ממש זקוקה לכןקמה ש.
בס״ד

הילד בכיתה ה׳ ואני מרגישה מסוחררת. פעם אחת בשבוע יש לו איזושהי פעילות קבועה עם החברים (לא מפרטת מחשש לאאוטינג), פעמיים סניף (שבת ושלישי). לאחרונה יש גם כל מיני פעילויות אקסטרה שקשורות לחודש ארגון. הסניף רחוק אז הוא יוצא מוקדם וחוזר מאוחר (כשכבר זמן ללכת לישון+). וזה בלי לדבר על ההזמנות לחברים, על התוכניות שהם עושים ביחד וכו׳

אני מרגישה שבין הלו״ז הצפוף שלו לבין הלו״ז הגם צפוף שלי (עבודה, ילדים, בית), אנחנו בקושי נפגשים. וכשכבר נפגשים, הרבה מזה זה כדי לעזור לו עם ש.ב. זה עד כדי כך שלפעמים אני מחכה ימים שלמים כדי למצוא הזדמנות לדבר איתו על משהו שהיה לי חשוב לשוחח איתו.

לאחרונה אני מרגישה צורך לעצור את זה, להאט את הקצב הזה, להגביל את כמות הפעמים שהוא בחוץ. הוא גם אומר בעצמו שהוא עמוס ובאמת אני מרגישה שגם הוא בסוף קצת סובל מהקצב המשוגע הזה. והוא גם קצת מתקשה לימודית בשנה-שנתיים האחרונות וצריך זמן לעבוד על הדברים.

ועוד משהו אחד, קשור-לא קשור, לאחרונה גיליתי שהוא עושה משהו שאנחנו לא מרשים, אז גם האמון בו קצת מעורער כרגע. (ולזה מתווספת תחושה של ״אנחנו מאד לארגג׳ים איתו, והוא לא מספיק עומד בכל הקרדיט הזה שאנחנו נותנים לו״. יכול להיות שזה לא נכון לקשר בין שני הדברים (הזרימה שלנו שהוא ייצא לכל מיני דברים והפרת האמון שלו, שקשורה לתחום אחר של החיים). אבל בשבילי, כל האלמנטים האלה מצטרפים יחד לתחושה של תחילת אובדן שליטה שלי במה שקורה איתו. מצליחות להבין?)

אז כמו שכתבתי, לאחרונה אני מרגישה רצון להגביל אותו בכמות היציאות שלו. אבל מאידך, ממש עצוב לי לא לתת לו להיות עם החברים. סה״כ מדובר בדברים בריאים וטובים לילד בגילו... ככה נראה לי על כל פנים. ואני גם לא רוצה להחריג אותו, ביחס לשאר החברים.

ונקודה האחרונה, זכור לי משהו שקשור לגישה ההיקשרותית-ההתפתחותית ששמעתי בהרצאה ממייסד הגישה (ואולי גם קראתי את זה ממך, @תיתי2?). שלפעמים ״יותר מדי חברים״ זה לא טוב כי זה מרחיק את הילד מהקשר עם ההורים שלו ומההשפעה שלהם עליו, או משהו כזה. עוד לא למדתי את זה לעומק אז אני לא בטוחה מה הכוונה. אבל בגלל שבכללי התרשמתי לטובה מהגישה הזאת, זה משפט שקצת מטריד אותי ואני מרגישה שבהקשר הנ״ל שתיארתי לכן, המשפט הזה אפילו קצת מנהל אותי. כאילו שהחינוך שלנו קצת בסכנה בקונסטלציה הנתונה. (תיתי2, אם את יודעת למה אני מתכוונת ויודעת לפרט יותר לגבי הנקודה הזאת שנחשפתי אליה, אשמח מאד לקרוא. אולי בכלל הבנתי לגמרי לא נכון את המעט ששמעתי?).

ממש אשמח שתעזרו לי לעשות סדר עם כל זה... סדר במחשבות, סדר בלב... אני מרגישה ממש מוצפת...

רק עוד נתון - הצעות כגון ״שהוא יהיה בבית עד שעה 16:00 -17:00 ואז יוכל לצאת פחות באה בחשבון אצלנו כי אני בעצמי לא חוזרת הביתה מהגנים לפני השעות האלה... והוא חוזר מבית הספר פחות או יותר בזמן שאני יוצאת לאסוף את אחיו.

ממש מקווה שתצליחו לעזור לי 🙏🏻
את פשוט אמא מהממתמשמעת עצמית
באמת!
דבר ראשון הייתי משתפת אותו התחושות שלך (בהליכה ביחד, כוס קפה, גלידה...)
ומסבירה לו את הפער בין שאת שמחה שיש לו חברים ועיסוקים וזה באמת נורא חשוב לבין העומס והתרופפות הזמנים עם המשפחה.
תשאלי אותו איך הוא רואה את זה, אולי תופתעי...
ואולי יהיה לו פתרון.

אחרי שיחה כזו יכול להיות שתהיי יותר חכמה ויותר תמקדי לך מה בעצם את רוצה לעשות בפועל.

ועוד מילה קטנה,
באמת בסוף השליטה הולכת ופוחתת... זה די מפחיד אבל התפתחות טבעית.
אז נכון שהוא עוד ממש צעיר וזה עוד לא השלב אבל תחזיקי את זה בראש.
אולי כמו צרור בלוני גז שבכל פעם את משחררת עוד אחד, ומתפללת שיעוף למקום הנכון.
כעת לגמרי נכון לעשות גבולות מותאמים.

בהצלחה!!
תודה אהובה!!קמה ש.
בס״ד

אנחנו מדברים על הדברים באמת...

והמשל של הבלונים הוא משל מהמם! אני יודעת את זה, שזה קצת מהות ההורות, לשחרר עוד ועוד, כי הן הופכים מתינוקות למבוגרים... אני מרגישה שדייקת כשכתבת שהוא עדיין צעיר ושזה אובייקטיבית מוקדם... זה מה שבעיקר מטריד אותי, שהוא רק בכיתה ה׳...

תודה גדולה שכתבת!💗
ממש מבינה כבר לא רואה כמעט את שלושת הגדולים שליאור123456
🥺
ולא מצליחה להחליט מה נכון..
תודה על ההזדהות!!! 💗קמה ש.
את באמת אמא מהממת...בארץ אהבתי
ואני ממש מבינה את הקושי שאת מתארת. אני חושבת שזה ממש חשוב להרגיש מתי המציאות לא מאוזנת לפי מה שאנחנו מרגישים שנכון, וליצור רגע לחשוב מה עושים עם זה, בלי להמשיך לזרום בתוך מציאות שלא טובה לנו.

לגבי מה שכתבת על הישיבה ההיקשרותית-התפתחותית - הכי טוב שתיתי2 תענה, בתור המומחית.. אבל אני כן יכולה לכתוב קצת שיש ספר של נויפלד (מייסד הגישה), בשם 'איחזו בילדיכם', שממש מדבר לאורך הספר על הרעיון הזה.
אז בקצרה - מה שהוא אומר זה שהתרבות שלנו היום דוחפת הרבה פעמים את הילדים למצב בו ההיקשרות העיקרית שלהם היא ההיקשרות עם החברים, במקום עם המבוגרים שבעולם שלהם. ויש לזה הרבה השלכות שליליות.
חברים זה דבר נפלא ומצוין, ולא צריך לחשוש מזה שהילד נמצא הרבה עם חברים. אבל אם ההיקשרות העיקרית שלו היא איתם (הוא רוצה להידמות אליהם, אכפת לו ממה שהם אומרים יותר ממה שההורים אומרים, וכו'), אז יש מקום לעשות שינוי כדי לחזק ולהחזיר את ההיקשרות העיקרית להורים.
(@תיתי2 - מקווה שדייקתי. מחכה לשמוע גם את דבריך בנושא...)

אני לא יודעת איך ומה נכון לשנות.
לדעתי כדאי גם לזהות האם זה קושי כללי, או שזה בעיקר בחודש ארגון ואחר כך האיזון יחזור.
לי לא יצא להתנסות עם מצב דומה, אז אין לי עצות פרקטיות. מקווה ומתפללת שתצליחו למצוא את התשובות והדרכים שנכונים לכם להגיע למצב שנכון לכם יותר.
תודה נשמה 🙏🏻🤍קמה ש.
בס״ד

מה שכתבת בפירוט על הקשרים עם החברים ועם ההורים, זה בדיוק מה ששמעתי באמת...
אני רק רוצה לעודד שחודש אירגון מסתיים בסוף...חילזון 123
ויש חיים גם אחריו

ואולי לפעמים אפשר לשכנע אותו לוותר פה ושם על סניף בשבת או ביום חול. לא חייבים להתייצב לכל פעילות...🙈
מצטרפת..באר מרים

אם יהיה לי זמן (אולי במוצש) אכתוב יותר באריכות על העניין של העצמאות ואבדן השליטה..

אבל לגבי זה שהוא לא בבית ואתם לא נפגשים- תזכרי שתוך חודש זה עובר..
וחודש ארגון יכול להיות כל כך חשוב ומשמעותי לילדים - שווה להתאפק ולדעת שזה לא יותר מחודש ואת חלקו כבר עברתם.

אחרי שבת ארגון תוכלי לחשוב על ההתנהלות הלאה..
תודה שכתבת את זה, עזרת לי.קמה ש.
תודה!!! נותן קצת אופק...קמה ש.
בס״ד

(בעלי אמר לי לפני כמה ימים ״נצטרך לשרוד את החודש הזה״).

זה קשה קצת לוותר כשמדובר בחזרות וכו׳. וגם כשכל החברים הולכים. אבל תודה על החיזוק!

❤️
הי לך תהילה 3>
אני מאמינה גדולה בלהקשיב ללב האם (ובכלל) שלנו.

זה נכון שזה גיל שבו חיי החברה נהיים יותר עצמאיים ותופסים יותר נפח, ועדיין זה דבר
שעדיף לעשות בקצב הנכון עבורנו ועבור היחד, ונשמע שזה קצת מדי בשבילך כרגע.

ושאת רוצה לאפשר לילד שלך דברים ופעילית שחשובה לו, ויחד על זה לשמור על הקשר והמקום של הבית בחיים שלו ושלכם.

אז קודם מזכירה שחודש ארגון זה רק חודש, ועדיין גם בו הייתי מנסה מצד אחד להגביל חלקית
לדוגמא שיצא לפעילות אבל יחזור נניח עד 18 וחצי או 19.
או שעל פעילות טחת בשבוע יוותר
במקביל הייתי מחפשת זמן לשבת איתו יחד
אולי דווקא כשהוא חוזר מאוחר עם הקטנים ישנים אפשר לשבת בכיף על כוס שוקו חמה ולשמוע איך היה וסתם לדבר...
בקיצור למצוא את האיזונים שנכונים עבורכם


ומעבר לזה נשמע שבעומק באמת יש את התחושה והחשש לגבי אובדן השליטה, ולגבי הנושא של החינוך והחברים שמטריד אותך,
בעניין הזה נראה לי כדאי לנסות להקשיב בעומק
מה באמת מפחיד אותך
ומה את מרגישה אם ולגבי המקום של החברים על פני הבית?

פשוט להקשיב לחששות ולפחדים, ולנבות להבין מה הדברים שכן חשובים לך שעולים משם
ולראות איך נכון לך להתנהל לאור התקופה הזאת והגדילה של הילד...

תודה רבה! נתת לי חומר טוב למחשבה.קמה ש.
בס״ד

הלוואי ואצליח ליישם את העניין של השוקו חם. איך מוצאים עוד כוחות לזה אחרי יום כל-כך ארוך? אני גמורה כל-כך ויש לי עוד דברים לעשות בערבים. איך מצליחים?... תלמדו אותי את הסוד...

(וגם הוא אגב זקוק לישון. רואים עליו...)

אבל בכללי, איך מצליחים למצוא את הכוחות לשיחות כאלה עם מתבגרים? לא כואב לכן הראש כבר מעייפות?
מבינה אותךתהילה 3>
לפעמים זה באמת מעייף וקשה
אצלנו דברים שעוזרים הם:
להשתדל להשכיב את הקטנים יותר מוקדם ואז נשאר לגדולים זמן בשעות סבירות איכשהו
זה לא חייב תמיד להיות ארוך
זה מתחלק בין שנינו
אם זה קורה הרבה זה יכול להיות גם תוך כדי עבודה משותפת בנקיון וסדר של הבית, הליכה, או משהו אחר שאת עושה

ולא כל יום יושבים לשיחת עומק ארוכה, אם כי זה אכן קורה יותר ויותר ככל שהם גדלים

אני אישית גם לומדת להנות מזה "שיש עם מי לדבר",
זה סוג אחר של קשר וביטוי הורי ואני נהנית ממנו במידה רבה.

וגם חשוב לזכור שיש כאן התבגרות כלשהי גם שלנו כהורים, זה איזשהו מעבר להורות מסוג אחר ובאמת צריך להתרגל אליה
תודה רבה על הפירוט, זה עוזר לדמיין את זה!קמה ש.
לגבי השוקו חםבאר מרים
ממש לא צריך כל יום..

מספיק פעם בשבוע לשבת איתו כדי להטעין אותו גם הלאה..
כן כן, זה מה שהבנתי... ועדיין...קמה ש.
ממושדבורית
בעיניי זה חלק מהתפתחות טבעית
אנחנו קצת "מאבדים שליטה"
התדירות שבה אנחנו מבלים עם הילדים קצת מתרחבת
תסתכלי בהסתכלות מקרו ולא ספציפית לחודש ארגון
בחגים מניחה שהייתם הרבה יחד, לא?
בחופש כנל
עוד מעט חנוכה...
אבל זה תמיד ככה בחודש חשוון
רואים אותם קצת פחות
ואז שוב איזון והתכנסות הביתה עם חנוכה
אני חושבת שאת ממש צודקת שאת כותבת שחבל לך למנוע ממנו פעילויות חברתיות ולהחריג אותו
זה חשוב בעיניי להתפתחות רגשית
ואל תשכחי שבכל שבוע יש גם את שבת המלכה ❤️
שהיא עוגן חשוב של משפחתיות, קשר וערכים
אם אנסה לסכם, בעיניי אין צורך להיבהל מתקופות אינטנסיביות יותר שבהן תדירות הקשר יותר מתרווחת
כל עוד יש עוגנים קבועים של משפחתיות במינון ואיזון (וגם עם העוגנים חשובה הגמישות בעיניי...)

חיבוק גדול ❤️
תודה רבה דבורית!!קמה ש.
בס״ד

בחגים באמת התראינו, בעיקר בסוכות. תודה שהזכרת לי. החופש הגדול זה קצת קשה כי כולם בבית ואני יותר מתקשה להיות בזמנים של אחד אל אחד איתם, שזה מה שבאמת חסר לי איתו כרגע.

שבת הוא הולך לביה״כ ולסניף אז דווקא זה זמן שלא ממש מצליחים לשוחח...

אבל תודה על העידוד והחיזוק לגבי חודש הארגון - והתקווה לגבי חנוכה 🤍
בעיניoo
זה משהו טוב, שילד יוצא ועצמאי וגם שילד עושה דברים שההורים לא מרשים (אם זה משהו לא קריטי) זה תהליך למידה ורכישת עצמאות.

כשילד נמצא פחות בבית והזמן עם ההורה מצטמצם, אופן הקשר משתנה וצריך ללמוד ולהבין איך להתנהל בצורה הטובה ביותר.
כרגיל - את קצרה וקולעת!קמה ש.
בס״ד

תודה שהזכרת לי שזה טוב שהם גם לא מקשיבים לנו.

ואני צריכה לעכל את הפסקה השנייה שלך ולתרגם אותה למעשה.

תודה יקרה 🤍
מזדהה איתך...מתואמת
חווה את זה בעיקר עם שני הגדולים שלי, וקצת עם התאומים שבגיל של בנך.
אתן לך המלצה שקיבלנו ממישהי שאנחנו מתייעצים איתה על אחד הילדים שלנו:
פעם בשבוע, בערב, להניח את הכול בצד, ולצאת עם הילד להליכה. לדבר איתו, לשמוע ממנו ובעיקר להיות נוכחת לצדו, שתרגישו זה את זה.
ונכון שזו דרך העולם, אבל אני כן חושבת שבגיל הזה הבית עדיין צריך להיות מרכז העולם של הילד. ואת זה אפשר לתת גם באיכות ולאו דווקא בכמות. אז כשתשדרי לו שאת איתו תמיד, שאת שייכת אליו ושהוא שייך אלייך - הוא ירגיש את זה, וחבל הטבור הרגשי שביניכם לא יינתק...
איזו תגובה מהממת. תודה ענקית. הלוואי ואצליח ליישם.קמה ש.
בס״ד

תגידי, איך הכל נכנס?....
בינתיים גם אני לא מצליחה ליישם מתואמת
🤗 לפחות יש כיוון ושאיפה... כשתצליחי תספרי לנו איךקמה ש.
בס״ד

עושים את זה בפועל ❤️
אם אצליח...מתואמת
זה מהמם בעיני שזה בכלל חשוב לך כ"כשירה לב
וכשמשהו חשוב לנו זה כבר חצי מהפתרון... ב"ה שטוב לו עם החברים וזה באמת בריא וחשוב. בשבועות עמוסים כאלה אני כן לפעמים מגבילה במשהו שלא חייבים, למשל ללכת לבית של חבר/ה אחה"צ. או שואלת מראש- באיזה ימים השבוע יש לך דברים? אז ביום רביעי נגיד אין משהו? תשאיר אותו פנוי שנרגיש אותך גם בבית.
ועוד משהו- חודש ארגון זה באמת בלגן גדול. וזה מסתיים בסוף... זה גם יכול מאוד להעצים את הילדים
תודה יקרה על התגובה שלך!קמה ש.
בס״ד

אהבתי את מה שאת שואלת אותו לגבי הלו״ז שלו. אני אומרת לו משהו דומה אבל התחברתי לניסוח שלך.

ותודה על החיזוק ועל העידוד לגבי חודש ארגון.

❤️
קמוש אהובה,מתחדשת11
יש לי ילד בגיל הזה, ואני לגמרי מזדהה עם התחושות שלך.
נראלי שצריך לעשות הפרדה
אם מדובר במשהו חד פעמי, זה תקופה שתעבור ואני בהחלט מבינה את הקושי שקיים. במצבים כאלה צריך למצוא עוגנים משפחתיים כמו שבת, או שעה מסוימת שאפשר לפנות ולהיות שם איתו ובשבילו.

אם זה משהו קבוע- ואני רואה שהילד זקוק למנוחה הזו, זקוק לקצת סדר במחשבות ובלוז... אז כאן אני נוקטת עמדה אחרת. למרות שהוא רוצה לאכול את כל העולם כאמא אני רואה שבפועל הוא לא יוצא נשכר מכך ומתקשה..
אז אנחנו מדברים בחופשיות ואומרים שאפשר לצאת עם חברים אבל הוא צריך לבחור פעילות אחת ביום (זה מה שמתאים לו ספציפית, אולי אצלכם זה שונה אבל העקרון זהה)
כי אנחנו רואים שהוא נורא עייף, וחוזר מאוחר, ולא מספיק שאר מטלות חשובות שהוא צריך לעשות. אני מוסיפה ושואלת מה דעתו?
זה עובר די בהסכמה

נראלי שמה שבאמת יעזור לדייק זה קודם כל הבדלה בין משהו זמני, למשהו קבוע
ואם מדובר במשהו קבוע שיח פתוח תוך התחשבות בצרכים של הילד. כשמדברים אל ליבו, ממקום כנה שאינו "מטיף", וכשיש הרגשה מצידו לשותפות איתו בתהליך אז הוא משתף פעולה ממילא.
וגם אז, המקל והגזר.. יהיו מקרים יוצאי דופן
יהיו פעמים שנצטרך קצת יותר להתגמש
אבל הכל תוך הבנה והתחשבות בו, יחד עם שיח פתוח מלב אל לב
♥️♥️
בהצלחה אהובה!!!
״למרות שהוא רוצה לאכול את כל העולם״ -היטבת להגדיר!קמה ש.
בס״ד

תודה רבה רבה רבה על התשובה שלך!❤️

הילד שלך לא מנסה לשכנע את עצמו (ואותך) שהוא לא עייף, והוא יכול, והכל בסדר? (למרות שאת רואה שלא בדיוק)
בשמחה!מתחדשת11
מנסה אבל אז אני מזכירה.. " אני מבינה שאתה מאוד רוצה אבל אתה זוכר מה קרה כשנפגשת עם א' ואחכ יצאת לב' וכמה זה היה קשה/ מעייף? "
👍🏼👍🏼 תודה אהובה!קמה ש.
בס״ד

(הקטע הוא שבחלק מהמקרים אני מבינה שהוא מגיב / מתנהג כך וכך כי הוא גמור, אבל הוא לאו דווקא יסכים להודות שזה קשור לעייפות שלו ושהוא בכלל עייף).
תודה על השירשור הזה! בזכותו עשיתי ערב כיף עם בתייעל...
בזכות השירשור הזה נזכרתי שבעבר מאד רציתי לעשות ערב כיף עם הבנות שלי, כל אחת בנפרד.
אז ישבתי הערב עם בת ה13 על כוס שוקו וזה היה כלכך כיף, פתחנו במשחק ומשם המשכנו בשיח על עניינים חברתיים.. ממש תודה!
איזה יופי! אשרייך!!! 😍קמה ש.
אומנם תגובה מאוחרת ביחס לפתיחת השירשורכתבתנו
אבל מה אכפת לי לנסות...
בעניין שאת מרגישה שבקושי נפגשים, יש לכם אפשרות לתת לו איזה חברותא בוגר או משהו בסגנון כדי לעזור לו לימודית, ושהזמן איתך/ איתכם יהיה יותר על דברים מהחיים?
אגב, בעיני העומס הלימודי וההשקעה של הילדים והנוער בתחום הזה לפעמים מבוטלת ע"י עולם המבוגרים, לפעמים שומעים אנשים אומרים דברים בסגנון, עזוב אלה דאגות קטנות חכה שתצטרך לעבוד, לפרנס משפחה וכד'. אני חושבת שזו דאגה אמיתית, משמעותית ותופסת חלק נכבד בחיים שלהם, והיא דורשת התייחסות רצינית ואמפתיה.
בעניין העומס ביחס לזמן איכות, בעיני אפשר להעביר הרבה מסרים של אהבה ואתה חשוב לי בתוך היום היום. לשאול, איך היה המבחן? הפעילות בסניף? איך מתקדמים עם ההופעה? עוד כמה ימים יש לך עד למבחן הבא? להשחיל פה ושם שאלות עמוקות יותר בסגנון, עם מי מהחברים אתה יותר אוהב להיות? למה? איך המדריכים מסתדרים איתכם? איזה מורים אתה אוהב/ לא?
אלה לא בהכרח שיחות ארוכות, אבל הם בעיני,מדגישות שוב ושוב לילד- רואים אותך. אתה חשוב לנו. מעניין אותי איך אתה מרגיש.
אם יש זמן ואנרגיות בשביל להכין לו כוס שוקו/ לחתוך לו סלט/ סנדויץ' טיפה יותר מושקע/ להקפיץ או לאסוף אותו ברכב מהסניף- גם אם לא נוצרת שיחה או אין זמן ארוך בשביל לשוחח, זה שוב נותן את המקום הביתי האוהב ושם כשצריך.
לגבי כמה לצאת עם החברים- בחודש אירגון אפשר להוריד קצת את היציאות 'סתם', אם יש, כי ממילא יש לא מעט זמן חברים סביב הפעילות בסניף. בשאר השנה- לפי מה שבכוחכם ובכוחו לאפשר ביחס לשאר המשימות שהוא מתמודד איתן ביום יום (לימודים, תפקידים בבית, תחביבים). אני כבר אומרת הרבה לילדים שלי, לא תמיד אפשר הכל. יש מס שעות קבוע ביממה, יש כח- לא בלתי מתכלה, צריך לבחור מה יותר חשוב לנו אם דברים מתנגשים.
בעניין תחושת אובדן השליטה, אומנם הוא לדעתי עוד מידי צעיר בשביל לתת לו עצמאות בלתי מוגבלת, אבל כן צריך לשבת לנו באיזה מקום במוח שאנחנו מגדלים אותם כדי שיהיו אנשים עצמאיים ועם זכות בחירה לטוב ולמוטב. אז ברור שנדרשת חשיבה מה הוא כן/ לא יכול ואיך שזה יתממש, אבל עם התקדמות הגיל שלו בע"ה צריך יהיה לדעת לשחרר עוד ועוד.
בעניין הגישה ההיקשרותית, אני קודם כל מדגישה שאין לי מושג מהי מעבר למה שכתבת. אבל נשמע לי מהבטן שלי (!!) שאי אפשר להחליף את ההשפעה של ההורים בהשפעה של החברה כשהיחסים תקינים. זה לא שולל השפעה חברתית ואפילו משמעותית איזה בחירות הילד יבחר, אבל איכשהו נשמע לי שזה לא בִּמְקום ההשפעה ההורית ולא כל כך על חשבונה. ואולי אני נאיבית מידי... ובכל מקרה, נראה לי שהוא עוד לא בגיל שההשפעה החברתית בו כבר עלולה לקלקל, אבל זה יותר ניחוש ובלי לדעת מאיפה אתם ועם איזה חברים הוא מסתובב.
תמיד אני מקוה לכתוב קצר ותמציתי ויוצא לי מגילות. מה לעשות..
בכל מקרה בהצלחה, שיגדל בנינוחות ושמחה, ותגדלו איתו.
אני שמחה שכתבת, אני אוהבת לקרוא את התשובות שלך 🙂קמה ש.
בס״ד

והנושא עדיין לגמרי ממשיך להעסיק אותי!

לפעמים אני מרגישה שאפילו את הדקות האלה כדי לשאול אותו את השאלות ״הסתמיות״ האלה שכתבת אני לא מוצאת כי הוא חוזר כשאני לא כאן עדיין ויוצא לפני שאני חוזרת וחוזרת כשהוא כבר חייב למהר לישון (ואני כבר גמורה 😅). אבל תודה ממש שכתבת שכשזה כן מתאפשר זה גם נותן את התחושה הביתית, חיזקת אותי!

מקווה ממש שאת צודקת לגבי ההשפעה ההורית מול השפעת החברים!

ולגבי תחושת אובדן השליטה, מסכימה לגמרי (כתבתי את זה גם למעלה בתגובה אחרת). רק שקצת מוקדם לי...

וברור ש״כתבתנו״ תכתוב מגילות , אלא מה... גם אני הרבה פעמים חושבת שייצא לי קצר ובסוף...

תודה על כל ההשקעה בתגובה 🤍

רק אומרת שעוד מעט יגמר חודש ארגוןבית חדש
זה אומר שיהיה יותר בבית, לא?
חודש ארגון מעצים משהו שאני רואה גם כשזה לאקמה ש.
בס״ד

חודש ארגון... 🙂
בדיוק... מזדהה איתך כלכך ..מתחדשת11
💗קמה ש.אחרונה
איך נכון להגיב לדיבור עצבני של מתבגרים?אנונימית באהב"ה

הגדולה שלנו מתחילה את גיל ההתבגרות, ואני מרגישה שכהורים אנחנו לא תמיד יודעים להגיב לה נכון.

מרגישה שבעלי לפעמים קשה איתה יותר מידי. ולא בטוחה איך נכון להתמודד (איך נכון להגיב לה באופן אידאלי, וגם איך נכון להתמודד מולו כשהוא קשה איתה מידי).


הרבה פעמים כשאנחנו אומרים לה משהו, היא מגיבה בטון עצבני או מרימה קצת את הקול. לרוב המילים שהיא אומרת הן בסדר, אבל הטון עצבני או מזלזל (נגיד שאומרים לה שהיא יותר מידי זמן בפלאפון אז היא מרימה את הקול ועונה כזה 'בסדר' עצבני).


לבעלי זה מאוד מאוד מפריע כשהיא מדברת ככה. הוא כועס עליה ודורש ממנה לא להרים עליו את הקול.

אבל זה לא באמת עוזר ההערות שלו, בפועל היא ממשיכה עם זה, והוא כל פעם מתעצבן יותר (כי היא כבר 'היתה אמורה להבין' שככה לא מדברים להורים).

היום היא ענתה לו איזה 'בסדר' עצבני כזה (והוא היה עם עמוס בגלל דברים אחרים), והוא ממש כעס עליה וקרא לה בכינויים שממש לא אהבתי (נפלט לו מרוב כעס, זו ממש לא השפה שלו בדרך כלל).


אז קודם כל, אני אשמח לשמוע מאמהות מנוסות שעברו את הגיל הזה עם הילדות שלהן -

האם נכון להקפיד שלא ידברו ככה להורים? יש מקום לצפות שילדים בגיל ההתבגרות ילמדו לדבר תמיד בצורה מכבדת כלפי ההורים?

או שיש לנו פה עבודה להבין שלפעמים היא תדבר ככה, וזה חלק מהרגיל, ולהילחם בזה רק ירחיק אותה מאיתנו?


ואיך נכון להגיב מול בעלי כשהוא כועס עליה? (בעיני בצורה קשה ולא תואמת לסיטואציה. גם אם יש מקום להגיב, שגם על זה אני לא בטוחה - בעיני הוא מגזים בכעס שלו).

בעצםoo

הוא דורש ממנה יותר ממה שהוא דורש מעצמו

כי כשהוא עצבני הוא אומר כינויי גנאי

והיא לא יכולה לומר בסדר בטון שלא נראה לו


 

חסר הגיון לחלוטין

הרי הוא המבוגר והיא הילדה
 

באופן כללי אני לא מייחסת חשיבות לטון של מתבגרים

אחרי ההבנה שזה סגנון דיבור תואם גיל

וגם לא מייחסת חשיבות גדולה לתוכן כל עוד זה לא משהו חריג

וגם לא מחפשת כבוד מהילדים אלא קשר נעים וטוב


 

הכבוד מגיע לבד בלי שדורשים אותו

ע"י דוגמא אישית

אם מתנהלים בכבוד עם הילד הוא לומד להתנהל בכבוד


 

יש סיטואציות בין בעלי והילדים שאני מתערבת

משתדלת שזה לא יקרה לעיתים קרובות ושזה יהיה בצורה מועילה 

למעשה את צודקתאנונימית באהב"ה

ואני הרבה פעמים אומרת לו את זה כשהוא כועס עליה.

(וגם לא בטוחה שפועלת נכון בזה. כי להגיד לו ביקורת בפני הילדים זה גם לא הכי חינוכי, במיוחד כשאני בעצם מבטלת את מה שהוא אמר כרגע לילדה).

אין צורך להגיד לו מול כולםעל הנס

אפשר לדבר על זה ברגוע בהזדמנות אחרת אחד על אחד,בשום אופן לא מול הילדה,

גם אני לא מתייחסת לטון,אבל כמו שהייתי מדברת על זה עם בעלי בנחת ב4 עיניים גם איתה הייתי בהזמנות מדברת בארבע עניים,ואז יורדת מזה לחלוטין,

ונכון שככל שתדרשו כבוד זה פשוט לא יעזור אלא רק יחמיר את המצב.

כדאיooאחרונה

לדבר איתו בנפרד

לא בזמן אמת

לשקף לו שהדרישה שלו לא הגיונית ולבקש ממנו לא להתייחס לכל טון שלא נראה לו

ילדים מתבגריםתהילה 3>

זה דבר קצת מבלבל.

מצד אחד יש בהם משהו הודף, ולפעמים חצוף ומתריס, ומצד שני, לא פחות ואף יותר הם זקוקים לאהבה, לתחושה שהם רצויים, לקשר בריא

והקשר משנה צורה בגיל הזה וצריך להסתגל אליו מחדש ולהעביר אותו שלב.


לכן א:

פינוי המרחב הרגשי שלכם:

לדבר יחד או לעבד לבד את התסכול מההתנהלות שלה, ואצלך גם שלו.

כשמגיעים טעונים לסיטואציה די בקלות מגיעיל לשיח קשה ורחוק וחבל.

כשמגיעים נינוחים יותר, ניתח להעמיד גבול בצורה נינוחה.


לדוגמא; אני מבינה שזה קצת עצבן אותך, בבית שלנו לא מרימים קול/מדברים בחוסר כבוד להורים.


הרעיון הוא-

לתת שם להרגשה והכרה בתחושה שלה

להציב גבול- להגיד שזה לא מקובל עליכם

לעשות את זה באופן ענייני ובלי בעצמכם לדבר באופן לא מכבד.


בהחלט מאתגר וצריך ללמוד את זה.. בהצלחה


יש לך פה בעצם שתי שאלות:מתואמת

1. איך מתייחסים למתבגר שמדבר לא יפה.

2. איך מסבירים לבעל שצריך להגיב בצורה מותאמת ולא עצבנית.


אני מציעה שתשבו שניכם יחד ברגע של נחת, ותנסו *יחד* ליצור גישה מתאימה לגיל ההתבגרות שנכנס לפתחיכם. את יכולה בשיחה להוביל אותו בעדינות לכך ש"כמים הפנים לפנים", ושאם אתם תדברו בנחת, יכול להיות שגם המתבגרת תספוג את האווירה ותדבר בנחת. אבל גם אם לא - עדיין התפקיד שלכם כהורים הוא להראות לה איך מתנהגים ואיך מדברים בנחת.


בכל אופן, אנחנו לא עוברים בשתיקה רק כשמדובר בחוצפה ממש, מילים שלא אומרים להורים. על טון דיבור אנחנו יותר מחליקים, מקסימום אומרים: "לא נעים לנו לשמוע טון דיבור כזה, אולי תנסה לענות בנחת?"

(והאמת שגם אנחנו - בעיקר אני - לא תמיד מצליחים לדבר אליהם בנחת...)

לא יודעת את מי לשאול אז שואלת כאןכל היופי

הבת שלי בגיל ההתבגרות, כנראה על הרצף בתפקוד מאוד גבוה.

(לא מאובחנת רשמית עדיין כי התורים ארוכים מאוד)

סובלת מחרדה ספציפית (ועוד כמה חרדות נלוות בעצימות יותר נמוכה).

הייתה תקופה בטיפול רגשי כולל cbt שזה הטיפול הקלאסי לחרדות.

לא עזר בכלל למרות שהיא מאוד רצתה שינוי והמטפלת מקסימה.

הטיפול זלג לכל מיני נושאים אחרים, והיא גם מאוד נוטה לנבור שכלית בדברים אבל זה לא נוגע לרמת הרגש כמו אצל רוב בני האדם.

כלומר היא יכולה לנתח ולהסביר ולהבין אבל זה לא מזיז לרגש, זה מישור אחר לגמרי.

חשבתי על נוירופידבק, שזה כביכול עוקף את השכל ומאמן את המוח להתכוונן לגלי מוח אחר ופחות להיות בחרדה.

אחוזי ההצלחה הם 70-80 אחוז לפי מחקרים של כמה עשרות שנים, וזה ללא תרופות וזה נשמע לי כיוון טוב בשבילה.

הבעיה היא שמי שפניתי אליה אומרת שלפני שרואים שינוי צריך סביב ה10 מפגשים. וכדי שיהיה שינוי משמעותי צריך 30-40 מפגשים. ואולי היא מה20-30 אחוז שזה לא עוזר להם.

זו הוצאה מאוד משמעותית לפני שאני יכולה לדעת בכלל אם זה הכיוון.

אני מניחה שיש עוד אופציות אבל לא יודעת מה באמת יעזור.


מה הייתן עושות?

הייתי רצה מהר עם האבחוןעוד מעט פסח
עבר עריכה על ידי עוד מעט פסח בתאריך י"ג בכסלו תשפ"ו 20:57

אחרי האבחון תוכלי לקבל קצבה מבט''ל, שהיא מעל ל-3 אש''ח בחודש, ויהיה לך קל יותר להוציא עליה כספים...

חוץ מזה שבאבחון יעזרו לך לחשוב מה יכול להתאים לה.

אם תרצי המלצות למאבחנים פרטיים - מוזמנת בפרטי.

קודם כדאי לעשות אבחון נכוןמתיכון ועד מעון

ואז יהיה יותר קל למצוא את הטיפול המדויק עבורה

מצטרפת לקודמותיי - אחרי האבחון תוכלו להתאים להמתואמת

טיפול מדויק יותר, ואולי גם המאבחנים יוכלו להמליץ על סוג טיפול מתאים.

אם את מרגישה שהיא יכולה עוד "לסחוב" בלי טיפול, אז תחכו לאבחון בקופה. היתרון הוא שבדרך כלל הם גם מסדרים את העניין מול ביטוח לאומי, ואתם לא צריכים להתעקש על זה בעצמכם...

אבל אם את כן מרגישה שהיא חייבת כבר תמיכה, אז באמת כדאי ללכת לאבחון פרטי. זה לא זול בכלל-בכלל...

אני יכולה להמליץ לך על פסיכולוגית בירושלים שמאבחנת אוטיזם.

תודה לכןכל היופי

אז באמת זו גם המסקנה שהגענו אליה, לא לחכות לקופה אלא לחפש אבחון פרטי למרות שזו הוצאה.

אשמח להמלצות שלכן.


תודה

דינה זלזניק. אם לא תמצאי מספר ברשת אכתוב לך באישי.מתואמת
רק מדייקתמתיכון ועד מעון

אבחון אוטיזם במידה ואכן יש אבחנה דורש אבחון כפול-פסיכולוגי ורפואי.

ממליצה כמו @מתואמת להתחיל בפסיכולוגי

נכון.מתואמת
גם אם הולכים לפרטייראת גאולה
תדברי לפני כן עם המזכירות במרפאה, שיתנו לכם החזר כי אתם ממתינים כבר הרבה זמן.
תודה לכן, מחפשת מכון אבחוןכל היופי

כדי לקבל אבחון כפול כמו שהמליצה @מתיכון ועד מעון במקום אחד.

יש המלצה למישהי?

מעדיפה באזור השרון...

יש את המכון של ד''ר דיצה צחורמתיכון ועד מעון
נראה לי בבי''ח אסף הרופא שעושים שם אבחון כולל
אם אריאל רלוונטיעוד מעט פסח

אני יודעת שבמרכז התפתחות הילד שבאוניברסיטה עושים אבחון משולב.

ואמור להיות אפשרי דרך קופ''ח, או עם החזר.

שווה לברר.

וגם 'בית אחד'עוד מעט פסח
בכפר סבא מומלץ.
ממליצה לך לעבור על הרשימה הנ"לאנונימית בהו"ל

זה מתוך קבוצת הפייסבוק 'מרוצפות' של נשים על הרצף.

 

מאגר המאבחנים.ות המעודכן של מרוצפות - אוטיסטיות כותבות

 

אנחנו הלכנו מתוך הרשימה לפסיכולוגית ופסיכיאטר בנפרד, בחרנו רק לפי זמינות של תורים, ושניהם היו אנשי מקצוע מעולים ממש.

אני לא אמליץ לך ישירות עליהם בגלל שביקשת מקום שעושה גם וגם, אבל יש ברשימה גם מקומות כאלה.

התבלבלת בניק. לפורום הזה יש ניק אנונימי אחריעל מהדרום
זהב טהור שמת פהכל היופיאחרונה
תודה רבה לך!!
עזרה בטיפולים רגשיים מהקופהילד מתוק וטהור

יש לנו ילד עם קשיים רגשיים משמעותיים שהתפרצו בשנה וחצי האחרונות (ברמה שהוא מוגדר עם נכות 50% בבט"ל).

מזמן הומלץ לנו לפנות לטיפולים רגשיים, היינו בהמתנה דרך הקופה, היינו באבחון תקשורת דרך הקופה (זה לא תקשורת זה רגשי- הייתה המסקנה, אבל ההתנהלות בהחלט הייתה מזכירה בעיות תקשורת).

גם בתום האבחון נאמר לנו שיצרו איתנו קשר מהקופה והתפתחות הילד/בריאות הנפש לטיפולים רגשיים...

בינתיים אנחנו רק במעקב פסחכיאטרי בקופה, שזה יפה אך לא מספק... אין אף ספק שהילד זקוק להם, כולם הפנו אותו, אך אין מענה מהקופה.


בינתיים כמובן שלחנו לטיפולים שונים, והדרכת הורים פרטיים, והוצאנו סכומים גבוהים מאד....


נשמע לי ממש מוזר שאנחנו לא מקבלים מענה מהקופה, ואם אין להם תורות עבורנו, שנים, לפחות שיתנו לנו החזרים..

מישהי יודעת אם ניתן לקבל דבר כזה, ואיך?

הייתי מתחילהכל היופי

בישיבה מול המזכירה בקופה בניסיון להבין איך אפשר לקדם.

ואם היא לא יכולה לעזור ללכת לרופאת ילדים,להסביר לה את הדחיפות ושהיא תלחץ.

יש בקופות הרבה אופציות לטיפולים רגשייםמתחדשת111

באומנות

הידרותרפיה

ועוד..

אל תחכי שיצרו קשר. כדאי שתפנו לרופא המשפחה ותשלחו טפסים רלונטים

תיצרי קשר עם המזכירותאיזמרגד1אחרונה
של בריאות הנפש או התפתחות הילד, או גם וגם ותשאלי אותם... בדרך כלל הם יודעות איך אפשר לקבל החזרים. מניחה שזה תלוי בן כמה הילד ובאיזה קופה אתם.
גם אני בשאלות בת מצווהעוד מעט פסח

אשמח לעזרתכן בתכנון הלו'ז.

אנחנו רוצים לקיים אירוע אחד גם עם החברות וגם עם המשפחה, אבל שיהיה זמן בנפרד (מה שאני חושבת עליו כרגע זה שהחברות יגיעו מוקדם יוצאו מוקדם).


אשמח שתעזור לי לחשוב באיזה סדר לנהל את האירוע, כמה זמן בערך דברים לוקחים ומתי להזמין את החברות ולמתי המשפחה.

בתוכנית-

-יצירה (שאמורה להיות לחברות + אופציה לבני משפחה שרוצים)

- ריקודים (אפשר רק לבנות, דווקא יהיה לי יותר נוח מבחינת צניעות)

- טקס ברכות (שהילדה רוצה שהחברות *לא* יהיו בו)

- וכמובן אוכל, שעוד לא ברור לי כמה מנות יהיו ומתי.


הבנות יגיעו בזמן שנגיד (מגיעות מקרוב, רובן ברגל), המשפחה תגיע לאט לאט לאורך שעה בערך...


איך הייתן בונות את האירוע?

מנסה לחשובמתיכון ועד מעון

אולי להתחיל עם יצירה והרקדה לבנות ואז אוכל לכולם, שבזמן האוכל המשפחה מגיעה ואז החברות הולכות ונשארת המשפחה לברכות.

נשמע הגיוני?

זהו, שאני לא כל כך יודעתעוד מעט פסח

בגלל שהמשפחה תבוא ב'טפטופים', זה לא כל כך מסתדר לי עם האוכל המרכזי (באירוע רגיל עושים סוג של קבלת פנים בשביל זה. למשוך את הזמן עד שכולם מגיעים).

חשבתי אולי לעשות-

אוכל לבנות

הרקדה

יצירה - ואז בנות שסיימו הולכות הביתה, ומשפחה שרוצים באים מוקדם להשתתף

מנה ראשונה למשפחה

ברכות

מנה שנייה למשפחה


אולי זה גם יצא לי יותר זול, כי לבנות אפשר להביא דברים זולים, ולמשפחה אוכל ברמה יותר גבוהה.


אבל אין לי מושג איך זה יעבוד, ואיך לתכנן את הלו''ז.

באירועים שאני הייתימתיכון ועד מעון
משותפים לחברות ומשפחה אז החברות הגיעו לפני ליצירה אבל כל היתר היה משותף, אז נשמע לי שיותר נכון או להפריד לגמרי או לעשות ביחד אחרת זה ממש בלאגן (בעיני)
בטוח לא שווה להפריד?שלומית.
לא חושבת שזה יעלה ככ את העלות או את הכאב ראש... ממה שאני ראיתי אירועים נפרדים לחברות ומשפחה יותר מוצלחים לכל הצדדים 
שאלה טובהעוד מעט פסח

מעניין כמה זה באמת עוד כאב ראש.

בעלות זה בטוח מוסיף, כי זה לשכור אולם פעמיים.

ואיפור, ושיער לילדה...

לחברות בטוח צריך אולם?שלומית.

אולי יש לכם מקום בבית? אולי אולם בבי"ס? לפעמים יש עוד פתרונות חוץ מאולם ממש.

מודה שאצלינו לא מתאפרים לבת מצוה ( הן קטנות!) והשיער זו לא הוצאה משמעותית אבל כנראה מקובל אחרת אצלכם...

אם במקרה אתם בירושלים יש לי המלצה למישהי אלופה וזולה לתסרוקת (לא עושה איפור)

לי אישית נשמע שלעשות אירוע ארוך ומתגלגל זה המון כאב ראש ויותר קשה לדייק את הצרכים 

התכוונתי איפור ליעוד מעט פסח

ושיער לילדה.

קצת קשה לי לדמיין את המצב של אירוע לחברות בלבד, אבל אולי באמת כדאי לשקול את זה ברצינות.

לחברות זה לא "אירוע אירוע"שלומית.

אלא יותר בסגנון "ערב כיתה" ארוחה טעימה שמתאימה לבנות בגילן, יצירה, ריקודים, ואיזה משחק של ברכות לכלת השמחה.

הכי כיפי ומותאם

מה שעולה ליבורות המים

יצירה

אוכל וריקודים לחברות


ואס ארוע משפחה-

אוכל למשפחה

ברכות

ריקודים למשפחה

למה בעצם את רוצה להפריד?אר

אפשר להוביף יצירה או סדנא לחברות לפני שכולם מגיעים

אם חשוב לכם

אבל בדרכ החבאות נשארות עם המשפחה

לדרשה ברכות וריקודים

בסוף הן עושות שמח ..

שתי סיבות-עוד מעט פסח

1. היחס הוא בערך חצי/חצי. חברות עושות שמח אבל גם באלגן, וזה פחות מתאים לאופי של חלק מהמשפחה.

2. הילדה ממש ממש לא רוצה לומר דרשה בפני החברות. ומתפדחת ממש גם שישמעו את הברכות של הסבתות ושלנו ההורים. מבחינתה, היא מעדיפה שלא תהיה בת מצווה ולא לדבר בפניהן.

האמת שאני ממש מבינה את הבת שלךעל הנס

אני גם הייתי מעדיפה שלא יהיה ארוע מאשר לדרוש לפני החברות שלי.

אצל אחת הבנות שלי עשיתי בוקר על על חשבון בית הספר בשיתוף עם המורה,ארוחת בוקר יצירה פעילות שהמורה הכינה,ריקודים בסוף,הבנות יצאו מרוצות עד השמיים,

ולמשפחה עשינו משהו כמו ערב סופגניות בחנוכה.

לא מאד רשמי,יצא ממש מוצלח,


רעיון נוסף,לעשות שני ארועים באותו יום צהריים חברות ואז בערב משפחה זה יכול להתיש מאד לכן ממש חשוב לתכנן הכל בצורה נכונה.


לא חייבים לדרוש בכלל....יעל מהדרום

לק"י


אם זה השיקול המרכזי.

אם יש עוד סיבות, אז אולי באמת עדיף להפריד.


עוד אין לי ניסיון בנושא, אז אין לי כ"כ איך לעזור.

ומזל טוב!!

מוסיפה עוד אפשרות לחלוקת האירועים:מתואמת

כשאני חגגתי בת מצווה - לחברות עשיתי טיול/סיור עם עוד חברה. ריקודים לא היו, אבל זה התאים לי מאוד... וגם דרשה לא הייתה.

למשפחה עשינו אירוע בחצר, ואמרתי דרשה - אבל דרשה בחרוזים בליווי מצגת תמונות, אז זה היה קליל יותר. (אולי זה משהו שיתאים לבת שלך גם מול החברות?)

עונה לשלושתכן יחדעוד מעט פסח

לנו חשוב המעמד של הדרשה, דווקא בגלל שזו ילדה עם פחד במה, ואנחנו מאמינים שיעשה לה טוב להתמודד עם הפחד וכן לדבר, בסביבה מאוד תומכת ומחזקת.

מצד שני, אני לא רוצה לדחוק אותה מדי, וגם פחות בטוחה שהחברות יפרגנו, ולכן יהיה טוב בעיניי שהיא כן תאמר דרשה, אבל רק למשפחה.


אהבתי ממש את הרעיון של לשלב מצגת שתקל עליה. תודה!!

בהצלחה!!יעל מהדרום
רק הערה קטנה לגבי הדרשהעל הנס

אני עם פחד קהל וההורים שלי דרשו ממני לדרוש לא רק שזה לא עזר גם הבת מצוה שלי זכורה כדבר שלילי בעבורי,רק בגלל הדרשה הזו,

בסוף אתם ההורים ומחליטים.

אבל את הבת שלי ממש זרמתי איתה

תודה ששיתפתעוד מעט פסח
אקח לתשומת ליבי שתהיה לה חוויה טובה.
היא מבינה את הרעיון הזה?מתואמת

של הצורך להתמודד בדווקא עם הפחד?

כי אם זה לא בא ממנה - לא נראה לי שזה יעזור, אלא רק יגביר לה את הפחד...

בכל אופן, מעניין שדווקא המשפחה המורחבת היא סביבה תומכת ולא החברות זה אומר שיש לכם אווירה טובה במשפחה!

בגדול, היא מבינהעוד מעט פסח

היא עדיין מאוד מפחדת, אבל יודעת שמול המשפחה זה יעבור בטוב ולכן מוכנה להתאמץ לעשות את זה.

מול חברות לא מוכנה ויהי מה.

וכן, ב''ה זכינו במשפחות מפרגנות שירימו לה לא משנה מה יהיה (והיא יודעת את זה).

אז נשמע שזה באמת יעשה לה טובמתואמתאחרונה
רק שימו לב גם בזמן אמת שהיא מצליחה לזרום עם זה באמת ולא נסגרת ברגע האחרון...
אוכל למתבגריםרק טוב!

מחפשת רעיונות לאוכל שנוער אוהבים. לילדים שמחפשים כל הזמן מה לאכול... לאו דווקא שיא הבריאות... (מושקע או מהיר הכנה)

דברים מסוג:

פיצה

פלאפל

שניצל פירה/ציפס

קוסקוס עם מרק

פריקסה


תנו עוד רעיונות

בעיקר לארוחות ערב. אבל גם לדברים שאפשר לקחת לארוחת צהריים ללימודים (עדיף בלי מיקרוגל)

חזה עוף צלוי, קבב, המבורגרשופטים

בוריקיטס ביתיים

בורקס פיצה

פסטה/תפוחי אדמה מוקרמים

כמה רעיונות:שדמות בחולות

אורז

פתיתים

פסטה בולונז

פסטה עגבניות

פרגיות

שיפודי חזה עו

כנפיים קריספיות

סלמון בתנור

קציצות טונה מטוגנות

מלאווח עם ביצה ורסק

טורטיות ממולאות השר/ גבינות/ חביתה

חביתות עם תוספות

בוריקה

 

אצלי אוהביםכל היופי

מה שמשביע.

שזה אומר הרבה בשרי מבושל ולא ארוחות ערב קלות.

(ומתאים גם לצהריים כמובן)

עם עדיפות ללא עצמות...

שניצלים, פרגיות, קציצות עם או בלי רוטב, בקר בבישול ארוך (אם נשאר משבת), בורקס בשר, פאי רועים וכד'.

מניחה שיהיו מתבגרים שיזרמו גם על כרעיים ואז מאוד קל להכין בתנור עם אורז או תפו"א.

וכמובן פחמימות וירקות כמו פתיתים, פסטה, אורז עם ירקות, תפוחי אדמה ברוטב, אנטיפסטי, סלט כרוב, ירקות חתוכים.


אם לא מתחשק לי או שאין בבית בשרי, אני מכינה קציצות טונה כשבא לי להשקיע, או תבשיל מהיר ומשביע של טונה, חצילים, פלפלים, עגבניות או כל ירק אחר שיש בבית ומתאים. מתייחסת לטונה כמו כל דג מבחינת תבלינים וכו' (תחשבי למשל על חריימה או דג מרוקאי עם טונה)

גם שקשוקה הולך טוב, עם אורז, פתיתים או קוסקוס.


הדגש הוא על כמויות ולא על אוכל הכי מושקע.

נגיד מלוואח פחות יהיה, כי יותר קשה לשחק עם הכמויות וזה הכנה אחד אחד (אני משווה להכנה של סיר אורז נגיד)

שלא לדבר על עניין הבריאות.

ועוד משהוכל היופיאחרונה
מי שפחות מתחבר לבשרי ובעיקר בנות, יזרמו יותר על חלבי כמו פשטידות, לזניה, פנקייקים, פסטה ברוטב שמנת וכו'
איך את נוהגת בנוגע לצורך של המתבגרותמתחדשת111

לקנות "שטויות"?

אסביר. ביתי לומדת באולפנא אקסטרנית. היא כמעט מידי יום שואלת אם תוכל לקנות ממתק/ מעדן/ גלידה וכו.. כמובן כל זה בנוסף לאוכל שהיא מביאה מהבית

לרוב אני מסכימה. אבל מרגיש לי שזה מוגזם.. וגם מאוד לא בריא

מנגד כמתבגרת יש צורך גם בזה, ורעב- כמעט תמידי וזה מה שזמין להן (מהשמיני וכו..)

מצד שני לפעמים זה איזשהי הסחפות חברתית. אבל גם לזה לא בטוח שנכון לסרב כדי שלא תרגיש "אווט"

איך אתן נוהגות?


אין לי בנות בגיל הזהלפניו ברננה!

וגם לא בנים..

הגדול שלי בן 8

אבל בפשטות הייתי נותנת לה תקציב חודשי (מה שנקרא דמי כיס..) לשטויות כאלה שתתנהל איתו בעצמה. זה יכול להיות חינוך טוב לכלכלה. ולדבר איתה על תזונה נכונה. שלא תוציא את כל הסכום על שטויות של אוכל אלא שתקנה לעצמה פה ושם גם תכשיט מטופטן או דברים אחרים שהיא *רוצה*.


באופן כללי בעיני הורים אחראים לתת לילד את כל מה שהוא *צריך* ויכולים לפרגן גם במה שהוא *רוצה* אבל פה יש להם גם אפשרות להתחיל לחנך אותו להתנהלות כלכלית נכונה.

השאלה היאמתחדשת111
האם להתנות את דמי הכיס במשהו? כי אם לא יוצא שזה בעצם הכסף שלנו כהורים. ובאופן הזה לא בטוח שיהיה חשוב לה לשמור ולהתנהל איתו נכון..
אנחנו נותנים לשני הגדולים (ביסודי) דמי כיס שבועייםיעל מהדרום

לק"י


אני כן אומרת להם (וגם לקטנים, שיש להם כסף מדמי פורים וכדומה), שגם אם זה הכסף שלהם, לא כדאי לקנות הרבה ממתקים.


אצלינו הם קטנים יותר, אז זה שונה. אבל בעיקרון פעם בשבוע אני הולכת איתם לקנות ממתק. ובעלי גם לפעמים לוקח פעם בשבוע.

בגיל גדול יותר הייתי משחררת כנראה. אבל כן מדברת על זה שלא כדאי וזה לא בריא לאכול יותר מידי שטויות (יש לנו בבית חטיפים ושוקולדים, ואני אומרת להם את זה. שלא יגזימו).

אישית חושבת שלא צריךלפניו ברננה!

כי היא יודעת שיש לה תקציב מוגבל.

והתקציב הוא כי זיהית אצלה *צורך* בכסף ל*רצונות*.

אז את נותנת לה מענה על הצורך. כמובן שאת גם יכולה לעודד אותה לעשות בייביסיטר כדי שיהיה לה יותר כסף לרצונות שלה.

אבל בסופו ש דבר האינטרס פה הוא לתת לה להוציא בתבונה. ואת ז היא תלמד ע"י ניהול התקציב הקטן שתתנו לה. ובחודששיגמר לה הכסף אחרי שבועיים היא תבין שפשוט אין עוד..

 

כמובן בשיח נכון שמלווה את התהליך 

מקסיםמתחדשת111
בעיני לאפלספנית

בעזהי"ת

 

זה לא כסף שהוא צ'ופר מבחינתי אלא צורך, וצורך אני נותנת לילדים שלי- כמו שאני נותנת להן אוכל, בית ובגדים ללא תמורה. וכמו שאני לא אגיד לבת שלי 'היום לא סידרת את החדר אז אין ארוחת ערב', אני לא אגיד לה 'לא עזרת אז לא תקבלי דמי כיס'. 

 

כן להגדיר מה הסכום שהוא צורך ולא אקסטרה.. אני כן חושבת שהיכולת לקנות מידי פעם פינוקים פה ושם בשליטה של המתבגרת זה צורך.

אניoo

מעודדת תזונה נכונה גם כשקונים משהו טעים (נניח להעדיף יוגורט מפנק)


כשהילדים היו ביסודי נתתי כסף מדי פעם כשהיו מבקשים

ילד אחד היה מבקש הרבה

לפעמים הייתי מפנה אותו לקחת חטיף מהארון ולא לקנות


כשהם יצאו לישיבות נתתי להם לנהל לבד את התקציב

כשהם הבינו את המשמעות של ניהול כלכלי ע"י כרטיס אשראי/ מזומן

הם גם למדו פחות לבזבז

הכסף היה שלהם?מתחדשת111

כתלות בעבודה/ משו אחר?

לא שלהםoo
אבל דברנו על תקציב הגיוני לשבוע/ חודש והם עמדו בתקציב
אני נותנת...חרות

לא יודעת אם זה טוב או לא...

כן מנסה להגיד לה לקנות אוכל, ולא כל יום ממתק... אלא מידי פעם.

אבל לא יודעת כמה מתוך זה עובד.

לא יודעת אם אני נוהגת נכון, ככה מרגיש לי...

אני נותנת סכום מוגדר פעם בפרק זמן קבועמתיכון ועד מעון

והם יודעים בדיוק מתי וכמה יקבלו, זה לא מותנה בשום דבר ובכסף הזה אני לא מתערבת במה הם קונים.

מעבר לזה משתדלת שבבית יהיה שפע של אוכל וגם של שטויות אבל דברים ביתיים כמו עוגות עוגיות ממתקים ביתיים שלפחות יהיה אפשר לנשנש דברים פחות גרועים 

אהבתי את הרעיוןמתחדשת111
היא קונה מהכסף שלהרוני 1234
היא עושה הרבה בייביסיטר אז יש לה כסף ויש לה חשבון פייבוקס יאנג שדרכו היא קונה.
ולפני שהיה לה כסף משלה, נתת לה?מתחדשת111
לא כל כך…רוני 1234
רק לעתים רחוקות.


היא עושה בייביסיטר מגיל מאד צעיר וגם יש לה כסף ממתנות וחגים.

לפעמים קונה אם זה לא מוגזם, אבל יש דמי כיסאור123456
של 100 שקל לשטויות כאלה ואז היא חושבת פעמיים אם היא באמת רוצה 
וואו זה המון..מתחדשת111
לחודש? זה יפה, אבל לא ככ המוןפלספנית

בעזהי"ת

 

מספיק שהן יוצאות פעם בחודש לאוכל שהוא יותר מפיצה וזה כבר רוב התקציב. 

 

הבת שלי עוד לא לגמרי בגיל (הגדולה בכיתה ו'), נתנו להן עשרה שקלים לחודש מתחילת כיתה א' אבל מודה שאנחנו לא ממש עומדים בזה כי לא זוכרים וגם להן אין ממש צורך בזה אז דיי הפסקנו, כשהן מבקשות הן מקבלות וזה עוד סכומים מזעריים אז זה סבבה לנו (נניח שני שקלים לקנות ממתק במכולת אחת לחודש, נו שויין). 

עכשיו למשל יש חודש ארגון ויש קיוסק בסניף, נתנו לכל אחת מהגדולות (ד' וו') 20 שקלים לכל החודש בתחילת החודש ולבחירתן מה לעשות עם זה ואיך לחלק. 

 

אני כן רואה שחברות של הגדולה מתחילות לרצות וכשהיא תגיע, בטח נתחיל מ50 בכיתה ז' אבל יש לה חברות שמקבלות הרבה יותר.. 

וואי, מוזר לי השרשורעוד מעט פסח

אצלי אני לא מביאה להן שקל לשטויות.

הבנות שלי עובדות, מרוויחות יפה, ומוזמנות להשתמש בכסף כראות עיניהן. אחת באמת קונה איתו מדי פעם גומי וכאלה- אבל זה נדיר למדי.

ויש בבית יש אוכל בשפע, וגם פינוקים שאפשר לקחת לאולפנא (ונקנו בזול בסופר/ב'משנת', ולא במחירים של השמיני...). אז למה שאביא להן כסף נוסף?


כשהגדול שלי למד בישיבה ולא היה מסוגל לאכול את האוכל של חדר האוכל, כן הייתי מציידת אותו בסכום קבוע מראש כל יום, שהיה אמור להספיק לאוכל- והוא יכל לבחור מה לאכול ואיך להשתמש בכסף- כי הישיבה היתה צמודה למרכז מסחרי.

אבל שוב, זה היה כסף לארוחת צהריים. לא ל'שטויות'. 

הבת שלי עוד לא בגיל שיכולה לעבודמתחדשת111

ובאולפנה יש את השמיני- שמוכרות כל מיני מתוקים. וגם חנות קרובה ולפעמים היא רוצה להתפנק. לא רואה בזה בעיה כשזה במידה. כילדה אני זוכרת שלא היה לי כסף מהבית וההורים סמכו על מה שאקבל באולפנא, והייתי ממש מרגישה קושי לראות חברות נהנות לקנות דברים בין הארוחות גם אם זה נחשב שטויות ולי לא היתה היכולות.

ובכלל כמתבגרת זכורה לי תחושת הרעב הגדולה..


כנראה אנחנו חיות בחברה שונה מאודעוד מעט פסח
לבת ה-11 שלי כבר יש חסכון של מאות שקלים מעבודה כבייביסיטרית.
מעולהמתחדשת111

אני לא מסכימה לה להכנס לבתים בגיל הזה..

גרים בעיר.

מבינה שאתם בישוב ולכן השוני

לפעמיםתהילה 3>

דווקא בתיכון, כשהלימודים עמוסים יותר, ובטח אם יש פנימיה הדרכה וכו יש פחות זמן לעבוד מבכיתה ו'.

לפחות אצלנו זה ככה

זה גילתהילה 3>

שכבר אפשר לעבוד בו, ומצד שני באמת ההוצאות גדולות.

בעיני 2 כיוונים:

1. מדי פעם לפנק באיזה שטר באהבה אבל לא כל יום..

2. לתת דמי כיס שמבחינתכם כוללים גם אופציה לקניות האלה, וככה היא תחשב בעצמה מה איך וכמה.

אישית כן מתחברת לאופציה א' שמאפשרת ככה לפנק בכיף כשמתאים, מצד שני יש צדדים לכאן ולכאן..

מוסיפהתהילה 3>
נזכרת שיש מצבים שבהם זה ממש האוכל בהגדרה ולכן נותנת סכום קבוע כל בקר לקנות אוכל לא מדי תעשייתי ודי מוגדר פלוס פינוק. אבל זה מצב קצה יחסית, וגם גיל צעיר יותר. 
כתבת מאוד יפהמתחדשת111
תודה יקרה❤️תהילה 3>אחרונה
מחפשת שדכן או שדכנית טוביםמתחדשת111

עבור אחותי.

לא דתיה

אבל מחוברת ועושה דברים חלקית.

אשמח להצעות

טיפול ב"טיק" לילדהפלפלונת

לבת שלי בגיל 6 יש "טיק" ואני מנסה להוציא אותה מזה.

הטיק זה שנוגעת באף וזה לא נעים וכבר איזה שנתיים לא עבר.


חשבתי אולי לק או מדבקת לק יעזרו, אבל זה קצת יקר ולא ידעתי אם לא מזיק לציפורניים (לא מבינה בזה בכלל) ואם יועיל בכלל. או איזה משחק לאצבע. אשמח לעיצות.


עד כמה שאני מבינה, הערות לא עוזרותיעל מהדרום
לק"י


אולי הפוך....

אכן ראיתי שזה לא מועיל. מה כן יכול לעזור?פלפלונת
נראה לי שנוירולוג הוא הכתובתיעל מהדרום
אני לא ממש מבינה בזההשם שלי

נראה לי מה שאפשר לעשות,

זה לנסות להחליף את הטריק, למשהו אחר שפחות מפריע.

לא יודעת איך עושים את זה.

אפשר לפנות לנוירולוג.

ננסה נוירולוג בע"ה. אם יש עוד עיצות, אשמח.פלפלונת
את יכולה לפרט מה הטיק? כי לא בדיוק הבנתיקופצת רגע

איך מדבקות על הציפורניים יעזרו לנגיעות באף?


נראה לי שיש הבדל בין הרגלים לא טובים (כמו חיטוט באף, כסיסת ציפורניים, גרוד גלדים וכדו') ובין טיקים ממש שהם הרבה פעמים נראים כתנועות לא נשלטות כל כך כמו מצמוצים בעיניים, העוויות מוזרות בפרצוף, תנועות חוזרות.


למה את מתכוונת?

כי אני חושבת שהטיפול שונה.

בהרגלים לא טובים ( כמו חיטוט באף), אפשר להסביר לילד את החסרונות של ההרגל( עושה פצעים בתוך האף ואז עוד יומיים מגרד, לא נעים להסתכל על זה וכו') ולהציע התנהגות חלופית או מקובלת חברתית( ללכת לכיור לקנח ולשטוף, להעסיק את האצבעות במשהו אחר כששמים לב).

אבל לגבי טיקים זה לא יעבוד, יש לי ילד שהיו לו תקופות של טיקים מתחלפים, לדעתי אצלו קשור לחרדה, אחר כך גם אובחן על הרצף אולי קשור. כאן שיחה ישירה לא תעזור והכי טוב להתעלם, ולנסות  להפחית חרדה ולעזור להרגע באופן כללי בלי קשר ישיר לטיק. ואולי באמת ללכת לנוירולוג להתייעץ...

אצלי הבן הנ"ל הצליח להפסיק או להפחית מאוד הרגלים לא טובים כשהבין את החסרונות שלהם והייתה לו מוטיבציה עצמית להפסיק. אבל טיקים לרוב עוברים מעצמם אצלנו אחרי תקופה... 

תודה על ההסבר והפירוט. אז אצלה זה הרגל.פלפלונת
הזמנתי כמה משחקים לידיים, מקווה שיעזור.
קודם כל - להתעלםחוזרתאחרונה

ככל שמתייחסים לזה יותר - זה יחמיר

אח''כ - בירור נוירולוגי

אם לא עוזר - פסיכולוגי / פסיכיאטרי

אולי יעניין אותך