כמעט התארסו, אבל במבט לאחור קשר מיותרultracrepidam

שמעתם פעם על מקרים כאלה? עברתם בעצמכם?

קשרים שמצד אחד היה בהם משהו משמעותי מאד, ומצד שני, במבט לאחור קשר שהיה עדיף פשוט לחתוך בשלב הרבה יותר מוקדם או בכלל לדלג עליו.

 

איך קורה פער כזה?

כן. נסתרות דרכי ה'...לב אוהב

באמת שאין לי הסבר לתופעה הזאת

כאילו ה' פיזר אבקת חן על הבן אדם

ואז אחרי תקופה הוריד אותה ואתה כזה "מהה לעזאזאל חשבתי לעצמי..." משהו כזה

 

וואי, תיאור שלמות אחותי 😆מדרשיסטית20
אני לא בטוח שזה ה'..והוא ישמיענו

ה' ברא אותנו, בני אדם חסרים. עכשיו, ה' נתן לאדם גם כוחות איך להשלים את החיסרון - למשל לעשות עבודה עצמית, זו אפשרות א'.

אבל מי שרוצה ללכת בדרך אחרת, הקב"ה מוליך אותו בדרך בה רוצה לילך,

אז אותו אדם יכול גם לעשות הצגה עצמית שלא באמת תואמת למציאות ובכך 'לחפות' על החסרונות שלו (במקום לעשות עבודה עצמית.. שווה).

 

מתישהו הבועה מתנפצת.

 

האם זה בגלל הקב"ה? לא..

הקב"ה השפיע לו טוב, השפיע לו כוחות.

התפקיד של האדם לכוון אותם למקומות הנכונים..

קשר שבנוי על דמיון/רגש ולא על מכנה משותף מספיק רחב ויציבadvfb


זאת אמירה מאד חריפהultracrepidam

אתה אומר שיכולת השיפוט של הבחור היתה כל כך גרועה שהוא לא הבין שזה המצב?

שהוא בונה קשרים שטחיים? שזה מה שהוא מחפש?

 

אלה דברים שהרבה אנשים לא היו שמחים לשמוע על עצמם

חוסר איזון זה דבר אנושי וטבעי מאוד, זאת לא עובדה מזעזעתadvfb

יש צורך רגשי ממש גדול בזוגיות והוא משפיע חזק על כולנו

"על כל פשעים תכסה אהבה"

"עזה כמוות אהבה, קשה כשאול קנאה"

זה לא מובן מאליו לשכלל את הדברים בצורה נכונה ושיכלית.

נראה לי שזאת עבודה לא פשוטה.

אתה, במילים אחרות, אומר,רב שמואל
שהאנושות היא סוג של דבר גרוע מאוד וחסר טעם. ואתה רוצה לבסס את דבריך על פסוקים. אבל לפי האמונה, מי שברא את האנושות זה הקדוש ברוך הוא. והקדושה ברוך הוא אינו חפץ במי שמחפש טרוניה וקטגוריה על בריותיו.
מסכים!והוא ישמיענו

ברור גם שלאף אחד לא נעים לשמוע את זה על עצמו,

(ואף אחד מלכתחילה לא רוצה שזה מה שיניע אותו)
 

אלא אם כן הוא מבין שזה טבע העולם, ושזה בסדר,

ומתוך המקום הזה אנחנו מתקדמים

טיפה מסייגadvfb

זאת עובדה מזעזעת,

שכמו שהיא מזעזעת כך היא נכונה ופשוטה ונחוץ להכיר בה.

אתה בהחלט צודק,רב שמואל
ואני חושב שהוא טועה בכך שהוא מייחס "טעויות כאלה" למידות של חוסר יציבות רגשית או חוסר יציבות בנושאי ההבנה שנוגעים לזה.

אני מניח שפעמים רבות זה נובע פשוט מכך שאנשים מגיעים מתפיסות שונות, מעולמות רגשיים שונים. (למשל הגמרא הרבה פעמים דנה בדיונים שנוגעים לפרטים, ואחרי זה כשמסתבר שיש קושיא וסתירה, אז הגמרא אומרת (בתרגום חופשי) "x קאמרת? שאני x שיש בו שוני מהותי" והוא בכלל לא דומה לy (למשל - x כוהנים, y ישראל))
יכול להיות קשר שיש בו רק שכל, ומבט לאחור לא קשור..ביניש לנצח
באופן כללי יכול לקרות דברים כאלו שיש מימד מסוים שלא התייחסו אליו, ובמבט לאחור מבינים שנכון שהיה א' ב' אבל בלי ג' זה פשוט לא שייך..
דוגמאות למרכיבים כאלה:
שכל/רגש/משיכה

(כמובן שאני לא מכליל, ואומר שתמיד זה בגלל זה, אבל זה כלל שנכון הרבה פעמים)
קשר שיש בו *רק* שכל הוא קשר טכניadvfb

קשה לי מאוד לראות איך אנשים מתקדמים ככה

מה שנותן חיים לקשר זה הרגש. בלי רגש, לא הייתי קורא לדבר הזה קשר.

אני מאמין שהתכוונת למשהו שונה

 

בכל אופן, בנוגע לעקרון - מסכים איתך שלפעמים יש דברים שלא יודעים בשכל ומגלים יותר מאוחר.

פחוץ נפוץ, בדרך כלל התעסקות הרגשית היא המשפיעה

מסכימה! מניסיון מר מאודהיא יושבה בחלון
מסכיםבייניש נח
ובתור אחד שהיה שם וכן יצא בזמן אני ממש יכול להבין זוג כזה
כן, קרה למישהי מהמשפחהמבקש אמונה

הבחור מצד עצמו היה בסדר גמור, צוחק וזורם ונמרץ ובעל עסק משל עצמו וכו' והיא העריצה את זה

אבל הרקע שממנו הוא בא  -והיה כל כך טבוע בו - היה ממש ממש שונה ממנה וממה שהיא מתחברת אליו

היא אהבה אותו ולא שמה לב לכל זה

(האמת שראיתי את זה, אבל ידעתי שהיא לא תשמע לי בין כך)

 

בסוף זה התפוצץ בדיוק בגלל הרקע הזה

ככה זה החייםהפי
בכל דבר טוב יכול להיות גם סיכון או סיכוי
להגיד עדיף שזה לא היה קורה זה ילדותיות ברמה הכי גבוהה.

אסור לנו לשפוט את עצמנו במבט של עבר.
ולא לא קרה לי משהו רציני מאוד ב"ה.
ואם היה קורה גם ב"ה
שאלה טובהחדשכאן
הלוואי שתהיה תשובה.
עברתי מהצד השני..
מה פירוש מהצד השני?ultracrepidam

הצד השני חושב שהיה קשר מיותר ואתה חושב שהיה טוב?

כןחדשכאן
אני לא יודע להגיד אם היה מיותר מצידה. ואולי אני דוחף את השאלות שלי לשלך..
לקחתי את השאלה יותר למקום שבעיני היה קשר משמעותי וטוב (ולכאורה גם לה) ואני לא יודע מה השתנה..
המקום ימלא חסרונךultracrepidam


כן🤷‍♂️תורם דם
עברתי בעצמינפש חיה.
יד ה' הייתה שם.
סינוור לא היה
אבל הקב"ה סימא את עיניי והחריש את אזניי משמוע לסובבים...
קצת הכריח אותי לעבור דרך הרגליים מה שלא הייתי מבינה בראש.



סיכומו של דבר
קיבלתי מזה תובנות עמוקות מאד

התבגרתי
מצאתי בעצמי טוב
התחשלתי
והתכוננתי טוב יותר לחיים האמיתיים



היום
אני בחיים האמיתיים.



אז
הכל היה סרט. לאיודעת אם רע.
אבל בורא הכל צירף את הקטע הזה לסרט חיי.

בדיעבד
טוב שזה קרה.


אין מה להאשים את הצדדים
ואיו מה לחשוב או ללעוג למי שזה קרה לו
מכל סיבה שהיא.

אני חושבת ששניים כאלה שהגיעו לנקודת הבחירה
וחתכו מכל סיבה שהיא
הם פשוט לא הזיווג האמיתי.




ברוך ה' שחותכים לפני החלטה גורלית כמו חתונה
ולא אחריה.

בדידי הווא עובדא.
והווה טוב? או מסתכלים לאחורראשיתך
בתחושת החמצה?
לא ולאנפש חיה.
ראיתי יד ה' בפשטות.

אני יודעת שה' פועל רק טוב

הרגשתי את זה אז (יחסית בקטנה)

והיום (בהרבה יותר בהירות!)



יותר מזה יכולה בפרטי
ואז (ממש בתקופה הראשונית של הפרידה) גיליתי כמה טוב שה' נתן סביבי אנשים שרמזו לי באיתותים שהקשבתי להם (וללבי שאמר ש"מנסתם אם זה הולך כמו ברווז, מתגעגע כמו ברווז, אז זה ברווז)
תודה על הדבריםראשיתך
בשמחהנפש חיה.
יכול להיות שבמבט לאחור נראה לנו שזה היה לא קשור וכומישהו איתי
עבר עריכה על ידי מישהו איתי בתאריך י"ג באב תשפ"א 16:48
וב"ה שזה לא קרה.
כי גדלנו והשתנינו.
אבל באמת אם היינו הולכים על זה היינו מסתדרים, המסלול שלנו היה שונה

וזה נכון גם לבחירת מקום מגורים/עבודה וכד
(לא מדבר מנסיון)
אהבתי את התשובה הזאתultracrepidam


שמח לשמועמישהו איתי
אולי ארחיב בהמשך
כןחתולה ג'ינג'ית

הרבה הקשבה מיותרת לקולות בחוץ, במקום ללב שאמר מהתחלה שזה פשוט לא.

עד שהוא לא הסכים לשתוק יותר. וזה גם לא עבד יותר. פשוט נגמר האויר. לשנינו. סוג של הרגשת פול גז בניוטרל. או בלון שפוצצו אותו בבום.

אבל, לא זה לא היה מיותר.

כי למדתי שם משהו על להקשיב ללב שלי.

למרות שזה כאב מאד בסוף.

וואו מושלם. תודה על הדברים ♡ראשיתך
באהבה. על איזה מהם בעיקר?😉חתולה ג'ינג'ית


מהמילה הראשונה עד האחרונהראשיתך
מדוייק לי ממש ממש ממש ממש ממש
זה בדיוק מה שהיה
כןקל"ת
קרה לי באופן אישי.
הייתי צעירה מידי מכדי לראות את הנורות האדומות לפני האירוסין וכן זה היה הקשר הראשון שלי
כןחמדת66

לחבר, בגלל שהיה צעיר...אבל התאושש.

ב"ה שלא קרה לי, אחרת הייתי נשרט עמוקות כנראה.

 

 

 

ווואו. שאלה שאני כל הזמן שואלת בעצמיחסידייש

 

אז עברתי בעצמי

ממש כזה

 

הייתי עם בחור ממש ממש שקט, בקושי דיברנו משהו כל הקשר

והיום, כשיש לי חבר שאנחנו יכולים לדבר שעות בטלפון אני כל הזמן שואלת את עצמי מה עשיתי לעזאזל עם הקודם.

 

אבל, 

אני חושבת שבכל דבר שקורה בדיעבד כשאנחנו מתפקחים אפשר לראות את הרע, ואת מה שלא התאים. 

ובדיעבד, לא בטוח שזה נכון. 

אני לא חושבת שאנשים סתם ככה תקופה ארוכה בקשר בלי שיהיה שם כלום. 

והיה שם משהו, גם אם יש רצון להתכחש לו. 

 

אני באופן אישי, כנראה יכולה להיות עם שקט, ועם דברן (מעדיפה את הדברן חושף שיניים)

 

אבל, זה באמת לא אומר שזה לא יכל היה לעבוד עם השקט. 

אבל כן היום כשחוויותי משהו אחר ונוסף, אני חושבת שהייתי מפסידה משהו גדול בחיים.

ומודה שזה גם גורם לי לפחד... 

 

כי מי אמר שאולי עכשיו עם הנוכחי יש משהו שאם זה לא יימשך אני אקלוט כמה חודשים אחרי הפרידה שממש חסר? 

תשובה יפה מאד. תודהultracrepidam


תודה על התשובות (כמובן אשמח לעוד תשובות)ultracrepidam

זה מעניין אותי להבין איך יכול להיות שלפעמים אנחנו מרגישים שמשהו ממש מתאים, אפילו למשך מספיק זמן שזה יהיה "כמעט"

ואחרי תקופה - ארוכה או קצרה - אנחנו מרגישים את ההיפך הגמור

 

אז מה נכון? המבט שלנו עכשיו או המבט אז?

איך אנחנו יכולים לסמוך על עצמנו בקשר הבא שהוא לא יהיה טעות?

 

(במוסגר - אותה שאלה קיימת לגבי אדם שהתגרש ורוצה להתחתן שוב. איך אתה סומך על שיקול דעת שכבר הטעה אותך? או לחלופין - איך אדם שאהבת פתאום זה מישהו שאי אפשר להישאר איתו באותו בית?)

מסכימה עם כל מילה שלך. שאלה גדולה. אין לי תשובה...חסידייש

 

ואני שואלת את עצמי את זה מידי יום. 

מתפללים שהשם איתנו ושיהיה טוב

מתקדמיםראשיתך
כמו בספירלה, פוגשים בסיטואציות ממקום מתקדם יותר.
שאלה יפה מאוד. מזכיר לעצמי להגיב בהמשךכבר לא ישיבישער


בעצם זאת שאלה כללית וממש גדולהכבר לא ישיבישער

על כל אדם שעובר איזה שינוי בהשקפה\דעה\אמונה וכו'. מה זה אומר עליו?
איך יתכן שעד היום הוא היה בטוח בדבר אחד ועכשיו הוא סבור הפוך לגמרי? האם עד היום הוא חי בטעות? ואם כן, איך הוא יכול לסמוך על עצמו שעכשיו הוא יודע את האמת אם גם לפני כן הוא חשב שהוא יודע את האמת ומתברר שלא?

 

אין לי תשובה ממש, אני רק חושב שיכולים להיות 2 כיווני הסבר:

 

הראשונה היא שבאמת נודע לו והתחדש אצלו משהו שלא ידע קודם. בעצם במשך כל החיים אנו מגלים ולומדים דברים חדשים (וזה חלק ממה שמיוחד בניסיון חיים של אנשים מבוגרים) וכך קורה שהיום אני יודע משהו שלא ידעתי בעבר ולכן אני מתנהג אחרת.

 

השניה אומרת שבאמת זה כן היה נכון לך בעבר אלא היום נכון לך משהו אחר. זה אולי קצת ארטילאי ומזכיר את האמירות ש'אין אמת מוחלטת', אבל הרעיון הוא שזה לא שמה שעשית בעבר היה טעות, אלא בעצם האדם עובר שלבים ושינויים בחיים כשבכל מצב יש משהו אחר שמתאים לו ושנכון לו לעשות.

 

 

אמנם ההסברים האלו לא לגמרי מספקים ביטחון וודאות לגבי העתיד, ובעצם האדם עדיין נשאר נצון לשינויים כל הזמן. או כי יתכן שיש עוד משהו שאינו יודע, או כי בהמשך חייו באמת יתאים לו משהו אחר. אבל לפחות זה מספק הסבר לתופעה, וגם ההבנה של התהליכים שעוברים על האדם חשובה ונותנת איזשהו ביטחון נפשי..

 

 

----------------רב שמואלאחרונה
זה בעצם דומה להבדל, שבין שינוי לשינוי

החילוק שאתה נותן - הוא דומה להבדל, שבין שינוי לשינוי.

אולי לא בדיוק על זה כתבת. אבל זה מעלה אסוציאציה טבעית, בהקשר הזה, של העניין הזה האמור.

יש מישהו שהיה לי ויכוח איתו. בנושאים השקפתיים. בגדול, הוא, העיקרון הגדול שלו בכל שאלה השקפתית זה הכלל "העושה תפילתו קבע, אין תפילתו תחנונים". כל דבר שחורג מהכלל הזה, הוא בעיניו חטא גדול שאין לו כפרה. למה, לדעתו, אין לו כפרה? כי בעיניו, המציאות הרוחנית אין בה קבע. אלא פזורה גמורה. והמציאות הגשמית בעיניו, קבועה לחלוטין. ואסור לחרוג מהקבע שבה במלוא נימה, אלא מצד ההיטלטלות הרוחנית, שכיוון שהיא לשיטתו ראויה להיות רבה מאוד. לכן באותו השיעור גם המציאות הגשמית הולכת אחריה. ונמצא שהוא מזלזל במציאות הגשמית בשתיים: א', שהוא חושב שאין לה מורכבות. ב', שהוא חושב שהמציאות הרוחנית מנותקת ממנה, ושולטת עליה בכוח הזרוע.

הוא כמובן מתעלם מהעובדה, שרבי אליעזר, (בקודים: תלמידו וממשיכו של צפניה). רבי אליעזר לא התכוון לקבוע מסמרות, מה נקרא קבע או לא נקרא קבע, או שקל וחומר שלא התכוון לקבוע מסמרות וחומר שההיטלטלות הרוחנית היא "חופשית" ואין אלוהות שעומדת מעליה ומפקחת אותה. הוא התעלם מזה, מכיוון שהוא מאן לקבל מרות אלוהית ורוחנית, במקום שהוא אינו רואה אותה כאן ועכשיו במציאות. אלא אם כן, לדעתו, כאן ועכשיו יש רשמים במציאות שמוכיחים על אותה אלוהות. רשמים שניכרים באופן אישי לפי החלטתו, ולא לפי עקרונות רוחניים, אלא אם כן, נלמדו באופן שהם כרגע "נשלטים" ו"מוכוונים" בידי האדם עצמו. באופן שהם כבר לא עקרונות רוחניים. אלא עקרונות שלו, אישיים, שהוא ממאן לקשר אותם עם כל עיקרון רוחני אחר, בבחינת "לא ידעתי את ה', וגם את ישראל - לא אשלח"

לאחר שנים לא מעט, כח"י שנים, ואני יודע, שכבר פעמיים לפחות נפגשנו בצמתים - וידי יצאה על העליונה. ואני יודע, שכרגע אנחנו לכאורה נפרדים איש לדרכו - והוא משוכנע ש"עכשיו" הוא בודאי צודק ויצליח.

כי הוא לא מבין את הפירוש של "ללמוד לקח". הוא חושב, שהמציאות מלמדת אותנו עובדות בלבד. אם יש סיבה, שמצדיקה בעיניו לאכול ארוחת בוקר - זו הסיבה הסטטיסטית, שיוצרת באופן סינתטי הצדקה ומחוייבות לדבר הזה. בכל שלב שהוא לומד משהו חדש, מבחינתו הוא לא למד "אמת". הוא למד "חובה". שזה אומר כמובן, שהוא לא מבין את ההבדל בין חכמה=אמת. למעשה=חובה.

ואני יודע. שגם אחרי שהוא קורא את הדברים האלה - הוא ימשיך לחשוב אותו דבר. כלומר הוא יהיה משוכנע, שהוא הבין את מה שאמרתי, שהרי הוא קרא את הדברים. והוא גם חכם לדעתו יותר ממני, ומבין ומכיר את המציאות לדעתו יותר ממני. ולכן מבין יותר את העומק של הדבר. אבל אני יודע שהוא לא. וכן כתוב "אם תכתוש את האויל במכתשת בתוך הריפות בעלי - לא תסור מעליו איוולתו".

ואני יודע. שאחרי שדרכנו ייפרדו עכשיו. הוא ילך לדרכו. והוא יחשוב שיציל את עצמו. על ידי כבודו. ו"הוכחות" שיהיה לו ברור שיכירו בצדקתו יותר משלי, גם בעוד שנים רבות שיהיה. והוא יסמוך על זה. ובשמחה רבה ילך ויפיל את עצמו על מי שהוא בוטח בו, ויתגלה לו טעותו בזמן המאוחר מכדי לשנות הדרך. (בדיוק כפי שכבר קרה לו, יותר מפעם) וכמו כל תהליך. שיש את הרגעים הטובים ויש את הרעים. ורגע מסכימים, ורגע במחלוקות. אבל אני כבר יודע את התהליך, כי ראיתי אותו. ראיתי את התהליך, אני יודע איך הוא קרה - ואני רואה אותו עתיד לקרות בצורה הזאת.
אלו לא דברים משתנים בגלל איזה החלטה פעם אחת או פעם אחרת. אלו תהליכים בעלי משמעות פנימית. שצריכים רצון, ואמונה, ונאמנות. וקביעות בדרך. לא קביעות חיצונית, אלא קביעות פנימית.

ואני כבר יודע. כתוב בחז"ל שלושה ימים קודם שיבוא משיח, בא אליהו ועומד על הרי ישראל. ואומר להם הרי ארץ ישראל. עד מתי אתם עומדים בארץ ציה ושממה. וקולו הולך מסוף העולם ועד סופו. ואחר כך אומר להם בא שלום לעולם, בא שלום לעולם. והרשעים - שומעים, ושמחים, ואומרים זה לזה - בא שלום לנו, בא שלום לנו. יום שני - בא ועומד על הרי ישראל, ואומר באת טובה לעולם, באת טובה לעולם. והרשעים - שומעים, ושמחים, ואומרים זה לזה - באת טובה לנו, באת טובה לנו. יום שלישי - בא ועומד על הרי ישראל - ואומר - באת ישועה לעולם, באת ישועה לעולם.
וכיוון שהוא שומע את הרשעים שהם אומרים כך -
אומר לציון: מלך אלוקיך!

כלומר גם בבשורת הגאולה עצמה יש שלבים. ואנחנו רואים כאן בפירוש, שחז"ל חילקו פה שלושה שלבים בבשורת הגאולה של אליהו. סיבוב ראשון. סיבוב שני. סיבוב שלישי. ועל כל שלב - הרשעים חושבים שהבשורה עצמה תיפול לידיהם. אבל, בסוף יש את החותם של "מלך אלוקיך". ומי זה יעמוד כנגדו, ומי ידבר אליו מה יפעל. ומי יאמר לו מה יעשה.

ואני כבר לפחות שלושה פעמים - ראיתי את החותם הזה עולה - נגד כל הסיכויים. כשכל הנסיבות- לא התאימו לזה. אבל החותם הזה עלה - קבל עם! לא כולם ידעו את הפירוש. אבל אני ידעתי. כי הפירוש היה עימדי מראש . וכשזה הגיע, זה היה ודאי שזהו המאמר כעין האמור "וה' ענהו - הנה האיש אשר אמרתי אליך - זה יעצור בעמי"

כי "ללמוד לקח" פירושו - להבין את הפנימיות הנלמדת מהמציאות, ולהבין שזה לא שהמציאות נפלה בידיי - אלא הקדוש ברוך הוא נתן בידי, דבר שראוי לי להבין אותו יותר בעומק, ולכך גילה לי צדדים במציאות שלא היכרתי. לא משום שהמציאות התחלפה. אלא שהאלוה העליון - בורא המציאות. הוא נתן לפניי בתחילה צד אחד שלה. וכעת נתן לי דברים נוספים, שלא ראיתי קודם - והם היו טמונים - בהכרח - גם במציאות הקודמת שהיא הייתה של הקדוש ברוך הוא - באותה המידה בדיוק. זה אולי לא מבחינה "פיזית" תמיד. וגם לא תמיד מבחינת המבט המנטלי. אבל תמיד מבחינת האמת הראויה.

ומי שחושב. שהמצב המנטלי תלוי בדעתו האישית ובתמרונים שהוא ינסה ואולי יצליח באיזה מידה כזו או אחרת. והרי כתוב "כפועל אדם ישלם לו". ומי שחושב. שיתחכם על הקדוש ברוך הוא. הרי זה שוטה ורשע.

והדבר הראשון שצריך להוציא משפט צדק לאור. זה ידיעת העובדות והכרתן. כי מי שאינו עוסק בשאלת העובדות. לא יוכל לדעת את המציאות הנכונה כפי שהיא. ולא ידע לפרש לא עובדה אחת, ולא מכלול. אבל על ידי בירור האמת. סוף שיגיע לדרך הנכונה. ומי שמסרב לגילוי האמת. מי שמסרב לבירור העובדות. הרי הוא מטה את הדין. כמו מי ששם סכר באמצע הנהר ומטה את אפיקיו. אבל סוף דבר, תלוי בקדוש ברוך הוא. שהוא אלוהי האמת. ואין עומד כנגדו.
מכירארץ השוקולד
אבל מטעמים מובנים ארחיב על כך רק באישי למעוניינים
--ultracrepidam

אם זה מעניין ויתרום לי להבנה של הנושא אני בהחלט יכול לשמוע באישי (לא רוצה לבקש כי אין לי צורך ממשי אלא יותר סקרנות להבין את הנושא)

 

ואם יש דברים שהם כן כלליים יותר אשמח שתשתף עם כולם

מחילה על התקיפותארץ השוקולד
אני לא חושב שדיון על דברים כאלה שנוגע בנקודות רגישות (בכל זאת, החלטות והבנות כאלה הן אף פעם לא קלות) אמור להגיע רק לשם השבעת סקרנות.

אם יש מישהו או מישהי שיש להם תועלת בעניין אז שירגישו חופשי לפנות אלי באישי או במסר, אבל לא ארחיב כאן סתם.

זה דבר מאוד הגיוני אבל גם כואב לדעתי
מבין ומתנצלultracrepidam

לא מדובר בסקרנות של "וואו מעניין אותי מה הוא חושב/עושה כרגע"

אלא סקרנות של "אם הייתי יודע יותר על הסיטואציה הזא אצל אנשים שונים, אולי מישהו ידגיש נקודה שתעזור לי להבין דברים אצל עצמי"

אבל זאת עדיין סקרנות ולא חיפוש אחרי תשובה ממוקדת, ולכן לא אבקש ממישהו שיפרט פרטים אישיים מדי.

הבהרת את עצמך טובארץ השוקולד
תודה

אני חושב שבין הדרכים לשים לב הוא לדאוג לתת לעצמך לחשוב מחוץ לסיטואציה ולהיות כנה עם עצמך.

כמה חברים שלי חוו את זה, הדבר קיים, לצערנו...מלון
קיים אבל לא נוראי. עדיף שזה לפני חתונה...נפש חיה.
ברור שעדיף, אבל חברים שכבר ראו את סוף הדרך פתאום חוזרים לדרךמלון
יש בזה משהו מאוד מבאס בשבילם, בשביל הצפיות שלהם, וכשזה על משהו שהוא אומר לך שהיה ניתן להבין מה לא מתאים ושעליו נפל בשלב מוקדם הרבה יותר זה משהו שיש בו באסה נוספת לחבר, משהו כזה של יכולתי לא להגיע למצב הזה, ובנוסף יכולתי לא לבזבז זמן נוסף על הקשר, ביחוד שקשרים כאלה הרבה פעמים ארוכים...
עונה בכלליות0x1694

לא מכיר את זה באופן אישי ב"ה.

 

כשאתה נמצא במקום מסויים (מדרגה נפשית) אתה תופס את העולם בצורה מסויימת. כשאתה עובר למצב אחר אז כל תפיסת העולם שלך משתנה וכשאתה מסתכל על העבר הרבה דברים נראים מוזרים/לא קשורים אליך/אתה לא מבין איך עשית אותם (אפילו לדוגמה שטויות שילדים עושים, שכמבוגר אתה לא מדמיין לעשות).

 

המטרה היא לעשות מה שאנחנו חושבים באותו רגע. מה שמתאים לנו לפי מצבינו הנוכחי. זה נכון בעבודת השם, בבחירת עבודה ומקום לימודים ובכל צעד שעושים. הגיוני שבחירות שעשינו בעבר לא יהיו נכונות כיום. יש לך זכות בחירה בכל יום מחדש.

 

התייחסות לגבי קשר זוגי: בשונה מהחלטות אחרות בחיים, מעורב פה הרבה רגש ותת-מודע וכל מני דברים שלא מתייחסים אליהם בשאר ענייני העוה"ז. יכול להיות שמבחינת הרגש יש דברים מסויימים שמשכו ושהרגישו נכונים (והם עדיין נכונים) אבל בראיה כוללת ממבט מלמעלה אפשר להבין שיכול להיות בעתיד משהו יותר טוב שגם ימלא את החסר מהקשר שהיה נראה לכאורה טוב.

חברה שלי כמעט התחתנה עם מישהו שפשוט לא מתאים להחצילוש
היא לא טובה לו, והוא לא טוב לה. נוראי! כמה בכי, כמה דמעות. ושניהם מעולים בפני עצמם. הרב החכם שלו הורה לו לעשות את הצעד ולחתוך. היום ב"ה שניהם נשואים לאנשים אחרים ונראה שבאושר..
קרה ליטיפה של אור

בדיעבד היה עדיף לחתוך לפני. אבל ה' יתברך בחר שנעבור פה משהו. שנחשוב שאנחנו עומדים להתחתן, ולא...

שנלמד מזה משהו טוב, שיעצים אותנו. 

זו לדעתי הסיבה היחידה. 

 

בתכלס מה שהיה, אני פשוט הייתי "מסונוורת" מכל היתרונות, ומכל הדברים היפים שרציתי בבעל. והייתי בטוחה שאני יכולה להכיל את החסרונות, למרות שהם היו קשים לי מאוד עד לרמה שלא רציתי שום קשר עם הבחור, ולא יכלתי להסתכל עליו.. ועבדתי על זה, כי הייתי בטוחה שזה בסדר, לא ידעתי מה ההשלכות של זה באמת.. 

 

תודה לה', על החוסר, על הכאב, על העבר ועל העתיד. 

 

קרהמעלות
בדיעבד הבנתי שלא הקשבתי למה שאני מרגישה
ולא סמכתי מספיק על ההרגשות שלי, שהתבררו כנכונות.
אבל למדתי מזה המון המון.
אוף קרה לי בדיוק רק שהתחתנתי והתגרשתי באסההההיא יושבה בחלון
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfbאחרונה
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

יש לך עבודה רגשית לעשותמשה

גם על זה שאתה 'מחזיק' אותה, וגם על החרדה שהייתה לך בתוך הקשר.


אחרי שתעשה אותה

אתה תראה פלאים. מבטיח.

מה זאת אומרת "מחזיק"?מה כבר ביקשתי

ואיך עושים עבודה רגשית? 

תתחיל בלכתוב בפנקס רשימותמשהאחרונה

אחר כך יש לי עוד כמה כיוונים. אבל אני לא מכיר אותך מספיק בשביל לענות לעומק. בגדול זה אומר יותר ביטחון עצמי ויותר תשובות של פורום רגישים (גם שם קיבלת ממני תשובה אבל קצת אחרת).

זה כואב, אך תזהר לתלות את הערך העצמי שלךadvfb

במישהי כזאת או אחרת.

היא לא אהבה את זה, מי אמר שהיא מייצגת את כל הבנות?

כולם מיואשים ושבורים, אך זאת אשליה.. אל תחשוב שזה אישי שלך

בודאי שיש לכאב שלך מקום.

זה לא נעים וחשוב להרגיש את הכאב של הציפייה שהתנפצה.

זה חתיחת משבר, בחורה שאומרת לא, שמסבירה למה לא.

אני אישית לא ממליץ לך לקחת איתך את הפרשנות שלה. 

מה ששלה שלה. מה ששלך שלך.

 

מקדיש לך את שורות השיר -

 

"זה ניראה לך אבוד
ושאין לך סיכוי
שאותה אהבה
תבוא לך בשינוי

וביטוי שימו לב
מה אפשר להגיד
ומי יודע מה צופן העתיד
מי?"

 

 

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפיאחרונה
ומנגד משדרים נחת נעימות
קניתי לה מתנה קטנה, מה לכתוב בפתק?אני הנני כאינני
הכוונה, מה סגנון הדברים? מחמאה? עקיצה קלה? משהו מאוד כללי? משהו רומז? מפורש? חמשיר?
..שפלות רוח

לא יודע אם הייתי כותב פתק, הייתי פשוט אומר לה פנים מול פנים שחשבתי עליה ורציתי לשמח אותה או משהו בסגנון כי תכלס בשביל זה קנית לא?

ואם בכל זאת מרגיש שחייב פתק, אז וכו.

משו משמחניצן*

אין כמו מילים על נייר כתוב

תתן לעט להוביל 

...advfb

בדרך כלל אנשים אוהבים את זה שאוהבים אותם ואכפת לאנשים מהם, אז כדאי משהו שמראה שאכפת לך ממנה ואתה חושב עליה

מחמאה זה ממש טוב, זה יכול להיות מתובל בעקיצה, לא מממשנה מה.. גם אם אתה רוצה לכתוב משהו כללי ממליץ בחום שיהיה איפשהו ביטוי יותר ספיצפי ומכוון למסר שאתה רוצה להעביר

איזה, בהצלחה רבה

אולי משהו בסגנון כזה?נקדימון
"חשבתי עלייך כשראיתי את זה"
תלוי בשלב לדעתיארץ השוקולד

ושישדר מי שאתה, אל תנסה לשדר מישהו שאתה לא.

אתה מדהים בכל מקרה

בהצלחה!מבולבלת מאדדדד

לדעתי אם זה שלב יחסית מתחיל, אתה יכול אפילו לכתוב לה "רציתי לשמח אותך"

אם זה שלב מתקדם יותר אז אתה יכול לכתוב גם משהו יותר ארוך…

ברור לכתובהפי
לא יודעת מה שעולה לך שאתה חושב עליה
מהלבברוקוליאחרונה

ואתה מרגש אותי 

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
חחח בעז"ההרמוניה
משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל

חבר'ה אני צריך ייעוץ.

אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).

אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.

אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!

מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?

יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?

א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.

האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'

ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.

ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...

א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb

מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה? 

בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.

כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.

גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.

לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.

תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.

לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?

בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.

כלומר,

אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:

לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?

האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?

האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?

האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?

האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?

 

כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.

 

בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)

 

מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.

אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...

באמת לא טוב להכנס לפנטזיות וחלומות ורודיםadvfb

זה נכון מאוד, לאו דווקא בהקשר הזה. כמובן שבכל דבר שקשור לזוגיות.

זה מעגל יחסית חיצוני.. אבל כמובן חשוב לתת עליו את הדעת.

לא מבין למה ענית בהקשר הזה, הרי השואל אמר שהוא דווקא דחה הצעה על רקע משפחתי. משמע, הוא מבין שזה נושא רגיש שיכול להיות משמעותי.

 

נראה לי שיותר מועיל להגיד מה כן ולא מה לא בהקשר הזה.

לכן השאלות הללו שהבאת הן נועדו רק כדי להבין שזה יכול מורכב.

כמו שאת בעצמך אמרת, קשה מאוד לענות על השאלות האלה, אם בכלל אפשרי לענות עליהם..

לכן, נראה לי שיש צורך בשאלות בירור ביחס למקום החשיבות של השואל ביחד לנושא.

שאלות שיעוררו להבין מה היחס שלו לזה וה המקום אותו הוא צריך לתת לנושא.

מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
בעלי ממשפחה דתית לייט מאוד, והוא יותר דוס ממני. אנשים גדלים ועושים בחירות משל עצמם בחיים
סליחהיובללל
סליחה שאני שואל, אבל האם וכמה יש חיכוכים שזה יוצר? זה בוודאי לא פשוט הרי, כל המנהגים, כשרות, שיח, צניעות, שמירת שבת ועוד המון מורכבויות שיכול ליצור. אז איך מתמודדים עם זה?
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי

את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.

ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.

לא יודעתהפי

בערך איך שאתה מתמודד עם החיים

או שזה זר לך

לגיטימי אבלזיויק

תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...

תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..

..יובללל
בוודאי שחשבתי על זה. אבל גם יש הבדל בין הדור שלנו לבין הדורות שלהם. הנושא אשה יבדוק באחיה.. וכו וכו. ברור שהאדם עצמו הוא העיקר, אבל זה חבילה שלמה. 
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
של שניכם
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+

לאו דווקא רק בפן התורני.


לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת

בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה

מאשר היא.


אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי

אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון

עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה

שהיה בבית שממנו באה.


אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה

אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.


אבל גם לפי המקורות,

כתוב בשולחן ערוך לישא

בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.

המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.


וגם אם החליטה לשנות כיוון

מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף

תזכר במנהגי הוריה.


אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי

וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה

אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים

ולא כאלה חזקים.


מה דעתכם?

מענייןיובללל
מעניין מה שאתה אומר. בסוף ברור לי שהבית הוא משקל מאוד מאוד משמעותי. והשאלה שלי היא בתכלס כמה יחס לתת בין המידות של הבחורה לבית המידות של הבית שלה (או בפן התורני וכו)? הרי בסוף כמו שכתבו מעליי ראינו מאיפה הגיעו האבות והאמהות שלנו..
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb

תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.

תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.

המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות

חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה

יכול להיות שכבר כתבו בדומה

תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.

החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.

תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...

גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.

תראה שיש ביניכם התאמה וכו'

אולי זו אשתך?

ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...

האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.

אנשים קשים זו התמודדות


וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה

בהצלחה וה יתן לך עצה טובה

עונה בתור בעלת תשובההמקורית

שהתחתנה עם בעל תשובה - המשפחה לא קשורה לרמת הרוחניות של האישה. בכלל. מה שקשור זה ההחלטה שלה איפה להיות וכמה היא נחושה להישאר שם ולא להיות מושפעת.

הקשר היחיד למשפחה, זה כמה הם גמישים ביכולת להכיל את השוני ואם לא אזמה היא חושבת לעשות עם זה. ואת זה כדאי לבדוק ולברר כי אם זה בכיוון טוב ויש פתיחות - זה מעולה.

המשפחה שלי אפילו לא שומרים שבת חוץ מאחות אחת (ואנחנו משפחה גדולה) ואף אחד לא היה מהמר בחוץ שאני לא נראית דתייה מבית

נכון, זה אומר שעושים החלטות שהרבה פעמים הן לא פוטוגניות מבחוץ כזוג אבל הן כן תואמות את אורח החיים שבחרנו.


ואגב,גם בתוך משפחות דתיות ודוסיות יש הבדלים בהרבה דברים שצריך להכיל. אזלא בטוחה שיש לך איך לברוח מזה

איזה כיף שענית את התשובה הזאת מהמקום שלךadvfb
חבל לפסול בחורה טובה בגלל המשפחה שלהחושבת בקופסא

אם היא בסגנון שאתה מחפש ויש לה מידות טובות, מה היא אשמה שהשמפחה שלה לא באותו סגנון כמוה?

האמירות המגמרא מדברו על תקופה שבה ההשפעה היחידה על אנשים, בפרט לאישה, הייתה המשפחה. היום אנשים הרבה יותר עצמאים לבחור את הדרך שלהם בעצמם.

כמובן כדאי לבדוק שאין בעיות קשות שישפיעו על ההתנהלות כזוג, אבל אם מדובר על משפחה שיכולה להכיל ברמה מינימלית, חבל לפספס על זה מישהי שיכולה להתאים.

אני ובעלי שונים מהסגנון של המשפחות שלנו, והקמנו בית משלנו בדרך שמתאימה לנו.

אתה מתחתן איתה לא עם המשפחה שלה.shindov

לא פוסלים על זה, לפני פגישה.

...יוני.ו.אחרונה
קשרים בעיצוב דעות וההשקפות: איך קשריםחסדי הים

השפיעו על העיצוב השקפות ודעות שלכם בכללי? למדתם פעם משהו מעצב מהמדוייט? פרידה בקשר גרמה לכם לעצב דעות הפוכות?

זה מעניין שבארה"ב יש עכשיו את כל המחלוקת בימין לגבי תמיכה בישראל או דווקא לגנות. יש משפיען אחד ימני שיחסית קיצוני נגד ישראל, והוא מספר שאחד הרגעים המכוננים היה ויכוח עם ופרידה ממישהי שהתחילה בתהליך גירות, ועכשיו היא קשורה לבית הלבן ומשפיעה שם בעד ישראל.

מעניין מה איתכם לגבי השפעה של דעות או ריחוק מהדעות של המדוייט?

יש המון השפעהultracrepidam

כמו כל אדם שמכירים ואפשר ללמוד ממנו

בטח אם יש הרבה חוויות משותפות ושיחות עומק

בהחלט, היו אנשים שהמפגש איתם הוביל אותילגיטימי?

לשינוי בתפיסות ובעמדות שלי לגבי כל מיני דברים.

פחות בדברים פוליטיים...

לדוגמא? גם בעולם הדייטים?בחור עצוב
אצלי זה יותר השפעה במה שמעניין אותיחסדי הים
אני יותר מתעניין באמונות ודעות הנוגעים לתורה. הייתה לי פרידה אחת, שלא רוצה לפרט, אבל זה גרם לי לחדד גישות אמוניות ודרכי לימוד תורה בכללי.
כןרק נשמה

לא בהכרח שינוי אבל כן דיוק ועיסוק בערכים חשובים ומשמעותיים שהיו נראים לי פשוטים מובנים מאילהם ופתאום כשלצד השני ברור כל כך משהו שלי לא כזה סגור זה פתח להתבוננות והתעמקות בנושא

וממילא נראה לי שגם שינויים קלים מתרחשים בהתעצבות הכללית שלי כאדם אחרי כל פעם שהיתה לי התבוננות כזאת

חוצמזה שאני נורא מנסה לקחת משהו טוב מכל הפגישות שהיו לי מתוך אמונה שה' שלח אותם בשבילי אם לא להתחתן אז כדי להשתפר וללמוד משהו 

כןכלה עצבנית
אני ייקית של פעם וחשבתי שאני איזה וואו עד שנפגשתי עם בחור איכותי מאוד, בלדי כבד ואדוק, שלימד אותי מהן באמת עקשנות, דייקנות, ופדנטיות. הדייטים הכי טובים שהיו לי, ובלי ציניות לשם שינוי
שאלה מקסימהadvfb

לאחרונה יצאתי עם בחורה שהרגשנו פערים מסויימים בהשקפה הדתית (עניין יותר של ניואנסים, לא הכי גרונדזים)

מרגיש שזה נתן הפרייה מסויימת, זה אתגר אותי וזה זה הוסיף טוב בהקשר הזה, בהחלט למדתי מזה על עצמי.

מצד שני, שנינו אנשים שאוהבים לדבר על השקפה ויצא שלא מצאנו את זה בתור נושא משותף בגלל השוני בעניין ולשנינו זה היה בסדר גמור.

 

בהחלט יצא לי בעבר להתרם בעניין הזה, אפילו קניתי ספר שמישהי ספרה לי שהיא קוראת אותו... אבל לא זוכר הרבה פעמים כאלה.

תודה. לי קרה כמה וכמה פעמים שקראתיחסדי היםאחרונה

ספרים שהמדוייטים המליצו, או שחקרתי תחום או נושא מסויים שעניין אותן.

זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

אמן(:הפי
😢בחור עצובאחרונה

אולי יעניין אותך