להיות יותר דתי פרושו להיות יותר טוב?אריק מהדרום
מפתאוםנפש חיה.
בארור! אין כמו להיות דתידי שרוט
מממ מה מטרת השאלה?אלפיניסטית
להכשיל אותךאריק מהדרום
אמור להיות...הסטורי
מה הכוונה דתי?לכאורה
מצופה ממך לומראריק מהדרום
אני מבין שהכוונה "להיות דתי" במובן הכללילכאורה
זה אדם שרואה את עצמו מחויב למערכת חוקים אמונית וחי על פיה
האם הוא יותר טוב מאדם לא דתי?
ממש לא בהכרח
לפעמים אפילו יותר גרוע
בעיקר אם זה נעשה מכל מיני סיבות ללא התבוננות ותפיסת עולם עמוקה
עכשיו אני רואה ששאלת בכלל על להיות *יותר* דתילכאורה
על זה אני כבר לא יודע מה לענות
יש משו יהודיסבכי החשתי
קיבלתילכאורה
הייתי מוחק את התגובה שלי
זה נושא מורכב ואני לא חושב שאני יודע איך לכתוב בצורה מובנת את מה שאני חושב
מה גם שאני בעצמי לא בטוח
הווא אמינא לגיטימית סך הכלסבכי החשתי
בשאיפהנפשי תערוג
לא, פירושו להקפיד יותר או לשים דגש יותר על מצוות דארץ השוקולד
בבחינתadvfb
קישור יפה,ארץ השוקולד
תלוי מה אתה מתכוון דתימבקש אמונה
שהוא מקיים מה שנוח לו אבל העיקר הוא עם כיפה ובחברה דתית,
או שאותו אדם שומר באדיקות על מה שכתוב (גם אם הוא פחות מבין)
ממילא הוא נזהר מהרבה מעשים רעים
אז כן וודאי שהוא טוב... או לפחות טוב לחיות לצידו
לשמור את מצוות ה', בהחלט משמעותו להיות יותר טוב.אלעזר300
אם ניכר בוודאות שמישהו שומר חלק מהן, זה אומר בוודאות ולכל הפחות שהנקודות האלו בחייו עומדות לזכותו.
[עריכה במחשבה שניה: אם מעשיו הטובים משמשים כבסיס למעשיו הרעים, צריך עיון.]
תראו מי צץאריק מהדרום
לא אוהבת את המושג דתיחושבת בלב
להיות יותר מחובר ליהדות ולאלוקים וודאי שכן.
וזה לא תופס רק יהודים.
גם גוים שמחוברים יותר ליהדות ולאלוקים זה עושה אותם יותר טובים. חד משמעית
(וכמובן שחיבור אמתי ואכפתי צריך לרדת למעשה(תומ"צ/7מצוות)
בנאדם לאיכול להגיד 'אני אוהב את ה' ומחזיר לו אהבה בדרך שאני רוצה ולא בדרך שהוא רוצה'
זה לא נקרא חיבור. וזה גם ניתוק מעצמו, כי ה' רוצה את הדרך הזאת כי היא טובה לאדם.
אדם שמחובר לעצמו ולה' יותר הוא יותר טוב.)
והאמת? שזה רק 'יותר טוב' כי כולם טובים
כי לכולם יש נקודה של חיבור
שהם לא רוצים ולא יכולים לנתק אותה.
נגדיראחו
אבל לשאלה האמיתית, ראשית נגדיר מהו טוב.
האם טוב הוא מה שעושה גורם הנאה (או הסרת נזק) לאדם - פנימית או חיצונית?
האם טוב הוא מה שגורם הנאה לאחרים?
האם טוב הוא מה שמקדם ערכים כלשהם, לא משנה אילו?
האם טוב נמדד לפי גודל הכוונה או גודל התוצאה, או שיש אופנים נוספים למדוד את טיבם של מעשים?
האם טוב הוא מה שמקדם באופן בחירי ערכים מסוימים בלבד?
האם טוב הוא מי שנחשב יותר בעיני ה'?
בוודאי ניתן להציע עוד שלל הגדרות לכן המושג הזה הוא מעורפל - לפחות בחברה הכללית - הגם שביהדות התשובה מוגדרת,
לכן נמדוד את הדתי ואת החילוני לפי ההגדרות שהצענו,
אם המדד הוא הנאה, הנהנה ביותר בחיצוניות הוא כנראה מישהו מאוד עשיר עם הרבה הנאות, הנהנה ביותר בפנימיות הוא אולי נזיר במזרח הרחוק שהצליח להעפיל למצב תודעה מסוים, הגורם הנאה לאחרים הוא הבעלים של מקדונלדס, המסיר נזק מאחרים הוא פעיל הצלב האדום בקונגו, המקדם ערכים כלשהם יכול להיות נלסון מנדלה או להבדיל היטלר, כלומר אין קשר בין רמת הדתיות לבין המיקום בסרגלים האלה, ויוצא ש"הנה אנחנו מאשרים זדים",
אבל לפי הגדרת היהדות - טוב היינו מה שמתאמץ לקדם את ערכי היהדות (והאם דתי לא מוגדר באותו אופן?), אפשר לשוב ולראות בין צדיק לרשע בין עובד א־להים לאשר לא עבדו,
כפי שקובע הרמב"ם קיום שבע מצוות בני נח אינו מזכה לעולם הבא עד שלא תקוימנה מתוך כוונה של אמונה ולא מתוך טבע, וגם בתחילת ליקוטי אמרים, המידות הטובות הנטועות בנפש הבהמית אינן אלא קלי' נוגה ואינן קדושה כשלעצמן, וכפי שכותב הרש"ר הירש, זאת לא חכמה להיות נחמד רק כי הטבע שלך מכריח ככה, רק כי זה מתיישב לך על הלב,
אז בהתאם לכך, ואם נסכים ליסודות האלה, כן הדתי הוא טוב יותר, ראשית כי מטרת חייו היא קידום ערכי היהדות, שנית כי הוא מקדם אותם באופן בחירי־אמוני ולא מוכני־טבעי,
וכמובן דתי לאו דווקא מי שמשתייך לחברה כלשהי או לבוש באופן כזה או אחר, אחאב אילולא הסיפור עם נבות היזרעאלי היה נחשב בינוני מכיוון שעם כל החטאים שלו הוא מסר נפש בעד עם ישראל, כיבד את התורה, כו', דתי זאת סקאלה רחבה עם כל־מיני תחומי פעולה וכמובן השאיפה צריכה להיות להשתלם בכולם ככל הניתן,
כמובן, אם לכמת את הטוב שבמעשה הטוב לפי המאמץ והכוונה שבו, אולי תפילה אחת של חילוני שווה תפילות הרבה, אפשר לקבוע את אמות המידה אבל זה לא מסוג הדברים שאפשר להגיע עד חקר תכליתם,
לכן הידיעה מי נחשב יותר בעיני ה' באופן פרטני לא כזאת חיונית לשאלה העיקרית, מה אני יכול לעשות כעת בשביל ה', וגם לא תורמת להגדרה החברתית של טוב ורע, הנגלות לנו ולבנינו עד עולם.
דתי באופן כללי או דווקא דת היהדות?אלפיניסטית
מה שבא לךאריק מהדרום
לאאגוז16
אבל זה לא אומר שלא צריך לנסות להתעלות כל הזמן ולהתקרב לטוב
שחלק מהדרך היא כמובן שמירת המצוות.
אם נדייק על פי המשמעות המילוליתadvfb
ממש לא מחייבמבולבלת מאדדדד
לרוב, דתי יותר מודע לאיך שהוא צריך להתנהג לפי התורה, ובד"כ יותר עושה את זה מאשר חילוני. אבל שוב, לא מחייב.
לאאין לי הסבר
להיות דתי פירושו לקיים את החובה שלך כלפי ה'. אם אתה ממלא את חובתך כיהודי, אבל על אמת, אתה ככל הנראה תהיה אדם טוב, כי ביהדות יש הרבה טוב.
אבל לא חייב לשמור את המצוות (או אפילו להיות יהודי)כדי לנהוג במוסר בסיסי בין בני אדם.
ברוררלנוע= לשכון.
איך היית יודע מה זה טוב אם לא התורה?
מה הכוונה 'יותר טוב'?חסדי הים
מה הכוונה יותר דתי?אריק מהדרום
מה הכוונה להיות?אגוז16
תשובה של @ג'ורדון פיטרסון על 1. האם? 2. אתה?חסדי הים
???חושבת בקופסא
אני חושבת שלפרופסור פיטרסון יש טענהאגוז16
שכל מי שקיים מאמין באלוהים בצורה זו או אחרת
שמעתי אותו אומר שלנתח את המשפט:חסדי הים
יקח לו כמה שעות כי הוא יצטרך להתעכב על כל מילה מה המשמעות שלה.
חח אהאגוז16
מגניב
ברורultracrepidam
בהנחה שדת היא דבר טוב, להיות יותר דתי זה יותר טוב
יש סוג של טוב שאפשר גם להגזים בו, וזה כבר שאלה איפה נמצאת הדת.
לדוגמה - אוכל מתוק הוא יותר טוב מאוכל מר, אבל יש "מתוק מדי" ואין "טעים מדי"
או אין "מאוזן מדי"
בקיצור, בהנחה שקיבלת את הנחת היסוד "דת היא דבר חיובי",
עדיין יכול להיות שיש מושג "דתי מדי" ויכול להיות שכמה שיותר דתי יותר טוב.
כמובן זה לא הסולם היחיד שבו דברים נמדדים
כמו שאוכל טעים הוא טוב אבל אדם שיושב על מדורה עם אוכל טעים מצבו פחות טוב מאדם שיושב על כא עם אוכל לא טעים
מי אמר שהוא קיבל את הנחת היסוד שזה דבר טוב?אלפיניסטית
אם לא מקבלים את הנחת היסוד, אז אכן אין לזה משמעותultracrepidam
אפשר להניח שלהיות דתי ולהיות טוב זה שני דברים שלא קשורים, או הפוכים.
ואז או שהדת היא עם אפס משמעות, אבל ממש אפס מוחלט מבחינה ערכית (שזה מוזר, כי הדת מגדירה טוב ורע)
או שהדת היא דבר רע, ואז להיות יותר דתי זה פחות טוב
לדעתי ההגדרה של דתיסבכי החשתי
אז לפי ההגדרה הזו, האם זה דבר טוב? לדעתי לא כל כך. יתכן שלקבוצה גדולה מאוד באוכלוסיה זה יקנה מידות טובות, כפי שאמר פילוסוף אחד פעם. אבל זה לא יביא אותם לדעת אלוהים, זו שבאמת הופכת אותך לאדם טוב יותר וחי חיים משמעותיים יותר(כמובן לקיים את כל התורה כולה קלה כבחמורה, אני לא כופר כמו שאני נשמע😅)
הצורך הפסיכולוגי לסדר הוא הבסיס לחברה אנושיתultracrepidam
ואולי גם ליראת שמים (כי אם חיים בלי סדר אז אין משמעות ליראה)
זה נכון שזה לא מקנה דעת, אבל השאלה לא היתה אם זה הדבר היחיד שצריך אלא אם זה חשוב וטוב
בכל מקרה אני התייחסתי לשאלת הדתיות ולא להגדרה שלך, ובהקשר הזה אני צודק כנראה גם לשיטתך
חחחחחחסבכי החשתיאחרונה

מחילה,
אבל יאללה, נזרום. הממ, אז ככה.
זה חשוב שיהיה סדר מבחינה פרקטית, חוקית, מעשית. זה מאפשר מהלך חיים תקין ויציב. בשביל זה יש הלכה בתורתנו הקדושה שנועדה לתת חוקים לממלכה היהודית כאן בארץ הקודש ובגלל זה יש גם חוקים ואפילו הפשוטים ביותר בכל שבט של פראים. זה צורך פסיכולוגי חשוב, אבל לא כשמדברים על אמונה אני חושב. סדר עלול לקבע ולנוון, זה עלול למנוע מחידושים ומלראות את האמת כפי שהיא, לאחוז בשקר חזק חזק ולא להרפות. וכשמכניסים את זה ליהדות זה המחלה של הבינוני בבחינת "אשר לא עבדו", המצוות אנשים מלומדה בה מכבדים בשפתיים אבל הלב רחוק כי הוא לא מסוגל לשקר אז הוא נשאר רחוק ולא רוצה להתקרב. לכן אמרתי שזה טוב בקטע שזה מעודד מעשים טובים, אבל הערך של אמת זה לא ערך חשוב כל כך לפי הדת, זה אפילו מאיים, ולכן קשה לי לומר על זה שזה דבר טוב
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד אוצר החוכמההפי
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר
ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.
זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.
זה קצת מצחיק אבלנקדימון
מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.
זו פרשנות בלבד.
לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר
כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.
חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.
בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.
אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.
בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה
לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.
יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
טרמפיסטים - היום זה היה השיא 🤢זיויק
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה
משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...
דייטיםאבוד
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד
יש פורום לנו שנועד לזה.
לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.
מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
ו...
בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
השאלה מה חשוב לךפשוט אני..
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
מצטרף לנאמרנפשי תערוג
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
כמו שכתבו כולםפצל"פ
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
מה הצורך?משה
מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.
קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28
נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה..
תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.
שלך באופן שוטף
תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים
הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?
איזה צד עדיף.
תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי
זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.
הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים
יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.
השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.
קשה להכריע.
ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.
כלל נחמדזיויק
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב
כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה? אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).
לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי
אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.
בטח לא 2 שקל..
בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.
במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.
נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע.
אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי
ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..
לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
^^^
פ.א.
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.
הבהרה חשובהשפיכת לב
מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.
הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.
הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
למה?הרמוניה
סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?
אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.
לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.
הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה, כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר. ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.
לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃
מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?
לשם כך יש שיעורים ולימודים.
אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.
סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי
יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,
עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית
נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה
שתעביר אותו
או תתיימר לחנך איתו
..הרמוניה
בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.
זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.
ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.
..הרמוניה
בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)
מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.
בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.
וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה.
התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה
סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?
המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
וככה גם מספר טוב.
נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות.
אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה
כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.
חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.
אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי
אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות.
אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
המקום שלכם בעולםזיויק
הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?
יהיה ברור אי פעם?
איך אחרים רואים את המקום שלכם?
זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?
רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂
אולי הבנתי, אז-הרמוניה
אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש.
שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.
אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.
אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.
זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
לא, כיהרמוניה
אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.
וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.
אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו.
יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.
בלבלתזיויק
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה
היא הדרך, לא המטרה.
מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.
הטלת כאן פצצהזיויק
כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.
תוכלי לבאר את כוונתך?
אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
היעוד שליoo
ברור לי מאד
לעשות טוב לעצמי ולאחרים
ללמוד ולהשתפר מיום ליום
אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי
את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם
זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
זה יכול להיותoo
יעוד של כל מי שרוצה בזה
לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים
לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט
בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.
ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?
מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה
אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל