אהבה לזולתadvfb

אהבה פירושה חיבור.

במה אפשר להיות מחובר לאדם? בדבר הכי מהותי שבאדם ברצון שלו.

היכרות עם בנאדם היא ההיכרות עם הרצון שלו 

חיבור לבנאדם הוא חיבור ברצון.

קשר הוא רצון משותף.

כל שאר הדברים הינם חיצוניים לקשר.

 

מחשבות שעלו לי ועזרו לי.

ההשלכה הכי חשובה שעולה מזה- קשר זה תהליך כי חיבור לרצון הזולת זה תהליך.

זוהי אהבה ולא דבר אחר.

אתה טועהרב שמואל
בגלל פרט אחד
היכרות, חיבור, וקשר - אינם אהבה. הם תהליך - אבל אהבה היא תהליך של רצון שמניע את השלושה. כאשר שלושתם מונעים ממניעים אחרים , גם אם האהבה צצה מפעם לפעם - עדיין לא מדובר בתהליך של אהבה.

אהבה היא תהליך של רצון. לא תהליך של התנהגות נפשית
יפה0x1694

תוכל לחדד לי למה אתה מתכוון ב"חיבור ברצון"?

וגם, מה זה רצון? אתה מתכוון לצורך, לשאיפות או למשהו ברובד אחר?

להכיר את הרצונות השונים של הזולתadvfb

ולאהוב אותם

רצונות קטנים וגדולים כאחד.

דווקא חשבתי0x1694

שגם אם אני לא אוהב את הרצון של השני, אבל מוכן בכל זאת לספק לו אותו - זה נקרא אהבה.

כי למה לי לאהוב את הרצון של מישהו לאכול גלידה (לדוגמה)? העיקר שאני מאפשר לו את זה.

לעומת זאת, אם אני ממש אוהב, ורוצה גם, משהו שיש לך, אז זה קצת אהבת עצמי.

התכללות ביחד עם הזולת היא יותר מאפיינת אהבהadvfb

מאשר המוכנות לסבול עבורו.

למה זה חשוב שאהיה מחובר לרצון שלו לאכול גלידה? כי אם אני אוהב אותו, אני רוצה שיהיה לו טוב. ואם הוא רוצה לאכול גלידה וזה יהיה לו טוב - אני אהיה משותף איתו ברצון הזה.

אהבת הזולת ואהבה עצמית אכן אינן סותרות. אהבת הזולת היא בעצם הרחבת ה'אני'. שאני זה לא רק 'אני ואפסי' אלא זה גם הרוחניות שלי, המשפחה שלי, החברים שלי וכל המעגלים החברתיים הם נמצאים איפשהו בליבו של האדם.

 

כדברי ר' שמעון שקופ בהקדמה לספר 'שערי יושר' - 

 

”וסגולה זו היא שיתברר ויתאמת אצל האדם איכותו של ה‘אני‘ שלו, כי בזה יומדד מעלת כל האדם לפי מדרגתו: האיש הגס והשפל כל ’אני‘׳ שלו מצומצם רק בחמרו וגופו, למעלה ממנו מי שמרגיש ש‘אני‘ שלו הוא מורכב מגוף ונפש, ולמעלה מזה מי שמכניס לה‘אני‘ שלו בני ביתו ומשפחתו, והאיש ההולך עפ״י דרכי התורה, ה‘אני‘ שלו כולל את כל עם ישראל, שבאמת כל איש ישראל הוא רק כאבר מגוף האומה הישראלית“ 

תגובה0x1694

כמובן שלא באתי להגדיר לגמרי מה זה אהבה. ולכן ברור גם לי שלא צריך להרגיש סבל כשהרצונות מתנגשים. אבל זה עניין אחר.

אני שואל למה בכלל (ואפילו בלי קשר למושג אהבה) צריך שהרצונות יהיו זהים?

אכן, כמו שכתבת, אהבת הזולת ואהבה עצמית אינן סותרות. אבל זה לא אומר, לדעתי, שצריך לעשות רצוני כאילו הוא רצונו (לפחות לא במובנים של שני בני אדם שווים).

 

אז יכולות להיות התנגשויות ברצון, אבל אם יש אהבה היא מחפה על הסבל/כעס/מה שזה לא יהיה שאפשר להרגיש, ומסתדרים ואפילו נהנים. אולי גם מוותרים לפעמים. אבל שוב, אני לא מבין למה אני צריך להפוך את הרצון שלי להיות כמו הרצון של מישהו אחר? 

 

יכול להיות שאני לא מבין מה כולל ה"רצון" בדבריך. יכול להיות שאם היית משתמש במילה "צורך" הייתי מקבל את זה יותר בקלות, כי צורך זה משהו יותר קיומי מרצון ואז באמת במישור המעשים לא חייב שהרצון יהיה דומה אבל כן חשוב שתהיה הבנה של הצרכים כדי לספק אותם אחד לשני - בדרך כלשהי שתהיה מוסכמת על שני הצדדים.

[דוגמאות לצרכים: הכלה, הבנה, כבוד, בטחון, שלווה וכו']

אני בהחלט דן על ההגדרה של המונח 'אהבה'advfb

לא אמרתי שההגדרה מחייבת שכל הרצונות יהיו שווים.

גם בכלל לא התייחסתי לויתורים בקשר שבאים מתוך אהבה והתחשבות

דיברתי על ההגדרה של המונח אהבה.

זה הגרעין של אהבה לדעתי.

מהו הגרעין הפנימי של אהבה? זה הדיון שאני פתחתי.

התחשבות, הכלה, הבנה, כבוד וכולי וכולי אלו ביטויים של אהבה ולא האהבה עצמה.

 

 

אז בכלל לא הבנתי מה שהתכוונת להגיד0x1694

תהליך של אהבה זה ככה, לשיטתך:

אתה רוצה גלידה => אני מכיר בזה ולכן גם אני רוצה שתאכל גלידה => ואז נוצרת אהבה?

(כמובן, זה אחרי תהליך ארוך ולא רצון חד פעמי וכו' וכו', אבל זה המבנה?)

גלידה כמשל כמובןadvfb

יש המון המון רצונות נוספים באדם.

מעגלים פנימיים וחיצוניים של רצונות שונים.

רצונות מרכזיים ורצונות שוליים.

ככל שמתחברים לרצון היותר פנימי של האדם ממילא גם מתחברים לרצונות היותר חיצוניים.

 

ההזדהות נוצרת בראש ובראשונה ברצונות מהותיים יותר מאשר לאכול גלידה וממילא אחרי שיש הזדהות ברצון פנימי אז אני מרגיש שייך לרצון החיצוני של הכיף בלאכול גלידה.

 

בכללי יש רצון כללי ששוזר את כל הרצונות של האדם. וההתקרבות אליו היא ההתקרבות אל האדם.

אוקיי, אז חשוב לי לדייק מה זה רצון מבחינתך0x1694

יש לך דוגמאות לרצונות יותר עמוקים? ומרכזיים?

 

כל דבר שיכול להכנס תחת האמירה "אני רוצה___"advfb

רצון להגשים שאיפות מסויימות

לחיות חיים של משמעות (כל מיני סוגי משמעותיות).

רצון להיות פעיל

רצון להיות סביל, לקבל וכולי

אוקיי0x1694

אז יש רצונות שצריך שיהיו זהים ומוסכמים כדי שתתפתח האהבה.

ויש רצונות לא קריטיים שבהם כל אחד עומד כאדם בפני עצמו.

הגיוני בסך הכל, אם כי הייתי נותן הגדרות יותר מדוייקות לכל סוגי הרצונות למיניהם.

 

כשנתתי את הדוגמא של הגלידהadvfb

לא התכוונתי לכך שאני רוצה לאכול כפנ"ע  גלידה וגם היא רוצה לאכול בפ"ע 

התכוונתי לכך שאם אני אוהב מישהו והיא אוהבת לאכול גלידה אני גם יאהב שהיא תאכל גלידה. 

זה מובן?

ברור ברור, גם אני דיברתי על זה0x1694

 

ועדיין אני לא מסכים.

 

אני חושב ככה: לא צריך שאוהב את המעשה שלה, כשהיא אוכלת גלידה, אלא מספיק שאשמח בזה שהיא נהנית, ואאפשר לה להמשיך ליהנות מזה.

 

כן, זה העניין חחחadvfb

לא חשבתי לרגע שהגלידה עצמה היא מהותית לקשר

אבל זה מה שאמרת0x1694

או לפחות ככה זה נשמע: שאם יש רצון לאכול משהו (ואני נצמד בכוונה לדוגמה השטחית הזאת) אז האהבה גורמת שאני גם ארצה שהוא יאכל.

 

אבל אני דווקא מסכים עם המשפט האחרון בתגובה הזאת זה יפה. אבל זה לא הכל - לקראת נישואין וזוגיות שרצון משותף הוא רק בסיס שיהיה על מה לבנות עליו את האהבה.

הכל בנוי על ההנחת יסודadvfb

כי הרצון זה הוא דבר עצמי לאדם.

ולכן אהבת האדם עוברת דרך אהבת הרצון.

 

ככל שיותר מחוברים לאדם כך יותר מחוברים לרצונות שלו.

ככה הרצון השיטחי "אני רוצה שהיא תאכל גלידה בגלל שזה עושה לה טוב" הוא מקבל יותר משמעות ככל שיותר אוהבים.

ההתקשרות לרצון היא האהבה עצמה.

 

אני לא מבין את האמירה שהרצון הוא רק בסיס.

מה בונים עליו?

"אהבה"... מהי אהבה אז?

אני חושב שצריך להבהיר את המונחים0x1694

אתה משתמש במילה רצון כדי לתאר הרבה מאוד רובדים שונים בנפש האדם או בעצמיות האדם.

מבחינתי רצון הוא רובד יחסית שטחי, לכן הלכתי עד הסוף עם דוגמה של לאכול שזה וודאי לא דבר עצמי לבן אדם.

 

מסכים לגמרי עם הפיסקה השניה שכתבת עכשיו.

 

להבנתי, רצון משותף = שאיפות משותפות. לאו דווקא ביישום של הדברים אלא בקריאת כיוון דומה.

זה הבסיס. אחרי שיש אותו אז אפשר לפתח אהבה, שזה רגש יותר עמוק, ואז ממילא גם רצון יותר פשוט וזמני וחסר משמעות כמו לאכול גלידה מתקבל הרבה יותר באהדה אצל הצד שאוהב.

כלומר התהליך הוא אהבה => הזדהות עם הרצון. ולא חיבור לרצון => אהבה.

 

יוצא מכך, שאם תלך לדייט ראשון-שני-שלישי ותנסה להתחבר לזה שהיא אוהבת מיץ ענבים / לקפוץ בחבל - זה לא ילך. אבל אם תתלהב מהעבודה שלה ומהשליחות שהיא רואה לעצמה בחיים זה ייצר אצלך חיבור עמוק וממילא האהבה תמשיך להתפתח. ורק אז פתאום יראה לך מקסים גם המיץ ענבים שלה. 

שאיפות משותפות זה בדיוק אותו דבר חסר משמעותרב שמואל
אי אפשר לבנות קשר של רצון אם אין הבנה כלפי השאיפות. אבל הפיכה של ה'שאיפות' במובן 'כך וכך אני אעשה', - הפיכת זה לעצם הרצון - זה עצם הטעות הנ"ל
זה כמו ההבדלרב שמואל
בין לאהוב *לדבר* על הדמויות (=לפטפט על דבר x או y שקשור אליהן)
לבין לאהוב *ללמוד* את הדמויות (=להבין אותן)
כדי להבין מה זה אהבה בעומק אז צריך להעמיק את המושגיםadvfb

ובאמת יש סקאלה רחבה מאוד מאוד של רצונות.

מהרצון הכי פנימי עד לרצון הכי חיצוני.

 

לא עלה על ליבי את האפשרות שהצעת.

 

מה שכן - את כבר נכנסת בדבריך לעובי הקורה - מה הסדר בין הרצונות השונים וכיצד הלתקשר אליהם.

 

אבל הבסיס של הבסיס - אהבה זוהי התקשרות ברצון.

איך זה קורה?

א-להים גדול. 

 

חשוב בעיני להכני את הרצונות הקטנים והגדולים כאחד כי יש השקה בניהם.

כאשר בנאדם יותר יהיה מחובר לרצונות הפנימיים של האדם הוא ממילא יהיה יותר מחובר לרצונות החיצוניים.

 

(אפשר לפתוח את זה אבל זה לא היה נושא בדיוק)

מה שאתה אומר זה מאוד שיטחירב שמואל
כתבת במהירות כדי להשיג אותי ולעקוף אותי
ולא עלה בידך אלא איזה התלהבות משום דבר שכביכול השום דבר שאמרת מייצג את הנושא
*שום דבר חוץ מרב שמואל



הדבר העיקרי שאני כתבתי לפני כמה ימים, ואתם הפכתם אותו למרכז הדיון - כיוון שהוא באמת הדבר הכי חשוב, ורק כדי לעקוף אותי ולהשתיק את מפטפט דברים מיותרים כדי שזה ייראה כאילו אתה מבין בדבר הזה יותר ממני
(הרי אני יודע שאתה פורץרב שמואל
האקר ומתעסק בעניינים לא לך רק כדי להשתלט
סבבה0x1694

כשאתה מפרט את זה ככה זה יותר מובן לי.

פשוט הטרימינולוגיה של "רצון" וההתעקשות להשאר עם המונח הזה די מפריעה לי אבל בגדול אני לא חולק עליך.

למה זה מפריע לך? סיבה מהותית?advfb


רק כי כנראה לא הבנתי מלכתחילה את המסר שרצית להעביר0x1694

אחרי שהסברת, אני מבין שכבר בהודעה הראשונה התכוונת להרבה מאוד עומקים ורק הזכרת על קצה המזלג את התאוריה של חיבור בלי להכנס לזה מעשית.

 

מבחינה פרקטית, וודאי שיש להבחין בין רצונות ושאיפות.

 

 

נתת לי מחשבה לשרשור הבא ;)advfb


הדיון שלכם כולורב שמואל
מבוסס על ההנחה שחיבור ל'אהבת גלידה' של השני נקרא 'רצון' לקשר כלפי השני.

בעוד שזה חסר משמעות מבחינת האנושיות של האדם - אף אדם לא צריך שיאהבו את הגלידה במקומו - הוא מסתדר עם זה טוב בעצמו באמצעות הלשון.

החיבור והרצון לחיבור מתבטאים אך ורק באהבה לרצונו של השני - והרצון של השני - כמו מהותו של רצון - אינו תלוי בגלידה.

זה ההבדל בין 'אהבה התלויה בדבר' ל'אהבה שאינה תלויה בדבר'
(הוא גם מאמין קצת בשטויותרב שמואל
שהוא מדבר ומתפלפל כאילו מועילות,

כמו אדם ממוצע עם רמה משמעותית של אוטיזם, אבל הוא גם נהנה לשחק בכולם)
יפה מאוד !!!!הפי
אז אם נדייק טיפה את הדברים היפים שכתבת,והוא ישמיענו
מה שאתה אומר זה שבעצם
קשר זה לא דבר שקיים, קשר זה דבר שיוצרים.
הבחנה חשובה מאוד.

אתה חושב שזה קיים כיום? שיש אנשים שבאמת מסתכלים ככה על קשר זוגי?
זאת השלכה אחת מתוך התפיסה המוצגתadvfb

שהעיקר בקשר זה החיבור לרצון של הזולת.

 

אני חושב שכולם מסתכלים על זה ככה גם אם הם לא מגדירים את זה ככה.

למה, זה נשמע קשה/תלוש?

אני התייחסתי לשורש הדברים, לא להשלכות..והוא ישמיענו
לא נשמע תלוש,
נשמע רחוק מהמציאות שלנו.
אבל אולי מה שאני הבנתי בדבריך הוא אחר ממה שהתכוונת אליו
אסביר מה כוונתיadvfb

השורש - עיקר האדם הוא רצונו

השלכה מספר 1 - חיבור (אהבה) לבנאדם הוא חיבור לרצון שלו.

השלכה מספר 2 - חיבור לרצון זהו דבר שהוא תהליכי, קורה בצורה הדרגתית.

 

ממש פשוט לי ההשלכה מספר 2 (שאותה כתבת).

ממש ממש פשוט.

איך אפשר לחשוב שקשר זה משהו שקיים בלי שיצרו אותו??? זה משהו שקשה אם כבר

ברור שזוג שמפתח את הזוגיות שלו 20 שנה לא דומה לזוג שממשיך לפתח את הזוגיות שלו 30 שנה.

קראתי לזה שורש, כיווןוהוא ישמיענו
שמבחינה מעשית, כדי ליצור אהבה בין אנשים כמו שתיארת - צריך לשנות את התפיסה לגבי מהות הקשר הזוגי, מדבר שקיים לדבר שיוצרים. זה הבסיס שמאפשר אח"כ לפתח אהבה (במקום למצוא אהבה, אנחנו יוצרים אותה)

כי זה משנה לגמרי את כל ההתייחסות למושג 'רצון משותף'
אפשר להבין אחרת את המושג רצון משותף?advfb


כן. לדעתי הרבה מאוד אנשים מבינים את זה אחרת לגמריוהוא ישמיענו
ממה שאתה ואני מתכוונים אליו
איך הם מבינים את זה?advfb

אני מבין בצורה הכי הכי פשוטה - 

שנינו רוצים אותו דבר - 'רצון משותף'.

איך נולד הרצון המשותף הזה?והוא ישמיענו
מה זה משנה לעצם ההגדרה?advfb

לא נראה לי שזה בהכרח קשור לדברי

דיברת על חיבור לרצון.. ועל איך הוא קורהוהוא ישמיענו
תשובה -advfb

הכרה וזיהוי של הרצון

התקשרות ריגשית לאותו רצון ע"י התבוננות בו.

צודק לחלוטין.והוא ישמיענו
רק אמרתי שיהיו רבים רבים שיחלקו עליך,
אם לא בתיאוריה אז במעשה בפועל
מה המשמעות של דבריך?advfb

גם יהיו הרבה שיחלקו עלי בדעה של "תורה מן השמיים" ובעוד מיליון נושאים אחרים.

מה זה מוסיף לדיון שיהיו הרבה שיחלקו עלי?

אם יש להם סברה טובה - אני אשמח לשמוע ואפילו לשנות את דעתי אם אראה לנכון.

אם יש להם סברה גרועה - למה זה משנה במשהו מבחינתי?

 

ויש כאלו שיכולים להסכים איתי בתיאוריה ולחלוק עלי בפועל? 

נשמע לי מוזר.

התחלנו בזה שאמרתי שכתבת הבחנה חשובה. זה הכלוהוא ישמיענו
אתה לא חושב שהחידוד של הדברים עשוי להבהיר ולהוסיף?
החידוד כשלעצמו כןadvfb


הייתי מסכים לגמריבייניש נח
אם הייתה מחליף את המילה רצון במילה נשמה. ויש הבדל וזה מהותי
רצון הוא ביטוי הכי פנימי של הנשמה שאפשר להגדיר אותוadvfb

נשמה זה משהו שאי אפשר להגדיר ולכן האמירה לא תאמר יותר מדי

בבחינת "תפסת מרובה לא תפסת"

 

כמו כן, על פי המציאות - זה נכון גם כלפי הרצון, במידה מסויימת כמובן.

 

זה יפה. אבל זה לא הכלאדמך
קשר נבנה בכל הרבדים.
קשר פיזי, קשר רגשי, קשר שכלי, ולמעלה ברשימה נמצא הקשר הרצוני.

כשיש את כל הרבדים ומתחתנים, אז מתעוררת האהבה. האהבה היא לא הרצון, האהבה מתעוררת בעקבות הרצון המשותף וכן דברים משותפים נוספים.
תודה על החידודadvfb


מה הרובד הכי פנימי?advfb

אהבה לדברים חיצוניים יכולים להתקשר גם בלי הפנים ולכן אינם אהבה כלפי האדם עצמו.

אהבה כלפי הפנים היא אהבה כלפי האדם עצמו.

מסכים שיש סוגים שונים של אהבות ומה שהוצג למעלה זה הצד הפנימי.

הצדדים החיצוניים והפנימיים מזינים אחד את השני.

בטח אתה מכיר את הענין שנפש האדם אחתאדמך
כשאוהבים מישהו אוהבים אותו על כל חלקיו, מהגוף ועד הרצון. הכל כלול...
זה ממש לא סותר את הרבדים השונים של הנפשadvfb

והרבדים השונים של הרצון.

לא הבנתי בדיוק מה אתה מתכווןאדמךאחרונה
יש מצב אנחנו מכירים מושגים שונים..
בכל מקרה ממה שלמדתי, הרצון הוא אחד מחלקי הנפש. הוא לא נפרד מהנפש.
לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
בתור גבר אומרדרייב

בהחלט חשוב תמונה מושקעת שמציגה אותנו בטוב, וגם אני מביא כזאת.

אבל חייב גם שתהיה משקפת ומציאותית.. לא פילטרים ומשחקים עם זוויות וכאלה.

זה עלול לגרום הרבה תסכול מדייטים ראשונים מביכים בו סתם מחכים לברוח ברגע שמנומס מספיק. (לא שזה מעלה גדולה לגבר כזה, אבל כך עובד העולם)

הצד השני מצפה לרחל כמו בתמונה ואז מגיעה לאה..

^^Seven

שידכתי לחבר של בעלי מישי ובפגישה הגיעה מישהי מאוד מאוד מלאה

ממש לא ראו את זה בתמונה שהעבירה

החבר הזה נסע שעה נסיעה כדי להפגש איתה ובסוף זה היה ברור שהפגישה הלכה לפח כי זה נפל כבר על זה

הוא כמובן כיבד ונשאר עד סוף הפגישה

אבל חייב להעביר תמונה תואמת מציאות..חבל על שניכם

מה זה קניות אונליין?חסדי הים
"שֶׁקֶר הַחֵן וְהֶבֶל הַיֹּפִי אִשָּׁה יִרְאַת ה' הִיא תִתְהַלָּל"
פשוט עצובפצל"פאחרונה
קשרים בעיצוב דעות וההשקפות: איך קשריםחסדי הים

השפיעו על העיצוב השקפות ודעות שלכם בכללי? למדתם פעם משהו מעצב מהמדוייט? פרידה בקשר גרמה לכם לעצב דעות הפוכות?

זה מעניין שבארה"ב יש עכשיו את כל המחלוקת בימין לגבי תמיכה בישראל או דווקא לגנות. יש משפיען אחד ימני שיחסית קיצוני נגד ישראל, והוא מספר שאחד הרגעים המכוננים היה ויכוח עם ופרידה ממישהי שהתחילה בתהליך גירות, ועכשיו היא קשורה לבית הלבן ומשפיעה שם בעד ישראל.

מעניין מה איתכם לגבי השפעה של דעות או ריחוק מהדעות של המדוייט?

יש המון השפעהultracrepidamאחרונה

כמו כל אדם שמכירים ואפשר ללמוד ממנו

בטח אם יש הרבה חוויות משותפות ושיחות עומק

זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

אמן(:הפי
😢בחור עצובאחרונה
משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל

חבר'ה אני צריך ייעוץ.

אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).

אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.

אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!

מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?

יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?

א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.

האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'

ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.

ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...

א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb

מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה? 

בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.

כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.

גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.

לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.

תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.

לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?אחרונה

בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.

כלומר,

אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:

לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?

האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?

האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?

האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?

האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?

 

כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.

 

בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)

 

מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.

אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...

מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
בעלי ממשפחה דתית לייט מאוד, והוא יותר דוס ממני. אנשים גדלים ועושים בחירות משל עצמם בחיים
סליחהיובללל
סליחה שאני שואל, אבל האם וכמה יש חיכוכים שזה יוצר? זה בוודאי לא פשוט הרי, כל המנהגים, כשרות, שיח, צניעות, שמירת שבת ועוד המון מורכבויות שיכול ליצור. אז איך מתמודדים עם זה?
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי

את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.

ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.

לגיטימי אבלזיויק

תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...

תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..

..יובללל
בוודאי שחשבתי על זה. אבל גם יש הבדל בין הדור שלנו לבין הדורות שלהם. הנושא אשה יבדוק באחיה.. וכו וכו. ברור שהאדם עצמו הוא העיקר, אבל זה חבילה שלמה. 
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
של שניכם
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+

לאו דווקא רק בפן התורני.


לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת

בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה

מאשר היא.


אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי

אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון

עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה

שהיה בבית שממנו באה.


אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה

אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.


אבל גם לפי המקורות,

כתוב בשולחן ערוך לישא

בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.

המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.


וגם אם החליטה לשנות כיוון

מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף

תזכר במנהגי הוריה.


אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי

וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה

אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים

ולא כאלה חזקים.


מה דעתכם?

מענייןיובללל
מעניין מה שאתה אומר. בסוף ברור לי שהבית הוא משקל מאוד מאוד משמעותי. והשאלה שלי היא בתכלס כמה יחס לתת בין המידות של הבחורה לבית המידות של הבית שלה (או בפן התורני וכו)? הרי בסוף כמו שכתבו מעליי ראינו מאיפה הגיעו האבות והאמהות שלנו..
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb

תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.

תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.

המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות

חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה

יכול להיות שכבר כתבו בדומה

תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.

החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.

תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...

גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.

תראה שיש ביניכם התאמה וכו'

אולי זו אשתך?

ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...

האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.

אנשים קשים זו התמודדות


וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה

בהצלחה וה יתן לך עצה טובה

המהירות של שוק השידוכיםadvfb

ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.

לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,

מה דעתכם על זה?

למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb

אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..

כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.

קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.

אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.

העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.

ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות

 

 

אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?

אולי זה יותר הצורה.

מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?

 

ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.

 

באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.

לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.

 

 

ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..

 

אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb

אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.

ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.

 

ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.

 

אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.

 

 

אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק". 

אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.

כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.

לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם. 

השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.

 

לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020

"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."


יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה  דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.

מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).

אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.

יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.

אין עליךadvfb

אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.

זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.

אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.

נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020

אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.

כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?

הבנתי נכון ?

כןadvfb

אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.

ישר כוח!

תודהלגיטימי?

באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.

אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]

וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...

 

תודה על ההסבר על השוק.

נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.

זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..

מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"ו 11:16

שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.

 

נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות

 

אתה מתכווןהפי

שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .

אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר

האופציה הראשונה חחחadvfb

אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים

מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר

וואו. מעניין.פצלשי"ת

אצלי אני לא מרגישה ככה

הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..

וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש

אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד

אני לא חושב,

אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.

התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb

בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.

כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא ראיתי שרשור מלין בנושא, גם פה דיברת על ימים 
לא תשובה כפרהadvfb

על עצם ההצעה.

אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.

תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.

 

אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.

אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
אתה מרגיש שזה מיידי?
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb

ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.

מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.

לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.

ככה מסתבר לי

מקווה שהפעם זה מובן חח

זה מובןארץ השוקולד
אבל אני לא רואה שום ציפייה למיידיות בעניין הזוגי
בטח, זה דחף ממש חזקadvfbאחרונה

הלבד קשה ולהיות בזוג זה הרצון האולטימטיבי.

לכן בגלל שמדובר בדחף, אז יש גם סבלנות יכולה להוות טריגר.

הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020

אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע, 
אבל אם כן קיימים, אז  זה בונוס נחמד מאוד.

אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.

אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח. 
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.

לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא  חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס. 

היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )

ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ  עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס. 
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.

הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות)  כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל. 
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה 
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה  באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.

יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד  אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.

נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
 ימי חנוכה שמחים לכולם.

 

מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy

כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג

אופס ימי החנוכה😂

לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה

ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים, 

כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב 

להתחיל קשר חדשראובן255

שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי

אני מעוניין לחזור לדייטים

מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?

אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?

תודה לכולם תזכו למצוות

מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד

נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.

מה זה אומר ראש פתוח?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?

האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?

האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?


מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?

האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?

או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?


 

כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות


 

המון בהצלחה

תשובה לארץ השוקולדראובן255

זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות)  אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג

מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב

ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות

לא בטוחה שהכוונה הייתה שתענה כאןלגיטימי?

אבל לפחות לי עדיין לא ברור איפה אתה נמצא.

התרבות החילונית טובה לדעתך? רק לדתיים יש אהבת חינם וחיבור בין אנשים? רק חרדים הולכים לפי ההלכה?

בדברים שאינם הלכתיים, למשל מצב נפשי, תפנה לרב לפני שתפנה לפסיכולוג?

 

אולי יהיה יותר נח להגדיר לאיזה רבנים אתה הולך? איזה ישיבות מתאימות לתפסית עולמך? עם מי אתה מתייעץ? לפי איזו השקפת עולם הלכתית אתה הולך?

איך אתה מחליט מה מהתרבות החילונית אתה לוקח ומה לא?

במה מתבטאת הפתיחות שלך?

 

בעיני לא צריך לענות על זה כאן, רק שמדברך אין לי מושג איפה אתה נמצא על הציר הדתי.

מסכים לגמרי עם דברי לגיטימיארץ השוקולדאחרונה
אם חשוב לך דמיון בעולם הדתי עם אשתך, כדאי להגדיר מי אתה
לא.לגיטימי?

יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.

אבל מעבר לזה, 

הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,

אבל לא רק.

להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,

ככל שיש לך כח להתמודד..

אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.

מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים

"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.

חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.

האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?

הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?

יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.

אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.

הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.

בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.

יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.

הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.

נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.

לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.

לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.

עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.

השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."


התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.

😂😂😂

מדהים!חרמון

מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.

תודה!

תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
תפילה על כולם.

אולי יעניין אותך