מישהו יודע מה סוד העניין במנהגו של הגאון החסיד הנזיר ז"ל לשבת בתענית דיבור גם מדברי תורה?
לא אמנע להסתיר רחשי ליבי אשר מדי דברי ברב הנזכר הומה ליבי אל דודו גודל תורתו זכרונו וחריפותו עוד מנערותו ועלית על כולנה קדושתו וחסידותו פלא פלאים כמלאך השם כלפיד בוער יהי מנוחתו כבוד.
לענ"ד רצה הרב לשבר עד תכלית את תאוות הדיבור והרגל השיחה ולכלותה כליל להגיע לשיא במאמר חז"ל 'מה אומנותו של אדם - יעשה עצמו כאילם'
והיה עושה תעניות דיבור עשרות ימים ברצף ובהם כמה ימים לפני ר"ח אלול עד אחר יו"כ
חשוב לציין שאיני יודע מתי היה עושה תענית דיבור רק מדברי חולין ומתי היה עושה גם מתורה וגם מדברי חולין.

