באיזה גיל לדעתכם הכי מתאים להתחתן?מבינה עמוק
"ביו 18 לחופה" (משנה אבות)מבינה עמוק
כראוי
בדיוקחסדי הים
באיזה גיל מגלים שאנחנו לא אלוקים?הפי
גם אברהם אבינו שנקרא 'נשיא אלהים', לא ידוע מתיחסדי הים
התחתן, אבל הוליד רק בגיל מאה.
יפההפי
בגיל שבו אנחנו מביניםמבינה עמוק
שאנחנו כולה בני אדם בשר ודם שמוגבלים בתוך גוף ושאין לנו שליטה על כלום בעולם הזה
שנות העשרים המאוחרות+-ארץ השוקולד
כי צריך ללמוד מקצוע לפני
בזבוז זמןסבכי החשתי
עד אז היית יכול להיות אבא צעיר ומגניב עם שתיים שלוש ילדים, מקצוע אפשר להשיג תוך כדי, אישה וילדים לא תמיד
מקצוע אפשר להשיג תוך כדיארץ השוקולד
במחיר שכנראה לא תהיה רמת חיים מספקת לילדים שיוכלו לפעול באותו האופן (ללמוד בישיבות תיכונית, ישיבות ולהתחתן במהלך או לפני לימודי המקצוע)
עד שיגיעו לגיל של ישיבה תיכוניתסבכי החשתי
יש זמן, אתה תספיק לעשות שני תארים עד אז.
ואני חושב שאתה בונה יותר מידי על מקצוע כשהרבה מקצועות היום מימלא לא מכניסים הרבה, בן אדם יודע שהוא מכניס את עצמו למקצוע שלא מכניס הרבה כסף, אז מה שימנע מלהביא ילדים? יש עוד דברים שאתה יכול להביא לילדים שלך חוץ מרמת חיים, וגם הרבה יותר חשובים
ברור שיש זמןארץ השוקולד
אבל יותר קשה ללמוד מקצוע כשצריך לנהל בית במקביל, זה לא סתם שהרמב"ם ציין שדרך החכמים הוא לדאוג לבסיס כלכלי לפני חתונה.

זמן לימוד מקצוע משפיע על היכולת לחסוך כשהמשפחה קטנה, וגם יכול להשפיע איזה מקצוע ילמדו.

ברור שיש דברים אחרים, אבל זה לא סותר, אני בסך הכל דוחה את זמן ההתחלה.
מסכימה ממשBroken Star
רק שבגיל הזה התחושה היא שכולם מסביב כבר נשואים, ובפועל אתה לבד.. בלי יותר מידיי אופציות, אם בכלל.

מה שכן, נראה לי גם שמעבר למקצוע יש עניין של בגרות/התעצבות מסוימת דווקא בגיל הזה.
או שאולי זה תלוי דור.
מסכים עם שני ההיבטיםארץ השוקולד
וואו, עדיף כבר לקצר את השנים המייגעות שלadvfb

המסגרות העל תיכוניות אם זאת החשיבה.

אנשים מבזבזים היום את הזמן בישיבה תיכונית כי במילא בישיבת הסדר הם ילמדו ברצינות אז אפשר לחכות. אנשים בוגרי ישיבות שלמדו בישיבה כמעט כל היום גמרא, לא פותחים אותה אפילו פעם בחודש כי כבר יצא להם מכל החורים בישיבה.

ובמקום לצאת נגד הטרלול הזה שקיים בנורמה של הציבור שלנו אתה זורם איתו, ולא רק שאתה זורם איתו אתה מוסיף עליו וחושב שלמענו כדאי לדחות את גיל החתונה שזהו עניין סופר קריטי.

הפער בין הגיל שכבר קיים הצורך לזוגיות וחיי משפחה לבין הגיל שאפשר לממש את זה בצורה ראלית הוא עושה נזק עצום.

המטרה של תורת חיים כאשר היא נמצאת בחיי החול והמשפחה ולא תחת קירות הישיבה לצערנו הם לא חזון נפוץ וקהל הישיבות צריך לענות על השאלות הקשות הללו במקום לקחת את המסגרת הנוכחית כמובנת מאליה.

שמע, ללמוד מקצוע מכניס דורש השקעהארץ השוקולד
אין מה לעשות, צריך לצבור ידע והבנה וזה לוקח זמן.
אני מאמין בצורת חיים שמסוגלת לתפקד בלי להיסמך על אנשים שחיים אחרת.
רבים שמאמינים בחתונה בגיל צעיר בפועל מציעים להסתמך כלכלית על כאלה שחיים אחרת.
(וכן, תקציבים זה שימוש במשאבים שבעיקר מגיעים מאנשים שחיים אחרת. מעבר לשאלה המוסרית על ההתנהלות הזו, מדובר בדרך שנועדה לקריסה אם כולם יפעלו כך.)

ולגבי ההערה שלך על הישיבה, אני חושב שזה טעון טיפול ושיפור, אבל אני לא יכול לשנות את המערכת ולכן מציע את דעתי כיצד להתנהל כשזה המציאות.
אם היה אפשר להחליט בדיוק באיזה גילעדיין טרייה
מתחתנים יכול להיות שהייתי מסכימה איתך אבל בגלל שזה נושא שכל כך לא בידיים שלנו (בניגוד ללימודים שיש לנו יותר שליטה מתי להתחיל ללמוד וכו) לדעתי לא צריך לדחות את ההשתדלות בחיפוש בן זוג רק בגלל עניין הלימודים/מקצוע (מסיבות אחרות כן יש מה לדחות למשל חוסר מוכנות נפשית). מכירה כמה שדחו כמו שאתה מציע ולצערם זה לא הגיע בקלות ומהר כמו שחשבו וכבר מתקרבים לגיל שקשה יותר להיכנס להריון וכ'ו.
אנחנו התחתנו בגיל 18 ברור שזה לא אידיאלי אבל זה מה שהקב"ה זימן לנו באותו זמן. עכשיו אנחנו 10 שנים אחרי ולכל אחד מאיתנו מקצוע מכניס ברוך ה' וכן זה דרש מאיתנו יותר היינו צריכים ללמוד בתורות ולהסתפק בהתחלה במשכורת מינימום אבל לא חיינו מאנשים אחרים.
טענה מעניינתארץ השוקולד
אז אולי ע"פ סולם הערכים כדאי להתפשר בתחוםadvfb

הקריירה לטובת חתונה בגיל צעיר? נשמע לי ממש הגיוני.

כי מה שאתה אומר זה לא "לא להקדים את החתונה" אלא לאחר אותה.

במובן הכי בסיסי, זה נשמע לי סבל. סבל לשמה.

קריירה זה לא דבר הכי חשוב ווואלה, אם אדם נגיד למד הנדסאי ולא מהנדס לטובת העניין, זה יכול להשמע לי אחלה של דבר. ברור שזה אולי לא מתאים לכל אחד אבל מבחינה ערכית - ברור לי שצריך לתעדף חיי משפחה לפני קריירה.

 

ולגבי ישיבות - אי אפשר לשנות עד הסוף, אבל *כן* אפשר לא לזרום עם כל הדברים.

לדוגמא בהר ברכה ומעלות מעודדים את החבר'ה לצאת בסוף שיעור ה' ויש לגישה החינוכית הזאת רווח לא מבוטל.

 

אני אומר כמו הרמב"ם שהציע לדחותארץ השוקולד
ולגבי קריירה, ברור שניתן להתפשר בנושא.

אני רק תוהה אם פשרה בקריירה תוביל לכך שהדור הבא לא יצליח להתנהל בצורת חיים שאנו חיים בה.

אכן, יש רווח והפסד בכל דרך.
מקור?advfb


הלכות דעות פרק ה הלכה יא (אצטט פה)ארץ השוקולד
"דרך בעלי דעה שיקבע לו אדם מלאכה המפרנסת אותו תחילה ואח"כ יקנה בית דירה ואחר כך ישא אשה שנאמר מי האיש אשר נטע כרם ולא חללו מי האיש אשר בנה בית חדש ולא חנכו מי האיש אשר ארש אשה ולא לקחה אבל הטפשין מתחילין לישא אשה ואח"כ אם תמצא ידו יקנה בית ואחר כך בסוף ימיו יחזור לבקש אומנות או יתפרנס מן הצדקה וכן הוא אומר בקללות אשה תארש בית תבנה כרם תטע כלומר יהיו מעשיך הפוכין כדי שלא תצליח את דרכיך ובברכה הוא אומר ויהי דוד לכל דרכיו משכיל וה' עמו."

ממה שזכור לי הספרדים מציינים את ההלכה הזו בחנוכת הבית.
עדיין אף אחד לא מחייב אותך לאחר את גיל הנישואיןadvfb

אולי במקום ללמוד בישיבה צריך ללמוד תואר ואז ככה לקיים את ההלכה של הרמב"ם ולא לדחות את מצוות פו"ר?

לא אמרתי מחייב, אמרתי שהרמב"ם מציעארץ השוקולד
כשהוא אומר שאדם יעשה כל מיני דברים ואז יתחתן ברור שזה דוחה את הנישואין.

שאלה טובה
הרמב"ם לא נוהג לתת עצות אלא לפסוק הלכהadvfb

מי אמר לך שהוא הרחיב את זה לכרל מיני דברים ולא התכוון ספציפית לפרנסה שהיא צורך קיומי? כך נשמע משמע מדבריו, שהחשש היחידי בענייין הוא ההשלכות הקשות כאשר מתחילים ללא פרנסה

אני מסופק מצורת הניסוח כאןארץ השוקולד
אם הכוונה להלכה.

בכל מקרה הוא מדבר על פרנסה ושיקבע לו אדם פרנסה לפני שיתחתן, זה דורש לחכות לעתים ולרוב לחבר'ה בני 23 אין עדיין פרנסה.
אתה מתעלם מכך שהמבנה הכלכלי שהיה בחיי הרמב"םadvfb

הוא לא המבנה הכלכלי שקיים כיום.

איכשהו בני ישיבות מתחתנים מוקדם וגם חיים עם זה ולא צריכים לגנוב. אולי זה באורח פלא אבל זאת המציאות הנוכחית.

טענתי שהרמב"ם סבר שנכון לדחותארץ השוקולד
בשביל בסיס כלכלי, הראית לך שכך הוא כתב.
עכשיו הטענה היא שהמציאות השתנתה?
ייתכן.
אבל בטוח הרמב"ם תמך בדחיית הנישואין לטובת בסיס כלכלי, אז זה לא רעיון מופרך.

האם בממוצע חיים עם זה בצורה שיכולה לשרוד לאורך זמן ושהילדים שלהם יוכלו ללמוד באותן מסגרות ולקיים את אותו אורח חיים?
אני מסופק.

(אגב, אם אנשים מגיעים לצורך לקנות במקומות שמעלימים מס כדי לחסוך עלויות זה גזל, חשוב לא להגיע למצב כזה.)
בכל מקרה,ארץ השוקולד
שכוייח על הדיון, אני נהנה מהשיח איתך פה.
זה חוסר הבנה בתפקיד הישיבה...בייניש אנונימי

הישיבה לא באה לגרום לך לדעת את כל ההלכות שתצטרך. הישיבה באה להקנות לך כלים ללימוד, כדי שגם כשתצא מהישיבה ותהיה 'בעלבת' שקובע עיתים לתורה תדע ללמוד כמו שצריך. לכן לומדים בכל הישיבות כמעט עיון ולא הלכה - כי לימוד מעמיק שמלמד אותך לשים לב לכל דבר עור לך גם בלימוד הלכה. ורוב ככל פוסקי ההלכה אלו אנשים שלמדו שנים ארוכות עיון, ורק אחר כך הלכו לפסוק. 

(כרגע לא התייחסתי לאברכות, כי לא נראה שזה משהו שבא בחשבון מבחינתך, לפחות כך הבנתי מהתגובה שלך...)

אני לא מבין על מה הגבתadvfb

לא טענתי במאומה מה התפקיד המוגדר של הישיבה, טענתי על כשלון מסויים שרואים בקרב בוגרי ישיבות שמעיד על משהו שלא עובד ביחס בין האנשים לישיבות.

רק הערה צדדית?ארץ השוקולד
רוב הפוסקים הם כאלו שלמדו עיון שנים ארוכות?
אשמח לראות ראיה ומקור לכך בבקשה.
(הרב עובדיה למשל סבר שעיון הורס את היכולת לפסוק והוא כתב זאת בחריפות על הרב בן ציון אבא שאול.)

זה מיתוס שאשמח להבין את מקורו.
הכל תיאורטית אפשריארץ השוקולד
אבל בפועל רוב הבנים הדתיים מתחילים ללמוד מקצוע ב23+- ובנות דתיות ב20+-.
^^^^^^^^^^^^^ultracrepidam


18? 20? אבל צריך להרגיש מוכנותבימאית דמיונות


וגם קצת ניסיון בלחיות חיים כמו שצריךבימאית דמיונות

(כלומר- לדעת פיזית מה זה אומר להיות אמין, מתחשב, אכפתי,זריז וכולי

אין כזה דבר גיל שמתאים באופן גורף לכולםאלפיניסטית

זה תלוי בהרבה משתנים...

מה כן, אם אני זוכרת נכון אז סטטיסטית אחוז הגירושין הכי נמוך הוא אצל זוגות שנישאו בין 20 -25

 

ולכל מי שעונה 18 לחופה - בזמן שזה נאמר התרבות הייתה שונה ואנשים הפכו ל'בוגרים' כבר בגיל 13, כך שזה לא ראייה שמתאימה לדור עכשיו. אלא אם כן מדובר בקהילה מסוימת שמסלילה את אנשיה לחתונה בגיל מוקדם.)

הארות אם מותרארץ השוקולד
ביחס לאמירה הכללית, מסכים שזה משתנה לגופו של אדם, אישית הצעתי טווח שלדעתי מתאים לממוצע.

ביחס להערה בסוף, את צודקת.
ולגבי אחוז הגירושין, האחוז הגבוה ביותר בפער הוא גיל 18 ואז 19-20 שהם בפער מובילים באחוז הגירושין על כל גיל אחר.
אולי כי יש אוכלוסייות במצוקה שנכפים עליהם נישואיןחצילוש
בגיל הזה? בדואים, הריון בלתי רצוי, שידוך כפוי וכו'..

רוב האנשים במגזר שלנו שהתחתנו בגיל הזה סביבי (כולל אני בעצמי) לא מתגרשים ולא אפילו בכיוון. אולי יש אינטרס להשמיט פרטים מסויימים כדי שיהיה נתונים מפחידים כאלה?
תשובה יפהultracrepidam

על אף שהסביבה שלך לא בהכרח מייצגת - האם בסביבה שלך, כאלה שהתחתנו בגיל מבוגר יותר מתגרשים יותר?

את מציינת נכון שזה יכול להיות תלוי מגזר/חברה, אבל עדיין הסביבה המיידית שלך היא לא בהכרח תשובה

ומצד שני, היא כן מלמדת שבסביבה המיידית שלך הסיכון הזה לא מאד משמעותי

וואלה לא. רוב הזוגות הגרושים שאני מכירהחצילוש
התגרשו אחרי לא מעט שנים ביחד, עם ילדים.. חוץ מזוג אחד שבאמת היו צעירים, אבל הבעיה לא הייתה הגיל במקרה שלהם.
תפסיקי כבר עם זה, זה לא מצחיקבינייש פתוח
אולי, אני לא בקי בנתוניםארץ השוקולד
אבדוק בלי נדר בנושא בימים הקרובים
מסתבר שהביאו כאן שההצעה שלך לא נכונהארץ השוקולד
בעמוד 22 במה ש@הלב כמה למלך הביא מפורש שבפרט אחוז הגירושין גבוה יותר בגיל צעיר דווקא במגזר הדתי לאומי.
לא נכון - לקראת נישואין וזוגיות
אלא אם כן את מניחה שיש כפייה על אנשים צעירים במגזר הדתי לאומי להתחתן כבר, יתכן שיש לחץ חברתי בנושא, אבל אני לא חושב שאת מתכוונת בכפייה לכך.
לא נשמע לי הגיוני בשום צורה. סליחהחצילוש
אלה הנתונים, מה לעשות...ארץ השוקולד
אז לא נשמע לי הנתונים האלה..חצילוש
נשמע לי לא רציני.

עכשיו רואה שזה של "נאמני (=מתנגדי) תורה ועבודה".. אומר הרבה. כמו שמרצ יעשו תחקיר על מעשי טרור בקרב תושבי יו"ש..
אשמח שתמצאי נתונים אחרים בנושאארץ השוקולד
אנא תייגי אותי כשתמצאי, אשמח לראות
לא הכל בחיים זה נתונים והפחדות.חצילוש
רוב האנשים באמת לא מתחתנים בגיל 18. אבל בגיל 19-22 כבר הרבה מהבנות מתחתנות והבנים בגילאי 20-25 גם כן בציבור שלנו. אז כולם טועים? והרוב זה לפני תואר או במהלכו, חלק מהבנים לפני צבא או במהלכו ונשארים עוד בישיבה לסוף ההסדר/אברכות. כולם טועים? אני רואה אחרת. הרוב מסודרים ורוכשים השכלה ומתקדמים יפה מאוד. וגם מי שלא רוכש השכלה מסתדר מצויין לרוב. דרושה בגרות ויצירתיות. זה הכל. האמת שאני שוב ושוב מגיבה בשרשורים האלה כי זה באמת באמת מצער אותי שמורידים ככה לחבר'ה צעירים.. מה תכלס חשוב? להקים בית כשר מתוך תורה בשנים הכי יפות או כמה נרוויח וכמה נשקיע וכמה תארים נצבור עד אז.. למה? באמת אני לא מבינה.. למה ההפחדות האלה?

אז בחור הסדרניק סטנדרטי שיוצא לעולם בתחילת שיעור ו', צריך לחכות עוד 4 שנים לפחות שיהיה לו תואר ועבודה מסודרת ביד ואז להתחיל בחיפושים בגיל 29-28? ואולי שקודם יהיו לו גם 400,000 ש"ח כדי לקחת משכנתא או רכב או לא יודעת מה.. אין לדבר סוף!
וואיי כמה שזה נכוןמבינה עמוק
באמת לא צריך לדאוג בגלל מקצוע ה' עוזר
...ארץ השוקולד
מקווה שלא יפגע.

לפעמים ה' עוזר או משלמי המיסים או ארגוני הצדקה לפעמים
וכן, צריך לקחת בחשבון שמצליחים לעמוד על הרגליים ולא שמפילים את עצמנו על הציבור.
לא הכל בחיים זה נתונים, נכוןארץ השוקולד
נתונים זה הדרך לדעת מה קורה ככל הנראה בחיים.

ביחס למה שאת אומרת, אני לא אומר שכולם טועים אלא שיש לכך מחיר ואני מטיל ספק רק אם המגזר שיתחתן בגיל 20-25 יצליח לשלוח את הילדים שלו למסלול דומה לשלו מבחינה כלכלית.

(והטענה שלי איננה רק כלכלית, אני גם חושב שיש התייצבות נפשית שקורית בשנות העשרים המוקדמות וחושב שעדיף להתחתן אחרי.)

אגב, באמת הרמב"ם אמר שדרך החכמים להתחתן אחרי שיהיה להם יכולת כלכלית מסוימת.
ולגבי טענת "אין לדבר סוף" את צודקת שיש בעיה שתמיד אפשר לטעון שצריך יותר, אבל הטענה של "אין לדבר סוף" יכולה לשמש כטענה בעד חתונה לפני התיכון ולפני שמתייצבים נפשית כי אם מחכים עד שמסיימים תיכון אז אולי עד שיהיה מקצוע...
אלא שכנראה צריך לומר שיש רמה מסוימת שצריך במגוון היבטים, וההבדל בינינו הוא איפה נראה לנו שמגיעים למצב האופטימלי.

נ.ב. גם אני וגם את מסתכלים על ההחלטות שלנו ושבעי רצון בהם ולכן חושבים שהיא הדרך הנכונה, שזה נפלא בעיניי
תודה על הדיון, נחמד לדון איתך
תודה על הסיפא, נחמד לדון גם איתך ארץ חצילוש
נראה לי שכיום כל אדם עם כישרונות בסיסיים ובשלות ימצא את הדרך להתפרנס בכבוד כמעט, מה שבימי הרמב"ם לא היה כל כך בטוח בעיני..

מבחינת היכולת לתת לילדים גב אני באמת לא מבינה מה הטיעון.. עד אז יהיה כבר תואר ומספיק שנות עבודה במשק.. הכל עניין של התנהלות חכמה. תשאל עובדי בנק כמה אנשים עם משכורות 5 ספרתיות נמצאים במינוסים וחובות רק בגלל התנהלות לקויה ואורח חיים רהבתני.. מצד שני, יש אברכים אצלינו שכבר חוסכים אלפי שקלים בכל חודש אך ורק מהתנהלות נכונה (יש לי דוגמא לזוג כזה שלא מקבל אגורה מההורים). אז לא נראה לי שבאמת יש עניין קולקטיבי כזה. מסכימה ממש שיש מי שלא בשל, אבל גם אם כן, ברוב המקרים יעשו כמה טעויות ואז ילמדו ויעלו על הגל.. גירושין זה קיצוני, בכל המקרים ששמעתי היו סיבות אחרות, כמו קוי אישיות אלימים ובעייתיים, חוסר נאמנות וכד'.. לא כי היה קצת קושי כלכלי בתחילת הדרך שגרם קצת למתחים. מתגברים. החיים דינאמיים ובאנו הנה כדי לעבוד..
בשמחה שמח לקרואארץ השוקולד
את מעלה טענות טובות, מקווה שגם אני.

מסכים שגירושין זה קיצוני וברור שזה לא קורה אך ורק בגלל מצב כלכלי, אני חושב שזה משפיע אבל לדעתי זה גם קווי אופי שמתייצבים ומשתנים ולכן כשאנשים עדיין יותר משתנים לא ידוע אם הם ירצו לחיות עם אותו אדם שחשבו שהתאים לפני שהוא והיא השתנו.

ביחס להתנהלות כלכלית נכונה, ברור שצריך ולא מדובר רק בסך הככנבות אלא גם בחשיבה והתנהלות כלכלית נכונה.
לא נכוןהלב כמה למלך

גיל 20 הוא בעל אחוז הגירושין הנמוך ביותר.

 

עמוד 22.

https://s3.eu-west-1.amazonaws.com/cdnmedia.toravoda.org.il/wp-content/uploads/2015/11/%D7%9E%D7%97%D7%A7%D7%A8-14.5.pdf

תודה על התיקוןארץ השוקולד
אכן, טעות שלי.
נכון. זה מתבסס על בגרות ויש בעיה בדור שאנשיםחסדי הים
לא מתבגרים ומוציאים את עצמם עד גיל מאוחר יותר.

צריך לפתור את הבעיה ולגרום לאנשים להתבגר מוקדם כמו שצריך ולא לחפש את עצמם.
בעולם אידיאלי אתה צודקאלפיניסטית

הכי טוב ובריא שההתבגרות הרגשית מסונכרנת עם ההתבגרות הפיזית, וזה לא קיים עכשיו בעולם המערבי.. ואני לא רואה דרך לשנות את המצב

זאת אמירה חריפהultracrepidam

לא יודע מה נקודת המוצא ומה נקודת היעד שלך,

אני באופן אישי לא חווה את המציאות כאילו זה השינוי הנדרש

הרב עדין אמרעוגיפלצת יואב
שגברים מוכנים לחתונה בגיל 97.
נשים טיפה לפני, בגיל 96.
חח תמיד אהבתי את החוש הומור שלוסבכי החשתי
3x+sin(yπ)⁵חדשכאן
למי את מתכוונתמבינה עמוק
למי ששירשרתי אליוחצילוש
לגמרי נכון ארץ השוקולד
מסכים עם שתי התשובותultracrepidam


לא חושבת שיש גיל ספציפיחופשיה לנפשי
(השלב הנכון הוא אחרי צבא)
גברים או נשים?...כלי פשוט
נשים מתחתנות יותר צעירות בד"כ. (בדר"כ! לא לקפוץ עלי..).
לגברים כנראה לוקח יותר זמן
אולי.כלי פשוט
מה שיוצא הוא שכשנשים מדברות על קשיי הרווקות -
על פי רוב מדובר בתקופה די קצרה שהיא קשה מנשוא.
כשגברים מדברים על קשיח הרווקות - על פי רוב מדובר בתקופה ארוכה פי 3 ויותר, במידה מסוימת ייתכן שיותר נסבלת מהמקבילה הנשית, אבל לגמרי לא בהכרח.

חשוב לערוך את ההבחנה הזאת.

נ.ב. אני רואה פה ניקיות שמדברות על קשיי רווקות כאילו הן 20 שנה בתוך זה,
ואחרי שנה שנתיים מתארסות ואז אתה מבין שהן בנות 19, 20... אז לשים דברים בפרופורציות הנכונות זה גם חשוב.
ועוד משהו: אולי כשאדם יושב רגל על רגל ומצפה לבן זוג, זה יותר קשה מאשר כשאדם פעיל, פועל באופן אקטיבי ולא רק סופר את הדקות.
יש לי שאלותkaparalay
על שתי התגובות שלך כאן (לא מחפשת להתווכח/לריב, ולא צינית, ולא כלום. שואלת באמת)

א. מאיפה הידיעה שנשים מתחתנות צעירות מגברים?
ב. כנ''ל לגבי הידיעה שתקופת הרווקות שלנו קצרה יותר/ שתקופת הרווקות של הגברים ארוכה פי 3?
ג. למה חשוב לעשות את ההבחנה הזאת?
ד. איך לדעתך אפשר לקבוע מי סובל יותר מהתקופה הזאת?

וסתם הערה לגבי ה'עוד משהו' בנ.ב-
אני לא בטוחה שהקביעה הזאת מדוייקת..
לפעמים אדם שאקטיבי ופועל הרבה בנושא דווקא מנכיח את הרווקות שלו יותר, ויכול להיות שבגלל זה יהיה לו יותר מאתגר.
או נגיד אדם שהגישה האמונית שלו היא כזאת שמפנה יותר מקום לקב''ה, וכתוצאה מזה הוא 'יושב רגל על רגל' ומצפה לישועה, לא בטוח שיהיה לו קשה כמו אדם שפועל כל הזמן ומנסה לגרום למשהו שלא באמת בשליטתו לקרות.
(בכוונה ניסיתי את זה קצת דיכוטומי, כדי שהניסוח יהיה ברור, לא בטוחה שאני באמת חושבת ככה, אבל אין ספק שהשאלה על יחסי השתדלות-בטחון וההשפעות הנפשיות שלהן קיימת)
אני לא רוצה להתווכח עם אנשים.כלי פשוט
אני בטוח שהממוצע הגברי הוא לא באזור גיל 20 אלא יותר מאוחר. לא מנסה להכליל ולא אוהב ויכוחים עם אנשים, באופן כללי.
למה חשוב לעשות? לדעתי חשוב להכיר את המציאות כשבאים לדבר עליה.
אי אפשר לקבוע מי סובל יותר, וזה בדיוק מה שכתבתי - שבד"כ לנשים התקופה הקצרה קשה מנשוא, ולגברים התקופה יותר ארוכה. גם כן בד"כ.
יוצאים מהכלל יש בכל כלל.

לגבי הנ.ב. ככה אני חושב. אדם שרק מחכה לתוצאה זה יותר מורכב עבורו שהיא לא מגיעה מאשר אדם שפועל. עם זאת יש גם את הצד שלך ואני שומע אותו.
אזkaparalay
רק מבהירה-
חשבתי שהשאלות עשויות להישמע מתרחבות ולכן הבהרתי שהן לא נכתבות במטרה להתווכח או מתוך ציניות, לא התכוונתי להגיד/לרמוז עליך משהו..

לגבי שאר הדברים, יש לי מחשבות.. אנסה לסדר ולכתוב בהמשך בעז''ה
אני תמיד שמח לקרוא דעות שונותכלי פשוטאחרונה
כל אחד/ת והקצב התבגרות הרגשית שלהם.תילי חורבות

אני מכיר מישהי לא צעירה עם רמת יציבות רגשית של כפית
ויש גם מכירים הפוכים של גברים שבגיל צעיר מאוד כבר פיתחו יציבות רגשית מרשימה,
לרוב בעקבות התמודדויות לא פשוטות...

יש לי 2 נקודות להבהירבינייש פתוח
דבר ראשון, השלב לדעתי המתאים הוא ברגע שיש לך מקצוע ביד. ואם צריך לימודים ארוכים, אז אפשר (במיוחד בימינו) להתחיל לעבוד בתחום כבר במהלך הלימודים במשרה שנועדה לסטודנטים. וחשוב לעשות זאת נכון ובמהלך השנים גם לחסוך.
דבר שני כך או כך ברגע שאדם מחליט על הזמן המתאים להתחתן, כדאי להתחיל לצאת לפגישות שנתיים לפני, כי למצוא את הצד השני לוקח הרבה זמן.
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

בגמרא שם כתוב מפורש שחזקיהוחסדי היםאחרונה

השתדל לשאת אשה הגונה, בתו של ישעיהו, כדי שיצאו ממנו בנים כשרים.

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאר

יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.

 

המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.


 

גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.


 

מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים  והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.

 

וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).

 

כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".

 

בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.

 

כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

וואי שנייייים (כ10) לא כתבתי פה ובשבילך אני חייבbest(י.י)YYL

אתה לגמרי בסדר!!

המון זוגות נשואים באושר, כאשר ה*גבר הוא הגברי והדומיננטי והמוביל בבית* גם אם הוא נורא רגיש!!

לא יודע לפרט בכל זוגיות איך הצד הרגיש מתיישב עם זה שבפועל זה ככה, אבל זה ככה! 

ראיתי דבר או שניים בחיים וכנראה אני מבוגר מהרבה פה בפורום, ואני אומר את זה מתוך מה שראיתי.

סתם הערה - לפעמים גבר חושב שהוא לא גברי ובעצם הוא כן גברי רק בצדדים אחרים שהוא פחות שם לב אליהם כי הוא לוקח אותם כמובנים מאליהם כי הם חלק ממנו.

אדרבה בשונה מהרבה פה אני חושב שכדאי דווקא לנסות לחפש אישה שרגישה עוד יותר ממך ולא הפוך

וגם ממש לא בטוח שצריך טיפול או עבודה או כאלה,

(אבל דווקא ממה שראיתי הרבה יצאו מרוצים מטיפולים רגשיים אז אם בא לך לנסות אולי)

רגישות היא תכונה נפלאה מאוד, וביותר בחיי משפחה, ואשתך והילדים שלך יהיו מאושרים ממנה מאוד בעזרת ה'!

וגם אתה בזכותה תהיה מאושר מחיי משפחה.

הכל לטובה אחי,

הרבה תפילות צדיק, ושה' ישלח לך את האישה שהכי תענה על הצרכים הנפשיים שלך ואתה על שלה 

ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1אחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
איכשהו את קוראת הכל הפוךלאצעיר

אני נפגש עם צעירות כי כבר עברתי על כל הרלוונטיות בגילאים שפויים, אז מחפש רחוק יותר.

את מתעקשת להתעלם אז אכתוב ברורות - להפגש עם מישהי מבוגרת ממך בגילאים האלו זה לוותר על ילדים. בכלל. או כמעט בכלל. לא יקרה.


אני לא "שם" על בנות כלום. אני משנה איפה שאני מסוגל. ותאמיני לי ששחררתי כל מה שאני מסוגל.


כפי שכתבתי - את יכולה להמשיך לחלום לעצמך שהמציאות והטבע ישתנו ולהשאיר לבד או לבחור בחירות קשות( לך, כי לכל השאר זה די ברור) ואולי לצאת מהמעגל הזה.


וההבדלים ממש לא מצטמצמים, הם רק עולים. אם פעם הייתי נפגש עם מישהי צעירה ממני בשנה-שנתיים, היום זה כבר בכיוון ה5 ויותר.


עם יד על הלב, כמה זוגות את מכירה שהתחתנו בגילאי 30+ והאישה מבוגרת מהאיש? ביותר משנה?

אני מכיר לא מעט זוגות שחיפשו המון זמן ובסוף התחתנו, גם עם 10 שנות הפרש "לטובת" הגבר והם חיים באושר. 

אולי יעניין אותך