אם היה לי 100,000₪ לפתור את בעיית הרווקות המאוחרתאני הנני כאינני

(בעקבות סיפור של אמא שלי ושיח על שידוכים "מעניינים"). הייתי פותח אתר פגישות לדתיים שישדכו - לא יודע איך (אולי שדכן יתן מספר לבירורים לכל צד [נראה לי נהוג שנותנים לבחור קודם] ואחרי הבירורים (אם שייך כמובן) ישלח קישור לשני הצדדים לחדר צ'אט זמני לשבוע-שבועיים. אם בסופם הם יחליטו להמשיך החדר סזגר (על כורחם) והם יקבעו להפגש במציאות.

בלי תמונות. אולי אפילו את הבירורים צריך להוריד, שהרי מי מכיר אותי יותר טוב מעצמי ומי יודע, אולי אני איש של אמת שיכול לשנות את הדעות שלי והכיוון שלי רק בשיח עם הצד השני ממש?

לא צריך בשביל זה כסףראשיתך
להקים אתר כמו שצריך וזה...אני הנני כאינני

לתחזק אותו, לשדרג אותו..

...ekselion

צריך השקעה מסוימת 

אבל לא בהכרח הסכום שציינת

 

וכמובן שזה יעזור אם אתה בעצמך יודע לתכנת.

אגב, זה גם אחד החלומות שלי לבנות אתר כזה 

נו נו...אני הנני כאינני

אני שולח לך את ברכתי לא שהיא שווה משהו, אבל אל תהי ברכת הדיוט קלה בעיניך.

בירורים לדעתי הם חשוביםחיים של
"אדם קרוב אצל עצמו"advfb

ולכן ישנה בעייתיות מסויימת שהוא יציג את עצמו. אדם חיצוני הוא אובייקטיבי יותר.

 

לדעתי זו נקודה שולית.אני הנני כאינני

אם יהיה שיח תקופה מסוימת, ובהנחה ויש שדכן מאחורה שמציע ומחבר בין אנשים נורמלים שאמורים יחסית להתאים - זה נראה לי יכול לעבוד.

אולי אתה אוהב להציג את עצמך או טוב בזהadvfb

אני לא אוהב ולא טוב בזה, מה יהיה איתי?

ןאני לא מבין על איזה שיח אתה מדבר

אם אתה לא אוהב להציג את עצמךאני הנני כאינני

אז אני לא יודע מה אתה עושה בדייט של פנים מול פנים...

משתדל שיהיה נושא שיחה מענייןadvfb

שהוא לא "אני" או "היא" אלא לנסות למצוא משהו שמעניין את שנינו לדבר עליו.

תחשוב על זה, שאתה מכיר חבר אתה לא ישר שואל אותו מה עמדתו בכל מיני נושאים ובאיזה תחנות הוא עבר בחיים. אני מדבר איתו על הא ועל דא ואז כבר גולשים לדיבורים יותר אישיים. זה מה שקורה לנו עם חברים באופן טבעי ולא שמים לב לכך. לדעתי, כדאי לקחת את זה גם לדייטים. לפחות בגדול..

 

מאוד מביך את עצמי לפרגן לעצמי מול הבחורה. אז הכי מתבקש שאני אתן לחבר לעשות את זה, לא?

 

יש כל מיני רבדים של להציג את עצמך.אני הנני כאינני

ושוב, אתה לא נדרש להציג את עצמך בהכירות בצ'אט, את המידע עליך אפשר להשיג באופן בסיסי ע"י בירור של השדכן והתאמתו.

אני לא חושב ששיחת צ'אט או אפילו טלפוןadvfb

יכולה לעזור מעבר לבירורים. על פי ניסיון אישי.

טוב...אני הנני כאינני

אני ניסיתי לשחק אותה חכם, אבל אין לי נסיון ולא ידע הסטורי, אז אני לא חכם ולא בעל נסיון. 

חחחחadvfb

הצחקת אותי בשעה כזאת אז קבל ח"חכן

אם היה לי 100,000 ש"ח הייתי מתחיל לבנות את כלכלי פשוט
העולם הזה של הדייטים מחדש.
אני לא מבין למי אתה קורא "עולם הדייטים"advfb

יש החלטות אישיות של אנשים ביחס לדייטים, זהו לא מכלול אלא אוסף של פרטים כל אחד לוקח על עצמו אחריות אישית על מעשיו

לא דיברתי על האנשים. אלא על המערכת. וד"לכלי פשוט
מי זה המערכת?advfb

שאתה מול בחורה אתה מול אישיות מסויימת אתה לא מול מערכת

אתה מדבר על שדכנים ?

בין היתרכלי פשוט
עדיין לא הבנתי מי זאת המערכת המדוברתadvfb

אשמח להסבר אם זה המקום לכך

גם אני אשמח להסברברוקולי
שדכנים, מאמנים ועוד. לא מפרט לגבי התוכנית עצמה.כלי פשוט
לא ברור לי למה הדבר הזה עדיף על פגישהultracrepidam


יש דברים שבפנים מול פנים לא יוצאים בקלות.אני הנני כאינני

וב"צ'אט" מצליחים להשתחרר יותר מהר. יש יותר חופשיות (אני פוחד להגיד חוסר מחויבות, אבל אפשר לפתור את זה).

להיפך, אני מרגיש שפנים מול פניםadvfb

אני יותר יודע לזהות מה מרגיש האדם שמולי וכך להגיב בהתאם, לעומץ זאת בצ'אט הדברים הרבה יותר מרחפים. גם זה מאוד מייגע, מה שאפשר להעביר בחצי דקה בטלפון אפשר להעביר ב5 דקות של התכתבות בוואטסאפ.

לא מרגיש לי שזה מה שתוקע אנשים להתחתן

לא תוקע. יכול לסייע.אני הנני כאינני

כקונספט נוסף.

נראה לי אתר הבאר מנסה לעשות את מה שאתה מציעadvfb


סתם מתוך התעניינותאני הנני כאינני

תוכל לתת פה קישור?

מה זה שונה מהפורום רק שהפורום בלי הכפייה?ארץ השוקולד
אבל אני חושב שיש חסרונות בהיכרות דרך הפורום בלבד, כי הם חושפים צד מסוים באישיות ולא הכל.
^^^^^^^^ נכוןברוקולי
שונה גם שונה.אני הנני כאינני

א) הפורום מאוד מצומצם. אין פה באמת הרבה אנשים. 

ב1) הפורום לא מיועד לכך (במהותו).

ב2) הפורום לא בנוי בצורה נכונה (טכנית) כדי לעשות את זה.

 

יש חסרונות, נכון, כמו בכל דבר, אבל ישנם גם יתרונות שאין בדברים אחרים. אני לא בא לבטל את "השיטה הוותיקה" של פנים מול פנים, אני גם לא אומר - תפגשו בחופה אחרי שתחליטו בצ'אט, אני מעלה אפשרות שיכולה להועיל, לא להחליף את המציאות הקיימת ולהיות אידאלית יותר. זו לא חלופה. 

תפגשו קודם בצ'אט - אחר כך (ואפשר לדון על תקופת הזמן, על סדר המחוייבות של השיחות מבחינתת תדירות וכו', צריך לפתח את זה, לשאול מומחים וכו'), אם אתם רואים שמתאים והולך, תפגשו פנים אל פנים. מי שלא רוצה - שימשיך איך שהוא עד עכשיו.

אתן לטובים ומבינים ממני להגיב יותר, אבל אשיבארץ השוקולד
את הנראה לי.

א. ביחס לגודל, זה הבדל שתלוי באנשים אם הם ירצו להצטרף ולא הבדל בין התשתיות.
מסכים שאין פה מגוון כה גדול של דעות והשקפות וגם אין פה המון אנשים. (אם כי יש פה כמות מכובדת)

ב2. למה לא?
הוא מאפשר שיח במגוון נושאים שמאפשר היכרות עם העולם הפנימי והאנשים בלי צירוף תמונה וכד'.
אנשים יכולים פה לפתוח צ'אט עם דמויות אחרות כאן ולראות אם מתאים.
היתרון בערוץ הוא שאפשר שיהיה שיח שלאו דווקא קשור לתחומי לנ"ו וממילא זה יוצר נוחות גדולה יותר בשיחות. בנוסף, יש אפשרות לראות קצת יותר מי האדם בטרם פתיחת השיח.
יש פה דמויות שמוכנות לשמש כצד ג.
למשל, @ברוקולי המדהימה עוזרת לאנשים כאן.
העניין שהוא מדבר עליו זה חוסר ההגדרה של הפורום לכךadvfb

ובגלל זה אנשים מתפדחים לגשת פה למישהו פי 8 מאשר באתר הכרויות שכל מי שנכנס לשם רוצה להכיר. זה נראה לי ההבדל העיקרי. ךהרבה אנשים קשה לעשו  הסוויצ' הזה, וגם למי דעושה את זה, זה לא קל כמו באתר הכירויות.

שומע את זה,ארץ השוקולד
אבל מוזמנים לפנות דרך דמות שלישית, אם מישהו לא מרגיש בנח לפנות לברוקולי למרות שהיא מומחית בעניין ובחורה מדהימה ומרגישים יותר בנח איתי אשמח לנסות לעזור גם.
ומבחינת זמינות,advfb

אף אחד לא נכנז לערוץ כדי למצוא זיווג, זה לא עובד ככה.

אם אנשים נמצאים פה וקלטו משהו אז אולי כן אבל מראש לבוא לזה ככה זה יביא לך פחות הצעות.

נכון אתה צודקברוקולי

 

יש יתרונות להכרות עמוקה עם הפנימיות לפני מפגש עם החיצוניות ( ולא רק הפיזית) 

לא סתם יש עשרות זוגות ידועים ועוד כאלה לא ידועים שהכירו בפורומים. 

 

הרבה פעמים כשזוג נפגש למטרת חתונה אחרי שהכירו בפורומים, 
הפגישה הראשונה מרגישה להם מבחינה איכותית כאילו הם בקשר זמן רב. 

 

צריך רק לזכור

שברשתות החברתיות ובפרט בפורום, נחשפים לנדבך אחד באישיות של האדם שבו הוא בוחר להאיר. 

 

נתקלתי כבר המון פעמים באנשים שזרחו והביאו את כל עולמם בפורום 
אבל במפגש אחד על אחד נתקלו בקושי גדול משלל סיבות 

 

כשמבינים את האיזון שנדרש

זה נפלא 

 

 

אכן.אני הנני כאינני

לא חולק, לא מתעלם. זו אפשרות שיכולה לסייע, ולפי דעתי אם יהיה מקום ש"יפרמל" אותה - זה יכול להיות יעיל, כקונספט נוסף. לא מתנגד לפורום, מציע רעיון לקדם את פתרון בעיית הרווקות המאוחרת, הקיף גדול יותר.

 

אם נקח את כל מה שכתבת ונבנה הנחיה תודעתית "צמודה" על פי זה - נוכל להגביר יעילות ולהפחית פאשלות ופדיחות.

הצעת ייעול 2.אני הנני כאינני

(כותב) רשמתי... (לא באמת, אבל אני שומר לעצמי את השרשור..)

 

אם היה לי 100,000 שקלסבכי החשתי
הייתי נוטע כרמים ומציע לבנות ישראל הקדושות והטהורות לחול שם במחולות, ובחורי ישראל היו באים ונגשים בכבוד ובצניעות לאחת צדקת שמוצאת חן בעיניהם, או שאשכור בחורי ישיבות בבין הזמנים שיהיו קופידונים כאלה ויעזרו למי שמעדיף דרך אדם שלישי.



ועל הדרך גם גורף רווחים על הענבים שהם כולם קוטפים בהתנדבות, ועושה צעד אחד נוסף לקראת המטוס הפרטי שלי.
משהו שלא הבנתי לגבי המנהג הזהחושבת בקופסא

מחוללות זה אומר רוקדות? הבנים היו "נכנסים לעזרת נשים" של הריקודים ומסתכלים על הבנות? (כמו שבנות מסוימות עושות בישיבות)

ברורארץ השוקולד
נשמע מוזר לתפיסתנו, אבל ברור שזו הכוונה
איך מותר הלכתית?חושבת בקופסא


ההלכה השתנתה מאזארץ השוקולד
ואם באמת מעניין אותך להרחיב בתחום הזה, כמה דברים:
1. איפה בשלחן ערוך נאסר לראות נשים רוקדות? (להסתכל עליהן לשם גירוי מיני או על הגוף החשוף לשם גירוי ברור שאסור.)
2. אפנה לתשובה בנושא בשו"ת בני בנים.
חחחadvfb

בגלל 1 אז זה אסור גם בעבר, מאמין שעשו את זה בצורה צנועה

גם הריקודים הדוסים של ימינו מאוד צנועיםחושבת בקופסא

בסך הכל זה לקפוץ במקום ולהחזיק ידיים במעגל- ממש לא תנועות פרובוקטיביות, ועדיין זה אסור לרקוד ככה מול בנים. איך משהו נחשב יותר צנוע ממה שיש עכשיו ועדיין נחשב ריקוד?

או שאתה מתכוון למה שעשו במסיבת סיום כיתה ו' מסוימת שלא רצו להתחיל להוציא ולהכניס את האבות- צעד קדימה, צעד אחורה, ימינה ושמאלה בקצב איטי מאוד.

(מי בכלל מעוניין לבזבז על משהו כזה את הזמן זאת שאלה אחרת...)

חחח מישו צריך לומר לך את זהסבכי החשתי
זה ישמע לך מוזר, אני יודע, אבל האיסור להמנע מלראות בנות מחזיקות ידיים וקופצות זה הלכה שרוב הגברים יבינו😅
לא כאן המקום לפרט, אבל אני מאתגר כל גבר שחושב אחרת לשלוח לי הודעה בפרטי ולומר לי שהוא לא מבין למה.
אני לא חושב שזה בהכרח מוביל להרהוריםארץ השוקולד
עם זאת, מקובל לאסור כיום.
(אגב, הרב שרלו אומר שראוי לאסור לנשים לצפות בגברים רוקדים.)

אני לא הולך להיכנס בשיח בנושא, אבל חשוב לי להעיר שדברים תלויי נורמה ואני לא חושב שראייה של אישה רוקדת בהכרח מוביל למחשבות מיניות.
אמרת שלא תכנס לשיח בנושאסבכי החשתי
אז אני אכבד מה אני אעשה🤷‍♂️
אני סך הכל יהודי בסדרסבכי החשתי
יודע להפתיע לטובה לפעמים
זה לא צנוע כיadvfb

קופצים וזזים תוך כדי  (לא?)

 

הן היו עושות מתפזרות ועושות את זה לבד ואולי לכן זה היה פחות אישיו

 

מה הבעיה בלקפוץ ולזוז?סבכי החשתי
ישאלו הבנות. זהו, מכאן אני לא יודע איך אפשר לפרט בצורה צנועה אחי
לא אמרתי שאני חושבת שזה 100% צנועחושבת בקופסא

ברור לי שהלכתית שזה אסור.

השאלה איך זה היה מותר לחולל ככה בכרמים, ואם זה היה ריקוד עוד יותר צנוע מזה- איך זה בכלל נחשב ריקוד?

יכול להיותסבכי החשתי
שאז זה היה עת לעשות לה' הפרו תורתך כי אם לא היו עושים את זה שבט בנימין היה נכחד. ואולי עם הזמן שמו מחיצות, וכשהבנות יצאו החוצה רגע לשתות משקה קר הגברים היו מנסים לפתוח בשיחה, מחליפים פרטים ובונים בתים בישראל
היו שני תאריכיםארץ השוקולד
יום כיפור וטו באב, לא שתו ביום כיפור.
אבל אוקימתא מעניינת
אם כבר לנתח פרטים לא רלוונטיםחושבת בקופסא

לא הייתה אז דרך לקרר משקאות.

בימים עברו כולם נאלצו לשתות דברים רק בטמפרטורת החדר.

אוי, הטרגדיה.

זה ממש לא לא רלוונטיארץ השוקולד
הטענה הייתה שההיכרות היא מדיבור בצד ולא בזמן הריקודים, הערתי שהטענה לא מסתדרת
דווקא כןסבכי החשתי
כמו ששמים אבטיחים בנהר, ככה אולי גם קיררו את המיכלי מים
בכל מקרה לא היו מים בטמפ' 4 מעלות של מקרר באמצע אבחושבת בקופסא


אה התייחסתי לסיפור המקראי שםסבכי החשתי
עם שבט בנימין, שזה קרה בטו באב. לגבי כיפור, אין הכי נמי, כולם הסתובבו כנראה בגן סאקר
אני חושב שכיפור הוא הוכחה נוספתאני הנני כאינני

שהפניה שם היא לא לגברים שנוכחים אלא לקב"ה.

חחח רעיון..אני הנני כאינני

אולי נתחיל גם בחתונות שלנו לעשות את זה, רחבת שתייה משותפת. ונתלה לו"ז של יציאה לשתיה, המבוגרים קודם..

ההלכה משתנה לפעמיםארץ השוקולד
בטח כשזה "רוח ההלכה" ולא בדיוק סעיף מסוים ולכן טרחתי לציין שקשה למצוא סעיף רלוונטי.
לחולל זה להסתובב. לא בהכרח לרקוד.כלי פשוט
עבר עריכה על ידי כלי פשוט בתאריך כ"ג בתשרי תשפ"ג 00:18
נקודה נוספת. הדורות פעם היו קדושים וטהורים, הרבה יותר מאתנו. כן כן, כמה שמבאס לשמוע (אני כותב כי יש כאן הרבה שבטח לא אוהבים את הגישה שכתבתי כעת, היא לא פשוטה לעיכול וכואבת.. אבל אמיתית, מה לעשות.. אנחנו עדיין לא שם ובע"ה נזכה).

יש מדרשים רבים.
למשל מדרש באיכה רבה, שמתאר את הקדושה של נערי ונערות ישראל. נער ונערה היו הולכים לבד באותה דרך בודדת בחושך וכשמגיעים לפרשת דרכים היו פונים כל אחד לכיוון שלו ולא היה להם שום נדנוד חטא בדרך וגם לא שוחחו כלל בדרך.

עם ישראל צריך לחזור לתמימות הזאת. אנחנו עדיין לא שם
זו התבוננות קצת 'בית היללית' על הסיפור לא?אני הנני כאינני

לא מדובר על רבא שהתפלא איך הם לא חוטאים והתשובה היא כי יש פריצות ברמה כזו שהליכה ביחד כבר לא משפיעה על הרגש?

לא, המדרש איכה מציין את זה לחיובכלי פשוט
מעניין, לא הכרתי..אני הנני כאינני

לכאורה קצת סתירה. השאלה מה נעדיף, את המדרש או את הגמרא. ועוד שיש את המקור בסוכה שגם לעתיד לבוא, כשלא יהיה יצר הרע, נשמור על הבדלה ("חמורה") בין גברים לנשים.

חלילה!ultracrepidam

אביי, לא רבא

ולא בגלל "פריצות ברמה כזאת", חלילה, אלא שלא חטאו, ואביי שיער בעצמו שכן היה חוטא, ונאמר לו "כל הגדול מחברו יצרו גדול הימנו"

יש פרשנות אפשרית שכל הגדול מחברו וכו' בגלל שהוא זהיר יותר, אבל לא בהכרח

 

ויש גמרא נוספת, 

"ואמר רבי יוחנן: נהירנא כד הוו מטיילין טליא וטלייתא בשוקא כבר שית עשרה וכבר שב עשרה, ולא הוו חטאן".

הפניות:ארץ השוקולד
1. ביחס לריקודים מעורבים, תשובה שכוללת גם סקירה:
שו"ת בני בנים, חלק ראשון ל״ז
הרב יהודה הרצל הנקין זצ"ל (הכרך הראשון הוא בעיקר שאלות מזמן היותו הרב של בית שאן, ויש לו הסכמות של הרב גדליה פעלדער, הרב פיינשטיין, הציץ אליעזר, הרב מנשה קליין (משנה הלכות), הרב עובדיה, ר' אברום שפירא והרב מרדכי אליהו (פירטתי כסדר ההסכמות).

2. יש לו מאמר בחלק רביעי על שירת הים ו"זמרי נשי":
נ.ב. ציינתי את ההסכמות כי מן הסתם ירצו לזלזל בו ובתשובותיו כאן אז החלטתי להקדים תרופה למכה ולציין את הגדולים שהעריכו אותו.
קישור למאמר מצורף כאןארץ השוקולד
שו"ת בני בנים, חלק רביעי, מאמרים כ׳



פשוט שני לינקים לא עובדים לי לפעמים.
אממסבכי החשתי
הוא אומר שאסור להביט ביופיה כעיקרון, ולפני זה הוא גם אומר שצריך להתרחק מנשים מאוד מאוד.
ואתה יודע, גם מהגיון אני יכול להבין למה זה לא כדאי להסתכל על נשים רוקדות, זה לא הלכה יבשה מבחינתי
מערווה ולא מנשיםארץ השוקולד
כיום מקובל שבתולות לא טובלות כדי להחמיר בדברים הללו, אבל אז לכאורה טבלו כי הקפידו על טומאה וטהרה ולכן סביר להניח שהמחוללות בכרמים היו פנויות וטהורות ואף אם נסבור שנידה כערווה לעניין הזה, כאן לא שייך.

ולגבי העניין שלא הלכה יבשה, לא חולק, אבל שים לב שמשהו שלא הלכה יבשה ונשמע נכון בקלות יכול להיות שונה עם הזמן.
טענה מעניינת.אני הנני כאינני

שומע.

זה לא רק טענה, זה מפורש בכותרת הסימןארץ השוקולד
והכותרות בשלחן ערוך הן של מרן.
אבל יש מקום לפלפל ולדחות (לא את מרן)אני הנני כאינני

ולכן זו טענה. (מחילה, אין לי כח להאריך עתה בדיון הזה, כדאי לפצל את זה לשרשור אחר).

וכמובן, הכותרות של מרן.

ארץ השוקולד
הכל בסדר, אין צורך להאריך כעת
אפשר בכל זאת להאריך?בנות רבות עלי
בהזדמנות, אני עמוס בשבועות הקרוביםארץ השוקולד
ולכן לא אוכל.

אני כבר הפניתי שכך דעת מרן, בגדול ההרחקות הן לא מנשים (חוץ מייחוד כי דוד ובית דינו גזרו על הייחוד עם הפנויה) אלא מערווה.
אמנם, כעת אין ממש נפקא מינה כי החליטו במשך הדורות (נראה לי החל בריב"ש לגזור שפנויות לא תטבולנה כדי שההרחקות הללו וההרחקה הנפשית כי מדובר באיסור כרת יהיו בתוקף).
יש מקום לדון אם איסור נגיעה נכלל אף הוא בעניין שהאיסטר רק עם ערווה, אם כי זה לא מדויק מכיוון שבעניין זה נידה עם בעלה זה חמור מסתם ערווה.
וביחס לצניעות הלבוש זה עניין אחר כמובן.

בעבר (לפני יותר מ5 שנים, אפשר לגגל) הראיתי שאף בימי חז"ל חלו שינויים בנורמה המותרת ביחסים בין המינים כאשר מדובר בפנוי ופנויה.
העתקה מתוך הסקירה שהעליתי בעברארץ השוקולד
בשולחן ערוך ענייני צניעות בעיקר מופיעים בשלושה מקומות שונים:
א. אורח חיים סימן עה, מה אסור בשעת קריאת שמע ותפילה.
ב. יורה דעה סימן קצה, חלק מדיני נידה.
ג. אבן העזר סימן כא, הרחקות מן העריות.

ארחיב מעט:
א. דברים שנאמרו בסימן באורח חיים אסורים בשעת קריאת שמע וייתכן שלא נאסרו בזמנים אחרים. (יעויין בדברי הרב עובדיה האומר כך אודות "קול באשה" בהליכות עולם א, שנה א, פרשת בא, אות ט, עמוד קכג).

ב. דברים שנאמרו בסימן קצה, לכאורה שייכים בין סעל לאשתו ולא בין פנוי לפנויה. כי יש לנו חשש שבגלל שהם רגילים להיות יחד, יש יותר חשש שיבואו לדבר ערוה וממילא צריך להרחיק יותר. ניתן להוכיח זאת, מדברי השולחן ערוך באותו סימן האומר ביחס לשתייה מכוס או אכילה בקערה, שאם יש אחר ששותה או אוכל בין לבין אז מותר.
כיצד מותר לו?
אלא צריך לומר שמדובר ביחסים בין הזוג, דבר המוכח מכל אופי הסימן.

ג. הסימן באבן העזר, בא להרחיק מאיסורי עריות. לשם כך, צריך לדון האם נדה היא ערוה. מעבר לכך, הסימן בא כדי להרחיק מדברים המקרבים לערוה. אם יש קשר נורמלי של חברים בין בנים לבנות, אין בסתם דיבור או יציאה "דבר המרגיל לערוה".

לבקשתך @בנות רבות עלי
הריני מוסר מודעה שאם יתפתח פה דיון כנראה שלא אספיק להגיב ואין זה אומר מה דעתי על ההמשך.
כמובן שאין צורך להסכיםארץ השוקולד
תמיד וגם לא עכשיו, וספציפית גם ביחס למסקנה בסעיף ג, הבאתי אותה אגב אורחא, אבל בגדול העניין הוא שצריך להכיר שיש שלוש מישורים שונים בהלכות צניעות ויחסים בין גברים לנשים בשלחן ערוך ויש ביניהם משמעויות שונות.

אם אני זוכר נכון, הרב זוין (באישים ושיטות) כותב שהרוגצ'ובר היה מחלק כל עניין ל3, בשונה מהבריסקרים שמחלקים ל2 (כמקובל ב"צווי דיני"=שני דינים) אז כאן באופן פשוט הצלחתי לראות 3 ואולי זכיתי לכוון לאופן החלוקה של הרוגצ'ובר בזה.
תודה, רק עכשיו רואה.בנות רבות עליאחרונה
תשובה מסגנון אחר לנושא שהראה לי חבר כאןארץ השוקולד
זה לא קורה בעזרת נשיםadvfb

הן מפוזרות בשדה ומחוללות ואז פוניפ אליהן הבחורים.

דברים אינם כפשטםאני הנני כאינני

דרשנים רבים מדייקים במימרא זו שבגמרא דיוקים שמעמיקים ומסבירים אותה על נכון. יש שהוציאו לגמרי מהפשט, ויש שאמרו שהיא משל.

יסוד הכל - אין חדש תחת השמש. אדם מתגרה מאותם דברים שהוא התגרה בעבר. תעשו לי טובה. יש אולי חילוק בין אנשים ונפשות שמתגרות יותר או פחות. לא יותר מזה. (יש חילוק אישית, אין חילוק "דורי").

באת חריף היוםסבכי החשתי
בקטע טוב אני אומר
צניעות מאז ומעולם היתה דבר קריטי בעיני.אני הנני כאינני

אם בזה התכוונת לחריף (ולא חריף שכלית).

ברור שיש הרבה מקורות שתומכים בכך שדברים כפשטםארץ השוקולד
הבא לשנות ולומר שאינם כפשטם הוא המחדש.

ברור שהיו דברים שהשתנו בין הדורות כפי שהפניתי למקור בנושא.
פספסתי את הסוףארץ השוקולד

רעיון מבריק
תתן תמונותadvfb

ותסמוך על האנשים שהם לוקחים אותן בערבון מוגבל.

היתרונות לדעתי.אני הנני כאינני

נתחיל מהחיצוני לפנימי.

 

1) המראה הרבה פעמים יכול להטעות, משתי בחינות - יופי וסגנון. לפעמים, אם יש הכירות עמוקה היופי כבר לא מפריע. לפעמים, אחרי היכרות ארוכה אתה יכול לדעת שהאדם שמולך אולי לא הולך בסגנון שאתה היית רוצה, אבל הוא מסוגל להשתנות, זה במהותו (השינוי וההתקדמות ולא הסגנון).

2) לפעמים קשה להפתח בשיחה של פנים מול פנים בעולם הממשי. ה-כביכול אנונימיות שיש כאן מאפשרת להוציא יותר, יותר בקלות (ובמהירות).

3) בשיחה של פנים מול פנים יש בחינת "נגעת נסעת", משפט שיצא לא יכול לחזור. יש צד שזה מעיד על הפנימיות שלך, איך האינסטינקטים שלך עובדים, כביכול תגובות אסוציאטיביות באמת מראות איך ומה אתה חושב. אולי. בכתב אתה יכול לחשוב על משפט הבא שלך, להביא את עצמך יותר מדויק.

 

חסרונות:

1) ניתן לשקר.

2) אתה לא רואה ופוגש את האדם בהתנהלות החיה שלו. זה משמעותי מכמה בחינות.

כתבת יפהארץ השוקולד
ואני חושב שזה שייך גם כאן.
כבר כתבתי מה לדעתי החסרונות כאן.אני הנני כאינני


לאו דווקא, בירורים זה כלי חשוב להתאמהadvfb

דע מלפני מי אתה עומד.

וכן, יש דרכים להפוך את הכלי את זה ליותר אפקטיבי..

אם היה לי 100,000בנות רבות עלי
אה רגע יש לי..
תמחקו את זה
נו נו...אני הנני כאינני

תתחיל לחלק..

האמת שבדיוק חשבתי להפתיע מישהי לשעברבנות רבות עלי
בפרחים .. אני אתחיל בזה ואז אשקול את ההמשך.
זו גם התחלהאלפיניסטית

בתקווה שזה לפחות יפתור את בעיית הרווקות שלך ושלה

למה את רוצה להפטר ממני?בנות רבות עלי
לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
בתור גבר אומרדרייב

בהחלט חשוב תמונה מושקעת שמציגה אותנו בטוב, וגם אני מביא כזאת.

אבל חייב גם שתהיה משקפת ומציאותית.. לא פילטרים ומשחקים עם זוויות וכאלה.

זה עלול לגרום הרבה תסכול מדייטים ראשונים מביכים בו סתם מחכים לברוח ברגע שמנומס מספיק. (לא שזה מעלה גדולה לגבר כזה, אבל כך עובד העולם)

הצד השני מצפה לרחל כמו בתמונה ואז מגיעה לאה..

^^Seven

שידכתי לחבר של בעלי מישי ובפגישה הגיעה מישהי מאוד מאוד מלאה

ממש לא ראו את זה בתמונה שהעבירה

החבר הזה נסע שעה נסיעה כדי להפגש איתה ובסוף זה היה ברור שהפגישה הלכה לפח כי זה נפל כבר על זה

הוא כמובן כיבד ונשאר עד סוף הפגישה

אבל חייב להעביר תמונה תואמת מציאות..חבל על שניכם

מה זה קניות אונליין?חסדי הים
"שֶׁקֶר הַחֵן וְהֶבֶל הַיֹּפִי אִשָּׁה יִרְאַת ה' הִיא תִתְהַלָּל"
ביום בו הבנים יפסיקו לפסולמישהי 1

או יפסיקו לבקש תמונות אז דבריי יהיו מיותרים.

עד אז אני גאה להגיד לבנות- דאגו לאינטרסים שלכן,שיהיו לכן הצעות.

(אני לא שדכנית.אני מדברת כחברה שמנסה לעזור)

פשוט עצובפצל"פ
לא חושבת שזה נכון גם לבנים?לגיטימי?

כל הקטע הזה של תמונות יכול להיות מורכב ומסובך.

לא כולם מרגישים שיש להם בכלל תמונה וואו.

לא כולם רוצים בכלל לשתף תמונה שלהם.

בכנות, את חושבת שיש מישהי שמשתפת תמונה ואומרת - הנה אני ביודעין ומתוך כוונה ברורה משתפת תמונה מכוערת שלי?

האם נראה לך שמי שבוחרת תמונה, אומרת לא אכפת לי מהתמונה, זאת פשוט התמונה האחרונה שלי?

האם נכון לשתף דווקא תמונה מאירוע, או אולי יש שיקולים אחרים שבעקבותיהם בוחרים דווקא תמונה מחיי היום יום?

האם את, כשדכנית, מסוגלת לכבד בחירה כזאת?

יכול לומר לך שזה בדיוק המצב אצליבחור עצוב

מחפש תמונה עדכנית יחסית ושולח. אין לי כח לכל ההתעסקות הזו.

ובאמת שהגיע הזמן להפסיק עם כל מחול השדים סביב התמונות. 

מבינה אותך מאודמישהי 1

אני לא שדכנית אלא חברה שמנסה לעזור לחברות שלה ולא התחתנתי צעירה בכלל וגם אני שנאתי כל כך את זה

אבל

כש'עברתי צד' והתחלתי לשדך פשוט הזדעזעתי מכמה בנים פוסלים על תמונה. בחורות שהן זכיה בלוטו פשוט נפסלות בחור אחר בחור והן לא יודעות את זה כי זה עוד לא הגיע לשלב שאני מציעה להן והן מתייבשות תקופות

ונשרף לי הלב

אז אני כותבת כאן כדי שיגיע לכמה שיותר בנות מהממות- תעשו הכל כדי לצאת הכי טוב שלכן!!

ומי שכתב פה שקר החן- בא לי להגיד אנחנו פועלים בתוך הכללים של העולם הזה שיש בו גם מקום לשקר החן.

ולגבי הפניה לבניםמישהי 1
אני חווה שבנות פחות פוסלות ויותר מוכנות לקבל אז לא ראיתי לנכון לפנות לבנים 
שטויותבחור עצובאחרונה
להבנתי זה ממש מדרוןזיויק

ואין לי דעה מגובשת בנושא

קשרים בעיצוב דעות וההשקפות: איך קשריםחסדי הים

השפיעו על העיצוב השקפות ודעות שלכם בכללי? למדתם פעם משהו מעצב מהמדוייט? פרידה בקשר גרמה לכם לעצב דעות הפוכות?

זה מעניין שבארה"ב יש עכשיו את כל המחלוקת בימין לגבי תמיכה בישראל או דווקא לגנות. יש משפיען אחד ימני שיחסית קיצוני נגד ישראל, והוא מספר שאחד הרגעים המכוננים היה ויכוח עם ופרידה ממישהי שהתחילה בתהליך גירות, ועכשיו היא קשורה לבית הלבן ומשפיעה שם בעד ישראל.

מעניין מה איתכם לגבי השפעה של דעות או ריחוק מהדעות של המדוייט?

יש המון השפעהultracrepidam

כמו כל אדם שמכירים ואפשר ללמוד ממנו

בטח אם יש הרבה חוויות משותפות ושיחות עומק

בהחלט, היו אנשים שהמפגש איתם הוביל אותילגיטימי?

לשינוי בתפיסות ובעמדות שלי לגבי כל מיני דברים.

פחות בדברים פוליטיים...

לדוגמא? גם בעולם הדייטים?בחור עצוב
אצלי זה יותר השפעה במה שמעניין אותיחסדי הים
אני יותר מתעניין באמונות ודעות הנוגעים לתורה. הייתה לי פרידה אחת, שלא רוצה לפרט, אבל זה גרם לי לחדד גישות אמוניות ודרכי לימוד תורה בכללי.
כןרק נשמה

לא בהכרח שינוי אבל כן דיוק ועיסוק בערכים חשובים ומשמעותיים שהיו נראים לי פשוטים מובנים מאילהם ופתאום כשלצד השני ברור כל כך משהו שלי לא כזה סגור זה פתח להתבוננות והתעמקות בנושא

וממילא נראה לי שגם שינויים קלים מתרחשים בהתעצבות הכללית שלי כאדם אחרי כל פעם שהיתה לי התבוננות כזאת

חוצמזה שאני נורא מנסה לקחת משהו טוב מכל הפגישות שהיו לי מתוך אמונה שה' שלח אותם בשבילי אם לא להתחתן אז כדי להשתפר וללמוד משהו 

כןכלה עצבניתאחרונה
אני ייקית של פעם וחשבתי שאני איזה וואו עד שנפגשתי עם בחור איכותי מאוד, בלדי כבד ואדוק, שלימד אותי מהן באמת עקשנות, דייקנות, ופדנטיות. הדייטים הכי טובים שהיו לי, ובלי ציניות לשם שינוי
זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

אמן(:הפי
😢בחור עצובאחרונה
משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל

חבר'ה אני צריך ייעוץ.

אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).

אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.

אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!

מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?

יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?

א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.

האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'

ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.

ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...

א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb

מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה? 

בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.

כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.

גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.

לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.

תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.

לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?אחרונה

בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.

כלומר,

אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:

לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?

האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?

האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?

האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?

האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?

 

כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.

 

בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)

 

מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.

אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...

מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
בעלי ממשפחה דתית לייט מאוד, והוא יותר דוס ממני. אנשים גדלים ועושים בחירות משל עצמם בחיים
סליחהיובללל
סליחה שאני שואל, אבל האם וכמה יש חיכוכים שזה יוצר? זה בוודאי לא פשוט הרי, כל המנהגים, כשרות, שיח, צניעות, שמירת שבת ועוד המון מורכבויות שיכול ליצור. אז איך מתמודדים עם זה?
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי

את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.

ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.

לגיטימי אבלזיויק

תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...

תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..

..יובללל
בוודאי שחשבתי על זה. אבל גם יש הבדל בין הדור שלנו לבין הדורות שלהם. הנושא אשה יבדוק באחיה.. וכו וכו. ברור שהאדם עצמו הוא העיקר, אבל זה חבילה שלמה. 
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
של שניכם
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+

לאו דווקא רק בפן התורני.


לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת

בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה

מאשר היא.


אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי

אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון

עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה

שהיה בבית שממנו באה.


אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה

אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.


אבל גם לפי המקורות,

כתוב בשולחן ערוך לישא

בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.

המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.


וגם אם החליטה לשנות כיוון

מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף

תזכר במנהגי הוריה.


אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי

וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה

אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים

ולא כאלה חזקים.


מה דעתכם?

מענייןיובללל
מעניין מה שאתה אומר. בסוף ברור לי שהבית הוא משקל מאוד מאוד משמעותי. והשאלה שלי היא בתכלס כמה יחס לתת בין המידות של הבחורה לבית המידות של הבית שלה (או בפן התורני וכו)? הרי בסוף כמו שכתבו מעליי ראינו מאיפה הגיעו האבות והאמהות שלנו..
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb

תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.

תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.

המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות

חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה

יכול להיות שכבר כתבו בדומה

תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.

החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.

תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...

גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.

תראה שיש ביניכם התאמה וכו'

אולי זו אשתך?

ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...

האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.

אנשים קשים זו התמודדות


וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה

בהצלחה וה יתן לך עצה טובה

המהירות של שוק השידוכיםadvfb

ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.

לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,

מה דעתכם על זה?

למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb

אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..

כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.

קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.

אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.

העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.

ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות

 

 

אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?

אולי זה יותר הצורה.

מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?

 

ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.

 

באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.

לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.

 

 

ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..

 

אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb

אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.

ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.

 

ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.

 

אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.

 

 

אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק". 

אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.

כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.

לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם. 

השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.

 

לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020

"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."


יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה  דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.

מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).

אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.

יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.

אין עליךadvfb

אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.

זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.

אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.

נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020

אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.

כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?

הבנתי נכון ?

כןadvfb

אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.

ישר כוח!

תודהלגיטימי?

באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.

אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]

וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...

 

תודה על ההסבר על השוק.

נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.

זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..

מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"ו 11:16

שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.

 

נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות

 

אתה מתכווןהפי

שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .

אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר

האופציה הראשונה חחחadvfb

אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים

מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר

וואו. מעניין.פצלשי"ת

אצלי אני לא מרגישה ככה

הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..

וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש

אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד

אני לא חושב,

אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.

התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb

בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.

כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא ראיתי שרשור מלין בנושא, גם פה דיברת על ימים 
לא תשובה כפרהadvfb

על עצם ההצעה.

אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.

תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.

 

אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.

אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
אתה מרגיש שזה מיידי?
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb

ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.

מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.

לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.

ככה מסתבר לי

מקווה שהפעם זה מובן חח

זה מובןארץ השוקולד
אבל אני לא רואה שום ציפייה למיידיות בעניין הזוגי
בטח, זה דחף ממש חזקadvfbאחרונה

הלבד קשה ולהיות בזוג זה הרצון האולטימטיבי.

לכן בגלל שמדובר בדחף, אז יש גם סבלנות יכולה להוות טריגר.

הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020

אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע, 
אבל אם כן קיימים, אז  זה בונוס נחמד מאוד.

אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.

אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח. 
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.

לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא  חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס. 

היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )

ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ  עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס. 
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.

הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות)  כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל. 
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה 
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה  באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.

יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד  אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.

נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
 ימי חנוכה שמחים לכולם.

 

מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy

כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג

אופס ימי החנוכה😂

לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה

ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים, 

כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב 

להתחיל קשר חדשראובן255

שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי

אני מעוניין לחזור לדייטים

מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?

אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?

תודה לכולם תזכו למצוות

מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד

נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.

מה זה אומר ראש פתוח?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?

האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?

האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?


מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?

האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?

או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?


 

כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות


 

המון בהצלחה

תשובה לארץ השוקולדראובן255

זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות)  אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג

מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב

ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות

לא בטוחה שהכוונה הייתה שתענה כאןלגיטימי?

אבל לפחות לי עדיין לא ברור איפה אתה נמצא.

התרבות החילונית טובה לדעתך? רק לדתיים יש אהבת חינם וחיבור בין אנשים? רק חרדים הולכים לפי ההלכה?

בדברים שאינם הלכתיים, למשל מצב נפשי, תפנה לרב לפני שתפנה לפסיכולוג?

 

אולי יהיה יותר נח להגדיר לאיזה רבנים אתה הולך? איזה ישיבות מתאימות לתפסית עולמך? עם מי אתה מתייעץ? לפי איזו השקפת עולם הלכתית אתה הולך?

איך אתה מחליט מה מהתרבות החילונית אתה לוקח ומה לא?

במה מתבטאת הפתיחות שלך?

 

בעיני לא צריך לענות על זה כאן, רק שמדברך אין לי מושג איפה אתה נמצא על הציר הדתי.

מסכים לגמרי עם דברי לגיטימיארץ השוקולדאחרונה
אם חשוב לך דמיון בעולם הדתי עם אשתך, כדאי להגדיר מי אתה
לא.לגיטימי?

יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.

אבל מעבר לזה, 

הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,

אבל לא רק.

להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,

ככל שיש לך כח להתמודד..

אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.

מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים

"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.

חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.

האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?

הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?

יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.

אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.

הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.

בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.

יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.

הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.

נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.

לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.

לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.

עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.

השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."


התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.

😂😂😂

מדהים!חרמון

מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.

תודה!

תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
תפילה על כולם.

אולי יעניין אותך