"הרבנים אוסרים, אבל גיליתי את פניה של 'ההלכה הנשית' שלנו"הָיוֹ הָיָה

טמטום. קווים לדמותו.

 

רווקות, נשואות, עלו להר הבית! - כיפה

ואין לה בושה לגלות את קלון בורותה ברבים.

 

"שמוציאות דברי תורה לדברי הבאי"...

אשרי האיש אשר לא הלך בעצת רשעים כמוךימח שם עראפת

מדבריך אני מבין שאתה מתנגד לדברי האשה הזו, וכמו כן לעליית נשים.

אכן דברים שאמרה זקוקים לחידוד ולא הכי מחודדים, כמו כן זה נושא מעט רגיש מכדי לפרסם כתבה בריש גלי.

אם זאת ניכר שעשתה מחקר, מעמיק ככל שיהיה, ואני בטוח שהוא יועיל רבות לנשים צדיקות.

אתה נשמע כמו צייד רפורמים שכל מקום שיש בו התבטאות שעלולה להתפרש אצלך כרפורמית צריך לתקוף.

אז מדבריה של האשה הזו היא אינה רפורמית, תרגע.

לגבי קלון" או בורות" אני חושב שדי ברור מיהו אותו הבור הלזה.

בברכת נבנה המקדש עליז במיוחד,

אני מאחל לך כל טוב צייד.

אני מאחלת לך בהצלחה בלימוד מעמיק יותר של תורתינו הקדושה.שפרינצא בוזגלו

כי למשל בת כמוני עם ידע הילכתי מינימאלי (ביחס לכל בחור ישיבה מתחיל) יודעת שאסור לנשים רווקות לעלות.
במיוחד לא עקב קישקושים של גיברת שמרגישה שמותר לה להקל על מ"ר, אהבלה...
ואני מצטטת: אני בעצמי השתתפתי בהתלהבות בפרסום דף הלכות בנושא, ואף ציטטתי את שלושת ימי ההגבלה שלפני מתן תורה בהר סיני. בהמשך התברר לנו שה' הורה למשה רבנו להמתין רק יומיים והוא הוסיף עוד יום מדעתו.
'בהמשך התברר לנו...' חחחח, זה רק מראה עד כמה הידע ההלכתי שלה מעוקב התפתחות...


תהליך ה'פסיקה' של הגיברת:
מתברר לה, היא חושבת, ומה יותר סביר...

או, דברי אמת ניכרים...!תות"ח!

ולא דברי הבל כמו שלך, @ימח שם עראפת...

כבר ידועה דעתך וידוע כמה שאתה לא בא מתוך אמונת חכמים, אלא אתה מתבטא בזלזול של כל תלמידי החכמים חוץ ממי שטוב לדעה הקיצונית שלך באותו עניין, רק חבל שפה אין אף רב בר דעת שתומך בדעתך, חבל מאוד, משתתף בצערך...

אתה יודע, עם הרבה אנשים (טוב, לא כזה הרבה, אבל התווכחתי...) על עלייה להר-הבית, שגם לגברים זה לא פשוט ואסור לעלות אלא אם כן אתה פוסק בכל העניינים כרב דב ליאור, והרבה פעמים הוכחתי אנשים על כך שהם מקשיבים לרבנים שמתירים רק בסוגייה זו, אך בשאר הסוגיות אינם סוברים כמותם, וזו צביעוּת לדעתי, שהרי מדובר בנושא שדנו בו גדולי עולם והוא שנוי במחלוקת, ורוב הרבנים פסקו להחמיר בעניין ולא לעלות, כולל הרב זצ"ל וכל רבני הרבנות הראשית לדורותיה, אך גם אם סוברים כרב דב ליאור, ולא ניכנס לגדר האם כל אחד יכול לפסוק לפיו להתיר ולעלות, יש חשש גדול של דיני "מורא מקדש" שצריך לנהוג בו ביראת כבוד, ויש מלא הלכות ודינים שאנשים עלולים לא לדעת אותם ולהקל ראש בעניין, והקלת ראש בעניין הזה חמורה מאוד, שכן מדובר באיסור כרת, ועוד שהשטח שלפי דעת המיקלים מותר להלך בו הוא מאוד קטן, והנה אתה בדיוק הקיצון המושלם, שלא רק שבטוח כ"כ בדעתו שמותר לגברים לעלות ולכל העם לעלות, שזה אני מבין ומקבל, שהרי יש על מי לסמוך, אתה גם אומר שלנשים אין בעיה בעוד שכל הרבנים אוסרים ומתעלם מכל הבעיות ההלכתיות שיכולות להיגרם מכך.

אז כבודו, כדאי שתתפוס את עצמך בידיים זריז ובמקום להיות כ"כ צר אופקים ולראות מצומצם, תתחיל להבין שההלכה והתורה קצת יותר רחבות מעיניך הצרות ואולי, רק אולי, יש דברים שאל לך להתערב בהם, יש אנשים קצת יותר גדולים ממך ומבינים יותר ממך.

כל סברותיך הן סברות הבל ורעות רוח ולא מבוססות ולא שוות כקליפת השום, אם אתה רוצה לשקם את השם שלך כדאי שתתחיל להיות קצת יותר מבוסס ומאוזן ולא לפלוט מהלב ומהבטן דברים חסרי טעם....

הא! אתה הבור הגדול שפגשתי בכל ימי חיי. בעצם פגשתי בורים יותרימח שם עראפת

בכל אופן שייגעץ צר אופקים ומצומצם,

ראה ערך עלייה להר הבית, ראה גבולות המותרים לעלייה בטומאת מת, ראה מסלול העלייה כיום, ראה ערך טומאה נדחית בציבור, וראה ערך לא פוסקים הלכה מן המתים והתורה נתנה לחיים.

כשתגמור חזור אליי.

פחחח, רואים את מה שאמרתי, מה שנקרא: "הבוּרות חוגגת"...תות"ח!

זורק מושגים לאוויר כאילו מבין בהם וחושב שהוא יותר גדול מכל הרבנים שאסרו...

אה, סליחה, לגבי נשים, כל הרבנים אסרו, ונראה לי הם למדו את הסוגיות יותר טוב ממך...

רק מה מצחיק...?

זה לא שלמדת את הסוגייה לעומק והגעת במוחך הקטן למסקנה המעוותת הזו, שהרי אין כאן אף טענה הלכתית אמיתית, רק ססמאות ומושגים מעולם ההלכה שעשית מהם סלט כרוב מאוד טעים, אבל הן לא טענות קבילות הלכתית....

השטויות שאתה כותב הן כ"כ גדולות, שאני אפילו לא אתייחס לשטויות שנכתבו פה...

אה, לשטות שכתבת בסוף לא יכולתי להתעלם אז אני אשיב לך בחצי משפט: אם לא פוסקים הלכה מן המתים, איך אתה מקיים את דברי השו"ע/הרמ"א שנפטרו כבר מן העולם ואיך אתה מקיים את דברי הרמב"ם ודברי כל הראשונים שנפטרו כבר מן העולם...?

טומאה נדחית בציבור, שטות שכזו כבר לא שמעתי המון זמן, ואני אפילו לא אשיב לך, כנאמר: "אל תען כסיל כאִולתו"...

כשתגמור לשמש תלמידי חכמים ולרכוש אמונת חכמים וכיבוד תלמידי חכמים באופן מינימלי תחזור אליי...

כשמגיעים למצב שלך לא עוזר כמה לומדים, הלימוד עצמו מעוות כשאין קצת ענווה למי שגדול ממך בתורה ויודע פסוק או שניים יותר ממך...

חמודי, לפני שאתה מתחיל ללעוג למשנה לך תבדוק, אפיקורוס!ימח שם עראפת


טוב, אני איתך סיימתי...תות"ח!

מקורות- אין כאן, דברי טעם- אין כאן, כבוד תלמידי חכמים וכיבוד רבנים- אין כאן...

שטויות- יש כאן, ואפילו הרבה, דברי בלע ורעות ריח שאין להם לא טעם ולא ריח של תורה- יש כאן, בזבוז זמן- יש כאן...

להתראות, אני הולך לישון ולפרוש מהפורומים, בהצלחה לך בחיים...

אכן, גם את לוקה בבורות.ימח שם עראפת

כפי שכתבתי אכן יש צורך לחדד את שאמרה, אם כי מה שאת אמרת מטופש אף יותר.

אין שום סיבה הלכתית שבגינה אסור לנשים רווקות לעלות, וכי רווקות לא נכחו במעמד הקהל???

פחחחח אתה אפילו לא יודע למה אסור להן לעלות...שפרינצא בוזגלו

אני אתן רמז: ע"ע תקנות הריב"ש

רמז: זה לא אומר לי כלום.ימח שם עראפת


ברור. זה הרי לא כתוב בתנ"ך...אריאל יוסף


כמה חמוד מצדךימח שם עראפת


אתה התחלת עם החוצפה שלך. אל תצפה ליחס אחר.אריאל יוסף


תודה חמוד, שמעתי אותך אתה יכול לחזור לנאום שטויותימח שם עראפת


אז כנראה שחסר לך ידע עולם תורני.שפרינצא בוזגלו

כי אתה יכול לטעון שמדובר בפסיקה (מה שלא נכון) או לטעון שמדובר בתקנה (מה שנכון)- אבל אם זה לא אומר לך כלום אז אתה חסר השכלה תורנית מינימאלית.
אפילו הטפשים ביותר יודעים שיש משהו בטענתו והם חולקים עליה בטענות מסוימיות, אבל כאלו שלא יודעים ע"כ- עדיין לא פגשתי, אאחל לעצמי 'תתחדשי'.

לסיכום, שפרינצא בוזגלו מבלבלת במוח לגבי תשובה של הריב"ש.ימח שם עראפת

על זאת רק נשאר לי לומר שכל עוד ידוע לי מדוע רבנים אוסרים עליית נשים ויודע אני מדוע מטופשת עמדה זו, היה שלום טועים

אני אשרוד את ההעלבה, אל תדאג.שפרינצא בוזגלו

בכלופן מהרבה דמגוגיה זולה לא ניתן לפסוק הלכה.
וטוב שכך, כי מי היה יודע מה היה קורה אם היית מתיימר להיות רב...

ברוך הנותן לשכווי בינה וכמו כן ברוך שלא עשני אישה.ימח שם עראפת


כי אם היית אישה היית עולה להר הבית באיסור...שפרינצא בוזגלו

עריכה: עם הדעות שלך לא ברור אם אתה נכנס גם למקומות האסורים בהר הבית, כך שגם בתור גבר אתה בחזקת חוטא.

כן, רק שאת שוכחת שהאיסור מומצאימח שם עראפת

הלכות טהרה לרווקות פשוטות יחסית

תלמד אותי <צ>שפרינצא בוזגלו

אני מתלבטת אם אתה חושב שהן פשוטות בגלל שאתה גבר או בגלל שאתה לא יודע אותן...

מכיוון שאני יודע אותן.ימח שם עראפת

את מעונינת לדעת?

נדמה לי שאין צורך שאגיד לך.

נכון, באמת אין צורך...תות"ח!

גם אם יביאו לך שו"ע לפרצוף אתה לא תודה, אז מה זה שווה...?

כשאין אמונת חכמים וחושבים רק מה שרוצים והחכמים הם רק "אסמכתא" בשביל הדעה הקיצונית ההזויה שלך, אז זה מה שקורה, מה לעשות...

מאחל לך בהצלחה במציאת רב אחד, חבל, תיהנה מכל רגע שאתה לא מחוייב...

או שבכל מקרה בחייך לא תהיה מחוייב...

נו, טוב, נקווה שתתבגר ותתפכח מתישהו...

סתום תפה כבר!ימח שם עראפת

טומאה הותרה בציבור: כלל הלכתי במקדש קובע, שכאשר רוב הציבור טמאים, מקריבים קרבנות שיש להם זמן קבוע.

 

הקרבת קרבן בטומאה נאמרה בקשר לקרבן שיש לו זמן קבוע, כגון, קרבן תמיד*, קרבן מוסף*, קרבן פסח* וכד'. גם קרבן יחיד שזמנו קבוע מביאים הכהנים בטומאה, כגון, פר כהן גדול של יום הכיפורים*, או מנחת חביתין* של כהן גדול. לעומת זאת, קרבן שאין לו זמן קבוע – אינו קרב בטומאה, ואפילו הוא קרבן ציבור, כגון, פר העלם דבר של ציבור*, ושעירי עבודה זרה*[1]. אמנם מצינו בדברי חכמים שנקטו בלשון - "טומאה הותרה בציבור", ומשתמע, לכאורה, שכל קרבן ציבור קרב בטומאה, אולם חכמים נקטו לשון זאת, משום שרבים מקרבנות הציבור יש להם זמן קבוע, ואילו רוב קרבנות היחיד אין להם זמן קבוע, ולכן אינם מובאים בטומאה[2].

 

מקור ההלכה בפסוקים ובעובדות: הדין שטומאה הותרה בציבור, מקורו בקרבן פסח, שנאמר: "ויעשו בני ישראל את הפסח במועדו"[3], ודרשו חכמים: "'במועדו' – ואפילו בטומאה"[4]. שכן, הלשון "במועדו" משמעה הוראה נחרצת, כלומר, יש להקריב קרבנות אלה דווקא בזמנם, ולא לבטלם כלל, ואפילו יהיו ישראל טמאים[5]. כך מצינו בקרבן תמיד: "תשמרו להקריב לי במועדו"[6], וכך דרשו לגבי שאר קרבנות ציבור, מהפסוק: "אלה תעשו לה' במועדיכם"[7]. ויש שלמדו דין זה מהפסוק האמור בקרבן פסח: "איש איש כי יהיה טמא לנפש... ועשה פסח לה', בחודש השני"[8], ומכאן שטמא מת יחיד נדחה לפסח שני, ודרשו: "איש נדחה לפסח שני [כלומר, איש יחיד] ואין ציבור נדחים לפסח שני, אלא עושים [את פסח הראשון] בטומאה"[9]. מעתה, שהציבור עושים את הפסח בזמנו, יש ללמוד לשאר הקרבנות בגזרה שווה. יש מן הראשונים שכתב, שדחיית הטומאה בציבור מפורשת במקרא, כמתואר בעניין פסח חזקיהו[10], שהקריבו בזמנו את הפסח, אף על פי שרבים היו טמאים. יש לפנינו 'מעשה רב', שמלך ישראל והעם מתכנסים במקדש בירושלים ומקריבים את הפסח בטומאה[11].

 

גמני יודעת לצטט מגוגל...שפרינצא בוזגלו

לפחות תטרח לטשטש עקיבות גוגליות למינהן, או שתשלח לינק ודי...

תות"ח!

יש ל@ימח שם עראפת מזל שלא נבנה היום בית המקדש, אחרת היה עובר על כמה איסורים....

אה, סליחה, בכל מקרה הוא עובר עליהם, לא נורא, לא היה קורה כלום...

זה מאתר מכון המקדשימח שם עראפת


הנה, אם אתה רוצה כ"כ שנתייחס לשטויות שלך....תות"ח!

עברתי על כל מה שכתוב פה, שלא חידש לי הרבה, ולא ראיתי אף מקור לטענה שלך...

רוצה להאיר את עיניי...?

רק תסביר לי מה הקשר בין קרבנות לבין עלית נשים?שפרינצא בוזגלו

נראה כי המושג תקף לקרבנות ולא לעליה עצמה.
וקרבן ניתן להקריב כיום ע"י גברים בשטח הר הבית, כי נשים לא מביאות קרבן ציבור בפני עצמן אלא כלל ישראל.

@ת"חים שהם לא @ימח שם עראפת

לא קשור, הוא פשוט תקף את המושג והתעצבנתיימח שם עראפת


לא, אדוני, יש לך טעות...תות"ח!

לא תקפתי את המושג, אני מכיר אותו עוד לפני שנולדת, פשוט ציטטת מושג שלא קשור לטענתך והבאת אותו בתור סיוע לדבריך...

כמו שאמרתי, מצטט סיסמאות באוויר אבל לא באמת יודע הלכה מהי.

נו, שיהיה לבריאות, אולי תקנח גם באיזה וורט נאה...?

הו! לסיכום אתה מכחיש שאין לך מושג בנושא ואתה סתם אומר שאסורימח שם עראפת


תבהיר לי מה ההיקש בין קרבנות ציבור לעלית נשים?שפרינצא בוזגלו

אני בתור בת רואה כאן כשל היסקי בתהליך ה'פסיקה' שלך...
 

הסברתי, אותו האיש ליגלג על המושג והתעצבנתי.ימח שם עראפת

בכל אופן הרי מאמר על תקנת הריב"ש המדוברת שלא היתה ולא נבראה

טבילת רווקות - האם יש תקנה האוסרת זאת? - התורה והמקדש

ולחשוב שרב שעד עכשיו לא שמעתי את שמו...תות"ח!

יכתת רגלו בין כל גדולי הרבנים שאוסרים, זו בושה וחרפה...

כבר כתבתי פה פעם אחת, או יותר, שאחת מהסיבות שמוזכרות בגמרא שנחרב הבית, "על שהשוו קטן עם גדול", בושה וחרפה...

נו, כמו שאמרתי, לוקח רב מפה, לוקח רב משם, העיקר שיתמוך בדעתך הקלוקלת...

נו נו, על זאת יאמר לך לעזאזל אפיקורוס, תמסור ד"ש לשעיר שלי.ימח שם עראפת


בעייתך שאינך מעורה בעיניני הר הבית ואינך מכיר את הגדולים שםימח שם עראפת


פחחח...תות"ח!

טיפש שבטיפשים...!!

להגיד שיש לרב הזה קצת הבנה בהלכה לעומת שאר גדולי הדור שפסקו אחרת זו בדיחה...!

זה שהוא עשה תחקיר על הנושא וקרא באינטרנט ואפילו כתב מאמרים בנושא, לא אומר שהוא מספיק גדול להתערב ולהכריע כנגד כל גדולי התורה שאמרו ההיפך ממנו...!

אתה יודע, לא אכפת לי שתגיע לדעות עקומות, אבל מקווה שלא תהרוס לכולם ובגללך תתעכב הגאולה ח"ו...

אני חושבת שיש בדברי הנ"ל בעיה קטנה...שפרינצא בוזגלו

אם הריב"ש לא היה מתקן תקנה לא היה צריך לצאת כרוז שאומר שהוא לא הוציא תקנה...
לא?
 

אל תחפשי הגיון בדבריו...תות"ח!

אמרתי לך, אותו לא מעניין גם שו"ע מפורש, העיקר רבנים שיסתדרו לפיו שהוא מצא באינטרנט, וזהו, לא צריך יותר מזה.

אגב, @ימח שם עראפת, איך היה בפסח בזום עם סבתא וסבא...?

הבעיה שהוא לא תיקן.ימח שם עראפת

בכך שאתה חולק על הרב הלל אתה חולק גם על הבן איש חי תות"ח, אז הזהר בדבריך.

לא ראיתי שהבן איש חי כותב ככה...תות"ח!

ובכל מקרה, לא משנה מה הבן איש חי כותב, תקנת הריב"ש בעינה עומדת...

או שעשית "הוקוס פוקוס" והעלמת אותה...?

אולי גם תשלוף שפן מכובע...?

זה יכול להיות נחמד...

טמבל קרא היטב את המאמר של הרב הללימח שם עראפת


מי זה הרב הלל?שפרינצא בוזגלו


הוא בר פלוגתא לריב"ש? הוא בר פלוגתא לרב ליאור?

הרב שכתב את המאמרימח שם עראפת


כן? את זה לא הבנתי עד עכשיו ?<צ>שפרינצא בוזגלו

מיהו? רקע, משרה וכו'...

לא...תות"ח!

ידוע שאם מאמר נכתב באינטרנט הוא יותר גדול ממאמר שנכתב בספר, כמובן...

הוא לא בר ולא פלוגתא הוא תלמיד חכם רציני מאדימח שם עראפת


פחחח....תות"ח!

ערב רב, זה מה שהוא...

חושב שהוא יכול לחלוק על גדולי הדור...

מי הוא בכלל....?!

בושה וחרפה...

למה מי אתה מטומטם שתחלוק עליו? הא?ימח שם עראפת

תישרף באש הגיהנום אפיקורס!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אני לא חולק עליו אישית...תות"ח!

יש כבר גדולי דור שעושים את זה בשבילי מצויין...

יפה מאד, אך לי יש סיבה הלכתית פשוטה בעוש שהוא סתם תוקףימח שם עראפת

רב שאינו מכיר בכלל שאגב קיבל הסמכה לרבנות עיר

הרסת לעצמך את כל המהלך...שפרינצא בוזגלו

אם הוא לא בר פלוגתא אפילו לא לרב ליאור אין לו שום קול וקלוחומר שלא סמכות לפסוק בעניין...

הא!ימח שם עראפת

התורה נלמדת מפי כל אדם וכל אדם יכול להחליט מי הם רבותיו, ורבותיו של הרב הלל אינם סוברים כמו הרב עובדיה לצערכם, או כמו הרב דב ליאור

כן? אם כך, מי הם רבותיו...?תות"ח!


לא הבנתי, מופיע שם הרב ליאור והרב יעקב אריאל?אוא"ראחרונה


קרא את הפסקה הזוימח שם עראפת

ובאמת, הבנת הבאר היטב הנזכרת – כאילו יש "איסור" על רווקות לטבול, אינה יכולה להילמד מתשובת הריב"ש; וגם לא מהבית יוסף המצטט את הריב"ש. וכבר העיר בעל הבן איש חי בשו"ת רב פעלים (חלק ד יורה דעה סימן טז), שכפי הנראה, הבאר היטב לא ראה את תשובת הריב"ש עצמה, אלא רק את דברי הבית יוסף, ועל כן הוא טעה בהבנת הדברים.

אוי, תסתכל כמה שורות קודם...תות"ח!

רק כדי להבין את גודל חוצפתו, בבחינת "ערב רב":

"ממילא יש לנו ללמוד, שהריב"ש לא תקן שום תקנה אלא רק ביאר את העדר תקנת החכמים בעניין. זאת, שלא כמו שמופיע בכמה מספרי פוסקי זמננו (ראה לדוגמא בשו"ת יביע אומר חלק א סימן ל אות טו, ובשו"ת משנה הלכות חלק יב סימן צה)."

אתה מבין...?

כבוד תורתו הקדוש הבין ההיפך מספרי פוסקי זמנינו שהוא, כמובן, הגיע לרמתם ועקף את רמת בקיאותם בכל הש"ס, ופסק ההיפך מהם...

באיזו זכות הוא פוסק כנגד הרב עובדיה...?!

וזה לא הפשע היחיד שהוא עשה, זו רק דוגמה קטנה...

אז לפני שאתה מקשיב לכל איזה מאמר שקראת באינטרנט, תחשוב קצת, אולי זה לא כמו שהבנת ברוב קטנותך...

איזה פשע!!!!!!!!!!!!!!!ימח שם עראפת

וכי הוא היחיד שחולק על הפוסק הספרדי הרב עובדיה יוסף???????????????

פחחח....תות"ח!

פשע שלו ושלך, יא עבריין...!

לחשוב שהוא שווה לרב עובדיה...

טוב, עכשיו הבנתי סופית שאין איתך סיג ושיח...

אתה ממציא תקנות!ימח שם עראפת


אמרתי מילה עכשיו על תקנה...?תות"ח!

ואם כוונתך לתקנת ריב"ש, זו אינה תקנה מומצאת...

אבל בסדר, תקבור את פניך באדמה כמו בת יענה...

הוכחתי לך מעל לכל ספק שהריב"ש לא תיקן תקנה, חתיכת מנוולימח שם עראפת


אתה לא דן מי צודק אלא מי יותר טמבל ואתה המנצח.ימח שם עראפת

מי שביזה פה תלמידי חכמים ללא הרף וללא סיבה הוא אתה.

הנה, אם אתה כ"כ טיפש ועוצם עיניים...תות"ח!

לא הבנתי איך בדיוק הוכחתי שריב"ש לא תיקן אף תקנה, אבל תהיה בריא, הנה המקום שבו ריב"ש אמר את זה:

(שו"ת ריב"ש סימן תכה)

לא, אני לא עומד להמשיך בויכוח הזה, בהצלחה בעצימת עיניים...

שום תקנה. עיין בתשובה לשאלה הזו ותבין.ימח שם עראפת

חתיכת חוצפן שאפילו את תשובת הריב"ש לא הבנת

וואי, אתה כמו ילד קטן...תות"ח!

הנה, אראה לך בעיניים, שלא תתכחש...

"כתב הריב"ש שנשאל אם איסור נדה נוהג גם בפנויה

והשיב שדבר פשוט הוא שנוהג בה

והאריך בדבר וכתב שהטעם שלא תקנו טבילה לפנויה

כדי שלא יבואו לידי מכשול, בהסתלק ממנה איסור נדה החמור.

כעולה מן ההפניה הקצרה הזו אל תשובתו המנומקת והארוכה של הריב"ש, נושא אי-הטבילה של הרווקות הפך להיות להוראה מחייבת שעניינה בשמירה ובהקפדה על טהרת המחנה ועל צניעותן של בנות ישראל."

מקווה כסגולה ללידה- רווקות | שאל את הרב

בוא חמוד ואסביר לך.ימח שם עראפת

לא רצה כל כך הריב"ש שנשים יטבלו מכיוון שנדה זה כרת, וזה מפחיד, אבל מרגע שיטבלו עלולה לגבור הזנות בבנות ישראל, חתיכת חמור קשה עורף ורך שכל!!!!!!!!!!!

אה, אז מדוע שאתה תבטל תקנה...?תות"ח!

גם אם נראה לאותו רב שהטעם לא כך, הוא לא יכול לבטל תקנה...

אז במקום לצעוק להתלהם כמו קוף מגודל, תבין שאין לו סמכות הלכתית לעשות את זה, חוץ מזה שכך לא הבינו גדולי ישראל...

הוא לא תיקן!ימח שם עראפת

במה שציטטת כבר כתוב שהריב"ש לא תיקן איסור כזה!!!!!!!!!!!!

טוב, את זה עדיין לא ראיתי...תות"ח!

להתכחש למשהו שכתוב לך מול העיניים ולכתוב שכתוב בדיוק ההיפך, יפה, התעלית על עצמך, לא מובן מאליו...

טמבל, תקרא!!!!!!!!!!!ימח שם עראפת

כתוב במפורש במה שציטטת שהריב"ש מסביר למה אין תקנה!!!!!!!!!

קבל:שפרינצא בוזגלו

אני דחיתי בטיעון לוגי למה הרב הילל טועה, בא נראה אותך עכשיו...
טבילת פנויות להר הבית.pdf

חוץ מזה שהריב"ש מסביר במה שציטטת למה אין איסור טבילהימח שם עראפת


וואי, אתה באמת קשה הבנה...תות"ח!

זהו, זה מעבר ליכולתי...

להתראות לך, בהצלחה בהמשך הדרך...

תישרף חתיכת אפיקורס מבזה תלמידי חכמים שאין לו חלק בעולם הבא!ימח שם עראפת


מעט הבנת הנקרא טמבלימח שם עראפת


אני בדיוק מחפת את שו"ת הריב"ש...שפרינצא בוזגלו

להנגיש לו...

ביזיתי תלמידי חכמים...?תות"ח!

לא ביזיתי אף תלמיד חכם, בניגוד אליך שבשם אחד מגדולי הדור שאף אחד לא מכיר ומצאת איזה מאמר שלו באינטרנט, פשעת כנגד כל גדולי ישראל...

בושה וחרפה, אין יותר לאן להדרדר...

כן, חוץ מאת הרב הלל שלא הפסקת להכפיש בלא סיבהימח שם עראפת


אין אף סיבה.תות"ח!

ממש, סתם התחלתי לצעוק עליו.

אם קצת תפעיל את השכל הקטן שלך תנסה להבין למה אמרתי את מה שאמרתי על "הרב" הלל.

ומדוע הגעת למסקנה מעוותת זו...?תות"ח!

המושג שהבאת לא מוכיח כלום לדעתך, בעוד אתה הבאת אותו כסיוע לדבריך....

מסקנה= אתה חרטטן שמצטט מקורות בלי לדעת מה משמעותם באמת...

אני אקנח!שפרינצא בוזגלו

יש העדפה כלשהי?
כי יש לי גישה כמעט בלתי מוגבלת לכל גוגל...

הסבר פירוט ונימוקימח שם עראפת


יאללה, תני לנו ברב זצ"ל...🤩!!תות"ח!

משהו מעולת ראיה על אחת מברכות הקשורות לירושלים/מלכות דוד, או אם בא לך איזה עין אי"ה טוב...

התורה נתנה לבני אדםימח שם עראפת


יאללה, נחפש לך...שפרינצא בוזגלו


אני מחכה בסבלנות...😉תות"ח!


להדביק מוויקיטקסט כמו @ימח שם עראפת?שפרינצא בוזגלו

כי אני לעומתו מפחדת לפרש לא נכון דברים שאני לא מבינה עד הסוף...

להגנתי יאמר שמילה לא העתקתי מויקיטקסט, אלא מאתר סנוניתימח שם עראפת


צודק, יישר כוח על תיקון הטעות...תות"ח!

סליחה שזלזלנו בך וחשבנו שהעתקת מאתר ויקיטסט, בעוד שבכלל העתקת מאתר סנונית, באמת, טעות חמורה שלנו, לא יחזור שנית בלנ"ד, אנחנו מאוד מצטערים ומקווים שלא נפגעת עמוקות...

טוייב, היה שלום אפיקורוס, לא אתגעגע.ימח שם עראפת


כותבים אפיקורס, אבל נו, שוין...תות"ח!

שגיאות כתיב זו הבעיה הקטנה שלך, יש בעיות שורשיות הרבה יותר עמוקות ונוראיות...

כן, כן, לא ביקשתי שתתחילי לפרש...תות"ח!

אשרייך על היראת שמים...!

ככה צריך להיות...!!

(אגב, בישיבה שלמדתי בה הייתי חברותא עם מישהו שהוא נכד של אחד מגדולי הדור, והוא אמר לי משפט כזה: "אני מפחד מכתבי הרב זצ"ל", או משהו כזה, דהיינו שאפילו הוא בא בחרדת קודש כשהוא ניגש לרב זצ"ל, אם הוא ניגש בכלל, וכשזה קורה זה עם פירוש של הרב אבינר או הרב צפניה דרורי...)

זהו, זה מאד מפחיד אותי...שפרינצא בוזגלו

כי קל להגיע למקומות של רוחניקיות זולה...
אז אצטט:

 

ואל תביאנו לא לידי חטא, ולא לידי עברה ועון.

שלש בחינות בשמירת האדם ממכשול. יש מכשול, שבא מפני חסרון מוסרי בטבע הנפש ותכונת המדות, הנוטות לאיזה כיעור וקלקול, שזהו הענין של חטא, שהוא מצין תכן של חסרון. ויש שהאדם איננו כ"כ בעל חסרון בטבע מדותיו, אבל לא נקלטה יפה בנפשו חובת השמירה של חק ומשפט כתוב, של שמירת התורה והמצוה, שהעברינות בעצמה, אע"פ שאין בה מצד עצמה פחיתות מדה טבעית, היא הקלקול היותר גדול במהלך חיי האדם. תכונת העברינות הזאת, שלעבור על דין ומשפט שבתורה הוא ענין אפשרי לה, זהו בכלל עבירה. ויש שהאדם איננו עבריני בטבעו, ולא נקל הוא בעיניו לעבור על חק ודין תורה, אבל יש בו לפעמים איזו נטיה מיוחדת לאחת מהתאוות, שאין פחיתות המדות כ"כ ניכרת בהן, אבל העיוות ביחש לקדושת התורה הוא גדול עי"ז, וזהו בכלל עון. כדי להנצל משלשת הפגמים הללו, פגם התכונה הנפשית, ופגם חלישות הקשר עם החוק, ופגם הנטיה המיוחדת לעיוות דרך הישרה באיזה פרט מיוחד, הננו מבקשים ואל תביאנו לא לידי חטא, על הראשונה, ולא לידי עבירה, על השניה, ועון, על השלישית.

@ימח שם עראפת, מוקדש לך...

מרגש עד דמעותימח שם עראפת


שכוייח...!!תות"ח!

תודה על זה...

לא, האפשרות השנייה...תות"ח!

מבחינתי הוא לא מייצג אף פלך מהעם הגברי (ציבור...? עם...? טוב, פשוט מהמין הגברי....), פשוט איזה קיצוני הזוי שנמצא בתוך ריבוע מחשבתי ולא יכול לצאת ממנו, נראה לי פשוט חבל לבזבז את הזמן ולהתווכח איתו, לא יצא מזה כלום...אלא אם כן את נהנית, ואז לכי על כל הקופה...

חמודי חמודי חמודי, אדם שלא מכיר את המושג טומאה נדחית בציבור,ימח שם עראפת

אינו ראוי אפילו להגיב לנו, לך תבדוק כבר חתיכת טמבל

אני קצת יותר גדול ממך, יא פצפון, אז דבר בכבוד....תות"ח!

אני מכיר את המושג "טומאה נדחית בציבור" קצת יותר טוב ממך, אל תתפאר...

אתה יודע, זו לא חוכמה גדולה לצטט ססמאות ומושגים, החוכמה היותר גדולה היא גם לדעת מה הם אומרים באמת הלכתית ומה משמעותם, רק נראה לי שעל השלב הזה פסחת, נשארת בשלב של הקיבעון המחשבתי המטומטם שלך, בהצלחה לך בקופסה...!!

עד כה חוץ מלומר שזה הדבר המטומטם ביותר ששמעת,ימח שם עראפת

לא ממש אמרת שאתה יודע מה הוא זה.

ועד כה אני נותן אסמכתות הלכתיות בעוד שניכם מבלבלים בשכל.

אסמכתות הלכתיותתות"ח!

ממש...

האסמכתות העלובות שאתה מצטט כקלישאות שוות כקליפת השום ולא הסברת כלל איך זה עוזר לטענה שלך, רק ציטטת את זה כקלישאה, וכשראית שאין לך מנוס אז טרחת והבאת לנו קישור מגוגל, ממש חוכמה...

לך לספר, תשקע, תעיין, וכשתקום מן הספר תראה אם יש איזה דבר שתוכל לתקן מהעיוותים שלך...

הו! חמוד מאד.ימח שם עראפת

ובכן כל בני ישראל מצווים להשתתף במעמד ההקהל, כולל רווקות.

י וַיְצַו מֹשֶׁה, אוֹתָם לֵאמֹר:  מִקֵּץ שֶׁבַע שָׁנִים, בְּמֹעֵד שְׁנַת הַשְּׁמִטָּה--בְּחַג הַסֻּכּוֹת.  יא בְּבוֹא כָל-יִשְׂרָאֵל, לֵרָאוֹת אֶת-פְּנֵי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, בַּמָּקוֹם, אֲשֶׁר יִבְחָר:  תִּקְרָא אֶת-הַתּוֹרָה הַזֹּאת, נֶגֶד כָּל-יִשְׂרָאֵל--בְּאָזְנֵיהֶם.  יב הַקְהֵל אֶת-הָעָם, הָאֲנָשִׁים וְהַנָּשִׁים וְהַטַּף, וְגֵרְךָ, אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ--לְמַעַן יִשְׁמְעוּ וּלְמַעַן יִלְמְדוּ, וְיָרְאוּ אֶת-יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם, וְשָׁמְרוּ לַעֲשׂוֹת, אֶת-כָּל-דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת.  יג וּבְנֵיהֶם אֲשֶׁר לֹא-יָדְעוּ, יִשְׁמְעוּ וְלָמְדוּ--לְיִרְאָה, אֶת-יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם:  כָּל-הַיָּמִים, אֲשֶׁר אַתֶּם חַיִּים עַל-הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר אַתֶּם עֹבְרִים אֶת-הַיַּרְדֵּן שָׁמָּה, לְרִשְׁתָּהּ.  {פ}

ובכן, כמו שהיו מצוות הנשים להשתתף, ללא ספק מותרת העלייה לנשים, מלבד כך קיים גם קרבן יולדת חטאת ונדבה.

לסיכום הרי לכם אסמכתא.

לא יודע איך הגעת למסקנה זו...תות"ח!

אבל אני אשתף אותך במסקנה שהגעתי אליה ברגעים אלו לבדי ללא עזרה, בלי לקבול על דברי גדולים ממני- פוסק אתה לא.

ברור שנשים עלו (לתשומת ליבך- עלו בלש' עבר)שפרינצא בוזגלו

לפני תקנת הריב"ש היה מותר לכולן לעלות (מסייגת- לא שזה היה כ"כ קל).

כתבי בבקשה את לשון תקנת הריב"שימח שם עראפת


הובא כאן מכתב רשמי שלו, בחתימתו.הָיוֹ הָיָה


אמת.ימח שם עראפת

שלחתי גם שם

אני מאד מקווה שלא היית כאן כל הזמן וצפיתימח שם עראפת


כי אני כועס שהוא לא התערב כשהשייגעץ תקף את הרב הללימח שם עראפת


זה מה שקורה כש"החוויה הרוחנית" מקבלת עדיפות על הלכהחושבת בקופסא

אנשים שכיף להם להיות באורות ו"זו היהדות האמיתית" מבחינתם יעשו כל מה שהם יכולים לצבור עוד ועוד חוויות כאלה ולעזאזל עם האיסורים וההגבלות.

ברוך ה' שיש מישהי שמעונינת שלנשים העלייה להר תהיה קלה,ימח שם עראפת

עדיף בהרבה מאשר לשבת רגל על רגל ולפסוק שהיא מבלבלת במוח, כמו שם הניק שלך, אתה חושבת בתוך הקופסא, בתוך קופסה של תכשיטים, היא חושבת מעט מחוץ לקופסה, צריך לכוון אותה, אך בהחלט לא ללעוג לה כמוך!

כתבתי את זה כבר פעם, ומפתיע כמה זה ממשיך להיות נכוןחושבת בקופסא

כשלמישהו אין טענות בוויכוח מולי הוא עובר למשחקי מילים לועגים לשם הניק שלי.

רק שבדרך כלל זה קורה אחרי לפחות תגובה אחת או שתיים כשנגמרות להם הטענות הדלילות שהיו, כאן מהרגע הראשון התחלת בזה, זה שיא חדש!

 

וגם אתה לוקה בדיוק באותה בעיה כמוה, לא חשוב מה האיסורים, ההגבלות או המכשולים ההלכתיים- מסמנים את המטרה הקדושה משום תחושת האורות והכיף ושוברים את כל החוקים כדי להגיע אליה.

לשם יחוד קודשא בריך הואימח שם עראפת

אכן אשה צדיקה שטועה, אך כוונתה לטובה שנשים יעלו להר הבית בטהרה,

עדיפה על פני נשים שמעדיפות לאסור.

כפי שכתבתי היא אכן צריכה שיכוונו אותה אך דבריה נמצאים  בכיוון טוב.

אכן דבריה מעט תמוהים, אם זאת היא מן הבודדות העוסקות בכך.

על כן לא מצאתי סיבה או טעם ללעוג לה, כי אם להרימה גבוה אל ההלכה.

 

בברכת נבנה המקדש עליז במיוחד אני  מאחל לך לצאת כמוה  מן הקופסא.

ולך אני מאחלת לצאת מהארון...שפרינצא בוזגלו


על זאת אענה בשלושה מילים: כל ערבי מחבלימח שם עראפת


מדהים, אפילו אחרי שהסבתי את תשומת ליבך אתה עדיין ממשיךחושבת בקופסא

איך אישה שטועה יכולה להיות צדיקה?

אתה עדיין ממשיך להדגים את מה שאני אומרת, מטרת הכיף הרוחני עולה על ההלכה, והמדד היחיד ללגיטימיות שלך לדעה של אנשים (אפילו שאתה מודה שהם טועים) הוא קידום המטרה הזאת.

סליחה, אבל אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטאימח שם עראפת
האם דוד המלך היה רשע???
מחילה אבל את טיפשה
לחלוטין. אנשים עובדים את "קרבת ה'" במקום את ה'.הָיוֹ הָיָה

בעצם, המדד האמיתי עבור כל אחד, אם הוא עובד את ה' כי ה' אמר או שהוא עובד את ה' כי זה מעניק לו אקסטזה - היא בנקודות המבחן האלו. כשהקב"ה אוסר את העבודה המיוחלת...

הא! שייגעץ! הקב"ה ציווה על העבודה המיוחדת הזו,ימח שם עראפת

ואנשים כמוך אוסרים!

בבחינת אשרי האיש אשר לא הלך בעצת רשעים כמוך!

 

בברכת נבנה המקדש שיהיה לך יום טוב ושתקבל התעוררות רוחנית.

ציווה על העבודה המיוחדתשפרינצא בוזגלו

אסר טבילת פנויות
ורק הטיפשים לא מצליחים להסיק:
מזה נובע שפנויות מבטלות מצוות עשה בכדי לא לעבור על לא תעשה.

אם ילדה מחצפת כמוך אין לי מה לדברימח שם עראפת
עד כה חשבתי שהיית רצינית, קראי היטב את המאמר של הרב הלל ואחר כך את דברי הרמב"ם לגבי תקנות חדשות וגלי שאם אין הסכמה בכללם של כל הרבנים אין התקנה יכולה לאסור או להתיר משהו.
עצוב מה שקרה לגברת הזאת...ק"ש
עבר עריכה על ידי ק"ש בתאריך י' באב תשפ"א 14:51
שנים היתה רבנית חשובה ומדריכת כלות מומלצת. לפני כחמש עשרה שנה, התחילה להוביל מהלך של פריצת גדרות (לא רק בנושא הר הבית, גם בנושאים של קדושת הבית הפרטי) - תמיד עם העקרון המגוחך הזה, של "הרבנים סתם החמירו, על ההלכה שד' נתן".
למה השרשור עדיין לא ננעל?א-מ-ת

היו פה המון קללות אישיות וביזוי תלמידי חכמים...

אכן. כפי שם הניק שלך, אמת.ימח שם עראפת
מסיבה פשוטההָיוֹ הָיָה

יש כאן ניק אחד שמבזה תלמידי חכמים, אבל הוא כך כך מגוחך בעיני כולם, שלא באמת רואים כאן ביזיון..

כצפצוף הזרזיר.

אכן, אם כי האדם שפתח את השרשור בחר לפותחו במלה טמטום"ימח שם עראפת
להגיד על טמטום שהוא טמטום זו לא העלבה- זו עובדה.שפרינצא בוזגלו


וואו איך קוראים ליצר הזה לענות לכל תגובה שטותיתא-מ-ת

או לכל התגרות של ילד קטן?  פליייז תעצרו את זה כאן..

נערך עקב תשומת ליבי לפרט מענייןימח שם עראפת
אם כך, שפרינצא הריני מודיע בזאת חגיגית כי את מ-ט-ו-מ-ט-מ-ת!ימח שם עראפת
אני כמובן רק מציין עובדה ללא כל כוונת העלבהימח שם עראפת
עלון בית המקדש - עלון בפורמט דיגיטלינ א

עלון בית המקדש הוא עלון דיגיטלי המפרסם בחינם דברים הקשורים לבית המקדש ולהר הבית

לפרטים נוספים, שלחו מייל: alonbethamikdash@gmail.com

 

כל העלונים שיצאו עד עתה:

עלון בית המקדש 1 20251211044335.pdf

עלון בית המקדש 2 20251211044552.pdf

עלון בית המקדש 3 20251211044644.pdf

עלון בית המקדש 4 20251211044720.pdf

עלון בית המקדש 5 20251211044831.pdf

עלון בית המקדש 6 20251211044903.pdf

עלון בית המקדש 7 20251211044941.pdf

עלון בית המקדש 8 20251211045147.pdf

עלון בית המקדש 9 20251211045236.pdf

עלון בית המקדש 10 20251211045324.pdf

מי שמעוניין/ת לקבל את העלונים במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: alonbethamikdash@gmail.com

מיזם נעים למקדש - AI. מה דעתכם על זה?נ א
תמונה 1נ א
תמונה 2נ א
תמונה 3נ א
כמעט תאונהזיויק
מיזם נעים למקדש הוא מיזם להקמת מערכת תחבורה אל הרנ א
עבר עריכה על ידי נ א בתאריך י"ח בכסלו תשפ"ו 22:59

אל הר הבית בשלושת הרגלים 🚍🚆

לא יודעת אם הוא עוד מסתובב כאןקפיץ

אבל 

@צחקן 
לא רצית פעם תמונה בדיוק כזאת?

תכתבו מה דעתכם על התמונות... אהבתם?נ א
תמונה 4נ א

תמונה 5נ א

תמונה 6נ א

התמונות לא עובדות לי בכלל.צחקן
אוכל לשלוח לך את התמונות במיילנ א
כתוב לזה פסוק:קעלעברימבאר
"כי נעים נאווה תהילה"
יפה! 👍נ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונות במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: naimlamikdash@gmail.com

למה אין בימנו משמר המקדש?ירחמיאל

זו הלכה מפורשת שנוהגת גם כשאין בית המקדש בנוי.

 

למה לא עושים?

 

זה לא כל כך קשה, צריך שיהיה מספיק אנשים שבעניין להקדיש בישביל הקב"ה כמה שעות בשבוע בשביל זה ולעשות משמרות

האם היה אפשר לנסך מים בבמות בשעת היתר במות?קעלעברימבאר

איך דוד ניסך מים?

מה המקור שלך שגוד ניסך מים?שלג דאשתקד
הגשש החיוור שם שם🎶קעלעברימבאר
סתם, כתוב במפורש בפסוק שדוד התאווה למים מבור בית לחם, והביאו לו הגיבורים מים והוא ניסך אותם לה'. כמובן אפשר לתרץ שזה היה בסוכות והוא הביא את זה למשכן בגבעון שהכהנים ינסכו, אבל זה דחוק
שתהיה לי בריאשלג דאשתקד
אין הכוונה שם למצוות ניסוך המים, גם לפי הפשט של הפסוק (מי *ישקני* מים מבור בית לחם) והן לפי האגדה המסובכת בבא קמא דף ס
הנה הפסוק:קעלעברימבאר
ויבקעו שלשת הגיבורים במחנה פלשתים וישאבו מים מבאר בית לחם אשר בשער וישאו ויבאו אל דוד ולא אבה לשתותם ויסך אתם לה'


לפי הפשט דוד אמר לעצמו בקול רם שמתחשק לו לשתות מהמים מהבור אבל לא התכוון שמישהו יביא לו. הגיבורים שמעו זאת ולקחו ברצינות את זה והביאו לו. הוא לא אבה לשתותם כי הוא לא ישתה מים שנלקחו תוך כדי סיכון חיים , ולכן הוא ניסך אותם לה'


נכון נשמהשלג דאשתקד

אבל אין סיבה לחשוב שהכוונה למצוות ניסוך המים בחג הסוכות.

הוא הקריב את התשוקות שלו לה', אתה יכול למצוא לזה הרבה הדים, גם ביהדות ואפילו בתקופות שהפולחן היה מאוד מוגדר!

לא בסוכות. אבל משמע שבהיתר במותקעלעברימבאר

אפשר לנסך מים בנדבה בכל ימות השנה בבמות. או שזו הוראת שעה של נביא

עיינתי וראיתי שיש עוד פסוקקעלעברימבאר

על ניסוך מים בבמות:

 

ויקבצו המצפתה וישאבו מים וישפכו לפני ה' ויצומו ביום ההוא ויאמרו שם חטאנו לה' וישפט שמואל את בני ישראל במצפה.

 

למרות ששם אפשר לפרש כמנהג שפיכת מים כסמל לתפילה וצום, ולא לניסוך על מזבח. בניגוד לדוד ששם כתוב ויסך

אם אתה מדבר על תופעהשלג דאשתקד
של ניסוך מים לה', אז כל המקורות שלך אחלה מקורות וזה לא קשור להיתר במות. זה קשור חזה שבא לי לפתוח את הברז בבית לכבוד ה' יתברך.


אם כוונתך למצוות ניסוך המים, אז אצל שמואח זה במצפה, בעוד אין שום מקור או סיבה לחשוב שמזבח ה' היה אי פעם במצפה...

לנסך מים לה' נשמע כמו ניסוך על המזבח. לפחותקעלעברימבאר
אצל דוד.


נסכים מוזכרים רק בקרבנות.


אתה לא יכול לשחוט פרה לשם קרבן סתם כך, ואםילו בכפרות לוקחחם תרנגולים שלא כשרים למזבח שלא יראה כמקדיש קדשים.


צריך לבדוק מה דין המנסך נסכים מחוץ למקדש.


בימי שמואל היו במות מותרות, והיה במה בכל עיר, בספר שמואל מוזכר שמקריבים בגלגל, בית לחם, במזבח שאול במחנה הצבא בפלשת, ברמה, ובעוד הרבה מקומות

יישר כח!שלג דאשתקד

רק לא הבנתי את הסיומת של המאמר.

הרי מפשט הפסוקים, ברור שלא זו הייתה המטרה. דוד מתאווה שישקו אותו מים, ואחר כך לא אווה לשתותם. וכי כולם היו אדיוטים או לא ידעו שצריך מים לניסוך המים? ודברי הרלב"ג שצוטטו, מוכיחים את טענתי דלעיל, שאין מדובר במצוה שגרתית שהייתה נהוגה לפני כן והתקיימה גם אז, אלא להיפך: מכך שדוד (ושמואל) ניסכו מים, הבינו שזו פעולה ראויה.

ועוד תמיהה על הרב שנדורפי היקר, שהוא השמיט את מסקנת הגמ' בתענית שאין מקור לניסוך המים, ואם כן עוד יותר תמוה למה לא הביאו אפילו מקור מהנביאים, ויאמרו שזו הלכה ודוד יישם אותה אותה (כמו שאומרים לגבי הרבה דברים אחרים, ראה כאן: פורטל הדף היומי: יחזקאל הנביא קבע הלכה? (זבחים יח ע"ב) ).

כך שלעניות דעתי, הרבה יותר פדוט לומר שדברי בר קפרא כמשמעם הם אגדה שיוצאת מפשוטו של מקרא, שלא מוכיחים כלום להלכה וגם לא הובאו בבבלי, ואין סיבה לראות בהם פרשנות לתנ"ך.

הרלב"ג לא אומר שלמדו מדוד..אדם כל שהוא

שניסוך המים הוא פעולה ראויה.

אלא שדוד ניסך כי  כפי שהיה ידוע לו מחג הסוכות ששייך סוג כזה של קרבן. ייתכן שהיו עוד הרבה לפניו ואחריו שעשו כך.

עבורנו, זו הוכחה מהכתובים שקיים מושג כזה של ניסוך מים. עבור בני דורו ייתכן שזה היה דבר פשוט.

 

בין אם נפרש כבר קפרא, ובין אם נפרש כרלבג, אין לנו מקור לגבי השאלה מתי ניסוך המים נוהג. ובמילא, דברי בר קפרא לא ישמשו מקור לדיעה שניסוך המים כל שבעה, שאת מקורם מנסה הגמרא בתענית לברר, ובמילא אין ללמוד מכך שהגמרא בתענית לא הביאה אותם.

צודק ולא צודקשלג דאשתקד

לגבי החלק הראשון של דבריך, אכן מבואר ברלבג שהסיפור עם דוד מוכיח שעוד לפני כן ניסכו (וזה לא רלוונטי לדיון שלנו ולשאלתי, כי גם כשמוכיחים מיחזקטל וכדו, זה אומר שזה היה תמיד ויחזקאל רק ניסח/יישם את זה).

החלק השני לא כ"כ נכון, כי הגמ' מחפשת מקור שניסוך המים הוא שבעה ימים של סוכות בדיוק, לא לפני ולא אחרי, והרלבג מסביר בטוטו"ד שאם יש דבר כזה ניסוך המים, הכי מתאים שהוא יהיה בסוכות. כך שזו עדיין ראיה טובה יחסית.

אולי דוד ניסך מים בהוראת שעה של עצמו כנביא, כשםקעלעברימבאר

שאליהו הקריב בהר כרמל בשעת איסור במות. אחרי שהביאו לו את המים נחה עליו רוח הקודש ובנבואה נאמר לו לנסך מים עכשיו.

 

יש היגיון מסוים שזה היה אגב בסוכות, מה פתאום דוד נזכר בטעמם של המים בבור בית לחם אשר בשער דווקא עכשיו?

לא הבנתישלג דאשתקד

הדרך היחידה שמעוררת קושיא על דוד, זה אם מדובר במצוות ניסוך המים. אם סתם היה בא לו לנסך מים לכבוד ה', זה לכאורה גם אתה יכול בברז בבית שלך בכל עת ושעה. כך שלענ"ד אין כאן שאלה (אם לא מקבלים את דברי הירושלמי כפשטם, וככה"נ גם הרלב"ג לא קיבל אותם כפשוטם).

למה לא נראה לי (ולרלב"ג) שדוד מראש רצה לנסך את המים משום מצווה? כי כתוב שהוא התאווה לשתות, והוא ניסך כי הוא לא אווה לשתותם. אם הסיפור היה לניסוך המים, הוא היה מתאווה לנסך והוא היה מנסך בדיוק כי לזה הוא התאווה.

לא בטוח שמותר לנסך מים בברז שלי. האם מותרקעלעברימבאר
לי להקריב צבי לה' על מזבח בחצר הבית שלי?
לכן דחוק שזה קרה בסוכות. אני מסכים שהואקעלעברימבאר
התאווה לשתות ואז ניסך. אז אולי היה אפשר לנסך בנדבה ביחיד בבמה כל השנה, או שהיתה זו הוראת שעה על פי נבואת דוד עצמו
הגמרא אומרת שזה הלכה למשה מסיני כיקעלעברימבאר
דברי נביאים הם רק אסמכתא והרי לא לומדים מדברי נביאים לעולם מה גם זה לא כתוב שם במפורש והאוקימתא של בר קפרא דחוקה שזה קרה דווקא בסוכות.


ניתן להציע שדוד שמר את המים האלו (מים חשובים כי 3 אנשים סיכנו את עצמם עליהם) עד חג הסוכות והקדיש אותם לה' והכהנים ניסכו על המזבח, אבל זה גם קצת דחוק בפשט.


אבל בפשט בפירוש מוזכר ויסך אותם לה' כלומר ניסך את המים כקרבן. נסך לה' זה תמיד לשון קרבן, כמו הקטרה לה'

לגבי הטענה שבכוונה נמנעים מדברי נביאיםשלג דאשתקד
ראיתי במקרה לשון יפה של ה"בן יהוידע", ברכות מח,ב: "אף על גב דילפותא מפסוקי תורה עדיפה, עם כל זה כיון דילפותא הנזכרת אינם מתיישבים בפשט המקראות, לכך אמר אינו צריך למילף בדרשה דחוקה, כי הדבר מפורש להדיה בפסוק של נביאים".
עדיין מה שיש לו מקורקעלעברימבאר
רק בנביאים זה עדיין נקקרא הלכה למשה מסיני
נכון מאודשלג דאשתקד
לצערי לא זכרתי איפה בדיון כאן היה צריך להכניס את הקטע הזה, הרעיון הוא שהגמ' בתענית מחפשת מקור ואין לה מקור טוב, אז היא כותבת בפשטות שזו הלכה למשה מסיני. אם המקור מדוד היה נראה לה טוב, סביר להניח שהיא הייתה מביאה אותו (ועדיין זה היה בגדר הלמ"מ ).


בכל מקרה כיף להקדיש זמן בליל הושענה רבה, לדיונים תורניים, וקצת להניח להתבכיינויות המוצדקות על עסקת החטופים...

אני חושב שלא שייךקעלעברימבאר
לדבר על הצער בעסקה כל חול המועד מפני שמחת החג. אבל גם אני נכשלתי בזה הרבה מפני שעמום
הוא אשר דיברתישלג דאשתקד

שזה היה צריך להתחיל הפוך. מטרת המועדים הם ללמוד תורה, ואז לא משעמם ואז לא מדברים על העסקה

וכמובן אתה (ואני) לא החוטא היחיד, וכבר רבי אבא כאב על כך, בירושלמי מסכת חגיגה...

מטרת המועדים זה לשמוח מצווה דאוריתאקעלעברימבאר
בבשר ויין כשיש מקדש. דבאי רבי אבא הם דרשה בלבד, עובדה שהוא לא התיר מלאכה בסוף. וגם הוא דיבר על פוחזין כלומר חוטאים  . לבזבז את הזמן זה לא פוחזים אלא סתם בזבוז
אני לא בטוחשלג דאשתקד

ששמחת הרגל חוץ מבשר קרבנות, אינה דאורייתא. נדמה לי שיש דיון לגבי "במה משמחן", אם השמחה בבגדי צבעונים וכו מתקיימת בה מצוה דאורייתא.

מה שכן, לא ברור בכלל אם איסור מלאכה בחול המועד הוא מדאורייתא או מדרבנן.

 

ולגבי למה רבי אבא לא באמת ביטל, זו שאלה מאוד גדולה שנידונה בלא מעט ספרים... הלוואי שזה היה כזה פשוט.

כי יש עניין עצמי לשמחה ברגל ללא קשרקעלעברימבאראחרונה
ללימוד תורה. כמו שבשבת יש עניין עצמי
ניקים משועממים בגיזרת ההר והבית-ימח שם עראפת
ברגעים אלה אני מוכר דגלי בית המקדש ביציאה מהר הבית, מוזמנים לבוא לקנות ולפטפט
אפשר להגיע/לקנות מעוד סיבותשלג דאשתקד
לא רק בגלל שמשועממים.
אמת ויציב, ברוך אומר ועושהימח שם עראפתאחרונה
אבל כוונתי למשועממים הייתה למטרת פיטפוט
מה אומרים על הקמת מערכת תחבורה להר הביתנ א

מה אתם חושבים על הקמת מערכת תחבורה מסודרת להר הבית בשלושת הרגלים?

יש לכם רעיונות כיצד כדאי שזה יפעל? אשמח שתעלו כאןנ א
מערכת תחבורה להווה או לעתיד?קעלעברימבאר
לעתיד, כשייבנה בית המקדש בעזרת ה'נ א
בטח יהיו טכנולוגיות מתקדמות יותר מימינו,קעלעברימבאר

אז זה לא יהיה ברכבת או אוטו

וואי, אתה נוגע שאלה שמאוד הטרידה אותישלג דאשתקד

כבר בתור ילד...

כל התיאורים המרגשים בסוף מסכת ביכורים, שהשור הולך לפניהם וקרניו מצופות זהב ועטרה של זית בראשו. האם כל זה יהיה גם כשנוכל לעלות בשיירת לימוזינות?

כילד חשבתי שלעתיד לבוא נעלה עם לימוזינות מקושטות. היום אני חושב שדווקא היופי הנקי והטבעי יותר מרגש, גם היום.

מי יודע מה תהיה הטכנולוגיה שביתקעלעברימבאר
המקדש יבנה? אולי ההנדסה הגנטית תיצור סוסים מעופפים שנטוס עליהם ויהיו חסכוניים יותר ממכונית?
לא זה מה שהטריד את מנוחתישלג דאשתקדאחרונה
יותר הסתפקתי מה יהיה יותר מגניב/מרשים
צריך לקחת בחשבון ענייני טומאה וטהרההסטורי
אולי איזה גלאי טמאים, שלא יתן להם להכנס לקרונות שמיועדים לטהורים🙄😏🫣
או ספסלים פשוטים מעץ, בלי שום בית קיבול.הסטורי
אני חושב שצריך יהיה מתחם של טבולי יוםים התכלת

לפני שייכנסו יטבלו, אחר־כך יעריב שמשם ולמחרת בבוקר ייכנסו

כתבתי על זה ספר שלםrrinaa

בית חדש ישן - רינה אזולאי - נוריתה ביקורות והמלצות על ספרים 

איך מגיעים לאזור ירושלים עם סוג של "פס אלקטרוני". (או עם רחפנים). 

 

הנה ציטוט של קטע מתוך הספר: (לא גרסה אחרונה אולי, אבל נותן טעימה). 

 

"פנחס חיפש את שער היציאה. שם, ליד השער, היה שלט גדול ועליו הכיתוב: לישראל, פנה ימינה.

שתי דרכים יש לך להגיע לירושלים, הסבירה לו רובוטית אדיבה. אחת קצרה שהיא ארוכה, והשנייה ארוכה שהיא קצרה. 

את מתכוונת, דרך הפס או דרך הרחפן? שאל פנחס.

כן, בדיוק. אמרה הרובוטית. 

אני אמור לחזור עם הרחפן, אמר פנחס, מחכים לי בירושלים.

הפס האלקטרוני מגיע אל מתחם שמואל הנביא, הסבירה הרובוטית, משם תוכל לקבל הדרכה איך להיטהר ולהגיע לירושלים.

פנחס הוציא את פנקסו והראה לה שהוא בקיא בהלכות טהרה. הרובוטית הנהנה בראשה ותוך חמש דקות הופיע במקום רחפן שייקח אותו אל ביתו. 

 

תהליך הטהרה הוא מורכב, לכן מוגדר מסלול מיוחד המקל על העולים לישראל לבצע את התהליך כולו, תוך כדי נסיעה בצורה בטוחה, מרווחת, בלי פקקים. הנסיעה היא דרך פס מיוחד, שאליו נכנסים עם יחידות הדיור שלהם, בואכה מרכז הטהרה במתחם שמואל הנביא ומרכזי טהרה נוספים. שם, במרכז הטהרה, מקבלים העולים הדרכה מפורטת, ושם הם עוברים את תהליך ההיטהרות. אבל אנשי ירושלים עצמם, הבקיאים בהלכות הטהרה, יכולים לחזור ישירות לבתיהם ולהקפיד על כללי ההיטהרות שהם בקיאים בהם ומנוסים ביישומם לאורך השנים."

 

 

 

 

איך מערכת התחבורה תראה?נ א

האוטובוסים, הרכבות ועוד...

מה לגבי התחבורה מכל רחבי הארץ - הלוך וחזור? איך זה צריך להראות?

בהנחה שיהיו אוטובוסים ולאקעלעברימבאר
מכוניות מעופפות מבוססות ai
רכבותshindov
לדעתכם, יהיה צריך מערך הסעות כמו למירון בל"ג בעומרנ א

או אפילו יותר מזה?

 

איפה צריך שייבנו את החניונים? מסביב לירושלים?

צריך שאטלים (אוטובוסים הלוך-חזור) שייסעו לעיר העתיקה?

האם הכהן שהניף את 2 הלחם סמוךקעלעברימבאר
למקום המזבח המשוער, חייב כרת, או שטומאה הותרה כשכל הציבור טמאים גם לשתי הלחם?


האם הוא חייב מיתה בידי שמיים על עשיית עבודה ללא בגדים תקינים, כאשר אינינו יודעים בוודאות מהי תולעת השני שבאבנט? 

אני רואה שהשרשור די ישןניב שטרן

אבל רק עכשיו ראיתי אותו...

בלי להכנס לדיון שהיה כאן לגבי ההכשר של העבודה, כרת הוא ודאי לא חייב כי הוא אומר מותר שזה שוגג.

גם קרבן הוא לא חייב כי הוא טועה בדבר מצווה.

שיר וקליפ לירושלים והר הביתElad Mukades

אולי יעניין אותך