לאט לאט.

אבל את בנאדם יקרה שלי!!!

בנאדם שעובר דבר קשה, שורף,\ מפחיד, מאיים, ממש בעתה כל רגע!!!

אי אפשר לישון רגוע

אי אפשר לאכול רגוע

אי אפשר לנשום רגוע!!!

רק שהילד הזה יהיה לי בריא ה' הנשמה שלך זועקת בכל שנייה ובכל מאית שנייה שהלב שלך ושלו פועמים!

 

בזמנים כאלה של איום והישרדות -

צריך רק רק לשמור את הראש מעל המים.

וזהו.

כל השאר - אח"כ.

אח"כ אח"כ אח"כ.

קודםפ נהיה.

קודם נחיה.

 

אם תשקיעי את האנרגיה בזוגיות או דברים אחרים - היא בהכרח תפחת מההישרדות הזו.

כי לכל אדם יש אנרגיה מוגבלת!

וכאשר הוא מוציא אותה במקום א' - יש לו פחות ממנה למקום ב'.

 

תסבירי את זה בבקשה יקרה לבעלך!

אפילו תראי לו את השרשור הזה!

תאמרי לו: יקר שלי! אתה יודע כמה אני אוהבת אותך

אבל עכשיו אנחנו עוברים תקופה כ"כ קשה, ואני רק רוצה שתדע שאני תמיד אוהבת אותך ואם אני מתפרצת או חסרת סבלנות - זה רק הנשמה שלי והכאב והמצוקה *מהמצב הזה* וממש ממש לא ממך - וזה רק יוצא ממני כי הגוף כבר לא יכול להכיל את הכאב והפחד הזה אז הוא יוצא החוצה.

ואתה יקר שלי שם תמיד בשבילי, אז אני מרגישה בתת מודע נוח להוציא הכל עליך, אתה הכי קרוב אליי, בבקשה אל תיפגע ממני - תדע שכל צעקה שלי עליך או כל חוסר סלבנות - זה רק כאב שרוצה פשוט שהכל יהיה בסדר ויעבור בשלום... זה הכל...זה מה שזה, מבטיחה.

 

תאמיני לי שברגע שבעלך ידע את זה

אז כל צעקה או חוסר סבלנות וכו' - אם הוא יבין את המקום - הוא פשוט ירצה לתת לך חיבוק גדול גדול ולעטוף את הכאב הזה ותתחום אותו לתוך החיבוק שלו עד שיתפוגג לאט לאט ותהיי יותר רגועה. כמה שאפשר.

ואתם ביחד בזה!

וה' איתכם בזה!

כל שנייה!

ואנחנו כולנו כולנו בלב שלנו איתך בזה!!!

ואתם תצאו מזה!!!

חזקים!

מחוייכים!

מאושרים!!!

 

עם המון המון ניסיון חיים והערכה עצומה לחיים

ורגישות שרק לאנשים שעוברים כאלה דברים יכולה להיות!

וניסיון לעזור לנשים יקרות שיכולות חלילה להיות בעתיד במצב הזה - ואת את את תוכלי להציל אותן ולהרים אותן!

והילד המדהים הזה שיזכה לעזור לעוד רבים רבים שאולי יהיו במקום הזה

ויזכה ברגישות מדהימה דווקא בגלל זה! עוד יותר בגלל זה!

ויזכה לטרוף את החיים עוד יותר בגלל זה!!!

(אישית בגיל 13 גם הייתי על סף מוות וגם היו לי מחשבות אובדניות, ואני חושבת שמאז מתנת החיים שקיבלתי גרמה לי להרבה יותר רגישות והרבה זכיתי לעזור לילדות/נערות/נשיםפ שהיו במצבי דווקא בגלל זה, וזכיתי להעריך עוד יותר את מתנת החיים היקרה הזו!)

 

ובטח שנתפלל עלייך! אשמח ממש ממש לשם במסר אם תרצי, ואם לו הקב"ה בטוח ידע למה אני מתכוונת וכל אחת צדיקה שכאן!

ואם תרצי לדבר איתי בפרטי בשמחה ממש ממש! ואם גם בטלפון - תכתבי לי ואתן לך את המספר ונמצא זמן שמתאים לשתינו ובכיף תוכלי לפרוק חופשי חופשי!

 

שולחת לך אלף חיבוקים חזקים וחמים ואהבה אינסופית!!! :לב: :לב: :לב:

 

 

עברת אלינו?? איזה כיף!השם בשימוש כבר
אישה יקרה יקרה הפנתה אותי לפוסט הזהנגמרו לי השמות

והייתי חייבת להגיב, וזה הפורום הכי מושלם שקיים בעולם, בכנות.

אין לי מילים על הנשים המדהימות אחת אחת שכאן...

 

ותודה לך!

הלוואי שאזכה לזמן להיות פה הרבה ולחוות מכל הטוב הזה שכאן

את מקסימה. תמיד מוצאת את המילים המתבקשות וכותבתהשם בשימוש כבר
אותן בכל כך הרבה אהבה, חמלה, רגישות, מקצועיות...
❤️
תודה רבה רבה לך, מדהימה את, כמה פירגון :לב:נגמרו לי השמות


וואובאורך
בכיתי לאורך כל הקריאה
נגעת בי כל-כך
אגיב יותר בזמן אחר בע״ה בל״נ
אני מותשת ממש.
מיליון תודות על זה.
בטח שאת מותשת יקרה שאת!!! מובן לגמרי לגמרינגמרו לי השמות

תנוחי ותאגרי כוחות

מחר יום חדש :לב:

הכל הכל בנחת, וגם לא חייב להגיב, העיקר שתתחזקי ותקבלי מכל אחת כאן את הכוחות שהיא מעבירה אלייך עם המון המון אהבה

נגמרו לי השמות המופלאתבאורך

בכיתי לאורך כל ההודעה הזאת שלך. תודה שהסברת אותי במילים שלך.

 

אני מאד מודעת לעצמי, באופי שלי, ועדיין השיקוף שלך כאב והקל עלי בו זמנית כל-כך.

 

תודה על על הזמן שהקדשת לי! תודה על היותך מציעה את עצמך בשבילי.

 

ותודה ששיתפת שהיית שם - ויצאת - ונהיית לאשה המדהימה הזאת שכתבה לי. נתת לי עוד קצת תקווה.

 

***

 

הבן שלי רק בן 7.5. זה מצב מורכב. מצד אחד העובדה שהוא קטן משחקת לטובתנו ב''ה (הוא מושגח מעצם היותו צעיר: הוא תמיד או בבית ספר או בבית איתנו; והוא גם, פיזית, פחות מסוגל לפגוע בעצמו ח''ו). מצד שני, הוא כן אומר ועושה דברים שמאד מדאיגים. מה שאומר שאנחנו כן נדרשים להיות ערניים מאד (גם בתוך הבית אנחנו צריכים לבדוק כל הזמן איפה הוא ומה הוא עושה). אז זה מצב מאד לא ברור. שמצד אחד, אולי אפשר להרפות קצת, כי הוא קטן. ומצד שאני, איך אפשר לקחת סיכון בכלל? במילים אחרות זה לא אינטנסיבי עד כדי כך שכל יום מרגיש לנו נצח, כמו שכתבת. אבל במידה מסויימת - זה כן ככה... 

 

לגבי להתפטר מהעבודה, לקבל את כל התמיכה שאפשר וכו'. אז ככה: אמנם יש לי מקצוע אבל אני עובדת מעט מאד בשנים האחרונה ועכשיו עם תינוקת בבית, לא עובדת בכלל. לגבי תמיכה שמצריכה שיתוף של אנשים שמכירים אותנו - אני ממש לא יודעת מה לעשות לגבי הנקודה הזאת, כפי שעניתי לאמא3... פסיכולוגית לעצמי - יש לי...

 

לגבי רעיון הענקת תפקידים לילד שלנו (כלפי ילד אחר / בע''ח [להבדיל]) - התחלנו לבדוק את מה שאת ו@מהמרחקים היקרה כתבתן. תודה רבה על הכיוון החשוב הזה.

 

תודה שוב על הכל,

 

אולי אעבור לאישי להשלמות. היי ברוכה!

*המופלאהבאורך


⁦♥️⁩🙏⁦♥️⁩נגמרו לי השמות
חייבת לכתוב לך עוד חוץ מההודעה הקודמת,נגמרו לי השמות

נכנסת לי ללב ממש...

 

רציתי אולי גם להציע לך משהו:

כל ילד באשר הוא צריך להרגיש גם אהוב

גם רצוי

גם שייך

וגם שווה ובעל ערך.

 

אני בטוחה בטוחה שהבן שלך מרגיש אהוב בכמויות ורצוי בכמויות ושייך בכמויות.

לפעמים במצבים שאין ביטחון עצמי לילד שווה לגרום לו עוד יותר גם להרגיש *שווה ובעל ערך*

זאת אומרת *שהוא* תורם למישהו אחר,

שהוא תורם לסביבה

 

זה יכול להיות אפילו בטיפול בבעל חיים, שהוא יהיה אחראי וידאג לו,

או בחבר שלו שגם זקוק לעזרה,

או אח קטן,

או להתייעץ איתו אפילו את או בעלך בדילמות מהחיים

או לספר לו על קשיים שהיו לכם בתור ילדים ואיך עברתם אותם

לשתף אותו הרבה,

לתת לו להרגיש שהוא מועיל ותורם.

 

(אני זוכרת שבגיל 13 הצמידו אותי לעוד ילדה בת 13 שאעזור לה... והרגשתי ממש משמעותית...

ובאותה תקופה ילדה מהכיתה שלי רצתה להתאבד והתקשרה אליי ובאתי אליה ב23:00 בלילה ודיברנו המון וממש היא אמרה לי שעזרתי לה כ"כ והרגשתי שואי! אני משהו בעולם הזה ולא סתם וכלום ושום דבר! ושאני אשכרה יכולה אולי להועיל למישהו פה...

זה נתן לי המון המון...)

 

כמובן כדאי להתייעץ עם הגורמים המקצועיים וכו' והייתי בהחלט שואלת אותם כדי לקבל חד משמעית חותמת מקצועית לעניין,

אבל מניסיון אישי וממה שאני חושבת זה יכול לעזור גם.

שהוא ירגיש שהוא תורם.

שהוא טוב.

וגם להעצים אצלו את נקודות החוזקה

שהוא לא יהיה רק "הילד שכרגע בקושי"

אלא הילד שחזק ב___ וב___ וטוב ב___

שינסה לפתח את זה

לפתח תחביבים

לעזור לאחרים

ללכת אולי לחוג עם בעלי חיים

אולי גם ספורט שיוציא אנרגיה זה ממש עוזר

שיחווה הצלחות

אולי גם מוזיקה מתאימה שמחזקת

אולי אפילו כלבנות טיפולית או טיפול בסוסים טיפולי שהוא נקשר לבעל חיים

או לאמץ חיה? חתול? כלב? ארנב?

 

וזה שהוא שר וצוחק

לומד,

משתף אתכם

ויש לו חברים - זה מדהים!!! ברוך השם!!!

 

וזה שבסוף היום את בלי כוחות - זה הכי הכי טבעי בעולם,

וקחי לך את כל הזמן למחשב וטלפון שאת צריכה! כל מה שממלא אותך מבורך עכשיו!!!

 

וזה שעברתם את ובעלך הרבה בחיים ובכל זאת אתם ביחד בטוב - זה מדהים!!! לא פחות ממדהים!

ואת צודקת כ"כ,

זה ממש לא ישבור אתכם, זה רק גל מפחיד ואמיים במיוחד

שגם הוא יעבור

והזוגיות שלכם תצא עוד יותר מחוזקת ב"ה גם מזה!

יש לך חיים שלמים של הוכחות וקבלות לכך!

נכון שעכשיו קשה - אבל זה באמת קושי בל יתואר אובייקטיבית!

וגם הוא יעבור ב"ה!!!

צריך להתייחס למכלול - 

ולראות גם שבכל המכלול הזה יצאתם עדיין מחוזקים מהכל!

אז גם עכשיו!

ולא להיבהל ולפחד מזה!

הכל יהיה בסדר גם בזוגיות ב"ה!!!

 

ובטח שהחלק הבריא והגדול שבך זו אישה מדהימה מדהימה שמפרגנת, ותומכת, ומעודדת, ומתפעלת, ועוזרת לכולם,

ומלאה בנתינה ובלב טוב, 

ודווקא *בגלל* הרגישות שלך וכל מה שעברת את מי שאת היום!!!

ואני בטוחה שכל מי שמכיר אותך זכה!

זכה ברגישות הזו שלך

זכה באהבה הזו שלך

זכה בנתינה הזו שלך

זכה בלב הרגיש ובטוב והפועם הזה שלך

זו מתנה א ד י ר ה!!!

ובטח שלפעמים נשברים!

אין מישהו שלא נשבר!

ועוד במצב של הישרדות שכזה!

ממש ממש לא נורא שצעקת היום על הילדים! לא קרה כלום!!! יש להם חיים שלמים איתך ואינסוף חוויות של אהבה עם האמא המדהימה שלהם!!! תאמיני לי שילד זוכר את הכלליות, את האווירה, את האהבה, ולא צעקות פה ושם במצבי קיצון...

 

 

והסיפא שלך שאת חייבת להיות סופר אמא עכשיו

שמתישה אותך

וחונקת אותך

ומלחיצה ואתך

ומפחידה אותך -

זה הכי הכי טבעי ונורמלי בעולם שתרגישי כך בגלל הפחד הזה וההישרדות הזו שאתם עוברים כרגע!!!

זה באמת מפחיד!

זה באמת חונק!

 

נסי לדמיין רגע לאט לאט את כל מי *שעוד איתך* בזה.

את אישך.

את המשפחה כולה המורחבת והמצומצמת.

אותנו במרחב הוירטואלי.

את הקב"ה כמובן!

את כל מי שנמצא גם כאן 

ואת לא לבד!

את שומעת יקרה???

את

לא

לבד!!!

את לא לבד!!!

ויש לך גם את עצמך!

את "באורך" המדהימה!

שאחרי שהיא תנוח אפילו קצת ותאגור כוחות

ותתמלא באהבה 

ותיזכר מי היא ומה היא

ותיזכר בכוחות העצומיםםםם שבה

ותקבל אפילו טיפה עזרה -

היא תקום כמו לביאה עם כוחות מחודשים!

ותעשה הכל הכל!

וכל מי שאיתה כי הרי היא אף פעם אף פעם לא לבד גם יעשו!

והקב"ה יעשה את שלו!

והכל הכל הכל יהיה בסדר!!!

 

בעזרת ה' יתברך!

הכל יהיה בסדר!!!

יקרה, איזה אמא מדהימה ומרגשת! ככ אכפתית ומודעת לעצמךמהמרחקים
ולקשיים שלך. זה כבר משהו גדול.
ושלמרות הקושי, הפרטיות של הילד שלך עומדת לנגד עינייך.

רציתי להציע ברמה הפרקטית- תשקלו ותבדקו לגביי הכנסת כלב טיפולי הביתה.
ידוע שמתן תחושת אחריות מעלה את הסיפוק בחיים ואת הערך העצמי.
בנוסף, יש כלבים שמאמנים אותם לטפל במצבים כאלה. ממש כמט שכלב נחיה עוזר לעיוור, כלב רגשי עוזר לילד להתמודד עם השדים שלו.

מניסיון אישי של קרוב משפחה, הילד נמצא במסגרת לבעיות התנהגות קיצוניות כי יש לו קשיים רגשיים גדולים והתפרצויות. הם הביאו כלב כזה הביתה וזה פשוט קסם..הכלב מאומן להבחין בסיטואציה ולהריח את מצב הרוח, הוא מגיע אל הילד, מסיח את דעתו, מתלטף איתו וכו..

קיצור, תבדקו את זה כחלק מההחלמה. יש מקומות זגם עושים את זה כחוג טיפולי כמו רכיבה על סוסים, אילוף כלבים טיפולי.
ממש תודה על הכיוון הזה! בודקים...באורך

ותודה גם על המילים הטובות. נכנסו לי ללב.

וואו וואו כל כך קשהאני זה א
אבל אני בטוחה שבעוד זמן שתעלו על הגל זה כל כך יצמיח אותכם..
מניסיון קטן שלי בתקופה שהיו צריכים לשמור עעלי מאוד עזר להורים שלי לשתף ולחלק את הזמן איתי עם בחורות צעירות זה גם מאוד חיזק אותי
הם היו נותנות לי זמן איכות כייף לפעמים הינו סתם בבתים שלהן ולפעמים גם יומאות לסרט או משהו אחר ולהורים שלי ולשאר האחים זה נתן קצת חופש והכי חשוב יכלו להתנהל נורמאלי עם שאר האחים ולא להרגיש שדורכים על ביצים כי לא יודעים איך אגיב רגשית ..
חיבוק גדול אהובה
תודה לכולכןבאורך
אני רוצה לענות לדברים שכתבתן.
כרגע - הכנות שבת.לחץ.
אני בוכה המון.כל מה שלא בכיתי בשבועות האחרונים בערך.
כואב הראש מרוב בכי.
לא סובלת את בעלי היקר כרגע.כל מה שהוא עושה מעלה בי ביקורתיות ויותר.שונאת להרגיש ככה,לא סובלת את עצמי ככה.בכיתי לה׳ שהוא יעזור לי. אני במצב ממש ממש לא טוב. ממש זקוקה לעזרה,לתמיכה,ואין לי זמן אפילו לקבל את העזרה ואת התמיכה הזאת (היום.כי שישי וכו׳). כולל פה.זה לא יום להתכתב. הילדים תכף חוזרים.הצילו.קורס לי.קורס לי... רחמים ריבונו של עולם.בבקשה.

(* קניית אוכל מוכן לא רלוונטית לצערי)
באורך אהובה!אמא3
תקשיבי.
אל תסתבכי.
הכל בסדר.

את מכניסה עכשיו תבנית עם המוווון תפו'א לתנור
לוקחת עוף, מתבלת עם הידיים בתבלינים שיש לך ושמה בתבנית אחרת
ןזהו
את מבקשת מהאיש להכניס לתנור
וזהו.
את נכנסת להתקלח
מתקלחת בכיף עם שמפו שמריח טוב
אם יש לך תחליב רחצה זה מעולה
ואז את נכנסת לחדר שלכם
וסןגרת את הדלת.
וזהו.
שששש
אף אחד לא מדבר עכשיו עם אמא!!
אמא לא מרגישה טוב!

ואת הולכת לישון
ושולחת הודעה לאיש שאת אוהבת אותו
ולא מרגישה טוב
וחייבת חייבת לנוח
ודי.

לא יוצאת עד כניסת שבת.
אני מבטיחה לך שהוא יסתדר וכולם ימצאו מה לאכול.
חיבוק גדול אהובה.

אם איכשהו יתאים לך לשלוח לי בפרטי איפה את גרה אני שולחת לך משהו טעים לשבת... (בדיוק יוצאות פה מהתנור עוגיות סוווף) אבל גם אם לא, זה בסדר

מחכה לעדכון ממך שאת במיטה!
נשיקות גיבורה
תודה רבה רבהבאורך
אני קצת קשה מבחינת אוכל
אם אני רוצה לאכול בשבת
אני די צריכה לבשל בעצמי.

בעלי מסוגל לתפקד בשביל שניים (...)
ולבשל
אבל אני ככל הנראה לא אוהב...
אני אוהבת בישולים קצת מושקעים...

התחלתי לבשל בינתיים.

תודה על הדאגה והמילים.
זה עובר אלי
ועוזר.
הרבה כוחות לך!!!עמקאביב
אולי לקנות הרבה ממתקים לילדים ופירות מתוקים וככה תוכלי לבשל פחות בינתיים?
תודה רבהבאורך


חיבוקים. כוחות. ותפילותאורוש3
תודה!באורך


תודה לכולכן, ועוד שאלה בפניםבאורך
ממש תודה שאתן פה איתי. אין לי מספיק מילים להסביר לכן כמה הנוכחות שלכן, התפילות שלכן, המילים והחיבוק העוטף שלכן חשובים לי ומטיבים עמי.

שאלה שמטרידה אותי ורציתי להתייעץ היא לגבי שיתוף של אנשים בעולם האמיתי (לא מדברת על המחכנת שלו וכד׳ אלא ההורים שלנו, אחותי, כמה חברות...).


טיעונים למה להשתדל באופן מקסימלי לא לספר:

א. זה אישי שלו בהווה.

ב. אני לא רוצה שאנשים יראו אותו דרך משקפי המשבר שהוא עובר. (פרט לאנשים שזה קריטי שהם ידעו כמו המחנכת שלו). בכללי הוא מתנהג רגיל לחלוטין ואני חושבת שהתנהגות רגילה מצד האנשים האחרים עשויה לשמר את כל מה שבריא אצלו.

ג. בעוד כמה שנים הוא יהיה עם יותר מודעות שאלו נושאים שעלולים לגרום למבוכה. אני לא רוצה שבדיעבד הוא ירגיש שאנשים יודעים עליו דברים שהוא לא רוצה שידעו. (יש לנו קשר שאנחנו כנים איתו ועונים לו את האמת. כך שאם הוא ישאל, כנראה שנענה לו את האמת).


(יש עוד צדדים, שפחות קשורים אליו ויותר קשורים אלי, שבגללם אני מעדיפה לשמור את זה לעצמינו. אבל עיקר השאלה בשבילי היא על הדברים שכתבתי, שקשורים לפרטיות *שלו*.)



למה כן לערב אנשים מסויימים? כי זה מאד כבד לשאת את זה רק בעצמינו.



אשמח לשמוע מה הייתן עונים לעצמכן לגבי נקודות א.,ב. וג..

בתור הורים, עד כמה אנחחנו מחוייבים (מוסרית) לשמור על פרטיות הילדים שלנו?

מתייגת את @אני זה א ואת @נגמרו לי השמות אבל אשמח גם לעוד נקודות ראייה.תודה...!
האם שיתוף של כל הנ''ל יכול להקל מעלייךנגמרו לי השמות
ומעל בעלך, אפילו קצת?

אם כן אני מאמינה שזה מה שאני אישית הייתי עושה.
ההסתרה גובה אנרגיות רבות רבות שכרגע קריטיות להמשך התנהלות ותפקוד תקינים.

גם למען הילד המתוק עצמו זה חשוב.
שלאבא ואמא יהיו יותר כוחות.
זה משפיע לטובה ישירות עליו.
כל גרם של אנרגיה ש"מבוזבז" על דברים אחרים כרגע - הייתי מציעה לתעל אותו רק לזה וכן, זה אומר בהחלט לשתף ולקבל תמיכה או עזרה על כל צורותיה, ואפילו אם זה רק הידיעה ובלי הסתרה זה כבר חשוב.

זה כמובן תלוי ביחסים שלך עם ההורים, אחים, חברות וכו'
אם את מרגישה שזה יכול לתרום לך - אני הייתי משתפת בהחלט.

מבינה אותך לגמרי ואת מדהימה ברגישות שלך ובאהבה שלך אליו, אני אישית מאמינה שףשיתוף והקלה עבורך תורם לו באמת גם.

לא חושבת שמישהו חלילה יעשה עם המידע הזה משהו רע בהווה או בעתיד, אלא רק רק יתמוך ויעודד ויהיה שם ואת תחושי הקלה.

בשורות טובות יקרה
מחשבה קטנהמכחול
לא יודעת מה הייתי עושה, בהצלחה ממש, וזאת התלבטות מקסימה וכל כך מכבדת!
אם תחליטו לשתף, אז אולי בהמשך כשתספרו לו ששיתפתם תוכלו לספר לו גם על ההתמודדות שלך, ושאותם אנשים שמעורבים בהתמודדות שלו מעורבים גם בשלך (אם זה נכון כמובן).
ככה הוא לא ירגיש שעשיתם לו משהו לא הוגן, וגם לא יחשוב שחושבים עליו דברים רעים, כמו שלא חושבים עליך דברים רעים.
אולי~מישי~
חברה שלך שהוא לא מכיר (או לפחות שהיא לא נמצאת הרבה אצלכם)?

אהובה, מתפללת שה' ישלח לך הרבה כוח, מדהימה.
ומחשבה קטנה לגבי האיש - אולי, לשלוח הודעה או לחבק ולומר שאת מצטערת וקשה לך ואת אוהבת אותו, גם אם את לפעמים עצבנית. דברים קטנים כאלה ממש עוזרים.
אני חושבתמיואשת******
שאם אתם ממש חייבים, אז מישהי או מישהו אחד. שאתם סומכים על הדיסקרטיות שלו מעתה ועד עולם.
אם יש אפשרות שזה לא יהי במעגל הקרוב של חייכם ביום יום למשל לא אחות או חברה שגרה לידכם זה עוד יותר טוב.
זה מן משחק על מה שהוא צריך למה שאתם צריכים
אם קשה לכם לעבור את זה בצורה שחייבים עוד מישהו, אז בסוף הוא גם ירוויח מזה שתהיו חזקים יותר ועוזרים יותר ותומכים יותר. אז זה ל טובתו. ותמזערו את הנזק בזה שצרכו שזה יהיה הבן אדם הכ דיסקרטי ושומר סוד. זה ההשתדלות שלכם וה׳ יעזור שיהיה לטובה.
את אמא מדהימה שאת חושבת כל הזמן מה הכי טוב ונכון ולשוב לו ומה בעתיד הוא יחשוב. בתוך כל הקושי שלך עכשיו לחשוב ככה על כל פרט ופרט- את ממש מעוררת השתאות!!!!
שאלה ממש קשהאני זה א
אני חושבת שאם זה יכול להקל עליכם זה כן משהו שכדאי אבל בדיסקרטיות ואדם שלא יסתכל עליו בעין עקומה .
אם מטרת השיתוף היא בשביל לקבל עזרה אפשר לשתף באופן חלקי בלי פרטים ממש רק שיש משברון שמצריך התגייסות ..ואז אנשים קרובים לדעתי הכי מתאים
ואם מטרת השיתוף היא בעיקר בשביל לקבל תמיכה בשבילכם אז אולי חברה שלא נמצאת האינטרקציה יומיומית איתו..
ולגבי הילד שאם ישאל תאמרו לו את האמת אז זה לגמרי נכון ויכולה לשתף שממש לםני שהועיים היההאיזההמשהו שקרה עם שניים מהילדים שלי והבת הרגישההאשמה למרות שלא היתה ואז היא שאלה עם סיפרתי על המקרה ואמרתי לה שכן ושאלתי למה היא שואלת אז היא גילתה בפני את תחושת האשמה והרגעתי אותה שהיא ממש לא אשמה ואנחנו אוהבים אותה וסומכים עליה ומה שקרה יכל לקרות לכל אחד גם לנו..וזה דוקא הצמיח אותו.
מקווה שעזרתי
תודה על התשובות שלכן!באורך
@נגמרו לי השמות
@מכחול
@מישי
@אני זה א
@מיואשת******
אתן עוזרות לי לדייק לעצמי.
אתן צודקות שאפשר לחלק בין
שיתוף לצורך פריקה
לבין שיתוף כדי לא לחיות בהסתרה.
לגבי עניין ההסתרה
זה באמת צורך המון אנרגיה.
להדגמה, הנה שיחה טיפוסית עם אמא שלי:
מה שלומך?
מה שלום בעלך?
מה שלום ילד 1?
וילד 2?
וילד 3?
וכו׳
כשבדרך כלל יש לי איזושהי נקודה / סיפור / אבן דרך לשתף על כל אחד, פחות או יותר.
עכשיו, זה כבר כמה שבועות שאני פשוט
בקושי מתקשרת אליה.
כי החיים שלנו
לגמרי סובבים סביב הנושא הזה.
וצריך לעשות הצגה
ולהתמקד בדברים אחרים ושוליים
רק כדי שהשיחה תזרום.
...כשבפנים אני כולי מותשת, אכולת דאגה וכאב.
אז אני מתרחקת.
פחות יוצרת קשר.
הם יודעים ״שמשהו עובר עלינו״ ושאנחנו זקוקים לתפילות וזהו. ואולי היה עדיף אם לא הייתי מדליפה את זה. כי זה כמו פיל שנוכח ואיש לא מבטא את שמו.
ככה עם ההורים של שנינו ועם אחותי (פחות מרגישים צורך לשתף אחים אחרים).
מצד שני אני לא רוצה
שזה יהפוך לנושא משפחתי
(יש נטייה כזאת במשפחה.
אם כי אפשר לבקש בכל לשון של בקשה שזה לא יקרה
ואז סביר שיכבדו)
ואני גם לא רוצה להתחיל לתת עידכונים אח״כ.
אז בתיאוריה
אפשר פעם אחת לתת מידע מה הסיפור
וזהו.
המחיר: וויתור מסוים על הפרטיות של בננו.
התועלת: זה עשוי להקל.
המחיר השני: אנחנו גם עשויים להתחרט
להרגיש שסיפרנו סתם
לאפשר איזו כניסה לעולם שלא להם...
אוף 😞
תודה בינתיים על הכיוונים שכל אחת נותנת. על הזוויות השונות.זה עוזר לי לראות למה אני יותר מתחברת.

ותודה,תודה לכל אחת מכן עלהמילים החמות והטובות ❤️
מוסיפהבאורךאחרונה

שהדפסתי את השרשור הזה. בגלל כל הכוח שהוא נותן לי והעזרה שאני מקבלת מכן. ה' יברך אתכן.

 

*** 

 

הסתכלתי בשרשור הקודם, וראיתי שכתבת שאת מחכה לעדכונים - @Small light, אז אני מתייגת גם אותך. תודה רבה...

חוגגים בת מצווה בקרוב בע"ה-שאלת בגדים למבינות ענייממתקית

אני לא בקטע של לקנות בגדים וכו...
גם ככה יש הרבה הוצאות על האירוע (לא בעד הוצאות בלתי פוסקות, אבל ספציפית לילדה הזו מכל מיני סיבות אישיות הקשורות למהלך חייה, השקענו מאוד, יותר מכל אחיה הגדולים)
לנערת בת המצווה- אקנה שמלה, ברור.
הגדולות- דואגות לעצמן (הזמינו מאתרים)
לקטנים והבנים הגדולים- מבחינתי מה שיש משבת, כל עוד הבגד יפה, ומכבד, לא מיושן וללא כתמים וכו לא רואה צורך לקנות חדש לבת מצווה.

לעצמי- שמלה יפה של שבת, מטפחת מושקעת. לא מתכננת לקנות, כי מבחינתי יש לי.
חברות ושכנות ובעיקר משפחה שלי (אמא שלי, אחיות, גיסות)טוענות שזה ננצרך, וברור לקנות, ואיך אני לא קונה לעצמי, לא באים לאירוע שלך עם בגד שכבר לבשת, צריך בגד חדש וכו וכו
מאיפה הכלל הזה???
לא עניין של כסף, פשוט לא מבינה, יש י שמלה יפה בארון, אלבש אותה. מטפחות שלי באמת כבר  מיושנות, עם פייטים שכבר נפלו, אז אקנה חדש.
כן יראו אותי בבגדי השבת שלי באירוע, זה כזה גרוע?
אני לא בנאדם של שואו

וואו אנימה זה מבינה אותך בקטע של בגדיםנפש חיה.
ממסרשת לך 
תודה...מחכה ממתקית

בגדול גם שונאת לקנות בגדים, גם לא כזה מבינה בזה.
ולא אוהבת את הציפיה של לקנות חדש לאירוע שלך.

אני גם שונאת את זה. בעיניי זאת גזירה ולא מבינה מהנפש חיה.

כיף בזה.


 

לפני כמה שנים שמעתי שיעור מהרבנית רחל בזק שאישה היא כמו הלבנה, וכמו שהלבנה מתחדשת כל פעם, אז גם אישה ואנחנו כנשים צריכות חידוש מידי םעם. כי זאת תנועה בנפש , שמאפשרת לנו להתחיות, לא להיות סטאטיות כל הזמן. האישה מעגלית, דינאמית, מתחדשת , עוברת שינויים ....


 

אם היו רואים אותי בסביבה עם אותם בגדים כל הזמן, אז יכולה להבין את הסביבה שרוצה לראות משהו אחר, אבל נראה לי שבתכלס גם עגילים או משהו קטן אחר, משפיע על התחושה האישית שלך ועל הנראות.


 

 

אולי תקחי לך גזרה שמחמיאה לך (תבדקי איזה בגד מחמיא לך, תבררי מה הגיזרה ואותה תבקשי מהמוכרת בחנות)  ותמצאי בגד בסגנון? ואז הצבע והבד נתון לבחירתך (שיהיה לך נוח ונעים איתו! בגד חדש לא מיועד לתצוגת אופנה...)


 

ממליצה או ללכת עם מישהי שאת סומכת עליה ומכירה אותך ומה מחמיא לך, או להיכנס לחנות שהמוכרת מבוגרת , לא מעיקה  ומבינה בתדמיתנות/סטיילינג כדי באמת לייעץ לך מה יחמיא ויתאים לך, שתצאי יפה ובסוף גם מרוצה ממה שאת קונה . 

אני נהנית להתחדש בכלים לבית, עציציםממתקית

רהיטים.
יש משהו יפה בדבריה של הרבנית, אבל כנראה כל אחת וההתחדשות שלה
במטפחת- אתחדש בע"ה לבת מצווה.

קראתי ולא הגבתיממתקית

ורציתי להיכנס שוב להגיב על דברייך במסר, אבל לא יודעת איך נכנסים שוב למסר.
 

לוחצת על ה3 פסים למעלה ^^ בצד ימין ואז נפתח תפריטנפש חיה.

לוחצת על האופציה "מסרים" ואז נפתח לך אפשרות תיבה של מסר חדש.

את יכולה לכתוב ולשלוח.


 

או שאעתיק לך שוב את המסר שכתבתי לך ואז אם תרצי תגיבי. 

אני חושבתאמאשוני

שאת צריכה לחשוב עם עצמך בכנות,

האם את לא קונה כי באמת את מרגישה וואו עם השמלה שיש לך בארון, או שאת מתקמצנת על עצמך. כי הכי קל לשים אותנו מקום אחרון ולהתקמצן כשזה נוגע אלינו.

יש לך אחריות גם של דוגמה אישית. והבנות שלך מרגישות אותך, אי אפשר לזייף את זה.

אם את ממש שלמה עם זה בכנות, הכי מהמם שיש.


 

אגב אני קניתי שמלה ממקימי במבצע ב150 שח, אח"כ לבשתי לליל הסדר, לאירוע יוקרתי, והיא יכולה לשמש לעוד דברים.

אבל שמלות השבת שלי פשוטות כי ככה אני אוהבת. אז היה ברור שאני צריכה משהו יותר מרשים.

אולי אם שמלות השבת שלך מפוארות יותר אז באמת לקנות עוד שמלה, זה לקנות עוד ממה שכבר יש ואין קטע.


 

עוד אגב, אצלי עם המטפחות היה בדיוק להיפך, עצבן אותי ממש לקנות מטפחת שיותר יקרה מהשמלה.

ואני לא הולכת עם זה ברגיל רק באירוע. הלוואי והיה לי אומץ להשאיל ממישהי, זה נגיד היה ממש בזבוז אמיתי מבחינתי ולא מתוך התקמצנות על עצמי.

זה לא תמיד עניין של התקמצנותאפרסקה
אני למשל לא חפה מהתקמצנות עצמית, אבל יש עוד 2 מניעים שמונעים ממני לקנות בגדים חדשים לעצמי:

1. אני שונאת להסתובב בחנויות פיזיות. את זה פתרתי בשנים האחרונות באמצעות הזמנות באינטרנט, ובאמת בזכות זה התחלתי להשקיע בעצמי קצת יותר.


2. ההיצמדות למוכר ולבטוח, או לחלופין מה יגידו. אצלי מאז גיל קטן אמרו לי תמיד שיש לי 0% חוש אופנה והתאמת צבעים. כל פעם שאני קונה לעצמי משהו חדש שמוצא חן בעיניי, יגיעו ההערות- זה זקן לך מדיי/ זה צהוב מדיי (אמיתי!)/ מאיפה הוצאת את זה/ שוב פעם קנית משובץ? וכן הלאה וכן הלאה. לכן הרבה פעמים אני מעדיפה ללבוש מה שיש וכבר עבר את טבילת האש ואת האוקיי מהסביבה, מאשר לקנות לעצמי משהו חדש ולהסתובב בחרדת המה יגידו.


אז ברור לי שאני לא דוגמא ללמוד ממנה, רק אומרת שלפעמים זה לא רק קמצנות של כסף, וגם הפותחת בעצמה אמרה שזה לא בגלל הכסף

צודקתאמאשוני

אבל גם לנקודות שהעלית אני רואה אותם באותו צד של המטבע.

זה להישאר אישה שלא משקיעה בעצמה.

לילדים שלך היית משנה מחשבה/ מאתגרת את עצמך והולכת לחנויות פיזיות?

אז למה כשזה נוגע אלייך את "מוותרת" לעצמך ופחות משקיעה?

כנ"ל הסגנונות והכל.

ושלא תטעי, כמוני כמוך, לגמרי.


אצלי נגיד זה מתבטא שבשביל סידורים לילדים מוצדק לקחת חופש, אבל לעצמי? אני אמצע כבר הזדמנות בין לבין, לא צריך חופש במיוחד.. ואז מוצאת את עצמי חודשים לא מגיעה לדברים שאני רוצה.

לדוגמה בגד ים, שנה שעברה לא היה לבנות שלי, ברור שקניתי להן בתחילת הקיץ. לעצמי יש שמלת בגד ים אבל היא לא נוחה לי. אני יכולה להסתדר ולאלתר פתרון ולחכות להזדמנות על הדרך.

מפה לשם, מילואים ועומס לא הגעתי לזה בכלל.

בנופש המשפחתי בקלות אלתרתי מכנסי בגד ים של בעלי ודרייפיט מהבן שלי. היה סבבה.

אבל אז עלה הנושא והילדים שאלו למה לכולם יש בגד ים ורק לי לא ואני צריכה לקחת בגדים של אחרים..

אז מצד אחד טוב להראות גמישות מחשבתית ומצאתי פתרון לא רע,

מצד שני זה הרבה פעמים אופי וזה לא אירוע נקודתי וחשוב לשים לב גם על הצד הזה ועל מה זה משדר לילדים. אני גדלתי בבית שאמא מקום אחרון בקטע רע. אולי לכן זה מפריע לי יותר.


לגבי מה יגידו- תמיד יש מה להגיד. אי אפשר ולא צריך לרצות את כולם.

אצלי, לפחות, קניית בגדים היא השקעה הרבה יותר גדולהמתואמת

מאשר לקנות בגדים לילדים...

נכון שעם המתבגרות זה לא קל, אבל אני עצמי - גם במידות לא פרופרציונליות (נמוכה ושמנה) וגם חייבת שהבגד יהיה לי במאה אחוז נוח על הגוף כדי שאהיה מסוגלת ללבוש אותו (ויש לי כמה וכמה בגדים ששוכבים בארון שקניתי וחשבתי שהם נוחים, ואז גיליתי שלא...)

יש גם את הסטנדרטים הגבוהים יחסית של צניעות שיש לי - אבל את זה גם יש לבנות שלי.

בקיצור, אני מתקמצנת על קניית בגדים בשבילי פשוט כי זה סיוט... וכן, בעוד הבת שלי מתחדשת הרבה בבגדים (לפעמים גם מקבלת מחברות - לה לא מפריע ללבוש יד שנייה, ולי כן), אני נשארת עם אותם בגדים קבועים...

ואולי זה לא "חינוך" טוב מספיק בשביל הבנות שלי, אבל אין לי הרבה ברירה...

ואם הייתה לך ילדה עם אותם הגבלות כמו שלך?אמאשוני

היית מתאמצת בשבילה או שהיית אומרת די מוגזם זה מלא טרחה שתסתדר עם מה שיש לה בארון?

כאילו, יש גבול לכל תעלול, ברור,

השאלה אם בשביל אחרים נתאמץ יותר, ובשבילנו קל לוותר.

אני גם נופלת בזה הרבה, ועדיין חשוב בעיני שזה יהיה גם במודעות איפשהו..

היא בעצמה לא הייתה רוצה להתאמץ לקנות...מתואמת

אני בעצמי הייתי ילדה כזו ובאמת בעוד אחותי מתחדשת בבגדים כמעט בלי סוף, אני דבקתי באותם בגדים מוכרים ונוחים שהיו לי בארון...

העניין הוא שגם אין לי כל כך את הצורך הנפשי להתחדש, ואם הייתה לי בת (ואולי עוד תהיה לי) שגם רגישה תחושתית אבל מצד שני אוהבת להתחדש ולהתלבש יפה - כנראה שכן הייתי מתאמצת בשבילה. או שרוב הסיכויים שהייתי שולחת אותה עם בת משפחה אחרת...

יש לי ילדה רגישה תחושתית ואוהבת להתחדשאמאשוני

ועוד היא בגיל שהיא בטוחה שיש לה טעם מושלם.

וואי זה התמודדות ממש ממש. למזלי היא כן מקבלת את זה שיש לה פחות בגדים פשוט כי היא אומרת לא על מלא דברים.


בכל אופן, אם את שלמה עם זה וטוב לך ואת לא מרגישה שרק על עצמך את מוותרת, אז זה לא חינוך לא טוב.

אם לעצמך את מוכנה להתאמץ פחות, ועל אחרים תתאמצי יותר,

אז כן ילדים מרגישים את זה בסוף.

וזה לא מתבטא רק בתחום אחד של בגדים.

אז אם בתחומים אחרים את משקיעה בעצמך אז הכל טוב.


לא התכוונתי לפגוע באף אחת, ולא אמרתי שבהכרח מי שלא קונה לעצמה זה כי היא מוותרת על עצמה, הצעתי רק לחשוב אם זה יושב על זה, אבל אולי זה לא היה במקום..


מתנצלת אם מישהי נפגעה.


שיהיה רק בשמחות!!

הכול בסדרמתואמת
וזו באמת נשמעת התמודדות קשה בתור אמא...❤️
בול אני.ממתקית

הסיבות שכתבת אלו גם הסיבות מדוע לא בא לי לצאת לקנות בגדים
גם זה מעיק עליי, למדוד להוריד, להתאים לעבור לחנות הבאה. ואין לי את זה גם בצבעים וסטייל. אין.
סיוט מבחינתי.
אני גם מאתריםפ לא קונה, כי איך אדע שזה מתאים לי?
ואני בררנית מאוד- בצבעים, ובסוגי בדים. לא כל בד אני לובשת.

ממש לא קמצנות, אדרבה אני אקנה מטפחת גם ב- 300 שחממתקית

אבל שמלה- לא, כי מבחינתי יש לי.
אני קונה מה שצריכה
סיבה נוספת- שונאת למדוד בגדים, ואז זה לא מתאים, ואז עוד חנות, ושוב למדוד, ושוב להתאים...
סיוט מבחינתי.

המטרה של להתחדש בבגדים לקראת אירועאמאשוני

זה כדי להרים ולשמוח ולא כדי להעיק.

מצד שני, מי שטרח בערב שבת, יאכל בשבת.

הכנות יכולות להיות מתישות אבל זה מרים אירוע שמח.


את לא צריכה לקנות שמלה כדי שאחרים ישמחו,

ומצד שני, אולי כן תרגישי סיפוק שהשקעת וקנית למרות כל הטרחה הנפשית והפיזית.

אולי ביום האירוע זה ישמח אותך.


יש לך כבר ניסיון באירועים, לא?

על בגד חדש מברכים שהחיינו. את מרגישה שעבורך צריך לברך ברוך שפטרנו?

בוודאי שאת לא צריכה לסבול כדי לעמוד בסטנדרטים.

מי שאוהב אותך באמת, יאהב אותך בכל בגד.

מי אוהב אותך לפי הבגד, אולי לא כדאי להתחשב באהבה שלו..

מה שכתבתי לפני כן זה רק היה כנקודה למחשבה.

זה עניין של סגנון...מתואמת

לבת מצווה של הבת שלי לא קנינו בגדים חדשים, רק לה קנינו. לבשנו בגדים מהחתונה של אחי שהייתה כמה חודשים קודם (והיו לנו עוד בגדים שקנינו באותה תקופה לחתונה של אחותי שהתקיימה שבוע אחר כך... בקיצור, באמת הרבה הוצאות בתקופה יחסית קצרה, ב"ה).

לבר מצווה של הבן שלי קנינו לילדים בגדים חדשים (זו הייתה הזדמנות להתחדש בשבילם, כי לא היו חתונות במשפחה באותה תקופה🤭), אבל בעלי ואני לבשנו ממה שהיה לנו.

לבר מצווה של התאומים קנינו בסוף לכל הילדים בגדים חדשים (מלבד החליפות של התאומים, שזה משהו שהם ביקשו במיוחד, כל הבגדים היו זולים), ואני גם קניתי שמלה, כי גם ככה רציתי שמלה חגיגית שמתאימה להנקה (כי לא הייתה לי אז). היא יחסית הייתה יקרה (בערך 300 ש"ח), אבל מבחינתי אלבש אותה גם בבת המצווה של הבת הבאה שלי (או את אחת מהשמלות שיש לי מחתונות אחיי).


שורה תחתונה - תעשו מה שטוב לכם

זה גם קצת קשור איפה עושים את החגיגה, אם זה אולם של ממש או לא...

תעשי מה שנוח לךנעמי28

כל אחת והסטנדרטים שלה.

בעיניי זה לא עניין של חדש או לא,  זה עניין של כמה בנוח אני מרגישה עם מה שיש.

אם זה יפגע לי מהחוויה,  אקנה.

לפעמים דווקא לקנות ותחושת הבזבוז יפגעו בחוויה.

תעשי מה שטוב לךאורי8
בחויה האישית שלי . אני מחכה להזדמנויות כאלה כדי להשקיע לעצמי ולילדים בבגדים יפים. לי ברור שאם זה אירוע שלנו אני קונה בגדים חדשים לכולם כולל הבנים( גם בגדים של בנים נראים אחרת אחרי כמה כביסות). אוהבת שבאירוע שלנו כולנו נראים מושלם. נראה לי שהרבה נשים מרגישןת ככה, אוהבות לקנות בגדים ורק מחכות להזדמנות להתחדש בשמלה חגיגית  בלי יסורי מצפון. ולכן התגובות.שאת מקבלת... אבל אם בשבילך שמלה חדשה ממש לא תרגש אותך ומרגיש לך מיותר. אל תעשי את זה בשביל אחרים. 
כנ''ל..נחת-רוח
אני לבשתי בבת מצווההריון ולידה

שמלה שכבר לבשתי בחתונה של אחות

וכמה פעמים בחג כמו ר''ה וכו'

וגם בבת מצווה של בת אחרת כמה שנים קודם....

לא מצאתי משהו שבאמת שימח אותי אז קניתי מטפחת יפה וזהו. השמלה במצב מעולה (ולמרבה הפלא עלתה לי בערך 100 ומשהו שח).

לעומת זאת בארוע אחר דווקא מצאתי 2 שמלות ששימחו אותי ומשמשות אותי כבר הרבה שנים.


ככה שבקיצור תעדי מה שבא לך

זה לא באמת קריטי

אני איתך, לא אוהבת נורמות כאלו, תעשי מה שטוב לךשיפור
בבת מצוה של הבת שלישומשומוניתאחרונה

הייתי עם תינוק, ובעל במילואים. בקושי היה לי זמן וכח ללכת לקנות לילדה עצמה. אז לבשתי שמלה שאחותי קנתה פעם במבצע בברצה שעלתה לה פחות מ100₪. אפילו מטפחת לא קניתי ולקחתי ממנה...

שירי ילדים שאני אוהבת, מוזמנות להוסיףפומלה
ההר הירוק תמידפומלה
אני נשאר אניפומלה
אמא הכי נהדרתפומלה
אני רוקד עם אמאפומלה
שיר על ברושפומלה
אני אוהב שוקולדפומלה
שי מן הפרדספומלה
מתנה לראש השנהפומלה
קום והתהלך בארץפומלה
שיבולת בשדהפומלה
מלאו אסמינו ברפומלה
עבר עריכה על ידי פומלה בתאריך ז' בתמוז תשפ"ו 23:21

טוב, זה בלי הקליפ.

איך יודעים שבא אביבפומלה
פתחו את השערפומלה
משפחה מיוחדת במינהפומלה
תוסיפו🪗פומלה
המלצה- אפשר להעלות כמה שירים בהודעה אחת....יעל מהדרום
אוי סליחה!פומלה
שירים יפים! בעיני ההר הירוק הוא שיר עצובקופצת רגע
סטייל שירי יום זיכרון, לא הייתי קוראת לו שיר ילדים. למרות שהמוזיקה באמת יפה ומרגיעה 
תודה!💘 בקשר להר הירוק, וואו הוא יפה בעינייפומלה
אבל באמת קראתי עליו קצת ומבינה אותך, למרות שילדים לא מבינים את ההיסטוריה מאוחרה אז לא בהכרח שזה בעיה..
יש לפאר טסי אלבום חדש ומהמם לילדיםניק חדש2

יש שם שיר שנקרא בוקר טוב

מקסים🙂

סתם מסוקרנת,רק רגע קט

מה המטרה של השרשור הזה?

כאילו, מוזיקה את יכולה לשמוע מה שכיף לך, מה המטרה שכולן יכתבו אילו שירים הן אוהבות?

אני רוצה לקבל השראה לעוד שירים שאני לא מכירהפומלהאחרונה

של ילדים..

אני לא מכירה הכל..

אני אובדת עיצות עם השינהשירה_11

זה מוציא אותי מדעתי כבר.

ירדתי משינה עצמאית, של הילדה בת 3 כי לא בא לי טוב כל הבכי הזה, אני סוחבת איתה עד 9 בערך  ונותנת לה לישון בסלון.

או בנחת או גם בעצבים כי היא התרגלה לטוב הזה של הסלון.

 

אני לא מסוגלת לשבת לידה בחושך בחדר עד שהיא תירדם זה גדול עליי.

ובנוסף היא ממש מעירה את התינוק בן שנה שיישן איתה בחדר, השינה שלו לא חזקה והוא מתעורר בקלות.

 

בעלי מתעקש שצריך להחזיר אותנו לחדר שלנו בחזרה.

 

לא באלי בכלל, הוא כבר במיטת תינוק והחדר שלנו קטן, וגם מה תחשוב הגדולה? היא תקנא ותרצה לבוא גם.

 

מצדד שני דיי זה בלתי אפשרי כל ערב הסיוט הזה!! זה מביא אותי לרמה אחרת של חוסר סבלנות כבר ואני שונאת אתעצמי ככה.

 

 

 

מה אני מפספסת?

 

אני משום מה לא מאמינה בשיטהשירה_11

אחת 

איך שומרים שהבובו לא יחליק?רקאני

זכור לי שהיו פה פעם טיפים

איך לשמור שלא תיפול לי המטפחת באירוע

בריקודים וכו'

תמיד אני מוצאת את עצמי כל שניה הולכת לקשור מחדש

ביום יום לא נופל לי

תרססי ספריי של תסרוקות של השיערהשקט הזה
ואז תשימי את הבובו.. זה מדביק את הבובו לשיער ואז פחות זז.

אפשר גפ לשים סיכות שמחזיקות את הבובו לשיער, אבל זה לפעמים קצת מותח את השיער ופחות נוח


ושהמטפחת תהיה קשורה טוב. אפ עושים קשירה הפוכה אז לשים סיכות תפירה לחזק את הקשר והמיקום של השוונצים שיוצאים

ממש תורת הנסתראמאשוני
לא הכרתי את זה
ג'ל לשיער או ספריירק רגע קט
לי ג'ל היה יותר נוח. הספריי גירד לי בעור שמסביב לשיער.
תודה רבהרקאני

גם לך @השקט הזה 

בריקודים נראה לי אין מה לעשותחושבת בקופסא

לא מזמן הייתי בחתונה וכל החברות הנשואות פשוט פתחו את הקשר של המטפחת ורקדו ככה, עם קצות המטפחת על הכתפיים (רחל אימנו כזה) לי הקשר לא נפתח, אבל המטפחת כל הזמן החליקה אחורה, אז פתחתי גם את הקשר ואיכשהו זה מנע ממנה ליפול. ואז כשנגמר הסבב הלכנו ביחד לשירותים לקשור את המטפחות מחדש.

אני שמה סרט החלקה רגיל ומעליו בובו עם קטיפהאונמר
תופס את השיער בקטע כואב אבל לא מחליק
אז בקטע כואבדולר

זה לא עושה כאב קאש אחרי זה.

מין הרגשה שהמח תפוס

כן עושה חחאונמר

אבל אני מוכנה לסבול בשביל שלא יזוז באירוע.

שונאת כל רגע לרוץ לתקן, וגם הקשירה יותר מורכבת באירוע אז באסה

את לא שניה אחרי לידה?אמאשוני

איזה ריקודים כבר יזיזו לך את המטפחת? 😅

יש את הסרט החדש עם הפס סיליקון עם הנקודות

תראי למשל אצל אביה ששון.

לא התנסיתי בעצמי אבל נשמע שזה בדיוק מיועד לזה. 

חודש זה שניה?🤭רקאני

יפה שאת זוכרת❣️

זה חתונה של גיסתי...

אני ארקוד לפי היכולות שלי בשטח

האמת בכל מקרה אני לא ממש אוהבת לרקוד

בטח לא בחתונות...

אבל בכל זאת גיסה...

 

אני שמה סיכות סבתא שחורותשירה_11אחרונה

אחת בכל צד זה מחזיק לי מעולה

קיום יחסי מין לאחר הפלהמבולבלת כרגע

עברתי נפלה טבעית (ללא גרידה, העובר יצא לבד).

הרופאה אמרה לא לקיים יחסי מין עד הווסת הבא, זה יכול לקחת גם חודש וחצי, פלוס עוד שבוע שבעה נקיים...

כששאלתי למה היא הסבירה שאם אכנס להריון לא ידעו אם זה שאריות מהקודם או הריון חדש.

הצעתי לקיים יחסים תוך כדי מניעת הריון, והיא אמרה שאין לי אפשרות למנוע כרגע. קונדום לא רלוונטי כי אני דתיה, ונרות או שקפים זה אחוזים נמוכים.

 

אני מתלבטת- אלו באמת ההנחיות?

זה ממש קריטי?

זה יוצא תקופה ארוכה מאד להיות אסורים...

אולי תתיעצי עם עוד רופאה?שלומית.

לי בעבר כשהייתה הפלה טבעית לא נתנו הנחיה כזאת ובאמת נכנסתי להריון חדש בלי וסת באמצע ...

ובכן מקרה גם אם את כן נצמדת להנחיה את יכולה לטבול ולהיות מותרים בלי יחסים, לא שווה בגלל זה לוותר על כל המגע

אולי אפשרהשם שלי

לעקוב אחרי הבטא לראות שהיא מתאפסת,

ואז יהיה אפשר לשלוח שאריות מה הריון הקודם.


לא יודעת כמה זמן לוקח לבטא להתאפס.

היא אמרה לעשות בדיקת בטא בזן הוסת הבאמבולבלת כרגע
אני ווידאתי קודם כל איפוס בטאshiran30005

ואז ידעתי שזה בסדר.

הריון חדש מן הסתם יעלה את הבטא מחדש אם היא כבר מאופסת.

אני נכנסתי להריון ישר אחרי ההפלה בלי מחזור כך שזה אפשרי

ומה הרופאים אמרו על זה? שנכנסת להריון לפני הווסת.מבולבלת כרגע

לא חששו לשאריות שעדיים יש ברחם?

כמה שזכור לירקאני

הרופא אמר לי בזמנו כששאלתי על זה

שאם יש שארית רצינית אני פשוט לא אצליח להיקלט

 

כלום,עשיתי או"ס לוודא שנקי, בשילוב איפוס לבטאshiran30005אחרונה

וזהו

כשרציתי למנוע בין ההפלות (עברתי כמה) לקחתי נרות נכון שזה לא בטיחותי אבל אם משמיים צריך להיות הריון יהיה בכל מקרה

אני ממש מאמינה בזה

למה לא למנוע עם נובה רינג? או לחשוב על אפשרויותאני=)

נוספות?

נשמע לי קצת שהיא הולכת ראש בקיר , סליחה.

נובה רינג זה הרומונים? מעדיפה שלאמבולבלת כרגע

איזה עוד אפשרות יש? נראה לי שזה די חסום מכל הכיוונים...

עברתי הפלה טבעיתכחל

ולא אמרו לי את זה

כבר לא זוכרת אם וידאתי שהבטא ירדה, אבל לא קיבלתי הנחיה כזאת בכל מצב

לי לא נתנו כזאת הנחיהרקאני

בכל מקרה היינו אסורים מלא זמן בגלל ההפלה

ואז טבלתי והיינו מותרים שבוע וקיבלתי מחזור...

אבל התנהגנו כרגיל אף אחד לא אמר לנו שזה בעיה

אולי תלוי שבועחמדמדה
אבל לי בשבוע שבע שנפל לבד לא אמרו למנוע, ברגע שטבלתי אחרי ההפלה לא מנעתי
למה לא לעשות אולטרסאונד לשלול הימצאות שארית?21
אם הבטא התאפסה ואין שארית, לא יודעת אם יש סיבה למנוע.

ממש לא הכרחי....עברתי כמה ומעולםתלא מנעתינחת-רוח

ושאלתי כמה רופאים וקראתי בעצמי


אין חובה כזאת

יש מי שממליץ מסיבות שונות


ובמילא בהתחלה אסורים

ולבדוק שהבטא מתאפסת כדאי לא קשור לזה כדי לוודא שאכן הסתיים

הייתן נוסעות לנופש עם הילדים בצפון הגולן?הריון ולידה
 מבחינה בטחונית...
כןפאף

צפון הגולן שקט לחלוטין, גם לפני "ההפסקת אש".

רק ליישובים הדרוזים היה ירי, ומעט מאוד מאוד, לפני ההפסקת אש ....

אני בתהיות האם לנסוע לטייל בקיץ בגליל עליון

נגיד באזור שעל?הריון ולידה

ראיתי שב 8/6 היה אזעקות

זה לא ככ מזמן לא?

אין שם כתבמים לפעמים? באמת לא כזה מכירה את ההבדלים בין האזורים

8/6שקדי מרק

זה יום המלחמה עם איראן

לא משהו שמשקף.. היו אזעקות בכל הארץ

אין שם כטבמיםפאףאחרונה

היו שם אזעקות בשאגת הארי וממש מעט, באזעקות ביוני זה מאיראן....אם שוב יהיה בלאגן עם איראן הייתי מעדיפה להיות בצפון מאשר במרכז🤭

אחד המקומות הרגועים בארץ

צפון הגולן קרוב לגבול עם סוריההשקט הזה

היה לשם ירי גם מלבנון אבל הרבה פחות מלגליל העליון.

אז כרגע ממש סבבה לנסוע לשם

צפון הגולן שקט יחסיתשקדי מרק
כן, אם תהיה בעיה המקום יבטל לך גם ככהזיקוקים

ולא יקח סיכון

אנחנו סגרנו משהו בסביבה ובעלת המקום אמרה שאם יש משהו היא לא תיקח סיכון (במקומות האוהלים וכאלה אין מרחב מוגן)

בלי קשר קרוב לזמן הנופש אני אבדוק בעצמי את המצב ואראה אם מתאים לי ליסוע

אילו שימושים יש לחלב אם בנוסף לאכילה?רחללי
באופן קבוע פעמיים-שלוש בשבוע הקטנה לא מסיימת בקבוק במעון ואני שופכת כ100 מ"ל. יש משהו יעיל לעשות עם זה במקום לשפוך?
מתייגתרקאני

@שושנושי המליצה פה פעם על קרם גוף שהיא הכינה מזה

איך את זוכרת???????שושנושי
כבר מגיבה לךשושנושי
לשים באמבטיהתהילנה
זה מעולה לעור
תודה! אני יותר עושה כבר מקלחותרחללי
אולי לשים פחות בכל מנה?אוהבת את השבת
^^^ לחלק למנות קטנות יותריעל מהדרום
הבעיה שלפעמים היא כן שותה הכלרחללי
ואם היא תגמור מנה קטנה זה סיפור וזמן לחמם לה עוד. המטפלת לא תעשה את זה.
הבנתי.. אלופה את על השאיבותאוהבת את השבתאחרונה
בהמשך לדיון על משרות מקווהשזה בסדר לפתוח שרשור חדשנק-ניק

אני מתלבטת אם לשלוח את הבת שלי ללמוד הנדסת חשמל. אבל הייתי רוצה שיהיה לה אפשרות לעבוד גם במשרה חלקית בתקופות עמוסות יותר. תמיד חשבתי שכדאי ללמוד מקצוע שיש בה אפשרות לפחות למשרה חלקית

מה אתן אומרות?

לא שולחים את הבת ללמוד הנדסת חשמל וגם לא מקצוע אחר124816

בת שמספיק גדולה ללמוד הנדסת חשמל,

את לא אמורה לשלוח אותה,

היא אמורה לבחור ולהחליט,

את יכולה להמליץ ולייעץ (אם היא מוכנה לשמוע).


יודעת שזה לא מה ששאלת, אבל הרגשתי צורך להגיד.

מסכימה עם זה. זה מעניין אותה בכלל?המקורית
מעניין אותה מאוד. גם אם הניסוח לא מושלםנק-ניק
אחרי הרבה גלגולים ונסיונותכורסא ירוקה

למצוא את עצמי בעולם התעסוקה, גם ברמה האישית וגם כאמא, אני חייבת לומר שאני ממש מאמינה בהסללה של כל הילדים אבל במיוחד בנות למקצועות גמישים ועצמאיים.

מקצועות ההנדסה דורשים המון השקעה כשכירה, קשה למצוא משרה חלקית, אין צפי להקלה בעומס במקביל לעליה בשכר.  

מקצועות שבהם אפשר להיות עצמאי בהתאם לרמת העומס שרוצים ולהרוויח סכום לא רע -

רפואה, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, ראיית חשבון, כלכלה, עריכת דין.. 

להיות עצמאי זה אופי שלא לכולם ישכולנה
בעלי ואני שנינו במקצועות שיש בהם אפשרויות לעצמאות די בקלות, אבל עם ההפרעות קשב שאנחנו זה ברור לנו שזה לא בשבילנו
קודם כל זה דבר שאפשר לעבוד עליוכורסא ירוקה
אבל חלק מהמקצועות כאן מאפשרים שכר מצוין גם כשכירים
רק אומרת שבעלי עם הפרעת קשב והוא עצמאיהמקורית

אצלו זה דווקא הפוך - לא מסוגל להיות שכיר

זה עזר לו מאוד האמת למצות את פוטנציאל ההשתכרות והוא מוציא החוצה את היתרונות שלו בעבודה בצורה יוצאת דופן בעיניי. ב"ה

כנ"ל בעליסטודנטית אלופה
העצמאות נותנת לו המון ולדעתי הג'ינגול בחוץ- בעבודה גורמת לו לחזור יותר מרוכז ורגוע הביתה.
לא יודעת, כשבדקתי בעבר הבירוקרטיה שיתקה אותיכולנה
אי אפשר פשוט להתחיל, צריך כל כך הרבה דברים מסביב שזה נראה רחוק ולא מושג..

לבעלי זה אפילו לא אופציה, הוא צריך שמישהו ימסגר אותו אחרת הוא הולך לאיבוד.


יש אנשים שנותנים שירותים בזהכורסא ירוקה
ועוזרים למפות את היציאה לעצמאות ולטפל בבירוקרטיה. אם הענין הוא טכני יש לו פתרונות טכניים, אם זה פחד מעצמאות יש פתרונות אחרים
היופי במקצועות ההנדסהאמאשוני

שאפשר לעשות "הסבה" לתחומים אחרים שבהם השכר מזנק ונדרשת רמת מומחיות מסויימת

כמו:

ניהול מוצר

ניהול לקוח

עיצוב

ניהול מכירות

אפילו ניהול HR בהייטק אחרי השלמת לימודים מסויימים.

ושם קוצרים את הפירות.

אני חושבת שכן חשוב לעבוד במעבדה/ פס ייצור/ הבסיס של שרשרת המזון במקצוע

לרכוש ניסיון אמיתי בעולם התעסוקה,

לפעמים גם צריך תואר שני במנהל עסקים וכד' ששם נותנים כלים משלימים,

אפילו לא הייתי מגדירה את זה הסבה, כמו שזה בעצם תחומי תעסוקה שונים במהותם תחת אותה מטריית לימודים.


עבדתי עם לא מעט אמהות בעולמות השיווק והמכירה, מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד'

שבאות מעולמות ההנדסה, מוכשרות, מרוויחות יפה מאוד, צעירות, אמהות לקטנטנים.

כן נדרשת זמינות ואחריות, ולפעמים יש מגבלת שעות הפוכות מול לקוחות במזרח ובארה"ב, אבל לקוחות באירופה זה אחלה.

בהחלט אפשר לעבוד בצורה שפויה מאוד בשכר מכבד.

יכול להיות שההתקדמות תהיה יותר איטית בשנים מסויימות וזה בסדר גמור להוריד הילוך בהתאם לרצון באותם שנים זה לא תוקע את הקריירה.


אגב אצלנו הנדסת חומרה קלאסית בהחלט יכולה להתאים למי שמחפשת עבודה רגועה.

כן זה הייטק ויש נהלים ותרבות ארגונית של הייטק, והמשרות מוגדרות כמשרה מלאה, אבל יש תפקידים שמצליחים לשלב בין כל העולמות.

אבל היא לא בכיוון של המקצועות שמתגלגלים אליהם מהנדנק-ניק

היא מעוניינת בפיתוח עצמו.

אני חוששת שזה חיים כמעט בלתי אפשריים חוץ מהשכר הנחמד

זו כבר תהיה בחירה שלה כשהיא תגיע לגשראמאשוני

זה לא שלא תהיה לה שום אפשרות אחרת.

אגב יש לא מעט אמהות שבוחרות בעבודה אינטנסיבית במקביל לגידול ילדים.

זו בחירה לגיטימית, תלוי איזה סגנון חיים היא רוצה שיהיה לה.

כסטודנטית להנדסת חשמל כשהיא תצא לדייטים, זה לא שאפשר שלא לדבר על זה.

כאמא, אני חושבת שכדאי דרך שאלות ולא דרך אמירות לוודא שהיא חושבת על העתיד ומודעת לאפשרויות ולהשלכות השונות,

אם היא מדברת על העתיד בראיה מפוקחת, אז מעולה, ושיהיה לה הכי בהצלחה!

אני מגיעה מהתחום הזהכורסא ירוקה

אמנם לא מתחום החומרה אז אולי זה שונה אצלכם, אבל בתחום שלי עבדתי בכמה מקומות עם אופי שונה אחד מהשני, ועדיין יש כמה דברים בסיסיים שמשותפים לכולם.

המעבר ממהנדס למשרות האחרות שתיארת הוא לא קל כל כך ובטח לא בשוק של היום, גם לאנשים עם הרבה נסיון. היציבות היא לא גדולה, לא בקורפורייטס ולא בסטרטאפים. בממשלתי כן, אבל השכר שם נמוך יותר והדרישות מקובעות יותר (קשה לקבל עבודה מהבית למשל, השעות נספרות עם שעון וכו)


אמהות סביבי (גם במקומות העבודה וגם בקבוצות שאני חברה בהן) בעולמות האלה נדרשו להרבה מאד ויתורים בבית, ברמה של כאלה שהיו להן בייביסיטר לפיזור הילדים בבוקר ואחת לאיסוף בצהריים. חלקן לא נצרכו לבייביסטר כי היה מישהו מהמשפחה שיעשה את זה אבל הנקודה היא שהן בקושי ראו את הילדים. לחלקן זה התאים בלי בעיות, חלק אחר סבל מאד מהסידור הזה.


אחת הנקודות העיקריות מבחינתי זה הצפי לשנים שאחרי ההתמקצעות. כל המהנדסים שאני רואה סביבי עובדים המון שעות, גם מי שיש לו ותק משמעותי. נכון שאצל חלק זה מבחירה אבל בהרבה מקומות עבודה אין אופציה אחרת, גם אם יש עבודה מהבית או שבדרגים בכירים יותר הזמן גמיש, עדיין צריך להיות זמין מאד ולהקדיש המון המון שעות.


מקצועות אחרים שאני רואה מסביב, מאלה שפירטתי למעלה, אלה מקצועות מאד מתישים בשנים הראשונות שגם השכר ההתחלתי שלהם לא מנצנץ כמו בהייטק, אבל אחרי כמה שנות התמחות והתמקצעות, אפשר לעבוד בהיקף ובשעות שמתאימות לך, בלי זמינות מחוץ לשעות (גם קביעת תורים יכולה להיעשות בשעות שמתאימות לך) ובשכר גבוה מאד.

בסופו של דבר, מהנדס בן 40 צריך לעבוד משרה מלאה ולהיות זמין אם הוא בדרג בכיר. היציבות שלו במקום העבודה מוטלת בספק והקושי למצוא עבודה בגיל כזה מתחיל לעלות.

רופא (כשם קוד לכל אחד מהמקצועות שפירטתי) בן 40 יכול להרוויח מעולה ממשרה חלקית מאד שאותה הוא עושה מכל מקום שהוא בוחר, הוא בוחר מתי להיות זמין, והיציבות וההערכה לנסיון שלו רק עולים עם הגיל עד גיל די מבוגר.


בעיניי עבור כל אחד ברור שהבחירה העדיפה היא באופציה השניה, אבל בטח בשביל הורים שהרבה פעמים רוצים או צריכים גם גמישות וגם הכנסה טובה ויציבה

תראי בגדול אני מסכימה איתךאמאשוני

ונשמע שבאמת עשית בדיקת עומק.

אבל אם להיכנס לפרטים, אני חושבת שמה שאת מכירה מקרוב נשמע לך קשה יותר,

לעומת מה שאת מכירה מרחוק שנשמע קל יותר.

אני לא חושבת שזה ככה.

יש גם וגם בהכל, ושום דבר לא פשוט, והכל עביר.

בסוף זה תלוי בפרטים ובהזדמנויות ופחות בכל השוק.

אני למשל בכל השנים שעבדתי בהייטק (לא בתפקיד טכנולוגי)

מעולם לא נתקלתי באמהות צעירות מהנדסות בתחום החומרה שהיו צריכות בייביביטר גם בבוקר וגם בצהריים. בתפקידים הקלאסיים עבדו 8:00-16:0 כזה.

ועבדתי עם נשים מוכשרות מאוד שקיבלו קידומים והעלאות שכר יפות.

בתפקידים האחרים שיש יותר גמישות אבל גם יותר אחריות

היו כאלה שיצאו ב15:00 קבוע וממש עפו עליהן!

(אני חשופה לנתוני נוכחות ושכר באופן גורף אז זה לא מפרשנות או השערות) החיסרון שצריך להיות זמין מחוץ למשרד במקרה הצורך.


לגבי מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד' אני באמת לא יודעת מה המסלול שעשו כדי להגיע לזה, רק יודעת שיש להם תואר בהנדסה והן צעירות.

לגבי חוסר יציבות, זה נכון. באמת זה תחומים שקל לחתוך בהם תקנים.


למה ללכת ללמוד הנדסה ולא רפואה או משפטים או כלכלה,

מניחה שיש לזה חסרונות, אבל מי שיש לה נטיית לב חזקה דווקא לזה, שם היא תצליח יותר.

ויחד עם זאתאמאשוני
אני חושבת שממש חשוב מה שאת כותבת, ושכדאי מאוד שהפותחת תתן לבת שלה לקרוא ולחשוב על זה.
זה די מרשים הנתונים שאת מתארתכורסא ירוקה

אני מכירה את זה רק מנשים שבקושי ראו בית. על עצמי אני יכולה לומר שלא היתה לי בייביסיטר לפיזורים ואיסופים ולא יכלתי לעבוד יותר מ6 שעות ביום (הגנים נפתחים ב7 וחצי ונסגרים ב16 וחצי, יש ביניהם מרחק נסיעה וצריך גם לנסוע לעבודה שעה וחצי מינימום בהלוך שעה מינימום בחזור), אז זה היה הרבה מעבר ללבוא ב8 ולא ב15 אלא יותר כמו לבוא בין 9 ל10 ולצאת ב14. אין לי מושג איך עשו את זה הנשים אצלכן.


אני חושבת שכמו שכתבת הכל קשה אין דבר כזה עבודה קלה. אני פשוט מכירה אישית מהסביבה הקרובה (משפחה קרובה חברות טובות) אנשים ממספר מקצועות שרשמתי ואני רואה שבמקצועות האלה השנים הקשות הן הראשונות, והן קשות, אבל אחכ יש ממש הקלה והעסק די רץ. לעומת כל המהנדסים בסביבה שלי כולל אותי, שישר מקבלים שכר יפה אבל קשה עד בלתי אפשרי להוריד את הרגל מהגז אם רוצים להישאר רלוונטיים.

אישית אני מעדיפה לתת מאמצים בהתחלה ואחכ להיות בנחת, אבל אני גם לא קרייריסטית באופי שלי אז זה בטח משפיע

ממה שאני מכירה גם במקצועות האלה לא קל להרוויח טוברחללי

זה כן אפשרי, אבל צריך להיות מעולה ולעשות שיווק טוב כדי למשוך לקוחות כעצמאי.

גם צריך להתאים את שעות העבודה לפעמים ולפתוח גם אחהצ.

בכל מקרה אין לי ניסיון עם המקצועות האלה, אבל נקודה חשובה בעיני זה שבמקצועות ההנדסה המשכורת גבוהה מההתחלה, ומי שחי באופן מחושב וחוסך ומשקיע חלק משמעותי מהמשכורת כבר בגילאי ה20 המוקדמות, יצבור פער גדול על מי ש10 שנים לפחות ירוויח משכורת שאי אפשר לחסוך ממנה ורק אז יתחיל להרוויח ולחסוך (אפקט ריבית דריבית).

בהתחלה צריך להתמחותכורסא ירוקהאחרונה
ואז משווקים, זה נכון. אני לא חושבת שזה שונה משמעותית משכירים. כשחברת הייטק מפטרת מחלקה שלמה גם הם עובדים קשה מאד בלשווק את עצמם, לא בצורה של פרסומות ופלאיירים בפייסבןק, אבל לשפר את הקוח בעוד ןעוד צורות, לשלוח לאלף מקומות, לקחת סדנאות על הכנה לראיונות. כל עובד צריך לשווק את עצמו, וכולם צריכים להיות טובים בתחומם כדי להצליח ולהתקדם.

אני לא חושבת שכל החיים זה רק ריבית דריבית וכמה כסף מספרית נצליח לחסוך. בסופו של דבר לדעת שאת צריכה להשקיע בהתחלה כמה שנים קשות ואחכ קל יותר, לי אישית נראה הרבה יותר קל מאשר להצטרך לעבוד קשה כל החיים רק כי ככה במשך כמה שנים מוקדמות היה אפשר לחסוך כמה אלפים יותר. גם לשמירה של האנרגיה שלנו יש משמעות

האמת שבשלב הזהאיזמרגד1

אני מתלבטת כמה כדאי להתחיל ללמוד כל מקצוע שהוא לא 100% מול אנשים. הבינה המלאכותית מתפתחת במהירות מטורפת ולא בטוח בכלל שעוד 4 שנים כשהיא תסיים את התואר עולם התעסוקה יראה אותו דבר, עוד 10 שנים הוא בטוח ישתנה...

זה לא ממש תשובה על מה ששאלת, סתם תהיה כללית על  כמה כדאי בכללי להשקיע בתואר היום...

משרה חלקית היא לא ערובה לאיזון חיים- עבודהאמאשוני

למשרה חלקית יש חסרונות רבים.

עדיף לשים דגש על גמישות בשעות העבודה, עבודה מהבית וגמישות בנפח התפקיד.

משרה יכולה להיות מוגדרת 7 שעות עם נפח עבודה של יותר ממשרה מלאה,

ומשרה יכולה להיות מוגדרת 9 שעות עם נפח עבודה של 7 שעות שפויות.

משרה יכולה להיות 7 שעות+ נסיעות

ומשרה יכולה להיות מלאה ללא נסיעות כלל.

הדרך לקבל את המשרות השפויות והמתגמלות ממה שראיתי, זה להשקיע כמה שנים במשרות סטנדרטיות, להשקיע בפיתוח קריירה, להיות צעד לפני כולם.

הכוונה לחקור, להסתקרן, ללמוד עוד, להבין מהמומחים מה הם יודעים וממש לשאוב מהם ידע והתמקצעות. ליצור קשרים מקצועיים.

לראות איך קולגות ממחלקות אחרות מתסכלים,

לצבור שם טוב.

לשקף החוצה את העשיה ואת התועלת שמופקת מהעשיה (עוד נקודה שנשים ככלל חלשות בה מאוד)


בהתחלה כולם מתחילים כג'וניורים, אבל בהמשך כל אחד ומה שהוא מצליח להתקדם בו והידע הניסיון והיכולות שהוא מביא.

ואז אפשר לדרוש תנאים שהמעסיקים מסכימים להם כדי לקבל עובד טוב וחיוני.

היום למצוא מועמדים זה קל יחסית.

אבל לגייס עובד טוב, זה כבר קשה ממש ואני מכירה את זה מבפנים.

את הקושי הזה של המעסיקים כדאי לתפוס ולהבין מה מונע ממאות מועמדים להיות העובד המוצלח שהם מחפשים ולסגל את המיומנות הזו.

לדעתי דווקא לאמהות יש את הדרייב להוכיח מה הן שוות, כדי להצליח לקבל את מה שהן רוצות. זה גם עניין של אופי וגישה לחיים באופן כללי, וגם ניהול סדר עדיפויות. לדוגמה בחופשת לידה (במיוחד אם מאריכים) זו הזדמנות נהדרת ללמוד עוד על שוק התעסוקה, השינויים, לבדוק את נקודת המבט של המעסיק, לבדוק איפה זה פוגש את היכולות והדרישות שלי, לרכוש ידע באופן עצמאי ולהשתדרג לקראת התפקיד הבא.

אני חושבת שהרבה פעמים יותר ממה שהמשרה עצמה מגבילה, הגישה היא עצמה המגבילה.


למשל מי שרוצה לעבוד 7 שעות,

יכולה לרשום את זה על גבי הקורות חיים, לציין זאת כדרישת סף בראיון הטלפוני, לבוא בגישה של אני עובדת 7 שעות תתאימו את עצמכם אלי,

או לכוון לוויב של אני עובדת חרוצה ומשקיעה, מביאה ערך מוסף הרבה מעבר לשעון, אמנם אני יוצאת מוקדם אבל תראו שבהתנהלות נכונה של שני הצדדים זה יהיה בסדר, ובכל מקרה אם יש משהו דחוף אני זמינה גם בערב מהבית, ולתת הרגשה שיש על מי לסמוך.

יש מקצועות ותפקידים שהגישה השניה לגמרי יכולה לתפוס ולאפשר להינות משני העולמות.

התואר הראשון שלי בהנדסת חשמלהריון ולידה
אומנם מאז התקדמתי לתארים מתקדמים והיום אני יותר עוסקת במחקר בסיסי אז זה קצת סוג אחר של משרה. בשנים הראשונות באמת בעלי יותר היה עם הילדים (הוציא והכניס מהמסגרות) בהמשך כשכבר צברתי וותק אני התגמשתי יותר עם השעות (מגיעה מוקדם ויוצאת באזור 2 וחצי) והוא התפתח יותר עם הקריירה שלו. היום אנחנו במצב די מאוזן ושווה מבחינת עבודה בית. לא בטוחה שמשרה כמו מורה למשל הייתה מביאה אותנו למצב יותר מאוזן משפחתי - בזכות השכר הגבוה שלי בעלי לא היה חייב לעבוד מלא שעות וכן ראה את הילדים הרבה ויכל גם להתפתח בעצמו לקריירה עם שכר גבוה. וברוך ה' מבחינה כלכלית זה מאוד עוזר ששני בני הזוג משתכרים טוב אין לחץ כלכלי בכלל ואפשר לחסוך ולהשקיע לעתיד של הילדים בקלות. לדעתי אם היא מתחברת לתחום אין שום סיבה מראש שתגביל את עצמה למשרה פחות רווחית. בהמשך החיים מוצאים איך להתגמש ולאזן עם משפחה.
אכפת לך לפרט על האופציות?נק-ניק
היא למשל נבהלת מהרעיון של תואר שני כי היא לא רוצה להצטרך ללמוד עוד שנים 
אם הבת שלך רוצה ללמוד הנדסת חשמלשקדי מרק

הייתי משתפת אותה במחשבות שלך ובחששות שלך

פותחת אותה לעוד מקצועות שיכולים לדעתך להתאים לכישורים ונטיית הלב שלה.

ושתחשוב על זה..

בסופו של דבר שילוב בין בית לעבודה הוא אף פעם לא קל, והיא תמצא את האיזונים שמתאימים לה. 

אולי תראי לה את השרשור הזהשיפור
שתבין את היתרונות והחסרונות ותוכל לקחת אותן בחשבון בשיקולים שלה. בסופו של דבר אלו החיים שלה שהיא בונה, וכל החלטה שהיא תקבל תשפיע עליה בכל כך הרבה דרכים בהמשך שממש חשוב בעיניי שההחלטה תהיה רק שלה. ומצד שני גם מאוד חושב שתהיה מודעת במידת האפשר לשיקולים ולהשלכות האפשריות של כל בחירה.

ואני מסכימה שגמישות היא שיקול משמעותי, אבל גם משכורת מאוד משמעותית, שלרוב תהיה הרבה יותר גבוהה בהייטק מאשר בתחומים יותר גמישים.

ממש תודה לכולן על התשובות המפורטותנק-ניק
אני אראה לה את התוכן של השרשור.

שאלה נוספת שאנונימית ואמאשומי כתבו על זה קצת זה אם יש אופציות של פחות שעות במשרות של הנדסת חשמל 

אולי יעניין אותך