בנים דעתכם? [שאלה נפיצה מעט]ברוקולי
בעקבות דיון שהיה לי בערב החג
אשמח לתובנות שלכם



האם עומק תורני ודקדוק במצוות בהכרח יכלול מוטיבים צולריים?

האם יתכן וישנם בנים (לא אחד,שניים) שהם תלמידי חכמים , בעלי תוכן תורני מעמיק ויסודי אבל בראש ואופי לא צולרי ?



האם הם נמצאים רק במקומות ספציפיים?
..והוא ישמיענו
לא
כן, מאוד
לא.
מכיר מישהו כזהultracrepidam

מאד בראש פתוח, אבל בהחלט עם ידע תורני רחב, ואפילו יראת שמים עמוקה.

צריך גם להבדילultracrepidam

יש הרבה אנשים שהם באופי לא צולים בכלל, אבל הם נתפסים ככאלה על ידי אנשים שלא בקיאים בהלכה.

לדוגמה, אנשים שיתפסו "שומרי נגיעה" כמחמירים, בזמן שמדובר בהלכה חמורה ופשוטה בשולחן ערוך, שבסך הכל צריך לדעת אותה.

או מי שמחמיר בכשרות, לא בהכרח מדובר באופי אלא פשוט בהיכרות עם המציאות.

נראה לי שלכן היא כתבה דווקא "אופי". ולא רק "ראש".הָיוֹ הָיָה

זה דבר שקשה לתאר במילים, אבל כולנו יודעים מה זה "אופי צולרי" שכולל כל מיני התנהלויות וסגנון מסויים. לא בקשר להקפדה על מצווה X או Y

 

@הפי, זה עונה גם להערה שלך... אין מילה אחרת שיכולה לבטא את התוכן הטמון בזו..

 

מה הכוונההפי
"זה דבר שקשה לתאר במילים, אבל כולנו יודעים מה זה "אופי צולרי" שכולל כל מיני התנהלויות וסגנון מסויים" אולי תביא דוגמאות
צו"ל הכוונה "צדיק ורע לו"ultracrepidam

זה מקור המונח.

לא ברור לי מי הפך את זה ל"צולר".

 

וזה בן אדם שההקפדה שלו על מצוות היא כזאת שזה מועך את אישיותו, הוא רדוף חרדה ("נערווען" - עצבנות) שמא לא קיים את המצוות כראוי, הוא מלא ענווה מנמיכה ושפלות רוח מדכאת. ממש "מלבשתו ענווה ויראה".

זה ה"צו"ל" האולטימטיבי, צדיק ורע לו.

 

ברור שיש הגיון איך זה קורה - בחור רוצה לעבוד את ה' ועוזב את רדיפת ההנאות והחומריות. מקפיד על מצוות יותר ויותר ונזהר שלא להתגאות או לכעוס. כמו צום מתמשך מדברים כאלה שכל אדם עושה יום יום, כיון שזה בא מצד החומריות שבו ולא כחלק מהותי מעבודת ה' (גם אם אתה אוכל כדי שיהיה לך כח לעבוד את ה', זה לא חלק מהותי מעבודת ה'. וכנראה חלק מהאכילה שלך היא לא כד לעבוד את ה').

בחור שלומד הרבה תורה, זה *נובע מזה* שהוא רוצה יותר עבודת ה'' מאשר למשל לעשות כסף, וזה גורם לזה שהוא מושקע יותר בתחום עבודת ה' ולכן "לחוץ" יותר על זה.

 

ולכן רוב עובדי ה' בדבקות יש בהם פחות נהנתנות. זה נכון כמעט באופן מוחלט. ועל זה ציינתי שאני מכיר אנשים שהם בני תורה של ממש ובכל זאת יודעים להנות מהחיים בענק.

אבל המצב הנפוץ הוא שבני תורה הם פחות נהנתנים, ואני מניח שעל זה נשאלה השאלה, ולכן התשובה היא שאכן לרובם יש מאפיין כזה.

והמצב הלא-בריא הוא ה"צדיק ורע לו", שאי-הנהנתנות כבר מתחיל לנגוס באישיות הבסיסית שלו ובצרכים הקיומיים, פיזיים או נפשיים.

זה לא צולר אלא צולער.והוא ישמיענו
ההוספה של הסוף באה מיידיש,
כמו צ'אלמער וכדו'.
כלומר שהוא אדם צו"ל
אבל אין לזה שום משמעותultracrepidam

התואר הוא "צו"ל" וזהו. אין שום צורך דקדוקי בסיומת הזאת.

רק אמרתי שזו סיומת קלאסית ביידישוהוא ישמיענו
שהודבקה על ידי אנשים שאינם דוברי השפהultracrepidam

ורובם גם לא יודעים שזה ראשי תיבות של "צדיק ורע לו"

 

זאת הפרשנות שלי

אגב, אין ערך כזה בויקיפדיה. אז אם יש כאן צולר שרוצה לכתוב..צהרים


חח אבל לצולר אמיתי אין אינטרנטנוגע, לא נוגע
עכשיו ישניק כמעט בלי ראש

גם קודם היה ערך צו"ל – ויקיפדיה. עכשיו יש הפניה לערך גם אם מחפשים "צולער" בשורת חיפוש.

נראלי שיש הבדל בכינוי ובפרשנות שלו בציבורים שוניםמישהו איתי
אני לא יודע איפה למדת וגדלת, אבל במקומות שאני חי, קוראים לזה צולר והכוונה קצת שונה מאיך שתיארת פה
יש מצבultracrepidam

לכן אני מקפיד על "צו"ל" ולא "צולר".

אני גדלתי בסביבה שההגדרה שלי התאימה, ולפי זה עניתי.

 

מי שרוצה לפרט תיאור שונה מוזמן

ממש ממש לא קשורצהרים

בעולם הדתי אומרים צולרים ובעולם הכללי חנונים(לפחות בתקופתי). אין חיבור הכרחי בין תורה וצולר.

ככה גם אני רואה את זה...הרמוניהאחרונה
זה נראה לי קשור לאופי
(לא בתור מבינה גדולה, סתם מהשכל)
אני חושבתהפי
"שצולר"(מי משתמש במילה הזאת ?ברוקלי את הורסת) זה עניין יחסי .
יש בנים שצדקים מאוד ולא זורמים בחלק מהדברים ובגלל זה נחשבים לעיתים כבדים .
יש אנשים שמאוד יעריכו את זה ויש אנשים שיחשבו שהם חנבצים כאלה.
ובנינו מזה משנה? גם חנון יכול להיות זהב ויכולה להיות לו אישה מושלמת שלאו דווקא דומה לאופי שלו .

לפעמים התכונה של הצולר היא יתרון .

(צולר הרבה יותר נפוץ מחנבצ😅)מישהו איתי
אפחד לא סתר. את צודקתברוקולי
עצם השאלה שגויה בעינימדרשיסטית20
אין דבר אצל בני אדם שהוא *בהכרח*.

מעבר לזה, יש גם את השאלה מה ההגדרה שלך לצולער.
אם העניין הוא ה"צדיק ורע לו"-
אז עצם השאלה מעצבנת ומבאסת אותי.
עומק תורני אמור להוביל בהכרח לחיים שמחים ורחבים!
אם זה מוביל לחיים עצובים משהו שם לא תקין!!!
המושג צדיק ורע לו הוא קצת ציני..והוא ישמיענו
כלומר מי שנתנו את המושג הזה זה לא חברה שמכונים 'צולערים' או 'דוסים כבדים'..
ככה שברור שאי אפשר לתפוס את המילים 'ורע לו' כפשוטו.
ה'צולער' עצמו יושב בבית המדרש ועובד את ה' וטוב לו. הוא לא מנסה להתמסכן או לצער את עצמו. זה הפוך
ברור שלא הוא נתן לעצמו את הכינוימדרשיסטית20
וגם אם הוא לא מנסה להתמסכן ולצער את עצמו,
הכינוי לא הודבק סתם. תדמית זה לא כלום. ואם מישהו ירא שמיים מתהלך בעולם כבוי וזרוק ומסכן זאת בעיה ענקית בעיני!
תדמית לפעמים זה ממש כלוםוהוא ישמיענו
ברור שזה לא סתם,
זה יכול לנבוע מקנאה או מהרגשת רחמים או בחצי צחוק וכדומה מצד כאלה שלא יושבים כל היום בבית המדרש ומעדיפים לעסוק בדברים אחרים.
האם הרחמים תמיד מוצדקים?
ממש לא.
אני יודע על מה הכינוי הזה יושב, כי יש לי חברים שכונו כך. אין קשר למסכנות, תאמיני לי.
טוב, ברור שתלוי מי המכנהמדרשיסטית20
אני דיברתי על המובן הקלאסי של הביטוי. שלמיטב הבנתי-זה אחרת מאיך שאתה מתאר.
המובן הקלאסי והמציאות די שונים..והוא ישמיענו
את צודקת בהחלטברוקולי

שמחה שזה הקול הרווח בתשובות
יש. הרב שרקינוגע, לא נוגע
1. לא.
2. בהחלט.
3. לא מספיק מכיר אנשים מסביבות אחרות, אבל ברור לי שזה לא רק במקומות ספציפיים.

כמובן שמצד האמת, ככל שאדם דתי יותר במובן האמיתי של העניין, הוא יהיה פחות צול (דוגמא מצויינת לעניין הוא ב"ס או נ"כ). צולריות נובעת מפחד לא נכון ומונעת מהאדם יראת שמיים אמיתית.
אבל יש לצולריות שורשים בקודש ככה שזה לא פשוט.

אולי כדאי לייצר מושג הפוך ולהשתמש בו כי זו הדרך שמורידים רעיון למעשה. הבעיה היא שראשי התיבות ההפוכים לא נשמעים טוב. נשמעים צולרים בעצמם
ב"ס ונ"כ?ultracrepidam


ב"ס= בצלאל סמוטריץנוגע, לא נוגע
חחחחחחחחחח וואי גנבת לי את התגובה!!!!ekselion


את הרב שרקי כאילו גנבתי לך?נוגע, לא נוגע
כן חחחחח כי הוא הדוגמא החיה למה שהיא מתארתekselion


בהחלטנוגע, לא נוגע
ולא גנבתי לך אותו אני מכיר אותו מלפניך
אז מה! תלמד להתחלקקקekselion


הרמת להנחתה🤭מישהו איתי
צולר זה אופי, שלא קשור בהכרח לרוחניות.
יש צולרים ביינישים וחילונים ושבדים וסינים.
וזה אחלה, כל אחד והאופי שלו, מן הסתם הם גם אחלה אנשים

וזה לא קשור לעומק רוחני ותורני דקדוק במצוות ושאיפות רוחניות.

(נראלי שאצל חרדים הרבה יותר ברור שאפשר להיות דוס ולא צולר, ישיבות שלמות כאלה.
ומי שמכיר יודע שיש הבדל עצום בין ר' חיים קנייבסקי למשל, לרב"מ אזרחי..
וגם בציבור שלנו יש הבדלים גדולים באופי של ת"ח שונים..)


אני מבין מאיפה מגיעה השאלה (ויכול להיות שבאחוזים צולרים יותר דוסים).
וזה בגלל שיש לנו בראש מקום שאומר שכל הדוס מחברו, העוה"ז שלו מעפן מחברו.
לא רק באדם פרטי אלא גם כחברה, על שכונה או ביכנ"ס.
רב צולר יתפס לנו טבעי, רב שלא צולר, יעורר ענין (כמובן שאני מדבר מהחויה שלי בלבד..).
יש לזה כביכול לימוד זכות, שהשקעה בגשמיות מגיעה על חשבון הרוחניות, באופן ישיר או עקיף.

גם אצל בנות אפשר לראות כזה דבר, שצולריות נחשבות דוסיות יותר, ומבלבלים בין אופי לרוחניות.

והתפיסה הזאת ממש לא טובה בעיני, לפעמים היא בלי כוונה.
היא יוצרת מצב שהלא צולר מרגיש כל הזמן שהוא לא מספיק טוב, ובשביל להיות צדיק באמת הוא צריך למחוק את עצמו


בפועל יש הרבה חבר'ה כאלו, לא בודדים בכלל, בכל מקום.
יש מקומות עם יותר צולרים באופן יחסי אז נראה שכולם ככה, אבל תכלס יש הרבה שלא.
פעם נתתי שמוס רציני לשיעור א' אחד, שהיה בטוח שבשביל להיות בייניש רציני הוא צריך להפסיק לחייך ולהתייחס לאנשים,או לא למחוק מהנפש את כל מה שהוא אוהב לעשות ומעניין אותו (לא אמרתי לטייל כל היום, השאלה היא בעיקר היחס הנפשי לזה).
והבאתי לו דוגמאות חיות של אברכים ורבנים מאוד גדולים, שמה לעשות לא צולרים באופיים, וזה לא פוגע בכלום בתורה שלהם.
נראלי שהצלחתי בשמוס..
ודאי שיש, מכיר המון כאלהיהודי פשוט.
ברור שיש כאלה, צריך לחפש ולהכיר לעומק את האנשיםהיום הוא היום
אני חושב שיש כאן פירושים שונים למושג צולר -מישהו איתי
יש שמבינים את זה שהבנאדם מסגף את עצמו כחלק מעבודת ה', בכוונה.
ואז אפשר להגיע למקומות לא טובים של ביטול עצמי וחרדה וכו.
וזה משהו שקיים רק אצל דוסים.
ועל זה גם דיברו פה על העיוות שיש בתפיסה הזאת

להבנתי, צולר זה *אופי*, שאני קצת מסתבך בהגדרה שלו וממש לא רוצה לפגוע באף אחד.
נראלי זה מישהו יותר מופנם, פחות חברותי, אוהב בעיקר את הספרים שלו, משקיע פחות בצדדים החומריים של החיים וכו.
חנון כזה.
זה לא מגיע מתפיסת עולם כי בציבור שלנו זה פחות שייך בצורה מכוונת, כי יש דיבור על החשיבות של העולם הגשמי, על ענווה לא כהתבטלות ועוד.
חנונים יש בכל מקום וזה ממש בסדר(:

צולר מרגיש אחלה עם עצמו, להיות שמח ומאושר באמת, והוא יכול להעביר שיעור ברב קוק על חשיבות הגוף, וגם לנגן או לצייר.
הוא לא הבעיה.
הבעיה היא, להבנתי, בחיבור שהחברה עושה שצולר/חנון=דוס יותר (שוב, מדבר מהמקום שלי).
וזה מגיע מתפיסה לא נכונה של התורה (בלי לשים לב..), ועל דא קא בכינא..
את יכולה לשאול את זה גם על בנות באותה מידה?advfb

את מעמידה הנחת יסוד כשאלה.

למה להעמיד את ההנחת יסוד הזאת? זאת נראת לי הנקודה שאפשר למצוא בה מענה לשאלה הנסתרת העומדת מאחורי השאלה הזאת.

אני לא איזה סוציולוגאוי טאטע!
וגם לא מכיר כ"כ הרבה מקומות שונים בציבור
ובסוף כל אחד מדבר מהנישה שלו

אבל סתם נקודה שמאירה טיפה על הנושא הזה

בסוף "הן יראת ד' היא חכמה"
אצלנו אין דבר כזה מתמטיקאי שהוא לא משולש
אדם שהוא ת"ח ועם עומק רוחני הוא גם עם סגנון רוחני בשלל צורותיו וסוגיו
עכשיו, ברוחניות יש מסלול
ניקח למשל את המימרא של ר' פנחס בן יאיר והמסילת ישרים
בתוך המסלול הזה יש פרישות באמצע
גם אם בסוף יש חסידות וקדושה
פרישות היא שלב
בטח כרגע שאנחנו עדיין לא מספיק חיים בצורה גאולית ושלמה
אז עדיין יש צד שחורבן הגוף בניין הנפש
ולכן לענ"ד רוב הבחורים הרוחניים לפחות עברו שם במקום הזה של הפרישות
[יש כאלה שהחיבור הזה בין גשמי לרוחני בא להם בצורה יותר טבעית ו"גאולית" אבל לעניות דעתי והטיפה שאני מכיר הם מיוחדים ונדירים]
עכשיו אחרי שהגענו לזה שהרוב עברו שם
אז יש כאלה שהצליחו לצאת ולהתאזן ויש כאלה שלא
לא יודע אחוזים
אבל ברור לחלוטין מאיפה באה הסטיגמה שכל הת"חים והרוחניים צולרים
ומצד שני ברור שיש כאלה שכן הצליחו להתאזן
תגובה חשובה.הָיוֹ הָיָה

ויותר ממה שכתוב בה - כתוב בה. ודו"ק.

האי כללא הוא, ואידך פירושא זיל גמור.

יפהנוגע, לא נוגע
ולהבדל בין בנים ובנות בעניין יש סיבה גבוהה וסיבה נמוכה וד"ל
ישנן שתי תנועות נפש - כבדות וקלילותadvfb

אם אני מקפיד במשהו אז אני ביחס של 'כבדות' לגביו. אני חושב עליו הרבה. אני זהיר. אני דואג להתייחס אליו כהוגן וכולי וכולי

לעומת זאת - קלילות היא כמו ריצה, היא כובשת, סוחפת, לא מתחשבת יותר מדי במה שקורה סביבה וזה גם היתרון שלה. היא מאפשרת לדברים לקרות. מאפשרת לדברים לרוץ.

 

כך ביחס לקיום הלכה.

ההלכה עצמה זה דבר כבד.

השאלה היא מה המרחב שבו יכול לנוע אדם שמקפיד על ההלכה.

ידוע שהצבת גבולות זה דבר שגם יכול לעזור לתנועה חופשית במרחב המגודר.

לא, כן, לאCherry


זה מענייןultracrepidam

הוא אדם מוכר?

או שאתה מכיר אנשים מוכרים אחרים שהם כאלה?

כן יש הרבה בנים כאלהבייניש נח
הרבנים שלי בישיבה כאלה (רובם...)
זה לפחות מה שאני רואה בעיניים אבל מבחינת ההיגיון שלי זה באמת קשה דווקא מתוך הקרות עם העולם הזה. לימוד תורה שהופך אותך לתלמיד חכם מצריך הרבה מאוד זמן והקרבה.
אפשר לענות בתור בת?ממלא כל עלמין

לא, 

כן בוודאי ישנו שם

די התנגדתי לאמירה באופן כללי אבל גיליתי על מקום מסוים שאנשים שבאמת מכירים אותי לא מציעים לי משם, וכששדכנים עשו אתזה זה היה בכי רע.. אז כנראה יש משהו שכן מושך בגדול סגנון מסוים של בחורים לישיבה ספציפית... ולא לאחרת

--

והנקודה הכי חשובה- צולר זה לא מקפיד ומדקדק בהלכה ומדקדק בהלכה הוא לא צולר

סתם תכונת אופי שנקראת בלעז חנון, או לפעמים גם תכונות אופי קשות- ואצל דוסים נקראת פתאום צולר, מתחברת הרבה אצל אנשים למדקדק בהלכה ותורניות...

 

יכולה להעיד על בעלי שבאמת יש לו ידע ועומק הלכתיים מטורפים,מקום בעולם
וצולר הוא לא ..
אז כן, בהחלט יש כאלה. ויש לו גם הרבה חברים בסגנון..
מאמר עם זווית מעניינת על דמות הצולר -מישהו איתי
https://www.makorrishon.co.il/opinion/393033/

(אני שוב אומר שיש כמה הגדרות לצולר וממילא תגובה שונה לכל אחד)
אכן, מוסכם ונכוןultracrepidam


תאמלק ליברוקולי
$$ultracrepidam

כל התננהגות דתית, ערכית או מוסרית דורשת הקרבה ואיפוק

חלק מהסיפוק והמשמעות שאנשים בעלי ערכים מוצאים במעשים שלהם, הוא בזה שהם מקריבים למען הערכים שלהם

וזה הוא בעצם מהותו של ה"צו"ל": הוא מוכן לסבול כדי לעשות את מה שהוא מאמין בו, והוא מוצא בהקרבה הזאת סיפוק והנאה

ולכן כל אדם שחי את ערכיו, בעצם שואף להיות "צו"ל" ברמה מסוימת

 

יש את שלב ה"צדיק ורע לו" הלא-בריא, שהוא בסך הכל צעד אחד יותר מזה - התמכרות לסבל ולהקרבה מעבר לנדרש, או הגזמה באמונה של מה נדרש, והשיא - האמונה שהסבל עצמו וכשלעצמו הוא בעל ערך, עד כדי רדיפה אחרי הסבל

לא, כןארצ'יבלד
ממש לאיהודי עם דעה
אני מכיר ביינישים רבים וטובים שהם תלמידי חכמים ומקפידים קלה כחמורה והם לגמרי אנשים עם רגליים על הקרקע ואחלה גברים.
האם הם רק במקומות מסויימים? לא יודע אבל לא נראלי.. בכל אופן איפה שאני נמצא הם קיימים, וחלקם ממש תלמידי חכמים גדולים
א. הגדרה מצחיקה. ב. בוודאי שיש ושזה חלק מהתורניות שלהם..ד.


עונה על א- כןתורם דם
מנסיון אישי. וכאחד שלמד באחת הישיבות הכי טובות בארץ.
משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל

חבר'ה אני צריך ייעוץ.

אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).

אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.

אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!

מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?

יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?

א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.

האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'

ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.

ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...

א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb

מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה? 

בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.

כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.

גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.

לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.

תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.

לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?אחרונה

בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.

כלומר,

אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:

לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?

האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?

האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?

האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?

האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?

 

כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.

 

בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)

 

מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.

אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...

מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
בעלי ממשפחה דתית לייט מאוד, והוא יותר דוס ממני. אנשים גדלים ועושים בחירות משל עצמם בחיים
סליחהיובללל
סליחה שאני שואל, אבל האם וכמה יש חיכוכים שזה יוצר? זה בוודאי לא פשוט הרי, כל המנהגים, כשרות, שיח, צניעות, שמירת שבת ועוד המון מורכבויות שיכול ליצור. אז איך מתמודדים עם זה?
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי

את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.

ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.

לגיטימי אבלזיויק

תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...

תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..

..יובללל
בוודאי שחשבתי על זה. אבל גם יש הבדל בין הדור שלנו לבין הדורות שלהם. הנושא אשה יבדוק באחיה.. וכו וכו. ברור שהאדם עצמו הוא העיקר, אבל זה חבילה שלמה. 
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
של שניכם
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+

לאו דווקא רק בפן התורני.


לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת

בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה

מאשר היא.


אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי

אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון

עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה

שהיה בבית שממנו באה.


אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה

אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.


אבל גם לפי המקורות,

כתוב בשולחן ערוך לישא

בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.

המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.


וגם אם החליטה לשנות כיוון

מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף

תזכר במנהגי הוריה.


אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי

וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה

אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים

ולא כאלה חזקים.


מה דעתכם?

מענייןיובללל
מעניין מה שאתה אומר. בסוף ברור לי שהבית הוא משקל מאוד מאוד משמעותי. והשאלה שלי היא בתכלס כמה יחס לתת בין המידות של הבחורה לבית המידות של הבית שלה (או בפן התורני וכו)? הרי בסוף כמו שכתבו מעליי ראינו מאיפה הגיעו האבות והאמהות שלנו..
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb

תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.

תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.

המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות

חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה

יכול להיות שכבר כתבו בדומה

תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.

החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.

תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...

גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.

תראה שיש ביניכם התאמה וכו'

אולי זו אשתך?

ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...

האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.

אנשים קשים זו התמודדות


וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה

בהצלחה וה יתן לך עצה טובה

זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

אמן(:הפיאחרונה
המהירות של שוק השידוכיםadvfb

ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.

לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,

מה דעתכם על זה?

למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb

אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..

כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.

קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.

אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.

העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.

ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות

 

 

אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?

אולי זה יותר הצורה.

מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?

 

ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.

 

באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.

לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.

 

 

ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..

 

אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb

אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.

ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.

 

ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.

 

אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.

 

 

אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק". 

אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.

כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.

לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם. 

השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.

 

לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020

"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."


יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה  דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.

מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).

אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.

יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.

אין עליךadvfb

אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.

זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.

אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.

נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020

אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.

כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?

הבנתי נכון ?

כןadvfb

אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.

ישר כוח!

תודהלגיטימי?

באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.

אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]

וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...

 

תודה על ההסבר על השוק.

נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.

זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..

מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"ו 11:16

שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.

 

נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות

 

אתה מתכווןהפי

שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .

אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר

האופציה הראשונה חחחadvfb

אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים

מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר

וואו. מעניין.פצלשי"ת

אצלי אני לא מרגישה ככה

הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..

וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש

אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד

אני לא חושב,

אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.

התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb

בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.

כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא ראיתי שרשור מלין בנושא, גם פה דיברת על ימים 
לא תשובה כפרהadvfb

על עצם ההצעה.

אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.

תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.

 

אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.

אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
אתה מרגיש שזה מיידי?
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb

ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.

מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.

לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.

ככה מסתבר לי

מקווה שהפעם זה מובן חח

זה מובןארץ השוקולד
אבל אני לא רואה שום ציפייה למיידיות בעניין הזוגי
בטח, זה דחף ממש חזקadvfbאחרונה

הלבד קשה ולהיות בזוג זה הרצון האולטימטיבי.

לכן בגלל שמדובר בדחף, אז יש גם סבלנות יכולה להוות טריגר.

הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020

אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע, 
אבל אם כן קיימים, אז  זה בונוס נחמד מאוד.

אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.

אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח. 
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.

לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא  חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס. 

היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )

ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ  עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס. 
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.

הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות)  כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל. 
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה 
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה  באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.

יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד  אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.

נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
 ימי חנוכה שמחים לכולם.

 

מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy

כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג

אופס ימי החנוכה😂

לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה

ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים, 

כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב 

להתחיל קשר חדשראובן255

שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי

אני מעוניין לחזור לדייטים

מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?

אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?

תודה לכולם תזכו למצוות

מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד

נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.

מה זה אומר ראש פתוח?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?

האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?

האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?


מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?

האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?

או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?


 

כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות


 

המון בהצלחה

תשובה לארץ השוקולדראובן255

זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות)  אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג

מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב

ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות

לא בטוחה שהכוונה הייתה שתענה כאןלגיטימי?

אבל לפחות לי עדיין לא ברור איפה אתה נמצא.

התרבות החילונית טובה לדעתך? רק לדתיים יש אהבת חינם וחיבור בין אנשים? רק חרדים הולכים לפי ההלכה?

בדברים שאינם הלכתיים, למשל מצב נפשי, תפנה לרב לפני שתפנה לפסיכולוג?

 

אולי יהיה יותר נח להגדיר לאיזה רבנים אתה הולך? איזה ישיבות מתאימות לתפסית עולמך? עם מי אתה מתייעץ? לפי איזו השקפת עולם הלכתית אתה הולך?

איך אתה מחליט מה מהתרבות החילונית אתה לוקח ומה לא?

במה מתבטאת הפתיחות שלך?

 

בעיני לא צריך לענות על זה כאן, רק שמדברך אין לי מושג איפה אתה נמצא על הציר הדתי.

מסכים לגמרי עם דברי לגיטימיארץ השוקולדאחרונה
אם חשוב לך דמיון בעולם הדתי עם אשתך, כדאי להגדיר מי אתה
לא.לגיטימי?

יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.

אבל מעבר לזה, 

הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,

אבל לא רק.

להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,

ככל שיש לך כח להתמודד..

אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.

מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים

"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.

חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.

האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?

הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?

יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.

אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.

הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.

בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.

יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.

הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.

נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.

לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.

לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.

עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.

השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."


התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.

😂😂😂

מדהים!חרמון

מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.

תודה!

תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
תפילה על כולם.
מה בעצם נשאר מהאמירה "העיקר זה לב טוב/מידות"?צע

מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..

והרהרתי בשאלה  האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!

כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.

לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!! 

שזה הבסיס.מוקי_2020

-דעתי-.

המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.

ניקח את שוק הרכב.

אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,

אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.

עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.

אבל קודם הבסיס.

ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.

במה הוא עובד ? 
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ? 

כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)

בהצלחה.

..שפלות רוח

אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"

חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥

זה העיקר, אבל לא הדבר היחידי שצריךadvfbאחרונה
אוקי חברים לא חשבתי שאי פם אשתף את זה כאןכְּקֶדֶם

~אני אוהב מזרחית~

ספק אשכנתוז שתמיד עלתה לו בחילה מהשירים האלה ותמיד שמע בעיקר לועזי ולא ירד לפשוטי העם

פתאום חולה על מזרחית. נו טוב כנראה אחרי מי יודע כמה פרידות ולב שרוף שרוט ושבור לחתיכות, ימים ולילות במ'חנה עשו את שלהם

@צדיק יסוד עולם

סלח לי, אנא

זה המחנההרמוניה

השפעה חיובית;)

 

כתבת בפורום הנכון?

את חושבת? כע גמלי נראה שזה בעיקר זהכְּקֶדֶם
כל פורום שאני נמצא בו הןא הפורןם הנכון
מבולבלת מאדדדד
בהצלחה רבה!


אל תתייאש. בע"ה שלך תבוא כמה שיותר מהר🙏

פפפפפכְּקֶדֶם
לפעמים אצ מדיי מבוגרת
ימח שם עראפת
כמה חפרת לי ברחוב יפו, שאיזו חנות שם הפעילה מזרחית, שאתה לא מסוגל לשמוע מזרחית, שזה משגע אותך
נ.ב. סליחה על חוסר הטאקט🙈ימח שם עראפת
חחחחחחחח אכןכְּקֶדֶם
איך נפלו גיבורים אייי


אוח ישע למתולתל ואני יש דודא אליך 

חחחחח, הגיע הזמן שתבואו לבקרימח שם עראפת
אתה? חחח אוקי. אצלי זה דווקא הפוך לאחרונה.בנות רבות עלי

סליחה @הרמוניה 

לטובת מההרמוניה

בגדת ככה בשירי נשמה? (כן, ככה אני קוראת למזרחית😛) 

 

 

אהה אליסיה משהו מה שמה

כן?

חח כן לטובת אליסיהבנות רבות עלי

נהייתי קצת אובססיבי לשירים שלה ולאחרונה התחלתי לשמוע את כל האלבומים שלה מהעבר, אפילו נרשמתי לTIDAL רק בשבילה.

היא ממש מיוחדת. למען האמת זה בעיקר בגלל הפרסונה... יש לה לב טוב והפרסום לא גרם לה לאבד את זה.

 

האמת שמאז הנערות לא שמעתי מזרחית קלאסית רק מזרח חסידי חח .. האייל גולן זה היה יותר נוסטלגיה בשבילי אז שמעתי תקופה מסוימת.

מה שאני שומע עכשיו זה בעיקר את אליסיה וחסידי קלאסי. (חח רק אני מסוגל לעשות את השילובים האלה 🤣🤣)

מה זה TIDAL?הרמוניה

לבריאות

למה, זה הגיוני. אתה גם: יהודי, גם ישראלי, גם מזרחי, גם בן אדם בעולם, גם ילד לשעבר, גם .... הרבה זהויות.

בואי.. אין לי כל כך הרבה פצלשים..בנות רבות עלי

TIDAL זה כמו ספוטייפי רק באיכות גבוהה יותר ...HiFi .. אני משלם רק 20 ומשהו שקל בחודש..

חחח וואלה תודה לא הכרתיהרמוניה
אני אוהבת את פאר טסיהפי
וזה מוזר כי רוב השירים שלי זה של ארץ ישראל של פעם
בסדר נוכְּקֶדֶם
מביך....צדיק יסוד עלום

אשכול פריקה חושפני ופוטוגני לא יעזור לך לשחזר את הכבוד האבוד שלך. יש דברים שקשה מאוד לתקן. אפילו הייתי אומר ביזיון...

אני אחזור לי למוזיקה החביבה עלי ואתענג על החברה שאני מארח לעצמי


אפ ששהרמוניה

יום אחד גם אתה תחזור בתשובה

כְּקֶדֶם
מקווה שאתה מתמוגג לך בתענוגים
ברבורים ושליו ודגיםצדיק יסוד עלום
אתה מתכוון לשירי עגבים?אני:)))))
ואי ואי ואי....בנות רבות עלי

🍿

..הרמוניה

זה לא יפה אם את אומרת שמזרחית= שירי עגבים...

יש הרבה שירי עגבים וגם סתם שירים מטומטמים שהם לא מזרחיים

לא אמרתי את זהאני:)))))
שאלתי ספציפית אותו 
השיר הראשון לא מוגדר עקרונית כמזרחית לדעתינוגע, לא נוגע

ולצערנו רוב המוזיקה היום (בין הפופ הרגיל ובין הפופ המזרחי) היא מטומטמת. בזכותה אתה מעריך יותר מוזיקה איכותית ונהנה ממנה...

 

השוני שיש בין הפופ המזרחי של היום לבין ימי תחילת ואמצע הז'אנר הזה- לפני עשרים שלושים שנה, בולט מאוד. כבר אין זכר היום למוזיקה שהיו עושים אז.
 

אבל גם היום מדי פעם יש הבלחות, אפילו מדהימות.

נניח פאר טסי הוא מאוד מוכשר, ומי שיסתכל מהצד לא יכול להבין איך מי שכתב והלחין את "מה יהיה מחר" מבזבז את הכשרון שלו על שירים טיפשיים.

אבל שמה הדור נמצא. תרבות רדודה ואנשים שנמצאים בבוץ רגשי, שצמאים לצאת משם ולהגיע לעומקים רגשיים ולקשר אמיתי, אבל הרבה פעמים לא באמת יודעים מה זה כי הם לא חוו את זה או לא מאמינים שיגיעו לזה.


 

 

 

..הרמוניה

השיר הראשון חסום לי🤭 והשני לא

 

נכון

חחנוגע, לא נוגעאחרונה
לא הפסדת הרבה

אולי יעניין אותך