בעקבות דיון שהתפתח בשרשור על רזה וכו' -והוא ישמיענו
רציתי רק להעלות נקודה קצת צדדית,
אני לא בטוח שכולם יסכימו איתה (אשמח כמובן שתחוו דעתכם)
אבל ככה אני הקטן חושב -

כשאומרים לך לא בבירורים וכדו', בעיני יש כאן כמה רבדים:
קודם כל יש דברים שבחרתי בהם, ואני מזדהה איתם בלב שלם. אני לא חושב שזה משהו שאני הייתי נפגע ממנו.

למשל, אם בחרתי דרך חיים מסוימת, ולמישהי זה לא מתאים -
זה לא פוגע בי, כי אני שלם עם דרכי ויש דרכים שונות.. זה לא מתנגש במי שאני.

ובמה שלא בחרתי בו - יש שתי אפשרויות עיקריות:
מה שאני יכול לשנות, ומה שאני לא יכול לשנות.
הרבה יותר פוגע לדעתי - אם זה משהו שאי אפשר לשנות מאשר אם זה דבר שאפשר לשנות.

למשל אם אני סובל ח"ו מעודף משקל - ואין לי אפשרות לשנות את זה, זה הרבה יותר יפגע בי אם בחורה לא תרצה בגלל זה מאשר אם אני יכול לעשות דיאטה אלא שאני פשוט מתעצל.
וההבדל בין שני הדברים הוא - שאם אני לא יכול לשנות, זה משהו הרבה יותר עצמי עבורי, כשהיא לא רצתה היא בעצם לא רוצה אותי בגלל מי שאני, בבחינת 'לך לאומן שעשאני'
לעומת זאת, אם אני יכול לעשות דיאטה ופשוט אני מתעצל/ שזה לא מספיק חשוב לי -
אני עדיין אפגע, אבל אני אפגע כנראה בגלל שהיא לא מוכנה להכיר אותי, למרות שיש בי כל כך הרבה צדדים חיוביים מעבר לעצלנות/ שזה לא הכי חשוב עבורי (נתתי את זה לצורך הדוגמא.. כן?). זה לכשעצמו פוגע כי אני בכללותי לא שווה התייחסות בגלל משהו ספציפי.

מה שאני אומר זה שפגיעה מתוך התייחסות למשהו שהוא חלק ממני - זאת פגיעה שמשליכה הרבה יותר עלי מאשר פגיעה מתוך חוסר רצון להכיר ולגלות שזה דבר יותר צדדי שנתון לשינוי

מעניין אם מישהו מסכים איתי. כי בכל זאת יש צדדים לכאן ולכאן
דברים יפים.מישהו איתי
אולי זה שאנחנו לא יכולים לשנות, אע"פ שהיינו רוצים, זה מראה שיש כאן מקום רגיש בשבילינו.
אם אני יכול לשנות משהו ולא עושה את זה, כנראה שהוא לא כזה מפריע לי, הוא לא אישיו מבחינתי.
אז אם מישהי תפסול על זה, שוין..

אבל אם יש נק' (חיצונית או פנימית, זה לא משנה כרגע) שאני רוצה לשנות אבל לא יכול (קבוע או זמנית)..

אז בד"כ זה משהו שכואב לי, אני מתמודד איתו ברמה מסויימת, משתדל לקבל את עצמי באהבה למרות החסרון הזה.
או מבין שהוא לא חסרון, כל מקרה לגופו

וכשמישהי פוסלת על הנק' הזאת היא בעצם לוחצת על הפצע, אומרת שאני לא מספעק טוב וזה מעורר את התחושה הזאת אצלי

ובאמת ככל שבנאדם עשה עבודה גדולה והצליח לקבל את הקושי שלו, הוא פחות יתרגש ממה אומרים (הלוואי על כולנו)

וזה יכול להיות לא רק בהצעות.
גם אם מישהו יצחק עלי/יבקר אותי, ברצינות או בצחוק, ויגע בנק' רגישה, זה יפגע יותר
בדיוק.. נגעת בנקודה לדעתיוהוא ישמיענו

הסברת את הדברים יותר טוב ממני

חח תודהמישהו איתי
מענין..א/א
אדם זה יצור מורכב ומעניין.
דווקא אני לא הייתי נפגעת מפסילה בדברים שאני לא יכולה לשנות.
להפך- כן.
אם זה משהו שאפשר לשנות אפשר להרגיש חרטה להרגיש פספוס..כי הנה, אם הייתי עוברת את השינוי הזה קודם היה יכול להתאים ופספסתי..להתקע עם מחשבות של אם הוא היה מסכים לצאת איתי שוב וכו'. מי צריך את זה?
אם לא- נדמה לי שככל שעובר הזמן אנשים אמורים להתחשל ולצמוח ולהתחסן עד אפילו הרמה המקסימאלית ביותר עד שכמעט לא יזיז לך.
מסכיםמישהו איתי
יש דברים שאנחנו יכולים לשנות אבל לא חשובים לנו, הם לא קריטיים ולא פוגעים.
יש דברים שכרגע אנחנו לא יכולים לשנות אבל רוצים וזה יכול להיות פוגע.
ויש דברים שלעולם לא נוכל לשנות, ורמת הפגיעות תלויה כמה עבדנו על קבלה של הדבר הזה.
וזו חתיכת עבודה לפעמים, ואם מישהו דורך עלינו בדרך זה לא כיף
נכון מאוד, אוסיף חילוק נוסף -והוא ישמיענו

דברים שיותר מגדירים אותנו מאשר דברים שפחות מגדירים אותנו, אע"פ שגם אותם אנחנו לא יכולים לשנות.

ככל שדבר יותר מגדיר אותנו ויותר מהותי/ פנימי/ כללי וכו' - הוא יותר נכנס לגדר 'לך לאומן שעשאני' ויותר עשוי פוגע.

אלא אם עבדנו על לקבל את הדבר הזה, כמו שכתבת נכון. אבל זו עבודת חיים.. כפי שאמרתי, 'מידת ההשתוות'/ ענווה אמיתית.

אכן, שכוייחמישהו איתי
מסכימהא/א
בגלל זה מזל שבד"כ אנשים מייפים קצת את האמת במיוחד בשביל מי שיותר רגיש בעניין קבלת פידבקים,רובנו רגישים ברמה כזאת או אחרת.
זה לא כיף אבל כמעט בלתי נמנע אם התשובה בצד השני שלילית.
אם יוצא שיודעים כי אמרו לנו או הבנו לבד הפגיעה לפעמים נותנת דרייב משמעותי לשינוי..ובמרחק של זמן אפשר לראות את הטוב למרות הכאב.בסוף הכל לטובה ובהשגחה, אפשר להתנחם בזה שלרוב לא מדובר באנשים בעלי כוונות רעות.
לי עוזרת ההפנמה שאם לא רוצים אותי כמו שאני ,אני עצמי לא רוצה מי שלא רוצה אותי,לא רק שיכלית,רגשית. ואז קל יותר לשחרר.
הצד השני הוא בנאדם, כמוני,חשוב,נפלא ככל שיהיה אבל בסה"כ בנאדם.ואז השיפוט שלו כביכול מקבל פרופ' נכונות יותר.
יפה. מתחבר לדבריםוהוא ישמיענו
יפה מאודמישהו איתי
לקחת את הפגיעות ולהפוך אותה למנוע חיובי זה טוב

בכל מקרה, דיברתי כאן על נק' המבט של הצד שנפגע.
ברור שלפעמים צריך להיות בצד השני, אני לא מצפה מאנשים לפעול בניגוד לרגשות שלהם כדי שמישהו לא יפגע (כמובן שבמקרים כאלה, שזה אחד על חשבון השני).
הצד שפוסל צריך לעשות את זה אע"פ שזה יכול לפגוע, והצד הנפגע נפגע כי לפעמים אין מה לעשות..


האמת שב"ה אני לא כותב מנסיון, לא בצד הזה ולא בצד הזה..
יש לי ניסיון כנפגעת לא מעולם הדייטים,א/א
חיים זה חיים .
זה נכון..מישהו איתי
אני לא חושבת שלייפות דברים מקלברוקולי

מהניסיון שלי לרוב זה הפוך
מסכימה לפעמים אין ברירה,א/א
להגיד אמת שהיא אכזרית לא בא בחשבון אז עוטפים את זה כזה
וזה יכול להשמע אחר ממה שזה באמת.
כל אמת אפשר להגיד ברכות בלי לסבןברוקולי

ללכת מסביב עושה נזק גדול יותר
חולקתא/א
זכותךברוקולי

כמובן שיש הפרדה בין דברים שתלויים ללא תלויים
מה כוונה הפרדה בין דברים תלויים ללא תלויים?א/א
פעם בחור סיפר לי שבחורה ענתה לשאלה למה היא לא מעוניינת להמשיך אתו בקשר- שהוא חסר ביטחון והיא מחפשת בחור עם ביטחון עצמי גבוה. הוא אר שלקח לו יותר משנתיים לחזור ולהפגש.
אני בטוחה או רוצה להאמין שהבחורה הזאת ממש לא רעה,רק כנראה כנה וישירה.
לפעמים כשאדם מודע היטב לקשיים שלו ואז הוא מקבל חותמת חיצונית לאותם קשיים ,גם אם בצורה מעודנת, זה יכול לגמור אותו.
את מוכנה לקחת את הסיכון הזה?
אתה לא מבין שום דבר שקשוררב שמואל
לסתירה או הדואליות שבין אמת לבין פגיעה
המסר שלך הוא נכוןברוקולי

 

 

אני חושבת שהדוגמא שהבאת קצת חוטאת למסר 

כי היא מכילה בתוכה כ"כ הרבה משתנים נוספים חיצוניים ופנימיים שמשפיעים

 

ומעניין? למה אתה חושב שפוגע יותר שאי משהו שאפשר לשנות? 
בעיניי בתחומים מסוימים זה דווקא הפוך 

 

לא כיוונתי למסר.. רק לדעתי חשוב לנתח את זהוהוא ישמיענו

כדי להבין את המשמעות של הדברים לפני שמבצעים אותם. שיהיה במודעות..

מכאן ואילך כל אחד עושה את השיקולים שלו. 

 

הרעיון הכי חשוב מבחינתי הוא:

צריך לחשוב גם על המשמעות, על התוצאה, על איך הצד השני יקבל את הדברים.

אם מבינים את המשמעות - מוצאים גם דרך נכונה כיצד להתנהל כלפי הצד השני. איך לנסח, מה בדיוק להגיד. ומצווה שלא לומר דברים מסוימים שעלולים לפגוע, ולפעמים להיפך - מה שפוגע הוא שלא אומרים.

אם לא חושבים על זה - הדרך הקלה - הצד השני עלול להיפגע.
 

ונקודה נוספת - אי אפשר להתייחס להכל כשווה. יש דברים יותר פוגעים ויש שפחות, ככה זה לפי מנהג העולם.

אם מתייחסים לפגיעה כשווה, פירוש הדבר הוא שלא חשבתי על הצד השני, אלא חשבתי על עצמי - מה יותר נוח לי להרגיש.

לדעתי זו תפיסה שגויה.

...מדרשיסטית20
בעיני מה שאתה אומר נובע מתפיסה עמוקה שלעניות דעתי כדאי לשקול אותה מחדש.

לי קשה עם התפיסה הזאת אומרת שדברים מסוימים בעולם הדייטים משליכים עלינו אם אנחנו טובים מספיק או לא. בעיני זה בכלל לא הסיפור, וכואב לי שהרבה רואים וחווים את זה ככה.
מבחינתי-כשאני פוסלת/חותכת קשר זה לא כי הבחור לא מספיק טוב חלילה, אלא שיש בעיני *חוסר התאמה*. אלה שני רבדים אחרים לחלוטין, וכשאני חותכת קשר אני ממש דואגת להדגיש את זה בדרכים כאלו ואחרות.
ובעיני חשוב גם להסתכל על עצמנו בצורה הזאת, שכשמישהו/מישהי נותן תשובה שלילית זה לא קשור בשום צורה לערך שלי. אלא שהוא ראה משהו שהוא לא לגמרי מחפש. וזה בסדר גמור. אני מרגישה אפילו הקלה לפעמים, שהוא חסך ממני קשר לא מתאים.
את צודקת בעקרוןמישהו איתי
והלוואי שנצליח להיות בראש הזה.
אבל כשיש לבנאדם 'פצע', ענין שרגיש אצלו, אז פסילה בגללו יכולה להכאיב.
ולפעמים זה גם יכול לפגוע בבטחון העצמי באופן כללי
נכון, אני מבינה את זה ממש.מדרשיסטית20
אבל אני מאמינה שאם נצא מהתפיסה שמה שמתרחש לי בעולם הדייטים מעיד עלי, אז הגיוני מאוד שגם אם ה"פסילה" היתה על נקודה רגישה וכואבת זה לא בהכרח יפגע. כי ההבנה הבסיסית היא שאין קשר בין הדברים.
את יודעת צריך עמוד שדרה מאוד חזק לתפיסה הזוברוקולי

לפעמים זה סותר
אולי..מדרשיסטית20
ואולי כל מה שצריך זה שינוי תודעה..
ואולי שינוי תודעה יכול להגיע כשיש עמוד שדרהמישהו איתי
ואולי זה בא ביחד, צעד ימין צעד שמאל
ואולי ניתן לומר ששינוי התודעה יכול להוביל לבניית עמוד שדרהמדרשיסטית20
זה לא אומר שזה פשוט. אבל זה חשוב, ואפשרי.
אני חושב שזה בא ביחדמישהו איתי
התקדמות בראש שמגלה שיש בנו עמוד שדרה, והגילוי הזה נותן כח לעוד התקדמות בראש, וחוזר חלילה.
אם אין לבנאדם יציבות פנימית, הראש לא יעזור.
הראש יכול לחזק ולגלות דברים קיימים
ברור שבסוף זה צריך לבוא ביחדמדרשיסטית20
אני רק אומרת שאפשרי מאוד להתחיל מהראש.

(ויצא לך קצת קוקניקי 🤭
לגלות משהו שכבר קיים בתוכינו וכו')
להתחיל זה אומר שעדיין האדם נפגע,והוא ישמיענו
אבל הוא מתחיל להתקדם לעבר השלמה מלאה.
בסוף זו עבודת חיים כמו שכתבתי. מידת הענווה
במצב רגיל אפשרי להתחיל מהראש.מישהו איתי
ורגיל אני מתכוון כשהנפש בריאה ומתפקדת (ואז בעצם ההתחלה היא בנפש אלא שזה משהו שקיים, התחלנו בו בלי מודע, וטוב שכך).
כשזה לא ככה, כשחסרה הרגשה עצמית בסיסית (כתוצאה מהתפתחות לא טובה בילדות, או טראומה שפוגעת בעצם הנפש. וזה לא חייב להיות משהו דרמטי, אם כי זה לא דבר שכיח), הראש לא יעזור, הוא יתפס כמנטרות חיצוניות שלא שייכות בכלל, אולי אפילו זה יאיים וירחיק כי זה קצת חומץ במקום מים

אני מודה שהלכתי למקרי קיצון, ולרוב באמת הראש יכול לעזור מאוד (כמובן בלי לשכוח את חיזוק הפנים).

והגילוי של מה שקיים כבר בתוכנו הוא אמיתי מבחינתי, בלי קשר לקוקניקיות(:

גם כשאין התאמה בין הראש לבין המציאות,והוא ישמיענו
כלומר בין האני הסובייקטיבי לבין המציאות האובייקטית, הראש לא יעזור וייתפס (ובצדק רב!) כמנטרות חיצוניות. כי מה לעשות.. זה מה שנקרא מנטרות חיצוניות..

המפגש שלנו עם המציאות האובייקטיבית עוברת דרך אנשים אחרים, בעיקר אלה שמחווים דעה עלינו. זו הדרך היחידה שלנו לדעת כיצד אנחנו נראים באופן שמנותק מהאני הסובייקטיבי.

זה בעיקר קורה בשיא העוצמה בדייטים, לא מצאתי לזה אח וריע. גם לא ראיון עבודה - כי הוא מאוד ספציפי וממוקד ולא מתייחס לאדם בכללותו.
...מדרשיסטית20
רק שניה ליישר איזה קו-
כשאני אומרת ראש זה ראש שנגמר בלב-שמחובר אליו. ראש שמפעיל את הלב.

והאמת שאני לא אומרת את מה שאני אומרת מהאוויר. אלא מניסיון אמיתי. זה עובד בהחלט-וכן, גם מתוך המצב שאתה מתאר.
אבל גם יתכן שמה שעבד אצל מישהו אחד יעבוד אחרת אצל אחרים.
וגם יתכן שאתה מכוון למקרים יותר קיצוניים שאני לא באמת יכולה להבין אותם עד הסוף.
אני חושב שאנחנו מסכימים..מישהו איתי
וכן, אני מדבר על מקרים יותר קיצוניים.
שכוייח
אבל אם פוסלים מישהו בגלל משהו מסוים,מישהו איתי
נק' שקשה לו איתה, אז עולם הדייטים כן מעיד.
אני מישהו מתמודד עם אהבה לאכילת בננות (בכוונה בחרתי דוגמה שלא תהיה טריגר לאפחד) וזה מאוד מפריע לו, פוגע בבטחון וכו.
ופתאום פוסלים אותו על זה, זו חתיכת כאפה, וברור שיש קשר בין הדברים.

אני מסכים שיש דברים שלא רגישים, כמו שמישהי חרדיה תפסול אותי..
ומסכים גם שהלוואי שכולנו נהיה עם בטחון וקבלה עצמית, גם עם החסרונות שלנו.
אבל זה לא תמיד ככה
ברשותך, אני מחלק את מה שכתבת לחלקים.והוא ישמיענו
עבר עריכה על ידי והוא ישמיענו בתאריך ז' באלול תשפ"א 18:51

קודם כל לאחר קריאת הדברים, אני מבין שכשכתבת "מה שאתה אומר נובע מתפיסה עמוקה" אין הכוונה לעמוקה מבחינת הניתוח אלא שהיא יושבת על מקום עמוק בנפש (ולכן מהותי מאוד בעינייך), שלדעתך כדאי לשקול אותו מחדש. אני צודק?

 

עכשיו, לגוף השאלה. האם דברים מסוימים בדייטים לא משליכים עלינו בכלל?
את טוענת שכשאת חותכת זה חוסר התאמה. 

אני כמובן מדבר על השלב הראשוני - בירורים/ דייט 1-2.

ניקח את הדוגמא של עודף משקל שהבאתי, אבל זה יכול להיות כל אלמנט חיצוני (כלומר במראה/ בהיבט פיזיולוגי וכדו') אחר. נגיד שאת מחליטה שלא מתאים לך ללכת על ההצעה. מה זה אומר? ישבת ואמרת לעצמך - 'יש בינינו חוסר התאמה כי הוא שמן וכך הוא יישאר ואני מחפשת קשר זוגי אחר'? אני לא חושב שזה הכיוון. זה כנראה יותר בכיוון של 'אני לא רואה את בעלי כך, אני מעדיפה שהוא יהיה יותר רזה, כי אני כזאת וכזאת/ כי כך אני רוצה את בעלי'.

 

אז למה את קוראת לזה חוסר התאמה?

אני מבין אם את היית אומרת למשל שהסגנון שלי הוא x והסגנון שלו y - שזה חוסר התאמה. אני מסכים, זה חוסר התאמה. כי זה משפיע על הקשר הזוגי וזה לא מלמד עליו. אבל משהו שלא מתאים לך שיהיה בבעלך? זה לא תמיד קשור לחוסר התאמה. לפעמים זה בהחלט מלמד עליו. במיוחד, כשאין הרבה קשר בין זה לבין ניהול זוגיות - זה מוכיח שאת לא רוצה לא בגלל חוסר התאמה לענין זוגיות.

יש הבדל בין סגנון או השקפה וכדו' שזה באמת חוסר התאמה,
לבין נתון חיצוני, או נתון פנימי, שלא שייך בכלל לקשר זוגי.
במקרה כזה - הוא פשוט לא חלק ממה שחשוב לך בבעלך.

נקודה נוספת.
להתעלם ולהגיד שחוסר התאמה לא שייך לאדם עצמו באשר הוא,

בעיני זה לא לוקח בחשבון את כל הצדדים. בוודאי שגם אם נתכחש לזה, יש כאן אמירה לא רק באוויר, 'חוסר התאמה', ואז האדם בלבבו פנימה אומר לעצמו 'אה סבבה, זה פשוט לא התאים'. במיוחד לא כשהוא למשל יודע על מה הבחורה לא רצתה, ומסתמא לא רק הבחורה הזאת לא רצתה אלא עוד הרבה בחורות.. לכולן הוא לא התאים? לקשר זוגי? אני לא בטוח בכלל.
כל דבר כזה משפיע, נרצה או לא נרצה.

החכמה לדעתי היא לקחת את ההשפעה בעירבון מוגבל, למסגר אותה ולהכניס לפרופורציות. להתעלם ממנה באמצעות משפט 'זה היה בסה"כ חוסר התאמה' לדעתי זה לא חכם, כיון שזה חוטא לאמת, והלב לא תמיד קונה את זה.
למעט- כשאכן מדובר על משהו שהגיוני להגיד עליו שזה חוסר התאמה. כמו סגנון שונה, כמו אורח חיים שונה.

לגבי מה שאמרת שזה לא קשור בשום צורה לערך שלי - אכן. זה לא קשור. את יודעת מדוע?
כי הערך שלנו לא מוכתב ע"פ ההצלחות שלנו/ ע"פ איך שהחברה רואה אותנו. היא מוכתבת ע"פ התפקיד שלנו וע"פ העמל שלנו למימושו.
אבל רובנו לא הגיעו ל100% בזה. בשביל זה נדרשת ענוה מקסימלית, מה שמכונה בחסידות 'מידת ההשתוות'. ולכן לכל אחד, כמה שהוא עובד עם עצמו - עדיין יש מקומות בהן הוא עלול להיפגע. ולכן טבעי ביותר להיפגע במהלך תקופת הדייטים.
אם יש מקום שאפשר להיפגע בו יותר מכל - זה בדייטים. כי שם אתה חושף את עצמך ועומד מול עצמך במלוא העוצמה.

כלומר לפי מה שאת אומרת שאין סיבה להיפגע בדייטים - אין סיבה להיפגע משום דבר,
ויכולות להיות לזה 2 סיבות:
או שאת מלאכית, שהגעת לתכלית מידת ההשתוות (הענווה), ששום דבר לא מזיז לך,
או אפשרות אחרת - שזה ביטחון עצמי שלא מתואם עם האמת בשטח. כלומר ביטחון עצמי של התרבות הנוכחית, של אמירות יפות כמו 'אתה מושלם כמו שאתה' וכן על זו הדרך. אמירות שמכיוון שמתעלמות מהמציאות, אינני בטוח כלל שאכן מיטיבות עם האדם. החכמה היא לבנות ביטחון עצמי כמו שאמרת, על הדרך הראשונה - להגיע למידת ההשתוות לאט לאט מתוך הכרה אמיתית בערך עצמי, לא מתוך ייפוי חסרונות. בכולנו יש חסרונות, ולדעתי החכמה הגדולה יותר היא לדעת להשלים איתם, לראות את התועלת שבהם ואת תפקידם, ולא לטאטא אותם מבעד לשטיח.

רק הערה קצרה על הסוף:ארץ השוקולד
על השאר אולי אוסיף על דבריה של מדרשיסטית בהמשך.

זה לא אמור לפגוע כי דייט לא בא לבחון, זה לא שדייט נוסף הוא ציון טוב וחתונה זה 100 במבחן.
אלא דייט היא הזדמנות לחשוב האם זו הבחורה המתאימה שאיתה אחיה את חיי ולא האם היא טובה באופן כללי.

זה לא משנה. זה שהיא מחליטה עבורה,והוא ישמיענו

היא מחליטה משהו שבסוף מהכיוון ההפוך הוא אומר גם עלי.

עכשיו, כל עוד אני לא יודע על מה זה - אני אשליך שזה כנראה על משהו של חוסר התאמה (למשל סגנון). ולכן אם אין לי מושג על מה היא חתכה - ההמלצה היא לא לחשוב שזה חיסרון בי, אלא חוסר התאמה, כפי שמדרשיסטית אמרה.


אבל,

ברגע שאני יודע על מה זה (סטטיסטית/ נאמר לי מפורשות/ שדכן וכן על זו הדרך), ושלא מדובר על משהו של חוסר התאמה, אלא משהו שהיא לא רואה אותו כדבר טוב אצלי -

זה כבר סיפור אחר..

פה בהחלט שייכת פגיעה. ועל מצב כזה/ על הצד הזה דיברתי בתגובה הפותחת.

אבל למה אתה חושב שהחשיבה היא משהו "שלא דבר טוב"ארץ השוקולד
אלא דבר שלא מתאים?
תקרא שוב את מה שכתבתי..והוא ישמיענו

תלוי בסיטואציה.

בד"כ בחורה לא אומרת לך על מה זה נפל, ואז אני מעדיף לקחת את זה לחוסר התאמה - מה שלא אמור לפגוע.
 

אבל יש מצבים בהם הדבר די ברור לך על מה זה נפל. שוב, זה לא הרוב. אבל זה קיים. או סטטיסטית או שנאמר לך מפורשות. ואז בהחלט הגיוני ויותר מהגיוני שתיפגע.

ולקרוא לזה חוסר התאמה, מבחינת לב יודע מרת נפשו, במצב שכזה - יחטא לאמת. ולכן האדם ייפגע גם אם יתכחש לזה, ויקרא לזה 'אני מדהים' או מה שבא לו. בסופו של דבר הוא ייפגע. אלא אם יש לו מידת ההשתוות.

ניקח לדוגמא מציאותיתארץ השוקולד
נניח שבחורה פוסלת כי אתה לא יודע לנגן על אף כלי נגינה.
האם זה אומר שאתה בחור לא טוב מספיק מבחינה אמיתית או שכדי שהחיים איתה יהיו טובים זה נצרך?
העניין הוא שזה לא פגם מהותי, אלא חוסר שיתבטא בחיים איתה ולא בעיה בך.

מקווה שהובן.

רואה את הדיון שנמשך, אגיב שם
אבל זה בדיוק מה שאני מנסה לומר!מדרשיסטית20
שגם אם יש עניין ספציפי שהיא לא מתחברת אליו זה לא בהכרח שהיא רואה אותו כרע! אלא פשוט כלא מתאים לה! יתכן ויש בחורה אחרת שתעוף על אותה הנקודה שכל כך הפריע לבחורה הראשונה. ולכן זה עניין שהוא לגמרי סובייקטיבי.
ואם מדובר באמת על מידה לא טובה אובייקטיבית (נניח-אגואיסטיות, גאווה וכד') אז צריך לנשום עמוק ולהתחבר למקום שלי, לזכור שאני בדרך, שאני עושה כמיטב יכולתי להיות טוב/ה. וכרגע אני לא במקום מושלם בהקשר הזה, אלא אני בדרך לשם, וזה בסדר.
בלי בהלה, בלי "אובר" רגשות אשמה..
או. אנחנו מתקדמיםוהוא ישמיענו
עבר עריכה על ידי והוא ישמיענו בתאריך ח' באלול תשפ"א 15:28
קודם כל מה זה אומר שלא מתאים לה?
למה לא מתאים לה?
כי לא בא לה להתחתן עם מישהו שמן נגיד. למה?
לא מתאים זו התחמקות. עומדת מאחורי זה סיבה עם שם, עם רציונל.

ודבר שני, מה אם הרבה לא רוצות בגלל זה? מה אז? זה עדיין לא אומר עליו כלום? איפה הגבול? שוםדבר לא אומר על אף אחד כלום?

אף פעם דייטים לא אומרים כלום על אף אחד ספציפי?
זו טענה ממש מעניינת


וגם אם רק אחת אמרה את זה, את לא מבינה למה זה עלול לפגוע?
את לא חושבת שזה עלול לערער אפילו בטיפה את הביטחון העצמי?
הרי בעצמך כתבת שצריך להתחבר למקום שלי!
פירוש הדבר שיש פגיעה, וכדי לעבוד על זה ושזה לא יוריד אותי אני צריך להתחבר לעצמי. אבל אם אין פגיעה אין שום צורך הרי להתחבר ולהוכיח לעצמי שאני בסדר!
אני לא באה להתווכח עם רגשות. זה לא העניין.מדרשיסטית20
אבל לא, זאת לא נראית לי התחמקות. גם אם יש איזה רציונל מאחורה.
אני רואה את זה ממש באופן מוחשי ואמיתי. אני מעריכה מאוד את כל הבחורים שחתכתי את הקשר איתם. ובעיני הם מצוינים אחד אחד, ומיוחדים. חוסר ההתאמה לא מוריד מהעניין הזה בשום צורה. זה לא שהם לא טובים, זה פשוט שאני רוצה משהו אחר. לא בהכרח משהו טוב יותר אובייקטיבית, אלא פשוט אחר.
מתנצל אם הרגשת שאני תוקף..והוא ישמיענו
הריבוי של השאלות עלול ליצור תחושה כזאת
וזאת לא כוונתי. באמת אשמח להבין
בסוף חשבתי על זה עוד קצת, וערכתימדרשיסטית20
אין בעיהוהוא ישמיענו
גם אני מעריך את כל הבחורות שיצאתי איתן.
אבל זה באופן כללי.
האם אין פרטים מסוימים שהם לא קשורים רק להתאמה אלא גם למשהו שבעיני הוא חיסרון?
בוודאי שיש.

כשבחורה מפסיקה קשר על זה שהבחור לדעתה קמצן, זה גם רק חוסר התאמה?
או בחור לא מנומס. או אם הוא לא הכי חכם בעיניה.
ברצינות.. יש אמנם דברים שקשורים להתאמה, אבל להשתמש במושג חוסר התאמה לגבי כל דבר -
לי די ברור את מה זה בא לשרת.
לכן קראתי לזה משחק מילים, יש לזה בד"כ מטרה מצפונית מאוד ברורה. וכדאי לדעתי לוודא תמיד שאנחנו לא פועלים רק ממקום כזה, לא כי זה לא ראוי..
אלא כי זה לא משתלם לעבוד על עצמנו. וזה לא אמיתי
טוב, אולי יש אנשים שאם ישתמשו בביטוי זה יהיה לא אמיתי.מדרשיסטית20
אבל לי אישית ב"ה טרם יצא לחתוך על מידה לא טובה, על חסרון אובייקטיבי.
וכשאני אומרת חוסר התאמה אני באמת ובתמים מתכוונת לזה.
אולי בגלל זה אני לא מצליחה להבין את הדיון הזה עד הסוף. פשוט כי בהקשר הזה אני כנראה חסרת ניסיון 🤷‍♀️
ומאפיין חיצוני או פיזי? איך זה קשור להתאמה?והוא ישמיענו
אני מדבר נגיד על משהו שלא קשור לזוגיות באופן ישיר כמו נכות.
למה הזוג הזה לא מתאים, מה ההסבר לכך?
זה עדיין לא מסביר אבל למה לקרוא לזה חוסר התאמה..והוא ישמיענו
הם יכולים להתאים בול,
רק הנקודה הזאת נגיד שמפריעה מאוד לצד אחד, היא לא מפריעה בגלל שאין התאמה. היא מפריעה בגלל שזה נתפס בעיניה כמשהו שהיא לא מסוגלת לחשוב עליו בהקשר זוגי. מסיבותיה היא (או שהיא חושבת שזה חיסרון בו, או שהיא לא רוצה שיראו אותם ברחוב ככה ביחד וכן הלאה)

אם היא נגעלת ממנו בכללי אני יכול עוד איכשהו להבין למה זה חוסר התאמה. אבל ברור שזה עלול לפגוע בו.. זה נוגע מאוד גם אליו.

בטח כשמדובר על משהו שיכול להשתנות, אגב. תסכימי איתי אבל שבמקרה כזה יש *כרגע* חוסר התאמה, אבל אולי עם קצת עבודה זה מאוד יכול להתאים לפעמים?
נו, מילים אחרות לחוסר התאמה.מדרשיסטית20
נסיתי להסביר שם שחוסר התאמה הוא לא רק מתבטא בתכונות.
אתה מנתק את עניין המראה מהזוגיות ומהחיבור, כשלמעשה יש בהחלט מימד פיזי לזוגיות שנובעת מהחיבור הפנימי. ואני מרגישה שלפחות אצל נשים, לרוב כאשר יש רתיעה מוחלטת ממראה מסוים זה מעיד על עניין פנימי יותר שמרתיע. וזה לא עניין של מה בכך.
אז כן, חד משמעית יש סוגי מראה *שלא מתאימים* לי.
וזה לא רק העניין שדמיינתי את המראה של בעלי אחרת. *רתיעה* (לעומת חוסר התלהבות על המראה) זה דבר שהוא הרבה יותר עמוק מזה.
אפעם לא הייתי אשהמישהו איתי
אבל נראלי מוזר מאוד לומר שלרוב כשיש לאשה רתיעה מוחלטת ממראה מסויים זה מעיד על משהו פנימי שמרתיע..

אני לוידע כמה בני אדם יש עם אינוטיאיציה כזת עמוקה, ולא מבין איך זה מופיע יותר אצל בנות🤷‍♂️
נו באמת 🙄חדשכאן
זו פשוט סריטה עמוקה יותר 🤷🏻‍♂️
העניין הפנימי הוא פשוט טעם אישי
אני לא מנתק. אני חושב שזה לא מעיד על התאמהוהוא ישמיענו

ואסביר מדוע:

כשאת כותבת:

"לרוב כאשר יש רתיעה מוחלטת ממראה מסוים זה מעיד על עניין פנימי יותר שמרתיע".

 

האם הרתיעה יכולה להשתנות?

כן. הראיה, שיש אנשים שנרתעו בהתחלה מהיבט פיזי כזה או אחר ועם הזמן זה השתנה/ עשו תהליך וזה השתנה.

אם זה משתנה, זה אומר שמה שאת קוראת לו עניין פנימי - זה לא עניין קבוע, זה עניין משתנה.

כמו כל עניין סובייקטיבי שקשור ברגש, שעשוי להשתנות.

 

עכשיו, מכיון שהתאמה זה ענין אובייקטיבי - את לא יכולה להגיד נחרצות שאין התאמה כי אין לאשה חיבור פנימי. החיבור הפנימי הזה (ששאלה גדולה למה הוא פנימי אם זה פשוט רגש שיכול להשתנות עם הזמן/ עם עבודה עצמית וכדו') הוא לא קבוע, הוא לא תורה למשה מסיני.

אז אני לא מנתק, באמת זה מעיד על הרגשה פנימית, אבל הרגשה פנימית זמנית (כמו כל רגש אגב.. ובאמצעות השכל כידוע אפשר לכוון את הרגש להיכן שרוצים). ההרגשה הפנימית הזאת לא מעידה כהוא זה על התאמה.

כי ההרגשה הזאת היא סובייקטיבית ויכולה להשתנות, לעומת התאמה שזו כבר שאלה אובייקטיבית (סובייקטיבית לגבי שניכם, אבל אובייקטיבית, הרי אני מניח שאת לא מתאימה לכל אדם.. לכל אחד יש חיבורים מסוימים ששייכים אליו ואחרים שלא שייכים אליו. לכן כשאת אומרת התאמה הכוונה למשהו שהוא מתאים, זה שאלה של כן או לא. הרגשה פנימית מסתבר זה לא שאלה של כן או לא, כי יש הרבה אמצע)

לגבי לא הכי חכם, זה לא פגםארץ השוקולד
יש מידות בעייתיות, אבל נדיר שזו הסיבה לפסול אם כי קורה.
ולגבי גובה למשל, אם מישהי פוסלת אותך על גובה זה לא כי רע שאתה לא בגובה הרצוי, אלא שזה חשוב לה.
אתה שוב מחזיר לאותה נקודה..והוא ישמיענו
עבר עריכה על ידי והוא ישמיענו בתאריך ט' באלול תשפ"א 15:18
אם תגיד למישהו שהוא טיפש, הוא ייפגע? מן הסתם הגיוני שכן, נכון?
למה לדעתך?
כנ"ל לגבי גובה.

לא התייחסתי בכלל למה פגם ומה לא, בעיני בכלל כל היחס שלנו לבני אדם ובמיוחד בדייטים דורש תיקון משמעותי ודחוף, כל דבר שלא קשור לעמל - הוא לא חיסרון מצד האדם, נקודה. הוא יכול להשפיע על ההחלטה שלי אבל הרבה פחות צריך להשפיע על היחס שלי לאדם עצמו. כי התרבות שלנו זה חז"ל, לא התרבות החיצונית ששולטת בעולם וקובעת את המהות של האדם על פי החיצוניות.

התייחסתי רק למשהו שאכן קשור מאוד גם לאדם הנחתך,
ואי אפשר להגדיר אותו כחוסר התאמה.

זה שזה חשוב לה - זו בדיוק הנקודה. זה לא חשוב לזוגיות, זה חשוב לה מכל סיבה שלא תהיה, שבעלה לא יהיה x. הסברתי כבר את הדברים בהרחבה בתגובות אחרות.
וואי ממש אהבתי. חחח את התגובות שלך בשרשור הזההיא יושבה בחלון
הסכמתי שייפגעארץ השוקולד
אבל אני חושב שזו טעות להיפגע
אני חושב ששיח של טעויות/ הצדקה שייך לשכל,והוא ישמיענו
לא לרגש.
להיפגע זה ענין רגשי ולכן להגיד שלהיפגע זו טעות, זו סתירה מיניה וביה
אולי אתה צודקארץ השוקולד
אם כי כעס זה גם רגש.
ויש דבר כזה בשם עבודת המידות, לפעמים זה דורש הפנמה של המציאות
נכון גם כעס זה רגשוהוא ישמיענו
ולכן להגיד לאדם אל תכעס בשעת כעסו זה לא מעשה נכון. ולהגיד לו שאין הצדקה לכעס עלול רק להגביר את הכעס עוד יותר..
מסכים שהשאיפה היא לעבוד על המידות דרך השכל, אבל בשביל זה בדיוק אנחנו חיים 120 שנה, כלומר תמיד יש עוד מה להתקדם בזה
אמתארץ השוקולדאחרונה
בעצם הכנסת מידה רעה אובייקטיבית. שלא על זה אני מדבר כרגעוהוא ישמיענו
כתבת נכוןultracrepidam

בהחלט, הההסבר "חוסר התאמה" מכסה חלק קטן מהמקרים.

 

המציאות היא שאנשים מתחתנים עם אנשים שלא מתאימים להם, בגלל תכונות חיוביות (אובייקטיבית או סובייקטיבית)

והרבה, אם לא הרוב, מה"פסילות" (או כל מונח אחר שתבחרו לזה) הן ממש לא על "התאמה" אלא על "לא רוצה להעביר את חיי לצדו של האדם הזה"

מראה זאת לא שאלה של "התאמה" אלא שאלה של "יפה (בעיני)" או "לא יפה (בעיני)"

מי שפוסל את הצד השני בגלל מידות רעות (לדעתו ולשיפוטו) בהחלט אומר משהו על הצד השני

ואם אדם שם לעצמו יעד להיות כזה שמצליח להתחתן, אז כמעט כל מי שלא תרצה אותו באיזשהו מקום מראה לו שהוא נכשל (כמובן, לפעמים מדובר בכשלון צורב, ולפעמים בהימור לא נכון במחיר נמוך; אבל כל נסיון להתחתן שכשל הוא כשלון)

בדיוקוהוא ישמיענו
עבר עריכה על ידי והוא ישמיענו בתאריך ז' באלול תשפ"א 23:17

אתה יודע, חוסר התאמה זה מונח שעושה טוב על הלב. הרבה יותר נוח להשתמש בו מאשר 'לא רציתי אותו בגלל x '.
ואפילו אני חושב יותר מזה,
האדם מחפש אישור כלפי עצמו שהבחירות שלו הן נכונות. ומכיון שלא תמיד הן כאלה, לפעמים הן נעשות מתוך רגש רגעי ולא מתוך שיקול דעת אמיתי, או שלפעמים האדם מתבייש כלפי עצמו שהוא החליט החלטה כזאת בגלל מאפיין כזה או אחר שבליבו פנימה הוא תופס כשטחי (אפילו אם לא בצורה מודעת)-
אני יכול מאוד להבין מדוע הוא מעדיף לכסות על הכל תחת הביטוי 'חוסר התאמה'..

אני לא מכוון לאף אחד ספציפי כאן. מעלה פשוט כיוון למחשבה, כי יש המון אנשים שאומרים לעצמם תמיד שזה פשוט 'חוסר התאמה'.. יש מצב שזה נובע מהמקום שתיארתי אצל חלק מהאנשים.
כן, מראה חיצוני לגמרי קשור בעיני להתאמה.מדרשיסטית20
לשם הדוגמא-זה שמישהו מלא זה לא בהכרח רע אובייקטיבית (אלא אם כן זה לא בריא וכו', וזה נושא אחר), אבל יתכן שזה ירתיע אותי, ולכן זה לא *מתאים לי*. וכן, זה לגמרי קשור בעיני לזוגיות, זוגיות מורכבת גם מהמימד הזה. ולכן נדרשת התאמה מסוימת גם במובן הזה (וכמובן שבעניין הזה צריך פרופורציות, ומצד שני אי אפשר להתעלם מזה).

לגבי הנקודה השניה-
לא חושבת שהבנתי עד הסוף את הנקודה של "מידת ההשתוות", אבל אני לא מסכימה עם המסקנות שלך. ואני לא מסכימה שזאת הדרך היחידה להסתכל על המציאות.
זה בדיוק מה שאני מנסה להסביר.והוא ישמיענו
עבר עריכה על ידי והוא ישמיענו בתאריך ח' באלול תשפ"א 15:24
'לא מתאים לי' לגבי מה שאנחנו מדברים עליו, זה כמו להגיד, עבורי הוא לא יפה.
ברור שזה לא כמו להגיד - אין מישהי שתחשוב שהוא יפה,
אבל האם זו אמירה סתמית באוויר 'יש כאן חוסר התאמה' כלומר לזוגיות, או שזה בהחלט נוגע אליו - יש כאן מישהי שחושבת ש*הוא* לא יפה?
זאת הנקודה.
התאמה זו מילה שלא קשורה לקריטריונים שלא קשורים לזוגיות באופן ישיר,
ברגע שהיא קשורה לזה -
זה סתם משחק מילים.

לגבי השאר, כל עוד את לא מתייחסת לטענות שטענתי - מותר לך לא להסכים, אבל לא טענת כלום.
אז זאת אי הסכמה בלי ביסוס כרגע, בלי טיעוני נגד.

אז אני מסביר בגדול מה זה מידת ההשתוות:
דרגה גבוהה של ענווה שהאדם רואה את עצמו בכל רבדי חייו כצינור להופעת תפקידו/ השפע האלוקי, ולא עושה חשבונות מעצמו.
זה מוביל אותו למצב שבין אם ישבחו אותו ובין אם יגנו אותו - זה לא מפריע לו. הוא שלם עם עצמו ברמה טוטאלית.

כדי להכניס לפרופורציות, ניתן דוגמא -
הסיפור שהרמב"ם מספר על אותו חסיד שישב בספינה ובא מישהו וביזה אותו באופן שלא יתואר, וזה לא הזיז לו בכלל.
אם את מכירה את הסיפור למשל על אותו אדמו"ר שהגיע לעיר בכרכרה וירד ממנה כדי שלא יכבדו אותו והתפלל "שלא תבואני רגל גאווה",
אז על אחת כמה וכמה אנחנו..
רחוקים מהשלמה מלאה עם עצמנו.

בהרגשה שלי, הביטוי 'חוסר התאמה' נועד להוציא את המצפון מהמשוואה בכל מחיר. אני סבור שזה לא מיטיב כמעט, אם בכלל, עם הצד הנחתך. גם אם באופן זמני הוא יגיד לעצמו שזה לא נוגע אליו. זה לא יחזיק מעמד הרבה זמן.
דברייך נכונים לחלוטין ומסכיםארץ השוקולד
אני מסכים איתך שזה פוגע יותרארץ השוקולד
אבל לפעמים זו סיבה נכונה יותר לפסול.

ולא חשבתי על אף דוגמא ספציפית
ולכן זה יותר כואב..מישהו איתי
אולי זה באמת תלוי אופי (ברור שאפשר לעבוד על בטחון עצמי וכד, אבל יש אנשים עם נתוני פתיחה נוחים יותר)
נכון. הדברים לא סותריםוהוא ישמיענו


כתבת יפה ונכוןארץ השוקולד
אנשים שוכחים שחתונה היא לא ראיון עבודהshaulreznik

משיכה גופנית בין חתן לכלה היא פרמטר חשוב, אם לא החשוב ביותר. אז אחד נמשך לרזות (בפועל, לא בפוטנציה) והשנייה נמשכת לג'ינג'ים. זכותם המלאה ואין מה להיפגע מזה.

למה זה משנה?ultracrepidam

גם להגיד "אתה אדם שקשה לי להמשך אליו" זה לא נעים כאשר אתה רוצה שיימשכו אליך

 

אם למשל מעסיק מפטר מישהו, זאת זכותו המלאה ועדיין העובד יכול להפגע

לפטר מול לסנן מראש אלה שני דברים שוניםshaulreznik

המעסיק הפוטנציאלי הרי לא ייפגע אם יראה מודעת דרושים שבה מתעקשים על שליטה בפייתון בעוד שהוא עצמו יודע שפת תכנות אחרת. אז כן, תיאורטית הוא יכול ללמוד פייתון, כמו ששמן יכול לעשות דיאטה ולרזות תוך חצי שנה, אבל המעסיק הרי לא מתכוון לחכות, הוא רוצה את המועמד האופטימלי כאן ועכשיו. מה עושים? מחפשים מודעה אחרת.

אם אני מבין נכון כאן מדובר על דחיה אחרי הצעהultracrepidam

כלומר, מדובר על שלב שבו יש מי שחשב שזה מתאים, וגם מי שאמר לא לא אמר שלא מתאים אלא שהוא לא רוצה את המועמד בגלל נקודה מסוימת

 

כמו ללכת לראיון עבודה ואומרים לך שהם מחפשים עובד שיתרום לחברה ונראה להם שאתה לא.

זאת ההשוואה הנכונה.

 

מה שאתה מתאר כאן זה מישהי שיושבת ובודקת בשליש גן עדן ולא פונה לבחור מסוים כי הוא נמוך - הוא אולי מרגיש לא נעים שאף אחת לא פונה אליו, אבל אי אפשר לצפות ממישהי שתפנה אליו רק מתוך רחמים

 

ושוב, הנקודה ש@והוא ישמיענו העלה היא לא שאסור לסרב אלא שחשוב להעלות למודעות שאם אדם מקבל תשובה שלילית זה גורם לתחושה לא נעימה. בלי להאשים אף אחד

ברור. כי אין לו שום שייכות לפייתון.והוא ישמיענו
פגיעה מתרחשת כאשר יש לך שייכות לדבר מסוים, ומבטלים את השייכות הזאת שיש לך.
אפילו אם רק אדם אחד ביטל אותה, זה עלול לפגוע.
אני אף פעם לא מבין את החיבור הזה שעושים בין הפגיעה של צד אחדוהוא ישמיענו
לעצם ההצדקה של המעשה מהצד השני..
זה שמישהו נפגע, זה אומר שהשני לא היה צריך להחליט את מה שהחליט?
אם כבר האמירה שלי היא שהוא צריך לדעת איך להתנסח ואיך להיות רגיש. במילים אחרות: איך להניח את ההחלטה שלו על השולחן, בצורה רגישה.
לסגת מההחלטה שלו בגלל מה שזה עלול לחולל אצלו - ממש לא. אבל להתנהל ברגישות.

אני חושב שכבני אדם אנחנו מסוגלים להחזיק את שני הדברים האלה ביחד - גם להחליט מה שטוב עבורנו וגם להופיע את זה בעולם בצורה שתתחשב באחרים.
גם להתחשב בעצמנו וגם להתחשב באחרים.



לכן כשאתה אומר "זכותם המלאה ואין מה להיפגע מזה" - אין שום קשר בין 2 חלקי המשפט. זכותם המלאה, ולפי דעתי בהחלט יש מה להיפגע מזה במצבים מסוימים.

מדוע אני חושב שיש מה להיפגע מזה?
תקרא מה שכתבתי בתגובות הקודמות.
יפה אהבתי מאודהיא יושבה בחלון
לזה דווקא אני מסכיםחדשכאן
ובקשר לזכויות,
זכותי לבטל את הזכויות שלכם 🤔
כתבת נכון כאן ומסכיםארץ השוקולד
מסכים עם הניתוח כשלעצמו. לגבי נפק"מ -advfb

באמת לא אומרים בשלב הבירורים על מה ההצעה לא התאימה.

הצד שזה לא מתאים לו לא צריך להרגיש אשמה בצרכים שיש לו.

ב"ה ביום שני אני מתחתן אני הנני כאינני

ומשהו מרגיש לי קצת מוזר... אני מרגיש שאני לא מעכל את זה, לא שמח בזה בשלימות, לא מספיק מתרגש. איך מגיעים בשמחה? בהתרגשות?

מקסים!חתול זמני

תראה אמנם התמונה שכולם אוהבים לצייר (או בימינו לצלם) היא של פרחים ופרפרים וזיקוקים אבל מתחת לזה ברור שהחלטה כל־כך רצינית וגורלית כרוכה גם בכל־מיני ספקות / בלבולים / מחשבות / עייפות. יכול להיות זה למה משתדלים לעשות חתונה שמחה ושבע ברכות והורים מלווים כו' כדי לתת מעין תמיכה למשהו שמצד אחד הוא גדול ומשמח ומצד שני גם מלחיץ.

 

זה מאוד נורמלי לא לעכל סיטואציות רגשיות במהירות, אל תתן לזה לבאס אותך מעבר למה שזה. אמנם קצת קלישאתי אבל פשוט תנסה לזרום ולהיות נוכח בהווה, זה מה שאני חושב. אתה לא "חייב" להרגיש ככה או אחרת בסוף זאת החתונה שלך לא של מישהו אחר.

 

כך או כך אל תיעלם לנו מפרוזה וכתיבה חופשית

מאה אחוז נכון.נחלת
אני תמיד צודק חתול זמני
מזל טוב ! משה

תן לגוף שלך לחוות את הכל. מותר הכל.

מזל טוב! ענבי הגפן בענבי הגפןנקדימון
מזל טוב!!! advfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך ה' בתמוז תשפ"ו 23:24

זאת סיטואציה שלא הייתה בה והגיוני שהיא תראה אחרת ממה שדמיינת אותה או הסתכלת עליה מבחוץ על אחרים (ויש מצב שגם לא ראית לתוך נבכי נפשם)

בטוח שכל חתן מרגיש ומעכל את זה שונה.

 

איך להתרגש ולשמוח? אמממ אולי תגיד תודה לכל מי שאפשרי, כמובן לקב"ה

שמחה באה בהבנה שמה שקורה הוא לא מובן מאליו, אמירת תודה מחזקת את ההכרה הזאת

הכי הגיוני בעולםפצל"פ

אני גם הייתי ככה לפני החתונה

הרבה פעמים אתה פשוט טובע בהכנות ומרגיש שאין מספיק מקום להתרגשות

או שאולי במקביל לשמחה יש גם קשיים פוחדים


פשוט תנסה להיות קשוב לעצמך

יכול להיות שפשוט זה יגיע היום של החתונה או שאתה צריך לתת לפני מקום גם לדברים שיושבים עליך


בכל מקרה מזל טוב גדול

באמת?הפי
כן, זה נכון (כי עסוקים מאוד בהתארגנויות והכנותזמירותאחרונה

לוגיסטיות רבות לקראת החתונה ובעיקר בארגון הבית בו נגור אחרי החתונה - צריך להכשיר דירה למגורים, עם כל התכולות שיש בבית, יש הרבה הוצאות וכאב ראש בדרך בכל האחריות הנלוות לדברים האלו)

מזל טוב!זמירות

עצה פרקטית פשוטה, שכרגע עשויה להצטייר הזויה…

כנראה כמעט ולא יהיה לכם זמן לאכול כמו שצריך… מקווה שיחכה לכם כיבוד קל בחדר הייחוד, ואחרי זה לא תשבו בנחת וברוגע לאורך כל החתונה ותהיו כל הזמן בתנועה…


תכינו דברים טעימים בדירה / חדר במלון אליו תגיעו בלילה הראשון כזוג טרי 🙂 

וואו מזל טוב!זיויק
מרגש, וחוסר התרגשות יכול להיות מ1000 סיבות, צריך להכיר אותך בשביל זה ולא נראה לי שתשובות כאן יהיו מעשה אחראי
יאאאאאאאאאאאא מזל טובבבבב איזה יופיייייי!!נפש חיה.
מגיעים בנחת  בשלווה בטוב!  ועם הקב"ה.   השמחה האמיתית נבנית לאט לאט.  שלווה פנימית, רוגע, הרגשה טובה בלב..... שמחה לא חייבת להתבטא חיצונית (ריקודים, שירים בקול וכו) יש הרבה דרכים לבטא שמחה .    מה שחשוב הוא - שאתה נכנס לחופה בלב שלם ושמח בכלתך.        בע"ה בניין עדי עד והרבה שמחה ונחת תמיד!


מזל טוב ידידיימח שם עראפת
משמח!נחלת

קראתי אתמול מישהי שכתבה שתמיד יש ספיקות לפני אירושין, נישואין, וזה נורמלי וטבעי לחלוטין.

יש מן הסתם גם חששות - להקים בית, לא להיות לבד יותר (לטוב ולמוטב) - כל זה כנראה פוגם

קצת בשמחה שצריכה להיות (כך אנחנו מצפים). ולא לשכוח את אדון יצר הרע שלעולם לעולם

לא ישן ורק ממתין למשהו טוב ושווה כדי "להתלבש" עליו.

 

זהו. אגב, ספיקות יכולים להיות מדי פעם גם אחר כך....וגם זה טבעי. לא להתרגש מזה.

 

המון מזל טוב. היו מאושרים!

 

"

אני לא התרגשתי בחתונה שלי.אריק מהדרום

ולא התרגשתי בלידות של אף אחד מחמשת ילדיי.

לא יודע, כנראה שאפשר בלי.

איך להפרד אחרי חודשיים בלי לפגוע?ארץ חדשה
הצילו 🙄
למה לפגוע?משה

כלומר, ברור שהוא עלול להיפגע. אבל איפה את מרגישה את זה שאת מפחדת לפגוע בו?

 

(אפילו תעשי על זה עבודת כתיבה של 3-4 פסקאות לנסות להבין למה לך קשה לעשות את הצעד הזה אחרי שהגעת למסקנה שהוא נכון).

לזכור שככול שאת ממשיכה זה יהיה יותר קשהראומה1

ובינתיים את גם פוגעת בעצמך, בשלוות הנפש שלך, בהתקדמות קדימה.


תהיי כנה בפגישה הבאה לומר הכל ולהפרד בכבוד.

בהצלחה♡

בפגישה? לא עדיף בטלפון?ארץ חדשה
עדיף בפגישה, שקטה רגועה בלי הוצאות כספיות גדולותראומה1
ואפשר גם לשתף לפני שאת מתלבטת על כמה דברים לגביי מה שראית אצלו ושחשוב לך לדבר איתו על זה. זה יכין את השטח ...

כדאי לדעתי להכין את השטח כדי שהצד השני לא יגיע מולהב לדייט ולו בשביל שיפרדו ממנו.


כנראה שעדיף בפגישהארץ השוקולד

תשתפי בדברים טובים עליו ולמה לא מתאים לדעתך.

לזכור ולומר שנפרדים כי אין התאמה ולא כי הצד השני לא טוב מספיק.

כן. מסכימה.נחלת

 

ואני מבינה שלאמר "זה לא אתה, זה אני" - ישמע כתירוץ נדוש ומוכר. אז אם זה באמת כך, לא לאמר את זה.

 

סבורה שאם בכל זאת נפגשתם במשך חודשיים תמימים, יש לך דברים טובים לאמר עליו ואליו.

 

אולי באמת לאמר קודם בטלפון (או בדרך התקשורת הרגילה שלכם) שחשבתם קצת (או הרבה)

ואתם רוצים לשתף אותו בזה. כך שהוא יבין במה דברים אמורים, לפחות במקצת. אבל בצורה

מאוד עדינה ובלי לפגוע בכלל.

 

בהצלחה!

 

שאלה מקסימהadvfb

הגיוני מאוד שיכאב לבחורה, אך השאלה איך זה יעשה בצורה מכובדת  שתמזער נזקים

בגדול - להקשיב ולהבין מה היא תרצה.

אני נוטה לחשוב שרוב האנשים ירצו שיודיעו להם בטלפון, לפחות ברמז, ואז לעשות פגישת פרידה שבה מדברים על חוויות, רגשות, מחשבות וכו'

אבל יש כאלה שהם לא אוהבים "להתבחבש" ברגשות, אלא מעדיפים לברוח - וזה הכי לגיטימי שבעולם!!

אז לכן הכי חשוב להקשיב לה - אם היא רוצה לברוח תנסה לעודד אותה ותתן לה לברוח, אם היא רוצה להביע רגש, תן לה להביע מה שתרצה.

כמובן שזה יכול להיות קשה לך שהיא תביע כאב וצער. נראה לי היא שווה ש"תסבול" את זה אם הייתם ביחד חודשיים.

בהצלחה רבה!!

זה אף פעם לא נעים, גם לא אחרי דייט אחד ובטח לא אחרי חודשיים.

באיבחת חרבמי האיש? הח"ח!

כי זו חרב. אין דרך שזו תהיה כרית רכה, חלומית או פלומתית. זו חרב, להט חרב מתהפכת, דוקרת כמדקרות פגיון. ואתה תכאיב, תדקור, תפלח כבכידון מלובן לוהט דרך קרבי האדם בו זה יינעץ.
ואף על פי כן, כך תעשה. והרחמן המרחם על בריותיו שבשמיים, הטוב כי לא כלו רחמיו, יכפר. וכולי האי ואולי.

ומכל זה רק למדים, ומדייקים יותר להבא, וקמים מכשלון ומעפר, וזזים הלאה בחיים.
ולדעתי בשיחה בטלפון, אין עניין אחר. ותקומו איש ואישה בתום הדיבור הקצר, ותהיו לבדכם כל אחד אחת בנפרד במקומותיכם, ותבכו את השריפה אשר כלתה, ותתאוששו כאבלי ציון, ותקומו מאפר.

הגזמת קצת....נחלת

הבה נשאיר את להט החרב המתהפכת למקרים אחרים. יש, בלי עין הרע (או עם), מספיק כאלה...

 

אני כן בעד פגישה. למרות שזה קשה יותר, בכל זאת פנים מול פנים - לא פשוט.

 

אולי אפילו להביא משהו קטן, מנחם?  אבל לא בטוחה לגבי זה כי אז אולי זה י קשה

עליו יותר.

 

אלא אם כן מדובר במישהו שלילי ביותר. אז שיחת טלפון קצרה וחדה היא פתרון מצויין.

 

לא נשמע לי כזה...

אני ממש אוהב את סגנון הכתיבה שלך.חתול זמני
אתה בעד "לברוח"advfb

וזה בסדר ולגיטימי,

יש אנשים בחבשנים (כמוני) שצריכים לעבד ביחד את החוויה. כשמעבדים ביחד את החוויה אפשר להחשף ליותר צדדים של הסיטואציה ולהבין אותה יותר טוב.

אבל אם מרגישים שאין צורך/כוח לזה, אז סבבה אפשר טלפונית. 

 

אהבתי את המטאפורות המוגזמות שלך חחח

כשלמעשה, זה באמת לפעמים מרגיש לא רחוק, הרבה פעמים יכול להרגיש בצורה הכי טבעית שיש, שהשמיים נפלו.

>>ברוקולי

 

הצד המסיים צריך לבוא לקראת הצד שמסיימים איתו (גם אם לצד המסיים גם קשה) 

אם היה קשר משמעותי בחודשיים האלה כדאי לעשות הכנה לפני ואז לתת אפשרות איך היא רוצה להיפרד. 

אם היה קשר משמעותי אני ממליצה מאוד בפגישה כדי לאפשר לסיים את הדברים באמת. 

השתדל להגיע אליה ו/או כל דבר שיקל על הסיטואציה 

 

בהצלחה! 

דעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית:חתול זמני

– ראשית אין לי מושג מה אומר "חודשיים" במושגים כאלה יש אנשים שתוך שבועיים מתחתנים ומצד שני יש לי משלוחים מאמזון שלקח להם גם יותר זמן להגיע. אין לי מושג עד כמה שניכם הייתם מושקעים בזה הקשר, באיזו תדירות כו' כו'.

 

– מה אני אישית כחתול זמני הייתי מעדיף אם היו נפרדים ממני? הייתי מעדיף שייפרדו ממני בשיחה או בהודעה מה הטעם לגרור אותי לפגישה שצריך לתכנן להתכונן אליה להתקלח להתלבש לנסוע הלוך ושוב אחרי העבודה במיוחד אם מדובר במרחק משמעותי רק כדי לומר לי "אה טוב אתה מוזמן לחזור הביתה". כאילו לא יודע לא שאין לי סנטימנטים פשוט אני לא אוהב שמזבלים לי במוח. בשלב השידוכין זה לא שהפכנו לחברי ילדוּת מהטובים שבטובים ועוד רק תוך חודשיים. בסדר היה נגמר כל סוף הוא תמיד התחלה חדשה.

 

– מאחר ולא כולם חתולים זמניים, הייתי מחלק את האנושות לשלוש קטגוריות:

 

1. חתולים זמניים, שזורמים עם הזרם הגדול של החיים ומקבלים את מה שיש לקב"ה להציע באהבה (ייסורים מקבלים באהבה או שלא מקבלים בכלל)

 

2. אנשים שלא משנה כמה דיפלומטי תהיה איתם יתבאסו על החיים שלך (במקרה כזה הייתי ממליץ לעשות מה שהכי פחות פוגע בעצמך כי גם ככה זה לא משנה)

 

3. איפשהו באמצע, כאלה שבדיו המילים הנכונות תוכל לרכך את המכה, אם אנחנו שייכים לקבוצה 3 אז פשוט לנסות לנסח משהו דיפלומטי, אם היו לי הערות משמעותיות הייתי אומר אותן בעדינות (הגעתי בסופו של דבר למסקנה שאני מחפש מישהי עם גישה קצת שונה לגבי XYZ כו') או מושך את האש אליי (בדיעבד הבנתי שאני לא לגמרי XYZ ברמה הכללית של הדברים)

 

אם הם מאוד סנטימנטליים אולי עדיף פגישה

אם לא אז לא

אבל טלפון לדעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית זה מתכון לאי־נעימות

ייסורים הם ייסורים כאשר מרגישים את המרירות שלהםadvfb

ובכל זאת, מקבלים אותם באהבה.

ולא כולם חייבים להיות במדרגה הגבוהה של קבלת יסוריים באהבה וזה בסדר גמור.

נכון, אין לי תלונות לגבי זה.חתול זמני
אולי במכתב רגישזיויקאחרונה
פסקה מעולת ראיה שמזכירה לי את הקשר האחרון שהיה ליadvfb

התפלה מבקשת מהנשמה את תפקידה.

כשעברו ימים ושנים בלא תפלה בכונה, מתקבצים בלב אבני־נגף רבים, שמרגישים על ידם כבדות־רוח פנימית. 

וכשרוח הטוב חוזר, ומתנת התפלה נתנת ממרומים, הולכים בכל תפלה ומתפנים אותם המכשולים, 

והסיכורים הרבים, אשר נקבצו בנחל הנובע של נשמת החיים העליונה, הולכים וסרים. 

ועם אותה העליה הנשמתית, שהיא עולה בכל תפלה ביחש לערך זמנה, אחוזים ידועים באים בתור מרפא את חסרון העבר; 

אמנם לא בבת אחת נמנה החסרון, אבל הולך הוא ומתמלא,

והצוהר של התפלה הולך ומגלה את אורותיו.

 

(עניני תפילה, התפילה המתמדת של הנשמה, ג')

יש פה אנשים דוסים במיוחד?פתית שלג

איך אתם מרגישים עם מיזמים כאלה? חדש מבית פרויקט 252: טיולי פו"פ בימי שישי

ועם שיעורים משותפים? סדנאות? ספידייטים? זום ספידייטים? (כבר שאלתי על זה פעם מזווית אחרת)

 

אני מרגיש שזאת יכולה להיות הזדמנות מטורפת להכיר בצורה בלתי אמצעית וחבל לפספס, אבל זה בכלל לא מדבר את השפה שלי, ואולי קצת נוגד את אורח החיים שלי.

 

ערבבת הרבה דבריםבחור עצובאחרונה

בגדול - לא לכל מה שכתבת מלבד ספידדייטים וזום, אם לא מוצאים אפשרות אחרת.

בכלל - הרוב המוחלט של המיזמים האלו נולדו איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי. 

חוסר נשיותיובללל

אשמח לשאלה שקצת לא נעים לי לשאול.

אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש. הולך אחלה סה"כ, אחלה שיחות, יש צחוקים כימיה ודיבור זורם יחסית.

אבל יש משהו שממש מפריע לי וזה שיש בינינו איזשהו פער באסתטיקה/היגיינה. אני אחד שממש שם לב לדברים וממש רוצה שאישתי תהיה "מטופחת". והיא לא אחת שמתאפרת בכלל, לא לדבר על לק וכל זה.. וגם לבוש דיי פשוט. ואפילו (וממש לא נעים לי להגיד) לא תמיד שמה לב לשערות בפנים…

השאלה מה לעשות עם דבר כזה? אני לא יכול להתעלם מזה.. ברור שגם לי יש עבודה לעשות אבל בסוף יש איזו רמה שאני מצפה ממנה..

שייך בכלל לדבר על זה איתה??

תודה. 

חחח חלאס לרדת עלי😂😂😂Lavender
חשש גנטיאחד האם שומע

שלום לכולם.

אצלנו במשפחה כולם ממש גבוהים. באיזור 190, והבנות יחסית בממוצע. כל חיי גדלתי כגבוה ותמיד קיבלתי על זה מחמאות, לכן אצלי במוח זה נתפס כדבר מאוד מהותי. 
העניין הוא שאתמול יצאתי לדייט עם בחורה מתוקה ממש, אבל גם ממש נמוכה. ויותר מזה, המשפחה שלה גם ככה פחות או יותר. אחרי שהבנתי את זה פתאום התחיל להפחיד אותי העניין הגנטי (ברור שגובה זו לא מחלה ח"ו והבעיה היא בתפיסה שלי! אבל ככה גדלתי וכרגע קשה לי להשתחרר מזה. ומבקש מראש סליחה אם זה פוגע במישהו). 

השאלה שלי היא האם יצא לכם לחשוב על משהו כזה פעם? מה יהיה הגובה של הילדים? איך אפשר לברר גנטית מה באמת ההשלכות של זה? מכירים משפחות שיש פער גובה מטורף כזה? מה הגובה באמת של הילדים?

חבר'ה, באמת כל פיסת מידע שיש לכם כאן תעזור לי, זו לא פעם ראשונה שאני מתלבט על זה. תודה

אם חשוב לך גנטיקהחושבת בקופסא
תבדוק מחלות גנטיות שמשפיעות על החיים הרבה יותר מכמה סנטימטרים לפה או לשם.
כמו שאמרתיאחד האם שומע

אני יודע שזו לא מחלה, וברור שצריך אכן לבדוק מחלות גנטיות. אבל זה מטריד אותי. הלוואי שלא. 

אני יכול להגיד לך שאני חושב על זה לצד השניל המשוגע היחידי

אבא שלי נמוך, אמא שלי ממוצעת על גבול הנמוך,
וכולם אצלינו די נמוכים במשפחה. (אני נמוך)
אני חושב שאם זה פער, אז זה אמור להתאזן, אבל אין לי באמת ידע מקצועי...
אבל בסוף אם תתרגל לזה, אז הגיוני שגם התפיסה שלך תשתנה.

קודםאחד האם שומע

כל תודה רבה על התגובה נשמה טהורה, מקווה שהשאלה שלי בסדר!

דברי שני, זה ברור שעל רוב פשעים תכסה אהבה..אבל עד שהאהבה תגיע....

 

בשמחה, השאלה שלך טובה,ל המשוגע היחידי

וזה גם מובן מאוד למה זה מפריע לך.

ואני מניח שאתה שואל על הילדים שבעז"ה תאהב אותם איך שהם יהיו...

השאלה בסדר גמור. לא להרגיש אשמה רבותינחלת

על הרגשות שעולות אצלכם. יש להן מקום.

 

אין לי תשובה על כך. אולי להמשיך ולראות אם זה עדיין מפריע.

 

אולי הילדים יהיו גבוהים כמוך? יש לנו שכנים שהיא מאוד נמוכה. ממש.

בעלה די גבוה (לא 1.90) ו90% מהילדים, גבוהים.

 

אבל יכול אולי להיות גם ההיפך כמובן.

 

אגב, קראתי בספר "יומנה של שדכנית" על מישהו שהגיע לאחד מגדולי ישראל

בטענה שאחותו שמה דגש על שטויות; הכירה בחור נמוך ואינה רוצה בו כי

טוענת שתתבייש ללכת איתו ברחוב.

 

הצדיק ענה לו: אלו לא שטויות. זה דבר שצריך לקחת בחשבון אם זה מפריע לה.

 

זה לגבי ההצטדקויות שעולות כאן לגבי הרגשות לגטימיות לגמרי.

 

מה עושים איתן? זה כבר נתון לשיקולו של כל אחד.

 

בהצלחה רבה!

 

הגובה שלי 156 ס"מshaulreznik

כנ"ל לאבא שלי, ואימי עוד יותר נמוכה. לגבר זה לא קל מבחינת הביטחון האישי, לנשים אין בעיה (הן אכן נתפסות כ"מיניאטוריות ומתוקות"). ילדיי נמוכים כמוני, הבן עדיין קטן ולא מוטרד במיוחד, לבת הגובה שלה כלל לא מפריעה.
 

אבל רוב הסיכויים שילדיך יגיעו לגובה ממוצע של 175 ס"מ ואף הרבה מעבר. אז אין מה לחשוש. שאל את הבינה המלאכותית והיא תיתן לך תחזית על סמך סטטיסטיקה קיימת.

תודה על השיתוף!אחד האם שומע

על בסיס מה את/ה אומר את זה? באמת כבר שבוע שאני מנסה להסתכל מסביב על משפחות ולא מצאתי משהו עקבי מדי..חוץ משאם יש גנים נמוכים אז זה עובר הלאה..

ראה את המחשבוןshaulreznik
זה עניין אישי ותלוי בטעם שלך, לדעתינקדימון

מה שלא נכון זה המחשבה שגן גבוה פלוס גן נמוך יוצר גן ממוצע. אם אתיופי יתחתן עם אשכנזיה אז הילד יצא מוקה? זה לא ביולוגיה.

אם חכם יתחתן עם טיפשה אז הילד יצא ממוצע הציונים שלהם? זה לא ביולוגיה.


אחד מהגנים יבוא לידי ביטוי וזו הגרלה שאין לנו איך לשלוט עליה, ומה שכן יכול להיות זה עוצמה משתנה של הגן המסוים - אבל הנטייה תהיה גבוהה או נמוכה, וממש לא נטיה לממוצע.

זה דבר שיש לדעת.


עכשיו השאלה היא מה הטעם שלך בנושא, אם בכלל אכפת לך/חשוב לך, וכדומה.

מעניין מאוד.אחד האם שומע

ברור לי שאין פה נוסחה מדויקת (אע"פ שיש מחשבון באמת כמו ששלחו למעלה חחח..) אבל רוצה לשמוע מנסיון החיים פה של האנשים מה רואים/שומעים מסביב. לדעת האם אני לבד בהתלבוטות הזו והאם יש לה מקום או שזה יצר הרע? 

במקרה קפץ לי השרשור ורוצה להגיבבארץ אהבתי

קודם כל - זה נכון שזה לא תמיד יוצא ממוצע, אבל דווקא בדברים האלו (גובה וצבע עור) יש איזשהו ערבוב של הגנים שיוצר לרוב משהו באמצע (כי יש פה כמה גנים שמשפיעים, ולכן חלק מתקבל מהאמא וחלק מהאבא, והתוצאה מושפעת משניהם. יש תחומים אחרים שבהם רק גן אחד משפיע ואז זה באמת סוג של 'הגרלה' אם זה כמו אמא או כמו אבא).

 

מכירה כמה משפחות של אתיופי ואשכנזיה (או להיפך) והילדים באמת בצבע כמו של תימנים. וגם במשפחה שלי רוב הילדים קיבלו צבע בערך באמצע ביני לבין בעלי (עם שונות בין הילדים, אבל בגדול כולם בטווח שבנינו).


 

ולגבי הגובה - יש לי דודים שהם עם הפרש גובה משמעותי. הבעל בערך 1.90, והאישה סביב 1.50 (להערכתי, לא שאלתי אף פעם...). יש להם 7 ילדים, 2 בנים שקיבלו את הגובה של אבא שלהם (לא יודעת אם ממש בגובה שלו, אבל כן גבוהים מהממוצע באופן ניכר), ו-5 בנות בגובה ממוצע, גבוהות יותר מאמא שלהן אבל לא באופן חריג.

 

חוץ מהחשש לילדיםShandy

זה מציק לך בעין?

מרגיש לך מוזר להסתובב עם מישהי יותר נמוכה בהרבה ולא ממוצעת?

איך הצל/ השתקפות שלכם ברחוב או מול חלונות ראווה מרגישה לך??

כי לגובה כמה שתרצה זה מה שה' קובע

אני באה כמיך ממשפחה של גבוהים

אבא שלי 185 אמא 175 ויש לי אחים 192 188 אחיות 176 175 שזה גובה ממש גבוה לבנות

אבל גם אחים בנים יותר נמוכים - ממוצעים 176

(שזה הממוצע בערך לגברים- 177)

ואני שאני 170 זה גם גבוה לבנות

(הממוצע הוא 163)


 

זה תלוי ילד מה הוא אוכל כמה ישן אם עושה ספורט


 

אני מכירה זוגות שהם הפוכים שניהם מגרדים את ה170 ויצא להם בחור 185

זה משפיע אבל לא מחייב בכלל


 

אז תתיחס יותר להרגשה שלך איך זה נראה בעינך

כמה  זה מפריע לך שהאישה שלך שהיא נמוכה

לא הילדים שלך


 

כי לי זה מפריע🙂

מודה

נסיתי  עם כמה וכמה בחורים אבל אני לא נמשכת לכאלה שפחות מ178-180


 

אני צריכה לראות שיש הבדל גובה בנינו

תודה!אחד האם שומע

האם שאני שואל את עצמי את זה גם. כי זה פרדוקס כזה. ככל שאני מפחד יותר מאיך זה ישפיע על דור העתיד אוטמטית זה משפיע על איך אני מסתכל עליה. 
ובדיוק כמו שכתבת, יצא לי להתסכל על הצל ברחוב וזה, וזה מרגיש לי קצת 'מוזר', כמו אחות קטנה. אבל אמרתי לעצמי שזה אולי סתם קול בראש שצריך לנפץ..מבולבל כבר. 

מסכימה; איך זה מרגיש אצלך, לא הילדים כרגע.נחלת
בעלי גבוה ואני נמוכהמתואמת

שמחה שזה לא הפריע לבעלי...

יש לנו ילדים גבוהים, ילדים ממוצעים וילדים נמוכים. מגוון נחמד

אגב, ההורים של בעלי גם נמוכים, רק הוא ואחיו גבוהים...

גם לדעתי - פחות תחשוב על הילדים העתידיים, אלא על איך זה מרגיש לך מולה, אם מפריע לך להיות בפער כזה מולה. זה עניין של העדפות מראה ולא של גנטיקה...

יש לי דוד 1.98 ודודה שלי 1.65 בערך,Lavender

כל הילדים יצאו גבוהים (חמישה במספר)

ואם אתה שואל אם יצא לי לחשוב על זה פעם, אז בפירוש כן.

בסוף כשאני מתחתנת עם מישהו אני רוצה להוריש גנטיקה טובה לילדים, לא דווקא גובה. 

(לי אישית גובה יותר מפריע בקטע שגבר נמוך מצטייר בעייני כפחות "גברי" אבל לא יפריע לי שיהיו לי בנות נמוכות למשל)

נכון, אבל לא בהכרח.נחלת

אני גבוהה.  ובכל זאת, שמתי לב שיש גברים נמוכים שהם גבריים בהחלט.

כמובן שמטבע הדברים, אשה גבוהה היתה רוצה בעל שלפחות בגובה שלה.

אבל יש גברים נמוכים גבריים ומושכים. לגמרי. וגם גבוהים שלא נראים

גבריים כל כך.

 

מכירה מישהו נמוך נמוך נמוך.....למטה מהממוצע. בהרבה.

אשתו גבוהה גבוהה גבוהה...למעלה מהממוצע.

רואה די הרבה זוגות כאלה.

 

 

 

יכול להיות שגם אצלך זו איזו תסמונת גנטיתמרגול

ויכול להיות שסתם נטיית גובה

כנ"ל אצל הגברת המיועדת.


כי כן, ברור שגובה מושפע המון מגנטיקה, אבל יש מקרים שזה ניתן לבדיקה ממוקדת של 2-3 דברים. לרוב יבדקו בשביל שלא יהיה לשני ההורים (למשל כי אז ההשפעה היא לא רק על הגובה, אלא גם על עוד דברים. או כי זה כבר יצור מצב קיצון)


בכל אופן. אני חושבת שייתכן שיש פה גם עניין של מגדר.

כי כאמור, לגברים גבוהים מאוד, קשה פחות מלנשים גבוהות מאוד. וכך גם ההפך.

אז אתה אולי חושב - מה אם הבן שלי יהיה נמוך מאוד וזה יקשה עליו בזיווג/ביטחון עצמי/ ווטאבר

אבל אני כאישה הייתי חוששת בעבר מההפך - מה אם תצא לי בת מאוד גבוהה?


אני נמוכה מאוד, בעלי מעל הממוצע אבל לא ברמה חריגה, אז לא נראה לי שתצא לי בת 180 חחח


אבל בהחלט מבינה את הקושי של ללכת עם מישהי שנמוכה ממך ב40 ס"מ (מהכיוון של זו שהלכה לצידו של מי שגבוה ממנה ב40 ס"מ, וזה באמת מרגיש לפעמים כמו "ילדה", עד שמתיישבים ואז כבר לא. אבל מבינה)

אשכרהאחד האם שומע

כתבת הרבה ממה שעובר לי במוח. 

ברור שגובה באיזשהו מקום זה יתרון/נורמלי לגבר ואילו לאישה זה יהיה חיסרון מסויים..וכל הקטע שזה גם בדיוק להיפך! ואין לנו איך לשלוט על זה. מצד שני, כמו שכתבתי, יש לי איזו תפיסה כזו שגובה הוא מאוד מאוד חשוב. לכן זה משפיע לי על איך אני תופס אותה וגם עולה הפחד על דור העתיד,..

אם אפשר לשאולשלומית.

למה גובה הוא מאוד מאוד חשוב? ( חוץ מלהגיע למדפים הגבוהים בסופר)

אני ובעלי נמוכים והחיים שלנו מצויינים ב''ה. מקסימום לוקחים שרפרף 

את צודקתאחד האם שומע

לחלוטין. זה דבר שלא בשליטתנו בכלל, והוא לא עקרוני למהות של האדם. והאמת שבגלל שזה לא מאוד חשוב אני כועס על עצמי שזה כל כך מפריע לי! באמת. 
אבל כמו שאמרתי, תמיד גדלתי כך שגובה הוא חשוב, תמיד החמיאו לי על זה ותמיד זה היה לי כיף. לכן זה נתפס אצלי כנראה כמשהו חשוב....

כמו הרבה דברים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים

אבל אם גובה מאוד מאוד חשוב בעיניךמרגול

אז זה אמור להיות גם מאוד מאוד חשוב כשאתה חושב על הבנות העתידיות שלך, לא?

להיות בת גבוהה מאוד, זה ממש לא קל.

גם להיות בן מאוד נמוך.


אבל אני אומרת, שאו שגובה זה פיצ'ר חיצוני וזה הכל, ואז באמת לא כזה משנה

או שהוא מאוד חשוב, אבל אז זה חשוב לשני הכיוונים שלא יהיה גובה קיצוני. לא?

ברוראחד האם שומע

קיצוניות לא טובה בשום דבר ובשום מצב. לא מחפש קיצון. 
מבחינתי גובה זה לא הכי חשוב, ברור שהעיקר הנשמה והמידות. עם זאת, קשה לי לשחרר את זה. 

רק אם תתחתן עם מישהי גובהintuscrepidam
תהיה סבירות גבוהה יותר, לא וודאות, שהילדים שלך יהיו גבוהים. וזה תחת הנחה שכל הדורות לפניך גבוהים ככה שיש לכם נטייה להיות גבוהים.
מבחינה גנטיתלגיטימי?

פעם התעניינתי בעניין הגובה, וזה מה שאני יודעת להגיד:

יש תכונות שאפשר לבדוק בדנ"א של אדם, ולהעריך כיצד זה יבוא לידי ביטוי. לגבי גובה, אפשר לקבל הערכה, אבל טווח סטיית התקן הוא עצום, כך שההערכה הזאת מאבדת הרבה מיכולת המימוש שלה.

למה זה קורה? כי יש תכונות שתלויות רק בגן אחד או גנים בודדים, אבל גובה תלוי בעשרות אלפי נקודות שונות בדנ"א. (מקור)

 

אם זה משהו שמטריד אותך ברמה רצינית - לך תקבע תור אצל יועץ גנטי, ותברר.

מכירה הרבה זוגות בהם אחד מבני הזוג יותר גבוה, ומבחינת ילדים - לפעמים כולם בגובה דומה, לפעמים יש מנעד של גבהים.

 

אבל השאלה הגדולה היא:

האם אתה מחפש תשובה גנטית, או שאתה מחפש להשפיע על התפיסה שלך? האם אתה רוצה להשתחרר מהתפיסה הזאת?

כדי לאזן, לדעתי רוב האנשים לא חושבים שלהיות גבוהנוגע, לא נוגע

בפער מהממוצע זה הכי כיף.

אז קח בחשבון שיתכן שגם בשביל הבחורה יש כאן התפשרות מסויימת, ושאולי בזכותה הילדים דווקא יהיו מאוזנים..

אבל זה כל הקטעחתול זמניאחרונה

הגמרא אומרת שגוץ לא יישא גוצה וגבוה לא יישא גבוהה

למהזית שמן ודבש

כמעט כל הדייטים שעברתי מסתיימים כעבור פגישה אחת?

הקב"ה חוסך לך זמן על בנות לא רציניותintuscrepidam
זה פתרון קל. בכל זאת, כדאי לבדוק למהנחלת
אנא המתן לתגובות כאן. יש כאן תובנות ועצות טובותנחלת
בן כמה אתהadvfb

ואיך אתה מרגיש בדייטים עצמם?

זה יכול להיות עניין שכדאי לטפל בו בשלב בחינת ההצעה ועד להתנהגות בדייט עצמו.

כיווניםיהודי שואף לטוב

'מסתיימים' הכוונה שהיא מסיימת אותם?

אם אתה מסיים, זה בירור מסוג אחד.

למה ההצעה, שנראתה לי בעלת פוטנציאל, כבר לא רלוונטית? מה פגשת שגרם לך לחתוך? זו בעיה בהצעה, כלומר לא היתה שום סבירות, אין שום דמיון/קשר בין הדמויות, או שזו בעיה בתקשורת, ביצירת הקשר?

אם זו בעיה בהצעה, למה הציעו לי? ייתכן ולא מכירים אותי/אותה/לא יודעים מה אני מחפש? למה לא 'עליתי על זה' מראש, בשאלות מבעל הרעיון (מלבד פרטים טכניים ומהותיים כאלה ואחרים, 'למה חשבת שהיא מתאימה לי?', 'למה חשבת שאני מתאים לה?'. לא 'כי לשניכם יש אוזניים/לב וריאות', אלא למה דווקא אני לה ודווקא היא לי. איזו ייחודיות ראית בכל צד שהעלת לך את המחשבה שיכולה להיות התאמה) או בשאר הבירורים. אולי העניין צריך חידוד?

אם זו בעיה ביצירת הקשר, האם נבהלתי משתיקות/משהו ספיציפי שהיא אמרה? האם חתכתי 'כי הרגיש לי' או שיש סיבה שאפשר להצביע עליה? הרם באמת נתתי הזדמנות או שמיהרתי לחתוך כי לא היו לבבות והצעת נישואין אחרי 20 דקות? האם נכון לחתוך אחרי נסיון אחד, כששני זאים נפגשים ומובן יהיו רגעים לא נעימים (וגם לא נוראיים) של שתיקות מביכות, או שנכון לתת צ'אנס נוסף, ואולי אפילו יותר? האם אני באמת בא מוכן לקשר, ובא להשקיע בדייט, או בא 'לעבור אותו' (כמשתמע קצת מנוסח שאלתך), ומיילא כל הדייט לא רלוונטי? האם יש בי פחד מיצירת קשר שגורם לי להיבהל ולהרגיש שזה לא רלוונטי, או אפילו להצביע על דברים ספיצייפיים למרות שהם לא באמת מהותיים לי?


אם היא חתכה, יש בירור נוסף, אך זה כמובן דורש גם את הבירור האם ההצעה היתה רלוונטית. אם לא, למה לא סוננה בדרך? האם ייתכן שהמציע/הדמויות שאצלן ביררו עלי לא מציגים אותי נכון?

אפשר גם לשאול אותה, בטלפון בו היא חותכת או בהודעה אחרי זה, למה היא חותכת. היא לא חייבת לך תשובה, וכנראה שהיא תענה 'הרגיש לי שזה לא מתאים', אתה יכול לבקש הערות/הארות להמשך הדרך, אולי תקבל משהו.

ייתכן שיש בך, במראה/דיבור/התנהלות שלך בדייט משהו מרתיע/מרחיק? האם השקעת בדייט, באת מכובד, פתוח (כמה שאפשר) להכיר, לשמוע ולשתף, התעניינת בה ולא חיטטת יותר מידי? האם חשבת מראש על מקום שנוח לה, מתחשב במה שמתאים לה, לא ליד כל החברות, מקום נעים, אולי אפילו עם שירותים? האם הבאתי לפגישה הראשונה מיץ תרד הולנדי סחוט ועוגיות שעורה ותירס במילוי חסה? התנהגתי מוזר? נסה לשחזר את מהלך הפגישה ולבחון אם היתה התנהגות מרחיקה מצידך.


כשזו אחת או שתיים, יש סבירות שההצעה לא רלוונטית/הן לא פתוחות לקשר, אבל אם זה כבר עם בנות רבות, יש כאן נורת אזהרה לכיוון שלך. מה אני לא עושה נכון.


זו התמודדות קשה. נסה ללמוד משהו מכל פגישה. להתייעל בתקשורת, להכיר גבולות ולהבין מה חשוב לאישה ומה מעניין אותה, למד להתחשב, ובעיקר, להיפתח.


זה נסיון לא פשוט. תדבר עם אבא, תגיד לו, ותתכוון לזה, שקשה לך, שאתה צריך את עזרתו, ושאתה מתאמץ ומשקיע כדי להקים בית לכבודו. קבל את הקשיים הללו באמונה, ויהיו לזכותך.


(מקווה שכתבתי כל מה שחשבתי, כי בטעות מחקתי הכל וכתבתי הכל מהתחלה)


אשריך. יצליח ה' דרכך ותבשרנו בשורות טובות במהרה.

נכון מאוד.נחלת
מזכיר לי אותיsubb16

אכן גם אני הייתי בבעייה כזו עד שלימדו אותי איך לפתח קשר עם אישה.
ואז הכל השתנה שסוף סוף הכדור היה אצלי.
לא בקטע מלחיץ אחי אבל אתה צריך ללמוד אם יוצרים קשר עם אישה.
תחשוב שזו בחורה שהיית רוצה ובגלל שאתה לא יודע איך מפתחים איתה שיחה הכל בורח לך, פשוט חבל.
לכן יש אנשים מאוד מאוד מסויימים שיודעים להדריך אז שווה לפנות אליהם וכן גם לשלם אם צריך.

אתה יכול לתת לי טלפון שלהם?זית שמן ודבשאחרונה

תודה

שיר חדשכולנו הביתה

אני ניק שהיה פעיל פה אבל מעדיף לא להחשף

חשבתי לשתף שיר שיצרתי לאחרונה עם AI

לדעתי זה יגע בעולמם של חברי הפורום

 

יום טוב

אולי יעניין אותך