חברים, מישהו פה שאל את עצמו למה לא לאכול "כשרות" צוהר?הָיוֹ הָיָה
תראו מה הם שווים ומה שווה בדיוק העלאק פיקוח שלהם:
"חומרי הגלם, התהליכים ומכאן גם המוצר הסופי יישארו זהים. לא שינינו שום דבר"
מתוך: השף אלון שבו הכריז: הפכנו לכשרים | ערוץ 7

שימו לב, אי אפשר לטעון שהם כשרים והרבנות לא נתנה להם אישור כי הם פתחו בשבת. היות ותמיד הם היו סגורים בשבת.
ובכל זאת, הרבנות לא אישרה, וצוהר אישרה - בלי שישנו שום דבר!!!
מי אמר שהרבנות לא אישרה? ואם באמת לא אישרה, למה?פשוט אני..

אין לי מושג מה הפרטים כאן, אבל יש עסקים שאין להם כשרות של הרבנות לא בגלל בעיות כשרות, אלא בגלל נושאים אחרים.

 

למשל: עסקים שזה לא מעניין אותם לעשות כשרות כי הם לא רואים בזה צורך דתי או עסקי, עסקים שמחיר הכשרות יקר להם מדי ביחס למספר הלקוחות שהם ירוויחו אם יהיו כשרים, עסקים שלא אוהבים את המשגיח הספציפי שנשלח אליהם מהרבנות (בעבר זאת הייתה סיבה די נפוצה אבל בשנים האחרונות הרבנות עושה מאמצים גדולים שהמשגיחים יהיו מאירי פנים ולא ייתפסו על ידי בעל העסק כאיזו פונקציה של נג'ס שעוד צריך לשלם לו) וכו'.

 

יכול להיות שמהרגע שהוא החליט כן להיות כשר, הוא פשוט התקשר גם לרבנות וגם לצוהר כדי לקבל הצעות שונות (בנוגע למחיר, ליחס, לשירות וכו') ואז הוא החליט לעשות כשרות דרך צוהר, למרות שגם הרבנות הייתה יכולה להוציא לו כשרות אם הוא היה מעוניין בכך.

 

בלי פרטים חשובים אלה - אי אפשר להגיע למסקנה שאתה מגיע אליה כאן "הרבנות לא אישרה".

 

יכול להיות שאתה צודק, כמובן, אבל המקור שהבאת - לא מראה זאת.

הכתבה אמרה, קרא.הָיוֹ הָיָה
ולמה? כי האוכל לא כשר. זה למה.


לא צריך הרבה דמיון, אחרי שרק לפני חודש וחצי בערך התפוצץ הסיפור על ההיתרים שנתנו בצוהר ליין נסך תוך השמטת המידע מהצרכנים עד שהצליחו לכפות עליהם להודות בזה.
איפה בכתבה כתוב שהרבנות סירבה לתת להם כשרות?פשוט אני..


טוב נו, צריך באמת לעצום את העינייםהָיוֹ הָיָה
הוא מספר שמיום הפתיחה היו לו עשרים טלפונים ביום שביקשו כשרות והוא נאלץ לומר שאין לו. ומשום מה בדיוק כשהתאפשר חוקית לצוהר לתת את הטיקט "כשר" הוא לקח אותם...

אבל יודע מה? עזוב.
נניח שהרבנות לא סירבה (אגב, מלכתחילה לא כתבתי שסירבה אלא שלא אישרה, ועצם העובדה שלא היה אישור זו עובדה נתונה, אבל שוין), ונניח שהבחירה בצוהר היא במקרה לגמרי.
אתה באמת מאמין שבפוקס יצא לו שהכל הכל הכל הכל היה על פי ההלכה, ולצוהר לא נשאר אלא להעיף מבט ולומר "וואלה? כשר!"?
אם אני לא מניח דברים אלא נסמך לעובדות אז אני "עוצם עיניים"?פשוט אני..

בכל מקרה, אני לא מצליח לחשוב על שום סיבה שתגרום לקונדיטוריה שסגורה בשבת לא להיות כשרה.

במטבח יש אוכל חלבי בלבד,

מאוד פשוט וזול להשיג חומרי גלם כשרים (יותר מסובך בארץ למצוא קמח, קקאו, חמאה וחלב לא כשרים, מאשר למצוא כשרים).

אז אולי עכשיו הוא מנפה את הקמח אחרי שקודם לא ניפה? זה הרי לא ישפיע על הטעם או על המוצר, והוא עדיין יוכל להגיד "חומרי הגלם, התהליכים ומכאן גם המוצר הסופי יישארו זהים. לא שינינו שום דבר" (ניפוי הקמח הוא אמנם שינוי, אבל לא מהותי מבחינת המוצר הסופי ורמתו).

מאוד יכול להיות שיש עוד נושאים, מעולם לא פתחתי קונדיטוריה ולא הענקתי כשרות לקונדיטוריה, אבל אני לא חושב שיש כאן איזה משהו מהותי שידרוש שינוי סדרי עולם.

במסעדה בשרית מן הסתם הדברים מסובכים (ויקרים) הרבה הרבה יותר.

 

לא. אבל אם אתה מתעלם מעובדות אתה בהחלט עוצם עיניים.הָיוֹ הָיָה
אולי מעולם לא פתחת קונדיטוריה, אבל מטבח בבית נראה לי שיש לך.
ואם מעולם לא התעוררה לך במטבח שאלת כשרות, אז רוץ לשנן מתוך ספר כלשהוא הלכות כשרות (אפילו מפניני הלכה, עדיף מכלום) כי כנראה אתה נכשל במאכלות אסורות בלי לדעת בכלל.

כאחד שמכיר משגיחים (גם של הרבנות, וגם של בדצים לסוגיהם, ואפילו אחד של צוהר) אני יודע שיש כל כך הרבה מה לפקח, גם במסעדות חלביות. ההנחה שבלי להתכוון במקרה יצא שהכל היה כשר למהדרין בלי שום פיקוח והדרכה הלכתית, דומה להנחה שאני אשפוך דיו על נייר וייצאו אותיות.
אבל אם נח לך להאמין שזה הגיוני - תאמין.
אני די בטוח שרוב בני הנוער פה יצליחו להבין את מה שאתה מסרב להבין, וזה מספיק לי.
יש לי שאלות של כשרות בביתפשוט אני..
ורובן המוחלט נובע מהעובדה שיש לי במטבח גם חלבי וגם בשרי... אצלו במטבח אין בשר ואין דגים, אך ורק מוצרי חלב.

בכל מקרה, הוא לא כתב שאין השגחה והוא לא כתב שהכל היה טוב גם קודם. הוא כתב שלא השתנה משהו בחומרי הגלם, בתהליך של האוכל עצמו ובמוצר הסופי.

כלומר הוא ימשיך לקנות חומרי גלם כשרים,
ימשיך להכין איתם את אותם המתכונים,
יכניס אותם לתנור לאותו פרק זמן וכו'.

זה לא נראה לי משהו תלוש מהמציאות
אם כל השאלות שלך הם רק על עירוב בשר בחלב- המלצתי בעינה עומדתהָיוֹ הָיָה
הוא כתב שלא היה השגחה, ושמעכשיו יש, ושזה בלי שהוא שינה כלום. נקודה.

ההתכחשות שלך לזה כל כך שקופה, הרי בחיים לא היית מכניס לפה שלך תרופה שזה רמת הפיקוח שלה, אבל כשמדובר על עבירות - פתאום אין לחץ, אפשר להניח שהכל טוב, "סמוך"...
אני חוזר על השאלה: היכן כתוב שהרבנות סירבה לתת לו כשרות?פשוט אני..
ואם זה לא כתוב, אתה מתכוון לגלות יושרה ולתקן את מה שכתבת בהתחלה?
אני אענה לך מיד אחריהָיוֹ הָיָה
שתראה היכן בתגובה שעליה אתה מגיב כתבתי את זה או משהו שקשור לזה.

אבל אתה כמובן לא תראה, כי אין, כי תקעת את זה סתם כי נתקעת ואין לך מה לענות, אז כמו כל דמגוג טלוויזיה מצוי אתה מנסה להסיט את הנושא במקום להודות.

ולא רק שבתגובה הנוכחית אין, אלא בשום תגובה אין. כולל לא בזו הפותחת. נדמה לי שתורך עכשיו לגלות יושרה ולהתנצל על השקר הזה.

ויתירה מכך, במפורש כתבתי "נניח שהרבנות לא סירבה (אגב, מלכתחילה לא כתבתי שסירבה אלא שלא אישרה, ועצם העובדה שלא היה אישור זו עובדה נתונה, אבל שוין), ונניח שהבחירה בצוהר היא במקרה לגמרי."
ומשם המשכתי למה ששאלתי אחר כך, מה שאתה לא מצליח לענות עליו תשובה ברורה, ולכן במקום להגיב לעניין שלפת משומקום אד הומינם זול ושקרי כזה, שבלי שום קשר לתגובה הרלוונטית פשוט מנסה להשמיץ אות, ובתדמית שמנסה להראות כאילו זה ממשיך את הדיון ואני זה שעניתי לא לעניין - "אני חוזר שוב על השאלה" וכו'. כמה רדוד ושקוף..

כמה חבל, שאתה עושה את כל האקרובטיקה הזו במקום להודות בפשטות שאכילת אוכל לא כשר פשוט לא מטרידה אותך כל כך.
ברוך ה' שהנוער בפורום עדיין ירא שמיים ופוחד להיכשל באוכל לא כשר, ולכן אני שמח על השירות שהענקתי לו, גם אם למבוגרים שיש להם כבר ערכים חשובים יותר זה כנראה לא מזיז.
ובכל זאת, הרבנות לא אישרה, וצוהר אישרה - בלי שישנו שום דבר!!פשוט אני..
אכן, הרבנות לא נתנה אישור = לא פיקחה.הָיוֹ הָיָה
וגם זה, כאמור, בלי קשר לתגובה עליה הגבת. ואחרי שבמפורש הבהרתי "נניח שהרבנות לא סירבה (אגב, מלכתחילה לא כתבתי שסירבה אלא שלא אישרה, ועצם העובדה שלא היה אישור זו עובדה נתונה, אבל שוין), ונניח שהבחירה בצוהר היא במקרה לגמרי."


עכשיו תתנצל שהוצאת את דברי מהקשרם ושיקרת?
כרגיל, אתה עובר לתקוף ולהסית... כן, כשרות לא חשובה לי🥱פשוט אני..
כרגיל, אני תוקף רק אחרי שאתה מתחמק מלענות לשאלות.הָיוֹ הָיָה
ניהלתי דיון נאה. עד שכששאלתי משהו ונתקעת בחרת לשלוף שפן מרופט בדמות אד הומינם מטופש, שקרי, ומסיט את הדיון.
המסקנות בלתי נמנעות.


וכן, אתה לא נראה כאחד שיתעלף אם הוא ישמע שאכל בטעות טבל..
זהו?עברי אנכי

המחלקה לזיופי כשרות של הרבנות הראשית כבר דיברה על צוהר, המקרה הספיציפי עליו דובר היה זן ארטישוק מסויים שהיה נגוע מאוד והרבנות החליטה שלא להביא אותו. וצוהר החליטו שכן להביא אותו מבלי לשנות כלום!

בנוסף, צוהר נתנו כשרות למסעדה שהרבנות הסירה ממנה את הכשרות מבלי לבדוק בכלל מה הייתה הבעיה שבגללה הרבנות פסלה את זה.

 

וכל זה לפני השאלה שיש להם משגיחות כשרות, וגם לא כולן הולכות צנוע. וזה בהחלט מאוד מסבך את הנושא כי הפוסקים דנים כאן לגבי סוגיית עד אחד נאמן באיסורים, עד כמה נאמן הוא צריך להיות. והם סתם מסבכים את זה. בלי קשר לשאלה עד כמה אישה נאמנת בזה במקום שהוא לא הבית שלה שגם בזה הפוסקים דנים.

 

בנוסף, יש כמה חומרות של הרבנות הראשית שהן יותר מעיקר הדין (ראיתי בעבר רשימה שלהם. איני זוכר אותם כרגע). הסיבה לכך היא שמתוך הניסיון והשנים ראו שלפעמים צריך לגדור פרצות. ואנחנו מחמירים פה, כדי למנוע בעיה בדברים שהם עיקר הדין. צוהר בוודאי הרבה יותר מקילים, והם אומרים את זה.

 

ונצרף לזה שכל המטרה שלהם זה "תחרות" בכשרות. כמו בכל דבר אחר, שלא יהיה מונופול. ככה עובד שוק. רק הבעיה היא שכשרות זה לא שוק. נכון - יש מהדרין ויש לא. וכל אחד יכול לבחור. אבל יש רמת בסיס שעד היום הרבנות עשתה את זה, ועכשיו.. כשרמת הבסיס משתנה... זה לא יהיה "שוק פתוח" זה יהיה שוק מלא ברמאויות וכשרויות שהן ממש כמו חברות קש, לא עושות כלום ורק יש להן שם. וזהו.

 

לא לשכוח כמובן את העובדה שרבנות ראשית ממלכתית זה דבר עם צורך גדול מאוד כי אנחנו כבר לא בגלות.

 

ועל הכל, ארגון כושרות. זהו ארגון ללא מטרות רווח, הם "מתקיימים" כלכלית מקורסים למשגיחי כשרות ועוד. לא מהדברים האלה.. הם אינם מטעם הרבנות הראשית. הם מדרגים כשרויות, ממליצים על מקומות, והכל נאמן כי הם לא מקבלים כלום מאף אחד. וכן - יש להם רשימת בעיות ברבנות הראשית. הם מביני כשרות גדולים מאוד, בעלי שם - ולא בכדי. והם צווחים וצועקים על הרפורמה הנוראית בכשרות (גם המצב העכשוי, וגם על העתיד. ואכמ"ל). יש להם דרך סלולה לפתרון הבעיה בכשרות מבלי להרוס את הרבנות.

מסכים עם רוב הדברים שכתבת, אבל דווקא לא עם המהותפשוט אני..

בעייני תחרות בתחום הכשרות זה דבר מבורך.

הבעיה שלי עם צוהר זה לא שהם מביאים תחרות לרבנות, אלא שהם מביאים כשרויות על סמך קולות מאוד מאוד גדולות, שלעיתים ראויות רק בשעת הדחק וכו', ובטח שלא לציבור הרחב במצב רגיל.

 

ב"עולם האידיאלי" מבחינתי, הרבנות היא גוף ממלכתי שנותן גושפנקא לגופי כשרות ומפקח עליהם, אבל לא יוצר קשר ישיר עם עסקים ולא מעניק כשרות בעצמו. המצב היום שבו המפקח הוא גם זה שנותן את הכשרות עצמה, כלומר הוא מפקח על העבודה של עצמו, בעייתי.

 

כמו שמשרד הבריאות מפקח על לימודי הרפואה ומעניק רישיונות לעסוק ברפואה לכל הסטודנטים שסיימו בהצלחה את הלימודים, וגם לאחר מכן המשרד מפקח על עבודת בתי החולים וכו', אבל הוא לא מרפא בעצמו אף אחד ולא מעניק שירותי רפואה לציבור (נכון שיש בתי חולים ממשלתיים, אבל בפועל הם מתנהלים באופן עצמאי לחלוטין ופיקוח משרד הבריאות עליהם אינו שונה מהפיקוח שלו על בתי חולים של הכללית למשל. בעלות המדינה על בתי החולים רלוונטית יותר לנושאים תקציביים ופחות לנושאים רפואיים).

 

אין לי בעיה עם ביקורת עניינית על צוהר כפי שאתה העלית כאן, הבעיה שלי היא עם הדיון הספיצי הזה, שנפתח עם אמרה מאוד קשה " הרבנות לא אישרה, וצוהר אישרה - בלי שישנו שום דבר" ללא שום הוכחה.

ככה לא מנהלים דיון.

אתה צודק שככה לא מנהלים דיוןעברי אנכי

אבל יש על זה דו"ח של מחלקת ההונאה בכשרות.

כמדומני הם גם העלו את הדוח הזה (אולי לאו דווקא הוא, אבל את הרעיון) לאינטרט

 

לכן אם אתה רוצה לנהל דיון.. אתה צריך לעשות משהו עם הדו"ח הזה...

יישר כח!הָיוֹ הָיָה
ובטיימינג מעולה, עוד על ההטעיה וההכשלה של צוהר:הָיוֹ הָיָה
צוהר בארץ זה כמו משולש קיי בחו"לJewice
שניהם טרף
קשקוש מוחלט.שפרינצא בוזגלו

סטראינגל קיי לא מנסים להתנגח, הם פשוט ידועים ככשרות להכי מהודרת.
והם גם לא כאלו נוראיים, פשוט לא מהודרים. זהו.

אני דיברתי עם כמה וכמה יהודים אמריקאיםJewice
שאמרו לי בפירוש שזה לא כשר בכלל
הבשר של משולש קיי והבשר בלי כשרות, נמצאים באותה עמדה בקצבייה, והדבר היחיד שמבדיל בניהם זו המדבקה
זה לכשעצמו לא מוכיחפשוט אני..
אם הכשרות עולה כסף, אז ליצרן אין אינטרנס לעשות כשרות על כל המוצרים אם ממילא רק חלקם נרכשים על ידי יהודים.

אותו דבר קורה גם בארץ עם הבדצים: אותו שוחט ואותה פרה, על חלק מהסחורה יהיה בדצ ועל חלק רק רבנות. לפעמים זה פשוט שיקול כלכלי.

לא הבנתJewice
בקצבייה בסופר שמים את הבשר ה״כשר״ ואת הבשר הלא כשר באותו מקום, ממש אחד ליד השני, בלי הפרדה. הגוי יכול בטעות להביא לך מהלא כשר. או בכוונה.
וישנן עוד בעיות שאני לא מודע אליהן אבל אמרו לי שזאת ממש לא הבעייה היחידה איתם.
אה...פשוט אני..
טוב, מי שרוצה להקפיד על כשרות מן הסתם יילך לסופר שבו כל המזון כשר, או לכל הפחות כל המזון הכשר ארוז וסגור עם חותמת...
קטעהָיוֹ הָיָה
על סמך כמה מעייש'הס של חברים שלך אתה הופך המוני יהודים יראי שמיים באמריקה לאוכלי נבילות, אבל על גדולי הפוסקים כמו הרב יעקב אריאל, הרב דב ליאור, הרב מאזוז והרב נבנצאל אתה לא סומך וממשיך לחשוב שהם מבלבלים את השכל לגבי הרב מלמד.
מי החברים האלה, שנאמנים יותר מכל הרבנים? תכיר לי אותם, גם אני רוצה חברים צדיקים כאלו
קטעJewice
הרב יוסף דורפמן, מכיר?
הרב יוסי שטיינברגר, מכיר?
הם מומחי כשרות והם נוסעים לכל מני מדינות בעולם לתת השגחה… יודעים במה מדובר… משולש קיי = טרף

ויהודים ייראי שמיים לא נוגעים ב״הכשר״ הזה

לא הבנת - נוער וגיל ההתבגרות
וואלההָיוֹ הָיָה
והם אמינים יותר מהרבנים יעקב אריאל/דב ליאור/אליקים לבנון/אביגדור נבצאל/מאיר מאזוז/נחום נריה/יצחק יוסף/דוד חי הכהן/יהושע שפירא/ וכו'?
תראה לי שהרבנים האלה מכניסים לפה שלהם משולש קייJewice
אין לי מושג מה הם מכניסים לפה שלהםהָיוֹ הָיָה
אבל יש לי מושג איזה "פסקים" הם לא מוכנים להכניס לראש שלהם.
רמז: פסקים של רב שראשי התיבות של שמו הם א. מ.
רמז שני: ראשי התיבות של הספר שלו הם פ. ה.
רמז שלישי: אתה מגדולי המגינים עליו והמתעלמים מדברי הרבנים.

יש ניחוש?
הרב זלמן אבא שלו בסדר עם שיטת הפסיקהJewice
אחרת היה אומר לו לשנות
כמו שאמרתי, אתה כל כך לא מעודכן.הָיוֹ הָיָה
אבא שלו ****לא***** מסכים איתו.
מידיעה ברורה.

ולגבי ה"ראיה" האומללה שמצאת - אולי פשוט לא חשבת על הרעיון - שהוא באמת אמר לו?
ובכן, הריני לעדכנך חגיגית, שהרב זלמן לא מסכים איתו ואכן אמר לו לשנות, אבל אבא שלו לא מעניין אותו, כמו ששום רב אחר, כולל השו"ע ונושאי כליו, לא ממש מעניינים אותו.
אבל זה משום מה מופקע בעיניך. כלומר - הנחת מראש שהוא בסדר ושומע לאבא שלו, ואז על גבי זה הנחת שממילא מוכח שהוא בסדר כי אבא שלו איתו. אבל היסוד שלך טעות וממילא הבנין כולו נשמט.


ואגב, אין שום רב ש"בסדר" עם משולש קיי?
אוקיי.Jewice
הרב זלמן הוציא על זה מכתב או איזו הצהרה? אפשר לראות?


וכן, אין שום רב מומחה בכשרות שבסדר עם משולש קיי. יש רבנים שהם לא מומחי כשרות, הם יכולים להגיד שזה בסדר, אבל אתה לא אמור להקשיב להם. זה כמו שרופא ידבר איתך על מטוסים… יכול להגיד את דעתו, אבל היא לא תהיה אמינה… כי הוא לא יודע מה הוא מדבר…
לא. אבא לא יוציא מכתב נגד הבן שלו.הָיוֹ הָיָה
זה לא אומר שהוא מסכים עם כל מה שהוא כותב.


אתה זה שקובע מי מומחה כשרות, והפרמטר הוא מה דעתו של הרב על משולש קיי?
אולי גם כל מי שתומך ברב אליעזר מלמד לא יודע על מה הוא מדבר וכו'. מה אומר?
זה לא מה שאמרתיJewice
יש רבנים שמומחים בפסיקת הלכה
יש רבנים שמומחים באמונה
יש רבנים שמומחים בכשרות

שכל אחד יתעסק במה שהוא יודע הכי טוב, וישאיר את מה שהוא לא כל כך מבין בו, למי שכן.
לא ככה?
ככה לגמריהָיוֹ הָיָה
ומשום מה, כל הרבנים הידועים כמומחים בהלכה, ובהם שני זקני פוסקי הדור - הרב דב ליאור והרב יעקב אריאל, גילו את דעתם שכנראה הרב אליעזר מלמד הוא לא כאזה מומחה גדול בהלכה, ושמוטב, איך אמרת? שיעסוק במה שהוא מומחה ויניח את מה שהוא לא מבין למי שכן מבין
ומה אתה עושה עם זה? מצפצף...
אני אזרוק את הספרים שלו (עשיתי עכשיו קצת גוגל)Jewice
אבל לאיזה רב להחליף? כאילו אין לי ממש ספרי הלכה אחרים. יש לי שו״ת חמדה גנוזה חלקים א׳ ו-ב׳, לא הצלחתי להשיג חלק ג׳ (לא מדפיסים יותר). והוא לא מכסה שם הכל, וגם לא את רוב ההלכות.
ויש לי ספרי מנהגים שמכסים את כל המנהגים, אבל איפה שאין מנהג לא כתוב מה ההלכה.

איזה רבנים אתה מכיר שבאמצע (לא מחמירים מדי ולא מקלים מדי?) בסגנון מרוקאי עדיף
לא צריך לזרוק.הָיוֹ הָיָהאחרונה
צריך לדעת לא להיסמך על פסקיו המחודשים.

לא מרוקאי ולא מבין בזה. שאל רב.

ואם גיגלת ןהבנת - אתה מוזמן להגיב זאת בשרשור המקביל.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך