גשם של אהבה/מחכים לגשםגעגוע~

זה קצת ארוך אבל אחרון⁦❤️
(בגלל שזה פרק אחרון, רציתי לגעת בכל הדמויות. כל שלוש כוכביות זה כמו פרק קטן.)

יהודית שומעת את הדלת נפתחת ומזנקת מהמיטה.
''נתן נטע?'' היא לוחשת, נזהרת לא להעיר את אסתי שנרדמה על הספה. ''איך היה??''
הוא לא צריך לענות העיניים הזוהרות שלו מספרות הכל. וגם החיוך העדין שנתלה על השפתיים שלו, פוער בצד ימין גומה מתוקה שמזכירה לה שהבחור הענק הזה הוא בכלל היה התינוקי שלה. ילד דבש עם החיוך הכי יפה בעולם.
''אז אפשר---'' היא מתחילה, תולה בו עיניים מצפות.
''מזל טוב.'' החיוך מתרחב, הגומה מתעמקת.
''מזל טוב..!'' היא מחבקת אותו,כבר לא לוחשת.
אסתי פותחת עיניים ומתרוממת טיפונת מהכרית. ''נתן נטע, אתה מתחתן??''
נתן נטע מסתובב אליה בצחוק מופתע. ''הו אמא, לא ידעתי שיש לנו אוזניים..!''
יהודית נותנת בה מבט חצי נוזף חצי צוחק ונתן נטע רוכן אליה. ''כן אני מתחתן סקרנית מנומשת שלי..!'' הוא מדגדג אותה, היא קופצת עליו בהתרגשות ''יש! ישיש!'' היא צוחקת ומתרצנת בבת אחת. ''אבא לא יבוא לחתונה שלך'' היא ספק שואלת ספק אומרת.
נתן נטע מחייך. ''יבוא, בטח יבוא. עם המשיח בקרוב ממש.''
הגוש המרוגש בגרון של יהודית מחמיץ ומתפרץ החוצה דרך העיניים בטעם של מלח רטוב.
נתן נטע נושך את השפתיים. ''בואי אסתי'' הוא מרים אותה ''בואי נלך למיטה, אמרת קריאת שמע?''
הם אומרים ביחד, דקה אחרי זה אסתי כבר ישנה בחזרה. על הפנים העדינות שלה מרוח חיוך שהוא חצי חצי.
חצי עצוב, חצי שמח. חצי מתרגש, חצי מתגעגע.
כמו כל החיים האלו, המעורבים. החצויים.
נתן נטע חוזר לסלון. ''אמא?'' הוא מתכופף ליהודית. ''זוכרת בשבעה, איך אמרו לנו? 'המקום ינחם אתכם', זוכרת איך לא האמנו שיכולה להיות נחמה, שיכולה להיות תקומה..?''
יהודית זוכרת. הימים האלו צרובים לה על הלב, שרוטים עליו בקווים מדממים. זוכרת את הבקרים שאין שום כוחות לקום אליהם ואת הלילות שכל כך מפחיד לישון לתוכם.
''אז הנה, השם מנחם אותנו. זה מגיע, לאט לאט וכואב - אבל זה קורה, זה מתרפא לאט. 'כך היא המידה, אחר מכה - רפואה, אחר צרה- ישועה ונחמה.' - כשהחושך מתעמק זה סימן שהשחר מתקרב, כשהגלות שחורה ושורפת מתמיד זה הכנה לאור עצום, לגאולה גדולה.
ובגאולה הזאת השם ינחם אותנו עד הסוף, לגמרי לגמרי, ביחד עם כל אבלי ומתגעגעי ציון וירושלים.''
***
''נתן נטע מתארס.'' לרחלי אין שום מושג למה היא אומרת את זה. אולי זו שוב הקנאה הזאת, במשהו שבכלל לא קשור אליה.
עדן מחייכת אליה. ''את שמחה?''
''הוא תמיד היה ילד טוב'' רחלי עונה בלי קשר. ''הכל הוא עשה מתי ואיך שצריך.'' היא שותקת לרגע ואז מוסיפה בשקט.''לכן אבא אהב אותו כל כך.''
''רצית גם?'' עדן שואלת בזהירות.
''כולם רוצים אהבה.'' עדן מושכת בכתפיים בהתגוננות ואז מתפרצת. ''אבל מאיפה לעזאזל הצורך הטיפשי והנואש שלנו באהבה, אה? ממתי אנחנו כל כך חסרים אותה..?''
עדן נאנחת. ''מיום שנברא העולם באהבה, בחסד. מרגע שנזרקה הנשמה שלנו מאהבת אינסוף, משלווה עצומה וחירות עמוקה - לעולם שמבוסס על נורמות, תחרויות, קנאות ותאוות.'' עוד אנחה. ''לאט לאט הניתוק הזה התעצם.'' אנחה שלישית. ''בגן שושנה ורותי היו דפי צביעה של שמיים ושמש ופרחים ורותי חילקה לנו צבעים ואמרה 'את השמיים צובעים בכחול ילדים, והשמש בצהוב. איזה יצירות מקסימות אתם עושים.' - והיינו ילדים מקסימים ועשינו יצירות מקסימות, בדיוק כמו שאמרו לנו, אפילו אם ממש ממש התחשק לנו לצבוע את השמש בירוק פורח.'' עדן מחייכת חיוך עצוב ומשחקת עם הכפית בקפה. ''אגב הפרחים, אותם היה מותר לצבוע בכל צבע שרוצים אבל כשיסמין המלכה של הגן צבעה אותם בוורוד והכריזה שככה זה הכי מושלם וכל צבע אחר זה פשוט דפוק - אז כל צבע אחר נהיה פתאום לא רלוונטי.'' הזיכרון מעלה בעדן טעם מתוק חמוץ. היא לוקחת מהר לגימה מהקפה,להשכיח אותו. ''אחר כך בין המבחנים והמאיות, תוך כדי שאנחנו שופכים ים של כסף על בגדים רק בגלל מילה שכתובה על התווית שלהם - שכחנו כבר ממה נפער הבור שבתוכנו, והתחלנו להאמין באמת ובתמים שהגעגוע העמוק הזה לאהבת השם יתברך יכול להתמלא מעוד קצת חיוכים ומחמאות, עוד הערצה ופרסום. עוד לייק שיגיד לנו- 'אוקיי, אתה טוב. אוקיי. יש לך אישור להתקיים' - ולמדנו לייחל לאישור הזה, לסתימה הזמנית של הבור שרק הולך ומעמיק, וקובר אותנו בתוכו.
אבל בין האהבות השקריות והמרדף חסר המטרה, השם יתברך שם לנו גם אהבות של אמת, יעדים שמקרבים אותנו לאהבה השלימה. לחיבוק הסופי איתו, שלא תהיה אחריו עוד פרידה, עוד גלות.
והאהבה הזאת נמצאת בפרטים הקטנים, בבקרים חדשים שאתה בוחר להיות אדם טוב יותר, בתפילה, במזמור לתודה. והיא מתחבאת מאחורי חיוך של ילד שמרגיש אהוב, בזכותך.'' עדן מתכווצת ובכל זאת ממשיכה ''היא מתגלית ברגעים קדושים בין איש ואישה שחיים בטהרה, היא בחיים חדשים שפורצים לעולם בבכי מתוק. היא במשפחה, בבית יהודי שמח.''
''יהיה לי?'' רחלי שואלת בשקט. מבליעה את התקווה מתחת לחוסר אמון.
''יהיה לך. אם תרצי, יהיה לך''.
''איך יהיה? איזה אהבה יכולה לבוא לנפש של רחלי שהיא כל כך חולה ופצועה ושונאת, אה..?'' היא בולעת עוד כמה מילים רעות שיש לה לומר על רחלי הזאת ושואלת ''מי ירצה בי, עם ההתקפים והחרדות ו..החוסר יציבות ו---''
''לא כל אחד ירצה'' עדן מודה בפשטות ''אבל יום אחד יבוא מישהו שהוא יהיה חכם ורגיש מספיק והוא ידע לראות את רחלי היפה והמיוחדת שאת, וכל מי שלא יהיה מספיק ככה, חכם ורגיש וכל זה - אז באמת לא צריך אותו''. עדן צוחקת.
''אמאלה.'' זה המילה היחידה שיוצאת לרחלי מהפה.
''אמאלה ואבאלה.'' עדן עונה לה. ''הדרך לאהבה היא באמת מפחידה נורא, את יודעת למה? כי היא מתחילה בלאהוב את עצמנו, את קולטת?'' המטפחת של עדן מתנענעת ביחד איתה. ''אנחנו שמכירים הכי טוב את כל הבורות המסוכנים שלנו - אמורים לאהוב אותנו! הצילו.'' עדן מעמידה פני נלחצת ומיד מתיישרת ''אבל השם איתנו, וכשזוכרים שהוא גם מכיר את הבורות האלה ועדיין מאוהב בנו כל כך אז נזרק קצת רוגע ללב, ויודעים שאפשר, אפשר לנו להיות נאהבים.'' היא מחייכת לרחלי. ''ויהיה לך. יהיה לך בית יהודי קדוש ושמח וטהור. תגידי אמן!'' היא מסיימת בתרועה.
''אמן.'' רחלי אומרת בשקט ''ולך יהיה..?'' היא שואלת בהיסוס, מודעת לחוסר הטאקט, מודעת ולא מתאפקת.
העיניים של עדן מוצפות. ''יש לי.'' היא לוחשת והקול שלה נחנק. ''יש לי ואין לי. יש לי כל כך הרבה שפע ואהבה וביחד עם זה יש לי אין כל כך גדול. חסר ענק כאן.'' היא נוגעת בלב שלה, והוא דוקר כל כך שהיא באמת מתחילה להאמין שהוא נשבר והכל רסיסים. ''אבל כשזוכרים שהשם יודע את החסר הזה והוא עדיין אוהב, אפילו שהוא לא ממלא אותו כאן הרגע ועכשיו בצחוק של תינוק - הוא עדיין אוהב - זה נהיה יותר קל.''
***
סתיו מעביר לטיפה בין העיניים של סער.
הסוס מקבל אותה באהבה, נד לו בידידות וממשיך עם הפנים לאדמה.
''פעם חשבתי שאני דומה לך'' סתיו משחק בפאות במבוכה. ''פעם חשבתי שאם אני לא צדיק מושלם שחושב כל היום מחשבות מהשם יתברך אז אני לא יותר מסוס שחרחר שתקוע עם הפנים באדמה.
אבל אתה יודע מה? החיים המעורבבים האלו לימדו אותי שכלום לא שחור ולבן. החיים לא מתחלקים לצדיקים ורשעים, שמחים ועצובים, יפים ומכוערים.''
הסוס מנפנף בזנב. סתיו מניח שהוא מסכים איתו. ''מבין? יש בי סוס, זה לא שאין.
אני בהמה נכון, אבל יש לי גם אלוקית. ו---
במאבק הזה שלהן, של הבהמית והאלוקית לכבוש עת העיר הקטנה שבנפש שלי אני לא אתן לסוס לנצח, שמעת?'' הוא תופס בסוס חזק עד שהיד שלו מאדימה וסער משמיע נשיפה עצבנית. סתיו לא מרפה, עדיין. ''וגם כשאני כן קצת סוס..'' הוא מתנשף ביחד עם סער. ''גם כשאני כן קצת סוס, עדיין השם אוהב אותי.''
הוא מניח לסער. ומשחרר לאט גם מעצמו.
השם אוהב. השם אוהב.
אפשר לנשום.
***
ליבי אוספת משחקים מהריצפה. הגב דוקר לה. הטלפון מצלצל.
''ליבי?''
''רחלי! מה שלומך מתוקה?''
רחלי מחייכת מעבר לקו. ''טוב טוב. אפשר את נחמן?''
ליבי צוחקת. מה היא חושבת לעצמה שהיא מתקשרת בשעה הזאת ומבקשת את נחמן. ''הוא ישן מעשר אחרי שהוא הפך לי את הבית, למסור לו משהו, או שאת בכלל רוצה לבוא לסדר את הבלגן שלו?''
גם רחלי צוחקת. ''לא אני עייפה נורא. רק..'' הצחוק מפסיק והקול שלה מתפתל פתאום. ''תגידי לו שיהיה לי ילד כמוהו, טוב? יהיה לי כמוהו ילד מדבש טהור, טוב?''
ליבי רוצה להגיד לה שהדבש הטהור הזה גומר לה את הכוחות כל יום מחדש ואולי כדאי שהיא תשקול את זה שוב ו---
היא עוצרת ברגע האחרון את המחשבות האלו, מנתקת ורצה למיטה של נחמן.
הוא כל כך שליו כשהוא ישן שאי אפשר להאמין כמה הוא לא. בדרך כלל.
היא מתבוננת בו, מאחורי השלווה אפשר לראות איזשהו קמט עצבני בין הגבות. אולי שארית מהעצבים של אמא שלו.
האמא הזאת מתכופפת אליו עכשיו. והיא מנשקת אותו בכל הפנים, בכל הגוף. הוא ילד שלה. זה מרגיש פתאום חזק. ''רחלי ביקשה למסור לך שיהיה לה ילד כמוך.'' היא לוחשת לו. אפילו שהוא ישן. ''ופתאום בכלל נזכרתי שלי יש. יש לי נחמן כל כך מתוק, צריך לרקוד על זה. לא להתלונן.'' עוד נשיקה.
אליהו נכנס לחדר.
''הוא אמר לי היום שאני שונאת אותו'' היא אומרת לו. מתביישת בעצמה, באמא שהיא לא הצליחה להיות. ''זה לא נכון.'' היא מוחה. ''אמהות תמיד אוהבות.''
אליהו מהנהן. ''הכל כאן אהבה.'' הוא מתכופף גם לנחמן, מלטף את הפנים היפות שלו, מחליק את הקמטים. ''הוא ילד עכשיו, אבל הוא יגדל ויבין. כמו שאנחנו, גודלים לאט מהחיים ומבינים שהכל זה אהבה. הרע והטוב. וכל הפחדים והנסיונות - הכל זה חסד ורחמים. חסד ורחמים ואהבה גדולה."
***
ירח מלא זורח בשמיים, זורק אהבה בלבבות חשוכים. מבטיח שאחרי כל תשעה באב מגיע חמישה עשר בו. אחרי כל חורבן, מגיע תיקון ובניין.
והוא לוחש לכל הנשמות המחכות, שהשם ירפא להן וינחם אותן עמוק עמוק. ובין הסדקים שלהן, היבשים והחרבים, יזרמו בקרוב מים חיים. וגשם של אהבה יתופף עלינו. במקצב של גאולה.


יד ביד/מחכים לגשם - פרוזה וכתיבה חופשית
...רחל יהודייה בדם
את מוכשרת ומלאה בנשמה.
אני מעריכה מאודגעגוע~
את הסבלנות שלך לקרוא תמיד הכל, לא משנה האורך.. תודה על התגובות המתוקות שלך⁦❤️⁩
..רק הפעם.
בכל הפעמים שקראתי,קראתי את זה בכזאת רגיעה.
הכתיבה שלך כל כך מסודרת.הנפש שלך כל כך בנויה שלב אחרי שלב אחרי שלב.מרגישים את זה לגמרי בכתיבה.
גם הסערות שאת כותבת,הן רגועות.טובות.לא מפחידות.
את מלכה איך שאת ככה כותבת.באמת.
פשוט יפה לראות איך בתוך כל הכאבים האלו שכתבת,נמצאה הדרך לאהבה.
ממש הרגשתי קצת שנכתב פה עלי.
תשובות שאני מחפשת הרבה זמן,מצאתי פה.בפרק הזה.
תודה מאוד.
אהיה כנה ואגיד שלא קראתי את כל הפרקים אבל כל פעם שראיתי שהעלת,הרגשתי אהבה קטנה בלב ורציתי למצוא כוח לקרוא ולהתחבר.
שמחה שאת הפרק הזה קראתי.

ובבקשה תוציאי ספר טוב?
למרות שזה יכול לקחת מהמיוחדות הזאת של פרק פה פרק שם בלי זמן מסויים.
לשיקולך(;

💜
...געגוע~
את כזאת מתוקה וריגשת אותי מאוד.
איזה כיף לי שקראת⁦❤️⁩
..מי אתה?
תוציאי ספר
בבקשה תוציאי ספר


יש רפואה בקטעים האלה
ואנחנו כלכך צריכים רפואה
תודה על כל פרק ופרק
כל אחד מהם ניקה ורופא חלק אחר


פשוט תודה
...געגוע~
תודה, כל כך טוב לשמוע את זה⁦❤️⁩
והמ. ספר זה עניין יותר מורכב, בינתיים אני מתאמנת פה..;)
..פעם הייתי ניקית

מדהים ומרגש, אין לי מילים, זה פשוט מיוחד

מצטרפת למי שאמרו, תוציאי ספר

 

...געגוע~
תודה, כיף לשמוע⁦❤️⁩
והספר, בעז''ה כשיגיע הזמן
..להיות בשמחה!!!
מצטרפת פה לאחרים.. בעזרת ה' אם את מוציאה ספר אני קונה
...געגוע~
ממ. הלוואי בעז''ה.
תודה שקראת⁦❤️⁩
|חסר מילים|רוצים משיח!
תודה על סיפורים טהורים עם אופטימיות… היו פעמים שנכנסתי לפורום רק כדי לבדוק אם כתבת עוד פרק...

ותכתבי עוד,טוב?
...געגוע~
שימחת אותי.
ותודה לך, היה טוב לקרוא את התגובות המתוקות והמחזקות שלך⁦❤️⁩

בעזה''ית
רק כמה מילים שידייקו אותיגעגוע~

אין צורך להגיב על זה אבל כדאי לקרוא

פעם חשבתי שכל סיפור חייב להסתיים בהפי אנד. כי ככה זה יהודים, חייבים להאמין שבסוף יהיה טוב.

אחר כך השם לקח אותי בדרך מפחידה וכואבת למקום שבו הבנתי שאמונה זה הרבה יותר יפה מלהאמין שבסוף יהיה רק טוב, שמה שאני כל כך מחכה לו - יבוא.
ובמקום הזה, זה הבזיק בי פתאום, שאמונה זה לדעת שהשם אוהב אותי. הכי פשוט.

כשיהודי יודע שהשם אוהב אותו, הוא מאמין. גם כשכואב לו מאוד ומפוחד לו מאוד, הוא נשאר באמונה. כי הוא יודע שהשם אוהב אותו ואם השם אוהב אותו - אז לכל המציאות המשוגעת הזאת שקורעת לו את הלב אין באמת ממשות, היא רק הסתר - איזשהו כלי מלוכלך לאור אינסוף ברוך הוא ומתיקותו.
וזאת אמונה, אין-עוד-מלבדו.
נכון, בעיניים שלנו אנחנו רואים טרגדיות ממוטטות, אובדן. פחד עצום ומשתק. - אבל כשיהודי יודע שהשם יתברך אוהב אותו, הוא מבין שזה חיבוק.
הוא מבין שמתחת להכל זה מתיקות גדולה, זה אהבת השם אליו. ולמאורעות שעוברים עליו, המפחידים והמצמררים - אין מציאות אמיתית.
ואז יש רק השם בעולם.

ולכל הדואגים להפי ולאנד,
הסוף הסוף הולך להיות הכי שמח בעולם.
נכון, כל עוד תהיה פה הגלות - יהיה פה הכאב. ונראה עוד המון סיפורים שנגמרו כשהגיבורים שלהם עוד מחכים. לגשם של טוב כזה, שהבטיחו להם שיגיע.
אבל יום אחד, השם יאסוף אותנו.
מכל הסיפורים הקרועים שלנו, מכל העלילות החצויות. והוא יכתוב לנו סוף חדש. שמח שמח.
מכל הדמעות שלנו שטיפטפו לאט על אדמת לבבות יבשה, הוא יצמיח ישועה.
וכגודל הכאב, כך גודל הנחמה.
כעומק החסר - כך הריפוי וההשלמה.

תודה לכל מי שקרא, אני מעריכה מאוד⁦❤️⁩
(שוב, מי שיכול לקחת מפה משהו, איזה נקודה של התעוררות ולהוריד אותה לחיים של הבאמת -
אני אשמח מאוד.)
..פשטות.
עבר עריכה על ידי פשטות. בתאריך י"ט באדר ב תשפ"ב 01:28
נערך
פתאום אני מבין שאני קורא את זה רק "פסקי פסקי"אני הנני כאינני

ואף פעם לא קראתי את הכל מההתחלה - יש מצב שיש לך את הכל בקובץ אחד ואת מעלה אותו?

גם אצליגעגוע~
כל פרק בנפרד, אבל זה מסודר בתיקיות לפי סיפורים אז יכולה בקלות לרכז לקובץ אחד ולהעלות לכאן.
אעשה את זה בעזרתו יתברך בימים הקרובים ואעלה בשמחה: )
אשמח, תודה!אני הנני כאינניאחרונה


כתבתי בית נוסף למעוז צורקעלעברימבאר
בית לפני חשוף זרוע, שמספר על היציאה משעבודינו למלכות אדום וסיום גלות אדום:


(ח)ירות (ז)קפת (ק)ומת כנה, ופדיתם מבני בצרה. ירשת ארצך לכוננה, מחצת מחלת באף עברה. קיבצת עמך במהרה, יסדת כסאך בקריה בחורה. שמך נודה, לך נאה, בהלל לשוררה


יפה מאודארץ השוקולד
אבל יסדת כסאך טרם היה לכאורה
"מדינת ישראל היא *יסוד* כסא ה' בעולם" כדברי הרבקעלעברימבאר
קוק. בעוד מלכות בית דוד היא כסא ה עצמו שנאמר "וישב שלמה על כסא ה למלך"


ומשיח בן יוסף (מדינת ישראל) הוא יסוד וכנה ובסיס למלכות בית דוד. "וכנה אשר נטעה ימינך" זה משיח בן יוסף כבתחילת המזמור "לפני אפרים ובנימין ומנשה". כנה זה בסיס לגפן.


לכן ב"כסא דוד עבדך מהרה לתוכה *תכין*" כלומר תבסס, כותבים המקובלים שיכוונו בברכה זו על משיח בן יוסף שיחיה.


לכן כתבתי במדויק "יסדת כסאך" כלומר בנית יסוד לכסא, אבל הכסא עצמו עדיין לא

מענייןארץ השוקולד
לא יודע מה אני חושב על זה
בסוף אםקעלעברימבאר

לא תהיה גלות נוספת (לא נכנס לדיון) אז מלכות בית דוד תמלוך על העם שיושב פה בארץ עם כל הארגון הפוליטי והתשתיות הפוליטיות, הכלכליות, הבטחוניות, ההתיישבותיות, והתרבותיות הקיימות כבר בימינו. כך שיוצא שאפילו לדעת סטמר מדינת ישראל תהיה בסיס למלכות בית דוד

א. לא מסכים שנחזור למלכות ומקווה שלא נחזור לכךארץ השוקולד

האברבנאל מסכים עם דבריי.

ב. באתי מכיוון אחר, יסוד כסא ה' עולה לי בראש כמקדש ולא כמדינה יהודית.

גם אתה מודה שלפחות מלכות בית דוד סמליתקעלעברימבאר

תהיה (אמונה בחזרת מלכות בית דוד זה אחד מי"ג עיקרים וגם בנביאים מפורש). ומבחינה סמלית תמלוך על מדינת ישראל שתהפוך ל"ממלכת ישראל בראשות הוד מלכותו המלך" כמו בריטניה לשיטתך.

 

האברבנאל לא כותב לזכרוני באף מקום שמלכות בית דוד העתידית תהיה סמלית ולא אמיתית.


 

(כבר דיברנו על זה פעם ולכן לא מאריך פה).


 

ב. הדגש הוא "יסדת". מדינה יהודית היא יסוד ובסיס למקדש שישרה בתוכה. ולא זכור לי פסוק שה' מייסד את המקדש עם הפועל יסד, אלא בונה מקדש (אולי אני טועה). אלא הרבה פסוקים שהוא מייסד את ציון, בדגש על הפועל יסד. כלומר הפועל ייסוד תמיד מוסב על העם והמלכות, כי היא יסוד ובסיס למקדש


 

 

לא, למה שתהיה בכלל?ארץ השוקולד
העיקר הוא שיהיה שלטון יהודי.


האברבנאל סובר שמלכות היא רעה, אין תועלת בסמל למהות רעה.


ב. מעניין.

אף פעם לא הסתכלת ביג עיקרים לרמבם ובתנ"ך?קעלעברימבאר

אגב האם אתה לא מזכיר בתפילה בברכת בונה ירושלים וצמח דוד בקשה לשיבת מלכות דוד?

 

ב. האברבנל מעולם לא טען שהנביאים טעו כשניבאו על חזרה ניצחית של מלכות בית דוד.

 

כמובן ייתכן שאתה טוען שראש הממשלה יהיה מבית דוד (נזכרתי שנראה לי שאמרת זאת). אז גם לפי זה - המדינה הנוכחית היא בסיס למדינה העתידית בראשה יעמוד ראש ממשלה נבחר ל4 שנים מבית דוד.

 

בכל מקרה המדינה הנוכחית היא במילא בסיס,למדינה האידאלית עם מקדש סנהדרין ומנהיג שנחה עליו רוח ה'

הסתכלתיארץ השוקולד

האם מהתנך מלכות זה מוסד חיובי?

זה לא בדיוק התחושה מספר מלכים ושמואל.


מזכיר, אבל מתכוון לשלטון שלנו.


ב. האם זה מחייב דווקא כשושלת?

הפסוקים וחז"ל מפורשים על למשל מינוי יהודי למלכות ורק גבר.

האם זה אומר שאסור להצביע מן התורה למפלגה בה יש מישהו לא יהודי ברשימה?

ומה לגבי מפלגה עם נשים?


אלא שאנחנו סוברים אחרת כיום כמפורש במגוון תשובות בנושא, וממילא באותו אופן אפשר לומר לגבי התפיסה של השלטון ומי שם.

אזקעלעברימבאר

מהתנך מלכות זה לא מוסד חיובי,למעט מלכות בית דוד הנזכרת כמוסד חיובי. שנכרתה איתו ברית עולם.

 

אני לא מבין בי"ג עיקרים. אבל אם אתה סובר שתמיד יבחר ראש ממשלה מתוך צאצאי בית דוד ל4 שנים ויתחלף. אולי זה כלול באמונה בחזרת מלכות בית דוד.


 

מה אתה מכוון ב"כסא דוד עבדך" וב"את צמח דוד" וב"שמחינו במלכות בית דוד"?


 

האיסור למנות אשה זה רק למנוי למלך, לא למושל כמו השופטים. לגבי מושל יש פוסקים שאומרים שאם האשה יותר טובה מהגבר , מותר למנותה. ובוודאי שח"כ אינו מלך. אבל נראה שיש איסור למנות ראש ממשלה גוי


 

לא כל כך הבנתי. יש נבואות מפורשות על הברית עולם עם בית דוד ונבואות שיחזור להיות מלך בישראל מבית דוד לנצח. אם אתה מפרש מלך בתור ראש ממשלה אז יכול להיות.

 

אין חיוב דווקא לשושלת. השאלה אם מינוי ל4 שנים זה מלך

שאלות יפותארץ השוקולדאחרונה

מכוון לשלטון יהודי עצמאי ולא לפרטים.

ראש ממשלה הוא לא מלך וזה היתרון הגדול.

 

זה לא רק דין בראש ממשלה אלא כל מינוי על הציבור כמפורש ברמב"ם.

ובסידור השורות:קעלעברימבאר

(ח)ירות (ז)קפת (ק)ומת כנה,

ופדיתם מבני בצרה.

ירשת ארצך לכוננה,

מחצת מחלת באף עברה.

קיבצת עמך במהרה,

יסדת כסאך בקריה בחורה.

שמך נודה, לך נאה,

בהלל לשוררה

שיר רע מיום רעצדיק יסוד עלום

"עולם מכוער מאוד"

-



אוויר הרים צלול כיין, סיפרו לתרים

רקיע עמוק ועמוס כוכבים הניבט מפסגות ההרים

אבדה לה הדרך, התפתלה בין צוקים

נשברו אמיתות, אותיות, מספרים


שותים כיום משקה חריף ומקיאים בצד שולחן

נערות מסלסלות בשערן ופוזלות הצידה בארס

מי שיעמוד באמצע הרחוב יישמע נהרות יישאו קולן

את הביוב השוצף, המגבונים לסתימות, הצואה השקרים והרפש


מצאנו בעדשת הטלסקופ:

העולם קטן מאוד

ייקטן עוד ונבעט בו במיאוס

נשכח נזעם נפצע ונתמוגג


הענקים יוצאים להפלגה, בעיניהם ברקים

ההמון על המזח צוחק וגונח

מוכר הקרח מחלק להמונים


בשביל מה שמו גרוגרת בגרונך

אם לא כדי להטביע צעקה נואשת

אתה יוצא מן הדלת ומנשק מזוזתו

של עולם מכוער מאוד

שירת נשים חצי נחמהצדיק יסוד עלום

(לטיפשים)

דמיורגוסצדיק יסוד עלוםאחרונה

את האדמה הזאת, כן, כאן

עם האנשים האלה, הקמוטים

מחשבות יתבטאו במילים

רצונות כמוסים ייתגלו במבוכה

למאוויים הגדולים תוצמד שפלות

תאווה ערמומית וחולה תלווה לכל אצילות


תאהבו את האדמה הזאת

תצדיקו אותה, תשבחו אותה, כן

תירקבו מבדידות אם תוותרו עליה

היא שלכם ובשבילכם


אם תתגעגעו אל הכוכבים

אם נשמתכם תתפקע מרוב כאב

אם האנושי יהרוג בכם את הנשגב

אתן בכם את אותותי מכותיי ומופתיי


לחזור לשורה!

✨ אתגר למטרות רווח (אישי שלי) 😝אני הנני כאינני

טוב... אז אהבה. לכאורה - כל כך הרבה כתבו על זה, מכל כיוון, אבל בסוף יש תחושה שנשארנו בלי באמת להבין. ואולי זו המהות. 

 

מה זאת אהבה בשבילכם? לאחרונה אני מנסה ללמוד על הנושא. פניתי לספרות התורנית, למוסיקה הישראלית, לפסיכולוגיה, ועכשיו אני פונה גם פה, אליכם. 

בסוף אנחנו, הכותבים, הם אלה שהכי נדרשים להבין את הדברים האלה, שעליהם אנחנו כותבים - אם זה כאב, וגם עליו צריך לכתוב ולהבין, להעמיק ולהפנים - כי זה מה שכתיבה עושה (לדעתי), היא גומרת ועוזרת לנו להפנים, לשכלל, לראות מלמעלה ולבחור. ואם זו אהבה. 

 

בנוסף חשבתי - האם יש מילה אחרת לאהבה? מילה נרדפת? אולי חיבה? אולי חמלה (ככה ראיתי שכותב הרב שמואל יניב שליט"א)? אולי אהבה? תשוקה? מה אתם חושבים??

 

אז אני מניח את זה כאן, עם כמה שירים שמצאתי מעניינים במסע הזה עד כה, ומבקש ממכם לכתוב כאן, בשרשור הזה, את הגיגיכם. זה יכול להיות פרוזה, שיר, סתם הבחנה. באמת - תנו מה שיש לכם [או אולי צריך לומר - בכם]!

 

 

 

 

(אני בטוח שגם אתם תרוויחו, כנסו לראות) אני הנני כאינני
הרבה הרהורים פילוסופיים היו לי על המושג הנ"ל...ימח שם עראפת
אהבה=חווית חיבור וקשר מהותיקעלעברימבאר

(בניגוד למוסיקה המודרנית שם: אהבה=מה שגורם לי ולשני שמחה. שזה גם נכון אבל רק חלק מהאהבה)

ולמה בסוגריים?אני הנני כאינני
אני אוהבת מילים, לא טובה בלכתוב אותןמרגולאחרונה

האמת שעלה לי קטע לראש, אבל לא מצאתי אותו. (בגדול הרעיון שלו זה שאהבה זאת אמת. שני אנשים שיודעים שיש ביניהם רק אמת ומרחב בטוח בשבילה)


מצאתי כמה דברים אחרים ששמרתי.

אצרף שניים מהם.


ועוד אחד, יותר במציאות (זה לא נותן לי להעלות אז אתמלל):


זוגיות | עידית ברק


כל הזמן הולכים

זה לקראת זו.

ישנם ימים שנפגשים

ישנם ימים שלא. 

...רחל יהודייה בדם

אני מרגישה חופשייה

אולי הצייד רק מחכה לתפוס זווית

אולי שוחררתי לטבע כבדיקת מעבדה ואיסוף ממצאים ועוד מעט אעלם שוב ,

ארקוד עם הנעלמים , בחושך

אבל חושך קר, שם גם הנעלמים חשים קור

אולי יש עליי gps

ואני דוהרת לי איתו,

משחקת בחופש

ואולי לא.

אולי אני באמת חופשייה.

אתם שומעים. לא אכפת לי אם אני רק משחקת בחופש.

אני חופשייה.


מדהיםזיויק
יפיפהאני הנני כאינניאחרונה

יש בזה משהו עמוק מאוד, אבל הכל מלווה בתחושה של פשטות.

אממ... קטע נוסף!אני הנני כאינני

הם הסתופפו תחת הגגון הקטן שבכניסה ליחידת הדיור בה השתכנו. הוא הניח את השקיות מידו וקיפל את המטריה, תחתיה עשו את דרכם מהרכב, בזמן שהיא שלפה את צרור המפתחות שברשותה וחפשה את האחד הרלוונטי.

 

בעודו עסוק בסחיטת מי הגשם מאהיל הפלסטיק השחור, פנתה היא להתיר את הפתח הנעול ממאסריו. "לא בסדר המבול זה," אמרה בטרוניה, מפנה אליו מעט את פניה, בעודה משפשפת קלות את נעליה בשטיחון החדש אל מול הפתח הפתוח, "לנחות עלינו ככה בלי סיבה"...

 

"נו, מה נעשה" השיב לה בנחת, "אם נבקש אחרת זו תפילת עוברי דרכים". דוס שכמותו, הרהרה בחיבה שחממה קצת את ליבה פנימה. היא נכנסה ראשונה ופנתה אל המטבח, מסירה את כיסוי הראש ומשחררת את שערה להשתפל במורד גבה, על המעיל הרטוב. הוא נכנס אחריה והמשיך אל חדר השינה שלהם, לסדר את החפצים השונים שקנו זה עתה אחר סיבוב קניות מפרך, אפילו בשבילה, בחנויות השונות הרחק ממקום מגוריהם.

 

אחר מאבק קל להצית את הכיריים היא הניחה עליהם את המחבת ובזה החלה לארגן את ארוחת הערב-לילה שלהם. לפני שפנתה אל המקרר להוציא כמה ביצים היא שהתה קצת אל מול הלהבות הכחולות, בתחילה מביטה ואז מתקרבת, כמו מנסה להתחמם לאורן.

 

"מה אוכלים?" הוא קרא אליה מחדרם. "מה בא לך?" היא שאלה בתשובה, מקווה שיצליח לשמוע את קולה החלוש מטבעו. "הכי פשוט הכי טוב," הוא השיב בנעימה קלילה, היא כבר ידעה מראש את התשובה, "חביתה!". 

 

היא חשה בגופה את המשיכה אל המקרר, אבל נותרה לעמוד עוד קצת ליד הלהבות, פורשת את אצבעותיה לנגדן. עוד קצת, עוד קצת להפשיר.

 

"למה את עוד עם המעיל?" קולו מאחוריה הפתיע אותה. "אני..." היא קצת גמגמה ופנתה אליו. "את יודעת שבשביל זה יש חימום במזגן" היא ראתה את החיוך נמתח על שפתיו וקצת הסמיקה. "לא רציתי שיהיה לך חם מידי", אמרה בשקט ושברה את מבטה כלפי מטה. הוא כבר החזיק בידו את השלט.

 

"היי," הוא אמר בעודו מתקרב אליה, "זה בסדר". "מקסימום אני אוריד עוד שכבה," אמר לה בעודו נעמד מאחוריה וסייע לה לפשוט את המעיל, "זה רק יקדם אותי לעבר המיטה". "וחוץ מזה," לפתע היא הרגישה את זרועותיו הגדולות והחמות עוטפות אותה, "רק ככה אני באמת יכול לחבק אותך". 

 

עכשיו היא כבר ממש נמסה...

שברי חרס ואור יקרותחוזר

רפאל, ששמו נחצב בלב התפילה "רפאנו השם ונרפא", חש שחייו הפכו לבית מלאכה נטוש, שבו האור היחיד הוא נורה דולקת בחצי כוח, תלויה על בלימה. הוא היה איש תורה ומעשה, שהאמין כי בניין הנישואין הוא מקדש מעט – והוא גילה, באיחור כואב, כי המקדש שלו נבנה על חולות נודדים.

בחירתו ברחל (כך נקרא לה), הייתה פעם ככוס יין משובח בקידוש של שבת: נוצצת, מבטיחה, ובריח משכר של אושר נצחי. כעת, לאחר עשור, נדמה היה שהיין החמיץ, והכוס עצמה הפכה לכלי חרס סדוק, שכל ניסיון למזוג לתוכו רגש נוסף גורם לנזילה איטית וכואבת אל תוך האדמה הצחיחה.

 

כשהיה מחפש את דרכו בין קפלי הגמרא, היה מוצא את "עץ החיים" – עץ יציב, מעוגן באדמת יראת שמיים. אך כששב הביתה, הרגיש כאילו נכנס למבוך קנים יבשים שכל מגע בהם מפיק רק קולות חריקה צורמים ודקירות קטנות. רחל הייתה עבורו כשמיים מעוננים בעונת גשמים שבוששו לבוא: הבטחה לרוויה, אך בפועל – רק אפור אינסופי החוסם את אור השמש.

הוא ניסה, שוב ושוב, "לשקם את הקירות". כל שיחה איתה הייתה עבורו כניסיון לחבר חלקי פאזל של שני עולמות שונים: הוא הגיש לה את הפינה שלו, המשוישת והחמה, והיא הניחה מולה קטע מתכת קר, חד ובלתי תואם. לא הייתה התנגשות גדולה, אלא חוסר מגע מוחלט, כמו שני נהרות הזורמים במקביל – קרובים מאוד, אך המים שלהם לעולם לא יתערבבו.

 

הציפייה שלו לבית מלא שלווה ותורה הייתה כאנייה עוגנת בנמל בטוח. הנישואין, לעומת זאת, הפכו לספינה המטלטלת בין גלי תשרי סוערים, גם כשבחוץ שרר שקט מוחלט. היא הייתה עבורו מפת דרכים הפוכה: כל צעד שלקח על פיה הוביל אותו הלאה מן המטרה, אל תוך שממה רגשית גדולה.

כשהיה יושב בבית המדרש, הלימוד היה לו "נר לרגליי" – בהיר, קרוב, ומאיר את הצעד הבא. בבית, ההרגשה הייתה כניסיון ללכת לאורו של כוכב רחוק מאוד, שאינו נותן אור ממשי אלא רק תזכורת כואבת למרחק הבלתי ניתן לגישור. המטפורה החדה ביותר שריחפה מעל ראשו הייתה זו: הוא חי חיים של צדיק במרתף, מוקף בקדושה פנימית, בעוד חלון המרתף שלו נפתח היישר אל רחוב סואן וריקני, שהוא אינו חלק ממנו, אך הוא כבול אליו.

 

בכל בוקר, כשענד את התפילין, הרגיש רפאל שהוא "קושר את עצמו לשמיים" באהבה ויראה. ובכל ערב, כשהתיישב ליד שולחן הבית, הרגיש שהוא "משחרר חבל" שאמור לחבר אותו לאדמה, רק כדי לגלות שאין שם קרקע יציבה לאחוז בה. זו הייתה הדילמה המרה שלו: הרצון להמשיך לבנות על יסודות רעועים, מתוך אמונה בכוחה של הקדושה, מול ההכרה שאהבה אינה רק "חיבור נשמתי" אלא גם "התאמה ארצית", ושלושתה אבדה מזמן.

 

כאשר הלך רפאל בדרכו הביתה, משתרך בין הבתים הירושלמיים, ליבו היה כמנורה שבורה בחדר חשוך: היא עדיין זוכרת את יעודה להפיץ אור, אך הלהבה הפנימית שלה רועדת על קנה, מסרבת להתרומם.

הוא נזכר ברחלי, זו שהייתה לו כאילן פורח לפני שנים, ימים בהם כל מילה שלה הייתה ניגון טהור באוזניו. היא הייתה עבורו "זהב טהור" המופיע בתיאורי המקדש, מבטיח שלמות ויופי שאין שני לו. אך החיים, כפי שגילה, הם לא תמיד מזהב.

 

הבחירה ברחל הנוכחית הייתה כהנחת אבן פינה של בניין – צעד חד-משמעי שאי אפשר לשנות. אך רחלי הראשונה, זו שאבדה, נותרה עבורו כתוכנית אדריכלית מושלמת שנגנזה, עליה הוא שב ומעיין בדמיונו, יודע שהיא לעולם לא תצא אל הפועל.

היא הייתה עבורו כבריכת מים צלולים במדבר צמא, מקור חיים שאותו החמיץ ברגע של עיוורון. כעת, כל מגע מחשבתי בו הוא בגדר "הצצה לגן נעול": יפה להפליא, אך אסורה לחלוטין. הוא למד לחיות עם הזיכרון הזה כעם "מכתב קודש" חתום: תוכן יקר וקדוש, אך שאי אפשר לפתוח ולקרוא שוב.

 

רפאל הרגיש כי הנישואין שלו הנוכחיים הם כ"שדה קוצים", שכל צעד בו דורש זהירות וכאב. רחלי האבודה הייתה "כוכב הצפון" שלו – מגדלור יציב שהראה לו תמיד את הדרך הביתה. כעת, אותו כוכב שקע מעבר לאופק, והותיר אותו לבדו להתמודד עם "שמיים שחורים" שבהם אין נקודת ייחוס אמיתית.

 

הוא הכיר בכך שאהבתו הישנה היא "חוב ששולם בדמעות": אין דרך להחזיר את הזמן לאחור, וכל ניסיון לחזור אל אותו רגש הוא כ"הפעלת שעון ישן" שאין בו עוד מחוגים. הוא יכול לשמוע את קול הטיקטוק של הזמן שאבד, אך השעה הנוכחית – והמציאות הנוכחית – כובלת אותו בהווה.

 

היה זה מאבק מתמיד בין "האמת הגדולה" של מחויבותו הדתית והמשפחתית, לבין "האמת הקטנה" של ליבו, שעדיין שמר על גחלת קטנה עבור אותו חלום ישן.

...רחל יהודייה בדםאחרונה

יש פה מטפאורות יפות.  

נהניתי לקרוא 

חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ

משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ 
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן

ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
 

אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך 
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.

נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר

היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץ
יפיפה.אני הנני כאינניאחרונה

באמת כואב. 

...אני הנני כאינני

@געגוע~ הרבה זמן שלא כתבת לנו..

משתוקקים

אולי יעניין אותך