תהיה שמטרידה אותיהָיוֹ הָיָה

יש מצב שאם היינו עכשיו לא בתשפ"א אלא בתשע"ז, והיה כאן שרשור שהיה מגיע לא לאשרוב אלא לברלנד, אני ואחרים שהיינו כותבים נגדו כפי שכתבנו נגד אשרוב - היינו מקבלים גערות וכדו' כמו עכשיו?

הרי גם הוא "רב", גם הוא "מוסר שיעורים", בפרט ב"פנימיות", יש לו גם "עצות רפואיות", וגם זקן ופאות לבנים כשלג, ועדת מעריצים....

 

יכול להיות שמי שטוען עכשיו "מה הסמכות שלך לקבוע" ו"איך אתה מעז" וכו' וכו' - היה אומר את אותם זמירות בדיוק?

 

 

@חיות צבעונית @נופת צוף @.י.ש.

רק על ההשוואהחיות צבעונית
לא בא לי לענות.

אתה ממש מגזים
זכותך שלא יבא לך, אבל קחי בחשבון שתשובה אין כאן....הָיוֹ הָיָה

את יכולה לומר עד מחר ש"אני מגזים", אבל אם את לא מסוגלת לנמק את עמדתך - לא עשית כלום.

 

ומה לעשות, בנתיים אני ב95 אחוזי וודאות שאכן היית גוערת בי על ברלנד לפני חמש שנים כמו שגערת בי על אשרוב אתמול.

כל עוד ומבחינתך הערובה להערצת אדם זה שיש לו "שיעורים בפנימיות" (וזקן צחור...) - אין שום הבדל ביניהם.

נותר רק לקוות שכמו שהיום את מבינה את האמת על ברלנד - כך בעוד חמש שנים תביני גם על אשרוב.

רק שחבל על כל החללים שבדרך. במהלך החמש שנים הללו...

וודאי שאתה ב95 אחוז וודאותחיות צבעונית
אתה יודע הכל. אפילו סימני השאלה שלך הם לא באמת שאלה
יש לך חילוק? אני ממתין לשמוע.הָיוֹ הָיָה

אני ממש לא "יודע הכל", אבל כבוד תורתך נימקה בעצמה והסבירה על ה"שיעורי פנימיות" של הליצן הזה, וכעת היא מסרבת בכל תוקף להסביר מה ההבדל בין שיעורי הפנימיות שלו לבין אלו של ברלנד.

 

אז שוב: תוכלי להמשיך להתלונן ולגעור, אבל כל עוד ואין לך טענות ענייניות וחילוקים מנומקים - את מביאה את המסקנות האלו ויוצרת את הרושם הזה במו ידייך. 

כשזה השיח אני מסרבת לקחת בו חלקחיות צבעונית
אם זה היה דיון נקי באמת הייתי מגיבה.

רוצה לחשוב שאני סתם מתלוננת וגוערת, סבבה

שוב: זכותך לבחור היכן תקחי חלק והיכן לא. אבל המסקנות בהתאם.הָיוֹ הָיָה

טענתי כאן טענה עניינית. 

אין לך עליה שום תשובה.

 

את יכולה להמשיך ולתרץ את עצמך ב"זה השיח" ו"דיון לא נקי" ומה לא.

אבל המסקנות נשארות לעין כל - הערצה עיוורת לכל בנאדם עם זקן לבן וקצת כריזמה שיודע להגיד את סדר השתלשלות העולמות בעל פה, ואולי גם את הספירות.. ולא משנה שום דבר מעבר. רדידות.

 

אמור מעתה: הערכה לאשרוב = הערכה לברלנד. הערצה לאשרוב = הערצה לברלנד. הסכמה עם אשרוב = הסכמה עם ברלנד.

כמה יפה ונאה.

תהיה שמטרידה אותיפשוט אני..
אם היינו עכשיו לא בתשפ''א אלא בתש''ע, יכול להיות שהיו עושים לי פעולת חבריא ב' בבני עקיבא על כך שאסור להאמין לאף מילה של פורום תקנה, כי הרב מוטי אלון הוא צח, טהור וקדוש?

אה, כן, עשו לי פעולה כזאת...

ללמדך שפראיירים לא מתים וכו', ואנשים פשוט מסרבים ללמוד לקח. רק חבל על כל החללים שבדרך.
..הָיוֹ הָיָה

האמת היא, שרוב מי שמחזיק בדעה שלי - מראש לא היה חושב שפעולה של חבריא ב', ו"הרב הגאון" מוטי אלון בעצמו - הם שווים משהו בכלל ליד אנשי פורום תקנה.

(וכן, לא אתבטא באותו אופן על הרב דרוקמן, אבל גם הוא ביחס להחלטת חברי פורום תקנה זה לא באמת כוחות.)

הבעיה היא לא אלה שמחזיקים בדעה שלךפשוט אני..
אלא אלה שמחזיקים ב''כבוד תלמידי חכמים'' לפני השכל הישר, ולא טורחים לבדוק האם אותם אנשים בכלל ראויים להיקרא ''תלמידי חכמים''.
רוצה לשתף את החוויה שלי מהפרשהבינייש פתוח

הרב של השכונה גדלתי, מאוד מוכר בציבור שלנו (כותב בסרוגים לעיתים) תמך במוטי אלון באופן מלא, לפחות בתקופה שהפרשה התפוצצה. אצלי במשפחה רואים את דבריו כתורה מסיני, לכן המשפחה של הדודים שלי (שגם גרים באותה שכונה) גם תמכו בו בזמנו. ובאופן מפתיע ההורים שלי שהרבה יותר נוטים להאמין לרב ההוא, הבינו שרבני תקנה לא מעלילים על מוטי אלון.

הזכירו את הרב דרוקמן. הרב שפירא ראש ישיבת רמת גן אמר שהוא טעה והטעה אך עשה תשובה באופן מלא

קטונתיק"ש
קשה לי להשתכנע מסוף דבריך.
אוי אתה מזכיר לי כמה חברים שחשבומישהו איתי
שהם גאונים והחזיקו ממנו עד שזה התפוצץ בפעם השניה..
אמרתי להם, לפחות למיחש מבעי, מה אתם נהיים חסידים שלו..
אתה יודע, יש גם דוגמאות הפוכותדי שרוט

רבנים שבתקופות מסויימות שקיבלו הערות/גערות/קטילות/הקטנות/זלזולות/קללות/שנאות ואז אחרי תקופות (בעיקר אחרי שמתו) נוצרה סביבם הילה של קדושה.

 

זה קורה עם רבנים שקיימים, בעוד כך וכך שנים אחרי ה 120 שלהם הם יתפסו כגדולים.

זה קרה עם רבנים של הציונות לפני 100 שנה

זה קרה עם רבנים של חסידויות לפני 200 שנה.

זה קרה עם רבנים שהשתלבו עם תנועת ההשכלה לפני 300 שנה.

 

כל תקופה בהיסטוריה יש שגערו ונלחמו ברבנים והם הם נחשבים לעמודי תווך בעולם היהודי.

כן, זה כמו להתיר א"א לשוק בהשוואה למכירת חמץ...הָיוֹ הָיָה

באף אחת מהדוגמאות שהזכרת לא היה קונצנזוס רבני נגדם כמו נגד החבר'ה האלו.

והנימוקים היו נימוקים שונים, ברמת ביסוס שונה.

 

אתה מאוד אוהב להזכיר כל דבר מההיסטוריה שמעלה לך אסוציאציה לסוגיה עכשווית. אבל סורי, זה שטחי.

 

 

(ואני יושב באמת וחושב לעצמי, האם התכתבתי עכשיו עם בנאדם שחושב שהרמב"ם וברלנד זה היינו הך? לא להאמין מה אפשר לפגוש בעולם שלנו....)

ברור שאני אוהב להזכיר כל דבר מההיסטוריה. ככה לומדיםדי שרוט

כי ההיסטוריה חוזרת על עצמה כל פעם מחדש.

 

שיטת לימוד מאוד יעילה זה שיטת לימוד בהיבטים היסטוריים. ככה האקדמיה גם בונה את עצמה. עוד ועוד ידע שנצבר.

 

להיפך, זה לא שיטחי, זה מאוד מעמיק. מסתכלים על ההיסטוריה במעוף הציפור, שזה אכן שטחי, אבל מעמיקים בהתבוננות על תהליכים ותמורות שקורות ומזה למדים ומשליכים על ההווה.

 

בקיצור, הרב סתיו של היום יהיה הרב ישראלי של פעם בעוד 100 שנה.

 

נכון, מסכים איתך שנגד החבר'ה האלה יש קונצנזוס רבני גדול יותר. פשוט מהסיבה שברלנד פגע מינית ואשרוב אולי גרם למוות של אנשים לכאורה.

 

פשוט סתם רציתי להראות לך שיש גם דוגמאות הפוכות.

כן, בתנאי שלא עושים את זה בצורה שטחית.הָיוֹ הָיָה

כמו "אם יש מכירת חמץ בטח יש איך להתיר אשת איש".....

 

 

 

הרב סתיו לא יהיה הרב ישראלי גם בעוד אלף שנה. ואם אתה חסיד כה גדול של ההיסטוריה צא וראה איך התייחסו לרב ישראלי כשהוא היה בגיל של הרב סתיו היום.

 

 

 

אני מבין שזה מה שבאת להראות, אבל אל הראית כלום כי הבאת דוגמאות בצורה שטחית כל כך, שכל מי שטיפה נותן את דעתו רואה שאין להם שום קשר לפה.

כן, אתה מדבר על שיטחי וטוען שכל מה שאמרתידי שרוט

שבגלל מכירת חמץ אפשר להתיר אשת איש. למד אותי עוד על העמקה חח

 

תרצה או לא תרצה, כל רב שתיקח היום, למעשה כל רב אורטודוקסי שפועל במישור הציבורי, בין מי שקטן לשיטתך ובין מי שגדול לשיטתך, בעוד 100 שנה לאחר ה 120 שלהם תיווצר סביבם הילה של גדולה וקדושה.

 

כך זה קורה כל הזמן.

 

אין לי כלים לדעת איך התייחסו לרב ישראלי בגיל ספציפי, ואין לי ספק שהעריכו אותו יותר בחייו ממה שמעריכים רבנים של היום, אבל נראה לי שאפשר לייחס את זה לאוטוסטרדת המידע של עם כל הרשתות החברתיות והפלטפורמות של פורומים למיניהם.

 

כלומר, אפשר להניח שאם היה פייסבוק, טוויטר, אינטרנט במן חייו של הרב ישראלי, הרפש שהיה יוצא כנגדו היה צף.

 

 

 

 

 

 

אתה אכן אמרת זאת, כזכור.הָיוֹ הָיָה

זה מדהים עד כמה עם אפס ידע בהיסטוריה אתה מתיימר לטעון טענות.

אתה מוזמן לבדוק כמה רבנים אורתודוכסים היו לפני מאתיים שנה, וכמה מתוכם יש סביבם הילה כיום. כשתגמור לבדוק תחזור אלינו.

 

אתה טוען שאין לך כלים, אבל אם היית בודק קצת את הנושאים שאתה מדבר עליהם בכזה ביטחון - היית מגלה שיש לך כלים נהדרים. ושהם מראים עד כמה אתה מנותק מהמציאות.

 

צריך באמת אובר אובר אובר של בורות כדי לחשוב שההבדל בין הרב סתיו לרב ישראלי הוא בזה שהיום יש פייס.

נכון, זה בדיוק מה שאמרתידי שרוט
כאמור, יש לך יכולת העמקה מדהימה. והראיה היא שזה בדיוק מה שאמרתי.

למד אותי על העמקה עוד (ידפרצוף תוך מלמול אלהים אדירים ביאוש מוחלט).

דווקא היסטוריה זה התחום החזק שלי.


ושוב, גם לגבי הפייס, רק מראה כמה אתה עצמך שמדבר כנגד השיטחיות שיטחי בעצמך, שיטחי דק עד בלתי נראה.
אין לך שיג ושיח היסטורי בשום דבר.

הכישרון היחיד שלך הוא למחזר טענות וקלישאות ולומר בסוף "לא יעזור לך לומר אבג כי אין לך תשובה" ולהשטיח באופן שיטחי טענות של אנשים.


ולגופו של עניין, כל מה שאני אומר שהרב סתיו בעוד 100 שנה יקבל היה של גדולה כמו של הרב ישראלי היום. פשוט אנחנו לא רואים הרבה רפש שנזרק על הרב ישראלי בגלל שלא היו קיימות רשתות חברתיות.
תהיה בטוח שהיו קיימים אובר חוכמים כאלה (קצת כמוך) גם בתקופתו שהיו מטילים עליו רפש.

לפני 250 שנה המתנגדים הליטאים החרימו את החסידים והראשם הגר"א מווילנה.
איך התייחסו אל הבעל שם טוב אז ואיך מתייחסים אליו היום?

או שמא התייחסו אל רבי אהרון הגדול מקרלין בכבוד כראוי לתלמידי חכמים או שהכריזו עליו קבל עם ועדה כמין?
אולי רבי מנחם מנדל מוויטבסק ובעל התניא נתקבלו בסבר פנים יפות אצל המתנגדים כגון רבי חיים מוולוז'ין?

המתנגדים הרי מסרו לשלטונות הגויים חסידים, אסרו להשכיר להם בתים, להשלים להם מניין ואף שרפו את ספריהם וביזו אותם מול עיני כל. והכל בשם התורה והאלהים.

אני מכיר את ההיסטוריה שלי גם כשהיא לא נעימה לי ואני מתמודד איתה. כן, יש ליהדות גם היסטוריה אפלה. אני מודה בזה. וכל דור זה חוזר על עצמו בצורה כזאת או אחרת.

ואתה, ילד, יש לך להט נעורים, אני מבין, אבל אתה צריך עוד כמה שנים כדי שדעתך תצטלל יותר.

בסדר...הָיוֹ הָיָה

נמאס להתווכח עם אוסף קלישאות נבובות.

תמשיך לחשוב שהרב סתיו הוא הרב ישראלי

שברלנד הוא הרמב"ם

שרבנים לא מתירים עגונות כי הם שובניסטים.

ושחייזרים חוטפים אנשים ומסרסים אותם.

לבריאות מאמי.

אעשה לך עכשיו מעשה "נשמה כללתית" כזאת. שים לב:די שרוט
"נו נו, ברגע שניצחתי אותך ניצחון טוטאלי בנוק אאוט ישר לפנים לא נותר לך מה לומר חוץ ממיחזור קלישאות נבובות."

מ.ש.ל.

תמשיך, תמשיך לדבר על שיטחיות. תמשיך ותמלא ליבך כל טוב וככל שתתאווה בשכנוע העצמי שלך והעלוב יש לומר שיש לך יכולת העמקה.

לבריאות גם לך מאמי.

אתה הניק הראשון ואינשאללה גם האחרון שאני יוצא עליו.
אבל ילדים זקוקים לחינוך קשה לפעמים.

הָיוֹ הָיָה

עכשיו אתה מרגיש כיף? יופי

שמחתי לעזור.

 

 

ד"ש לברלנד, שנחטף בידי חייזרים, וישב לבית דין משולש עם הרב סתיו והרמב"ם כדי להתיר אשת איש במכירת חמץ.

 

 

 

 

#יש-אנשים-שאין-איתם-תקווה

לא, לא כיף לי. באמת.די שרוט
אני לא אוהב את הקול שלי כשהוא עולה כמה דציבלים וירטואליים.
ורק למען הפרוטוקול, למרות שזה מיותר לחלוטיןדי שרוט
ברלנד הוא התגלמות השרלטנות, החרמנות, קשקושי השכל ובלבולי המוח בדיוק כמו עזרא שיינברג או כל רב כזה או אחר שסרח מדרכו.
^^^ גם הרמב"םrivki
גם הרמבם ואפילו הכוזרי.די שרוט
בעצם זה צריך להיות הפוך, גם הכוזרי ואפילו הרמבם חחחדי שרוט
לכל מי שחושבת שאשרוב הוא רב בינייש פתוח

שו"ת חיסון - כיפה

קונספירציות, חיסונים וFDA - הרב אליהו בפסיקה תקיפה | ערוץ 20

וכאן הוא מתחזה למומחה לרפואה ומפגין טמטום אדיר בתחום:

ועוד עדויות לסכנה ממנו:

https://www.israelhayom.co.il/article/850063

כל זה עוד לפני שהעדות היחידה לתורה שלמד היא קבלה. מי ששוקד רק על קבלה לא למד דברים בסיסים ורחוק מאוד מלהיות רב. הוא שרלטן ומסוכן ולא מעבר. הוא כמו אדם שמתחזה לשוטר ומורה לציבור לנסוע באדום ונגד כיוון התנועה

אולי עוד מעט תוכל להוסיף קישור נוסףפשוט אני..



ואולי לא, אין לי מושג...
מזכיר את הזמר המפורסם בינייש פתוח

אולי נראה אותו בפייסבוק עוד מעט...

או שיש רב אחר שמקושר לידוענים

יותר מטריד אותי אישית על המטיף הנוצרי האוונגליסטי שכברחסדי הים
מת וגילו במחקר מקיף אחרי מותו שהוא הטריד נשים רבות. זה מטיף שהיה מפורסם (אני גם הכרתי אותו בחייו) ומאוד החזיקו ממנו.
כולם מדברים על זה עכשיו כי יצא התחקיר לפני כמה שבועות:
Ravi Zacharias - Wikipedia
כן זה כמו שהבת של עמוס עוז חשפה שהוא היה מתעלל בה ובאמא שלהדי שרוט

עמוס עוז שהוא נחשב לגורו של השמאל והנאורות.

 

 

ואני גם לא אוהב את ההשוואות האלה כי זה כמו שאומרים "תראו אותו, עם כיפה וגונב" או "תראו אותו, הוא רב והוא אונס".

 

ללמדך, שאין קשר סיבתי בין לימוד תורה/דתיות/ליברליות/נאורות וכל דבר שלכאורה הופך אותך לאדם טוב יותר לבין רמת מוסריות.

 

בני האדם מכל המינים וסוגים נופלים ונפלו ויפלו.

אני בכלל לא חושב שזה קשור לרב כזה או אחר.יהודי פשוט.
לא הייתי רוצה לקרוא חלק מהתגובות שכתבו גם על סתם אדם מהשורה..
כשם שמצוה על אדם לומר דבר הנשמע כך מצוה על אדם שלא לומר דברadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך י"א באדר תשפ"א 13:32
 

דבר שלא נשמע..

כדאי שתהיה רגישות כלפי גם מי 'מעריצים עיוורים'.

ביקורת שמועילה ועוזרת היא ביקורת בנאמרת בצורה רכה ונעימה.

אנשים שכנכנסים לפורום לא באלהם לחטוף בראש בגלל העמדות שלהם בנושאים שונים

אם זה היה לפני שהפרשה התגלתה יתכן בהחלט.י.ש.

לפני שיש לך הוכחות מקרוב אתה לא יכול להפיץ חשדות בעיקר לא כלפי ת"ח

ברור. גם כשבי"ד של רבנים חשובים מאוד, פרסם להתרחק ממוטי אלוןק"ש
לא רק ניקים, אלא רבנים חשובים אחרים צפצפו על זה בפרהסיא רבה. היה צריך עוד נפגעים, כדי שיישרו קו...
עכשיו אני רואה שכתבו את זה לפני.ק"ש
זה מאוד מאוד מיותרadvfb


כנראה אני חושב שזה לא מיותר...ק"ש
...advfb

מאז ומעולם מנהגים טעו בהחלטות גורליות וזה ימשיך להיות ככה.

כדי לעורר חשיבה עצמאית אין צורך להזכיר את זה.

בכל מקרה, ההשוואה מכוערתארלט


טרם הבנתי מדוע.הָיוֹ הָיָה

בגלל שברלנד עשה גילוי עריות והוא עושה "רק" שפיכות דמים?

בתורה שאני מכיר שתיהן מהעבירות החמורות ביותר.

(נו, בסדר, ברלנד עשה גם וגם והוא רק אחת מהם, מקבל.....)

 

 

 

ומעבר לכך, ההשוואה נועדה לבחינת דבר פשוט. שלגביו באמת שאין שום חילוק:

האם באמת נוהים אחרי כל אדם עם זקן לבן שיודע לדבר "קבלה", או שיש אמת מידה.

האם מבינים שיש אנשים שאין מה להעריך בהם, או שמשתמשים בענוותנותו של ר"ז בן אבקולס ואומרים בכל מצב "מי אנחנו שנשפוט"

האם מבינים שאדם שפועל באופן כ"כ לא ערכי הוא אדם בזוי - או שמתרצים תירוצים.

וכו' וכו' וכו'.

והתשובה על השאלות האלה, אוי כמה שהיא כואבת, אויי.

יש הבדל בין שלושת האנשיםבינייש פתוח

ברלנד פגע בנשים בלבד, אלה שנפגשו איתו.

מוטי אלון פגע בבני נוער בלבד שנפגשו איתו.

אשרוב פגע ופוגע בגברים ונשים צעירים/ות וזקנים/ות, ולא רק אלה שנפגשו איתו אלא גם אלה שנדבקו מהחצבת והקורונה שהפיץ ממי שהקשיב לו ולא רק בפגישות אלא גם בסרטוני יוטיוב או באנשים שהקשיבו ויקשיבו לו ממקור שני ושלישי וכן הלאה. ואולי הוא יפגע בכל המדינה כי כך ימנע חסינות עדר

ההשוואה מכוערת ונמוכה כי שני האחרים התעללו ופגעו כדיארלט

להפיק תועלת אישית ולמען היצר האפל שלהם. זה לא דומה לשלישי ומכוער לשייך אותו אליהם.

תספר את זה להורים שאיבדו את בנם מחצבתבינייש פתוח

ורואים שהוא ממשיך להטיף נגד חיסונים ולהפיץ שקרים. ולתת תזונה מסכנת חיים באופן מיידי לחולי סכרת גם עבור אנשים שכמעט מתו

אני נגד התנהלותו אבל זה לא עושה את ההשוואה ראויה. היא עדייןארלטאחרונה

מכוערת

שכוייעח, מדהים איך שההיסטוריה חוזרתהָיוֹ הָיָה

בדיוק אותן טענות שאנו שומעים כאן - מופיעות בשרשורים ההם

"למה לכנות בכינויים לא יפים.."

"איך מזלזלים בבנאדם שמוסר שיעורי תורה..."

"מי אנחנו שנשפוט.."

ובלה, ובלה, ובלה. הרבה בלה.

אני דווקא רואה התקדמות מאוד איטיתבינייש פתוח

המון אנשים לקח להם עשור להבין שמוטי אלון רשע. אצל ברלנד לקח שנים ספורות ואצל שיינברג זה עבד באופן מיידי. לגבי אשרוב זה יותר מורכב ואתה מוזמן לקרוא את התגובה האחרונה של מבקש אמונה:

אני לא שומע אותו, אבל כצופה מן הצד לדעתי זה לא אותו דבר - צוציקים מגודלים ועבדקנים

יש אנשים שמה שהם לא יכולים לראות בעיניים שלהם לא קיים, או מוטל בספק. מעניין מה הם חושבים על הקדוש ברוך הוא.

(בכל אופן ברלנד ומוטי קיבלו יותר תמיכה כללית ותמיכה ממנהלים בפרוץ הפרשה ממה שמקבל היום אשרוב)

אני לא שומע אותו, אבל כצופה מן הצד לדעתי זה לא אותו דברמבקש אמונה

שם זה פגיעה ממש במציאות,

ופה מדובר בטענה שיש דרך אחרת להצליח ואנשים שבטוחים שזה עוזר ואתה חושב שזה מסוכן..

 

השאלה:

האם אתה יכול להוכיח שמי ששמע לו בהכרח נפגע, ואז אתה תהיה צודק.

אבל אם זה רק כי אתה בטוח שזה מסוכן הם בטוחים שאתה טועה ולכן זה לא אותו דבר.

 

וכנראה זה עונה על התהיה שלך

כל הילדים שחלו בחצבת באור הגנוז זה בגללובינייש פתוח

הם לא התחסנו והחיסון נגד חצבת מאוד יעיל.

גם החיסון נגד קורונה מאוד יעיל ויוצאים מחקרים בימים אלה ממש

יתכן.. לא יודע. פה מתחיל הדיון למי שהולך בדרכו מבקש אמונה


במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשה

מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?

סיימתי לימודי ראיית חשבון ב"ה.צע
לא עולם שאני מכירמשה

בינתיים אני במקומך הייתי יושב בבית ולומד שני דברים לעומק

 

1.AI

2. אקסל

ולא פחות חשוב מזה את השילוב בניהם.

 

 

נשמע רעיון ממש טוב, תודה.צע

אקסל אני מכיר קצת, היה לא מעט בתואר..

וגם יודע שיש קורסים חינמיים..


 

איך לומדים ai? אתה מכיר דרך או קורס?

ותוכל להסביר מעט מה יש ללמוד בזה? 

אתה צריך בסוף ללמוד איך לעשות את העבודה שלךמשה

כללומר. לנצל את הזמן כדי להתקדם מקצועית ולא רק "לחכות" שמישהו יואיל בטובו להסתכל עליך. כמובן גם הקו"ח שלך יתעדכנו  בהתאם.

 

לימודי AI ברשת - למה זה לא שורה? 

AI יש לא מעט חומר. הייתי מחפש ללמוד על השילוב בין AI לבין המקצוע שלך. כלומר  איך לשאול שאלות על טבלאות דוחות וחשבוניות וכל אלה. בסוף איך לעשות את העבודה שלך טוב יותר.

אופס… טעותפ.א.
אתה כבר עם רישיון רו"ח, אחרי סטאז' של שנתיים?פ.א.אחרונה

יש הבדל גדול בין סיום לימודי חשבונאות ובין מי שמחזיק ברישיון לעסוק בראיית חשבון.  


אם אתה עם רישיון - חיפוש העבודה הוא שונה מחיפוש מקום לעשות בו סטאז'  

גם כיוון תעסוקתי הוא שונה - עם רישיון אתה כבר צריך לבחור כיוון התמחות / תת-התמחות מקצועי בתחום הגדול של ראיית חשבון.   

האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

לצערי לא. אותו בן אדם.צעאחרונה
דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך