ילדה טובה ירושלים/מחכים לגשםגעגוע~
#פרק ראשון

גשם.
וקור כזה של ירושלים.
רחלי הולכת על הקצה של המדרכה וסופרת חנוכיות בחלונות. אחת. שתיים. שלוש---
כשהיא מרימה את הראש למעלה, נוחתות לה טיפות קטנות בזווית העין. כמו תחליף לדמעות שנגמרו.
זה שורף.
היא משפילה את המבט לרצפה, חילזון עם קונכיה יפהיפייה הולך שם לאט. לא בורח לשום מקום.
היא מתכופפת אליו, מלטפת בעדינות את הפסים החומים.
''כיף לך.'' היא לוחשת לו. ''כיף לך מאוד.''
הוא מתגלגל לתוך הבית שלו, נרתע.
רק המחושים שלו מציצים.
היא ממשיכה ללטף לו את הבית, קצת יותר חזק.
''כיף לך, כי לא משנה מה תעשה ולאן תלך, הבית שלך תמיד ילך איתך.'' היא מתקרבת לכיוון המחושים שלו '' וכשתתקרב אליך סכנה, הבית שלך תמיד יהיה המקום המוגן שתבחר לברוח אליו.'' היא נוגעת לו בקצה המחושים, והחילזון, כמו מאשר את דבריה מתכווץ לחלוטין בתוך הקונכיה בתנועות התגוננות.
רחלי קמה בכעס ודורכת עליו.
הבית שלו נשבר בקראח קראנצ'י כזה שמרגיע קצת את הכעס.
''עכשיו לשנינו אין בית.''
היא מתיישבת על ספסל קרוב ומסתכלת לשמיים, בחלון אחד גבוה גבוה בבניין שמולה איש מסדר את הפתילות בחנוכיה, לידו עומדת אישה עם תינוק ומסביבם מקפצים ילדים שבאים והולכים.
האגרופים שלה מתכווצים והראש שלה חושב שאולי הלוואי שהיה אפשר לפרק גם להם את הבית.
האיש אומר לאישה משהו בחיוך, היא מחייכת בחזרה ואז הוא מסתכל על הנרות ונהיה קצת רציני ושוב אומר לה משהו. היא עונה לו ואז אחד הילדים מתערב בשיחה והיא מלטפת לו את הראש והולכת מהחלון.
בטח היא הולכת להביא לילדים מטבעות שוקולד, זהובים כאלה ומתוקים שעושים חורים בשיניים.
אבל בטח זה עדיף מחורים בלב.
אישה בבגדים כהים ורחבים יוצאת מהבנין.
האישה מהחלון.
רחלי נועצת מבט בריצפה בתקווה שאולי היא תסכים לבלוע אותה.
בטח הם שמו לב שהסתכלתי.
ואנשים שיש להם בית לא אוהבים שמסתכלים להם לבית. איזה פדיחות.
''שלום, אני ליבי'' האישה פונה אליה בקול ידידותי שמרגיע אותה קצת. ''יורד גשם, את תתקררי. רוצה להיכנס אלינו לבינתיים? עד שירגע קצת..''
רחלי אומרת לא מהיר מדי שגורם לליבי לחשוב שאולי זה בעצם כן.
''רק תשתי משהו חם, תראי הגופיה שלך ממש דקיקה.''
רחלי מתלבטת לשניה ואז יוצא מהבניין ילד קטן עם פאות וכיפה גדולה. מאחוריו משתרכת שמיכה דהויה שנרטבת בשלוליות. רחלי שמה לב שהוא יחף, אבל נראה שזה לא מפריע לו. וגם לאמא שלו.
''נחמן, תגיד ל---'' היא פונה בשאלה לרחלי.
''רחלי.'' היא עוזרת לה.
''יופי, תגיד לרחלי כמה אנחנו אוהבים אורחים''.
נחמן מוציא את האצבע שהייתה עד עכשיו בפה שלו ופורש את שתי הידיים שלו לרוחב. ''ככה, ככה מלא אנחנו אוהבים. מפה ועד לחלל''.
הוא באמת מתוק.
''וגם הכנתי לביבות גבינה שאי אפשר לסרב להם, נכון נחמן?''
הקטנצ'יק משתף פעולה לחלוטין עם אמא שלו יש לציין. ''נכון נכון. וגם אני יודע לעשות צמות!'' הוא אומר בהתלהבות.
''מה?'' רחלי לא מבינה.
נחמן לא מבין מה לא מובן. ''יש לך שיער ארוך, את בטח רוצה שאני יעשה לך צמות, נכון?'' הוא לא כל כך משאיר אופציה אחרת ורחלי נאלצת להנהן כדי לא לאכזב אותו.
הוא מנתר באושר. ''אז יאללה בואי, עוד שניה אבא שלי כבר ידליק את החנוכיה'' הוא מושיט לה יד דביקית אבל חמימה ושלושתם עולים ביחד לבית שהיא רצתה לנפץ לפני שניה.

עד שהאבא מסיים להדליק רחלי כבר יושבת בנינוחות על ספה חומה מתקלפת ומחזיקה בידיים תינוקת מהממת בת חודשיים בקושי.
הם שרים הנרות הללו במנגינה שקטה שבסוף הופכת לשיר שמח והאבא רוקד עם הילדים במעגל.
''כדי להודות, להודות ולהלל לשמך הגדול.''
פתאום גם לרחלי מתחשק להיות חלק מהמעגל התמים הזה, אבל היא רק מחבקת את הקטנה ונזהרת לא להתרגש.
זה לא מחזיק לה הרבה זמן כי אז ליבי הולכת לפסנתר שמונח בפינה של הסלון והם מנגנים ביחד כל המשפחה ניגון מתוק מתוק בטעם של דבש.
''נפשנו חיכתה לי-ה-ו-ה, עזרנו ומגננו הוא -
כי בו ישמח ליבנו, כי בשם קודשו בטחנו.
יהי חסדך ה' עלינו, כאשר יחלנו לך''
הם מסיימים את הניגון וליבי מחייכת אליה.
''עכשיו הלביבות, לא שכחתי''
גם נחמן לא שכח. ''וגם הצמות..!''
הוא נעמד מאחוריה על הספה ומתחיל לעשות לה קשרים בשיער. האבא והילדה שיושבת לו על הברכיים צוחקים.
זה כל כך בית. אבל לרחלי לא מתחשק להרוס אותו.
ליבי מגישה לביבות גבינה מתוקות לשולחן ולוקחת ממנה את התינוקת. ''גם היא צריכה לאכול'' היא מתנצלת בצחוק.
''אליהו'' ליבי פונה לבעלה. ''תגיד איזה רעיון יפה ליד הנרות?''
אליהו מחייך. ''בטח.'' הוא מסתכל על הנרות לרגע. וקם להביא ספר.
הוא מקריא "וחושך, זה גלות יון, שהחשיכה עיניהם של ישראל בגזירותיהן, שהיתה אומרת להם כתבו על קרן השור שאין לכם חלק באלקי ישראל'' הוא סוגר את הספר.
''גלות יוון לא מתייחסת רק לימי אנטיוכוס'' הוא אומר ''לכל אחד מאיתנו גם היום, יש בלב איזה יווני קטן, שמחשיך את עיניו ומספר לו, כמה הוא רחוק, כמה הוא מנותק מה' יתברך עד שהוא מכריח אותו ממש לכתוב, על הלב. שח''ו 'אין לי חלק באלוקי ישראל' '' אליהו עוצר לרגע ופונה לילדה שיושבת עליו.
''מה את אומרת שירה, היווני הזה צודק?''
''מה פתאום!'' שירה עונה בנחרצות.
''נכון מאוד.'' אליהו מלטף לה את השיער. ''כל עניינה של מלכות יוון הייתה הכפירה, האדרת השכל הגוף והתרבות והדחקת אור האמונה. ולכל אחד מאיתנו בגלות יוון שלו יש ניצוץ מהכפירה הזאת, מהחושך הזה שגורם לנו לחשוב שהפחדים וההתרחקות והבדידות הם המציאות שלנו, אבל באמת. מה באמת?''
הוא עוצם עיניים. ולוחש שוב.
''מה באמת.. אה..?''
ילד בן תשע שיושב לידו מושך לו בשרוול וקורא בקריאת ניצחון. ''באמת רק ה' הוא המציאות שלנו!''
אליהו מחייך מרוצה.
גם רחלי מחייכת, בלב. בלב שלה שבחיים לא שמע דיבורים כאלה מתרחב חיוך כזה. רגוע יותר.
מפוחד פחות.
אליהו ממשיך. ''כמו שנתן אמר, באמת ה' יתברך רועה כל אחד ואחת מעמ''י בפרטות ואפילו יהודי שכתב על עצמו.
אני, אין לי חלק באלוקי ישראל -
גם הוא קשור בקשר אהבה ניצחי לה' יתברך.''
מה באמת? באמת.
רחלי מרגישה פתאום שזה באמת, אפילו שאף אחד אף פעם לא אמר לה שה' אוהב את הרשעים.
אפילו שתמיד סיפרו לה רק על אש ואבק שריפה שיכלה אותם בגיהנום על מיליון מעלות.
''וזה מתגלה על ידי נס חנוכה'' אומר אליהו אגב ניגוב הרצפה משאריות לביבת גבינה שנפלה לשירה ''כי נס חנוכה פעל בעולם הארה מכוח האמת. נאמר על נרות המנורה שהם "עדות לכל באי עולם ששכינה שורה בישראל" נר חנוכה מאיר באור האמת, שהאמת היא ששכינה שורה בישראל, בכל אחד ואחת וכל יהודי קשור בא-ה-ב-ה עם ה' יתברך מכל מקום שהוא נמצא.''
הוא מדגיש את המילה אהבה כל הזמן ורחלי לא מאמינה שיש יהודים שהם רבנים וצדיקים והם מנסים להרגיע ולא להפחיד.
לפזר אהבה ולא ריחוק.
אליהו מסיים ''ואומר על זה רבי נתן, שכשיהודי מושך עצמו לאמת הזאת, כשהוא מבין שתמיד בתוכו טמון חלק, ניצוץ אלוקי וקדוש ומזוכך מאלוקי ישראל - מכוח האמת המאירה הזאת ינתן לו כוח לשוב לה' יתברך מכל מקום שנפל בו.''
הוא מתחיל לשיר עם הילדים עוד ניגון ונחמן מקפץ תוך כדי הצמות וזה מושך לה חזק בשערות אבל זה לא אכפת לה.
רק בתוך הלב שלה שנאטם בשנים של פחד מאלוקים נפתח מקום חדש. שאולי אולי. יוכל להיות לה בית.

כשהיא באה ללכת ליבי הולכת אחריה לחדר מדרגות היא זורקת עליה צעיף ''שלא תתקררי לי'' ודוחפת לה משהו ליד. ''תבואי עוד פעמים בסדר?''
בסדר.
ליבי מרוצה.
רק כשהיא מגיעה למטה היא פותחת את היד ורואה בה מטבע שוקולד. מוזהב. מתוק.
היא מחייכת חיוך מטופש.
וככה תופס אותה הירח של ירושלים כשהוא מאיר עליה באור של נר ראשון של חנוכה.
בחורה צעירה עם צעיף ענק, חיוך ענק אפילו יותר. שוקולד נמס בפה.
ושתי צמות עקומות.
ילדה טובה ירושלים.

ווואו זה יפההההמתנחלת אמיתית


.....אין קדוש כה':)

אין מילים.

פשוט.

מדהים.

קסום ונוגע ופשוט יפיפה..

מלטף..

כתיבה ממכרת.

מתיקות.

זה פסיכי.

וואו.. תודה.

לעעעעהיי לכולםם

את כתבת?

תקשיבי אין לי מילים. באמת. 

אין לי מה להגיד

זה פשוט מטורף ברמה הזויה.

את ענקית!!!!!!

נשמה יש לך את זה בענקק ענק ענקקקקק

את מטורפת של החיים!

איך תיארת כזה יפה מה היא מרגישה, מה היא חושבת.

ראו פה ממש דמות.

תמשיכי לכתוב, את כישרון הזוי!

וואופשטות.
כתיבה מטורפת.
את ככ יודעת להכניס לסיטואציה.
מהמם
התגעגעתי לכתיבה שלך. איזה כיף שחזרת!!מוקצנת
ואוו, כמה אור יש בקטע הזה, וברצון למצוא את האור הזה בתוכנו.
תודה!

חנוכה שמח ומאיר!
...רחל יהודייה בדם
איזה כיף לראות אותך פה..

את כותבת ממש יפה
ונוגע
..להיות בשמחה!!!
כמה טוב ששוב את כותבת. באמת.
תודה על זה
..ניצוץ.

געגוע! איזה כיף לקרוא אותך כאן שוב(:

 

תודה על זה,

את כותבת כזה זך, ועדין..

חיכיתי לכתיבה שלך, תודה.

תודה לכולם⁦⁦❤️⁩געגוע~
וכן, גם לי כיף לחזור⁦
שיהיה חנוכה שמח ומואר⁦❤️⁩
היי, את עוד כאן?בת.


היי,כןגעגוע~
הפסקתי לשתף מקריעתימסוף כי הוא הלך ונעשה חשוף.. בהתחלה שיתפתי בדילוגים רק את החלקים שהרגישו לי לא מדי חושפים אותי אבל בסוף הגעתי למסקנה שזה יוצר איזשהו רצף מבולבל אז הפסקתי

הערב כתבתי לי משהו לחנוכה ורציתי לשתף גם כאן אבל הוא קצת ארוך אז מתלבטת עדיין אם מתאים לכאן,אחשוב על זה
חבל שהפסקת עם הקריעתימסוףרץ-הולך

את פשוט כותבת כל כך יפה.

תודה,אני אמשיך לשתף פה מידי פעם דברים אחריםגעגוע~
וואו,כיפת ברזל-סרוגה
תודה על זה ועל מה שזה עשה לי בפנים.

(ותודה ל@בת. שהקפיצה)
ואו כתיבה יפה, נגע בי ממש❤גשר צר מאוד
רמה גבוההסבכי החשתי
רמה גבוהה מאוד, גם הבנייה של הסיפור, וגם התוכן.. מקסים
ממליצה לקרוא את שאר הפרקים שנמצאים בכרטיס אישיבת.


בהחלט. תודהכיפת ברזל-סרוגה
תודה גם לכם.געגוע~
@סבכי החשתי
@גשר צר מאוד
@כיפת ברזל-סרוגה

טוב לשמוע שזה עדיין עושה טוב.
(סוף סוף חזרתי לכאן)אני הנני כאינניאחרונה

מעתיק (לפני שקראתי) ושומר לאחר כך. אולי לרגע שאצטרך. מי יודע. מי יודע.

...אני הנני כאינני

@געגוע~ הרבה זמן שלא כתבת לנו..

משתוקקים

שברי חרס ואור יקרותחוזר

רפאל, ששמו נחצב בלב התפילה "רפאנו השם ונרפא", חש שחייו הפכו לבית מלאכה נטוש, שבו האור היחיד הוא נורה דולקת בחצי כוח, תלויה על בלימה. הוא היה איש תורה ומעשה, שהאמין כי בניין הנישואין הוא מקדש מעט – והוא גילה, באיחור כואב, כי המקדש שלו נבנה על חולות נודדים.

בחירתו ברחל (כך נקרא לה), הייתה פעם ככוס יין משובח בקידוש של שבת: נוצצת, מבטיחה, ובריח משכר של אושר נצחי. כעת, לאחר עשור, נדמה היה שהיין החמיץ, והכוס עצמה הפכה לכלי חרס סדוק, שכל ניסיון למזוג לתוכו רגש נוסף גורם לנזילה איטית וכואבת אל תוך האדמה הצחיחה.

 

כשהיה מחפש את דרכו בין קפלי הגמרא, היה מוצא את "עץ החיים" – עץ יציב, מעוגן באדמת יראת שמיים. אך כששב הביתה, הרגיש כאילו נכנס למבוך קנים יבשים שכל מגע בהם מפיק רק קולות חריקה צורמים ודקירות קטנות. רחל הייתה עבורו כשמיים מעוננים בעונת גשמים שבוששו לבוא: הבטחה לרוויה, אך בפועל – רק אפור אינסופי החוסם את אור השמש.

הוא ניסה, שוב ושוב, "לשקם את הקירות". כל שיחה איתה הייתה עבורו כניסיון לחבר חלקי פאזל של שני עולמות שונים: הוא הגיש לה את הפינה שלו, המשוישת והחמה, והיא הניחה מולה קטע מתכת קר, חד ובלתי תואם. לא הייתה התנגשות גדולה, אלא חוסר מגע מוחלט, כמו שני נהרות הזורמים במקביל – קרובים מאוד, אך המים שלהם לעולם לא יתערבבו.

 

הציפייה שלו לבית מלא שלווה ותורה הייתה כאנייה עוגנת בנמל בטוח. הנישואין, לעומת זאת, הפכו לספינה המטלטלת בין גלי תשרי סוערים, גם כשבחוץ שרר שקט מוחלט. היא הייתה עבורו מפת דרכים הפוכה: כל צעד שלקח על פיה הוביל אותו הלאה מן המטרה, אל תוך שממה רגשית גדולה.

כשהיה יושב בבית המדרש, הלימוד היה לו "נר לרגליי" – בהיר, קרוב, ומאיר את הצעד הבא. בבית, ההרגשה הייתה כניסיון ללכת לאורו של כוכב רחוק מאוד, שאינו נותן אור ממשי אלא רק תזכורת כואבת למרחק הבלתי ניתן לגישור. המטפורה החדה ביותר שריחפה מעל ראשו הייתה זו: הוא חי חיים של צדיק במרתף, מוקף בקדושה פנימית, בעוד חלון המרתף שלו נפתח היישר אל רחוב סואן וריקני, שהוא אינו חלק ממנו, אך הוא כבול אליו.

 

בכל בוקר, כשענד את התפילין, הרגיש רפאל שהוא "קושר את עצמו לשמיים" באהבה ויראה. ובכל ערב, כשהתיישב ליד שולחן הבית, הרגיש שהוא "משחרר חבל" שאמור לחבר אותו לאדמה, רק כדי לגלות שאין שם קרקע יציבה לאחוז בה. זו הייתה הדילמה המרה שלו: הרצון להמשיך לבנות על יסודות רעועים, מתוך אמונה בכוחה של הקדושה, מול ההכרה שאהבה אינה רק "חיבור נשמתי" אלא גם "התאמה ארצית", ושלושתה אבדה מזמן.

 

כאשר הלך רפאל בדרכו הביתה, משתרך בין הבתים הירושלמיים, ליבו היה כמנורה שבורה בחדר חשוך: היא עדיין זוכרת את יעודה להפיץ אור, אך הלהבה הפנימית שלה רועדת על קנה, מסרבת להתרומם.

הוא נזכר ברחלי, זו שהייתה לו כאילן פורח לפני שנים, ימים בהם כל מילה שלה הייתה ניגון טהור באוזניו. היא הייתה עבורו "זהב טהור" המופיע בתיאורי המקדש, מבטיח שלמות ויופי שאין שני לו. אך החיים, כפי שגילה, הם לא תמיד מזהב.

 

הבחירה ברחל הנוכחית הייתה כהנחת אבן פינה של בניין – צעד חד-משמעי שאי אפשר לשנות. אך רחלי הראשונה, זו שאבדה, נותרה עבורו כתוכנית אדריכלית מושלמת שנגנזה, עליה הוא שב ומעיין בדמיונו, יודע שהיא לעולם לא תצא אל הפועל.

היא הייתה עבורו כבריכת מים צלולים במדבר צמא, מקור חיים שאותו החמיץ ברגע של עיוורון. כעת, כל מגע מחשבתי בו הוא בגדר "הצצה לגן נעול": יפה להפליא, אך אסורה לחלוטין. הוא למד לחיות עם הזיכרון הזה כעם "מכתב קודש" חתום: תוכן יקר וקדוש, אך שאי אפשר לפתוח ולקרוא שוב.

 

רפאל הרגיש כי הנישואין שלו הנוכחיים הם כ"שדה קוצים", שכל צעד בו דורש זהירות וכאב. רחלי האבודה הייתה "כוכב הצפון" שלו – מגדלור יציב שהראה לו תמיד את הדרך הביתה. כעת, אותו כוכב שקע מעבר לאופק, והותיר אותו לבדו להתמודד עם "שמיים שחורים" שבהם אין נקודת ייחוס אמיתית.

 

הוא הכיר בכך שאהבתו הישנה היא "חוב ששולם בדמעות": אין דרך להחזיר את הזמן לאחור, וכל ניסיון לחזור אל אותו רגש הוא כ"הפעלת שעון ישן" שאין בו עוד מחוגים. הוא יכול לשמוע את קול הטיקטוק של הזמן שאבד, אך השעה הנוכחית – והמציאות הנוכחית – כובלת אותו בהווה.

 

היה זה מאבק מתמיד בין "האמת הגדולה" של מחויבותו הדתית והמשפחתית, לבין "האמת הקטנה" של ליבו, שעדיין שמר על גחלת קטנה עבור אותו חלום ישן.

חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ

משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ 
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן

ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
 

אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך 
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.

נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר

היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

 


 

מדבראני הנני כאינני

מחפש מוצא, אולי איזו דרך

פתחתי פתח, האם יש בזה ערך?

שוב נפלתי, מי יקימני?

וכל כך התחננתי, פניך אנה ממני


מאמין בהסתר, בכל התפאורה

ואין עם מי לדבר, לזרוק בו מרה

ואם אשבר, כבר לא נותרה בי צורה

וכיצד אתחבר, אמצא כנגד עזרה


נזרקתי בבור, אין פנים אין אחור

רק עקרב ונחש, מעורפל מהשחור

שדים וקליפות, פרשת אחרי מות

מול עדשת מצלמות, תופפות עלמות.


והנפש במנוסה, מאלקים התביישה

המרחק שוב כיסה, ערוותה הלבושה

והוא קורא לה שובי, זהו שמה (מ)מכבר

שכחה זהותה, בשטטה במדבר.

"ולמוות לא נתנני"תמהון לבב
עבר עריכה על ידי תמהון לבב בתאריך י"ד בכסלו תשפ"ו 18:16

ראיתי כופר אחד, מת באיוולתו,

קרבן על מזבח מולדתו.

שורות שורות באו לסופדו ולבכותו.


 

"זה העלם! הצעיר בשנים – בכיר בניו של ריבון העולמים!

והוא כתכשיט בהיכלו! קדוש יאמר לו!"


 

ואני מהרהר...

הרי בחייו היה כה שחור,

ובמותו – הרב אומר: "אין כמוהו צחור!"

"אם פשע וסרח – כעת הריהו מלאך!"

"מותו – כפרתנו, מותו – כפרתו, ונפלאית נחלתו"


 

ואני??

אלוהים, יודע תעלומות

– האין אני כופר, פושע וסורח??

ומה לי בעולם כזה להיות גורלי כאורח

בשבט עברתך מזדעק וצורח?


 

אם גם למעלה יש ניסים ואנשים הופכים לקדושים

בגופה מחוללת

– לכזאת נפשי מייחלת.

ואם על כל פשעים יכסו חיים המשתתקים

– הנה כל סעיפיי משתוקקים.


 

אלוהים אתה ידעת,

גופי ונפשי – כבר שבורים...

אך רוחי ונשמתי עדיין רק אליך הם עורגים,

קח אותי אליך! כאותם ההרוגים.


 

אם זו המשמעות, להיות רק שלך,

טהור, נקי, דבוק בשלימות

– אני כבר לא יכול לחכות למות...

...רחל יהודייה בדםאחרונה
יש בזה משהו שמעביר רטט
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

 

...רחל יהודייה בדם

והפחד.

הפחד מהריק הזה.

הדבר הריק הזה שרוצה שאהיה כמוהו.

שאבלע בתוכו.

שאבלע את עצמי.

הפחד שיחזור.

הפחד שהוא שם.

אורב. עדיין מחפש אותי.

איזה נאמנות.

אנשים כל כך רוצים נאמנות כזו אה?!.

ואני רק רוצה שייתן לי. ייתן לי להישאר אני.

ייתן לי מקום. ישאיר אותי אני.

והפחד הזה נמצא שם.

ואני מרימה את הראש.

וממשיכה.

לתפוס מקום. שאני אני.

יפה. נסתר. גבוה.טויוטה

תודה.

יפייפה וכל-כך נכוןידידיה ג
...רחל יהודייה בדםאחרונה
תודה..

אולי יעניין אותך