עיון מקרי בספר ויואל משהאנונימי (פותח)
יאלה יאלה כל הבלבולי מוח של הסאטמרים השרוטים האלהאנונימי (פותח)
הבוז לך על ביזיון האדמו"רצחקן
להפגש, ולתמוך עם אחמדיניג'ד זה לא שנאה ליהודים?!??no name102
אההה, ועוד בשם התורה???!!?!?!?!?!?!?!no name102
אני עניתי לך איפה כן לחפש את התשובה.צחקן
לא נכון. שקרן/שוטה.אלישע בן אבויה
השוואה מטורפת וחסרת היגיון.אלישע בן אבויה
ובכל זאת כתב הרב פילבר שבספר הואii
וזה מה שנקראמישהו10
עייני בספרים 'קול התור' ו'אם הבנים שמחה'.צחקן

א.באמת המדינה לא משו, ומן הסתם ה' יתברך אינוהפטיש
לא יודעת מה קראתאומרת שירה
>צחקן
לשוזרת-שוחרת-יאלה יאלה:דוסית גאה!
יש רק אמת אחתאלישע בן אבויה
שים לב!! כתוב----no name102
למעשה ישעיהו אומר את זהאלישע בן אבויה
יש חוברת של הרב אבינרתאנה.
אבל היא מביאה בערך 13 תשובות
מדוע שלושת השבועות בטלות בימינו.
למשל(מקווה שאני זוכרת נכון): ר' זירא, שדרש אותן, אמר בעצמו שהוא מבטלן.
השבועה של "לא לעלות בחומה" בטלה כשיש אישור מעומה"ע, וזה מה שהיה בהצהרת בלפור.
השבועה בטלה אחרי 200 שנה (לא זוכרת את ההסבר למה).
העליות האיטיות של עמ"י הן לא נקראות "עליה כחומה".
ברגע שהגויים עברו על השבועה שלהם (לא לפגוע בעמ"י בצורה קיונית) - גם השבועות שלנו בטלות.
וכו' וכו'.
הכל בא מיתוך לימוד תורה וציטוטים של רבנים גדולים.
אם זה באמת מעניין אותך - שווה להתעמק בזה.
בהצלחה.
וחוצמיזה - אני מרגישה חובה למחות על הזלזול בתלמידי חכמים שיש כאן.
גם אם את/ה לא מסכים עם הרב הזה - אין לך שום רשות לכנות אותו בכינויי גנאי.
אל תהיה כזה בטוח...הפטיש
לדוסית גאה- איך את לא מתביישת?נפשי ישובב
רב סודה,דוסית גאה!

תקראיבעזרת ה'!!
העניין הוא כזה-אכן עמי נשבע 3 שבועות אחרי מרד בר כוכבא:
1לא לעלות בחומה(לא לעלות הרבה ביחד)
2.לא לקרב את הקץ(לא לקרב את הגאולה בכח-ז"א לא להשתדל בשבילה
3לא למרוד באומות.
אבל המציאות השתנתה בעזרת ה'-אין צורך למרוד באומות כדי לעלות לארץ.
והגאולה-היא כבר לא רעיון רחוק אלה היא באה מעצמה גם בלי שנקרב אותה
הגאולה פה גם בלי שנעשה כלום ולכן אין צורך ואין עניין בלא לקרב את הקץ
מכוון שהוא פה.אצלינו. השבועה בטלה.
ומתוך 2 שבועות בטלות התבטלה גם השבועה השלישית ולכן שלושת השבועות
לא רלונטיות להיום.
אם את רוצה מקורות רציניים יותר אני יכולה להביא לך.
רק תגידי!
בהצלחה ובצפייה לגאולה השלמה בעזרתו יתברך!
אז גם הרב שך הוא לא בסדר כי הוא הספיד אותו?אלישע בן אבויה
זה לא דעה, זה אי - דעהאנונימי (פותח)
וכך נאמר בגמרא חזל ראשונים ואחרונים.
לבוא ולבטל את זה במחי יד זה אפיקורסות וזה מגיע מהערב רב.
אין פה קשר למחלוקות רגילות שהם לגיטימיות, כי שבעים פנים לתורה, אבל לבטל את התורה עצמה זה אפיקורסיות, חטא המרגלים, ואוי לו לדור שאלו הכלבים העומדים בראשו
איזה תמונה עצובה ומציאותית!!!מה שהכי כואב -no name102
ה' ישמור- זו תוורת חיים?!?!?!
הרמב"ם לא מונה את מצוות יישוב ארץ ישראלאלישע בן אבויה
עניתי על זהאלישע בן אבויה
מסופר על אדמו"ר חשוב אחד -otk100
או במילים אחרות-אלעד
ואני מדבראלעד
אתה רק מוכיח כמה אני צודקאלעד
ל"שומרת החומות"אנונימי (פותח)
וגם נתפלל-"שה' יפקח את עיניי העוורים". אמן!!!no name102
אמן!no name102
מ'ק'ר'ה'אבא שמואל
"לצערי השתכנעתי" זה קצת לא ברור, "אין שמחה כהתרת הספקות" אז או שלא השתכנעת מספיק ואז יש לך לשמוח על כך (להבנתך), או שמלכתחילה העיון לא היה כ"כ מקרי..
אם את מעונינת בדיון רציני, תתחילי מכך שתביאי מקורות יותר ברורים.
ה' מוליך את הגאולה, השאלה היא באיזה שלב אנו מצטרפים מתוך מודעות (לא ידח ממנו נידח-אנו חלק מהמהלך גם בעל כורחינו). העובדה "שיש כאן מדינה שמנהיגיה לעיתים נוהגים בחיהם הפרטיים והכללים יותר גרוע מהגויים." היא בעצמה מוכיחה שזה רצון ה', השאלה מה ההתיחסות הנכונה שלנו לשלב הזה בגאולה (הרי ודאי שמחר נהיה קרובים לגאולה יותר מאתמול).
והשאלה היותר גדולה איך כל הדיון כאן יקדם אותנו בעבודת ה'. איך אנו נהיה ראוים יותר לגאולה.
איך תוצאות הדיון כאן ישפיעו על חיינו ביום יום בנושאים כמו אהבת ישראל.
ויואל משה ???אנונימי (פותח)
כל דבריו מתבססים על נבואות בספרי נביאים ואף על מדרגות נמוכות של נבואה ספר שיר השירים,שאינו בנביא אלא בכתובים.
ישנה הלכה ידועה ללא מחלוקות וללא דיעות נוספות שנביא יכול להוסיף\לתת מצוה שלא כתובה בתורה לשעה (כלומר למקבלי הנבואה בדורו) וכאן מדובר על ציווי של ביטול למעלה ממחצית מצוות התורה לאנשים שלא ראו את הנביא ?!?! מאיפה הוא מסיק את זה ? נכון שזו שאלה גם על רב יהודה בגמרא אך זו שאלה פחות קשה כי בכל אופן הלכה כרב זירא.
אבל הרעבעה מסאטמר שטוען שהלכה כרב יהודה,אלפי שנים אחרי הנבואה ?! ?!
תמהני ????
לעזאזאל מה זה הספר הזהסולי הגינגי"
בקיצור נמרץאלעד
אוקי, במילים אחרות.:no name102
ולגבי שלושת השבועות-no name102
סליחה?אלישע בן אבויה
הנה הרמב"ם:אנונימי (פותח)
זה לא קשוראלישע בן אבויה
שיטת הרמב"ם: מצוות עשה דאורייתא הכוללת כל המצוות..אנונימי (פותח)
רמב"ם, משנה תורה:
הלכות מלכים, פרק ה', הלכה ט'- אסור לצאת
מארץ ישראל לחוץ לארץ לעולם, אלא ללמוד תורה או לישא אשה או להציל מן
הנכרי, ויחזור לארץ. וכן יצא הוא לסחורה. אבל לשכון בחוץ לארץ אסור, אלא
אם כן חזק שם הרעב וכו'. ואף על פי שמותר לצאת, אינה מדת חסידות, שהרי
מחלון וכליון שני גדולי הדור היו, ומפני צרה גדולה יצאו, ונתחייבו כליה.
הלכה יב - לעולם ידור אדם בארץ ישראל, אפילו בעיר שרובה נכרים, ואל ידור
בחוץ לארץ, ואפילו בעיר שרובה ישראל. שכל היוצא לחוץ לארץ, כאילו עובד
עבודה זרה. שנאמר: "כי גרשוני היום מהסתפח בנחלת ה', לאמור: לך עבוד
אלוהים אחרים." ובפורעניות הוא אומר: "ואל אדמת ישראל לא יבואו."
הלכות
אישות, פרק יג, הלכה כ':
אמר האיש לעלות לארץ ישראל, והיא אינה רוצה תצא
שלא בכתובה; אמרה היא לעלות, והוא אינו רוצה יוציא וייתן כתובה; והוא
הדין לכל מקום מארץ ישראל, עם ירושלים: שהכול מעלין לארץ ישראל, ואין
הכול מוציאין משם; והכול מעלין לירושלים, ואין הכול מוציאין משם.
הלכות
שמיטה ויובל, פרק ד, הלכה כז:
סוריה אף על פי שאין שביעית נוהגת בה מן התורה, גזרו עליה שתהיה אסורה בעבודה בשביעית כארץ ישראל: כדי שלא יניחו ארץ ישראל, וילכו וישתקעו שם. אבל עמון ומואב, ומצריים ושנער--אף על פי שהם חייבין במעשרות מדבריהם, אין שביעית נוהגת בהן.
הלכות עבדים, פרק ח, הלכה ו':
המוכר עבדו לחוצה לארץ, יצא בן חורין; וכופין את רבו השני לכתוב לו גט שיחרור, ואבדו הדמים. ומפני מה קנסו כאן הלוקח לבדו--שאילו לא לקח זה, לא יצא העבד לחוצה לארץ. והמוכר עבדו לסוריה, ואפילו לעכו--כמוכר לחוצה לארץ. הלכה ט' - עבד שאמר לעלות לארץ ישראל--כופין את רבו לעלות עימו, או ימכור אותו למי שיעלהו לשם. רצה האדון לצאת לחוצה לארץ--אינו יכול להוציא את עבדו, עד שירצה העבד. ודין זה בכל זמן, אפילו בזמן הזה, שהארץ ביד גויים.
שו"ת אבני נזר חלק יו"ד סימן תנד:
"ומנה ביהמ"ק שהיא מצוה לעצמה והוא לצורך ארון וכפורת ע"ש דבריו כי נעמו. וזה עצמו נ"ל הטעם בענין ישיבת א"י דמצוות החרם החרימם היא כדי שאנחנו נשב בארץ, שהרי יהושע שלח פרגמטוטין מי שרוצה לפנות יפנה הגרגשי עמד ופנה ולא עשה לו כלום ע"כ לא נמנה החרם תחרימם וישיבת א"י לשתים. ומנה רק מצוות החרם תחרימם. והרמב"ן לטעמי' שמנה עשיית ארון וכפורת... ע"כ מנה גם ישיבת א"י וזה פשוט".
הרב יששכר טייכטהל, "אם הבנים שמחה", עמ' קנד:
"דבזה תירץ דעת הרמב"ם, שלא מנה מצוות עשה דיישוב ארץ ישראל בתרי"ג מצוות, אף דגם לדידיה הווי מן התורה, והוא על פי הכלל שהשריש בשורש הרביעי מספר המצוות, שלא למנות ציוויים הכוללים כל התורה כולה; אם כן, כיוון דיישוב ארץ ישראל הוא מצווה יקרה כל כך, שהוא כלולה מכל המצוות, וכוללת כל התורה, וכל קביעת המועדים וראשי חודשים וכל מצוותיה תלויין בה... וכן כל חיית האומה תלוי בה, אם כן הוא מצווה כוללת ולא פרטית; על כן אינה באה בחשבון המצוות, שבאה לחשוב רק מצוות פרטים".
רמב"ם, ספר המצוות:
הכלל הרביעי: שאין למנות צוויים הנוגעים לכל מצוות [התורה כולה]: יש בתורה עשין ולאווין שאינם על דבר מסוים, אלא כוללים את המצוות כולן, כאילו יאמר [ית']: עשה כל מה שצוויתיך עליו והשמר מכל מה שהזהרתיך ממנו, או: אל תמרה בשום דבר ממה שצוויתיך עליו. שכן אין מקום למנות את הציווי הזה כמצווה בפני עצמה, לפי שאינו מצווה לעשות איזה דבר מסוים - עד שיהיה מצוות עשה; וגם אינו מזהיר ממעשה מסוים - עד שיהיה מצוות לא תעשה, כך למשל, אמרו: "ובכל אשר אמרתי אליכם תשמרו" (שמות כג, יג), וכגון אמרו: "את חקותי תשמרו" (ויקרא יט, יט), "ואת משפטי תעשו" (שם יח, ד), "ושמרתם את בריתי" (שמות יט, ה), "ושמרתם את משמרתי" (ויקרא יח, ל) והרבה כאלו.
ה'מגילת אסתר חולק'אלישע בן אבויה
אתה עם הארץ כזה גדול?? גם את עיקרי שטותךאנונימי (פותח)
המגילת אסתר אומר שכיון שהרמב"ם לא מנה את מצוות יישוב אר"י בספר המצוות זה מראה שהוא סובר שזה אינה מצווה לדורות, אבל זה פירוש אישי של המגילת אסתר.
והמג"א נמצא בספר המצוות לרמב"ם בהשגות של הרמב"ן מצווה ד. [נו, אז אתה זה שאינך יודע כלום, אפילו דבר שכל הסטמרים הטמאים יודעים בעל פה אתה לא יודע... בוז].
הבעיה שלך ושל כל הנטורי ח' היא שכל האחרונים לא קיבלו את דברי המגילת אסתר, והם אומרים שדברי המגילת אסתר לא נכונים, ויש לזה כמה סיבות,
הסיבה הפשוטה היא שהרמב"ם עצמו אומר שזה מצווה כמו שהראתי לך כבר [ואתה מתעקש לטמון את הראש בחול], אז מה שייך לפרשן את הרמב"ם כשהוא עצמו אומר שזה כן מצווה???
ונחזור על הראשונות, שיטת הרמב"ם:
רמב"ם, משנה תורה:
הלכות מלכים, פרק ה', הלכה ט'- אסור לצאת
מארץ ישראל לחוץ לארץ לעולם, אלא ללמוד תורה או לישא אשה או להציל מן
הנכרי, ויחזור לארץ. וכן יצא הוא לסחורה. אבל לשכון בחוץ לארץ אסור, אלא
אם כן חזק שם הרעב וכו'. ואף על פי שמותר לצאת, אינה מדת חסידות, שהרי
מחלון וכליון שני גדולי הדור היו, ומפני צרה גדולה יצאו, ונתחייבו כליה.
הלכה יב - לעולם ידור אדם בארץ ישראל, אפילו בעיר שרובה נכרים, ואל ידור
בחוץ לארץ, ואפילו בעיר שרובה ישראל. שכל היוצא לחוץ לארץ, כאילו עובד
עבודה זרה. שנאמר: "כי גרשוני היום מהסתפח בנחלת ה', לאמור: לך עבוד
אלוהים אחרים." ובפורעניות הוא אומר: "ואל אדמת ישראל לא יבואו."
הלכות
אישות, פרק יג, הלכה כ':
אמר האיש לעלות לארץ ישראל, והיא אינה רוצה תצא
שלא בכתובה; אמרה היא לעלות, והוא אינו רוצה יוציא וייתן כתובה; והוא
הדין לכל מקום מארץ ישראל, עם ירושלים: שהכול מעלין לארץ ישראל, ואין
הכול מוציאין משם; והכול מעלין לירושלים, ואין הכול מוציאין משם.
הלכות
שמיטה ויובל, פרק ד, הלכה כז:
סוריה אף על פי שאין שביעית נוהגת בה מן התורה, גזרו עליה שתהיה אסורה בעבודה בשביעית כארץ ישראל: כדי שלא יניחו ארץ ישראל, וילכו וישתקעו שם. אבל עמון ומואב, ומצריים ושנער--אף על פי שהם חייבין במעשרות מדבריהם, אין שביעית נוהגת בהן.
הלכות עבדים, פרק ח, הלכה ו':
המוכר עבדו לחוצה לארץ, יצא בן חורין; וכופין את רבו השני לכתוב לו גט שיחרור, ואבדו הדמים. ומפני מה קנסו כאן הלוקח לבדו--שאילו לא לקח זה, לא יצא העבד לחוצה לארץ. והמוכר עבדו לסוריה, ואפילו לעכו--כמוכר לחוצה לארץ. הלכה ט' - עבד שאמר לעלות לארץ ישראל--כופין את רבו לעלות עימו, או ימכור אותו למי שיעלהו לשם. רצה האדון לצאת לחוצה לארץ--אינו יכול להוציא את עבדו, עד שירצה העבד. ודין זה בכל זמן, אפילו בזמן הזה, שהארץ ביד גויים.
שו"ת אבני נזר חלק יו"ד סימן תנד:
"ומנה ביהמ"ק שהיא מצוה לעצמה והוא לצורך ארון וכפורת ע"ש דבריו כי נעמו. וזה עצמו נ"ל הטעם בענין ישיבת א"י דמצוות החרם החרימם היא כדי שאנחנו נשב בארץ, שהרי יהושע שלח פרגמטוטין מי שרוצה לפנות יפנה הגרגשי עמד ופנה ולא עשה לו כלום ע"כ לא נמנה החרם תחרימם וישיבת א"י לשתים. ומנה רק מצוות החרם תחרימם. והרמב"ן לטעמי' שמנה עשיית ארון וכפורת... ע"כ מנה גם ישיבת א"י וזה פשוט".
הרב יששכר טייכטהל, "אם הבנים שמחה", עמ' קנד:
"דבזה תירץ דעת הרמב"ם, שלא מנה מצוות עשה דיישוב ארץ ישראל בתרי"ג מצוות, אף דגם לדידיה הווי מן התורה, והוא על פי הכלל שהשריש בשורש הרביעי מספר המצוות, שלא למנות ציוויים הכוללים כל התורה כולה; אם כן, כיוון דיישוב ארץ ישראל הוא מצווה יקרה כל כך, שהוא כלולה מכל המצוות, וכוללת כל התורה, וכל קביעת המועדים וראשי חודשים וכל מצוותיה תלויין בה... וכן כל חיית האומה תלוי בה, אם כן הוא מצווה כוללת ולא פרטית; על כן אינה באה בחשבון המצוות, שבאה לחשוב רק מצוות פרטים".
רמב"ם, ספר המצוות:
הכלל הרביעי: שאין למנות צוויים הנוגעים לכל מצוות [התורה כולה]: יש בתורה עשין ולאווין שאינם על דבר מסוים, אלא כוללים את המצוות כולן, כאילו יאמר [ית']: עשה כל מה שצוויתיך עליו והשמר מכל מה שהזהרתיך ממנו, או: אל תמרה בשום דבר ממה שצוויתיך עליו. שכן אין מקום למנות את הציווי הזה כמצווה בפני עצמה, לפי שאינו מצווה לעשות איזה דבר מסוים - עד שיהיה מצוות עשה; וגם אינו מזהיר ממעשה מסוים - עד שיהיה מצוות לא תעשה, כך למשל, אמרו: "ובכל אשר אמרתי אליכם תשמרו" (שמות כג, יג), וכגון אמרו: "את חקותי תשמרו" (ויקרא יט, יט), "ואת משפטי תעשו" (שם יח, ד), "ושמרתם את בריתי" (שמות יט, ה), "ושמרתם את משמרתי" (ויקרא יח, ל) והרבה כאלו.
יבוא הרב העצום 2030 ויגיד לדברי המגילת אסתר 'שטות'אלישע בן אבויה
"על פי התורה אשר יורוך ועל המשפט אשר יאמרו לך תעשה לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל. והאיש אשר יעשה בזדון לבלתי שמֹע אל הכהן העמד לשרת שם את ה' א-להיך או אל השופט ומת האיש ההוא ובערת הרע מישראל"
לא ידעתי שיש אנשים כ"כ הדיוטים בעולם:אנונימי (פותח)
הרמב"ם עצמו אומר שזה מצווה כמו שהראתי לך כבר [ואתה מתעקש לטמון את הראש בחול], אז לא שייך לפרשן את הרמב"ם כשהוא עצמו אומר שזה כן מצווה!!!
זה שאדמו"ר מסוים יש לו זקן ארוך עד הריצפה לא נותנת לו לגיטמציה לחלוק על הקב"ה על תורתו ועל כל הראשונים האחרונים והפוסקים כולם [למעט המגילת אסתר]!!!!
הפסוק שאמרת נאמר על הסנהדרין בלבד ולא על שום רב הכי גדול שיהיה!!
לו היית בזמן משה רבינו היית מהערב רב, וזה מה שאתה גם היום!!
ולו אני הייתי בזמן משה רבינו אני הייתי מהמעפילים!!! תתפוצץ!!
החתם סופר הקדוש כותב שהמעפילים היו צדיקים ומיתתם הייתה מתוך תשובה
יעיין בחת"ס בפרשת שלח לך.
[לך כמובן אני לא אומר לעיין כי אינך יודע מה פי' המילה, אך לכל יהודי בשאר הוא].
רפואה שלימה.
הנה הפסוק עליך: אַךְ בַּיהוָה אַל תִּמְרֹדוּ !!אנונימי (פותח)
[לא] וְהָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר עָלוּ עִמּוֹ אָמְרוּ לֹא נוּכַל לַעֲלוֹת אֶל הָעָם כִּי חָזָק הוּא מִמֶּנּוּ: [לב] וַיּוֹצִיאוּ דִּבַּת הָאָרֶץ אֲשֶׁר תָּרוּ אֹתָהּ אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר הָאָרֶץ אֲשֶׁר עָבַרְנוּ בָהּ לָתוּר אֹתָהּ אֶרֶץ אֹכֶלֶת יוֹשְׁבֶיהָ הִוא וְכָל הָעָם אֲשֶׁר רָאִינוּ בְתוֹכָהּ אַנְשֵׁי מִדּוֹת: [לג] וְשָׁם רָאִינוּ אֶת הַנְּפִילִים בְּנֵי עֲנָק מִן הַנְּפִלִים וַנְּהִי בְעֵינֵינוּ כַּחֲגָבִים וְכֵן הָיִינוּ בְּעֵינֵיהֶם: [א] וַתִּשָּׂא כָּל הָעֵדָה וַיִּתְּנוּ אֶת קוֹלָם וַיִּבְכּוּ הָעָם בַּלַּיְלָה הַהוּא: [ב] וַיִּלֹּנוּ עַל מֹשֶׁה וְעַל אַהֲרֹן כֹּל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמְרוּ אֲלֵהֶם כָּל הָעֵדָה לוּ מַתְנוּ בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם אוֹ בַּמִּדְבָּר הַזֶּה לוּ מָתְנוּ: [ג] וְלָמָה יְהוָה מֵבִיא אֹתָנוּ אֶל הָאָרֶץ הַזֹּאת לִנְפֹּל בַּחֶרֶב נָשֵׁינוּ וְטַפֵּנוּ יִהְיוּ לָבַז הֲלוֹא טוֹב לָנוּ שׁוּב מִצְרָיְמָה: [ד] וַיֹּאמְרוּ אִישׁ אֶל אָחִיו נִתְּנָה רֹאשׁ וְנָשׁוּבָה מִצְרָיְמָה: [ה] וַיִּפֹּל מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן עַל פְּנֵיהֶם לִפְנֵי כָּל קְהַל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל: [ו] וִיהוֹשֻׁעַ בִּן נוּן וְכָלֵב בֶּן יְפֻנֶּה מִן הַתָּרִים אֶת הָאָרֶץ קָרְעוּ בִּגְדֵיהֶם: [ז] וַיֹּאמְרוּ אֶל כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר הָאָרֶץ אֲשֶׁר עָבַרְנוּ בָהּ לָתוּר אֹתָהּ טוֹבָה הָאָרֶץ מְאֹד מְאֹד: [ח] אִם חָפֵץ בָּנוּ יְהוָה וְהֵבִיא אֹתָנוּ אֶל הָאָרֶץ הַזֹּאת וּנְתָנָהּ לָנוּ אֶרֶץ אֲשֶׁר הִוא זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ: [ט] אַךְ בַּיהוָה אַל תִּמְרֹדוּ וְאַתֶּם אַל תִּירְאוּ אֶת עַם הָאָרֶץ כִּי לַחְמֵנוּ הֵם סָר צִלָּם מֵעֲלֵיהֶם וַיהוָה אִתָּנוּ אַל תִּירָאֻם: [י] וַיֹּאמְרוּ כָּל הָעֵדָה לִרְגּוֹם אֹתָם בָּאֲבָנִים וּכְבוֹד יְהוָה נִרְאָה בְּאֹהֶל מוֹעֵד אֶל כָּל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל: [יא] וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה עַד אָנָה יְנַאֲצֻנִי הָעָם הַזֶּה וְעַד אָנָה לֹא יַאֲמִינוּ בִי בְּכֹל הָאֹתוֹת אֲשֶׁר עָשִׂיתִי בְּקִרְבּוֹ: [יב] אַכֶּנּוּ בַדֶּבֶר וְאוֹרִשֶׁנּוּ וְאֶעֱשֶׂה אֹתְךָ לְגוֹי גָּדוֹל וְעָצוּם מִמֶּנּוּ:
תשובה של שוטים!אלישע בן אבויה
אתה מכחיש עכשיו גם את החתם סופר???אנונימי (פותח)
גם הוא היה סבך הוא מתבייש בך!
בינתיים כל מה שאני אומר מגובה בדעות ענקי עולם וחז"ל ראשונים ואחרונים, לא לכבודי לכתוב להדיוט כמוך תשובות, כיון שאינך עונה על מה שאני כותב, אולם בכ"ז אשיב כיון שבפורום מסתובבים גם ילדים וטיפשים כמוך, אז שיידעו את אמת תורתנו הקדושה!!
הרב קוק לא אחז משיטת סטמר
אתה מוזמן להראות את [אי] ידיעתך, מי בדיוק אחז משיטת המגילת אסתר...
בקיצור אין שום לגיטימציה לשום אדמור, גם עם זקן עד לריצפה,
לכתוב ולהוציא ספרים נגד דעת חז"ל, וכל הראשונים והאחרונים!!
בדרך התורה אלך בס"ד ולא בדרך הכפירה הסאטמרית
תחפש ותמצא.no name102
לדעת סאטמר הגאולה תבוא פתאום,no name102
וכנפי הנשרים הללו-+mp8
כן וראינו איזה טוב יצא מהגולה, שכולה נישרפה בשואה!no name102
ויואל משהאנונימי (פותח)
בענין הספר ויואל משה,אנונימי (פותח)
השבועות הן לאלף שנה ולא יותר.כך כותב במפורש רביאנונימי (פותח)
"אם הבנים שמחה"שפתי צדיק
הפתרון למחלוקות כאלו: דברי הרבי מלך המשיח שליט"אבן ציון גגולה

הורד כאן את הספר הנפלא אם הבנים שמחהאנונימי (פותח)
מרן הגרי"ש טייכטל נולד בשנת תרמ"ה (1885) בהונגריה. הוא חונך וגדל בסביבה הונגרית חסידית, שבה התעלה לרמות גבוהות של לימוד תורה"ק ויראת שמים, עד שנתמנה לרב ולמורה הוראה בפישטיאן שבסלובקיה. כמו כן הוא הוציא שני כרכים מספרו הידוע; 'משנה שכיר'.
ההשקפה שהיתה רווחת בהונגריה גרסה כי על האדם להשקיע את כל כוחותיו בלימוד תורה ובעבודת ה', עלייה לארץ הקודש ובניינה לא היו חלק ממנה, אפילו להיפך.
במכתב שכתב הגרי"ש טייכטל כמה שנים לפני השואה, בשנת תרצ"ו (1936) בעיתון 'יידישע צייטונג' שיצא במונקאטש, הוא הצטרף לדעתו של האדמו"ר בעל 'מנחת אלעזר' ממונקאטש, שבניין ארץ ישראל כיום הוא חילול הקודש וטומאת הארץ העליונה. את שינוי דעתו בזמן השואה הוא מסביר בספרו 'אם הבנים שמחה': "שאז, בעת כתיבת מכתבי הנ"ל, היתה עת מנוחה והשקט, ולא הגענו לסכנת נפשות ולא היה נוגע להצלת נפשות. אבל עתה שנשתנו העתים נשתנה גם הדין... וזולת זה כבר כתבתי בפתיחת ספרי זה, שמעולם לא ירדתי לעומק הדין של הלכה זו. ועתה אחרי שלנתי בעמק הלכה זו, וראיתי באמת שטעות היתה בידי, אעשה כהרבה מרבותינו בש"ס שאמרו והודו: דברים שאמרתי לכם – טעות היתה בידי, ומצינו גם כן בפוסקים שאחר כך חזרו ממה שהורו בתחילה, ודוק".
השיפור במצב היהודים בין שתי מלחמות העולם נגדע באחת עם פרוץ מלחמת העולם השנייה. המאורעות הקשים גרמו להגרי"ש טייכטל, שישיבתו נסגרה והוא נאלץ להימלט על נפשו, לבחון מחדש את השקפתו. הוא החל (לראשונה, לעדותו שלו) להתעמק בסוגיות אלו של גלות וגאולה בדרך הטבע, יישוב ארץ ישראל והיחס לבוניה שאינם שומרי מצוות, כשחלק מהזמן התחבא בעליית גג. הוא הגיע למסקנות נחרצות, שעליהן זעק והטיף (כפי שמספר כאן מרדכי רוזנפלד) בציבור. את בירוריו הוא העלה על הכתב בספרו הידוע 'אם הבנים שמחה', שנכתב כמעט ללא ספרים, ואף על פי כן הוא מלא בציטוטים ומראי מקומות לספרים רבים, מה שמעיד על הבקיאות המופלגת שהיתה לו במקורות.
הספר הנו רב תחומי, ובלול מדיונים בהלכה בקבלה ובהשקפה צרופה ואמיתית. הוא יצא לאור בעצם הימים הנוראים - ימי השואה, בשנת תש"ג בבודפשט.
יש לציין כי אף-על-פי שהרב טייכטל מגיע למסקנות מחודשות מבחינת סביבתו התורנית, אין הדבר גורע כהוא זה מהערכתו לרבותיו, והוא מנסה ככל יכולתו ליישב את המסורות מרבותיו עם מסקנותיו החדשות. כשאינו מצליח בכך, הוא נוקט בגישה של "דברי הרב (=הקב"ה) ודברי התלמיד (=הרבנים) – דברי מי שומעים?"
הרב טייכטל לא זכה להגשים בגופו את העלייה לארץ שעליה הטיף. הוא נרצח בי' בשבט תש"ה (1945), קרוב מאוד לסיום המלחמה. כך מספר תלמידו שהיה לידו בעת שנרצח: כשהגרמנים החלו לסגת, הם לא היו מוכנים להניח לקרבנותיהם והרחיקו אותם מהחזית באכזריות רבה. אחרי שהרעיבו אותם כמה ימים, זרקו לכל אחד מנת לחם זעומה, כדי שיריבו ביניהם על הלחם. אוקראיני אחד חטף את מנת הלחם של יהודי. הדבר הכעיס מאוד את הרב טייכטל, שדרש בתוקף מהאוקראיני שיחזיר את העושק. שכניו היהודים של הרב התחננו בפניו שלא יעסוק בכך, אך הוא עמד על שלו: "איך אעמוד מנגד כשנפשו של נעשק תלויה בלחם", אמר, עד שלבסוף קמו האוקראינים ובשיתוף חיילי האס-אס רצחו אותו בעינויים איומים.
לפני פטירתו דיבר בהתרגשות גדולה אל היהודים שסבבוהו: "יהודים, עוד מעט ותכלה ממשלת זדון מן הארץ, ואתם תזכו לישועה גדולה מאוד שתאיר את כל העולם. בייחוד יזכו לכך תושבי הארץ הקדושה. הבה נתפלל כולנו לשלום אחינו בכל אתר ואתר. יודע אני כי שעותי ספורות, ואני מבטיח לכם להתפלל בעדכם שתזכו לישועה ולגאולה שלמה במהרה". מילותיו האחרונות היו: "הפיצו את מעיינותי חוצה". כאמור, הוא עצמו לא זכה לראות את הישועה, אך יש לו דור המשך של תלמידים וממשיכי דרכו בארץ הקודש.
הוא לא אוסר שהייה בא"יאלישע בן אבויה
עקרונית זה תופס על הרבה אנשים פהאלישע בן אבויה
אני מניח שאתה מתכוון אליאלישע בן אבויה
נטורי קרתאאלישע בן אבויה
אני לא חסיד סאטמער, ממני ודאי הם לא יצאו.אלישע בן אבויה
אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד
של יהודים בואו ורשו ארץ
ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..
אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר
נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת
יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר
והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.
אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף. (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)
עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+
הוא רוצה שננציח אותו
וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס
חווה על שם צרלי
קדימה. מי לוקח את הכפפה.
לטרמפ יש ישוב,
למה שלצרלי לא יהיה?
(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר


קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א
בשם ה' נעשה ונצליח
מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.
להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.
שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com
חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל
בונים. מיישבים. גואלים.
מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל
אשמח לעזרה
מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י
יש שם ישיבה 24/7..
עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת...
הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה
יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים
שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י
איזו ברכה ב"ה. מרגש לראות את זה.
"לא עוצרים בסוף השמיטה – מעמיקים את החיבור לארץ ישראל" | ערוץ 7



















