פורום עבודת ה'

מסע של תפילה​​​​​​​ - דמיון מודרך, חלק א' {תחילת תפילת שמונה

ט"ו אדר א 03:13

דוסמסע של תפילהדוס

"ה' שפתי תפתח ופי יגיד תהילתך"
הולכים שלוש צעדים נכנסים לבית המקדש אל מול הקודש,

ומבקשים לפתוח שערי שמיים,

והנשמה עולה ונעמדת מול כסא הכבוד, ומקופת באור ואהבה מהבורא. 

ואתה פשוט משתחווה בהודיה

"ברוך אתה ה' !!" 

והאור העוטף מעמיד אותך חזרה, 

והאבות הקדושים  באים לידך לעזור לך לעמוד

 "אלוקינו ואלוקי אבותינו אלוקי אברהם, אלוקי יצחק ואלוקי יעקב"

ואיתם לידי והאהבה לבורא, כשעומדים מול כיסא הכבוד, אפשר להתחיל לפתוח תודה

ל"האל הגדול" בחסד כפי שגילה אברהם אבינו, {בחסד הגדול שעשה בעולם בהכנסת אורחים קירוב לבבות}

"הגיבור" בדין כפי שגילה יצחק אבינו, { שנלחם בדין לזכות אותנו שעמד בעקדה והיה מוכן לתת  את כולו למצוות הבורא}"והנורא" כפי שגילה יעקב אבינו { ישראל הקשר ישר לאל הקריבה לקדושה לאור אינסוף, אבי השבטים ועם ישראל כל אחד ברמתו}

"אל עליון" מעל לכל דמיון ומידה..{ פשוט באור אין סוף שנגלה בטוב בכל העולם .}

 

 

אבא שמע קולי,
הקשב לתפילותי,
פתח לבי אליך,
פתח שפתי לזמר בשבחך,

 

{אני יודע שזה באמצע הברכה אצלי פשוט החלק השני של הברכה הוא כמעט כברכה בפני עצמה בגדול ממש אברהם אבינו מוליך את החלק הבא של הברכה ועליו גם חתימת הברכה {מגן אברהם} אשמח לשמוע תגובות, וכמובן אם רוצים, ואם יש מישהו שמבין באנימציה ורוצה לנסות להפוך את הדברים לעוד יותר בציור אנימציה אשמח מאד כמובן.}

הדמיון בגדול הוא על פי פירושים על המילים של התפילה הלכות שאומרת שצריך שאדם יראה עצמו עומד בבית המקדש ומול כסא הכבוד והדרך שלי בסופו של יום כאשר אני מגיע לתפילה עמוקה ולמפגש יותר גדול עם ה'.

מקווה שהדברים יהיו לטוב.

 

 

 

כ' אדר א 19:13

בס"ד

חלק השני של ברכת אבות:

 

אברהם אבינו מתקרב וטפח לי על הגב ומגלה לי מחסדו של הבורא:

"גומל חסדים טובים, וקונה הכל" 

ואני מבין איך ה' נותן את כל הטוב שבעולם, איך הכל שלו ובהנהגתו ו"מה אשיב לך והכל שלך"

"זוכר חסדי אבות"

ואתה ה' זוכר את החסדים של האבות הקדושים, ואת האהבה של אברהם שקידש שמך בעולם. ועבור זה אני יכול לעמוד לפניך בתפילה ואתה:

"וּמֵבִיא גוֹאֵל לִבְנֵי בְנֵיהֶם לְמַעַן שְׁמוֹ, בְּאַהֲבָה."

מביא לנו גאולה, ומקרב אותנו לשמך באהבה, מתוך אותה התחברות לחסד ולטוב האינסופי שלך שאברהם אבינו 

 

{בעשרת ימי תשובה: זָכְרֵנוּ לְחַיִּים, מֶלֶךְ חָפֵץ בַּחַיִּים, כָּתְבֵנוּ בְּסֵפֶר חַיִּים, לְמַעַנְךָ אֱלֹהִים חַיִּים.
תן לנו חיים, תזכור אותנו לחיים, לאהבה לחסד הטוב של החיים, ואנחנו למענך רוצים, כדי שנוכל לאוהב אותך ולגדל שמך אנו מבקשים.}

 

מֶלֶךְ עוֹזֵר וּמוֹשִׁיעַ וּמָגֵן,

אתה תומך בי ועוזר לי ואני אומר לך תודה שאתה מאפשר לי להיות פה קרוב אליך ושומר עלי
בָּרוּךְ אַתָּה ה', מָגֵן אַבְרָהָם:
כמו ששמרת על אברהם אבינו והיית לו מגן, גם שהוא היה ראשון ויחידי ונגד כל העולם וכך גם אם אני הכי לבד או מרחוק אברהם מגלה שאם אאמין וארצה בקשר ובאהבה שלך תיתן לי מקום גם כאשר אין לי זכות אבות..

י"ז אדר ב 18:47
בס"ד

"אתה קדוש" - נבדל מכל דמיון אין דרך לראות ולהבין מה זה האור של ה', (מדמיין מעין חושך של הניתוק מכך שאין יכולת להבין ובמקביל תחושה של אור קדושה שבעורת בך בפנים)
"ושמך קדוש" השם י - ה - ו - ה מצטייר מולי מאש לבנה בהוקת הגילוי האלוקי בעולם, ההנגה בכל אירועי ההיסטוריה של ה'..והאור הזה ה' מקיף אותי
"וקדושים" אנחנו זוכים לקדושה שלך לחיבוק מאורו של ה' שמקיף אותנו ומהווה אותנו ואיתו ובזכותו
"יהללוך סלה" בוקעת תודה של אהבה ואור אינסופי
"כי אל מלך גדול וקדוש אתה" נאה לקדוש פאר מקדושים ותודה לך ה' על האור האלוקי הבוער בקרבי על כך שקידשתנו בקדושתך וזכינו לעמוד לפניך ולפתוח בתפילה, "ברוך אתה ה' האל הקדוש!!!" פשוט תחושת תודה ואהבה של ה' שמקיפה אותנו של כך שה' מקשיב לנו הקשר הישר שלנו אל ה' אל הקדושה עם ישראל ישר אל (מה שגילה יעקב אבינו) ופשוט תודה.
"נאה לקדוש פאר מקדושים, אתה ה' מלך מלכי המלכים האל הגדול הקדוש מעל לכל דמיון ואוהב אותנו (אל מידת חסד) ונחתן לנו מעט מקדושתך לגלות בנו ובעולם הזה.
כ' ניסן 09:23

בס"ד

אני אעשה את חלק זה בצורה קצת אחרת, פה אדבר יותר בכללי על כל הברכות האמצעיות ותפילת שמונה עשרה אולי ארחיב בנפרד יותר על מרכז התפילה של תפילות שבת וחג כי לי יוצא פשוט בדרך כלל למצוא פנאי להגיע להרחבת המחשבה ותפילה כזו בעיקר בימים אלה, אבל מה שנקרא אני רוצה לפתוח פתח.

 

אני אתחיל במה שאני בעצם ראיתי בכללי בתפילה נקרא לזה, יש 4 סגנונות של תפילה שמופיעים שעברנו עליהם

א' התפילה העצמית - {ראו חלק א' ה' שפתי תפתח, המקום האישי שלי מול הבורא..}

ב' תפילת החסד ואברהם אבינו {ראו חלק ב' - מגן אברהם}

ג' תפילת הגבורה במידת יצחק {ראו חלק ג' ברכת מחיה המתים- גבורות גשמים הדין שמגלה את העומק}

ד' יעקב, ישראל מידת האמת והקדושה {ראו חלק ד' ברכת אתה קדוש וקדושים כל יום יהללוך סלה, הקשר שלנו כעם ישראל ישר אל ה' היכולת לקדש לראות את חותם האמת של ה' הקדושה שהיא נבדלת וקדושה כל כך}.

 

עכשיו לדעתי הרצף הזה ממשיך וחוזר שוב

 

א' אתה חונן לאדם דעת חננו מאיתך חכמה בינה ודעת, אחרי שראינו את התגלות הגדולה של ה' בכל המידות התפללנו עם האבות אנחנו מבקשים לקבל גם מעט מזה לקבל לנו

חכמה - אור ראשוני, אברהם אבינו היה יחידי הוא מעבר אחד וכל העולם מהעבר השני אב המון גווים הוא הפתח של האבות האור הראשון שמראה שלא משנה מי אתה ואפילו הגרים שאין להם זכות אבות בכוח האמונה יכולים לזכות לקשר עם הבורא.

בינה - להבין דבר מתוך דבר ,בניין הגבורה הדין הם מה שבונים הסערה מצמיחה, גבורות הגשם.

ודעת - החיבור והקשר אל הדבר הקשר ישר -אל ישראל קשר ישיר חיבור עמוק לקדושה שמפעמת גם בנו.

 

ב' אברהם אבינו ברכת השיבנו אבינו לתורתך, התשובה מאהבה הרצון לקשר של אהבה תשובה של אהבה.

 

ג' יצחק מידת הדין, ברכת סלח לנו ומחל לנו, פה נוהגים גם להכות על החטא עם היד שזה מסמן בעיני את העניין של הכוח של הדין שהוא מכה לפעמים והוא מרפא הוא פותח את הסליחה והמחילה לקבל את עצמי מחדש.{כפרת עוונת וכו'}

 

ד' יעקב,  ישראל אמת וגאולה.  ברכת הגאולה "ראה נא בעינינו וריבה ריבנו" הקשר הישיר שמבקש מה' לראות את הצרות שלנו לחוות את הקשיים שלנו שמבין שאיתך אנוכי בצרה, ומתוכו מבקשים גואלה ואור יותר גדול שיתגלה בעולם והסיום  "גואל ישראל" בעיני מזכיר לי ורומז חזרה לישראל.

 

 

לדעתי רצף זה ממשיך כנראה גם בברכות הבאות, אבל כרגע אעצור כאן ובהמשך אשתדל לכתוב על הברכות האחרות..

י"ז אדר ב 19:02
בס"ד
יצחק אבינו עומד לצידי ומחזק בגבורה ועוצמה, (הוא זה שמגלה את עניין הברכה.)
"אתה גיבור לעולם אדני"
הגבורה שלך היא נצחית הדין שלך וכל מה שאתה עושה הם אמיתיים וקיימים, "מחיה מתים אתה רב להושיע" אתה זה שמחיה אותי, שבעלדיך אני כמת, ואתה מושיע מתוך עומק החשכה,

"מוריד הטל" "משיב הרוח ומוריד הגשם"
הטל האינסופי מכוון את הגשמים בכמיות שמחיה אותנו שיצמחו, מכוון את הקשיים
שיאירו את חיינו.

"מכלכל חיים בחסד"
נותן לנו את כל מה שאנחנו צריכים מעורב ברחמים גם בעומק הדין יש את החסד שלך שאתה הוא זה ש"מחיה מתים ברחמים רבים, סומך נופלים רופא חולים מתיר אסורים" בכל דין אתה גם זה שמחיה מתיר ומרפא מערב רחמים בדין ומדייק את הכל שנקבל בדיוק
"מי כמוך בעל גבורות" מי יש לו גבורה כמו שלך כל כך מדיוקת "ומי דומה לך מלך ממית ומחיה" ומי יכול להידמות לגבורה שלך שמצמיחה חיה לך מלך ממית ומתוך כך אף מחיה.
"ונאמן אתה להחיות מתים"
האמונה שלי בך בדיוק שלך בעוצמה שלך שאתה מחיה מתים וגם אם אני בחשכה אני מאמין באור שלך.
"ברוך אתה מחיה המתים"
תודה לך על האמונה בך שמאפשרת לי לחיות לחיות באמונתך בדיוק שלך שכל מה שקיבלתי הוא בדיוק עבורי לגדול להתגבר ולהיות מעל ומעבר.
כ"ה אדר ב 15:43
זה באמת מבאר כזה אפילו שהתפילה די מובנת.. תודה!!

~שום דבר אינו יכול לעמעם את האור שבא מבפנים~

תאירו לעולם, העולם יאיר אליכםחצי חיוך

י"ח ניסן 23:32
יכולה לנסות לשבת על איורים...
כ' ניסן 09:24