מה אתם יודעים על פרשת משה אלירז?חסדי הים
בלי לגגל?חיים של
אז כלום..
שמעתי ש-ר' אברום התעקש שיקחו את האקדח ממנו וכאשרחסדי הים
מי שהתעקש שישאירו אצל את האקדח ויהיה בסדרחדפעמייי
מן הסתם הסיבהראשיתך
כנ"לחתולה ג'ינג'ית
^^אלפיניסטית
אבל עכשיו השלמתי את החסר
סכיזופרן שרצח את אשתו, לאחר שהרב טאו מנע ממנו לראות פסיכיאטרפשוט אני..
והתעקש שישאירו אצלו את האקדחחדפעמייי
מסקנה?נפש חיה.
לשאול, לקרוא, ללמוד ולחקורפשוט אני..
לא לסמוך על אף אחד בנושאים חשובים, כי בסוף כשיש טעות הסבל ילווה אותך ולא את מי שנתן לך עצה גרועה.
ואם למישהו אין יכולת או פנאי לעשות את זה (לשאול, לקרוא, ללמוד ולחקור) - אז שיילך למומחים בתחום הרלוונטי ולא לאנשים שלא מבינים בתחום הזה, אפילו אם בתחומים אחרים הם זכו בפרס נובל.
זה לקח שלמדתי בדם, ולא כמטאפורה.
בעצם, רב הוא לא רופא בשום אופן .נפש חיה.
אלא אם כן הוא הרב ד"ר מרדכי הלפרין...פשוט אני..
מי זה?נפש חיה.
אני מתעייף ומתעצל רק מלקרוא את הישגיו המרשימיםפשוט אני..

אתה יודע מה אני חושב על הישגים ואנשים כאלה?די שרוט
החוכמה זה להיות ממוצע ולהצליח כמו החכם. שזה נדיר.
הרב הלפרין מין הסתם בעל יכולות פנומנליות.
שים נניח אותי ואותו באותה נקודת התחלה מכל הבחינות. אמצעים, זמן, אנרגיה מלבד יכולות שיכליות, הוא יעקוף אותי וכל אדם ממוצע ב 1000 קילומטר תוך פחות מיום.
זה באמת לא חוכמהנקדימון
פשוט להתמוגג מהעובדה שהקב"ה ברא אנשים כאלה. זה רוח אדירה שזכה לה אדם.
או הרב פרופ' אברהם שטינברגYNZS
אני חושב שיש הרבה התקדמות בזה. רבנים יותר מודעים היום שהםחסדי הים
צריכים להתייעץ עם פסיכיאטרים ופסיכולוגים.
תלוי באיזה חוגים מדובר, אבל נכון . יש היום התקדמותנפש חיה.
מסכיםארץ השוקולד
איך אתה יודע זאת בוודאות?צהרים
סיפור ידוע בקרב כל מי שחי אז, וגם בקרב משפחת הנרצחתפשוט אני..
וכך כתב היום אלי ביתאן בפייסבוק:
מה העניין עם הרב טאו? למה כל כך בוער לו לתמוך בולדר ולדאוג שדבריו יפורסמו ברבים? כדי להבין את זה צריך לחזור לאחד הסיפורים המכוננים בחייו של הרב טאו: רצח מיכל אלירז על ידי הרב משה אלירז, אחד מתלמידיו הקרובים ביותר. הרב משה אלירז היה אחד העילויים בין תלמידי מרכז הרב. הוא התגורר בחיספין, שם שימש בתפקיד רבני בישיבת ההסדר, ונחשב לתלמיד אהוב אצל הרב צבי יהודה קוק ובפרט אצל תלמידו ונאמנו הרב צבי ישראל טאו. לאלירז היתה היסטוריה של אלימות כלפי אשתו מיכל, והוא סבל מסכיזופרניה קשה.
הבנות הגדולות מספרות שהרבנים היו מודעים לאלימות שמפעיל האב נגד מיכל, והן ביקשו מהרבנים לקחת לו את האקדח. אמונה אלון, אחת השכנות, ניסתה לעודד אותה לברוח, אך היא נאחזה בדברי הרבנים ממרכז שאמרו לה שהכל יסתדר. היא נשארה.
בתחילת יולי 78' התקיים דיון גורלי בחדרו של ראש הישיבה, הרב צבי יהודה, בנוגע לאקדח. הרב אברהם שפירא התעקש שמוכרחים לקחת לאלירז את האקדח, אבל הרב צבי טאו התנגד. הרב טאו חשש שזה יפגע בכבודו של אלירז. הרב אברהם שפירא עזב את החדר בכעס וטריקת דלת. צעד דרמטי מאד
המשך היה נורא ואיום. כמה ימים לאחר מכן חוזר הרב משה אלירז לביתו, מבקש מבנו לצאת, ויורה באשתו למוות. שבעה ילדים נותרים יתומים. טרגדיה בלתי נתפסת שמעוררת זעזוע עצום בישראל, והלם בישיבות הדתיות. הרב צבי יהודה, שהיה כהן, מפסיק לעלות לדוכן לתקופה ארוכה. הוא מטיל את האשם על הרב טאו
הרב טאו, תלמידו המובהק והאהוב של הרב צבי יהודה, גוזר על עצמו גלות ועוזב את הישיבה. הוא מבלה את השנים הבאות בגולן. אלו השנים האחרונות לחיי הרב צבי יהודה, ובין תלמידיו מתחממים קרבות הירושה. הרב אברהם שפירא, יריבו של טאו, משלים את אחיזתו בישיבת מרכז הרב ודוחק את נאמני הרב טאו
בעיני רבים זהו הסיפור המכונן של הפיצול במרכז הרב, שלימים יוביל לשני הזרמים החרדלים העוינים: ישיבות הקו ומרכז. 15 שנה יחזיקו שני הפלגים יחד עד לפיצול הסופי. האיבה, האישית והאידיאולוגית, והמלחמה על מי ממשיך הקו האמיתי, יפעפעו כל השנים. הרב טאו לא ישכח לרב שפירא את הוויכוח ההוא.
הרב טאו חוזר למרכז הרב אחרי הגלות אליה יצא, כשרבו על ערש דווי וכשפינוי ימית מתקרב, וכעת מציג אידאולוגיה נוקשה הרבה יותר. שנות הגלות לא גרמו לו לסגת. הוא עוין ומתנגד אקטיבי לפסיכולוגיה ולעולמות הטיפול, ונחוש להדוף את המודרניות שחדרה לציונות הדתית.
תלמידיו ידברו על "פוסט-מודרניזם", אבל הם מתכוונים למודרניזם. הבעיה היא לא לאקאן, היא פרויד ומלאני קליין. בשנים האחרונות הוא דואג גם לציבור החרדי, שעכשיו תחת מתקפה, ולא מבין מול מה הוא עומד. את החרדים, כרגיל, זה כמובן לא מעניין אבל זה שרשור אחר.
השבוע, 43 שנים לאחר הרצח הנורא הזה, נזכרה נכדתה של הנרצחת הקרויה על שמה, מיכל אלירז, בהיסטוריה ההיא. היא כותבת: "שוב הרב טאו בוחר להסתכל על האדם הלא נכון בסיטואציה. לא להבין את חומרת הפגיעה, לא לנסות להציל. שוב הוא מתעסק בדיני נפשות, וטועה"
מכיר את הטענות.צהרים
וזאת לא הפעם האחרונה שבה הרב ניסה לרפא אדם מסוכןפשוט אני..
גם כאן העדיפו הרבנים לטפל בו בכוחות עצמם, במקום לפנות לגורמים מקצועיים.
גם כאן עוד אנשים נפגעו מההחלטה הזאת.
אני מכיר את הבחור. לא יודע בוודאות אם ההאשמות נכונות או לאחסדי הים
אבל כל פעם שאני פוגש אותו. ממש לא נעים לי מה הוא משדר.
ולפי מה שהבנתי הוא נשוי (או לפחות היה). לאישה.שפרינצא בוזגלו
זה נכון?
כולם שותקים והאישה נמצאת עם הומו מטרידן? אחלה מוסריות.
כן. היה נשוי. אחרי שרה''י של הר המורנחשון מהרחברון
שכנע את ההורים שלה שזה בסדר וערך להם את החופה
איכס!!! מסכנה הבחורה! אנסו אותה להתחתן עם הומו...שפרינצא בוזגלו
לא בטוח שהוא הומוסקסואל. הוא פשוט אלים.ונסי
אם הוא לא הומו או בי- אז גבר לא היה מעניין אותו.שפרינצא בוזגלו
הוא לא נמשך מינית כלפי מי שהוא תוקף. הוא רוצה לפגוע בהם. מהונסי
אתה מקשקש.שפרינצא בוזגלו
זה לא סתם אלימות. זו אלימות מינית.
חבל להפריד. זה פשוט לא נכון.
אין לבנאדם אלים סיבה לאנוס אם זה לא היה מספק לו ריגוש מיני. אחרת הוא היה מכסאח אותו או צורח עליו.
את תמימהחושבת בלב
איזו סיבה יש להאמין לרב שמעון אורבן מכיר
ולא לרב של ישל"צ? בעיקר בהקשר לזה שהרב וירמיאל וייס לא מכחיש א הסיפור, אלא טוען שהוא עבר בישיבה התיכונית טיפול ושהרב שמעון אור לא דיבר איתו.
הסיבה שלאחר החתונה שלו הואנחשון מהרחברון
נתפס על ידי צייד פדופילים למשל?
או הסיבה שזה המשיך גם אחרי ישלצ ונפגעו אנשים גם אחכ?
לא תמיד טיפול מצליחבן מכיר
והוא לא ניסה לדבר עם ראש הישיבה שם. אני מדבר בעיקר על ההאשמה את ישל"צ.
גם הרב אור בעיקר בא בביקורתנחשון מהרחברון
להר המור שהשאירו אותו בישיבה וניסו למנוע תלונות למשטרה
וואו. מצמרר. צר לי שזה האדם שאליו נשואות עיני רבים.שפרינצא בוזגלו
מי שממש בעניין, מומלץ לעיין שם בתגובותעברי אנכי
אבל תלמידיו לא מביעים יחס כזה לפסיכולוגיהנקדימוןאחרונה
ייתכן והרב טעה שם בשיקול הדעת, אבל אין להסיק מזה סתם כך כל מיני דברים. בנושאים אחרים שיקול דעתו היה מדוייק יותר משל כולם (למשל בנט, למשל הזהות היהודית והתרבות).
ראייה לא רציונלית ושל שחור לבן כמו שמוצגת בפוסט שהבאת היא עדות לכעסים אישיים שיש לכותב. עד כמה רציונלי להמשיך למסקנות שלו? לא ממש.
גם שופטים פוסקים לפעמים וטועים, אז נמחק אותם? גם דיינים טועים, אז נמחק אותם?
פעמיים ב80 שנה הרב טעה ובגלל זה רוצים לטעון משהו על המכלול? זה לא הגיוני.
התוודעתי אליה היום.כתר הרימון
--- ---רב שמואל
סכיזופרן שרצח את אשתו, לאחר שהרב טאו מנע ממנו לראות פסיכיאטר - צעירים מעל עשרים
(אם הוא טוען שהרב טאו "מנע" - מה פירוש "מנע"? איך מונעים דבר כזה - ולפי מה אתה יודע על מי בדיוק האשמה?
ובכן, אני יודע: הטרול כל חייו היה עסוק בזריזות, בעמל, ובחריצות רבה, למנוע מבני אדם - כל מי שהוא יכל - לשמוע לרבנים באופן כללי - וגם באופן כללי, להימנע מלסמוך על "בעלי סמכות" - להוציא מי שהוא יכל להגדיר לך ואומר "הנה אתה רואה: אני נתתי לך הוכחה ועל זה תסמוך. האם יש לך הוכחה שבעל סמכות הוא תמיד מוסמך? לא, לכן אף פעם אל תסמוך עליו, אלא רק על ההוכחה." ומסיים הטרול ואומר: אני מבטיח לך - "אני לא אגיד לך אף פעם שום דבר בלי הוכחה שכך צריך" את ההבטחה הזאת הוא כמובן נותן, לאחר שהוא מוודא שאתה לא מחפש שום בעל סמכות אחר חוץ ממנו עצמו, כאשר הוא לא מודיע לך "אני טרול, הסתרתי ממך כמה עובדות שאם היית שומע היית סומך יותר על בעלי סמכות אחרים, ואלו עובדות בסיסיות שאף אדם הגון, וכל שכן בעל סמכות, לא היה נמנע מלהציגם באופן מספיק כדי שתהיה שקיפות הוגנת" את כל זה הוא לא אומר - מהסיבה הנ"ל - הוא טרול, והמחוייבות שלו היא אך ורק ובאופן טוטאלי וקיצוני מאוד לדרך שלו - והוא מקדש מלחמה על מי שמתנגד לדרך שלו. והוא גם לא מעוניין שמישהו שיהיה בקשר איתו, יוכל או ירצה או יהיה בעל פוטנציאל להתנגדות למלחמה שהוא קידש על כל שאר בעלי הסמכות חוץ ממנו - ולשם מטרתו זו הכל בעיניו כשר - גם גרירת כל דבר למלחמה והחורים השחורים שהוא בנה לעצמו - כולל גם ההוכחות השקרים וכו' - שאתם מאמינים באמת ובתמים - גם כשאתם מתרחקים ממנו, אתם מאמינים שראיתם x, כאשר אתם לעולם כבר לא תדעו, שהאמת הייתה y, ושהדבר שהוכח באופן הכי "כנתינתן מסיני" ו"כששת ימי בראשית" - בעצם לא היה ולא נברא, ואפילו משל לא היה, אלא שקר שהובא כמשל, לכל היותר)
--- ---רב שמואל
אתם מוזמנים לחשוב לבד, מה רמת ההבנה שלו בבני אדם. או מה רמת האיכפתיות שלו - וההבנה - לגבי מושגים של "אדם חכם") (הוא כמובן, חשב אותי לטמבל - לא בגלל שהוא חשב שאני טמבל, אלא בגלל שהוא חשב שכל סוג של אמונה - אמונה בבעלי סמכות, אמונה בשיטה כוללת כשיטה קובעת, או כל דבר שהוא כזה כלומר "אמוני" - זה נחשב בעיניו לסוג של טמבלות, ולכן הוא חשב שזה מוצדק - שאם הוא סיפר לי סיפור כזה, ואני, בהקשר אחר לחלוטין, אמרתי לו שלפי דעתי הוא צודק - אולי יותר מאחרים - בתשומת לב שלא להפריז בחשיבות של איזה גימטריה. ומבחינתך, זה מספיק לחלוטין, כדי להחשיב את עצמו ל"אדון" ובעל הסמכות כלפיי, באשר כביכול הוא בעל ההשפעה האמיתית עליי, ואז, מבחינתו, לפי שיטתו, זה גם מוצדק שהוא יסתיר ממני דברים שאני צריך לדעת - מתוך הנחה - לפי דעתו - שאני "טמבל" ועדיף שאני לא אדע דברים שהוא הכביכול "בוגר" מבין ואני לא אסתדר עם זה (לכל היותר, הוא "יעשה טובה" וידבר בשמי עם אחרים, מבלי להודיע לא לי ולא להם על השקר. האם הוא הועיל לאיזשהוא אדם בעולם? הוא הזיק להרבה אנשים, אבל זה לא איכפת לו - כאמור - מה שעומד בראש מעייניו אלו דברים אחרים שונים לחלוטין - שכוללים כפירה מוחלטת בכל בעלי סמכות וכדומה (אם וכאשר הוא יקבל עליו, זה יהיה רק על מנת להשתמש בקבלה הזאת ככלי ומכשיר למלחמה בזמן מאוחר יותר, או במקום אחר, שבעל הסמכות שהוא קיבל עליו כבר אינו יודע למה הוא השתמש עם הקבלה הזו))
מסתבר, שזה היה מאוד חכם, המתמטיקאי ההוא שהסביר שחשוב מאוד, שחוץ המספרים החיוביים, יהיה לנו גם צד שלילי לספירה. אחרת, איך נגיע, איך נבין את הדברים האלה?
לא הכרתי לפני שראיתי את השרשור הזהריבוזום
https://www.google.com/amp/s/www.makorrishon.co.il/magazine/198197/amp/
זה מדהים איך הילדים הצליחו להתגבר ולצמוח מזהחסדי הים
מי?יואב גל
לצערנו הבעיה הזו קיימת אצל חלק מהרבנים וחלק מהמשפטניםארץ השוקולד
יש סיפור דומה אצל השופטת שלומית בן יצחק.
חשוב לי לקשר את הסיפורים:
1. שני הסיפורים מזעזעים, ובכל אחד מהם יש משהו חמור מהשני.
2. אני חושב שהפיתרון הוא לא המודרנה והבעיה היא לא חוסר המודרנה, כי אם כך אז לא הייתה בעיה כזו במערכת המשפט שלנו ועובדה שקרה סיפור מאוד דומה למה שהבאת.
3. להבנתי, הסיפורים החמורים הללו יונקים מאותו שורש.
מדובר באנשים שלמדו ומתעסקים כל הזמן בתחום שלהבנתם בא להכריע בין דילמות בכל תחום.
זה דבר שמוביל לגאווה וחשיבה של "אני ואפסי עוד" ושאין צורך בהבנה בתחומים אחרים.
(ולעתים גורם לחשיבה שהם מייצגי הדת שלהם עלי אדמות)
זו הסיבה להבנתי שיש דמיון מאוד גדול בבעיות בממסד הרבני ובמערכת המשפט.
ואוו, נקודה מאד שורשית!!חתולה ג'ינג'ית
תודהארץ השוקולד
קראתי עכשו במקור ראשון. ממש מזעזע. והבת הבכורה הצדיקה כתבה:אורין
דינה לא כועסת על הרבנים שנהגו בחצי־הכחשה נוכח מצבו של אביה, ולא התעקשו על הרחקתו המוחלטת מאמה. "הם ניסו לעשות מה שיכלו. אם מדברים על רצף האשמה, יש הרבה אנשים שיכולים להרגיש אשמים. הרב שאיתו דיברתי יום לפני הרצח, באמת לא האמין שאבא שלי מסוגל לבצע את זה. למחרת הרצח הוא בא אליי הביתה, ואני זוכרת שהתבוננתי בו ופשוט ריחמתי עליו. הוא נכנס למטבח ואמר לי בדמעות: 'צדקת'. אבל אנחנו החלטנו להפסיק לעסוק באשמה, כי זה רעל. הרי אם הולכים עם זה עד הסוף, אפשר לומר שגם אמא שלי הייתה יכולה להציל את עצמה, ולא עשתה מספיק".
אכן לא הייתי רוצה להיות הרב שמתבקש לעזור במקרה ומערכיה את הרבנים שהסכימו ועשו ככל יכולתם ולא מקנאה באלה שטעו.
זה לא צדק.ונסי
לאמיצים בלבדזיויק
מי שאמיץoo
לא מפחד לדבר בשם עצמו
וכנראה לא פותח פצלש
לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
לאריבוזום
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ
אבל היום אני כבר רק מפה כמעט
ולא כ"כ משתמש במקורי
כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
לאנפש חיה.
היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו
לפני הרבה שנים
יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
אשתך?😂🤭מבולבלת מאדדדד
בערךמבולבלת מאדדדדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
מגבשים וכייפים ששווה לקנות?
תודה
אליאסדרור אל
תודההרמוניה
קטאן כמובןריבוזום
נראה ככה...הרמוניהאחרונה
שם קוד!ריבוזום
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים
שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"
(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')
איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?
הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..
כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.
או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים
מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.
איפה?קעלעברימבאר
בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה
מקומות מהיבטים שונים.
בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.
אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:
"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".
ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים
כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.
משפט נכוןשם פשוט
הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך
זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.
וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.
בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים.
כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
אחד הדברים הכואבים והמבלבלים זה שאתה מנסהחסדי הים
להעניק טוב מופלג היוצא מגדר הרגיל למישהו וזה נראה לאדם המקבל או לצופה מהצד כדבר מוזר. אז כבר פעם הבאה אתה לא יודע אם וכמה להעניק.
גם קשה לדעת למה הם חושבים שזה מוזר. אפשרויות: מסתכלים עליך כאדם מוזר בכללי, או זה לא נהוג המעשה, או הם חושבים שבצורה עקרונית אדם צריך שיהיה לו גבולות לעצמו, או סיבה אחרת לא ידועה.
אני יודע שבפנים אני כן אגואיסט ובעל גאווה גדול, רק אנשים בחיים האמיתיים חווים אותי הפוך, כי במעשים שלי אני מנסה לחפות על משהו בפנים או כי למשל בדיוק התעמקתי במהלך בתהלים, גמרא וזוהר על נדיבות וזה משפיע על מעשים שלי. קשה הדיסוננס הזה ועוד יותר קשה כשאתה מקבל סתירת לחי מהמקבל שהוא מקבל בפועל מצד אחד, אבל מסתכל עליך בצורה מוזרה ואומר לך בפירוש שמה שאתה עושה מוזר.
נדמה לי שהעבודה צריכה להיותמשה
יותר בפוקוס על מה נכון לך (גם רגשית וגם נשמתית) ופחות על מה העולם חושב על זה. רצית לעזור לו? אתה שמח בלעזור לו? הגוף שלך מרגיש טוב אחרי שאתה עוזר לו? מעולה.
אתה מרגיש מרוקן? זה סיפור אחר.
הענין שכאשר יש לך אינטראקציה עם מישהוחסדי הים
ביחס נותן ומקבל והסובבים, והם מסתכלים על הנתינה שלך בצורה מוזרה, אז פתאום אתה מעלה ספקות בעצמך האם הנתינה שלך היתה נכונה או לא, או שחרגת.
אתן דוגמא שהיה לי בעבר, לא מה שקרה לי בימים האחרונים. פעם הייתי בדייט ונתתי טיפ נדיב, והבחורה אחרי זה התלוננה שלא הייתי צריך לתת את הטיפ ולא ככה עושים בישראל. הייתי בהלם, כי ברור שאנחנו הלכנו לחתוך. אבל זה כן העלה אצלי שאלות באותו זמן אם נהגתי נכון, ואז עם הזמן זה פשוט התיישב על הלב שעשיתי את הדבר הנכון וצחקתי על זה, אבל באותו זמן זה כן העלה אצלי ספקות.
זה עוד יותר מעלה ספקות כשהמקבל אומר לך שזה לא מקובל ומוזר, אבל לוקח את מה שנתת בסופו של דבר.
לכאורהמשה
זה אומר שפשוט ספגת אליך (אדם רגיש? אני טועה) את התגובה שלה. כלומר בעצם במקום השיפוט שלך אז לקחת את השיפוט שלה על המערכת שלך.
זה בסדר לדעת שזה מה שהיא חושבת, בשכל אולי היא צודקת אבל בלב שלך אתה מרגיש פה מתכווץ.
אני רגיש לזולת. אני רוצה שיהיה למיחסדי הים
תמיד יהיה את המישהו שיטיל ספק במעשים שלך...בנות רבות עלי
עזוב אותך, תעשה מה שטוב לך ומה שאתה חושב לנכון... אם למדתי משהו בחיים זה לא להתייחס לכל יציאה של מישהו.
לברר את האמתנחלת
עם עצמך. אתה נותן בלב שלם וטוב לך עם זה באמת, אז זה מה שחשוב.
אם זה לחפות, כמו שכתבת, על משהו שאתה לא אוהב בעצמך, הרי אין
זו נתינה אמיתית, ולעתים הזולת מרגיש את זה.
הכי חשוב זה לבדוק עם עצמך, למה, ואיך, וכמה - וממה זה נובע,
ולתת ממקום אמיתי באמת, אפילו אם הוא פיצי פיצי - כי זו האמ
שלך (כרגע, מחר, ויותר...). כי הסתירה בין איך שאנחנו, וכמה
אנו רוצים באמת ( כי בדוגמא הזו, לתת) לבין מה שאנו עושים
בפועל, כתוצאה מהרגשה לא טובה עם עצמנו וחוסר רצון
ויכולת לקבל את עצמנו כך! אז אנו מזייפים ולא כל כך חשוב
ובכלל לא חשוב, מה השני חושב; חשוב איך אנו מרגישים
עם עצמנו, בכנות.
לפעמים הולכים לשיעורים שמדברים על חסד ו מידות
נעלות ו"נדבקים" בזה לזמן מה. אבל אחר כך, לפעמים
ההתלהבות הזו נושרת, כי אנחנו עדיין לא שם ולא עובדים
על זה נכון.
מאוד קשה לקבל את עצמנו כמות שאנחנו. מאוד.
לפעמים זה מתוך ביקורת שיפוטית וקשה שספגנו
ולפעמים, אולי, אנחנו בעצמנו לא מכירים את עצמנו
כל כך טוב וחיים קצת בדמיונות.
חושבת שדיבור על זה, לא רק בפורום (לא מספיק לדעתי)
אלא עם חבר או מישהו/י קרובים שיכולים לשקף את המצב.
גם אז, לצערי, התכונה הזו לא עוברת כל כך מהר...
צריך לדבר עוד, לקרוא דברים בסגנון (ולא דברים
שמעיפים אותנו למעלה ואחר כך גורמים לנו ליפול
בחבטה קשה על האדמה).
הדרך של ר' אושר, כך שמעתי, מאוד יכולה לעזור,
כך שמעתי. אבל עם הדרכה, אחרת, אם אנו נוטים
להלקות את עצמנו (למשל), נמצא גם שם את
המקום הזה...
הוא מדגיש שכל אדם הוא בעל גאווה, בעל תאווה,
וכו' וכו', ואם יש משהו שאנו עושים טוב, זה כי
הקב"ה עוזר ומרחם עלינו. אבל זה בקיצור
נמרץ, כי אני לא מכירה היטב את הדרך,
למרות שמכירה אנשים שזה הפך להם את החשיבה
ב350 מעלות. וגם הרגיע.
יש אנשים רבים (כולל אני) שסובלים מהדיסוננס
הזה (אמרתי נכון את הדיסוננס הזה?), וזו
חתיכת עבודה וחתיכת כאב.
וחושבת לקרוא חומר שמדבר על זה.
כמובן ששכחתי, כרגיל, לאמר, שהשאיפה
הזו להיות טוב, לכשעצמה, מראה שאתה
באמת טוב.
אגב, ד"ר יחיאל הררי באתר "התבוננות
פנימית", לבטח מדבר על זה.
ויש עוד, כנראה פוסטים, וזומים וכאלה.
החיים הם גשר צר, כמו שאמר ר' נחמן,
והעיקר, לא להתפחד כלל.... (לא להפחיד את עצמנו...)
זהו זה. שבת שלום לכולכם.
כן...נחלתאחרונה
זה נכון, אבל לא לכולם זה כל כך קל. בכלל לא.
תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!
הטוב
מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?
מה מגדיר משהו כטוב?
מה בעצם מיוחד בדברים טובים?
ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?
מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה
זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק
אשמח למחשבות שלכם
את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו
מעניין ממשאוי טאטע!
תודה
האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל
כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי
אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה
כש...נחלת
כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים
לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,
כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.
כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם
לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים
שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו
תמיד בכל זמן ובכל מקום.
את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
בהחלטנחלת
מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.
צריך למצוא אותם. אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא
הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר. אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן
כיוון מחשבה...
מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,
מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.
הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.
אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר - עם ביקורת ומחשבה.
להשוות לחכמינו, לדרך התורה.
בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.
ועדייןנחלת
מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?
כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
בתמצותבמשפנחלת
במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.
אולי, זה הטוב.
אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקדאחרונה
אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.
אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר 
לא יודע איך להתקדם...והנה חלום
אני משתף בקצרה
מתחילת המלחמה הייתי בחמישה סבבים, קרוב ל300 יום מילואים בכל הגזרות. כל פעם היה לי קשה מאוד לחזור חזרה, שוב לחזור למשפחה שוב להתחיל לעבוד. פעם אחרונה שקבלתי צו מילואים כבר לא היו לי כוחות למרות שהיה לי מאוד קשה לסרב.
כבר כמה חודשים אני לא מצליח לחזור לעצמי. מרגיש לא מאוזן. לפעמים אני באנרגיה מטורפת ולפעמים בסוג של דיכאון. אשתי והילדים מנסים להכיל אבל אני רואה שכבר קשה להם. לפעמים מתפרץ ממני כעס בלתי נשלט (לא אלים, מעין מרירות ושפוטיות על החיים) ולפעמים אדישות בלתי נשלטת שלא בא לי לעשות כלום ולא מעניין אותי שום דבר.
הייתי בטיפולים מסוגים שונים, גם טיפול אישי וגם טיפול זוגי. אני מאוד משתדל לישון טוב, לאכל טוב, להשקיע בפעילות גופנית, ללמוד אמונה ובטחון אבל כשמגיעה הנפילה הכל מתרסק והחיים הופכים לסיוט לא מאוזן.
קבעתי תור לפסיאטר וזה מתקרב. אני מפחד ממש שנדפק אצלי משהו וזה בלתי הפיך.
האמת לא יודע למה אני כותב, מה אני רוצה מכם...
אולי מישהו חווה משהו דומה?
לא חוויתי משהו דומהסוף טוב
אבל רוצה להרים לך על המאמץ לחפש פיתרון!
עברת שנתיים מטלטלות וברור שלנפש זה לא קל.
מאמינה שטיפול כזה או אחר יוכלו לעזור.
בהצלחה רבה!!
בהחלטנחלת
בס"ד
מאמינה שבעזרת השם (תמיד לבקש מהקב"ה! - ובמקרה הזה, שהרופא יהיה שליח טוב) תרופות לזמן מסויים בהחלט עשויות לעזור.
מה עם נסיעה קטנה (או גדולה) לאיזו מדינה שקטה, רגועה, שהדבר המסעיר ביותר בחדשות זו הידיעה שהליגה המקומית זכתה
בגביע כסף ב...טניס שולחן? - כדאי ללוות בשביל זה. אבל זה באמת מאוד אינדיבידואלי. מה עוד, שיש עכשיו בעיה עם כל מיני
מדינות למיניהן. אבל אולי אפשר למצוא כזו; פינלנד אולי? אמנם קר שם ומן הסתם יש גם אי אלו דובים, אבל יש שם איים
קטנים נחמדים בים, ליד הלסינקי.....באמת. אפילו אנחנו חשבנו על זה.
סתם, מן בטן גב כזה של חורף.... בהחלט אפשר להינות. תגיד שאתה מבהוטן, או מקפריסין - מהחלק התורכי אם מישהו יפרוץ
במלל יווני ולהיפך - מהחלק היווני, אם מישהו... בקיצור של ידעו שאתה יהודי.....
ובהוטנית - מאה אחוז שאף אחד לא מבין!
אגב, זו הצעה רצינית (לנסוע מכאן קצת, כדי להשתחרר).
עדיף, לענ"ד, או לבד, או עם האשה, אבל בלי הילדים. רק אתה, או אתה והיא. יש לכם היכן להשאיר את הילדים לזמן מה?
אבל הכי חשוב, אנו חושבים, כן לקחת תרופות לזמן מה. מכירה אנשים נורמטיבים, אינטליגנטים מאוד, מוכשרים, טובים ונפלאים, שלקחו תרופות בזמנים קשים.
השם חנן את הדעת כדי להמציא רפואה, לנו, כשהנפש שלנו מתערערת. זו מתנה. כן, מתנה! משהו השתבש, בעקבות מה שעברת ועובר, משהו שנורמלי וטבעי
לחלוטין שיתערער. אז למה לא לתת לה קצת שלווה, קצת רוגע, קצת שמחת חיים, בינתיים? עד שהיא תשוב לעצמה? למה להתאכזר ולהתעלם ממנה?
כל הכבוד שאתם שוקלים אפשרות כזו. הכרתי מישהו (הלום קרב) שלא רצה אפילו לשמוע על כך. כשהסכים, היה כבר קצת מאוחר...
יש דיעה קדומה נגד תרופות כאלה. מכירה גם מישהו שהיה צריך לקחת תקופה, ואחר החליט שזהו, הוא לא רוצה יותר, היה מר ועצוב אחר כך.
וגם, שיחות שיחות שיחות עם מישהו שאתה מרגיש אמון כלפיו. ואם זה פסיכולוג, שיעלה כמה שיעלה.
הכי חשוב לחזור להיות באיזון. ו...שמח!
אולי יש דבר מה נוסף שאתה יכול להוסיף למערכת הבריאות שלך? שהיא נפלאה כל מה שאתה עושה (הלוואי עלינו), ואין ספק שהיא מועילה גם לנפש,
אבל כולה טיפול מסור מאוד בבריאות גופנית, בעיקר. אז אולי....
משהו באמנות, למשל?
מה עם לרכוש כן ציור , בד, או נייר, צבעים למיניהם (אקריליק, פנדה עדין, צבעי פסטל, שמן, פחם) ולזרוק הכל על הנייר?
רגע, מה עם לזרוק את המרירות על נייר, פשוט לכתוב, מה שבא, בלי ביקורת, בלי צנזורה, בלי שזה יצטרך לצאת טוב,
פשוט לשרבט מה שבא?
ויש מיני תראפיות, כמו גשטאלט, תראפיה באמנות, תראפיה בדרמה וכל הסגנונות (NLP ועוד. תלוי למה אתה
מתחבר. יש אנשים שמתחברים דווקא לתראפיה הנושנה והותיקה - לדבר עם מישהו, לדבר, לבכות, לזעוק.)
בני אדם חווים תקופות קשות מאוד לעתים. מאוד קשות. מכל מיני סיבות. העיקר - אין יאוש כלל! לא להתייאש!
רב נחמן ל א מ ר ש ה!!!
ואם הוא לא הרשה, אז הקב"ה, על אחת כמה וכמה!
רוצים לשמוע ממך עוד. בבקשה.
סבלנות. קודם כל, לעצמך!
תהיה בקשר. בבקשה!
נ.ב.נחלת
במידה ולא התייאשת לחלוטין מהטיפולים למיניהם, יש מקום בירושלים, ברח' חירם (ליד שמגר, ליד רח' ירמיהו) הנקרא "למרחב".
רק כרטיס קופת חולים.
שמעתי שהם עושים עבודה טובה מאוד.
אבל יש תורים ארוכים. אלא ש.....הכל מהקב"ה. הוא כבר יסדר לך תור מהר. תבקש ממנו. לא לדאוג.
מיועד לחיילים דווקא?אורין
למרחב?נחלת
לא. בכלל לא. לכל מי שמתקשה ורוצה להעזר , כמו שנעזרים בחברותא, כשלומדים. "
אין אסיר מתיר עצמו מבית האסורים..." לפעמים כן, יש אנשים אולי שיכולים, אבל איש את רעהו יאמרו חזק!
זה גם מקום דיסקרטי וצנוע.
תודה. המטפלים בעלי הסמכה טיפולית?אורין
כן.נחלת
בהחלט. מקסימום יש מטפל/מטפלת כמה חודשים לפני הרשיון.
מכירה מישהי שהיתה שם והמטפלת היתה מצויינת, למרות
שאת ההסמכה הרשמית קבלה חודשים מספר אחר כך.
למיטב זכרוני, יש לה כבר קליניקה משלה.
אבל, קחי בחשבון תור ארוך. תבקשי מהשם שיקדימו לך.
מתארת לעצמי במצבים אקוטים (את לא נשמעת לי כזו),
הם מקדימים.
טיפול זו מתנה נפלאה שאדם מפרגן לעצמו.
(כל אחד וסוג הטיפול שמתאים לו, שמדבר אליו).
תכנית עמיתנקדימון
עמית?נחלת
לא מכירה את התכנית הזו. אבל חשבת גם על משרד הביטחון.
אולי גם הוא יוכל לסייע? הם מודעים ל"מצבי הרוח" האלה.
אתה לא היחיד, אבל אפשר לצאת מזה. אם לא היית מושפע
ממה שעברת, א ז היה מקום לפקפק בשפיותך..... מחילה.
לענ"ד, א ס ו ר לך לצאת למילואים שוב. בשום אופן!
אל תחשוש, לא יעשו לך שום דבר. אל תצא שוב למילואים.
היית......די והותר. מספיק!
יש ספרנחלת
אמיתי על הלום קרב, שהיה משכיל , אינטליגנטי ורגיש בצורה יוצאת מן הכלל.
הבעיה היתה שלא רצה להעזר בשום פנים ואופן, וגם הכחיש את מצבו.
אז מודעות למצב, זה א ב ויש לך את זה, ב"ה!
לא לשאול אותי בבקשה מה שם הספר, כי לא אומר.
אחרי שתרגיש טוב יותר, בעזרת השם, אגלה...
כך לשאר המגיבים: נא לא לשאול.
נ.ב.נחלת
בתקופה שעליה מדובר בספר, משרד הבטחון התנהל והתנהג איום ונורא.
חוסר מודעות...פחד!
עכשיו, זה אחרת (לצערנו). אבל זה נסיון. הנשמה שלך גדולה מכל ההרגשות האלה,
לא משנה לה מילואים, כלום, והיא בתוכך.
רק סבלנות. בראש ובראשונה, לעצמך!
עוד משהונחלת
ער"ן - לשיחות טלפוניות כשמרגישים "על הפנים".....
1201
לפעמים הבחירה שלנו, היא כנראה במינימום שבמינימום. בחוט דק יותר מקור עכביש.
והבחירה בחוט הכמעט שקוף הזה, היא הנצחון הגדול; זו טפיחת השכם שלנו. זו
הנחת שאנו עושים בכך לקב"ה....
נמאס לנו, חושך ויגון, די, לא יכולים יותר.....הי, יש חוט שקוף ודק שלנו שממתין
שנראה אותו. שנבטח בו.
יודעת שלא שייך להביא את השואה עכשיו - דור דור והנסיונות שלו, אבל בכל זאת,
אמי ע"ה, שהיתה בת יחידה ומפונקת, הגיעה למחנה ההשמדה וכשחיפשה את
אמה, סבתי ע"ה, הצביעו לה על הארובה....
בסוף המלחמה שוחררה על ידי הרוסים, אם איני טועה ועשתה את המסע המתיש
והארוך לביתה, בהונגריה, בכפר ושם שהתה אצל שכנים גויים 7 חודשים לבית
שלה, לא העזרה להיכנס. בין כך לא היה שם דבר, הגויים השכנים, בזזו את הכל)
פעם, ישבנו יחד, אמי, חברתה (גם ניצולת שואה, אלא מה) ואני. היא הרימה
עיניים ואמרה בפליאה: אני לא מאמינה! אני בירושלים! נולדו לי ילדים!
אני לא מאמינה.
כן. היינו כחולמים. ולכל אחד מאיתנו, שלא נשכח, יש את היינו כחולמים
שלו. בתוך הביצה השחורה, המסריחה (סליחה) הכי נוראית.
יש תקווה. יש חוט של כסף הקושר אותנו לנצח. עכשיו אנו מרגישים
שאין מוצא, אבל "מן המיצר קראתי קה, ענני במרחב ..."
לפעמים מגיעות מחשבות שחורות, מרות, אין לנו שמץ של חיותף
אבל האדם הוא דינאמי! המצב ישתנה. ללא ספק. כל עוד הקב"ה
קיים (הוא לא יצא למילואים...), יש תקווה. הרי אנו חלק ממנו.
מהנצח.
ובכלל, לקרוא חדשות רעות וקשות, זה לא מוסיף.
אבל מה לעשות, המדיה לא תספר איך פתאום
נולד עוד ילד לאחר שראינו כל כך הרבה מוות,
איך חיבקנו, חובקנו, ליטפנו ולוטפנו, אפילו אם
זה פחות מפעם, איך הצלחנו לחייך למרות שבפנים
היו דמעות....
הלחם שלהם, זה פרסום הקשה, הרע. לא ללמוד מזה
ולא להידבק מזה. אתה, את, אנחנו - קצת יותר חכמים ממנה. לא?
מתארת לעצמי איזה "שפכטל" אקבל אחרי התגובה הזו. אולי
אפילו ימחקו.
הזורעים בדמעה (אוהו, איזו דמעה!), ברינה יקצורו.
איך אומרים באנגלית?
CHEAR UP! (אולי זה כתוב עם שגיאות. מילא)
רוצה להוסיף כאן פריחה, מעוף של ציפור, שבלול עושה דרכו בכבדות אבל בנחישות
נרקיסים ועוד - אבל לא יודעת איך.
שכחתי משהונחלת
יש לנו חברים, חברה, שבאחת השבתות הרגישה.....רע. רע. רע.
היא הרימה טלפון כדי לשוחח , לדבר. כן. בשבת.
כשהמצב בתוכנו פנימה אקוטי, חושבת שזה בגדר
פיקוח נפש דוחה שבת. אין ספק שהשם מבין את זה,
מאוד.
המון כוחותארץ השוקולד
מתפלל להצלחתך והצלחת המשפחה, אתם גיבורים וכך הכבוד על מה שעשיתם עד כה.
לא יודע מה לומר מעבר
חוויתי על קרובים אליגפן36
אחרי כחצי שנה מסבב אחרון התחלנו להרגיש רגיעה.
ועם הזמן רואים שיפור.
לא ידעתי שזה הפיך על הקרובים לי.
כותבת כי יש סיכוי לאור.
זה תהליך ארוך מאוד. מאוד.
כנראה של כמה שנים.
עם תמיכה טובה וסבלנות יש תקווה.
יפהזיויק
שכחתי משהו (כרגיל)נחלת
לא לשכוח.....לבכות. מאוד חשוב. לבכות. חושבת שזה ירכך את הסינדול של הנפש, שלא יודעת מה. חושבת שההתייפחות, המירור בבכי
יעשו לה משהו טוב... זה ילחלח אותה...
מובן ותקיןהעני ממעש
יש לך קבנ של היחידה?
לוקח זמן וזמן ... לא פשוט
תצ'פר את עצמך, תרשה לעצמך להתפרק - אבל לא על המשפחה וחברים
נשמע לי שאתה בטווח הנורמה
אחי הגיבור, זה עוד טרי ומאד טוב שאתה מודעזיויק
אפשרנחלת
אפשר לפעמים לבכות על הכתף של אשתך. למה לא? היא אמורה להיות האדם הכי קרוב אליך..
לא התכוונו כאן שתשחק בבית את הגיבור, את איך שחיית לפני המלחמה, אלא שבכל זאת, אנשי
מקצוע טובים זה מומלץ.
לא, לא "בכל זאת"; יחד עם זאת. כמה שהיא יכולה להכיל. מרגישים את זה. וזה גם מקרב. אני חושבת.
גיבור יקררפואה שלמה
זו תגובה טבעית למלחמה אבל עשית צעד חכם מאד שפנית לפסיכיאטר. ככל שמטפלים מוקדם יותר סיכויי ההחלמה המלאה עולים מאד.
אין מה לפחד מהכדורים, יאפשרו לך לישון ולא לצאת מאיזון והפעילות הגופנית תעזור מאד, כל הכבוד על המצווה הענקית ועל המודעות.
חנוכה מלא אור וניסים
כמה דבריםאריק מהדרום
דבר שני, מה שעזר לי מעבר למה שכתבת בעניין השינה והכושר והתזונה, מה שעזר לי לעבור את החודשים הראשונים אחרי השבעה באוקטובר זה המון המון המון סטנדאפ ומוזיקה ביוטיוב.
בהצלחה
מסכימה!נחלת
יש דברים שאפשר לראות ולהקשיב. סומכים עליך. מחכים לשמוע ממך , לא חשוב מתי. מאמינה שזה מהר יותר ממה שאתה חושב.
ר' נחמן אמר שבראש ובראשונה האדם צריך להיות סבלני ל....עצמו!
ואיך שכחנונחלת
"תעיתי כשה אובד בקש עבדך"
אם את מומחית לרבנו רבי נחמן אולי יודעת תשובהיוסי כ
למה רבנו המאומן, חזר לגלות אחרי
שהיה חצי שנה
בארץ הקדושה
אח יקר, תציץ פה בבקשהנקדימון
לנו עשו שיחת חוסן לקראת סיום המילואים, ואמרו שמי שהוא בתהליך הכרה של פוסט-טראומה, ברגע שהגיש חוות דעת מומחה אז כבר הוא זכאי למימון (מלא, נראה לי) במשך שנה עד לועדה הרפואית שתקבע נכות. הוא אמר שמבחינת משרד הביטחון, אין בעיה שבסוף לא תיגש לועדה - כלומר, האינטרס שלהם הוא לתת לך טיפולים כך שתצליח לצאת מזה בלי צורך בנכות. זה לכתחילה, כך אמר הקבן.
תברר על זה. אולי תבקש לדבר על אחראי חוסן ביחידה שלך. או בקבוצות פייסבוק שהגיוני שמעבירות מידע על זה.
משבר מוכר אחרי חוויות עוצמתיות (גם אישית)הגבעות בלב תמיד
גם מי שלא בטראומה, נורמלי לחלוטין להתקשות לחזור לשגרה אחרי חוויות מטלטלות כאלו בשנתיים... אתה מתאר משבר שקורה להרבה מילאימניקים. יצאתי עם כמה והרגשתי כמה הם מושפעים.. אחד בכלל לא היה במצב לדייט, כי היה באבל על חברים והלחימה הממושכת התישה אותו נפשית.
יש הרבה סדנאות, טיפול רגשי וכד' למילואימניקים בדיוק בגלל הצורך הזה, גם אם אתה מרגיש בסה"כ בסדר ורק מדי פעם צץ קושי..
שווה לך לבדוק בעיני. יש גם קבוצות שיח ע"י אנשי מקצוע וכד'..
תודה על מה שעשית למען עם ישראלטויוטה
ושה' שילח לך רפואה שלימה.
אין לי דברי חכמה לומר לך,
רק להחזיק לך אצבעות להצדיע לך,
ולהתפפל עליך .
אתה עושה דברים חשובים מאדיוסי כ
למען האומה, למען המשפחה, למען התורה והעבודה
אין לשער דרגת צידקותך במעשיך בצבא
דוד המלך שאתה חייל חשוב בשורותיו, מעלה אותך בדרגה
גם אברהם שלחם ב 4 מלכים, מברך אותך באופן אישי
ויהושע כובש הארץ
ויהודה המכבי
ורב אלוף שמעון בר כוכבא
הכל לצידך ולימינך
עלה והצלח
סדנא ייעודית לחיילים וחיילות "מתחילים מחדש" ללא עלreni
מצרפת את הקישור.
הסדנא מיועדת לחיילים שמתמודדים עם הקושי בחזרה לשיגרה, ללא תסמינים של פוסט טראומה.
ממליצה לדבר איתם ולבדוק התאמה
השיתוף שלך ככ חשוב!!!reniאחרונה
כותבת לך בתור מטפלת. פוגשת בתקופה הזו הרבה מאוד מילואימניקים שחווים משהו דומה מאוד למה שאתה מתאר.
חשוב לי להגיד בצורה ברורה: מה שקורה לך הוא תגובה אנושית, טבעית ושכיחה מאוד לחשיפה ממושכת לעומס קיצוני, סכנה, ניתוקים חוזרים מהבית וממעגל החיים הרגיל. זה לא סימן ש“נדפקת”, ולא עדות לכך שמשהו אצלך בלתי הפיך.
כ־300 ימי מילואים, בחמישה סבבים, בכל הגזרות – זה עומס שהנפש והמערכת העצבית פשוט לא נועדו לשאת בלי מחיר. הרבה אנשים מתפקדים “על אדרנלין” בזמן עצמו, ואז דווקא כשנגמרת הסכנה המיידית – המערכת קורסת. התנודות שאתה מתאר בין אנרגיה גבוהה לדיכאון, בין כעס לאדישות, הן סימן קלאסי למערכת עצבים שנמצאת עדיין במצב הישרדותי ולא מצליחה להתייצב.
העובדה שאתה:
מודע למה שקורה לך
מנסה לשמור על שינה, תזונה ותנועה
פונה לטיפול ו/או קובע תור לפסיכאטר
כל אלה מעידים על כוחות, לא על חולשה !
חשוב לדעת: טיפול פסיכיאטרי לא אומר בהכרח תרופות לכל החיים, ולעיתים מדובר בהתערבות זמנית שמאפשרת למערכת להירגע ולנפש להתחיל לעבד. בהרבה מקרים, כשהעומס יורד והוויסות חוזר, גם הצורך בהתערבות תרופתית משתנה.
כמה המלצות כלליות חשובות :
1. להתייחס למצב כאל פציעה נפשית, לא כאל כשל אופי. כמו שלא מצפים מאדם עם שבר לרוץ , כך גם כאן
2. להמשיך טיפול - אפשר לפנות למרכזי החוסן באיזורך. מצורף קישור: סיוע לנפגעי חרדה - נפגעי חרדה | ביטוח לאומי
3 . לבדוק את הסדנא הייעודית ללוחמים שחוזרים לשיגרה , בקישור הבא:
Inheal סדנת מתחילים מחדש לחיילי וחיילות מילואים בשיטת
3. לזכור: מצבים כאלה כן משתפרים. ראיתי את זה שוב ושוב, גם אצל אנשים שפחדו שהם “לא יחזרו לעצמם”.
והכי חשוב-
אתה לא לבד, אתה לא מקולקל, ואתה כן בדרך הנכונה גם אם עכשיו זה מרגיש מריר ומבלבל..
עצם זה שכתבת וההסכמה לטפל בעצמך– זה כבר סימן של חיים שרוצים לחזור לאיזון , וסימן לאהבה והאחריות שלך כלפי המשפחה שלך.
הרבה כוחות !
אני שוקל לממן קמפיין שקורא לטרמפיסטים שלי להתקלחזיויק
יש לי רעיון בשבילךדי שרוט
יש לי כזה. אבל כשניסיתי להציע דבר כזה פעם ראשונה היא חשבה שאני קריפ והוציאה לי צו מעצר.
גאוני סך הכל😁זיויק
יהודים נלחצים כששולחים אותם להתקלחפשוט אני..
מפחידנחלת
בתחילה לא תפשתי.......מפחיד!
אולי מדובר בתלמידים או בוגרים מישיבת 'שלום בנייך'פ.א.
רק אפס יורק ככה לבאר ממנה שתהזיויק
או מעז להתראיין בצהובון מוצשקעלעברימבאר
לא כזה מכירזיויק
ב"הקעלעברימבאר
כשמוצש כותבים על שלום בנייך, זה מזכיר ליקעלעברימבאר
ווי חפי החפיפניק - נוסטלגיה...אורין
וואו. זו רמה חדשה של טינופת אנושיתנקדימון
זה כאילו הוא הלך לצאט גיפיטי והכניס בקשה "כתוב לי מניפסט שנאה נגד הרב טאו והר המור. כתיב בסגנון רעיל".
איזה גועל נפש.
איזה שטויות מבחילותשוקולד לבן
מאיפה הוא הביא את השטויות האלו?
אני מכירה את הישיבה מקרוב כולל תלמידים שלומדים שם ובוגרים וזו ישיבה שממש מצמיחה את התלמידים שלה, עושה להם כל כך טוב נפשית ומכל הבחינות.
נכון שהתנאים הפיזיים לא מושלמים (בסוף כסף זה מרכיב מאתגר בציבור שלנו, ותנאים טובים זה עניין של כסף) אבל מכאן ועד ההגזמות שהוא כתב הדרך רחוקה מאד מאד.
אני דווקא אוהב את הביקורת הזאת על הישיבהפשוט אני..
היא כל כך קיצונית וחדה, עד שבעייני היא כלל לא מתיימרת לייצג אמת. כלומר ברור שמדובר בשטויות שנובעות יותר מהמצב הנפשי שלו כשהוא כתב זאת, מאשר מהמציאות בישיבה.
זה לגבי הרבה תחומים:
אם למשל אני ארצה לתת ביקורת על המנחה שלי בעבודה, אוכל לכתוב:
קשוחה מאוד, לא מתחברת לעובדים שלה, לא מתחשבת בצרכים האישיים שלהם. לצד זאת היא מקצועית לעילא ובעלת ידע עצום בתחום התמחותה.
אך אם אני אכתוב:
היא נוראית, צורחת כל היום, מסריחה, מתקלחת פעם בשבועיים, האוכל שלה מריח כמו צואה, השיער שלה נראה כאילו לא חפפה אותו מאז התיכון, היא לא מבינה מה זה בני אדם והאף שלה ממש ענק" - אז ברור שהביקורת אפילו לא מתיימרת להיות עניינית, אלא אני סתם שופך רפש בגלל המון זעם שטמון בי.
במילים אחרות:
אני אוהב את הביקורת כי מבחינתי יש בה הרבה כנות. הוא בעצם אומר בכנות, בין השורות, "אל תסמכו עלי. אני פשוט שונא את הישיבה הזאת ואת כל מה שהיא מייצגת". הקיצוניות מעידה על מצבו הנפשי ולא על הישיבה.
אם הוא היה כותב בצורה עניינית, אז עוד היינו עלולים לחשוב שהביקורת שלו כנה ואמיתית.
הנה פתרון:קעלעברימבאראחרונה
(מהמצאותיו של פרופסור שפריץ)


