מצד שני, אני רוצה שיקבלו חינוך תורני חזק מאוד.
אולי אלמד אותם בעצמי תורה ואשלח אותם למסגרת מינימלית שלומדים בו לימודי חול, שגם שם יהיה להם מסגרת חברתית מסויימת שהיא בריאה, אבל קשה למצוא מסגרת כזאת בלי דעות מקולקלות.
יש הוכחה שקיימים יותר אנשים בעלי נטיות חד מיניות בחברה הדתית/חרדית?
אני לדוגמא לא שמעתי המון סיפורים כאלו, אולי פה ושם, אבל לא משהו שמתקרב לאחוז הלהטבי הסטנדרטי אצל שאר האוכלוסיה, ובכל זאת אני לא יכולה לומר שיש פחות, מהעובדה הפשוטה שלא נערך מחקר אמפירי (ואני אהיה הוגנת ואומר שגם אם יערך מחקר שיראה שיש פחות להטב לא בטוח שהוא ישקף את המציאות כפי שהיא באמת )
לא נערך מחקר שבדק את הדברים בשטח, אלא יותר השתמש בנתונים כלליים ולא בדק את המציאות בצורה מעמיקה. (אולי זו כוונתה...מסכים שזה פחות מתאים...).
טעות שלי, באמת לא מספיק קשור
אני לא מכיר מקורות מהימנים לכך (לא ראינו אינה ראיה...), אבל בכל מקרה, הפחד הזה מסטטיסטיקה הוא לא נכון, אם אנשים היו כנים עם עצמם, הם גם לא היו נוהגים בכביש, כי יש סטטיסטיקה יותר גבוהה אפילו מאותם אחוזים שאתם מדברים עליהם למוות ל"ע.
דרך החיים שהילד גדל בה אינה מושפעת רק מבית הספר, אלא בעיקר מהבית. אני חושב שהדרך הנכונה היא לשלוח לת"ת ולדרך חיים תורנית נפרדת (בגן זה קצת מוגזם, לדעתי...אבל בכל מקרה לא נראה לי שיש נזקים מגן נפרד, אולי אפילו ישנם רווחים....), ומנגד לדבר עם הילדים על מוגנות ועל נושאים בוערים, לחנך לקדושה ולטהרה, אם לומדים עם הילדים משניות ותנ"ך ועוד דברים זה ממילא מעלה את אותם נושאים, שהרי התורה היא תורת חיים ולא חושכת את קשיי החיים ולא מתעלמת מהם, וכך גם הילד פוגש את הדברים מנקודת קודש, יש קרובי משפחה, שכנים שמפגישים את האדם עם החיים, אך לא צריך שיהיה לילד קשר ומפגש יומיומי שמוביל לדברים לא טובים, אפשר לחיות בדרך חיים נפרדת, ולהיחשף בזמן הפגישות לעולם באופן יותק עמוק ורחב. כך זה הרבה יותר מופיע בצורה נכונה. הקשר שלפני החתונה לא באמת מקדם את האדם לבניית קשר, וברוב הפעמים אף הורס, עיין מה קורה בציבור הכללי, איך החשיפה לתרבות המערב גורמת יותר לפירוק בתים. נכון, חוסר האיזון מהצד השני גם יכול להביא לבעיות אחרות/דומות, אך כל עוד הדברים לא בהגזמה ובקיצוניות, אלא יש כבוד ויחס נכון לאשה, וההפרדה היא בשביל הופעת בניין המשפחה בצורה מתוקנת וטובה, זה טוב. מה שיקדם את הילד זה לאו דווקא מפגש עם אשה בצורה בוסרית, שזה סתם לבזבז כוחות על דבר בוסרי שלא למטרת חתונה ולא בצורה קדושה, אלא בניית האישיות בצורה טהורה עם הדגשת אהבת החיים והעולם, ולא בריחה מהם וסלידה מהם. כך לענ"ד. הדברים לא צריכים להיות בחששות, אלא שהאדם יעשה כמיטב יכולתו בחינוך שלו, בדוגמא אישית לאהבה ויחס לחיים, ומעבר לזה, זה כבר בידי ה' ושליחיו. לא חושב שהאדם מצידו צריך לחשבן דברים כאלו שאינם בשליטתו, ויכול להיות שדווקא אם יבחר בכיוון אחד, זה יתקוף אותו מהכיוון האחר שחשב שהוא הבטוח. הבטחון צריך להיות בה' ולא בסטטיסטיקות ומציאויות כאלו או אחרות, האדם צריך לעשות את ההשתדלות מצידו ואת מה שה' רוצה. ולענ"ד זה רצון ה', לשלוח למוסדות נפרדים. (אגב, אני חושב שזה גם תלוי בילד, יש ילדים שאכן יותר מתאימים נגיד לת"ת וללימוד רצוף רק עם מורים, יש כאלו שמתאימים יותר לבית ספר עם מורות ועם הרבה חול באופן יחסי, ולא ללמוד עד שעות מאוחרות וכו'...).
באופן כללי חינוך ביתי זה דבר לא בריא לדעתי. מכיר אישית מישהו שנדפק מזה. (אם כי זו לא הוכחה לכל החינוך הביתי. אבל באופן אישי יש לי רושם לא טוב מזה...).
או דומה לסיכוי להיפגע בתאונה. לא דיברתי על הציבור הכללי. (את האמת שלא מספיק בדקתי את האחוזים של תאונות דרכים....אבל בכל מקרה לא מדובר על שינוי מהותי שבגלל זה האדם לוקח את הסיכון....).
לא יפגשו ילדות בחצר בית הכנסת?
אני לא רואה שום דבר בריא במסגרת מעורבת
למדתי במסגרות מעורבות בילדות וכל מה שהיה שם זה הטרדות מיניות או מחשבות על הבנות
מה גם שלא נראה לי שחז"ל בעד העניין..
חז"ל בחכמתם יודעים מה הכי בריא לאדם, חבל להיות כחכמי אומות העולם שמגלים רק אחרי אלפי שנים את חכמת דברי חז"ל וכמה דבריהם נאמרו ברוח קדשם.
יישר כוח!
שאם תחנך אותם לאהבת החיים הם יוכלו להתמודד בחברה נפרדת.
כתוב שלאנשים כשרים יש לפעמים יצר הרע במסווה שמנסה לפתות לברוח מאש קטנה לאש גדולה יותר..
אל תיפול לזה אחי.
תלך לפי התורה והילדים יצרו הכי בריאים שיש
מה גם שאתה רוצה לחנך לפי התורה ובו זמנית מעביר מסר לילדים שאנחנו יותר חכמים מחז"ל.
את דברי הרמב"ם במורה נבוכים, שאמר שה"מדברים" כשרצו להוכיח את חידוש העולם ובשביל זה ביטלו את הטבע: "הלכו מן הרמץ אל האש", או בעברית של ימינו: מן הפח אל הפחת. או בעברית סלנגית יותר: מן השח אל השחמט.
חוקי טבע לא משתנים, אין בימינו פתאום אפוטרופוס לעריות.
הדאגה היא לשווא, כי הבעיה שאתה דואג ממנה מתחילה כשסוגרים מידי ואפילו לא נותנים לדבר בטבעיות עם נשים מהמשפחה.. אבל כמו שאמרתי יהיו להם אחיות, הם יפגשו ילדות בבית הכנסת כשתיקח אותם, הם ידברו עם הדודה ועם הסבתא...
ככה הם יכירו בצורה נורמלית ולא יראו בנשים משהו מוזר ורחוק.
לעומת זאת אם תשים אותם בזמן שיש הורמונים דווקא אז הכל יעיר להם את המיניות והם יתחילו לראות בבנות חפץ.
לא אחפור לך יותר, תחשוב על זה אחי איך צדיקים יצאו בריאים בנפשם..
מה שהיה אצלם תעשה גם אתה. שנזכה לכוון לאמת. בהצלחה ![]()
אין סיבה שילד שגדל עם אחיות ודודות וראה ילדות בבית הכנסת
פתאום יסתכל על בחורה שהוא לא מכיר כעוף מוזר.
איך להתייחס לקשר של משיכה זה אמנם עניין אחר, אבל בשביל זה לא צריך חברה מעורבת
עם אמא או אחות אתה לא מתנהג בצורה שאתה מתנהג אל נשים זרות, ואתה לא יכול ללמוד דרך הקשר הזה איך מתנהגים עם המין השני.
אף אדם נורמלי לא חושב להתנהג לזרים (לא משנה אשה או גבר) כמו שמתנהגים למשפחה
אז אם הוא חונך לדרך ארץ, קודם כל הוא יתנהג בכבוד כמו לכל אדם..
אז כבר אנחנו מסודרים, הרי אשה היא גם בנאדם לא חייזר
ואם הבחור צריך ללמוד איך להתנהל בקשר רומנטי את זה לומדים ממבוגר.. לא מחברה מעורבת
בכל מקרה חברה מעורבת לא מועילה וכנראה גם תזיק.
לא על האם גבר ידע איך להתנהג לזרים,
אלא האם גבר יימשך מינית לנשים.
על זה כתבתי ש"יש לו אחיות" פשוט לא רלוונטי.
ציטוט מההודעה הפותחת
א. "אני חושב שעדיף להם להיפגש עם בן המין השני בצורה בריאה"
ב. "אני גם מפחד בימינו בגיל חטיבה/תיכון מהתפתחות נטיות חד מיניות במסגרת של רק בנים או בנות"
כל ההתייחסות שלי הייתה לטענה א'
לגבי ב' אתה צודק לא התייחסתי לזה..
אני חושב שאין קשר בכלל אם זה אחיות או חברה מעורבת. זה לא בכלל לא הגורם.
למרות שאני עדיין חולק על כך שאחיות או אמא רלוונטיות לדיון, אולם השאלה היא למה הוא בדיוק מתכוון בחשש הזה שלו...
מבקש אמונהואני מצידי הייתי בטוח שאנחנו על אותו גל
אני לא רואה סיבה לחלוק אבל שיהיה...
רק אומר שאני לא מתחייב
לפעמים אני רואה דיון שהולך להיות ארוך ומסתעף אז מראש כבר הקוצים של בעיית הקשב וריכוז נכנסים לפעולה ומורים לי לברוח ![]()
(בגלל זה גם כתבתי לו בתגובה השלישית שאני לא אחפור יותר.. כי אין לי כוחות לדיון ארוך בכתב)
אבל הגמישות הזאת מקבלת תוקף בחברה החילונית (המעורבת) דווקא בגלל השיח והדיבור התמידי והלגיטימציה לאלף ואחת מגדרים ונטיות)
ניקח לדוגמא את הציבור השמרן בחברה החרדית שנותנת דגש חזק מאוד על ענייני הפרדה וצניעות,
חלק גדול מאוד מהנוער לא מודעים לעובדה שקיים דבר כזה להטב (בעיקר בנות, משערת שבנים נחשפים לזה בגיל צעיר יותר מבנות בעקבות לימוד גמרא) ומבחינתם זו בכלל לא אופציה להימשך לאותו המין, זה נשמע להם הזוי ובדיחה, הרי מודל משפחה מבחינתה זה = אבא אימא וילדים
ראיתי כאלה שחינוך מעורב גרם להם נזק, וראיתי כאלה שהנפרד שרט אותם והיו זקוקים ל "טאצ'" הנגדי.
בתכל'ס, לא הייתי רוצה כיתה של ממש מעורבת. תנועת נוער זה משהו אחר.
להגיד שזה חסר תקדים? לא, למשל בית ספר חורב לפני שעבר מגרמניה לארץ היה גם דתי וגם מעורב, ולא ראו שם סתירה כל־כך עצומה, אני יכול לדמיין איך תיאורטית יכול להיות בית ספר מעורב מאוד אליטיסטי דתי ושמרן, אולי בחברה שבה זה מאוד מקובל.
אבל מה שמתאים לתרבות של שם, האם מתאים לתרבות הישראלית?
ולמעשה - האם באמת קיימים בארץ מוסדות חינוך מעורבים כאלה שיוכלו להנחיל ערכים של תורה, עבודת ה', כו'? המחשבה שאנחנו יכולים "לעצב" את הילד ו"לחנך" אותו לפי רצוננו, לטעת בו השקפת עולם כלשהי... לא באמת עומדת במבחן המציאות.
במוקדם או במאוחר הילד נחשף לחברים, לסביבה, הוא בונה לעצמו עולם ערכים שהוא שואב מכל־מיני אנשים, גם הורים, גם מורים, גם מסגרת חינוכית, גם חברים, הכל משפיע, איזו בדיוק השפעה אנחנו מצפים שתהיה לסביבה חילונית? אילו ערכים ילמדו אותו בגיל שבו הוא מגבש את המושגים הבסיסיים של מי אני ומה ערכי היסוד שלי?
גם במוסדות הדתיים הלאומיים, מהו אחוז אלה הנשארים דתיים באמת? אז נכון, אין ביטוח בשום מקום, אבל באמת, מה מצפים שיקרה?
ובשביל מה? בשביל שיכיר בנות? בשביל שידע איך להתנהל עם בנות? ואיך מתנהלים עם בנות "באופן טבעי"? האם לרוב הכוונה "באופן טבעי" שאינו מתיישב עם דרך התורה? שיסתכל על בנות ויתאהב בהן? למה באמת זה פחות מפחיד מאשר שיפתח איזו נטייה חד־מינית (שאצל החילונים בוודאי שאין), אם לשפוט לפי חומרת המעשה? זה כרת וזה כרת, מה הועילו חכמים בתקנתם?
אני מבין את החששות וגם יכול להזדהות איתם, גם מהחוויה שלי, יש בעייתיות גדולה בנושא הזה, אבל - לרוב היא פתירה ואין צורך להרחיק לכת כל־כך, אם באמת יש איזו בעיה של יחסים בין בני־אדם אפשר לפנות לפסיכולוג או למי שמתמצא בנושא, אחרת זה עניין של לטכס עצה ולחנך באופן נכון (אכן יש מה להאריך)
והאם יש גדול אחד בישראל שיסכים לדרך הזאת? האם אין אנו צריכים להקשיב להדרכת גדולי ישראל, ורק לפסוק לעצמנו באופן עצמאי? מדוע גדולי הדור במיוחד בדורות האחרונים כל־כך נאבקים על חינוך? כלומר האם אין בזה אמירה כלשהי?
אני לא אתייחס עכשיו לערכים או מצוות וכו', אלא אך ורק לעובדות כפי שאני מכיר אותן.
בהתאם לסולם קינסי, המשיכה המינית אינה 2 מצבים בלבד אלא רצף ארוך שבקצוותיו נמצאות ההטרוסקסואליות (מלטינית: מין שונה) וההומוסקסואליות (מלטינית: מין זהה).
לצורך הנוחות אדבר על גברים אבל מה שאני כותב נכון כמובן לשני המינים:
אדם יכול להרגיש משיכה עזה לנשים, משיכה חלשה שמגיעה רק מדי פעם, או לא להרגיש משיכה לנשים כלל.
אדם יכול להרגיש משיכה עזה לגברים, משיכה חלשה שמגיעה רק מדי פעם, או לא להרגיש משיכה לגברים כלל.
אין קשר בין הציר הראשון לציר השני, כלומר המיקום של אדם מסוים על הציר הראשון לא קובע מה יהיה מיקומו על הציר השני. אפשר שיימשך מאוד לנשים וגם לגברים, אפשר שיימשך רק לאחד מהם, אפשר שלמין אחד תהיה משיכה עיקרית ולמין השני תהיה משיכה חלשה ולא קבועה.
אל כל הקלחת הזאת צריך להוסיף נתון חשוב נוסף: יחסי מין.
הבחירה לקיים יחסי מין אינה מעידה בהכרח על נטייה מינית למינו של השותף, ויכולה לנבוע משלל גורמים.
בין היתר הרצון לרצות (בפתח) את הצד השני, לקבל הטבות, להיות כמו כולם, הרצון לפרוק אנרגיות מיניות ולהגיע לאורגזמה, הרצון במגע, הרצון להרגיש אהוב, לפעמים זה יחסי "תן וקח" (תגע בי כדי שיהיה לי נעים ובתמורה אני אגע בך), ועוד.
ועכשיו נפרק אחד אחד בהקשר של חברה מעורבת / נפרדת:
א. בציר של המשיכה לנשים - אדם שאין נשים בסביבתו כלל, או שהוא תופס את הנשים בצורה לא בריאה (אם בגלל חינוך לקוי או בגלל טראומה מנשים וכו'), עשוי שלא להרגיש משיכה לנשים. מדובר במקרים נדירים ובמיוחד לאור העובדה שהיום גם בחברה הכי נפרדת אתה לא באמת מנותק מנשים, החל מהליכה ברחוב ודרך כל פעולה שלא נמצאת בתוך הישיבה שלך.
אם אותו אדם גם נמשך לגברים, הסיכוי לכך שלא ירגיש משיכה לנשים כאשר הוא בסביבה גברית - גדל. גם כאן, מדובר במשהו נדיר.
ב. בציר של המשיכה לגברים - חברה מעורבת או נפרדת לא משפיעה כהוא זה על השאלה האם אדם מסוים יימשך לגברים. ממילא גם בחברה מעורבת וגם בחברה נפרדת הוא ייחשף לגברים, והעובדה שאין נשים בסביבה לא תגרום לו להימשך לגברים יש מאין.
ג. יחסי מין - בחברה נפרדת יש הרבה יותר מקרים של יחסי מין בין גברים, לעומת חברה מעורבת. זה נכון בישיבות תיכוניות, בישיבות הסדר, בצבא, בבתי כלא ובעצם בכל מקום שאין בו נשים.
אותם אנשים שקיימו יחסי מין בהיותם בהפרדה מלאה עשויים להיות הטרוסקסואליים לחלוטין, וכאשר יעזבו את החברה הנפרדת לחברה מעורבת הם יוכלו להתחתן עם אשה בצורה נורמלית לחלוטין.
אז למה שנער או גבר הטרוסקסואל ירצה לקיים יחסים עם גבר אחר? את הסיבות מניתי למעלה. האמת היא שכאשר הרב שלי סיפר עלי להורים שלי (בניגוד לרצוני), התגובה הראשונה של אבא שלי הייתה שבישיבה שלו (ישיבה חרדית של גור) היו נערים שקיימו יחסי מין בפנימייה והיום הם נשואים באושר ועושר, כך שהוא בטוח שגם אני כמותם רק מבולבל או רק מנסה גבולות וכו'. עד כמה שזה עשוי להימשע מופרך, ברוב המקרים הטיעון הזה היה יכול להיות נכון.
גם כאן מדובר באירוע נדיר, זה לא שבכל כיתה או בכל שכבה יש תלמידים שמקיימים יחסי מין אחד עם השני. אבל האירוע הנדיר הזה לא זר לראשי ישיבות, מפקדים בצבא או סוהרים בכלא.
ומה המסקנה האישית שלי מכל זה?
במצב רגיל, עם חינוך טוב והרבה הרבה הרבה תמיכה והקשבה ופתיחות וכו', חינוך נפרד לא אמור לגרום לנזק לעומת חינוך מעורב.
אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?
רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.
מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.
הריון ולידה
פה זה פחות רלוונטי
מה שיעזור זה להחזיר כל פעם
כל פעם
אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון
עם הזמן זה עובר.
ואתם כהורים.
אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.
זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.
מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.
זו פרשנות בלבד.
כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.
חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.
בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.
אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.
לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.
כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.
ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.
לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני).
כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.
כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.
כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.
יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.
כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.
אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח, זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר.
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.
נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה..
שלך באופן שוטף
וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
ומוסיפים כמה שיכולים
יש פורום לנו שנועד לזה.
לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.
ו...
בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭
מגבשים וכייפים ששווה לקנות?
תודה
שם קוד,
אליאס,
דיקסיט,
עידן האבן,
טיקט טו רייד,
Robo rally,
The crew,
Avalon,
Shadows over Camelot,
Nefarious,
Colloretto,
סושי גו,
אזול,
Draftasorus
מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂
ממש תודה!
מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)
ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.
תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?
האורך? מספר השחקנים?
טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.
לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4
שם קוד (יש לו גרסה לזוג),
אליאס,
דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),
Avalon,
Shadows over Camelot
סושי גו,
ולא בטוח לגבי Draftasorus
תלוי איזה סגנון אוהבים
סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד