האם אני צריך לשנות את הדפוס חשיבה הזה?ekselion

אהלן

רציתי לשאול האם אני היחיד שחושב כך?

ואפרט כעת: אני חושב שאין טעם מלכתחילה שאדם יכנס לעולם השידוכים כל עוד הוא לא במצב מבוסס כרגע, דהיינו עם מקצוע ביד.

אני לדוגמא, בחור בן 22 תורני נחמד נראה טוב בלי עין הרע, וכן רוצה כבר להכיר מישהי אבל מצד שני המציאות מכה לי בפנים.

אני תמיד נזכר שקשר כזה נועד בישביל להקים בית, וכרגע אני לא מוכן כי עדיין אין לי מקצוע ביד..

איך אפשר להקים בית בעוד שהבעל נמצא במצב לא טוב מבחינה כלכלית?

ויש לי על מי להסתמך (הרמב"ם בהלכות דעות)

מסביר שאדם קודם כל צריך להשיג מקצוע ורק אחר כך לישא אישה.

וזה לשונו :"דרך בעלי דעה שיקבע לו אדם מלאכה המפרנסת אותו תחילה, ואחר כך יקנה בית דירה, ואחר כך ישא אשה, שנאמר: מי האיש אשר נטע כרם ולא חללו, מי האיש אשר בנה בית חדש ולא חנכו, מי האיש אשר ארש אשה ולא לקחה. אבל הטפשין מתחילין לישא אשה, ואחר כך אם תמצא ידו יקנה בית, ואחר כך בסוף ימיו יחזור לבקש אומנות או יתפרנס מן הצדקה. וכן הוא אומר בקללות: אשה תארש בית תבנה כרם תטע כלומר יהיו מעשיך הפוכין כדי שלא תצליח את דרכיך ובברכה הוא אומר: ויהי דוד לכל דרכיו משכיל וה' עמו."

 

חבר שלי חולק עליי נחרצות בדעה הזאת (הוא התחתן בתחילת התואר שלו)

והוא לא היחיד, מסתמא שרוב ככל האנשים נכנסים לעולם השידוכים בעודם ממש צעירים (בדגש על הגברים כי אני חושב שההיבט הזה נוגע יותר אליהם) רציתי לשאול על מה אתם סומכים? 

להקים בית בישראל זה אמנם האידיאל, אבל אני חושב שצריך לעשות את זה באופן הטוב ביותר ולא בחיפזון.. שמא זה עלול לגרום לסיבוכים במהלך החיים כמו שהרמב"ם מסביר..

אשמח אם תשנו את דעתי

מול רמב״ם מפורש זה, יש המחזיקים בהשקפה שהבעל בכלל לא צריךקרן-הפוך
לעבוד, אלא לשבת בישיבה וללמוד, ועול הפרנסה על האישה.
מהekselion

המקור למנהג הזה?

 

אין לי מושג. אני לא מחדשת לך שרבבות חרדים לא עובדים...קרן-הפוך
נכוןekselion

אני לא בא לומר לשון הרע חלילה על המגזר החרדי, יש בהם המון מעלות חשובות מאוד.

חשוב לי להבין איך המנהג הזה התחיל אצלם..

אשמח אם מישהו יוכל להסביר גם את זה, אבל יותר חשוב לי אם תענו על השאלה ששאלתי..

אנסהמשתדלת יותר
זה התחיל כי העולם בחוץ השתנה, ההתמודדויות שהוא מביא איתו קשות בהרבה מבעבר וגם התמעטו לומדי התורה.
הכסף משנה במקוםחמדת66

מעיר על הרמב"ם שגלל כל הטרדות והלחצים כיום כדי לגדול ולהיות ת"ח א"א לעבוד במקביל (ואם זה היה נכון בימיו, ק"ו לימינו). מהכא להתם בהסתמך על רמב"ם אחר (בסוף הלכות שמיטה ויובל), החליטו (ולא נכנס כרגע לשאלה מי) שכל אחד שמלאו ליבו יכול להיות כחלק מהחבורה שעוסקת בתורה כל היום כולו עבור עמ"י. (החלטה אגב שללא ספק הייתה נכונה לשעתה). זה בערך בקצרמרות ממש.

באופן פשוט, הם לא גדלו על הרמב"ם, הטור והרמ"א אלאארץ השוקולד
על השקפה שונה
זה נבע מתוך הוראת שעההפי
שלא היו לומדי תורה בארץ מספיק ..
אז היה צורך ללמוד תורה משם זה התחיל ונשאר סוג של עד היום הוראת שעה
אני מאמינה שתלמדי חכמים לא חייבים לעבוד .. אלא ללמוד . ותלמידי חכמים אני מתכוונת ממש כמו המצווה של תלמדי חכמים בשולחן ערוך
וזה כמובן תלוי באישה אם היא מוכנה בכלל ..
דברי הרמב"ם לגבי שבט לוי וכל שרוצה להתנדב ליבו לתורה וכו'פלונפון מירוסלב


אפשר בבקשה לשאולבינייש פתוח
למה פתאום לשנות נושא למה שקורה בציבור החרידי? למשהו שגם הפותח וגם רוב מכריע של הפורום כולל אותך כנראה לא מסכימים? למה להתעסק במה שקורה אצל אחרים עוזר להתלבטות הספציפית? במיוחד כשהתופעה מתגמדת לאיטה...
אני חושב שאין תשובה אחידה לשאלה הזוימ''ל
זה מאוד תלוי בציפיות שלך ל'איכות חיים' (ובהגדרה של מה היא איכות חיים בשבילך) ובסידרי הקדימיות והעדיפויות שלך.

לגבי הרמב"ם: המציאות היום, כמו גם הסטנדרטים, שונה מאוד מתקופתו. גם אם טרם רכשת מקצוע במובן של תואר אקדמי הסיכוי שתגיע לחרפת רעב ודיור ברחוב הוא אפסי.
לא חייבים להתחתן עם קריירה מבוססת, הגיוני שבתחילת החיים (בין אם אתה רווק או נשוי) חיים עם הכנסה נמוכה יותר ומשתדלים לדאוג שבעתיד ההכנסות יגדלו.

חשוב להיות ריאלי וצריך שתהיה אחריות, אבל מעבר לזה שהפן הכלכלי הוא חלק מהמכלול ולא חזות הכל - כדאי לקחת גם אותו בפרופורציה הנכונה.
כתבת יפה והעלית נקודה נכונהארץ השוקולד
דווקא אני מרגישה שהיום,מקום בעולם
ובמיוחד בימים אלה ממש, הרבה יותר קשה לחיות פה.
גם כי התרגלנו לרמה מסויימת ( ולא בהכרח מטורפת ), וגם כי היום לימודים הרבה יותר שואבים, המשאבים יותר יקרים, כנל שכד והוצאות נלוות וכו'..

וברור שאפשר למצוא עבודה שמשתלבת עם הרבה מהתארים,
אבל לך תמצאעבודה כזו בימים אלה..
בעולם אידיאלי - אני מסכימה איתךשוגי~
אבל במציאות שלנו אנשים לא מגיעים לביסוס כלכלי לפני גיל 30 בדר"כ (במקרה הטוב!)
ניקח דוגמה בחור בן 18 שסיים תיכון.
מסלול הסדר - מסיים בגיל 23.
אפילו נניח שהוא לא למד בישיבה וישר התגייס - משתחרר בגיל 21.
בגיל 21 הוא מתחיל ללמוד באוניברסיטה (שוב, נניח שהוא לא היה צריך להקדיש זמן לפסיכומטרי, לא רצה לטייל בחו"ל, ידע ישר מה הוא רוצה ללמוד) תואר ממוצע של 3-4 שנים.
בגיל 24-25 הוא מסיים תואר.
עד אז הוא לא יכל להגיע לרווחה כלכלית בגלל שהוא היה חייל ואז סטודנט, ובמקסימום עבד בעבודות סטודנטים.
גם עכשיו כשיש לו תואר ראשון, ייקח לו לא-מעט שנים כדי להגיע להון ראשוני שיאפשר לחשוב על משכנתא.
ועוד לא דיברנו על מי שעשה מסלול הסדר, או מי שבוחר תואר יותר ארוך, או מי שנסע להודו ו"בזבז" שנה.

כלומר, רק בגיל 30-35 אפשר להתחיל לחשוב על לצאת לדייטים...

אני מסכימה איתך שצריך להיכנס לזוגיות עם איזשהו בסיס כלכלי, וצריך לחשוב על זה מאוד מאוד טוב.
אבל מצד שני במציאות שלנו לקנות בית זה דבר שמגיעים אליו אחרי הרבה שנים... אז אי אפשר לומר - אני אקנה בית ורק אז אתחתן. כי זה יכול לא לקרות לעולם
אכן מתאים לגבר להתחתן בסביבות 24-25, בסיום התואר.קרן-הפוך
ואישה בד״כ מסיימת תואר שנה-שנתיים קודם, ואם מתחתנים שהיא כבר סיימה והבחור עדיין לומד, היא בתחילה מפרנסת. והוא רק סטודנט.

ככה אנחנו התחתנו. כשסיימתי לימודים ובעלי היה באמצע לימודיו ושנתיים רק אני עבדתי (ולידה באמצע..)
מסכיםekselion

לגבי הקניית הבית זה לחלוטין לא רלוונטי להיום..

לכן גם לא הזכרתי את זה זה אלא שמתי דגש רק על המקצוע, אני חושב שכל עוד לאדם יש מקצוע ביד הוא כבר יכול להשכיר דירה ולחשוב כמובן על חתונה.. בית במציאות של היום כמו שאמרת לחלוטין לא ריאלי..

אבל אולי שווה לפחות להיות עם מקצוע?ארץ השוקולד
כלומר, 26+-
תחליט שאתה אברך ותחיה על חשבון אשתך כבר מעכשיו..Reminder
קל.
כפי שכבר השיבו - המציאות שונה מאוד. מכמה בחינות.הָיוֹ הָיָה

בזמן הרמב"ם - מחד - בגיל 16 כבר היה לך "מקצוע"..

ומאידך - כל עוד ולא היה לך מקצוע - לא היה לך שום יכולת להתקיים, 

ובנוסף, אם אין לך מקצוע, סימן שאתה לא בכיוון.... מה שלא דומה כלל להיום - שאתה "על המסלול" בכל מקרה, אם התחלת ללמוד וכו'. אז - אם אתה בלי מקצוע זה אומר דרשני - כי הרי כנ"ל - מאוד מהר משיגים מקצוע.. אז כנראה שאתה בונה על "בסוף ימיו יחזור לבקש אומנות".. וזה טימטום, לכן הרמב"ם יוצא נגד.

בפועל, כיום אתה יכול להיות "על המסלול", כשברור לך שתוך X שנים אתה ככל הנראה במעגל העבודה. ואת השניםש בנתיים אתה מנצל כדי לייעל את הכניסה שלך לשוק, ומתקיים בנתיים בצמצום מסויים.

אם כבר רמב"םדעתן מתחיל
"האיש מצווה על פריה ורביה אבל לא האשה. ואימתי האיש נתחייב במצוה זו מבן שבע עשרה. וכיון שעברו עשרים שנה ולא נשא אשה הרי זה עובר ומבטל מצות עשה. ואם היה עוסק בתורה וטרוד בה והיה מתירא מלישא אשה כדי שלא יטרח במזונות בעבור אשתו ויבטל מן התורה הרי זה מותר להתאחר. שהעוסק במצוה פטור מן המצוה וכל שכן בתלמוד תורה".

הנכון לרמב"ם הוא לבוא עם אמנות לחתונה, אך גיל 20 (ע"פ הגמרא) מאוחר ממילא. כך שודאי נכון לכוון לשם, אך בדיוק כך ודאי שאין לחכות לכך. יותר מכך, הרמב"ם מתיר לדחייה לימוד תורה בלבד ולא לימוד מלאכה.

אז נראה שלכך צריך לכוון. אך לא נכון למנוע את העיקר (הקמת הבית) למען הטפל (פרנסה). וכל עוד אתה מודע למחויבות שלך ויכול לפרנס (גם ללא תואר או במקביל), נראה לי שזה הנדרש.
תשובה מעניינתרויטל.


ואולי גיל 20 קשור ליכולת הכלכלית שהיה כבר בגיל 20 ואין כיום?ארץ השוקולד
נו באמת, אתה יודע מה הנימוק של הגמרא לעשרים, והוא לא כלכלי..הָיוֹ הָיָה


ובכל זאת, כך ראיתי שכתבו הפוסקיםארץ השוקולד
ונראה לי שכך כתב הבית יוסף אפילו.
אחפש בלי נדר בימים הקרובים ואעלה מקור
ש20 קשור לכך שזה גיל עם יכולת כלכלית?הָיוֹ הָיָה

מוזר..

ואם אתה טוען שזה ב"י - בכלל מפתיע..

 

 

אשמח מאוד למקור.

כן, וטעיתי בפוסק, זה לא הבית יוסף אלא החקרי לבארץ השוקולד
מובא פה במאמר של הרב מלמד.
לא מסכים עם כולו, אבל מאמר יפה ממעבר מהיר

20201012191141.pdf
יש"כ, שים לב שלא בזה בלבד תלה.הָיוֹ הָיָה

הוא מצרף את העניין של אין עונשין בי"ד ש"מ עד כ'.

ברוך תהיה, שמתי לב, ובכל זאת כך נראה שעיקר דבריוארץ השוקולד
והתלייה בעונשין של בית דין הוא הצירוף
יתכן, לא דקדקתי עד כדי כך, אולי בהזדמנות.הָיוֹ הָיָה


כי כמו שהעירודעתן מתחיל

הרמב"ם מתייחס לגמרא; רב הונא לטעמיה דאמר כבן עשרים שנה ולא נשא אשה כל ימיו בעבירה. בעבירה סלקא דעתך? אלא אימא, כל ימיו בהרהור עבירה. וכך מביא העין משפט.

ובפשטות אפשר להבין זאת מדבריו במקום אחר; לעולם ילמוד אדם תורה ואחר כך ישא אשה, שאם נשא אשה תחלה אין דעתו פנויה ללמוד. ואם היה יצרו מתגבר עליו עד שנמצא שאין לבו פנוי, ישא ואחר כך ילמוד תורה.

אבל למה רב הונא בחר את גיל 20?ארץ השוקולד
שאלה טובהדעתן מתחיל

והתשובה לכך היא שאיני יודע.

אני מאמין שתורת הסוד העוסקת בפנימיות תמיד נוגעת גם כאן בביאור המדויק אך עוד לא זכיתי ללמוד על כך.

 

כן ראוי לומר שהמספר הנ"ל אינו מספר בעלמא אלא מספר חשוב לדברים רבים בחז"ל ובראשונים. הרי לרבים מן הראשונים חלק מהעונשין מתחילים רק מגיל 20, ואולי זו אחת הסיבות למספר גם לענייננו. כאן אולי נכון להעיר שלכאורה כך פסקו הראשונים ועד השו"ע, שמי שעבר גיל 20 ולא נשא אישה (מתוך רצון) עובר על מצוות פריה ורביה.

 

וכדאי גם לעיין במקור שהביא הרב מלמד בהרחבות למאמר שהבאת (ובכלל יש שם הרבה על הנושא) -

ובאמת יש לברר מדוע אמר רב הונא שכל הדוחה את נישואיו מעבר לגיל עשרים, כל ימיו בהרהורי עבירה. הרי בשנות הנעורים יצר הרע שולט להחטיא בהרהורים ובשז"ל יותר מאשר לאחר גיל עשרים, ומדוע דווקא עיכוב הנישואין לאחר גיל עשרים גורם שיהיו כל ימיו בהרהורי עבירה? ונראה שכל עוד הוא יודע שכאשר יגיע זמנו יתחתן ויאהב את אשתו כגופו, גם אם הוא חוטא לפני כן, הוא יודע שחטאיו זמניים ואין ראוי להמשיך בהם, וכשיגיע לנישואיו ישמור את כל תשוקתו לאשתו; אבל כאשר רווקותו נמשכת מעבר לזמן, והוא מתרגל למצוא סיפוק ליצרו בעבירה, הרי שהוא נכנע ליצרו הרע, וכבר אינו מאמין שיוכל להתגבר עליו. לכן, אף לאחר שיתחתן, מהרהורי עבירה כבר לא יינצל, כי הם הפכו להיות חלק ממנו.

 

וראיתי במהרש"א שכתב: הקב"ה מצפה לאדם כו' כיון שהגיע לכ' שנין ולא נשא אומר תיפח עצמותיו כו' אמר שהקב"ה מצפה כו' כדאמרינן ביבמות כל שאינו מקיים פ"ו כאילו ממעט הדמות ואמר תיפח עצמותיו לפי שג' שותפין באדם ומאביו נבראו העצמות כדאמרינן במס' נדה וזה שאינו מקיים פ"ו וממעט הדמות מהעצמות במדה זו תיפח עצמותיו.

ולא הבנתי. אבל חשבתי מתוך כך, ואני אומר זאת על עצמי בלבד ולא כפירוש או כחובה חלילה, שאולי ברובד מסוים וגבוה זו בעצם טיפה אנוכיות או מעט כפוי טובה לה' יתברך. כי הרי לכאורה זה מיעוט מלבושי ה' בעולם.

 

ולא באתי לומר מה נכון ולא להקשות על הסוברים אחרת.

באתי רק לומר שהרמב"ם כאן הוצא מהקשרו.

תשובה יפה ומורחבת, אם כי אינני חושב שהסתמכו על משמעויות בסודארץ השוקולד
ולכן אני הרבה יותר נוטה לקבל את דברי החקרי לב כהבנה פשוטה והגיונית.

אבל אתה צודק בפתיחה שאיננו יודעים מדוע, אלא מנסים להבין
תראהkaparalay
לא יודעת אם אני מנסה לשנות את דעתך, כי אני יכולה להבין אותה. תחושת האחריות הזאת היא חשובה..

אולי רק עולה בי שאלה מה ההגדרה שלך למצב לא טוב מבחינה כלכלית..?
אנסח אחרת-
במידה מסוימת השאלה שלך דומה לשאלה שעולה כאן לפעמים, לגבי חתונה עם אברך.

יש היום כלמיני דרכים להתפרנס גם בלי לרכוש מקצוע (משרות חלקיות/ עבודות מזדמנות/ שיעורים פרטיים/ מלגות/ וכו'..). המון סטודנטים (וסטודנטיות) עושים את זה.
ושוב- גם אברכים עושים את זה..

לא בטוחה שאפשר להגיד שאלו סכומים גדולים שמאפשרים חיי פאר.
לא בטוחה שזה מתאים לכולם.
אבל
א. אם אתה מתכנן ללמוד מקצוע- זה זמני.
ב. להבדיל, גם כשכבר יש מקצוע, לא תמיד מרוויחים מליונים על ההתחלה (או על האמצע..) - זה גם זמני.
ג. ואנשים חיים ככה, גם עם הזמניות הזאת..
ד. הייתי ממליצה לך לחפש עוד חברים כמו זה שסיפרת עליו, ולנסות לשאול (בנימוס ולא בחטטנות) איך הם חיים. ואם אפשר- ממש במספרים, כדי להוריד משהו שיכול להישמע גדול ומאיים אל הקרקע, לנתונים יבשים שאפשר להתמודד איתם.
ה. קצת באותו הקשר, יש היום כלמיני ארגונים שמעבירים הרצאות/סדנאות לזוגות צעירים וממש מנחות אותם איך להתנהל כלכלית בשנים הראשונות של הנישואין. שמעתי על זה המון דברים טובים.

יש עניין לחשוב על הפרנסה. אני באמת לא מזלזלת.
אבל אני לא בטוחה שהדרך להתמודד עם החשש הזה היא לדחות את הקמת הבית..
מזכירה גם להשאיר פתח לקב"ה לפעול את פועלו (בסופו של דבר, מפתח הפרנסה אצלו.. ;)
אתה לא היחיד שחושב ככהענווה1

יש לא מעט גברים שחושבים כמוך... 

ובאמת יש היגיון מסוים לרצות לבנות בית ממקום יציב

אבל אתה צריך לקחת בחשבון שאתה תתחתן בגיל יותר מאוחר

 

אבל ממה ששמתי לב מגברים כאלה שאני מכיר, זה שהרבה פעמים, אחרי שהתרגלת לחיות לבד, וכבר ביססת את עצמך לבד, והתרגלת לאהוב לחיות לבד, קצת יותר קשה להכניס מישהי לתוך החיים שלך. נכון שגם אם תתחיל להיפגש עכשיו, לא בטוח תתחתן בקרוב, ואתה עלול לחיות הרבה זמן לבד, אבל עדיין עצם העובדה שאתה עוסק בחיפוש זוגיות ורוצה את זה, גורם לך להרגיש את החוסר של חיים לבדך, וזה משאיר אצלך בלב את הפתח להכניס מישהי.  

 

נקודה נוספת - תשים לב אם זה באמת נובע מדאגה למצב הכלכלי של הבית העתידי שלך, או שזה רק תירוץ שבא לכסות על פחדים אחרים שיש לך מנישואין או הרגשה של חוסר בשלות לחיי זוגיות...

 

אני באופן אישי חולק על התפיסה הזאת... אין שום דבר רע להתחתן ממקום לא הכי יציב ולהתבסס ביחד לאט לאט...

ממה שאני רואה אצל כאלה שהתחתנו בגיל צעיר, הם מצליחים להסתדר מבחינה כלכלית, אולי זה מאתגר יותר, אבל מסתדרים... חבל לדחות את גיל הנישואין כל כך הרבה שנים מסיבות חיצוניות שלא קשורות באופן ישיר לבשלות שלך לזוגיות...

יש נקודה שאני חושב שלא התעכבו עליה כאן,hartkebhdxcrd
בדברי הרמב"ם.
אתה נותן סימוכין לעמדה שלך מתוך דברי הרמב"ם, שצריך שיהיה קודם כל פרנסה. אבל יש בעיה....

הוא גם כותב שצריך שתבנה קודם כל בית.
אם אתה רוצה גם להסתמך על זה, בכיף.
רק שתזכור שגיל החתונה יהיה 30, וזה אם אתה בהייטק... אם אתה מורה, תוכל להישאר גם רווק לנצח...

לדעתי, כל זמן ומקום ואדם לפי מצבו. מה שמתאים לאדם אחד לא מתאים לאחר, ומה שמתאים לתקופה אחת לא מתאים לאחרת. מה שלא יהיה, אם הזדמן לך והתמזל מזלך, פוגשת את האישה שאתה חושב שהיא המתאימה לך והיא אהבתך, אל תלך על זה.
רוץ על זה! ולא משנה אם יש לך עבודה, או אין...
כמה הערותארץ השוקולד
1. בית היה בימיו מצרך חובה, כיום ניתן לשכור ולחיות ככה.
2. הרצי"ה התחתן בגיל 30, אז זה לא נורא
3. ביחס לסוף דבריך, למה?
נח התחתן בגיל 500ekselion

החשש הוא שכעת מאחר ולאדם אין מקצוע לגיטימי ביד

אזי במהלך רוב חייו הוא יהיה טרוד בעיינים של פרנסה, שיכול להוביל גם למצבים לא נעימים בנישואים..

מי שמכיר אותי תמיד אומר עליי שאני מחושב יותר מדיי...

הבנתי את הטענות שלכם ואני מסכים עם כולכם תודה רבה ממש!

לא אומר לחכות לגיל 500ארץ השוקולד
כן אומר לחכות לגיל שבו המצב הכלכלי כבר ברור יותר ויש דרך להתפרנס.
חשיבה פרקטיתadvfb

דבר פרקטית, אל תדבר עם ציטוטים של מקורות.

אם אתה רוצה יש לפניך הרבה עבודות בשוק שאתה יכול לעבוד בהם בלי תואר.

נכון, לא תוכל לחסוך הון אבל תוכל להתקיים בכבוד.

אבל אולי כדאי פרקטית לחשוב איזה מקצוע יתאים לחייםארץ השוקולד
ולא רק איזה מקצוע יתאים כדי להתחתן עד גיל מסוים?
בהחלטadvfb

יש פה שני רצונות - רצון למקצוע ורצון להתחתן.

צריך לדעת איך לשלב את שני הרצונות הללו.

יכולה להיות יותר מתשובה אחת לזה.

זה בהחלט עניין של סדרי עדיפויות היחס בין הערכים הללו.

תגובה כה יפה ונכונהארץ השוקולד
צריכים להכניס יותר אמונה במלא חייביםרויטל.

להתחתן ויפה שעה אחת קודם, כל אלו שחיכו וחשבו שאם יהיה להם כסף

ומקצוע,,, בסוף נתקעו(כמובן לא כולם)אם יש הצעה טובה בחורה טובה

עם מידות טובות אל תחכה,ולכל אלו שהגיבו פה על בעל לומד וכ,,,

אכן בעלי לומד כל היום תורה ואני הכי מאושרת בעולם שזכיתי לבן

תורה.

גם הרמב"ם כנראה צריך שיכניסו לו אמונה🙈ארץ השוקולד
וברצינות, זו דרך שיש בה הרבה הגיון ואפילו הרמב"ם חשב שהיא הגיונית, למה זה פגם באמונה?
אתה מציב אמירה כללית, ביחס לכולם..אדם כל שהוא

אבל במציאות רואים שהרבה אנשים מצליחים בדרך הזו.

 

עדיף שתנסה לבדוק ביחס לעצמך, מה האפשרויות העומדות בפניך, ומה מתאים לך.

אמירה יפהארץ השוקולד
טוב, אז איך לך על מי להסתמך.חמדת66

כבר ענו לך פה ודי בארוכה, ולכן אקצר מעט, ואם יועיל - מה טוב.

מעט מדברי הרמב"ם בהלכות דעות לא רלוונטיים לימינו. אנחנו חיים בחברה שונה ובתנאים שונים לגמרי, ואם תנסה לעשות העתק הדבק מכל הלכה, הרמב"ם בעצמו יהיה הראשון להכות על קדקדך. ובדיוק כשם שכיום אין דרך בע"ב ללמוד תשע שעות ביום (הלוואי על הרבנים), גלל כל הטרדות והלחצים, כך גם גבי ההנהגה היום. 

כמו שכבר הרחיבו פה, ישנם אפשרויות להתפרנס גם כסטודנט (אז כן, צריך לנהל זמנים), ויתכן שצריך לצמצם בהוצאות - אבל זה בהחלט אפשרי. בכלל, במציאות כיום קניית דירה היא תענוג והשקעה שלעיתים מאוד מאוד לא משתלמת (הודות למדיניות הממשלתית בשנים האחרונות). ולכן זהו בכלל לא קריטריון בעניין.

להתפרנס כסטודנט זה לא תמיד אופציה, רק אומרארץ השוקולד
תלוי מה לומדים והיכן.
מספר חברים שניסו לעבוד במקביל לתואר פשוט נכשלו
ברורחמדת66

כאחד שלומד תואר כזה אני לגמרי מבין, אבל ברוב הפעמים כן ניתן. רק צריך להיות מחושבים.

אם באמת מתחילים תואר קשה בשנה א' - אז יתכן שזו סיבה באמת להתעכב...

העניין הוא שאם מתחתנים בגיל 21 ומתחילים ללמוד תואר כזה בגילארץ השוקולד
23.

מה עושים?
כל מקרה לגופו.חמדת66

אבל בהרבה מקרים אפשר להסתדר. 

בלת"ק, אני חושב שאתה צודקארץ השוקולד
והבאת ראיה יפה ופשוטה שבטוח ניתן להסתמך עליה.

ולא חושב שצריך להרחיב מדוע זה נכון
לא מסכים עם זה...ד.

מרוב "שמא", אדם יכול להגיע למצב שאחרי כל ה"הכנות" כבר קשה לו למצוא.

 

הרמב"ם עצמו הרי לא דיבר על מציאות של "לימודים לתואר", אלא על "יטע כרם".."מלאכה המפרנסת אותו".  ולא דיבר על מציאות שמתחילים בגיל כזה לנטוע אותו, מן הסתם.

 

צריך לעשות תכנית ריאלית איך אפשר להסתדר כלכלית בצד לימודים, ולא לעכב עם יותר מידי חששות.

 

כמובן, תלוי גם אישית באדם ובבשלותו ורצונו.

אם הייתם קצת יוצאים מהנורמות המערביות..פשוטים.
והולכים לכיוון היהודי הארץ ישראלי היתם יכולים להיות עם מקצוע ובית בגיל 22...
מכיר כאלו שהתחתנו בגיל 18 עם בית משלהם...
איך היה להם בית משלהם בגיל 18?ארץ השוקולד
עובדים מגיל צעיר ובונים בידיהם את הבית ...פשוטים.
מאיזה גיל עובדים?ארץ השוקולד
כמה זמן לקח להם לבנות את הבית?
מה עם עלות החומרים?
קח גם בחשבון, שבערך 30% אחוז מעלות דירה בארץ זה מחיר הקרקע..אדם כל שהוא

[משתנה מאוד בין האיזורים השונים, כמובן]. וביחד עם המיסים, זה עשוי להגיע ל50%.

אני מניח שאת ההוצאה הזו לא הייתה לאותם אנשים. 

 

ומאידך, לגור בבית שזהו מצבו החוקי, זו לא בדיוק היציבות הכלכלית האידיאלית.

צודק, ועדיין - מפתיע אותיארץ השוקולדאחרונה
למה לשנות את דעתך? היא לגיטימית לחלוטיןחופשיה לנפשי
יש מי שיודע להסתדר תוך לימודי תואר ועבודה והכל ויש מי שצריך סדר.
כתבתי בצחוק כל אחד שיעשה מה שטוב לופשוטים.
פשוט באתי להציג שיש עוד אופציות חוץ מהגישה המערבית שמארגנת לך לימודים למסלול עד גיל שלושים...
במובן מסוים קצת חזרה לטבעיותפשוטים.
של חזרה לארץ לאדמה לעבודת כפיים לבנין הארץ וכו'
גם אידיאלים ואפילו מרוויחים מזה....
יש אנשים שהיו מסודרים, והפכו ללא מסודריםפלונפון מירוסלב

ודווקא אז התחתנו

מזל טובארץ השוקולד
הרבה שנים יחד בבריאות, שמחה, טוב, אושר וכל מילי דמיטב
חחחחפלונפון מירוסלב

איך עלית על נסיון ההסתרה המתוחכם מאוד שלי?

לפעמים ה' רוצה לבדוק אם תסמוך עליו כשלא הכל הולך ישר, כשאתה מקריב בשביל התורה והעבודה וכו'.

 

זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

מעצבן ממשארץ השוקולד
פעם אחת קרה ליאביעד מילוא

התחיל איזה קשר והבחורה נעלמה כאילו בלעה אותה האדמה

קרה גם הפוךבחור עצובאחרונה
דיברתי עם מישהי איזה שבוע ופתאום פשוט נעלמה מעל פני האדמה. לא הגיבה להודעות. כלום.


אחרי חודש פתאום שלחה הודעה משום מקום. הגבתי לה ביובש שתבין שלא מעוניין. 

עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

תקשיב,מחפשת111

הרגישות שלך זה דבר מדהים וזאת המתנה שלך בחיים

שלא תעז לחשוב שאתה צריך להשתנות 180 מעלות בשביל מישהי

מה אתה אמור להבין מהקשר הזה? שהיא לא הייתה שלך כנראה

כי מי שתהיה שלך תאהב ותעריך בדיוק את התכונות האלה

זה לא סותר שאם יש דברים שאתה מרגיש צורך להתחזק בהם- ביטחון עצמי וכו'- תעשה את זה, במקביל לזה שאתה שמח ושלם עם מי שאתה

תתעודד, מי שתהיה שלך תבחר בך בזכות התכונות האלו והרגישות הזאת 

וגבריות אין לה הגדרה אחת. נכון שהיום מתארים גבר כקשוח, אחד מוביל שתמיד יודע מה לעשות וכו'- אבל זה לא שחור-לבן. יש הרבה גוונים באמצע וגם ברגישות שלך יש גבריות 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

קשרים בעיצוב דעות וההשקפות: איך קשריםחסדי הים

השפיעו על העיצוב השקפות ודעות שלכם בכללי? למדתם פעם משהו מעצב מהמדוייט? פרידה בקשר גרמה לכם לעצב דעות הפוכות?

זה מעניין שבארה"ב יש עכשיו את כל המחלוקת בימין לגבי תמיכה בישראל או דווקא לגנות. יש משפיען אחד ימני שיחסית קיצוני נגד ישראל, והוא מספר שאחד הרגעים המכוננים היה ויכוח עם ופרידה ממישהי שהתחילה בתהליך גירות, ועכשיו היא קשורה לבית הלבן ומשפיעה שם בעד ישראל.

מעניין מה איתכם לגבי השפעה של דעות או ריחוק מהדעות של המדוייט?

יש המון השפעהultracrepidam

כמו כל אדם שמכירים ואפשר ללמוד ממנו

בטח אם יש הרבה חוויות משותפות ושיחות עומק

בהחלט, היו אנשים שהמפגש איתם הוביל אותילגיטימי?

לשינוי בתפיסות ובעמדות שלי לגבי כל מיני דברים.

פחות בדברים פוליטיים...

לדוגמא? גם בעולם הדייטים?בחור עצוב
בהחלט. אישי מידי לכתוב כאן.לגיטימי?
אצלי זה יותר השפעה במה שמעניין אותיחסדי הים
אני יותר מתעניין באמונות ודעות הנוגעים לתורה. הייתה לי פרידה אחת, שלא רוצה לפרט, אבל זה גרם לי לחדד גישות אמוניות ודרכי לימוד תורה בכללי.
כןרק נשמה

לא בהכרח שינוי אבל כן דיוק ועיסוק בערכים חשובים ומשמעותיים שהיו נראים לי פשוטים מובנים מאילהם ופתאום כשלצד השני ברור כל כך משהו שלי לא כזה סגור זה פתח להתבוננות והתעמקות בנושא

וממילא נראה לי שגם שינויים קלים מתרחשים בהתעצבות הכללית שלי כאדם אחרי כל פעם שהיתה לי התבוננות כזאת

חוצמזה שאני נורא מנסה לקחת משהו טוב מכל הפגישות שהיו לי מתוך אמונה שה' שלח אותם בשבילי אם לא להתחתן אז כדי להשתפר וללמוד משהו 

כןכלה עצבנית
אני ייקית של פעם וחשבתי שאני איזה וואו עד שנפגשתי עם בחור איכותי מאוד, בלדי כבד ואדוק, שלימד אותי מהן באמת עקשנות, דייקנות, ופדנטיות. הדייטים הכי טובים שהיו לי, ובלי ציניות לשם שינוי
שאלה מקסימהadvfb

לאחרונה יצאתי עם בחורה שהרגשנו פערים מסויימים בהשקפה הדתית (עניין יותר של ניואנסים, לא הכי גרונדזים)

מרגיש שזה נתן הפרייה מסויימת, זה אתגר אותי וזה זה הוסיף טוב בהקשר הזה, בהחלט למדתי מזה על עצמי.

מצד שני, שנינו אנשים שאוהבים לדבר על השקפה ויצא שלא מצאנו את זה בתור נושא משותף בגלל השוני בעניין ולשנינו זה היה בסדר גמור.

 

בהחלט יצא לי בעבר להתרם בעניין הזה, אפילו קניתי ספר שמישהי ספרה לי שהיא קוראת אותו... אבל לא זוכר הרבה פעמים כאלה.

תודה. לי קרה כמה וכמה פעמים שקראתיחסדי הים

ספרים שהמדוייטים המליצו, או שחקרתי תחום או נושא מסויים שעניין אותן.

זאת הבת של טארמפ?גלויה
לא. אחת פחות מוכרת לרוב הישראלים.חסדי היםאחרונה

אולי יעניין אותך