לך כנוס את כל היהודים- מי הולך לצום 3 ימים?לב אוהב

שמעתם על המיזם?

מתכוונים לצום?

 

https://www.3days.life/

שמעתי על משהו דומה, לא יודעת ....נפש חיה.
מי היוזם של זה?יעל מהדרום
לק"י

אני כרגע לא צמה בכל מקרה.
אבל גם אם כן, לא הייתי מצטרפת, מספיקים לי הצומות שחייבים לצום (אני גם עובדת, גם מטפלת בילדים. אבל גם כרווקה בחופש לא נראה לי שהייתי צמה 3 ימים).
באמת שמעתי על זה, אבל זה הזוי...שפרינצא בוזגלו

זוהי נראית לי יוזמה של מופרעים בסגנון כוכב יעקב...
כל עוד לא חתום על היוזמה כל רב מוכר ואמין אין לי סיבה להצטרף.
כמובן שכאשר מדובר בהתחזקות כללית בשמירת המצוות ובעבודת ה'- להיפך זה מבורך,
אבל כשמישהו בא ופוסל את כל הפעולות הפיזיות והרוחניות שנקטו כל הדורות בטענה שרק צום שלושה ימים יכול להועיל- זה נשמע לי הזוי ולא מחובר למציאות.

לא נשמע לי יוזמה של מופרעים. ותענית ציבור זה דבר שיש בו מעלהלב אוהב

רבה.

לא שוללים את כל שאר ההשתדלויות. פשוט מבינים שיש ערך גדול לתענית כרגע.

שנקטו כל הדורות? ואי ואי... הלכת רחוק... 

לא הייתי מתרגשת ממה שהם טענו

פשוט רק הייתי רואה שזה יכול להועיל. ואם זה יכול להועיל ויש בכוחי לעשות זאת, אז למה לא?

 

צום זה דבר טוב, הוא לא העיקרעברי אנכי

תמיד.

רואים את זה בהמון מקומות

 

העיקר זה לחזור בתשובה

העיקר זה לשבור את המידות

העיקר זה לחזק את התורה בתוכך וללמוד גם כשקשה

מה שאמור לעזור לך זה אולי לצום - לשבור את היצר. צום זה חשוב. יש בזה עניינים גדולים. לא ככה. בטח שזה לא הנהגה של כל עמ"י, או לפחות בתמיכה של רב.

 

אגב אעיר,

שרבנו הארי כותב שצום של 3 ימים רצוף שווה כמו 40 תעניות נפרדות. וזה לא עוד אחד שאמר אלא האריזל. גדול המקובלים שיודע מה באמת יש בשמים.

רק חבל שהוא אמר את זה על תענית לילה ויום. מי שלא אוכל 3 ימים בכלל. לילה ויום. זה כמו 40 יום.

וגם רבנו הארי, שכתב מספר תעניות שצריך להתענות על כל עבירה (בעיקר על הכרתויות) כמעט כולם היום יודעים שהתענית זה לא העיקר.

 

משנה תענית ב א

הַזָּקֵן שֶׁבָּהֶן אוֹמֵר לִפְנֵיהֶן דִּבְרֵי כִבּוּשִׁין.

אַחֵינוּ, לא נֶאֱמַר בְּאַנְשֵׁי נִינְוֵה.

"וַיַּרְא הָאֱלהִים אֶת שַֹקָּם וְאֶת תַּעֲנִיתָם",

אֶלָּא (יונה ג, י) "וַיַּרְא הָאֱלהִים אֶת-מַעֲשֵֹיהֶם, כִּי-שָׁבוּ מִדַּרְכָּם הָרָעָה";

וּבַקַּבָּלָה הוּא אוֹמֵר (יואל ב, יג) "וְקִרְעוּ לְבַבְכֶם וְאַל-בִּגְדֵיכֶם".

 

רמבם תעניות ה א

יש שם ימים שכל ישראל מתענים בהם מפני הצרות שאירעו בהן כדי לעורר הלבבות ולפתוח דרכי התשובה, ויהיה זה זכרון למעשינו הרעים ומעשה אבותינו שהיה כמעשינו עתה עד שגרם להם ולנו אותן הצרות, שבזכרון דברים אלו נשוב להיטיב שנאמר והתוודו את עונם ואת עון אבותם

ובנוסף כתוב מפורש אגרא דתעניתא צדקתאנחשון מהרחברון


לא אני.פה לקצת
לכבוד מה הצום?
כתוב שם...לב אוהב


זה צום או ניסיון התאבדות?שושיאדית

או שמדובר בלהקת אנורקסים...

 

לא שמעתי על "רבני האומה" וגם אין לי זמן לבצע חיפוש מעמיק...

 

לא נראה לי הדבר הזה...

 

לא צמים 3 ימים רצוף בלי אוכל ומים. בערב חוזרים לאכוללב אוהב


יש מסלול כזה של ניקוי רעלים האמת...שושיאדית
לא שמעתי על אף אחד מהרבנים הנ"ל מלבד הרב אשרובאריק מהדרום
ואני לא צם ולא תומך במיזם שלו בכלל, מחכה שיעשה תשובה אודות ההתנגדות המסוכנת שלו לחיסונים ועוד עכשיו מיזם מסוכן נוסף תחת ידו.
ואי איזה קשוחים. מי יישמע ביקשו ממכם למות ולחזור...לב אוהב

בסה"כ מי שרוצה ונשמע לו,

מוזמן,

מי שלא- לא חייב...

מי שרוצה יכול לשתות נפטאריק מהדרום
מי שלא רוצה לא חייב
ברור כי נפט ולצום 3 ימים זה בול אותו דבר...לב אוהב


למה לפגוע בגוף?אריק מהדרום
במיוחד כשמי שעומד מאחורי המיזם הוא אדם מסוכן ותמהוני כמו הרב אשרוב שפועל נגד הרפואה?
אתה נטפל לטפל ושוכח מהעיקרלב אוהב

אותי לא מעניין אם אדם שאני לא הולכת בדרכו עומד מאחורי המיזם

והסיבה הפשוטה

כי הוא לא הראשון שהציע לעשות 3 ימים צום. 

זה לא איזה נוהג חדש בעמ"י

הוא (לא יודעת אם זה הוא, אבל נגיד ואני זורמת עם הטענה שלך) העלה כאן רעיון שמוכר בעמ"י

ופשוט מציעים לעשות אותה שוב. זה הכל.

 

וזאת לא פגיעה אל חזור בגוף. ויש מי שזה מתאים לו ויש מי שלא... 

 

כן כשיש סכנת שואה על העם היהודי מתכנסים וצמים 3 ימיםאריק מהדרום
לכן עכשיו אין צורך לשמוע לאדם מסוכן ותמהוני שלא לוקח אחריות על התנגדותו לחיסוני הקורונה והחצבת ושולח אנשים להתעלל בגוף שלהם סתם ככה בלי סיבה.
לצום סתם ככה לא יתקן משהו. חזרה בתשובה תתקן.עברי אנכי

למה אין מיזם של חזרה בתשובה? של שיעורי תורה? של דברי מוסר ותוכחה?

למה זה לא משהו פנימי שנוגע לכל אחד?

 

למה נראה לאנשים שדבר חיצוני כמו לצום יתקן אותך?? זה דבר כזה חיצוני, אתה יכול להמשיך בחייך אותו דבר אחר הצום. זה לא מה שיתקן.

 

 

ואני אומר את זה בתור תומך בתעניות שובבים ותיקונים וכיוצ"ב, לאנשים מסויימים.

כי קשה לשכנע אנשים לחזור בתשובה. יותר קל להגיד רק תצוםלב אוהב

כמובן שכבודו מוזמן 

לחזור בתשובה שלימה מאהבה

להוסיף צדקה וחסד

ולהשפיע על אחרים לעשות כך

 

קשה לאנשים לחזור בתשובהאריק מהדרום
אז בואו כולנו נקפוץ בחבל לאיחוד האומה, זה יותר קל.
אבל מי אמר שצום בלי תשובה מועיל??עברי אנכי

אני יודע שזה לא מועיל.

 

צום מועיל לשבור את היצר כדי לחזור בתשובה

לכן זה משהו שאמור להגיע יחד

שזה ניהיה ציבורי יש בזה מעלה.לב אוהב

חוץ מזה שעבדי ה' אמיתיים יוסיפו לזה תשובה בכל אופן...

אבל מה לעשות שאי אפשר להגיע לכל העם עם הרעיון של תענית ותשובה וצדקה.

לא כולם מחוברים לשם. אז לפחות המעט שבמעט. 

אז שיגזור תענית לכולל שלו! לבני תורה!עברי אנכי

לא לאנשים בפורום של ערוץ 7!!

צום זה לא קסם! זה דרך לחזור בתשובה אחרי הרבה עבודה

 

צום לבד לא מועיל.

 

 

אי אפשר להגיד להמון העם שיש סיבה לצום! אפשר לבוא ולהעביר שיעורי מוסר כמו שעושים המון תח בעם ישראל

לא מצמידים לך אקדח לרכה "תצום".. אתה רוצה תצום, לא רוצה-לב אוהב

לא צריך.

מה הרעש הגדול?

לכל אחד יש זכות בחירה.

מלבד זה שזה פוגע בגוףאריק מהדרום
זו גם גאוה וגם נותן כח לארגון של איש הזוי וגם כביכול זה משהו שיש לו קשר ליהדות ולא היא.
אני לא רואה איך לקחת רעיון מוכר בעמי נותן כח לאדם מסויםלב אוהב


אין לי בעיה לצום. זה לא שווה את זה בכללעברי אנכי

וזאת גאוה.

כבר כתבתי. לחשוב שאני ממציא את הגלגל בפתרון שאין כדוגמתו

 

בפרט שהפתרון הזה גרוע

זה הצעה, שווה לנסות. לא מריחה כאן גאווה. רק רצון להיטיבלב אוהב


כתבתי כבר איפושהו כאן למה זה גאווהעברי אנכי

ואין לי כח לחפש

 

לפחות זה פוגע רק בשומעי ליקחואריק מהדרום
לא כמו ההתנגדות ההזויה של האיש המסוכן והתמהוני לחיסונים.
אוי זה היה נוראי. פעם החזקתי ממנו מאוד מאודעברי אנכי

אבל כשהוא העז בכלל לחלוק על כל גדולי ישראל

ירד

 

חבר שלי כעס עליו, כי שכן שלו נפטר. שכן שלו נפטר כי הוא הקשיב ל"רב" אשרוב.

ככה הוא אמר

אני לא יודע אם אני אקרא לו רב או לא

אני יודע שהחבר שלי קורא לו רוצח.

אני יודע שזה גאווה

אני יודע שאני לא אשמע ממנו משהו שלא נראה לי.

*אשרובפשוט אני..

בלי "הרב"

בדקתי בגוגל, בקישור שלב העלתהנופת צוף

זה של תנועת ה'אומה'

הם הוועד הרוחני של התנועה לכל השואלים:

 

  • יו״ר: הרב יוסף ליזרוביץ – מנהל רוחני של מוסדות החינוך אור הגנוז ומו”צ (פוסק הלכה). 
  • חבר: הרב יובל הכהן אשרוב – מרצה לתורת בעל הסולם ונשיא מכללת ‘אילמה’ לרפואה משלימה באור הגנוז ומלמד קבלה ורפואה טבעית במסגרת מרכז ‘בסוד הדברים’.
  • חבר: הרב אריה חיים נווה – יו”ר המטה הארגוני של האומה ומוסר שיעורים במרכז ‘נוה קדשך‘ בכפר סבא. 
  • חבר: הרב משה נחום ליכטנשטיין – רב ומו״צ (פוסק הלכה). ראש ישיבת ‘אור החכמה’ ברחובות. 
  • חבר: ר׳ יואל גינזבורג – כולל ‘דור ודורשיו’ בישוב אור הגנוז.
  • משקיף: הרב יוסף כהן – יועץ חינוכי לילדים, הורים ומחנכים..
  • משקיף: הרב אשר אליהו גרליץ – מרצה לתורת בעל הסולם ומטפל בשיטת ‘נקודת אמת’. 
  • משקיף: הרב דוד אגמון – שליח ומנהל רוחני במרכז ‘מודעות‘ בתל אביב. 

    וזה קישור על אודות התנועה:
    אודות - האומה - תנועה לאומית חברתית לאחדות עם ישראל


     
תנועה לאחדות ישראל, שבדיוק 20 אנשים מישראל שמעו על התנועה..עברי אנכי

זה לא גדולי ישראל

זו לא הדרך.

אוי נו כאילו כל המיזמים היפים שהיו בעמ"י היו רק באישור גדולילב אוהב

ישראל?

לא הכל מגיע אליהם.

לא מכוונה רעה.

פשוט לא הכל מספיק להגיע אליהם מסיבות שונות

שבגלל זה נעצור יוזמה מדהימה?

אני לא חושבת שזה רצון ה'נופת צוף

שנתנתק מגשמיות.
 

ולכן. צצריך לצום בצומות המקובלים כי צריך.

ואם יבוא גדול דור ויתקן עוד צום אז צריך

אבל אם עמותה קטנה עם רבנים מעטים מתקנת צום ולא יום אחד,שלושה ימים
אני וודאי לא חושבת שזה רצון ה'. סליחה אבל האוכל והכוחות שהוא נותן לנו קריטיים לעבודת ה' אין עניין להיות מזוכיסט
במיוחד לא בדור שלנו.


אין לי בעיה שאותם רבנים חושבים אחרת אבל אני לא חושבת שאפשר להכליל את זה שזה טוב לכולם.

 

אבל הם כתבו שאוכלים בלילהנפש חיה.
(כמו ברמאדן)
זה נשמע יותר בקטע של בריאות הגוףנופת צוף

פחות בקטע של עבודת ה'. אם ככה יש הרבה דרכים. אני לא חושבת שזו הדרך שלי ושמתאימה לכולם


ולאכול בלילה לדוג' לדעת הרמב"ם ועוד זה הרבה פחות בריא)

 

זה לא היה נשמע ככה מהאתר שפסרמתי.. הם לא התייחסו לגוףלב אוהב


גרוע.זו בדיוק הבעיה. בעבודת ה' צריך להתייחס לגוף הוא חלקנופת צוף


ידעתי שתגידי משהו בסגנון חח התכוונתי שהם לא כתבולב אוהב

לצום בהקשר של ניקוי רעלים או ניקוי הגוף או משהו ...

נטו מהמקום הרוחני

אין שום בעיה לרצות לצום יותר ממה שקבעו לנו. זה לא תקנהלב אוהב

מהסיבה הפשוטה שזה לא הולך להיות קבוע לדורי דורות.

בסה"כ הצעה. אין כאן שום חובה

ויש אנשים שלא קשה להם לצום. במיוחד שאתה חוזר לאכול בערב. 

ואני לא חושבת שהם הכללו, הם ממש נטו הציעו רעיון.

 

גם את יכולה מחר להציע שנצום ביום חמישי ויצטרפו אלייך 60 איש.

זה אומר שקבעת לכל הציבור מה לעשות? זה אומר שהוצאת תקנה?

 

לא. בסהכ רעיון נחמד. 

אין בעיה. רעיון ממש נחמד למי שמתאים לונופת צוף

(וזה לא ירחיק אותו מעבודת ה' בשמחה)

בדיוק. אם מרגיש לך שזה מרחיק אותך אז לא. יש הרבה שמסוגליםלב אוהב

ואהבו את הרעיון וזה לא מרחיק אותם ולהפך... 

יש הרבה שמסוגלים לצום, יש הרבה שמסוגלים לעמוד על הידיםעברי אנכי

אבל אנחנו מחפשים משהו שיקרב את עם ישראל לאביהם שבשמים

למה מישהו החליט שצום זה דבר שמקרב?

אין לזה שום מקור בשום מקום.

 

יש מקור לזה שצום יחד עם תשובה וצדקה ותפילה ועבודה ולימוד תורה ומוסר שווה משהו.

 

ולהחליט שאנחנו, חבורה של רבנים צעירים, נציע רעיון כזה חיצוני, ודבר שמגיע כתוספת

לכלל עם ישראל

ועוד במחשבה שזה יועיל

זאת גאווה נוראית.

שום שום מקור? עברת על כל המקורות בתורה? יפה..לב אוהב

אני לא רואה כאן גאווה

אני רואה כאן דבר מדהים.

אבל כל אחד מדבר לאיפה שזה לוקח אותו... 

 

אני מכיר שהפוסקים ורבנים צווחו על התופעה הנוראיתעברי אנכי

שאנשים חושבים שצום זה דבר טוב ויעיל.

 

אמרתי הדיון הזה חוזר כל שנה בימי השובבים.

ואני דווקא מאלה שדי בעד התעניות.

 

 

זאת גאווה לחשוב שכמה רבנים צעירים חושבים שהיוזמה שלהם תציל את עם ישראל

בפרט כשהיוזמה לא טובה בכלל

זאת גאווה כשרואים שאף אחד מגדולי ישראל לא הציע דבר כזה או דומה לו בכלל, ואני ממציא את הגלגל ומציל את כולם

זאת לא גאווה שאכפת מעם ישראל.נופת צוף

אם יש לבנאדם יוזמה שהוא חושב שהיא מבורכת ראוי לו להפיץ אותה. זה ממש לא בגדר גאווה. בא

וזה גם לא קשור לרבנים

היוזמה לא מבורכת בכלל.עברי אנכי

והגאווה היא בזה שאנחנו ממציאים את הגלגל

 

אם הוא היה יוצא במבצע שיעורי תורה ברחבי הארץ ומחזק את כל עם ישראל

זה היה מדהים

 

הגאווה היא שזה דבר חדש שלא ראינו כדוגמתו מעולם

הגאווה היא שיש דברים שמוזכרים בשו"ע שגוזרים עליהם תענית - וגם את זה היום לא עושים כי העם חלש - ועכשיו הוא מציע לעולם

הגאווה היא שהוא ממציא את הגלגל מחדש

הגאווה היא שכל גדולי הדור לא ממליצים על זה והוא כן

ואם גדולי הדור היו רואים את זה כמשהו חיובי מישהו היה תומך בזה

מישהו

מישהו

 

אבל משומה, מעניין מאוד למה - אף אחד לא תומך ביוזמה הגרועה הזאת

זה לא כזה מומצאנופת צוף

גם בשושן צמו 3 ימים ועוד שזה היה בפסח. יום טוב ורגל

כן אבל לפני כמה זמן היה שושן?נפש חיה.
ומי החליט אז על הצום?!
ומה בתושב"ע אומרים על זה?
אני אראה לך מה אומרים על זה בתושבעעברי אנכי

משנה תענית ב א

הַזָּקֵן שֶׁבָּהֶן אוֹמֵר לִפְנֵיהֶן דִּבְרֵי כִבּוּשִׁין.

אַחֵינוּ, לא נֶאֱמַר בְּאַנְשֵׁי נִינְוֵה.

"וַיַּרְא הָאֱלהִים אֶת שַֹקָּם וְאֶת תַּעֲנִיתָם",

אֶלָּא (יונה ג, י) "וַיַּרְא הָאֱלהִים אֶת-מַעֲשֵֹיהֶם, כִּי-שָׁבוּ מִדַּרְכָּם הָרָעָה";

וּבַקַּבָּלָה הוּא אוֹמֵר (יואל ב, יג) "וְקִרְעוּ לְבַבְכֶם וְאַל-בִּגְדֵיכֶם".

 

רמבם תעניות ה א

יש שם ימים שכל ישראל מתענים בהם מפני הצרות שאירעו בהן כדי לעורר הלבבות ולפתוח דרכי התשובה, ויהיה זה זכרון למעשינו הרעים ומעשה אבותינו שהיה כמעשינו עתה עד שגרם להם ולנו אותן הצרות, שבזכרון דברים אלו נשוב להיטיב שנאמר והתוודו את עונם ואת עון אבותם

אני התכוונתי על צום אסתר.נפש חיה.
תביא ילקוט שמעוני
תביא מדרשים
ונתקדם
שם הייתה צרה, שם חזרו בתשובהעברי אנכי

שם שינו מעשים

זה ברור

 

לא כאן.

לכן בעיני היוזמה הזאת גרועה

אבל אני רואה שגם פה יש שיעורים כדי להתחזקמבקש אמונה

לא יודע מה יגידו שם, אבל לפי נושאי השיעורים זה כנראה על אהבת ישראל וכו' וכו'

 

אז למה ההתנגדות הגדולה? באמת להבין..

כי קביעת צומות זה לא לפי מה שבא למישהו לקבוענפש חיה.
תראה ממה עושים עיקר וממה עושים טפלעברי אנכי

אני אוכל בשר עם קצת מלח

לא מלח עם נגיעות בשר

 

מה אומרים לך פה?

"סוד גדול" לצום 3 ימים

אתה מרגיש איזה קדוש מעונה, מתקן תיקונים עליונים במעשים שלך

 

כשתכלס? הגיוני שחצי מהאנשים שם לא יתחזקו ולא יחזרו בתשובה.

 

על מה אתה שם את הדגש?

על הצום הגדול 3 ימים? או אולי על יום שכולו תורה ולמחרת יעשו צום ועננו וכו'?

 

בנוסף,

זאת גאווה נוראית.

גדולי ישראל לא ממליצים דבר כזה. בכלל. כמעט ולא. בטח שלא ארגון של 10 רבנים צעירים שמתיימרים להגיד שהם מאחדים את עם ישראל.

אממ.. אני לא רואה שכתוב "סוד גדול" או משהו בסגנוןמבקש אמונה

איפה ראית את זה? אולי היה ומחקו כי הבינו שזו טעות..?

מה שאני רואה זה תכנון של הצום עם לו"ז שיעורי תורה.

 

לגבי העניין של הגאווה ושגדולי ישראל לא ממליצים... לא ממש מובן לי

האם הם ממליצים שלא? או רק לא ממליצים? 

כי אם יש כבר ידיעה שתשובה וצום ביחד זה מועיל, למה שאנשים יצטרכו לחכות לאישור כדי להתפלל או לצעוק או כל דבר כדי לעורר רחמי שמים על עצמם...  הרי לאדם אחד מותר לקבל על עצמו צום חד פעמי.

 

בשביל צום חד פעמי המוני חייבים את זקני ישראל? אם כן, אז לא ידעתי אשמח למקור

 

 

 

 

 

הנהעברי אנכי

https://www.3days.life/home

זה העיקר שם. ולכן אני מוחה.

 

 

א. בשביל צום חד פעמי צריך את גדולי ישראל. פה זה לא חובה אז לא צריך כל אחד יכול לגזור על הקהילה שלו. אבל להראות שאני צדיק מעונה וכו וכו זה לא מתאים

ב. גדולי ישראל מתנגדים לצומות בלי תשובה. בהחלט.

ג. אם הוא היה רוצה לעשות משהו מועיל - אז שלפחות הכותרת תהיה "חזרה בתשובה" ולא "צום 3 ימים"

אם אני צם אני צדיק מעונה?... זה לא המסר שהם העבירולב אוהב


נו אני הסברתי את הטענה שלי בהמון הודעותעברי אנכי

אל תתפסי אותי על ביטוי אחד

ואתה אל תתפס על ביטוי אחד שהם כותביםלב אוהב

ותראה את הרעיון החיובי שבזה

 

בבקשה  

אני קראתי כל מה שהם כותביםעברי אנכי

הכותרת זה הצום

המודגש זה הצום

העיקרי זה הסוד הגדול

זה דבר שבאמת כתוב בכתבי האריזלעברי אנכי

ודאי שזה לא משהו שצריך לעשות בפומבי

לעודד את כולם

 

או לעשות בלי תשובה!!!!

כל צום חייב לבוא עם תשובה

 

קו יוזמה חדשה שכזת

למה לא אם יש צרה אמיתית..?מבקש אמונה

אני הבנתי שמרדכי ואסתר גזרו צום שלושה ימים בגלל הכוח שיש לו

 

לא שהם זרקו פס, אבל הבנתי שזה היה הפואנטה

אחרת הם יכלו להתענות יום אחד

 

א ירדה חולשה לעולם. זאת סברא ידועהעברי אנכי

ונכונה

 

אני לאיודע להגיד כן או לא בוודאות, אבל ודאי שזה משתנה שמה.. והוא משפיע.

 

 

לא. עם החזרה בתשובה אז ככל שהצום וזה מגיע יותר אז זה שווה יותר

צום שווה המון

רק כשהוא לא העיקר

כשהוא העיקר הוא כלום.

אוקיי.. לדעתי אתה שופט אותם בחומרה סתםמבקש אמונה

באתר שהבאת לי הם כותבים

"כעת אנו פונים לכל מיליוני היהודים בארץ ובעולם לצום על חיינו, עתידנו וגורל ילדינו

ולעשות בדק בית משמעותי בתוכנו - על ההתייחסות שלנו זה לזה, על מצבנו הערכי, ועל הזהות שלנו כעם"

 

לפי מה שאני מבין,

כמו שהם קראו את המגילה וראו שמרדכי ואסתר דיברו על הצום כעיקר שכנראה יש לו כוח גדול וסמכו עלינו שנבין לבד שזה בא עם תשובה, ככה גם פה.   אולי זה לא בדיוק כמו שעשו שם בשושן אבל יצאו מנקודת הנחה שזה יועיל...

 

לא יודע למה לחשוב עליהם כל כך רע

לא אמרתי שאין טובעברי אנכי

אמרתי שהוא לא עיקר ולכן זזה גרוע

 

האמת שגם יש שם מלא שיעורים.. - צעירים מעל עשרים

אני לא חושב שלזה הם התכוונומבקש אמונה

לפחות אני לא הבנתי ככה. 

 

וגם אם נאמר שזו טעות, יש פה רצון טוב, אמונה וכו'

אני חושב שזה מוגזם להגיד עליהם "גאווה נוראית" "בושה" וכו' כאילו הם עבריינים שבאו להכעיס את ה'

אני חושב שזו טעותעברי אנכי

ולכן אשכנע אחרים שלא לעשות את זה.

 

בלי קשר, אני חושב שזו גאווה לפרסם צום כאילו של כלל עם ישראל בלי דעת גדולים. כן. כאילו שאני הגאון הכי חכם ולי יש פטנט מיוחד שאף אחד לא הציע לפניי שזה מה שיציל את כולנו. מצילים את עם ישראל.

 

הגאווה זה בעיה בפני עצמה.

בלי קשר אני פשוט חושב שזה לא נכון.

את זה הבנתי.. אבל לדעתי אתה שופט בחומרהמבקש אמונהאחרונה

והם אמרו בעצמם שזה משהו שכבר נעשה, רק שזה לא משהו שעושים תמיד אלא לדעתם המצב כרגע חמור אז צריך מעשה טוב חריג אז זה הזמן.

 

אולי טעות אולי לא.. אבל הרצון הוא טוב, לא מבין למה הגישה הזאת.

אוקיי.. רגע שאלהמבקש אמונה

ואם זה היה צום שלושה ימים רצוף? כמו שאמרת קודם שבאמת יש לזה כוח (ומשמע שמרדכי ואסתר צמו בגלל הכוח שלו)

^^נופת צוף

זה דווקא כן נראה שהם רוצים גם להתחזק.

ההתנגדות שלי היא כי זה נשמע שפחות מתאים לדור שלנו.

רוב הדור אפשר להכניסו להגדרה של חולה שאין בו סכנה מרוב כל הרעלים שיש היום בתעשיה.

אני חושבת שאין אדם שזה יוסיף לו ריכוז בתורה/תפילה/קיום מצוות/ עבודת ה'/עבודת המידות.
זה יעשה את האדם חלש. אפילו צום של יום אחד אנשים בקושי מסוגלים כל שכן וקל וחומר נשים.

אולי הם קהילה של בריאים. שחיים על דברים טבעיים ובכללי האורח חיים שלהם שונה. זה לא מתאים בכלל בכלל לכולם

^^^ אבל זה באמת פונה לכולם, לא עכשיו לקהילה מסוימתלב אוהב


אבל אתה לא רציני אתה. תביא מדרשיםנפש חיה.
בשביל לא לנצלש אז אפשר לפתוח שרשור אחר
זה לא ניצלוש, הדיון פה זה האם לצוםעברי אנכי

אני נגד בגלל שזה צום ריק מתוכן

 

שם הצום לא היה ריק מתוכן.

שם צמו בערב פסח.

[שם אגב זה היה כולל הלילה, שעל זה נאמר הסוד הגדול של לצום 3 ימים. זה ברצף]

אל תגיד ממה שכולנו יודעים.נפש חיה.
תראה מה אומרים במדרשים
מה אומר רשי על ויעבור מרדכי
מה שאר הפרשנים
ואז אפשר לקבל תמונה מה היה שם.


האם נקיש משם לעכשיו?
לא
למה?
כי זה לא אותם תנאים
אין לנו סנהדרין או חכמים בסדר גודל כזה
שיתקנו צום שמחייב את כולם


ולצאת מכלל ישראל כדי לצום, זה בעיניי לא מה שיקרה את הגאולה.
אחדות הכוונה למשהו שמקרב את כולם למען מטרה אחת.

כאן לא היה פירסום מקדים
עובדה שזה רק אתה אינטרנט
אחרת היו רצות על זה הודעות וואצאפ
היו שלטי חוצות
היו פירסומים בעיתונות
היו מדברים על זה בתחנות הרדיו


כשכל זה לא קיים חוץ מהאתר אינטרנט

אז מה יש לדבר?
יש למחות נגד הגאווה הזאתיעברי אנכי

יש למחות כנגד התופעה (המוכרת)

שאנשים חושבים שצום בכלל מועיל במשהו..

אאכ ימצא שבאמת יש שמה צדקות ענקיתעברי אנכי

וזה לא נראה ככה

ואין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות

 

אני נגד

אני לא מכיר שום מקום שבו סתם ככה צום הועילעברי אנכי

אדרבה

אני מכיר שרבנים מוחים כנגד זה

 

 

אני מכיר עניין שצום שמגיע יחד עם תשובה ומעשים טובים, ותיקון המעשים והמידות

מגיע יחד עם חיזוק התורה והקדושה

 

אה. אבל לא. כאן ביוזמה שלנו יש קסם. "סוד גדול" לצום 3 ימים.

בושהץ

רק שבשושן זה היהחדשכאן
"וְאַל־תֹּאכְלוּ וְאַל־תִּשְׁתּוּ שְׁלֹשֶׁת יָמִים לַיְלָה וָיוֹם".
אני מכיר פסוקים מפורשים..חדשכאן
לָמָּה צַּמְנוּ וְלֹא רָאִיתָ עִנִּינוּ נַפְשֵׁנוּ וְלֹא תֵדָע הֵן בְּיוֹם צֹמְכֶם תִּמְצְאוּ־חֵפֶץ וְכָל־עַצְּבֵיכֶם תִּנְגֹּשׂוּ׃ ...
הֲכָזֶה יִהְיֶה צוֹם אֶבְחָרֵהוּ יוֹם עַנּוֹת אָדָם נַפְשׁוֹ הֲלָכֹף כְּאַגְמֹן רֹאשׁוֹ וְשַׂק וָאֵפֶר יַצִּיעַ הֲלָזֶה תִּקְרָא־צוֹם וְיוֹם רָצוֹן לַי-הוָה׃ הֲלוֹא זֶה צוֹם אֶבְחָרֵהוּ פַּתֵּחַ חַרְצֻבּוֹת רֶשַׁע הַתֵּר אֲגֻדּוֹת מוֹטָה וְשַׁלַּח רְצוּצִים חָפְשִׁים וְכָל־מוֹטָה תְּנַתֵּקוּ׃ הֲלוֹא פָרֹס לָרָעֵב לַחְמֶךָ וַעֲנִיִּים מְרוּדִים תָּבִיא בָיִת כִּי־תִרְאֶה עָרֹם וְכִסִּיתוֹ וּמִבְּשָׂרְךָ לֹא תִתְעַלָּם׃ (ישעיהו נ"ח, ג'-ז')
נופת צוף

(אבל גם אם מישהו אוהב את הרעיון זה לאו דווקא שעושה לו טוב.
יש אנשים מזוכיסטים שיקפצו עלזה וזה יתן להם אסמכתא.
ובכלל, זה לא נשמע בריא בכלל לגוף כמו שכתבתי לעיל. אז גם אם זה מחזק אותם זה לאו דווקא בריא ונכון להם.
ואם הם מושפעים/חלק מהעמותה אז מאד יהיה להם קל להיסחף אחרי זה.
בכלל דעתי היא,לא רק שאותי זה לא מחזק. אלא בגלל שזה לא משהו טבעי שצריך לנהוג כך אני חושבת שזה לא בריא 'ככלל' ומשהו שלא בריא ככלל רק במצב של פיקוח נפש/ הוראה מגדול דור ראוי לעשות כן)

ושוב. אם זה היה על יום אחד,לא הייתי כותבת אתזה

אני הייתי כותב גם על יום אחד גם אם זה לא פיקוח נפשעברי אנכי

כי זה לא הנקודה

זאת חוצפה נוראית

זאת גאווה

זה לחיות בסרט שלא לאכול אמור לעשות טוב

אגב, בואו נדבר שכל העניין הזה של לצום 3 ימים מוזכר בכתביעברי אנכי

הארי זל

ומדובר שם על 3 ימים ברצף שזה כמו צום של 40 ימים

 

לא מי שאוכל בלילה

לא מכיר שום סוד של 3 ימים לא רצופים.

זה סתם

סתם סתם סתם

מי אמר שהיוזמה מדהימה??עברי אנכי

זה משהו חיצוני שלא יועיל בכלל בלי שינוי המעשים.

בכלל

 

ואני חושב שזו גאווה נוראית לחשוב שזה תנועה לאיחוד עם ישראל, ולצאת בפרוייקט כזה שאמור לגרוף אנשים סתם ככה. כמו ששיעור א בישיבה פלונית לא יאתחדו ויגידו שהם התנועה לאחדות ישראל ויחליטו שדווקא צום זה הדבר שיציל את כולנו

 

כי זה לא.

 

נו באמת, כל שנה בימי השובבים יש את הדיונים האלה. האם לצום או לא. אין מי שאומר לאדם לצום בלי תיקון המעשים. כל התיקונים של האריזל לא שווים מבלי תשובה זה דברים פשוטים. וגם מי שכן אומר לצום זה רק למי שחוזר בתשובה.

 

היוזמה הזאת ממש לא יפה בעיני, והציבור לא צריך לצום.

יש דברים שכתובים בשו"ע מתי מתקנים על הציבור תענית, וגם אותם לא עושים כי היום הדור חלש.

זה פשוט גוואה נוראית בעיני. וזה ממש ממש לא דבר מועיל. לצום.

כל יוזמה שמטרתה לעשות טוב לעמ"י ומצרפת אליהלב אוהב

עוד ועוד אנשים

היא יוזמה מדהימה *בעיניי*

כמובן בתנאי שאין ביוזמה הזו משהו נגד ה' או נגד התורה חלילה. 

 

מחילה אבל מה שאתה אומר כרגע מרגיש לי כמו טרחנות.

תראה את הטוב שבזה. לא חייב לצום. אבל לפחות לראות את החיובי.

אנשים מתעוררים. זה דבר גדול. 

לא משנה אם בחרו לצום או לעשות תשובה או להרבה בחסד. 

האיך לא משנה.

העיקר שיש את הרצון. 

זאת יוזמה שמטרתה לעשות טוב לעמי?עברי אנכי

לעשות שיעורי תורה בכל הארץ זה כן

לצום? מה זה עוזר? זה לא שווה כלום. כלום כלום כלום.

 

זה חיצוני, זה טפל, זה לאכול מלח בלי הבשר.

זה לא שווה כלום

זה גאווה

זה לחשוב שהדברים האלה יצילו אותנו

האמת שגם יש שם מלא שיעורים..ברגוע
אבל מסכים שהרעיון של לצום 3 ימים נראה כמו גאווה. מתאים אולי לבודדים, ברגע שמפרסמים לכולם זה בעייתי. יש דברים יותר חשובים לתקן, וברגע שמתחילים מהסוף זה גאווה וגם הרבה פעמים גורם לבלבול ולקילקולים.
@לב אוהב
או! תודה רבהעברי אנכי

ותקרא

https://www.3days.life/home

תגיד לי אתה מקבל רושם שזה העיקר

הכותרות, הכל.

מה עם היוזמה שליאריק מהדרום
לקפוץ בחבל למען איחוד האומה?
זה רעיון מצויין. עדיף בהרבה. פחות ביטול תורהעברי אנכי


היוזמה שלי לעשות משתה שבעת ימיםנופת צוף
עודף שומן, מה אעשה?שפרינצא בוזגלו


אני חושבת שיש כאן מטרה אחרת גדולה, ניסוי קליני כלשהו.שפרינצא בוזגלו

עד כמה העם טיפש וילך שבי אחר שטויות מגובבות שמפרסמים.
כל מה שצריך זה אנשים שיודעים לדבר, דף נחיתה, המוווון כסף, וזהו.
אחרי שהם יוודאו שהעם מקשיב לכל שטות שאפשר למצוא לה תירוץ הלכתי= הם יפיצו את השטות הבאה.

<צ>

זה לא יוזמה שלהם הפעםחיות צבעונית
הם רק מצטרפים.
הלואי שיכלתי... יש לי בעיה של התייבשותמבקש אמונה

והלואי שהייתה לי את האמונה שזה באמת ישנה משהו אפאטי

לאן הכנסת את עצמך לב אוהב...ראשיתך
אני לא חשבתי לצום, אבל אחרי השרשור פה הבנתי שאני שייכת לזה
חח כן... סיקרן אותי מה תחשבי.. ומה הכוונה שייכת תסבירילב אוהב


צריכה לקחת חלק בזהראשיתך
יה יפה... הלוואי ואצליח גםלב אוהב


חח זה באשמתי עברי אנכי


"מיזם", כמה מטורללים משועממים שמחפשים צומי...פשוט אני..

לא צריך לרקוד לפי החליל של כל אחד המכנה עצמו "רב", אפילו אם הוא מגדל זקן לתפארת.

הרב שיינברגר צדיק גדולראשיתך
והוא מאחורי הרבנים המטורללים כלשונך.

מקווה שיש לך כמה זכויות לעמוד לפני הרב הזה אחרי שביזית אותו כך
אם הוא מאחורי אשרוב - זה אומר הכלפשוט אני..


רפואת הנשמהראשיתך
אני לא באמת מכיר אותם.. רק אחד מהםעברי אנכי

והאמת שאני לא מת עליו

 

אבל אני לא מכיר את השאר

זה לא מתאים לדורנוחסדי הים
הם אפילו לא אומרים למה. ופתחתי את הקובץונסי
לא, החלשת הגוף וביטול תורה ללא שום טעם וסיבהק"ש
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך