בישול ביתי- מוטיבציה!!!בת מלך 2021
היי לכולם,
אני אוהבת להכין אוכל ביתי ולפנק את המשפחה.
החלום שלי שתמיד יהיה אוכל טעים וביתי במקרר.
הבעיה שאני לא תמיד מצליחה... לפעמים אני חוזרת עייפה מהעבודה ואין לי חשק לבשל ובכללי לא תמיד יש לי מוטיבציה.
אשמח לעצות וטיפים. מה עוזר לכן?
איך עושים את זה עם עבודה? מתי אתן מבשלות?
לפעמים זה לוקח הרבה זמן ואני רק חושבת על זה ואין לי כוח.
תכלס עושים קיצורי דרך והכנות אחרת זה באמת מתישהמקורית
דוגמה - אני קונה כמות גדולה של עוף טרי כל פעם
אם זה חזה - פורסת כמות ומתבלת לשניצל ומקפיאה מחולק למנות או משאירה פרוס לבישול מסוג אחר או טוחנת ומקפיאה
שאר החלקים כמו שוקיים וירכיים גם מחלקת למנות, מנקה ומקפיאה.
זה חוסך לי התעסקות שלוקחת הרבה זמן. מה שנשאר זה לתבל ולהוסיף פחמימה כמו אורז או פתיתים נגיד.
בשר טחון לרוב קונה קפוא אז לא רלוונטי
ובשר - קונה כמות גם כן, שולקת במים ועלי דפנה עד ריכוך ומקפיאה מבושל פרוס או חתוך לקוביות. ככה יש לי בשר ׳רב תכליתי׳ מה שנקרא, להוסיף למרק או לחמין או לבשל עם אורז ופטריות או לבורקס או כל דבר אחר.
ככה כל פעם מוציאה מנת חלבון ומוסיפה פחמימה.
אצלנו הפחמימות הן קבועות- תפוא עם שניצל (בא עם סלט גדול), קוסקוס עם עוף, עוף בתנור עם פתיתים, בשר עם אורז, קציצות בשר צלויות עם לחם טחינה וירקות. תפריט קבוע זה גם טיפ חשוב.
לסיר קוסקוס שאני אוהבת בו סלרי וחומוס - קונה כמות גדולה של סלרי איזה 2-3 חבילות משרה במים וסבון ומחלקת לשקיות ואז רק מוציאה מהקפאה, חומוס קונה קפוא בשקית או בשימורים
קוסקוס קונה בשקית. זה טעים לנו וסתם הרבה התעסקות בלהכין בעצמי
בצל - אני מטגנת כמות של כמה בצלים ביום ראשון עם הבישול של הצהריים ושמה במקרר מה שמעבר למה שאני צריכה וזה גם מקצר לי בהרבה את הבישול לשאר השבוע

עגבניות - קונה כמות גדולה של איזה 8 קילו כשיש מבצע טוב ומבשלת אותן ומקפיאה במנות בלי תיבול. אם בא לי להכין פסטה או שקשוקה (או לדג לשבת שאני נתקעת ואין לי כח או זמן פחות קורה) - מפשירה כמה דקות במיקרו

מה שהכי עוזר לי זה לבשל בערב ליום המחרת. בדרכ מכינה כמות כפולה של חלבון ואז רק מוסיפה פחמימה שזה בישול יותר קצר. למעט שניצל או קציצות צלויות שזה אני מכינה במקום אבל אני מפשירה כמות כפולה ומתבלת מראש.

ועוד משו - חשוב לתכנן את הקניות בהתאם לתפריט כמובן
תודה על ההשקעה!!אוהבת את השבת
איך את מקפיאה? באיזה קופסאות? ואיך יש לך מקום לכל?

ושאלה קצת טיפשית, איפה קונים סכין שנוח לעבוד ריתה עם עוף ובשר?
עונההמקורית
יש לי 2 מקררים. אין לי ברירה אחרת
מקרר אחד לא מספיק לבישולים ליומיים, מוצרי חלב, ירקות פירות וכל השאר
וסכין אני משתמשת באקרוסטיל,יש לי חדה ומשוננת. הכי פשוטות.
אני מקפיאה בקופסאות פלסטיק בגדלים שונים- לעגבניות הקפואות או לבשר מבושל או לשניצל המוכן זה תלוי בכמה אנשים אתם בבית וכמה את צריכה לכל מנה. משתמשת בחצי ליטר, ליטר ו2 ליטר.אבל לאחרונה גיליתי את שקיות ההקפאה ומשתמשת בהן לשניצל מוכן לפני טיגון או לחזה טחון או חתוך או לעוף. חוסך מקום. וגם לסלרי - שמה את כל המנות שחילקתי לשקיות והכל לזיפלוק אחד. יותר מסודר.
מה זה השקיות האלה?יערת דבשאחרונה

מענין לא הכרתי 

למה זה טוב?

ואיפה קונים? יש לך קישור?\תמונה?

אלופה!!! אהבתי ממש. שומרת.מזלטוב
😊 תודההמקורית
לגבי העגבניותלפניו ברננה!
לאחרונה גיליתי שהשימורים של העגבניות זה רק עגבניות
בלי סוכר, חומרים משמרים וכו'.
אז משתמשת בהם מאז השמירת הריון, זה מקצר ממש את ההתעסקות עם העגבניות...
ניסיתי ולא אהבתי האמת, הן חמוצות מאודהמקורית
ובדכ אני מוסיפה טיפה סוכר שינטרל אבל עם המשומרות זה לא עבד, בעלי כמעט התעלף מהצרבת 🤣
של איזה חברה את קונה?
אגב, בכמויות שמשתמשים פה זה כבר יוצא גם מאוד יקר
בדרך כלל יכיןלפניו ברננה!
האמת שאני אוהבת את החמיצות.. 😅 (אבל לא יצא לי להכין לזניה עם זה, כאמור הייתי בשמירת הריון ועכשיו אחרי לידה.. מה שהכנתי עם זה היה מרק עגבניות)

זה באמת מאוד מאוד מרוכז. ניסית להוסיף הרבה מים?

ולגבי המחיר.. בגלל שזה דחוס לדעתי זה קרוב בכמות לקילו עגבניות שבדרך כלל עולה גם בערך 6.5 שקל.. (לפחות אצלנו 🤷🏼‍♀️)
האמת שגם אני השתמשתי ביכיןהמקורית
ואני לא מוסיפה מים בכלל. משתמשת בעגבניות כמו שהן, למטבוחה או שקשוקה או פסטה נראה לי פחות מתאים להוסיף מים.
ולא, אני לא קונה במחיר הזה ברוך השם
בדרכ קונה בין 0.9 - 2.9 שח לקילו
מחיר של 6.5 זה באמת יקר מאוד
איפה את קונה? 🤔לפניו ברננה!
סתם, מניחה ברמי לוי או אושר עד..
ברוטב של פסטה ובשקשוקה אני תמיד מוסיפה מים!
גם בלי קופסת שימורים. (עגבניות, רסק, ומים זה הבסיס של הרוטב וחוץ מזה תבלינים ותוספות אחרות)
אז אולי שווה לך לנסות...
ניסיתי ולא אהבתי האמת. המרקם יוצא קצת אחרהמקורית
ולא, לא קונה ברמי לוי או באושר עד כמעט.
רמי לוי לא יוצא לי ללכת ו אונליין שלהם על הפנים למרות שהמחירים באמת ממש זולים
אושר עד תמיד הרבה יותר יקר
אני קונה במחסני השוק או יינות ביתן, יוחננוף. כל שלישי יש להם הנחות מטורפות באתרים אז יוצא ממש משתלם
תודה! אני בדיוק במחשבות על זה לאחרונהיערת דבש

יודעת את הטיפים בעקרון אבל עדין לא ככ מיישמת הכל בשוטף

מה שחשוב זה באמת ההתמדה 😊המקורית
אחרת זה לא עובד
בגלל זה אני מתכננת את הקניות לזמן שיהיה לי פניות גם לנקות את העופות ולתבל ולטחון וכו אחרת זה לא באמת חוסך זמן, זה סתם מלא קניות
ואוו לא חולמת לטחון\להפריד בעצמייערת דבש

פיספסתי שכתבת את זה

איזה אלופה זה ממש עבודה!

 

אני קונה תמיד הכל מוכן..

עוף\בשר\הודו טחון טרי או קפוא

חזה עוף בנפרד

חזה עוף פרוס לפעמים

שוקיים וכרעיים בנפרד וכו

זה ממש מקל על העבודה

גם ככה לנקות עופות זה שנוא עלי ומגעיל אותי בד"כ בעלי עושה את זה מתאו שמורידה את העור וזהו

אלופהההההההפיצישלי

לקחתי את כל הטיפים

איזה כיף שזה מועיל גם לאחרות 😊המקורית
וואי , את נשמעת תקתקנית חבל על הזמן!חדשה ישנה
תותחית!אביול
מגיבה כדי לקרוא בהמשך. נשמע טובדפני11
ואווובת מלך 2021
ואוו תודה!! אפשר להקפיא סלרי? אשמח לטיפים איזה עוד ירק אפשר להקפיא והוא ישאר טוב וטעים?
בצל ירוק אפשר?
ירקות שמקפיאים לא מיועדים בד"כ למאכלים חיים.מוריה
בכיף יקירה 😊 עונה בפניםהמקורית
אני מקפיאה סלרי, פטרוזיליה, כוסברה, כל הירוקים בעיקרון. פחות מיועד לסלט חי כמובן אבל בבישולים זה מעולה. וגם את הפטרוזיליה כשהיא מתובלת בשביל הדג של השבת יצא לי להקפיא וזה עבד לי מעולה.
בבצל ירוק לא משתמשת, מחילה, אולי מישהי אחרת תדע לענות.
עוד מקפיאה ירקות חתוכים ומקולפים למרקים טחונים וגם למרק של קוסקוס או לקישים כמו בטטה, קישוא או דלעת. הטעם לא נפגם, יוצא כמו סנפרוסט רק ביתי 😆

ומוסיפה:
גם חצילים מטוגנים כמובן
ועוגות בחושות ועוגיות.
פיצה לפני אפייה מתובלת והכל, או רק את הבצק.
מזדהה ממש, אז עוקבתאוהבת את השבת
מוטיבציה אני מקבלת מסרטוני יוטיוב של בישולPandi99
להכין דברים שלא דורשים התעסקותממעלממש
שניצלים
ספגטי בולונוז
דג בתנור
עוף בתנור
מוקפץ סיני
קציצות טונה/בשר טחון אפויות

את לא אמיתיתאפונה
שניצלים וקציצות לא דורשים התעסקות?!
מוקפץ? (מלא ירקות לחתוך...)

מה בשבילך כן דורש התעסקות?
חחח לגמרילפניו ברננה!
אצלי לא דורש התעסקות זה לזרוק לתנור ולהוציא אחרי חצי שעה.
נגיד המתכון הזה -
מינימליסטי: חזה עוף בתנור בתיבול מעודן - כיכר השבת
יוצא ממש רך וטעים, 3 דקות התעסקות.

(ואפשר גם לשטוף תפוחי אדמה שלמים, לעטוף בשמן זית, מלח גס וקצת תבלינים כיד הדמיון, ל50 דקות בתנור בחום גבוה ויש ארוחה בעשר דקות הכנה- מכניסה במקביל לעוף)
😅😅😅😅😂😂פלונית5
עושים שינויים קטניםבימבה אדומה
משרים קטניות למרק כל מוצש נניח שמים במקרר ואז בראשון כבר יש מוטיבציה להכין את המרק.
שוטפים ירקות עלים ומייבשים מראש ושמים בקופסאות במקרר ואז זה ממש 4 דקות ויש סלט טעים

כנל להכין עדשים / קינואה ככה פשוטים כתוספות לסלט...


להכין בצל מטוגן כמה בצלים בזמן שאת כבר ככה במטבח (נניח לקראת סוף ארוחת הערב של הילדים) ולהקפיא במנות.
^^^המקורית
נכון
גם אני עושה את זה
כשאני חותכת כרוב וחסה לשבת או משרה פטרוזיליה לדג, אני משרה במים וסבון כמות גדולה יותר ושומרת במקרר בזיפלוק או בקופסא, זה באמת חוסך המון התעסקות ונשמר לי עד 4 ימים בערך
מציעה לרפדבימבה אדומה
את הקופסה בנייר סופג מלמעלה ומלמטה אולי ישרוד לך יותר ככה.
אנסה, תודה רבה!המקורית
אהבתי!!!!! ממש יישים בשביליאוהבת את השבת
כי כל הקטע של להקפיא לא זורם לי.. לצערי..
מה שעוזר ליאפונה
פעם הייתי עושה הכנות, בוררת קטניות במרוכז, מקפיאה מוצרי בסיס (ירק עלים, עגבניות מרוסקות) וכו' וכו'
היום אני כמעט ולא עושה את זה.
מה שעוזר לי זה הדברים הבאים:
1. לדעת שהכנסת ארוחה מצריכה זמן, אבל לא הרבה. רבע שעה נניח זה בד"כ המינימום - אבל זה לגמרי מספיק. לדעת שכמו שאת מלבישה את הילדים - את צריכה להקדיש זמן למטבח. לא הרבה, לא כך יום, אבל צריכה.
2. מבשלת בכמויות גדולות ומקפיאה אוכל מוכן.
3. המשך לסעיף הקודם - מבשלת לשבת כמות שתספיק לפחות עד יום שני, לפעמים שלישי.

ועכשיו לטיפים:
א. מנדולינה. חותכת איתה ירקות ישר לתוך הסיר. היא יודעת לחתוך צ'יפסים, גפרורים ופרוסות דקות ועבות. לא מתפרקת למיליון חלקים, שוטפת אותה רק במים. קוצצת בה בצל לטיגון יש לתוך המחבת. החיסרון - מאד חדה!! בהתחלה הייתי נחתכת ממנה הרבה, עכשיו פחות אבל עדיין...
ב. קטניות - פעם הייתי יושבת לברור, מזיזה את הגרגרים אחד אחד וזה היה לוקח המון זמן. היום אני שופכת כמות (נגיד רבע כוס) על צלחת חלקה, מתבוננת מלמעלה אם משהו זז/פירורים בין הגרגרים, ולנגלה הבאה. לוקח אולי דקה-שתיים לכוס.
אני לא משרה קטניות בד"כ, להוציא שעועית וחומוס. אבל אנחנו לא מהרגישים...
4. מרקים. זה בריא, זה מפנק, קל להכין כמות גדולה וטוב שתמיד יהיה במקרר. פעם הייתי מקפיאה מרקים בקופסאות של ליטר, אבל הפסקתי כי גיליתי שלוקח לי 5 דקות להעמיד סיר בינוני ועוד 30-40 דקות לחכות שיתבשל, בזמן הזה הקופסא של הליטר עדיין לא הספיקה להפשיר...


הטעות שלךשירוש16
זה במילה 'מקרר'. תחליפי אותו ב'מקפיא'.
תנסי להכין ארוחות גדולות ולהקפיא את מה שאפשר, מספיק להכין קציצות בשר ורוטב בנפרד ולהקפיא. ואז כשאת חוזרת הבייתה ואין לך חשק לבשל את מכניסה את הרוטב לסיר, אחרי כמה דקות מכניסה את הכדורי בשר, מחכה מעט זמן ויש לך ארוחה ביתית מוכנה.

אוכל שנשאר במקרר יש לו תוקף קצר מאוד עד לא קיים. קשה מאוד לשמור על אוכל טרי יום יום במקרר.
אני אישית נהנת להכין אוכל, זה התחביב שלי, אבל להכין ואכל טרי יום יום זה בלתי אפשרי. במיוחד אם יש ילדים + עבודה עד 4.
למדתי מהר מאוד שיש 2 חלקים להכנת אוכל:
הכנה ובישול.
קודם צריך להכין את האוכל לבישול (לחתוך ירקות, לברור אורז, לגרד גבינה במגרדת, להכין רטבים וכו)
ואחר כך אפשר לבשל אותו, יחסית בקלות.
(זה אגב הסוד במסעדה טובה - יש את החלק של הכנת המוצרים, שזה נעשה בבוקר מ4 עד 12 בצהרים ואחר כך הסרביס מתחיל- משתמשים בכל המוצרים שהוכנו מראש ומרכיבים מהם מנות טעימות בשילובים שונים).

אני אישית מכינה מרכיבים שונים של ארוחות בזמן הפנוי שלי ובכך חוסכת לעצמי זמן בהמשך היום/השבוע כשאני מוטשת.
לדוגמה: מכינה רוטב פיצה + בצק פיצה מוכן. מקפיאה את מה שאפשר. כשאני רוצה להכין פיצה אני מוציאה את הבצק (שחתכתי ורידדתי אותו לצורה של פיצה עוד לפני שהקפאתי) נותנת לו כמה דקות להפשיר ותוך 20 דקות יש פיצה טעימה מוכנה.
עוד דןגמה: התחלתי להכין רוטב פיצה ביתי. זול וטעים פי אלף ממה שאפשר לקנות במכולת. חלק שומרת למשך השבוע והשאר מקפיאה.
הכנתי פסטה ולא בא לי להכין רוטב? מכניסה לפסטה מנה של רוטב מוכן, תוך 2 דקות הכל מפשיר ויש לי פסטה עם רוטב טעים וביתי בקלי קלות.
עוד דוגמה: אני מקלפת שום ושומרת אותו במקרר לכל השבוע (אפשר לקנות שום קלוף אבל המחיר הוא בשמים). כך שכשאני באמצע להכין מנה של עוף ובא לי רק שום אחד קלוף ומוכן לבישול- זה כבר נמצא במקרר.
אפשר באותו רעיון גם לחתוך בצל ולהקפיא.

מצאתי מספר מתכונים של אוכל קל ופשוט להכנה אבל יוצאים מדהים. (תפו"א בתנור יכול לצאת סביר או מדהים, הטיפ הוא לאפות עם הקליפה)
תנסי את האתר '10 דקות', יש שם אוכל מקסים בכלום מאמץ.
עוף טרי אפשר לחלק למנות, לתבל במרינדה ולהקפיא.
אחר כך נשאר רק להעמיד סיר אורז ולהכניס את העוף לתנור, את רוב העבודה המרינדה כבר עשתה לבד.

יש אוכל שצריך לעמוד לצידו במשך שעות כדי להוציא מוצר טעים, יש בו הרבה שלבים וכל שלב מוסיף טעם ורכות לאוכל. תנסי להימנע ממתכונים כאלה, תשמרי אותם לערבי חג/שבתות כשיש לך באמת יום שלם פנוי.

אורז יכול להיות מוצר פשוט, נכון?
אז זהו שתלוי איך מכינים אותו.
אם מדובר במלח ומים - זה נורא פשוט.
אבל אם צריך לטגן בנפרד בצל, שום, ירקות, להשרות קטניות, לערבב את הכל ביחד, לבשל.. הפרוצדורה כבר יותר מורכבת.
מצד שני, אם תמצאי מתכון שמאפשר לך לעשות את הכל בסיר אחד - זה חוסך לך זמן בישול וסירים/מחבתות שצריך אחר כך לנקות.
לקראת הסוף אפשר אפילו להוסיף לשם כמה חתיכות עוף וכבר יש לך ארוחה מלאה - ירקות פחמימה וחלבון.

בהצלחה
רק לגבי השום והבצל-מוריה
שכל אחת תברר איך נוהגים אצלם.

אבל יש עיניין שלא להשאיר אותם לילה כפי שהם. צריך להוסיף תבלין או להשאיר עם קליפה.

נכוןהמקורית
אבל מטוגן או עם שמן הבנתי שמותר. לפי הדעה שלנו כמובן, אבל צריך לברר.
נכון.מוריה
מה שהבנתי ממי שהגבתי לה שזה נטו בצל/שום.
ולכן ציינתי.

אבל שכל אחת תבדוק מה הם נוהגים.
^^ אפשר לערבב עם שמן ו/או תבלין..מנסה לעזור


ממה שאני מכירה מספיק לזלף קצת שמן וזה בסדרמיקי מאוס
צודקת. ולכן צריך להניח במקרר וסגורשירוש16
מה ששכחתי לציין שאת החלק התחתון של השום לא מסירים.
1. כדי למנוע ריקבון של האוכל
2. כי מבחינה הלכתית זה לא נחשב לחשוף לגמרי ומותק להשאיר במקרר.

לבצל אפשר להוסיף מלח אם משאירים במקרר. אם מקפיאים - לידעתי מותר בלי מלח.
זה ככה גם עם לימון?אוהבת את השבת
לא שידוע לי.מוריה
וואו שוק.. עשית לנו כאן שלום ביתאוהבת את השבת
אז אין בעיה עם לימון פתוח.מוריה
תדאגי שתמיד תהיה לך אפשרות לתקתק ארוחה בכמה דקותאיה2
לזמנים שאין לך כח הסבלנות.
כלומר, תקני את העוף/דגים/בשר (חזה עוף!!!) שלך נקיים וחתוכים הכי מושלם שאפשר, שלא תהיה לך עוד שום התעסקות חוץ מהבישול עצמו,
ודברים נוספים שיכולים לעזור:
כלי לאורז המיקרוגל
תפו"א קטנטנים המיקרוגל
תשרי מראש כל מיני סוגי קטניות, תקפיאי...

בצורה כזו גם ביום שאין לך חשק לבשל, את יכולה ברבע שעה להכין ארוחה סבבה, למשל:
חזה עוף במחבת פסים עם תבלינים שאתם אוהבים + תפו"א למיקרו,
חזה עוף אפוי בתנור עם רוטב קנוי (צ'ילי, טריאקי וכו') + אורז מוכן במיקרו
כרגיל התשובה היא תכנון מראש כי לעולם חסדו
אפילו ברמת המה מכינים בכל יום.
אני בד"כ מבשלת פעמיים בשבוע, שלישי ושישי (לפעמים חמישי, תלוי בעבודה).

לא אוהבת להקפיא אוכל, אז פשוט מכינה קצת יותר וגם מגוון ככה שאפשר להרכיב כל יום מנה שונה ולא לחזור על עצמי.
נניח חזה עוך זה משהו שאפשר להכין ממש מהר, מרינדה מהירה ולצלות על מחבת פסים. ביחד עם זה קינואה עם עדשים או מג'דרה זה ממש מהיר.
תמיד מעדיפה להכין בתנור מאשר לטגן - עוף בתנור עם ירקות, אורז בתנור עם ירקות, קציצות וכו'.
קציצות ברוטב גם ממש מהיר, דג בתנור עם תבלינים וירקות/קטניות.
להכין את כל המוצרים מראש, לקנות מראש, לתכנן מה תכיני ומתי ופשוט ליהנות.
לשים מוזיקה ולבשל בכיף

השלמות של סלטים, ירקות, מרק מהיר ולפעמים כשיש יותר זמן או אירוע מיוחד (ראש חודש/יום הולדת וכו') אז משקיעים יותר.

בהצלחה!
מה שאני מקפיאה זה ירק (פטרוזיליה, כוסברה ושמיר, עם בצל מטוגןכי לעולם חסדו
ותבלינים). ככה יש לי מוכן ונקי לקציצות או תבשילים שונים.
מקפיאה גם קטניות אחרי השריה במים.
איך את מקפיאה את הירק??מנסה לעזור


קוצצת אחרי ניקיון ושטיפה את הפטרוזיליה, כוסברה ושמירכי לעולם חסדו
ואז מטגנת בצל, מוסיפה את הירק.
מוסיפה קצת פלפל, מלח וכורכום. מטגנת עוד קצת ומכנסיה לקופסה.
אחרי שקצת מתקרר, מקפיאה בוואקום.
איך יוצא לך טעים בתנור?אוהבת את השבת
לי זה מתייבש, עושה בפיירקס עם נייר כסף מעל
צריכים לדעת להוציא בזמן!מנסה לעזור

אני מכינה גם שניצל בתנור ואם תטעמי לא תדעי שזה נאפה בתנור!

מצפה שניצל בביצה ופירורי לחם

מניחה דף טפיה בתבנית ומורחת עליו שמן בכמות נחמדה ומניחה מעל זה את השניצלים.

 

אופה ב-10 דקות צד אחד 

ועוד 5-7 דקות צד שני.

לא מכוסה

 

הענין הוא להיות עם אצבע על הדופק ולהוציא בזמן.. שלא יתייבש..

הטיפ הכי טוב ששמעתי לשניצלים- להשרות בביצה עם חרדלמיקי מאוס
אפשר גם רק בביצה או לשים קצת חומץ ותבלינים אם לא אוהבים, אבל אני בכלל לא מרגישה את החרדל וזה מרכך את החזה מאוד. משרה אפילו יום שלם(במקרר) כשיוצא לי נח

וכמובן לאפות בלי כיסוי
ושפריץ שמן
התכוונתי גם לעוף.. להכלאוהבת את השבת
שניצלים עשיתי בטעות אני ובעלי עפנו הילדים לא נגעו
אם העוף מכוסה בעורמנסה לעזור

הוא לא אמור להתיבש...

עוף אני כן מכסה ואז פותחת את הכיסוי להשחמה נאה...

לפני שאוכלים, מסירה את העור.

יוצא רך וטוב.

עוף אופים מכוסה.רק טוב=)
בהתחלה כשהו שוכב על הגב, ככה הוא שורה ברוטב שלו (משהו כמו שעה וחצי פלוס) ברבע שעה האחרונה פותחים הופכים בחזרה.
כדאי שיהיה בתבלינים גם משהו רטוב- רוטב צ'ילי/ סויה/ טריאקי/ שמן
לא להשאיר הרבה זמן ולא על חום גבוה מדי.כי לעולם חסדו
נניח על 180 עם נייר כסף ואז להגביה ל210 ולהסיר נייר כסף לכמה דקות.
אני אובדת עיצות עם השינהשירה_11

זה מוציא אותי מדעתי כבר.

ירדתי משינה עצמאית, של הילדה בת 3 כי לא בא לי טוב כל הבכי הזה, אני סוחבת איתה עד 9 בערך  ונותנת לה לישון בסלון.

או בנחת או גם בעצבים כי היא התרגלה לטוב הזה של הסלון.

 

אני לא מסוגלת לשבת לידה בחושך בחדר עד שהיא תירדם זה גדול עליי.

ובנוסף היא ממש מעירה את התינוק בן שנה שיישן איתה בחדר, השינה שלו לא חזקה והוא מתעורר בקלות.

 

בעלי מתעקש שצריך להחזיר אותנו לחדר שלנו בחזרה.

 

לא באלי בכלל, הוא כבר במיטת תינוק והחדר שלנו קטן, וגם מה תחשוב הגדולה? היא תקנא ותרצה לבוא גם.

 

מצדד שני דיי זה בלתי אפשרי כל ערב הסיוט הזה!! זה מביא אותי לרמה אחרת של חוסר סבלנות כבר ואני שונאת אתעצמי ככה.

 

 

 

מה אני מפספסת?

 

לדעתי הציפייה שלך לא ריאליתאמאשוני

ולכן את מתוסכלת.

גידול ילדים זה מאתגר, לא הכל מתנהל לפי התוכניות.

היא ישנה במעון צהריים זה משבש אותה ואת כל סדר היום,

ככל שתילחמי בזה זה רק עלול ליצור בעיות התנהגות בהמשך.

מבינה מאוד את התסכול, אבל הגישה של לפתור את זה בכל מחיר, לדעתי שגויה.

היו לי מצבים של ילדים שהיו מטפסים על מתקנים ב11 בלילה בגלל שנצ.

זה סיוט שהוא לתקופה והוא חולף אחרי שהיא תתרגל לסדר יום ללא שנצ.


אם עובד לך הסידור של לישון בסלון ב21:00 ואפילו 22:00, לגמרי הייתי זורמת עם זה, לא נשאר לך עוד הרבה.

את תראי שאחרי זה יהיה לך פי אלף יותר קל להרגיל אותה לישון בחדר.

תתכנני את סדר היום שלך סביב האילוץ הזה.

זה עדיין יהיה מאתגר אבל לפחות תגלי שאת מקבלת את עצמך בחזרה.

שירי ילדים שאני אוהבת, מוזמנות להוסיףפומלה
ההר הירוק תמידפומלה
אני נשאר אניפומלה
אמא הכי נהדרתפומלה
אני רוקד עם אמאפומלה
שיר על ברושפומלה
אני אוהב שוקולדפומלה
שי מן הפרדספומלה
מתנה לראש השנהפומלה
קום והתהלך בארץפומלה
שיבולת בשדהפומלה
מלאו אסמינו ברפומלה
עבר עריכה על ידי פומלה בתאריך ז' בתמוז תשפ"ו 23:21

טוב, זה בלי הקליפ.

איך יודעים שבא אביבפומלה
פתחו את השערפומלה
משפחה מיוחדת במינהפומלה
תוסיפו🪗פומלהאחרונה
אישה לא עובדתאנונימית בהו"ל

אני כבר כמה שנים בבית מגדלת את הילדים בהסכמה

מלאה שלנו

יש לנו ילדה נכה וכל התיק הרפואי שלה עליי

חוץ מגידול הילדים אני הולכת איתה לבדיקות, לפגישות בגן,ריצות כאלה ואחרות

לא משעמם לי לרגע!!!! ויוצא שמדי פעם אני קופצת פה ושם לקפה אבל ממש לעיתים רחוקות

כמעט לא עושה לעצמי משהו אישי

בעלי לא מפרגן לי בכלום

חייב לעקוץ כל הזמן שאני לא עובדת

לא משנה שהכל הכל עליי והוא מצפה ממני להיות סופר וומן וגם לחטוף ביקורת

על זה שאני לא עובדת ויש לי זמן..

מרגישה כל הזמן בביקורת ועם עין בוחנת עליי

וכשאנחנו בזמן טוב הוא אומר שאני צודקת ובאמת יש עליי מעמסה ואני לא נחה לרגע

אבל אם אני מציעה שמצא לנופש אז ישר הוא עוקץ "את חיה בחופשות, בנופשים, אין לך אחריות של עבודה"

אבל זה כבר הופך להיות כל יום!!!!!

מאתמול פגע בי ברמות קשות

סגרתי את הדלת בחדר שינה והוא עבד בחדר השני ואמר לי  מהחדר השני "אל תיכנסי לחדר עכשיו להניק, יש עוד ילדים שזקוקים לטיפולך"

נפגעתי קשות

מרגישה מושפלת

מרגישה מבוזה

כבר כמה פעמים אמרתי לו שאני יוצאת לעבוד ושלוםםםם והוא יודע שזה לא משתלם לו

כי זה מעונות וצהרונים והוא עצמאי אז יוצא מתי שבא לו וכמובן שאני גם מארגנת את הילדים בבוקר בלי שום טיפת עזרה שלו. הוא יכול לקום ב8 ,לצאת לתפילה בכיף

 

אני כל הזמן מרגישה שחייבת דין וחשבון אם זה על כסף שמוציאה

מגיע לו מייל על כל הוצאה שלי, צריכה להתייעץ לרוב על כל הוצאה

אין מצב לצאת למשהו בלי לקחת אף אחד ופשוט לצאת חבש!!!!

הוא חופשי הולך לבד למקומות כמובן


 

מציינת שהוא עוזר עם הילדים לפעמים כי  עצמאי ויכול לתמרן בעבודה

איך הייתן מגיבות?? מרגישה שהגיעו מים עד נפש 😥

דבר ראשון חיבוק. נשמע שעבר כל גבול כבר.אונמר
אנסה בהמשך להגיב ארוך יותר
ממש עבר כל גבול 😓אנונימית בהו"ל
עצוב לי מאוד
אם יש משהו שלימדה אותי דודה שליניק חדש2

שלצערי התגרשה- זה אל תהיי תלויה באף גבר.

החיים שלך בידיים שלך.

קומי וצאי לעבוד. אפילו חצי משרה.

גם בשביל הנפש שלך.

גם כשעבדתי קצתאנונימית בהו"ל
הוא מצא תמיד לומר שאני לא עובדת כמוהו
והוא לא היה בהיריון ולא עבר לידות.ניק חדש2

תסבירי לו שזו לא תחרות.

הקללה על הפרנסה היא שלו.

אני הייתי מתפוצצת.


ליבי איתך🩷


זה נשמע קשה ממשפה לקצת

יעזור לדבר איתו ולהסביר לו?

אם לא, אז כנראה ששווה לעשות את זה בתיווך של מטפל או מישהו שיוכל לעזור.


אני לא חושבת שהפתרון הוא לצאת לעבוד כי זה לא יפתור את הבעיה אלא רק ישים פלסטר.

אז תצאי לעבוד ולא תהיי תלויה בו בכסף אבל אז כנראה תהיה סיבה אחרת לחיכוכים ולחוסר הערכה כי נשמע שזאת הבעיה ולא הכסף.

מסכימהאנונימית בהו"ל

הוא לא מעוניין בטיפול

לכן אני מעוניינת בעצות

אז כמו שתמיד ממליצים- לכי לבדפה לקצת
גם יחזק אותך וגם יכול להשפיע על הדינמיקה בינכם ואולי לשנות את התגובות שלו
הוא לא כזה רלוונטיאונמר

הוא לא מעוניין בטיפול,

ואת לא מעוניינת לשמוע כאלה דיבורים.

אז תשבו להחליט מה יותר חזק.

קשה ממש.

קחי בחשבון שמה שלאישה אחת נראה קל להציב עובדה ולבוא ולהגיד לו 'אין עוד ילדים או סדר בבית עד שמטפלים' יכול לא להיות רלוונטי בכלל בדינמיקה זוגית אחרת, היה חשוב לי לומר לך את זה.

אבל לגמרי לחשוב איך כן אפשרי אצלכם,

ובעיקר לעבוד עם עצמך על ערך עצמי. כי לא אמור להיות מצב שהוא ככה באפס הערכה אלייך ואת בשקט.

מילה על הנקה ולך תנסה להניק.

חיבוק ענק ממש.

לא קל בכלל בכלל בכלל.

 

מתפללת בשבילך שתגדלו מיזה ותגיעו לאיזון וליחס בהיר וטוב ❤️

נשמע שהוא לא שלם עם הענייןרוני 1234
אם את פתוחה לשינוי בתכנית, שבי איתו ותעשו ביחד חישובים מה יותר משתלם גם מבחינה כלכלית וגם מבחינות אחרות…
ברור שהבעיה היא לא כמה את עובדתחושבת בקופסא

יש זמנים שאתם בטוב? מה בדיוק הוא מצפה ממך?

יש תחומים אחרים שהוא מכבד אותך בהם?

אפשר לשאול שאלה קצת חופרת?פרח חדש

את לא חייבת לענות


 

למה את מסכימה להיות בהריון ולהביא עוד ילדים בשבילו  כשהוא ככה מתנהג ומתייחס כלפיך?


 

את לא חייבת לענות

אבל אני מרגישה שבמקום מסויים במקרים כאלו אנחנו הנשים מאפשרות קרקע פוריה לדברים האלו.

למה לא לעצור את זה ולהגיד

הי! סטופ! רוצה עוד ילדים? בא נלך לטיפול יחד נשפר את היחסים והכבוד והערכה בינינו

תדאג לרווחה הנפשית שלי ואז נתקדם.

 

וזה לא רק לגבי יילודה

כנל לגבי תפקוד בבית, ארוחות וכד. 

תפסיקי לתת לו כל הזמן בלי הערכה.


 

לכן כמו שכתבו לך

את חייבת ללכת לטיפול לעצמך לבד. רק את יכולה לעזור לעצמך.


 

חיבוק

מגיע לך כתר והערכה על כל מה שאת עושה🏅👑

מצטרפתהבוקר יעלה

ממש כאב לי לקרוא אותך

את אמא אלופה ולא מגיע לך החוסר הערכה הזה

בהתחלה רציתי לומר שתצאי לעבוד וירגיש מה זה. אבל בכנות כשחשבתי לעומק זה אינסטינקט שלא בטוח שיעזור.

אני כן חושבת שאשה לא צריכה להיות תלויה בגבר וצריכה לדאוג לעצמה, לעבודה, לרישיון וכו.

מה כן הייתי עושה? מציבה טיפול כאולטימטום להמשך הנישואין. 

מצטרפת. וזה לא רק ילדיםהמקורית

איך אפשר לקיים חיי זוגיות תקינים כשיחס כזה חוזר על עצמו פעם אחר פעם?

זה הזמן לשים סטופ. ולא, לצאת לעבוד לא בהכרח יעזור, זה רק פלסטר לדעתי

מה שיושב מתחת לפני השטח פה זה חוסר הערכה של בעלך כלפייך כפי שאני קוראת אותך. וזה יוצא בארסיות כלפייך. ולזה צריך טיפול שורש.

הוא מתוסכל? יושב לו משו על הלב? שיבוא לדבר. לא להתנהג ככה.

לדעתי, לכי את לטיפול אישי שיחזק אותך בהצבת גבולות והבנת והכרת הערך שלך. מגיע לך יחס אחר יקרה.

גם מייל על כל הוצאה זה לא לגיטימי.


אל תאפשרי את הדינמיקה הזו. ורק עם ליווי.

חיבוק❤️

אם את עם הילדים כל היוםשוקולד פרה.

זה הרבה יותר קשה מלעבוד במשרד... זה בעיניי.

אבל גם לי הייתה שנה שבקושי עבדתי בה, והילדים אפילו היו הצהרון, ועדיין הרגשתי לפעמים על הקצה.

הוא מביע הערכה על דברים אחרים?

זה לא נורמלי שאת צריכה להתייעץ איתו על כל ההוצאהאמאשוני

את אדם מבוגר.

החלטתם שהוא מפרנס יחיד.

עד כאן הגיוני.

זה שהוא המפרנס לא אומר שצריכה להיות לו שליטה על ההוצאות.

במצב נורמחי מגדירים מסגרת ובה את יכולה להתנהל כרצונך בלי לדווח לאף אחד.

חשוב לדעת מה נורמלי ומה לא, כי זה מבלבל.

השליטה שלו על ההוצאות שלך,

יחד עם השליטה שלו על אם את יכולה להניק בחדר או לא, היא נורה אדומה.

יש מצב שאת סובלת מאלימות כלכלית.

עדיף לשלם עם צהרונים ולקבל את החופש שלך חזרה. נשמע שזו לא רק בעיה של תקשורת

מסכימה שזו נורה אדומהזוית חדשה
מסכימה. יש פה כמה וכמה נורות אדומותיערת דבש

ומסכימה גם עם @פרח חדש לשים סטופ קודם כל

כך אי אפשר להמשיך

ועדיף בליווי טיפול אישי עבורך כדי להתחזק בתהליך הזה

גם אותי זה הקפיץ. הדגלים האדומים מתנפנפים במרץמרגולאחרונה

לפותחת - את נשמעת אמא ואישה מהממת.

והתיאורים שלך מעלים חשד לאלימות כלכלית (ואולי גם רגשית).

שזה משהו שממש לא צריך לחיות איתו, לא את ולא אף אישה (או גבר) אחרת.


ממליצה לקרוא על זה קצת, ולהתייעץ עם אשת מקצוע. מספיקה שיחה אחת שבה את מתארת בחופשיות, ושהיא תחווה את דעתה.


בהצלחה!

מצב בוoo

רק אחד מבני הזוג עובד

מצריך מהצד שעובד

לא להשתמש בשתלטנות בכסף

כי קל להיסחף לשם

במיוחד לגברים


לכן בעיניי ההמלצה הכי טובה

היא לצאת לעבוד

להרוויח כסף משלך

להכניס אותו כשותף לטיפול בילדים

זה כשלעצמו ייצור באלנס ראשוני


כמובן שיכול להיות שיש פה דברים מעבר

אבל המצב הבסיסי לא מאד בריא

גם אם יש זוגות שזה עובד להם יותר טוב 

אוי כואב לשמועמחכה להריון

קודם כל בתור אחת שגם עקרת בית

מגיע לך מדליה והערכה!!

זה לא משנה מה את עושה בחיים ואיזה מסלול בחרת לעצמך את צריכה שיעריכו אותך!!

להיות עם הילדים זו עבודה בפני עצמה ואפילו יותר!!

היחס שלו כלפייך הוא טוב בכללי? או שרק בזה את מרגישה שהוא מוריד אותך? 

ממש כואבנעמי28

אני לא חושבת שבמקרים כאלה יש מה לדבר ולבקש הערכה, כי הוא לא מבין את גודל הדבר.
 

בכנות, הייתי נוסעת לכמה ימים או אפילו יוצאת אחרי צהריים בכמה הזדמנויות , כדי לתת לו להתמודד ולהבין בעצמו כמה עבודה זה דורש.


 

ושהכנסות שלו הן לא נטו שלו, הן חצי חצי, כי אם  לא היית, הוא היה צריך לעשות את זה או לשלם למישהו שיעשה את זה.

 

ואם הסידור הזה שאת בבית והוא עובד לא מוסכם על שניכם, תקחו הכל בחשבון כולל ילודה.

למה הוא עושה את זה? מה חסר לו שהוא חושב שהוא משיגרקלתשוהנ

כשהוא משפיל אותך?

לא רואה סיבה לחזור על התנהגות משפילה למי שאתה אוהב, במיוחד שאת אומרת שבראש הוא יודע שאת צודקת

אולי משיג ככה כבוד שאין לו בעיני עצמו, או בעינייך.

אולי יודע בפנים שהוא לא מסוגל לעשות את מה שאת עושה, ושאת המהות של החיים שלכם את נושאת, והדרך (המעוותת) שלו להרגיע את זה היא להקטין אותך

אול העול הכלכלי כבד מנשוא

אולי הוא מרגיש לא מוצלח בעבודה שלו ומוציא את זה על ההוצאות שלך

 

אין לי מושג

ברור ששום סיבה לא לגיטימית להתנהגות הזאת

אבל אולי אם תחשבי על זה לעומק תוכלי להיות יותר חכמה כשאת עומדת על שלך, להגיד לו - כל זה לא אשמתי,

מגיע לי כבוד והערכה על החיים שלנו שאני מתפעלת, לך מגיע כבוד והערכה על המאמץ הכלכלי שלך, וזה לא דורך אחד על השני.

ואם יש לך הצעה טובה יותר ומכבדת את שנינו (למשל, עבודה במשרה חלקית שלך לא יכולה להיות מטרה לעוד לעג מצידו) - מוזמן להגיד, או לשנות מיד את היחס והדיבור.

 

ומצטרפת למי שאמרה שלפעמים מה שלא מובן במילים יהיה מובן במעשים. אל תיקחי על עצמך מה שאת לא יכולה. תתני לו להתמודד עם מה שאת מתמודדת איתו.

אולי לשקול מחדש את החלוקה החד משמעית הזאת. אולי מראש לא נכון שאת תהיי באחריות מלאה על ביתכם הנכה וגם על כל השאר.

זה שהוא עוזר זה מעולה, אבל להיות האחראי זה משקל אחר לגמרי של עומס לעומת לקפוץ לעזור, אפילו אם זה קורה הרבה.

עונה בפניםפומלה

קודם כל חיבוק, זה נשמע כואב ברמה יום יומית..

כל הכבוד לך על כל ההשקעה שלך בילדים,

זה לא מובן מאליו בכלל!!!

בקשר לבעלך,

בעיניי לא תקין בכלל העקיצות,

לא תקין שהוא לא מעוניין לפרגן לך בחופשה,

בעלך אמור לראות אותך הכי בעולם.

זאת נורה אדומה בעיניי.

את כותבת שכשאתם בזמן טוב אז הוא כן מודה שהעומס עלייך-

הקשר הזוגי הוא לא הצבת תנאים,

כשטוב הוא מודה שקשה לך

כשלא טוב - תתמודדי, ממש לא!

לדעתי ממש חייב שתדברו על הדברים לבד/עם איש מקצוע,

אני גם חושבת שאת במקביל צריכה קצת לצאת להתאוורר, לעשות דברים שאת אוהבת ושיחברו אותך לעצמך, הליכה עם חברה, חוג, קריאת ספר, יש לך עולם שלך!!!

זה שהבעל במקרה שלך מביא את הכסף לא מצדיק טיפת זילזול בעיניי. הפוך. 

אתן אוכלות ביום יום חטיפים? או בכלל לא?פומלה
שוקולד כן... חטיפים לא ככ יוצא לילומדת כעת
לפעמים להשתתף עם הבן שלי בבמבה או צ'יטוס אבל ברמה הזו
בגדול לאמיוחדותאינסופית

יש תקופות שיותר יש שפחות

אבל משתדלת כמה שפחות להכניס הביתה 

בכלל לאדיאן ד.
חטיפים לאבוקר אור

גם לא אוהבת את הרוב

אבל בדכ אוכלת משהו כמו עוגיה או שוקולד כשחוזרת הביתה

ולפחות פעם בשבוע פופקורן שמכינה בבית

פעם ב....רק בשבתעם ישראל חי🇮🇱
לא מתחברת לממתקים וחטיפים 
איזה כיף לךךךךךךךך!!!!!!ממתקית

מה את כן אוכלת?
מעניין...
ממה את נהנית? (באוכל)

 

אם הכוונה לחטיפים מלוחים אזריבוזום
לא ממש, אבל אם הכוונה גם לממתקים אז לצערי כן...
כל יום 🤭אן אליוט
כשמי כן אני... לצערי.ממתקית
לא מתבזבזת על חטיפים 😉שומשומ

אם אני רוצה מתוק מחפשת דברים שווים יותר

מדויקשירה_11
נופלת על שוקולד או עוגיות 
חטיפים פחות יוצא לי,שגרה ברוכה

ממתקים גם לא מיודע מה  

המתוק שלי זה העוגיה ליד הקפה וכאלה. עוגה בבוקר  

וכו'

עוגות ביתיות .

פחות יוצא לי לשבת על תפוציםס.

כמובן תמיד יש יוצא מן הכלל אבל לרוב

כן. אוף. לפעמים לאורחת ערבמאוהבת בילדי

אני יכולה לאכול חטיף עם גבינה

לצערי כןזוית חדשה
לרוב לאהשם שלי

לפעמים אם יש בבית משהו שאני אוהבת ומתחשק לי.

או שפתאום בא לי לקנות משהו.


בדרך כלל את החטיפים שהילדים אוכלים אני לא אוהבת.

שוקולד והרבהרקאני

אבל חטיפים מלוחים פחות

אולי בשבת

לא כי לא קונה. רק כשצריך קוניםמנגואית

כמובן שאחרי פורים יש ואוכלים...


מתוק לצערי יש בבית . משתדלת לאכול בלי הילדים

הם מקבלים שלוקים לא כל יום, מסטיקים לפעמים ,עוגה/עוגיה גם לפעמים...


אני לא אוהבת בכללמישהי חדשה:)
וגם לא שוקולד, אוכלת קצת דגני בוקר מתוקים או פירות כשרוצה משהו מתוק. בשבת אוכלת קצת עוגה גם.

(סופסוף משהו פה שרלוונטי שאענה עליו🤭)

לפעמים כןטארקו

לא ברמה יומיומית

אבל כן יש פה תמיד חטיפים למקרה שצריך משהו זמין מיידי לאכול משו בקטנה שיחזיק עוד כמה זמן...


בנוסף לעוגיות ושוקולד שיש תמיד אבל אוכלים במידה. אבל כן כל יום 2-3 עוגיות/פרוסת עוגה/כמה קוביות שוקולד עם הקפה. זה לא בריא לגוף אבל זה חשוב לי לנפש העצירה הזו.

גלידות!יעל...
לא מחזיקה בבית כדי לא להתפתות לזההשקט הזה
אבל בכללי מתוק יותר עושה לי את זה😅
אוכלת שוקולד והרבה, חטיפים מלוחים כמעט ולא יוצא ליסטודנטית אלופהאחרונה
בהמשך לדיון על משרות מקווהשזה בסדר לפתוח שרשור חדשנק-ניק

אני מתלבטת אם לשלוח את הבת שלי ללמוד הנדסת חשמל. אבל הייתי רוצה שיהיה לה אפשרות לעבוד גם במשרה חלקית בתקופות עמוסות יותר. תמיד חשבתי שכדאי ללמוד מקצוע שיש בה אפשרות לפחות למשרה חלקית

מה אתן אומרות?

לא שולחים את הבת ללמוד הנדסת חשמל וגם לא מקצוע אחר124816

בת שמספיק גדולה ללמוד הנדסת חשמל,

את לא אמורה לשלוח אותה,

היא אמורה לבחור ולהחליט,

את יכולה להמליץ ולייעץ (אם היא מוכנה לשמוע).


יודעת שזה לא מה ששאלת, אבל הרגשתי צורך להגיד.

מסכימה עם זה. זה מעניין אותה בכלל?המקורית
מעניין אותה מאוד. גם אם הניסוח לא מושלםנק-ניק
אחרי הרבה גלגולים ונסיונותכורסא ירוקה

למצוא את עצמי בעולם התעסוקה, גם ברמה האישית וגם כאמא, אני חייבת לומר שאני ממש מאמינה בהסללה של כל הילדים אבל במיוחד בנות למקצועות גמישים ועצמאיים.

מקצועות ההנדסה דורשים המון השקעה כשכירה, קשה למצוא משרה חלקית, אין צפי להקלה בעומס במקביל לעליה בשכר.  

מקצועות שבהם אפשר להיות עצמאי בהתאם לרמת העומס שרוצים ולהרוויח סכום לא רע -

רפואה, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, ראיית חשבון, כלכלה, עריכת דין.. 

להיות עצמאי זה אופי שלא לכולם ישכולנה
בעלי ואני שנינו במקצועות שיש בהם אפשרויות לעצמאות די בקלות, אבל עם ההפרעות קשב שאנחנו זה ברור לנו שזה לא בשבילנו
קודם כל זה דבר שאפשר לעבוד עליוכורסא ירוקה
אבל חלק מהמקצועות כאן מאפשרים שכר מצוין גם כשכירים
רק אומרת שבעלי עם הפרעת קשב והוא עצמאיהמקורית

אצלו זה דווקא הפוך - לא מסוגל להיות שכיר

זה עזר לו מאוד האמת למצות את פוטנציאל ההשתכרות והוא מוציא החוצה את היתרונות שלו בעבודה בצורה יוצאת דופן בעיניי. ב"ה

כנ"ל בעליסטודנטית אלופה
העצמאות נותנת לו המון ולדעתי הג'ינגול בחוץ- בעבודה גורמת לו לחזור יותר מרוכז ורגוע הביתה.
לא יודעת, כשבדקתי בעבר הבירוקרטיה שיתקה אותיכולנה
אי אפשר פשוט להתחיל, צריך כל כך הרבה דברים מסביב שזה נראה רחוק ולא מושג..

לבעלי זה אפילו לא אופציה, הוא צריך שמישהו ימסגר אותו אחרת הוא הולך לאיבוד.


יש אנשים שנותנים שירותים בזהכורסא ירוקהאחרונה
ועוזרים למפות את היציאה לעצמאות ולטפל בבירוקרטיה. אם הענין הוא טכני יש לו פתרונות טכניים, אם זה פחד מעצמאות יש פתרונות אחרים
היופי במקצועות ההנדסהאמאשוני

שאפשר לעשות "הסבה" לתחומים אחרים שבהם השכר מזנק ונדרשת רמת מומחיות מסויימת

כמו:

ניהול מוצר

ניהול לקוח

עיצוב

ניהול מכירות

אפילו ניהול HR בהייטק אחרי השלמת לימודים מסויימים.

ושם קוצרים את הפירות.

אני חושבת שכן חשוב לעבוד במעבדה/ פס ייצור/ הבסיס של שרשרת המזון במקצוע

לרכוש ניסיון אמיתי בעולם התעסוקה,

לפעמים גם צריך תואר שני במנהל עסקים וכד' ששם נותנים כלים משלימים,

אפילו לא הייתי מגדירה את זה הסבה, כמו שזה בעצם תחומי תעסוקה שונים במהותם תחת אותה מטריית לימודים.


עבדתי עם לא מעט אמהות בעולמות השיווק והמכירה, מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד'

שבאות מעולמות ההנדסה, מוכשרות, מרוויחות יפה מאוד, צעירות, אמהות לקטנטנים.

כן נדרשת זמינות ואחריות, ולפעמים יש מגבלת שעות הפוכות מול לקוחות במזרח ובארה"ב, אבל לקוחות באירופה זה אחלה.

בהחלט אפשר לעבוד בצורה שפויה מאוד בשכר מכבד.

יכול להיות שההתקדמות תהיה יותר איטית בשנים מסויימות וזה בסדר גמור להוריד הילוך בהתאם לרצון באותם שנים זה לא תוקע את הקריירה.


אגב אצלנו הנדסת חומרה קלאסית בהחלט יכולה להתאים למי שמחפשת עבודה רגועה.

כן זה הייטק ויש נהלים ותרבות ארגונית של הייטק, והמשרות מוגדרות כמשרה מלאה, אבל יש תפקידים שמצליחים לשלב בין כל העולמות.

אבל היא לא בכיוון של המקצועות שמתגלגלים אליהם מהנדנק-ניק

היא מעוניינת בפיתוח עצמו.

אני חוששת שזה חיים כמעט בלתי אפשריים חוץ מהשכר הנחמד

זו כבר תהיה בחירה שלה כשהיא תגיע לגשראמאשוני

זה לא שלא תהיה לה שום אפשרות אחרת.

אגב יש לא מעט אמהות שבוחרות בעבודה אינטנסיבית במקביל לגידול ילדים.

זו בחירה לגיטימית, תלוי איזה סגנון חיים היא רוצה שיהיה לה.

כסטודנטית להנדסת חשמל כשהיא תצא לדייטים, זה לא שאפשר שלא לדבר על זה.

כאמא, אני חושבת שכדאי דרך שאלות ולא דרך אמירות לוודא שהיא חושבת על העתיד ומודעת לאפשרויות ולהשלכות השונות,

אם היא מדברת על העתיד בראיה מפוקחת, אז מעולה, ושיהיה לה הכי בהצלחה!

אני מגיעה מהתחום הזהכורסא ירוקה

אמנם לא מתחום החומרה אז אולי זה שונה אצלכם, אבל בתחום שלי עבדתי בכמה מקומות עם אופי שונה אחד מהשני, ועדיין יש כמה דברים בסיסיים שמשותפים לכולם.

המעבר ממהנדס למשרות האחרות שתיארת הוא לא קל כל כך ובטח לא בשוק של היום, גם לאנשים עם הרבה נסיון. היציבות היא לא גדולה, לא בקורפורייטס ולא בסטרטאפים. בממשלתי כן, אבל השכר שם נמוך יותר והדרישות מקובעות יותר (קשה לקבל עבודה מהבית למשל, השעות נספרות עם שעון וכו)


אמהות סביבי (גם במקומות העבודה וגם בקבוצות שאני חברה בהן) בעולמות האלה נדרשו להרבה מאד ויתורים בבית, ברמה של כאלה שהיו להן בייביסיטר לפיזור הילדים בבוקר ואחת לאיסוף בצהריים. חלקן לא נצרכו לבייביסטר כי היה מישהו מהמשפחה שיעשה את זה אבל הנקודה היא שהן בקושי ראו את הילדים. לחלקן זה התאים בלי בעיות, חלק אחר סבל מאד מהסידור הזה.


אחת הנקודות העיקריות מבחינתי זה הצפי לשנים שאחרי ההתמקצעות. כל המהנדסים שאני רואה סביבי עובדים המון שעות, גם מי שיש לו ותק משמעותי. נכון שאצל חלק זה מבחירה אבל בהרבה מקומות עבודה אין אופציה אחרת, גם אם יש עבודה מהבית או שבדרגים בכירים יותר הזמן גמיש, עדיין צריך להיות זמין מאד ולהקדיש המון המון שעות.


מקצועות אחרים שאני רואה מסביב, מאלה שפירטתי למעלה, אלה מקצועות מאד מתישים בשנים הראשונות שגם השכר ההתחלתי שלהם לא מנצנץ כמו בהייטק, אבל אחרי כמה שנות התמחות והתמקצעות, אפשר לעבוד בהיקף ובשעות שמתאימות לך, בלי זמינות מחוץ לשעות (גם קביעת תורים יכולה להיעשות בשעות שמתאימות לך) ובשכר גבוה מאד.

בסופו של דבר, מהנדס בן 40 צריך לעבוד משרה מלאה ולהיות זמין אם הוא בדרג בכיר. היציבות שלו במקום העבודה מוטלת בספק והקושי למצוא עבודה בגיל כזה מתחיל לעלות.

רופא (כשם קוד לכל אחד מהמקצועות שפירטתי) בן 40 יכול להרוויח מעולה ממשרה חלקית מאד שאותה הוא עושה מכל מקום שהוא בוחר, הוא בוחר מתי להיות זמין, והיציבות וההערכה לנסיון שלו רק עולים עם הגיל עד גיל די מבוגר.


בעיניי עבור כל אחד ברור שהבחירה העדיפה היא באופציה השניה, אבל בטח בשביל הורים שהרבה פעמים רוצים או צריכים גם גמישות וגם הכנסה טובה ויציבה

האמת שבשלב הזהאיזמרגד1

אני מתלבטת כמה כדאי להתחיל ללמוד כל מקצוע שהוא לא 100% מול אנשים. הבינה המלאכותית מתפתחת במהירות מטורפת ולא בטוח בכלל שעוד 4 שנים כשהיא תסיים את התואר עולם התעסוקה יראה אותו דבר, עוד 10 שנים הוא בטוח ישתנה...

זה לא ממש תשובה על מה ששאלת, סתם תהיה כללית על  כמה כדאי בכללי להשקיע בתואר היום...

משרה חלקית היא לא ערובה לאיזון חיים- עבודהאמאשוני

למשרה חלקית יש חסרונות רבים.

עדיף לשים דגש על גמישות בשעות העבודה, עבודה מהבית וגמישות בנפח התפקיד.

משרה יכולה להיות מוגדרת 7 שעות עם נפח עבודה של יותר ממשרה מלאה,

ומשרה יכולה להיות מוגדרת 9 שעות עם נפח עבודה של 7 שעות שפויות.

משרה יכולה להיות 7 שעות+ נסיעות

ומשרה יכולה להיות מלאה ללא נסיעות כלל.

הדרך לקבל את המשרות השפויות והמתגמלות ממה שראיתי, זה להשקיע כמה שנים במשרות סטנדרטיות, להשקיע בפיתוח קריירה, להיות צעד לפני כולם.

הכוונה לחקור, להסתקרן, ללמוד עוד, להבין מהמומחים מה הם יודעים וממש לשאוב מהם ידע והתמקצעות. ליצור קשרים מקצועיים.

לראות איך קולגות ממחלקות אחרות מתסכלים,

לצבור שם טוב.

לשקף החוצה את העשיה ואת התועלת שמופקת מהעשיה (עוד נקודה שנשים ככלל חלשות בה מאוד)


בהתחלה כולם מתחילים כג'וניורים, אבל בהמשך כל אחד ומה שהוא מצליח להתקדם בו והידע הניסיון והיכולות שהוא מביא.

ואז אפשר לדרוש תנאים שהמעסיקים מסכימים להם כדי לקבל עובד טוב וחיוני.

היום למצוא מועמדים זה קל יחסית.

אבל לגייס עובד טוב, זה כבר קשה ממש ואני מכירה את זה מבפנים.

את הקושי הזה של המעסיקים כדאי לתפוס ולהבין מה מונע ממאות מועמדים להיות העובד המוצלח שהם מחפשים ולסגל את המיומנות הזו.

לדעתי דווקא לאמהות יש את הדרייב להוכיח מה הן שוות, כדי להצליח לקבל את מה שהן רוצות. זה גם עניין של אופי וגישה לחיים באופן כללי, וגם ניהול סדר עדיפויות. לדוגמה בחופשת לידה (במיוחד אם מאריכים) זו הזדמנות נהדרת ללמוד עוד על שוק התעסוקה, השינויים, לבדוק את נקודת המבט של המעסיק, לבדוק איפה זה פוגש את היכולות והדרישות שלי, לרכוש ידע באופן עצמאי ולהשתדרג לקראת התפקיד הבא.

אני חושבת שהרבה פעמים יותר ממה שהמשרה עצמה מגבילה, הגישה היא עצמה המגבילה.


למשל מי שרוצה לעבוד 7 שעות,

יכולה לרשום את זה על גבי הקורות חיים, לציין זאת כדרישת סף בראיון הטלפוני, לבוא בגישה של אני עובדת 7 שעות תתאימו את עצמכם אלי,

או לכוון לוויב של אני עובדת חרוצה ומשקיעה, מביאה ערך מוסף הרבה מעבר לשעון, אמנם אני יוצאת מוקדם אבל תראו שבהתנהלות נכונה של שני הצדדים זה יהיה בסדר, ובכל מקרה אם יש משהו דחוף אני זמינה גם בערב מהבית, ולתת הרגשה שיש על מי לסמוך.

יש מקצועות ותפקידים שהגישה השניה לגמרי יכולה לתפוס ולאפשר להינות משני העולמות.

מאיפה בעיקר אתן קונות מטפחות? ליום יום וגם חגיגיפומלה
ליום יום קונה את המטפחות ב10 שקל בגאולהמאוהבת בילדי

עם החגיגי קצת מסתבכת.

או במכירות או בפינק ליידי

פינק ליידירקאני
אצל המעצבות המוכרותשואלת12
כמו הדרא ואתכסיא. יש עמודי סייל ומבצעים כדאי תמיד לבדוק שם ממש שווה
אתכסיא בעיקרSeven

קצת אשכר וממש קצת הדרא

ולפעמים קמיליון

למה דווקא אתכסיא? זה יותר איכותי?פומלה
מתחברת לסיגנון בעיקרSeven

אשכר והדרא לא נופל ממנה באיכות בעיני

וגם להללו ואורה מטפחות יש דברים יפים במחירים יותר נגישים

תודה!!פומלה
בעיקר בזמן שיש מבצעים (;קנמוןאחרונה

קמיליון

הדרא

ולפעמים כל מיני מציאות

יש מעצבות זולות יותר. כמו למשל הלל, מור ותפארה, בנועם מטפחות

שאלה בקשר לעזיבה ממשרד החינוך ללא חל"תשאלהחלת

הי אשמח לדעת האם מישהי ביררה לגבי עזיבה של משרד החינוך במצב שכבר לא רלוונטי לבקש חלת מבחינת התאריך (ולא יאשרו לי, אין לי סיבה אןבייקטיבית שתצדיק אישור חריג)

מה נשמר ומה מפסידים?

הקביעות מתבטלת נכון?

השעות השתלמות הרבות שצברתי?

הוותק בשנים?

הדרגות?

אני חושבת כן לחזור בהמשך ולכן מנסה להבין את המשמעות.

אני לא מורה, מקצוע פר"א ולכן הקביעות והשמירה על אחוז המשרה, עצמה פחות קריטית לי. כי לרוב חסר. שאר הדברים כן משמעותיים.


(אני ניק קבוע בפורומים אחרים, רווקה כרגע אבל שואלת פה כי זה פורום עם רוב נשי, אעקוב מהניק הרגיל שלי.)

רק את הקביעות מפסידיםיראת גאולה
ותק, דרגה, ושעות השתלמות לא נמחקים. בדיוק כמו שהתואר לא נמחק...
תודה רבה! והכל נשמר במערכת?שאלהחלת

או שצריך להגיש את כל המסמכים מחדש?

(זוכרת שלקח זמן בהתחלה)

שאלה נוספת מעבר ממתיא במשרד החינוך לאופק למוכש"רשאלהחלת

ובחזרה-

יש לי אפשרות לעבוד שליש משרה באופק חדש במוכש"ר תחת עמותה מסוימת, האם שם במידה וחוזרים למשרד החינוך אז הכל אותו דבר? מתייחסים לוותק ולהשתלמויות שנצברו במוכש"ר?

והאם עבודה במוכשר תשמור לי על הקביעןת שנצברה במתיא במשרד החינוך או שזה לא קשור? 

ותק והשתלמויות כןקדם
קביעות לא
ותק נצבר. קביעות לאיראת גאולה
השתלמויות אני לא יודעת, לא מכירה.
תודה זה פרט חשוב.. גם אם העמותה באופק חדש נכןן?שאלהחלת

אז לכאורה פחות שווה לעבור ממשרד החינוך לעמותה?

(בעמותה מבחינת מיקום אולי כן אצליח לשלב שליש משרה שנה הבאה, מה שאין לי סיכוי במתיא בה יש לי קביעות)

אופק חדש זה תנאי השכר מול העמותהיראת גאולה

זה לא קשור לנתונים שלך מול משרד החינוך.

תמיד משרד החינוך יותר שווה מעמותות. בעמותות, המקסימום זה השוואת תנאים למול מה שמגיע לך ממשרד החינוך.

אא"כ הם ממש צריכים אותך, אז אולי תצליחי להגיע לתנאי העסקה טובים יותר, אבל זה לא מה שקורה בשטח.

אבל הרבה אנשים עובדים בעמותה או עוברים ממשרד החינוך לעמותה, כי יש תנאים ספציפיים של נוחות, כמו מרחק למשל.

אני הבנתי שגם ימי המחלה לא נשמרים, לא בטוחהאור עולה בבוקר

זו תשובה שקיבלתי מהAi...גם אני באותה התלבטות בדיוק , ולא ככ מוצאת עם מי להתייעץ אז שאלתי אותו😅

בעקרון הבנתי מפנסיונרית של משרד החינוך שבפרישה קיבלה סכום כסף גבוה על ימי מחלה שלע השתמשה בהם. אז כנראה שזה נמחק אם מתפטרים. חוץ מהקביעות . שוב, לא בטוחה

שיהיה בהצלחה והחלטות טובות

תודה רבה. על זה לא חשבתישאלהחלת
האמת שאני עובדת בהיקף משרה חלקי אז מעניין על כמה כסף זה לוותר בעצם..
לא בטוחה שמימדברה כעדן.
שבתוכניות החדשות, ממירים לה ימי מחלה לכסף בפרישה.... סתם מישהי שעכשיו פורשת אצלינו ומתלוננת על זה
מעניין. תודה!שאלהחלת
גם ממירים בכסף משהו כמו על 8 ימי מחלה.בת מלך =)אחרונה
את מקבלת החזר של כספי של יום אחד.

ויש גם עוד תנאי, אני חושבת שאת צריכה להשתמש בפחות מחצי/שליש מהזכאות שלךבכל השנים.


בקיצור, עדיף כבר להשתמש בזה ביום יום ולא לצבור..

מדיניות מתוקים וחטיפיםשקדי מרק

אשמח להתייעץ לגבי מדיניות בבית לחטיפים וממתקים, לשמוע איך זה מתנהל אצלכם, ואז לראות מה מתאים לנו..


אצלנו אין בבית המון ממתקים, בדרך כלל יש עוגיות כלשהן, שוקולד בארון, חטיפים לשבת. לא המון אבל קיים.

במהלך השבוע אחרי המסגרות חותכת פירות, מאפשרת עוגיות , שלוקים, או נשנוש במידה. מכינה קרטיבים ביתיים..

פעם בחודש הולכים למכולת והם יכולים לבחור מה שרוצים..

גילאי 8 ומטה.

יש כרגע תסכול אצל הילדים סביב הנושא. אשמח לשמוע איך אצלכם

 

יש תסכול כי יש בבית והם מוגבלים?מנגואית

אצלנו זה עושה את התסכול. חטיפים אין ואין תסכול. אם אני קונה לשבת או לטיול או יום הולדת, זה יום יומיים לפני או מחביאה

שלוקים ועוגות יש וסביב זה יש יותר תסכול והם גם מקבלים יותר

לאו דוקא..שקדי מרק

מבקשים משהו טעים/מתוק ולא תמיד אני מאפשרת (לא יודעים בדרך כלל בדיוק מה יש) לצורך העניין קוביות שוקולד מריר תמיד יש בשביל אפיה.

מתוסכלים שאני מרשה רק פעם בחודש ללכת למכולת.

מתבאסים שמגבילה את הכמות (נגיד לא יותר מ3 פרוסות עוגה בכניסת שבת.. )

נשמע לי ממש בטוב טעםיראת גאולה

לדעתי תנסי להבין מה גורם לקושי שלהם.

למשל 3 פרוסות עוגה בכניסת שבת זה בכלל לא קצת. יכול להיות שהם פשוט רעבים? אז לתת לפני זה משהו יותר משביע אולי, או לאפשר במקביל עוגה ופירות חתוכים או פשטידה או צלחת מרק...

מבקשים מתוק ואת לא מאפשרת, אז לומר ברור שאצלנו אפשר נשנוש רק בין 16 ל17. בשאר הזמן מי שרעב מוזמן לקחת פרי או פריכיות למשל.

כלומר, אני לא חושבת שהתסכול הוא באמת בגלל כמות המתוק הכללית, אלא כי באותה הזדמנות הם רעבים למשל.

וגם, כשבאופן כללי יש ממתקים, הם לא מבינים למה עכשיו את לא מרשה. אז עדיף שיהיה כלל ברור מתי כן.

פעם בחודש ממתק במכולת זה ממש לא רק. גם לגבי זה, יכול להיות שאם זה ביום מסוים שהם יודעים מתי יקרה, זה יהיה להם קל יותר. מאשר לחשוב כל יום שאולי היום זה היום הנחשק ולהתאכזב כשהבקשה שלהם לא מתמלאת.

אני חושבת שלא כדאי להגביל בכמה לאכולדיאן ד.

אם להגביל אז בלא לקנות או להכין כמות קטנה.

 

ממה שאני זוכרת בתור ילדה כל דבר שאמרו לנו כמה אפשר לאכול אז זה מה שאכלנו אפילו אם זה היה ממש הרבה.

לצורך העניין יכול להיות ש- 3 פרוסות עוגה זה די הרבה להם אבל אם זה מה שאת מרשה זה מה שהם יאכלו.

ואח"כ עוד ירגישו שרצו עוד ולא הרשו להם.

 

אולי לפתוח פס עוגה בכניסת שבת ולהגיד שאת הפס השני שומרים למחר בבוקר?

או להגיד אפשר לאכול אבל תשימו לב שנשאר לשאר הילדים?

אצלנוכורסא ירוקה

פעם באף פעם אני מכינה עוגיות

ביום יום הממתק שלהם זה לחם עם שוקולד לגן, שמקבלים רק בחלק מהשבוע.

פעם בכמה שבועות נוסעים לסבתות והן כבר מפציצות אותם בממתקים.

בשבת מקבלים ממתק שבת בערב בהדלקת נרות ואוכלים קורנפלקס מיוחד בבוקר שבת (במשך השבוע זה הצהוב הרגיל), ובקידוש בשבת לרוב יש עוגה או חטיף כלשהו.

חוץ מזה הם מקבלים מהגן ממתק בקבלת שבת בשישי.

מעדנים אנחנו לרוב לא קונים, הם אוכלים פעם בכמה חודשים אצל סבתא או שאנחנו קונים פעם בכמה חודשים לקידוש.

שלוקים קטיבים וכאלה גם כן בקידוש בשבת או אם יש אירוע מיוחד, אבל אז זה במקום משהו אחר.

מדי פעם אני מכינה פנקייקים ולפעמים שמה בבלילה שוקולד ציפס. ולימי הולדת יש עוגה בחושה.

ביסקוויטים אני נותנת די בחופשיות בנסיעות וכאלה.


בתחושה שלי הם מקבלים המון מתוק, ממש יותר מדי. תכלס כשכותבת כאן זה נשמע לי סביר, אבל בגלל שהם כאלה מכורים ותמיד מבקשים אז זה מרגיש לי שיש יותר. 

אצלי באופן כללי איןנעמי28

יש עוגיות שאני אופה, ארטיקים וגלידה ביתיים והרבה פירות.
 

אני חושבת שזה כמו כל גבול - כשיש פתח, מנסים לעבור אותו.

אני רואה את זה הרבה עם המסכים - אצלי בכו כל יום שהם רוצים, ברגע שהוצאתי מהבית את המסך הגדול, אין על להתלונן בכלל והרבה פחות בכי בנושא.
 

תשקלי אולי לא להחזיק בבית בכלל ולקנות כשצריך (נגיד רק לשבת אבל לא מגירת חטיפים)

מה שיש לתת במועדים ממש קבועים.

 

ויכול להיות שפשוט יהיה תסכול בנושא, הרף של הרצון למתוק אצל ילדים הוא בלתי נגמר, וככל שאוכלים יותר מתוק רוצים יותר🤷🏼‍♀️

אצלנודפני11

שוקולד- בארון גבוה. רק לשימוש של אפייה (יש לי מריר רגיל)

פופייסים- בימים החמים מרשה די חופשי..

ביסקויטים- די חופשי

עוגות- אך ורק בשבת. או אם יש קצת שאריות אז גם במשך השבוע.

אין לי בכלל חטיפים או עוגיות. ואם כן- אז זה רק כ"ממתק שבת" שמקבלים בערב שבת אחרי הדלקת נרות.

עוגיות קנויות- רק כשאורחים באים. זה ממש לא נגיש לילדים ובעיקר הם לא יודעים שזה קיים (במקפיא/בארון סגור ולא נגיש)

לחם עם שוקולד- רק ביום שישי/ראש חודש/יומולדת/יום טיול. ואז כל הילדים מקבלים..


יש שפע של פירות..... אם ילד רוצה לנשנש הוא מוזמן לקחת מכל הסוגים והמינים. לפעמים כשהם רעבים ואין אוכל זמין מיידי אני אוציא בייגלה/קרקרים.


לא יודעת אם עזרתי לך..

בשבתדפני11
הם יכולים לאכול די חופשי מהעוגות. אין לנו הגבלה (חוץ מ- אחרי האוכל)
עונה מאצלנו ילדים יותר קטנים, הגדול בן 4.5דיאן ד.

עוגיות קנויות/ ביסקוויטים יש בבית חופשי, כל יום לוקחים לגן.

יכולים לאכול גם אחה"צ אבל בתכלס הם לא רוצים.

שלוקים יש כל היום כל היום.

 

יש קורנפלקס עם חלב, לפעמים אוכלים בבוקר לפני שיוצאים לגן, לפעמים אחה"צ.

משתדלת לחתוך להם פירות, לא תמיד זוכרים לקנות.

 

ממתקים אין בבית בכלל בכלל.

לפעמים לפעמים קונים לשבת.

אם הילדים הולכים איתי לקניות אני מרשה להם לבחור ממתק אחד מה שהם רוצים (קורה פעם במיליון...).

בעלי לא מרשה רק אם זה לקראת שבת.

 

יש לנו ליד הבית קיוסק כזה שמוכרים בו ברד שהם מאוד אוהבים,

בהתחלה כל יום ביקשו לקנות ברד ואמרתי להם שברד קונים רק ביום מיוחד, למשל יומולדת או ראש חודש וקיבלו את זה.

 

הרבה פעמים הם חוזרים רעבים מהמסגרות אז או שמצטרפים אלי לארוחת צהריים מבושלת שאני אוכלת בבית בארבע.

או שאני מקדימה להם את הארוחת ערב לשעה חמש.

 

 

אצלנו קטנים יותר, כיתה א ומטהבוקר אור

מה שמקבלים במסגרות כמובן אוכלים,  ביום שישי הם שומרים מה שהם מקבלים לכניסת שבת

בשבת כשנמצאים בבית יש עוגה בסוף הארוחה לפעמים, לא כל ארוחה, ואז אני מרשה שתי חתיכות והם בסדר עם זה

פעם בשבוע בערך כשחוזרים הביתה קרטיב או שלוק (האמצעי קצת יותר מבקש ומתבאס שאני לא מביאה עוד פעמים)

בבוקר לפני שיוצאים אוכלים מאפינס שיבולת שועל,  זה לא ממתק מבחינתי אבל זה מפנק אותם

חוץ מזה אין משהו ברגיל, לפעמים מכינים עוגיות באמצע השבןע לשבת ואז אני נותנת גם עוגיה

יש לנו האמת מלא חטיפים שמצטברים כשהם מביאים מימי הולדת או משלוחי מנות, אבל לא נראה לי שהם בכלל זוכרים את קיומם כי זו ממש לא אופציה אצלנו 

אצלינוהשם שלי

בבוקר אוכלים ופלים/ עוגיות/ ביסקוויטים.


בערב כולם אוכלים עוגה. לפעמים במקום עוגה יש אבטיח/ עוגיות/ גלידה).


במשך היום אני מרשה ממתק אחד. בדרך כלל אוכלים אחרי ארוחת צהריים.

אנחנו קונים שוקולדים, חטיפים קטנים, שלוקים, לפעמים מסטיקים. ולפעמים יש גם דברים שהילדים קיבלו בכל מיני מקומות.


בקיץ מידי פעם קונים ארטיקים שווים (הם לא מסתפקים בארטיק קרח), אבל שומרים לזמנים מיוחדים.


בשבתות הם מקבלים ממתקים בתפילות ילדים, תהילים וכד'.


אצלנו יש חטיפים קטניםניק חדש2

כמו ציטוס במבה וכאלה

לרוב אני מרשה אחד קטן ביום.

לא תמיד עולה דרישה.


כשיש חטיפים גדולים הם לא רגועים ורוצים כל הזמן.

אז אני נמנעת מלקנות.


בגדול אני לא בעד למנוע מהם לחלוטין. גדלתי בבית שמנעו מאיתנו וזה יצר לי אישיו סביב זה שעד עצם היום הזה משפיע עלי מאד.

היו תקופות אחרי שהפכתי עצמאית בקניות שלי שהייתי קונה ממתקים וחטיפים כמו מטורפת.

בכמויות. שיהיה לי.

אז לא רוצה שיגדלו ככה.


לגבי עוגה בשבת לא מגבילה אותם כל עוד זה אחרי אוכל.

עוגיות ובסקוויטים אני מסכימה אבל לא להיסחף. יש לי ילד שלא יודע לעצור ואז הוא מגיע לבחילה אז אני מזכירה לו.


הגדול בן 9 הקטן בן 4.5

אה ולגבי שלוקיםניק חדש2

אם הם קטנים דיי חופשי.

גדולים אני מסכימה אחד גדול ביום.

ארטיקים כנל. אחד ביום.

קרח.

ארטיקים מיוחדים במידה ויש זה בדכ לשבת.

אצלנואיך?איך?

מבחינתי ביסקוויטים, שלוקים, קןרנפלקס וכו זה ממתקים

אז קורנפלקבס יש בבית אבל אוכלים ממנו לעיתים רחוקות. לפעמים אם אין משהו אחר לוקחים בבוקר לגן

באמצע שבוע יש עוגיות ביתיות  (בריאות) די חופשי ואוכלים גם במבה אם רוצים

יש פירות רוב הזמן

בשבת יש הרבה עוגות, מעדנים, קצת ממתקים וכמה סוגי חטיפים (אבל מרשים רק אחד)

וכמובן יש גם את מה שמקבלים במסגרות ובבית כנסת

אצלנו יש ממתקים רק בשבת ואירועים מיוחדיםדרקונית ירוקה

מקבלים ממתק או עוגיה בהדלקת נרות, במנות אחרונות ובקידוש וזהו. יוצא 5 בערך במהלך השבת, כולל פרוסות עוגה.

בראש חודש מקבלים כריך עם שוקולד

אחר הצהריים מקבלים פירות. מידי פעם גם ביסקוויט או חופן בייגלה. בקיץ לפעמים פופייס מיד בחזרה מהגן

הם יודעים מצויין מתי מותר ולכן אין תסכול. ממתקים שמקבלים במהלך השבוע שומרים בקופסה שלהם שממנה הם בוחרים בשבת.

תודה רבה לכל מי שינתה!שקדי מרק

קוראת את הכל ונחשוב מה מתאים לנו..

אני לא הולכת איתם אף פעם למכולתאוהבת את השבתאחרונה

זה תמיד נגמר בעוגמת נפש..

השפע והמבחר ממש מאתגרים ומתישים את הנפש

מבינה אותם


אם הולכים זה רק אחרי שהחלטנו מראש מה קונים

..


משתדלת לדבר איתם על כל זה המון

שהמכולה מבלבלת

המפעלים רוצים שיקנו מהם כמה שיותר אז הם שמים הרבה פרסומות, הרבה צורות, הרבה חומרים מזיקים כדי למכר אותנו...


פעם הבת שלי הכינה דף עם מה הויטמינים של כל פרי וירק נותנים לנו, זה עזר לאיזה תקופה...


משתדלים להסביר הרבה שהחומרים המזיקים מקשים על הגוף ומפריעים לו לעבוד טוב. .


פעם הם שמעו מישהו מסביר על החשיבות לארוחה מאוזנת- שכל ארוחה תכיל פחמימות, חלבונים וויטמינים- ירקות, הוא הסביר טוב וזה עוזר להם להבין את החשיבות של תזונה...


הם גם שומעים הרבה מסע אל גוף האדם שהוא מסביר הרבה על גוף האדם ואיך האוכל משפיע על הגוף...

כמו לנו גם אצלם עוזר להבין את המשמעות וסיבת הדברים

..


והאמת הכי טוב שפשוט אין....

אולי יעניין אותך