אה, יש מדרש שמביא שה' השביע את אברהם אבינו לא לבנות את בית המקדש מבלי הסכמה מהאומות. (אם אתה רוצה, אחפש את המקור...). בדומה לשלוש השבועות, לא בטוח שזה מחייב, אך בוודאי שזה אומר אותו כיוון, שזה דבר שלא יכול להיעשות מבלי מחשבה, אלא צריך שזה יעשה רק כשהזמן המתאים יגיע והאומות והעולם כולו יהיו בשלים לכך (וגם ישראל....), ולא סתם בלי מחשבה ורצון. עם ישראל צריך לקרוא לשלום עולמי, וזה דבר שיכול להיעשות רק כשכולם מפנימים את הרעיון הזה לגמרי. עוד כתוב בתנ"ך שרק אחרי שה' הניח לדוד מכל אויביו מסביב, רק אז חשב שהגיע העת לבנות את בית המקדש, וגם אחרי כן, כשחשב שהגיע באמת הזמן, ה' אמר לו שהוא לא יכול לבנות עדיין את בית המקדש אלא רק בנו יבנה אותו. זאת אומרת, צריך הרבה תנאים לדבר הזה, וזה לא כ"כ פשוט. (אא"כ הוא בכלל ירד מהשמים ואז זה כשה' יחליט....).
אותו דבר שנכון לגבי הבנייה של בית המקדש, נכון גם לגבי העלייה אליו. העלייה לבית המקדש של יהודים יוצרת הרבה פעמים רעש ומהומות בכל העולם, לעומת הערבים שסתם נמצאים שם ולא מייצגים את הרעיון האידיאי של בית המקדש של היהודים, וזה לפעמים יכול רק להרחיק את העולם מהרעיון של בית המקדש. אמנם, לא צריך להיות פחדנים ולהיכנע לרפיסות, אך מצד שני צריך לראות שבאמת העולם איתנו ולא אנחנו צועקים דברים שבאמת אנחנו והעולם לא נמצאים שם. בית המקדש הוא לא מקום של יחידים, אלא מקום של כלל ישראל. לכן, לא עוזר שיחידים מאוד רוצים את בית המקדש ואפילו גם ראויים אליו, צריך שכל עם ישראל יגיע למדרגה, ורק אז, כשכולם יהיו ראויים, נוכל לבנות את בית המקדש, ולא סתם כך לפרוץ אל הקודש מבלי ליראה ממנו, צריך לראות שה' איתנו באמת בכל המהלך הזה ולא להעפיל אל ראש ההר מבלי לחשוב ולהתבונן על הדברים בכובד ראש.
ועוד, כמו במשל אדם שחלה בשרירים שלו וצריך לעשות פיזותרפיה כדי שיוכל ללכת, ובמקום זה הוא ממשיך לקחת ממשכי כאבים, כך גם אנחנו, השורשים לחורבן הם רוחניים ופנימיים, שנגרמים מהחטאים שלנו והמצב הרוחני שלנו, ובמקום זאת אנחנו מתמקדים בעלייה החיצונית לבית המקדש, מבלי להבין שעיקר המקדש הוא לא עצים ואבנים, אלא משהו פנימי. לכן, העיקר בימינו לא צריך להיות העלייה בפועל, אלא מה אני עושה למען הקמת בית המקדש, לימוד הלכות המקדש, ועוד דברים, אך עלייה בפועל רק מסמנת את המטרה מבלי להבין שהדרך אליה היא העיקר, כל השורשים והגזעים שנבנים ומיתקנים בדרך הם העיקר. (כמובן, לשבת בבית זה גם במידה מסויימת לא מספיק מעורר, ולפעמים צריך ללכת לסיבוב שערים כדי לחוות את הדברים, אך לא צריך לעשות מזה את העיקר, וגם אין צורך לעלות בפועל).
בקושי תפילין מותר לנו להניח, וללכת כל היום זה משהו שקשה לעשות אותו ובאמת לשמור על כובד ראש ויראת ה' כמו שצריך, אז ק"ו בן בנו של ק"ו המקדש, שהוא שיא הקדושה, "בבית א-לוקינו נהלך ברגש", "ושם נעבדך ביראה...", ועוד הרבה פסוקים שמדברים על היראה מבית המקדש, מראים לנו שזה לא פשוט בכלל לעלות לשם.