מה שאני לא מבין על "רפואה טבעית"בינייש פתוח

(נניח רגע בצד את ההתנגדות לחיסונים ותרופות מצילות חיים כדוגמת אנטיביוטיקה.)

1)למה הם טבעונים? ובאותו עניין, מה זה השם טבעוני?? בן אדם מטבעו מעכל בשר והוא חיוני לו ולבריאותו. אנחנו לא מעלי גרה וככה נהגו בני אדם משחר ההיסטוריה, היו ציידים לקטים. ככה הם רוצים לא? רפואה ותזונה לפי תקופת האבן...

2)איך כל זה קשור לקבלה?? מה הקשר בין התנגדות לבשר או תרופות מזיקות, אפילו אלה שלא באמת מרפאות את המחלה אלא את התסמינים (אספירין, אקמול) לבין הקבלה???

אם מגיע אדם לרפא לפי גישת הקבלה ובשיטות הללו, כאשר לא שמענו על רבנים מקובלים שמתנגדים לבשר או תרופות, לא מובן שהוא לא רופא ולא רב אלא סתם חרטטן???

לא מבין...

1. הם טוענים שאנשים לא היו אוכלים בשר.צהרים
2. יש ב'רפואה הטבעית' משהו מאד מושך כי היא הוליסטית ומחברת בין האדם לגופו ולעולם. תורת הקבלה עושה משהו דומה בעולם. היא מפתחת איזושהי ראייה שלכל דבר יש קישור לדברים אחרים.

ואגב, פוסט מאד מעניין על הרב אשרוב:
יהודה יפרח
לגבי טבעונות, זה לאו דווקא עניין קבלי. תראה ביוטיוב אתדי שרוט
ההרצאה של "אסא קיסר"
בחור שלא יודע אם לקרוא לו תלמיד חכם אבל בהחלט בקיא במקורות.

והוא מדבר על טבעונות בצורה תלמודית ומוסרית ולא קבלית וכאלה.

חלום שלי להפוך לטבעוני.

אבל אישתי מרוקאית מידי
לא דיברתי בהכרח מהנקודה הדתיתבינייש פתוח

(האמת שגם, בנוגע לאשרוב, אבל עדין נשארה קושיא מה הקשר לבין קבלה להתנגדות לתרופות וחיסונים...הוא "רופא לפי הקבלה" בכל אופן...). יש גם חילונים (אני חושב בעיקר חילונים) שתומכים ברפואה ותזונה טבעית ונגד תרופות ונגד בשר. מאיפה זה בא? ומאיפה השם טבעוני?? בן אדם מטבעו אוכל בשר...

בן אדם מטבעו לא אוכל בשרסוג'וק

 

 

רבנו בחיי בראשית ב, טו:

 

"לפי שכבר מנה ה' יתברך את מאכלו הזרעים והפירות, הניחו עתה בגן עדן שיהיה עובד אדמת הגן ויזרע לו שם כל מיני תבואות ויטע לו שם כל מיני פירות, כי לכך הונח שם להיות מתענג ומשתעשע כרצונו והיתה פרנסתו מעצי הגן והיה משתהו מנחלי עדן"

 

בשר נכנס לתזונה האנושית רק אצל נח

 

 

כל חלבון מהחי גורם (מוכח מדעית) דלקת חלשה סמויה בגוף + רעלים וחומציות שהם בסיס למחלות, ומפריע לבריאות אופטימלית

בטבע (פירות ירקות קטניות דגנים זרעים צמחים פטריות אצות וכו)

יש הכל, כולל חלבון 

 

וכך קורה בגאולה 

חוזרים לגן עדן לטבעונות ובריאות טבעית נצחית

נשמה בגוף נצחי כמו בגן עדן

 

 

עברו כל כך הרבה שנים שזה כבר הוטבע בטבענובינייש פתוח

בבשר יש המון חומרים חשובים, לא רק בי 12

חוץ מזה אני מדבר לאו דווקא מנקודת מבט יהודית דתית

אם תירצו תשובה אמתית רצינית אשקיעסוג'וק


מי שיהיה טבעוניבן מכיר

בזמן בית המקדש, יהיה חייב כרת כל שנה (קרבן פסח).

כוהנים לא יוכלו להיות טבעוניים, כל מי שירצה להתקרב לה' לא יוכל להיות טבעוני (קרבו שלמים, תודה).

בקיצור - לומר שבעתיד בני האדם יהיו טבעוניים זו שטות מוחלטת, ודאי לפי התורה. אל אם אתה בא לומר שהתורה תשתנה באיזשהו שלב...

תלוי איך אתה תופס את הקורבנותחמדת66

באופן כללי, ובמיוחד לעתיד לבוא (לי דווקא קשה עם דעת הרמב"ם בזה).

גם יפסיד הרבה מצוותק"ש
נכון שרק קרבן פסח בכרת - אבל בכל עליה לרגל מחוייבים להביא שלושה קרבנות - אחד עולה ושניים שלמים. שמחת יום טוב, היא באכילת השלמים.

נראה מכמה מקורות, שיש איזה שהוא עתיד שבו יקרבו רק מנחות, (וערבה לד' מנחת יהודה וירושלם). אבל זה מאוד רחוק, אחרי שהעולם כולו יתעלה.
מישהו פה לומד דף יומי בינייש פתוח

טמא שרץ יכול לזרוק את הדם?

למה לומר שבני אדם בעתיד יהיו טבעוניים זו שטות מוחלטת?די שרוט
ואיך אתה יכול לדעת?

דווקא הסימנים מראים תזוזה איטית אך בטוחה לכיוון הצמחונות לפחות.

כבר היום יש עשיה שלמה דל meat-tech שבו מכינים סטייקים מתא אחד בלבד של פרה. סטייק מתורבת קוראים לזה. בעולם כזה לא יצטרכו לשחוט חיות בכלל.

אני דווקא רואה את העולם הולך ונהיה צמחוני בעתיד. הלוואי עלי. באמת הלוואי. זה כל כך יותר מוסרי. אבל אני חלש אופי.

לגבי הכרת, אני בכלל לא בטוח שהקורבנות יהיו אותו דבר כמו פעם.
לא בקיא מספיק אבל נראה לי שלא יהיה אותו דבר.

מצרף לך את ההרצאה של אסא קיסר.

בשביל הקטע התחלתי לראותנחשון מהרחברון

לקח 54 שניות כדי להגיע לשטות הזאת 

 

 
משפט אח"כ הרמבם כותב שלמרות זאת מותר לאכול בשר
 
כאן הפסקתי להקשיב לשטויות שלו
זה רק חלק מהפרומו. הוא מדבר על זה בהמשך.די שרוט
אל תתעצל. זה מעניין דווקא
לא מעניין אותי שטויותנחשון מהרחברון

מי שמוציא מההקשר בפרומו יוציא גם אחכ. אל תשקר כדי שאני אראה מה שיש לך להגיד

אגב, ההקשר של הציטוט לא היה בשביל לאסור אכילה כן?די שרוט
ההקשר היה רק על הצער.

לא מזה הבחור טוען איסור אכילת בשר. רק שתדע.
יכול להיותנחשון מהרחברון
אבל מה אעשה כשאדם אומר מפורש גם אם 1000 איש יצאו מההרצאה לא מרוצים ואני אמרתי את האמת זה הכי מחזק עשיתי ושניה אח''כ מסביר שזו ההרצאה שכל יהודי חייב לשמוע אז... אני לא מבין חמה כל יהודי חייב לשמוע משהו כזה.

ואגב, מה ישכנע אותו שהוא טועה?
זה הנקודת מוצא שלי בעל וויכוח. מה ישכנע אותך שאתה טועה. אם התשובה מתחמקת מעורפלת או לא ניתנת אין מה לדון איתו

בכ''מ כתוב מפורש שלעם הארץ אסור לאכול בשר. שישאר במדרגה של עם הארץ. אני רוצה יותר מזה
לגבי הפסקה הראשונה, מה הבעיה בזה?די שרוט
כל אדם שנותן הרצאות נותן לעצמו חיזוקים כאלה.
הוא מרים לעצמו כי הוא מאמין במה שהוא אומר.
תאר לך מרצה שלא מאמין במה שהוא עצמו אומר, כמה נלעג זה יכול להשמע.

אז בעיניו זאת הרצאה שכל יהודי חייב לשמוע. זה בסדר גמור. ככה הוא משווק את זה.

לא חסרים דוגמאות של אנשים אחרים שבעיניהם ההרצאה שלהם כל יהודי/כל עורך דין/כל רואה חשבון/ כל מה שזה לא יהיה "חייב לשמוע".

לשאול מה ישכנע אותו שהוא טועה זה כמו לשאול מה ישכנע את זמיר כהן שהוא טועה. או מה ישכנע תומך/מתנגד חיסונים שהוא טועה.
אפשר לשאול את זה על כל מרצה באשר הוא.

בכל מקרה, לא רלוונטי לי, זה היה רק בשביל להבהיר נקודה שלא בטוח שהקורבנות של בית שלישי יהיו קורבנות מן החי.
אז אסבירנחשון מהרחברון
א כל מי שאומר שכולם חייבים לשמוע את ההרצאה שלו - מבלבל את השכל. לא בעצם הטיקט אלא בפועל בהרצאה. מניסיון של יותר מידי הרצאות/שיעורים כאלו.

לגבי מתנגדי חיסונים&הרב זמיר כהן. מסכים איתך ולכן אין לי מה לדון איתם. הם מקובעים מידי. ולא מתייחסים בהיגיון לטענות רציניות או למציאות.

אני מסכים שכל מרצה בטוח בעצמו השאלה היא האם יש מה לדון איתו לגבי טענותיו. אם אין משהו שיכול להיות אמת מידה שהוא טועה - אין לי מה לדון איתות זכותו להרצות. זכותי לא להתייחס למה שהוא אומר.

ולגבי הסיפא - אין מקום לטענה שלא יהיו קרבנות מן החי בבית המקדש השלישי. זאת התורה לא תהא מוחלפת.
כן יש מקום במה שמכונה אצל הראשונים עולם הבא/ימות המשיח ששם כל מציאות החיים תהיה על טבעית ואז לא יהיה קרבנות וגם לא תהיה מיתה.
אבל כל עוד אנחנו בעולם הזה זאת התורה לא תהא מוחלפת

(ואין הכוונה שבעולם הבא היא מוחלפת אלא שכשתשתנה המציאות כולה לעולם שאינו טבעי יהיו דברים שישתנו)
אני חושב שצריך להסתכל על זה אחרתדי שרוט

אני לא חושב שזה נכון לשאול את המרצה מה הוא חושב , אלא מה אתה חושב על מה שהוא אמר.

 

כי מבחינתו הוא עשה את הבירורים שלו ועכשיו הוא בא לשכנע אז הוא עושה הרצאות. ולך יש עכשיו את האפשרות לחלוק עליו או להסכים איתו. אם אתה חולק עליו אתה יכול לדון איתו בפרוטרוט. הוא מפרסם את האימייל שלו.

 

ואם אני מבין נכון את אותו בחור הוא לא בא בגישה שהתורה צריכה להשתנות, אלא הוא אומר שהתורה עצמה אומרת (או לפחות מה שהוא מסיק מהפרשנויות של מגוון הראשונים והאחרונים שהוא מביא) שבשביל לשמור כשרות צריך להיות טבעוני. לא בקטע שהתורה לא רוונטית והיא צריכה להתחלף.

לגבי ה*מה* התורה שאני מכיר ולומד אומרת אחרתנחשון מהרחברון

לפחות לגבי קרבנות בבית המקדש השלישי (שבהקשר הזה הבאת אותו)

שמעתי עוד קצת. הוא מדבר על מצב שאנחנו לא נמצאים בו. בהתעלמות מוחלטת מכך שאנחנו לא שם.

 

לגבי צער בעלי חיים - מה אעשה שהראשונים מאד נחרצים בעניין (מותר לצער חיות אפילו צער גדול אם זה לתועלת האדם כגון לתלוש מאווזים חיים נוצות לכתוב בהם למרות הסבל לאווז כי זה יותר כלכלי מאשר לחכות שישחטו אותו)

יש מצב אתה נותן לי דוגמא קונקרטית לכמה ראשונים כאלה?די שרוט

אני רוצה להתעמת עם הטענות בעצמי מול הטענות שהוא מביא.

 

כי הוא מביא מגוון די רחב של ראשונים ואחרונים.

למשל התרומת הדשן הראשון שעלה לי לראשנחשון מהרחברון

הנה דבריו בסימן קה:

 

אם למרוט נוצות לאווזות חיים אי דומה לגיזת כבשים או אי הוו צער בעלי חיים גם לחתוך לשון העוף כדי שידבר ואזנים וזנב מכלב כדי ליפותו נראין הדברים דאין אסור משום צער בעלי חיים אם הוא עושה לצורכיו ולתשמישיו דלא נבראו כל הבריות רק לשמש את האדם כדאיתא פרק בתרא דקידושין ותדע דבפ' ב' דב"מ חשיב פריקה צער בעלי חיים וא"כ היאך מותר לתת משא כבד על בהמתו להוליכו ממקום למקום הא איכא צער בעלי חיים וכ"ת אין הכי נמי הא אמרינן התם דרבנן דר"י הגלילי סברו דאפילו תחת משאו שאין יכול לעמוד בו חייב לפרוק וכי ברשיעי עסיקינן ואמרינן נמי פ' שמונה שרצים דאמר ר' יוסי הרוצה שיסתרס תרנגולתו יטול לכרבלתו והשתא תיפוק ליה דאסור משום צער בעלי חיים ואמרינן נמי פ' אין דורשין אמרו ליה לבן זומא מהו לסרוסי כלבא משמע הלשון דלכתחילה קבעו והשתא תוכל לומר דמשום צער בעלי חיים מותר. ואל תשיבני מהא דאמרינן פ"ק דחולין מהא דר' פנחס בן יאיר עקרינא להו איכא צער בעלי חיים דהתם לא קעבד לתשמישו וליפותו אלא כדי שלא יזיקו וההיא היזיקא לא שכיחא כ"כ דמסתמא רבינו הקדוש לא הוה מגדל מזיק בתוך ביתו כדתניא שילהי פ"ק דב"ק מנין שלא יגדל אדם כלב כו' ת"ל לא תשים דמים בביתך אלא דרבי פנחס בן יאיר מתוך רוב חסידותו הוה קפיד. ומתוך הלין ראיות הוה נראה קצת דליכא איסור בכה"ג אלא שהעולם נזהרים ונמנעים ואפשר הטעם לפי שאינו רוצה העולם [לנהוג] מדות אכזריות נגד הבריות שיראים דילמא יקבלו עונש על ככה כדאשכחן פ' הפועלים גבי רבינו הקדוש בההוא עגלא דתלא לרישה בכנפיה דרבי אמר זיל לכך נוצרת ואע"ג דהיתר גמור הוא לשחוט העגל לאכילתו אפ"ה נענש וקבל יסורין על ככה. אח"כ הגידו לי שנמצא כן בפסקי ר"י בפ"ק ועוד דליכא איסור צער בעלי חיים אא"כ דאין לו ריוח והיינו דלעיל:

 

 

(ולפני שתענה שהוא אומר בסוף שהעולם נזהרים תראה את הסיום נחרץ מאד - ליכא איסור צער בעלי חיים  אא"כ דאין לו ריווח והיינו דלעייך. שזה אומר שכשאין רווח אז יש מידת חסידות וצריך להזהר)

אם אין רווח, אז בוודאי זה איסור ולא רק מידת חסידות..אדם כל שהוא

כי אחרת, על מה בכלל נאמר איסור צער בע"ח?

והסיום רק מחזק את ה"נראה קצת דליכא איסור בכה"ג" שבאמת מן הדין אין איסור,  אבל לא דוחה את "אלא שהעולם נזהרים ונמנעים".

יש רווחנחשון מהרחברון
יותר כלכלי להרוג אפרוחים זכרים/להוביל בצפיפות. זה לא בשביל להתאכזר אלא בשביל הרווח
לא אמרתי שלא, הגבתי למשפט-אדם כל שהוא

"שזה אומר שכשאין רווח אז יש מידת חסידות וצריך להזהר"

מסכים.נחשון מהרחברון
בתעשיה אין צער סתם. הכל כלכלי
הרבה יותר מוסרי? איך בדיוק?יהודי פשוט.
אם האדם שאוכל את הפרה הזאת שומר תורה מצוות שמברך לפני האכילה ובסופה ומקיים מצוות בכח האכילה הזאת זה הדבר הכי מוסרי שיש. הוא מעלה את אותה פרה לדרגת מדבר יהודי.
ולכן באמת עדיף שאדם שהוא לא שומר תורה מצוות שלא יאכל בשר, כי הוא לא מועיל לה ואולי ההיפך.
בכל אופן זה סופר מוסרי, כל עוד מי שאוכל את זה עושה את הדברים הנ"ל.
לא מאמין בכל העניינים הקבליים האלה.די שרוט
דרגה לא דרגה, אורות, קליפות, אספקלריות......

מה יעזור שיברכו על פרה עם היא עוברת סבל בל יתואר?

אין לי התנגדות עקרונית לאכילת בשר.
יש לי התנגדות לכל התעשיה של הבשר שגורמת סבל לחיות.
זה שני דברים שונים.יהודי פשוט.
א.זכותך אחי, אמרתי את דעתי.
ב. אני יכול להבין את ההתנגדויות לתעשיית הבשר, אבל לא לעצם האכילה.
אז ההתנגדות היא לתעשיית הבשרדי שרוט

זה פשוט איום ונורא.

 

ראית פעם את המשאיות האלה שמעבירות תרנוגלים? זה נורא.

 

מפרידים את העגל שהפרה המליטה כמעט מיד אחרי הלידה למרות שהעגל מחפש את אמא שלו.

 

שלא לדבר על השמדת אפרוחים מטעמי מחירי שוק.

 

אני לא רוצה סתם לזעזע פה את הקוראים בדוגמאות נוספות אכזריות.

 

 

אני באופן אישי מפחית כמה שאני יכול באכילת בשר. בשאיפה שגם בשבת בסוף זה לא יהיה חלק מהתפריט שלי.

את זה אני יכול להבין, את עצם ההתנגדות לאכזריות של התעשייה.יהודי פשוט.
אבל לא על עצם האכילה, אני מאמין בלב שלם שכשאני אוכל בשר (במיוחד בשבת) אני מועיל לאותו תרנגול או פרה.
אגב, הנה חידוש של הרפואה הטבעיתצהרים
מנוסח יפיפהנחשון מהרחברון


זה שיטתי אצלו היכולת הזאת.בן מערבא

הוא אחד הכותבים החביבים עלי. חד וחריף מאוד. 

מסכים לגמריבינייש פתוח


וגם זהצהרים



להמשך:
חיים נבון
מוסיףבינייש פתוח

שהאוכל בסופר והמים בברז או התמי 4 קיימים בזכות טכנולוגיה ולא רק, גם הם עלולים להכיל שבבים אלקטרונים כי הם בבעלות ביל גיטס שכבר קנה את העולם לדבריהם. אז שירדו למחתרת ויחיו ביערות כמו הפרטיזנים

איי איי איי האיש פנומן......די שרוט
גם הרב וגם שנרב שהוצג כאן עולים למגרש במעמד צד אחד.מי האיש? הח"ח!

זה לא אומר שאני לא מעריך את יכולתם הדיאלקטית.
אבל או שהם לא מבינים את הפירכות הלוגיות בטענותיהם או שהם עושים את עצמם שהם אינם מבינים.
שנרב נופל עמוק לתוך הבור המוכר כטיעון איש קש, לאמור כורך בכריכה אחת את מתנגדי החיסונים ומייצר עבורם איזו טענה אחידה שאפשר להתמודד איתה כביכול בקלות. אך ודאי שאין הדבר כך, זה מתחיל אמנם באנשים שבאמת מתעלמים מהקיום מבוסס הטכנולוגיה של החברה שכולנו כיום שותפים בה, אבל מסתיים באנשים שחוששים מהמסחריות והמונופוליזם, שבוודאי קיימים במיסחור והתיעוש של הרפואה והתרופות. אפשר אולי להשיב לאנשים האלו שעליהם מוטלת החובה להציג ראיות לכוונות לא טהורות של מפתחי תרופות ומשווקיהן, ושהם חשדנים ברמה לא רציונלית, אבל אי אפשר לפטור אותם בזילזול כמי שבאופן כללי אינם רציונליים ושאין איזו זכות להעלות חששות. או כפי שהוא עצמו בעצם נסוג במידה מסויימת מכל הטיעון שהעלה, ומכיר בסופו של דבר בלשונו שלו בכך ש"צריך להמשיך את הויכוח על החיסונים, צריך להתמודד עם כל שאלה".
ולגבי הרב נבון, עם כל הכבוד לצד שהוא מציג, זו התעלמות מופגנת מהצד האחר של אותו מטבע בדיוק. כי כפי שהטכנולוגיה שהוא כל כך מתאר בהתפעמות מטפלת כלשונו ב"חיידקים ונגיפים, רעב וחיות טרף", היא גם בעצמה מזהמת מקורות מים (לעתים במידה בלתי הפיכה וחמורה מכל זיהום טבעי אי פעם, לדוגמה המים שסופקו בעיר פלינט במישיגן), מחמירה במידה עצומה סיכון להתפשטות מחוללי מחלה עקב בירוא ומגע עם בעלי חיים (קוביד, אם מישהו מכיר), ופוגעת ללא תקנה באיכותם של בדיוק אותם חיים שהאריכה וסיפקה בידם את המכשירים החביבים הניידים. אז אולי אין חזרה של הגלגל אחורה בציוויליזציה האנושית אבל עם כל הכבוד, "הקידמה" היא מחולל של תחלואה מסוג אחר לעומת אלו של מה שהרב הגדיר כ"חיים בטבע הפראי", בטח לא פתרון לכל בעיה ובטח לא נטול תופעות שליליות מתחדשות.
לקבל במה לבד ולא באמת לנהל שיח ודיון, זה אישום שבדרך כלל מטיחים במחנה הרדיקלי המיליטנטי הפרוגרסיבי, כמו כאשר יאיר גולן מסרב להשתתף בפאנלים. אבל כאן לצערי זה בדיוק מה שקורה בפוסטים זחוחים ברשתות החברתיות, או בפרסומים במסגרת "מקור ראשון" כהגיגים מהאח המבוערת, שעם כל הכבוד כפי שהראיתי כאן, אפשר בקלות להתמודד עימם ולהציג להם טענות נגד. וזה לא מועיל במיוחד שהם מאפשרים שיחשבו אותם כדוגמטיים ששולחים חד-כיוונית את חיציהם, מסובבים את גבם והולכים, ובכלל לא מוטרדים מהשאלה אם אולי החץ חוזר כלעומת שבא.

מדוייקקלמנטי
תמיד יש שני צדדים. השאלה מי צודק.צהרים
לא יודע למה כתבת שנדב שנרב מתווכח עם איש קש. (אתה עצמך נסוג מטיעון איש הקש שאתה טוען כנגדו..) הוא כותב - "זרם סמוי מרכזי", "בהרבה מקרים", "יש הרבה אנשים", "בהרבה מקרים". ספרתי ארבע פעמים שבהם הוא משייך את הפוסט לקבוצה מסוימת שלדעתו קיימת.

לגבי הרב חיים נראה שאתה מתווכח עם איש קש ולא איתו. הרב חיים לא טען שהתפתחות הטכנולוגיה היא טובה בלבד אלא שבסך הכולל הטכנולוגיה שיפרה את החיים. הוא ודאי מסכים גם להשפעות הרעות שהיא השפיעה. במאמר עצמו הוא נותן דוגמא לכך כפי שאפשר לראות במאמר המלא.

כל אחד מוזמן להתווכח איתם בתגובות אז אני לא כלכך מבין מה הבעיה. כל אחד מביע את דעתו ואחרים יכולים לכתוב פוסט בתגובה או להגיב להם. אני רוצה להאמין שהם מספיק ישרים כדי לשמוע גם את הצד החולק.
מי אמר ש"בסך הכל הכולל הטכנולוגיה שיפרה את החיים"?מי האיש? הח"ח!

אתה?
הרב?
על סמך מה החלטת שצריך לקבל את זה פשוטו כמשמעו?
מהי משמעות "החיים"?
מה המשמעות של שיפור?
מה המשמעות של ה"סך הכל הכולל"?
האם התחממות גלובלית עקב פליטת זיהום חום כתוצאה מטכנולוגיה מתקדמת מבוססת שריפת דלקים של ההומו קומבוסטנס בתקופת האנתרופוקן היא איכות חיים יותר טובה מבתקופת הקרח?
איך אתה יכול לדעת?
אולי אתה מדבר שטויות?
אולי הפילוסוף ויטגנשטיין היה צוחק לך בפנים?

ה' אמרחדשכאן
יש מהלך כלשהו אלוקי לתיקון העולם.
כנראה שזו התקדמות..
הוא דיבר איתך?מי האיש? הח"ח!

אבל עזוב, ברור שזו לא הנקודה ואתה מערב כאן עניין שאינו שייך.

אל כולנוחדשכאן
דרך ההנהגה שלו בעולם.
אפשר להקשיב ולפתוח עינים, ואפשר גם להתעלם.
לא שייך לענייננומי האיש? הח"ח!


בהחלט שייךחדשכאן
די.מי האיש? הח"ח!

תפסיק בבקשה להפריע.

אתה פשוט אומר דברים הזוייםנחשון מהרחברון

* מי אמר? המציאות. עליה בתוחלת החיים מאיזור ה30 שנה בממוצע ל80-85 שנה בממוצע.

* כמות התינוקות ששורדים לידה, על כמה תינוקות שמתו בלידה שמעת לאחרונה, לפני הטכנוחוגיה זה היה יותר מחצי מהתינוקות.

* כמות האנשים שמתו ממחלות כמו דלקת ריאות שהיתה מחלה מסוכנת ללא תרופה וכיום לוקחים אנטיביוטיקה וחיים עוד עשרות שנים בלי לזכור את זה.

* ניתוחים אורתופדים, אנשים עם פציעות ופגיעות שבעבר לא יכלו לתפקד יכולים היום לתפקד בקלות אחרי פציעות הזויות ומורכבות בזכות רנטגן סטריליזציה וניתוחים.

 

* פנאי, כמות הזמן שיש לאנשים המוקדשת לפנאי ולא לשרוד כי צריך לעבוד 18 שעות ביממה כדי שיהיה אוכל מאפשרת לכל אחד לבוא ולמצוא את מה שלדעתו המקום שלו בעול. זה בתורה זה בחסד זה ביצירת אמנות זה במוזיקה וזה במדע

* המדע, שעוזר לנו היום להגיע להבנה עמוקה הרבה יותר של "עין רואה ואוזן שומעת" (מצלמת ווידאו) להבין את פלאי הבריאה (פיזיקה ביולוגיה שהיום מפותחת לאין שיעור, שאל את הרמבם, ללמוד על פלאי הבריאה נחשב התעסקות במעשה בראשית המובילה ליר"ש

* הצדקה, כמות הכסף שבעולם המודרני משמש לעזרה לחלשים הן ע"י מדינות והן ע"י אנשים פרטיים היא חסרת תקדים.

* מלחמות, עקב פיתוח נשק גרעיני בפרט ונשקים עצמתיים אחרים בכלל כמות המלחמות וההרוגים בהם פחתה דרסטית. (מספיק לראות תיאורים הן מימי התנך והן ממלחמות העולם על כמויות לא נתפסות של הרוגים. אין היום דברים כאלו.כיוון שהנשקים קטלניים הרבה יותר המלחמות מתרחשות פחות (עיין ערך המלחמה הקרה) וכשהם מתרחשות זה עם כמות נמוכה בהרבה של חיילים (מלחמת יוה"כ למשל. מלחמה בכל החזיתות, המלחמה הקשה ביותר שהיתה לנו מקום המדינה ואנחנו סיימנו עם 2222 הרוגים. כל אחד הוא עולם ומלואו כמובן אבל בוא נשווה למלחמות קטנות הרבה יותר בעבר שמתו בהם עשרות אלפים)

 

 

תרגיש בנוח.מי האיש? הח"ח!


תענה לענייןנחשון מהרחברון


מה אתה מקשקש?מי האיש? הח"ח!

בדקת זיהום נהרות בעולם?
בדקת מצב ייצור חמצן מאגני יער הגשם ברצועה הטרופית?
בדקת מידבור?
בדקת התייבשות מקורות מים בארצות הים הכספי?
יש לך מושג בכלל באיזה עולם אתה חי?

אני מכיר את כל מה שאתה אומר אבל שורה תחתונהנחשון מהרחברון

היית מעדיף לחיות היום או לפני 500 שנה.

זאת השאלה.

שאלה מצוינת.מי האיש? הח"ח!


והתשובה של רוב מוחלט של אזרחי העולם היא?נחשון מהרחברון

עכשיו.

אז כן. מבחינת 99 אחוז מאזרחי העולם יש שינוי לטובה באיכות החיים (נכון יש בערך אחוז ממורמרים כמוך)

"לא תהיה אחרי..."מי האיש? הח"ח!

וגומר.
אתה רואה, יש הרבה חוכמה בתורת ישראל.

מה הקשר?נחשון מהרחברון

מי קבע מה זה איכות חיים? מי שחי.

ואם רוב ככל העולם סובר שעכשיו איכות חייו גבוהה יותר אז כן. היא גבוה יותר כי איכות חיים זה משהו סובייקטיבי.

 

ושוב. מה אתה היית בוחר. עכשיו או לפני 500 שנה?

במגיפת הקורונה או בדבר השחור?

 

כל עוד אתה מודהמי האיש? הח"ח!

שזה סובייקטיבי - אני איתך.
מודה ועוזב - ירוחם.
כמו במקרים רבים אחרים, משאיר לקורא לשפוט (אבל כדאי שהקורא ישים לב שרמת דו תחמוצת הפחמן באטמוספירה שהוא נושם עולה כרגע לכדי יותר ממה שהיתה לפני תשע מאות אלף שנות ארץ).

מה הכוונה "מודה" אני טוען שזה סובייקטיבינחשון מהרחברון

ובבדיוק לכן אין כאן את השיקול של "לא תהיה אחרי רבים לרעות"

 

מה כן יש? רוב מוחלט של יותר מ99 אחוז מהאוכלוסיה האנושית שטוענת בנחרצות יש שיפור משמעותי באיכות החיים. וזה התשובה לשאלה המטופשת כ"כ שלך "מי אמר" ו"מי מדד"

אז הזכרתי את איסור התורהמי האיש? הח"ח!

ואני מקווה שתזכור לקיים אותו

איזה איסור?נחשון מהרחברון

אשאל אותך באותו טון. מי קבע שאיכות החיים ירדה?

ויתרה מזאת מי שמך לקבוע שהרוב הם רעים?

ולכן מי שטוען שהאיכות חיים השתפרה צודק.נחשון מהרחברון

למה? כי זה מדד אנושי והאנושות חושבת ככה.

 

ומי שחושב אחרת הוא או כופר בטובה או פשוט טיפש

"מי שחושב אחרת"מי האיש? הח"ח!

לא שואל אותך ולא מחכה לאישור שלך
ועשוי לחשוב שאתה לא חכם במיוחד

כן. אתה מהאחוז העליוןם של האנשים העליוניםנחשון מהרחברון

שיודעים יותר טוב מכל העולם מכל המדענים מכל הרופאים מכווווווולם.

כל המדענים?מי האיש? הח"ח!

דיברת איתם?
אגב, האם מאות מיליוני הודים, ברזילאים, אפריקנים, מיאנמרים [שלא להזכיר את האינדיאנים, האצטקים או האבוריגינים המושמדים] חושבים שיותר "טוב"?

כל המדענים מעדיפים לחיות היום ולא לפני 500נחשון מהרחברון

שנה.

 

כן.

 

וכן.

אני בטוח שאתה צודק.מי האיש? הח"ח!

תרגיש בנוח.

אני רק אעתיק, ואשאיר לקורא לגלות מהיכן זה:
 

So it can come as a shock to realise that the world we hear described by travellers of previous centuries (or even previous decades) and biologists of today really did exist. The state it's in now is only the result of what we've done to it, and the mildness of the disappointment we feel when we arrive somewhere and find that it's a bit tatty is only a measure of how far our own expectations have been degraded and how little we understand what we've lost. The people who do understand what we've lost are the ones who are rushing around in a frenzy trying to save the bits that are left

בוא נשאל יותר ישיר.נחשון מהרחברון

מה הסיבה לרצות לחיות לפני 500 שנה ולא היום?

להיות עם תוחלת חיים של 30 שנה

להיות כפוף לקריזות הרצחניות של כל ראש שבט.

כל פציעה יכולה להגמר במוות מזיהום

כל דלקת ריאות מובילה למוות

כל מלחמה עשרות אחוזים מהלוחמים מ2 הצדדים מתים.

לרצות לחיות לפני חמש מאות שנה?מי האיש? הח"ח!

וזה איך בדיוק?
יש מכונת זמן?
תקשיב, חבר, אתה מסתבך יותר מדי. אנחנו חיים כאן ועכשיו. ולגבי העכשיו, קרא היטב את מה שהעתקתי בתגובתי הקודמת לעיל.

כיוון שאני לא אוהב ולא יודע אנגליתנחשון מהרחברון

ואתה טוען בצורה כ"כ נחרצת אז תעשה טובה ותתרגם.

 

ועכשיו לשאלתך.

לא משנה איך או האם אפשרי לעבור 500 שנה אחורה. לו הבחירה היתה בידך מה היית בוחר. זו השאלה שדרכה כל ילד יכול להבין באיזה תקופה חיים יותר טוב.

אנחנו חיים עכשיו בצורה הרבהיותר טובה ממה שחיו בעבר וזאת הודות לטכנולוגיה.

זה לגיטימי והכל שאתה לא אוהב אנגלית.מי האיש? הח"ח!

אבל אני ממליץ לקורא את השיחה הזו להתאמץ, לקרוא לבד, לתרגם לעצמו ובעיקר לגלות מהיכן זה בא (ועד כמה זה חשוב ושייך).
אני, אגב, קודם קראתי את התרגום העברי (לפני שנים רבות), אבל מקור זה גם טוב, מתנצל שאין מולי את העברית להעתיק ממנה.

למה להתאמץ?נחשון מהרחברון

אתה מנסה לטעון טענה מופרכת. חושב שיש לך מקור טוב. תביא אותו או תגיד מאיפה הוא או מבתמצות מה כתוב בו נחליט אם שווה להתאמץ

אפשר גם לא להתאמץ.מי האיש? הח"ח!

אני באמת נוטה לעשות מאמצים.
לי בדרך כלל זה מועיל.

תראה. עשיתי גוגל תרגוםנחשון מהרחברון

הבנתי את רוח הדברים

 

נכון. בעלי חיים נעלמו נופים נעלמו תרבויות מסוימות נכחדו (מה שקר אגב לאורך כל ההיסטוריה)

 

זה חשוב זה מצער זה משמעותי

 

אבל זה לא קשור לאיכות החיים שלנו

אנחנו כבני אדם חיים בתנאים שפעם היו דימיוניים.

היי זה דאגלס אדאמס אהובי!!די שרוט

תראה את החתימות שלי

יפה מאודמי האיש? הח"ח!

והקטע האמיתי בעיניי זה שהוא ממש עשה את המאמץ לבקר בכל המקומות האלו, כולל באינדונזיה ובסין כשזה עוד היה אתגר אחר לגמרי מעכשיו

לא קשור לענייןבן מכיר

אבל במלחמת השחרור מתו 6,000 שהיו אחוז מכלל היהודים בארץ

נכון אמרתי מאז קום המדינהנחשון מהרחברון

מה שאחוז זה המון במלחמות לפני מאתיים שנה מתו אחוזים גבוהים הרבה יותר.

ואגב גם זה היה לפני יותתר מ70 שנה עם טכנולוגיות נשק הרבה פחות מתקדמות. ככל שהנשק יותר קטלני נהרגים פחות

יש בדבריו נקודה אמיתית, לא רק הגחכה..אדם כל שהוא

בתפיסות ה'טבעיות', יש צדק מסויים, שבהתערבות במערכת מורכבת מאוד, יש סיכון גדול להשלכות לא רצויות. זה נכון לגוף האדם, למערכת האקולוגית, ולעוד תחומים.

וככל שההתערבות עדינה יותר ומשתלבת יותר בהתנהלות התקינה של המערכת, הסיכון ממנה קטן יותר. במובן הזה, חיסונים שמלמדים את מערכת ההגנה הטבעית של הגוף להגן עליו, הרבה יותר 'טבעיים' מניתוח, שחותך בבשר החי, או מאנטיביוטיקה, שהורגת בעצמה את החיידקים, ופוגעת גם בחיידקים טובים, ולא נותנת כלים לגוף להתמודדויות עתידיות.

 

כמובן, לפעמים אין ברירה, ויש צורך בהתערבויות אגרסיביות יותר, גם אם יש להן מחיר של נזק מסויים.

זה לא בסדר שאתה מפיץ פסוודו מדע.מי האיש? הח"ח!

אילו לא היית מתייחס לפרהיסטוריית האדם מילא, אבל עשית זאת תוך העלאת טענה על "בן אדם מטבעו", שזה נשמע כטענה על אבולוציית המין האנושי.
מערכת העיכול האנושית היא במובהק של אוכל צמחים בלבד (הרביבור), אפילו לא של אוכל כל (אומניבור) ובטח לא של אוכל בשר (קרניבור). כל ביולוג יסכים על כך אלא אם בחר לקרוא תיגר על הביולוגיה האקדמית כולה באשר היא, מרמת האנטומיה ועד לרמת המטבוליזם האנרגטי הכימי-פיסיקלי.
השיניים, הקיבה, המעי, הם של אוכל צמחים בלבד. בן אדם מטבעו ממש לא מעכל בשר והוא ממש לא חיוני לו ולבריאותו, בניגוד מוחלט למה שטענת. גרוע מכך, בניגוד לכל אוכלי הבשר אנחנו אוכלים אותו מבושל, וככזה הוא מזון רע מאוד מבחינה תזונתית. אנחנו אמנם לא מעלי גרה אבל גם מספיק אוכלי צמחים אינם כאלו, למשל קופים גדולים (גורילה, שימפנזה, בונובו).
חזור בך בבקשה מהפסוודו מדע השקרי.
אני אוכל בשר בתיאבון ובהנאה, ובטח שבבית המקדש שייבנה במהרה בימינו עוד בשנה זו אבוא להקריב קורבן (אם יתאפשר) במועדו וכהלכתו. אבל את המדע אני לא אונס לצורך טענות כזב.
אין לי בעיה שתתייחס לקיומנו כחלק מיתי יהודי בלבד של בריאת האדם כרעיון תורני, שישקף מצב שבו נדרשת אכילת בשר והיא מחויבת הלכתית (למשל במקדש או לעונג שבת ויום טוב), אפילו מול המחקר המדעי המטבולי. אבל אל תכפה על המדע לטעון טענה שמנוגדת לחלוטין ללוגיקה של הגילוי (בסגנון הפילוסופי של פופר), רק כי זה מה שנוח לך בדיון סביב האמונה.

אמנם לא חקרתי את העניין לעומקבינייש פתוח

אבל אחד מגדולי הגורו של הצמחונים עבר לאכול בשר בגלל חולשה משמעותית בגוף.

ועוד נקודה חשובה: אפשר לאכול בשר חי לחלוטין. זה מאוד לא מומלץ וממש לא טעים אבל זה קונספט שקיים במסעדות בצרפת ובבריטניה.

ותהיה בטוח שאם בהמה שניזונת מצמחים תאכל את כמויות הבשר שאני אוכל זה יזיק לה מאוד.

כל הזמן מספרים שכל הבשר מלא הורמונים ואנטיביוטיקה, או שרובו כזה בלי לספר איך לזהות את הבשר הבריא. ואז אתה מגלה שהחוק בישראל אוסר הפצה של בשר כזה. הכל קמפיין של צמחונים.

צמחונות זה לא כמו שמאלנות שיש לה צד שני. אף אחד לא מממן מחקרים כדי שנאכל בשר או שנדע את האמת

כמו פמינזים. חובה להתעסק בגברים מכים ואסור להתעסק בנשים מכות, דבר שקורה באותם מספרים, או בהתעללות בתי המשפט בגברים גרושים.

צד אחד יורה לכל הכיוונים ואסור לצד השני להגיב

אתה לא עונה לעניין.מי האיש? הח"ח!

אתה מתעסק באנקדוטות ומתחמק מהנושא.
תדבר עם עשרים ביולוגים ותחזור לכאן, לי בטח אין שום עניין להמשיך בזה לפני שתתאמץ טיפה במקום להודות על ההתחלה שבכלל לא חקרת.

ביקשת כל כך יפה שאחקור, אז הגעתי לזהבינייש פתוח
בוא נסכם שיש כאן בעיה.מי האיש? הח"ח!

אני מציג שיטה ולפיה אתה עושה את הדברים הכי רעים שאדם יכול לעשות.
אתה מתעקש ללכת באופן שיש לך את כל החופש ללכת בו, אבל מתחמק מכל בקשה שמבקשים.
אז אתה חושב שבלדד השוחי זה הסיפור, ואני חושב שזה הסיפור:
Are we humans really designed as herbivores and are our digestive systems really not designed to digest meat and flesh? - Quora
ציטוט מתשובתו של הרופא בינדרופ:
"our genus began separating their diets from the common ape some 3.5 million years ago. Obviously at this time our diet resembled the common ape and was restricted to a herbivore diet"
לא עשית את מה שביקשתי ממך, זכותך, אבל אני איתך סיימתי.

at this time לפני 3.5 מיליון שנהבינייש פתוח

מאז קרו הרבה דברים ואני נתתי ראיות מחקריות לאכילת בשר לפני 2.5 מיליון שנה. גם לשמיפנזות יש מאפיינים מ סוימים של אוכלי כל וזה תחילה של תהליך כבר אז

די כבר.מי האיש? הח"ח!

כשתסיים להפיץ שקרים בסגנון "אף אחד לא מממן מחקרים כדי שנאכל בשר", אני אמשיך לדון איתך ברוב נינוחות על מדע.
Author of pro-red meat 'guidelines' received beef industry funding

https://www.foodprocessing.com/industrynews/2020/study-industry-funding-skews-nutrition-research/

Before you read another health study, check who
והאמן לי, זה אחד מהדברים שקצת יותר קשה לחפש ולהשיג את המידע לגביהם. אלה סיפורים שמי שאחראי להם יודעים להסתיר לא רע בכלל.
הכי חשוב לי בשורה התחתונה לטרוח לטובת הקורא ולציין שאינני שום קונספירטור או מטיף. אני משוחח בטלפון סלולרי, אוכל בשר ודגים (רובם המוחלט מתועשים), שותה חלב בקר (מתועש לחלוטין כמובן), צורך קמח לבן וסוכרים איומים ועושה עוד הרבה דברים מודרניים מחרידים כמו טיסה במטוסי נוסעים (אבל לא מעשן או צורך שום סם עישון מטבק ועד כל דבר הרסני אחר).
אבל אני לא עוטף את הצרכנות הקטסטרופלית המודרניסטית שלי באיזו אידיאולוגיה או דת, או שקר או עצימת עיניים כאילו שהכל בסדר.

עוד נקודה שעלתה לי הרגע-למה הם מתנגדים ללחם?בינייש פתוח

גם אם נניח ומערכת העיכול שלנו צמחונית וכך נהג האדם הקדמון, אני חושב שכולנו נסכים שהאדם אכל לחם משחר האנושות, בעוד שהם מתנגדים לגלוטן...

לחם הוא תוצר של חטא הדעתסוג'וק

אם באמת מעניין אותך, בלי להתנגד, ארחיב

מכיר את זהבינייש פתוח

גם אני שמעתי שעץ הדעת היה חיטה אך אמליץ לך להפסיק לקחת מדרשים כפשוטם

לא זה. אינך רוצה תשובות ממקצועןסוג'וק


בלי להכינס לכל הענין, אין כל קשר בין קבלה לבין "טבעונות"ד.

קבלה איננה מדריך תזונה, איננה הגדת-עתידות, איננה תחליף לתרופות, ועוד כל מיני הבלים שתו‏לים בה.

 

זה מדע רוחני עמוק מאד מאד, שזוכים לו באמיתיות יחידים, זכי נפש ההולכים בתורת ה'.

 

[אדרבה, לפי הסוד יש ענים ב"העלאת ניצוצות" מהחי, באכילתו הכשרה]

רק שם את זה כאן לחם מלא
ביום שהאנושות תגיע באמת למצב כזה, היא תכחד כולהדי שרוט

סרטון עצוב.

 

אני לא יודע מה ההקשר המלא, אם זה סאטירה על חוסר איכפתיות או שזה סתם הומור עם שביב אמת, אבל אם זה אמיתי אז זה עצוב.

מה יש לך??? לחם מלא
הוא אומר בפירוש שיש דברים יותר חשובים מסבלן של החיות, ושחיות לא תבוניות ומפותחות כדי להיות בעלי זכויות. דברי אמת פשוטים וברורים.
כל הקטע של "לא אכפת לי" נועד להסביר שזה בעצם מגוחך להתעסק בזה, ושאנחנו לא מתנצלים על הגישה שלנו, ולא כדי להביע סדיזם.
לא צריך להזדעזע מכל מילה שיכולה להישמע לא טוב...
אלו לא דברי אמתדי שרוטאחרונה

אני לא אכנס לדיון כדי להמנע מלהכניס את עצמי לנשוא הצחוק של הסרטון.

 

 

 

 

במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשה

מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?

סיימתי לימודי ראיית חשבון ב"ה.צע
לא עולם שאני מכירמשה

בינתיים אני במקומך הייתי יושב בבית ולומד שני דברים לעומק

 

1.AI

2. אקסל

ולא פחות חשוב מזה את השילוב בניהם.

 

 

נשמע רעיון ממש טוב, תודה.צע

אקסל אני מכיר קצת, היה לא מעט בתואר..

וגם יודע שיש קורסים חינמיים..


 

איך לומדים ai? אתה מכיר דרך או קורס?

ותוכל להסביר מעט מה יש ללמוד בזה? 

אתה צריך בסוף ללמוד איך לעשות את העבודה שלךמשהאחרונה

כללומר. לנצל את הזמן כדי להתקדם מקצועית ולא רק "לחכות" שמישהו יואיל בטובו להסתכל עליך. כמובן גם הקו"ח שלך יתעדכנו  בהתאם.

 

לימודי AI ברשת - למה זה לא שורה? 

AI יש לא מעט חומר. הייתי מחפש ללמוד על השילוב בין AI לבין המקצוע שלך. כלומר  איך לשאול שאלות על טבלאות דוחות וחשבוניות וכל אלה. בסוף איך לעשות את העבודה שלך טוב יותר.

האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

לצערי לא. אותו בן אדם.צעאחרונה
דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך