מאמר חובה!הָיוֹ הָיָה

בדור שכזה, מלא בלבולים מערביים ופוסט-מודרניים, אשר משריצים צחנת כפירה בלבוש הומאני ומוסרי כביכול. ומחדירים קרירות וזלזול ב"יידישקייט", במסווה של שלום ו"דרכי נועם"..

כמה יפה וטוב שיש קול שפוי, אמיתי, שלא מתבייש להכריז על ערכי התורה וללמדנו פרק ב"צאי לך בעקבי הצאן"...

ממליץ ממש ממש ממש לכל אחד ואחת לקרוא את המאמר הקצר הבא:

מתתיהו החרד"לי - דעות

אני קראתי וממש נהניתי. הוא מדהים, מלמד, מחנך ומעורר.

קדימה כנסו....

ואוווו הוא יפהLove the world

וממחיש לנו ממש את ההיסטוריה חוזרת

וואו ממש מעורר ומחזק!עצמי החביבה

קראתי גם, כל כך מתאימה ההקבלה הזאת!

זה מדבר על מישהו ספציפי/ משהו שקרה?הרמוניה
לא בטוח שהבנתי את השאלה..הָיוֹ הָיָה


אם מתתיהו החרד"לי מייצג מישהו מהמציאות שלנו?הרמוניה
או שזה היפוטתי
אני לא חושב שזה נועד לייצג מישהו מסויים וספציפי, אלא-הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך כ"ב בכסלו תשפ"א 20:23

הוא כן נועד לייצג דרך.

דרך שיודעת שיש עוד ערכים בתורה חוץ מלהיות נחמד...

דרך שיודעת שלפעמים הערכים האלו הם דוחים את ערכי הנחמדות...

דרך שלא מכניסה את כל סל התרבות המערבית לתוך החיים שלנו על ידי כמה "מאמרי חז"ל - מחמד" על שלום וקירבה ומידות טובות..

דרך שיודעת לעמוד על שלה, לסרב בגאון ובתוקף למנסים לערער אותה ולפגוע באלוהי'ה.

דרך שיודעת שמותר לומר לא. בתקיפות. באומץ. בחדות ונחרצות.

דרך שיודעת ללחום במזיקים לה, בעוז, בגאון, מתוך אמונה עמוקה ובטוחה

דרך שלא חושבת שמלחמה כזו היא פגם במידות, או מעשה גס.

דרך שיודעת ש"להיות נגד" זה לא מילה גסה.

דרך שיודעת להיות נאמנת לתורה, לתורה באמת, בלי לעשות בה כווצ'ים עד שהיא נראית כמו סחבה אחרי ספונג'ה..

דרך שיודעת להוקיע, כן, להוקיע. דברים פסולים מתוכה. ולא מרגישה "לא הומאנית".

דרך שיודעת לבוז, לבזות, להשפיל, את הלוחמים בה והמערערים עליה. הלוחמים באלקיה ומערערים עליו. ולא חוששת "אולי זה לא יפה?"

 

דרך שיודעת להניף בעוז ובגאון את הדגל "עברי אנוכי ואת ה' אלוקי השמים אני ירא"!!

 

ומי לה' - אליה!!

וואו כתבת ממש יפה!עצמי החביבה

תודה לה' שזכיתי להשתייך לדרך הזאת!!!

תודה..הָיוֹ הָיָה

אכן, יש להודות כ"כ הרבה..

נדיר היום, נדיר...

אני לא מסכימה איתך מכיון שהטענות שלך לא חפות מנגיעות אישיות.הרמוניה
אתה מרגיש גאה כאילו אתה עשית משהו מיוחד. לא, זה לא אתה, ואתה אפילו לא 'הולך בדרך הנכונה'. אתה נבחרת, שלא בבחירתך, להיות הבן של ה', נבחר מכל העמים, וזה לא הופך אותך לשווה יותר מהם, זה לא נותן לך סיבה להתגאות אישית. זה אומר שאתה צריך לשמוח, שאתה צריך להבין את חשיבות התפקיד, אבל לדעת שהארץ לא שלך, והתורה היא לא שלך, היא של ה'! ואתה בסך הכל מנסה ללכת בדרך שהוא אמר, להיות ישר, לשמוע למצוותיו ולדבוק במידותיו. אבל אין לך שום עליונות אישית על אדם. אם אתה רוצה להגן על הדרך של התורה, תחשוב באמת מה ה' היה רוצה. לפעמים צריך לב חכם. שכל רגיש. לדעת מה לומר אם באמת חשובה לך התורה... אם באמת אתה מבין שגם אתה בסך הכל שליח של ה', ואין לך רשות לפגוע בבריותיו בלי שהוא אמר.
לפעמים מרוב רצון להגן על התורה אבל לוקח את זה אישית, ופועל "דוך" בלי מעצורים, בלי רגישות, עם הרבה נגיעות אישית ולא מכוון לרצון השם נטו.
מלבד זאת, במאמר אכן ראיתי נאמנות לתורה... אבל דווקא לא בדרך עיוורת, אלא בדרך שתפעל, בדרך מחושבת ורגישה (הוא עשה כאילו הוא בא לשחוט את הערכים אבל בסוף- הפתעה...)


מעריכה את האמירה, וגם את הרצון שמאחורי זה, אבל יכול להיות שמאחורי הדבקות הזאת מסתתר גם חוסר ביטחון כלשהו שמצריך עמדת התגוננות והתקפה במקום נועם ודרך ארץ.

כמו שאמרתי פעם, אני בהחלט מעריכה אותך, אבל דווקא בגלל זה הציפיות ממך גבוהות הרבה יותר.
טוב נו...הָיוֹ הָיָה

אין לי אפילו כח להגיב..

משאיר לקוראים להחליט אם דברייך רלוונטיים או לא.

 

(וכן, אני תוהה אם לא היית אומרת בדיוק בדיוק את זה למתתיהו... לצערי אני משער שכן)

..הרמוניה
חס וחלילה. אני מאוד מקווה שאני לא עד כדי כך מושפעת

בסדר
שיהיה לילה טוב!
בסוף החלטתי כן להסביר.הָיוֹ הָיָה

ראשית, מאוד מוזר כל ההתמקדות ב"נגיעות אישיות שלי" והאריכות שלך בביקורת על "מה אני עושה". את חושבת שאני כתבתי את המאמר? שכותב המאמר מכיר אותי? יש כאן מאמר שנועד לתאר דרך של תורה. ומה אנו למדים בנושא ממתתיהו. למה רלוונטי כאן מה את חושבת עלי?

עכשיו אני מבין ששאלתך מראש למי זה מכוון לרמוז הייתה כי הנחת שאני מנסה לרמוז על עצמי, אז לא, גברתי, אני לא כ"כ מגלומן... הבאתי את זה כדי ללמוד על הדרך, אכן, דרך שאני רוצה ללכת בה ומשתדל ללכת בה, ומנסה גם להסביר אותה. אבל ממש לא "עלי" ולכן כל נאום המוסר לגבי לא ממש רלוונטי לדיון.

 

לעצם הדבר, נכון שאנו נבחרנו מלמעלה, ועל כך עלינו לשבח לפאר ולרומם. אבל זה לא סותר כלל שזה כן הרגשה של "הולך בדרך הנכונה" כי זו היא הדרך הנכונה!! כן כן, נבחרנו לדרך הנכונה!!

ומה שהמאמר מנסה להעביר לנו, ללמוד ממתתיהו - שאם אנו בדרך הנכונה, עלינו להלחם עליה ללא פשרות.

ללא גישה של "הכלה", ו"בואו נהיה נחמדים", ו"לא צריך להיות קיצונים", ו"למה כל דבר נגד"...

לא לא לא. זה אנחנו לומדים ממתתיהו, שזו לא חשיבה נכונה!

עלינו להגן ולשמור בקנאות על דרך התורה, דרך ה'. ולא לנסות להתייפייף ולהתעדן נגד גישות המנסות לקעקע אותה. 

(וזה שהוא פעל בחכמה ועשה תרגיל, לא רלוונטי ולא זה הנידון. האם זה מה שראית כעיקר המאמר? כמדומה שמי שקורא אותו מתחילתו לסופו רואה בדיוק מה הוא בא לבטא - מלחמה עיקשת למען התורה, בלי התכופפות ופשרנות)

דווקא הגישה של "אל תפגע.." "אל תתגאה".."אתה רק שליח"... היא היא הגישה שנראית כביכול בשם התורה, אבל באמת היא נגד התורה! היא נשמעת מאוד יפה ומושכת, אבל על ידה מכשירים את כל השרצים, מרוב ענווה לא מעיזים להלחם ברוע.. ואז - גומרים כמו המתייונים..

 

מכיוון שלמעשה כן נכנסת לתקוף אותי על דרכי האישית, אני כן אענה על זה.

ותמצית תשובתי היא במה שכתבתי כבר לפני - שאת אותם הדברים היית אומרת גם למתתיהו.

זה בדיוק מה שבא המאמר לבטא - שתפסיקו כבר להתייחס לכל מי שמגן בקנאות על ערכי התורה כאילו הוא סתם אדם שאוהב מריבות ופועל מנגיעות אישיות, כשבכך אתם בעצם אומרים - הדרך הנכונה היא דרך של עדינות, "דרכי נועם" ושאר ציטוטים... צריך להיות מתקדם, נאור, לא להלחם בכל העולם ואשתו....וכו' וכו', וזה בדיוק הטעות!!

אלא מה, את אומרת "כן, זה מתתיהו, אבל אתה? אתה בטח פועל מעצבים ונגיעות אישיות" ובכן - תני לי סיבה אחת למה את חושבת שלא היית אומרת את אותו דבר בדיוק למתתיהו עצמו אם היית חיה לפני אלפיים שנה?

אם את חושבת שמי שמגיב בקנאות ותקיפות זה מתוך גאווה ונגיעות, זה כנראה מה שהיית חושבת גם עליו.

אבל משום מה ממרחק קל להעריץ אותו, ולחגוג את נצחונו, עד שזה מגיע אלינו, לדור שלנו, פתאום כבר מקדשים את הסובלנות... את הפרדוקס הזה בא לנתץ כותב המאמר! והוא זועק אל כל קורא וקורא: "אם אתה גבר, תלמד ממתתיהו, אל תחגוג סתם ותשאר בצד שנגדו, תלמד ממנו, תלמד איך לפעול ומה היחס לכל מי שמקעקע את יסודות התורה"!!

 

 

ולסיום, מה שכתבת על כך שזה מעיד על חוסר ביטחון עצמי, כבר האריך ידידי כאן:  בלי להיכנס פה לויכוח - נוער וגיל ההתבגרות להסביר למה זה ממש לא נכון, וגם על זה יש לציין שמי שחושב כך על כל מי שתקיף נגד התורה - היה חושב כך על מתתיהו עצמו.... ומי שחוגג את חנוכה - מוזמן להבין את מה הוא חוגג, ולהפנים שלעיתים מלחמה עיקשת וחסרת פשרות נובעת דווקא מתוך ביטחון ואמונה  עזה בצדקת הדרך, ולא הפוך. מתוך קנאות לשם שמים, ולא מתוך גאווה ונגיעות.

 

ובהקשר לכל זה, הייתי ממליץ לעבור על מה שהבאתי כאן: הנה דבר תורה נהדר, על יסוד מהותו של החנוכה: - נוער וגיל ההתבגרות שום דבר שמה אינו מדעתי האישית, אלא מתוך המבואר בספרים הקדושים על עניין החנוכה.

...הרמוניהאחרונה
אני אכתוב לך בפרטי
בלי להיכנס פה לויכוחsomeone

רק דבר קטן בקשר למשהו שכתבת

 

"אבל יכול להיות שמאחורי הדבקות הזאת מסתתר גם חוסר ביטחון כלשהו שמצריך עמדת התגוננות והתקפה במקום נועם ודרך ארץ."

 

אני אוכל מרורים מהטיעון הפסאודו פסיכולוגי הזה כבר שנים...

 

חוסר ביטחון זה ממש לא ההסבר היחיד לתוקפנות, והוא גם לא ההסבר הסביר. רוב מוחלט של הפעמים הוא נובע מחוסר סובלנות לדעות של השני או לאי יכולתו להבין, או סתם בגלל המזג של האדם. 

גם מהכיוון השני, רוב מוחלט של הפעמים כשמישהו לא בטוח במשהו, הוא מהסס ומרסן, לא תוקף.

 

אני לא אומר שזה המקרה פה, אבל בד"כ הייתי שומע אותו אחרי שקטלתי אנשים בוויכוחים, ואז מה שנשאר להם בארסנל היה "אתה תוקף משמע אתה לא בטוח בדעותיך משמע אתה טועה" במקום לענות עניינית.

 

מאז אני פשוט מתעב אותו...

זה מדבר עלsomeone

מתיתיהו בן יוחנן כהן גדול החשמונאי...

 

ועכשיו תקראי את הכל שוב

 

לא נכוןהרמוניה
זה מישהו שמושווה אליו
מה הקטע אם זה לא היה 'מתתיהו' של ימינו
אה נו..someone
זה נקרא רפרנס...
לוקחים סיפור מפעם ומדביקים עליו מציאות של היום.
והרעיון הוא להעביר את המסר שכך הוא היה פועל אילו היה חי היום...
פשוט חשבתי שאפילו את הרפרנס לא הבנת
מישהושושיאדית
יכול להסביר לי בקצרצרה מה המסר של המאמר?
אני לא מצליחה לקרוא....
זתומרת...
לאמשנה שמישהו יסביר לי בבקשה.
לא יודעת אם אני אסביר את זה טובהרמוניה
אבל מה שהוא כותב שם זה בעצם משל כזה, המאמר הוא סיפור שכביכול מישהו מהעתיד כותב על התקופה שלנו
והוא כותב על ארץ ישראל שמתדמה לתרבות המערב והליברליזם שולט, כולם רוצים למצוא חן ולהחשב נאורים וזה (בשם הממלכתיות...), ואז מזמינים את "ממתיהו החרד"לי" לכנס שחיטת הערכים שממומן ע"י קרן ברברית- גרמנית כמובן, ומצפים שהוא סוף סוף שהכי מייצג את העולם הישן והלא נאור להצטרף אליהם ולהביע את האמירה שלו אבל הוא עומד שם מול כולם ובסוף אומר להם לא. ואומר את דעתו העצמאית וחותם ב"מי לה' אלי" והאמת מנצחת... העם מסכימים איתו והליברל נשאר אבק
ואז בפסקה האחרונה כתוב את העניין של "בימים ההם בזמן הזה" שנרות חנוכה מספרים גם את הסיפור הזה
וזה בעצם לדעתי המסר שלו שאנחנו צריכים להבין את התפקיד שלנו ושאנחנו יכולים לגרום לזה אם נקח אחריות ונהיה נאמנים לאמת כי השקר יכלה בסוף, ומי שהיה פעם נחשב מיושן כי היה נראה נאמן, בסוף ירוויח
וכשיודעים מה הסוף פתאום זה עוזר להסתכל על המציאות המבט אחר ולראות מה האמת, ולרצות להיות אלה שיביאו את הגאולה גם כשזה לא נראה...
פשוט עדיף להעתיקsomeone


מתתיהו החרד"לי
אירוע זה, של מלחמת תרבות יהודית עיקשת, נצרב בהיסטוריה ונחרת לדורות. הנרות הקטנים, הדולקים מאז בפתח כל בית - נשארו כדי לספר
תגיות: הרב אביעד גדות חנוכה
הרב אביעד גדות , כ"א בכסלו תשפ"א 07/12/20 11:15

הרב אביעד גדות
הרב אביעד גדותצילום: רעות קורנברג – ראות טובה
ההיסטוריונים אוהבים אותה. אוהבים לחקור את התקופה המרתקת ההיא: צמיחתה ושקיעתה של האימפריה הפרוגרסיבית.

הפוך בה והפוך בה – ותמיד תמצא פן חדש למהפכה העולמית החדשה שהתרחשה אי שם במאה העשרים ואחת למניינם, חבקה את המערב, עם שלוחות משמעותיות למזרח התיכון.

מרתקת מכולן, היתה מדינה זעירה, אי שם בפריפריית האימפריה. חלוקות הדעות, אם המדינה היתה מרדנית או רק קבוצות מסוימות, אשר בלמו את הגזירות שהתפשטו ברחבי האימפריה. בלמו, חרף הכספים הרבים, בדולרים וביורו שנשלחו מעבר לים על בכדי לעצב את זהותה.


לא. זה לא קרה ביום אחד. להפך, בתחילה היה נראה כי אותה ישות הולכת ונבלעת אל קרבו של התהליך הגלובלי, אך בהחלט ניתן להצביע על תהליך ברור: אי קבלת מרות, ואפילו חשיבה עצמאית, בקרב מספר מצומצם של יודעי ספר ומסורה – אשר שאבו משנה ממקורה, הפוכה להכעיס מכל מה שגדולי הפילוסופים הפרוגרסיבים התוו.

אסכולה אחת אף טענה כי ניתן להצביע על אדם אחד כמחולל המהפכה – אשר העניקה עצמאות לאומית, מחשבתית ותרבותית למדינה ההיא: מתתיהו החרד"לי.

הוא לא נשא באף משרה רשמית, ועל אף שיוכו לזרע הכהונה, שכנו הוא, בניו ומשפחתו באזור הכפרי הנחות, ולא בעיר הבירה. בעבר נשא במשרה רמה אך נחסם על ידי הפקידות המקומית. בניו ששירתו בצבא ביחידות הקרביות ביותר נתקלו תמיד בתקרת זכוכית אטומה. לנגד עיניו חוללה עבודת הקודש הממלכתית, עליה חינך את תלמידיו: תחילה באקדמיה החד-גונית, בתעמולה התקשורתית, ובבתי המשפט המוטים, אך בהמשך גם בבית המחוקקים, במשרדי הממשל השונים, בחומרי הלימוד, ואף ברשויות המקומיות. הכל באיצטלה ליברלית, כביכול.

בעלי השררה לא היו פרוגרסיבים להכעיס אך מי בשוגג ומי במזיד, רצו למצוא חן בעיני נציבי האימפריה ולחוש ליברליים ונאורים. הם שחו עם הזרם, בשם הממלכתיות ושלטון החוק. כך נצבעה המדינה כולה בצבע אחיד ושינתה פניה, לבלי היכר.

ואיפה היה העם בתקופה ההיא? הסקרים, הלמ"ס, וגם הבחירות שנערכו כל כמה שנים, הראו כי רוחו נאמנת ללאומיות ולשורשים. אולם תמיד בקצה, התקבלו תוצרים שונים - ברוח האימפריה, וזאת מפחדם של נציגי הרוב להתעמת או לנסות למשול ברוח מגילת היסוד של המדינה.


האירוע, או השיא, כך אומרים, אשר הוביל את המרד לכדי נקודת התפרצות, התחולל במעמד "שחיטת הערכים" בו התבקש מתתיהו להשתתף, דווקא בגלל דמותו האותנטית. מעמד שחיטה זה, היה החביב ביותר על ידי נציגי האימפריה, היות וביטא יותר מכל את מהות הפרוגריסבים – שחיטת כל הקדוש והיקר, והתפוררות הערכים המיושנים, בעיניהם - למען גילוי "האור". מיותר לציין כי את הטקס כולו מימנה קרן ברברית-גרמנית.

ויהי היום. מתתיהו קרב בנונשלנטיות אל המזבח, ולרגע היה נראה כאחד משלהם. זקנו הלבן ומראהו הלהיב את נציג האימפריה, הלבוש במיטב מחלצות התקופה: הנה, מתתיהו המיושן, הולך עוד רגע קט לשחוט בעצמו - את הערכים.

בחיוך רחב הגיש הנציג לזקן ההדור את הסכין, ופקד: "שחט!". הנה, תכף ערך לאומי ושורשי נוסף יתמוטט תחתיו, כפגר מובס.

אך מתתיהו הישיר מבט אל הנציג. משם שטו עיניו אל הקהל העצום אשר נשא עיניו בחזרה בחזרה, והמתין למוצא פיו (הם העריכו רבנים).

מתתיהו פתח ואמר: "לא אשתף פעולה. אני חושב אחרת, אני נאמן לתורה מפיה אנו חיים, אשר קדמה לעולם. אני נאמן לזהותי. ממלכתיותך הסלקטיבית – אינה ממלכתיות. חוקיך המוטים – שמים ללעג את החוק. אני בז לרוחות הזמן להן הינך כורע, ויודע אני לברור בין טוב לרע. אינך ליברל – כי את דעותינו אינך סובל ואת פינו אתה סותם בכל הזדמנות. לא עוד!" הוא פנה אל העם וזעק כמשה למרגלות סיני: "מי לה' אליי!" (שמות, לב)

הנציג הליברלי התמוטט תחתיו, הוא לא היה מסוגל לשמוע דעה כה עצמאית. עיני הקהל ברקו בהזדהות: "כי הם חיינו!" העיתונאים נאלמו, והרשתות החברתיות געשו.

אירוע זה, של מלחמת תרבות יהודית עיקשת, של רעיון ומעש, נצרב בהיסטוריה ונחרת לדורות. הנרות הקטנים, הדולקים מאז בפתח כל בית, מחממים משפחות ומאירים את הלב - נשארו כדי לספר. בימים ההם – בזמן הזה.
לא לא...שושיאדית
זה ארוך מידי!! אני לא מצליחה לקרוא. מצטערת. באמת....
תודה על השקעה אבל אני צריכה משפט אחד או שניים. זהו.
בקיצורsomeone

השוואה של מתיתיהו המכבי לשמרן הנלחם בפרוגרסיבים בימינו...

אהה... ולמה דוקא חרדל?שושיאדית
כן אבל מה הקשר חרדלי,שושיאדית
ולזה את קוראת בקצרה.... הגדרות נחמדות יש לך...
חחח חשבתי שלא הבנת אז ניסיתי להסבירהרמוניה

וכן זה קטע שלי... אני לא יודעת לסכם..

 

אמ כי הוא חרד"לי והוא פונה לחרד"לים מה השאלה

אני הבנתיsomeone
עבר עריכה על ידי someone בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"א 12:02
עבר עריכה על ידי someone בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"א 12:01

שהקשר הוא שהיחידים שבאמת ילחמו בפרוגרסיבים אלו החרדלי"ם. הלייטים מקבלים אותם מחד, והחרדים מאידך, פשוט לא מעניין אותם כי הם סגורים בתוך עצמם, וכל עוד זה לא נוגע אליהם, הם לא יילחמו בזה (זו לפחות דעת הכותב לפי הבנתי...)



@שושיאדית
אפשר אבל...שושיאדית
להסביר לי מה זה פרוגסיבי?
הפגנת בורות...
אצטט מויקיsomeone

פרוגרסיביזם (באנגליתProgressivism; נגזרת של המילה progress, עברית: קִדמה) היא פילוסופיה המבוססת על הרעיון כי התקדמות מדעית, טכנולוגית, התפתחות כלכלית וארגון חברתי חיוניים לשיפור מצב האנושות. הקידמה הפכה לרעיון רב-משמעות בתקופת הנאורות האירופית, שדגלה בהתבססות על ידע אמפירי כיסוד לחברה. במרוצת הזמן השתנו משמעויות המושג בהתאם לתקופות ולנקודות מבט שונות.

וכעקרוןsomeone

ההפך משמרן

והנה הדוגמה ההפוכה: כנראה נראים מתיונים גירסת עשרים עשרים...הָיוֹ הָיָה

נאמני תורה ועבודה בקריאה חדשה: מחנכים מגוונים - חדשות כיפה סרוגה

 

למה שתלמיד ישמע רק עמדות תורניות? בואו נחשוף אותו לכל הזבל! נהיה חלק מהעולם המתקדם והנאור...

 

זה, זה המודל לחוסר היכולת לעמוד עם עמוד שדרה.

זו הדוגמה לעולם שמקבל את כל מה שהיונים רוצים שהוא יקבל...

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך