מה עמדת בנט כלפי פריימריז בציונות הדתית? תלוי מתי אתם שואליםמרדכי

בס"ד

 

אזהרת קריאה: הדברים מועתקים מדברים שכתבתי אתמול והם לא נכתבו מפוזיציה מסויימת, מי שלא יכול לקרוא אותם ככאלה, מוזמן לדלג כבר עכשיו לשרשור הבא.

 

 

"זה לא חשוב ולא מעניין" אמר נפתלי בנט בראיון שפורסם בשבת האחרונה בעיתון מקור ראשון בזמן שנשאל במרומז על פריימריז בציונות הדתית. לדבריו "כל הכוחות של הציונות הדתית צריכים להתעסק עכשיו באיך לעזור לעם ישראל, ולא במי יהיה מקום 13 במזכירות המפלגה".

 

על פניו נראה שבנט באמת עסוק רק בטיפול בקורונה, אלא שלא זו הסיבה היחידה למה הוא מתנגד לפריימריז. הרי זו לא הפעם הראשונה בשנה האחרונה שבנט מתנגד לפריימריז פתוחים בציונות הדתית, הוא אפילו היה הראשון להתנגד אליהם, עוד לפני הרב פרץ, כשהנושא עלה לפני הסיבוב השלישי.

 

הסיבה לכך שאחרי הסיבוב הראשון שבו בנט נכשל במיזם הימין החדש, המעמד שלו בציונות הדתית ירד. עד כדי כך שהערכות היו ששקד וסמוטריץ יעקפו אותו כאשר שקד לוקחת את ההנהגה וסמוטריץ נהפך להיות הדמות הדומיננטית מתוך המגזר.

 

כעת בנט נמצא באמצע שיפור המעמד שלו. אם מועד ב' הגיע לו מן השמיים כגלגל הצלה, הקורונה היא עבורו כבר מתנה משמיים שבנט מנצל בשתי הידיים. בזכות הקורונה (והישיבה באופוזיציה) הוא לא רק עולה בסקרים, אלא הוא שיפר פלאים את מעמדו שירד בציונות הדתית. הוא כבר לא בנט ש"השתמש וזרק" אלא בנט המנהיג שלא רואה בענק.

 

אקח את זה ברשותכם צעד נוסף.

אתמול בצהריים, סביבות 13:40, אמר בנט במסיבת העיתונאים שהוא כינס שהממשלה הנוכחית היא הגרועה ביותר בתולדות ישראל וחייבים להחליף אותה מיד אחרי שמטפלים בקורונה. כשעה לאחר מכן עומד יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, ממשיך את דבריו של בנט, ואומר: אם נתניהו מתפטר תוך 48 שעות יש ממשלה של יש עתיד-תלם, ליברמן ובנט.

 

התשובה של בנט לדבריו של לפיד הייתה חד משמעית: לא יקום ולא יהיה. בהתחלה הוא אמר שהוא לא יצטרף לממשלה עם המשותפת, לאחר מכן זה התרחב גם לא יצטרף לממשלת האנרכיסטים (הכוונה לחברי יש עתיד שקראו לא להקשיב להנחיות הממשלה). הסיבה להתנגדות החריפה כל כך של בנט לאמירה די חסרת משמעות שנשמעת מיו"ר אופזיציה וזה התפקיד שלו, היא שלבנט במצבו הנוכחי אסור בשום פנים ואופן להצטייר כמי שיש סיכוי שיעשה עסקים עם יאיר לפיד ויחבור אליו. חלק מאיבוד התמיכה בעבר בבנט, שאותה הוא שיקם די מהר, הייתה אותה ברית עם לפיד אחרי בחירות 2015. בנט יודע שאם הוא באמת רוצה לקחת שוב את הרפיימריז האלה בענק, לבור שלפיד כרה לא אתמול, אסור לו ליפול פעם נוספת.

 

 

הראיון המלא עם נפתלי בנט במקור ראשון:

https://www.makorrishon.co.il/news/247427/

קראתי את הראיוןבן מכיר
הוא לא שינה את דעתו. מהראיון ברור שהוא חושב שצריך פריימריז אלא שהוא חושב שזה לא הזמן המתאים להתעסק עם זה.
שינה את דעתו ממתי?מרדכי

בס"ד

 

מאז הבחירות בנט לא נקט עמדה בנושא של פריימריז, לפחות אני לא זוכר כזאת וגם לא מצאתי כזאת ביומיים האחרונים. פעם אחרונה שהוא הביע את דעתו הייתה לפני הבחרות השלישיות שאז הוא התנגד נחרצות לפריימריז. גם בראיון שנתן בנט לעיתון 'משפחה' הבת לא זכור לי שהוא דיבר על זה.

 

לכן אני שואל מאילו מילים ברור לך שזאת דעתו?

בנט עושה הכל לפי פופוליזםספק

הוא בעד סירוב פקודה לפנות יישובים? כן, אצל נסים משעל... אבל אז קמה סערה, אז הוא לא. 

הוא בעד שיטת השוברים בחינוך? כן... אבל אז הוא מונה לתפקיד שר החינוך והבין שארגוני המורים יאבקו בו אז לא. 

הוא בעד פריימריז? כן... אלא אם יש סיכוי שיפסיד ואז לא. 

הוא בעד שוק חופשי? כן... אבל אז הוא מתמנה לשר הכלכלה ודי שוכח מכל הענין. 

הוא בעד שיוויון זכויות לאבות הגרושים? לא, הוא חבר לשולי מועלם... אבל אז הוא חבר למתן כהנא ועכשיו הוא כן. 

הוא בעד הליך משפטי תקין? כמובן... כשהיה מדובר באלאור עזריה הוא אמר: "תהליך החקירה זוהם באופן חמור כאשר ראש הממשלה ושר הביטחון חרצו את גורלו" ... מצד שני, כשמדובר בנוער גבעות, אז עינויים לא מזהמים את ההליך והוא בעד להוציא הודאות בצורה הזאת. 

הוא יפרק את הממשלה אם לא יקבל את תפקיד שר הביטחון? כן... אבל אז ביבי מסרב, אז הוא כבר לא... 

 

 

בקיצור, אין לו עמדה בנוגע לשום דבר. 

 

כן...כדרכם של פוליטיקאים....מישהו כל שהוא
אם יש פוליטיקאי שיתמוך בפרימריז בתקופה שלא טובה לו ,צריך רק על זה לא לבחור בו .הוא כנראה ישר מידי בשביל להיות פוליטיקאי
מקווה שאי ההצבעה שלהם היוםברגוע
תזכיר לכולם מה בסוף הדעות של בנט ושקד בנושאי דת
מי שעוד לא זוכר, גם לא ייזכרמיכאלצ


מי שלא נזכר מהצעת אי האמון לפני שבועיים...אריאל יוסף

בנט הצביע: להפיל את הממשלה בגלל אפליית הלהט"ב - כיפה

 

לגופו של עניין, בכנסת - בכל כנסת - יש משחקי קואליציה-אופוזיציה בלי סוף

(אמנם, איני זוכר כבר שנים אופוזיציה פעילה ויעילה כמו הנוכחית).

 

בנוסף, פוליטיקה היא אומנות של שת"פ, וכמו שיש אילוצים קואליציוניים,

לפעמים גם באופוזיציה יש הסכמים כאלה ואחרים שבלעדיהם א"א לקדם שום דבר,

ויש מהלכים שכל אופוזיציונר יתמוך בהם גם אם הוא לא שלם איתם.

 

אני מניח שברור גם לך ולאחרים כאן - לפחות אלו שיש להם קצת יושר -

שראשי הימין החדש לא רוצים *לאסור* טיפולי המרה,

לא פחות מכך שאינם רוצים להתגרות סתם במצביעים ליברליים פוטנציאליים.

 

לא בשביל חוק שאין היתכנות שייכנס לספר החוקים בכנסת הנוכחית,

ורבים מחברי הכנסת לא רצו להשתתף במשחק הקריאה הטרומית שלו מסיבותיהם.

 

היו קיזוזים שהם דבר מקובל לחלוטין בכל הצבעה במליאה,

ובין המקוזזים היה, למשל, חה"כ שלמה קרעי, שלא חשוד בעמדות בעייתיות במיוחד בנושאי דת.

כמוהו נהגו גם חלק מחברי ימינה.

בנט לא רוצה פריימריס כי מעמדו בציבור הדת"ל לא משהו.איתן גיל

התחזקותו בסקרים הארציים באה על רקע עליה בתחלואת הקורונה שנזקפת לחובת נתניהו בין אם זה נכון ובין אם לאו. כך או כך, היא לא משתקפת בציבור הדתי לאומי שזוכר לו את פיצול הבית היהודי.

 

 

אגב,מרדכי

בס"ד

 

ייתכן מאוד וההחלטה להחליף דוברת ולקחת אתהילה ניסן פרידמן (עורכת העלון הנקרא ביותר בציבור הדתי לאומי 'שביעי'), בתור דוברת חדשה מעידה על כוונותיו לחזור לאותה עמדת מפתח בציבר הדתי לאומי. לדעתי הוא גם לאט לאט מצליח.

דרוש שינוי אסטרטגיה, ולא שינוי דובר/תאיתן גיל

הציבור הדתי לאומי הוביל עד לא מכבר את רעיון ארץ ישראל עד שבאו טראמפ ונתניהו, וגנבו את הקרדיט. יאמר ללא כחל וסרק, אם האמריקאים יתנו אור ירוק- תהיה ריבונות, ואם לא יתנו- לא תהיה ריבונות. הציבור הדת"ל הוא כגלגל חמישי. 

 

לכן כדי להשאר רלוונטיים בכנסת, ולא לרדת אל מתחת ל- 6 מנדטים, צריכים להניף מחדש את דגל אופיה היהודי של המדינה, ועם כל הכבוד, בנט לא מתאים לזה מסיבות אובייקטיביות שלא צריך לפרט.

 

סוגית הקורונה עושה לו נעים בגב ובסקרים, ועל הנמר הזה אפשר לרכב עוד חודשיים, שלושה... ואולי עשרה חודשים נוספים. בל נשכח שהוא היה שווה 20 מנדטים בסקרים, וכעבור שנה לערך לא עבר את אחוז החסימה.  

אתה יודעסי שארפ

שאם לאחר הבחירות, נתניהו יהיה חייב את ימינה להרכבת קואליציה, וימינה תתעקש על ריבונות(אפילו על שטחי C), הוא יעשה את זה אפילו אם ביידן יבחר?

לדעתי, זה תלוי בנשיא ארה"ב הרבה יותר מאשר בימינה.אדם כל שהוא

לא רואה סיטואציה שבה ימינה תצליח לדחוף את נתניהו לעימות חזיתי עם ארה"ב.

אולי במקרה שארה"ב לא תתנגד, ונתניהו יהסס, ולימינה יהיה כוח פוליטי רלוונטי, היא תוכל להשפיע.

אם זה המפתח של נתניהו לממשלה ולחסינותסי שארפ

הוא יאלץ ללכת על זה בלחץ כבד.

לא רק ימינה יכולה להפעיל לחצים...אדם כל שהוא

בפוליטיקה אסור לשכוח שאתה לא שחקן יחיד.

 

לארה"ב יש הרבה מאוד מנופי לחץ על ישראל, בטחוניים וכלכליים, ואם זה יהיה מספיק חשוב לה, היא תפעיל חלק מהם.

 

חלקם, עשויים להשפיע גם על ימינה עצמה, ואם לא עליה, על שותפות אחרות בקואליציה, [כולל ח"כים בליכוד, שזו עשויה להיות הזדמנות פוליטית בשבילם] שיכולים להודיע שהם לא יתמכו בקואליציה אם הולכים למשבר חמור עם ארצות הברית.

יכולים להיות גם גורמים שאינם שותפים טבעיים לקואליציה, ויוצעו להם הצעות מרחיקות לכת תמורת הצטרפות, אם לא תשאר לנתניהו ברירה אחרת.

 

[וסתם נקודה למחשבה - אתה חושב שכל הסיבה שעדיין אין ריבונות, היא שמפלגת ימינה לגלגוליה השונים לא דרשה את זה/הקואליציה לא הייתה תלויה בה? וכנ"ל לגבי בנייה חופשית בכל שטחי יו"ש כולל יישובים חדשות? מהפכה מהותית בבית המשפט העליון?]

 

 

אני יודעאיתן גיל
שמי שנתנה יד למגרון, עמונה, ונתיב האבות, קטן עליה לוותר על ריבונות ביו''ש. אבל ימים יגידו.
אתה מתכוון למפלגת הליכוד, כן?עוד סתם אחד
אז הם כבר ויתרו על ריבונות ביו"ש, לידיעתך. כנראה אינך מעודכן מספיק.
שניכם צודקיםמיכאלצ


אני לא דובר הליכודאיתן גיל
אבל מהמעט שאני יודע וזוכר הותנה שהריבונות תוחל בתיאום עם האמריקאים, ועכשו הם גוררים רגליים כי יש להם עניינים פנימיים חשובים יותר לעסוק בהם
אה... אז זה ההסבר הפעם. תודה.עוד סתם אחד
אני התייחסתי פשוט לעניין ה'עמונה, נתיב האבות' וכו' - לא זכור לי שהליכוד עשו משהו כדי למנוע את זה.

לידיעתך - אם כשמישהו מנסה לסנגר על בנט אתה מיד קורא לו 'נפתליסט', אל תתפלא שבורים שאתה דובר הליכוד...
זה בצחוקאיתן גילאחרונה
ההסבר האמיתי הוא שימינה מעדיפה להטריל את הכנסת בהצעות חוק פופוליסטיות במקום לאסוף 61 חתימות להחלת ריבונות.
אור של חנוכה שלי...סיעתא דשמייא1
...ראוי שיצויין בכל דרשה השבת את האור הגדול של הארוע המטורף שהיה ביום ראשון . אור ששמו אחמד אל אחמד.


להרבה קשה לעכל את זה אבל לא במקרה השם שלח לשם שינוי איסלמי ערבי לעצור את היורה מלהתקרב למקום הארוע.


חשוב להנהגה  לאמר בכל רם במיוחד ליהודים יקרים כאלה שלא צריך להתלהם ולהכליל ולאבד תקווה.


אותי הוא הציל אישית.

גם בת פרעה הצילה את משה, זה לא גרםקעלעברימבאר

לשאר להיות טובים לישראל. תמיד יש חריגים.

 

גם בגרמניה בשואה היו חסידי אומות העולם.

 

גם אצל הכנענים היה איוב.

דייקת הפעם קאלימבערנקדימון
את המציל שיצא מהכלל באמת צריך להעלות על נסהסטורי
ולהוקיר לו טובה, בדיוק כמו את היחידים בגרמניה הנאצית שהצילו יהודים, בפולין, באוקרינה. כשהכלל כמעט כולו, מההנהגה ועד כמעט אחרון הקבצנים הסגירו יהודים. (אגב, בעזה בשמחת תורה לא היה אפילו אחד...)


אסור שהעובדה שהיה אחד כזה, תסמא את עיננו מלראות שכלל הערבים המוסלמים שונאים אותנו, מתחנכים על שנאתנו ומחכים לג'יהאד הגדול שבו ישמידו אותנו.


לא נשכח לרגע על שם מי הם קוראים כיכרות, את הפוסטרים של מי תולים בבתי הספר, את מי הם מעריכים ובדרכו של מי האיממים מאינדונזיה ועד ארה"ב מדריכים ללכת.


ממליץ מאוד לעקוב אחרי צבי יחזקאלי, שמביא מידי פעם 'פנינים' מדרשה בפני אלפי אנשים במסגד במיאמי/פריז/לונדון. את ההמונים שצועקים "ח'ייבר ח'ייבר יא יהוד" - ומכריזים בלי להתבלבל את מה הם רוצים לשחזר.

יופי אז אתם טוענים…סיעתא דשמייא1

… שזה מקרה. השם לא גרם שדווקא מוסלמי ערבי יעשה את את זה ואל לנו ללמוד מזה כלום.

דרך אגב אם רק 50 אחוז מערביי ארץ ישראל יחליטו לנהוג כמו אותם טרוריסטים לא היה עוזר שום שב"כ או מוסד או משמר הגבול או משטרה. הזחיחות שלכם מדאיגה.

מה הקשר מקרה?הסטורי

מה החשבון של הקב"ה, איני יודע.


אני כן יודע שלאדם יש בחירה והדת המוסלמית בחרה להיות דת של חרב "דין מוחמד בסייף". אני יודע שהם מחנכים שהפרמטר למוסר זה מעשיו של הנביא ומלמדים איך הנביא הורה וישב לראות איך חתנו עלי שוחט בידיו שבע מאות יהודים אחד אחרי השני.

אני יודע ששום דבר מהזוועות של שמחת תורה, של מעלה עקרבים, של תרפ"ט, הם לא המציאו בדור הזה - הכל מוחמד ואנשיו כבר עשו.


העובדה שיש אחד שהתעורר אצלו רצון לצדק ויושר - בהחלט מעלה אותו על נס ויהיה לו גם חלק לעולם הבא, יחד עם כל מצילי היהודים בכל הדורות. אבל אסור להתבלבל מהיחיד ולחשוב שזה הכלל כשהכלל מחנך להפך.

לכלל של אנשים אין בחירה, יש בחירהקעלעברימבאר

לפרט אם לזרום עם מה שהכלל עושה, וגם בחירה של כל הפרטים האם למשוך את הכלל לכיוון אחר מהמגמה הטבעית שלו. אבל זה שהאסלאם הוא דת של חרב ושל מידת הדין וזה שהערבים המציאו אותה, ושעמים מסוימים אימצו אותה. זה ברוב המקים קשור לנטיה טבעית סוציולוגית שה' הטביע בעמים בעזרת גורמים טבעיים, וכמובן לפרטים יש יכולת להשפיע על גורל הכלל, במיוחד על אורך התהליך ועל כמה תופעות כואבות יתלוו אליו.

 

בעם ישראל לפרט בבחירתו החפשית, יש יכולת יותר להשפיע על גורל הכלל , מאשר אצל האומות. אבל גם באומות יש

נכון, אבל כל עוד שהפרט הוא חלק מהאידיאולוגיה הזאתהסטורי
כל עוד שהוא משתתף בנאומי ההסתה במסגדים, כל עוד שהוא שולח את בניו לבית ספר על שם רוצחים שפלים, כל עוד שהוא מאמין שהנביא לא יכל לטעות ומה שהוא עשה - מוסרי, הוא חלק מזה עד שיוכיח אחרת.
מסכים, לא באתי לחלוק. רקקעלעברימבאר
ציינתי שלכלל אין כל כך בחירה, ושזה שהאסלאם רצחני זה קשור לטבע האומה, כמו הלכה שעשיו שונא ליעקב
אתה נביא? כי יש לי עוד כמה שאלותנקדימון
זה לא מקרה, אבל לנסותקעלעברימבאר
ללמוד דברים לא קשורים ממקרים ולהסיק מסקנות להתנהגות בפועל מהם, זה כמעט "לא תנחשו".


אולי ה' סיבב ככה בתור קריאה לערבים ולמוסלמים לדעת שאפשר גם אחרת. מקרה שנועד לעורר אותם לתשובה

יפה, אז אולי…סיעתא דשמייא1

… כדאי לעודד את זה מהצד שלנו?

לא. אני מבין, ברגע שהקיצוניות תדעך יהיה לנו בעיה נצטרך להתפשר. הרי החמס הוא נכס.

מה הקשר?!קעלעברימבאר
בהשוואה לרוצח אבו מאזן, חמאס הוא אכן נכס.איתן גיל
בערב שמחת תורה היה לחמאס מודיעין טוב יותר, ועם המודיעין הטוב יותר הם גילו שצהל במקרה הטוב ישן בעמידה, או שהיתה בגידה במקרה הפחות טוב... וחלויווה בדרך לאילת. וכו'. וכל השאר כתוב עלי ספר.
מי אמר את זה? מתי? מה היה ההקשר?נקדימון
ומה הוא אמר לפני זה? ומה הוא אמר אחרי זה?


אל תשתמש בשקר שאתה לא יכול לגבות.

רק 1 מתוך מיליארד? זה ייאוש, לא תקווה.נקדימון
ומכיוון שאנחנו יודעים מהי משנת האיסלאם, הקוראן ומוחמד - אז יוצא הדופן הזה הוא זה שצריך להסביר איך זה הגיוני שהוא עבר על מצוות דתו ותרבותו.
זה תלוי פרשנות, בדובאיקעלעברימבאר

יש זרם גדול של פרשנים מוסלמים שתומכים במדינת ישראל בשם האסלאם, כי כתוב בקוראן שארץ ישראל היא הארץ אשר *כתב* הבורא לבני ישראל. ובדרך כלל לפי האסלאם כשכתוב "כתב" הכוונה נשבע לנצח.

 

הרב שרקי נפגש עם אנשים כאלה בדובאי, והוא מקווה שהזרם שתומך בישראל יגדל באסלאם , במגמה עתידית שיצמח זרם באסלאם שייטען שעם ישראל הוא עם האלוקים הנבחר והתורה תקיפה ליהודים, שזה תחילת תיקון האסלאם שבן השפחה יודה שיצחק הוא בן הגבירה והמוביל, כמו שאומרים חזל "ויקברו אותו יצחק וישמעאל בניו" שנתן ישמעאל קדימות ליצחק, ומכאן שישמעאל עשה תשובה בסוף. או כמו שאומר הכוזרי שעיקר בעית האסלאם היא שהם לא מתפללים לכיוון ירושלים.


 

יחד עם זאת אסור להיות שאננים, ולדעת שאנו במלחמת דת מול רוב האסלאם שרוצים להשמיד את ישראל, ולהלחם נגדם מלחמת חרמה

זה יגיע בסוף, אבל אז הם יפסיקו להיות מוסלמיםהסטורי
אור החיים הקדוש, בראשית כ"ה ו':


ולבני הפילגשים וגו'. ולישמעאל לא אמר הכתוב שנתן לו מתנות ושלחו כי לפי מה שכתבנו (לעיל ט"ז ה') כי ישמעאל משפט קנייה יש בו ליצחק משולח ועומד הוא. ויש יום לאל איום משפט יעשה ויכיר נקנה לקוניו.


בסוף בני השפחה יכירו שהזכות שלהם היא לשרת אותנו, כמו שישמעאל עצמו בפטירת אברהם עשה תשבה. בנתיים אולי אותו אחד שעצר את המחבל, הוא מהיחידים שמקדימים את זמנם.

אין לנו שום צורך שישרתו אותנו, יש כן ענייןקעלעברימבאר

שהמעצמות יתמכו כלכלית בעם ישראל, מכיוון שעם ישראל הוא קטן ואף פעם לא יהיה בעל עצמה כלכלית של המעצמות, וטובה הכלכלית של עם ישראל היא טובת העולם כולו.  וזה כמו שהאומן מסייע חמרית לתינוק כי התינוק חלש מדי חמרית. "והיו מלכים אמניך ושרותיהם מניקותיך, אפים ישתחוו לך ועפר רגליך ילחכו".

 

לא יודע כמה הערבים יכולים לתמוך כלכלית בישראל,מאחר ואין להם כסף חוץ ממדינות הנפט.


 

כשהתכוונתי שיכרו שהם בן השפחה, הכוונה שיבינו מי מוביל את העולם מבחינה רוחנית - עם ישראל. ושהם מקסימום תפקידם זה להפיץ את המונותאיזם של ישראל בעולם, בחינת "דולה ומשקה מתורת רבו לאחרים".


 

(ואגב מבחינה משפטית לא נראה שישמעאל הוא העבד של יצחק מאחר שהוא בן האדון אברהם ולא עבד לאברהם. כשם שבני בלהה וזלפה לא עבדים של בני הגבירות)

הם מיעוט נדיר וחסר השפעהנקדימון

ממש כמו הפליט הסורי מאוסטרליה.

חסר משמעות באופן מוחלט.

 

מה שהופך את התגובה מרובת המילים שלך למיותרת. כשהמוסלמים האלה יהיו בכמות והשפעה כמו אוונגליסטים, תחזור לדבר איתנו.

כרגע הם מיעוט,גם הפרוטסטנטים בתחילתקעלעברימבאר

דרכם היו מיעוט. וראוי לטפח כאלה. כל תנועה מתחילה מקומץ.

 

שלא תהיה טעות. למרות שהרב שרקי נפגש עם האלה מדובאי, הוא בעד לכסח את כל אויבי ישראל המוסלמים ומבין שהמלחמה היא דתית. זה לא סותר בד בבד לעשות את זה, שזה לא ניסיון פשרה שמאלני-ליברלי נוסח "שיח בן דתי" של רבנים ליברלים או רפורמים (לעיתים גם רבנים גדולים משתתפים בזה בצדק מפני דרכי שלום, בדיעבד), אלא העלאת המימד הלאומי-אוניברסלי של עם ישראל כעם הנבחר עם האלוקים, שעניינו בין השאר להיות אור לגוים. גם הרב טאו תומך ברב שרקי בתנועתו של בני נוח


 

 

 

מה שהופך את הטקסט שלך למיותרנקדימון
בהקשר שבו אנחנו מדברים *כאן* עם המטומטם האוסטרלי. שחרר מהדחף שלך לשרבב מילים לכל מקום.
👍קעלעברימבאראחרונה
ברור שצריך להכלילזיויק
ולכל כלל יש יוצא מהכלל
הימור בחירות: מה תוצאת המנדטים שתהיה להערכתם?זיויק
תבססו בבקשה עם טיעונים ונתונים ותרחישים סבירים
מקווה שמפלגות חדשות ומקוריות יאתגרו את הקונספציהמתוך סקרנותאחרונה

אם אחרי אירועים כאלו נמשיך "להפטיר כאשתקד" (מ2 הצדדים!) המצב לא טוב.

הדרשה שבאמת היו צריכים לשאת בכל בית כנסת באוסטרליההסטורי

ובשאר הקהילות שעדיין בוחרות בגלות:

 

https://www.makorrishon.co.il/opinions/article/222773

 

@סיעתא דשמייא1 וכל פיצוליו

 

הדרשה מתחברת בטבעיות להפטרה:

(הציטוט מהכוזרי, מאמר שני)

 

(כג) אָמַר הַכּוּזָרִי: אִם כֵּן אַתָּה מְקַצֵּר בְּחוֹבַת תּוֹרָתְךָ, שֶׁאֵין אַתָּה מֵשִׂים מְגַמָּתְךָ הַמָּקוֹם הַזֶּה וּתְשִׂימֶנּוּ בֵּית חַיֶּיךָ וּמוֹתֶךָ, וְאַתָּה אוֹמֵר: "רַחֵם עַל צִיּוֹן כִּי הִיא בֵית חַיֵּינוּ", וְתַאֲמִין כִּי הַשְּׁכִינָה שָׁבָה אֵלָיו, וְאִלּוּ לֹא הָיָה לָהּ מַעֲלָה אֶלָּא הַתְמָדַת הַשְּׁכִינָה בָהּ בְּאֹרֶךְ תְּשַׁע מֵאוֹת שָׁנָה הָיָה מִן הַדִּין שֶׁתִּכָּסַפְנָה הַנְּפָשׁוֹת הַיְקָרוֹת לָהּ וְתִזַּכְנָה בָהּ, כַּאֲשֶׁר יִקְרֶה אוֹתָנוּ בִמְקוֹמוֹת הַנְּבִיאִים וְהַחֲסִידִים, כָּל שֶׁכֵּן הִיא שֶׁהִיא שַׁעַר הַשָּׁמַיִם. וּכְבָר הִסְכִּימוּ כָל הָאֻמּוֹת עַל זֶה. הַנּוֹצְרִים אוֹמְרִים, שֶׁהַנְּפָשׁוֹת נִקְבָּצוֹת אֵלֶיהָ וּמִמֶּנָּה מַעֲלִין אוֹתָן אֶל הַשָּׁמַיִם, וְהַיִּשְׁמְעֵאלִים אוֹמְרִים, כִּי הִיא מְקוֹם עֲלִיַּת הַנְּבִיאִים אֶל הַשָּׁמַיִם, וְשֶׁהִיא מְקוֹם מַעֲמַד הַדִּין, וְהוּא לְכָל מָקוֹם כַּוָּנָה וָחָג. אֲנִי רוֹאֶה, שֶׁהִשְׁתַּחֲוָיָתְךָ וּכְרִיָעְתָך נֶגְדָּה חֹנֶף, אוֹ מִנְהָג מִבִּלְתִּי כַוָּנָה, וּכְבָר הָיוּ אֲבוֹתֵיכֶם הָרִאשׁוֹנִים בּוֹחֲרִים לָדוּר בָּהּ יוֹתֵר מִכָּל מְקוֹמוֹת מוֹלַדְתָּם, וּבוֹחֲרִים הַגֵּרוּת בָּהּ יוֹתֵר מִשֶּׁיִּהְיוּ אֶזְרָחִים בִּמְקוֹמוֹתָם. כָּל זֶה עִם שֶׁלֹּא הָיְתָה בָעֵת הַהִיא נִרְאֵית הַשְּׁכִינָה בָהּ, אֲבָל הָיְתָה מְלֵאָה זִמָּה וַעֲבוֹדַת אֱלִילִים, וְעִם כָּל זֶה לֹא הָיְתָה לָהֶם תַּאֲוָה אֶלָּא לַעֲמֹד בָּהּ, וְשֶׁלֹּא לָצֵאת מִמֶּנָּה ְּבִעּתֹות הָרָעָב אֶלָּא בְמִצְוַת הָאֱלֹהִים, וְהָיוּ מְבַקְשִׁים לִנְשֹׂא עַצְמוֹתָם אֵלֶיהָ.

 

(כד) אָמַר הֶחָבֵר: הוֹבַשְׁתַּנִי מֶלֶךְ כּוּזָר, וְהֶעָוֹן הַזֶּה הוּא אֲשֶׁר מְנָעָנוּ מֵהַשְׁלָמַת מַה שֶּׁיְּעָדָנוּ בוֹ הָאֱלֹהִים בְּבַיִת שֵׁנִי, כְּמָה שֶׁאָמַר: "רָנִּי וְשִׂמְחִי בַּת־צִיּוֹן", כִּי כְבָר הָיָה הָעִנְיָן הָאֱלֹהִי מְזֻמָּן לָחוּל כַּאֲשֶׁר בַּתְּחִלָּה אִלּוּ הָיוּ מַסְכִּימִים כֻּלָּם לָשׁוּב בְּנֶפֶשׁ חֲפֵצָה, אֲבָל שָׁבוּ מִקְצָתָם וְנִשְׁאֲרוּ רֻבָּם וּגְדוֹלֵיהֶם בְּבָבֶל, רוֹצִים בַּגָּלוּת וּבָעֲבוֹדָה – שֶׁלֹּא יִפָּרְדוּ מִמִּשְׁכְּנוֹתֵיהֶם וְעִנְיָנֵיהֶם. וְשֶׁמָּא עַל זֶה אָמַר שְׁלֹמֹה: "אֲנִי יְשֵׁנָה וְלִבִּי עֵר", כִּנָּה הַגָּלוּת בְּשֵׁנָה וְהַלֵּב הָעֵר הַתְמָדַת הַנְּבוּאָה בֵינֵיהֶם. "קוֹל דּוֹדִי דוֹפֵק", קְרִיאַת הָאֱלֹהִים לָשׁוּב. "שֶׁרֹאשִׁי נִמְלָא־טָל" עַל הַשְּׁכִינָה שֶׁיָּצְאָה מִצִּלְלֵי הַמִּקְדָּשׁ, וּמַה שֶּׁאָמַר: "פָּשַׁטְתִּי אֶת כֻּתָּנְתִּי", עַל עַצְלוּתָם לָשׁוּב. "דּוֹדִי שָׁלַח יָדוֹ מִן־הַחוֹר", עַל עֶזְרָא שֶׁהָיָה פוֹצֵר בָּהֶם וּנְחֶמְיָה וְהַנְּבִיאִים, עַד שֶׁהוֹדוּ קְצָתָם לָשׁוּב הוֹדָאָה בִלְתִּי גְמוּרָה, וְנָתַן לָהֶם כְּמַצְפּוּן לִבָּם, וּבָאוּ הָעִנְיָנִים מְקֻצָּרִים מִפְּנֵי קִצּוּרָם, כִּי הָעִנְיָן הָאֱלֹהִי אֵינֶנּוּ חָל עַל הָאִישׁ אֶלָּא כְּפִי הִזְדַּמְּנוּתוֹ לוֹ, אִם מְעַט – מְעָט וְאִם הַרְבֵּה – הַרְבֵּה. וְאִלּוּ הָיִינוּ מִזְדַּמְּנִים לִקְרַאת אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ בְּלֵבָב שָׁלֵם וּבְנֶפֶשׁ חֲפֵצָה, הָיִינוּ פוֹגְעִים מִמֶּנּוּ מַה שֶּׁפָּגְעוּ אֲבוֹתֵינוּ בְּמִצְרָיִם. וְאֵין דִּבּוּרֵנוּ: "הִשְׁתַּחֲווּ לְהַר קָדְשׁוֹ", וְ"הִשְׁתַּחֲווּ לְהֲדוֹם רַגְלָיו", וְ"הַמַּחֲזִיר שְׁכִינָתוֹ לְצִיּוֹן", וְזוּלַת זֶה, אֶלָּא כְצִפְצוּף הַזַּרְזִיר, שֶׁאֵין אֲנַחְנוּ חוֹשְׁבִים עַל מַה שֶּׁנֹאמַר בָּזֶה וְזוּלָתוֹ, כַּאֲשֶׁר אָמַרְתָּ מֶלֶךְ כּוּזָר.

 

 

בעברית פשוטה: היעודים שקראנו עליהם הבוקר, לא התקיימו בגדלותם בגלל אלו שנשארו בגלות כשהיתה אפשרות לעלות לארץ וליישב אות.

יפהקעלעברימבאראחרונה
הירא ורך הלבב ישוב לביתו ולא ימס את לבב אחיו כלבבוהסטורי
אכן טיל עשה את זה.


בחסדי שמים ובהשתדלות של הרבה אנשים בהנהגת ראש הממשלה - רוב הטילים הושמדו על הקרקע וגם אלו שכן נורו- רובם יורטו באוויר.


אגב גם במבצע מדהים של צה"ל בהוראת ראש הממשלה - לפני שנה תוך 72 שעות, הושמד כל הנשק הכבד של סוריה, זה שעשרות שנים הפחידו אותנו איתו. זאת אחרי שבמהלך השנה שלפני צה"ל בהכוונת הממשלה חיסל את ארסנל הטילים שחיזבאללה בנה עשרות שנים.

למה הכותרת השלילית?פ.א.
הכתבה מחזקת את ההשקעות האדירות בטכנולוגיה, במחקר ובפיתוח מתוחכם, מצדיקה לחלוטין את המחיר העצום של כל טיל יירוט - כי בהשוואה לנזק, עלות היירוט היא זניחה ושולית.  
כי הפותח באופן קבוע וסדור מתאמץ לייאש אותנוהסטורי
אתה צודק שבניגון אחר זה נשמע אחרת. אם הוא יבהיר שכוונתו לא היתה לייאש - אשמח להתנצל.
אתה מפרסם את ynet כאן?!נקדימוןאחרונה
לא הבנתי
- כדי להתקבלקעלעברימבאר

להפועל צריך להרוג 100 אוהדי ביתר פעילי כך, ואוהד מכבי אחד.

-למה אוהד מכבי?

-התקבלת


בג"ץ נגד המשטרה: מותר ללבוש חולצות מחאה


האמת שגם פעילי כך נגד המשטרה בנושא הזהברגוע
אתה חושב שיש בעיה ללבוש את החולצה?צע
לא מבין בכדורגל, מצידי שסכנין ינצחו במונדיאל, לאקעלעברימבאר
אכפת לי
אבל אסור "בגצ חלאות". רקאומרנקדימוןאחרונה
אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
אבל בתנאי אחד: אתם מקימים מפלגה ומריצים את עצמכם עם נבחרת. מה המצע של המפלגה שלכם? בונוס: מי האנשים שאתכם ברשימה?
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
הבעיה היתה ונשארה איוש המועמדים - ליצור נבחרת שתהיה מקובלת ואטרקטיבית על פלח משמעותי מציבור הבוחרים, שתוכל לזכות במספיק מנדטים כדי להגיע לייצוג הולם בכנסת.  
מה פתאוםזיויק
לוגית, אם לכל אחד היה תקציב, הרבה יותר היו רצים והיה לך היצע גדול יותר. בלי לקבוע אם זה מצב טוב יותר או להפך.
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
עבר עריכה על ידי פ.א. בתאריך כ"ו בכסלו תשפ"ו 7:27

באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.  

 

 בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים.  איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?

מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?

אני לצערי לא מכיר. 

חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
…על תאונות הדרכים הקטלניות. 
וואי אתה באמת לוקה בהבנת ההשגחה,קעלעברימבאר

במחילה. אני מבין שאתה נסער אחרי הפיגוע ומאחל שלווה ❤️, אבל באמת אין קשר בין מה שכתבת למציאות

אני מקציב לכם עד 5 מילים לענות על השאלה:זיויק
מה ה-בעיה המרכזית של עם ישראל שצריך לפתור?
יש בהם נקודת אמתקעלעברימבאר
ה' לא מתגלה באופן מלא כדי לתת אוטונמיה לאדם

אולי יעניין אותך