חברים זה חשוב ביותר! להפיץ כמה שיותר! שהצדק יצא כבא לאור!!עבד ה'.

עמירם חף מפשע!

 

נותנים תקווה לעמירם

חברים הקישור הנ"ל זה התרמת המונים כדי לשכור לו עו"ד מהשורה הראשונה שיעזרו לו במימון הערעור...

 

 

 

כל מי שאתם מכירים, הורים, חברים וכו' שיכול לתרום שלחו לו את הקישור ותרמו!!

 

"ואין לך מצווה גדולה כפדיון שבויים" (הלכות מתנות עניים פ"ח ה)

 

 

 

נ.ב מי שלא מכיר את העלילה (לא מאמין אבל  בכל זאת) יכול לשלוח במס"א או שיחה אישית ואשמח להגיד לו.

רק עכשיו רואה שפתחת לפנינופת צוף

מקפיצה!

מה היעד?הָיוֹ הָיָה

חיפשתי בתוך זה ולא מצאתי שכתוב משהו.

יש יעד?

זה נראה שאין יעדנופת צוף

כנראה כמה שיצליחו לגייס עד יגמר הזמן.

לגבי היעד...עבד ה'.

יש שם כמו חץ בדף ההתרמה השאיפה היא לעבור אותו, דבר שני הוא גם קיבל קנס של 994,000 ש"ח לנפגעים.

 

 

וכמובן חברים לא לשכוח לתרום ולהפיץ זה חשוב מאד!!! (מי שרוצה קישור או הסבר או כל דבר שיגיד לי)

 

 

"ואין לך מצווה גדולה כפדיון שבויים" זה לא סתם, זה פדיון שבויים!!

נראה לי כשאין סכום של יעדנופת צוף

החץ לא מתקדם

החץ עצמו לא זז, אך הצבע שבתוכו מתקדם...עבד ה'.

חברים לא לשכוח, לכל מי שתהה לגבי אם זה פדיון שבויים ואם יש אי מי שחשב שזה ללא הסכמת רבנים, אז ראיתי ש@ברגוע כבר שלח...

 

 

"ואין לך מצווה גדולה כפדיון שבויים"

 

 

 

ראיתי ראיתינופת צוף
חשבתי שהוא לא מתקדם בסוף ראיתי שכן
מקפיץ. חשוב מאודק"ש
מקפיץ שובק"ש
עצוב, לפחות מאה שנה בכלא, זה לא נתפסנופת צוף
מכתב רבניםברגוע

לא יאמן, הקלות שבה רבנים חותמים על דברי שקרפשוט אני..

חושבים שעמירם הוא רוצח שפל?

סבבה.

חושבים שעמירם חף מפשע?

גם זה יכול להיות.

 

אבל למה, למען ה', צריך לשקר בשביל זה?

 

"אין עוררין על כך, וכך קבע גם בית המשפט, שההודאה של עמירם, שהינה גם הראיה היחידה נגדו..."

 

בפסק הדין כתוב במפורש שיש ראיות נוספות מלבד אותה ההודאה.

 

"האשמת אדם על בסיס הודאה כזו היא מעשה פסול" 

 

בפסק הדין כתוב שההודאה נפסלה, וההרשעה לא מתבססת עליה כלל וכלל.

אפשר לראות את פסק הדין?ברגוע
ממה שאני יודע פסלו רק חלק מההודאות שלו, למרות שברור שכולם הגיעו בעקבות העינויים, ולא היו עוד ראיות חוץ מזה.
היו ראיות, בוודאי שהיואריך וייס
אבל השאלה היא האם ניתן לסמוך עליהם או שלא.

אני נגד מערכת המשפט בעיקר בגלל שאני חושב שהם לא רציניים בניהול הראיות.
קישור לפסק הדיןפשוט אני..
קראת מה שכתוב שם?ברגוע
כתוב במפורש שהם מרשיעים בעיקר על סמך ההודאות שלו, והראיות האחרות הם רק "דבר מה נוסף".
נכון, ועל סמך פרטים מוכנמיםאריך וייס
עכשיו, זה לא בדיוק מה שהרבנים אמרו.

מצד שני כמי שרואה CSI אני די מאוכזב, אפס ראיות ממשיות בשטח.
אני לא משפטןברגוע
אבל ממה שהבנתי "דבר מה נוסף" זאת ראיה חלשה שנועדה לחזק הודאה, א"א להרשיע על סמך הראיה הזאת לבד.
ולכן בסופו של דבר הוא הורשע על סמך ההודאה שלו, וזה מה שהרבנים כתבו.
לא נכון, "דבר מה נוסף" יכול לכלול גם ראיות של 100%פשוט אני..

כמו שאריות DNA או צילום וידאו של הפשע.

זו טעות..אדם כל שהוא

ציטוט מוויקיפדיה - "המשפט הישראלי מכיר ב-3 סוגים של תוספות ראייתיות: תוספות ראייתיות מסוג 'דבר מה' או 'חיזוק' הן ראיות המצביעות על אמיתותה של העדות היחידה (תוספות מאמתות), ואילו תוספת ראייתית מסוג 'סיוע' היא ראיה המצביעה באופן עצמאי על אשמתו של הנאשם ו'מסבכת' אותו בביצוע העבירה (תוספת מסבכת)."

אוי לא, ויקיפדיה חולקים עלי פשוט אני..

חחח באמת שאני לא חושש במקרה הזה...

 

"דבר מה" יכול להיות כל דבר שמסייע לנו לדעת שההודאה אינה שקרית, החל מכך שהנאשם אמר בהודאה שלו פרט מוכמן ועד קלטת של ביצוע הפשע. כמו כן, אין שום הכרח שההודאה תהיה העדות היחידה. תמיד צריך לאמת הודאה של נאשם.

בית המשפט אומר בצורה ברורה..אדם כל שהוא

שהוא מרשיע על סמך ההודאה, והוא משתמש בראיות הנוספות כ"תוספת ראייתית מאמתת" לגבי אמינות ההודאה. הוא לא טען שהן עומדות לעצמן.

זה לא "רק"פשוט אני..

"דבר מה נוסף" זאת ראיה שלא קשורה להודאה באשמה, אשר קושרת את הנאשם לפשע.

 

אם יש "דבר מה נוסף" אז אפשר להסיק שההודאה לא שקרית.

 

"דבר מה נוסף" יכול להיות גם קלטת וידאו, שזו ראיה חזקה מאוד. אין במילים "דבר מה נוסף" כדי לרמוז שמדובר בראיות לא חזקות.

 

    המבחן החיצוני עניינו בדרישה לתמוך את ההודאה בתוספת ראייתית מאמתת מסוג "דבר מה נוסף", שתכליתה להפיג את החשש שהנאשם הודה במעשים שלא ביצע. בפסיקה נקבע, כי ניתן להסתפק בכל סוג של ראיה, ישירה ונסיבתית כאחת, שיש בה כדי לאשר במידה מה את תוכן ההודאה ולהצביע על אמיתותה.

במסגרת המבחן החיצוני יש לבחון אף האם קיים "דבר מה חסר" או "דבר מה סותר", במובן זה שפרטים שמסר הנאשם במסגרת הודאתו אינם מתיישבים עם ראיות חיצוניות להודאה 

...ברגוע
"ניתן להסתפק בכל סוג של ראיה, ישירה ונסיבתית כאחת"
אם הייתה להם ראיה ישירה הם היו פשוט משתמשים בה ממזמן ולא היו מנהלים את כל המשפט זוטא על ההודאה שלו.
אבל יש ראיות ישירותפשוט אני..

ה"דבר מה נוסף" במקרה שלנו, דהיינו ידיעת הנאשם את פרטי האירוע המוכמנים, זה ראיה ישירה לכל דבר ועניין (אמנם לא פורנזית-מדעית).

 

ראיה נסיבתית זה אם הנאשם היה אומר למישהו "וואלה בא לי לרצוח ערבים". עם ראיה נסיבתית אי אפשר בכלל לגשת לבית משפט, אלא אם כן היא באה בנוסף לראיות ישירות.

 

דוגמה נוספת לראיה נסיבתית:

נניח שכן שלי נרצח בדקירות סכין, ובדיוק יום לפני כן אני קניתי סכין ארוכה.

זאת ראיה נסיבתית, אי אפשר להרשיע אותי על סמך הראיה הזאת, אבל אם יש ראיות ישירות שקושרות אותי לפשע - אז גם הראיה הנסיבתית הזאת תוצג בבית המשפט כדי לחזק את הטענות של התביעה.

 

באשר למשפט זוטא:

 

התביעה תמיד, אבל תמיד, תרצה להשתמש בכל מה שיש לה נגד הנאשם.

 

גם אם יש אנס שתועד במצלמה מבצע את האונס, התביעה תעשה הכל כדי להציג בבית המשפט ראיות DNA, שחזור, גביית עדויות מעדי ראיה (כולל הקרבן עצמה), וכמובן הודאה של הנאשם.

 

עוד לא נולד הפרקליט שאמר "טוב חברים, יש לנו ראיה אחת, אפשר לסגור את העסק וללכת למשפט".

 

מז"א?ברגוע
אם הראיה היא שהנאשם ידע את הפרטים המוכמנים זה אומר שאתה משתמש בהודאה שלו.
מתי עוד פעם הוא אמר את הפרטים האלה אם לא בהודאה?
ובהחלט יתכן שתוך כדי העינויים הם הכניסו לו את הפרטים המוכמנים שאח"כ הוא הודה בהם.
לא רק בהודאהפשוט אני..

אלא גם בשחזור.

 

והטענה שלה נסתרה על ידי בית המשפט, שקבע שרצף הדיבור והידע הרב לא יכול היה להיצבר בצורה כל-כך קוהרנטית במוחו של הנאשם, אלמלא הוא ידע את הפרטים האלה מעצמו.

הבנאדם הכיר את הכפר, והוא בעל עודף ביטחון עצמיאריך וייס
ברמה קיצונית.

למה שלא יהיה יודע מה הוא עושה?


שחזור זה סוג של הודאה..ברגוע
השחזור הגיע אחרי העינויים.
וממה שזכור לי החוקרים שעינו אותו היו נוכחים בעת השחזור כדי להפחיד אותו.
זכור לך לא נכון פשוט אני..


כתבה בלי שם של כתבפשוט אני..

אשר טוענת שהוא היה מבולבל כולו לאורך השחזור.

 

לעומת זאת 3 שופטים שטוענים שהשחזור היה מאוד ברור ונאמן.

 

לא קשה לי לבחור למי להאמין

תראה, מערכת המשפט בישראל היא דפוקהאריך וייס
אצטט את חן קוגל: שהייתי ראש המכון הפתולגי קיבלו בערך 85% מהחו"ד שלי. אחר כך פרשתי מהמכון ואז קיבלו בערך 15% מהחו"ד שהגשתי נגד המכון.

זה לא היה הנושאברגוע
בכ"מ בסופו של דבר גם אתה מסכים שכל כתב האישום מתבסס על ההודאה והשיחזור שהוא מסר.
(לעומת מה שכתבת בהתחלה "בפסק הדין כתוב שההודאה נפסלה, וההרשעה לא מתבססת עליה כלל וכלל.")
בלי השחזור הפרטים המוכמנים לא שווים כלום.
ההודאה שהייתה תחת עינויים - נפסלה לחלוטיןפשוט אני..


למה לדעתך הוא הודה?אדם כל שהוא


כי הוא אשםפשוט אני..

ואכן בלי העינויים הוא היה ממשיך לשקר עוד זמן רב, כנראה.

ייסורי מצפון?אדם כל שהוא


אתה מכיר מישהו שלא היה מודה?אריך וייס
אחרי כל כך הרבה עינויים?

שוב,אני אישית הייתי מודה ברצח אורלזרוב

https://www.ranlevi.co.il/2019/10/08/osim_refua_legal/

בפודקאסט ישנם סיפורים שכדאי לשמוע על מערכת המשפט בישראל. חוויה
אתה מפתיע אותיrivki
למה בכלל צריך משפט, שהמשטרה תחליט, מי אשם וזהו!

אני לא יודעת אם הוא אשם או לא. אבל אם יש 'ספק סביר' ברירת המחדל היא 'לא אשם'. וכאן העסק מסריח עד השמים.

אתמול זה זדורוב, היום זה הוא, מחר זה אני או אתה.
צריך משפט, חייב משפטנופת צוף
משפט צדק אבל, לא שופטים עם נטיה. לא שופטים שמפחדים מהצל של עצמם ומתביישם בעם שלהם
זה היה בציניות כמובןrivki
אתה חושב שההודאה "היתה חפשית ומרצון"אדם כל שהוא

כלשונה של פקודת הראיות?

אם כן, מה לדעתך גרם לרצון הזה?

זוכר מצויין, וזה אפילו מופיע בפסק הדין..אדם כל שהוא

רק בלי הנימוק "כדי להפחיד אותו". 

"חרף היותו מי שגבה מהנאשם הודאה בסמוך קודם לכן, התלווה אף מיגל לשחזור."

מוכן לעשות ניסוי קטן?אדם כל שהוא


כמה נקודות מעניינות מפסק הדיןפשוט אני..

בסעיפים 92-99, ישנה התייחסות נרחבת לפרטי חקירה מוכמנים (סודיים) שעמירם ידע, למרות שהם לא פורסמו בשום מקום בתקשורת.

 

בסעיפים 100-108, ישנה התייחסות לטענה שהוא ידע את הפרטים האלה כי החוקרים סיפרו לו עליהם, ויש שם כמה וכמה הסברים שמוכיחים שזה לא מסתדר עם המציאות.

 

סעיף 171 - אשתו של עמירם, אוריין, אמרה שהיא הייתה אתו בבית בלילה של האירוע בדומה ועד 10 בבוקר. אלא שהיא דיברה אתו בטלפון 6 שיחות שונות בסביבות השעה 9 בבוקר (למה שהיא תתקשר אליו 6 פעמים אם הם ביחד בבית?). כשהטיחו בפניה את העובדה הזאת - היא אמרה שהיא באמת לא זוכרת את השעות המדויקות, כלומר היא "לא דייקה" כשאמרה שהייתה אתו בבית עד 10 בבוקר. 

בנוסף, היא אמרה שהיא זוכרת במדויק שהם הלכו לישון בשעה 1 בלילה (ציטוט שלה: "אני זוכרת בוודאות שזה היה בשעה 1 בלילה"). אבל כשהטיחו בפניה שהיא אמרה לחברה שלה, יום אחרי המעצר, שהיא הלכה לישון באותו הלילה בחצות - היא שוב אמרה שהיא באמת לא זוכרת.

 

כל עורך דין מתחיל יגיד לכם שעדיף לא להציג אליבי בכלל, מאשר להציג אליבי שמתברר בהמשך כשגוי ומלא סתירות.

 

אבל ישנן אפס עגול של ראיות ממשיותאריך וייס
ראה עניין זדורוב, פה חשדתיאריך וייס
לא בכל פשע יש ראיות ממשיותפשוט אני..

בתי הכלא מלאים בפושעים שחשבו שהם חכמים, ולא השאירו ראיות ממשיות.

לא מסתדר עם המציאות - כלומר לא מסתדר עם מה שהחוקרים טוענים..אדם כל שהוא

שהם לא ידעו.

הם היו יכולים לברר בקלות מה צבע הרכב, והיו יכולים לשים לב שיש בתמונה שהם ראו רשת.

גם אם נניח שהטענה שלהם אפשרית ולא מוזרה [ואני מפקפק], עדיין בסופו של דבר זה להסתמך על החוקרים, אותם חוקרים שעינו בניגוד לחוק, ובעלי אינטרס ברור.

מה הקשר למה שהחוקרים אומרים?פשוט אני..

תקרא את הסעיפים האלה, הם לא מתבססים על דברי החוקרים, אלא על דברי עמירם עצמו

קראתי, מאיפה השופטים יודעים שהפרטים המוכמנים לא היו ידועים..אדם כל שהוא
עבר עריכה על ידי אדם כל שהוא בתאריך כ"ח באלול תש"פ 16:10

לחוקרים?

 

ואגב, לגבי אפשרות של הרשעות שווא, כאשר הנאשם מתאר תיאור מפורט, כולל פרטים מוכמנים, גם כאשר החוקרים טוענים שאין אפשרות שהנאשם שמע מהם את הפרטים, ראה כאן (עמ' 740) - https://innocenceclinic.huji.ac.il/sites/default/files/theinnocenceprojectclinic/files/mrdky_hlprt_bvz_sngrv_22mkshl_hkhlpt_hhtnyvt_lhrshh_mvtyt_l_smk_hvdh_-_svlymn_l_byd_kmqrh_mbkhn22_mkhqry_mshpt_733_mkhqry_mshpt_kv_2010.pdf 

אחי, אם אותך היו שמים תחת עינויים שבועאריך וייס
היית מודה ברצח אורלזרוב, וגם לא היית זוכר מתי בדיוק הלכת לישון ב19 במאי.

שוב, על מה הרשיעו אותו? על סמך סתירות ( לכולנו היו אפילו לגבי מה אכלנו היום) הודאה( אחרי עינויים) ופרטים מכומנים ( שחלקן הגדול סיפק מישהו שהיה לו אינטרס להרשיע)
בית המשפט התייחס לשאלת הפרטים המוכמנים, כדאי לקרואפשוט אני..

הטענה שהעלית הובאה על ידי עורכי הדין שלו, ונסתרה.

התייחס, והסתמך על אימון בחוקרים.אדם כל שהוא


^^^^rivki
ראה '12 גברים זועמים'.

לפני שבדיקת דנ'א הייתה קיימת לא מעט אנשים בארה'ב הוצאו להורג בעיקר על סמך הודאה (לא תחת עינויים).
ושנים אחר כך הסתבר שראיות פורנזיות סותרות את ההודאות.
עוד נקודה מעניינת..אדם כל שהוא

"בעדותו בבית המשפט, הסביר ארז כי בהתאם לניסיונו בחקירות קודמות של תג מחיר, לא ניתן להשוות כתבי יד כשמדובר על כתובות גרפיטי (פרו' עמ' 1291) שו' 23-27).

יש ממש בטענה כי היה על המאשימה לעגן אמירה זו של החוקר ארז במסמך ערוך על-ידי מומחה או לכל הפחות במזכר על כך שהנושא נבדק. ואולם, אין מדובר במחדל אשר יש בו כדי להפחית משמעותית ממשקלן הרב של ההודאות."

 

 

בחיפוש בגוגל, מצאתי גרפולוגים משפטיים שמתייחסים לזיהוי כתב יד בגרפיטי.

 זמיר סיון - "לא אחת נשלחתי לבוא לבחון כתובת גרפיטי שרוססו על מבנים, שלטים, תחנות אוטובוס ומבני ציבור או אנדרטאות ומתן חוות דעתי באשר להתאמה בתכונות הכתיבה בין כתובות גרפיטי אלה לבין דוגמאות כתב יד של חשודים פוטנציאלים בכתיבה, יש לדעת שבדיקת כתובות גרפיטי שונה במקצת ומורכבת מעט יותר ..

ועדיין, פרמטרים גרפיים מסויימים, חלקם בלתי מודעים ושאינם בהכרח קשורים לצורה, עשויים לקשור בים כתובות גרפיטי של "פלוני" לבין דוגמת כתב ידו, במשפט שעדיין לא הסתיים ואינני יכול לפרט את כל הפרטים, אני נדרש לדוגמא לבצע השוואה.."

 

מלי קדוש - "תחום הגרפולוגיה המשפטית עוסק בזיהוי כתב יד, בזיוף חתימות, במסמכים מודפסים, חותמות נוטריוניות, שינוי תיעוד רפואי, מכתבי איום, גרפיטי וזיופים היסטוריים."

אני פורש מהדיון המרתק. לילה טוב לכולם!פשוט אני..


ויהי אחר הדברים האלה....הָיוֹ הָיָה

מורי ורבותי קהל קדוש, נתכנסנו כאן הערב להועיל לעניין החשוב הזה.....

אז אחרי שזה גלש לויכוחי כן אשם לא אשם, הבה נזכיר את המטרה המקורית,

וכל מי שלא השתכנע שאכן עמירם הוא הרוצח, של דוואבשה ושל ארלוזורוב ושל הממזר בן מריה, מוזמן לסייע במימון המאבק ולהרים את תרומתו...

26 שעות לסיום הקמפיין, וטרם הגיעו למליון ש"ח! 

זמן קצר והמלאכה מרובה...

ומצוות פדיון שבויים תעמוד לכולנו ליום הדין

מי זה עמירם למען ה'.058


הבחור שהואשם בשריפת בית דוואבשה.הָיוֹ הָיָה

אני לא זוכר מי זה היה שאמר בזמנו על אירועי סברה ושתילה (אולי אריק שרון) שמאשימים אותנו באירוע שניתן לסכמו בשלוש מילים "ערבים הרגו ערבים"

זה גם מה שקרה פה.. ערבים הרגו ערבים.

המחלקה היהודית עינתה בחור בשם עמירם כדי שיודה ברצח.

ועכשיו רוצים להכניס אותו לכלא ל95 שנה....

 

"אלקינו שבשמים, נקום את נקמתינו"

וזה שנוי במחלוקת אם הוא אשם ?.058


מה את קוראת מחלוקת?הָיוֹ הָיָה

הפרקליטות אומרת שהוא כן.

ויש כאלו שמאמינים לה.

רוב הציבור הדתי והימני לא מאמין לה..

רוב?פשוט אני..
Says who?

אגב, אחד השופטים הוא בעצמו דתי לאומי...
איזה מן דתי זהנופת צוף
ששופט בערכאות?! שפוסק על יהודי שרצח 3 אנשים בבית דין שלא מתנהל לפי המשפט העברי?! כואב
סליחה, הוא לא ידע שצריך אישור ממך בשביל להיות דתיפשוט אני..
זו ההתרשמות שלי.הָיוֹ הָיָה


וההתרשמות של כולם הייתה שפרס ינצח את נתניהופשוט אני..
בקהילה שאני חי בה, אין אנשים שתמכו באלאור ואין אנשים שתומכים בעמירם.
כעת אני מבין יותר..הָיוֹ הָיָה

אם גם באלאור לא תמכו, אז מדובר אולי בדתיים, לא בימניים.

אני כתבתי שימניים דתיים ככה סבורים.

 

לגבי פרס - נו באמת.. זה לא ממין העניין.

רוב הימין לא תמך באלאור ולא בעמירםפשוט אני..
איך אני יודע?

תראה כמה מנדטים קיבלו בנט ושקד, שידוע מה הייתה דעתם בנוגע לשניים האלה.

ותראה כמה מנדטים קיבל בן גביר.

בהפגנות שהיו בעד אלאור היו כמעט אך ורק ימניים סטייל להב''ה, חבר'ה ערסים של בת ים.
לא היו שם תלמידי ישיבות ובני ציונות דתית קלאסית.
זה ממש לא ראיה.הָיוֹ הָיָה

להפגנות, בדרך כלל, הביינישים לא יוצאים כמעט.

ולימינה הצביעו *למרות* עמדת הצמד הנ"ל. ולא *בגלל*

 

כל מי ששהה בעולם הישיבות בסבבי הבחירות האלו יודע את זה.

יש הבדל ברור מאוד בין שניהםאריך וייסאחרונה
אני לא תומך בו בגלל האישיות שלו, אני אפילו די סולד מהאופי הזה. כמו כן אנילא. בעד זודרוב כי אני אוהב אוקרנים. לא!

אני שונא את מערכת המשפט, היא מתנהלת גרועה בצורה שלא תאומן. היום זה הם, מחר זה אני.


ועזריה ערס מטומטם, אין לי מה להוסיף על זה.
מכתב הרבנים לדוגברגוע
כמו שאפשר לראות יש שם רבנים מכל הקשת הדת"ל
לא משנה מה העיקר שניהיה מאוחדים.058

שתיהיה שנה טובה ומתוקה לכל עם ישראל !!פרח

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשהאחרונה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

אולי יעניין אותך