עיון מקרי בספר ויואל משהאנונימי (פותח)
בס"ד
נתקלתי במקרה בספר ויאל משה מאמר על שלוש השבועות בשיר השירים ובגמרא.
לצערי השתכנעתי אכן יש מקום לצפות שהקב"ה יוליך את הגאולה ולא אנחנו מתוך נועזות וגסות.
לא יתכן שרצנו של ה' הוא במדינה שמנהיגיה לעיתים נוהגים בחיהם הפרטיים והכללים יותר גרוע מהגויים.
אפילו שבע מצוות בני נח לעיתים אינם שומרים...
גם הציבור שלנו או שהייתי שייכת לו מתחיל להבין שמשקר לא יכולה לצמוח אמת שכתוב "אמת מארץ תצמח וצדק משמים נשקף גם ה' יתן הטוב וארצנו יבולה"
אשמח לשמוע את דעותיכם..
חנוכה שמח!
שומרת החומות.
עיון מקרי בספר הברית החדשהאנונימי (פותח)
נתקלתי במקרה בספר הברית החדשה ולצערי השתכנעתי שישוע הוא המשיח וכל היהודים הולכים לגיהנום.

חג המולד שמח!
שוזרת החולצות.
עיון מקרי בספר דפי זהבאנונימי (פותח)
נתקלתי במקרה בספר דפי זהב והשתכנעתי שאני צריכה להזמין את יוסי האינסטלטור לנקז את האמבטיה.

חג קוואנזה שמח!
שוחרת האוניות.
יאלה יאלה כל הבלבולי מוח של הסאטמרים השרוטים האלהאנונימי (פותח)
תמשיכו לחיות בגלות תמשיכו להיות אנשים חשוכים ומטומטמים שכל ידיעתם מסתכמת במה אמר האדמו"ר הסנילי שלהם שהוא בעצמו לא יודע מה הוא אומר בכלל
יאלה יאלה שיתעופפו לנו מהחיים המטומטמים האלה, הם וכל הרבנים הזקנים והמטומטמים שלהם
 
ועל זה נאמר לכו לעזאזל שרוטים
הבוז לך על ביזיון האדמו"רצחקן
בעז"ה
הוא לא קשור לקבוצה הקיצונית הנקראת 'נטורי קרתא', ע"א שזה לא כ"כ בושה להיות חבר ושכן של חלק מהם - יראי ד' שלמים (כמעט) שרק מתנגדים לציונות ולחילונים המנהיגים אותה.
ככלל, קראת בעבר בספה"ק 'ויואל משה'. אאל"ט, יש שם על פשעי ה'אגודה' וה'מזרחי', וגם קצת על שלושת השבועות. עם הסברות התרוניות שלו,  יש בהחלט אפשרות להתמודד (שהשבועות בטלו וכיו"ב), עם העובדות שהוא מביא נגד הצינוים - לא ברור שאפשר להתמודד. את חלקם אנחנו יודעים היום וחלקם עוד לא כנראה.
 
 
וכן, הנטורי קרתא שמחבקים עם אחמדי הם מועקים גם שם. עם השנאה לציונות, הם לא שואנים את כל היהודים.
להפגש, ולתמוך עם אחמדיניג'ד זה לא שנאה ליהודים?!??no name102
אז מה זה!???!??!?!?!
אההה, ועוד בשם התורה???!!?!?!?!?!?!?!no name102
תדע לך, שאפילו החרדים הנפוצים יותר לא מקבלים את הטענות הקיצוניות הללו.
אגב, יש ספר תשובות מדוייק על כל העניין הזה.
ובכל האופנים שזה מתבטא-
במקרה הגרוע- לראות את מדינת ישראל כמעשה שטן,
ובמקרה ה"טוב"(אם אפשר לקרוא לו ככה)- כפרוייקט שצריך לנצל אותו.
 
אגב, כל היהודות ובראשם הגמרא מתבססת על ליבון ועמקות- תעמיקו, ותלבנו שאלות- זה הכי חשוב!!
בהצלוחה!
התלהמות איננה תשובה..אנונימי (פותח)
תודה רבה לכל המגיבים המתלהמים.. לא קיבלתי עדיין תשובה עינינית.
מרגישה קצת בהתחמקות..
במידה ומשהו רוצה להצטרף לדיון עניני אשמח לשמוע.
אני עניתי לך איפה כן לחפש את התשובה.צחקן
 
"התלהמות" זו בדיוק דרך הסאטמריםאנונימי (פותח)
ואל תגיד איך לענות להם.

ענה כסיל כאיוולתו
לא נכון. שקרן/שוטה.אלישע בן אבויה
אתה גם שקרן וגם שוטה. הנה מודעה שהם כתבו נגד הגאבדאנונימי (פותח)
^^^^^^ זה מכתב נגד גאבד ירושליםאנונימי (פותח)
הגריט וויס שכתבו נגדו אנשי סאטמר.

נו?

זה לא התלהמות?????

הם מבזים וחושבים שכל אחד שחושב כלא שיטתם הוא כופר גמור,
אז בא נחדש לך שעליהם נאמר מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו, הם יותר גרועים מהערבים עצמם.

השוואה מטורפת וחסרת היגיון.אלישע בן אבויה
בס"ד

הברית החדשה מלאה דברי כפירה. הרב יואל טיילטלבאום זצ"ל הביא את דעתו, שהיא דעה כשרה לחלוטין גם אם לא מסכימים איתה.
ובכל זאת כתב הרב פילבר שבספר הואii
"מהפך דברי אלוקים חיים".
וזה מה שנקראמישהו10
"ענה כסיל כאיוולתו"
עייני בספרים 'קול התור' ו'אם הבנים שמחה'.צחקן
בעז"ה.
 
לא מגיעים למסקנה לפני חקירה..
טוב=טוב,"רע"=טוב מאוד!אנונימי (פותח)
אם עומדים בנסיון ומתקנים אותו...
("רע"= "מדינה שמנהיגיה לעיתים נוהגים בחיהם הפרטיים והכללים יותר גרוע מהגויים.
 אפילו שבע מצוות בני נח לעיתים אינם שומרים")
א.באמת המדינה לא משו, ומן הסתם ה' יתברך אינוהפטיש
חפץ בה, הדרך היא לתקן ולהילחם על מדינה יהודית ולא  בדרך הכושלת של כאלה שמכנים עצמם תלמידי הרב צבי יהודה זצ"ל, אלא להרוס את הקיים והרקוב מהשורש ולהקים מלכות יהודית, ולא לשבת ולחכות אלא יש לרשת את הארץ מיושביה הערבים, להקים מלכות דוד ולבנות את בית הבחירה..
ב. יש הרבה תשובות למה שאמרת אך אין לי כח לכתוב ולכן אם זה מעניין אותך תעייני בספרים שנאמרו.
לא יודעת מה קראתאומרת שירה
בס"ד
 
בכל אופן, אביא כמה נקודות שהובאו לדיון, כנגד הנקודות העיקריות שהובאו בספר:
א. בעניין שלושת השבועות - שלושת השבועות הנן דברי אגדה, אך לא הלכה למעשה.
ב. שלושת השבועות אינן תקפות עוד בימינו כלל/ הן בוטלו לאחר אלף שנים
ג. מה שנאמר על "לא יעלו בחומה" נאמר על בית המקדש, אך לא על תקומת ארץ ישראל.
ד. העוסקים במדינת ישראל אינם רשעים.
ה. הגדרים שונים, מכיוון שעתה היא תקופת אתחלתא דגאולה
ו. כיוון שהאומות אינן מקיימות את חלקן בשבועה (שלא ישעבדו יותר מדי) אין אנחנו מצווים לקיים השבועה, ואם כך - אין איסור למרוד בהן.
ז. כיוון שהאו"ם אישר את הקמת מדינת ישראל, אין זה נחשב בגדר מרידה באומות.
 
בדיוק לפני כמה שבועות מצאתי את עצמי מחפשת אחר פולמוס הציונות, בויקיפדיה יש הרבה חומר הן מן הצד היוני, והן מן הצד האנטי ציוני. מובאים שם הרבה דברים בעניין "אתחלתא דגאולה" וכן "עקבתא דמשיחא", וכן מצויינים ספרים להעמקה בנושא. מומלץ לקרוא ולהשכיל. אך אם אינך חזקה דיה בדעותיך לגבי המדינה, אנא עשי זאת בהדרכה של רב או אדם שאפשר לסמוך עליו בנושא זה (כך כאשר יהיו לך שאלות לגבי עניין נכונות הציונות, תוכלי לשאול את אותו אדם).
 
ממליצה לך לקרוא:
* אם הבנים שמחה (הרב יששכר טייכטל, שאגב היה בתחילה אנטי-ציוני, ומן השואה השקפתו נשתנתה)
* אורות (הראי"ה)
* לנתיבות ישראל (הראי"ה).
 
 
>צחקן
בעז"ה.
 
על  דל"ת יש הרבה החולקים...
 
וויוקי היא לא מקור. אולי היא טובה להפניה למקורות.
לשוזרת-שוחרת-יאלה יאלה:דוסית גאה!
מטומטמ/ת!!!!
לא מקנאה בך....
 
תמשיכ/י להיתנהג בצורה הצרת אופקים הזו.
 
 
ולשומרת החומות-
אני לומדת בסמינר חרדי וההשקפה שלי שונתה במהלך השנים..
 
אם את רוצה תפני אלי באישי..
לדוסית גאהאנונימי (פותח)
זה שעברת שינוי בשנים האחרונות לכיוון החרדי זה לא אומר שזאת האמת היחידה,אין לי בעיה עם הויואל משה זצ"ל רק דעתו היא כמעט דעת יחיד בדור האחרון,ויש לנו מספיק את רבותינו בדור האחרון אז כך שאנחנו לא צריכים הוכחה להשקפתנו האמיתית.
יש רק אמת אחתאלישע בן אבויה
בס"ד

היא מאוד רחבה, הרבה יותר ממה שהרבה אנשים חושבים. אבל לא יכולות להיות שתי אמיתות.
שים לב!! כתוב----no name102
שבימות המשיח האמת תיהיה נעדרת.( אם אני לא טועה ריה"ל אומר את זה)
מה זה מעדרת?
עדרים עדרים.
ככה שאין אמת אחת מוחלטת אצל מגזר מסויים.
צריכים לעבוד על זה.
 
למעשה ישעיהו אומר את זהאלישע בן אבויה
בס"ד

ונעדרת פירושה שלא תהא נמצאת כלל.

בברכת: "הוֹגַעְתֶּם ה' בְּדִבְרֵיכֶם וַאֲמַרְתֶּם בַּמָּה הוֹגָעְנוּ בֶּאֱמָרְכֶם כָּל עֹשֵׂה רָע טוֹב בְּעֵינֵי ה' וּבָהֶם הוּא חָפֵץ אוֹ אַיֵּה אֱ-לֹהֵי הַמִּשְׁפָּט", וד"ל.
יש חוברת של הרב אבינרתאנה.
אני לא זוכרת עכשיו איך קוראים לה,
אבל היא מביאה בערך 13 תשובות
מדוע שלושת השבועות בטלות בימינו.

למשל(מקווה שאני זוכרת נכון): ר' זירא, שדרש אותן, אמר בעצמו שהוא מבטלן.
השבועה של "לא לעלות בחומה" בטלה כשיש אישור מעומה"ע, וזה מה שהיה בהצהרת בלפור.
השבועה בטלה אחרי 200 שנה (לא זוכרת את ההסבר למה).
העליות האיטיות של עמ"י הן לא נקראות "עליה כחומה".
ברגע שהגויים עברו על השבועה שלהם (לא לפגוע בעמ"י בצורה קיונית) - גם השבועות שלנו בטלות.

וכו' וכו'.
הכל בא מיתוך לימוד תורה וציטוטים של רבנים גדולים.
אם זה באמת מעניין אותך - שווה להתעמק בזה.
בהצלחה.

וחוצמיזה - אני מרגישה חובה למחות על הזלזול בתלמידי חכמים שיש כאן.
גם אם את/ה לא מסכים עם הרב הזה - אין לך שום רשות לכנות אותו בכינויי גנאי.

קשקשןאנונימי (פותח)
בניגוד אליך, הרב אבינר מקפיד על ההלכה, לא משקר ולא מבלבל את השכל.
אל תהיה כזה בטוח...הפטיש
לדוסית גאה- איך את לא מתביישת?נפשי ישובב
כשתלמדי לדבר- נחשוב להתייחס אלייך בכלל!!
 
עצבנת..
רב סודה,דוסית גאה!
לא הבנת/ה אותי נכון,
וסתם כדי להבהיר:
אני אומרת הלל ביום העצמאות וביום ירושלים.
 
 
לנפשי ישובב-
לא, אני לא מתביישת מי שצריך להיתבייש זה מי שמדבר כך לרבנים-שונים בדעותיהם כמה שיהיו.
 
ואני ממש לא צריכה את ההיתייחסות שלך
תקראיבעזרת ה'!!
תקשיבי נשמה.
העניין הוא כזה-אכן עמי נשבע 3 שבועות אחרי מרד בר כוכבא:
1לא לעלות בחומה(לא לעלות הרבה ביחד)
2.לא לקרב את הקץ(לא לקרב את הגאולה בכח-ז"א לא להשתדל בשבילה
3לא למרוד באומות.
אבל המציאות השתנתה בעזרת ה'-אין צורך למרוד באומות כדי לעלות לארץ.
והגאולה-היא כבר לא רעיון רחוק אלה היא באה מעצמה גם בלי שנקרב אותה
הגאולה פה גם בלי שנעשה כלום ולכן אין צורך ואין עניין בלא לקרב את הקץ
מכוון שהוא פה.אצלינו. השבועה בטלה.
 ומתוך 2 שבועות בטלות התבטלה גם השבועה השלישית ולכן שלושת השבועות
לא רלונטיות להיום.

אם את רוצה מקורות רציניים יותר אני יכולה להביא לך.
רק תגידי!

בהצלחה ובצפייה לגאולה השלמה בעזרתו יתברך!

לא כל אחד שיש לו חסידיםאנונימי (פותח)
זה אומר שהוא "אדמו"ר"

לצערינו יש אדמורים ששווים קליפת השום ומסלפים את התורה, 
הם ערב רב כפשוטו ואסור לקרוא את ספריהם
אז גם הרב שך הוא לא בסדר כי הוא הספיד אותו?אלישע בן אבויה
בס"ד

אני מניח שגם ראש הישיבה שלי לא בסדר, כי הוא טוען שהוא היה גאון עצום.
אני מניח שברגע שמישהו לא מסכים עם דעה מסויימת הוא כבר שווה לקליפת השום. אנשים לא קולטים שיכול להיות שגם הוא וגם הרב קוק צדיקים, גם הגרי"ש אלישיב, גם הגר"ע יוסף וגם ר' אברום שפירא. גם רבי עקיבא ורבי ישמעאל, אביי ורבא, רבה ורב יוסף, ואיתני כל הדורות שהיו חלוקים בדעותיהם.
זה לא דעה, זה אי - דעהאנונימי (פותח)
לבוא ולומר על מצווה דאורייתא לפי דעת רוב ככל הפוסקים ולכל הפוסקים היא מצווה חשובה מאוד,
וכך נאמר בגמרא חזל ראשונים ואחרונים.

לבוא ולבטל את זה במחי יד זה אפיקורסות וזה מגיע מהערב רב.

אין פה קשר למחלוקות רגילות שהם לגיטימיות, כי שבעים פנים לתורה, אבל לבטל את התורה עצמה זה אפיקורסיות, חטא המרגלים, ואוי לו לדור שאלו הכלבים העומדים בראשו


איזה תמונה עצובה ומציאותית!!!מה שהכי כואב -no name102
שזה בשם התורה!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ה' ישמור- זו תוורת חיים?!?!?!
הרמב"ם לא מונה את מצוות יישוב ארץ ישראלאלישע בן אבויה
בס"ד

הוא כופר?

ואני חוזר שוב, הוא התנגד בתוקף לפגישה עם שונאי ישראל.
הראיתי לך כבר את הרמבםאנונימי (פותח)
תמשיך להתכחש לאמת

הרמבם כותב את זה מפורש
עניתי על זהאלישע בן אבויה
בס"ד

כשהרב קוק והרב שך לא אמרו את זה עליו!
השקר אין לו רגליים, למטה הראתי לך את דעת הרמבםאנונימי (פותח)
האמיתית

מה אתה בורח????
מסופר על אדמו"ר חשוב אחד -otk100
(לא זוכר את שמו) שאחרי שהוא נתן הסכמה לאיזה פשקוויל של הציונות  בעניין עלייה לארץ הקודש (לפני קום המדינה) באו מתנגי הציונות ושאלו אותו אם הוא בכלל יודע מה הולך בארץ ישראל (חופשיים וכו') הוא אמר שבוואדי שהוא יודע ואז שאלו אותו אם זה לא דחיקת הקץ אז הוא ענה להם שמה שהם עושים הוא הוא זה דחיקת הקץ ...
או במילים אחרות-אלעד
בואו לא נכניס את ראשינו בין הרים כאלה, ולא ננסה להכריע במקומות בהם נסערו ענקי היהדות.
ואני מדבראלעד
על תגובות ברמה רדודה ודמגוגית.
אתה רק מוכיח כמה אני צודקאלעד
ל"שומרת החומות"אנונימי (פותח)
בס"ד
 
א. כאשר באים לברר נושא מבררים מתוך תורה.
ב. גאולה אינה תלויה בתשובה (רש"י סנהדרין צו:, קורבן העדה, אור החיים ויקרא כה, כו, רמח"ל דע"ת סי' לו ועוד) כך שאין בכך כלום שאין הם שומרים תורה ומצוות.
ג. אם הבנים מסביר שזה כדי למנוע קיטרוג של הסיטרא אחרא.
ד. הרב זצ"ל כותב על הצפייה הפועלת שעל צופה הישועה לעשות ככל שביכולתו לקרב אותה.
ה. לפי הרמב"ן (מצווה ד' מהנוספות), ורוב הפוסקים (פתחי תשובה) יש מצוות ישוב הארץ, ועיקר המצווה היא הכיבוש ועשייה כבתוך שלו (שו"ת ישועות מלכו יו"ד סי' ס"ו)
ו. אם כל מה שאנחנו חולקים על הדברים שכתוב בספר הזה וודאי שחלקם הם הבלים המבישים את כותבם, אנחונו מכבדים את האדמ"ר.
ויואל משה זה אמת לאמיתהאנונימי (פותח)
פשוט ללמוד אותו ולהתפלל שה' יאיר את העיניים שנראה את האמת כי יש מניעות רבות על הקדושה ובע"זה
נתעורר מהדמיונות השטותיים של ה"חכמים" שמחפשים פרצות ופלפולים...

וגם נתפלל-"שה' יפקח את עיניי העוורים". אמן!!!no name102
ויואל משה זה כפירה לאמיתהאנונימי (פותח)
ברצון השם יתברך

ייתן ה' ותחזרו בתשובה לפני שיהיה מאוחר!!!!!
אמן!no name102
והרב צבי יהודה קרא להם- "צדיקים שאינן מאמינים". כמה נכון.
אשרינו שיש לנו רב כזה!
במילים אחרות: הוא אמת כי ככה נדמה ליאנונימי (פותח)
זה לא רציני.
האדמו"ר מסאטמר בעל הויואל משה היה אדם ענק שבענקיםאנונימי (פותח)
על זה אין חולק!. גם אם אנחנו לא הולכים בדרכו וחולקים עליו אי אפשר לזלזל בדעתו רק בגלל שאתה מאמין בהשקפה אחרת. בהחלט מי שעיין לעומק בדעתו יודע שהוא מעלה שאלות שבהחלט צריך להתייחס אליהם ולא תמיד התשובה ברורה
אתם חוטאים בחטא המרגלים!!!אנונימי (פותח)
גם המרגלים היו אנשים כשרים, אולם ממתי שחלקו ודיברו בגנות ארץ ישראל הם רשעים, וקיבלו את עונש חמור ע"כ.

אז תפסיקו לבלבל את המוח שהוא היה בעל צדקה או משהו כזה, זה לא עוזר ביום הדין!!!!!
מ'ק'ר'ה'אבא שמואל
אותיות רק מה'!

"לצערי השתכנעתי" זה קצת לא ברור, "אין שמחה כהתרת הספקות" אז או שלא השתכנעת מספיק ואז יש לך לשמוח על כך (להבנתך), או שמלכתחילה העיון לא היה כ"כ מקרי..

אם את מעונינת בדיון רציני, תתחילי מכך שתביאי מקורות יותר ברורים.

ה' מוליך את הגאולה, השאלה היא באיזה שלב אנו מצטרפים מתוך מודעות (לא ידח ממנו נידח-אנו חלק מהמהלך גם בעל כורחינו). העובדה "שיש כאן מדינה שמנהיגיה לעיתים נוהגים בחיהם הפרטיים והכללים יותר גרוע מהגויים." היא בעצמה מוכיחה שזה רצון ה', השאלה מה ההתיחסות הנכונה שלנו לשלב הזה בגאולה (הרי ודאי שמחר נהיה קרובים לגאולה יותר מאתמול).

והשאלה היותר גדולה איך כל הדיון כאן יקדם אותנו בעבודת ה'. איך אנו נהיה ראוים יותר לגאולה.

איך תוצאות הדיון כאן ישפיעו על חיינו ביום יום בנושאים כמו אהבת ישראל.
ויואל משה ???אנונימי (פותח)
אני עיינתי ולא במקרה בספר ויש לי שאלה עקרונית.

כל דבריו מתבססים על נבואות בספרי נביאים ואף על מדרגות נמוכות של נבואה ספר שיר השירים,שאינו בנביא אלא בכתובים.

ישנה הלכה ידועה ללא מחלוקות וללא דיעות נוספות שנביא יכול להוסיף\לתת מצוה שלא כתובה בתורה לשעה (כלומר למקבלי הנבואה בדורו) וכאן מדובר על ציווי של ביטול למעלה ממחצית מצוות התורה לאנשים שלא ראו את הנביא ?!?! מאיפה הוא מסיק את זה ? נכון שזו שאלה גם על רב יהודה בגמרא אך זו שאלה פחות קשה כי בכל אופן הלכה כרב זירא.
אבל הרעבעה מסאטמר שטוען שהלכה כרב יהודה,אלפי שנים אחרי הנבואה ?! ?!

תמהני ????
לעזאזאל מה זה הספר הזהסולי הגינגי"
בקיצור נמרץאלעד
3 פרקים בהם פרס ר' יואל טייטלבוים זצ"ל סקירה מהתורה עד אחרוני האחרונים ובסופם קבע כי הציונות והמדינה הם מעשה שטן ואין לעלות לארץ ולקחת חלק ביישובה.
אוקי, במילים אחרות.:no name102
שישלחו מייל לקב"ה ויתכתבו לו שאין לנו זמן עכשיו ועצבים לכל המהלך שמתרחש מולנו, שנתפנה נודיע לו.
 
ולגבי שלושת השבועות-no name102
יש מלא סיבות מדוע הם לא תקפות היום-
אני יביא לך שלוש-
1. ליישב את ארץ ישראל זאת מצווה!!! הלכה למעשה(!!!!)- כדברי הרמב"ם.
2. הגויים בעצמם הפרו את השבועות (לנו היה 3 שבועות, כמאמר האגדה, ולגויים אחת- לא לפגוע ביהודי)- הם לא עמדו בשבועה ולכן, גם לנו השבועה כבר אינה תקפה.
3. הצהרת בלפור(1917-לחובבי היסטוריה) זה אחת מהביטול של השבועה
 
תלמדי עוד- זה מעניין!!
 
סליחה?אלישע בן אבויה
בס"ד

לא מצאתי שהרמב"ם מונה את מצוות יישוב ארץ ישראל.
אם אתה עמרצ זה לא אומר על על הרמבםאנונימי (פותח)
הרמבם פוסק מפורש שאשה או איש יכולים לכפות את בן זוגם לעלות לארץ

וכן שאסור לצאת מהארץ.

אז מה זה אם לא מצוות יישוב אר"י????
הנה הרמב"ם:אנונימי (פותח)

הלכות אישות פרק יג

יח 

וכשמוציאה ממדינה למדינה ומכפר לכפר באותה הארץ אינו יכול להוציאה מנוה היפה לנוה הרע ולא מרע ליפה. מפני שהיא צריכה להטפל ולבדוק עצמה בנוה היפה כדי שלא תהיה בו קלה וכעורה. וכן לא יוציאה ממקום שרובו ישראל למקום שרובו עכו''ם. ובכל מקום מוציאין ממקום שרובו עכו''ם למקום שרובו ישראל:

יט 

בד''א מחוצה לארץ לח''ל או מארץ ישראל לארץ ישראל אבל מחוצה לארץ לארץ ישראל כופין אותה לעלות אפילו מנוה היפה לנוה הרע ואפילו ממקום שרובו ישראל למקום שרובו עכו''ם מעלין. ואין מוציאין מארץ ישראל לחוצה לארץ ואפילו מנוה הרע לנווה היפה [ואפילו ממקום] שרובו עכו''ם למקום שרובו ישראל:

כ 

אמר האיש לעלות לארץ ישראל והיא אינה רוצה תצא בלא כתובה. אמרה היא לעלות והוא אינו רוצה יוציא ויתן כתובה. והוא הדין לכל מקום מארץ ישראל עם ירושלים. שהכל מעלין לארץ ישראל ואין הכל מוציאין משם. הכל מעלין לירושלים ואין הכל מוציאין משם:


זה לא קשוראלישע בן אבויה
בס"ד

ברור שיש עניין לגור בארץ ישראל, וא"א לכפות על אף אחד יציאה מהארץ. הרמב"ם לא מונה את מצוות יישוב ארץ ישראל כמצוה. זו עובדה. 
יש לך ראש יקום ממש כמו לנטורי חרטאאנונימי (פותח)
**עקוםאנונימי (פותח)
הרמבם כותב מפורשאנונימי (פותח)
שכופים על עלייה לארץ ישראל

ממה זה נובע????
למה כופים???????

שיטת הרמב"ם: מצוות עשה דאורייתא הכוללת כל המצוות..אנונימי (פותח)

רמב"ם, משנה תורה:

הלכות מלכים, פרק ה', הלכה ט'- אסור לצאת מארץ ישראל לחוץ לארץ לעולם, אלא ללמוד תורה או לישא אשה או להציל מן הנכרי, ויחזור לארץ. וכן יצא הוא לסחורה. אבל לשכון בחוץ לארץ אסור, אלא אם כן חזק שם הרעב וכו'. ואף על פי שמותר לצאת, אינה מדת חסידות, שהרי מחלון וכליון שני גדולי הדור היו, ומפני צרה גדולה יצאו, ונתחייבו כליה.  הלכה יב - לעולם ידור אדם בארץ ישראל, אפילו בעיר שרובה נכרים, ואל ידור בחוץ לארץ, ואפילו בעיר שרובה ישראל. שכל היוצא לחוץ לארץ, כאילו עובד עבודה זרה. שנאמר: "כי גרשוני היום מהסתפח בנחלת ה', לאמור: לך עבוד אלוהים אחרים." ובפורעניות הוא אומר: "ואל אדמת ישראל לא יבואו."


הלכות אישות, פרק יג, הלכה כ':

אמר האיש לעלות לארץ ישראל, והיא אינה רוצה תצא שלא בכתובה; אמרה היא לעלות, והוא אינו רוצה יוציא וייתן כתובה; והוא הדין לכל מקום מארץ ישראל, עם ירושלים:  שהכול מעלין לארץ ישראל, ואין הכול מוציאין משם; והכול מעלין לירושלים, ואין הכול מוציאין משם.


הלכות שמיטה ויובל, פרק ד, הלכה כז:

סוריה אף על פי שאין שביעית נוהגת בה מן התורה, גזרו עליה שתהיה אסורה בעבודה בשביעית כארץ ישראל:  כדי שלא יניחו ארץ ישראל, וילכו וישתקעו שם.  אבל עמון ומואב, ומצריים ושנער--אף על פי שהם חייבין במעשרות מדבריהם, אין שביעית נוהגת בהן.


הלכות עבדים, פרק ח, הלכה ו':

המוכר עבדו לחוצה לארץ, יצא בן חורין; וכופין את רבו השני לכתוב לו גט שיחרור, ואבדו הדמים.  ומפני מה קנסו כאן הלוקח לבדו--שאילו לא לקח זה, לא יצא העבד לחוצה לארץ.  והמוכר עבדו לסוריה, ואפילו לעכו--כמוכר לחוצה לארץ. הלכה ט' - עבד שאמר לעלות לארץ ישראל--כופין את רבו לעלות עימו, או ימכור אותו למי שיעלהו לשם.  רצה האדון לצאת לחוצה לארץ--אינו יכול להוציא את עבדו, עד שירצה העבד.  ודין זה בכל זמן, אפילו בזמן הזה, שהארץ ביד גויים.


שו"ת אבני נזר חלק יו"ד סימן תנד:

"ומנה ביהמ"ק שהיא מצוה לעצמה והוא לצורך ארון וכפורת ע"ש דבריו כי נעמו. וזה עצמו נ"ל הטעם בענין ישיבת א"י דמצוות החרם החרימם היא כדי שאנחנו נשב בארץ, שהרי יהושע שלח פרגמטוטין מי שרוצה לפנות יפנה הגרגשי עמד ופנה ולא עשה לו כלום ע"כ לא נמנה החרם תחרימם וישיבת א"י לשתים. ומנה רק מצוות החרם תחרימם. והרמב"ן לטעמי' שמנה עשיית ארון וכפורת... ע"כ מנה גם ישיבת א"י וזה פשוט".


הרב יששכר טייכטהל, "אם הבנים שמחה", עמ' קנד:

"דבזה תירץ דעת הרמב"ם, שלא מנה מצוות עשה דיישוב ארץ ישראל בתרי"ג מצוות, אף דגם לדידיה הווי מן התורה, והוא על פי הכלל שהשריש בשורש הרביעי מספר המצוות, שלא למנות ציוויים הכוללים כל התורה כולה; אם כן, כיוון דיישוב ארץ ישראל הוא מצווה יקרה כל כך, שהוא כלולה מכל המצוות, וכוללת כל התורה, וכל קביעת המועדים וראשי חודשים וכל מצוותיה תלויין בה... וכן כל חיית האומה תלוי בה, אם כן הוא מצווה כוללת ולא פרטית; על כן אינה באה בחשבון המצוות, שבאה לחשוב רק מצוות פרטים".

 

רמב"ם, ספר המצוות:

הכלל הרביעי: שאין למנות צוויים הנוגעים לכל מצוות [התורה כולה]: יש בתורה עשין ולאווין שאינם על דבר מסוים, אלא כוללים את המצוות כולן, כאילו יאמר [ית']: עשה כל מה שצוויתיך עליו והשמר מכל מה שהזהרתיך ממנו, או: אל תמרה בשום דבר ממה שצוויתיך עליו. שכן אין מקום למנות את הציווי הזה כמצווה בפני עצמה, לפי שאינו מצווה לעשות איזה דבר מסוים - עד שיהיה מצוות עשה; וגם אינו מזהיר ממעשה מסוים - עד שיהיה מצוות לא תעשה, כך למשל, אמרו: "ובכל אשר אמרתי אליכם תשמרו" (שמות כג, יג), וכגון אמרו: "את חקותי תשמרו" (ויקרא יט, יט), "ואת משפטי תעשו" (שם יח, ד), "ושמרתם את בריתי" (שמות יט, ה), "ושמרתם את משמרתי" (ויקרא יח, ל) והרבה כאלו.


2030 אתה חזקאנונימי (פותח)
לקחת לי את המילים מהפה

נמאס כבר מסילוף דעת הרמב"ם זצ"ל שעלה לאר"י במסירות נפש.
ה'מגילת אסתר חולק'אלישע בן אבויה
בס"ד

אני לא זוכר איפה זה, אבל אני אביא את זה בהזדמנות.
אני, בניגוד אליך, לא עושה copy, paste על דברים מהאינטרנט, אלא מביא דברים שבאמת אני יודע..
אתה עם הארץ כזה גדול?? גם את עיקרי שטותךאנונימי (פותח)
גם את עיקרי שטותך הכפרנית אינך יודע???

המגילת אסתר אומר שכיון שהרמב"ם לא מנה את מצוות יישוב אר"י בספר המצוות זה מראה שהוא סובר שזה אינה מצווה לדורות, אבל זה פירוש אישי של המגילת אסתר.

והמג"א נמצא בספר המצוות לרמב"ם בהשגות של הרמב"ן מצווה ד. [נו, אז אתה זה  שאינך יודע כלום, אפילו דבר שכל הסטמרים הטמאים יודעים בעל פה אתה לא יודע... בוז].


הבעיה שלך ושל כל הנטורי ח' היא שכל האחרונים לא קיבלו את דברי המגילת אסתר, והם אומרים שדברי המגילת אסתר לא נכונים, ויש לזה כמה סיבות,

הסיבה הפשוטה היא שהרמב"ם עצמו אומר שזה מצווה כמו שהראתי לך כבר [ואתה מתעקש לטמון את הראש בחול], אז מה שייך לפרשן את הרמב"ם כשהוא עצמו אומר שזה כן מצווה???


ונחזור על הראשונות, שיטת הרמב"ם:
רמב"ם, משנה תורה:

הלכות מלכים, פרק ה', הלכה ט'- אסור לצאת מארץ ישראל לחוץ לארץ לעולם, אלא ללמוד תורה או לישא אשה או להציל מן הנכרי, ויחזור לארץ. וכן יצא הוא לסחורה. אבל לשכון בחוץ לארץ אסור, אלא אם כן חזק שם הרעב וכו'. ואף על פי שמותר לצאת, אינה מדת חסידות, שהרי מחלון וכליון שני גדולי הדור היו, ומפני צרה גדולה יצאו, ונתחייבו כליה.  הלכה יב - לעולם ידור אדם בארץ ישראל, אפילו בעיר שרובה נכרים, ואל ידור בחוץ לארץ, ואפילו בעיר שרובה ישראל. שכל היוצא לחוץ לארץ, כאילו עובד עבודה זרה. שנאמר: "כי גרשוני היום מהסתפח בנחלת ה', לאמור: לך עבוד אלוהים אחרים." ובפורעניות הוא אומר: "ואל אדמת ישראל לא יבואו."


הלכות אישות, פרק יג, הלכה כ':

אמר האיש לעלות לארץ ישראל, והיא אינה רוצה תצא שלא בכתובה; אמרה היא לעלות, והוא אינו רוצה יוציא וייתן כתובה; והוא הדין לכל מקום מארץ ישראל, עם ירושלים:  שהכול מעלין לארץ ישראל, ואין הכול מוציאין משם; והכול מעלין לירושלים, ואין הכול מוציאין משם.


הלכות שמיטה ויובל, פרק ד, הלכה כז:

סוריה אף על פי שאין שביעית נוהגת בה מן התורה, גזרו עליה שתהיה אסורה בעבודה בשביעית כארץ ישראל:  כדי שלא יניחו ארץ ישראל, וילכו וישתקעו שם.  אבל עמון ומואב, ומצריים ושנער--אף על פי שהם חייבין במעשרות מדבריהם, אין שביעית נוהגת בהן.


הלכות עבדים, פרק ח, הלכה ו':

המוכר עבדו לחוצה לארץ, יצא בן חורין; וכופין את רבו השני לכתוב לו גט שיחרור, ואבדו הדמים.  ומפני מה קנסו כאן הלוקח לבדו--שאילו לא לקח זה, לא יצא העבד לחוצה לארץ.  והמוכר עבדו לסוריה, ואפילו לעכו--כמוכר לחוצה לארץ. הלכה ט' - עבד שאמר לעלות לארץ ישראל--כופין את רבו לעלות עימו, או ימכור אותו למי שיעלהו לשם.  רצה האדון לצאת לחוצה לארץ--אינו יכול להוציא את עבדו, עד שירצה העבד.  ודין זה בכל זמן, אפילו בזמן הזה, שהארץ ביד גויים.


שו"ת אבני נזר חלק יו"ד סימן תנד:

"ומנה ביהמ"ק שהיא מצוה לעצמה והוא לצורך ארון וכפורת ע"ש דבריו כי נעמו. וזה עצמו נ"ל הטעם בענין ישיבת א"י דמצוות החרם החרימם היא כדי שאנחנו נשב בארץ, שהרי יהושע שלח פרגמטוטין מי שרוצה לפנות יפנה הגרגשי עמד ופנה ולא עשה לו כלום ע"כ לא נמנה החרם תחרימם וישיבת א"י לשתים. ומנה רק מצוות החרם תחרימם. והרמב"ן לטעמי' שמנה עשיית ארון וכפורת... ע"כ מנה גם ישיבת א"י וזה פשוט".


הרב יששכר טייכטהל, "אם הבנים שמחה", עמ' קנד:

"דבזה תירץ דעת הרמב"ם, שלא מנה מצוות עשה דיישוב ארץ ישראל בתרי"ג מצוות, אף דגם לדידיה הווי מן התורה, והוא על פי הכלל שהשריש בשורש הרביעי מספר המצוות, שלא למנות ציוויים הכוללים כל התורה כולה; אם כן, כיוון דיישוב ארץ ישראל הוא מצווה יקרה כל כך, שהוא כלולה מכל המצוות, וכוללת כל התורה, וכל קביעת המועדים וראשי חודשים וכל מצוותיה תלויין בה... וכן כל חיית האומה תלוי בה, אם כן הוא מצווה כוללת ולא פרטית; על כן אינה באה בחשבון המצוות, שבאה לחשוב רק מצוות פרטים".

 

רמב"ם, ספר המצוות:

הכלל הרביעי: שאין למנות צוויים הנוגעים לכל מצוות [התורה כולה]: יש בתורה עשין ולאווין שאינם על דבר מסוים, אלא כוללים את המצוות כולן, כאילו יאמר [ית']: עשה כל מה שצוויתיך עליו והשמר מכל מה שהזהרתיך ממנו, או: אל תמרה בשום דבר ממה שצוויתיך עליו. שכן אין מקום למנות את הציווי הזה כמצווה בפני עצמה, לפי שאינו מצווה לעשות איזה דבר מסוים - עד שיהיה מצוות עשה; וגם אינו מזהיר ממעשה מסוים - עד שיהיה מצוות לא תעשה, כך למשל, אמרו: "ובכל אשר אמרתי אליכם תשמרו" (שמות כג, יג), וכגון אמרו: "את חקותי תשמרו" (ויקרא יט, יט), "ואת משפטי תעשו" (שם יח, ד), "ושמרתם את בריתי" (שמות יט, ה), "ושמרתם את משמרתי" (ויקרא יח, ל) והרבה כאלו.


יבוא הרב העצום 2030 ויגיד לדברי המגילת אסתר 'שטות'אלישע בן אבויה
בס"ד

וגם לשיטתך שהרמב"ם מונה את מצוות יישוב ארץ ישראל, עדיין אין זה מתיר הוצאת שם רע על אחד מגדולי ישראל. אתה לא יכול לפסול אותו, כיון שאז תצטרך לפסול את כל מי שלא זלזל בו כמוך (כאמור: הרב שך, הרב קוק, ועוד). על מי אתה נסמך? כבוד הרב העצום! על חבורת נערי גבעות שמעתיקים דברי רבנים שנוחים להם, ומזלזלים באותם רבנים עצמם כשלא מתאימים לגישתם? אתם פשוט מתעקשים לשנוא אנשים, ואתם בוחרים בקפידה כל מה שעוזר לכם בכך. ההלכה לא מעניינת אתכם כלל, אבל אתם רוצים להצדיק את גישתכם. הדת לא תסבול אתכם עוד זמן רב. כל המבזה תלמיד חכם אין לו חלק לעולם הבא! לו היית בימי משה לא היית מסכים לשמוע לו, כיון שהכופר הזה טוען שצריך לחכות. היית עולה עם המעפילים למרות אזהרתו של משה 'והיא לא תצלח', והעמלקי היה נושא את ראשך מעליך. זה היה עוזב אותנו ללא זלזול, חירוף וגידוף והרמת יד בתורת מרע"ה, בה כתוב מפורש: "ושמרת לעשות ככל אשר יורוך". אם אתה לא מאמין באף רב - לך הקם לך דת משלך. לכו מעמנו, כי לא נסבול יותר זלזול בגדולי הדורות! אם אתם מאמינים ברבותינו - בואו וקבלו את דבריהם. אינכם יכולים לסנן דברי כל רב, והחליט מי צודק מתי לפי הרגשתכם.
"על פי התורה אשר יורוך ועל המשפט אשר יאמרו לך תעשה לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל. והאיש אשר יעשה בזדון לבלתי שמֹע אל הכהן העמד לשרת שם את ה' א-להיך או אל השופט ומת האיש ההוא ובערת הרע מישראל"
לא ידעתי שיש אנשים כ"כ הדיוטים בעולם:אנונימי (פותח)
אדוני הנבזה, את הרמב"ם אף אחד לא יכול להכחיש!!
הרמב"ם עצמו אומר שזה מצווה כמו שהראתי לך כבר [ואתה מתעקש לטמון את הראש בחול], אז לא שייך לפרשן את הרמב"ם כשהוא עצמו אומר שזה כן מצווה!!!


זה שאדמו"ר מסוים יש לו זקן ארוך עד הריצפה לא נותנת לו לגיטמציה לחלוק על הקב"ה על תורתו ועל כל הראשונים האחרונים והפוסקים כולם [למעט המגילת אסתר]!!!!

הפסוק שאמרת נאמר על הסנהדרין בלבד ולא על שום רב הכי גדול שיהיה!!


לו היית בזמן משה רבינו היית מהערב רב, וזה מה שאתה גם היום!!
ולו אני הייתי בזמן משה רבינו אני הייתי מהמעפילים!!! תתפוצץ!! 

החתם סופר הקדוש כותב שהמעפילים היו צדיקים ומיתתם הייתה מתוך תשובה
יעיין בחת"ס בפרשת שלח לך.

[לך כמובן אני לא אומר לעיין כי אינך יודע מה פי' המילה, אך לכל יהודי בשאר הוא].

רפואה שלימה.
הנה הפסוק עליך: אַךְ בַּיהוָה אַל תִּמְרֹדוּ !!אנונימי (פותח)

[לא] וְהָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר עָלוּ עִמּוֹ אָמְרוּ לֹא נוּכַל לַעֲלוֹת אֶל הָעָם כִּי חָזָק הוּא מִמֶּנּוּ: [לב] וַיּוֹצִיאוּ דִּבַּת הָאָרֶץ אֲשֶׁר תָּרוּ אֹתָהּ אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר הָאָרֶץ אֲשֶׁר עָבַרְנוּ בָהּ לָתוּר אֹתָהּ אֶרֶץ אֹכֶלֶת יוֹשְׁבֶיהָ הִוא וְכָל הָעָם אֲשֶׁר רָאִינוּ בְתוֹכָהּ אַנְשֵׁי מִדּוֹת: [לג] וְשָׁם רָאִינוּ אֶת הַנְּפִילִים בְּנֵי עֲנָק מִן הַנְּפִלִים וַנְּהִי בְעֵינֵינוּ כַּחֲגָבִים וְכֵן הָיִינוּ בְּעֵינֵיהֶם: [א] וַתִּשָּׂא כָּל הָעֵדָה וַיִּתְּנוּ אֶת קוֹלָם וַיִּבְכּוּ הָעָם בַּלַּיְלָה הַהוּא: [ב] וַיִּלֹּנוּ עַל מֹשֶׁה וְעַל אַהֲרֹן כֹּל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמְרוּ אֲלֵהֶם כָּל הָעֵדָה לוּ מַתְנוּ בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם אוֹ בַּמִּדְבָּר הַזֶּה לוּ מָתְנוּ: [ג] וְלָמָה יְהוָה מֵבִיא אֹתָנוּ אֶל הָאָרֶץ הַזֹּאת לִנְפֹּל בַּחֶרֶב נָשֵׁינוּ וְטַפֵּנוּ יִהְיוּ לָבַז הֲלוֹא טוֹב לָנוּ שׁוּב מִצְרָיְמָה: [ד] וַיֹּאמְרוּ אִישׁ אֶל אָחִיו נִתְּנָה רֹאשׁ וְנָשׁוּבָה מִצְרָיְמָה: [ה] וַיִּפֹּל מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן עַל פְּנֵיהֶם לִפְנֵי כָּל קְהַל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל: [ו] וִיהוֹשֻׁעַ בִּן נוּן וְכָלֵב בֶּן יְפֻנֶּה מִן הַתָּרִים אֶת הָאָרֶץ קָרְעוּ בִּגְדֵיהֶם: [ז] וַיֹּאמְרוּ אֶל כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר הָאָרֶץ אֲשֶׁר עָבַרְנוּ בָהּ לָתוּר אֹתָהּ טוֹבָה הָאָרֶץ מְאֹד מְאֹד: [ח] אִם חָפֵץ בָּנוּ יְהוָה וְהֵבִיא אֹתָנוּ אֶל הָאָרֶץ הַזֹּאת וּנְתָנָהּ לָנוּ אֶרֶץ אֲשֶׁר הִוא זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ: [ט] אַךְ בַּיהוָה אַל תִּמְרֹדוּ וְאַתֶּם אַל תִּירְאוּ אֶת עַם הָאָרֶץ כִּי לַחְמֵנוּ הֵם סָר צִלָּם מֵעֲלֵיהֶם וַיהוָה אִתָּנוּ אַל תִּירָאֻם: [י] וַיֹּאמְרוּ כָּל הָעֵדָה לִרְגּוֹם אֹתָם בָּאֲבָנִים וּכְבוֹד יְהוָה נִרְאָה בְּאֹהֶל מוֹעֵד אֶל כָּל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל: [יא] וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה עַד אָנָה יְנַאֲצֻנִי הָעָם הַזֶּה וְעַד אָנָה לֹא יַאֲמִינוּ בִי בְּכֹל הָאֹתוֹת אֲשֶׁר עָשִׂיתִי בְּקִרְבּוֹ: [יב] אַכֶּנּוּ בַדֶּבֶר וְאוֹרִשֶׁנּוּ וְאֶעֱשֶׂה אֹתְךָ לְגוֹי גָּדוֹל וְעָצוּם מִמֶּנּוּ:

תשובה של שוטים!אלישע בן אבויה
בס"ד

הם עשו מעשה של טירוף, לא שמעו אל דברי משה רבנו. הם הבינו שרע עשו כשמאסו בארץ חמדה, אבל אסור היה להם לעלות! הם עברו את פי ה'!
עשה לי טובה, ואל תעוות את דברי סב סב סבי בעל החת"ם סופר זי"ע.

ומותר לאותו רב ללכת לדעת המגילת אסתר (שהיו לא מעט שאמרו שהלכה כמותו, וזה לא סתר את העובדה שהם חשבו שכן יש עניין ליישב את הארץ.)

את הפסוק שהבאתי לא הבאתי להלכה. אני לא קראי, ואני לא פוסק הלכה ע"פ הפשט. אני כן לומד מוסר מתוך הפשט, ומראה כמה בזויה מחשבתו של מי שאינו שומע לקול הרב.

ושוב, אתה באמת חושב שהרב קוק, הרב שך, ועוד רבים גם הם לא בסדר בכך שהם קיבלו את הר' מסאטמער כרב גדול ועצום?
אתה מכחיש עכשיו גם את החתם סופר???אנונימי (פותח)
תסתכל בחתם סופר על התורה שהוא היה קצת יותר מבין ממך מה רצון השי"ת, ואל תהיה קראי, ותפסיק להמציא שטויות שלא כתובות.
גם הוא היה סבך הוא מתבייש בך!

בינתיים כל מה שאני אומר מגובה בדעות ענקי עולם וחז"ל ראשונים ואחרונים, לא לכבודי לכתוב להדיוט כמוך תשובות, כיון שאינך עונה על מה שאני כותב, אולם בכ"ז אשיב כיון שבפורום מסתובבים גם ילדים וטיפשים כמוך, אז שיידעו את אמת תורתנו הקדושה!!

הרב קוק לא אחז משיטת סטמר
אתה מוזמן להראות את [אי] ידיעתך, מי בדיוק אחז משיטת המגילת אסתר...

בקיצור אין שום לגיטימציה לשום אדמור, גם עם זקן עד לריצפה,
לכתוב ולהוציא ספרים נגד דעת חז"ל, וכל הראשונים והאחרונים!!


בדרך התורה אלך בס"ד ולא בדרך הכפירה הסאטמרית
תחפש ותמצא.no name102
לדעת סאטמר הגאולה תבוא פתאום,no name102
ויסעו אותם על כנפי נשרים, לבנתיים  הכנפי נשרים היו מטוסים של מדינת ישראל.
 
וכנפי הנשרים הללו-+mp8
הביאו את העולים התמימים ויראי השמים הישר אל הארץ שהוציאה רבבות מהם לשמד, ר"ל.....
לא, הם ממש לא מתכוונים אל כנפי הנשרים של מדינת ישראל, שום דבר טוב עוד לא יצא מהם....
וכנפי הנשרים של אלו שהלכו לארה"באנונימי (פותח)
הביאו את העולים התמימים ויראי השמים הישר אל הארץ שהוציאה רבבות מהם לשמד, ר"ל.....

ולא כסיסמא אלא המציאות הראתה שאחוזים מבהילים מיהדות חו"ל מתבוללת. משא"כ בארץ הקודש.

כן וראינו איזה טוב יצא מהגולה, שכולה נישרפה בשואה!no name102
תלמד היסטוריה קצת,  חמוד.
אגב, ברור שיש מה לשפר במדינה. אך אם תצייר היום את כל היהודים ללא מדינת ישראל תיראה כמה אתה צריך להודות לקב"ה שזיכה אותנו להקים מדינה.
לך תיראה את יהדות צרפת, 90% מתבוללים.
תיראה כמה יהודים היום במדינה לא התחתנו עם גויות בגלל שהם בארץ.
צריך להודות בפה מלא!!!
ויואל משהאנונימי (פותח)
שומרת חומות יקרה
גם אני חוקר את הנושא,ולא מהיום.
חלק גדול מטענותיו של ר' יואל זצ"ל הן אכן נכונות לגופן.אך לי הקטן ישנן תשובות אחרות.
א. "אל תתגרו\תמרדו באומות"
מהי הגדרת ה"מרידה"?
באילו אומות מדובר?
(נניח שהפירוש הוא שעל כל יהודי בעולם "להתיישר" עם כל דרישה של כל גוי נאלח בכל נושא שהוא.)
על פי "האמנה הפלסטינית" אין רשות לגור בארץ ישראל למי שאינו עונה על הקריטריון דלהלן:הוא,או אבותיו,או אבות אבותיו,נולדו ב"פלסטין" לפני 1936.
על פי קריטריון זה,חלק גדול מאנשי "העדה החרדית" אינו מורשה לגור בארץ.
וזה כולל גם את הרב יצחק טוביה וייס שליט"א-ראש הבד"ץ דהיום,שהגיע ארצה מאנגליה.וראש הבד"ץ הקודם-הרב יצחק יעקב וייס זצ"ל.גם הוא מאנגליה.(סתם מקריות)
האם הם ביקשו רשות עליה מעראפאת ימ"ש?
חושבני שלא.
אז אם הם עצמם לא מקיימים את הוראת רבם-אני רגוע כלפי עצמי.
מה גם שרוב יהודי ארצות האיסלם גורשו ב-1948 ואילך לא"י.בעירום ובחוסר כל.האם הם מרדו באומה כל שהיא?
להיפך!
אז מה בדיוק-לפי ר' יואל-הם אמורים לעשות עכשו,כדי לתקן את ה"חטא"?
- - - אשמח להמשיך אם מישהו מקוראי הפורום יבקש.
 
ל"ויואל משה"אנונימי (פותח)
תסתכל בספר המצוות של הרמב"ם, לא כתובה שם מצוות יישוב הארץ 
לדוסאנונימי (פותח)
אז אתה מוחק את מה שהרמבם כתב בספר ההלכה שלו?????


וחוץ מזה כתב כן בסה"מ
בענין הספר ויואל משהאנונימי (פותח)
בענין הספר ויואל משה,אנונימי (פותח)
התשובה על הספר ויואל משה מבואר בספר ארבעה סוגי מנהגים מאות ז' ואילך ע' באתר www.rabbibrand.022.co.il בערוץ ארץ הקודש
האדמו"ר מסאטמר הוא רב גדול אבל לא הרב שלנו...אנונימי (פותח)
לא צרךי לזלזל בו בגלל שרבותינו חולקים עליו...
המחלוקת כאן אמורה להיות לשם שמיים בלבד.
תפסיקו להיות "צדיקים"אנונימי (פותח)
לא מדובר בדעות עם לגיטימציה מסוימת, כל התורה וראשונים ואחרונים אומרים משהו אחד, לא יכול לבוא מישהו ולחבר ספר ולומר משהו אחר!!!

גם הוא היה בעל צדקה או משהו כזה - זה לא הופך את דבריו ללגיטמיים!!!!
השבועות הן לאלף שנה ולא יותר.כך כותב במפורש רביאנונימי (פותח)
חיים ויטאל בהקדמתו ל"עץ חיים", הוא מוכיח זאת ממדרש ששם חז"ל מסייגים את השבועות לאלף שנה,  והוא מוכיח זאת גם מהנסתר בהסבר קבלי שלא לדברי הזוהר.   בזה תם עניין השבועות, כי הוא מביא מקורות תנאיים שמסייגים אותם.
כמו כן הרב אבינר כתב קונטרס"שלא יעלו בחומה", והוא מביא שם כ 20 תשובות על נושא זה,   כמו כן עייני בספר "התקופה הגדולה" של הרב כשר.  ובספר "נחלת יעקב של הרב זיסברג.
אין לך מה לדאוג זו סוגייה שדשו בה רבים והשבועות לא משמעותיות לדורנו..  צריך לברר את הדברים מתוך שמיעה של קול מונה יצוקה ולא מתוך פחד לגלות דברים שקשים לנו.
בהצלחה. 
תיקון לדבריי:"הסבר שלו" לדברי הזוהר ולא "אנונימי (פותח)
"אם הבנים שמחה"שפתי צדיק
בס"ד

לא קראתי הכל

אבל אם לא המליצו לך

קרא את הספר "אם הבנים שמחה" של הרב ישכר טייכטל (נכתב בזנן השואה)

שם תמצא יותר מתשובות לשאלותיך
הפתרון למחלוקות כאלו: דברי הרבי מלך המשיח שליט"אבן ציון גגולה
ב"ה
 
דברתי בעבר עם יואל קרויס- דובר נטורי קרתא וקמב"ץ העדה החרדית על כך שהרבי הוא מלך המשיח ועליו לקבל את מלכותו , הוא הסכים מיד ולאחר מכאן אמרתי לו את הוראותיו של הרבי
הוא הגיב שכל אחד ילך על פי רבו ואמרתי לו שהרבי הוא נביא ושופט הדור ואין מי שיוכל לומר לו אחרת מדברי הרבי בכל עניין ואז הוא קלט את הנקודה שהיא מאוד פשוטה מצד אחד אך מסובכת מצד שני.
בורא עולם פתר את המחלוקות בעם ישראל ע"י שהוא שלח את הרבי לגאול אותנו
ועל פי ההלכה דברי הרבי הם המחייבים ומאחדים את העם.
מצד שני אנשים נלחמו על דעות שונות לגבי הדרך הנכונה לפעול כיום.
הדתי לאומי - על ארץ ישראל השלמה
סטמאר - על החזרת ארץ ישראל בשלומתה לערבים
מתנגדים נגד חסידות
דתיים וחרדים על צבא ואוניברסיטה
ועוד ועוד עוד
כאשר אנו נתקלים פתאום במלך המשיח  אז אם מה שהאמנו ואמרנו לא דומה בקצת או הרבה לדברי הנביא אז אנו מיד חייבים לשנות את תפיסתנו לתפיסו של בורא עולם שאותה הוא מעביר ע"י הנביא לנבראים.
בשביל כך צריך יראת שמיים כיוון שכבר זמן רב נלחם אדם על כך שזוהי האמת ופתאום עליו לשדרג את עצמו לאמת האלוקית.
מה שמקל על התהליך הוא הידיעה שעם ישראל הגיעה לזמן הגאולה ובורא עולם רוצה לגאול אותו ורק צריך לקבל את פני משיח צדקנו ומיד אנו נגאלים.
יבורך כל ישראל חנוכה שמח
 
יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד!
סאטמעער חוטאיםאנונימי (פותח)
למה חלקם בארץ ישראל גרים???

למה הם לא מקיימים את הוראות המצביא העליון ויואל משה?????
אם הבנים שמחהאנונימי (פותח)
זה הפיתרון האמיתי

ספר קודש של ת"ח עצום בקי בכל מכמני התורה, צדיק וקדוש, הי"ד. וזה תואר פניו הקדושות:


הורד כאן את הספר הנפלא אם הבנים שמחהאנונימי (פותח)


לקריאה באם הבנים שמחה לחץ כאן



מרן הגרי"ש טייכטל נולד בשנת תרמ"ה (1885) בהונגריה. הוא חונך וגדל בסביבה הונגרית חסידית, שבה התעלה לרמות גבוהות של לימוד תורה"ק ויראת שמים, עד שנתמנה לרב ולמורה הוראה בפישטיאן שבסלובקיה. כמו כן הוא הוציא שני כרכים מספרו הידוע; 'משנה שכיר'.

 

ההשקפה שהיתה רווחת בהונגריה גרסה כי על האדם להשקיע את כל כוחותיו בלימוד תורה ובעבודת ה', עלייה לארץ הקודש ובניינה לא היו חלק ממנה, אפילו להיפך.

 

במכתב שכתב הגרי"ש טייכטל כמה שנים לפני השואה, בשנת תרצ"ו (1936) בעיתון 'יידישע צייטונג' שיצא במונקאטש, הוא הצטרף לדעתו של האדמו"ר בעל 'מנחת אלעזר' ממונקאטש, שבניין ארץ ישראל כיום הוא חילול הקודש וטומאת הארץ העליונה. את שינוי דעתו בזמן השואה הוא מסביר בספרו 'אם הבנים שמחה': "שאז, בעת כתיבת מכתבי הנ"ל, היתה עת מנוחה והשקט, ולא הגענו לסכנת נפשות ולא היה נוגע להצלת נפשות. אבל עתה שנשתנו העתים נשתנה גם הדין... וזולת זה כבר כתבתי בפתיחת ספרי זה, שמעולם לא ירדתי לעומק הדין של הלכה זו. ועתה אחרי שלנתי בעמק הלכה זו, וראיתי באמת שטעות היתה בידי, אעשה כהרבה מרבותינו בש"ס שאמרו והודו: דברים שאמרתי לכם – טעות היתה בידי, ומצינו גם כן בפוסקים שאחר כך חזרו ממה שהורו בתחילה, ודוק".

 

השיפור במצב היהודים בין שתי מלחמות העולם נגדע באחת עם פרוץ מלחמת העולם השנייה. המאורעות הקשים גרמו להגרי"ש טייכטל, שישיבתו נסגרה והוא נאלץ להימלט על נפשו, לבחון מחדש את השקפתו. הוא החל (לראשונה, לעדותו שלו) להתעמק בסוגיות אלו של גלות וגאולה בדרך הטבע, יישוב ארץ ישראל והיחס לבוניה שאינם שומרי מצוות, כשחלק מהזמן התחבא בעליית גג. הוא הגיע למסקנות נחרצות, שעליהן זעק והטיף (כפי שמספר כאן מרדכי רוזנפלד) בציבור. את בירוריו הוא העלה על הכתב בספרו הידוע 'אם הבנים שמחה', שנכתב כמעט ללא ספרים, ואף על פי כן הוא מלא בציטוטים ומראי מקומות לספרים רבים, מה שמעיד על הבקיאות המופלגת שהיתה לו במקורות.

 

הספר הנו רב תחומי, ובלול מדיונים בהלכה בקבלה ובהשקפה צרופה ואמיתית. הוא יצא לאור בעצם הימים הנוראים - ימי השואה, בשנת תש"ג בבודפשט.

 

יש לציין כי אף-על-פי שהרב טייכטל מגיע למסקנות מחודשות מבחינת סביבתו התורנית, אין הדבר גורע כהוא זה מהערכתו לרבותיו, והוא מנסה ככל יכולתו ליישב את המסורות מרבותיו עם מסקנותיו החדשות. כשאינו מצליח בכך, הוא נוקט בגישה של "דברי הרב (=הקב"ה) ודברי התלמיד (=הרבנים) – דברי מי שומעים?"

 

הרב טייכטל לא זכה להגשים בגופו את העלייה לארץ שעליה הטיף. הוא נרצח בי' בשבט תש"ה (1945), קרוב מאוד לסיום המלחמה. כך מספר תלמידו שהיה לידו בעת שנרצח: כשהגרמנים החלו לסגת, הם לא היו מוכנים להניח לקרבנותיהם והרחיקו אותם מהחזית באכזריות רבה. אחרי שהרעיבו אותם כמה ימים, זרקו לכל אחד מנת לחם זעומה, כדי שיריבו ביניהם על הלחם. אוקראיני אחד חטף את מנת הלחם של יהודי. הדבר הכעיס מאוד את הרב טייכטל, שדרש בתוקף מהאוקראיני שיחזיר את העושק. שכניו היהודים של הרב התחננו בפניו שלא יעסוק בכך, אך הוא עמד על שלו: "איך אעמוד מנגד כשנפשו של נעשק תלויה בלחם", אמר, עד שלבסוף קמו האוקראינים ובשיתוף חיילי האס-אס רצחו אותו בעינויים איומים.

 

לפני פטירתו דיבר בהתרגשות גדולה אל היהודים שסבבוהו: "יהודים, עוד מעט ותכלה ממשלת זדון מן הארץ, ואתם תזכו לישועה גדולה מאוד שתאיר את כל העולם. בייחוד יזכו לכך תושבי הארץ הקדושה. הבה נתפלל כולנו לשלום אחינו בכל אתר ואתר. יודע אני כי שעותי ספורות, ואני מבטיח לכם להתפלל בעדכם שתזכו לישועה ולגאולה שלמה במהרה". מילותיו האחרונות היו: "הפיצו את מעיינותי חוצה". כאמור, הוא עצמו לא זכה לראות את הישועה, אך יש לו דור המשך של תלמידים וממשיכי דרכו בארץ הקודש.


לקריאה באם הבנים שמחה לחץ כאן



עוד תמונה של מרן זצוק"ל הי"דאנונימי (פותח)

מרן זצוק"ל בלכתו בדרך שקוע בשרעפי קודש



הוא לא אוסר שהייה בא"יאלישע בן אבויה
בס"ד

לו ידעת מה דעתם אולי לא היית מתנגד לה כ"כ. חכמה גדולה של אנשים לצאת נגד משהו שהם לא מבינים בו. אני קראתי חלק מספריו, ומכיר את דעתו. אני לא הולך לשיטתו, אלא לפי שיטת שאר גדולי דורו. לפחות אני יודע לבחור דרך ולא לצאת נגד מה שאני לא מכיר. במה אתה שונה מפעיל 'שלום עכשיו' שחושב שכל המתנחלים הם מחבלים?

---נקודה למחשבה---
על מי אתה מדבר?אנונימי (פותח)
עקרונית זה תופס על הרבה אנשים פהאלישע בן אבויה
בס"ד

במקרה הזה התכוונתי ל'נטורי קרתא'.
לא צריך הרבה להכיר אותם, זה די פשוט:אנונימי (פותח)
הנה שיטת סטמר נוטרי ח', והשוטים למינהם:

לכפור בדברי הקב"ה ותורתו שציוונו לכבוש את אר"י,
ולומר על כל אחד שלא כופר כמוהם שהוא רשע וכו'.

ואידך זיל וגמור....

 

אצל סטמר כל מי שלא חושב בדיוק כמוהם הוא כופר:אנונימי (פותח)
נגד בדץ העדה החרדית ירושלים [!!!!!]:

עוד מודעה נגד העדה החרדית:אנונימי (פותח)

אני מזהיר את פעיל הנטורי ח' שכותב פה שטויות, יש לי ארכיון נרחב על כל רוע מעלליכם, אם תמשיך לכתוב פה כפירה בתורת השי"ת, אני ייראה קבל עם ועדה: המלך הוא עירום!!!!!!


אני מניח שאתה מתכוון אליאלישע בן אבויה
בס"ד

אין לי שום קשר לנטורי קרתא, ואני מתנגד אליהם.
סטמר ונטורי קרתא (כמו שציינתי כבר איזה שלוש פעמים) זה לא אותו דבר. גם הר' מסטמר יצא נגד נטורי קרתא. 
אני גם לא חסיד סטמר, אבל אני לא מוכן לסבול זלזול בגדול תורה, לא משנה מה דעתו.
תמונות על נטורי קרטע: מזעזע,אנונימי (פותח)


משה הירש עם חבר







לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב אלא מפני שהוא מינו......




עם השייח ראד סלאח ימ"שאנונימי (פותח)
עוד תמונות עם השייח ראד סלאח ימ"שאנונימי (פותח)






עם יסמעיל הנייה [נראה לי]אנונימי (פותח)



מנשקים את אחמדינגאד ימ"שאנונימי (פותח)
המשך תמונות: מבקרים אצל אחיהם הנרדפים בעזה...אנונימי (פותח)



וזה הדת החדשה שלהם:אנונימי (פותח)
ל2030אנונימי (פותח)
תשים גם את התמונות שיש לך
שהארכיון יעבור לכל העם היהודי!!!!

דכולם יידעו מה הם שווים!!
נטורי קרתאאלישע בן אבויה
בס"ד

זה לא סאטמער!!!
נטורי קרתא = סאטמעער!!!!!!!אנונימי (פותח)
אומנם היום הם התפלגו והם רבים בינהם, אבל זה כמו ששתי הפלגים בסטמר גופא רבים כבר שנים ארוכות.
[חלק קטן ממריבתם נמצא באשכול כאן].

שיטת נטורי קרתא ימ"ש ייצאה ממכם!!
ראו גידולים שגידלתם!!


ותפסיקו להתכחש לאמת זה לא יעזור!!
אני לא חסיד סאטמער, ממני ודאי הם לא יצאו.אלישע בן אבויה
בס"ד

ר' יואל טייאלבאום, שכתב את 'ויואל משה' ועוד ספרים נגד הציונות, יצא נגד אלה שנפגשו עם הרשעים. זה שתצעק שהם אותו דבר, לא ישנה את העובדות. נטורי קרתא אמרו שהר' השתגע לעת זקנה כי יצא נגדם. הם פלג שיצא עוד בחיי האדמו"ר. הם פרשו בעצמם, ואינם עוד חלק מסאטמער.

בזאת אני נוטש את הדיון הזה, שכבר עולה לי על העצבים לגמרי. אני מניח שבמחשבותיכם הילדותיות תחשבו ש'ניצחתם' אותי או משהו כזה, אבל לי פשוט נמאס מהזלזול הזה.

פעם אחרונה אתריע - הזהרו בכבוד חכמים!!!
האמת מעצבנת אותך....אנונימי (פותח)אחרונה
אין לך שום תשובות לכל הראיות וההוכחות שאני מביא לך אז במקום להודות על האמת אתה פורש....

אתה גמד נמיכי, האמת לא תמיד הולכת לפי הרצנות הטיפשיים של איזה חסיד סטמר נאלח...

ועוד פעם אתריע:
הזהרו בכבוד התורה הקדושה,
חז"ל ראשונים אחרונים וכל הפוסקים!!!!

חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י

אולי יעניין אותך