הבלגן בעזרת ישראל בתשעה באברץ-הולך
מה אתם חושבים על זה?

אני הייתי שם בערבית ואז הלכתי שהתחילו הרפורמים לצעוק. התחושה שלי היא שהרפורמים באו לעשות פרובוקציות מצד אחד אבל מהצד השני יש לי ספיקות אם זה באמת צודק לעשות שם תפילה נפרדת.
לא צריך להילחם בהם בכח.חסדי הים
לכן הלכתי, לא היה לי ראש לצעקות ובלגנים בתשעה באברץ-הולך
..קולמוס הנפש.

 

 

 

@נשמה כללית

והנה הרב אליעזר מלמד מתיחס לנושארץ-הולך

אני מחכה לראות כמה גדול יהיה הבלגן שהוא יעשה הפעם...

הרב אליעזר מלמד: תפילת הרפורמים ב

הוא ממש עובר על לאוו דאורייתא..הָיוֹ הָיָה

"לא תסיג גבול רעך".

איזה מן דבר זה לפתוח ככה בתחרות לא הוגנת מול אילעאי עופרן ומאיר נהוראי? לא יפה.

הוא זוכה ללכת בדרכי גדולי הדור החרדים,מישהו איתי
רב חיים וחכם שלום, שתמכו ברחבה הזאת..
וגם בדרך עוד כמה תח גדולים מהציבור הדתל שתמכו

*אני הקטן ככל הנראה לא זוכה ללכת בדרכם
ובכנות:הָיוֹ הָיָה

אם היית נותן את המאמר הזה לר' חיים - כמה הוא היה תומך וכמה הוא היה מתרגז מאחד עד עשר?

בוא נגיד שלא היה חותם עליו🙃מישהו איתי
אבל אני חושב שיש כאן נסיבות מקלות מאוד.
על הרעיונות בטור הרבה יסכימו, על היישום יש הרבה תח שמסכימים.
אז נכון שהשילוב ביניהם יותר מחודש, ועדיין..
יופי..הָיוֹ הָיָה

והניתוח שלך לא מוכרח בכלל.

מעניין אותי לדעתרץ-הולך
לשיטתך, צריך לקרב את הרפורמים או להרחיק אותם להתפלל שהם יתבוללו?
הצעת רק שתי אופציות.הָיוֹ הָיָה

איך קוראים לזה אצל האלו, נו? הנדסת תודעה.

לדעתך זה או שאנחנו נתקפל בפניהם או שהם יתבוללו, נהדר.

אז אני מציע שכדי למנוע התבוללות נהפוך כולנו לרפורמים, ככה "נשפיע מבפנים" ובא לציון גואל.

מה פתאוםרץ-הולך
אני התכוונתי לשאול באופן כללי, לדעתך בעולם אידיאלי הרפורמים חוזרים בתשובה והופכים להיות חלק מעם ישראל?
אם התשובה היא לא אז אני לא יודע מה לומר לך.
אם התשובה היא כן, אז עכשיו זה הפך להיות מויכוח *אם* צריך לקרב אותם ל *איך* צריך לקרב אותם. אני אישית לא מסכים כל כך עם דעת הרב אליעזר אבל צריך לעשות שיקולים לכאן ולכאן ולראות איפה עובר הגבול של הקירוב.
בוודאי שכן, מה המחשבה שלא?הָיוֹ הָיָה

האמת שאפילו קצת ושעשעתי מהזעזוע שלך.. "אם התשובה היא לא אז אין לי מה לומר לך"... יעני, למה שהיא תהיה לא? איפה ראית רמז לזה?

 

וההיסק שלך מוטעה. יכולה להיות שאיפה שכרגע אן לנו *שום* כלי לממשה.

הרב אליעזר בנתיים מתקרב אליהם במקום לקרב אותם אליו, היידה.

אני רק אעיר שהרבה מאד צעדים שהראי"ה קוק זצ"ל עשהבן חורין

נחשבו בזמנו קיצוניים לפחות כמו הצעדים שעושה הרב מלמד שליט"א.

והרבה גם טענו שהוא נותן לגיטימציה ומתקרב אל ה'חופשיים' יותר מדי.

בעיני הצעדים של הרב מלמד דומים מאד לצעדים של הרב קוק.

(ושלא יובן מדברי שהם דומים רק באופן יחסי למה שמקובל. אני חושב שהם גם דומים בעצם.)

 

אני בהחלט יכול להבין את מי שחלק, ואת מי שחולק על הרב קוק זצ"ל בענין הזה. וגם חלק מהרבנים שאני מחשיב בתור רבותי חולקים על הרב קוק בזה וסוברים שהוא טעה מבחינה חינוכית. לגיטימי.

אבל חס וחלילה שזה יביא לידי זלזול.

 

והמשפט האחרון שכתבת עשה בעיני רושם מזלזל, וראיתי צורך למחות.

נו באמת. זה אפילו לא מתקרב להיות טיעון.הָיוֹ הָיָה

לא מבחינת ה"מסורת" (שהרב כמעט לא שבר) לא מבחינת הגדלות, ולא מבחינת גדלות המתנגדים ביחס אליהם.

אה, וגם שהרב היה עקבי, ואל השתמש בסיסמאות כשנח לו. ומעולם לא פתח את פיו בחוצפה על גדולים אחרים כמו שעושה הרב מלמד, ובטח שלא על כאלו שגדולים יותר ממנו.

 

אם אתה טוען שהם דומים, ועוד בעצם, אתה בכלל לא מכיר את הסוגיה כנראה. אני מניח שאתה גם מאלו שאומרים "מה ההבדל בין רורמי למסורתי, שניהם שומרים רק חלק"...

 

 

זכותך למחות, אבל זו המציאות.

שמעת על איזו אמירה שהם הנפיקו בשבח האורתודוכסיה? נאדה.

רק הוא מהלל אותם ומלקק להם. בלי שום תמורה.

אתה יכול לומר שהוא מנסה לקרב אותם בדרכים שלדעתך לא מועילותבן חורין

אתה יכול גם לומר שזה בדרכים שלדעתך לא לגיטימיות.

ואתה יכול גם לומר שהוא לא עושה מספיק בשביל להדגיש את ההתנגדות שלו לדרכם.

אתה יכול גם לומר שמאד כואב לך לראות את הדברים הבעייתיים שהוא אומר/כותב/עושה. 

 

אבל להגיד שהוא מתקרב אליהם זוהי אמירה שלא מקיימת "בצדק תשפוט עמיתך", על אדם שהוא בחזקת צדיק, ורב גדול בישראל, ומבוססת על פרשנות אישית.

זו אל פרשנות, אלו עובדות.הָיוֹ הָיָה

הוא חוצה עוד ועוד קוים בדרך אליהם, ביוהרא ובביטחון עצמי שבז לכל גדולי הדורות.

והוא מזמן לא בחזקת... 

זה שאתה מאמין בפרשנות שלך,בן חורין

לא הופך אותה לעובדה.

אתה פשוט צריך לקרוא "רביבים" בעקביות, לא יותר מזה.הָיוֹ הָיָה

גם על השואה יש שאומרים שהיא פרשנות שאנשים מאמינים שהיא עובדה, נו שוין.

..מבשר שלום
מזקנים אתבונן,
מעניין שגדולי הדור שליט"א (לפחות מרן רה"י) מתייחסים למחלוקת איתו ביראת כבוד, ידוע לי על הרב יצחק יוסף שליט"א שיצא עליו-לא יודע בדיוק מה הוא אמר. המקסימום היה בשיחה שאמר שזה נובע מגאווה וגם זה באלף אזהרות והתנצלויות.
שנה שעברה לפני היארצייט של הרב חרל"פ זצ"ל שהיה כתוב על המודעה שלו שקיבל על עצמו שלא לדבר בלנ"ד רע על יהודים.
ועכשיו מגיע בחור צעיר שחושב שהוא יודע יותר מכולם,עם טיעון מנצח של כל גדולי ישראל עשו כך כאילו שהרב מלמד לא יודע את זה, ומה שכתבת בשמו נשמע לי כמו קשקוש או פרשנות שככה היה לך נח לשמוע, אני אשמח לקבל את המייל המקורי.-שאגב, גם ביניהם היו מחלוקות על היחס-אני ראיתי בהערות של הרב אבינר שליט"א על אורות התחיה(כמדומני) שהביא כמה גדולי ישראל שחלקו על הדרך של החת"ס.
אני חושב שדרכם של רבותינו רבני הישיבה שליט"א ולא רק זה לדבר בכבוד כלפי ת"ח, ואולי שנים של לימוד תורה מעדנות את הבן אדם(ר' גמ' בביצה כה: תנא משמיה דר"מ מפני מה נתנה תורה לישראל מפני שהן עזין תנא דבי ר' ישמעאל (דברים לג, ב) מימינו אש דת למו אמר הקב"ה ראויין הללו שתנתן להם דת אש איכא דאמרי דתיהם של אלו אש שאלמלא נתנה תורה לישראל אין כל אומה ולשון יכולין לעמוד בפניהם ופרש"י ד"ה שהן עזין ונתנה להם תורה שיעסקו בה והיא מתשת כחם ומכנעת לבם).

בגמ' בסנהדרין צט: אפיקורס רב ור' חנינא אמרי תרוייהו זה המבזה ת"ח, וכ"כ בהל' תשובה ג, יד-ויש עבירות קלות מאלו, ואעפ"כ אמרו חכמים שהרגיל בהן אין להם חלק לעוה"ב, וכדי הן להתרחק מהן ולהזהר בהן. ואלו הן: וכו' המבזה תלמידי חכמים.

האם יכול להיות שהיחס שלך צודק-כן;האם יכול להיות שאתה על גבול הביזוי ת"ח ותחשב כאפיקורס בשמים-אולי.
לא עדיף לשתוק במקום לסכן את העולם שלך?

אני לא מצליח להעתיק את הכתב, אבל יש רוח חיים מוולוז'ין (ב, א בהג"ה) שכדאי ממש להסתכל שם, אני חושב שכל דבריו אמת.
http://www.daat.ac.il/daat/vl/tohen.asp?id=56
זה בעמ' 2 בפרק ב.

ובעז"ה יתקיים בנו כמו שכתוב בגמ' ברכות סד. אמר רבי אלעזר אמר רבי חנינא תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם שנאמר (ישעיהו נד, יג) וכל בניך למודי ה'.
ואת הגמ' בקידושין ל: אמר רבי חייא בר אבא אפי' האב ובנו הרב ותלמידו שעוסקין בתורה בשער אחד נעשים אויבים זה את זה ואינם זזים משם עד שנעשים אוהבים זה את זה שנאמר (במדבר כא, יד) את והב בסופה אל תקרי בסופה אלא בסופה.

פעם א' הרב מגנס שליט"א אמר שהכי צריך להתרחק ממחלוקת שהיא לשם שמיים כי סופה להתקיים.
א' מהרמי"ם שליט"א אמר פעם ואני שמעתי שא' מהצאצאים של החפץ חיים זצ"ל אמר שיש מכתב שהח"ח כתב למרן הרב שאמר לו ללכת מירושלים כי הוא עושה מחלוקות וזה גורם נזק גדול בשמיים ר"ל, והרב אמר שהוא לא עטשה מחלוקת אלא עושים איתו- וחפץ חיים ענה לרב שמחלוקת זה כמו אש-ופוגע גם בצדיקים.
ואז הרב אמר שבאמת בכל משפחת קוק הגברים מתו באזור גיל 90 ומעלה ורק הרב נפטר יותר צעיר-ואותו צאצא של הח"ח אמר שזה בגלל המחלוקת שהח"ח הזהיר.
בספר תורת שלמה על הרב גורן זצ"ל הביאו את דברי ר' אברום בשיעור בקצות ששאלו אותו מה דעתו על הפסק הידוע-ומדוע לא הביע דעתו לציבור-ואמר שמקובל עליו מזקני ירושלים להתרחק ככל יכולתו ממחלוקת גם לשם שמיים.
אני יסביררץ-הולך
יש קונצנזוס שרפורמה זה רע.
הבעיה היא שאת הרפורמים עצמם אנחנו כן רוצים כחלק מעמ"י ואכפת לנו מהם. לכן יש מקום לדעה של הרב אליעזר שצריך לעשות ויתורים (שהם לא נגד ההלכה (וזה כמובן נתון לדיון)) כדי להשאיר אותם קרובים לדת ובסופו של דבר שיחזרו בתשובה.
ההסבר הנכון הוא:הָיוֹ הָיָה

שיש קונצנזוס שאסור להתקרב אליהם.

ואין מקום לדעה של רעבל'ע צעיר שחושב שהוא חכם יותר ממאתיים שנות תורה וגדוליה.

"רעבל'ע צעיר"רץ-הולך
הרב אליעזר כבר בן 60 עם הרבה שנות הוראה ולימוד תורה מאחוריו, יש לו סמכות הלכתית גם אם מה שהוא אומר לא מוצא חן בעיניך- איזה ניק אנונימי בפורום של ערוץ 7 שכנראה לא למד עשירית ממה שהרב אליעזר למד.

שים לב שאני מסכים איתך שזאת לא הדרך לגשת לרפורמים, אני פשוט טוען שהדעה של הרב אליעזר גם לגיטימית.
..הָיוֹ הָיָה

בן שישים זה כלום בשביל מהפכות כאלו. ואין לו סמכות הלכתית מעבר ל"מלקט".

הנקודה היא שאולי אני ניק אנונימי שלא למד. אבל הויכוח שלו אינו איתי אלא עם החת"ס, הקצשו"ע, הערוה"ש, הגרי"א ספקטור, המהרש"ם, הח"ח, הגרח"ע גרודז'ינסקי, הרב זצ"ל, החזו"א, הרצי"ה, הגרצ"פ פראנק, הטשיבינע'רב, ר' משה פיינשטיין, ר' אברום, הגרי"ש אלישיב, הרב אליהו והרב עובדיה.

אז כמובן, אני לא כל כך הזוי ומפונטז וברור שאני לא מעלה בדעתי את ההנחה המטורללת שהם גדולים יותר ממנו, אבל לפחות "כמוהו" הם ודאי, אה? הם למדו קצת יותר מעשירית ממנו, מה?

 

 

לא לגיטימי לזרוק לפח האשפה את כל גדולי ישראל במאתיים+ שנים האחרונות. באמת סליחה מהוד מעלת פוסק הדור בעל פניני הלכה.

...רץ-הולך
אתה יוצא מנק' הנחה שהוא זורק את כולם לפח, זה חתיכת לשון הרע. שאלת וביררת קודם? בדקת מה הוא אומר על מה שאמרו בדורות הקודמים?
בהחלטהָיוֹ הָיָה

בשתי השאלות שלך: גם בדקתי מה הוא אומר (-בפומבי)

וגם, הופ טרללה, יש לי חבר ש(בדחיפתי, יחד בעצם) שלח לו מייל וקיבל תגובה רפורמית בעצמה ("אנחנו לא יכולים להתקע עם רבנים שמתו, אנחנו חייבים להתקדם".)

אני אשמח אם תוכל לשלוח לי את התגובה המלאהרץ-הולך
מעניין, כי אני קיבלתי ממנו מייל שונה לגמרימישהו איתי
עם הרבה כבוד לחולקים עליו, בטח לא 'זריקה לפח' וכד.
עם הסברים מנומקים, הוכחות לשיטתו מגדולי ישראל.
האם השתכנעתי?
זה באמת לא רלוונטי, ואני בעצמי לא יודע מה דעתי המדוייקת (שכמובן לא משנה לאפחד ואולי סתם מבזבזת לי מקום במוח ואנרגיה בנפש).
אבל כבוד וענייניות חשובים תמיד.
שים לב איך אתה מפרש את המציאות בצורה הכי קיצונית שלה
אני לא מפרש. ציטטתי.הָיוֹ הָיָה


אולי הוצאת מהקשר?מישהו איתי
אולי הסגנון של השאלה.
כי אני מכיר וראיתי דברים אחרים לגמרי.

לא.הָיוֹ הָיָה

ויתכן שבשלב מסויים הוא הפנים שלא מסחרי עבורו להגיב כך לאנשים..

שמע אתה מגזים מרגע לרגעמישהו איתי
גם על סתם אדם פשוט, עם ד"א בסיסית, לא הייתי אומר שהוא עובד ממחשבה על מסחרה.
בטח לא על ת"ח.
מה עם טיפת כף זכות?
במיוחד שהדברים שלו אליי היו בתחילת תחילת הבלאגן.

שים לב איך אתה לוקח סתירה בין שני דברים ודן לכף חובה בלי למצמץ.
לא מצליח להבין את זה.
אתה יכול להציע תזה אחרת...הָיוֹ הָיָה

מה שאני רואה אצלו בעקביות זה חוסר התכופפות לאף אחד שהוא לא הוא.

אני גם יכול להישאר בשאלהמישהו איתי
אני ממש לא מסכים עם המשפט שכתבת, ובטח לא עם הכוונה שלך.
אבל גם לשיטתך, זה לא מצדיק לומר על ת"ח שהוא עושה מסחרה.
בסדר, זה לא מרכך את האמירה ההיא.הָיוֹ הָיָה

אגב, אין הבדל בין מה שאמרתי לבין מה שהתכוונתי.

חולה על הרבנומטר.אריק מהדרום
שמח שאתה נהנה.הָיוֹ הָיָה


נהנה שאתה שמחאריק מהדרום
..מבשר שלום
מעניין אם הראש ישיבה שלך "משמיט" תואר "הרב" כשמישהו נראה לו פחות דתי ממנו, או עושה מעשים שלדעתו הם נגד ההלכה.
אם קנאים היו אומרים ככה על הראש ישיבה שלך היית מתעצבן ואומר שהם בגדר אפיקורסים.

-רק מעיר-
..הָיוֹ הָיָה

אני אתייעץ בנושא עם הרב גלעד קריב שליט"א.

אל תשווהרץ-הולך
יש הבדל בין רב שנשאר בגבולות ההלכה(גם אם הוא מותח אותם) לבין אדם שמחליט לקרוא לעצמו רב רק כי בא לו פולקלור.
חשוב מאוד לשים לב מתי מישהו עושה להכעיס ומתי זה רצון לעשות את דבר ה' על פי ההלכה.

העולם שלנו הוא לא שחור ולבן יש ספקטרום ענק של גוונים ביהדות וצריך יכולת הבחנה מושחזת כדי להבין מי כן ומי לא. אני בעצמי לא סגור עד הסוף על הגבולות המוחלטים של מה כן ומה לא, אבל אי אפשר לפסול כל אחד על סמך כמה מילים בלי להבין מה הכוונה שלו.
השמות שהזכרתי לא נשארים בגבולות ההלכה. חד וחלק.הָיוֹ הָיָה

הגוונים ביהדות מתוחים מהרב חיים נבון ועד הרב יגאל לווינשטיין, מהרב כהנא ועד הרב ליכטנשטיין.

הם לא כוללים ניאו רפורמים למיניהם ולסוגיהם בארצותם לגוייהם.

איך החלטת בדיוק?מבשר שלום
אני חושב שהרב מאיר נהוראי קיבל הסמכה לרבנות עוד לפני שנולדת וזה סתם גאווה להחליט שהוא לא רב, מה גם שאין שום הוכחה מאיזה ת"ח או פוסק שאומר כמוך.
כמו שהחלטתי על גלעד קריב...הָיוֹ הָיָה

רב לא תלוי רק ביכולת להיבחן על יו"ד, אלא גם בירא"ש ונאמנות לתורה.

 

ואם אתה לא מסכים איתי, קבל עדכון: יורם שפטל גם קיבל סמיכה, וככה"נ עוד לפני שמאיר נהוראי נולד.

אם אתה תתחייב לקרוא ליורם שפטל "רב" מכאן ואילך, גם אני אקרא כך לנהוראי. סגרנו?

..מבשר שלום
אז כבודו בודק ירא"ש ונאמנות לתורה?
מי שמך לבדוק ומאיפה לך שאתה יכול לבדוק?

אני לא יודע מי זה יורם שפטל ואם הוא חי היום-אבל אם הוא קיבל סמיכה שמת"ח ירא"ש-אז אני מסכים.
אתה באמת לא יודע מי זה יורם שפטל 🤣הָיוֹ הָיָה

 

מי שמני לבדוק, לדוגמה, שיאיר לפיד אינו נאמן לתורה?

 

זה לא באמת קשה. מיש מצהיר על עצמו שאינו נאמן - כנראה שאינו נאמן.

..מבשר שלום
יש לך מקור שהרב עופרן הצהיר שהוא לא נאמן להלכה?
אני מחכה לשמוע.
בוודאי, אפילו יותר מאחדהָיוֹ הָיָה

הוא כמובן לא אמר את המשפט "אני לא נאמן להלכה" אלא "אני לא מסכים עם X" כשX היתה כמובן קביעה הלכתית.

באחד המקרים הוא אף כינה את הרב מנחם בורשטיין, שביקר אותו על אי נאמנותו להלכה, "מפכ"ל משטרת המחשבות"....

..מבשר שלום
אני אשמח לראות מקור
אשלח לך בפרטיהָיוֹ הָיָה


שכוייחמבשר שלום
ברמת העקרון אני נגד מאבקים שכאלומישהו כל שהוא
אבל יש פה משהו לא הוגן
כל חודש ברות נשות הכותל במקום להסתפק ברחבה שנתנו להם לעשות שם תפילה והכל טוב.
הן מנסות לכבוש עוד דריסת רגל ברחבה הכללית.
אז אך מתבקש הוא שאם צד אחד לא מכבד את ההסכם גם הצד השני לא.
אחרת פשוט נפסיד לאו לאט עוד ועוד חלקים .

מצד שני מאבקים שכאלו לא מוספים נקודות מול הציבור הכללי ובסוף יש לנו מטרה לקרב אל הדת ולא להרחיק
מגעיל בעינייחופשיה לנפשי
אבל אני מעדיפה לא להתעסק בזה יותר מידי(חוץ מזה שרפורמים מעצבנים אותי, אבל גם נוער "אידיאליסטי" מעצבן לא פחות)
התפילה הנפרדת שם היא בעצמה פרובוקציה.בן חורין

לא מבין את הפואנטה.

זה כמו הורה שהילד המתבגר שלו לא מקשיב לו אז הוא מתחיל לצעוק עליו. לא מועיל, וסתם מלבה מריבות.

לא יודענקדימוןאחרונה
בתשעה באב ממש לריב זה כבר צורם, אבל אם זה מריתחא דאורייתא אז ניחא. אבל פה הם פשוט נפלו כפרי בשל לידי הרפורמים, כי כולם ידעו מראש מה יהיה ועד כמה הנושא של תשעה באב משמש כלי ניגוח לקטלוג אנשים בקבוצות שנאה. המדרשים של החורבן מאוד נוחים לשימוש ציני, והבלאגן עזר רק לצד אחד.
בנוסף, המצב הנוכחי הוא ממשלה אנטי-יהודית במובהק עם ראביי רפורמי בעל סמכות, ואז יש לשאול האם לדעתכם האירוע הזה יאיץ תהליכים פוליטיים או יעכב אותם? התשובה פשוטה. האם זה אומר שיש לוותר לפעמים על מחאה או להתגמש על כמות הפעמים? לא יודע, זו כבר שאלה הלכתית.
לכאורה אם לא היו באים לשם אז עולם היה כמנהגו נוהג. כך שלא בטוח שפרקטית היה תועלת לבלאגן.
ובכלל, שאלות של תוכחה הם תמיד קשות.
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותooאחרונה

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולדאחרונה

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולדאחרונה

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!

הטוב


מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?

מה מגדיר משהו כטוב?

מה בעצם מיוחד בדברים טובים?

ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?


מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה

זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק

אשמח למחשבות שלכם

את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו

מעניין ממשאוי טאטע!

תודה


האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל

כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי

אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה

כש...נחלת

כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים

לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,

כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.

כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם

לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים

שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו

תמיד בכל זמן ובכל מקום.

את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
אבל אני מנסה למצוא איזה מכנה משותף יותר יסודי ושורשי
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
במו"נ, וגם הוא מודה כשעובדים את ה' ולא עוסקים בפילוסופיה, עושים את זה שהאל ציווה כמבואר במשנה תורה.
בהחלטנחלת

מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.

צריך למצוא אותם.  אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא

הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר.  אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן

כיוון מחשבה...

 

מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,

מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.

הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.  

 

אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר  - עם ביקורת ומחשבה.

להשוות לחכמינו, לדרך התורה.

 

בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.

ועדייןנחלת

מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?

כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
הרצויה לאל.
בתמצותבמשפנחלת

במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.

 

אולי, זה הטוב.

אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
כתובות קיא ע"ב: "וכמו שבקבלת התורה מסרו נפשם בדביקות להשי"ת וירד עליהם ט"ל והחיים, כן האדם בעסקו בתורה לשמה ומיחד כל איבריו וכל עצמות בחינותיו בעין השכלי לאמתות אחדות הבורא יתברך שורש נשמתו אז הטל הוא מחייהו ומתפשט בכל בחינותיו ובכל איבריו חיות פנימי, והוא שאמר הכתוב [דברים ד ד] ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום, רצ"ל כולכם כל בחי' רמ"ח איברים ושס"ה גידים מתפשט בהן מצות עשין ולאוין כמ"ש חז"ל את האלקים ירא זו מצות ל"ת ואת מצותיו שמור זו מצות עשה כי זה כל האדם באיבריו וגידיו ומחייה אותם. ומ"ש היום הוא ענין שאמר עולמך תראה בחייך שמרגיש בנפשו חיות פנימי הוא בחינת התחיה אשר יהי' לעתיד נגלה לעין כל."
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקד

אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.

אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר

לכאורה ככל שמשהו הוא יותר קשור לחייםנקדימוןאחרונה
ככל שמשהו מוסיף חיים, בכמות או באיכות, אז זה טוב. ככה חשבתי פעם. זו שאלה עמוקה מאוד.


ולגבי איפה ה' בסיפור? ובכן, הוא זה שיצר את המערכת ואת האדם, ולכן הוא יודע מה עובד הכי "טוב" כלומר מה מתאים לחיים בצורה המושלמת.


מרגיש לי קצת שטחי, אבל אולי זה מועיל כנקודת פתיחה כלשהי.

רטוב לי 🥶⛈️🪖בחור עצוב
מקווה שבינתיים החלפת טיטול, ואתה יבש ונקי 🤭פ.א.
"רטוב הוא לפני שמש"חסדי היםאחרונה
לא יודע איך להתקדם...והנה חלום

אני משתף בקצרה

מתחילת המלחמה הייתי בחמישה סבבים, קרוב ל300 יום מילואים בכל הגזרות. כל פעם היה לי קשה מאוד לחזור חזרה, שוב לחזור למשפחה שוב להתחיל לעבוד. פעם אחרונה  שקבלתי צו מילואים כבר לא היו לי כוחות למרות שהיה לי מאוד קשה לסרב.

כבר כמה חודשים אני לא מצליח לחזור לעצמי. מרגיש לא מאוזן. לפעמים אני באנרגיה מטורפת ולפעמים בסוג של דיכאון. אשתי והילדים מנסים להכיל אבל אני רואה שכבר קשה להם. לפעמים מתפרץ ממני כעס בלתי נשלט (לא אלים, מעין מרירות ושפוטיות על החיים) ולפעמים אדישות בלתי נשלטת שלא בא לי לעשות כלום ולא מעניין אותי שום דבר.  

הייתי בטיפולים מסוגים שונים, גם טיפול אישי וגם טיפול זוגי. אני מאוד משתדל לישון טוב, לאכל טוב, להשקיע בפעילות גופנית, ללמוד אמונה ובטחון אבל כשמגיעה הנפילה הכל מתרסק והחיים הופכים לסיוט לא מאוזן.

קבעתי תור לפסיאטר וזה מתקרב. אני מפחד ממש שנדפק אצלי משהו וזה בלתי הפיך.

האמת לא יודע למה אני כותב, מה אני רוצה מכם...

אולי מישהו חווה משהו דומה?

לא חוויתי משהו דומהסוף טוב

אבל רוצה להרים לך על המאמץ לחפש פיתרון!

עברת שנתיים מטלטלות וברור שלנפש זה לא קל.

מאמינה שטיפול כזה או אחר יוכלו לעזור.

בהצלחה רבה!!

בהחלטנחלת

בס"ד

 

 

מאמינה שבעזרת השם (תמיד לבקש מהקב"ה! -  ובמקרה הזה, שהרופא יהיה שליח טוב) תרופות לזמן מסויים בהחלט עשויות לעזור.

מה עם נסיעה קטנה (או גדולה) לאיזו מדינה שקטה, רגועה, שהדבר המסעיר ביותר בחדשות זו הידיעה שהליגה המקומית זכתה

בגביע כסף ב...טניס שולחן? - כדאי ללוות בשביל זה. אבל זה באמת מאוד אינדיבידואלי.  מה עוד, שיש עכשיו בעיה עם כל מיני

מדינות למיניהן.  אבל אולי אפשר למצוא כזו; פינלנד אולי? אמנם קר שם ומן הסתם יש גם אי אלו דובים, אבל יש שם איים

קטנים נחמדים בים, ליד הלסינקי.....באמת. אפילו אנחנו חשבנו על זה.

 

סתם, מן בטן גב כזה של חורף.... בהחלט אפשר להינות. תגיד שאתה מבהוטן, או מקפריסין - מהחלק התורכי אם  מישהו יפרוץ

במלל יווני ולהיפך - מהחלק היווני, אם מישהו...  בקיצור של ידעו שאתה יהודי.....

 

ובהוטנית - מאה אחוז שאף אחד לא מבין!

 

אגב, זו הצעה רצינית (לנסוע מכאן קצת, כדי להשתחרר).

 

עדיף, לענ"ד, או לבד, או עם האשה, אבל בלי הילדים. רק אתה, או אתה והיא. יש לכם היכן להשאיר את הילדים לזמן מה?

 

אבל הכי חשוב, אנו חושבים, כן לקחת תרופות לזמן מה.  מכירה אנשים נורמטיבים, אינטליגנטים מאוד, מוכשרים, טובים ונפלאים, שלקחו תרופות בזמנים קשים.

השם חנן את הדעת כדי להמציא רפואה, לנו, כשהנפש שלנו מתערערת. זו מתנה. כן, מתנה!  משהו השתבש, בעקבות מה שעברת ועובר, משהו שנורמלי וטבעי

לחלוטין שיתערער. אז למה לא לתת לה קצת שלווה, קצת רוגע, קצת שמחת חיים, בינתיים? עד שהיא תשוב לעצמה? למה להתאכזר ולהתעלם ממנה?

 

כל הכבוד שאתם שוקלים אפשרות כזו. הכרתי מישהו (הלום קרב) שלא רצה אפילו לשמוע על כך.  כשהסכים, היה כבר קצת מאוחר...

יש דיעה קדומה נגד תרופות כאלה. מכירה גם מישהו שהיה צריך לקחת תקופה, ואחר החליט שזהו, הוא לא רוצה יותר,  היה מר ועצוב אחר כך.

 

וגם, שיחות שיחות שיחות עם מישהו שאתה מרגיש אמון כלפיו. ואם זה פסיכולוג, שיעלה כמה שיעלה.

 

הכי חשוב לחזור להיות באיזון. ו...שמח!

 

אולי יש דבר מה נוסף שאתה יכול להוסיף למערכת הבריאות שלך? שהיא נפלאה כל מה שאתה עושה (הלוואי עלינו), ואין ספק שהיא מועילה גם לנפש,

אבל כולה טיפול מסור מאוד בבריאות גופנית, בעיקר. אז אולי....

 

משהו באמנות, למשל?

 

מה עם לרכוש כן ציור , בד, או נייר, צבעים למיניהם (אקריליק, פנדה עדין, צבעי פסטל, שמן, פחם) ולזרוק הכל על הנייר?

 

רגע, מה עם לזרוק את המרירות על נייר, פשוט לכתוב, מה שבא, בלי ביקורת, בלי צנזורה, בלי שזה יצטרך לצאת טוב,

פשוט לשרבט  מה שבא?

 

ויש מיני תראפיות, כמו גשטאלט, תראפיה באמנות, תראפיה בדרמה וכל הסגנונות (NLP ועוד. תלוי למה אתה

מתחבר. יש אנשים שמתחברים דווקא לתראפיה הנושנה והותיקה - לדבר עם מישהו, לדבר, לבכות, לזעוק.)

 

 

בני אדם  חווים תקופות קשות מאוד לעתים. מאוד קשות.  מכל מיני סיבות. העיקר - אין יאוש כלל! לא להתייאש!

 

רב נחמן  ל  א    מ ר  ש   ה!!!

 

ואם הוא לא הרשה, אז הקב"ה, על אחת כמה וכמה!

 

רוצים לשמוע ממך עוד. בבקשה.

 

סבלנות. קודם כל, לעצמך!

 

תהיה בקשר. בבקשה!

נ.ב.נחלת

במידה ולא התייאשת לחלוטין מהטיפולים למיניהם, יש מקום בירושלים, ברח' חירם (ליד שמגר, ליד רח' ירמיהו) הנקרא "למרחב".

 

רק כרטיס קופת חולים.

 

שמעתי שהם עושים עבודה טובה מאוד. 

 

אבל יש תורים ארוכים. אלא ש.....הכל מהקב"ה. הוא כבר יסדר לך תור מהר. תבקש ממנו. לא לדאוג.

מיועד לחיילים דווקא?אורין
למרחב?נחלת

לא. בכלל לא. לכל מי שמתקשה ורוצה להעזר , כמו שנעזרים בחברותא, כשלומדים. "

 

אין אסיר מתיר עצמו מבית האסורים..."   לפעמים כן, יש אנשים אולי שיכולים, אבל איש את רעהו יאמרו חזק!

זה גם מקום דיסקרטי וצנוע.

תודה. המטפלים בעלי הסמכה טיפולית?אורין
כן.נחלת

בהחלט.  מקסימום יש מטפל/מטפלת כמה חודשים לפני הרשיון.

 

מכירה מישהי שהיתה שם והמטפלת היתה מצויינת, למרות

שאת ההסמכה הרשמית קבלה חודשים מספר אחר כך.

למיטב זכרוני, יש לה כבר קליניקה משלה.

 

אבל, קחי בחשבון תור ארוך. תבקשי מהשם שיקדימו לך.

מתארת לעצמי במצבים אקוטים (את לא נשמעת לי כזו),

הם מקדימים.

 

טיפול זו מתנה נפלאה שאדם מפרגן לעצמו.

(כל אחד וסוג הטיפול שמתאים לו, שמדבר אליו).

 

 

 

תכנית עמיתנקדימון
מילאת את השאלון?
עמית?נחלת

לא מכירה את התכנית הזו. אבל חשבת גם על משרד הביטחון.

אולי גם הוא יוכל לסייע? הם מודעים ל"מצבי הרוח" האלה.

אתה לא היחיד, אבל אפשר לצאת מזה. אם לא היית מושפע

ממה שעברת, א ז   היה מקום לפקפק בשפיותך..... מחילה.

 

לענ"ד,  א  ס  ו  ר   לך  לצאת למילואים שוב. בשום אופן!

אל תחשוש, לא יעשו לך שום דבר. אל תצא שוב למילואים.

היית......די והותר.  מספיק!

 

 

יש ספרנחלת

אמיתי על הלום קרב, שהיה משכיל , אינטליגנטי ורגיש בצורה יוצאת מן הכלל.

הבעיה היתה שלא רצה להעזר בשום פנים ואופן, וגם הכחיש את מצבו.

 

אז מודעות למצב, זה   א ב   ויש לך את זה, ב"ה!

 

לא לשאול אותי בבקשה מה שם הספר, כי לא אומר. 

אחרי שתרגיש טוב יותר, בעזרת השם, אגלה...

כך לשאר המגיבים: נא לא לשאול.

נ.ב.נחלת

בתקופה שעליה מדובר בספר, משרד הבטחון התנהל והתנהג איום ונורא.

חוסר מודעות...פחד!

 

עכשיו, זה אחרת (לצערנו).  אבל זה נסיון. הנשמה שלך גדולה מכל ההרגשות האלה,

לא משנה לה מילואים, כלום, והיא בתוכך. 

 

רק סבלנות. בראש ובראשונה, לעצמך!

עוד משהונחלת

 

 

ער"ן - לשיחות טלפוניות כשמרגישים "על הפנים".....

 

1201

 

לפעמים הבחירה שלנו, היא כנראה במינימום שבמינימום. בחוט דק יותר מקור עכביש.

והבחירה בחוט הכמעט שקוף הזה, היא הנצחון הגדול; זו טפיחת השכם שלנו. זו

הנחת שאנו עושים בכך לקב"ה....

 

נמאס לנו, חושך ויגון, די, לא יכולים יותר.....הי, יש חוט שקוף ודק שלנו שממתין

שנראה אותו. שנבטח בו.

 

יודעת שלא שייך להביא את השואה עכשיו - דור דור והנסיונות שלו, אבל בכל זאת,

אמי ע"ה, שהיתה בת יחידה ומפונקת, הגיעה למחנה ההשמדה וכשחיפשה את

אמה, סבתי ע"ה, הצביעו לה על הארובה....

 

בסוף המלחמה שוחררה על ידי הרוסים, אם איני טועה ועשתה את המסע המתיש

והארוך לביתה, בהונגריה, בכפר ושם שהתה אצל שכנים גויים 7 חודשים לבית

שלה, לא העזרה להיכנס. בין כך לא היה שם דבר, הגויים השכנים, בזזו את הכל)

 

פעם, ישבנו יחד, אמי, חברתה (גם ניצולת שואה, אלא מה) ואני. היא הרימה

עיניים ואמרה בפליאה: אני לא מאמינה! אני בירושלים! נולדו לי ילדים!

אני לא מאמינה.

 

כן. היינו כחולמים. ולכל אחד מאיתנו, שלא נשכח, יש את היינו כחולמים

שלו. בתוך הביצה השחורה, המסריחה (סליחה) הכי נוראית.

יש תקווה. יש חוט של כסף הקושר אותנו לנצח. עכשיו אנו מרגישים

שאין מוצא, אבל "מן המיצר קראתי קה, ענני במרחב ..."

 

לפעמים מגיעות מחשבות שחורות, מרות, אין לנו שמץ של חיותף

אבל האדם הוא דינאמי!  המצב ישתנה. ללא ספק. כל עוד הקב"ה

קיים (הוא לא יצא למילואים...), יש תקווה. הרי אנו חלק ממנו.

מהנצח.

 

ובכלל, לקרוא חדשות רעות וקשות, זה לא מוסיף.

אבל מה לעשות, המדיה לא תספר איך פתאום

נולד עוד ילד לאחר שראינו כל כך הרבה מוות,

איך חיבקנו, חובקנו, ליטפנו ולוטפנו, אפילו אם

זה פחות מפעם, איך הצלחנו לחייך למרות שבפנים

היו דמעות....

 

הלחם שלהם, זה פרסום הקשה, הרע. לא ללמוד מזה

ולא להידבק מזה. אתה, את, אנחנו - קצת יותר חכמים ממנה. לא?

 

מתארת לעצמי איזה "שפכטל" אקבל אחרי התגובה הזו. אולי

אפילו ימחקו.

 

הזורעים בדמעה (אוהו, איזו דמעה!), ברינה יקצורו.

איך אומרים באנגלית?

 

CHEAR UP!  (אולי זה כתוב עם שגיאות. מילא)

 

רוצה להוסיף כאן פריחה, מעוף של ציפור, שבלול עושה דרכו בכבדות אבל בנחישות

נרקיסים ועוד - אבל לא יודעת איך.

 

 

שכחתי משהונחלת

יש לנו חברים, חברה, שבאחת השבתות הרגישה.....רע. רע. רע.

היא הרימה טלפון כדי לשוחח , לדבר. כן. בשבת. 

כשהמצב בתוכנו פנימה אקוטי, חושבת שזה בגדר

פיקוח נפש דוחה שבת. אין ספק שהשם מבין את זה,

מאוד.

המון כוחותארץ השוקולד

מתפלל להצלחתך והצלחת המשפחה, אתם גיבורים וכך הכבוד על מה שעשיתם עד כה.

לא יודע מה לומר מעבר

חוויתי על קרובים אליגפן36

אחרי כחצי שנה מסבב אחרון התחלנו להרגיש רגיעה.

ועם הזמן רואים שיפור.

לא ידעתי שזה הפיך על הקרובים לי.

כותבת כי יש סיכוי לאור.


זה תהליך ארוך מאוד. מאוד.

כנראה של כמה שנים.

עם תמיכה טובה וסבלנות יש תקווה. 

תודה לכם!והנה חלום

חיזקתם אותי!

קראתי כל מילה

@נחלת תודה לך במיוחד על ההשקעה. 

שכחתי משהו (כרגיל)נחלת

לא לשכוח.....לבכות. מאוד חשוב. לבכות. חושבת שזה ירכך את הסינדול של הנפש, שלא יודעת מה. חושבת שההתייפחות, המירור בבכי

יעשו לה משהו טוב... זה ילחלח אותה...

מובן ותקיןהעני ממעש

יש לך קבנ של היחידה?

לוקח זמן וזמן ... לא פשוט

תצ'פר את עצמך, תרשה לעצמך להתפרק - אבל לא על המשפחה וחברים

נשמע לי שאתה בטווח הנורמה 

אחי הגיבור, זה עוד טרי ומאד טוב שאתה מודעזיויק
אל תילחץ, תכיל את הרגשות והתחושות, תעבד אותם, תמצא עם מי לדבר על זה בלי להעמיס על אשתך הגיבור, ואל תתבייש עשית מצווה ענקית למען עמ"י והמון מקנאים בך
אפשרנחלת

אפשר לפעמים לבכות על הכתף של אשתך. למה לא? היא אמורה להיות האדם הכי קרוב אליך..

לא התכוונו כאן שתשחק בבית את הגיבור, את איך שחיית לפני המלחמה, אלא שבכל זאת, אנשי

מקצוע טובים זה מומלץ.

 

לא, לא "בכל זאת"; יחד עם זאת. כמה שהיא יכולה להכיל. מרגישים את זה. וזה גם מקרב. אני חושבת.

גיבור יקררפואה שלמה

זו תגובה טבעית למלחמה אבל עשית צעד חכם מאד שפנית לפסיכיאטר. ככל שמטפלים מוקדם יותר סיכויי ההחלמה המלאה עולים מאד.

אין מה לפחד מהכדורים, יאפשרו לך לישון ולא לצאת מאיזון והפעילות הגופנית תעזור מאד, כל הכבוד על המצווה הענקית ועל המודעות.

חנוכה מלא אור וניסים

כמה דבריםאריק מהדרום
הרבה מאוד אנשים נוטלים נוגדי דיכאון מסוגים שונים, לא תאמין עד כמה, ציפרלקס (לתקופה מסויימת?) לא אומר עליך שמשהו נדפק אצלך, להפך, זה אומר שאתה צריך עזרה ואתה לוקח אחריות על עצמך ועל היקרים לך וכמו תרופה לסכרת, אפשר בלי, אבל חבל, תהיינה השלכות.


דבר שני, מה שעזר לי מעבר למה שכתבת בעניין השינה והכושר והתזונה, מה שעזר לי לעבור את החודשים הראשונים אחרי השבעה באוקטובר זה המון המון המון סטנדאפ ומוזיקה ביוטיוב.


בהצלחה

מסכימה!נחלת

יש דברים שאפשר לראות ולהקשיב. סומכים עליך. מחכים לשמוע ממך , לא חשוב מתי. מאמינה שזה מהר יותר ממה שאתה חושב.

ר' נחמן אמר שבראש ובראשונה האדם צריך להיות סבלני ל....עצמו!

ואיך שכחנונחלת

"תעיתי כשה אובד בקש עבדך" 

אם את מומחית לרבנו רבי נחמן אולי יודעת תשובהיוסי כ

למה רבנו המאומן, חזר לגלות אחרי 

שהיה חצי שנה 

בארץ הקדושה

אח יקר, תציץ פה בבקשהנקדימון
https://shikum.mod.gov.il/about/harvot-barzel/recognition


לנו עשו שיחת חוסן לקראת סיום המילואים, ואמרו שמי שהוא בתהליך הכרה של פוסט-טראומה, ברגע שהגיש חוות דעת מומחה אז כבר הוא זכאי למימון (מלא, נראה לי) במשך שנה עד לועדה הרפואית שתקבע נכות. הוא אמר שמבחינת משרד הביטחון, אין בעיה שבסוף לא תיגש לועדה - כלומר, האינטרס שלהם הוא לתת לך טיפולים כך שתצליח לצאת מזה בלי צורך בנכות. זה לכתחילה, כך אמר הקבן.


תברר על זה. אולי תבקש לדבר על אחראי חוסן ביחידה שלך. או בקבוצות פייסבוק שהגיוני שמעבירות מידע על זה.

משבר מוכר אחרי חוויות עוצמתיות (גם אישית)הגבעות בלב תמיד

גם מי שלא בטראומה, נורמלי לחלוטין להתקשות לחזור לשגרה אחרי חוויות מטלטלות כאלו בשנתיים... אתה מתאר משבר שקורה להרבה מילאימניקים. יצאתי עם כמה והרגשתי כמה הם מושפעים.. אחד בכלל לא היה במצב לדייט, כי היה באבל על חברים והלחימה הממושכת התישה אותו נפשית.

יש הרבה סדנאות, טיפול רגשי וכד' למילואימניקים בדיוק בגלל הצורך הזה, גם אם אתה מרגיש בסה"כ בסדר ורק מדי פעם צץ קושי..

שווה לך לבדוק בעיני. יש גם קבוצות שיח ע"י אנשי מקצוע וכד'..

תודה על מה שעשית למען עם ישראלטויוטה

ושה' שילח לך רפואה שלימה.

 

אין לי דברי חכמה לומר לך,

רק להחזיק לך אצבעות להצדיע לך,

ולהתפפל עליך .

אתה עושה דברים חשובים מאדיוסי כ

למען האומה, למען המשפחה, למען התורה והעבודה

אין לשער דרגת צידקותך במעשיך בצבא

דוד המלך שאתה חייל חשוב בשורותיו, מעלה אותך בדרגה

גם אברהם שלחם ב 4 מלכים, מברך אותך באופן אישי

ויהושע כובש הארץ

ויהודה המכבי

ורב אלוף שמעון בר כוכבא

הכל לצידך ולימינך

 

עלה והצלח 

סדנא ייעודית לחיילים וחיילות "מתחילים מחדש" ללא עלreni

מצרפת את הקישור.

הסדנא מיועדת לחיילים שמתמודדים עם הקושי בחזרה לשיגרה, ללא תסמינים של פוסט טראומה.

ממליצה לדבר איתם ולבדוק התאמה


Inheal סדנת מתחילים מחדש לחיילי וחיילות מילואים בשיטת

השיתוף שלך ככ חשוב!!!reni

כותבת לך בתור מטפלת. פוגשת בתקופה הזו הרבה מאוד מילואימניקים שחווים משהו דומה מאוד למה שאתה מתאר.

חשוב לי להגיד בצורה ברורה: מה שקורה לך הוא תגובה אנושית, טבעית ושכיחה מאוד לחשיפה ממושכת לעומס קיצוני, סכנה, ניתוקים חוזרים מהבית וממעגל החיים הרגיל. זה לא סימן ש“נדפקת”, ולא עדות לכך שמשהו אצלך בלתי הפיך.


כ־300 ימי מילואים, בחמישה סבבים, בכל הגזרות – זה עומס שהנפש והמערכת העצבית פשוט לא נועדו לשאת בלי מחיר. הרבה אנשים מתפקדים “על אדרנלין” בזמן עצמו, ואז דווקא כשנגמרת הסכנה המיידית – המערכת קורסת. התנודות שאתה מתאר בין אנרגיה גבוהה לדיכאון, בין כעס לאדישות, הן סימן קלאסי למערכת עצבים שנמצאת עדיין במצב הישרדותי ולא מצליחה להתייצב.


העובדה שאתה:


מודע למה שקורה לך


מנסה לשמור על שינה, תזונה ותנועה


פונה לטיפול ו/או קובע תור לפסיכאטר


כל אלה מעידים על כוחות, לא על חולשה !


חשוב לדעת: טיפול פסיכיאטרי לא אומר בהכרח תרופות לכל החיים, ולעיתים מדובר בהתערבות זמנית שמאפשרת למערכת להירגע ולנפש להתחיל לעבד. בהרבה מקרים, כשהעומס יורד והוויסות חוזר, גם הצורך בהתערבות תרופתית משתנה.


כמה המלצות כלליות חשובות :


1. להתייחס למצב כאל פציעה נפשית, לא כאל כשל אופי. כמו שלא מצפים מאדם עם שבר לרוץ , כך גם כאן


2. להמשיך טיפול  - אפשר לפנות למרכזי החוסן באיזורך. מצורף קישור: סיוע לנפגעי חרדה - נפגעי חרדה | ביטוח לאומי


3 . לבדוק את הסדנא הייעודית ללוחמים שחוזרים לשיגרה , בקישור הבא:

Inheal סדנת מתחילים מחדש לחיילי וחיילות מילואים בשיטת


3. לזכור: מצבים כאלה כן משתפרים. ראיתי את זה שוב ושוב, גם אצל אנשים שפחדו שהם “לא יחזרו לעצמם”.


והכי חשוב-

אתה לא לבד, אתה לא מקולקל, ואתה כן בדרך הנכונה גם אם עכשיו זה מרגיש מריר ומבלבל..

עצם זה שכתבת וההסכמה לטפל בעצמך– זה כבר סימן של חיים שרוצים לחזור לאיזון , וסימן לאהבה והאחריות שלך כלפי המשפחה שלך.

הרבה כוחות !


מיזם חיבוראבירן חסידאחרונה

שלום לך,

קראנו את הדברים בכובד ראש ובהרבה כבוד.


החוויה שאתה מתאר מוכרת לנו מאוד. לצערנו, אנחנו פוגשים מילואימניקים רבים שחוו שירות ממושך ואינטנסיבי, וחוזרים הביתה עם תחושת חוסר איזון, תנודות חדות במצב הרוח, כעס, אדישות ועייפות נפשית עמוקה. זה לא סימן לחולשה, ולא אומר ש"נדפק אצלך משהו" או שזה בלתי הפיך. ברוב המקרים מדובר בתגובה אנושית ונורמלית לעומס חריג ומתמשך.


העובדה שאתה מודע למצב, פונה לטיפולים, שומר על שגרות בריאות, וקבעת תור לפסיכיאטר – מעידה על אחריות, ולא על כשל. גם הפחד שאתה מתאר הוא פחד מוכר מאוד, והוא עצמו חלק מהעומס הנפשי, לא הוכחה שמשהו אבוד.


במיזם חיבור אנו מלווים חיילים ומילואימניקים שחווים בדיוק את המתח הזה בין תפקוד חיצוני לבין קריסה פנימית. החיבור הנכון למטפל מתאים, בזמן נכון ובקצב נכון, עושה הבדל משמעותי.


אם תרצה – נשמח לשוחח איתך באופן אישי, לשמוע, ולהתאים עבורך מטפל או מטפלת מנוסים בליווי מילואימניקים, בדיסקרטיות מלאה וללא התחייבות.


אבירן – מיזם חיבור

טלפון: 052-305-1783


אתה לא לבד, והמצב שאתה מתאר הוא בר־טיפול.

אני שוקל לממן קמפיין שקורא לטרמפיסטים שלי להתקלחזיויק
די איזה סבל 🤢
יש לי רעיון בשבילךדי שרוט
קנה ואן. תתקין מאחורה דוש ותן להם להתקלח. ככה גם תזכה בגמילות חסדים וגם בוזרקתי עליכם מים טהורים וטהרתם.


יש לי כזה. אבל כשניסיתי להציע דבר כזה פעם ראשונה היא חשבה שאני קריפ והוציאה לי צו מעצר. 

גאוני סך הכל😁זיויק
יהודים נלחצים כששולחים אותם להתקלחפשוט אני..
מפחידנחלת

בתחילה לא תפשתי.......מפחיד!

אולי מדובר בתלמידים או בוגרים מישיבת 'שלום בנייך'פ.א.

 

 

 

(מגזין מוצאש, עמ' 18, מקור ראשון, מיום שישי) 

רק אפס יורק ככה לבאר ממנה שתהזיויק
או מעז להתראיין בצהובון מוצשקעלעברימבאר
לא כזה מכירזיויק
כשמוצש כותבים על שלום בנייך, זה מזכיר ליקעלעברימבאר
בעל כרחי את חפי החפיפניק ותורה-מן מהקומיקס של יוסי שחר😅
ווי חפי החפיפניק - נוסטלגיה...אורין
וואו. זו רמה חדשה של טינופת אנושיתנקדימון
איך אין לאדם כזה אפילו גרגיר של בושה!?


זה כאילו הוא הלך לצאט גיפיטי והכניס בקשה "כתוב לי מניפסט שנאה נגד הרב טאו והר המור. כתיב בסגנון רעיל".


איזה גועל נפש.

איזה שטויות מבחילותשוקולד לבן

מאיפה הוא הביא את השטויות האלו?

אני מכירה את הישיבה מקרוב כולל תלמידים שלומדים שם ובוגרים וזו ישיבה שממש מצמיחה את התלמידים שלה, עושה להם כל כך טוב נפשית ומכל הבחינות.

נכון שהתנאים הפיזיים לא מושלמים (בסוף כסף זה מרכיב מאתגר בציבור שלנו, ותנאים טובים זה עניין של כסף) אבל מכאן ועד ההגזמות שהוא כתב הדרך רחוקה מאד מאד.

איך מכירהזיויק
למה זה משנה?שוקולד לבן
מעדיפה לא לעשות לעצמי אאוטינג
סתם להבין את העיקרוןזיויקאחרונה
אם לא אפשרי אז לא והכל סבבה
אני דווקא אוהב את הביקורת הזאת על הישיבהפשוט אני..

היא כל כך קיצונית וחדה, עד שבעייני היא כלל לא מתיימרת לייצג אמת. כלומר ברור שמדובר בשטויות שנובעות יותר מהמצב הנפשי שלו כשהוא כתב זאת, מאשר מהמציאות בישיבה.

 

זה לגבי הרבה תחומים:

 

אם למשל אני ארצה לתת ביקורת על המנחה שלי בעבודה, אוכל לכתוב:

קשוחה מאוד, לא מתחברת לעובדים שלה, לא מתחשבת בצרכים האישיים שלהם. לצד זאת היא מקצועית לעילא ובעלת ידע עצום בתחום התמחותה.

 

אך אם אני אכתוב:

היא נוראית, צורחת כל היום, מסריחה, מתקלחת פעם בשבועיים, האוכל שלה מריח כמו צואה, השיער שלה נראה כאילו לא חפפה אותו מאז התיכון, היא לא מבינה מה זה בני אדם והאף שלה ממש ענק" - אז ברור שהביקורת אפילו לא מתיימרת להיות עניינית, אלא אני סתם שופך רפש בגלל המון זעם שטמון בי.

 

במילים אחרות:

אני אוהב את הביקורת כי מבחינתי יש בה הרבה כנות. הוא בעצם אומר בכנות, בין השורות, "אל תסמכו עלי. אני פשוט שונא את הישיבה הזאת ואת כל מה שהיא מייצגת". הקיצוניות מעידה על מצבו הנפשי ולא על הישיבה. 

אם הוא היה כותב בצורה עניינית, אז עוד היינו עלולים לחשוב שהביקורת שלו כנה ואמיתית.

הנה פתרון:קעלעברימבאר
נהג ערבי ריסס בושם על יהודים - ונתבע


(מהמצאותיו של פרופסור שפריץ)

יוצא יקרזיויק
זה בושם עם טעם של מלאווח, שווהקעלעברימבאר

אולי יעניין אותך