היא/רעות מןגעגועי לגעגועים

היא נכנסה בסיבוב חד לרחוב.

היגואר הכחולה שלה חורקת שהיא מסובבת את כל ההגה בפראות.
ולוחצת על הברקס.
הרכב נעצר במקום.
הוא יודע, שכשהיא עצבנית זה הזמן לעבור לדום.

היא לא רק עצבנית. היא זועמת.
היא יוצאת מהרכב.

השיער שלה חלק וגלי ורק בסופו הוא מתולתל,רוקד על המותניים שלה.

היא טורקת את הדלת,ג'קט הגינס שלה מזדעזע. גם הצירים
גם הגברים.

שיוצאים אחריה,גם אלה שחיכו כבר בחניה הגדולה.

היא הודיעה לכולם לבוא.

הלסתות שלה מהודקות.
מה שמדגיש את היופי המכאיב שלה.

עצמות לחיים ארוכות,צלקת פראית מהאוזן עד לסנטר.
פס חד ומדיוק.

זכר ליום כזה שהיא הלכה בו רחוק מידי.

ועיניים חומות, עם זיק של חכמת רחוב כזו.
מתפתל, מבוהל,
מופרע.
בועט.

בחורה.
אישה צעירה, אבל זקנה בלב.

מקומט עד כאב.

הקדילאק נכנסת לרחוב בשעטה, כמעט זעקה.
ומאיטה.

באלגנטיות היא חונה.
נהנת לרקוד לה על הכעס החשוף.

הוא יוצא.
מכנס שחור צמוד,חולצת טריקו שחורה גם כן.
שרשרת של מגן דוד, וגורמט.

נמרוד.


הוא מחייך.
תמיד שהוא רואה אותה הוא מחייך.

אפילו שהיא המנהיגה של הכנופיה היריבה.

אפילו שהם אויבים.
ועברו שני עשורים מאז היו ילדים.

תמיד אמרו לו שהיא החוליה החלשה בשלשלאות הברזל שהוא מרכיב מהחיים שלו.

והוא אמר שהחוליה הזו הופכת את החיים שלו משלשלאות ברזל, לשרשרת זהב.

"איפה הוא?"

כשהיא שואלת את זה הקור שנושב מדבריה גורם לאוויר להצטנף.

כשהיא שואלת את זה, להבות של אש מרצדות לה באישונים.

"את רוצה אותו חזרה?"

הוא מתגרה בה.

נשען על הקדילאק השחורה,
קעקוע האינפיניטי שלו בולט על צווארו.

היא שותקת.
יש שאלות שלא עונים עליהן.
התשובה ברורה.

ומסוכנת.

שני שומרי הראש שלו,כמו הוכנו מראש,פותחים את הדלת האחורית.
מוציאים אותו משם.

רזה,גבוה.

מוכה.

החולצה הלבנה שלו מוכתמת בדם.
פנס בעין שמאל.

היא נושפת.

כל הגוף שלה מתקשח.

תמיד אהבה מידי את הבחורים "שלה," כולם אמרו שזה יפיל אותה, שהאהבה שלה תרסק את הסמכות שלה כאלפא.

והיא תמיד אמרה שהיא לא אלפא. היא אלופה.

"אלופה,
נמרוד משועשע.
הבחורציק שלך, הימר אצלי במועדון, ולא שילם.
מישהו צריך לפרוע את החוב הזה."

הגברים מאחוריה נדרכים.

היא פותחת את הבגאז.

ממזוודה שחורה היא מוציאה חבילות מהודקות בגומיה.
זורקת לאדמה.

"תשחרר אותו."

העמידה שלה איתנה.
הקול שלה ללא חת.
רק בקצה עין שמאל שלה,רועד לו עצב רגיש.

והצלקת מאדימה.
עוצרת נשימה מרוב שהיא יפה.

נמרוד מושך אותו מידיהם של שומרי הראש, נותן לו דחיפה.

הוא כושל.
היא נרעדת.

הוא מתיצב, וממשיך ללכת.

היא מקבלת אותו אליה.
הוא ממלמל סליחה והיא מסמנת לו לשתוק.

את הכביסה המלוכלכת היא תכבס בבית.

בבית שהיא בנתה לכל הילדים שנאבדו להם חיים,והיא הלכה איתם לערמות של אשפה כדי למצוא אותם חזרה.

הם אוספים את הכסף.
היא אוספת את הילד שלה.

היא כמעט נכנסת ליגואר הכחולה שנמרוד קורא אחריה

"היי אלופה"

היא מסתובבת.

"את בסוף תהיי אישתי.
תרצי או לא תרצי."

חשמל עובר בגבה.
בסרטים אינפנטילים היו מוסיפים עכשיו קולות של רעמים.

אבל בחיים האמיתיים הברק בעיניים המדברות שלה מחריד יותר.

היא נוטשת את ידית הרכב.

מתקרבת אליו.

שומרי הראש דורכים את הנשק
נמרוד מסמן להם להרגע.

הגברים אחריה עוצרים נשימה.
הם רוצים להקיף אותה,בתנועת ראש היא מסמנת להם שלא.

לבד היא צועדת אליו.
עומדת מולו.

היא מתקרבת אליו, האישה היחידה שאי פעם אהב, שהחיים קרעו אותה לגזרים
עד שהיא החליטה לשנות את החוקים.

היא כבר קרובה אליו, מרחק נגיעה,
הוא נרעד.
ובאותו רגע כל העולם בשבילו לא קיים.

היא לוחשת לו באוזן,מעל הקעקוע המושחר

"ואם תיגע עוד פעם אחת בבחורים שלי אני אהרוג אותך מתחת לחופה."

והוא שותק.

והיא נעלמת ביגואר הכחולה.

עצובה, ולביאה.

Log in to Facebook | Facebook
אומר זאת כך:געגועי לגעגועים
למי שיש פייסבוק- תתחילו לעקוב.
למי שאין פייסבוק- תפתחו ותתחילו לעקוב.
...רחל יהודייה בדם
זה ממש ממש יפה.
וואו
בהחלט. מרהיב ויפיפה.געגועי לגעגועיםאחרונה
...אני הנני כאינני

@געגוע~ הרבה זמן שלא כתבת לנו..

משתוקקים

שברי חרס ואור יקרותחוזר

רפאל, ששמו נחצב בלב התפילה "רפאנו השם ונרפא", חש שחייו הפכו לבית מלאכה נטוש, שבו האור היחיד הוא נורה דולקת בחצי כוח, תלויה על בלימה. הוא היה איש תורה ומעשה, שהאמין כי בניין הנישואין הוא מקדש מעט – והוא גילה, באיחור כואב, כי המקדש שלו נבנה על חולות נודדים.

בחירתו ברחל (כך נקרא לה), הייתה פעם ככוס יין משובח בקידוש של שבת: נוצצת, מבטיחה, ובריח משכר של אושר נצחי. כעת, לאחר עשור, נדמה היה שהיין החמיץ, והכוס עצמה הפכה לכלי חרס סדוק, שכל ניסיון למזוג לתוכו רגש נוסף גורם לנזילה איטית וכואבת אל תוך האדמה הצחיחה.

 

כשהיה מחפש את דרכו בין קפלי הגמרא, היה מוצא את "עץ החיים" – עץ יציב, מעוגן באדמת יראת שמיים. אך כששב הביתה, הרגיש כאילו נכנס למבוך קנים יבשים שכל מגע בהם מפיק רק קולות חריקה צורמים ודקירות קטנות. רחל הייתה עבורו כשמיים מעוננים בעונת גשמים שבוששו לבוא: הבטחה לרוויה, אך בפועל – רק אפור אינסופי החוסם את אור השמש.

הוא ניסה, שוב ושוב, "לשקם את הקירות". כל שיחה איתה הייתה עבורו כניסיון לחבר חלקי פאזל של שני עולמות שונים: הוא הגיש לה את הפינה שלו, המשוישת והחמה, והיא הניחה מולה קטע מתכת קר, חד ובלתי תואם. לא הייתה התנגשות גדולה, אלא חוסר מגע מוחלט, כמו שני נהרות הזורמים במקביל – קרובים מאוד, אך המים שלהם לעולם לא יתערבבו.

 

הציפייה שלו לבית מלא שלווה ותורה הייתה כאנייה עוגנת בנמל בטוח. הנישואין, לעומת זאת, הפכו לספינה המטלטלת בין גלי תשרי סוערים, גם כשבחוץ שרר שקט מוחלט. היא הייתה עבורו מפת דרכים הפוכה: כל צעד שלקח על פיה הוביל אותו הלאה מן המטרה, אל תוך שממה רגשית גדולה.

כשהיה יושב בבית המדרש, הלימוד היה לו "נר לרגליי" – בהיר, קרוב, ומאיר את הצעד הבא. בבית, ההרגשה הייתה כניסיון ללכת לאורו של כוכב רחוק מאוד, שאינו נותן אור ממשי אלא רק תזכורת כואבת למרחק הבלתי ניתן לגישור. המטפורה החדה ביותר שריחפה מעל ראשו הייתה זו: הוא חי חיים של צדיק במרתף, מוקף בקדושה פנימית, בעוד חלון המרתף שלו נפתח היישר אל רחוב סואן וריקני, שהוא אינו חלק ממנו, אך הוא כבול אליו.

 

בכל בוקר, כשענד את התפילין, הרגיש רפאל שהוא "קושר את עצמו לשמיים" באהבה ויראה. ובכל ערב, כשהתיישב ליד שולחן הבית, הרגיש שהוא "משחרר חבל" שאמור לחבר אותו לאדמה, רק כדי לגלות שאין שם קרקע יציבה לאחוז בה. זו הייתה הדילמה המרה שלו: הרצון להמשיך לבנות על יסודות רעועים, מתוך אמונה בכוחה של הקדושה, מול ההכרה שאהבה אינה רק "חיבור נשמתי" אלא גם "התאמה ארצית", ושלושתה אבדה מזמן.

 

כאשר הלך רפאל בדרכו הביתה, משתרך בין הבתים הירושלמיים, ליבו היה כמנורה שבורה בחדר חשוך: היא עדיין זוכרת את יעודה להפיץ אור, אך הלהבה הפנימית שלה רועדת על קנה, מסרבת להתרומם.

הוא נזכר ברחלי, זו שהייתה לו כאילן פורח לפני שנים, ימים בהם כל מילה שלה הייתה ניגון טהור באוזניו. היא הייתה עבורו "זהב טהור" המופיע בתיאורי המקדש, מבטיח שלמות ויופי שאין שני לו. אך החיים, כפי שגילה, הם לא תמיד מזהב.

 

הבחירה ברחל הנוכחית הייתה כהנחת אבן פינה של בניין – צעד חד-משמעי שאי אפשר לשנות. אך רחלי הראשונה, זו שאבדה, נותרה עבורו כתוכנית אדריכלית מושלמת שנגנזה, עליה הוא שב ומעיין בדמיונו, יודע שהיא לעולם לא תצא אל הפועל.

היא הייתה עבורו כבריכת מים צלולים במדבר צמא, מקור חיים שאותו החמיץ ברגע של עיוורון. כעת, כל מגע מחשבתי בו הוא בגדר "הצצה לגן נעול": יפה להפליא, אך אסורה לחלוטין. הוא למד לחיות עם הזיכרון הזה כעם "מכתב קודש" חתום: תוכן יקר וקדוש, אך שאי אפשר לפתוח ולקרוא שוב.

 

רפאל הרגיש כי הנישואין שלו הנוכחיים הם כ"שדה קוצים", שכל צעד בו דורש זהירות וכאב. רחלי האבודה הייתה "כוכב הצפון" שלו – מגדלור יציב שהראה לו תמיד את הדרך הביתה. כעת, אותו כוכב שקע מעבר לאופק, והותיר אותו לבדו להתמודד עם "שמיים שחורים" שבהם אין נקודת ייחוס אמיתית.

 

הוא הכיר בכך שאהבתו הישנה היא "חוב ששולם בדמעות": אין דרך להחזיר את הזמן לאחור, וכל ניסיון לחזור אל אותו רגש הוא כ"הפעלת שעון ישן" שאין בו עוד מחוגים. הוא יכול לשמוע את קול הטיקטוק של הזמן שאבד, אך השעה הנוכחית – והמציאות הנוכחית – כובלת אותו בהווה.

 

היה זה מאבק מתמיד בין "האמת הגדולה" של מחויבותו הדתית והמשפחתית, לבין "האמת הקטנה" של ליבו, שעדיין שמר על גחלת קטנה עבור אותו חלום ישן.

חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ

משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ 
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן

ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
 

אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך 
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.

נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר

היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

 


 

מדבראני הנני כאינני

מחפש מוצא, אולי איזו דרך

פתחתי פתח, האם יש בזה ערך?

שוב נפלתי, מי יקימני?

וכל כך התחננתי, פניך אנה ממני


מאמין בהסתר, בכל התפאורה

ואין עם מי לדבר, לזרוק בו מרה

ואם אשבר, כבר לא נותרה בי צורה

וכיצד אתחבר, אמצא כנגד עזרה


נזרקתי בבור, אין פנים אין אחור

רק עקרב ונחש, מעורפל מהשחור

שדים וקליפות, פרשת אחרי מות

מול עדשת מצלמות, תופפות עלמות.


והנפש במנוסה, מאלקים התביישה

המרחק שוב כיסה, ערוותה הלבושה

והוא קורא לה שובי, זהו שמה (מ)מכבר

שכחה זהותה, בשטטה במדבר.

"ולמוות לא נתנני"תמהון לבב
עבר עריכה על ידי תמהון לבב בתאריך י"ד בכסלו תשפ"ו 18:16

ראיתי כופר אחד, מת באיוולתו,

קרבן על מזבח מולדתו.

שורות שורות באו לסופדו ולבכותו.


 

"זה העלם! הצעיר בשנים – בכיר בניו של ריבון העולמים!

והוא כתכשיט בהיכלו! קדוש יאמר לו!"


 

ואני מהרהר...

הרי בחייו היה כה שחור,

ובמותו – הרב אומר: "אין כמוהו צחור!"

"אם פשע וסרח – כעת הריהו מלאך!"

"מותו – כפרתנו, מותו – כפרתו, ונפלאית נחלתו"


 

ואני??

אלוהים, יודע תעלומות

– האין אני כופר, פושע וסורח??

ומה לי בעולם כזה להיות גורלי כאורח

בשבט עברתך מזדעק וצורח?


 

אם גם למעלה יש ניסים ואנשים הופכים לקדושים

בגופה מחוללת

– לכזאת נפשי מייחלת.

ואם על כל פשעים יכסו חיים המשתתקים

– הנה כל סעיפיי משתוקקים.


 

אלוהים אתה ידעת,

גופי ונפשי – כבר שבורים...

אך רוחי ונשמתי עדיין רק אליך הם עורגים,

קח אותי אליך! כאותם ההרוגים.


 

אם זו המשמעות, להיות רק שלך,

טהור, נקי, דבוק בשלימות

– אני כבר לא יכול לחכות למות...

...רחל יהודייה בדםאחרונה
יש בזה משהו שמעביר רטט
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

 

...רחל יהודייה בדם

והפחד.

הפחד מהריק הזה.

הדבר הריק הזה שרוצה שאהיה כמוהו.

שאבלע בתוכו.

שאבלע את עצמי.

הפחד שיחזור.

הפחד שהוא שם.

אורב. עדיין מחפש אותי.

איזה נאמנות.

אנשים כל כך רוצים נאמנות כזו אה?!.

ואני רק רוצה שייתן לי. ייתן לי להישאר אני.

ייתן לי מקום. ישאיר אותי אני.

והפחד הזה נמצא שם.

ואני מרימה את הראש.

וממשיכה.

לתפוס מקום. שאני אני.

יפה. נסתר. גבוה.טויוטה

תודה.

יפייפה וכל-כך נכוןידידיה ג
...רחל יהודייה בדםאחרונה
תודה..

אולי יעניין אותך