מי שמקבלת שיחות לא מעטות על התנהגות שלילית של הילד בביה״סקמה ש.
בס״ד

בהנחה שיש כאן כאלה ושאני לא היחידה כאן 🙃...

איך אתן מרגישות - *בלב*?

א. לרוב לוקחות ללב אבל בקטנה, כי הסבלנות לתהליך החינוכי היא הדומיננטית כאן, בתוך הלב שלכן. אתן עם תחושה שאתם (ביחד עם האבא) עושים השתדלות ושזה בסוף ישתלם. אתן עם אופק שהילד עוד יגדל ויהיה לאדם מדהים.

ב. לרוב לא לוקחות ללב. מטפלות בזה בצורה עניינית, עושות את מה שצריך כדי לקדם את הנושא, עם זה מול הילד ועם זה מול המורה. אבל מרגישות בבירור ש״הילד הזה הוא אדם בפני עצמו״, ש״זה שלו ״ וכו׳, אתן בהרגשה כללית של מובחנות ושיחה כזאת בגדול לא מערערת אתכן.

ג. לרוב לוקחות ללב. שיחה כזאת ממורה הוא דבר שממש מוריד את הרוח מהמפרשים מבחינתכן. שמעלה עצבים פנימיים (ואולי גם חיצוניים). שפוגע בשמחה ובשלווה שהיו עד לאותה השיחה.

ד. אחר (פרטו 🙂)


מטרת השרשור - לא לגמרי מוגדרת 🙂. אולי פשוט להעלות את הנושא ולאוורר אותו קצת. אולי לקבל הזדהות. אולי לקבל השראה.



לגמרי ג'!!! מרגישה שזה פוגע בי! שזה מערער את ההורות שלי.אמהלה

מתסכל ששוב הילדון עשה כך

כואב ששוב המורה לא הבין אותו

שובר כשאני כועסת עליו

פוצע ששוב לא הצלחתי להכיל ולהבין ולהגיב באיפוק

ובעיקר בעיקר כמו שאמרת- לוקחת ללב, עמוק עמוק

 

גדול גדול!!!!

אני איתך!

את מהממת! ממש תודה על ההזדהות ❤️קמה ש.
אצליפרצוף כרית

ג. זה די שובר אותי ולוקח לי זמן להתאושש 

 

אבל במקביל, בעיקר אני יושבת אח"כ עם עצמי וחושבת איך להסביר לילד ואיך לעזור לו 

אולי לתת לו עונש

ומצד שני להראות שאוהבת אותו עדיין ולצ'פר אותו על התנהגות טובה

תלוי לגופו, כל ענין

 

להתענין יותר מה היה היום וכו' לוודא שהוא לא חוזר על התנהגות שהעירו לו עליה  וכו' - כדי שהוא ירגיש שאם מתנהג לא בסדר , יש מישהו (אמא) ששם לב והוא לא יכול לעשות מה שרוצה (זה חשוב!)

 

ומשתדלת לתת המון חום ואהבה יותר מהרגיל, אחרי דברים כאלו שקורים - לשים דגש על זה - כי בד"כ רוב המשברים של אנשים/ילדים בחיים - נובע מחוסר של חום ואהבה בכללי... זו גישת החיים שלי לפחות....

 

תודה יקרה על ההזדהות!! אהבתי את מה שכתבת בסוף 👌🏼🤍קמה ש.
תודה קמוש!!!פרצוף כרית


מניחה שפעם ראשונה ב, פעם שניה א,מיואשת******
פעם שלישית ג
ואם זה היה משהו קבוע כנראה הייתי פקעת עצבים

(היה לי פעם משהו בגן. וזה בכלל לא היה גיל חינוך משמעותי, ולא היה לי הרבה מה לעשות, ובכל זאת כעסתי והשתגעתי וממש לא הצלחתי להכניס לפרופורציות)
חיבוק ❤️❤️❤️❤️
תודה מותק על החיבוק ועל השיתוף 🥰קמה ש.
ג ' לצערי.שיחה כזאת תעשה לי עצבים ותגרום לי לעצבותאחתפלוס
מאמינה שבהמשך אתאפס על עצמי

עוזר לי לראות שזה משפיע על רובנו... את ואני לא לבד לפחות 🤍קמה ש.
בס״ד

(מה שלום הילדה שלך? עבר לה? לא הספקתי להגיב שם)
אנחנו עוד מאושפזים איתה.תודה על ההתעניינותאחתפלוס
וואו, רציני... שולחת כוחות ❤️❤️קמה ש.
לוקחת אותם.תודה♥️אחתפלוס
❤️❤️קמה ש.
אני עוד לא בשלב הזהמכחול
רק רוצה להגיד לך שכיף לילדים שלך, שאפילו אם יש להם אתגרים בבית ספר, יש להם אמא מהממת כל כך!


אולי המשפט "ילדים הם לא כרטיס הביקור שלנו" יעזור לך?
(נראה לי ששמעתי אותו מעינת נתן)
בתיאוריה הוא נשמע לי נכון, בפועל אני בטוחה שיהיה לי ממש ממש קשה במצב כזה.
אולי לפני שאת מגיבה לילד, קחי זמן לעצמך - תכילי את התחושות שלך. מותר לך לכעוס, להתאכזב, לדאוג, להתבייש. זה מאוד מאוד טבעי.
אולי אחרי שתתני מקום לרגשות שלך יהיה לך יותר קל.

בהצלחה!
תודה יקרה, חיממת לי את הלב!!קמה ש.
בס״ד

אני הרבה מנסה להזכיר לעצמי את זה האמת ואני לא כל-כך חושבת שזה יושב על מבוכה בגלל הדברים שהוא עושה. נראה לי הרגש הדומיננטי הוא דאגה לילד - ועייפות שלי.

וכן, בזמן האחרון אני ממש מנסה לקחת אקסטרה זמן לעצמי סביב אירועים כאלה. או מעבירה לטיפולו של בעלי... (לפני זה זה היה בעיקר אני).

תודה יקרה! 🤍
בפעם הראשונה והשניה שזה קרה ליתיתי2
הייתי אבודה, כואבת, מבוהלת, רגשות אשמה, חששות מהעתיד, קושי לשמוע את הביקורת ואת ההנחיות של הצוות החינוכי שלא ממש התיישבו על ליבי.
ממש היו חוויות קשות.
מה גם שלא הסכמתי עם ההצעות של אנשי המקצוע, ולא אהבתי את התפיסה החינוכית.

ואז, פגשתי שכנה שהיא אמא מנוסה,
והיא לימדה אותי עקרון שאני הולכת איתו מאז ועד היום וגם ממליצה לאמהות אחרות.
אני האמא - אני האחראית על חינוך ילדים
המורים והפרא רפואיים הם שליחים שלי במלאכת החינוך.
אני שמחה להתייעץ איתם, שמחה לקבל מהם חוות דעת, אך אני מובילה את החינוך של ילדי.
ולכן, אני תמיד כמה צעדים קדימה לפניהם. אני לא מחכה לגננת ולמורה - אני יוצרת איתם קשר. אני לוקחת לטיפולים. אני לומדת. אני שמה עין.
מזמן מזמן לא סיפרו לי משהו שלא ידעתי. לרוב באסיפות הורים אני זו שמחדשת לצוות על הילדים שלי, ומצפה מהן למענה בהתאם לתפיסת עולמי (יש לציין שלרוב תואמת לצוות באופן כללי, ואני רק מדייקת/מאירה/מחזקת).
אם יש קושי, אני מצפה ומבקשת להיות שותפה מלאה בדיונים המקצועיים.
האחריות היא שלי.
ואני חושבת, שבסופו של דבר, גם אם בתחילת הדרך לצוות החינוכי קשה לקבל את העמדה שלי, מאוד מהר הם מקבלים ומרוצים ממנה - כי אני לגמרי לוקחת את האחריות. וזה מוריד מהם. והדברים מטופלים ומתקדמים.

תגידי "תודה על תשומת הלב, אני אחשוב על הדברים ונהיה בקשר"
תחליטי מה עמדתך החינוכית, תתייעצי במקרה הצורך,
ותחברי את הצוות החינוכי לתכנית העבודה שלך.
המלצה - אל תגידי כלום לילד. כלום. תעזרי לו בלי להתקע על המאורע הספציפי.


ומותר לך להצטער ו"לקחת קשה"... זה באמת קשה.
בהצלחה!
חיכיתי לקרוא מה תכתבי ❤️מכחול
מה שהכי קשה לי זהשקדיה.
לא להגיד כלום לילד.. כלומר אני לא אגיד במפורש אבל זה בוודאי משפיע על מצב הרוח שלי, ועל קבלת הפנים שלו כשחוזר מבית הספר...
מסכימה לגמרי עם מה שאמרת על לקחת אחריות על חינוך הילדים אבל זה לא סותר את הקווצ' בלב ואת הערעור כשמקבלים הודעה על התנהגות שלילית של הילד...
כמה דבריםתיתי2
א. הילד שלך הוא טוב. הילד שלך הוא טוב. הילד שלך הוא טוב.
ההתנהגות היא חיצונית לו. והיא חלק בלתי נפרד מההתפתחות האנושית. מבאס אולי, אבל הילד הוא טוב.
תשנני לך את זה...

ב. לא צריך להאמין לכל דבר שאומרים לך עליו...... שימי סימן שאלה ואל תקחי כל דבר כאמת צרופה.
מדגישה - לא אמרתי להתעלם, ממליצה לבדוק כל דבר לעומק.
אבל.... אם זה עוזר לך לקבל אותו באמון ובאהבה, אז אל תאמיני.
כתבתי כאן שבפעמיים הראשונות שזה קרה לי, חשבתי שהצוות טועה מבחינה מקצועית, והם התעקשו שאני אמא צעירה שלא מבינה כלום מחייה. הלכתי לאבחונים, והתברר שצדקתי ביג טיים. לא דובים ולא יער.
אז למדתי לא לקבל כל טענה מקצועית כעובדה. נפשות הם דבר מורכב ומלא פלא פנימי.

ג. הילד שלך טוב ואף אחד לא יכול לערער את זה, שלא יערערו אותך... כן, אמרתי את זה שוב.

ד. לחפש כוונות טובות אצל הילד. אבל שוב זה נושא ארוך ולא יכנס כאן בהודעה.
צודקת לחלוטין.שקדיה.
נכון לגמרי, צריכה לשנן את זה שוב ושוב.
תודה לך!
אהבתי מאד. ממש נכוןמיואשת******
זה משפט ממש נכון וחכם, שעושה הרבה סדר. תודה!קמה ש.
בס״ד

ברוב רובן של הפעמים אני גם יודעת לפני שיוצרים איתי קשר. וב״ה כמו שכתבתי בתגובה אחרת ברוב המקרים זכינו במורים מקסימים וקשובים איתם אפשר לעבוד בשיתוף פעולה פורה. ב״ה זה לא עניין של עמדה חינוכית של צוות מול עמדה שלי 🙂.

״המלצה - אל תגידי כלום לילד. כלום. תעזרי לו בלי להתקע על המאורע הספציפי״ - את יכולה להרחיב? נגיד ילד שהתחצף בצורה קשה למורה. או שנהג באלימות כלפי תלמיד אחר.

איך את מגיבה אם הילד משתף אותך בעצמו?
לחילופין - מה את עושה אם פונים אלייך מבית הספר?
אופציה שלישית - החליטו להעניש את הילד והילד משתף אותך שהוא לא מתכוון לשתף פעולה בשום צורה עם התוצאה הזאת. מה את עושה?
תלוי מתי ועם איזה ילד.שקדיה.
אבל בדרך כלל ג' לצערי..
❤️ תודה שקדיה! אנחנו כבר חבורה מסתבר... למה ״לצערך״?קמה ש.
בס״ד

מה הייתה היתה התגובה (בלב בעיקר, אבל גם במעשים אולי) האידיאלית שלך, אם הייתה לך שליטה על זה?

סליחה שאני מתערבתפרצוף כרית

אבל פשוט חשבתי על השאלה הזו , אתמול, בעקבות השרשור שלך חשבתי בדיוק על זה - 

שזה דווקא טוב שאנחנו מרגישות ג.

כי זה אומר שאנחנו "האמא האמיתית"  (ראה ערך סיפור 2 אמהות ושלמה המלך - שרצו לחצות את הילד לשניים... מכירה?)

וזה טוב שאנו כואבות, זה מראה שיש לנו נשמה אמיתית ולב ....

בלי לבכות או להצטער על זה - זה לא מספיק אמיתי, זה מורה זה לא אמא

ואנחנו אמא!

אז צריך לשמוח שאנחנו לוקחות את זה קשה! כי זה מה שמדרבן אותנו לעשיה ולתת לילד הרבה יחס כדי שייטיב את דרכו ולעזור לו 

לא יודעת אולי הגזמתי אבל זו הגישה שלי אני באמת חושבת שיש בזה משהו מאוד אנושי, פועם, חי, כנה, אמיתי  ויפהפה במלוא עוצמתו ברגש של האמא כשמעירים על הילד שלה...

טוב מאד שהתערבת! התחברתי מאד!קמה ש.
בס״ד

זאת בדיוק המחשבה שהיתה לי - אולי זה בסדר גמור שזה ככה משפיע עלינו 🙂. בגלל זה שאלתי את שקדיה. כי אולי באמת אין מה להצטער.

מאידך הצער של מי שעונה ג׳ לאו דווקא נובע מאכזבה מעצמינו של ״אני אמורה לא לקחת ללב״ אלא ממקום שזה לא כיף להרגיש עצבות / תסכול / עצבים ויש אולי גם דרכים אחרות להסתכל על הדברים, כך שזה לא יערער אותנו כל-כך הרבה.

(ברור שהחיים מכילים גם רגשות שליליים. ויותר מזה, ולרגשות האלה יש תפקיד וחשוב ובריא שנרגיש קשת של רגשות. אבל בד בבד אני גם מרגישה שעם השנים וניסיון החיים אפשר לרכוש כלים / הסתכלויות / פרספקטיבות על החיים שהופכות אותנו לפחות מושפעות לרעה מאירועים שבעבר היו עושים לנו ממש רע. זאת עוד סיבה ששאלתי את שקדיה מה הייתה התגובה הרגשית האידיאלית שלה, אם היא יכלה לבחור בזה).
מהממת , היטבת להסבירפרצוף כרית

וחוץ מזה, שאולי להשלים עם זה

זה כאב גדול שמרגישים כשמקבלים שיחה כזו, אין באמת דרך כביכול לנטרל את הכאב, הזמן עושה את שלו

 

זה כמו להבדיל אלף אלפי הבדלות, בשבעה, ה' גזר שצריך לשבת שבעה - כי אין מצב שבנאדם לא יהיה אבל וידחיק את הרגשות שלו בשבוע אחרי פטירת אחד מ-7 קרובים, זה לא הגיוני לגזור על הבנאדם ליטול ממנו את הרגש וללכת לעבודה כרגיל בזמן הזה....

 

ככה נראה לי גם במצב כזה - ברור שבאוטומט כואבים וזה משפיע קשה

וזהו, יש לנו לב, וזה טוב, ואין לנו ממש יכולת להשפיע על זה... לקבל את העובדה שזה כואב ,  ויש רגש, וזהו...

אולי בדיעבד עם השנים זה הופך להיות יותר קל, כי לומדים להתמודד עם זה, כשאת בוגרת יותר לומדת להתמודד עם החיים ויותר נסיון חיים

 

אבל לא להרגיש שום דבר ולתפקד כרגיל אחרי כזו שיחה? חושבת שזה לא  תקין

כלומר בריא להרגיש ג'....

סליחה אם הארכתי מדי... נקודה מענינת לדון בה   

תודה רבה יקרה! מאד מתחברת לדברים שכתבת.קמה ש.

בס''ד

 

אהבתי שכתבת שזה בריא להרגיש ג'. נשמע נכון חיוך

עונה לשתיכןשקדיה.
קודם כל זו נקודה מעניינת ואני חושבת שיש אמת במה ש @פרצוף כרית אומרת, מצד שני אני לא בטוחה שאני מסכימה עם זה.
לפני כמה שנים כשהייתי בתפקיד ניהולי היתה לנו השתלמות והמנחה שאלה איזו חיה היינו רוצים להיות, אחת המנהלות אמרה שהיא היתה רוצה פיל, עם אוזניים גדולות שמנפנפות כל מה שמערער אותנו, אמירות פוגעות וכו' וזה די הולך איתי.. כלומר ברור שטבעי והגיוני להרגיש עצב שלילד המתוק שלנו יש קושי, או שלנו קשה הגידול שלו. אבל זה בטח לא אמור לערער אותי. קמה שאלה מה התגובה האידאלית מבחינתי, אז התשובה שלי היא לא להתערער מזה. לנפנף את זה הלאה, לא לתת לזה לפגוע בקבלת פנים ובהתלהבות כשהוא חוזר מבית הספר. לא לתת לזה לפגוע באמון שלי בילד ובאהבה ללא תנאי.. אולי אחרות לוקחות את זה פחות דרמטי, אבל כמו שכתבתי עם ילדה מסוימת )ובעצם שתיים( זה מאוד קשה לי. ואני משתחררת מזה רק אחרי עבודה רבה והרגעה ואיפוס מבעלי.. כמובן שזה שונה בתכלית כשמדובר על אירוע בודד או על התנהגות מתמשכת.. אז זה "לצערי" כי באופן אישי אני מרגישה שזה מערער אותי בצורה לא טובה.
השאלה היאפרצוף כרית
מה ההגדרה של 'לערער'
אצלי זה לא פוגע בקבלת פנים של הילד ובהתלהבות כשהוא חוזר מהלימודים
אלא, יותר מחשבה של עצירה/התבוננות,/מחשבה -
האם אני צריכה לשנות משהו בבית כדי לקדם את המצב של הילד? האם לתת יותר חום ואהבה?
האם לתת עונש ובאיזה סדר גודל?
האם לפנק יותר או להפך - להעמיד אותו במקום? האם לספר יותר סיפורים ותשומת לב?

וכמובן הרבה כאב שיש לי בלב שהוא ה'דלק' לכל הפעולות הנ'ל, שמלווה אותי כשהולכת לישון ובעבודה ובכל מקום, לתקופה מסוימת....
אני לא יודעת לגבי שקדיה, עונה לגבי עצמי:קמה ש.אחרונה

בס''ד

 

גם אחרי שיחה כזאת אני אשתדל מאד לקבל אותו בידיים פתוחות (תרתי משמע), בחיוך, חיבוק ונשיקה. הרבה פעמים אם תהיה שיחה שלי איתו, אני אשתדל לדחות אותה עד שאני ארגיש רגועה מספיק (זה יכול להיות גם למחרת). 

 

אבל בפנים-בפנים, קשה לי להיות שם. בפנים אני מתוסכלת, דואגת, עייפה... זה יכול להישאר בפנים. או לצאת בצורת אינטרקציות פחות מוצלחות מול בני הבית (כולל הילד עצמו). או בהתכנסות שלי... יש פעמים שהדרך שלי להרגע תהיה להיות לבד בחדר פרק זמן ארוך יחסית, ולעשות שם דברים מרגיעים. שזה טוב כי זאת דרך בוגרת להתנהל מול זה. אבל זה אומר שבעלי צריך לנהל את כל הערב לבד וכו'.

 

זה כמובן גם מלווה במחשבה ובהתבוננות על מה עושים הלאה, כמו שפירטת. אבל אצלי המחשבה הצלולה והנקייה הזאת מגיעה רק כשלב שני. כשאני כבר רגועה יותר.

 

המקום שאת מתארת - זה נראה לי בדיוק המקום ששקדיה ואני שואפות אליו...! אשרייך!!! ✨💛

תודה ממש על מה שכתבת! אני מרגישה שדיברת במקומי. כל מילה.קמה ש.

בס''ד

 

מתחברת מאד עם השאיפות שלך. אולי עוד נזכה 💗🙏🏼🙏🏼

אז בדיוק היום קיבלתי הודעה על שיחה צפויה 🤦‍♀️מחי
אין לי מושג על מה, לא נראה לי שעל התנהגות שלילית, יותר בכיוון שרוצים להדביק לו קשיים רגשיים או משהו בסגנון כי הוא לא רוצה להשתתף בכל מיני פעילויות. נראה, אולי בכלל יפתיעו מכיוון אחר. אוף אני בלחץ
אוף 💔קמה ש.
בס״ד

אולי יפתיעו לטובה באמת! 🤗

עדיין לא הגבתי בשרשור הזה אבל תודה רבה מחי יקרה שהגבת בו, ותודה על ההזדהות!! הופתעתי קצת מכמות הנשים שענו ג׳ וזה היה לי נרמול טוב... כנראה שלא כזה קל לא לקחת ללב וכנראה שזאת תגובה טבעית ממש.

כמו שאת יכולה להבין מעצם פתיחת השרשור אני ממש מבינה אותך!!! גם לי זה מוריד ממש כשאני מקבלת הודעה כזאת.

אני שולחת לך חיזוק גדול! אני בטוחה שהילד שלך מהמם!!!

לי עוזר קצת להתייחס חזה כאל אירוע-שצריך-לעבור-אותו. השיחה הזאת תתקיים, יתכן שאח״כ היא תשאיר בי כל מיני רגשות, ואז אני אעבד אותם, והחיים יתקדמו, והשמש שוב תזרח 🙂.

אני מאחלת לך ממש שלא משנה מה יהיה תוכן השיחה, היא תתגלגל כך שתרגישי שזה נובע ממקום טוב, דואג, מסור ואיכפתי של הצוות. באופן אישי השיחות שקיבלתי השנה מכמה מורים שונים הביאו אותי להכיר יותר את הצוות והאמת היא שהופתעתי כל פעם לטובה לראות עד כמה הם מקצועיים, בעלי רצון טוב וקשובים כשאני מסבירה להם דברים על הילד שלי. הלוואי ויתגלגל לך ככה גם 🙏🏻
תודה יקרה על המילים החמותמחי
ב"ה אכן הרגשתי שהם דואגים לו ורוצים בטובתו, אבל גם הרגשתי שהגישה החינוכית שלהם מאוד שונה מהגישה שלי וקשה לי עם זה.
בקיצור הדיווח היה על כך שהוא הרבה פעמים לא מעוניין לעשות את העבודות והיצירות (הוא בן 5) וממציא ש"אמא/אבא שלי לא מרשה לעשות את זה", או מתלונן שהוא עייף ואין לו כח לעשות את העבודה, ו5 דקות אחר כך הוא מלא מרץ בהפסקה... אז ביקשו שאדבר איתו על זה שאנחנו תומכים בכל מה שהמורה מבקשת לעשות וכמובן שמרשים לו לעשות הכל. כמה שניסיתי להסביר שזה פשוט תירוץ וזה לא קשור לחוסר אמון במורה לא עזר. אוקי אמרתי שאדבר איתו. הם כן אמרו שהם מבינים שזו מסגרת חדשה והוא צריך זמן להתרגל (תחילת שנה אצלנו היתה רק לפני חודש וחצי. חח חתיכת אאוטינג), וזה משהו קטן אבל הם רצו שנדע מה קורה. בנוסף המורה ציינה שהוא התחיל לקלף הרבה את השפתיים ושאלה אם שמתי לב, והתשובה שלי היתה שבכלל לא, ובבית לא ראיתי אותו עושה את זה מעולם.
גם ציינו שהוא מאוד שקט והם מנסים לעודד אותו לדבר יותר בריכוז. (ובגן הוא היה משתתף מאוד יפה) ואולי כדאי שנעודד אותו לספר דברים בשולחן שבת כדי שייפתח יותר. אמרתי שאנחנו עושים את זה, ושבבית הוא לא ביישן בכלל.
יצאתי בהרגשה מוזרה... התקשרתי לאמא שלי וסיפרתי לה על השיחה הזו, והיא אמרה מה לא ברור, הילד לחוץ! זה שינוי גדול בשבילו, הוא צריך את הזמן להתרגל. עוד אין לו מספיק אמון במורה אז הוא מתבייש לדבר הרבה, הוא לחוץ מכל המשימות והמחוייבויות וזה לא עוזר ללחוץ עליו עוד יותר... לכן הוא התחיל לקלף את השפתיים, מלחץ. ולכן הוא לא עושה את זה בבית ורק בבית ספר.
היה נשמע לי מאוד הגיוני. השאלה איך אני מעבירה את הדברים למורה, שיורידו לחץ ממנו. היא נורא תיפגע אם יובן מדבריי באיזו שהיא צורה שאני חושבת שהיא מלחיצה אותו. ומצד שני גם אי אפשר לתת לו לעשות מה שהוא רוצה, שכל הילדים יעשו עבודה מסויימת והוא לא ישתתף כי לא בא לו. אולי למישהי כאן יש נסיון עם ילדים רגישים ורעיון מה כדאי לומר למורה...
אני חושבת שבתור מורהאמא חדשהה
הייתי שמחה שאמא תשתף אותי בכך שהבן שלה זקוק ליותר רוגע. אפשר להסביר שזה קשור למעבר ולא למורה עצמה
צריך להגיד את זה בעדינות אבל אין סיסה שהיא תחשוב שזה קשור אליה
מורות לגיל כזה צעיר בוודאי רגילות לעניין
אבל זאת אני..
בהצלחה!
אמא שלך צודקת, תמיד כדאי להתייעץ עם סבתא תיתי2
למה אי אפשר להתאים את הדרישות לילד לפי הצורך הרגשי שלו? אפשר ואפשר.
רק צריך לבקש ולצפות לכך.

מורה יקרה,
הבן שלי קטן בשנתון, רק בן 5 והתחיל כיתה א לא מזמן. שינוי גדול עבורו, טבעי שיהיה קושי וחווית לחץ.
מההכרות שלי איתו, אני מציעה לתת לו את הקצב שלו להסתגל ולא להכריח אותו לעשות דברים, כי זה יקרה מעצמו כאשר הוא ירגיש בטוח. דווקא כשאני (אני!) לוחצת עליו, הוא נסוג.
כמו כן אשמח להתייעץ איתך כיצד לסייע לו רגשית, במה שאת רואה בשפתיים, איך לתת לו יותר רוגע ובטחון בכיתה. מה את אומרת?
מבקשת להיות איתך בקשר בעוד שבועיים/חודש לשמוע מה התרחש בזמן הזה, ובמידה וחל שינוי בבקשה עדכני אותי בהקדם.

כעבור שבוע - שולחת סמס: מה שלומך? האם הכל כשורה?

כעבור שבועיים - מרימה טלפון

כעבור חודש - יוזמת פגישה

כשאת יוזמת ועוקבת, גם הצוות עוקב, נוכח, יותר עוטף ויותר מעמיק בהתייחסות שלו. כי הם יודעים שאת תשאלי.
לא מרוכז לב! פשוט יש להם 40 ילדים על הראש.
באהבה! אחוות אימהות 🤍🤍...קמה ש.
בס״ד

מנסה לחשוב איתך... אם המורה היא טיפוס שניתן לשוחח איתה שיחה משמעותית, אולי שווה לעשות ביחד, את והיא, סיעור מוחות. את יכולה לשתף אותה שחשבת הרבה על הדברים שהיא אמרה לך ורצית לשתף אותה איך את רואה את הדברים מהמקום שלך כאמא שלו (הרגישות, קשיי ההסתגלות, הגיל הצעיר) וגם לבקש לעשות איתה חשיבה משותפת על מנת לנסות לגבש תכנית כדי לעזור לו. אני מתכוונת לעבודת צוות של שתי מומחיות שעובדות יד ביד - את בתור המומחית לילד שלך והיא בתור המומחית לכיתה שלה 🙂
מותר לי מהצד השני?פלספנית

בעזהי"ת

 

כי לשמחתי עדיין לא יצא לי לקבל שיחות נזיפה על הגברת, אבל

 

כמורה אני לגמרי לוקחת ללב כל שיחה על התנהגות שלילית של תלמיד, אז אני ממש מקווה שגם האמהות שלהם לוקחות ללב.. 

אשמח להוסיף כמורהרק עוד רגע
אנחנו אוהבות את הילדים שלכם!
וכשאנחנו מבקשות עזרה זה כי אנחנו באמת רוצות לקדם אותם ומאמינות בהם..
אפשר לחסוך עבודה, 'לתפור תיק' אישי לתלמיד וסלאמת. השיחות להורים גוררות הרבה מאמץ, ששווה לנו, כי באמת הילד הוא העיקר♥️
בדיוק אמרה לי אמא של תלמידפלספנית

בעזהי"ת

 

שאנחנו הופכים את הבן שלה ל'ספריית המכתבים שלנו'. נקרעתי מצחוק מהביטוי. מה, משעמם לי רק לייצר מכתבי משמעת לילד שלה כל פעם??? 

הי יקרהקמה ש.
עבר עריכה על ידי קמה ש. בתאריך כ"א באדר ב תשפ"ב 14:07
בס״ד

ברור! אתן עושות עבודת קודש! 💛


הדיון הוא על הרגש שעולה אצל האמא כשנודע לה שילדה התנהג בצורה בעייתית בבית הספר. 🙂
ברור שכל שיחה כזאת היא משמעותית וחשובה ושמתיייסים לדבריםקמה ש.
עבר עריכה על ידי קמה ש. בתאריך כ"א באדר ב תשפ"ב 14:08
בס״ד

בכובד ראש. אצלי לפחות ונראה לי אצל רובנו כולנו.

השאלה שלי נגעה בעד כמה זה גם מעציב ומערער אותנו כאימהות. 🙂
איך נכון להגיב לדיבור עצבני של מתבגרים?אנונימית באהב"ה

הגדולה שלנו מתחילה את גיל ההתבגרות, ואני מרגישה שכהורים אנחנו לא תמיד יודעים להגיב לה נכון.

מרגישה שבעלי לפעמים קשה איתה יותר מידי. ולא בטוחה איך נכון להתמודד (איך נכון להגיב לה באופן אידאלי, וגם איך נכון להתמודד מולו כשהוא קשה איתה מידי).


הרבה פעמים כשאנחנו אומרים לה משהו, היא מגיבה בטון עצבני או מרימה קצת את הקול. לרוב המילים שהיא אומרת הן בסדר, אבל הטון עצבני או מזלזל (נגיד שאומרים לה שהיא יותר מידי זמן בפלאפון אז היא מרימה את הקול ועונה כזה 'בסדר' עצבני).


לבעלי זה מאוד מאוד מפריע כשהיא מדברת ככה. הוא כועס עליה ודורש ממנה לא להרים עליו את הקול.

אבל זה לא באמת עוזר ההערות שלו, בפועל היא ממשיכה עם זה, והוא כל פעם מתעצבן יותר (כי היא כבר 'היתה אמורה להבין' שככה לא מדברים להורים).

היום היא ענתה לו איזה 'בסדר' עצבני כזה (והוא היה עם עמוס בגלל דברים אחרים), והוא ממש כעס עליה וקרא לה בכינויים שממש לא אהבתי (נפלט לו מרוב כעס, זו ממש לא השפה שלו בדרך כלל).


אז קודם כל, אני אשמח לשמוע מאמהות מנוסות שעברו את הגיל הזה עם הילדות שלהן -

האם נכון להקפיד שלא ידברו ככה להורים? יש מקום לצפות שילדים בגיל ההתבגרות ילמדו לדבר תמיד בצורה מכבדת כלפי ההורים?

או שיש לנו פה עבודה להבין שלפעמים היא תדבר ככה, וזה חלק מהרגיל, ולהילחם בזה רק ירחיק אותה מאיתנו?


ואיך נכון להגיב מול בעלי כשהוא כועס עליה? (בעיני בצורה קשה ולא תואמת לסיטואציה. גם אם יש מקום להגיב, שגם על זה אני לא בטוחה - בעיני הוא מגזים בכעס שלו).

בעצםoo

הוא דורש ממנה יותר ממה שהוא דורש מעצמו

כי כשהוא עצבני הוא אומר כינויי גנאי

והיא לא יכולה לומר בסדר בטון שלא נראה לו


 

חסר הגיון לחלוטין

הרי הוא המבוגר והיא הילדה
 

באופן כללי אני לא מייחסת חשיבות לטון של מתבגרים

אחרי ההבנה שזה סגנון דיבור תואם גיל

וגם לא מייחסת חשיבות גדולה לתוכן כל עוד זה לא משהו חריג

וגם לא מחפשת כבוד מהילדים אלא קשר נעים וטוב


 

הכבוד מגיע לבד בלי שדורשים אותו

ע"י דוגמא אישית

אם מתנהלים בכבוד עם הילד הוא לומד להתנהל בכבוד


 

יש סיטואציות בין בעלי והילדים שאני מתערבת

משתדלת שזה לא יקרה לעיתים קרובות ושזה יהיה בצורה מועילה 

למעשה את צודקתאנונימית באהב"ה

ואני הרבה פעמים אומרת לו את זה כשהוא כועס עליה.

(וגם לא בטוחה שפועלת נכון בזה. כי להגיד לו ביקורת בפני הילדים זה גם לא הכי חינוכי, במיוחד כשאני בעצם מבטלת את מה שהוא אמר כרגע לילדה).

אין צורך להגיד לו מול כולםעל הנס

אפשר לדבר על זה ברגוע בהזדמנות אחרת אחד על אחד,בשום אופן לא מול הילדה,

גם אני לא מתייחסת לטון,אבל כמו שהייתי מדברת על זה עם בעלי בנחת ב4 עיניים גם איתה הייתי בהזמנות מדברת בארבע עניים,ואז יורדת מזה לחלוטין,

ונכון שככל שתדרשו כבוד זה פשוט לא יעזור אלא רק יחמיר את המצב.

כדאיooאחרונה

לדבר איתו בנפרד

לא בזמן אמת

לשקף לו שהדרישה שלו לא הגיונית ולבקש ממנו לא להתייחס לכל טון שלא נראה לו

ילדים מתבגריםתהילה 3>

זה דבר קצת מבלבל.

מצד אחד יש בהם משהו הודף, ולפעמים חצוף ומתריס, ומצד שני, לא פחות ואף יותר הם זקוקים לאהבה, לתחושה שהם רצויים, לקשר בריא

והקשר משנה צורה בגיל הזה וצריך להסתגל אליו מחדש ולהעביר אותו שלב.


לכן א:

פינוי המרחב הרגשי שלכם:

לדבר יחד או לעבד לבד את התסכול מההתנהלות שלה, ואצלך גם שלו.

כשמגיעים טעונים לסיטואציה די בקלות מגיעיל לשיח קשה ורחוק וחבל.

כשמגיעים נינוחים יותר, ניתח להעמיד גבול בצורה נינוחה.


לדוגמא; אני מבינה שזה קצת עצבן אותך, בבית שלנו לא מרימים קול/מדברים בחוסר כבוד להורים.


הרעיון הוא-

לתת שם להרגשה והכרה בתחושה שלה

להציב גבול- להגיד שזה לא מקובל עליכם

לעשות את זה באופן ענייני ובלי בעצמכם לדבר באופן לא מכבד.


בהחלט מאתגר וצריך ללמוד את זה.. בהצלחה


יש לך פה בעצם שתי שאלות:מתואמת

1. איך מתייחסים למתבגר שמדבר לא יפה.

2. איך מסבירים לבעל שצריך להגיב בצורה מותאמת ולא עצבנית.


אני מציעה שתשבו שניכם יחד ברגע של נחת, ותנסו *יחד* ליצור גישה מתאימה לגיל ההתבגרות שנכנס לפתחיכם. את יכולה בשיחה להוביל אותו בעדינות לכך ש"כמים הפנים לפנים", ושאם אתם תדברו בנחת, יכול להיות שגם המתבגרת תספוג את האווירה ותדבר בנחת. אבל גם אם לא - עדיין התפקיד שלכם כהורים הוא להראות לה איך מתנהגים ואיך מדברים בנחת.


בכל אופן, אנחנו לא עוברים בשתיקה רק כשמדובר בחוצפה ממש, מילים שלא אומרים להורים. על טון דיבור אנחנו יותר מחליקים, מקסימום אומרים: "לא נעים לנו לשמוע טון דיבור כזה, אולי תנסה לענות בנחת?"

(והאמת שגם אנחנו - בעיקר אני - לא תמיד מצליחים לדבר אליהם בנחת...)

לא יודעת את מי לשאול אז שואלת כאןכל היופי

הבת שלי בגיל ההתבגרות, כנראה על הרצף בתפקוד מאוד גבוה.

(לא מאובחנת רשמית עדיין כי התורים ארוכים מאוד)

סובלת מחרדה ספציפית (ועוד כמה חרדות נלוות בעצימות יותר נמוכה).

הייתה תקופה בטיפול רגשי כולל cbt שזה הטיפול הקלאסי לחרדות.

לא עזר בכלל למרות שהיא מאוד רצתה שינוי והמטפלת מקסימה.

הטיפול זלג לכל מיני נושאים אחרים, והיא גם מאוד נוטה לנבור שכלית בדברים אבל זה לא נוגע לרמת הרגש כמו אצל רוב בני האדם.

כלומר היא יכולה לנתח ולהסביר ולהבין אבל זה לא מזיז לרגש, זה מישור אחר לגמרי.

חשבתי על נוירופידבק, שזה כביכול עוקף את השכל ומאמן את המוח להתכוונן לגלי מוח אחר ופחות להיות בחרדה.

אחוזי ההצלחה הם 70-80 אחוז לפי מחקרים של כמה עשרות שנים, וזה ללא תרופות וזה נשמע לי כיוון טוב בשבילה.

הבעיה היא שמי שפניתי אליה אומרת שלפני שרואים שינוי צריך סביב ה10 מפגשים. וכדי שיהיה שינוי משמעותי צריך 30-40 מפגשים. ואולי היא מה20-30 אחוז שזה לא עוזר להם.

זו הוצאה מאוד משמעותית לפני שאני יכולה לדעת בכלל אם זה הכיוון.

אני מניחה שיש עוד אופציות אבל לא יודעת מה באמת יעזור.


מה הייתן עושות?

הייתי רצה מהר עם האבחוןעוד מעט פסח
עבר עריכה על ידי עוד מעט פסח בתאריך י"ג בכסלו תשפ"ו 20:57

אחרי האבחון תוכלי לקבל קצבה מבט''ל, שהיא מעל ל-3 אש''ח בחודש, ויהיה לך קל יותר להוציא עליה כספים...

חוץ מזה שבאבחון יעזרו לך לחשוב מה יכול להתאים לה.

אם תרצי המלצות למאבחנים פרטיים - מוזמנת בפרטי.

קודם כדאי לעשות אבחון נכוןמתיכון ועד מעון

ואז יהיה יותר קל למצוא את הטיפול המדויק עבורה

מצטרפת לקודמותיי - אחרי האבחון תוכלו להתאים להמתואמת

טיפול מדויק יותר, ואולי גם המאבחנים יוכלו להמליץ על סוג טיפול מתאים.

אם את מרגישה שהיא יכולה עוד "לסחוב" בלי טיפול, אז תחכו לאבחון בקופה. היתרון הוא שבדרך כלל הם גם מסדרים את העניין מול ביטוח לאומי, ואתם לא צריכים להתעקש על זה בעצמכם...

אבל אם את כן מרגישה שהיא חייבת כבר תמיכה, אז באמת כדאי ללכת לאבחון פרטי. זה לא זול בכלל-בכלל...

אני יכולה להמליץ לך על פסיכולוגית בירושלים שמאבחנת אוטיזם.

תודה לכןכל היופי

אז באמת זו גם המסקנה שהגענו אליה, לא לחכות לקופה אלא לחפש אבחון פרטי למרות שזו הוצאה.

אשמח להמלצות שלכן.


תודה

דינה זלזניק. אם לא תמצאי מספר ברשת אכתוב לך באישי.מתואמת
רק מדייקתמתיכון ועד מעון

אבחון אוטיזם במידה ואכן יש אבחנה דורש אבחון כפול-פסיכולוגי ורפואי.

ממליצה כמו @מתואמת להתחיל בפסיכולוגי

נכון.מתואמת
גם אם הולכים לפרטייראת גאולה
תדברי לפני כן עם המזכירות במרפאה, שיתנו לכם החזר כי אתם ממתינים כבר הרבה זמן.
תודה לכן, מחפשת מכון אבחוןכל היופי

כדי לקבל אבחון כפול כמו שהמליצה @מתיכון ועד מעון במקום אחד.

יש המלצה למישהי?

מעדיפה באזור השרון...

יש את המכון של ד''ר דיצה צחורמתיכון ועד מעון
נראה לי בבי''ח אסף הרופא שעושים שם אבחון כולל
אם אריאל רלוונטיעוד מעט פסח

אני יודעת שבמרכז התפתחות הילד שבאוניברסיטה עושים אבחון משולב.

ואמור להיות אפשרי דרך קופ''ח, או עם החזר.

שווה לברר.

וגם 'בית אחד'עוד מעט פסח
בכפר סבא מומלץ.
ממליצה לך לעבור על הרשימה הנ"לאנונימית בהו"ל

זה מתוך קבוצת הפייסבוק 'מרוצפות' של נשים על הרצף.

 

מאגר המאבחנים.ות המעודכן של מרוצפות - אוטיסטיות כותבות

 

אנחנו הלכנו מתוך הרשימה לפסיכולוגית ופסיכיאטר בנפרד, בחרנו רק לפי זמינות של תורים, ושניהם היו אנשי מקצוע מעולים ממש.

אני לא אמליץ לך ישירות עליהם בגלל שביקשת מקום שעושה גם וגם, אבל יש ברשימה גם מקומות כאלה.

התבלבלת בניק. לפורום הזה יש ניק אנונימי אחריעל מהדרום
זהב טהור שמת פהכל היופיאחרונה
תודה רבה לך!!
עזרה בטיפולים רגשיים מהקופהילד מתוק וטהור

יש לנו ילד עם קשיים רגשיים משמעותיים שהתפרצו בשנה וחצי האחרונות (ברמה שהוא מוגדר עם נכות 50% בבט"ל).

מזמן הומלץ לנו לפנות לטיפולים רגשיים, היינו בהמתנה דרך הקופה, היינו באבחון תקשורת דרך הקופה (זה לא תקשורת זה רגשי- הייתה המסקנה, אבל ההתנהלות בהחלט הייתה מזכירה בעיות תקשורת).

גם בתום האבחון נאמר לנו שיצרו איתנו קשר מהקופה והתפתחות הילד/בריאות הנפש לטיפולים רגשיים...

בינתיים אנחנו רק במעקב פסחכיאטרי בקופה, שזה יפה אך לא מספק... אין אף ספק שהילד זקוק להם, כולם הפנו אותו, אך אין מענה מהקופה.


בינתיים כמובן שלחנו לטיפולים שונים, והדרכת הורים פרטיים, והוצאנו סכומים גבוהים מאד....


נשמע לי ממש מוזר שאנחנו לא מקבלים מענה מהקופה, ואם אין להם תורות עבורנו, שנים, לפחות שיתנו לנו החזרים..

מישהי יודעת אם ניתן לקבל דבר כזה, ואיך?

הייתי מתחילהכל היופי

בישיבה מול המזכירה בקופה בניסיון להבין איך אפשר לקדם.

ואם היא לא יכולה לעזור ללכת לרופאת ילדים,להסביר לה את הדחיפות ושהיא תלחץ.

יש בקופות הרבה אופציות לטיפולים רגשייםמתחדשת111

באומנות

הידרותרפיה

ועוד..

אל תחכי שיצרו קשר. כדאי שתפנו לרופא המשפחה ותשלחו טפסים רלונטים

תיצרי קשר עם המזכירותאיזמרגד1אחרונה
של בריאות הנפש או התפתחות הילד, או גם וגם ותשאלי אותם... בדרך כלל הם יודעות איך אפשר לקבל החזרים. מניחה שזה תלוי בן כמה הילד ובאיזה קופה אתם.
גם אני בשאלות בת מצווהעוד מעט פסח

אשמח לעזרתכן בתכנון הלו'ז.

אנחנו רוצים לקיים אירוע אחד גם עם החברות וגם עם המשפחה, אבל שיהיה זמן בנפרד (מה שאני חושבת עליו כרגע זה שהחברות יגיעו מוקדם יוצאו מוקדם).


אשמח שתעזור לי לחשוב באיזה סדר לנהל את האירוע, כמה זמן בערך דברים לוקחים ומתי להזמין את החברות ולמתי המשפחה.

בתוכנית-

-יצירה (שאמורה להיות לחברות + אופציה לבני משפחה שרוצים)

- ריקודים (אפשר רק לבנות, דווקא יהיה לי יותר נוח מבחינת צניעות)

- טקס ברכות (שהילדה רוצה שהחברות *לא* יהיו בו)

- וכמובן אוכל, שעוד לא ברור לי כמה מנות יהיו ומתי.


הבנות יגיעו בזמן שנגיד (מגיעות מקרוב, רובן ברגל), המשפחה תגיע לאט לאט לאורך שעה בערך...


איך הייתן בונות את האירוע?

מנסה לחשובמתיכון ועד מעון

אולי להתחיל עם יצירה והרקדה לבנות ואז אוכל לכולם, שבזמן האוכל המשפחה מגיעה ואז החברות הולכות ונשארת המשפחה לברכות.

נשמע הגיוני?

זהו, שאני לא כל כך יודעתעוד מעט פסח

בגלל שהמשפחה תבוא ב'טפטופים', זה לא כל כך מסתדר לי עם האוכל המרכזי (באירוע רגיל עושים סוג של קבלת פנים בשביל זה. למשוך את הזמן עד שכולם מגיעים).

חשבתי אולי לעשות-

אוכל לבנות

הרקדה

יצירה - ואז בנות שסיימו הולכות הביתה, ומשפחה שרוצים באים מוקדם להשתתף

מנה ראשונה למשפחה

ברכות

מנה שנייה למשפחה


אולי זה גם יצא לי יותר זול, כי לבנות אפשר להביא דברים זולים, ולמשפחה אוכל ברמה יותר גבוהה.


אבל אין לי מושג איך זה יעבוד, ואיך לתכנן את הלו''ז.

באירועים שאני הייתימתיכון ועד מעון
משותפים לחברות ומשפחה אז החברות הגיעו לפני ליצירה אבל כל היתר היה משותף, אז נשמע לי שיותר נכון או להפריד לגמרי או לעשות ביחד אחרת זה ממש בלאגן (בעיני)
בטוח לא שווה להפריד?שלומית.
לא חושבת שזה יעלה ככ את העלות או את הכאב ראש... ממה שאני ראיתי אירועים נפרדים לחברות ומשפחה יותר מוצלחים לכל הצדדים 
שאלה טובהעוד מעט פסח

מעניין כמה זה באמת עוד כאב ראש.

בעלות זה בטוח מוסיף, כי זה לשכור אולם פעמיים.

ואיפור, ושיער לילדה...

לחברות בטוח צריך אולם?שלומית.

אולי יש לכם מקום בבית? אולי אולם בבי"ס? לפעמים יש עוד פתרונות חוץ מאולם ממש.

מודה שאצלינו לא מתאפרים לבת מצוה ( הן קטנות!) והשיער זו לא הוצאה משמעותית אבל כנראה מקובל אחרת אצלכם...

אם במקרה אתם בירושלים יש לי המלצה למישהי אלופה וזולה לתסרוקת (לא עושה איפור)

לי אישית נשמע שלעשות אירוע ארוך ומתגלגל זה המון כאב ראש ויותר קשה לדייק את הצרכים 

התכוונתי איפור ליעוד מעט פסח

ושיער לילדה.

קצת קשה לי לדמיין את המצב של אירוע לחברות בלבד, אבל אולי באמת כדאי לשקול את זה ברצינות.

לחברות זה לא "אירוע אירוע"שלומית.

אלא יותר בסגנון "ערב כיתה" ארוחה טעימה שמתאימה לבנות בגילן, יצירה, ריקודים, ואיזה משחק של ברכות לכלת השמחה.

הכי כיפי ומותאם

מה שעולה ליבורות המים

יצירה

אוכל וריקודים לחברות


ואס ארוע משפחה-

אוכל למשפחה

ברכות

ריקודים למשפחה

למה בעצם את רוצה להפריד?אר

אפשר להוביף יצירה או סדנא לחברות לפני שכולם מגיעים

אם חשוב לכם

אבל בדרכ החבאות נשארות עם המשפחה

לדרשה ברכות וריקודים

בסוף הן עושות שמח ..

שתי סיבות-עוד מעט פסח

1. היחס הוא בערך חצי/חצי. חברות עושות שמח אבל גם באלגן, וזה פחות מתאים לאופי של חלק מהמשפחה.

2. הילדה ממש ממש לא רוצה לומר דרשה בפני החברות. ומתפדחת ממש גם שישמעו את הברכות של הסבתות ושלנו ההורים. מבחינתה, היא מעדיפה שלא תהיה בת מצווה ולא לדבר בפניהן.

האמת שאני ממש מבינה את הבת שלךעל הנס

אני גם הייתי מעדיפה שלא יהיה ארוע מאשר לדרוש לפני החברות שלי.

אצל אחת הבנות שלי עשיתי בוקר על על חשבון בית הספר בשיתוף עם המורה,ארוחת בוקר יצירה פעילות שהמורה הכינה,ריקודים בסוף,הבנות יצאו מרוצות עד השמיים,

ולמשפחה עשינו משהו כמו ערב סופגניות בחנוכה.

לא מאד רשמי,יצא ממש מוצלח,


רעיון נוסף,לעשות שני ארועים באותו יום צהריים חברות ואז בערב משפחה זה יכול להתיש מאד לכן ממש חשוב לתכנן הכל בצורה נכונה.


לא חייבים לדרוש בכלל....יעל מהדרום

לק"י


אם זה השיקול המרכזי.

אם יש עוד סיבות, אז אולי באמת עדיף להפריד.


עוד אין לי ניסיון בנושא, אז אין לי כ"כ איך לעזור.

ומזל טוב!!

מוסיפה עוד אפשרות לחלוקת האירועים:מתואמת

כשאני חגגתי בת מצווה - לחברות עשיתי טיול/סיור עם עוד חברה. ריקודים לא היו, אבל זה התאים לי מאוד... וגם דרשה לא הייתה.

למשפחה עשינו אירוע בחצר, ואמרתי דרשה - אבל דרשה בחרוזים בליווי מצגת תמונות, אז זה היה קליל יותר. (אולי זה משהו שיתאים לבת שלך גם מול החברות?)

עונה לשלושתכן יחדעוד מעט פסח

לנו חשוב המעמד של הדרשה, דווקא בגלל שזו ילדה עם פחד במה, ואנחנו מאמינים שיעשה לה טוב להתמודד עם הפחד וכן לדבר, בסביבה מאוד תומכת ומחזקת.

מצד שני, אני לא רוצה לדחוק אותה מדי, וגם פחות בטוחה שהחברות יפרגנו, ולכן יהיה טוב בעיניי שהיא כן תאמר דרשה, אבל רק למשפחה.


אהבתי ממש את הרעיון של לשלב מצגת שתקל עליה. תודה!!

בהצלחה!!יעל מהדרום
רק הערה קטנה לגבי הדרשהעל הנס

אני עם פחד קהל וההורים שלי דרשו ממני לדרוש לא רק שזה לא עזר גם הבת מצוה שלי זכורה כדבר שלילי בעבורי,רק בגלל הדרשה הזו,

בסוף אתם ההורים ומחליטים.

אבל את הבת שלי ממש זרמתי איתה

תודה ששיתפתעוד מעט פסח
אקח לתשומת ליבי שתהיה לה חוויה טובה.
היא מבינה את הרעיון הזה?מתואמת

של הצורך להתמודד בדווקא עם הפחד?

כי אם זה לא בא ממנה - לא נראה לי שזה יעזור, אלא רק יגביר לה את הפחד...

בכל אופן, מעניין שדווקא המשפחה המורחבת היא סביבה תומכת ולא החברות זה אומר שיש לכם אווירה טובה במשפחה!

בגדול, היא מבינהעוד מעט פסח

היא עדיין מאוד מפחדת, אבל יודעת שמול המשפחה זה יעבור בטוב ולכן מוכנה להתאמץ לעשות את זה.

מול חברות לא מוכנה ויהי מה.

וכן, ב''ה זכינו במשפחות מפרגנות שירימו לה לא משנה מה יהיה (והיא יודעת את זה).

אז נשמע שזה באמת יעשה לה טובמתואמתאחרונה
רק שימו לב גם בזמן אמת שהיא מצליחה לזרום עם זה באמת ולא נסגרת ברגע האחרון...
אוכל למתבגריםרק טוב!

מחפשת רעיונות לאוכל שנוער אוהבים. לילדים שמחפשים כל הזמן מה לאכול... לאו דווקא שיא הבריאות... (מושקע או מהיר הכנה)

דברים מסוג:

פיצה

פלאפל

שניצל פירה/ציפס

קוסקוס עם מרק

פריקסה


תנו עוד רעיונות

בעיקר לארוחות ערב. אבל גם לדברים שאפשר לקחת לארוחת צהריים ללימודים (עדיף בלי מיקרוגל)

חזה עוף צלוי, קבב, המבורגרשופטים

בוריקיטס ביתיים

בורקס פיצה

פסטה/תפוחי אדמה מוקרמים

כמה רעיונות:שדמות בחולות

אורז

פתיתים

פסטה בולונז

פסטה עגבניות

פרגיות

שיפודי חזה עו

כנפיים קריספיות

סלמון בתנור

קציצות טונה מטוגנות

מלאווח עם ביצה ורסק

טורטיות ממולאות השר/ גבינות/ חביתה

חביתות עם תוספות

בוריקה

 

אצלי אוהביםכל היופי

מה שמשביע.

שזה אומר הרבה בשרי מבושל ולא ארוחות ערב קלות.

(ומתאים גם לצהריים כמובן)

עם עדיפות ללא עצמות...

שניצלים, פרגיות, קציצות עם או בלי רוטב, בקר בבישול ארוך (אם נשאר משבת), בורקס בשר, פאי רועים וכד'.

מניחה שיהיו מתבגרים שיזרמו גם על כרעיים ואז מאוד קל להכין בתנור עם אורז או תפו"א.

וכמובן פחמימות וירקות כמו פתיתים, פסטה, אורז עם ירקות, תפוחי אדמה ברוטב, אנטיפסטי, סלט כרוב, ירקות חתוכים.


אם לא מתחשק לי או שאין בבית בשרי, אני מכינה קציצות טונה כשבא לי להשקיע, או תבשיל מהיר ומשביע של טונה, חצילים, פלפלים, עגבניות או כל ירק אחר שיש בבית ומתאים. מתייחסת לטונה כמו כל דג מבחינת תבלינים וכו' (תחשבי למשל על חריימה או דג מרוקאי עם טונה)

גם שקשוקה הולך טוב, עם אורז, פתיתים או קוסקוס.


הדגש הוא על כמויות ולא על אוכל הכי מושקע.

נגיד מלוואח פחות יהיה, כי יותר קשה לשחק עם הכמויות וזה הכנה אחד אחד (אני משווה להכנה של סיר אורז נגיד)

שלא לדבר על עניין הבריאות.

ועוד משהוכל היופיאחרונה
מי שפחות מתחבר לבשרי ובעיקר בנות, יזרמו יותר על חלבי כמו פשטידות, לזניה, פנקייקים, פסטה ברוטב שמנת וכו'
איך את נוהגת בנוגע לצורך של המתבגרותמתחדשת111

לקנות "שטויות"?

אסביר. ביתי לומדת באולפנא אקסטרנית. היא כמעט מידי יום שואלת אם תוכל לקנות ממתק/ מעדן/ גלידה וכו.. כמובן כל זה בנוסף לאוכל שהיא מביאה מהבית

לרוב אני מסכימה. אבל מרגיש לי שזה מוגזם.. וגם מאוד לא בריא

מנגד כמתבגרת יש צורך גם בזה, ורעב- כמעט תמידי וזה מה שזמין להן (מהשמיני וכו..)

מצד שני לפעמים זה איזשהי הסחפות חברתית. אבל גם לזה לא בטוח שנכון לסרב כדי שלא תרגיש "אווט"

איך אתן נוהגות?


אין לי בנות בגיל הזהלפניו ברננה!

וגם לא בנים..

הגדול שלי בן 8

אבל בפשטות הייתי נותנת לה תקציב חודשי (מה שנקרא דמי כיס..) לשטויות כאלה שתתנהל איתו בעצמה. זה יכול להיות חינוך טוב לכלכלה. ולדבר איתה על תזונה נכונה. שלא תוציא את כל הסכום על שטויות של אוכל אלא שתקנה לעצמה פה ושם גם תכשיט מטופטן או דברים אחרים שהיא *רוצה*.


באופן כללי בעיני הורים אחראים לתת לילד את כל מה שהוא *צריך* ויכולים לפרגן גם במה שהוא *רוצה* אבל פה יש להם גם אפשרות להתחיל לחנך אותו להתנהלות כלכלית נכונה.

השאלה היאמתחדשת111
האם להתנות את דמי הכיס במשהו? כי אם לא יוצא שזה בעצם הכסף שלנו כהורים. ובאופן הזה לא בטוח שיהיה חשוב לה לשמור ולהתנהל איתו נכון..
אנחנו נותנים לשני הגדולים (ביסודי) דמי כיס שבועייםיעל מהדרום

לק"י


אני כן אומרת להם (וגם לקטנים, שיש להם כסף מדמי פורים וכדומה), שגם אם זה הכסף שלהם, לא כדאי לקנות הרבה ממתקים.


אצלינו הם קטנים יותר, אז זה שונה. אבל בעיקרון פעם בשבוע אני הולכת איתם לקנות ממתק. ובעלי גם לפעמים לוקח פעם בשבוע.

בגיל גדול יותר הייתי משחררת כנראה. אבל כן מדברת על זה שלא כדאי וזה לא בריא לאכול יותר מידי שטויות (יש לנו בבית חטיפים ושוקולדים, ואני אומרת להם את זה. שלא יגזימו).

אישית חושבת שלא צריךלפניו ברננה!

כי היא יודעת שיש לה תקציב מוגבל.

והתקציב הוא כי זיהית אצלה *צורך* בכסף ל*רצונות*.

אז את נותנת לה מענה על הצורך. כמובן שאת גם יכולה לעודד אותה לעשות בייביסיטר כדי שיהיה לה יותר כסף לרצונות שלה.

אבל בסופו ש דבר האינטרס פה הוא לתת לה להוציא בתבונה. ואת ז היא תלמד ע"י ניהול התקציב הקטן שתתנו לה. ובחודששיגמר לה הכסף אחרי שבועיים היא תבין שפשוט אין עוד..

 

כמובן בשיח נכון שמלווה את התהליך 

מקסיםמתחדשת111
בעיני לאפלספנית

בעזהי"ת

 

זה לא כסף שהוא צ'ופר מבחינתי אלא צורך, וצורך אני נותנת לילדים שלי- כמו שאני נותנת להן אוכל, בית ובגדים ללא תמורה. וכמו שאני לא אגיד לבת שלי 'היום לא סידרת את החדר אז אין ארוחת ערב', אני לא אגיד לה 'לא עזרת אז לא תקבלי דמי כיס'. 

 

כן להגדיר מה הסכום שהוא צורך ולא אקסטרה.. אני כן חושבת שהיכולת לקנות מידי פעם פינוקים פה ושם בשליטה של המתבגרת זה צורך.

אניoo

מעודדת תזונה נכונה גם כשקונים משהו טעים (נניח להעדיף יוגורט מפנק)


כשהילדים היו ביסודי נתתי כסף מדי פעם כשהיו מבקשים

ילד אחד היה מבקש הרבה

לפעמים הייתי מפנה אותו לקחת חטיף מהארון ולא לקנות


כשהם יצאו לישיבות נתתי להם לנהל לבד את התקציב

כשהם הבינו את המשמעות של ניהול כלכלי ע"י כרטיס אשראי/ מזומן

הם גם למדו פחות לבזבז

הכסף היה שלהם?מתחדשת111

כתלות בעבודה/ משו אחר?

לא שלהםoo
אבל דברנו על תקציב הגיוני לשבוע/ חודש והם עמדו בתקציב
אני נותנת...חרות

לא יודעת אם זה טוב או לא...

כן מנסה להגיד לה לקנות אוכל, ולא כל יום ממתק... אלא מידי פעם.

אבל לא יודעת כמה מתוך זה עובד.

לא יודעת אם אני נוהגת נכון, ככה מרגיש לי...

אני נותנת סכום מוגדר פעם בפרק זמן קבועמתיכון ועד מעון

והם יודעים בדיוק מתי וכמה יקבלו, זה לא מותנה בשום דבר ובכסף הזה אני לא מתערבת במה הם קונים.

מעבר לזה משתדלת שבבית יהיה שפע של אוכל וגם של שטויות אבל דברים ביתיים כמו עוגות עוגיות ממתקים ביתיים שלפחות יהיה אפשר לנשנש דברים פחות גרועים 

אהבתי את הרעיוןמתחדשת111
היא קונה מהכסף שלהרוני 1234
היא עושה הרבה בייביסיטר אז יש לה כסף ויש לה חשבון פייבוקס יאנג שדרכו היא קונה.
ולפני שהיה לה כסף משלה, נתת לה?מתחדשת111
לא כל כך…רוני 1234
רק לעתים רחוקות.


היא עושה בייביסיטר מגיל מאד צעיר וגם יש לה כסף ממתנות וחגים.

לפעמים קונה אם זה לא מוגזם, אבל יש דמי כיסאור123456
של 100 שקל לשטויות כאלה ואז היא חושבת פעמיים אם היא באמת רוצה 
וואו זה המון..מתחדשת111
לחודש? זה יפה, אבל לא ככ המוןפלספנית

בעזהי"ת

 

מספיק שהן יוצאות פעם בחודש לאוכל שהוא יותר מפיצה וזה כבר רוב התקציב. 

 

הבת שלי עוד לא לגמרי בגיל (הגדולה בכיתה ו'), נתנו להן עשרה שקלים לחודש מתחילת כיתה א' אבל מודה שאנחנו לא ממש עומדים בזה כי לא זוכרים וגם להן אין ממש צורך בזה אז דיי הפסקנו, כשהן מבקשות הן מקבלות וזה עוד סכומים מזעריים אז זה סבבה לנו (נניח שני שקלים לקנות ממתק במכולת אחת לחודש, נו שויין). 

עכשיו למשל יש חודש ארגון ויש קיוסק בסניף, נתנו לכל אחת מהגדולות (ד' וו') 20 שקלים לכל החודש בתחילת החודש ולבחירתן מה לעשות עם זה ואיך לחלק. 

 

אני כן רואה שחברות של הגדולה מתחילות לרצות וכשהיא תגיע, בטח נתחיל מ50 בכיתה ז' אבל יש לה חברות שמקבלות הרבה יותר.. 

וואי, מוזר לי השרשורעוד מעט פסח

אצלי אני לא מביאה להן שקל לשטויות.

הבנות שלי עובדות, מרוויחות יפה, ומוזמנות להשתמש בכסף כראות עיניהן. אחת באמת קונה איתו מדי פעם גומי וכאלה- אבל זה נדיר למדי.

ויש בבית יש אוכל בשפע, וגם פינוקים שאפשר לקחת לאולפנא (ונקנו בזול בסופר/ב'משנת', ולא במחירים של השמיני...). אז למה שאביא להן כסף נוסף?


כשהגדול שלי למד בישיבה ולא היה מסוגל לאכול את האוכל של חדר האוכל, כן הייתי מציידת אותו בסכום קבוע מראש כל יום, שהיה אמור להספיק לאוכל- והוא יכל לבחור מה לאכול ואיך להשתמש בכסף- כי הישיבה היתה צמודה למרכז מסחרי.

אבל שוב, זה היה כסף לארוחת צהריים. לא ל'שטויות'. 

הבת שלי עוד לא בגיל שיכולה לעבודמתחדשת111

ובאולפנה יש את השמיני- שמוכרות כל מיני מתוקים. וגם חנות קרובה ולפעמים היא רוצה להתפנק. לא רואה בזה בעיה כשזה במידה. כילדה אני זוכרת שלא היה לי כסף מהבית וההורים סמכו על מה שאקבל באולפנא, והייתי ממש מרגישה קושי לראות חברות נהנות לקנות דברים בין הארוחות גם אם זה נחשב שטויות ולי לא היתה היכולות.

ובכלל כמתבגרת זכורה לי תחושת הרעב הגדולה..


כנראה אנחנו חיות בחברה שונה מאודעוד מעט פסח
לבת ה-11 שלי כבר יש חסכון של מאות שקלים מעבודה כבייביסיטרית.
מעולהמתחדשת111

אני לא מסכימה לה להכנס לבתים בגיל הזה..

גרים בעיר.

מבינה שאתם בישוב ולכן השוני

לפעמיםתהילה 3>

דווקא בתיכון, כשהלימודים עמוסים יותר, ובטח אם יש פנימיה הדרכה וכו יש פחות זמן לעבוד מבכיתה ו'.

לפחות אצלנו זה ככה

זה גילתהילה 3>

שכבר אפשר לעבוד בו, ומצד שני באמת ההוצאות גדולות.

בעיני 2 כיוונים:

1. מדי פעם לפנק באיזה שטר באהבה אבל לא כל יום..

2. לתת דמי כיס שמבחינתכם כוללים גם אופציה לקניות האלה, וככה היא תחשב בעצמה מה איך וכמה.

אישית כן מתחברת לאופציה א' שמאפשרת ככה לפנק בכיף כשמתאים, מצד שני יש צדדים לכאן ולכאן..

מוסיפהתהילה 3>
נזכרת שיש מצבים שבהם זה ממש האוכל בהגדרה ולכן נותנת סכום קבוע כל בקר לקנות אוכל לא מדי תעשייתי ודי מוגדר פלוס פינוק. אבל זה מצב קצה יחסית, וגם גיל צעיר יותר. 
כתבת מאוד יפהמתחדשת111
תודה יקרה❤️תהילה 3>אחרונה
מחפשת שדכן או שדכנית טוביםמתחדשת111

עבור אחותי.

לא דתיה

אבל מחוברת ועושה דברים חלקית.

אשמח להצעות

טיפול ב"טיק" לילדהפלפלונת

לבת שלי בגיל 6 יש "טיק" ואני מנסה להוציא אותה מזה.

הטיק זה שנוגעת באף וזה לא נעים וכבר איזה שנתיים לא עבר.


חשבתי אולי לק או מדבקת לק יעזרו, אבל זה קצת יקר ולא ידעתי אם לא מזיק לציפורניים (לא מבינה בזה בכלל) ואם יועיל בכלל. או איזה משחק לאצבע. אשמח לעיצות.


עד כמה שאני מבינה, הערות לא עוזרותיעל מהדרום
לק"י


אולי הפוך....

אכן ראיתי שזה לא מועיל. מה כן יכול לעזור?פלפלונת
נראה לי שנוירולוג הוא הכתובתיעל מהדרום
אני לא ממש מבינה בזההשם שלי

נראה לי מה שאפשר לעשות,

זה לנסות להחליף את הטריק, למשהו אחר שפחות מפריע.

לא יודעת איך עושים את זה.

אפשר לפנות לנוירולוג.

ננסה נוירולוג בע"ה. אם יש עוד עיצות, אשמח.פלפלונת
את יכולה לפרט מה הטיק? כי לא בדיוק הבנתיקופצת רגע

איך מדבקות על הציפורניים יעזרו לנגיעות באף?


נראה לי שיש הבדל בין הרגלים לא טובים (כמו חיטוט באף, כסיסת ציפורניים, גרוד גלדים וכדו') ובין טיקים ממש שהם הרבה פעמים נראים כתנועות לא נשלטות כל כך כמו מצמוצים בעיניים, העוויות מוזרות בפרצוף, תנועות חוזרות.


למה את מתכוונת?

כי אני חושבת שהטיפול שונה.

בהרגלים לא טובים ( כמו חיטוט באף), אפשר להסביר לילד את החסרונות של ההרגל( עושה פצעים בתוך האף ואז עוד יומיים מגרד, לא נעים להסתכל על זה וכו') ולהציע התנהגות חלופית או מקובלת חברתית( ללכת לכיור לקנח ולשטוף, להעסיק את האצבעות במשהו אחר כששמים לב).

אבל לגבי טיקים זה לא יעבוד, יש לי ילד שהיו לו תקופות של טיקים מתחלפים, לדעתי אצלו קשור לחרדה, אחר כך גם אובחן על הרצף אולי קשור. כאן שיחה ישירה לא תעזור והכי טוב להתעלם, ולנסות  להפחית חרדה ולעזור להרגע באופן כללי בלי קשר ישיר לטיק. ואולי באמת ללכת לנוירולוג להתייעץ...

אצלי הבן הנ"ל הצליח להפסיק או להפחית מאוד הרגלים לא טובים כשהבין את החסרונות שלהם והייתה לו מוטיבציה עצמית להפסיק. אבל טיקים לרוב עוברים מעצמם אצלנו אחרי תקופה... 

תודה על ההסבר והפירוט. אז אצלה זה הרגל.פלפלונת
הזמנתי כמה משחקים לידיים, מקווה שיעזור.
קודם כל - להתעלםחוזרתאחרונה

ככל שמתייחסים לזה יותר - זה יחמיר

אח''כ - בירור נוירולוגי

אם לא עוזר - פסיכולוגי / פסיכיאטרי

אולי יעניין אותך