מה יחסכם כלפי חברה מעורבת?advfb
יחס מעורב(:ekselion
ועכשיו ברצינות.
יש לזה חסרונות ויש יתרונות, השאלה באיזה סיטואציה מדובר.
תוכל לחדד יותר את השאלה?



איך חברה שכוללת בתוכה גברים ונשים צריכה להתנהג?advfb
גברים עם גברים, נשים עם נשים וזהו או שצריך/אפשר גם מעבר.. ואם אפשר מעבר לכך - כיצד? באיזה אופן כדאי/צריך?
להיות נחמדים ואכפתיים אבל לשמור על גבולות גזרהארץ השוקולד
במינימום גבולות של ההלכה (ודאי להקפיד על ייחוד וכד') ואולי מעט מעבר להלכה.
כולל ההלכה הקדומהadvfb
שאוסרת אמירת שלום?
מה הם גבולות ההלכה שאתה מדבר עליהם כאשר השו"ע כותב"להתחרק מאוד מאוד"?
איפה ההלכה אוסרת אמירת שלום?ארץ השוקולד
ראוי לציין שדברי השלחן ערוך הללו מוסבים על עריות ולא על סתם גבר ואישה.
(האם נידה היא ערווה או לא, זה מחלוקת עד פוסקי ימינו.)
גם אם נחמיר ונגיד שכן, ברור שתפיסתית האמירה אחרת.

ההמלצה ב"אל תרבה שיחה" היא שמירת גבולות שיח, וזה תלוי בדרך ההמון כפי שפסק ה"מנחת יצחק" (ראש העדה החרדית לשעבר) בחלק ח סימן קכו אם אני זוכר נכון.
...advfb
למה "ברור שתפיסתית זה אחרת"?
ראיתי רק עכשיוארץ השוקולד
כי אם השלחן ערוך דיבר על לשמור מרחק מעריות, זה אומר שהוא דיבר על להתרחק מכאלה שהקשר עימם יכול להוביל לאיסורי תור, הוא לא אמר על מרחק בין המינים.
זו אמירה תפיסתית שונה.

אמנם, הגזירה על בתולות שלא תטבולנה בא כדי לצמצם את המרחק בין קרבה בין המינים לקרבה עם עריות, אבל עם כל זה, גם אחרי הגזירה יש מחלוקת אם נידה עדיין נכללת בהגדרה הזו שלא עריות.
ולגבי שאלת שלום בשוקארץ השוקולד
שאילת שלום זה לא רק אמירת שלום, אלא יותר מזה. (האם זו שיחת נפש או פחות מזה, לא יודע)
זה באמת הענייןadvfb
מה הגדר של שאילת שלום ולמה היא אסורה
להבנתי זה נוטה לשחנ"שארץ השוקולד
וממילא, האמירה היא לא ליצור קרבה גדולה מדי.
שחנ"ש זאת כבר הגדרהadvfb
שאפשר לעסוק בה.
באופן אישי נראה לי שגם גילויי חיבה שונים נכללים בגדר האיסור
זה תלויekselion
מאיזה מקום אתה שואל
ממקום של לכתחילה שצריך/כדאי ליצור חברה מעורבת?
או ממקום של בדיעבד, כלומר זוהי בעיה שכבר קיימת וכעת צריך לדעת איך להתכוונן.

כמו שהזכרתי לפני כן יש לזה חסרונות ויש יתרונות, החסרונות מובהקים וברורים לכן אין צורך להזכירם.
והיתרונות נוגעות לעניין של קידוש השם הן במובן של יחס בין אדם לחברו, בהשראת דוגמא לאחר באשר לזהותך התורנית. והן במובן של התרומה למדינה בכל המשתמע מכך.
האידיאל האחרון הוא גבוה וקדוש אבל מאד קשה ליישום כי זה בבחינת יוסף בערוות הארץ. צריך המון ס"ד וכוחות נפש שלא ליישחק.
לדעתי המצב כיום הוא חצי לכתחילה חצי בדיעבד.
מעין מצב אבסורדי של נסיון לקיים את אותו רעיון קדוש אבל עם נפילות בדרך.. והתוצאה המוגמרת היא מה שאנחנו רואים היום בחמ"ד ובצבא שזה ממש אבל ממש לא הייתה כוונת הסופר (הרב קוק)
בעד. בגבולות כמובן.תילי חורבות
לא בני עקיבא ולא אריאל
עזרא.
מתנגד מוחלט.די שרוט
אין שום סיבה שאלפקות יסתובבו בינינו.
זו המציאות. כמו שאתה לא יכול לשנות את כח הכבידה.חסדי הים
לא שאלתי על עצם קיומה של החברה המעורבתadvfb
אלא מה עושים איתה. אפשר להפריד בנים ובנות בצורה הרמטית. אפשר לא לדבר עם בנות כמעט בכלל גם אתה בתוך חברת בנות.
אי אפשר להפריד בין בנים לבנות בצורה הרמטית. מיחסדי הים
שחי ככה מוצא את הבנות והבנים בפונוגרפיה.

אפשר לדבר בנימוס וענייניות עם בנות.
לא נכוןadvfb
בתור בוגר תנועת אריאל, אני יודע שאתה טועה.
לכל כלל יש יוצא מן הכלל. אתה היוצא מן הכלל.חסדי הים
גם רוב בוגרי אריאל פוגשים בנות, בתחנות מסויימת של חייהם, כך שהם לא סגורים הרמטית.
בתוך עמי אנוכיadvfb
דיברתי על חבר'ה ברבים
לא חושב שיש איזשהו מתאם, בין הפרדה ראויה לביןהסטורי
בעיית הפרונוגרפיה - שהיא בעיה קשה ועל מגזרית.
אני ראיתי סקרים כאלו.חסדי הים
לא יודע, מאנשי מקצוע שעוסקים בתחום שמעתיהסטורי
שהבעיה נפוצה פחות או יותר בכל החברות שיש בהן זמינות לפרונוגרפיה באותה מידה (חמורה מאוד).

בכל אופן - צריך להתמודד עם כל בעיה לעצמה, לא פותרים דבר פסול אחד בעזרת דבר פסול אחר.
אני לא רוצה להעלות לכאן סקרים כי זה יפגעחסדי הים
בטהרת הפורום.
על כל פנים כמו שכתבתי לעיל אי אפשר לסגור היום הרמטית את האדם, העולם חשוף לחברה המעורבת בלי שתרצה.
נשים הולכות ברחוב, יש נותני שירות שהם נשים, יש מודעות רחוב עם נשים, יש פלאפונים, יש אוניברסיטאות מעורבות,יש עבודות מעורבות.
כל הזמן יש מפגשים בין המינים.
השאלה אם אתה מחנך לצניעות בתוך המרחב הזה או שאתה מנסה לסגור ולחסום והכל פורץ החוצה ביתר עוצמה.
שוב, לא יודע סקרים, שמעתי מכמה אנשי מקצוע לא כדברךהסטורי
לגופה של טענה, ברור שצריך לחנך, להתמודד עם הרחוב כמו שהוא מצוי. אבל איני חושב שצריך לקחת את זה למקום שאתה לוקח.

אני מחנך את ילדי במקום מגורים מאוד מגוון הן מבחינת המנעד הדתי-חילוני לגווניו והן מבחינת המנעד הסוציו-אקונומי לגווניו. שום דבר לא מוסתר מהם. בתוך זאת אנחנו לומדים במודע להתנהל בכבוד ודרך ארץ עם השכנים, עם נותני השירותים השונים וכד'.

עדיין, כשמגובר על חברה, לימודים, תנועת נוער וכד' - מקום בו מתנהלים חיי חברה, צריך להתנהל לפי התורה ששוללת חברה מעורבת, במיחוד שבמקומות אלו אי אפשר שלא להגיע לקלות ראש.
עוד לא החלטתי מה אעשה עם ילדיי אבלחסדי הים
חשוב שבת לא תצטייר בעיניהם כאובייקט מיני.

אני זוכר שלימד אותי בחופשה לפני כיתה ח', רב צדיק שדקדק גם במצוות לא הכי מצויות. כשהגעתי לבית שלו פעם אחת, הוא אמר לי להגיד שלום לבת שלו. אז הייתי ביישן ולא הבנתי כוונתו, אבל נדמה לי שהוא רצה לחנך שלא צריך לראות בת כחפץ מיני.
ברור שלא.הסטורי
מורכבנפש חיה.
דווקא ענית בצורה פשוטה ;)advfb
זה פשוט רק כי זה שורה (מילה) אחתנפש חיה.
אם פותחים את הנושא
ולאור מו"ר הרב דרוקמן זצ"ל
הנושא מקבל גוונים, היבטים ועומקים שונים.
מעניינת הדוגמא שנתתadvfb
לפי הידוע לי הרב דרוקמן לא היה ליברל בעניין הזה אך הבין שבראיה חינוכית כוללת אפשר להרוויח המון במסרת מעורבת ולכן תמך בכך בתור אידיאל במציאות הנתונה.
זאת דוגמא למי שרואה בעניין הזה לא בתור שחור לבן ואכן לא אוסר באופן מוחלט, זה נכון.
השאלה מידי כלליתהסטורי
אם השאלה מה צריך להיות - ברור ופשוט שלפי התורה, כל עניין חברתי שאינו בתוך משפחה קרובה, צריך להיות לגברים עם גברים ולנשים עם נשים.

אם השאלה היא איך מתנהלים במצב שבו חברה כבר מעורבת, זה מאוד תלוי במציאות, במצב ובצורך.
מניח שבתיאוריה כמעט כולם מסכימיםדג כחול
שצריך להיות יחס מנומס ומכובד אבל לשמור על צניעות.. מה הביטוי המעשי כבר שאלה גדולה שאני עוד מתלבט בה..
למשל..
יש הרצאה.. יושבים בנפרד או יושבים עם בת הזוג? . כנל בסעודות שבת..
מה היחס לחברות של אשתי או נשים של חברים שלי. שלום שלום וביי או מעט יותר..
להעדיף את מכון לב על פני מקום מעורב .
יחס לכפרי סטונדטים...

לא יודע אם לזה התכוונת אבל זה מה שצף אצלי..
נתת הרבה מרחב לשאלהadvfb
למה בעד?advfb
בכל גיל זהו עניין רגישadvfb
ברור שגיל התבגרות עם כל ההורמונים זה עניין מיוחד אבל.... - לפלרטט זה יכול להיות בכל גיל. בכל גיל יש מתח מיני ובכל גיל "אין אפטרופוס לעריות".

אתה מדבר על מערכות יחסים בין רווקים, אמנם אצל נישואים זה יותר רגיש. כיצד אישה נשואה צריכה לדבר עם גבר אחר? (וכן גבר נשוי עם אישה אחרת).
ואפילו אם מדברים על רווקים - יש גבולים שיכולים להטשטש, איך שומרים על הגבולות הללו?

הדבר הנכון בעיני הוא להפנות את הכוחות לבה"זנפש חיה.אחרונה
ולא בהכרח לחלק כוחות לבן הזוג ו/או לשאר החברים
כי לטווח הרחוק זה יכול לפגוע בתחושת הנאמנות/ ראשוניות/ רצון להשקעה בקן יציב משלנו (אנרגיה היא משאב יקר ויחסית מוגבל שלא כדאי לבזבז) .

מאד כדאי לברר איך עושים את זה נכון
(ממה שראיתי - יש כאלה שיחליטו באופן טוטאלי לנתק כל קשר עם המין השני שלא במסגרת הנישואין
ויש שיבחרו לשמר את הקשר אבל במינון נמוך יותר ובגבולות אחרים.)


ככה בעיניי
בתור אחת שעד הנישואין
הייתה בקשרים עם אנשים משני המינים.
לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולדאחרונה

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניהאחרונה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניהאחרונה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
רטוב לי 🥶⛈️🪖בחור עצוב
מקווה שבינתיים החלפת טיטול, ואתה יבש ונקי 🤭פ.א.
"רטוב הוא לפני שמש"חסדי היםאחרונה
אחד הדברים הכואבים והמבלבלים זה שאתה מנסהחסדי הים

להעניק טוב מופלג היוצא מגדר הרגיל למישהו וזה נראה לאדם המקבל או לצופה מהצד כדבר מוזר. אז כבר פעם הבאה אתה לא יודע אם וכמה להעניק.

גם קשה לדעת למה הם חושבים שזה מוזר. אפשרויות: מסתכלים עליך כאדם מוזר בכללי, או זה לא נהוג המעשה, או הם חושבים שבצורה עקרונית אדם צריך שיהיה לו גבולות לעצמו, או סיבה אחרת לא ידועה.


אני יודע שבפנים אני כן אגואיסט ובעל גאווה גדול, רק אנשים בחיים האמיתיים חווים אותי הפוך, כי במעשים שלי אני מנסה לחפות על משהו בפנים או כי למשל בדיוק התעמקתי במהלך בתהלים, גמרא וזוהר על נדיבות וזה משפיע על מעשים שלי. קשה הדיסוננס הזה ועוד יותר קשה כשאתה מקבל סתירת לחי מהמקבל שהוא מקבל בפועל מצד אחד, אבל מסתכל עליך בצורה מוזרה ואומר לך בפירוש שמה שאתה עושה מוזר.

נדמה לי שהעבודה צריכה להיותמשה

יותר בפוקוס על מה נכון לך (גם רגשית וגם נשמתית) ופחות על מה העולם חושב על זה. רצית לעזור לו? אתה שמח בלעזור לו? הגוף שלך מרגיש טוב אחרי שאתה עוזר לו? מעולה.

 

אתה מרגיש מרוקן? זה סיפור אחר.

הענין שכאשר יש לך אינטראקציה עם מישהוחסדי הים

ביחס נותן ומקבל והסובבים, והם מסתכלים על הנתינה שלך בצורה מוזרה, אז פתאום אתה מעלה ספקות בעצמך האם הנתינה שלך היתה נכונה או לא, או שחרגת.

אתן דוגמא שהיה לי בעבר, לא מה שקרה לי בימים האחרונים. פעם הייתי בדייט ונתתי טיפ נדיב, והבחורה אחרי זה התלוננה שלא הייתי צריך לתת את הטיפ ולא ככה עושים בישראל. הייתי בהלם, כי ברור שאנחנו הלכנו לחתוך. אבל זה כן העלה אצלי שאלות באותו זמן אם נהגתי נכון, ואז עם הזמן זה פשוט התיישב על הלב שעשיתי את הדבר הנכון וצחקתי על זה, אבל באותו זמן זה כן העלה אצלי ספקות.

זה עוד יותר מעלה ספקות כשהמקבל אומר לך שזה לא מקובל ומוזר, אבל לוקח את מה שנתת בסופו של דבר.

לכאורהמשה

זה אומר שפשוט ספגת אליך (אדם רגיש? אני טועה) את התגובה שלה. כלומר בעצם במקום השיפוט שלך אז לקחת את השיפוט שלה על המערכת שלך.

 

זה בסדר לדעת שזה מה שהיא חושבת, בשכל אולי היא צודקת אבל בלב שלך אתה מרגיש פה מתכווץ.

אני רגיש לזולת. אני רוצה שיהיה למיחסדי הים
שאני נותן טוב.
תמיד יהיה את המישהו שיטיל ספק במעשים שלך...בנות רבות עלי

עזוב אותך, תעשה מה שטוב לך ומה שאתה חושב לנכון... אם למדתי משהו בחיים זה לא להתייחס לכל יציאה של מישהו.

לברר את האמתנחלת

עם עצמך. אתה נותן בלב שלם וטוב לך עם זה באמת, אז זה מה שחשוב.

אם זה לחפות, כמו שכתבת, על משהו שאתה לא אוהב בעצמך, הרי אין

זו נתינה אמיתית, ולעתים הזולת מרגיש את זה.

 

הכי חשוב זה לבדוק עם עצמך, למה, ואיך, וכמה - וממה זה נובע,

ולתת ממקום אמיתי באמת, אפילו אם הוא פיצי פיצי - כי זו האמ

שלך (כרגע, מחר, ויותר...). כי הסתירה בין איך שאנחנו, וכמה

אנו רוצים באמת ( כי בדוגמא הזו, לתת) לבין מה שאנו עושים

בפועל, כתוצאה מהרגשה לא טובה עם עצמנו וחוסר רצון

ויכולת לקבל את עצמנו כך! אז אנו מזייפים ולא כל כך חשוב

ובכלל לא חשוב, מה השני חושב; חשוב איך אנו מרגישים

עם עצמנו, בכנות. 

 

לפעמים הולכים לשיעורים שמדברים על חסד ו מידות

נעלות ו"נדבקים" בזה לזמן מה. אבל אחר כך, לפעמים

ההתלהבות הזו נושרת, כי אנחנו עדיין לא שם ולא עובדים

על זה נכון.

 

מאוד קשה לקבל את עצמנו כמות שאנחנו. מאוד.

לפעמים זה מתוך ביקורת שיפוטית וקשה שספגנו

ולפעמים, אולי, אנחנו בעצמנו לא מכירים את עצמנו

כל כך טוב וחיים קצת בדמיונות.

 

חושבת שדיבור על זה, לא רק בפורום (לא מספיק לדעתי)

אלא עם חבר או מישהו/י קרובים שיכולים לשקף את המצב.

גם אז, לצערי, התכונה הזו לא עוברת כל כך מהר...

צריך לדבר עוד, לקרוא דברים בסגנון (ולא דברים

שמעיפים אותנו למעלה ואחר כך גורמים לנו ליפול

בחבטה קשה על האדמה).

 

הדרך של ר' אושר, כך שמעתי, מאוד יכולה לעזור,

כך שמעתי. אבל עם הדרכה, אחרת, אם אנו נוטים

להלקות את עצמנו (למשל), נמצא גם שם את

המקום הזה...

 

הוא מדגיש שכל אדם הוא בעל גאווה, בעל תאווה,

וכו' וכו', ואם יש משהו שאנו עושים טוב, זה כי

הקב"ה עוזר ומרחם עלינו.  אבל זה בקיצור

נמרץ, כי אני לא מכירה היטב את הדרך,

למרות שמכירה אנשים שזה הפך להם את החשיבה

ב350 מעלות. וגם הרגיע.

 

יש אנשים רבים (כולל אני) שסובלים מהדיסוננס

הזה (אמרתי נכון את הדיסוננס הזה?), וזו

חתיכת עבודה וחתיכת כאב.

 

וחושבת לקרוא חומר שמדבר על זה.

 

כמובן ששכחתי, כרגיל, לאמר, שהשאיפה

הזו להיות טוב, לכשעצמה, מראה שאתה

באמת טוב.

 

אגב, ד"ר יחיאל הררי באתר "התבוננות

פנימית", לבטח מדבר על זה.

ויש עוד, כנראה פוסטים, וזומים וכאלה.

 

החיים הם גשר צר, כמו שאמר ר' נחמן,

והעיקר, לא להתפחד כלל.... (לא להפחיד את עצמנו...)

 

זהו זה. שבת שלום לכולכם.

 

כן...נחלתאחרונה

זה נכון, אבל לא לכולם זה כל כך קל. בכלל לא.

תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!

הטוב


מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?

מה מגדיר משהו כטוב?

מה בעצם מיוחד בדברים טובים?

ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?


מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה

זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק

אשמח למחשבות שלכם

את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו

מעניין ממשאוי טאטע!

תודה


האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל

כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי

אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה

כש...נחלת

כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים

לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,

כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.

כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם

לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים

שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו

תמיד בכל זמן ובכל מקום.

את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
אבל אני מנסה למצוא איזה מכנה משותף יותר יסודי ושורשי
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
במו"נ, וגם הוא מודה כשעובדים את ה' ולא עוסקים בפילוסופיה, עושים את זה שהאל ציווה כמבואר במשנה תורה.
בהחלטנחלת

מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.

צריך למצוא אותם.  אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא

הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר.  אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן

כיוון מחשבה...

 

מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,

מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.

הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.  

 

אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר  - עם ביקורת ומחשבה.

להשוות לחכמינו, לדרך התורה.

 

בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.

ועדייןנחלת

מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?

כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
הרצויה לאל.
בתמצותבמשפנחלת

במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.

 

אולי, זה הטוב.

אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
כתובות קיא ע"ב: "וכמו שבקבלת התורה מסרו נפשם בדביקות להשי"ת וירד עליהם ט"ל והחיים, כן האדם בעסקו בתורה לשמה ומיחד כל איבריו וכל עצמות בחינותיו בעין השכלי לאמתות אחדות הבורא יתברך שורש נשמתו אז הטל הוא מחייהו ומתפשט בכל בחינותיו ובכל איבריו חיות פנימי, והוא שאמר הכתוב [דברים ד ד] ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום, רצ"ל כולכם כל בחי' רמ"ח איברים ושס"ה גידים מתפשט בהן מצות עשין ולאוין כמ"ש חז"ל את האלקים ירא זו מצות ל"ת ואת מצותיו שמור זו מצות עשה כי זה כל האדם באיבריו וגידיו ומחייה אותם. ומ"ש היום הוא ענין שאמר עולמך תראה בחייך שמרגיש בנפשו חיות פנימי הוא בחינת התחיה אשר יהי' לעתיד נגלה לעין כל."
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקדאחרונה

אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.

אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר

אני שוקל לממן קמפיין שקורא לטרמפיסטים שלי להתקלחזיויק
די איזה סבל 🤢
יש לי רעיון בשבילךדי שרוט
קנה ואן. תתקין מאחורה דוש ותן להם להתקלח. ככה גם תזכה בגמילות חסדים וגם בוזרקתי עליכם מים טהורים וטהרתם.


יש לי כזה. אבל כשניסיתי להציע דבר כזה פעם ראשונה היא חשבה שאני קריפ והוציאה לי צו מעצר. 

גאוני סך הכל😁זיויק
יהודים נלחצים כששולחים אותם להתקלחפשוט אני..
מפחידנחלת

בתחילה לא תפשתי.......מפחיד!

אולי מדובר בתלמידים או בוגרים מישיבת 'שלום בנייך'פ.א.

 

 

 

(מגזין מוצאש, עמ' 18, מקור ראשון, מיום שישי) 

רק אפס יורק ככה לבאר ממנה שתהזיויק
או מעז להתראיין בצהובון מוצשקעלעברימבאר
לא כזה מכירזיויק
כשמוצש כותבים על שלום בנייך, זה מזכיר ליקעלעברימבאר
בעל כרחי את חפי החפיפניק ותורה-מן מהקומיקס של יוסי שחר😅
ווי חפי החפיפניק - נוסטלגיה...אורין
וואו. זו רמה חדשה של טינופת אנושיתנקדימון
איך אין לאדם כזה אפילו גרגיר של בושה!?


זה כאילו הוא הלך לצאט גיפיטי והכניס בקשה "כתוב לי מניפסט שנאה נגד הרב טאו והר המור. כתיב בסגנון רעיל".


איזה גועל נפש.

איזה שטויות מבחילותשוקולד לבן

מאיפה הוא הביא את השטויות האלו?

אני מכירה את הישיבה מקרוב כולל תלמידים שלומדים שם ובוגרים וזו ישיבה שממש מצמיחה את התלמידים שלה, עושה להם כל כך טוב נפשית ומכל הבחינות.

נכון שהתנאים הפיזיים לא מושלמים (בסוף כסף זה מרכיב מאתגר בציבור שלנו, ותנאים טובים זה עניין של כסף) אבל מכאן ועד ההגזמות שהוא כתב הדרך רחוקה מאד מאד.

איך מכירהזיויקאחרונה
אני דווקא אוהב את הביקורת הזאת על הישיבהפשוט אני..

היא כל כך קיצונית וחדה, עד שבעייני היא כלל לא מתיימרת לייצג אמת. כלומר ברור שמדובר בשטויות שנובעות יותר מהמצב הנפשי שלו כשהוא כתב זאת, מאשר מהמציאות בישיבה.

 

זה לגבי הרבה תחומים:

 

אם למשל אני ארצה לתת ביקורת על המנחה שלי בעבודה, אוכל לכתוב:

קשוחה מאוד, לא מתחברת לעובדים שלה, לא מתחשבת בצרכים האישיים שלהם. לצד זאת היא מקצועית לעילא ובעלת ידע עצום בתחום התמחותה.

 

אך אם אני אכתוב:

היא נוראית, צורחת כל היום, מסריחה, מתקלחת פעם בשבועיים, האוכל שלה מריח כמו צואה, השיער שלה נראה כאילו לא חפפה אותו מאז התיכון, היא לא מבינה מה זה בני אדם והאף שלה ממש ענק" - אז ברור שהביקורת אפילו לא מתיימרת להיות עניינית, אלא אני סתם שופך רפש בגלל המון זעם שטמון בי.

 

במילים אחרות:

אני אוהב את הביקורת כי מבחינתי יש בה הרבה כנות. הוא בעצם אומר בכנות, בין השורות, "אל תסמכו עלי. אני פשוט שונא את הישיבה הזאת ואת כל מה שהיא מייצגת". הקיצוניות מעידה על מצבו הנפשי ולא על הישיבה. 

אם הוא היה כותב בצורה עניינית, אז עוד היינו עלולים לחשוב שהביקורת שלו כנה ואמיתית.

הנה פתרון:קעלעברימבאר
נהג ערבי ריסס בושם על יהודים - ונתבע


(מהמצאותיו של פרופסור שפריץ)

יוצא יקרזיויק

אולי יעניין אותך