(לכל הת"ח אני מכיר את הרמב"ם ושואל בכל זאת)
לבנות: אתם רוצים בעל שיהיה לכם כלפיו רגש יראת כבודחסדי הים
(לכל הת"ח אני מכיר את הרמב"ם ושואל בכל זאת)
יראת כבוד:)(:
בפניה לבנות: ״אתן רוצות״, לא ״אתם רוצים״אחת מכאן
מיזוגנית שכמוך 😁פשוט עייף
א.ת.ן.ם.ר.ו.צי.ם.ו.ת.ד.ג.סבה.זסה.הבסז.סנב\.נבסנ.זבנ זה התחביר הנכון.
תודה על התיקון.חסדי הים
רגש כבודבת שמיא
מצד שני מאוד חשוב לי שאשא אליו עיניים, שבעיני הוא יחשב גדול (במידות, בתורה, באופי..) וכמובן שזה מביא איתו כבוד..
אבל נראלי שביומיום זה כבוד מעצם זה שהוא בעלי גם אם כביכול הוא לא עושה כלום

שנזכה!

וואי זה מעניין לא חשבתי שזה כך. מוסב עלאנונימי 14
מעניין לשמוע עוד תגובות
רק רוצה לדייק
בת שמיא
אבל כשפוגשים בן אדם שהאור והטוב שלו מאירים אותי (ולא פונים לצדדים אחרים- שאז יש את התחושה שיש בו טוב אבל זה לא מתאים לי) אז ממילא יש ממנו תחושה של גודל וזה כמובן בנוסף לצרכים ולרצונות הטבעיים שיש לנו שעוזרים לסנן
אבל מה שרציתי להגיד...
גם אם מה שכתבתי זאת שאיפה כללית של נשים זה לא אומר שהגברים צריכים לנסות להיות יותר ממי שהם- אנחנו רואות את זה באמת בפשטות ובטבעיות כשהקב"ה באמת רוצה שנראה את זה

ושוב- שנזכה כולנוו

כתבת יפה ומחכיםהָיוֹ הָיָה
נהניתי מהדייקנות והבהירות, ועוד. יפה מאוד!
נראה ליפשוט עייף
שהוא יזכה 
נראה ליבת שמיא

..אלפיניסטית
יראת כבוד לפי רוב המילונים זה "יחס של דרך-ארץ והערכה, הערצה והוקרה למישהוּ" או משהו בסגנון..
אין הרבה הבדל בין כבוד ליראת כבוד, שניהם אותו רעיון של הערכה והערצה.
וכן. חשוב לי להעריך ולהעריץ את בעלי.
נ.ב. זה קצת מוזר לשאול את השאלה הזאת 'אתם רוצים בעל שיהיה לכם כלפיו רגש של יראת כבוד/כבוד' .. אני לא חושבת שזה תלוי בו כמו שזה תלוי בי, ככה שלא רלוונטי מי הבעל
בדקת מילון מילון?יעל מהדרום
ניסיתי לרפרף בגוגל, זה הפירוש הראשון שמופיע:
התייחסות לזולת כבעל סמכות, כבעל מעמד גבוה יחסית למדבר.
יש גם את זה- מה זה יראת - מילון עברי עברי - מילוג
פה מופיע הפירוש של "יראה" כ"הערצה"-
האקדמיה ללשון העברית - המוסד העליון ללשון העברית
ובכללי נראה לי שהפירוש שהרוב יתכוונו אליו זה יראה מלשון סוג של פחד.
אז למען הסר ספקפשוט עייף
אולי יעזור להבין את ההבדל בגישה.
תן הסבר מה זה אומריעל מהדרום
בעייתיפשוט עייף
לבנות: אתם רוצים בעל שיהיה לכם כלפיו רגש יראת כבוד | ערוץ 7
אז אני מחזיקה בדעתי- שלא יראת כבודיעל מהדרום
אין צורך שבני זוג ירגישו יראה אחד מפני השני.
כבוד ברור, אבל לא צל של חשש או פחד.
כי יראה זה סוג של פחד. חשש אולי יותר מדוייקיעל מהדרום
ובעיני יראה זה משהו שמופנה למי שמעליך. בני זוג הם לא אחד מעל השני.
אני למדתי שצריך:)(:
טוב. בעיני זה סתם סיסמאותיעל מהדרום
ואם הוא יכבד אותי, אז אני אכבד אותו.
למה שלא נכבד אחד את השני וזהו?!
חחחחח:)(:
(זה מסוג הדברים שאומרים גם לגבריםחופשיה לנפשי
טעיתי וחשבתי שאתה הפותחיעל מהדרום
השאלה למה הוא התכוון.
מהתוכן שלופשוט עייף
אני מעריך שלכיוון שלי. הוא לא סתם הזכיר את הרמב"ם.
טוב לא כולם מן הסתםאלפיניסטית
https://www.milononline.net/do_search.php?vid=981514&Q=%E9%F8%E0%FA%20%EB%E1%E5%E3
https://hebrew-academy.org.il/keyword/%D7%99%D6%B4%D7%A8%D6%B0%D7%90%D6%B7%D7%AA-%D7%9B%D6%BC%D6%B8%D7%91%D7%95%D6%B9%D7%93
ראיתי גם פירושים ליראת כבוד כמו שאת אומרת,
אבל החלטתי שהוא לאו דווקא שואל על יראה במובן של ממש לירא את הבעל, אלא במובן של לכבד.
אולי באמת הוא התכוון במובן של לירא, במקרה הזה אני לא רואה ערך או חשיבות בלהרגיש יראה כלפי הבעל.
כבוד בקטע שלהפי
להעריך את הדרך התנהגות שלו להיות גאה בו מהלב - כן לגמרי!!
האם כבוד בקטע מרוחק של אפילו קצת יראה- לא.
אגב רבקה נפלה מהגמל כי רש"י (נראלי לכו תבדקו) אומר שהיא פחדה ממנו
אבל אני לא רבקה
היא לא נפלה כי רש"י אומר,רש"י אומר למה היא נפלה ;)הָיוֹ הָיָה
אויש בניםהפי
כדאי קצת יראהפשוט עייף
עוזרת לשמור על הכבוד (וכמובן למנוע ח"ו ביזוי) גם כשכועסים. מעבר לכך ככל שתרוממהו (במסגרת כוחותיו ויכולותיו) כך כבודו יתרומם. וכבודו - כבודך.
את "ההפסד" במה שנראה כמעט ריחוק ביראה, תשלים עשרת מונים מעלת הכבוד שהתחדשה.
ובסוף - מכבדה יותר מגופו בעז"ה. 
ברור שצריך כבוד, אבל לא להתיחס אליו כמו משה רבינוחושבת בקופסא
דיברתי על יראהפשוט עייף
בקשר לבנות הנ"ל - זכותן. תחפשי מה שטוב לך
אתה רוצה שאשתך תפחד ממך?הפי
חי בסרט

יש הבדל בין פחד ליראהפשוט עייף
את מפחדת מאמא שלך?
למה עם מכבדה יותר מגופו אין לכן בעיה?
לא מפחדתהפי
אז את רואה ההבדל בין פחד ליראה?פשוט עייף
אתה מכניס דברים לא קשוריםהפי
מדובר לגבר שלא חלילה יזלזל באשתו
יש כל מיני משפטים שאומרים לאישה אישה כשרה עושה רצון בעלה וכו' ..
אז אומרים גם לגבר אל תתבלבל חמוד שלא תגיד היא צריכה לשמוע בקולי וזהו
לא זה אמור להיות ביחד
גם אתה צריך לשמור עליה
אפילו יותר מגופך וכו
לדבר איתה בנחת וכו' ..
יפה
נכוןבנות רבות עלי
חחחחהפי
"אישה כשרה עושה רצון בעלה" זה שהיא גורמת לו לרצותחושבת בקופסא
אני זוכרת את זה ממחאה של הפורום החילוני או ארגון דומה נגד המשפט הזה בפרסומות על אוטובוסים. אמרו להם שהם מתעלמים מהבנת הנקרא של המשפט בשביל לחפש דיכוי נשים מדומיין.
אשה צריכה לעשות גם את מה שהבעל אומר:)(:
לא עניין של נורא, זה עניין של מה המקור לטענהחושבת בקופסא
בני זוג צריכים להגיע להחלטות ביחדיעל מהדרום
הם יכולים לחלק ביניהם תחומי אחריות בצורה שמתאימה להם.
הם יכולים לקבל את דעת השני ולעשות מה שהוא אומר.
אבל אשה לא חייבת להגיד "אמן" ולעשות כל מה שבעלה אומר, רק כי הוא אמר.
(לא חקרתי את המשפט, אם הוא בגדר הדרכה או מה. כותבת את דעתי)
זה הדרושפשוט עייף
היא עושה "רצון" בעלה. הרצון המכוון ומוביל את הבית והיא שותפה מלאה לו בדרכה. לבית יש רצון אחד משותף ולא שניים.
^^הָיוֹ הָיָה
וברור שזה לא ציות עיוור, בכל דבר צריך איזון
אני מסבירפשוט עייף
במקרה הזה על זה שיש הבדל בין יראה לפחד (שמשום מה טענת שאני מעוניין בו).
באמת שלא הצלחתי להבין מה טענת בתגובה.
מלחמת מינים, דא.הָיוֹ הָיָה
" שהיא כתבה בהתחלה זה הריח ככה. ואחרי התגובות הבאות שלה (שכללו התעלמות אלגנטית מטענות לוגיות - כמו הראיה המוצלחת שהבאת מהיחס לאמא) זה רק התעצם והוכיח את עצמו.יש כאן בנות עם אלרגיה לכל מה שלא נראה להם מספיק פמניסטי....
והאלרגיה הזו מביאה אותן להגחכה של דיונים ולתגובות רדודות ומתגוננות כמו אלו שקיבלת. כאילו באמת יש כאן איזו התארגנות של גברים ארורים שרקחו מזימה לשעבד את נשותיהן.
אויש נו אין לי כוחהפי
חבל שלא החלטת שאין לך כח לפני שתי תגובותהָיוֹ הָיָה
מן הראויהפי
נקודה למחשבה (:
הנה הגבתי לך, כבר שלוש פעמים...הָיוֹ הָיָה
..הפי
שלה
אם להיות צינית, שיהיה לרוצי היראה בהצלחה🤭יעל מהדרום
אני אישית רוצה לאהוב, לכבד, להעריך את הבעל. אבל לא להרגיש אליו תחושת כבוד מרוחקת כמו לבוסית שלי.
כשמכבדים בנאדם היחס טוב ונעים, גם בלי חשש וריחוק ממנו.
זה מה שכתבתי (;הפי
כן. חיזקתי את דברייך💪יעל מהדרום
תארי לךהפי
אני מחפש מישהי שתתן לי יראת כבוד.
לא זה השיא
על זה נאמר "בשביל כבוד צריך לעבוד"
מבקש אמונה
אין קשר ליחס שלך לבוסיתהָיוֹ הָיָה
אתן מתעקשות להקצין ולומר דברים מטופשים רק כי התעצבנתן פה על משהו. זה ילדותי.
אז אפשר הסבר פשוט מה מטרת היראה המדוברת?יעל מהדרום
ובמה היא שונה מכבוד?
אני רואה ביראה צל של חשש ותחושת כבוד מרוחקת.
קראת את התגובה שלי עם הדוגמה של ראש ישיבה?הָיוֹ הָיָה
@פשוט עייף הביא גם דוגמה טובה מהורים - אין לך יראה מאבא שלך?
קראתי. אבל בעלי הוא לא ראש הישיבה ולא אבא שלייעל מהדרום
וכן, יראה זה כבוד מרוחק מהול בקצת "חשש". לא להעיז לומר כל מה שחושבים למשל (אין לי ראש ישיבה, אבל סביר להניח שלו היה- זה היה היחס שלי כלפיו).
זו לא התחושה שאני מעוניינת לחוש כלפי בעלי.
יכול להיות, אבל את מוזמנת להגיב לענייןהָיוֹ הָיָה
ולא, אני לא חושב שהיחס לראש ישיבה אמור להיות שלא מעיזים לומר לו מה שחושבים. וגם שום ראש ישיבה לא ירצה שכך ירגישו התלמידים שלו.
סליחה באמת שלא הגבתי כמו שאתה חושב שצריךיעל מהדרום
כתבתי בדיוק מה שאני חושבת.
מתנצלת באמת שאני לא מסכימה עם גל מילה שלך.
ובלנ"ד סיימתי לדון איתך.
...תות"ח!
נראה לי שלא מדברים על יראה חיצונית, שזה וודאי לא שייך בנישואים, אלא ביראת הרוממות. יראת הרוממות בעצמה נובעת מכבוד, האדם מכבד את השני כי הוא רוחש אליו כבוד. אמנם הדגש בנישואים הוא דווקא האהבה, ההדדיות, המקום של כל אחד בנישואים, אך בהחלט יש מקום לכך שאחד מבני הזוג במצבים מסויימים למרות שהוא רוצה א' הוא יעשה את רצון השני אפילו שהוא חושב אחרת, משום שהוא מכבד אותו ורוצה לעשות את רצונו. וזה קורה אם בן הזוג מכבד את בן (הכוונה היא בלשון כללית...) הזוג השני ורוצה לעשות את רצונו כי הוא אוהב אותו ומכבד אותו. לעומת זאת, אם יש רק את רגשי האהבה, שהם המקום של בן הזוג בקשר, אז אין מקום לביטול הרצון שלי בשביל הרצון של האחר. נראה לי שזו הכוונה, וגם אם לא, אני חושב ככה.
זה נשמע אחרת לגמרי, רק שנשמע לי כמו כבודיעל מהדרום
ובני בני זוג אני מצפה שיהיה כבוד, והגעה להסכמה משותפת בין אם מקבלים את דעת אחד מהם או שמתפשרים על משהן אחר.
לא רואה סיבה שזה יהיה היחס של האשה לגבר, ולא הדדי.
...תות"ח!
קודם כל, כבר כתבתי (לא במפורש....), בוודאי שזה הדדי ולא רק שזה יהיה מהאשה כלפי הבעל.
זה בדיוק העניין, זו יראה שנובעת דווקא מתוך כבוד והערכה. ושוב, אם זה רק כבוד, אז כמו שאמרת, תמיד זה יהיה פשרה מסויימת וכדו'...אך יש פעמים שיש מצבים של יראה, שאחד מבני הזוג מוותר לגמרי על רצונו כי הוא רוצה שלשני יהיה טוב עד כדי כך שזה עולה על רצונו הפרטי, וזה משהו מאוד יפה שיכול להיות רק בנישואים....ואגב, זה יכול להיות אפילו במצבים שהשני לא יודע בכלל, ויש לאחד מהם התלבטות מסויימת, אך הוא מתגבר עליה ועושה את רצון השני. נגיד קראתי את התקציר מאחורה של הספר "לרדת למעלה" כמדומני (זה היה בחנות ספרים, נו, מה נעשה...
), ושם הוא הביא דוגמא שהבעל התעורר בלילה מהבכי של התינוק ובהתחלה הוא רצה לישון וחיכה שאשתו תתעורר ותדאג לתינוק, אך לאחר רגע הוא הבין שכדאי לצאת מהפרטיות שלו ולתת לאשתו לישון, אז הוא קם, הרגיע את התינוק וחזר לישון, ולמחרת לא אמר כלום לאשתו על זה....זו דוגמא של אחד מבני הזוג שיוצא מהפרטיות שלו למען השני, אפילו שהרצון האישי שלו קצת פחות קיבל מענה, הכל בשביל השני, כי יותר טוב לו שיהיה לשני טוב מאשר לישון יותר....כמובן, צריך איזונים, ולא כל הזמן צריך לוותר, יש צרכים ודברים מסויימים שאסור להדחיק אותם ולוותר עליהם למען השלום בית, ודווקא הפתיחות בהם תביא יותר שלום ואהבה....
אגב, חשוב לי להוסיף....תות"ח!
קודם כל, אני חושב שדבריי מתאימים לדברי הרמב"ם שהובא פה, וזה מה שהרמב"ם התכוון אליו...
וגם אם נגיד שהרמב"ם התכוון ליראה חיצונית או משהו כזה, אני חושב שגם אם הרמב"ם אומר את זה, אי אפשר לנופף ברמב"ם ולהגיד לאדם: "הרמב"ם חשב את זה, תחשוב את זה גם", בסוגיות הלכתיות האדם יכול לקיים גם אם הוא לא מבין, בסוגיות שהעניין שלהן שהן אומרות לאדם מה לחשוב, אז לא שייך שהאדם רק יעשה את זה בלי להבין, כי העניין שהוא יחשוב, ואם כל עולמו הפנימי אומר אחרת ומרגיש וחושב אחרת, אז אין טעם להגיד לו בכוח לחשוב אחרת, כי הוא פשוט חושב אחרת, אין מה לעשות. אפשר אולי שהאדם ינסה לחשוב בצורה קצת אחרת וינסה לאמץ לעצמו צורת חשיבה שונה, אבל אם הוא יודע בוודאות ההיפך ולא רק צורת חשיבה שונה ולא עקרונית הפוך, אז זה לא יעזור כנראה....
אהבתי את התגובה הזאת, תודהאלפיניסטית
בשמחהתות"ח!
ושוב דמגוגיה, הידד.הָיוֹ הָיָה
כשמביאים לך דוגמה מהיחס לאמא, ואת טוענת בשמנו שרוצים שהיחס יהיה כמו לבוסית, זו התנהגות רמאית וחסרת כל יושר. ולא יעזור לך ניסיון ההסחה הילדותי של "סליחה שלא הגבתי כמו שאתה חושב שצריך".
את יכולה להגיב איך שבא לך, אבל לא לרמות. פשוט להיות הוגנת ולא דמגוגית. לטעון מה שלא טענתי זו חוסר הוגנות מינימלית, ולהגיב בעוד דמגוגיה כשמעירים לך על זה, זו תינוקיות.
(טכנית את לא יכולה לסיים לדון כי לא התחלת. היית עסוקה בדמגוגיה ובלטעון בשמנו דברים שלא אמרנו. אבל בלי קשר, טוב מאוד שתפסיקי גם עם זה)
יש כאלהחושבת בלב
זה באמת מוזר. לא מכירהיעל מהדרום
כבוד שהוא לא הערצה מרחוקחושבת בקופסא
אני רוצה בן אדם אנושי שנמצא ברמה שלי, לא מלאך ולא גדול הדור.
כבודחופשיה לנפשי
כבוד. יראה לא שייך בעיני בקשר זוגייעל מהדרום
אני לא הבת שלו והוא לא מעלי, ואין סיבה שארגיש יראה ממנו.
יש לי תחושה שכדאי לחדד את השאלהkaparalay
ואולי גם להביא בכ''ז את הרמב''ם שהזכרת, כדי שתהיה לנו תמונה יותר רחבה.
נגיד, אני משערת שלא התכוונת ליראה במובן של פחד. ומה הכוונה ברגש של כבוד? זה לא דבר שאמור לבוא לידי ביטוי באיזשהו אופן במציאות?
היו לי כל מיני מחשבות על הנושא במהלך היום, אבל זה עדיין בהתגבשות..
בעד!בת שמיא
נראלי שזה:)(:
^^^חסדי הים
הנה מצאנו עוד חייבסהָיוֹ הָיָה
חבל שהרמב"ם חי בתקופה אחרת פשוטיעל מהדרום
גם אם יראה זה רק הערצה ויחס לבנאדם נעלה ממך, בעיני זה לא שייך בין בני זוג.
כבוד יספיק בהחלט (והלוואי שנצליח לכבד תמיד).
ממך לא ציפיתי לשמוע דברים כאלוהָיוֹ הָיָה
ובסדר, בעינייך לא שייך, בעיני התורה (שלא הוציאה הודעה לתקשורת על חרטה) כן. נכון לעכשיו אני מהמר על הסוס המנצח, אחר בקשת המחילה מכבודך...
אין לי כח להכנס לדיון של- איפה זה כתוב בתורה...יעל מהדרום
דברי הרמב"ם הם כנראה הפרשנות שלו עפ"י חז"ל.
מניחה שחוץ ממנו תמצא עוד כמה פרשנויות והדרכות תורניות שונות לבני זוג.
במקום להניח - מוזמנת לנסות למצוא מקורהָיוֹ הָיָה
שמה? שאשה לא אמורה לירוא מבעלה?יעל מהדרום
תמשיכי להגחיך ולרדד את הטיעון לעובי מצההָיוֹ הָיָה
או זה: לבנות: אתם רוצים בעל שיהיה לכם כלפיו רגש יראת כבוד | ערוץ 7
בקיצור, אני באמת לא יודע על זה זה יושב ולמה אתן כל כך מטורגרות. אבל אתן באמת לא ענייניות ועסוקות איזושהיא התקפה לצורך מגננה מאיזה משהו שאתן ממש נחרדות ממנו. תנשמו עמוק וצאו מזה.
זו ההגדרה שלך ליראה- הערצהיעל מהדרום
לפי הרמב"ם שהביאו פה זה הרבה מעבר.
וכמו שזה נראה כל אחד מפרש את המונח "יראת כבוד" אחרת.
ואני חושבת שיחס בין בני זוג אמור להיות הדדייעל מהדרום
לא שאני אעריץ אותו והוא לא יודעת מה אותי.
מה שיהיה טוב ונכון לנו כבני אדם.
^^^ברגוע
יש עוד הנהגות שהרמב"ם כותב שהיום אף אחד לא חושב שצריך לעשות, פשוט כי הדורות השתנו.
לדוג': "אבל גנאי הוא לאשה שתהיה יוצאה תמיד פעם בחוץ פעם ברחובות. ויש לבעל למנוע אשתו מזה ולא יניחנה לצאת אלא פעם אחת בחודש או כמה פעמים בחודש לפי הצורך. שאין יופי לאשה אלא לישב בזוית ביתה שכך כתוב כל כבודה בת מלך פנימה." (הלכות אישות יג יא)
אין קשר, למרות שכל הדמגוגים אוהבים את הרמב"ם הזההָיוֹ הָיָה
כתוב שאשת איש אסורה לשוק בלי גט? דברים השתנו, כמו שהיום נשים וכו'".
בקיצור, כמה דמגוגים תפסו הלכה אחת שהגדרתה הרשמית היא שלא לחרוג מהמקובל (וממילא - שום דבר לא השתנה בהלכה, היא עדיין נשארה: אסור לחרוג מהמקובל. המקובל השתנה) ומביאים את זה לכל דיון שבו רוצים להתעלם ממה שכתוב.
יאללה, בוא נגנוז את כל ספרי הרמב"ם, ממילא אי אפשר לסמוך על שום דבר שם כרלוונטי לימינו.
הקשר הוא מעמד האשהברגוע
וכמובן שיש הבדל בין הלכות, שלא משתנות אלא עפ"י ב"ד, לבין מידות/הנהגות, כמו מה שמדובר כאן.
לא מתווכח להמשיך לדון בזה (לא רואה איך אפשר לשכנע אחד את השני), אבל לי אישית ברור (מהדרכות וכו') שהיום לא מצפים מהאשה ש"יהיה לו עליה מורא".
לא נכון, זה הקשר שאתה יוצר מדעתך האישיתהָיוֹ הָיָה
(אולי גם "אוהבה ומכבדה" קשור למעמד האשה והיום לא צריך לכבד אותה?
מינימום של למדנות בסיסית שרוכש נער בישיבה, אמור לגרום לכך שתבין שאין קשר בין הדרכה זוגית להלכות צניעות)
מותר לכתוב תגובה או שתייםברגוע
בלי לרצות להמשיך לדון באריכות
אני לא בטוחה שאנחנו בנויים לכל מה שהתרחשהפי
רגע למה עוד חייבס מי הראשונה חח
לא הבנתי מה באת לומר, ועירבבת בין עשר תקופות שונותהָיוֹ הָיָה
למה אלף, מאה 12הפי
מה בעצם גדר הציווי הזה? יש הסבר?מבקש אמונה
מאמין שזה משהו די בדקות...
יראה לא במובן של פחד, אלא של איפוק,של נשיאת עינייםהָיוֹ הָיָה
יש לי כבוד לאדם מבוגר מהשכונה
ויש לי כבוד לראש הישיבה שלי
אבל כמובן - תוצאות הכבוד וביטויו בשטח יהיו שונים ביניהם, נכון?
זה לא כי אני "פוחד" מראש הישיבה שלי. אלא כי יש לי כלפיו "יראת כבוד".
כמובן, צדקה @חושבת בקופסא כשהסבירה היטב שאין מטרה שהיחס של אשה לבעל יהיה כמו היחס של תלמיד לראש הישיבה שלו, צריכה להיות קרבה ולא ריחוק. הדוגמה הזו לא נועדה להדגים את הכמות האידיאלית של יראת הכבוד המדוברת, אלא את סוגה ומהותה, כשבפועל - בין אשה לבעלה זה הרבה פחות מבחינת כמות מאשר בין תלמיד לרבו.
מקווה שהסברתי טוב, שקלעתי לכוונת @חסדי הים, ושזה יצא מובן

@בת שמיא, מה אומרת?
קודם כל נחמד ששואלים לדעתי
בת שמיא

ועדיין לא הצלחתי להבין מהתגובה שלך את ההבדל בין כבוד ליראת כבוד.. ממה נובע כל אחד?
איזה כיף ששימחתי אותך
הָיוֹ הָיָה

בואי תנסי לענות את - מה ההבדל בין יחס הכבוד לאדם קשיש בבית הכנסת, ליחס הכבוד לראש הישיבה?
לא מבחינת כמות, מבחינת סוג.
תודהבת שמיא
ובכל זאת.. מבחינתי, לחלוק לאדם כבוד על עצם היותו מבוגר זה מהמקום שאני יודעת שהוא עבר יותר ממני ואני יכולה ללמוד ממנו הרבה בין אם הוא מחליט לשתף ובין אם זה נשאר בפוטנציאל
רב שאני מעריכה זה ממקום שאני יודעת שהוא למד והשקיע במשהו שאני הקטנה גם מאמינה בו ורוצה להתקדם בו, שיש לי הרבה מה ללמוד ממנו, מתורתו וממידותיו
ברור שבאיש שלי אני לא מחפשת את גדול הדור כרגע, אבל כשאני מעריכה מישהו על משהו טוב שאני רואה בו (וזה הגודל שדיברתי עליו, זה לא גודל במובן של וואו הוא מלא "דרגות" מעליי)- ממילא אני מעריכה אותו
וואלהkaparalay
מה לא מובן?הָיוֹ הָיָה
..kaparalay
ב. אני חושבת שהההשוואה למורא ת''ח יוצרת כאן איזה אתגר, כי יש פער מסוים בין איך שאני תופסת את היחס לת''ח לבין האופן שאתה תופס אותו (לא מנסה לפתוח כאן איזו מלחמת מינים מיותרת. אבל ישמצב שזה נוגע לזה שאני בת ואתה בן.. זה עבר לי בראש קצת בגלל מה שכתבת כאן- לבנות: אתם רוצים בעל שיהיה לכם כלפיו רגש יראת כבוד | ערוץ 7
כי עבורי מורא ת''ח בא עם איזשהו דיסטנס, (שוואלה, אני לא חושבת שאני רוצה בו עם בעלי העתידי) ואתה אמרת שזה לא ככה.
ג. גם ההשוואה לכבוד שאני רוכשת לאדם מבוגר מהשכונה שלי נראית לי חסרה. כי זה כבוד שלא מבוסס על היכרות בכלל, אלא על איזושהי ידיעה שהוא מבוגר ממני/חכם ממני/עבר יותר בחיים.
או להבדיל- יכול להיות שאתנהל כלפיו בכבוד מעצם היותו אדם וכו'..
גם כאן (בשתי האפשרויות) משהו נראה לי חסר.
נגיד מה שעבר לי בראש אתמול כשראיתי את השאלה זה שבהקשר הזוגי יש רצון וצורך בהערכה, ושמתוכה נובעים כמה דברים:
•רצון בקרבה
•וממילא, בתוכו- רצון שלא להתרחק ולא לעשות דברים שמרחיקים.
(משערת שזאת הכוונה ביראת הרוממות. במונחים של עבודת ה' אני משום מה הכרתי את זה כיראת חטא- החשש שהחטא ירחיק אותי מהקב''ה)
•רצון להשפיע טוב על השני
•רצון לקבל מהטוב של השני
יכול להיות שאלו סתם ויכוחים על סמנטיקה..
....תות"ח!
יפה מאוד, דברים יפים וחשובים.
לגבי מה שכתבת בסוף על יראת חטא ויראת הרוממות, קודם כל יראת העונש זו יראה חיצונית, כמו שהכותים כשבאו לארץ טרפו אותם האריות ולכן התגיירו, מי שמפחד ביראת העונש הוא לא מפחד מה', הוא מפחד מהעונש, ובעצם עדיין לא נפגש עם ה', ואילו מי שירא ביראת הרוממות ירא באמת מה' והכיר בגדולת ה', וכמו שכתבו פה הוא לא מכיר בגדולת ה' ולא רוצה שמשהו ירחיק אותו מהגודל הזה. (כמו הסיפור על ר' אריה לוין שמופיע בקומיקס, שהיה אחד בלי כיפה שהתחבא כי חשש מר' אריה...)
המושגים יראת העונש ויראת הרוממות הם שני מושגים שמבטאים שתי דרגות ביראה של האדם כלפי ה', אך יראת חטא זה מושג אחר בכלל, יראת חטא זה כמו שכתוב על יעקב שירא מעבירות שבידו, וכן כתוב בגמרא: "אשרי אדם מפחד תמיד", "ההוא בדברי תורה כתיב", שהאדם מפחד שתמיד הוא לא מספיק מושלם, ובעצם אפשר להגדיר שלעומת כל שאר האנשים בעולם האדם לא משווה את עצמו אליהם, אך לעומת מה שהוא יכול להיות יותר, שזה נובע מעצם הוויית הנשמה שלו שהיא מה', זה מה שמדרבן אותו להתקדם עוד ועוד, ולהתעלות במעלות הקודש עד אינסוף, ואין גבול לזה, לכן "אשרי אדם מפחד תמיד". זה לענ"ד המושג של יראת חטא, שהוא וודאי יראה שאיננה חיצונית, אך היא בכלל לא מדברת על היחס שבין האדם לה', היראה מה', אלא היראה מהחטא.
אשמח שתתקנו אותי אם טעיתי....
משערת שיש לזה כל מיני הסבריםkaparalay
•יראת חטא היא יראה מפחיתות הנפש
•יראת שמים היא יראה מריחוק מהקב''ה
אבל גם כאן צריך לדייק, כי הרב מגדיר את זה 'יראת שמים העיונית ויראת חטא המעשית'. ולפי זה, יראת החטא ממילא כוללת בתוכה את יראת השמים..
אבל אני חושבת שבמסילת ישרים היחס ליראת חטא הוא אחר ממה שכתבת כאן, ויותר דומה למה שנאמר כאן בשיעור (ולכאן אני כיוונתי)-https://youtu.be/65zVsWILGoA
בכ''מ, לא בטוחה שזה עיקר הדיון.
הזכרת את יראת הרוממות ממש בקטנה, אבל לא באופן שונה מזה שאני דיברתי עליו.
...תות"ח!
יישר כוח על השיעור, שמעתי הכל....
(אין על הרב ראובן!)
אכן ב"ה שמחתי שזכיתי לכוון לדעת הרב זצ"ל....
זה שהרב זצ"ל מגדיר את יראת השמים כעיונית ואת יראת החטא כמעשית לא אומר שמדובר על אותה יראה, רק בוריאציות שונות, אלא שיראת שמים באופן כללי היא יראה שיותר קשורה למחשבה, שהאדם מקבל עליו עול מלכות שמים וירא מה', ויראת החטא זה משהו יותר מעשי, שהאדם צריך להיזהר ולהתבונן במעשיו, משהו שכבר יותר קשור לעולם הזה, אך באמת שני סוגי יראות הן.
מהמהר"ל שהרב ראובן הזכיר בשיעור בוודאי שכמוך, אך מנגד הוא ענה על השאלה שלך מה ההבדל ביניהם, וכן המסילת ישרים אומר כמוך ומסביר מה ההבדל בכל זאת בין שתי היראות ולמה יש שני שמות שונים להן...
ואגב, בשיעור ב-7:00 (דק') הרב התייחס בדיוק לשאלה שנשאלה פה בשרשור, והביא דוגמא מיחס בין איש לאשה: "...אדם מאוד מאוד אוהב את אשתו והוא מפחד, הוא לא רוצה לפגוע בה בטעות, הוא מאוד זהיר, הוא לא רוצה שהיא תיפגע, הוא לא רוצה שהוא יגיד לה בטעות מילה לא במקום, יש לו פחד מזה, יש לו יראה, זה מביא את האדם לדריכות, לעירנות, הוא לא רוצה להיות שאנן כי הוא לא רוצה לפגוע...".
את לא במפורש כתבת מה ההבדל לדעתך בין יראת הרוממות ליראת החטא, רק כתבת הגדרות ואמרת שלדעתך זה יראת הרוממות אך חשבת שזה יראת חטא, ועם ההגדרות שלך הסכמתי, רק הערתי לגבי ההבנה שלך שיראת חטא זה אותו דבר, הערתי שלדעתי זה אחרת....
יישר כוח גדול...ונראה לי שגם אם זה לא עיקר הדיון, זה נראה לי מאוד חשוב, ונראה לי מאוד מתקשר לכל הדיון פה....
פעם שמעתי פירושחושבת בלב
בזמן של סעודה שלישית מרגשים מעין זה
אז כזאת יראה הלוואי
תודה על הפירוש היפה הזה ❤️אלפיניסטית
הערת הנהלה!!!
ארץ השוקולד

דובר על יראה פה בשרשור, ואני רוצה להזכיר שיש את יראת ההנהלה כי בכוחי להעיף מפה אנשים💪

אני דורש להרגיע עם היחס כלפי החולקים בין אם אתם חושבים שאישתכם תהיה חייבת להיות עם כבוד כלפיכם ובין אם אתן לא רוצות להיות עם יראת כבוד לבעלכן.
זוהי אזהרה שלא אחזור עליה כעת.
כל טוב,
ובמקום להתכתש פה, מציע שתאמרו פרק תהלים לרפואת חולי ישראל
אמנם לא תחזור עליה כעתבנות רבות עלי
אצטרך לחשוב על זה
ארץ השוקולד
גם לך יש את כוח העל להפוך ניקים לשקופים?אלפיניסטית
זה כל כך מגניב
מעניין אותי איך זה עובד, אם אני מנהלת באיזה פורום נידח כלשהו בערוץ 7 ביכולתי להעלים כל ניק שהוא?
לא בדיוקארץ השוקולד
והפורום הזה לא בדיוק נידח

עדיין מגניבאלפיניסטית
ח"ו לא התכוונתי לזלזל, הפורום הזה הוא הכי שווה והכי פעיל (אני לא מתחנפת או משו, זו זהירות נדרשת אחרי האיומים פה) , פשוט חשבתי שאולי אני יכולה להשתלט על איזה פורום לא פעיל ואז להדיח ניקים לא נחמדים מספיק לטעמי
ארץ השוקולד
(
)מעולם לא השתלטתי על פורום, לא יודע איך עושים זאת, קיבלתי הנהלה על פורומים מסוימים פשוט..
מנהלים יכולים לחסום ניקים בפורום שלהםיעל מהדרום
מה נסגר?פשוט עייף
הוציא לי את החשק להגיב בפירוט.
די לסכם שיש כאן כמה שדי מבינות על מה מדובר (גם אם במונחים אחרים) וכמה שצריכות לחשוב טוב טוב למה הן מתפללות ומחכות.
זה לא ברמה של יראה ואפילו של כבוד. לצערי נמוך הרבה יותר.
על הכותרת: וזה עוד אחרי שמחקתי תגובה...ארץ השוקולד
....תות"ח!
אגב, הנה דוגמא למשהו שנובע מיראה בנישואים לענ"ד....
אני לא חושבת שזה יראה מלשון פחד או אימה.נפש חיה.
הקשר בינינו הוא כל-כך יקר
שאנחנו כן רוצים לשמור עליו
ולא רוצים לקלקל אותו בהסתכלויות/מעורב וכו'.
וודאי...תות"ח!
עייני בתגובות שלי בשרשור...
אני לא הסתכלתי כמעט על הערות או תגובות קודמותנפש חיה.אחרונה
מחילה
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים
אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.
"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".
מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום
עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢
פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)
לא אדום מזעםהסטורי
(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).
אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים
והאידיאות.
"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".
האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?
לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".
אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.
ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22
אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.
המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית,
"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"
מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד
והסיומת כה מתאימה ומתבקשת
כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט
בגמרא שם כתוב מפורש שחזקיהוחסדי היםאחרונה
השתדל לשאת אשה הגונה, בתו של ישעיהו, כדי שיצאו ממנו בנים כשרים.
"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי
איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…
הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב
כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים
האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.
על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.
ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה
אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb
כולם צריכים להגיע למעשי האבות?
ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.
הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.
אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים
יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.
במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.
ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים
לדרגתם.
הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.
(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)
לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד
אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.
"הלכה ב
אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."
(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)
התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאר
יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.
המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.
גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.
מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.
וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).
כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".
בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.
כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות
..שפלות רוח
רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.
וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו
לא ?
"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb
כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.
אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.
..צדיק יסוד עלום
לא חשוב
לרדת מעץ החיים?חסדי הים
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
..advfb
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים
נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.
זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.
"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".
רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים
"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".
בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע
אמן!חסדי הים
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי
אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...
לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.
עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).
הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.
זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".
מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."
וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?
זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...
חייב להסכיםשפלות רוח
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי
הבחורה כמעט מתעלפת מקור
והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..
הבנת מה אני אומר?
אחי , היא בעולמות עליונים
ביטקוייןמשה
זה באמת מקום לרחף בו.
כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.
מה שבטוח.
ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.
תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.
בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.
הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.
ברור שהיא צריכה להגידהפי
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד
אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.
ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.
חחחח לא נראליהפי
אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר
פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן
מה לא ניקח????
והיא כולה עלק קר לך
הורידה לי את החשק לא לקחתי .
סתם פשוט היה יש ים אנשים
קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר
אבל בדייטים לי ספציפית קפוא
ואני חופרת לבחור שקר לי!
הוא לא יכול לפספס את זה
אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי
שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.
שזה קטע זה יחסי כי עם גברים קפוא לי רצח
ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק
אז אפשר לעבורבחור עצוב
זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.
בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).
אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר.
ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב
יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות.
אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה
והיא עדיין התפדחה להגיד
אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה
מזכיר לך משהו?אריק מהדרום
את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.
המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.
וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.
זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.
אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.
וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.
חחח גדולהפי
אוחזיויק
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.
ולמה
1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.
(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)
מסכים ומחזקאביעד מילוא
אבל זו התבוננות חיצונית צריך לשבור את הסטיגמות
אתה מה זה צודקadvfb
גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.
אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.
לא הבנתיהרמוניה
למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?
לראשון יש יותר סיכויadvfb
הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.
בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי.
תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה
לבין כמה שהוא באמת
שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon
האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם?
אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
אשמח גם
ראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה
אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור 
פניתי
ראומה1אחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו
כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.
בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים
לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.
בעז"ה בקרוב ממש!
היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.
אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה
בע"ה
לשנה הבאה נר איש וביתו
מתוך בריאות ושמחה#
רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה
שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.
ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת
מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה
חזק ואמץ
ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש
"קווה אל ה'
חזק ויאמץ ליבך
וקווה אל ה'"
איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא
יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)
💁🏻♂️אבטיח ברזילאי
ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.
אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.
נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו
זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא
אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום
מחזק אותךאבטיח ברזילאי
קשה הזיווג כקריעת ים סוף
ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...
בהצלחה 
יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
^^^ארץ השוקולד
ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.
בהצלחה
כפי שכבר אמרובחור עצוב
לצאת עם בשלות יותר.
כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני".
משקיעים יותרהפי
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb
אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.
אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה
אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?
אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.
לבנותמישהי 1
עם יד על הלב, יותר מעשר זוגות בהפרש לטובת האישהתל אורות
וזה הולך ועולה. כולל זוגות מהתקופה של ההורים שלי. לעומת זאת, הפרשים לטובת הגבר במרחק עצום זה אולי דייטים אבל פחות חתונות. לוותר על ילדים? לצערינו, גם זוגות בגילאי ה20 מגלים די מהר שילדים זה לא באוטומט, במספרים יותר גדולים ממה שחושבים. לפעמים, בחורה שמתחתנת עם בחור בהפרש גדול ממנה, *היא* זו שתוותר על ילדים לפעמים כי מתברר שהגבר כמעט עקר ולא ידע, אף פעם. פשוט כי היה בטוח שמתי שירצה, יהיה.
