המחלקה לזיופי כשרות של הרבנות הראשית כבר דיברה על צוהר, המקרה הספיציפי עליו דובר היה זן ארטישוק מסויים שהיה נגוע מאוד והרבנות החליטה שלא להביא אותו. וצוהר החליטו שכן להביא אותו מבלי לשנות כלום!
בנוסף, צוהר נתנו כשרות למסעדה שהרבנות הסירה ממנה את הכשרות מבלי לבדוק בכלל מה הייתה הבעיה שבגללה הרבנות פסלה את זה.
וכל זה לפני השאלה שיש להם משגיחות כשרות, וגם לא כולן הולכות צנוע. וזה בהחלט מאוד מסבך את הנושא כי הפוסקים דנים כאן לגבי סוגיית עד אחד נאמן באיסורים, עד כמה נאמן הוא צריך להיות. והם סתם מסבכים את זה. בלי קשר לשאלה עד כמה אישה נאמנת בזה במקום שהוא לא הבית שלה שגם בזה הפוסקים דנים.
בנוסף, יש כמה חומרות של הרבנות הראשית שהן יותר מעיקר הדין (ראיתי בעבר רשימה שלהם. איני זוכר אותם כרגע). הסיבה לכך היא שמתוך הניסיון והשנים ראו שלפעמים צריך לגדור פרצות. ואנחנו מחמירים פה, כדי למנוע בעיה בדברים שהם עיקר הדין. צוהר בוודאי הרבה יותר מקילים, והם אומרים את זה.
ונצרף לזה שכל המטרה שלהם זה "תחרות" בכשרות. כמו בכל דבר אחר, שלא יהיה מונופול. ככה עובד שוק. רק הבעיה היא שכשרות זה לא שוק. נכון - יש מהדרין ויש לא. וכל אחד יכול לבחור. אבל יש רמת בסיס שעד היום הרבנות עשתה את זה, ועכשיו.. כשרמת הבסיס משתנה... זה לא יהיה "שוק פתוח" זה יהיה שוק מלא ברמאויות וכשרויות שהן ממש כמו חברות קש, לא עושות כלום ורק יש להן שם. וזהו.
לא לשכוח כמובן את העובדה שרבנות ראשית ממלכתית זה דבר עם צורך גדול מאוד כי אנחנו כבר לא בגלות.
ועל הכל, ארגון כושרות. זהו ארגון ללא מטרות רווח, הם "מתקיימים" כלכלית מקורסים למשגיחי כשרות ועוד. לא מהדברים האלה.. הם אינם מטעם הרבנות הראשית. הם מדרגים כשרויות, ממליצים על מקומות, והכל נאמן כי הם לא מקבלים כלום מאף אחד. וכן - יש להם רשימת בעיות ברבנות הראשית. הם מביני כשרות גדולים מאוד, בעלי שם - ולא בכדי. והם צווחים וצועקים על הרפורמה הנוראית בכשרות (גם המצב העכשוי, וגם על העתיד. ואכמ"ל). יש להם דרך סלולה לפתרון הבעיה בכשרות מבלי להרוס את הרבנות.